abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:08:53 #1
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135779768


Mijn Toeslagen inlogpagina
Mijn Toeslagen

Hoogte toeslag 2012
Tabel inclusief tegemoetkoming van de werkgevers

Hoogte toeslag 2013
Kinderopvangtoeslagtabel 2013 inclusief werkgeversbijdrage

Stoppen met werken en het gevolg voor de kinderopvangtoeslag
LRKP register voor het opzoeken van je lrkp nummer (identificatienummer dat je nodig hebt voor de toeslagen)
informatie van de Rijksoverheid over kinderopvang

Vorige delen
OUD / Het CDA krijgt wat 't wil....Vrouwen weer achter het aanrecht.

quote:
Kinderopvangtoeslag verandert vanaf 2012
Vanaf 2012 wordt de kinderopvangtoeslag gekoppeld aan het aantal uren dat ouders werken. Verder wordt de kinderopvangtoeslag voor de hoogste inkomens beperkt en wordt fraude strenger aangepakt.

Vanaf 2012 alleen kinderopvangtoeslag voor gewerkte uren
Kinderopvangtoeslag is bedoeld om de arbeidsdeelname van ouders met kinderen te bevorderen. Bij de berekening van de toeslag wordt echter niet gekeken naar het aantal uren dat ouders werken, maar naar het inkomen. Het kabinet wil dat veranderen.

Vanaf 2012 wordt de kinderopvangtoeslag daarom gekoppeld aan het aantal uren dat de ouder met de kleinste baan werkt. Ouders hebben dan bij dagopvang (voor kinderen van 0 tot en met 4 jaar) recht op toeslag voor 140% van de werkuren van de minst werkende partner. Hierbij is rekening gehouden met reistijd en pauzes van de ouders.

Voor schoolgaande kinderen (van 4 tot en met 12 jaar) kunnen ouders 70% van de uren declareren. Deze kinderen maken namelijk minder gebruik van opvang, omdat ze ook naar school gaan.

Beperking kinderopvangtoeslag hoogste inkomens
De overheidsuitgaven aan kinderopvang zijn groot. Tussen 2005 en 2010 zijn de uitgaven gegroeid van  1 miljard naar  3 miljard per jaar. Het kabinet wil daarom vanaf 2012 bezuinigen op de kinderopvang. De kinderopvangtoeslag wordt beperkt en vanaf 2013 moeten alle ouders een vaste bijdrage van zo'n  15 per maand gaan betalen bovenop de kosten van de kinderopvang.

Het kabinet wil ouders met lage inkomens zoveel mogelijk ontzien. De beperking van de kinderopvangtoeslag gaat met name gelden voor de hoogste inkomens. De volgende maatregelen zijn aangekondigd:

De kinderopvangtoeslag voor het tweede en volgende kind wordt voor de hoogste inkomens versneld afgebouwd. De toeslag zal voor de hoogste inkomens dalen van ruim 82% naar 58,2%.
De mensen met de hoogste inkomens, vanaf een gezamenlijk inkomen van ongeveer  130.000, ontvangen vanaf 2013 geen kinderopvangtoeslag meer voor hun eerste kind.
De maximum uurtarieven voor de kinderopvangtoeslag worden in 2012 niet geïndexeerd.

Hoogte kinderopvangtoeslag in 2012
De hoogte van de tegemoetkoming in de kosten voor kinderopvang is afhankelijk van het gezamenlijk toetsingsinkomen en van het aantal kinderen. Het kabinet heeft voor 2012 de toeslagpercentages naar beneden bijgesteld om de kinderopvangtoeslag financieel beheersbaar te houden.

In de kinderopvangtoeslagtabel 2012 vindt u de tegemoetkoming van de overheid als percentage van de kosten van kinderopvang. In de tabel is nog geen rekening gehouden met de verplichte werkgeversbijdrage van 33,3%. Dit percentage moet er nog bij worden opgeteld. De laagste inkomens krijgen voor het eerste kind dus 90,7% van de kosten van kinderopvang vergoed (tot aan de maximum uurprijs). Voor de hoogste inkomens wordt 33,3% van de kosten vergoed.

De overheidsbijdrage en de werkgeversbijdrage worden als 1 bedrag door de Belastingdienst/Toeslagen aan werkende ouders uitgekeerd.

Fraude kinderopvangtoeslag strenger aanpakken
Het kabinet wil fraude met de kinderopvangtoeslag strenger aanpakken. Dit schrikt fraudeurs af en houdt de kinderopvang betaalbaar. Vanaf 2012 komen er extra maatregelen tegen fraude met de kinderopvangtoeslag:

De mogelijkheid om met terugwerkende kracht kinderopvangtoeslag aan te vragen wordt beperkt. Ouders kunnen straks alleen nog toeslag aanvragen over de kosten voor kinderopvang in de lopende maand en één maand daaraan voorafgaand. Gastouders die geen andere inkomsten hebben dan inkomsten uit de gastouderopvang, hebben vanaf 2012 geen recht meer op toeslag. Momenteel kunnen ouders per kind 230 uur per maand declareren per soort kinderopvang. Dit wordt 230 uur voor alle soorten kinderopvang samen. Sommige ouders weten niet voor welke uren aan kinderopvang zij toeslag kunnen aanvragen. Instellingen voor kinderopvang moeten ouders hierover gaan voorlichten. De boetes bij misbruik van de kinderopvangtoeslag worden hoger. De boete kan oplopen tot 100% van het terug te betalen bedrag.

Vanaf 2013 kunnen ouders ook worden beboet als ze niet op tijd aan de Belastingdienst doorgeven dat hun kind minder uren naar de kinderopvang gaat.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:16:44 #2
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135780167
Lazi, bedankt :*

Ik weet gelijk weer waarom ik geen accountant ben geworden. :')

en nu snap ik het wel maar begrijp ik het nog niet, hoor. Hahaha. Het voelt namelijk helemaal niet alsof we d'r zoveel weg gaan brengen. Ofzo. /zeurmuts
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:23:55 #3
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135780563
Mijn man is accountant maar houdt zich niet met toeslagen bezig op het werk hoor :P
En dat laat ie thuis ook aan mij over :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135780890
Stop maar met je pogingen het te snappen, het is namelijk niet te snappen die uren :') Gewoon betalen is het devies, helaas. Dat is gelegaliseerde diefstal in de branche.

En een gastouder is vaak niet eens veel goedkoper en heeft wat negatieve problemen zoals geen opvang als de gastouder ziek of weg is.
pi_135782223
Kimpossible je krijgt toeslag over 6.70 per uur. Dus met een uurtarief van 7 betaal je per uur 30 cent zelf. Wat nog belangrijk is om na te gaan: wat is het uurtarief bij 52 weken? Want het kan zo zijn dat 52x22xuurtarief minder kost dan (48x22x(6,70 - toeslag)) + (48x22x0.30=316.80)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_135782332
Nu snap ik het niet meer.
Die 6,70 krijg je toch niet geheel vergoed?

Edit: laat maar zie het al
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:06:49 #7
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135783198
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:49 schreef mefke79 het volgende:
Kimpossible je krijgt toeslag over 6.70 per uur. Dus met een uurtarief van 7 betaal je per uur 30 cent zelf. Wat nog belangrijk is om na te gaan: wat is het uurtarief bij 52 weken? Want het kan zo zijn dat 52x22xuurtarief minder kost dan (48x22x(6,70 - toeslag)) + (48x22x0.30=316.80)
Volgens mij noemde ze een uurtarief van 6,85 eerder als je gewoon 52 weken afneemt.
De uurtarieven van haar organisatie liggen dichter bij elkaar en ze is met 48 weken wel goedkoper uit.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:06:50 #8
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135783200
We hebben het uitgerekend, met vriendlief dus, die iets meer begrip heeft voor cijfertjes dan ik, en 52 weken opvang is, na toeslagen, nog 100 euro duurder bij deze organisatie. Schieten we niks mee op dus.

Maaaaar goed. Ik lijk het wel een soortje te snappen nu. Rest enkel nog naast me neer leggen en maar gewoon betalen inderdaad :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:11:49 #9
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135783456
Joh ik draag maandelijks 460 euro weg naar het kdv maar ik breng nog steeds een bak meer binnen dus gewoon niet teveel over nadenken :P
De zorg voor je kostbaarste bezit mag wel wat kosten toch? :+

En gemiddeld is hij er 1,5 uur per dag korter dan waar ik voor betaal maar met 6,78 is ons uurtarief heel redelijk en ik ben erg blij dat onze organisatie stabiel is en hij al een paar jaar dezelfde leidsters heeft.
Ik zoek de schuld voor de uitholling van de branche vooral bij de overheid en nog niet zo zeer bij de kinderdagverblijven.
Het kan vast flexibeler maar gezien het bovenstaande hoor je mij niet klagen momenteel.

[ Bericht 36% gewijzigd door laziness op 21-01-2014 23:18:47 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135783586
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:23 schreef laziness het volgende:
Mijn man is accountant maar houdt zich niet met toeslagen bezig op het werk hoor :P
En dat laat ie thuis ook aan mij over :+
Da's logisch, want het is een administratieve ramp :X
pi_135783749
Ik ben echt geen fan van de Belastingdienst maar moet eerlijk toegeven dat het huidige systeem met online wijzigen veel beter werkt dan het oude met de papieren formulier. Kleine kanttekening: mits het systeem gewoon werkt zoals het hoort te doen. Das helaas niet altijd.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:19:27 #12
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135783884
Dat houden we onszelf voor inderdaad lazi :Y)

Mijn hormonen vonden me echt al de naarste moeder ever omdat die kosten me zo bezighouden, maar door de opvang gaat serieus zon 95% van onze nog vrij besteedbare ruimte (lees: wat we overhielden vóór kind) linea recta naar het kdv. En dan heeft dat kleine Mupke nog geen luiertjes en kleertjes en weet ik het allemaal niet. Kanttekening is wel dat de kinderbijslag nog niet meegenomen is in ons beeld en het salaris anno 2014 (wat volgens de vrienden van de overheid gunstiger is) ook niet.

In de praktijk zal het ongetwijfeld zo vaart allemaal niet lopen en compenseert er links wel weer wat voor rechts, maar vanuit een vooruitziende, financieel altijd ietwat pessimistische, blik, was het toch even slikken. :+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135783933
Probleem is dat als je niks aanvraagt, je het per definitie niet krijgt. Dus vraag het maar aan, ook al weet je dat je standaard te veel krijgt en dus na een jaar een enorm kapitaal terug moet betalen. Maar ja, per saldo is het winst en alle beetjes helpen...
pi_135784144
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:20 schreef yukon het volgende:
Probleem is dat als je niks aanvraagt, je het per definitie niet krijgt. Dus vraag het maar aan, ook al weet je dat je standaard te veel krijgt en dus na een jaar een enorm kapitaal terug moet betalen. Maar ja, per saldo is het winst en alle beetjes helpen...
Wel aanvragen, inkomen te hoog zetten en uren minimaal. Gevolg: je hebt wel recht op toeslag want op tijd aangevraagd. Je krijgt te weinig en zou - wettelijk gezien- fout zitten omdat je bewust onjuiste gegevens hanteert, maar je hoeft na afloop van het jaar iig niet terug te betalen 8-)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:24:22 #15
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135784164
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:19 schreef Kimpossible het volgende:
Dat houden we onszelf voor inderdaad lazi :Y)

Mijn hormonen vonden me echt al de naarste moeder ever omdat die kosten me zo bezighouden, maar door de opvang gaat serieus zon 95% van onze nog vrij besteedbare ruimte (lees: wat we overhielden vóór kind) linea recta naar het kdv. En dan heeft dat kleine Mupke nog geen luiertjes en kleertjes en weet ik het allemaal niet. Kanttekening is wel dat de kinderbijslag nog niet meegenomen is in ons beeld en het salaris anno 2014 (wat volgens de vrienden van de overheid gunstiger is) ook niet.

In de praktijk zal het ongetwijfeld zo vaart allemaal niet lopen en compenseert er links wel weer wat voor rechts, maar vanuit een vooruitziende, financieel altijd ietwat pessimistische, blik, was het toch even slikken. :+
Ja iedereen tot ongeveer ¤4000,- bruto gaat er op vooruit door verandering van belastingtarieven en verhoging van de arbeidskorting. Daarboven ga je er iets op achteruit.
Vergeet niet dat je ook inkomensafhankelijke combinatiekorting krijgt in je IB aangifte. Dit is op basis van de minst verdienende ouder en gaat naar inkomen maar met 3 dagen per week werken van mij, levert het zo tegen de 2000 euro op.

En linksom of rechtsom, een kind is door de opvang best duur. Dat mag je best uitspreken hoor zonder een nare moeder te zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:27:03 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135784286
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:20 schreef yukon het volgende:
Probleem is dat als je niks aanvraagt, je het per definitie niet krijgt. Dus vraag het maar aan, ook al weet je dat je standaard te veel krijgt en dus na een jaar een enorm kapitaal terug moet betalen. Maar ja, per saldo is het winst en alle beetjes helpen...
Waarom krijg je standaard teveel? Dan schat je het toetsingsinkomen verkeerd in...
Als je een eigen huis hebt geef je gewoon je bruto jaarloon op en door de aftrekposten zal je nooit te laag zitten en teveel toeslag ontvangen.

Mits je niet opeens mega bonussen krijgt of heel veel overuren maakt natuurlijk ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door laziness op 21-01-2014 23:41:07 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:27:13 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135784296
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:23 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Wel aanvragen, inkomen te hoog zetten en uren minimaal. Gevolg: je hebt wel recht op toeslag want op tijd aangevraagd. Je krijgt te weinig en zou - wettelijk gezien- fout zitten omdat je bewust onjuiste gegevens hanteert, maar je hoeft na afloop van het jaar iig niet terug te betalen 8-)
Dit :Y
pi_135784454
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:23 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Wel aanvragen, inkomen te hoog zetten en uren minimaal. Gevolg: je hebt wel recht op toeslag want op tijd aangevraagd. Je krijgt te weinig en zou - wettelijk gezien- fout zitten omdat je bewust onjuiste gegevens hanteert, maar je hoeft na afloop van het jaar iig niet terug te betalen 8-)
Ja, die strategie had ik ook al bedacht... 15K erbij op en nu afwachten wat straks (zal wel weer juli/augustus worden) gebeurd...

Verder maar niet teveel overuren maken, want dan snij ik mezelf in de vingers. Ach, je bent bekend met de problematiek...
pi_135789976
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:19 schreef Kimpossible het volgende:
Dat houden we onszelf voor inderdaad lazi :Y)

Mijn hormonen vonden me echt al de naarste moeder ever omdat die kosten me zo bezighouden, maar door de opvang gaat serieus zon 95% van onze nog vrij besteedbare ruimte (lees: wat we overhielden vóór kind) linea recta naar het kdv. En dan heeft dat kleine Mupke nog geen luiertjes en kleertjes en weet ik het allemaal niet. Kanttekening is wel dat de kinderbijslag nog niet meegenomen is in ons beeld en het salaris anno 2014 (wat volgens de vrienden van de overheid gunstiger is) ook niet.

In de praktijk zal het ongetwijfeld zo vaart allemaal niet lopen en compenseert er links wel weer wat voor rechts, maar vanuit een vooruitziende, financieel altijd ietwat pessimistische, blik, was het toch even slikken. :+
Pfoe, dan zit je inderdaad op het randje te werken. Die paar tientjes kinderbijslag en paar tientjes die je er netto op vooruit gaat zullen weinig zoden aan de dijk zetten.

Laat ik je een tip geven, zorg dat je de inkomensafhankelijke combinatiekorting aanvraagt in je voorlopige teruggaaf. Scheelt je behoorlijk wat geld per maand. Meer info http://www.allesoverheffingskortingen.nl/combinatiekorting/
pi_135790010
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:30 schreef yukon het volgende:

[..]

Ja, die strategie had ik ook al bedacht... 15K erbij op en nu afwachten wat straks (zal wel weer juli/augustus worden) gebeurd...

Verder maar niet teveel overuren maken, want dan snij ik mezelf in de vingers. Ach, je bent bekend met de problematiek...
Waarom snij je jezelf dan in de vingers, wellicht krijg je minder toeslag, maar netto zal je altijd meer overhouden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_135791859
[quote]0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:27 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waarom snij je jezelf dan in de vingers, wellicht krijg je minder toeslag, maar netto zal je altijd meer overhouden.
[/quotte]

Nou dat ligt er natuurlijk maar aan. Als ik nu structureel 4 uur meer ga werken levert me dat netto niets op omdat ik meer opvang nodig heb en door de hogere verdiensten procentueel minder terugkrijg. Dus dan ga ik er bruto op vooruit, maar netto op achteruit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:09:09 #22
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135792010
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:23 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Pfoe, dan zit je inderdaad op het randje te werken. Die paar tientjes kinderbijslag en paar tientjes die je er netto op vooruit gaat zullen weinig zoden aan de dijk zetten.

Laat ik je een tip geven, zorg dat je de inkomensafhankelijke combinatiekorting aanvraagt in je voorlopige teruggaaf. Scheelt je behoorlijk wat geld per maand. Meer info http://www.allesoverheffingskortingen.nl/combinatiekorting/
Thanks! Maar even doen als ze er is, want nu zijn vriend en ik nog geen toeslagpartners. Ons inkomen is vaak te hoog voor dat soort dingen, maar we hebben een paard (+- 250 pm), dus dat tikt lekker door. Ik zou m'n grote vriend voor geen goud willen missen, maar het is wel een geruststellende buffer voor het geval het nodig blijkt te zijn. En daarbij kunnen we waarschijnlijk best nog wat zuiniger leven haha.

Het valt wel mee, maar ik zie financieel altijd een heel hoop leeuwen en beren.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:33:12 #23
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_135792703
De inkomensafhankelijke combinatiekorting is niet iets dat je alleen krijgt bij een bepaald maximum inkomen hoor :) is voor elke persoon die de minstverdienende is van een fiscaal partnerschap.
Kan oplopen tot iets van ¤1800 per jaar teruggave!
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_135793751
En toeslag partner word je met een kind toch, dus dat is dan ook opgelost.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:12:33 #25
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135794082
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:01 schreef mefke79 het volgende:
En toeslag partner word je met een kind toch, dus dat is dan ook opgelost.
Klopt, maar das dus pas als ze er is :)
Komt wel goed!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135794685
Hoe onmogelijk trouwens om telefonisch een vraag over de toeslag te stellen. Ik hang weer in de wacht, maar dat is al uniek, vaak wordt de verbinding meteen verbroken.

Vraag is dus: opvang bij kdv is vanaf 1-1-14 gestopt voor 1 van mijn kinderen. Staat wel bij statusoverzicht dat ik dat aangepast heb, maar bij Mijn Beschikkingen staat die opvang nog steeds vermeld alsof ze daar naartoe gaat 48 uur per maand. Ik wil zeker weten dat ze toeslag voor deze opvang stopgezet hebben....
Met een meidenkwartet
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:33:10 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135794735
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:31 schreef Cathmar het volgende:
Hoe onmogelijk trouwens om telefonisch een vraag over de toeslag te stellen. Ik hang weer in de wacht, maar dat is al uniek, vaak wordt de verbinding meteen verbroken.

Vraag is dus: opvang bij kdv is vanaf 1-1-14 gestopt voor 1 van mijn kinderen. Staat wel bij statusoverzicht dat ik dat aangepast heb, maar bij Mijn Beschikkingen staat die opvang nog steeds vermeld alsof ze daar naartoe gaat 48 uur per maand. Ik wil zeker weten dat ze toeslag voor deze opvang stopgezet hebben....
Kijk even bij het tabblad Actuele berekening. Als het daar wel staat, krijg je daar binnen 8 weken na je wijziging ook een beschikking van :Y
pi_135794879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:33 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Kijk even bij het tabblad Actuele berekening. Als het daar wel staat, krijg je daar binnen 8 weken na je wijziging ook een beschikking van :Y
Dank je!
Rare is dat er bij statusoverzicht staat dat ik het gewijzigd heb en de status daarvan is 'verwerkt'.
Maar als ik kijk bij Beschikkingen dan staat het er nog steeds tussen voor 48 uur per week. Ik moet de komende tijd nog eea wijzigen en wil liefst dit eerst in orde hebben, anders snap ik er straks helemaal niets meer van :@
Met een meidenkwartet
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:40:15 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135794995
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:36 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Dank je!
Rare is dat er bij statusoverzicht staat dat ik het gewijzigd heb en de status daarvan is 'verwerkt'.
Maar als ik kijk bij Beschikkingen dan staat het er nog steeds tussen voor 48 uur per week. Ik moet de komende tijd nog eea wijzigen en wil liefst dit eerst in orde hebben, anders snap ik er straks helemaal niets meer van :@
Verwerkt wil zeggen dat het binnen is gekomen en dat er niks geks mee aan de hand is ;)

Het beschikken zelf kan maximaal 8 weken duren. En als je steeds maar controleert of het wel in het statusoverzicht goed staat, kun je prima meerdere wijzigingen doorgeven :Y Bij Actuele berekening zie je dan wat dat met je toekenning doet.
pi_135795098
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:40 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Verwerkt wil zeggen dat het binnen is gekomen en dat er niks geks mee aan de hand is ;)

Het beschikken zelf kan maximaal 8 weken duren. En als je steeds maar controleert of het wel in het statusoverzicht goed staat, kun je prima meerdere wijzigingen doorgeven :Y Bij Actuele berekening zie je dan wat dat met je toekenning doet.
Dank je! Ik hang snel de telefoon op, kansloos zeg.
Ga ik mijn volgende wijziging maar eens invoeren. Die loop van 1-1-14 tot 1-4-14. Eens zien hoe dat gaat werken.
Met een meidenkwartet
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:04:55 #31
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135798171
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:33 schreef Worteltjestaart het volgende:
De inkomensafhankelijke combinatiekorting is niet iets dat je alleen krijgt bij een bepaald maximum inkomen hoor :) is voor elke persoon die de minstverdienende is van een fiscaal partnerschap.
Kan oplopen tot iets van ¤1800 per jaar teruggave!
Er zit wel een minimum van 4814 aan dat je per jaar moet verdienen maar geen maximum om er recht op te hebben inderdaad.
Stimulans om beiden te blijven werken na de geboorte vanuit de overheid.
Volgens mij moet je ook per belastingjaar minimaal 6 maanden een kind hebben dus het eerste jaar afhankelijk van de geboortemaand of je wel of geen recht hebt al.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135798918
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:27 schreef laziness het volgende:

[..]

Waarom krijg je standaard teveel? Dan schat je het toetsingsinkomen verkeerd in...
Als je een eigen huis hebt geef je gewoon je bruto jaarloon op en door de aftrekposten zal je nooit te laag zitten en teveel toeslag ontvangen.

Mits je niet opeens mega bonussen krijgt of heel veel overuren maakt natuurlijk ;)
Dus als je nu van beide het belastbaar inkomen van de jaaropgaaf opgeeft, zit je altijd goed met eigen huis?

Die inkomensonafhankelijke combinatiekorting zegt me dan ook weer niets. Vraag me af of dat bij ons is verwerkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:37:33 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135799495
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus als je nu van beide het belastbaar inkomen van de jaaropgaaf opgeeft, zit je altijd goed met eigen huis?

Die inkomensonafhankelijke combinatiekorting zegt me dan ook weer niets. Vraag me af of dat bij ons is verwerkt.
Het wordt getoetst aan je verzamelinkomen. Als dat lager uitvalt dan je belastbaar loon zit je safe inderdaad :Y
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:40:13 #34
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135801832
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus als je nu van beide het belastbaar inkomen van de jaaropgaaf opgeeft, zit je altijd goed met eigen huis?

Die inkomensonafhankelijke combinatiekorting zegt me dan ook weer niets. Vraag me af of dat bij ons is verwerkt.
Je jaaropgaaf is van het jaar er voor dus houdt geen rekening met salariswijzigingen.
Ik zou je brutoloon van januari 2014 nemen als uitgangspunt om je jaarloon te berekenen. Als je flinke bonussen etc verwacht die ook meenemen.
Als je een koophuis hebt zal het dan bijna altijd lager uitvallen tenzij je dus opeens extra uitkeringen krijgt die je niet had voorzien.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:42:09 #35
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135801908
Volgens mij gooit het ib programma de combinatiekorting er zelf wel in als je de situatie met kind correct invult bij de begin vragen. Maar dat zal ik mijn man nog even vragen vanavond ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135803665
Lazi, kan jij de OP nog aanpassen? Zo ja, dan is het misschien een idee om onderstaand stukje mee te nemen in de OP?

52, 48,46 of 40 weken opvang, wat is goedkoper?
Het kan goedkoper zijn om minder weken opvang af te nemen. Meestal gaat het uurtarief omhoog als je minder weken afneemt. Alles wat boven het maximaal uurtarief voor toeslagen gaat, moet je zelf betalen. Vergeet dit niet mee te nemen in de berekening, het kan zo maar zijn dat 52 weken opvang afnemen goedkoper is dan 48 weken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 9 maart 2014 @ 11:17:29 #37
57497 happyme28
I'm so happy
pi_137538909
Een vraag: Als na invullen van je IB blijkt dat verzamelinkomen lager ligt dan opgegeven voor KOT en je dient een wijziging in, hoe lang duurt het dan dat je het te weinig ontvangen bedrag ontvangt?

Voor 2012 zitten we er nog op te wachten. Maar dacht dat dat nu sneller ging.

Inderdaad gaat de inkomensafhankelijke combinatiekorting automatisch als je aangeeft dat je een kind hebt onder de 18 die langer dan 6 maanden bij je in huis woont en allebei aangifte doet (en dus uiteraard allebei werkt). Ook voor co-ouders die beiden werken kan dit gelden als kind 3 of meer dagen bij je woont.
  zondag 9 maart 2014 @ 11:28:40 #38
100412 mefke79
komt goed!
pi_137539134
Happy ik heb het begin februari zelf aangepast im toeslagen en krijg het eind deze maand bij de betaling van maart.
Mijn bezwaar over 2012 is uitgesteld naar 24 maart. Zal vanwege de drukte nog wel een keer uitgesteld worden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 9 maart 2014 @ 11:35:57 #39
57497 happyme28
I'm so happy
pi_137539321
Dank Mef! Ok, dat is inderdaad wel vlot. En 2012 wacht ik wel af, is maar een paar tientjes, maar nu krijgen we flink meer.

En lang leve schoolgaande kinderen en de BSO :D Vanaf deze maand even netto 700 euro meer over :)
  zondag 9 maart 2014 @ 12:01:33 #40
100412 mefke79
komt goed!
pi_137539925
2013 wacht ik mbt uren ook af. Dat moeten ze maar uit de jaaropgaven gaan halen. Ik heb geloof ik al een keer of zes aangepast dus ben draad kwijt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 9 maart 2014 @ 12:26:47 #41
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137540574
Ik wacht 2013 ook af. Twee keer een halve maand afgenomen maar het is me niet duidelijk hoeveel uren zij dan pakken.

Ik zou graag in mijn toeslagen nog ergens een overzichtje zien op basis van hoeveel uren zij de boel berekend hebben elke maand.
Lijkt me niet heel veel extra werk om dat toe te voegen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137541059
Hier is 2012 er nog steeds niet, zelfs binnen 16 weken lukten het die losers van de BD niet om een paar tientjes te betalen :')
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:28:47 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137637371
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:26 schreef laziness het volgende:
Ik wacht 2013 ook af. Twee keer een halve maand afgenomen maar het is me niet duidelijk hoeveel uren zij dan pakken.

Ik zou graag in mijn toeslagen nog ergens een overzichtje zien op basis van hoeveel uren zij de boel berekend hebben elke maand.
Lijkt me niet heel veel extra werk om dat toe te voegen.
Als je wijzigingen hebt ingediend van die uren staan ze toch op de online beschikking? Of bedoel je dat niet?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:37:39 #44
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137637975
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:28 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Als je wijzigingen hebt ingediend van die uren staan ze toch op de online beschikking? Of bedoel je dat niet?
Nee er staat het totaal aantal uren dat ik heb opgegeven voor die maand maar als ik ook opgegeven heb dat er niet de hele maand opvang afgenomen wordt staat er niet bij met hoeveel uren de belastingdienst nou rekent voor die maand.
Ik zou het handig vinden om mijn kdv jaaropgaaf uren naast een uren lijstje van de belastingdienst te kunnen leggen.
Nu is het voor mij bijna niet te controleren of het klopt.

En dan is er nog het feit dat het jaartotaal eindigt op 0,5 en ik dat halve uur gewoon niet kwijt kan want je moet op hele uren afronden. Vind ik ook raar.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:55:06 #45
100412 mefke79
komt goed!
pi_137639173
Dat wat lazi zegt. Ik heb voor 2013 iets van zes beschikkingen met alleen een totaal voor een jaar. Dat is niet te volgen. Het zou echt heel fijn zijn om dat per maand te kunnen zien. Heeft wrs met de wet te maken want die rekent ook met een jaar en niet een maand. Bovendien zijn de uitbetalingen nu niet meer zichtbaar, ook onhandig.
Ik kreeg vandaag het verzoek om toestemming te geven om mijn bezwaar weer uit te stellen. Echt het was minder werk geweest om gewoon ff die jaaropgaven naast mijn beschikking te leggen :')
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:00:29 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137639483
Op de online beschikking staat het wel per wisseling. Maar echt per maand niet nee.

Oh en dat halve uur wordt in de definitieve berekening wel verrekend in de uurprijs.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:14:24 #47
100412 mefke79
komt goed!
pi_138255470
En toen was de termijn voor de bezwaarafhandeling al drie dagen voorbij, maar hebben we nog steeds niets gehoord. Niet dat ik nou zo zit te springen om die paar tientjes, maar kennelijk is het toch echt lastig om binnen de termijnen te werken. Want, nee, ik heb ze geen toestemming gegeven om het nog een keertje uit te stellen toen ze me dat vroegen.
Van de andere kant, correctie 2013 die we zelf gedaan hebben is al wel verwerkt. Het KAN dus wel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_138256134
Ook ik heb een vraagje :)

Ik heb zo goed als vaste uren gekregen van mijn leidinggevende voor na mijn verlof. Ik sta wel om de 2 weken op een zaterdag ingeroosterd en zij heeft al te kennen gegeven dat dit waarschijnlijk niet kan, ze heeft me toch elke keer niet nodig op die dag. Die uren worden dan doordeweeks ergens ingeroosterd. Wat, waar, wanneer, geen idee.

Mijn vraag is: kan je als je enigzins flexibel werkt wel de juiste opvanguren doorgeven aan de belastingdienst? Of is dat gewoon een kwestie van bijbetalen of juist ontvangen?
pi_138256532
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:14 schreef mefke79 het volgende:
En toen was de termijn voor de bezwaarafhandeling al drie dagen voorbij, maar hebben we nog steeds niets gehoord. Niet dat ik nou zo zit te springen om die paar tientjes, maar kennelijk is het toch echt lastig om binnen de termijnen te werken. Want, nee, ik heb ze geen toestemming gegeven om het nog een keertje uit te stellen toen ze me dat vroegen.
Van de andere kant, correctie 2013 die we zelf gedaan hebben is al wel verwerkt. Het KAN dus wel.
Ik heb de eerste verlengbrief zelfs nooit gehad... Moest ik zelf achteraan bellen, stelletje d#bielen daar.

Ondertussen de brief voor nog langer uitstel maar getekend. Heb weinig keus. Ook zo lekker duidelijk, nergens staat een consequentie uitgelegd als je wel of niet tekent. Niet tekenen voelt als de druk opbouwen zodat ze je afraffelen, dus maar besloten te tekenen.

Geen idee of mij dat nog rente of extra geld oplevert eigenlijk.
pi_138257246
Ik kreeg de definitieve berekening van 2012... 267 terugbetalen :(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:20:52 #51
100412 mefke79
komt goed!
pi_138257340
@Vicky en klopt ie? Want bij meerdere personen hier klopt de berekening over 2012 gewoon niet.

@Tha Duck, ik heb het nagevraagd bij de BD, het zou geen gevolgen hebben als je niet zou tekenen. Dus niet gedaan. Zeker omdat het gewoonweg minder werk is om even de jaaropgave van het kdv te vergelijken met hun eigen berekening dan om mij weer een bericht te sturen.

@Sunshine: in theorie is het allemaal prima te regelen en te doen. In de praktijk wordt het een zooitje. Ik raad aan om de uren die je zeker nodig gaat hebben gewoon aan te vragen. De incidentele uren corrigeer je dan per kwartaal (als het er veel zijn) of per jaar (bij minder uren). Dat is niet zoals Toeslagen het het liefste ziet, maar dat is wel hoe het het beste werkt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 11:21:56 #52
5428 crew  miss_sly
pi_138257368
Wij moeten ook 280 bij betalen.
Wat klopt er bij veel mensen niet dan, mef?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:29:01 #53
100412 mefke79
komt goed!
pi_138257583
Bij meerdere personen hebben ze gewoon blindelings overgenomen wat jij zelf hebt opgegeven qua uren en hebben ze verder niet gekeken naar de opgave van het kdv of de gastouder. En ik heb ook al problemen gehoord met de overgang naar school (en dat dus op een foute datum zetten waardoor dingen ook niet kloppen).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_138257725
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:20 schreef mefke79 het volgende:
@Vicky en klopt ie? Want bij meerdere personen hier klopt de berekening over 2012 gewoon niet.

@Tha Duck, ik heb het nagevraagd bij de BD, het zou geen gevolgen hebben als je niet zou tekenen. Dus niet gedaan. Zeker omdat het gewoonweg minder werk is om even de jaaropgave van het kdv te vergelijken met hun eigen berekening dan om mij weer een bericht te sturen.

@Sunshine: in theorie is het allemaal prima te regelen en te doen. In de praktijk wordt het een zooitje. Ik raad aan om de uren die je zeker nodig gaat hebben gewoon aan te vragen. De incidentele uren corrigeer je dan per kwartaal (als het er veel zijn) of per jaar (bij minder uren). Dat is niet zoals Toeslagen het het liefste ziet, maar dat is wel hoe het het beste werkt.
geen idee. Ik ga m naar mijn financieel adviseur sturen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:45:11 #55
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_138261347
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:29 schreef mefke79 het volgende:
Bij meerdere personen hebben ze gewoon blindelings overgenomen wat jij zelf hebt opgegeven qua uren en hebben ze verder niet gekeken naar de opgave van het kdv of de gastouder. En ik heb ook al problemen gehoord met de overgang naar school (en dat dus op een foute datum zetten waardoor dingen ook niet kloppen).
Whut? Kreeg gisteren toevallig de definitieve beschikking. Precies 0 .... Had hem opzij gelegd, maar ga toch nog even checken dan.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:02:08 #56
100412 mefke79
komt goed!
pi_138261780
@marky dat is precies wat ik toen ook had. En pas na een week dacht ik dat dat niet kon kloppen. Want het kdv rekent met 0,3 per maand en dat kon ik niet bij Toeslagen. Dus ik was bewust te laag gaan zitten.

Goed. Ik heb inmiddels ook antwoord op de vraag over wat ik nu moet doen (bezwaartermijn niet gehaald door BD). Of ik ze even gebreke wil stellen. Het is weer een formulier en weer moeite doen, maar dat levert met een beetje geluk dan wel geld op. Wat een enorm gedoe zo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:03:20 #57
100412 mefke79
komt goed!
pi_138261806
O wacht, Toeslagen heeft al weer een fout gemaakt, dwangsommen doen ze niet aan, dus geen idee wat er nu verder moet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_138261937
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:03 schreef mefke79 het volgende:
O wacht, Toeslagen heeft al weer een fout gemaakt, dwangsommen doen ze niet aan, dus geen idee wat er nu verder moet.
:')

Echt, ze kunnen dat apeldoorn beter gewoon platbranden. Je hebt er werkelijk niks aan :')
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:12:33 #59
100412 mefke79
komt goed!
pi_138262048
En bellen gaat ook al niet, de hoorn gaat er gewoon meteen op. Zucht. En dan ben ik van het vasthoudende soort, maar ik zie hier op mijn werk genoeg mensen die gewoon de handdoek in de ring gooien en maar gaan betalen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:56:18 #60
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138269221
Probeer het na 1 april even... de beltel is echt superoverbelast nu door de combinatie definitief toekennen, rekeningnummergezeur én de aangifte 2013.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:08:06 #61
100412 mefke79
komt goed!
pi_138269569
Je gelooft het niet, maar ik heb iemand gesproken en schijn binnen vijf dagen gebeld te worden. Oja en na in gebreke stelling volgt alleen nog de rechtbank. Makkelijker kunnen ze het niet maken...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_138270039
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:08 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

:')

Echt, ze kunnen dat apeldoorn beter gewoon platbranden. Je hebt er werkelijk niks aan :')
Apeldoorn?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 20:19:03 #63
100412 mefke79
komt goed!
pi_138274571
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Apeldoorn?
Groningen! Telefoongedeelte van toeslagen zit in Groningen geloof ik. Dus platbranden van Apeldoorn is een beetje zonde.

Ach, de medewerkers van toeslagen kunnen er ook weinig aan doen dat ze teveel werk hebben. Het idee erachter is vrij simpel en rechtlijnig masr sluit niet aan bij de praktijk. En het systeem ondersteunt de boel dan ook nog niet lekker.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 28 maart 2014 @ 20:55:11 #64
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_138276475
Vorig jaar al vele malen gemeld dat dit de inefficiëntste organisatie is binnen de overheid, in principe kunnen de mensen daar ook niet veel aan doen want heel het systeem klopt niet. De toeslagaanvragen zijn nu geheel op vertrouwen gebaseerd waardoor er achteraf ontzettend veel gecontroleerd moet worden.
Alle gegevens van de aanvrager moeten via applicaties veel meer aan gekoppeld worden, gelijk controle bij het invoeren. Dit proces naar de voorkant brengen in plaats van achteraf zou veel tijd schelen wat de kwaliteit ten goede komt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_138400051
Alvast maar voor proberen te bereiden op flinke veranderingen die ons mogelijk te wachten staan. Hoop dat er hier mensen zijn die kunnen aanvullen...

Situatie: man en ik hebben een dochter van bijna 4 jaar en ik ben nu ruim 33 weken in verwachting van de tweede. Ik heb een fulltime-contract van 36 uur, maar werk in de praktijk 80/90% (gebruik makend van ouderschapsverlof en/of levensloopregeling). Man heeft nu nog een contract voor 32 uur, maar staat per 1 juni op straat.

Voor dochter hadden we altijd drie dagen KDV en dat wijzigt per half april naar twee dagen BSO. Voor de baby hebben we vanaf september plek voor drie dagen KDV.

Ik weet ondertussen dat KOT nog drie maanden na werkloos worden van mijn man doorloopt en dat we aanvullend nog de niet gebruikte uren van dat jaar op kunnen maken ook met KOT. Maar dat geldt dan denk ik alleen voor de uren BSO die we minder hebben afgenomen dan waar we recht op hebben. Klopt dat?

Dan nog de KDV voor 'baby'. Daar maken we op het moment van werkloos worden nog geen gebruik van. Eerste maand zou nog wel binnen drie maanden na werkloos worden vallen, maar hebben we dan wel recht op KOT aangezien we het de maanden ervoor niet gebruikten? En daar natuurlijk ook niet/nauwelijks uren over om erachter te plakken mocht die ene maand er wel in vallen.

Ben m'n hoofd er aardig over aan het breken. Hopelijk kan man vlot iets voor vier dagen vinden, dan is het alleen uitzoekerij geweest. Maar als hij echt langer thuis komt te zitten...baby dan niet naar KDV, dochter evt van BSO halen, maar als hij dan weer aan de slag kan dan hebben we geen plekken meer. En als ze fulltime willen, hebben we juist nog een dag extra nodig of ga ik (tijdelijk) zakken naar 60%. :|

Er zijn veel scenario's mogelijk, maar ik weet niet voor iedere variant wat de consequenties zijn...wie helpt?
  dinsdag 1 april 2014 @ 15:44:43 #66
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138400336
Wat betreft je man fulltime en jij terug naar 60% of een dag extra kdv/bso kunnen wij je niet helpen zonder meer informatie. Dan heb je salarissen van beiden nodig en het uurtarief van het kdv en de bso. En dan nog is het veel rekenwerk.
Maar dat is ook pas aan de orde als je weet wat voor salaris ze bieden voor fulltime voor je man. Mocht je daar tzt hulp bij nodig hebben mag je me altijd pmen.

Weet je zeker dat er wachtlijsten zijn? Het loopt nu juist terug overal.
Zonder toeslag en in de WW zitten is het echter nauwelijks op te brengen de volle mep betalen dus je hebt weinig keus vrees ik.

Wat betreft werkeloos en KOT voor een baby die je ten tijde van de werkeloosheid pas aanmeldt weet LadyBlack misschien het antwoord en anders zou ik daar even over bellen.

Wil ik je nog wijzen op het feit dat wij twee maanden opzegtermijn hebben bij het kdv. Ook iets om rekening mee te houden en even uit te zoeken. De baby aanmelden in jouw situatie zou dan bijna al niet lukken tenzij het kdv vooraf accepteert dat het maar voor 1 maand is.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 1 april 2014 @ 15:49:33 #67
236264 crew  capricia
pi_138400463
Als je man thuis zit, heb je in principe toch geen Kinderopvang nodig?
Definitely not CIA
  dinsdag 1 april 2014 @ 15:50:01 #68
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138400479
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:49 schreef capricia het volgende:
Als je man thuis zit, heb je in principe toch geen Kinderopvang nodig?
Nee maar je plaats op het kdv behouden kan ook best nuttig zijn :+
Om maar niet te spreken van wat een kind ook voor voordelen van een kdv allemaal heeft. Ik was er goed ziek van toen ik op moest zeggen in het verleden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 1 april 2014 @ 15:52:09 #69
236264 crew  capricia
pi_138400538
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:50 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee maar je plaats op het kdv behouden kan ook best nuttig zijn :+
Om maar niet te spreken van wat een kind ook voor voordelen van een kdv allemaal heeft. Ik was er goed ziek van toen ik op moest zeggen in het verleden.
ik snap dat je er van baalt.
Maar veel KDVen / BSO's hebben geen wachtlijsten meer.
Definitely not CIA
  dinsdag 1 april 2014 @ 15:53:30 #70
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138400575
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:52 schreef capricia het volgende:

[..]

ik snap dat je er van baalt.
Maar veel KDVen / BSO's hebben geen wachtlijsten meer.
Dat was mijn vraag ook in mijn reactie hierboven, of ze dat zeker weet ;)
Maar ze bestaan natuurlijk op sommige plekken heus nog wel dus daar kunnen wij niet zomaar een oordeel over vellen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 1 april 2014 @ 15:56:38 #71
236264 crew  capricia
pi_138400669
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:53 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag ook in mijn reactie hierboven, of ze dat zeker weet ;)
Maar ze bestaan natuurlijk op sommige plekken heus nog wel dus daar kunnen wij niet zomaar een oordeel over vellen.
Als je specifiek die ene wil waar net nog wel een wachtlijst is, tja, dan is het lastig.
Persoonlijk zou ik in zo'n situatie, waarin je niet weet hoe lang je man zonder werk en inkomen zit, al het geld proberen uit te sparen. En zelf wat meer gaan werken zodra de baby er is. Er moet tenslotte geld binnen komen. :)
Definitely not CIA
pi_138400781
Laziness, alle opties wat betreft verdeling werk tussen man en mij staan nog open. Ik hoop dat hij iets kan vinden voor vier dagen, maar we willen na mogelijk een tijd zoeken de optie van vijf dagen wel overwegen. Begrijp dat je daar niet mee kan helpen. (Mijn fulltime-aanstelling zou niet mee wijzigen als ik naar 60% zou zakken; levenloop voor nog best een flinke tijd).

Wat betreft wachtlijsten...BSO weet ik niet, mogelijk wel waar we nu heen gaan (in school; pas sinds dit jaar). Andere organisatie zou nog wel kunnen; alhoewel die locaties sluiten. KDV voor baby was afgestemd op school dochter, dus daardoor juist de drukke dagen (ma/di/do). Voor dochter hebben we voor een dagwisseling van vr naar do nog 9 maanden op de wachtlijst gestaan in (2012/2013). Kleinschalig KDV waar we erg tevreden over zijn. In geval van 'nood' uitwijken naar andere organisatie zou wel kunnen(leuren met je kind, bah). Plekken aanhouden zonder KOT, zeker een KDV plek gaat, is geen goed idee inderdaad. Dan teer je wel heel snel in ja. Mocht man een aantal maanden nodig hebben dan toch alles opzeggen en maar hopen op acuut plek als hij ergens aan de gang kan (..m'n regelhoofd trekt dit niet echt, zeker niet zonder slaap en een dosis hormonen...bweh).
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:03:15 #73
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138400851
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je specifiek die ene wil waar net nog wel een wachtlijst is, tja, dan is het lastig.
Persoonlijk zou ik in zo'n situatie, waarin je niet weet hoe lang je man zonder werk en inkomen zit, al het geld proberen uit te sparen. En zelf wat meer gaan werken zodra de baby er is. Er moet tenslotte geld binnen komen. :)
Continuïteit zou wel het prettigst zijn voor je kinderen natuurlijk ipv weer te moeten switchen van kdv.
Maar ik zou zelf wel ook opzeggen en op hoop van zegen dat als er weer werk gevonden is dat je dan ook gewoon weer terecht kan.
Overigens als ik bij mijn baas zou komen met 'ja hoi, mijn man is ontslagen dus ik wil een dag extra werken' had ik toch mooi pech. Het werk moet er wel zijn natuurlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:08:19 #74
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138400976
Kursor zoek vooral ook even uit wat je opzegtermijn is.
Dat is bij ons twee maanden dus na 1 maand ww moet je al opzeggen om niet zelf de volle mep toch nog neer te moeten leggen twee maanden lang als je KOT al gestopt is.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_138401004
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:49 schreef capricia het volgende:
Als je man thuis zit, heb je in principe toch geen Kinderopvang nodig?
Als hij thuis zit hebben we het niet nodig inderdaad, maar in solliciteren kan nog best flink wat tijd gaan zitten en opa's en oma's werken nog, dus niet echt veel opvang achter de hand (en ik durf er niet vanuit te gaan dat ik na de bevalling weer gelijk alles kan). Daarnaast is het zeker bij BSO voor dochter nog wel mogelijk om een tijdje KOT te krijgen. Maar als dat stopt...dan geen opvang meer.
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:11:10 #76
100412 mefke79
komt goed!
pi_138401056
Kursor, het is enorm lastig om die berekening te maken, maar voor je dochter is het wel te doen:
* minstwerkende ouder = je man. Dus reken met 32 uur (jij hebt ouderschapsverlof en dat heeft geen invloed op je contracturen)
* de weken dat zij nog niet op school is ingeschreven heb je recht op 140% van die 32 uur per week
* de eerste drie maanden na het stoppen van het contract van je man heb je ook recht op hetzelfde aantal uren.
* gaat je dochter naar school precies in die drie maanden? Dan reken je voor die weken met 70% van die 32 uur.
* dit alles bij elkaar is waar je recht op hebt. Nu ga je tellen wat je gebruikt hebt en dat trek je van de voorraad af. Dit is je JAARvoorraad. Daar mag je gebruik van maken tot einde jaar.

In principe geldt het voor de baby ook, maar dan heb je een minimale voorraad. Ik zou zeker ook overleggen met het kdv. Misschien kan je de baby op papier voor 1 uur per week laten gaan, dan houd je je plek?

Besef je ook dat alles wat je man gaat doen na die 3 maanden, de 3 maanden periode herstart. Dus ook als hij, iom het UWV, kijkt of hij een eigen bedrijf kan opstarten of weer aan een studie begint. Dit levert allemaal uren op waarvoor je toeslag kan krijgen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:13:18 #77
100412 mefke79
komt goed!
pi_138401115
En natuurlijk werkt het in de kinderopvang met opzegtermijnen, maar die mogen sinds 1 maart nog maar 1 maand zijn (als ze zijn aangesloten bij de branchevereniging) en meestal zijn ze nu ook wel enigszins bereid om mee te werken omdat er inderdaad al zoveel ouders hebben moeten opzeggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:15:32 #78
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138401179
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:13 schreef mefke79 het volgende:
En natuurlijk werkt het in de kinderopvang met opzegtermijnen, maar die mogen sinds 1 maart nog maar 1 maand zijn (als ze zijn aangesloten bij de branchevereniging) en meestal zijn ze nu ook wel enigszins bereid om mee te werken omdat er inderdaad al zoveel ouders hebben moeten opzeggen.
Oh dat is nieuwe info voor mij :o
Bij ons hebben ze dat altijd wel strikt gehanteerd al gaf ik de reden aan. Is dat ook voor al lopende contracten?
Ze boden me wel een goedkoper tarief maar dan was ik net zoveel kwijt als dat we anders ook al betalen zonder KOT en die 450 kon ik nou eenmaal beter gebruiken om het gat dat de WW achter liet op te vangen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_138401324
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:08 schreef laziness het volgende:
Kursor zoek vooral ook even uit wat je opzegtermijn is.
Dat is bij ons twee maanden dus na 1 maand ww moet je al opzeggen om niet zelf de volle mep toch nog neer te moeten leggen twee maanden lang als je KOT al gestopt is.
KDV is inderdaad 2 maanden en BSO 1 maand. Vooraf bij beide instanties maar vast informeren en vast een mogelijke opzegdatum gaan bedenken op basis van recht op KOT (opvang in vakantie maakt het dan weer lekker complex).

Capricia, ik kan niet meer dan een fulltime contract vragen aan m'n leidinggevende ;) (m'n vrije dagen betaal ik zelf of zijn onbetaald, contract blijft nog geruime tijd 100%).
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:22:11 #80
100412 mefke79
komt goed!
pi_138401383
Tada: http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2014/opzegtermijn-kinderopvang-ingekort/

Als ze de algemene voorwaarden hebben van de Branchevereniging (en dat hebben ze bijna allemaal) dan moet het dus 1 maand zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:23:39 #81
100412 mefke79
komt goed!
pi_138401419
Los van de toeslag, Kursor jij 'betaald' je ouderschapsverlof uit de levensloopregeling. Wat je wel kan doen is kijken wat het zou doen als je weer volledig gaat werken. Levert dat extra geld op buiten de besparing die je doet op het budget van je levensloop?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_138401625
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:11 schreef mefke79 het volgende:
Kursor, het is enorm lastig om die berekening te maken, maar voor je dochter is het wel te doen:
* minstwerkende ouder = je man. Dus reken met 32 uur (jij hebt ouderschapsverlof en dat heeft geen invloed op je contracturen)
* de weken dat zij nog niet op school is ingeschreven heb je recht op 140% van die 32 uur per week
* de eerste drie maanden na het stoppen van het contract van je man heb je ook recht op hetzelfde aantal uren.
* gaat je dochter naar school precies in die drie maanden? Dan reken je voor die weken met 70% van die 32 uur.
* dit alles bij elkaar is waar je recht op hebt. Nu ga je tellen wat je gebruikt hebt en dat trek je van de voorraad af. Dit is je JAARvoorraad. Daar mag je gebruik van maken tot einde jaar.

In principe geldt het voor de baby ook, maar dan heb je een minimale voorraad. Ik zou zeker ook overleggen met het kdv. Misschien kan je de baby op papier voor 1 uur per week laten gaan, dan houd je je plek?

Besef je ook dat alles wat je man gaat doen na die 3 maanden, de 3 maanden periode herstart. Dus ook als hij, iom het UWV, kijkt of hij een eigen bedrijf kan opstarten of weer aan een studie begint. Dit levert allemaal uren op waarvoor je toeslag kan krijgen.
Dank je Mefke.
Dochter gaat tot volgende week donderdag (10 april) naar KDV. Vanaf 16 april naar BSO. Dus nog voor mijn man eventueel werkloos wordt 1 juni.

Dus 1-1 t/m 10/4 rekenen met 140% van 32uur en verbruik op KDV er vanaf. Daarnaast voor periode 16/4 t/m 31-8 (is inclusief 3 maanden na einde contract) 70% van 32uur en verbruik BSO eraf. Alle uren die dan nog over zijn kunnen nog met KOT gebruikt worden voor BSO in 2014. Of mag je de overgebleven uren KDV niet meetellen bij BSO?

Baby wordt inderdaad al heel snel moeilijk. (Maar kan nu KDV nog niet bellen; dochter van collega van man werkt daar en man z'n collega's weten nog niet eens dat hij weg moet...)
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:35:49 #83
100412 mefke79
komt goed!
pi_138401771
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:29 schreef Kursor het volgende:

Dus 1-1 t/m 10/4 rekenen met 140% van 32uur en verbruik op KDV er vanaf. Daarnaast voor periode 16/4 t/m 31-8 (is inclusief 3 maanden na einde contract) 70% van 32uur en verbruik BSO eraf. Alle uren die dan nog over zijn kunnen nog met KOT gebruikt worden voor BSO in 2014. Of mag je de overgebleven uren KDV niet meetellen bij BSO?
Jawel, je mag de gehele jaarvoorraad opgebruiken, maakt niet uit hoe je die op bouwt. Dus de uren die overhebt bij het kdv mag je inzetten bij de BSO. Dit geldt overigens voor iedereen, ook als je niet te maken krijgt met werkloosheid.
Voor je baby: ook daar moet de opzegtermijn gewoon 1 maand zijn. Dat is nou eenmaal juridisch zo.

Tip: je bespaart enorm op het aantal uren BSO als je geen vakantieopvang hebt. En let even op de inschrijfdatum op school. Ze stop op 10 april op het kdv, maar per wanneer is ze ingeschreven op school? Dat is namelijk de datum waarop de 70% ingaat.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_138401925
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:23 schreef mefke79 het volgende:
Los van de toeslag, Kursor jij 'betaald' je ouderschapsverlof uit de levensloopregeling. Wat je wel kan doen is kijken wat het zou doen als je weer volledig gaat werken. Levert dat extra geld op buiten de besparing die je doet op het budget van je levensloop?
Plan voor als de baby er zou zijn was onbetaald ouderschapsverlof en nog inleggen in levensloop tot in ieder geval eind 2014 ivm ouderschapsverlofheffingskorting die dan nog bestaat. Daarna mogelijk stoppen met inleggen en aansluitend op ouderschapsverlof levenslooppot leeg laten lopen (en zo dus nog jaren m'n fulltime contract houden).

Zelf weer echt fulltime werken is ook een optie als man echt een tijd thuis komt te zitten, maar nu vier dagen voor m'n zwangerschapsverlof ben ik in zo'n fysieke staat dat ik op m'n werk net een kop thee kan halen op de gang. Of gelijk weer 36 uur aan de bak daarna een optie is betwijfel ik. Denk ook niet dat m'n baas het heel tof als ik m'n ouderschapsverlof terugdraai en me ziek meldt voor de volle 36uur) ipv voor 80% daarvan.
pi_138451743
Gisteren nog met alle uitleg en adviezen van hier in het achterhoofd de BSO gebeld en gekeken naar mogelijkheden om contract daar aan te passen. Mevrouw aan de telefoon wist niet helemaal zeker of ik de uitruimde van KDV mee mocht tellen bij uitloop nodig voor BSO en adviseerde toch de belastingdienst te bellen. Na drie kwartier en veel herhalen had ik bevestigd gekregen wat ik al wist. Aan het rekenen geslagen, vrije dagen en dergelijke voor vakanties. Vandaag contract zonder opzegtermijn nog kunnen aanpassen (uit coulance en omdat dochter nog niet eens begonnen is). Nu basispakket (goedkoper uurtarief dan zonder vakantie-opvang) voor twee dagen NSO en op jaarbasis 4 weken vakantie-opvang (voor dit jaar dus 3 weken). Wel fijn dat ze tijdens de meivakantie, net voor ik uitgerekend ben, nog even kan. Met niet-gebruikte uren kunnen we tot eind 2014 netjes vol maken met KOT. Fijn idee. Qua kosten voor ons wel te overzien. Eventueel opzeggen hoeft pas eind november.

Voor de baby moet ik nog contact opnemen voor mogelijkheden bij KDV mocht man niet snel een baan vinden. Kon zo snel niet vinden of ze zijn aangesloten bij een branche-organisatie en dus gehouden kunnen worden aan opzegtermijn van 1 maand. Ik hoop het wel, net als dat ik hoop dat we bij opzeggen niet weer helemaal onderaan de wachtlijst komen. Geduld hebben voor ik daar achterheen kan...

M'n man voorziet niet echt problemen met opvang mocht hij werk vinden nadat we hebben afgemeld. Familie, diverse opvangorganisaties, zelf extra vrij nemen, misschien gastouder. Maar ik vind die onduidelijkheid wel slopend en moet er niet aan denken om met m'n kleine baby (die nota bene nog geboren moet worden) te lopen leuren om opvang :/
  woensdag 2 april 2014 @ 23:08:08 #86
100412 mefke79
komt goed!
pi_138456250
Kursor ik hoop dat je dit nu allemaal voor niets hebt uitgezocht :*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 21 juli 2014 @ 12:25:00 #87
100412 mefke79
komt goed!
pi_142548911
En daar gaan we weer. Ik zie net dat 2013 al verwerkt is. Je gaat het niet geloven, maar ik ben weer op 0 beschikt. En ik weet weer zeker dat dat niet klopt. Ik zit namelijk met een aantal uren achter de komma en die kan je niet doorgeven. Dus ik ga daar onder zitten. Hetzelfde verhaal als in 2012 dus. Benieuwd of ik het nu sneller voor elkaar krijg om dat geld toch te krijgen. Beetje jammer dat ik in 2013 en een maand geen opvang had voor 1 kind, met een overstap naar een bso zit en van kdv gewisseld ben. Dat wordt dus puzzelen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_142548981
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:25 schreef mefke79 het volgende:
En daar gaan we weer. Ik zie net dat 2013 al verwerkt is. Je gaat het niet geloven, maar ik ben weer op 0 beschikt. En ik weet weer zeker dat dat niet klopt. Ik zit namelijk met een aantal uren achter de komma en die kan je niet doorgeven. Dus ik ga daar onder zitten. Hetzelfde verhaal als in 2012 dus. Benieuwd of ik het nu sneller voor elkaar krijg om dat geld toch te krijgen. Beetje jammer dat ik in 2013 en een maand geen opvang had voor 1 kind, met een overstap naar een bso zit en van kdv gewisseld ben. Dat wordt dus puzzelen.
Ik wacht, nog steeds, op 2012 :') Bezwaar loopt al 3/4 jaar ondertussen.

Wel zag ik dat inkomen 2013 goed gezet is, dat zorgt ervoor dat ik geld moet krijgen over 2013 ipv betalen. Dus dat is dan wel weer positief.
pi_142549773
Ik ben net gebeld over 2012.

Volgens hun was een van mijn gastouders niet in de juiste periode geregistreerd, en of ik mijn bezwaar maar in wilde trekken.
Net even nagezocht, en ze was wel geregistreerd, dus ik ga straks maar weer overleggen of dit makkelijk(doorgeven juiste nummer) of moeilijk(opsturen goede jaaropgave) opgelost kan worden.
  maandag 21 juli 2014 @ 13:11:24 #90
100412 mefke79
komt goed!
pi_142550181
L'Tiekje, ik zou op voorhand kiezen voor de moeilijke methode. Dan weet je zeker dat het klopt.

En Tha Duck, nog steeds?! Jemig. Ik ben na het aflopen van de laatste uitstelperiode blijven bellen waar de uitslag bleef en dat hielp kennelijk. Dat was uiteindelijk in april geloof ik.

Inkomen 2013 is inderdaad in juni doorgegeven door Dienst Inkomen. Maar dat had ik zelf al aangepast in april, dus dat geld is al binnen.

Het gaat mij nu ook om het principe. Alle kinderopvangorganisaties MOETEN voor 1 maart de uren en alle andere gegevens aanleveren zodat deze kunnen dienen als basis voor de beschikking. En vervolgens worden deze gegevens straal genegeerd. Waarom dan de moeite doen ze aan te leveren.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_142551349
Ja, maar ik weet niet zeker of het gastouderbureau dat kan regelen. Degene die erover gaat is net op vakantie.

En de belastingdienst belt vanmiddag nog een keertje terug, en dan overleg ik wel even met diegene. Zij kunnen toch ook zien dat de vervangende gastouder twee registratienummers heeft..
  maandag 21 juli 2014 @ 13:50:47 #92
100412 mefke79
komt goed!
pi_142551611
www.lrkp.nl, gastouder opzoeken, printje maken, klaar. Dan heb je dus, als het goed is, het gastouderbureau niet nodig. En tja, fijn dat er daar vakantie is, maar dat zou niet uit mogen maken.

[ Bericht 40% gewijzigd door mefke79 op 21-07-2014 13:59:41 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_142552068
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:11 schreef mefke79 het volgende:
En Tha Duck, nog steeds?! Jemig. Ik ben na het aflopen van de laatste uitstelperiode blijven bellen waar de uitslag bleef en dat hielp kennelijk. Dat was uiteindelijk in april geloof ik.
Heb al een keer of 8 gebeld, en blijf maar afgewimpeld worden met excuus dat 'het er vanzelf aankomt'.

Gelukkig gaat het om tientjeswerk.
pi_142552153
De belastingdienst gaat proberen het nummer rechtstreeks van het gastouderbureau los te krijgen via de mail. Lukt dat niet, dan belt ze terug.
  maandag 21 juli 2014 @ 14:14:39 #95
100412 mefke79
komt goed!
pi_142552464
L'tiekje dat nummer heeft het GOB al lang en breed aangeleverd. Als ik 1 ding geleerd heb de afgelopen jaren is het wel dat je bij de BD gewoon alles schriftelijk moet doen. Helaas.
Ik hoop dat het GOB wel alles snel aangeleverd krijgt want het schiet niet echt op zo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_142552540
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:26 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik wacht, nog steeds, op 2012 :') Bezwaar loopt al 3/4 jaar ondertussen.

Wel zag ik dat inkomen 2013 goed gezet is, dat zorgt ervoor dat ik geld moet krijgen over 2013 ipv betalen. Dus dat is dan wel weer positief.
Ik wacht ook nog op de definitieve over 2012... vanaf 1 januari 2015 kun je een dwangsom gaan vragen als ze niet binnen x weken met een definitieve komen..
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_142552746
quote:
6s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik wacht ook nog op de definitieve over 2012... vanaf 1 januari 2015 kun je een dwangsom gaan vragen als ze niet binnen x weken met een definitieve komen..
Ik dacht dat je geen dwangsommen kon eisen op definitieve toeslagen?
  maandag 21 juli 2014 @ 14:22:28 #98
100412 mefke79
komt goed!
pi_142552754
Ik hoop 2013 toch echt voor 1/1/2015 afgerond te hebben zeg :X
Is dat inderdaad een wetswijziging? Want ik heb het eerder ook uitgezocht en de enige optie was naar de rechter inderdaad. En dat was het met dan weer niet waard, het ging hier ook om een iets van 150 euro.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_142552814
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:22 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik dacht dat je geen dwangsommen kon eisen op definitieve toeslagen?
hmmm dat zou jammer zijn
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_142552882
Dwangsom
Met ingang van 2013 geldt de Wet dwangsom als Belastingdienst/Toeslagen niet op tijd een beslissing nemen. Hebt u vóór 1 januari 2015 geen definitieve berekening over 2013 gekregen? Dan kunt u een dwangsom eisen van Belastingdienst/Toeslagen.

http://www.elsevierfiscaa(...)en-in-toeslagen-2013
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 21 juli 2014 @ 14:32:35 #101
100412 mefke79
komt goed!
pi_142553150
quote:
6s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:25 schreef Nielsch het volgende:
Dwangsom
Met ingang van 2013 geldt de Wet dwangsom als Belastingdienst/Toeslagen niet op tijd een beslissing nemen. Hebt u vóór 1 januari 2015 geen definitieve berekening over 2013 gekregen? Dan kunt u een dwangsom eisen van Belastingdienst/Toeslagen.

http://www.elsevierfiscaa(...)en-in-toeslagen-2013
*O*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_142553172
quote:
6s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:25 schreef Nielsch het volgende:
Dwangsom
Met ingang van 2013 geldt de Wet dwangsom als Belastingdienst/Toeslagen niet op tijd een beslissing nemen. Hebt u vóór 1 januari 2015 geen definitieve berekening over 2013 gekregen? Dan kunt u een dwangsom eisen van Belastingdienst/Toeslagen.

http://www.elsevierfiscaa(...)en-in-toeslagen-2013
Maar dat geldt dan toch niet voor 2012?
pi_142553302
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:33 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Maar dat geldt dan toch niet voor 2012?
Waarom zou het dan niet voor 2012 gelden? Er staat 2013 maar voorgaande jaren vallen daar natuurlijk ook onder.

Edit: ja, ik snap je; het geldt niet met terugwerkende kracht dus dan zouden voorgaande jaren er niet onder vallen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_142553398
Nog niets over 2012 ontvangen, deze week ook maar eens naar kijken!
  maandag 21 juli 2014 @ 14:40:17 #105
100412 mefke79
komt goed!
pi_142553444
Huidige tekst:
Nog niets gehoord?

Wij moeten op tijd een beslissing nemen over uw bezwaar. Dit is binnen 12 weken na de datum van de beschikking waartegen u bezwaar hebt gemaakt. Wij kunnen deze termijn verlengen met 6 weken. U ontvangt dan een brief. Is onze beslistermijn van 12 of 18 weken verstreken en hebt u nog steeds geen reactie van ons gekregen? Dan kunt u in beroep gaan. U moet ons eerst in gebreke stellen.

Ik krijg geen beslissing op mijn bezwaar

Wij moeten op tijd een beslissing nemen over uw bezwaar. Dit is binnen 12 weken na de datum van de beschikking waartegen u bezwaar hebt gemaakt. Wacht u langer op onze beslissing? En hebben wij onze beslistermijn niet verlengd? Dan kunt u in beroep gaan bij de rechtbank. U moet ons dan eerst in gebreke stellen.

Dus Tha Duck, volgens mij moet jij al lang antwoord gekregen hebben en zo niet, dan zou je dus nu een dwangsom kunnen eisen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 21 juli 2014 @ 14:41:18 #106
100412 mefke79
komt goed!
pi_142553484
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:39 schreef Cyntiaa het volgende:
Nog niets over 2012 ontvangen, deze week ook maar eens naar kijken!
Nog geen definitieve beschikking? Dan geldt een andere route! Wij hebben wel allen een beschikking gehad, maar deze klopt niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_142553581
Geen beschikking gehad, wel over 2011. Even bellen denk ik? :7
pi_142553597
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:40 schreef mefke79 het volgende:
Huidige tekst:
Nog niets gehoord?

Wij moeten op tijd een beslissing nemen over uw bezwaar. Dit is binnen 12 weken na de datum van de beschikking waartegen u bezwaar hebt gemaakt. Wij kunnen deze termijn verlengen met 6 weken. U ontvangt dan een brief. Is onze beslistermijn van 12 of 18 weken verstreken en hebt u nog steeds geen reactie van ons gekregen? Dan kunt u in beroep gaan. U moet ons eerst in gebreke stellen.

Ik krijg geen beslissing op mijn bezwaar

Wij moeten op tijd een beslissing nemen over uw bezwaar. Dit is binnen 12 weken na de datum van de beschikking waartegen u bezwaar hebt gemaakt. Wacht u langer op onze beslissing? En hebben wij onze beslistermijn niet verlengd? Dan kunt u in beroep gaan bij de rechtbank. U moet ons dan eerst in gebreke stellen.

Dus Tha Duck, volgens mij moet jij al lang antwoord gekregen hebben en zo niet, dan zou je dus nu een dwangsom kunnen eisen.
Nee, dwangsommen kunnen voor Toeslagen pas vanaf 1-1-2015
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 21 juli 2014 @ 14:47:42 #109
100412 mefke79
komt goed!
pi_142553732
Dat dacht ik ook Nielsch, maar dit staat toch echt nu op Toeslagen. Klik maar op de link die erbij staat. En daar wordt ook niet specifiek gesproken over jaartallen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 21 juli 2014 @ 14:56:16 #110
100412 mefke79
komt goed!
pi_142554095
Ah, fijn. Toeslagen is zelf informatie aan het wissen. Ik heb een directe link gehad nav 2012. Die pagina doet het nu niet meer. Maar als je nu kijkt op de pagina over bezwaar dan kan je kennelijk ook over 2012 in beroep.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_142555009
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:40 schreef mefke79 het volgende:
Dus Tha Duck, volgens mij moet jij al lang antwoord gekregen hebben en zo niet, dan zou je dus nu een dwangsom kunnen eisen.
Ow berichten heb ik genoeg gehad. Uitstel op uitstel op uitstel op uitstel. En het laatste uitstel is blijkbaar voor onbepaalde tijd, dat kan de belastingdienst gewoon maken. Moeten wij burgers eens proberen, een minuut te laat betalen..
  Milf maandag 21 juli 2014 @ 15:28:07 #112
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_142555491
Er zit en verschil in een definitieve berekening en een bezwaar. De wet dwangsom op de definitieve berekening is nieuw.
De wet dwangsom op bezwaar bestaat al heel lang.

Ik wacht nog steeds op een definitieve berekening van 2012
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_142555578
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:47 schreef mefke79 het volgende:
Dat dacht ik ook Nielsch, maar dit staat toch echt nu op Toeslagen. Klik maar op de link die erbij staat. En daar wordt ook niet specifiek gesproken over jaartallen.
Ja, een dwangsom vragen omdat je geen uitspraak krijgt over je bezwaar kan al langer... maar zolang je geen beschikking krijgt kun je ook geen bezwaar maken...

Dwangsom naar aanleiding van niet of te laat toekennen definitieve toeslag is nieuw!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 21 juli 2014 @ 15:44:44 #114
100412 mefke79
komt goed!
pi_142556175
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:28 schreef nikky het volgende:
Er zit en verschil in een definitieve berekening en een bezwaar. De wet dwangsom op de definitieve berekening is nieuw.
De wet dwangsom op bezwaar bestaat al heel lang.

Ik wacht nog steeds op een definitieve berekening van 2012
Maar bij Toeslagen is het toch zo dat je pas NA een definitieve berekening een bezwaar kan indienen? Dus niet op een voorschotberekening? Dus hoe zit het nou? Kan je nou wel of niet een dwangsom krijgen als je wel een definitieve beschikking had, daar bezwaar tegen indiende en de uitspraak telkens uitgesteld wordt?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_142672349
2012 laten berekenen door financieel adviseur en die klopte. Dus idd 267 terug betalen.
dit weekend lag de definitieve berekening van 2013 in de bus.. 335 terug!! *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:42:44 #116
100412 mefke79
komt goed!
pi_142672719
Terug krijgen is toch altijd beter dan betalen.
Mijn bezwaar is al weer klaar, nog voordat we de brief in de bus hadden. Het waren nog best wat uren. En dan ga ik uit van een afronding obv jaargemiddelde. Als ik per maand zou afronden, dan was het nog meer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_143083003
En ik heb de brief binnen over mijn bezwaar over 2012. De uren van de vervangende gastouder gaan wel meetellen, en ik krijg dus een herberekening, al staat er dat dat nog weer enige tijd kan duren.. :').

Ik zag trouwens dat ik mijn bezwaar op 26 november had ingediend, dus we waren al bijna een jaar onderweg..
pi_144917690
Het wonder is geschied! Er is eindelijk iemand bereid geweest om naar mijn bezwaar te kijken, en dat na slechts 10 maanden! Nu moet ik hoogstwaarschijnlijk weer maanden wachten op de nieuwe beschikking, maar dat mag de pret niet drukken.

Officieel ben ik nu in het gelijk gesteld en ga ik een *houd jullie vast* 45 euro van 2012 ontvangen!

Wat een geweldig systeem is die belastingdienst toeslagen toch he O+
pi_144975417
Ik heb mijn herberekening over 2012 afgelopen week ontvangen. Dus dat was nog geen twee maanden.

Inmiddels heb ik het volgende hoofdpijndossier, namelijk 2013.

Mijn gastouder is in de loop van het jaar kindercentrum geworden. Het gastouderbureau heeft dat natuurlijk niet op de jaaropgaven gezet. Plus dat ik een tijdje twee gastouderbureau's had, en degene die inmiddels opgeheven is heeft teveel uren op de jaaropgaaf gezet.

En ik moest alles wel voor 30 september inleveren, en het gastouderbureau reageert niet op mails en telefoontjes.

Dus alles maar zoals het er nu ligt opgestuurd, met toelichtende brief, en dan kijken wat ze gaan zeggen. Dan heb ik in ieder geval wat meer tijd om bewijzen te verzamelen, mocht het nodig zijn. Ik moet sowieso terugbetalen zag ik, ik heb het aantal uren te hoog ingeschat. Ben blij dat we van dat bureau af zijn in ieder geval.
pi_145011464
Brief over 2012 ontvangen :7 8-) Flink wat terug.
Nu bezig met 2013 :') :') :')
pi_145013600
We hebben nu 1 maand opvang er opzitten en de toeslag is aangevraagd maar wanneer (waar in de maand) wordt de teruggave uitbetaald?
  maandag 29 september 2014 @ 12:08:29 #123
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145014357
Exact de 20ste tenzij dit in het weekend valt is mijn ervaring.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 29 september 2014 @ 12:18:27 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145014725
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:45 schreef Fazzoletti het volgende:
We hebben nu 1 maand opvang er opzitten en de toeslag is aangevraagd maar wanneer (waar in de maand) wordt de teruggave uitbetaald?
Heb je al een papieren beschikking gekregen? Je eerste uitbetaling krijg je in dezelfde maand als waarin de datum van dagtekening valt.

Op de 20e inderdaad, of de eerste werkdag na de 20e.
pi_145014918
Hmm nee nog geen papieren beschikking gekregen dacht ik

Oke, de 20e dus. Dank! :)
  maandag 29 september 2014 @ 12:35:48 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145015231
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:24 schreef Fazzoletti het volgende:
Hmm nee nog geen papieren beschikking gekregen dacht ik

Oke, de 20e dus. Dank! :)
Weet niet wanneer je het hebt aangevraagd, maar die beschikking krijg je in principe binnen 8 weken thuisgestuurd*. Op MijnToeslagen kun je zien wanneer de aanvraag is binnengekomen en of de beschikking al klaarstaat.

* De verwerking van je aanvraag kán 13 weken duren als er gegevens extra gecontroleerd moeten worden bijvoorbeeld.
pi_145016647
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:35 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Weet niet wanneer je het hebt aangevraagd, maar die beschikking krijg je in principe binnen 8 weken thuisgestuurd*. Op MijnToeslagen kun je zien wanneer de aanvraag is binnengekomen en of de beschikking al klaarstaat.

* De verwerking van je aanvraag kán 13 weken duren als er gegevens extra gecontroleerd moeten worden bijvoorbeeld.
Naief als ik ben dacht ik dat vorige week aanvragen nog wel op tijd zou zijn :X :')
Nog even geduld dus, thx :P
  maandag 29 september 2014 @ 13:39:16 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145017303
Oh! Haha nee dat gaat m niet worden. Maarrrr komende maand zou je best je beschikking al kunnen krijgen hoor, gewoon ff Mijn Toeslagen in de gaten houden.

Je krijgt dan natuurlijk wel ook met terugwerkende kracht voor deze maand je toeslag.
pi_145017815
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 13:39 schreef LadyBlack het volgende:
Oh! Haha nee dat gaat m niet worden. Maarrrr komende maand zou je best je beschikking al kunnen krijgen hoor, gewoon ff Mijn Toeslagen in de gaten houden.

Je krijgt dan natuurlijk wel ook met terugwerkende kracht voor deze maand je toeslag.
Gelukkig wel ;) Ik zal het online wel even in de gaten houden :s)
pi_145133176
Zo vandaag eindelijk definitieve 2012 binnen gekregen. Leuke meevaller van 2000 euro.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_145442694
Ik word een beetje angstig van dit topic :')

Wij zijn nog geen toeslagpartners of fiscaal partners want niet getrouwd en geen samenlevingscontract maar dat wil ik eigenlijk zsm wel regelen ( omdat kindje in oktober geboren wordt en we dus pas automatisch fiscaal partners en toeslagpartners worden per 2015 als ik t goed begrijp? Omdat t minder dan 6 maanden is dit jaar?)

Maarrr ehm ik weet mn punt niet eens meer. Ik ga me maar goed inlezen de komende maanden en weken (kov per 1 maart volgend jaar pas)...
Kwak
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:39:43 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145442788
Kwak, je bent sowieso elkaars toeslagpartner als je samenwoont en een kind hebt :)
pi_145443444
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:39 schreef LadyBlack het volgende:
Kwak, je bent sowieso elkaars toeslagpartner als je samenwoont en een kind hebt :)
Ah prima! Ook fiscaal partner?
Kwak
  zondag 12 oktober 2014 @ 07:56:42 #134
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145447983
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ah prima! Ook fiscaal partner?
Jullie zijn door komst baby automatisch fiscaal partner voor het hele jaar 2014.
Er vanuit gaande dat jullie allebei al heel 2014 op hetzelfde adres stonden ingeschreven.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 12 oktober 2014 @ 08:51:49 #135
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145448214
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 07:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Jullie zijn door komst baby automatisch fiscaal partner voor het hele jaar 2014.
Er vanuit gaande dat jullie allebei al heel 2014 op hetzelfde adres stonden ingeschreven.
Ja,sinds 2012 al. Mooi, scheelt weer regelen want we willen toch trouwen volgend jaar...
Kwak
pi_145448475
fiscaal partner zijn voor de belastingdienst heeft niets te maken met trouwen / geregistreerd partnerschap. zelfs huisgenoten kunnen fiscaal partner zijn als ze dat willen..
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_145448500
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:37 schreef kwakz0r het volgende:
Ik word een beetje angstig van dit topic :')
Wij zijn nog geen toeslagpartners of fiscaal partners want niet getrouwd en geen samenlevingscontract maar dat wil ik eigenlijk zsm wel regelen ( omdat kindje in oktober geboren wordt en we dus pas automatisch fiscaal partners en toeslagpartners worden per 2015 als ik t goed begrijp? Omdat t minder dan 6 maanden is dit jaar?)
Maarrr ehm ik weet mn punt niet eens meer. Ik ga me maar goed inlezen de komende maanden en weken (kov per 1 maart volgend jaar pas)...
het val allemaal wel mee... zorg dat je allebei een digi-d hebt en dan kom je al heel ver...

als je kind een paar weken oud is inloggen op toeslagen.nl en een aantal dingen doorgeven:

- geschat (bruto) jaarsalaris van jezelf
- geschat (bruto) jaarsalaris van je partner
- info over het kind
- info over het kinderdagverblijf (welke, uurprijs, aantal uren)

Voor de rest gaat het eigenlijk vanzelf. Wel elke wijziging doorgegeven (dus niet alleen als je kind minder / meer uren naar de opvang gaat, maar ook als je salaris veranderd... dan wordt de toeslag gelijk aangepast).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 12 oktober 2014 @ 09:49:59 #138
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145448679
quote:
6s.gif Op zondag 12 oktober 2014 09:31 schreef Nielsch het volgende:
fiscaal partner zijn voor de belastingdienst heeft niets te maken met trouwen / geregistreerd partnerschap. zelfs huisgenoten kunnen fiscaal partner zijn als ze dat willen..
:Y maar..... Die regeling is verscherpt sinds 2013. Je moet nu een samenlevingscontract hebben, getrouwd zijn/ GP, of samen een kind hebben dat minimaal 6 maanden per jaar bij je woont. Daarom dacht ik dat met een geboorte in oktober het nog niet geregeld was, maar het blijkt dus meteen in te gaan.

DigiD is allemaal in orde hier, ik regel alles altijd al online bij de BD. We zijn geen huiseigenaren (nog niet) en tot nu toe heb ik nog nooit een oproep voor aangifte ontvangen, alleen uit mezelf gedaan omdat ik elk jaar wat terug krijg.
Kwak
  zondag 23 november 2014 @ 19:16:30 #139
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146933599
Help ik ben even kwijt hoe ik nu het beste de wijziging van kinderopvang naar bso door kan geven.

Van 1t/m 8 februari hebben we kinderopvang en vanaf 23 februari bso.
Ik heb net de daadwerkelijke uren die gemaakt worden voor februari opgegeven maar volgens mij moet ik de normale maanduren opgeven en rekenen zij dat om?
En moet ik de hele kdv aanvraag stop zetten en een hele nieuwe aanvraag indienen voor de bso?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146934769
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 19:16 schreef laziness het volgende:
Help ik ben even kwijt hoe ik nu het beste de wijziging van kinderopvang naar bso door kan geven.

Van 1t/m 8 februari hebben we kinderopvang en vanaf 23 februari bso.
Ik heb net de daadwerkelijke uren die gemaakt worden voor februari opgegeven maar volgens mij moet ik de normale maanduren opgeven en rekenen zij dat om?
En moet ik de hele kdv aanvraag stop zetten en een hele nieuwe aanvraag indienen voor de bso?
even inloggen op mijntoeslagen en die wijzigingen wijzen zich vanzelf wel
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_146935506
Lazi, inloggen. Kdv stopzetten miv datum dat het werkelijk stopt. Daarna 24 uur wachten, weer inloggen en opnieuw aanmelden voor de bso met de werkelijke startdatum. Je geeft dan wel het maandgemiddelde door, zij rekenen om. Al moet ik zeggen dat ik in dat geval de werkelijke uren voor de eerste maand zou doorgeven en meteen een wijziging doen voor de maand erop. Dat omrekenen vertrouw ik niet ;)
De overgang naar bso gaat niet automatisch. Zelfs als je bij dezelfde organisatie blijft als waar je kdv had, moet je een nieuw contract krijgen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_146935537
Overigens, dit is een wijziging die zichzelf niet wijst.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_146936712
Ik vond het redelijk vanzelfsprekend allemaal
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 23 november 2014 @ 20:42:22 #144
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146936739
Ik ben erg bekend al 4 jaar met inloggen maar nee dit wijzigt niet vanzelf. Verre van en hier kan je jezelf flink mee in de vingers snijden.
Ik had ook altijd een recht toe recht aan situatie met elke maand alles hetzelfde en dan is het geen probleem nee.

Ik heb dus eerder vanavond ingelogd en 34 uur voor die ene week kdv in februari opgegeven. Maar als ik dat dan stop per 8 februari dan rekenen ze die 34 uur nog weer om? Dus ik moet de reguliere 136 uur doorgeven?

De rest van je verhaal ga ik dan opvolgen voor de bso mefke. Thanks.
Nieuw contract voor de bso bij dezelfde organisatie is al binnen en de nieuwe tarieven voor 2015 ook eindelijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 23 november 2014 @ 22:02:23 #145
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146939901
Je geeft de wijziging door 'mijn kind gaat naar een nieuwe opvang', per 23 februari. Bij het invullen van die gegevens wordt gevraagd of de oude opvang stopt. Ja dus. Dan vul je de gegevens (LRK en adres, aantal uren etc) van de nieuwe opvang in, en daarbij zit ook de vraag of het bso of dagopvang is.

Toeslagen rekent dan automatisch de maand februari met beide tarieven enzo.

Bij mijn weten is 24 uur wachten tot de wijziging is verwerkt achterhaald. Dat gold voor het oude aanvraag- en wijzigingsprogramma dat t/m 2011 van kracht was.
pi_146940341
Die 24 uur om je wijzigingen te zien was iig vorige week nog zo. Het is max 24 uur. Twee wijzigingen achter elkaar doen gaat dan echt niet. Ik moest laatst bv het lrkpnummer aanpassen en tegelijkertijd wilde ik uren aanpassen. Dat gaat niet na elkaar want het systeem ziet dan niet meteen het nieuwe lrkp.
Ach ik denk dan maar aan de tijd dat er nog met formulieren werd gewerkt, dat was echt een ramp. Valt het huidige systeem me 100% mee.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_146946033
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:02 schreef LadyBlack het volgende:
Je geeft de wijziging door 'mijn kind gaat naar een nieuwe opvang', per 23 februari. Bij het invullen van die gegevens wordt gevraagd of de oude opvang stopt. Ja dus. Dan vul je de gegevens (LRK en adres, aantal uren etc) van de nieuwe opvang in, en daarbij zit ook de vraag of het bso of dagopvang is.

Toeslagen rekent dan automatisch de maand februari met beide tarieven enzo.

Bij mijn weten is 24 uur wachten tot de wijziging is verwerkt achterhaald. Dat gold voor het oude aanvraag- en wijzigingsprogramma dat t/m 2011 van kracht was.
Dit inderdaad. Wees zich voor mij iig vanzelf.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 24 november 2014 @ 07:27:08 #148
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146946466
Je kan die opmerking door blijven drammen maar nee dat wijzigt zich nog steeds niet vanzelf omdat er twee weken zitten tussen stoppen kdv en opstarten bso.
Dus zoals LB schetst gaat niet want dat is alleen als de boel naadloos op elkaar aansluit.

[ Bericht 6% gewijzigd door laziness op 24-11-2014 07:33:51 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146947711
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 07:27 schreef laziness het volgende:
Je kan die opmerking door blijven drammen maar nee dat wijzigt zich nog steeds niet vanzelf omdat er twee weken zitten tussen stoppen kdv en opstarten bso.
Dus zoals LB schetst gaat niet want dat is alleen als de boel naadloos op elkaar aansluit.
Er zit een verschil tussen iets dat zich vanzelf wijst en iets dat vanzelf wijzigt. Ik heb het over het eerste, jij over het tweede (als ik je tenminste begrijp).

En dat er een periode tussen zit doet er niet toe. Je kan gewoon de eind- en ingangsdatum opgeven volgens mij.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_146947743
En zo niet, dan is het nog steeds niet moeilijk. Het wijst zich als het ware vanzelf.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 24 november 2014 @ 10:36:21 #151
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146948804
Inhoudelijk reageren blijft moeilijk.

Ik moet dus tussen de kinderopvang en bso waarin we niks afnemen de uren op 0 zetten. Zodat je niet een hele nieuwe aanvraag hoeft in te dienen en het proces sneller verloopt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146965521
Wat lazi zegt: een naadloze overgang is niet zo moeilijk. Maar als je er een opvangloze periode tussen hebt zitten miet je echt eerst alles afsluiten en dan weer opstarten. Dat kan niet anders. En sowieso als je meer kinderen in de opvang hebt moet je ook bij het kind waar niks verandert dat bewust aangegeven. Niet heel gebruiksvriendelijk. Net als met dat aanpassen van uren als je op een willekeurige datum iets aangepast. Het is gewoon niet duidelijk of jij moet rekenen of zij.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 24 november 2014 @ 20:31:43 #153
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_146966849
Ik kom er net achter dat ik waarschijnlijk als gastouder zijnde wel kinderopvangtoeslag aan kan vragen voor de opvang van mijn dochter bij de peuterzaal (die onder kinderopvang valt).
Dit terwijl het eerder niet zo was en ik er vanuit ging dat het dus ook niet zo was.

Kan ik dit met terugwerkende kracht alsnog aanvragen? Het gaat om 4,5 uur per week, sinds Jan van dit jaar.
pi_146967407
Ja je hebt recht als je aan alle andere eisen voldoet maar je mag maar drie maanden met terugwerkende kracht aanvragen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 24 november 2014 @ 20:52:43 #155
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_146967894
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:43 schreef mefke79 het volgende:
Ja je hebt recht als je aan alle andere eisen voldoet maar je mag maar drie maanden met terugwerkende kracht aanvragen.
Hmm, das mooi balen.... Ik ga morgen maar eens bellen en me erin verdiepen, heb ik totaal geen verstand van, want nooit mee te maken gehad. ;)
pi_146970891
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:52 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Hmm, das mooi balen.... Ik ga morgen maar eens bellen en me erin verdiepen, heb ik totaal geen verstand van, want nooit mee te maken gehad. ;)
Als je dat eerder had gedaan had je geweten dat je recht hebt op kinderopvangtoeslag voor de uren dat je kind naar het KDV gaat wanneer jij als gastouder werkt. Je hebt er eigenlijk al bijna een jaar mee te maken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_146971271
Juud, baken dat je te laat bent met aanvragen. -O-

Ik heb mijn definitieve berekening 2013 al ontvangen. Ik kreeg in ieder geval nog wat extra terug.

Voor dit jaar heb ik ons inkomen ook weer wat hoger ingeschat zodat ik in ieder geval niet teveel toeslag ontvang. Met drie kinderen 3 dagen op de opvang krijgen we namelijk nogal een smak geld terug elke maand en ik zit echt niet op terugbetalen te wachten. ;)
  maandag 24 november 2014 @ 22:12:41 #158
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_146971946
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 21:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je dat eerder had gedaan had je geweten dat je recht hebt op kinderopvangtoeslag voor de uren dat je kind naar het KDV gaat wanneer jij als gastouder werkt. Je hebt er eigenlijk al bijna een jaar mee te maken.
Ja, ik ben gekke Henkie niet. }:| Ik wist niet beter dan dat je als gastouder er geen recht op had, want waarom opvang vergoed krijgen als je zelf de opvang bent..... Maar die regeling is dus blijkbaar aangepast, anders had ik natuurlijk gewoon vanaf het begin het aangevraagd, aangezien ik weet dat dat kan, mijn vraagouders doen dat natuurlijk ook.
  maandag 24 november 2014 @ 22:52:47 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146973304
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 07:27 schreef laziness het volgende:
Je kan die opmerking door blijven drammen maar nee dat wijzigt zich nog steeds niet vanzelf omdat er twee weken zitten tussen stoppen kdv en opstarten bso.
Dus zoals LB schetst gaat niet want dat is alleen als de boel naadloos op elkaar aansluit.
Excuus Lazi, ik had dus niet goed gelezen!

Maar, wat je ook doet; niet de hele kinderopvangtoeslag stopzetten! Dat is vreselijk veel onnodig gedoe. Uren op 0 zetten is inderdaad wat wordt aangeraden als je tijdelijk geen opvang hebt.
pi_146979713
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:52 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Excuus Lazi, ik had dus niet goed gelezen!

Maar, wat je ook doet; niet de hele kinderopvangtoeslag stopzetten! Dat is vreselijk veel onnodig gedoe. Uren op 0 zetten is inderdaad wat wordt aangeraden als je tijdelijk geen opvang hebt.
Ehm hoe wil je dat doen dan? Ze heeft geen contract voor die periode. Dus geen recht op kot. Juridisch is het fraude gewoon omdat er geen contract is. Los daarvan, je moet toch twee wijzigingen doorvoeren, als je het op 0 zet zijn het drie wijzigingen.

Juud goed gob heb jij als ze je daar nooit op gewezen hebben. Die regel is in 2010 of 2011 al aangepast. En bellen heeft geen zin. Gewoon aanvragen via de site. Ik zou dan trouwens gewoon de werkelijke startdatum invullen, laat toeslagen maar beslissen wat je peildatum wordt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 25 november 2014 @ 10:42:35 #161
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146981375
De belastingdienst zegt zelf ook de uren op 0 zetten hoor. Ik heb ze gebeld.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146982877
Maar hoe dan? Ja ik snap wel dat je gewoon je uren op 0 zet in een periode, maar ik zie de wettelijke basis niet. Zonder contract voldoe je niet aan de eisen.
Het is iig ook niet moeilijk, onze oudste is er twee maanden tussenuit geweest en dat is gewoon verwerkt zonder problemen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 11 december 2014 @ 12:55:50 #163
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_147480441
Nou, ik mag me hier nu ook mee bezig gaan houden. Ik ga zelf 12 januari weer aan het werk en 13 januari zal de eerste dag worden dat zij naar de opvang gaat. Geef ik dan als datum ingang 13 januari aan? Of gaat het per jaar/maand en moet ik daar 1 januari ingeven?

Loon is ook een leuke. Aanslag van 2013 was sowieso een "gebroken" jaar. Door faillissement 8 maanden gewoon salaris gehad, 2 maanden via UWV en daarna 2 maanden bij nieuwe werkgever. Loon is bij nieuwe werkgever omhoog gegaan (op basis van 40 uur) maar ik ga nu 32 uur werken. Maar uitgaan van de aanslag van 2013 gaat hem dus niet worden. Ook voor m'n man (toeslagpartner) klopt zijn loon niet meer want in 2013 heeft hij ook halverwege het jaar ander werk gevonden met hoger salaris. Dus dat gaat nog leuk worden. Als ik aangeef dat mijn loon niet klopt, moet ik dan verderop ergens m'n loon gaan schatten? :?
pi_147480481
Ik ga mijn werkgever om een berekening vragen denk ik...
(Hogere schaal gekregen, deels betaald oudrrschapsverlof vanaf 1 maart en in februari deels betaald OV en deels gedeeltelijk betaald... Ingewikkelde constructie... Weet ook nog niet of ik na de zomervakantie weer naar vier dagen ga misschien, of dat ik eerst OV opmaak...)
Kwak
  donderdag 11 december 2014 @ 14:02:58 #165
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_147482174
Dutchdevil: Je moet zelf je loon schatten dan ja. En beter te hoog zitten dan te laag.
Als je er echt zelf niet uitkomt HR/Salarisadministratie vragen. Of januari loonstrook afwachten en dan jaarloon uitrekenen en corrigeren.

Ingangsdatum is dan 13 januari. Januari de daadwerkelijke uren van januari opgeven. Dan wijziging per 1 februari om de uren vanaf dan voor een gehele maand door te geven.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 11 december 2014 @ 14:10:41 #166
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_147482390
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:02 schreef laziness het volgende:
Dutchdevil: Je moet zelf je loon schatten dan ja. En beter te hoog zitten dan te laag.
Als je er echt zelf niet uitkomt HR/Salarisadministratie vragen. Of januari loonstrook afwachten en dan jaarloon uitrekenen en corrigeren.

Ingangsdatum is dan 13 januari. Januari de daadwerkelijke uren van januari opgeven. Dan wijziging per 1 februari om de uren vanaf dan voor een gehele maand door te geven.
Bedankt! Nou, dat wijzigen ga ik vergeten. Dat weet ik nu al wel. Ik vul hem wel gewoon in voor het aantal uren wat ze de rest van het jaar ook heeft. Als we terug moeten betalen is dat niet zo'n probleem. Krijgen toch 1 keer per jaar HRA terug dus dan kunnen we het daar wel mee verrekenen
  donderdag 11 december 2014 @ 18:59:06 #167
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_147490430
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:10 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Bedankt! Nou, dat wijzigen ga ik vergeten. Dat weet ik nu al wel. Ik vul hem wel gewoon in voor het aantal uren wat ze de rest van het jaar ook heeft. Als we terug moeten betalen is dat niet zo'n probleem. Krijgen toch 1 keer per jaar HRA terug dus dan kunnen we het daar wel mee verrekenen
Ja kan beide wijzigingen nu al invoeren hè! Niks vergeten ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148297729
Voor 2013 heb ik een ruwe schatting van uren en inkomsten moeten maken. Vandaag kreeg ik eindelijk mijn aanslag IB 2013 binnen van de BD. Dit heeft zo lang moeten duren omdat mijn accountant (ongevraagd, zonder medeweten van mij en mijn partner notabene!) uitstel had aangevraagd.

Affijn, ik heb vandaag de definitieve versie binnen dus ik weet nu ook eindelijk ons verzamelinkomen van 2013. De jaaropgave van het GOB had ik in de eerste week van 2014 al binnen.

Moet ik nu wachten tot de BD alle facturen op gaat vragen?

Of kan ik een wijziging doorgeven over 2013 met daarin de correcte gegevens? Want ik ga waarschijnlijk geld terug krijgen aangezien ik het afgenomen aantal uren wat lager en het verzamelinkomen wat hoger inschatte terwijl de werkelijkheid andersom was. Hoe eerder hoe beter natuurlijk :9
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:23:45 #169
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148298172
Je kunt over 2013 geen wijziging meer doorgeven :) Je zult automatisch de definitieve berekening ontvangen met de gegevens uit je aanslag.

Als jullie allebei al een definitieve aanslag van 2013 hebben, krijg je als t goed is binnen 8 weken ook de definitieve berekening van je toeslag. Je kunt zelf op MijnToeslagen even kijken of de berekening al te zien is.
pi_148298444
Okay thanks!

Omdat we in 2013 van verschillende GO gebruik hebben moeten maken zou het ook een groot zooitje worden als ik voor iedere GO met hun verschillende uurtarieven een wijziging zou moeten doorgeven denk ik :@ .. Dus dan maar even afwachten!
pi_148369763
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:23 schreef LadyBlack het volgende:
Je kunt over 2013 geen wijziging meer doorgeven :)
Ik haak even in :W
Als er in mijn toeslagen bij de definitieve berekening kinderopvangtoeslag 2013 staat dat het aantal uren 23 was maar het was stiekem 30, dan kan ik dat dus niet meer doorgeven?
Ik dacht dat ze de definitieve uren zelf ergens vandaan vogelden maar niet dus? Dat zou best jammer zijn :{
Ik neem toch aan dat ze wel ergens controleren of het aantal uren wel klopt?
(ik durf dit telkens niet te vragen omdat het vast op de vorige pagina's al duizend keer gevraagd is en ik te lui ben om terug te lezen)
  maandag 5 januari 2015 @ 21:21:58 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148369971
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:16 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik haak even in :W
Als er in mijn toeslagen bij de definitieve berekening kinderopvangtoeslag 2013 staat dat het aantal uren 23 was maar het was stiekem 30, dan kan ik dat dus niet meer doorgeven?
Ik dacht dat ze de definitieve uren zelf ergens vandaan vogelden maar niet dus? Dat zou best jammer zijn :{
Ik neem toch aan dat ze wel ergens controleren of het aantal uren wel klopt?
(ik durf dit telkens niet te vragen omdat het vast op de vorige pagina's al duizend keer gevraagd is en ik te lui ben om terug te lezen)
Als je opvanguren op de definitieve berekening niet kloppen dan hebben ze dus niet gecontroleerd -O- en moet je bezwaar maken.

Dat kan ip tot 6 weken na dagtekening, ben je dan nog op tijd?
pi_148370983
euh.. 31 oktober 2014. Nee dus. Ik dacht echt dat het net zo ging als met je inkomen, dat je iets voorspelt en dat zij daarna de definitieve berekening maken. Ik voel me een beetje een druif nu :@
Ik heb het voor 2014 wel snel aangepast nu!

Ik bedenk nu dat hij in 2013 maar drie maanden naar de opvang is geweest, pfieuw!
  maandag 5 januari 2015 @ 21:44:31 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148371097
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:42 schreef Suikertante het volgende:
euh.. 31 oktober 2014. Nee dus. Ik dacht echt dat het net zo ging als met je inkomen, dat je iets voorspelt en dat zij daarna de definitieve berekening maken. Ik voel me een beetje een druif nu :@
Ik heb het voor 2014 wel snel aangepast nu!
Je hebt ook gelijk hoor! In principe is de definitieve berekening gemaakt met gecontroleerde gegevens.

Maarrrrr je bent inderdaad niet de eerste in dit topic die erachter komt dat de verkeerde gegevens zijn gebruikt. Als ik jou was diende ik alsnog even bezwaar in.
pi_148371133
Ga ik proberen, dankjewel :)
Dus eigenlijk moet je gewoon aan 't eind van elk jaar even alle uren op je facturen optellen en door 12 delen?
  maandag 5 januari 2015 @ 21:48:24 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148371262
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:45 schreef Suikertante het volgende:
Ga ik proberen, dankjewel :)
Dus eigenlijk moet je gewoon aan 't eind van elk jaar even alle uren op je facturen optellen en door 12 delen?
Daar komt t wel op neer ja :D

Je kunt elk jaar volgens mij tot april / mei nog wijzigingen doorgeven. Daarna gooien ze de boel op slot voor het voorgaande jaar en gaan ze bezig met controleren. Maarja, de dubieuze gevallen hebben blijkbaar voorrang, waardoor ze aan die van jou en anderen hier niet toe komen.
pi_148372688
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:48 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Daar komt t wel op neer ja :D

Je kunt elk jaar volgens mij tot april / mei nog wijzigingen doorgeven. Daarna gooien ze de boel op slot voor het voorgaande jaar en gaan ze bezig met controleren. Maarja, de dubieuze gevallen hebben blijkbaar voorrang, waardoor ze aan die van jou en anderen hier niet toe komen.
Ik denk dat ik net bevallen was in 2013, want ik heb het blijkbaar exact goed ingevuld nu ik het nareken :')
Maar in 2014 heb ik wel echt veel te weinig ingevuld dus dat is goed nieuws ^O^
  maandag 5 januari 2015 @ 22:28:53 #178
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_148373425
Hoe zit dat met die beschikkingen? Heb op 11 december aangegeven dat mijn dochter per deze maand naar de kinderopvang gaat. Maar nog niets uitbetaald gekregen en ee staat ook nog geen beschikking onder mijn toeslagen. Wordt dat altijd op een bepaalde dag daar neergezet? Of duurt het de 1e keer gewoon even voordat je de kinderopvangtoeslag ontvangt? Kan er niets over vinden bij de veelgestelde vragen.
  maandag 5 januari 2015 @ 22:35:34 #179
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148373785
Dat kan tot acht weken duren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148374049
Ik kwam het net toevallig tegen, dat staat volgens mij uitgelegd bij Actuele berekeningen > Kinderopvangtoeslag.
pi_148389218
men heeft het hier over achteraf je uren corrigeren. in ons geval heb ik dus 114 uur pm x 12 maanden over 2014. natuurlijk klopt dit niet, je hebt te maken met vakanties e.d. dat de kinderen thuis zijn gebleven.

nu heb ik echt al een uur naar het scherm lopen turen op toeslagen.nl maar kan dus nergens een optie o.i.d. waar je de daadwerkelijke uren kan invullen over 2014 c.q kan corrigeren!
Hooray for boobies!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 17:23:38 #182
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148395063
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:32 schreef Spockjuh_ het volgende:
men heeft het hier over achteraf je uren corrigeren. in ons geval heb ik dus 114 uur pm x 12 maanden over 2014. natuurlijk klopt dit niet, je hebt te maken met vakanties e.d. dat de kinderen thuis zijn gebleven.

nu heb ik echt al een uur naar het scherm lopen turen op toeslagen.nl maar kan dus nergens een optie o.i.d. waar je de daadwerkelijke uren kan invullen over 2014 c.q kan corrigeren!
Alleen als je een flexibel contract hebt kloppen die uren niet.
Ik betaal in de vakantie gewoon door. Aantal uren per maand is altijd hetzelfde.
Maar dat even terzijde.

Je kiest gewoon net als voor het lopende jaar, er is een wijziging in de kinderopvang en vult dan de datum van 2014 in. Vrij simpel eigenlijk :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148395845
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:23 schreef laziness het volgende:

[..]

Alleen als je een flexibel contract hebt kloppen die uren niet.
Ik betaal in de vakantie gewoon door. Aantal uren per maand is altijd hetzelfde.
Maar dat even terzijde.

Je kiest gewoon net als voor het lopende jaar, er is een wijziging in de kinderopvang en vult dan de datum van 2014 in. Vrij simpel eigenlijk :D
ik ben verder niet blind hoor.... :') het klinkt zo simpel maar dacht weer aan teveel scenario's. dank u... :)
Hooray for boobies!
pi_148645260
Even een vraagje. Wanneer in het jaar wordt er een herberekening gemaakt door de belastingdienst? Wanneer moet je terugbetalen of krijg je juist wat terug?
  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:56:32 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148645410
Dat hangt nogal af van de drukte bij de balastingdienst.
Ik wacht nog op de definitieve beschikking van 2013 bijvoorbeeld.
Echt vlot zijn ze niet dus er is weinig over te zeggen.

Als je een wijziging doorgeeft voor 2015 maken ze een nieuw jaarbedrag op en delen dat door de resterende maanden. Op die manier verrekenen ze het lopende jaar direct.

Het was me niet duidelijk of je lopend of vorig jaar bedoelde dus maar antwoord voor beide situaties :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148645505
Het is voor een lopend jaar. Wordt er trouwens bij iedereen een definitieve beschikking gemaakt, of is dit steekproefgewijs?
  dinsdag 13 januari 2015 @ 17:58:31 #187
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148647246
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is voor een lopend jaar. Wordt er trouwens bij iedereen een definitieve beschikking gemaakt, of is dit steekproefgewijs?
Voor iedereen :Y
Het is wel steekproefgewijs of je stukken moet opsturen of niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148667194
Wij gaan voor het eerst gebruik maken van opvang en nu hebben we een locatie uitgekozen, maar hoe zit dat met het verschil tussen 40 en 52 weken? Als je de 40 weken kiest krijg je dan een x aantal dagdelen over 40 weken of is je kind gewoon alleen niet welkom in de schoolvakanties?

En ik kan het Belastingdienstgedeelte gewoon invullen bij Voorlopig Teruggave toch? Wordt wel een beetje puzzelen met mijn ouderschapsverlof :') Mijn vriend heeft een contract voor 8 uur in de week, dan is dat het maximum dat je mag terugvragen toch? Daarnaast is hij ZZP-er, maar die uren wisselen heel regelmatig.
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:42:19 #189
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148668224
Voor het ZZP gedeelte zou ik de belastingdienst even bellen. In principe zijn het aantal werkuren van de minst werkende ouder leidend voor hoeveel uur je toeslag kan krijgen.

Je kan het niet invullen bij je voorlopige teruggaaf! Je moet echt apart kinderopvangtoeslag aanvragen en dit moet binnen 3 maanden dat je start anders heb je over de periode dat je te laat bent ook geen recht. Ze kennen maar met max 3 maanden terugwerkende kracht toe.

Qua 40 of 52 weken verschilt het nogal per kdv. Het staat vast op hun website uitgelegd.
40 weken is alle schoolvakanties niet gok ik. Bij ons is geloof ik alleen in de zomer minimaal 3 weken dan niet brengen vaststaand en kan je verder schuiven in die weken die je niet af wilt nemen. Moet je wel minimaal 6 weken van tevoren doorgeven.
Maar kan ook zomaar dat het verplicht alle schoolvakanties niet brengen is. Daar moet je echt even hun specifieke regeling voor doorlezen.

Let wel op. Vaak gaat het uurtarief bij een contract voor minder dan 52 weken zodanig omhoog dat een contract voor 52 weken afnemen toch goedkoper kan zijn. De belastingdienst hanteert namelijk ook een max uurtarief waarover je dus een gedeelte KOT kan krijgen. Alles daarboven is sowieso voor eigen rekening.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148677260
Voor het zzp gedeelte is het eigenlijk heel simpel; dat moet je zelf schatten en dan is het zo dat reistijd niet mee telt, maar dat je alle overige werkzaamheden wel mag meetellen: uitleg

En nee, je krijgt niet 100% van die uren, maar 140% van de uren van de minstwerkende ouder bij dagopvang en 70% bij bso.

Over het verschil tussen 52 en 40 (of 46 of 44 of welke andere combi dan ook). Het is heel simpel. Reken uit (52 * aantal uren per week * uurprijs) - (52* aantal uren per week * maximale vergoeding (6,84 kdv dit jaar)) en vergelijk dat met de ander optie. Bijvoorbeeld voor 40 weken: (40 * aantal uren per week * uurprijs) - (40* aantal uren per week * maximale vergoeding (6,84 kdv dit jaar)). Je ziet nu het verschil in BRUTO kosten tussen de ene en de andere optie. Vervolgens kijk je adhv de kinderopvangtoeslagtabel en je inkomen wat je NETTO kosten zijn (Brutokosten - kinderopvangtoeslag). Heel vaak is het zo wat Lazi al zegt: wat goedkoop lijkt is duurkoop omdat je brutokosten veel hoger worden omdat het tarief van een <52 weken contract veel hoger is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_148677400
Oh, ik heb dit zo slecht uitgerekend :X Ik denk dat ik pas weet wat het me precies kost als ik de eerste rekening krijg :') We gaan in principe voor 1 dag in de week, maar misschien is het voor mijn vriend wel fijn als hij ook nog een halve dag 'vrij' kan besteden aan zn eigen klussen ipv zn loondienstwerk. Maar je moet toch 11 uur afnemen per dag sowieso? Dus als mijn vriend officieel 8 uur werkt per week en je 140% krijgt, dan zit je daar toch al aan?

Heel erg bedankt voor de uitleg dames! Gelukkig is de opzegtermijn maar 1 maand, dus als het allemaal 3x niks is kunnen we alsnog naar de oma-optie gaan kijken, maar we willen liever kdv zodat hij ook andere kindjes ziet :)
pi_148685066
Als je vriend 8 uur in de week in loondienst werkt mag je inderdaad 1,4 * 8 = 11,2 uur opvang afnemen. Maar dat is dan nog zonder de uren die hij maakt voor losse opdrachten. Dus als hij die vier uur nodig heeft voor zijn bedrijf en je kan dan hard maken (achteraf!) dan is het al 12 uur totaal en mag je dus 12 *1,4 afnemen. Dat is 16,8 uur. Dat is dan weer genoeg voor anderhalve dag kdv. En die 4 uur voor losse klussen is inclusief alle tijd die je eraan besteed, dus ook boekhouding etc.

En je weet niet wat het je kost tot je de eerste rekening krijgt, was het maar zo. Je maakt een schatting van je inkomsten (toetsingsinkomen!) en obv daarvan krijg je tegemoetkoming. Helemaal definitief wordt het pas na de belastingaangifte van het betreffende jaar. ' Gelukkig' kunnen we nu pas allemaal in april aangifte doen. Dat maakt het achteraf corrigeren van je inkomen voor Toeslagen zo'n beetje onmogelijk. Er zit dan weinig anders op dan gewoon wachten tot de Belastingdienst de tijd neemt om dit te doen en dan moet je ook nog maar hopen dat het klopt. Ik zal blij zijn als we het hoofdstuk kinderopvangtoeslag achter ons kunnen laten, het heeft werkelijk nog niet 1 jaar in 1 keer geklopt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_148710950
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is voor een lopend jaar. Wordt er trouwens bij iedereen een definitieve beschikking gemaakt, of is dit steekproefgewijs?
voor lopend jaar alleen een herbereking als jij een wijziging doorgeeft (volgens mij), dus in uren, locatie, verwacht inkomen, etc.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_149627516
Ik krijg vandaag een beschikking over 2014. Er staat niet bij of het voorlopig of definitief is.

Normaliter deden wij de IB altijd achteraf waardoor we in juni altijd een berg terug kregen. Nu in 2014 gekozen voor voorlopige teruggaaf ivm studie. We gaan binnenkort aangifte IB 2014 laten doen waardoor dan pas onze definitieve inkomsten etc. Bekend worden.

Volgt er nu nog een procedure waarbij de BD de jaaropgaaf van het GOB bij mij opvraagt en de juiste inkomsten n.a.v. IB 2014 aangifte gebruikt voor de berekening?

Of moet ik dit zien als de definitieve beschikking KOT 2014?

Want in dat laatste geval moet ik bezwaar aanmaken omdat ik denk dat ik geld terug krijg i.p.v. betalen.
pi_149627650
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik krijg vandaag een beschikking over 2014. Er staat niet bij of het voorlopig of definitief is.

Normaliter deden wij de IB altijd achteraf waardoor we in juni altijd een berg terug kregen. Nu in 2014 gekozen voor voorlopige teruggaaf ivm studie. We gaan binnenkort aangifte IB 2014 laten doen waardoor dan pas onze definitieve inkomsten etc. Bekend worden.

Volgt er nu nog een procedure waarbij de BD de jaaropgaaf van het GOB bij mij opvraagt en de juiste inkomsten n.a.v. IB 2014 aangifte gebruikt voor de berekening?

Of moet ik dit zien als de definitieve beschikking KOT 2014?

Want in dat laatste geval moet ik bezwaar aanmaken omdat ik denk dat ik geld terug krijg i.p.v. betalen.
Definitieve beschikkingen Toeslagen komen pas later dit jaar... altijd na de IB aangifte.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator donderdag 5 maart 2015 @ 23:21:04 #196
5428 crew  miss_sly
pi_150336810
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:58 schreef laziness het volgende:

[..]

Voor iedereen :Y
Het is wel steekproefgewijs of je stukken moet opsturen of niet.
Voor de definitieve beschikking over 2014 hoef je dus niets te doen? Het kan alleen zijn dat je nog gevraagd wordt stukken op te sturen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 5 maart 2015 @ 23:36:08 #197
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150337758
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 23:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor de definitieve beschikking over 2014 hoef je dus niets te doen? Het kan alleen zijn dat je nog gevraagd wordt stukken op te sturen?
Ja klopt. Verzamelinkomen halen ze uit je IB en de opvang stuurt het definitieve aantal uren door naar ze. Maar het kan wel even duren bij de belastingdienst ;)

Ik heb maar een jaar hoeven wachten om gelijk te krijgen op een bezwaar en eindelijk de definitieve beschikking voor 2013 te krijgen nu.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150342056
Maar de hoeveelheid uren die je opgeeft van de minst werkende ouder checken ze dus alleen bij een steekproef? We hebben namelijk maar alleen de uren in loondienst van mijn vriend opgegeven, omdat zijn uren als zzper zo enorm kunnen verschillen per maand (soms ook maar enkele uurtjes per maand bijv,) dat we er echt geen schatting van konden maken. Dat betekent wel dat we niet over alle uren toeslag krijgen, maar ik dacht dat dat bij de definitieve schikking wel rechtgetrokken zou worden.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 09:51:25 #199
100412 mefke79
komt goed!
pi_150379626
Wat een vertrouwen in de Belastingdienst hier. De verantwoordelijkheid voor de juistheid van de gegevens ligt bij de aanvrager, niet bij de Belastingdienst. En ja de BD krijgt gegevens van de opvang en van de inkomstenbelasting en dan zouden ze daarmee een correctie moeten doen, maar de praktijk wijst uit dat je daar en niet op kan vertrouwen en dat het lang duurt.
Een controle komt echt niet zo vaak voor en alleen als je situatie afwijkt of je toevallig voldoet aan de te controleren voorwaarde van dat jaar. Het heet natuurlijk niet voor niets een steekproef ;-)

Ik heb zelf van de week al mijn aangifte gedaan en het toersingsinkomen aangepast. Dat leverde al een leuke correctie op. Nou hadden we ook nog wat extra uren afgenomen en deze nog niet doorgegeven. Dat ga ik dit weekend ook nog even doen en dan is het klaar voor 2014. Die definitieve beschikking zie ik dan ergens in de loop van het jaar wel verschijnen, die is dan toch 0.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_150379650
Goed dat je het zegt Mef. Ik zal hoofd Toeslagen (aka mijn man) er eens op zetten morgen.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 7 maart 2015 @ 09:58:58 #201
100412 mefke79
komt goed!
pi_150379725
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:09 schreef Dot. het volgende:
Maar de hoeveelheid uren die je opgeeft van de minst werkende ouder checken ze dus alleen bij een steekproef? We hebben namelijk maar alleen de uren in loondienst van mijn vriend opgegeven, omdat zijn uren als zzper zo enorm kunnen verschillen per maand (soms ook maar enkele uurtjes per maand bijv,) dat we er echt geen schatting van konden maken. Dat betekent wel dat we niet over alle uren toeslag krijgen, maar ik dacht dat dat bij de definitieve schikking wel rechtgetrokken zou worden.
In theorie zouden ze dat ook moeten kunnen als je de zzp uren doorgeeft bij je aangifte inkomstenbelasting en/of je aangifte als bedrijf. Maar dat gaan ze wel pas doen als jouw aangiften definitief zijn.
Je weet nu toch het aantal uren van 2014? Kwestie dus van inloggen en het aantal uren van de minst werkende ouder aanpassen. Dan zou dat al een correctie moeten opleveren die je vrij snel uitbetaald krijgt. En als je al aangifte hebt gedaan weet je ook je inkomen, kan je dat ook aanpassen.
Je kan het ook allemaal niet doen en afwachten. Je krijgt dan ergens tussen juli en 1/1/2017 een definitieve beschikking over 2014 die je goed moet nakijken en controleren. Aan jou de keus.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 7 maart 2015 @ 10:04:51 #202
100412 mefke79
komt goed!
pi_150379795
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik krijg vandaag een beschikking over 2014. Er staat niet bij of het voorlopig of definitief is.

Wat ik me afvraag is waarom je nu ineens een beschikking over 2014 krijgt. Normaal gezien krijg je beschikkingen na een wijziging. Heb je zelf iets aangepast waardoor je een beschikking kreeg?
Overigens log even in, dan weet je wat de berekening achter de beschikking is. Dat zegt meer dan alleen dat totaalbedrag.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_150379940
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 09:58 schreef mefke79 het volgende:

[..]

In theorie zouden ze dat ook moeten kunnen als je de zzp uren doorgeeft bij je aangifte inkomstenbelasting en/of je aangifte als bedrijf. Maar dat gaan ze wel pas doen als jouw aangiften definitief zijn.
Je weet nu toch het aantal uren van 2014? Kwestie dus van inloggen en het aantal uren van de minst werkende ouder aanpassen. Dan zou dat al een correctie moeten opleveren die je vrij snel uitbetaald krijgt. En als je al aangifte hebt gedaan weet je ook je inkomen, kan je dat ook aanpassen.
Je kan het ook allemaal niet doen en afwachten. Je krijgt dan ergens tussen juli en 1/1/2017 een definitieve beschikking over 2014 die je goed moet nakijken en controleren. Aan jou de keus.
Wij zijn pas in 2015 begonnen met het kdv :)

Maar dan zeg ik even tegen vriend dat hij het wat beter moet bijhouden en dan trekken we het volgend jaar wel allemaal recht. Thanks!
  zaterdag 7 maart 2015 @ 10:27:58 #204
100412 mefke79
komt goed!
pi_150380145
Maar Dot hij zal die zzp uren en inkomsten toch sowieso moeten bijhouden voor de aangifte van volgend jaar? Dan is de toeslag nog het minste van je zorgen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_150380239
Facturen houdt ie natuurlijk bij, maar volgens mij zn uren niet zo precies. Hij werkt meestal met een afgesproken totaalprijs.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 10:43:31 #206
100412 mefke79
komt goed!
pi_150380390
Dan moet je wel uitkijken hoe je die uren gaat bewijzen. Een betaling moet dan wel in verhouding zijn met het aantal gemaakte uren.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 24 juni 2015 @ 20:04:46 #207
100412 mefke79
komt goed!
pi_153812016
Tijd voor een kickje. De definitieve beschikking over 2014 wordt sinds 1 juni verstuurd. Ik kreeg em deze week thuis en heb hem voor de zekerheid toch maar gecontroleerd. En wat blijkt...er is weer alleen gekeken naar mijn eigen wijzigingen en weer niet naar de jaaropgave van het kdv/bso. Nu hadden wij door omstandigheden (eerst een overstap van jongste naar een ander kdv en toen een verhuizing van zowel de bso als het kdv, daarnaast nog een aantal keren urenwisselingen doordat ik even ww kreeg) een rijtje wijzigingen doorgevoerd om u tegen te zeggen, dus ik was de draad zelf ook redelijk kwijt. Uiteindelijk nu een heel simpel rekeningsommetje gemaakt van aantal uren op jaaropgave * maximaal te vergoeden uurtarief (onze prijs zit er nog boven, dus dan is dat geen probleem) en dan in de toeslagtabel kijken hoeveel je vergoed krijgt. Zitten ze er verdorie gewoon weer 50 euro naast. En dat is op zich netjes op een bedrag van 8000 euro, maar hee, ik moest die 50 euro bij de inkomstenbelasting ook gewoon betalen, dus dan wil ik em terug ook ;-)

Voorgaande jaren was ik niet de enige met dit probleem, hoe is het de rest vergaan?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_153812166
Hoe werkt dat eigenlijk?

Ik heb een vast én flexibel contract.
Waarbij we een gemiddeld aantal uren opvang hebben opgegeven (lager dan het uiteindelijk zal zijn)
Geef je dit dan eind van het jaar door hoeveel uur het is geworden uiteindelijk en krijg je dan 'extra' toeslag?

En hoe geef je dat dan door?

En moet ik dan oppassen dat ze voor komend jaar dan dat aantal gaan berekenen of kan ik het lager laten staan om te voorkomen dat het terugbetalen wordt?
  woensdag 24 juni 2015 @ 20:16:08 #209
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153812323
Ze berekenen het jaar er op alleen je inkomen opnieuw. Wat ik ook zelf zou berekenen nog een keer en aanpassen trouwens ;) Het aantal uren blijven ze vanaf en ze zetten naar het nieuwe jaar gewoon door wat jij eerder hebt opgegeven. Wijzigingen in uren doe je echt alleen zelf.

Je kdv zal een jaaropgave indienen bij de belastingdienst met het totaal aantal gebruikte uren door jullie en het verschil krijg je dan nog uitbetaald als de definitieve beschikking is opgemaakt door ze. Daar kan wel een tijdje overheen gaan.

Ik heb nog geen definitieve beschikking 2014 gezien hier.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153812415
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 20:04 schreef mefke79 het volgende:
Tijd voor een kickje. De definitieve beschikking over 2014 wordt sinds 1 juni verstuurd. Ik kreeg em deze week thuis en heb hem voor de zekerheid toch maar gecontroleerd. En wat blijkt...er is weer alleen gekeken naar mijn eigen wijzigingen en weer niet naar de jaaropgave van het kdv/bso. Nu hadden wij door omstandigheden (eerst een overstap van jongste naar een ander kdv en toen een verhuizing van zowel de bso als het kdv, daarnaast nog een aantal keren urenwisselingen doordat ik even ww kreeg) een rijtje wijzigingen doorgevoerd om u tegen te zeggen, dus ik was de draad zelf ook redelijk kwijt. Uiteindelijk nu een heel simpel rekeningsommetje gemaakt van aantal uren op jaaropgave * maximaal te vergoeden uurtarief (onze prijs zit er nog boven, dus dan is dat geen probleem) en dan in de toeslagtabel kijken hoeveel je vergoed krijgt. Zitten ze er verdorie gewoon weer 50 euro naast. En dat is op zich netjes op een bedrag van 8000 euro, maar hee, ik moest die 50 euro bij de inkomstenbelasting ook gewoon betalen, dus dan wil ik em terug ook ;-)

Voorgaande jaren was ik niet de enige met dit probleem, hoe is het de rest vergaan?
Ik ben tot nu toe elk jaar aan het kloten. Juist door de vele wisselingen. Afgelopen jaar hadden we controle, dit jaar weer. Dus ik verwacht de eindafrekening nog niet. Wel door een hoger inkomen dan verwacht al een stuk terug moeten betalen. Maar ik verwacht ongeveer hetzelfde bedrag weer omdat we meer uren hebben afgenomen dan verwacht.

Dit jaar nog meer rommelingen qua uren, ik heb de uren al omlaag gezet, maar zal in september als ik mijn rooster weet nog maar even goed moeten gaan rekenen hoe ik het aan het einde weer ongeveer op nul ga krijgen.
  woensdag 24 juni 2015 @ 20:34:31 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153812825
Ik heb m ook gekregen, keurig dezelfde uren als op mijn laatste voorschotbeschikking. Dus niet gecontroleerd vermoed ik.

Maar ik had ze wel goed berekend dus ik geloof het wel.

En een dikke meevaller want mijn inkomen viel sowieso tegen, en van mijn vriend was het verzamelinkomen een heel stuk lager dan het brutoinkomen *O* (vorig jaar huis gekocht, dus extra aftrek :9 )
  woensdag 24 juni 2015 @ 21:31:53 #212
100412 mefke79
komt goed!
pi_153814861
Als je niets krijg en niets hoeft te betalen zou je het tot op de komma nauwkeurig hebben moeten schatten. Dat is sowieso knap. Ik moet namelijk het eerste contract nog tegenkomen waarbij je per maand precies een heel aantal uren afneemt. Dus als je niets hoeft te betalen en niets terugkrijgt zou ik per definitie gaan controleren of het klopt.

En in theorie zou het dus zo moeten zijn dat de jaaropgave van het kdv/bso/go leidend is. In praktijk blijkt dit wederom niet zo te zijn. En het dan vreemd vinden dat er fraude gepleegd kan worden. Ik vind het steeds minder vreemd eerlijk gezegd.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_155373565
*schop* :D

Ik heb deze week de toeslag aangevraagd, kind gaat per 1 sept naar de gastouder. Hoe lang doet de BD erover dit te verwerken? Oftewel: wanneer kan ik geld verwachten? :D

Heb uiteraard op de site van de BD gekeken, maar kon het daar niet vinden.
pi_155373753
Ging bij ons erg snel, en gaat evt met terugwerkende kracht
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155373769
Ze mochten er in totaal 8 weken over doen zij de belastingtelefoon mij.
Tenzij er iets mis gaat, dan komen daar zo weer 3 maanden bij.

Ik heb aangevraagd in April of mei en de prognose staat op oktober.
pi_155373797
Ik vroeg het aan in mei (ongeveer) en kreeg 15 juni de eerste keer gestort al. Vond ik heel snel!
pi_155377944
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:42 schreef ingee het volgende:
Ze mochten er in totaal 8 weken over doen zij de belastingtelefoon mij.
Tenzij er iets mis gaat, dan komen daar zo weer 3 maanden bij.

Ik heb aangevraagd in April of mei en de prognose staat op oktober.
Dan is jouw situatie niet standaard en gaan ze, om fraude te voorkomen, langer onderzoek doen. Dit kan bijvoorbeeld als je in het buitenland gewerkt hebt of nu niet staat ingeschreven op een adres. Normaal gaat het vrij snel en krijg je binnen zes weken bericht en dan krijg je op de eerstvolgende betaaldatum betaald.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_155378590
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:42 schreef ingee het volgende:
Ze mochten er in totaal 8 weken over doen zij de belastingtelefoon mij.
Tenzij er iets mis gaat, dan komen daar zo weer 3 maanden bij.

Ik heb aangevraagd in April of mei en de prognose staat op oktober.
Jij hebt toch combi kdv en gastouder? Is dat het misschien?
Kwak
pi_155378657
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:32 schreef lunapuella het volgende:
*schop* :D

Ik heb deze week de toeslag aangevraagd, kind gaat per 1 sept naar de gastouder. Hoe lang doet de BD erover dit te verwerken? Oftewel: wanneer kan ik geld verwachten? :D

Heb uiteraard op de site van de BD gekeken, maar kon het daar niet vinden.
Als er geen redenen zijn om jouw aanvraag extra te onderzoeken vrij snel en krijg je op de volgende uitbetaaldag (21 september) al je KOT. Op die datum krijg je het voorschot voor oktober én dan krijg je die dag ook met terugwerkende kracht je "voorschot" voor september. Oftewel, dan krijg je die dag het dubbele van wat je normaal krijgt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155400906
Heads up: het bericht over de KOT voor 2016 komt dit jaar - zeer waarschijnlijk - niet meer per brief maar zal als het goed is in de Berichtenbox van de Overheid worden geplaatst. Daarover krijg je dan wellicht wel weer een brief ;)

https://mijn.overheid.nl/help/extra/voor/berichtenbox
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155402878
Tijd om de OP eens te updaten
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155402953
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:37 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Jij hebt toch combi kdv en gastouder? Is dat het misschien?
Nee, geen kdv. Een technische fout die nu naar een specialistenteam moet, waardoor ze wat extra tijd nemen.
Gelukkig krijg ik wel alleenstaande ouder toeslag! :')


pi_155403049
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:08 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Dan is jouw situatie niet standaard en gaan ze, om fraude te voorkomen, langer onderzoek doen. Dit kan bijvoorbeeld als je in het buitenland gewerkt hebt of nu niet staat ingeschreven op een adres. Normaal gaat het vrij snel en krijg je binnen zes weken bericht en dan krijg je op de eerstvolgende betaaldatum betaald.
Adres was inderdaad het probleem. We staan wel gewoon ingeschreven op hetzelfde adres hoor, zijn hier ook samen komen wonen en ze zien dit ook, alleen het system is het er niet mee eens.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 23:50:08 #224
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157007809
Wie helpt deze nitwit met dyscalculie op weg?
Ik werk op een middelbare school.
Mijn dochter gaat 3 dagen per week naar het kdv. Flexibele uren en in mijn schoolvakanties blijft ze dus heerlijk thuis.
Nu vroeg de belastingdienst naar het aantal uur dat ze per maand zou gaan. Mijn berekening kwam uit op iets van 80 uur. In werkelijkheid werd dat 98 uur (werk liep uit).

Hoe kan ik dit het slimste doen?
Ik krijg liever wat minder uitgekeerd en aan het eind van de rit iets terug dan nu te veel en te moeten terug betalen. :@

Ze gaat theoretisch zo'n 7 a 8,5 uur per dag.
pi_157007938
Fap, aantal uren per week x werkweken per jaar / 12? En als je graag wat terug wil krijgen kan he altijd nog afronden naar een mooi rond getal naar beneden. :)

Bij ons is de boel nog niet opgelost. Nu een herberekening waarbij ik van feb t/m sept alleenstaande oudertoeslag ontvang en geen KOT.
Hoe moeilijk is dit?
pi_157010038
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:50 schreef faptist het volgende:
Wie helpt deze nitwit met dyscalculie op weg?
Ik werk op een middelbare school.
Mijn dochter gaat 3 dagen per week naar het kdv. Flexibele uren en in mijn schoolvakanties blijft ze dus heerlijk thuis.
Nu vroeg de belastingdienst naar het aantal uur dat ze per maand zou gaan. Mijn berekening kwam uit op iets van 80 uur. In werkelijkheid werd dat 98 uur (werk liep uit).

Hoe kan ik dit het slimste doen?
Ik krijg liever wat minder uitgekeerd en aan het eind van de rit iets terug dan nu te veel en te moeten terug betalen. :@

Ze gaat theoretisch zo'n 7 a 8,5 uur per dag.
Het gaat niet om de uren die ze daadwerkelijk per dag gaat maar om het aantal uren dat het KDV per dag open is. Daar betaal je ook voor en dus heb je ook recht op KOT voor die uren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157010184
Dat lijkt me anders als je flexibele uren afneemt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_157010253
Het is echt zo duur. Omdat ik heel veel meer verdien dan mijn vrouw werkt ze praktisch voor niets.

Echt idioot gewoon.
Whatever...
pi_157010270
Of jij betaalt de kinderopvang van je enorme salaris en zij werkt voor haar eigen salaris?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_157010271
Fap kijk eerst naar je contract en je facturen van de opvang. Had je een echt flexibel contract dan kan het zijn dat je alleen de daadwerkelijk afgenomen uren betaald. Dan is het inderdaad totaal aantal afgenomen uren delen door 52 om je weekgemiddelde te berekenen.
Had je geen echt flexibel contract dan betaal je waarschijnlijk meer uren dan je daadwerkelijk je kind brengt maar dat zie je dan ook terug op je factuur. Wat je het beste kan doen is in november kijken naar totaal aantal gefactureerde uren voor het hele jaar, daar de schatting van december bij doen, vervolgens delen door 52 en dat is je weekgemiddelde. Dat pas je aan bij toeslagen en dan krijg je wrs nog dit jaar een eerste afrekening. Ergens volgend jaar krijg je dan nog een definitieve afrekening die je alleen hoeft te controleren.
Het is altijd slim om je inkomen te hoog en je aantal uren te laag te zetten.

En juh! Volgend jaar meer toeslag *O* voor iedereen
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157010283
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 07:56 schreef Spanky78 het volgende:
Het is echt zo duur. Omdat ik heel veel meer verdien dan mijn vrouw werkt ze praktisch voor niets.

Echt idioot gewoon.
Duur? Zelfs de allerhoogste inkomens krijgen nog 18% terug, volgend jaar zelfs 23,8%. Reken de netto kosten maar uit, wedden dat je vrouw meer verdient dan de netto kosten van de opvang?
(Disclaimer: tenzij je 230 uur afneemt maar dat lijkt me niet)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157010291
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 07:56 schreef Spanky78 het volgende:
Het is echt zo duur. Omdat ik heel veel meer verdien dan mijn vrouw werkt ze praktisch voor niets.

Echt idioot gewoon.
Mensen die dit zeggen overdrijven altijd enorm...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 22 oktober 2015 @ 10:13:27 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157011832
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 08:03 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Duur? Zelfs de allerhoogste inkomens krijgen nog 18% terug, volgend jaar zelfs 23,8%. Reken de netto kosten maar uit, wedden dat je vrouw meer verdient dan de netto kosten van de opvang?
(Disclaimer: tenzij je 230 uur afneemt maar dat lijkt me niet)
Waar zie jij die 23,8%? Ik zat gisteren ook te googlen en vond de kinderopvangtabel voor 2016 met gewoon nog 18%.

Ik zie graag een linkje! Kan ik mn berekening wat beter maken ^O^
pi_157011997
quote:
De maximum uurtarieven voor 2016 zijn definitief en gepubliceerd door het Ministerie van Sociale Zaken. Door de investering van 290 miljoen euro en de indexering van de maximum uurtarieven zijn ouders in 2016 goedkoper uit.

Ouders met een inkomen lager dan 18.176 euro krijgen 90,7 procent van de kosten voor kinderopvang vergoed. Met een jaarinkomen van ¤ 107.115 of hoger is dit 18 procent.

De nieuwe maximum uurprijs voor de dagopvang bedraagt vanaf 1 januari 2016 6,89 euro, voorheen (2015) was dit 6,84 euro. Voor de buitenschoolse opvang is dit 6,42 euro (voorheen 6,38 euro) en voor de gastouderopvang 5,52 euro (voorheen 5,48 euro). Met de indexering van de uurtarieven, is 16 miljoen euro gemoeid.
Volledige artikel: http://www.kinderopvangto(...)definitief-2704421W/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157012041
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:13 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Waar zie jij die 23,8%? Ik zat gisteren ook te googlen en vond de kinderopvangtabel voor 2016 met gewoon nog 18%.

Ik zie graag een linkje! Kan ik mn berekening wat beter maken ^O^
Zie m'n vorige post... het is inderdaad 23,8% geworden voor het eerste kind...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157012046
OP mag wel eens worden geupdate...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157012064
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 07:42 schreef Vanyel het volgende:
Dat lijkt me anders als je flexibele uren afneemt.
true, ik had dat flexibele uren geïnterpreteerd als haar eigen werktijden...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 22 oktober 2015 @ 10:30:18 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157012083
Jeeee dat maakt wel een verschil inderdaad! Bedankt! _O_
  donderdag 22 oktober 2015 @ 10:32:14 #239
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157012111
Volgend jaar krijgen we toch ¤60 euro meer terug per maand hierdoor dus positief ^O^

Maar het uurtarief ligt nu al ruim boven de max dus hopelijk mikt de BSO dat niet nog verder omhoog.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157012210
Klinkt goed! Wij gaan binnenkort weer gebruik maken van kdv of GO, dus dit stemt wel positief :+
pi_157012286
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:32 schreef laziness het volgende:
Volgend jaar krijgen we toch ¤60 euro meer terug per maand hierdoor dus positief ^O^

Maar het uurtarief ligt nu al ruim boven de max dus hopelijk mikt de BSO dat niet nog verder omhoog.
Moet je zelf een nieuwe calculatie/aanvraag doen voor 2016 of loopt dat door...? #vergeten
Met een meidenkwartet
pi_157012317
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:42 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Moet je zelf een nieuwe calculatie/aanvraag doen voor 2016 of loopt dat door...? #vergeten
Loopt altijd door.

Let wel: je krijgt dit jaar je doorlopende beschikking in je berichtenbox op mijnoverheid.nl (en in je berichtenbox van mijntoeslagen) en niet meer op papier.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157012344
quote:
6s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Loopt altijd door.

Let wel: je krijgt dit jaar je doorlopende beschikking in je berichtenbox op mijnoverheid.nl (en in je berichtenbox van mijntoeslagen) en niet meer op papier.
Merci. Zal zo eens kijken. Moet toch nog een wijziging doorvoeren.
Met een meidenkwartet
pi_157012836
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:32 schreef laziness het volgende:
Volgend jaar krijgen we toch ¤60 euro meer terug per maand hierdoor dus positief ^O^

Maar het uurtarief ligt nu al ruim boven de max dus hopelijk mikt de BSO dat niet nog verder omhoog.
Heb je een tool waar je dat kunt berekenen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_157013455
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 11:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heb je een tool waar je dat kunt berekenen?
Waarschijnlijk je opvang ;-)

Maar inderdaad en indexering van de maximale vergoeding en van de inkomensklassen en daar bovenop nog die 5,8% schiet lekker op.
De aangeraden verhoging vd prijzen door de branche is iets van 2,5%. Dat is dus altijd minder nog dan de verhoging vd toeslag.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 22 oktober 2015 @ 12:52:24 #246
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157014936
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 11:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heb je een tool waar je dat kunt berekenen?
Zelf berekend. Ik weet wat het % was dat ik in 2015 kreeg (is ook zo'n tabel van en matcht met wat ik per maand idd betaald krijg) en ik weet het nu voor 2016 dus dat was vrij makkelijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 22 oktober 2015 @ 12:53:13 #247
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157014950
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:45 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Merci. Zal zo eens kijken. Moet toch nog een wijziging doorvoeren.
Je moet wel het uurtarief van je opvang wijzigen als ze een verhoging doorvoeren per 1 januari.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157017026
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 12:53 schreef laziness het volgende:

[..]

Je moet wel het uurtarief van je opvang wijzigen als ze een verhoging doorvoeren per 1 januari.
En in tegenstelling tot eerdere jaren kan dat kennelijk nu al. Nog niet geprobeerd trouwens want ik heb nog geen tarief.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157024403
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 08:03 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Duur? Zelfs de allerhoogste inkomens krijgen nog 18% terug, volgend jaar zelfs 23,8%. Reken de netto kosten maar uit, wedden dat je vrouw meer verdient dan de netto kosten van de opvang?
(Disclaimer: tenzij je 230 uur afneemt maar dat lijkt me niet)
Helaas, Netto dik 1000 euro per maand voor 3 dagen kdv en 3 dagen bso...mijn vrouw werkt parttime in het onderwijs. Ik wil best wat meer bijdragen, maar dat doe ik al op allerlei manieren. Dit is gewoon tevel.
Whatever...
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:49:29 #250
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157024499
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Helaas, Netto dik 1000 euro per maand voor 3 dagen kdv en 3 dagen bso...mijn vrouw werkt parttime in het onderwijs. Ik wil best wat meer bijdragen, maar dat doe ik al op allerlei manieren. Dit is gewoon tevel.
Een kind op de bso en eentje op het kdv is veel duurder dan twee tegelijk op het kdv, is zeker waar.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157024929
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Helaas, Netto dik 1000 euro per maand voor 3 dagen kdv en 3 dagen bso...mijn vrouw werkt parttime in het onderwijs. Ik wil best wat meer bijdragen, maar dat doe ik al op allerlei manieren. Dit is gewoon tevel.
Maar dat is dan nog steeds minder dan je vrouw verdient toch? En als je vrouw niet zou werken had je geen opvang nodig maar had je ook haar inkomsten niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157025072
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Een kind op de bso en eentje op het kdv is veel duurder dan twee tegelijk op het kdv, is zeker waar.
Hè wat? Ik dacht eigenlijk dat het goedkoper zou zijn maar dat is dus niet zo? Hoe kan dat dan, met de bso neem je toch veel minder uren af dan een hele dag kdv?
pi_157025075
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Een kind op de bso en eentje op het kdv is veel duurder dan twee tegelijk op het kdv, is zeker waar.
Nou nee. Twee kinderen kdv is het duurst. Ze maken dan beide veel uren = hoge bruto kosten. Voordeel is dat je voor kind 2 veel terug krijgt in toeslag. Volgend jaar krijgt iedereen tot boven modaal 94% vergoed. De netto kosten voor kind 2 zijn dus laag.
Gaat er 1 kind naar de bso dan is dat minder uren dan kdv. Het kdv kind blijft kind 1 met dus de hoogste kosten versus de laagste tegemoetkoming. Kind 2 maakt minder uren, zeker als je geen vakantie opvang hebt, maar je krijgt er veel meer van terug. Netto ga je er nauwelijks op vooruit.
Twee kinderen op de bso is bonus: weinig uren, lagere kosten en voor kind 2 nog steeds hoge tegemoetkoming.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157025154
Spanky78 hebben jullie toevallig twee 40 weken contracten ivm het werk in het onderwijs? Die zijn meestal hoger in tarief en kennen daardoor een hoge eigen bijdrage omdat ze boven de maximaal te vergoeden uurtarieven zitten. Het kan goed zijn dat je dan met een 52 weken contract netto beter af bent.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157025218
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:11 schreef klavertje-4 het volgende:

[..]

Hè wat? Ik dacht eigenlijk dat het goedkoper zou zijn maar dat is dus niet zo? Hoe kan dat dan, met de bso neem je toch veel minder uren af dan een hele dag kdv?
Het leverde mij destijds 50 euro per maand aan besparing op toen oudste naar de bso ging en jongste op het kdv bleef. En dat terwijl het aantal uren van oudste met de helft afnam. Dat was destijds ook echt een teleurstelling.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157025274
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:11 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Nou nee. Twee kinderen kdv is het duurst. Ze maken dan beide veel uren = hoge bruto kosten. Voordeel is dat je voor kind 2 veel terug krijgt in toeslag. Volgend jaar krijgt iedereen tot boven modaal 94% vergoed. De netto kosten voor kind 2 zijn dus laag.
Gaat er 1 kind naar de bso dan is dat minder uren dan kdv. Het kdv kind blijft kind 1 met dus de hoogste kosten versus de laagste tegemoetkoming. Kind 2 maakt minder uren, zeker als je geen vakantie opvang hebt, maar je krijgt er veel meer van terug. Netto ga je er nauwelijks op vooruit.
Twee kinderen op de bso is bonus: weinig uren, lagere kosten en voor kind 2 nog steeds hoge tegemoetkoming.
Oké dus zoals nu hebben we twee kinderen op t kdv. Kind 1 dan de oudste en kind 2 de jongste. De oudste wordt in februari 4 dus gaat dan naar de bso ipv het kdv. Dan wordt oudste dus ineens kind 2 en jongste kind 1? Qua toeslag zeg maar?
pi_157025307
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:17 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Het leverde mij destijds 50 euro per maand aan besparing op toen oudste naar de bso ging en jongste op het kdv bleef. En dat terwijl het aantal uren van oudste met de helft afnam. Dat was destijds ook echt een teleurstelling.
Hmm ja dat is wel een teleurstelling ja, rekende mezelf al rijk :D

Nou ja, dan weten we dat vast
  donderdag 22 oktober 2015 @ 20:22:02 #258
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157025353
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:19 schreef klavertje-4 het volgende:

[..]

Oké dus zoals nu hebben we twee kinderen op t kdv. Kind 1 dan de oudste en kind 2 de jongste. De oudste wordt in februari 4 dus gaat dan naar de bso ipv het kdv. Dan wordt oudste dus ineens kind 2 en jongste kind 1? Qua toeslag zeg maar?
Ja en daarom is het in verhouding duurder dan twee tegelijk op het kdv of 2 op de bso.

Mocht ik nog een tweede willen heb ik dat dus niet lekker gepland :P Ik betaal dan 2x de volle pond voor die hoge kdv kosten vier jaar lang.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 22 oktober 2015 @ 20:37:55 #259
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157025818
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:11 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Nou nee. Twee kinderen kdv is het duurst. Ze maken dan beide veel uren = hoge bruto kosten. Voordeel is dat je voor kind 2 veel terug krijgt in toeslag. Volgend jaar krijgt iedereen tot boven modaal 94% vergoed. De netto kosten voor kind 2 zijn dus laag.
Gaat er 1 kind naar de bso dan is dat minder uren dan kdv. Het kdv kind blijft kind 1 met dus de hoogste kosten versus de laagste tegemoetkoming. Kind 2 maakt minder uren, zeker als je geen vakantie opvang hebt, maar je krijgt er veel meer van terug. Netto ga je er nauwelijks op vooruit.
Twee kinderen op de bso is bonus: weinig uren, lagere kosten en voor kind 2 nog steeds hoge tegemoetkoming.
Op het moment zelf is uiteraard 2 kids op het kdv per maand duurder dan eentje op het kdv en eentje op de bso maar zet al die kosten eens van 0-12 jaar achter elkaar en dan is twee kids vlot achter elkaar die tegelijk op het kdv zitten goedkoper dan als je oudste al 4+ is voordat je een tweede krijgt. Je betaalt dan namelijk 2x de volle pond aan die dure kdv kosten omdat je oudste als kind 2 op de bso de minste uren maakt terwijl je voor kind 2 het meeste terug krijgt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157026067
Wij hebben de 21 maanden die er tussen de jongens zit nog verkleind door oudste voor de overgang naar bso een maand opvangloos te hebben. Maar inderdaad het is kostentechnisch heerlijk om ze op de bso te hebben. En dan zijn de kosten voor de vso ook echt prima als je kijkt welke rust het ons oplevert. Hierdoor hebben we ook minder bso nodig omdat we beiden op tijd beginnen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157032960
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:15 schreef mefke79 het volgende:
Spanky78 hebben jullie toevallig twee 40 weken contracten ivm het werk in het onderwijs? Die zijn meestal hoger in tarief en kennen daardoor een hoge eigen bijdrage omdat ze boven de maximaal te vergoeden uurtarieven zitten. Het kan goed zijn dat je dan met een 52 weken contract netto beter af bent.
Nee, een 48 weken oid.

Maargoed, het probleem is dat mijn vrouw dus voor minder dan het minimumloon werkt. Soort van liefdadigheid.

De toeslag is gewoon enorm genivelleerd op het momet dat de tweede er al aankwam. Dan denk je een financieel plan te trekken. ..
Whatever...
pi_157032977
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Op het moment zelf is uiteraard 2 kids op het kdv per maand duurder dan eentje op het kdv en eentje op de bso maar zet al die kosten eens van 0-12 jaar achter elkaar en dan is twee kids vlot achter elkaar die tegelijk op het kdv zitten goedkoper dan als je oudste al 4+ is voordat je een tweede krijgt. Je betaalt dan namelijk 2x de volle pond aan die dure kdv kosten omdat je oudste als kind 2 op de bso de minste uren maakt terwijl je voor kind 2 het meeste terug krijgt.
Dit hebben wij dus.
Whatever...
pi_157035094
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 23:39 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nee, een 48 weken oid.

Maargoed, het probleem is dat mijn vrouw dus voor minder dan het minimumloon werkt. Soort van liefdadigheid.

De toeslag is gewoon enorm genivelleerd op het momet dat de tweede er al aankwam. Dan denk je een financieel plan te trekken. ..
Eh niet om flauw te doen maar drie dagen opvang nodig hebben om minder dan het minimum loon te verdienen was ook bij de oude toeslagbedragen natuurlijk geen vetpot. En zeker niet als jij dan genoeg verdient. In jouw geval kost de opvang dus meer dan wat je vrouw verdient. Dan zou ik dus of een andere baan zoeken of andere werktijden vragen zodat je minder uren kan afnemen. Want geen enkele toeslagopbouw zit zo in elkaar dat je hier gunstig uit gaat komen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157035105
Het lijkt me heerlijk als ze allebei niet meer op de opvang zitten...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157038797
Als je bedenkt wat je een schoonmaakhulp betaalt, vind ik max 7e per uur voor het zorgen voor je kind niet zo heel gek veel.
Jammer van het geld ja, maar helemaal geen gekke prijs.


Sorry, bladzijde gemist..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_157052866
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 07:09 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Eh niet om flauw te doen maar drie dagen opvang nodig hebben om minder dan het minimum loon te verdienen was ook bij de oude toeslagbedragen natuurlijk geen vetpot. En zeker niet als jij dan genoeg verdient. In jouw geval kost de opvang dus meer dan wat je vrouw verdient. Dan zou ik dus of een andere baan zoeken of andere werktijden vragen zodat je minder uren kan afnemen. Want geen enkele toeslagopbouw zit zo in elkaar dat je hier gunstig uit gaat komen.
We gaan het dus maar uitzitten. Voor mij is minder werken geen optie. Mijn vrouw wilook graag blijven werken. Gevolg is alleen maar dat mijn belastingmoraal wat minder wordt. .. ik ga kijken of ik kan gaan ontwijken. Netjes legaal wat minder betalen. Fuck de rest.
Whatever...
pi_157053052
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 22:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

We gaan het dus maar uitzitten. Voor mij is minder werken geen optie. Mijn vrouw wilook graag blijven werken. Gevolg is alleen maar dat mijn belastingmoraal wat minder wordt. .. ik ga kijken of ik kan gaan ontwijken. Netjes legaal wat minder betalen. Fuck de rest.
Zet je dan ook je kinderopvangtoeslag even stop? Wel zo netjes als je de rest wil fucken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157054288
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 22:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zet je dan ook je kinderopvangtoeslag even stop? Wel zo netjes als je de rest wil fucken.
Natuurlijk niet. Ik ga het systeem terugneuken waar ik kan.
Whatever...
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:59:45 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157054396
En zo moeten de regels alsmaar strenger en preciezer worden... om lulletjes zoals jij die denken dat ze daar recht op hebben in het gareel te houden.

:r
pi_157055181
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 22:55 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Ik ga het systeem terugneuken waar ik kan.
Het systeem waarvan je geld krijgt?

Stoere boi ben je zeg!

[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 24-10-2015 08:02:32 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157058102
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 23:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het systeem waarvan je geld krijgt?

Stoere boi ben je zeg!
Ik krijg niks, ik betaal me scheel.en van die meer dan 50% van de belasting die ik betaal krijg ik ook wel eens een beetje terug.

Inkomstenbelasting, bijtelling, gemeentelije belasting, btw,ozb.

Krijgen, jij misschien.
Whatever...
pi_157058253
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 08:15 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik krijg niks, ik betaal me scheel.en van die meer dan 50% van de belasting die ik betaal krijg ik ook wel eens een beetje terug.

Inkomstenbelasting, bijtelling, gemeentelije belasting, btw,ozb.

Krijgen, jij misschien.
Iedereen krijgt kinderopvangtoeslag sjakie...

Misschien had je je wijf niet tweemaal zwanger moeten ketsen als je niet voor je kinderen wil betalen...

En ik krijg ook niet veel maar daar zeik ik ook niet over. Mijn vrouw verdient dan ook gewoon een dik salaris met 4 dagen werken in de week.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157058261
Maar goed als jij legale manieren kan vinden om minder belasting te betalen dan is het natuurlijk niet terugneuken maar gewoon gebruik maken van je rechten...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:21:09 #274
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157058337
Feit is natuurlijk dat als je vindt dat je weinig terug krijgt je gewoon veel binnen harkt.
En dat die verdeling binnen jullie huishouden scheef is en je daarom denkt dat ze voor niks werkt doet niks af aan het feit dat het totale inkomen gewoon veel is.

Nu met de BSO is het bedrag met 1 kind redelijk te overzien maar wij betalen ook 70% van de kosten zelf. Dat wisten we van tevoren.
Ze hebben dan ook nooit gezegd dat een kind goedkoop is :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:23:35 #275
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157058348
Overigens is het natuurlijk maar tijdelijk die hoge kosten en is het ook een investering in je carriere en toekomst door geen gat in je cv te laten vallen en pensioen op te bouwen etc.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157058369
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:21 schreef laziness het volgende:
Feit is natuurlijk dat als je vindt dat je weinig terug krijgt je gewoon veel binnen harkt.
En dat die verdeling binnen jullie huishouden scheef is en je daarom denkt dat ze voor niks werkt doet niks af aan het feit dat het totale inkomen gewoon veel is.

Ja maar, in het huishouden van Spanky78 werkt alleen de vrouw voor de kinderopvang. Snap dat dan...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157058375
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:23 schreef laziness het volgende:
Overigens is het natuurlijk maar tijdelijk die hoge kosten en is het ook een investering in je carriere en toekomst door geen gat in je cv te laten vallen en pensioen op te bouwen etc.
Neehee je moet het systeem terugneuken...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157058376
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Iedereen krijgt kinderopvangtoeslag sjakie...

Misschien had je je wijf niet tweemaal zwanger moeten ketsen als je niet voor je kinderen wil betalen...

En ik krijg ook niet veel maar daar zeik ik ook niet over. Mijn vrouw verdient dan ook gewoon een dik salaris met 4 dagen werken in de week.
Lezen is moeilijk. De tweede was al onderweg en hops, ineens 2x zo veel net betalen.

Het boeit mij niet wat jij tevreden mee bent. Ik voel me genaaid.
Whatever...
pi_157058387
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk. De tweede was al onderweg en hops, ineens 2x zo veel net betalen.

Ja misschien had je daar dan aan moeten denken voordat de tweede onderweg was. Feit blijft dat je voor kind 2 straks sowieso 64% van de kosten terugkrijgt, ook al verdien je 2 ton.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157058424
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk. De tweede was al onderweg en hops, ineens 2x zo veel net betalen.

Het boeit mij niet wat jij tevreden mee bent. Ik voel me genaaid.
2x zoveel netto betalen? Hoe dan? Voor kind 1 kreeg je weinig terug en toen kind 2 kwam kreeg je voor dat kind veel meer terug. Als je opvanguren gelijk bleven kan het nooit 2 keer zoveel netto geworden zijn.

Fijn dat jij je genaaid voelt maar misschien zou je beter kunnen gaan rekenen. Als jij iets minder werkt betaal je geen 52% belasting en krijg je meer kot. Legaal! Kassa!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157058425
Goh, ik vind dat wij prima verdienen met zn tweeen,maar wij krijgen nog ca 45% terug. Blijkbaar kan het nog heel veel beter :+
Kwak
pi_157058474
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja misschien had je daar dan aan moeten denken voordat de tweede onderweg was. Feit blijft dat je voor kind 2 straks sowieso 64% van de kosten terugkrijgt, ook al verdien je 2 ton.
Daar kon ik niet aan denken, kun je niet begrijpend lezen? Die regeling werd pas bedacht toen het kind al onderweg was.

Mooi dat ik straks een beetje meer terugkrijg. Heeft mijn vrouw ook het gevoel dat ze niet helemaal voor niets werkt.

Ik vind het prima om naast draagkracht bij te dragen. Enige redelijkheid hierin is ook wel fijn. Een land waarin elke prestatie wordt weggenivelleerd gaat ook niet echt vooruit....
Whatever...
pi_157058479
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:36 schreef kwakz0r het volgende:
Goh, ik vind dat wij prima verdienen met zn tweeen,maar wij krijgen nog ca 45% terug. Blijkbaar kan het nog heel veel beter :+
Voor een tweede kind wel ja ;-)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157058517
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:44 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Daar kon ik niet aan denken, kun je niet begrijpend lezen? Die regeling werd pas bedacht toen het kind al onderweg was.

Mooi dat ik straks een beetje meer terugkrijg. Heeft mijn vrouw ook het gevoel dat ze niet helemaal voor niets werkt.

Ik vind het prima om naast draagkracht bij te dragen. Enige redelijkheid hierin is ook wel fijn. Een land waarin elke prestatie wordt weggenivelleerd gaat ook niet echt vooruit....
Dit is onzin! Die regeling is vanaf het begin zo geweest. Je hebt reden van piepen over 2 jaar waarin je boven de 118.000 per jaar voor kind 1 geen toeslag kreeg, maar die regel is al lang afgeschaft. En voor kind 2 kreeg je dan wel wat. Als je zoveel verdient had je in mijn ogen echt niet te klagen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157058531
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:44 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Voor een tweede kind wel ja ;-)
Nee ik bedoelde meer verdienen ;)
Kwak
pi_157058539
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:50 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee ik bedoelde meer verdienen ;)
Ojaaa dat kan ook
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157058660
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 09:44 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Daar kon ik niet aan denken, kun je niet begrijpend lezen? Die regeling werd pas bedacht toen het kind al onderweg was.

Mooi dat ik straks een beetje meer terugkrijg. Heeft mijn vrouw ook het gevoel dat ze niet helemaal voor niets werkt.

Ik vind het prima om naast draagkracht bij te dragen. Enige redelijkheid hierin is ook wel fijn. Een land waarin elke prestatie wordt weggenivelleerd gaat ook niet echt vooruit....
wat lul jij nou? Die regeling is altijd zo geweest...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157058674
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

wat lul jij nou? Die regeling is altijd zo geweest...
Inderdaad.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157064949
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

wat lul jij nou? Die regeling is altijd zo geweest...
Er is enorm gesneden in kot.
Whatever...
pi_157065445
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 17:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Er is enorm gesneden in kot.
Klopt, maar het principe eerste kind minder en tweede kind meer vergoed (procentueel) is nooit veranderd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157069787
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 17:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Klopt, maar het principe eerste kind minder en tweede kind meer vergoed (procentueel) is nooit veranderd.
En alsnog krijg ik minder dan 25% vergoed, aangezien er 1 naar het kdv gaat en de ander bso 3 dagen krijgen we nergens korting. Dus ik betaal per jaar ongeveer 12500 euro netto aan kinderopvang.

Ik vind dat belachelijk veel. En ik vind het idioot. Juist de mensen die bijdragen aan de economie en de meeste belasting betalen krijgen amper iets terug. Ze zouden ook moeten kijken naar wat de minst verdienende partner inbrengt, want vrijwel altijd werkt die minder om deels voor de kinderen te zorgen.

Ik vind in het algemeen dat we op verkeerde zaken bezuinigen. Ik ben ook tegen het studiestelsel, reken maar dat ik allang ben afgestudeerd, maar vind dat mensen kansen moeten krijgen. Juist dat gebeurt niet. Mensen willen werken maar gaan thuis zitten omdat de kinderopvang te duur is... ik ken heel veel gevallen waarin dat gebeurt. Als kinderen ouder zijn, zijn de kansen op interessanter en meer waardetoevoegend werk kleiner. Slechte zaak.
Whatever...
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:25:42 #292
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157070525
Je krijgt ook voor dat tweede kind op de BSO gewoon korting.....

Dus omdat jouw partner een lager salaris heeft moet jij meer terug krijgen terwijl jullie samen net zoveel verdienen als mijn partner en ik (even hypothetisch) waar wij qua salaris meer aan elkaar gelijk zijn.
Ze kijken op gezamenlijk niveau en dat lijkt me de meest logische en redelijke manier.

Je wilt niet in zien dat omdat je partner blijkbaar een veel lager salaris heeft dan jij dat het lijkt alsof ze voor niks werkt maar dat jij dus een hele hoop binnen schraapt en dat je net zoveel terug krijgt als een ander waarbij de man en vrouw ongeveer evenveel verdienen. Daar lijkt het alleen niet alsof zij voor niks werkt omdat haar eigen salaris wat hoger is en die van haar man wat lager dan het jouwe.
Maar linksom of rechtsom komt er onderaan de streep gezamenlijk evenveel binnen alleen de verdeling is anders en dan zou alles wat je nu krom vindt recht zijn.

In feite is dit al een pagina lang zeuren over dat je het zo zwaar hebt terwijl je eigenlijk gewoon ruim verdiend :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157070746
Precies dat.

Ik poogde subtiel te zijn met mijn "goh, blijkbaar kun je nog veeeeeel meer verdienen".

Die ontzettende drogredenatie dat mensen met een hoog inkomen het meeste bijdragen aan de economie en daarom niet "gestraft" mogen worden met hogere lasten vind ik toch zo ridicuul...

Wij krijgen 45% terug aan KOT en besteden per maand netto 10-12% van ons gezamenlijk maandsalaris aan netto KOV kosten. Ik gok dat als jullie gezamenlijke inkomen zo hoog is dat je zo weinig terugkrijgt je niet op een hoger percentage uit zult komen.
Kwak
pi_157070780
Ik zou willen dat wij zoveel verdienden dat we in die hoge schalen vielen zeg.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:17:11 #295
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157072141
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:31 schreef kwakz0r het volgende:
Precies dat.

Ik poogde subtiel te zijn met mijn "goh, blijkbaar kun je nog veeeeeel meer verdienen".

Die ontzettende drogredenatie dat mensen met een hoog inkomen het meeste bijdragen aan de economie en daarom niet "gestraft" mogen worden met hogere lasten vind ik toch zo ridicuul...

Wij krijgen 45% terug aan KOT en besteden per maand netto 10-12% van ons gezamenlijk maandsalaris aan netto KOV kosten. Ik gok dat als jullie gezamenlijke inkomen zo hoog is dat je zo weinig terugkrijgt je niet op een hoger percentage uit zult komen.
Dat denk ik dan weer niet want als ik er eentje op het kdv en eentje op de bso zou hebben zou ik op het moment ook 900 euro per maand kwijt zijn en dat is toch wel meer dan 10% van het netto inkomen dan. Ik zou willen dat het maar 10% was :D

Het valt dan ook niet te ontkennen dat 1000 euro per maand veel is maar het feit dat de inkomstenverhouding binnen het gezin scheef ligt en er daarom geld bij moet is natuurlijk kul.

Desalniettemin ben ik blij ook dat er meer geld naar KOT (en inkomensafhankelijke combinatiekorting ook trouwens!) gaat maar dan vanuit het standpunt dat we moeten stimuleren dat vrouwen blijven werken maar ook om de opvangbranche niet helemaal compleet om zeep te helpen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157642059
Weet iemand trouwens wanneer we zo ongeveer de proefberekeningen over 2016 kunnen verwachten? De optie op de website van de Belastingdienst, bedoel ik dan.
  woensdag 18 november 2015 @ 09:29:00 #297
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_157642145
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 09:22 schreef lunapuella het volgende:
Weet iemand trouwens wanneer we zo ongeveer de proefberekeningen over 2016 kunnen verwachten? De optie op de website van de Belastingdienst, bedoel ik dan.
Meestal pas na 1 januari toch?

De tabel is wel al gepubliceerd en ik heb hiervan al een Excel gemaakt ook (bij interesse stuur PM). Alleen weet ik nog niet zeker of de tabellen al definitief zijn, nog niet naar gekeken :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_157642183
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 09:22 schreef lunapuella het volgende:
Weet iemand trouwens wanneer we zo ongeveer de proefberekeningen over 2016 kunnen verwachten? De optie op de website van de Belastingdienst, bedoel ik dan.
Moet eerst het belastingplan worden aangenomen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 18 november 2015 @ 10:24:49 #299
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_157642841
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 09:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Moet eerst het belastingplan worden aangenomen...
Volgens mij vandaag behandeld in de 2e kamer :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_157642933
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Volgens mij vandaag behandeld in de 2e kamer :)
Zou vorige week donderdag al over worden gestemd maar vooralsnog geen meerderheid in de Eerste Kamer. Als die er Nee tegen zeggen dan zit die extra toeslag er ook niet in.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 18 november 2015 @ 13:02:23 #301
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_157645950
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zou vorige week donderdag al over worden gestemd maar vooralsnog geen meerderheid in de Eerste Kamer. Als die er Nee tegen zeggen dan zit die extra toeslag er ook niet in.
Inderdaad. Ben best benieuwd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')