abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138549897
Hoi Fok,

ik ben op zoek naar een nieuwe fiets, die voornamelijk voor woon/werk gebruikt zal worden. De afstand tussen woon en werk is 13 kilometer. Over een groot deel is het gewoon een glad fietspad, maar er zitten ook flinke stukken tussen waar je over klinkers moet fietsen.
Snelheid vind ik wel belangrijk, maar comfort uiteraard ook. Ik wil gewoon zo snel mogelijk op werk zijn, maar niet helemaal kapot zijn op het moment dat ik er eindelijk ben :P

Los van dit woon/werk verkeer ben ik ook van plan zo nu en dan langere afstanden te fietsen.

Momenteel gebruik ik deze fiets, maar omdat deze flink dikke banden heeft is het aardig ploegen. Niet echt prettig voor dagelijks gebruik op zo'n afstand.
Overigens gaat deze fiets na aankoop van een nieuwe in de verkoop (richtprijs: 200 euro), dus mocht iemand interesse hebben...laat het weten ;)

Ik ben dus op zoek naar iets meer geschikt, en ik heb een paar opties. Maar gezien ik een complete newbie ben op dit fiets-niveau, graag wat informatie.

De drie fietsen die ik momenteel in gedachten heb zijn:
-De Focus Planet 2.0 2014
-De Koga Supermetro
-De Merida Speeder T3 Disc

Wat ik tot nu toe zelf denk is:
Focus Planet : weinig onderhoud, prima allround
Koga Supermetro: Prima woon/werk, minder geschikt voor lange afstanden
Merida Speeder: Misschien minder comfortabel tijdens woon/werk, maar meer geschikt voor lange afstanden.

Iemand hier met wat meer verstand van dergelijke fietsen die mij misschien wat beter uit kan leggen waar ik op moet letten, en wat wellicht beter voor mij geschikt is? Mijn budget ligt rond de 1000 euro.

Alvast bedankt :*
People assume too much.
pi_138550931
Ik weet dat er in Wezep een winkel is die gespecialiseerd zijn in het uitvogelen welke fiets voor jou het meest geschikt is. Dus niet alleen qua rijcomfort maar ook stellen ze 'm helemaal af op jouw houding tijdens het fietsen. Stouwdam heet die zaak, als ik het goed heb.
pi_138553305
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:23 schreef JasVerstoppen het volgende:
Ik weet dat er in Wezep een winkel is die gespecialiseerd zijn in het uitvogelen welke fiets voor jou het meest geschikt is. Dus niet alleen qua rijcomfort maar ook stellen ze 'm helemaal af op jouw houding tijdens het fietsen. Stouwdam heet die zaak, als ik het goed heb.
Bedankt voor het advies, maar ik woon in Den Haag, dus Wezep ligt een beetje uit de richting :P
People assume too much.
  FOK!fotograaf zaterdag 5 april 2014 @ 23:15:23 #4
73911 ultra_ivo
pi_138555515
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:18 schreef very het volgende:

[..]

Bedankt voor het advies, maar ik woon in Den Haag, dus Wezep ligt een beetje uit de richting :P
Van Herwerden, Duell. Om maar even twee dwarsstraten uit Den Haag te noemen ;).
pi_138560151
Ik zou jou een fiets met 2 wielen adviseren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_138560522
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 02:26 schreef superniger het volgende:
Ik zou jou een fiets met 2 wielen adviseren.
Thanks ^O^
Daar zat ik zelf ook al aan te denken :D
People assume too much.
pi_138560527
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:15 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Van Herwerden, Duell. Om maar even twee dwarsstraten uit Den Haag te noemen ;).
Thanks. Maar vaak heb ik bij winkels het gevoel dat ze vooral aanraden wat ze zelf aanbieden :{
(eigen ervaring)
People assume too much.
pi_138594545
Is hier iemand die enige ervaring heeft met een interne naafversnelling?
Want het idee van een riem ipv een ketting staat me wel aan, want weinig onderhoud. Maar geen idee hoe betrouwbaar het systeem verder is :{
People assume too much.
  Moderator zondag 6 april 2014 @ 23:11:34 #9
236264 crew  capricia
pi_138594646
Die Merida heb ik, sinds twee weken, in het bezit. Het dames model dan. :)
Wat een beest van een fiets! Een echte racer. Klinkers weet ik zo net nog niet, lijkt me niet comfortabel.
Maar voor langere afstanden zeer geschikt. Lekkere lichte fiets, ook. De lichtste uit jouw lijstje. Ik zelf houd niet zo van die zware fietsen.

Gehaald bij 12go. Ze meten je helemaal op om de juiste maat te bepalen. Dan monteren ze hem af, en na 5 kwartier kun je hem meenemen. En de prijzen zijn daar sws scherp.
En voor die prijs, 750 euro, is ie erg goed afgemonteerd. Heerlijke wegligging, super direct.

Heb er nu ongeveer 600km mee gefietst, en kan geen slechte eigenschappen bedenken.

[ Bericht 17% gewijzigd door capricia op 06-04-2014 23:23:47 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_138598338
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 23:11 schreef capricia het volgende:
Die Merida heb ik, sinds twee weken, in het bezit. Het dames model dan. :)
Wat een beest van een fiets! Een echte racer. Klinkers weet ik zo net nog niet, lijkt me niet comfortabel.
Maar voor langere afstanden zeer geschikt. Lekkere lichte fiets, ook. De lichtste uit jouw lijstje. Ik zelf houd niet zo van die zware fietsen.

Gehaald bij 12go. Ze meten je helemaal op om de juiste maat te bepalen. Dan monteren ze hem af, en na 5 kwartier kun je hem meenemen. En de prijzen zijn daar sws scherp.
En voor die prijs, 750 euro, is ie erg goed afgemonteerd. Heerlijke wegligging, super direct.

Heb er nu ongeveer 600km mee gefietst, en kan geen slechte eigenschappen bedenken.
Oh...da's ook toevallig. Ik was afgelopen zaterdag naar 12gobiking geweest, maar er was een of ander event gaande, dus niemand had echt tijd voor je. Gekkenhuis was het. Terwijl ik van te voren had gevraagd of ik daar de t3 kon proberen voor een blokkie om...maar eenmaal daar bleek dat toch niet te kunnen. Was ik niet zo blij mee eigenlijk, want ik woon daar niet om de hoek :P

Wat betreft dat gewicht...die Merida weegt 10.9 kilo, dat scheelt dan maar 0,3 kilo met de Koga.
Zo'n verschil zal je niet echt merken, neem ik aan?

Van die andere kan ik nergens het gewicht vinden. Sowieso vind ik het raar dat in de specificaties van fietsen zelden het gewicht af te lezen is (of kijk ik er nou blind overheen?)

De reden waarom ik zo twijfel is dat ik het uiterlijk van die andere fietsen veel mooier vind. En
Maar stel dat ik met wat vrienden ga fietsen die zelf een racefiets hebben, kom ik dan wel makkelijk mee met zoiets?

En tja...ik vraag me ook nog serieus af in hoeverre zo'n aandrijfriem prettiger is dan een gewone ketting. Je hoeft niet te smeren, je hebt er geen omkijken naar. En die geïntegreerde ledjes in het stuur vind ik ook super :)

Dit vind ik trouwens ook een prachtig ding:
http://www.vanherwerden.n(...)14-719676566481.html
(Altijd hetzelfde liedje: budget rekt steeds verder op naarmate je langer zoekt...dit is alweer bijna het dubbele van de Merida)

Trouwens...600km in twee weken...da's best veel :D
People assume too much.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 07:53:26 #11
236264 crew  capricia
pi_138600697
Specialized vind ik ook heel mooi. Dat lijkt wel een tijdrij-fiets! Haha.
Bij 12go was idd een event, daarom ben ik nog die week ervoor gegaan. Jammer dat ze geen koopavond hebben.
Trek vind ik trouwens ook goede waar voor zijn geld bieden. Al is die weer wat minder afgemonteerd als de Merida.
Over meekomen met je racevrienden: je zit niet zo diep als op een racefiets. Dus qua luchtweerstand trek je aan het kortste eind. Maar hard gaan deze fietsen wel, en ze zijn net wat comfortabeler.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 7 april 2014 @ 08:07:44 #12
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_138600794
Ga je zonder spatborden fietsen?

Ik vraag me af of bij die Koga de stappen tussen de versnellingen niet te groot zijn bij 1x9.
Dat gaat dus ook op bij die 8 speed naaf, en die is ook nog een stuk minder efficiënt wanneer je niet in de 5e versnelling zit.

[ Bericht 21% gewijzigd door BORRREETJEEE op 07-04-2014 08:13:45 ]
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_138601768
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 08:07 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ga je zonder spatborden fietsen?

Ik vraag me af of bij die Koga de stappen tussen de versnellingen niet te groot zijn bij 1x9.
Dat gaat dus ook op bij die 8 speed naaf, en die is ook nog een stuk minder efficiënt wanneer je niet in de 5e versnelling zit.
Of ik zonder spatborden ga fietsen....geen idee eigenlijk. Nog niet over nagedacht :D
Maar voor woon/werk is het misschien wel aan te raden, aangezien ik ook met slecht weer wil gaan fietsen.

Wat betreft die versnellingen...geen idee haha
Ik heb tot nu toe alleen een amateuristisch mountainbike gehad haha
People assume too much.
pi_138602129
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:39 schreef very het volgende:

[..]

Oh...da's ook toevallig. Ik was afgelopen zaterdag naar 12gobiking geweest, maar er was een of ander event gaande, dus niemand had echt tijd voor je. Gekkenhuis was het. Terwijl ik van te voren had gevraagd of ik daar de t3 kon proberen voor een blokkie om...maar eenmaal daar bleek dat toch niet te kunnen. Was ik niet zo blij mee eigenlijk, want ik woon daar niet om de hoek :P

Wat betreft dat gewicht...die Merida weegt 10.9 kilo, dat scheelt dan maar 0,3 kilo met de Koga.
Zo'n verschil zal je niet echt merken, neem ik aan?

Van die andere kan ik nergens het gewicht vinden. Sowieso vind ik het raar dat in de specificaties van fietsen zelden het gewicht af te lezen is (of kijk ik er nou blind overheen?)

De reden waarom ik zo twijfel is dat ik het uiterlijk van die andere fietsen veel mooier vind. En
Maar stel dat ik met wat vrienden ga fietsen die zelf een racefiets hebben, kom ik dan wel makkelijk mee met zoiets?

En tja...ik vraag me ook nog serieus af in hoeverre zo'n aandrijfriem prettiger is dan een gewone ketting. Je hoeft niet te smeren, je hebt er geen omkijken naar. En die geïntegreerde ledjes in het stuur vind ik ook super :)

Dit vind ik trouwens ook een prachtig ding:
http://www.vanherwerden.n(...)14-719676566481.html
(Altijd hetzelfde liedje: budget rekt steeds verder op naarmate je langer zoekt...dit is alweer bijna het dubbele van de Merida)

Trouwens...600km in twee weken...da's best veel :D
Je hebt ook aan de overkant van het gangpad gekeken naar de crosshybride's. Die hebben weer net wat dikkere banden en een geveerde voorvork. op de wat duurdere modellen. zit een remotelock zodat je de vering tijdens het rijden aan of uit kan zetten.

Zelf zat ik ook aan de fietsen te denken die jij laat zien, omdat je met een crosshybride toch net wat meer bewegingsvrijheid hebt met waar je wil fietsen ben ik vrijdag met een crosshybride naar huis gegaan. Merida 900.
pi_138602220
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 09:43 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Je hebt ook aan de overkant van het gangpad gekeken naar de crosshybride's. Die hebben weer net wat dikkere banden en een geveerde voorvork. op de wat duurdere modellen. zit een remotelock zodat je de vering tijdens het rijden aan of uit kan zetten.

Zelf zat ik ook aan de fietsen te denken die jij laat zien, omdat je met een crosshybride toch net wat meer bewegingsvrijheid hebt met waar je wil fietsen ben ik vrijdag met een crosshybride naar huis gegaan. Merida 900.
Wat ik heb begrepen lever je daarmee toch best veel in op moeiteloos hard gaan. Klopt dat?
Het is wel fijn om zo nu en dan een bospaadje te kunnen nemen, maar dat gebeurd zo zelden dat het waarschijnlijk ook nog wel te doen is met een racehybride (denk ik dan haha)
People assume too much.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 09:59:19 #16
236264 crew  capricia
pi_138602412
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 09:48 schreef very het volgende:

[..]

Wat ik heb begrepen lever je daarmee toch best veel in op moeiteloos hard gaan. Klopt dat?
Het is wel fijn om zo nu en dan een bospaadje te kunnen nemen, maar dat gebeurd zo zelden dat het waarschijnlijk ook nog wel te doen is met een racehybride (denk ik dan haha)
Dit was mijn overweging ook. Keek eerst naar die cross-hybrides. Maar je levert gewoon aan snelheid in. En voor die 1% off-road wat ik fietste, was het niet de slimste oplossing. De voorvork zou constant locked-out staan. En dat is zonde van het extra gewicht.

Hoeveel bospaadjes en off-road ga je fietsen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_138602531
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 09:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit was mijn overweging ook. Keek eerst naar die cross-hybrides. Maar je levert gewoon aan snelheid in. En voor die 1% off-road wat ik fietste, was het niet de slimste oplossing. De voorvork zou constant locked-out staan. En dat is zonde van het extra gewicht.

Hoeveel bospaadjes en off-road ga je fietsen?
Nouja...voor zover ik weet gewoon niet eigenlijk.Maar als ik ergens naartoe moet en dat is de snelste weg, dan wel :P
Maar mijn woon/werk heeft geen bospaden, dus het zal zeer sporadisch zijn.
People assume too much.
pi_138602544
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 09:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit was mijn overweging ook. Keek eerst naar die cross-hybrides. Maar je levert gewoon aan snelheid in. En voor die 1% off-road wat ik fietste, was het niet de slimste oplossing. De voorvork zou constant locked-out staan. En dat is zonde van het extra gewicht.

Hoeveel bospaadjes en off-road ga je fietsen?
zo heel veel zal het denk ik niet schelen in snelheid voor de gewone huis tuin en keuken fietser. Als ik de tandwielverhoudingen bekijk dan scheelt dat allemaal niet zo gek veel en verwacht ik redelijk aan te kunnen klampen, zoals ik in verleden ook heb gedaan met een soortgelijke fiets.

Als de snelheid echt belangrijk is en ik kijk naar de tandwielverhoudingen van de eerst 3 fietsen dan vallen deze al af. Ik zou dan eerder voor een t5 gaan.
pi_138602764
Werkt de nieuwe site van 12gobiking.nl bij jullie wel naar behoren? Hier worden de fietsen niet ingeladen :')
People assume too much.
  maandag 7 april 2014 @ 10:23:34 #20
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_138602929
Je kan ook kijken naar bijvoorbeeld een Focus Mares.

Of zoals ik gedaan heb, een Merida Cyclocross 3 kopen, en zelf daar spatborden en een bagagedrager op zetten.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 10:24:00 #21
236264 crew  capricia
pi_138602942
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 10:17 schreef very het volgende:
Werkt de nieuwe site van 12gobiking.nl bij jullie wel naar behoren? Hier worden de fietsen niet ingeladen :')
Yep, hier ook.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_138603672
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 10:24 schreef capricia het volgende:
Yep, hier ook.
Gaar.

quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 10:23 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Je kan ook kijken naar bijvoorbeeld een Focus Mares.

Of zoals ik gedaan heb, een Merida Cyclocross 3 kopen, en zelf daar spatborden en een bagagedrager op zetten.
Ik denk te weten dat ik toch liever voor een recht stuur ga. Vooral voor woon/werk lijkt me dit praktischer
People assume too much.
  maandag 7 april 2014 @ 11:03:08 #23
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_138603823
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 10:55 schreef very het volgende:

[..]

Gaar.

[..]

Ik denk te weten dat ik toch liever voor een recht stuur ga. Vooral voor woon/werk lijkt me dit praktischer
Waarom lijkt je dat praktischer?
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_138603833
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 10:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

zo heel veel zal het denk ik niet schelen in snelheid voor de gewone huis tuin en keuken fietser. Als ik de tandwielverhoudingen bekijk dan scheelt dat allemaal niet zo gek veel en verwacht ik redelijk aan te kunnen klampen, zoals ik in verleden ook heb gedaan met een soortgelijke fiets.

Als de snelheid echt belangrijk is en ik kijk naar de tandwielverhoudingen van de eerst 3 fietsen dan vallen deze al af. Ik zou dan eerder voor een t5 gaan.
Wat ik een beetje jammer vind van met name de merida's, is dat het een soort flashy reclamebord voor merida is. Een gewoon zwarte fiets met wat leuke details trekt me veel meer :{

Ook vind ik dit soort velgen erg mooi, om e.e.a. nog even wat lastiger te maken haha
People assume too much.
pi_138603883
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 11:03 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Waarom lijkt je dat praktischer?
Omdat ik niet noodgedwongen helemaal voorover gebogen hoef te zitten, en dus makkelijker een tasje of iets kan meedragen, beter overzicht heb en makkelijker bijvoorbeeld een stoepje op kan wippen :P

Maar...allemaal gebaseerd op vermoeden. Weten doe ik erg weinig van dit onderwerp :P
People assume too much.
  maandag 7 april 2014 @ 11:40:38 #26
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_138604696
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 11:06 schreef very het volgende:

[..]

Omdat ik niet noodgedwongen helemaal voorover gebogen hoef te zitten, en dus makkelijker een tasje of iets kan meedragen, beter overzicht heb en makkelijker bijvoorbeeld een stoepje op kan wippen :P

Maar...allemaal gebaseerd op vermoeden. Weten doe ik erg weinig van dit onderwerp :P
Als jij niet voorover wil zitten zou ik gewoon alle 3 je keuzes afschrijven. Bij alle 3 zit je voorover, misschien heel iets minder dan op een cyclocross model, waarbij je het op kan lossen door een positievere stuurpen te monteren. En dan kan je kiezen of je diep wil zitten of niet. Bij een recht stuur valt er weinig te kiezen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_138605105
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 11:40 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Als jij niet voorover wil zitten zou ik gewoon alle 3 je keuzes afschrijven. Bij alle 3 zit je voorover, misschien heel iets minder dan op een cyclocross model, waarbij je het op kan lossen door een positievere stuurpen te monteren. En dan kan je kiezen of je diep wil zitten of niet. Bij een recht stuur valt er weinig te kiezen.
Ik wil best voorover zitten, maar met zo'n racestuur zit je toch nog veel verder naar voren?

People assume too much.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 12:02:33 #28
236264 crew  capricia
pi_138605203
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 11:59 schreef very het volgende:

[..]

Ik wil best voorover zitten, maar met zo'n racestuur zit je toch nog veel verder naar voren?

[ afbeelding ]
Ja klopt. Dat heb je helemaal goed.
Wereld van verschil tussen deze Merida en de Trek racefiets die ik had. :)
Ik zat nooit onderin de beugels met de racefiets. Dat is ook een van de redenen om voor een hybride te kiezen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 7 april 2014 @ 13:05:00 #29
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_138607343
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 11:59 schreef very het volgende:

[..]

Ik wil best voorover zitten, maar met zo'n racestuur zit je toch nog veel verder naar voren?

[ afbeelding ]
Die is inderdaad wel diep, volgens mij is mijn Merida minder diep.
Fiets er eerst eens even op voordat je het afschrijft.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_138607548
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 13:05 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Die is inderdaad wel diep, volgens mij is mijn Merida minder diep.
Fiets er eerst eens even op voordat je het afschrijft.
vergeet ook niet dat het zover ik het lees voornamelijk een woon-werkfiets wordt, dan zou een racefiets naar mijn idee voor de meeste mensen te spartaans zijn.
  maandag 7 april 2014 @ 13:14:31 #31
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_138607715
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 13:10 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

vergeet ook niet dat het zover ik het lees voornamelijk een woon-werkfiets wordt, dan zou een racefiets naar mijn idee voor de meeste mensen te spartaans zijn.
Wat is er dan precies minder spartaans aan de 3 fietsen die TS voorstelt? Het enige verschil is het rechte stuur.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_138607877
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 13:14 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Wat is er dan precies minder spartaans aan de 3 fietsen die TS voorstelt? Het enige verschil is het rechte stuur.
Dikkere banden, manier waarop je rem- en versnellingshendels zijn bevestigd.
  maandag 7 april 2014 @ 13:27:57 #33
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_138608232
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 13:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dikkere banden, manier waarop je rem- en versnellingshendels zijn bevestigd.
Cyclocross zet je ook zo dikkere banden in hoor.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_138609037
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 13:27 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Cyclocross zet je ook zo dikkere banden in hoor.
Dat is waar, moet je alleenwel rekening houden met dat het wat duurder kan worden.

Het blijft in ieder geval lastig om een goede fiets uit te kiezen, iedereen heeft weer zo zijn eigen wensen en eisen.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 14:10:50 #35
236264 crew  capricia
pi_138609825
Als je nooit onderin de beugels zit, waarom dan een racestuur nemen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 7 april 2014 @ 14:12:35 #36
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_138609896
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:10 schreef capricia het volgende:
Als je nooit onderin de beugels zit, waarom dan een racestuur nemen?
Als ik TS hoor dat hij mee wil met vrienden die een racefiets hebben dan zal hij wel eens in de beugels zitten.

Ik rij ook 90% vd. tijd op de remgrepen, maar ben bij harde wind tegen toch blij met de beugels.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_138610149
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 14:12 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Als ik TS hoor dat hij mee wil met vrienden die een racefiets hebben dan zal hij wel eens in de beugels zitten.

Ik rij ook 90% vd. tijd op de remgrepen, maar ben bij harde wind tegen toch blij met de beugels.
Ik zal het inderdaad eens proberen. Wat wel jammer is, is dat je met een proefrit maar moeilijk een echt goed gevoel krijgt van de fiets. Pas wanneer je een uur of langer fietst ga je pas een oordeel kunnen vellen, lijkt me. Kan natuurlijk wel tijdens een proefrit opeens een uur later pas terugkomen, maar een proefrit op een tweede fiets zit er dan niet meer in, gok ik :D
People assume too much.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 14:39:57 #38
236264 crew  capricia
pi_138610918
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:20 schreef very het volgende:

[..]

Ik zal het inderdaad eens proberen. Wat wel jammer is, is dat je met een proefrit maar moeilijk een echt goed gevoel krijgt van de fiets. Pas wanneer je een uur of langer fietst ga je pas een oordeel kunnen vellen, lijkt me. Kan natuurlijk wel tijdens een proefrit opeens een uur later pas terugkomen, maar een proefrit op een tweede fiets zit er dan niet meer in, gok ik :D
Ja, jammer is dat he.
Je denkt al gauw dat het wel lekker fietst. En thuis gekomen krijg je dan toch last van je polsen of je rug, of je vindt de stand/hoek gewoon niet lekker.
Welke fiets je ook neemt: Laat je goed nameten. Dat de lengte van de bovenlijf ook bekend is, tov het stuur.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 22:08:40 #39
236264 crew  capricia
pi_138631466
TS, laat je weten waar je keus op gevallen is? Vind het leuk om je ervaring te lezen. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_138634426
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:08 schreef capricia het volgende:
TS, laat je weten waar je keus op gevallen is? Vind het leuk om je ervaring te lezen. :)
Uiteraard, maar die kan nog wel even op zich laten wachten :)
People assume too much.
pi_138634990
Iemand enig idee waar ik dit soort velgen kan kopen?
En kan je een fiets ook, net als een auto, laten wrappen?
People assume too much.
pi_138636599
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:20 schreef very het volgende:

[..]

Ik zal het inderdaad eens proberen. Wat wel jammer is, is dat je met een proefrit maar moeilijk een echt goed gevoel krijgt van de fiets. Pas wanneer je een uur of langer fietst ga je pas een oordeel kunnen vellen, lijkt me. Kan natuurlijk wel tijdens een proefrit opeens een uur later pas terugkomen, maar een proefrit op een tweede fiets zit er dan niet meer in, gok ik :D
leen dan eens een racefiets van 1 van je vrienden dan kan je die houding goed uittesten.
pi_138640250
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

leen dan eens een racefiets van 1 van je vrienden dan kan je die houding goed uittesten.
Die zijn allemaal veel kleiner dan ik :{
Maar ik zal eens kijken wat kan :)
People assume too much.
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:11:26 #44
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_138640313
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:23 schreef very het volgende:
Iemand enig idee waar ik dit soort velgen kan kopen?
En kan je een fiets ook, net als een auto, laten wrappen?
Ik denk dat je zulke wielen wel bij iedere hipster-fixed gear winkel kan kopen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_138640335
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:11 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ik denk dat je zulke wielen wel bij iedere hipster-fixed gear winkel kan kopen.
Ik heb al een tijdje gezocht, maar vooralsnog zonder resultaat :{
People assume too much.
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:13:14 #46
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_138640352
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:12 schreef very het volgende:

[..]

Ik heb al een tijdje gezocht, maar vooralsnog zonder resultaat :{
http://www.ebay.nl/itm/Pa(...)&hash=item20df90f7dd

Of deze, weet niet wat je budget is? :P
http://www.futurumshop.nl(...)-dura-ace-naaf.phtml
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_138640384
quote:
Ah...aerospoke ofzo heten die dingen. Thanks ^O^
People assume too much.
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:16:16 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138640416
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 23:09 schreef very het volgende:
Is hier iemand die enige ervaring heeft met een interne naafversnelling?
Want het idee van een riem ipv een ketting staat me wel aan, want weinig onderhoud. Maar geen idee hoe betrouwbaar het systeem verder is :{
Rolhoff? Zo betrouwbaar als maar kan.

Als je die andere wegdoet, wat wil je ervoor en wat is de framemaat? :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:18:22 #49
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138640461
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 13:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dikkere banden, manier waarop je rem- en versnellingshendels zijn bevestigd.
_O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138640609
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

_O-
Wat klopt er niet aan dan?
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:31:36 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138640738
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:25 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan dan?
Wat een onzin is dat. Wat is er spartaans aan dunnere banden of de plek van de remgreep enzo?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')