Bedankt voor het advies, maar ik woon in Den Haag, dus Wezep ligt een beetje uit de richtingquote:Op zaterdag 5 april 2014 21:23 schreef JasVerstoppen het volgende:
Ik weet dat er in Wezep een winkel is die gespecialiseerd zijn in het uitvogelen welke fiets voor jou het meest geschikt is. Dus niet alleen qua rijcomfort maar ook stellen ze 'm helemaal af op jouw houding tijdens het fietsen. Stouwdam heet die zaak, als ik het goed heb.
Van Herwerden, Duell. Om maar even twee dwarsstraten uit Den Haag te noemenquote:Op zaterdag 5 april 2014 22:18 schreef very het volgende:
[..]
Bedankt voor het advies, maar ik woon in Den Haag, dus Wezep ligt een beetje uit de richting
Thanksquote:Op zondag 6 april 2014 02:26 schreef superniger het volgende:
Ik zou jou een fiets met 2 wielen adviseren.
Thanks. Maar vaak heb ik bij winkels het gevoel dat ze vooral aanraden wat ze zelf aanbiedenquote:Op zaterdag 5 april 2014 23:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Van Herwerden, Duell. Om maar even twee dwarsstraten uit Den Haag te noemen.
Oh...da's ook toevallig. Ik was afgelopen zaterdag naar 12gobiking geweest, maar er was een of ander event gaande, dus niemand had echt tijd voor je. Gekkenhuis was het. Terwijl ik van te voren had gevraagd of ik daar de t3 kon proberen voor een blokkie om...maar eenmaal daar bleek dat toch niet te kunnen. Was ik niet zo blij mee eigenlijk, want ik woon daar niet om de hoekquote:Op zondag 6 april 2014 23:11 schreef capricia het volgende:
Die Merida heb ik, sinds twee weken, in het bezit. Het dames model dan.
Wat een beest van een fiets! Een echte racer. Klinkers weet ik zo net nog niet, lijkt me niet comfortabel.
Maar voor langere afstanden zeer geschikt. Lekkere lichte fiets, ook. De lichtste uit jouw lijstje. Ik zelf houd niet zo van die zware fietsen.
Gehaald bij 12go. Ze meten je helemaal op om de juiste maat te bepalen. Dan monteren ze hem af, en na 5 kwartier kun je hem meenemen. En de prijzen zijn daar sws scherp.
En voor die prijs, 750 euro, is ie erg goed afgemonteerd. Heerlijke wegligging, super direct.
Heb er nu ongeveer 600km mee gefietst, en kan geen slechte eigenschappen bedenken.
Of ik zonder spatborden ga fietsen....geen idee eigenlijk. Nog niet over nagedachtquote:Op maandag 7 april 2014 08:07 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ga je zonder spatborden fietsen?
Ik vraag me af of bij die Koga de stappen tussen de versnellingen niet te groot zijn bij 1x9.
Dat gaat dus ook op bij die 8 speed naaf, en die is ook nog een stuk minder efficiënt wanneer je niet in de 5e versnelling zit.
Je hebt ook aan de overkant van het gangpad gekeken naar de crosshybride's. Die hebben weer net wat dikkere banden en een geveerde voorvork. op de wat duurdere modellen. zit een remotelock zodat je de vering tijdens het rijden aan of uit kan zetten.quote:Op maandag 7 april 2014 00:39 schreef very het volgende:
[..]
Oh...da's ook toevallig. Ik was afgelopen zaterdag naar 12gobiking geweest, maar er was een of ander event gaande, dus niemand had echt tijd voor je. Gekkenhuis was het. Terwijl ik van te voren had gevraagd of ik daar de t3 kon proberen voor een blokkie om...maar eenmaal daar bleek dat toch niet te kunnen. Was ik niet zo blij mee eigenlijk, want ik woon daar niet om de hoek
Wat betreft dat gewicht...die Merida weegt 10.9 kilo, dat scheelt dan maar 0,3 kilo met de Koga.
Zo'n verschil zal je niet echt merken, neem ik aan?
Van die andere kan ik nergens het gewicht vinden. Sowieso vind ik het raar dat in de specificaties van fietsen zelden het gewicht af te lezen is (of kijk ik er nou blind overheen?)
De reden waarom ik zo twijfel is dat ik het uiterlijk van die andere fietsen veel mooier vind. En
Maar stel dat ik met wat vrienden ga fietsen die zelf een racefiets hebben, kom ik dan wel makkelijk mee met zoiets?
En tja...ik vraag me ook nog serieus af in hoeverre zo'n aandrijfriem prettiger is dan een gewone ketting. Je hoeft niet te smeren, je hebt er geen omkijken naar. En die geïntegreerde ledjes in het stuur vind ik ook super![]()
Dit vind ik trouwens ook een prachtig ding:
http://www.vanherwerden.n(...)14-719676566481.html
(Altijd hetzelfde liedje: budget rekt steeds verder op naarmate je langer zoekt...dit is alweer bijna het dubbele van de Merida)
Trouwens...600km in twee weken...da's best veel
Wat ik heb begrepen lever je daarmee toch best veel in op moeiteloos hard gaan. Klopt dat?quote:Op maandag 7 april 2014 09:43 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je hebt ook aan de overkant van het gangpad gekeken naar de crosshybride's. Die hebben weer net wat dikkere banden en een geveerde voorvork. op de wat duurdere modellen. zit een remotelock zodat je de vering tijdens het rijden aan of uit kan zetten.
Zelf zat ik ook aan de fietsen te denken die jij laat zien, omdat je met een crosshybride toch net wat meer bewegingsvrijheid hebt met waar je wil fietsen ben ik vrijdag met een crosshybride naar huis gegaan. Merida 900.
Dit was mijn overweging ook. Keek eerst naar die cross-hybrides. Maar je levert gewoon aan snelheid in. En voor die 1% off-road wat ik fietste, was het niet de slimste oplossing. De voorvork zou constant locked-out staan. En dat is zonde van het extra gewicht.quote:Op maandag 7 april 2014 09:48 schreef very het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen lever je daarmee toch best veel in op moeiteloos hard gaan. Klopt dat?
Het is wel fijn om zo nu en dan een bospaadje te kunnen nemen, maar dat gebeurd zo zelden dat het waarschijnlijk ook nog wel te doen is met een racehybride (denk ik dan haha)
Nouja...voor zover ik weet gewoon niet eigenlijk.Maar als ik ergens naartoe moet en dat is de snelste weg, dan welquote:Op maandag 7 april 2014 09:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit was mijn overweging ook. Keek eerst naar die cross-hybrides. Maar je levert gewoon aan snelheid in. En voor die 1% off-road wat ik fietste, was het niet de slimste oplossing. De voorvork zou constant locked-out staan. En dat is zonde van het extra gewicht.
Hoeveel bospaadjes en off-road ga je fietsen?
zo heel veel zal het denk ik niet schelen in snelheid voor de gewone huis tuin en keuken fietser. Als ik de tandwielverhoudingen bekijk dan scheelt dat allemaal niet zo gek veel en verwacht ik redelijk aan te kunnen klampen, zoals ik in verleden ook heb gedaan met een soortgelijke fiets.quote:Op maandag 7 april 2014 09:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit was mijn overweging ook. Keek eerst naar die cross-hybrides. Maar je levert gewoon aan snelheid in. En voor die 1% off-road wat ik fietste, was het niet de slimste oplossing. De voorvork zou constant locked-out staan. En dat is zonde van het extra gewicht.
Hoeveel bospaadjes en off-road ga je fietsen?
Yep, hier ook.quote:Op maandag 7 april 2014 10:17 schreef very het volgende:
Werkt de nieuwe site van 12gobiking.nl bij jullie wel naar behoren? Hier worden de fietsen niet ingeladen
Gaar.quote:
Ik denk te weten dat ik toch liever voor een recht stuur ga. Vooral voor woon/werk lijkt me dit praktischerquote:Op maandag 7 april 2014 10:23 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Je kan ook kijken naar bijvoorbeeld een Focus Mares.
Of zoals ik gedaan heb, een Merida Cyclocross 3 kopen, en zelf daar spatborden en een bagagedrager op zetten.
Waarom lijkt je dat praktischer?quote:Op maandag 7 april 2014 10:55 schreef very het volgende:
[..]
Gaar.
[..]
Ik denk te weten dat ik toch liever voor een recht stuur ga. Vooral voor woon/werk lijkt me dit praktischer
Wat ik een beetje jammer vind van met name de merida's, is dat het een soort flashy reclamebord voor merida is. Een gewoon zwarte fiets met wat leuke details trekt me veel meerquote:Op maandag 7 april 2014 10:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
zo heel veel zal het denk ik niet schelen in snelheid voor de gewone huis tuin en keuken fietser. Als ik de tandwielverhoudingen bekijk dan scheelt dat allemaal niet zo gek veel en verwacht ik redelijk aan te kunnen klampen, zoals ik in verleden ook heb gedaan met een soortgelijke fiets.
Als de snelheid echt belangrijk is en ik kijk naar de tandwielverhoudingen van de eerst 3 fietsen dan vallen deze al af. Ik zou dan eerder voor een t5 gaan.
Omdat ik niet noodgedwongen helemaal voorover gebogen hoef te zitten, en dus makkelijker een tasje of iets kan meedragen, beter overzicht heb en makkelijker bijvoorbeeld een stoepje op kan wippenquote:Op maandag 7 april 2014 11:03 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Waarom lijkt je dat praktischer?
Als jij niet voorover wil zitten zou ik gewoon alle 3 je keuzes afschrijven. Bij alle 3 zit je voorover, misschien heel iets minder dan op een cyclocross model, waarbij je het op kan lossen door een positievere stuurpen te monteren. En dan kan je kiezen of je diep wil zitten of niet. Bij een recht stuur valt er weinig te kiezen.quote:Op maandag 7 april 2014 11:06 schreef very het volgende:
[..]
Omdat ik niet noodgedwongen helemaal voorover gebogen hoef te zitten, en dus makkelijker een tasje of iets kan meedragen, beter overzicht heb en makkelijker bijvoorbeeld een stoepje op kan wippen![]()
Maar...allemaal gebaseerd op vermoeden. Weten doe ik erg weinig van dit onderwerp
Ik wil best voorover zitten, maar met zo'n racestuur zit je toch nog veel verder naar voren?quote:Op maandag 7 april 2014 11:40 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Als jij niet voorover wil zitten zou ik gewoon alle 3 je keuzes afschrijven. Bij alle 3 zit je voorover, misschien heel iets minder dan op een cyclocross model, waarbij je het op kan lossen door een positievere stuurpen te monteren. En dan kan je kiezen of je diep wil zitten of niet. Bij een recht stuur valt er weinig te kiezen.
Ja klopt. Dat heb je helemaal goed.quote:Op maandag 7 april 2014 11:59 schreef very het volgende:
[..]
Ik wil best voorover zitten, maar met zo'n racestuur zit je toch nog veel verder naar voren?
[ afbeelding ]
Die is inderdaad wel diep, volgens mij is mijn Merida minder diep.quote:Op maandag 7 april 2014 11:59 schreef very het volgende:
[..]
Ik wil best voorover zitten, maar met zo'n racestuur zit je toch nog veel verder naar voren?
[ afbeelding ]
vergeet ook niet dat het zover ik het lees voornamelijk een woon-werkfiets wordt, dan zou een racefiets naar mijn idee voor de meeste mensen te spartaans zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 13:05 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Die is inderdaad wel diep, volgens mij is mijn Merida minder diep.
Fiets er eerst eens even op voordat je het afschrijft.
Wat is er dan precies minder spartaans aan de 3 fietsen die TS voorstelt? Het enige verschil is het rechte stuur.quote:Op maandag 7 april 2014 13:10 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
vergeet ook niet dat het zover ik het lees voornamelijk een woon-werkfiets wordt, dan zou een racefiets naar mijn idee voor de meeste mensen te spartaans zijn.
Dikkere banden, manier waarop je rem- en versnellingshendels zijn bevestigd.quote:Op maandag 7 april 2014 13:14 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Wat is er dan precies minder spartaans aan de 3 fietsen die TS voorstelt? Het enige verschil is het rechte stuur.
Cyclocross zet je ook zo dikkere banden in hoor.quote:Op maandag 7 april 2014 13:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dikkere banden, manier waarop je rem- en versnellingshendels zijn bevestigd.
Dat is waar, moet je alleenwel rekening houden met dat het wat duurder kan worden.quote:Op maandag 7 april 2014 13:27 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Cyclocross zet je ook zo dikkere banden in hoor.
Als ik TS hoor dat hij mee wil met vrienden die een racefiets hebben dan zal hij wel eens in de beugels zitten.quote:Op maandag 7 april 2014 14:10 schreef capricia het volgende:
Als je nooit onderin de beugels zit, waarom dan een racestuur nemen?
Ik zal het inderdaad eens proberen. Wat wel jammer is, is dat je met een proefrit maar moeilijk een echt goed gevoel krijgt van de fiets. Pas wanneer je een uur of langer fietst ga je pas een oordeel kunnen vellen, lijkt me. Kan natuurlijk wel tijdens een proefrit opeens een uur later pas terugkomen, maar een proefrit op een tweede fiets zit er dan niet meer in, gok ikquote:Op maandag 7 april 2014 14:12 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Als ik TS hoor dat hij mee wil met vrienden die een racefiets hebben dan zal hij wel eens in de beugels zitten.
Ik rij ook 90% vd. tijd op de remgrepen, maar ben bij harde wind tegen toch blij met de beugels.
Ja, jammer is dat he.quote:Op maandag 7 april 2014 14:20 schreef very het volgende:
[..]
Ik zal het inderdaad eens proberen. Wat wel jammer is, is dat je met een proefrit maar moeilijk een echt goed gevoel krijgt van de fiets. Pas wanneer je een uur of langer fietst ga je pas een oordeel kunnen vellen, lijkt me. Kan natuurlijk wel tijdens een proefrit opeens een uur later pas terugkomen, maar een proefrit op een tweede fiets zit er dan niet meer in, gok ik
Uiteraard, maar die kan nog wel even op zich laten wachtenquote:Op maandag 7 april 2014 22:08 schreef capricia het volgende:
TS, laat je weten waar je keus op gevallen is? Vind het leuk om je ervaring te lezen.
leen dan eens een racefiets van 1 van je vrienden dan kan je die houding goed uittesten.quote:Op maandag 7 april 2014 14:20 schreef very het volgende:
[..]
Ik zal het inderdaad eens proberen. Wat wel jammer is, is dat je met een proefrit maar moeilijk een echt goed gevoel krijgt van de fiets. Pas wanneer je een uur of langer fietst ga je pas een oordeel kunnen vellen, lijkt me. Kan natuurlijk wel tijdens een proefrit opeens een uur later pas terugkomen, maar een proefrit op een tweede fiets zit er dan niet meer in, gok ik
Die zijn allemaal veel kleiner dan ikquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
leen dan eens een racefiets van 1 van je vrienden dan kan je die houding goed uittesten.
Ik denk dat je zulke wielen wel bij iedere hipster-fixed gear winkel kan kopen.quote:Op maandag 7 april 2014 23:23 schreef very het volgende:
Iemand enig idee waar ik dit soort velgen kan kopen?
En kan je een fiets ook, net als een auto, laten wrappen?
Ik heb al een tijdje gezocht, maar vooralsnog zonder resultaatquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:11 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik denk dat je zulke wielen wel bij iedere hipster-fixed gear winkel kan kopen.
http://www.ebay.nl/itm/Pa(...)&hash=item20df90f7ddquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:12 schreef very het volgende:
[..]
Ik heb al een tijdje gezocht, maar vooralsnog zonder resultaat
Ah...aerospoke ofzo heten die dingen. Thanksquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:13 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
http://www.ebay.nl/itm/Pa(...)&hash=item20df90f7dd
Rolhoff? Zo betrouwbaar als maar kan.quote:Op zondag 6 april 2014 23:09 schreef very het volgende:
Is hier iemand die enige ervaring heeft met een interne naafversnelling?
Want het idee van een riem ipv een ketting staat me wel aan, want weinig onderhoud. Maar geen idee hoe betrouwbaar het systeem verder is
quote:Op maandag 7 april 2014 13:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dikkere banden, manier waarop je rem- en versnellingshendels zijn bevestigd.
Wat een onzin is dat. Wat is er spartaans aan dunnere banden of de plek van de remgreep enzo?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |