Dat snap ik best. Maar wat voor fiets wil je nou?quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:31 schreef very het volgende:
[..]
Nee...ik ken mezelf. Als de verschijning van de fiets mij niet aanstaat dan ga ik hem ook niet gebruiken haha
Rare trek, maar zo is het gewoon
Waarom is een hybride een overkill? Ik vind hem heerlijk! En lekker sportief ook.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die vind ik eigenlijk wel gaaf. Maar effe serieus he? Koop gewoon een praktische fiets. Een racefiets of hybride is overkill en onpraktisch.
Nou, de meeste fietsen die me aantrekken zijn toch wel de race-hybrides.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat snap ik best. Maar wat voor fiets wil je nou?
Vanwege voorgenoemde nadelen. Vaak geen bagagedrager, niet altijd spatborden en dat soort dingen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom is een hybride een overkill? Ik vind hem heerlijk! En lekker sportief ook.
Dan moet je die kopen als je dat graag wilt. Maar er zitten ook nadelen aan imo.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:34 schreef very het volgende:
[..]
Nou, de meeste fietsen die me aantrekken zijn toch wel de race-hybrides.
ja, dat snap ikquote:Op dinsdag 8 april 2014 17:35 schreef kanovinnie het volgende:
Dan moet je die kopen als je dat graag wilt. Maar er zitten ook nadelen aan imo.
De meeste hybrides hebben daar wel montage-punten voor. Als TS dat wil. Een los spatbord aan de achterkant zie ik ook vaak.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanwege voorgenoemde nadelen. Vaak geen bagagedrager, niet altijd spatborden en dat soort dingen.
[..]
Dan moet je die kopen als je dat graag wilt. Maar er zitten ook nadelen aan imo.
Ja, maar ideaal is dat niet. Want er komt nog steeds een hoop bagger langs als het vies weer is.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:38 schreef capricia het volgende:
[..]
De meeste hybrides hebben daar wel montage-punten voor. Als TS dat wil. Een los spatbord aan de achterkant zie ik ook vaak.
Die Supermetro fietst wel okay. Cannondale Tesoro beter.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:19 schreef very het volgende:
[..]
Die ziet er wel ok uit.
Ik vind ook nog steeds die Koga SuperMetro wel interessant.
Wat ik er mooi aan vind is dat ie mooi mat zwart is, de blauwe details , de weggewerkte kabels en de subtiele vering. Ik ga eens kijekn of ik misschien een iets langere proefrit met die kan maken. Spatborden kunnen er ook op (zit standaard trouwens achter al een kleintje).
Zolang er montagepunten zijn, kan hij altijd nog kiezen om een vast spatbord, bagagedrager etc te monteren.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, maar ideaal is dat niet. Want er komt nog steeds een hoop bagger langs als het vies weer is.
Die Cannondale Tesoro ziet er wel okay uit. Supermetro beterquote:Op dinsdag 8 april 2014 17:41 schreef Salvad0R het volgende:
Die Supermetro fietst wel okay. Cannondale Tesoro beter.
Ja. De balhoofdvering van de Supermetro is slechter dan die van Cannondale, als je tenminste de versie met voorvering neemt. Bij die Tesoro heb je de optie om de vering vast te zetten met een draaiding, handig voor als je op asfalt rijdt ;p Heeft die Koga niet, als ik mij juist herinner.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:51 schreef very het volgende:
[..]
Die Cannondale Tesoro ziet er wel okay uit. Supermetro beter![]()
haha...maar ff serieus: kan je vertellen waar het verschil in zit?
dat heb je bij iedere fiets, het is niet zo dat dat van het model fiets afhangtquote:Op dinsdag 8 april 2014 17:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, maar ideaal is dat niet. Want er komt nog steeds een hoop bagger langs als het vies weer is.
krijg je korting op je aowquote:Op dinsdag 8 april 2014 19:05 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Wat is precies het practisch nut van die voorvering?
Mwah, op een stadsfiets met spatborden heb je er nauwelijks last van.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat heb je bij iedere fiets, het is niet zo dat dat van het model fiets afhangt
maar op een racemodel met spatborden wel? its magic!quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, op een stadsfiets met spatborden heb je er nauwelijks last van.
Het ging om zo'n spatbord:quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar op een racemodel met spatborden wel? its magic!
Enig idee wat voor voorblad erop diekoga ligt, ik heb het vermoeden dat hij relatief klein en dan kan je nog wel eens moeite gaan hebben om je racefiets vrienden bij te houden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:19 schreef very het volgende:
[..]
Die ziet er wel ok uit.
Ik vind ook nog steeds die Koga SuperMetro wel interessant.
Wat ik er mooi aan vind is dat ie mooi mat zwart is, de blauwe details , de weggewerkte kabels en de subtiele vering. Ik ga eens kijekn of ik misschien een iets langere proefrit met die kan maken. Spatborden kunnen er ook op (zit standaard trouwens achter al een kleintje).
Geen idee eigenlijkquote:Op dinsdag 8 april 2014 23:48 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Enig idee wat voor voorblad erop diekoga ligt, ik heb het vermoeden dat hij relatief klein en dan kan je nog wel eens moeite gaan hebben om je racefiets vrienden bij te houden.
heb je mijn posts hier uberhaupt gelezen of zit je als een achterlijke mongool zo dom mogelijk te postenquote:Op dinsdag 8 april 2014 20:46 schreef Life2.0 het volgende:
oh je kiest een fiets op basis van de spatterts die erop zitten, is nieuw voor mij!
je kan zelfs raceblades op een trekker zetten, heb jij uberhaupt een fiets?
had ik niet moeten doen nee, dan bleef ik in de veronderstelling dat het spatbord het verschil maakt en niet of je wel of niet op een stadsfiets rijd, duhquote:Op woensdag 9 april 2014 06:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
heb je mijn posts hier uberhaupt gelezen of zit je als een achterlijke mongool zo dom mogelijk te posten
Een racefiets is gemaakt om op te racen. Een MTB om te mountainbiken en een hybride om sportief mee te fietsen. Met andere woorden, alle drie niet gemaakt voor het doel wat TS zoekt. Met kunst en vliegwerk kan je er wat van maken, maar het zal nooit ideaal werken.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
had ik niet moeten doen nee, dan bleef ik in de veronderstelling dat het spatbord het verschil maakt en niet of je wel of niet op een stadsfiets rijd, duh
ze zijn niet gemaakt om te fietsen? oh dan hoop ik niet dat mijnes binnenkort het opgevenquote:Op woensdag 9 april 2014 13:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een racefiets is gemaakt om op te racen. Een MTB om te mountainbiken en een hybride om sportief mee te fietsen. Met andere woorden, alle drie niet gemaakt voor het doel wat TS zoekt. Met kunst en vliegwerk kan je er wat van maken, maar het zal nooit ideaal werken.
Ga ergens anders stompzinnig trollen.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ze zijn niet gemaakt om te fietsen? oh dan hoop ik niet dat mijnes binnenkort het opgeven
waar kan ik fietsen vinden waar je wel op kunt fietsen naar je werk? in r&p? in nws?quote:Op woensdag 9 april 2014 13:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ga ergens anders stompzinnig trollen.
Je snapt toch hopelijk wel wat ik bedoel? Dat een racefiets niet geschikt is voor wat TS wilt? Dat is hetzelfde dat je (bijna) nooit een caravan achter een Ferrari ziet. Het kan wel, maar andere auto's zijn beter geschikt.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waar kan ik fietsen vinden waar je wel op kunt fietsen naar je werk? in r&p? in nws?
waarom is een racefiets niet geschikt om naar je werk te rijden, DAT is wat ts wilt, ts wilt niet geen downhillenquote:Op woensdag 9 april 2014 13:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je snapt toch hopelijk wel wat ik bedoel? Dat een racefiets niet geschikt is voor wat TS wilt? Dat is hetzelfde dat je (bijna) nooit een caravan achter een Ferrari ziet. Het kan wel, maar andere auto's zijn beter geschikt.
quote:Op woensdag 9 april 2014 13:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waarom is een racefiets niet geschikt om naar je werk te rijden, DAT is wat ts wilt, ts wilt niet geen downhillen
quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:47 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Dat scheelt, maar dan nog vraag ik me af of je het na een paar dagen slecht weer niet zat wordt om op het werk te komen met een reet/rug onder de bagger.
quote:Op woensdag 9 april 2014 13:56 schreef Life2.0 het volgende:
een racefiets met spatterts!
oh nee, dat is wetenschappelijk onmogelijknu moet ts een ouwelullenfiets kopen, voor de spatterts!
Nou kunnen we weer van voor af aan beginnen. Wel makkelijk want ik kan mezelf nu elke keer terug quoten.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het ging om zo'n spatbord:
[ afbeelding ]
En alleen achter is niet genoeg, want van je voorwiel komt ook een hoop rommel. Hoe ik dit weet? Omdat ik deze hele winter op mijn racefiets naar mijn werk gefietst ben en uiteindelijk deze gekocht hebt: (rechts)
[ afbeelding ]
Het nadeel daarvan? Lastig te monteren, als je band net te dicht bij je frame loopt kan het al niet en ze zijn niet al te stevig waardoor je met een beetje wind of flink aanzetten ze hoort aanlopen.
quote:Op woensdag 9 april 2014 13:59 schreef Life2.0 het volgende:
is dit jouw idee van trollen?
kom even een middagje met mij meelopen, dan doe ik het even voor
verkoop ts maar een stadsfiets, ik heb geen zin om met 7 jarige te discussieren
Wat zou jij hem aanraden?quote:Op woensdag 9 april 2014 14:02 schreef Life2.0 het volgende:
verkoop ts anders een e-bike, dat is pas een mieterze optie, perrrrrfect voor iemand die geen fuck van fietsen weet en afhankelijk is van achterlijk advies
Die alfine versnellingsnaaf is niet kapot te krijgen, al heb ik geen ervaring met de riem. De naaf weegt wel als dieplood, en de stappen tussen de versnellingen liggen ver uit elkaar waardoor de een soms te zwaar is en de ander te licht.quote:Op zondag 6 april 2014 23:09 schreef very het volgende:
Is hier iemand die enige ervaring heeft met een interne naafversnelling?
Want het idee van een riem ipv een ketting staat me wel aan, want weinig onderhoud. Maar geen idee hoe betrouwbaar het systeem verder is
Ik hoef niet perse voorvering inderdaad. Maar is dat echt zo...zijn schijfremmen kutkwaliteit rond die prijs?quote:Op donderdag 10 april 2014 15:17 schreef kaasplankje het volgende:
Voorvering is natuurlijk enorm onzin voor een woonwerkfiets. Schijfremmen op fietsen van rond 1000.- zijn ook klotekwaliteit meestal. Je kan net zo goed V-brakes nemen dan.
quote:Op donderdag 10 april 2014 15:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die alfine versnellingsnaaf is niet kapot te krijgen, al heb ik geen ervaring met de riem. De naaf weegt wel als dieplood, en de stappen tussen de versnellingen liggen ver uit elkaar waardoor de een soms te zwaar is en de ander te licht.
Die is wel nice. Wil daar zaterdag wel ff langs gaan. Zelf ben ik meer benieuwd naar deze:quote:Op donderdag 10 april 2014 15:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou als ik TS was efkes kijken naar een Specialized sirrus of een Specialized source. Dat zijn ook wel kekke karretjes.
http://www.vanherwerden.n(...)14-719676350127.html
[ afbeelding ]
Nou...als iemand mij verslaafd kan krijgen, dan graagquote:Op donderdag 10 april 2014 15:38 schreef kaasplankje het volgende:
Tja jij komt zelf met een budget van 1K. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt hé?
Je kan beter voor die paar meier meer fietsschoenen en klikpedalen kopen en een cool helmpje. Dan ben je er niet meer af te slaan en zien we je over een jaar verslaafd in het wielrennentopic.
Ja daar zit wel wat verschil in, die comp is van alu met een staal vorkbuis en die carbon van composiet met alu vorkbuis. Die duurdere is dus een stuk lichter. Ook is die duurdere 2x 10 versnellingen en de comp 2x 9 verder zitten er iets betere spullen op die carbon, al is dat maar een paar dingskes zoals de derailleurs. Je kan best ff naar v. Herwerden want das een goed zaak met goed advies.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:46 schreef very het volgende:
[..]
Nou...als iemand mij verslaafd kan krijgen, dan graag![]()
Mijn kantoorbaan vereist dat ik genoeg beweging krijg naarmate ik ouder wordt....dus zodoende
Maar...zit er een groot verschil tussen die jij post en die ik post, op het uiterlijk na?
Klikpedalen lijken me niks trouwens...wil wel gewoon normale schoenen kunnen dragen op de fiets. Klikpedalen komen wel een keer als het inderdaad serieuzer wordt ooit![]()
Ja beetje wel, al zijn ze misschien voor jou gebruiksdoel goed genoeg.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:32 schreef very het volgende:
Maar is dat echt zo...zijn schijfremmen kutkwaliteit rond die prijs?
Laten zij ook proefritten maken van pakweg een half uurtje, dat je weet?quote:Op donderdag 10 april 2014 15:54 schreef kaasplankje het volgende:
Je kan best ff naar v. Herwerden want das een goed zaak met goed advies.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |