SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Absoluut, pure snelheid heeft hij. Nu gaat het erom dat hij ook moet kunnen racen met een F3, wat denk ik toch totaal anders is dan een kartrace. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:19 schreef Geralt het volgende:
Verstappen gaat weer goed vandaag he.
Ik ben echt benieuwd naar wat ie komend jaar kan laten zien en voor welk team hij kiest
Hij zal toch wel Formule Renault gaan doen?quote:Op woensdag 18 december 2013 16:49 schreef Marks het volgende:
[..]
Absoluut, pure snelheid heeft hij. Nu gaat het erom dat hij ook moet kunnen racen met een F3, wat denk ik toch totaal anders is dan een kartrace. Ben benieuwd.
Dat deed ie in de Renault ook al volgens mij. Een aantal keer en bij verschillende teams en op circuits waar hij nooit geweest was.quote:Op woensdag 18 december 2013 18:18 schreef Rodawa het volgende:
Ronderecord in Valencia voor Max Verstappen dus, voor de volledigheid. Doet hij goed, dik een tiende sneller dan het oude record, en dat op zijn eerste dag in zo'n auto.
Die coureurs geboren voor 1 jan '87 zou ik weglaten. Dit topic gaat/moet vooral over jonge talenten gaan.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:07 schreef sasquatsch het volgende:
Vorig jaar had ik nog deze versie gemaakt, maar heb geen overzicht meer gemaakt zoals in de OP.
--- Geboren na 1 januari 1987:
Yelmer Buurman: Blancpain Endurance Series met Marc VDS Racing Team
Timo van der Marel: Ford Fiesta Sport Trophy
Stef Dusseldorp: BlancPain Endurance Series met Hexis
Jeroen Mul: Porsche Supercup voor Team Bleekemolen
Nigel Melker: WSR Formule Renault 3.5 met Tech1
Robin Frijns: testrijder F1 bij Sauber
Pieter Schothorst: Toyota Racing Series Nieuw Zeeland (3 races), Porsche Carrera Cup Duitsland voor Team Bleekemolen
Jeroen Slaghekke: USF2000 voor Cape Motorsports
Daniel de Jong: GP2 met Manor MP Motorsport, AutoGP met Manor MP Motorsport
Indy Dontje: ADAC Formule Masters met Lotus
Dennis van de Laar: Europese Formule 3 met Van Amersfoort Racing
Steijn Schothorst: Toyota Racing Series Nieuw Zeeland, WSR Formule Renault 2.0 met Josef Kaufman Racing
Meindert van Buuren: AutoGP met Manor MP Motorsport
Nyck de Vries: WSR Formule Renault 2.0
Beitske Visser: ADAC Formule Masters met Motopark Academy (Red Bull Junior Team)
Stéphane Kox: ADAC Formule Masters
Max Verstappen: Kart
--- Geboren voor 1 januari 1987:
Giedo van der Garde: F1 met Caterham
Nicky Pastorelli: International GT Open, Super GT klasse
Ho-Pin Tung: Asian Le Mans Series, Porsche Carrera Cup Asia
Peter van Merksteijn jr.: Cross Country Rally's
Jeroen Bleekemolen: ALMS GT Pro met Alex Jobs Racing
Bas Schothorst: Porsche Carrera Cup Duitsland voor Team Bleekemolen
Sebastiaan Bleekemolen: Porsche Supercup voor Team Bleekemolen
Jaap van Lagen: Porsche Carrera Cup Duitsland met Land Motorsport
Peter Kox: Blancpain Endurance Series, Europese Le Mans Series (beide voor Reiter Engineering)
Tom Coronel: WTCC met Roal BMW
Tim Coronel: Dakar Rally
Zal eens kijken of ik voor 2014 ook zo'n overzicht kan maken.
Ja, klopt. Hij begint in ieder geval erg sterk.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat deed ie in de Renault ook al volgens mij. Een aantal keer en bij verschillende teams en op circuits waar hij nooit geweest was.
Ik gok overigens dat ie niet meteen in de F3 begint hoor
Hij heeft vandaag in ieder geval weer in de FR 2.0 getest net zoals Beitske Visser.quote:Op woensdag 18 december 2013 18:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hij zal toch wel Formule Renault gaan doen?
Wat gaat Nyck de Vries doen?
quote:VALENCIA – Na een lange periode van radiostilte is er eindelijk weer goed nieuws te melden over Nyck de Vries. De talentvolle McLaren Junior was tijdens de eerste post-season tests even van de radar verdwenen maar slaat in Valencia snoeihard terug. De jongeling komt met Koiranen in actie in de Formule Renault 2.0-bolide, waarmee hij afgelopen jaar diverse overwinningen behaalde in de sterke Eurocup. De Fries bewees nog altijd over een uitstekende snelheid te beschikken door in beide sessies met ruime voorsprong de snelste tijd te realiseren.
Naast De Vries kwam ook Beitske Visser in actie met het Spaanse AV Formula. De talentvolle jongedame liet wederom zien tot de top van de internationale autosport te behoren door sterke rondetijden te noteren en zich te mengen in de strijd om de toptijden. In de eerste sessie eindigde Visser als negende maar zette in de tweede sessie de derde tijd neer.
Overigens blijft het tijdens dergelijke testsessies lastig om de tijden goed met elkaar te vergelijken vanwege het verschil in banden: een gloednieuw setje of gebruikt rubber kan een groot verschil opleveren.
Ochtendsessie 1
Ochtendsessie 2
quote:VALENCIA – Nyck de Vries en Beitske Visser hebben tijdens de Formule Renault 2.0-testdag op het Circuit Ricardo Tormo van Valencia veel indruk gemaakt. De ervaren De Vries kwam in actie voor Koiranen Motorsport en zette in alle vier de sessies de snelste tijd neer. Beitske Visser reed voor het Spaanse AV Formula en voerde pas haar vierde testsessie in de snelle Renault uit. Wederom toonde ze haar potentieel met uitstekende rondetijden.
Elke sessie verbeterde Visser haar eigen toptijd en zette in de twee middagsessies de tweede tijd neer, beide malen achter landgenoot De Vries. Uiteindelijk eindigde de snelle dame op exact een halve seconde van het McLarentalent. De dominante man van de dag zette in de eerste sessie, toen de baanomstandigheden het beste waren, zijn persoonlijk snelste tijd neer. In de middag moest hij enkele tienden toegeven op zijn eigen toptijd maar was nog altijd ruim sneller dan zijn achtervolgers.
Overigens blijft het tijdens dergelijke testsessies lastig om de tijden goed met elkaar te vergelijken vanwege het verschil in banden: een gloednieuw setje of gebruikt rubber kan een groot verschil opleveren.
Uitslag middagsessie 1
Uitslag middagsessie 2
quote:VALENCIA – Indy Dontje heeft een uitstekende Formule 3-test met Lotus achter de rug. De talentvolle rijder uit Schoorl mengde zich op maandag en dinsdag in de strijd om de toptijden en was veelvuldig in de top van de tijdenlijst te vinden. Al met al een leerzame en nuttige testsessie voor de jonge coureur.
“Vorige week heb ik getest op het circuit van Barcelona, waarna we op zondag naar Valencia vlogen. Daar heb ik op maandag en dinsdag getest”, legde Dontje uit tegenover RaceXpress.nl. “In Valencia reden diverse typen Formule 3-bolides door elkaar: het EK met de nieuwe F3-auto, EK-teams met de oude auto en teams uit het Duits Formule 3-kampioenschap. De diverse rijders reden op verschillende banden dus het was lastig om een vergelijking te maken maar ik zat er goed bij. Op dinsdag zette ik de tweede tijd neer dus dat was lekker. Het had nog iets sneller gekund maar over het algemeen ben ik heel tevreden met deze test bij Lotus.”
“Op maandag kampten we met wat onderstuur maar dinsdag ging het een stuk beter. De eerste stint was prima, daarna voerden we in de tweede sessie een racesimulatie uit. Tijdens de derde run was ik snel maar toen ging de koppelingsplaat kapot. In de laatste stint waren de rondetijden weer zeer snel. Al met al was het een goede test.”
vd Laar, hoe komt die toch aan het geld om overal maar aan mee te doen terwijl mij in ieder geval duidelijk is dat het geen topper is.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:41 schreef sasquatsch het volgende:
Max Verstappen en Dennis van de Laar zullen meedoen aan de Florida Winter Series, een nieuwe formule klasse opgezet door Ferrari, dat bestaat uit vier weekenden. Er zijn drie races per weekend. Onder de deelnemers zijn ook Jules Bianchi en Simona de Silvestro.
De kalender:
22 januari: test Homestead
25-27 januari: Sebring
3-5 februari: Palm Beach
12-14 februari: Homestead (variant 1)
17-19 februari: Homestead (variant 2)
familie van Fried?quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:20 schreef Marks het volgende:
[..]
vd Laar, hoe komt die toch aan het geld om overal maar aan mee te doen terwijl mij in ieder geval duidelijk is dat het geen topper is.
Ik denk het niet. Fried is een Brabander. Dennis komt uit Noord-Holland (Zandvoort, geboren in Haarlem).quote:
Inderdaad en dan gasten als Frijns maar voort ploeteren zonder geld.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:20 schreef Marks het volgende:
[..]
vd Laar, hoe komt die toch aan het geld om overal maar aan mee te doen terwijl mij in ieder geval duidelijk is dat het geen topper is.
Ik ben benieuwd naar Max.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:41 schreef sasquatsch het volgende:
Max Verstappen en Dennis van de Laar zullen meedoen aan de Florida Winter Series, een nieuwe formule klasse opgezet door Ferrari, dat bestaat uit vier weekenden. Er zijn drie races per weekend. Onder de deelnemers zijn ook Jules Bianchi en Simona de Silvestro.
De kalender:
22 januari: test Homestead
25-27 januari: Sebring
3-5 februari: Palm Beach
12-14 februari: Homestead (variant 1)
17-19 februari: Homestead (variant 2)
1 of 2 jaar terug reed die V/d Laar met Discovery Channel op z'n auto. Je vraagt je af hoe ze dat flikken. Maar ja vaak krijgt ons-kent-ons de voorkeur boven talent.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:20 schreef Marks het volgende:
[..]
vd Laar, hoe komt die toch aan het geld om overal maar aan mee te doen terwijl mij in ieder geval duidelijk is dat het geen topper is.
quote:Max Verstappen is niet echt lekker begonnen aan zijn eerste testdag in Ferrari’s Florida Winter Series. Op het circuit van Homestead botste hij in de pits tegen de wagen van Antonio Fuco aan.
De zestienjarige Nederlander had op dat moment, de sessie van 2,5 uur was toen nog niet lang onderweg, nog geen tijd geklokt. Hoewel zijn ophanging linksvoor in de kreukels lag, kon hij in de slotfase van de training toch nog een tijd klokken. Met 1:22.641 eindigde hij als zevende, op een seconde van snelste man Nicholas Latifi.
Verstappen reed in totaal acht ronden. Bij Dennis van de Laar ging het een stukje beter. Hij reed in totaal veertig ronden en was een halve seconde sneller dan Verstappen, goed voor de vijfde tijd.
Jules Bianchi is vooralsnog niet in actie gekomen, maar later vandaag (plaatselijke tijd) is er nog een trainingssessie.
Hij rijdt wel alvast in de rode ferrariquote:Op woensdag 22 januari 2014 19:54 schreef Fir3fly het volgende:
Max bij Ferrari in 2017, you heard it here first!
en in de middag al gelijk seconden sneller dan iedereen in de ochtend wasquote:Op woensdag 22 januari 2014 19:37 schreef sasquatsch het volgende:
Vandaag de eerste testdag van de Florida Winter Series.
De uitslag van de ochtendsessie:
[ afbeelding ]
Dat ik die niet kon vinden. Het gebeuren heet Florida Winter Series en de website is floridawinterseries.com.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:51 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij begint over een paar minuten de middagsessie.
Op de site van de Florida Winter Series is wel livetiming te vinden.
Geen tests meer. Aankomend weekend is het eerste raceweekend met drie races. Alhoewel je het eigenlijk geen races kan noemen. Het zijn trainingsessies volgens de site.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:58 schreef de_boswachter het volgende:
Max 7e in middagsessie.
Wanneer zijn de volgende tests?
Ondanks dat de verschillen klein zijn valt het me toch een klein beetje tegen..
quote:The spirit of the series will be new and original based on training sessions of a complete race event. Drivers will experience how to train during free practice sessions to prepare themselves for qualifying and racing, then how to handle multiple qualifying sessions for their following 3 races. The final part is training themselves racing together for 3 races per event.
Gaat dit seizoen GP2 rijden voor Racing Engineering.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:41 schreef Marks het volgende:
Ik zie daar op P2 ´´mijn´´ eerder getipte rijder staan, Marciello. Ik wist niet dat hij hier ook rijdt.
Let daar ook maar op, die gaat tot de top in F1 kunnen komen. Net zon talent als Frijns.
Die moet in WSR of GP2 en over 1 of 2 jaar Alonso vervangen bij Ferrari.
is R.E. ondertussen bevestigd? Eergisteren was er alleende bbevestiging dat ie GP2 gaat rijden, maar niet waar.....quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gaat dit seizoen GP2 rijden voor Racing Engineering.
Niet officieel maar volgens vele bronnen wel het meest waarschijnlijk.quote:Op donderdag 23 januari 2014 07:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
is R.E. ondertussen bevestigd? Eergisteren was er alleende bbevestiging dat ie GP2 gaat rijden, maar niet waar.....
Bron: Autosport.comquote:Max Verstappen could go straight into European Formula 3 for 2014
World karting champion Max Verstappen may graduate straight into Formula 3 for his first full season of car racing in 2014.
The Dutch teenager made his single-seater race debut in Ferrari's Florida Winter Series at Sebring this week.
Verstappen, son of ex-Benetton and Arrows Formula 1 driver Jos, topped second qualifying and scored a best finish of fourth from the first three races of the new four-event series, run by the Ferrari Driver Academy.
He defeated European Formula 3 champion Raffaele Marciello to finish fourth in race one on Sunday, behind fellow FIA F3 racer Dennis van de Laar, Formula Renault ALPS champion Antonio Fuoco, and another F3 driver, Nicholas Latifi.
Verstappen crashed out of the reversed grid second race, in which Colombian racer Tatiana Calderon took victory, and finished eighth in race three (won by Fuoco), after receiving a drive-through penalty for a jumped start.
He tested Formula Renault and F3 machinery in Spain at the end of last year and his father said the 16-year-old may jump straight into F3 for the rest of 2014.
"Max is looking at European Formula Renault 2.0, but also European F3," Jos told AUTOSPORT.
"Max's driving style is very suited to F3. These cars have a lot of front end, which he likes a lot, and he was immediately very fast when he tested.
"Max had never driven an F3 car, but after six or seven laps he was really there [on pace]. It was not hard for him and he really liked the downforce.
"We will speak to Luca [Baldisserri, FDA boss] and Rene Rosin [team manager at Prema Powerteam] because we have a decision to make soon.
"It is better to concentrate on one series and Max needs to learn, but I'm impressed with what he has done so far. The speed is there and this is the main thing."
Dat wel, maar ja, het is wel Ferrariquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:29 schreef Geralt het volgende:
Over die contracten zeiden ze laatst bij Umberto nog dat ze zo lang mogelijk geen contract willen, want zodra je dat hebt vallen er 10 teams af.
quote:Daniël de Jong is ook in 2014 voor MP Motorsport actief in de GP2-klasse. Dit heeft de formatie uit Westmaas donderdag laten weten. De Nederlandse coureur finishte vorig jaar twee keer in de punten. In Monaco werd hij tiende in de hoofdrace, in Singapore was er een zevende plaats in de sprintwedstrijd.
"Het voelt goed om dit jaar weer GP2 te doen”, reageert De Jong, die donderdagochtend zijn handtekening onder het contract plaatste. "Ik heb er alle vertrouwen in dat we samen een sterk seizoen kunnen neerzetten. Vorig jaar hebben we een paar sterke races gereden, maar er zaten er ook een paar bij die niet zo goed waren. Het belangrijkste was om veel te leren, niet alleen over de auto’s, maar ook over de banden en de circuits. Dit jaar moeten we elke race voor de punten gaan.”
“We zijn blij dat Daniël ook dit jaar voor ons rijdt in de GP2”, aldus teammanager Sander Dorsman. “Hij heeft vorig jaar veel geleerd. Met iets meer geluk had hij meer punten kunnen scoren. In de tweede helft van het seizoen heeft de samenwerking met een ervaren coureur als Dani Clos hem goed geholpen. We denken dat die ervaring bijdraagt aan een sterk nieuw seizoen van Daniël.”
“Als team waren we blij dat we in ons eerste jaar in de GP2 een paar podiumplaatsen konden veroveren. Nu moeten we ernaar streven om dat aantal te verhogen. GP2 is een ongelooflijk competitief kampioenschap. Dat wisten we van tevoren. Gedurende de winter lag onze focus dan ook op de verdere ontwikkeling van ons team. We leggen de lat voor onszelf hoog en willen een flinke progressie zien. We weten dat we nu een team hebben waarmee we sterk voor de dag kunnen komen in 2014. We kijken dan ook erg uit naar de eerste testdagen."
Binnenkort wordt de teamgenoot van De Jong aangekondigd.
quote:Christijan Albers keert komend seizoen terug op de internationale circuits. De 34-jarige Nederlander werd recent als genoemd als een van de mogelijke coureurs van het nieuwe FIA Formula E-kampioenschap maar heeft daarnaast een deal getekend met Lotus om in de LMP1 te gaan racen. De voormalig DTM- en Formule 1-coureur komt in actie met de nieuwe Lotus Koweda, gerund door Colin Kolles. De Nederlander en Kolles werkten in het verleden onder meer al samen in de Formule 1, de DTM en de toenmalige Le Mans Series.
In 2012 reed Albers op Silverstone voor datzelfde Lotus, destijds nog uitkomend in de LMP2, een race in het World Endurance Championship. De afgelopen jaren was het relatief rustig rondom de Nederlander aangezien hij zich moest richten op de zorg van zijn zieke vrouw Liselore en de opvoeding van de kinderen.
De overige rijders van het team zijn nog niet bekend.
Als commentator bij f1 races vorig jaar gaf hij nogal af op wec races. Met alle verschillende klassen, dat vond hij een vreemde en niet leuke manier van racen. Dat hij nu toch instapt vind ik dus heeeeel apart :-)quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:55 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat is daar nu zo "heeeeel apart" aan?
Albers heeft in het verleden al aangegeven dat ie graag weer zou gaan racen als zijn vrouw aan de betere hand zou zijn. Hier is niets raars aan de hand.....
Ow doe maar dat andere topic. Ik kon het zo vlug niet vinden.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:51 schreef sasquatsch het volgende:
Zijn we hier bezig en niet in het andere topic? Ook goed.
quote:PAUL RICARD – Zeven teams uit de World Series by Renault testen vandaag en morgen op het Franse circuit van Paul Ricard. Het merendeel komt uit met de rijders die in 2014 de line-up vormen maar er zijn nog enkele plekken te vergeven. Nigel Melker is door het Tsjechische ISR uitgenodigd om twee dagen zijn kunsten te vertonen. De talentvolle rijder uit Barendrecht was vorig jaar met Tech 1 Racing actief in hetzelfde kampioenschap en liet toen regelmatig zijn talent zien door de strijd aan te gaan met Kevin Magnussen, Stoffel Vandoorne en Antonio Felix da Costa.
In de ochtendsessie van testdag 1 noteerde Carlos Sainz de snelste tijd. De Spanjaard bleef Will Stevens bijna een halve seconde voor. Pietro Fantin en rookie Pierre Gasly volgden op enkele tienden. Nigel Melker gebruikte de sessie om de auto en het team te leren kennen en was niet bezig met het realiseren van snelle rondetijden. De Nederlander eindigde uiteindelijk als tiende.
1 - Carlos Sainz - Dams - 1'46"350
2 - Will Stevens - Strakka - 1'46"738
3 - Pietro Fantin - Draco - 1'46"980
4 - Pierre Gasly - Arden - 1'47"124
5 - Norman Nato - Dams - 1'47"423
6 - Jazeman Jaafar - ISR - 1'47"458
7 - Zoel Amberg - Tech 1 - 1'47"488
8 - Marlon Stockinger - Lotus Charouz - 1'47"633
9 - Matthieu Vaxiviere - Lotus Charouz - 1'48"411
10 - Nigel Melker - ISR - 1'48"879
11 - Luca Ghiotto - Draco - 1'49"319
12 - William Buller - Arden - 1'49"811
13 - Matias Laine - Strakka - 1'50"572
Interessant, vorig jaar gaf hij in een column in de formule1.nl aan dat hij de f1 uit zijn hoofd heeft gezet. Dat hij hier toch wil rijden lijkt iets anders te suggereren.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:16 schreef sasquatsch het volgende:
Nigel Melker test voor ISR in de WSR Formule Renault 3.5
[..]
quote:PAUL RICARD – Het Tsjechische team ISR heeft een goede indruk achtergelaten tijdens de eerste testdag van de World Series by Renault op Paul Ricard. Zeven teams zijn aanwezig op het Franse circuit om zich goed voor te bereiden op het nieuwe seizoen. Onder hen veel bekende namen maar ook enkele debutanten. Nigel Melker reed zijn eerste meters voor ISR, het team dat hem uitnodigde voor deze tweedaagse test.
Jazeman Jaafar zette in de middag de snelste tijd op de klokken in de ISR-bolide. De Maleisier bleef debutant Matthieu Vaxiviere bijna drie tienden voor. Ook Nigel Melker zat er uitstekend bij: de talentvolle rijder uit Barendrecht kwam vier honderdsten te kort op de tijd van Vaxiviere en eindigde als derde, voor de ervaren Will Stevens. Rookie Pierre Gasly eindigde op de vijfde plaats, voor de snelste man uit de ochtend Carlos Sainz Junior.
1 - Jazeman Jaafar - ISR - 1'45"623
2 - Matthieu Vaxiviere - Lotus Charouz - 1'45"919
3 - Nigel Melker - ISR - 1'45"956
4 - Will Stevens - Strakka - 1'46"134
5 - Pierre Gasly - Arden - 1'46"322
6 - Carlos Sainz - Dams - 1'46"350
7 - Marlon Stockinger - Lotus Charouz - 1'46"355
8 - Pietro Fantin - Draco - 1'46"395
9 - Luca Ghiotto - Draco - 1'46"484
10 - Norman Nato - Dams - 1'46"649
11 - Zoel Amberg - Tech 1 - 1'46"998
12 - Matias Laine - Strakka - 1'47"476
13 - William Buller - Arden - 1'48"870
quote:PAUL RICARD – Nigel Melker is sterk bezig tijdens de World Series by Renault-test op Paul Ricard. De talentvolle Barendrechter kwam op de eerste testdag in de ochtend nauwelijks in actie wegens een technisch probleem maar liet in de middag zijn snelheid zien. In zijn enige run op nieuwe banden knalde hij de ISR-bolide naar de derde tijd.
Op dag twee zette Melker de goede lijn voort door continu in de top van de tijdenlijst te verkeren. Uiteindelijk eindigde hij keurig als tweede, op een halve seconde van Jazeman Jaafar. Matthieu Vaxiviere, rijdend in de bolide waarin Melker in 2013 in actie kwam, finishte als derde. Carlos Sainz Junior en Marlon Stockinger maakten de top-5 vol.
1 - Jazeman Jaafar - ISR - 1'45"265
2 - Nigel Melker - ISR - 1'45"886
3 - Matthieu Vaxiviere - Tech 1 - 1'45"943
4 - Carlos Sainz - Dams - 1'46"016
5 - Marlon Stockinger - Lotus Charouz - 1'46"107
6 - Luca Ghiotto - Draco - 1'46"443
7 - Pietro Fantin - Draco - 1'46"477
8 - William Buller - Arden - 1'46"529
9 - Pierre Gasly - Arden - 1'46"554
10 - Zoel Amberg - Tech 1 - 1'46"793
11 - Matias Laine - Strakka - 1'47"284
12 - Will Stevens - Strakka - 1'47"473
13 - Norman Nato - Dams - 1'47"733
quote:Het zijn drukke tijden voor Beitske Visser. De talentvolle dame was eerder deze maand te gast tijdens de presentatie van het nieuwe landenkampioenschap Acceleration, waar zij met David Hasselhoff enkele donuts draaide. De afgelopen dagen bracht de blondine door in Lonato ter voorbereiding op de prestigieuze Wintercup Karting, waar zij tot de snelste rijders van het veld behoorde.
Op vrijdag en zaterdag is Visser actief op het Spaanse Jerez de la Frontera, waar zij een tweedaagse test gaat uitvoeren in de Formule 3 Open, zo bevestigde Visser tegenover RaceXpress.nl. De snelle jongedame is uitgenodigd voor De Villota Racing, het team dat gerund wordt door Emilio de Villota, vader van Maria. In december maakte Beitske al een sterke indruk tijdens de Formule 3-test met Van Amersfoort Racing, waar zij zelfs de doorgaans kalme en nuchtere teambaas Frits van Amersfoort enthousiast kreeg.
Verder voerde Visser eind 2013 diverse tests uit met het Formule Renault 2.0-team AV Formula. Ook zij waren zeer te spreken over de professionaliteit en snelheid van de blondine. Een definitieve beslissing voor het seizoen 2014 is nog niet genomen maar er lijken meerdere opties beschikbaar te zijn.
Nu wel bevestigd.quote:Op donderdag 23 januari 2014 07:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
is R.E. ondertussen bevestigd? Eergisteren was er alleende bbevestiging dat ie GP2 gaat rijden, maar niet waar.....
quote:VALENCIA – Meindert van Buuren test morgen met Pons in de Formule Renault 3.5. De snelle Nederlander is door het Spaanse team uitgenodigd naar aanleiding van zijn sterke debuutseizoen in de Auto GP en zijn eerdere test in de World Series by Renault. Van Buuren rijdt een onofficiële testdag op het Spaanse circuit van Valencia, een baan waar hij met de Formule Renault 2.0l al testrondjes heeft gereden.
“Pons heeft me op basis van mijn resultaten in de Auto GP en de World Series-test met Draco uitgenodigd voor deze test. Deze kans wilde ik uiteraard niet aan me voorbij laten gaan!”, aldus de enthousiaste Van Buuren tegenover RaceXpress.nl. “Pons benaderde me enkele weken geleden en sindsdien hebben we intensief contact gehad. Ik ben een keer in de fabriek geweest en het voelde van beide kanten goed. Het is natuurlijk supergaaf om uitgenodigd te worden voor deze eendaagse test in Valencia.”
Naast Van Buuren komt ook de ervaren Rus Daniil Move in actie voor Pons: “Hij is een goede en ervaren rijder in deze klasse dus daar kan ik me goed aan meten en veel van leren. Ook hij is niet zeker van een zitje voor 2014 dus we zijn beiden gebrand op een mooie dag. Voor mij is het natuurlijk supermooi om te zien dat ik op basis van de resultaten uit de Auto GP wordt uitgenodigd. Of dit een serieuze optie voor komend jaar is, dat weet ik nog niet. Als deze test goed verloopt, kunnen we mogelijk wel tot een deal komen. Het is even afwachten, wie weet levert dit wat op. Ik heb er in elk geval veel zin in!”
quote:MONZA – Van de kleine en wendbare kart naar de brute 3.5liter World Series by Renault-bolide. Een pittige overstap, maar Beitske Visser kende er weinig problemen mee. De snelle dame reed begin deze week nog op de kart ter voorbereiding op de Lonato Wintercup en reisde tussendoor af naar Monza voor haar debuut in de topklasse. De talentvolle blondine was uitgenodigd door AV Formula om kennis te maken met de krachtige Renault. En zoals zo vaak maakte Visser veel indruk.
“In de eerste ronde van de eerste sessie viel meteen de auto stil: een olielekkage”, blikte Visser tegenover RaceXpress.nl terug. “Gelukkig kon ik later in de ochtend weer de baan op toen het team de auto had gerepareerd. Het was wel even wennen, vooral in de regen moest je voorzichtig zijn. Het was bijna de hele dag nat maar ik ging steeds sneller. Zo'n World Series-auto is supergaaf!”
Het regende niet in Monza maar doordat het koud was, droogde de baan nauwelijks op: “De voorlaatste sessie reden we op slicks en in de laatste sessie was de baan bijna helemaal droog. In mijn snelste ronde kwam ik 1,3 seconden tekort op Sirotkin. Hij was vorig jaar de snelste rookie dus dat was netjes. Het gat naar mijn teamgenoot Zoel Amberg was maar een halve seconde, en naar Oliver Rowland maar een tiende. Het team had niet verwacht dat ik de eerste keer in deze auto zo hard zou gaan. Ook fysiek kon ik het prima aan dus het was een topdag. Ik ben superblij dat AV Formula me deze kans geboden heeft!”
En ze mag de komende drie dagen nog eens testen in de FR 3.5 voor AV Formula tijdens de collectieve test op Motorland Aragon.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:15 schreef sasquatsch het volgende:
Beitske Visser maakt indruk tijdens WSR Formule Renault 3.5 test.
[..]
quote:PAUL RICARD – Het Europees Formule Renault 2.0-kampioenschap zal de komende twee dagen een collectieve test houden voor de huidige teams op Paul Ricard. Grote afwezige bij de test voor het komende raceseizoen van één van de kraamkamers naar de Formule 1 is Pierre Gasly, de regerend Europees Formule Renault 2.0 kampioen, die de overstap maakt naar de World Series by Renault. Wel zien we andere bekende namen als Aurelien Panis, zoon van voormalig F1-coureur Oliver Panis.
Er komen ook vier Nederlanders in actie. Steijn Schothorst, Nyck de Vries, Beitske Visser en Jeroen Slaghekke rijden allen twee dagen. Steijn Schothorst zal twee dagen uitkomen voor het Nederlandse Manor MP Motorsport, Nyck de Vries komt uit voor Koiranen GP, Beitske Visser test voor AV Formula en Jeroen Slaghekke voor ART Junior Team.
Daar heb ik nou nog nooit van gehoord.quote:Ook Jules Szymkowiak rijdt dit jaar in het Europees Formule 3-kampioenschap. De naam van de 18-jarige coureur prijkte vrijdag op de voorlopige deelnemerslijst die door de FIA is vrijgegeven.
Szymkowiak wordt de teamgenoot van Max Verstappen en Gustavo Menezes bij Van Amerfsoort Racing. Met de bevestiging van Szymkowiak verschijnen er dit jaar zeker drie Nederlanders aan de start van de races in de Europese Formule 3. Eerder werd al bekend dat Dennis van de Laar dit jaar voor het Italiaanse Prema Powerteam, dat vorig jaar met Raffaele Marciello kampioen werd, gaat rijden.
Szymkowiak nam vorig jaar deel aan de Formula BMW Talent Cup.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jules_Szymkowiakquote:Formule BMW
Aan het eind van 2012 maakte Szymkowiak zijn debuut in het formuleracing, waarbij hij ging rijden in de Formule BMW Talent Cup Shootout. Hier werd hij gedeeld kampioen samen met Robin Hansson. In 2013 ging hij rijden in het hoofdkampioenschap van de Formule BMW Talent Cup. In de Grand Final van dit kampioenschap eindigde hij als zesde in het kampioenschap.
quote:Formula 1 veteran Adrian Sutil is to act as coach and consultant to new Formula 3 European Championship driver Jules Szymkowiak.
The 18-year-old Dutchman, who has made the leap from the Formula BMW Talent Cup training series, will make his public race debut in the series with Van Amersfoort Racing.
Szymkowiak said: "I am often training together with Adrian and recently I travelled with him to the F1 test at Jerez.
"This year is Adrian's first with Sauber in F1 while I am in my first season with Van Amersfoort Racing in F3 - we have both said that a position in the top eight in the final championship standings is our goal.
"Certainly that is ambitious, but you need something you can focus on."
Szymkowiak took eight wins in the BMW series, but missed out on a podium position in the deciding finale at Oschersleben, where he met new team boss Frits van Amersfoort.
"I am well aware that this is a big step, but when you don't set ambitious goals for yourself you are getting nowhere," he added.
Van Amersfoort, in whose Dallara-Volkswagen Szymkowiak completed eight days of testing before Christmas at Silverstone, Barcelona and Valencia, said: "He is eager to learn and develops well.
"Working with him during the first test days was a very pleasant experience and we are looking forward to a good season."
Nu maar hopen dat hij het goede eind van het vorige seizoen weet door te zetten in een goed heel seizoen.quote:Nyck de Vries rijdt ook in 2014 met Koiranen in de Formule Renault 2.0 Eurocup. De talentvolle Fries kwam afgelopen jaar voor datzelfde team in actie in de prestigieuze klasse en eindigde het jaar met twee overwinningen en vijf podiumplaatsen. In de eerste fase van het seizoen kwam het team snelheid te kort om zich te meten met de top, maar in het tweede gedeelte toonde De Vries zijn talent met diverse uitstekende resultaten, wat hem de vijfde plaats in de eindrangschikking opleverde. Naast zijn activiteiten in de Eurocup, komt het jonge talent ook in actie in de Formule Renault 2.0 Alps.
“Dit is waarschijnlijk een van mijn laatste kansen om een dubbel programma te rijden, dus ik wil deze kans optimaal benutten”, aldus De Vries. “Het is uiteraard mijn doel om voor beide titels te strijden, maar ik denk dat we onze concurrenten niet moeten onderschatten.”
Teambaas Afa Heikkinen voegde toe: “We zijn zeer blij dat McLaren en Nyck ons het vertrouwen hebben gegeven voor nog een seizoen samenwerking. We hebben de hoogste trede van het podium als doel en we weten zeker dat het team sterk genoeg is om dat te bereiken.”
quote:17 maart 2014 – Beitske Visser heeft de snelste tijd neergezet tijdens de eerste testdag van de Formule Renault 2.0-test in Barcelona. De Nederlandse, die voor AVF test, bracht in de middag een 1.43.396 op de klokken, waarmee zij twee tienden rapper was dan de Brit Matt Parry, die deel uitmaakt van het talentenprogramma van Caterham.
Visser, die eind vorige maand nog voor het Spaanse AVF in actie kwam tijdens een Formule Renault 3.5-test op Motorland Aragon, deelde in de ochtendsessie ook al de lakens uit. Toen was er een tijd van 1.44.076, waarmee ze drie tienden sneller was dan de nummer twee. "Deze resultaten zijn goed voor het zelfvertrouwen”, vertelde Visser, die nog geen besluit heeft genomen over wat zij dit jaar gaat doen, na afloop.
Jeroen Slaghekke, rijdend voor het ART Junior Team, kwam over beide sessies genomen tot de 21e tijd.
Die heeft ze twee jaar geleden al gemaakt. Ze reed de afgelopen seizoenen (met wisselend succes) in de ADAC Formule Masters.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:45 schreef Fir3fly het volgende:
Zo te zien net als Max een goede overstap vanuit de karts aan het maken.
Oh. Ik loop achter blijkbaar .quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die heeft ze twee jaar geleden al gemaakt. Ze reed de afgelopen seizoenen (met wisselend succes) in de ADAC Formule Masters.
Die overstap zag ik niet aankomen. Ik had haar in F3 of FR2.0 verwacht.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Beitske Visser komend jaar in de WSbR bij AVF
Niet het meest imposante team op de grid maar er is iig weer een reden om geen race te missen
Bron: F1today en GPUpdate.
Nu Melker nog bevestigen en het is weer feest op Spa het WSR weekend met de gebroeders Schothorst en Nyck De Vries.
Waarschijnlijk maar een Schothorst (Steijn) want Pieter komt uit in de Porsche Carrera Cup. Hierin kwam Bas vorig jaar ook uit.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Beitske Visser komend jaar in de WSbR bij AVF
Niet het meest imposante team op de grid maar er is iig weer een reden om geen race te missen
Bron: F1today en GPUpdate.
Nu Melker nog bevestigen en het is weer feest op Spa het WSR weekend met de gebroeders Schothorst en Nyck De Vries.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 26-03-2014 17:37:12 ]The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:07 schreef sasquatsch het volgende:
En dan komen we tot onderstaand lijstje van Nederlanders die dit jaar in internationale wedstrijden gaan rijden. Aanvullingen zijn welkom
Onder de 27 (per 1-1-2014, op alfabetische volgorde achternaam)
===========
• Kevin Abbring: Europees Rally Kampioenschap met Peugeot
• Stef Dusseldorp: Blancpain Endurance Series en Blancpain Sprint Series met HTP Motorsport (Mercedes)
• Robin Frijns: test/reserverijder F1 bij Caterham
• Daniel de Jong: GP2 met Manor MP Motorsport
• Dennis van de Laar: Florida Winter Series, FIA Europees Formule 3 met Prema Powerteam
• Jeroen Mul: 24 uur van Dubai
• Pieter Schothorst: Porsche Carrera Cup Duitsland voor McGregor Powered by Attempto Racing
• Steijn Schothorst: Toyota Racing Series Nieuw Zeeland, WSR Eurocup Formule Renault 2.0 en NEC Formule Renault 2.0 met Manor MP Motorsport
• Jeroen Slaghekke: USF2000 met Afterburn Autosport
• Jules Szymkowiak: FIA Europees Formule 3 met Van Amersfoort Racing
• Max Verstappen: Florida Winter Series, FIA Europees Formule 3 met Van Amersfoort Racing
• Beitske Visser: WSR Formule Renault 3.5 met AV Formula
• Nyck de Vries: WSR Formule Renault 2.0Stéphane Kox? Ik kan alleen niet vinden waar ze dit seizoen gaat racen. Recent heeft ze een Camaro GT3 van Reiter getest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom staat ze er nog niet tussen. Geldt voor meer coureurs zoals Nigel Melker, Indy Dontje en Meindert van Buuren.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Stéphane Kox? Ik kan alleen niet vinden waar ze dit seizoen gaat racen. Recent heeft ze een Camaro GT3 van Reiter getest.
Toegevoegd.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam deze nog wel tegen: http://autosport.nl/klass(...)eries-met-bmw-m3-gt4
Om haar nog een talent te noemen...quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam deze nog wel tegen: http://autosport.nl/klass(...)eries-met-bmw-m3-gt4
talent heeft ze en nog eens een toffe dame ook maar haar zoon en dochter zijn meer materiaal voor dit topic ja...quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Om haar nog een talent te noemen...
Dacht dat Bas vorig jaar gastrijder was tijdens Spa, maar blijkbaar niet. Papa Schothorst reed bv. dan weer welquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk maar een Schothorst (Steijn) want Pieter komt uit in de Porsche Carrera Cup. Hierin kwam Bas vorig jaar ook uit.
Maar verrassend, want ik had haar eerder in de FR 2.0 verwacht.
Hij is geïnteresseerd in de Formule E.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:16 schreef Coelho het volgende:
Omdat het lijstje >27 hier ook in de spoiler staat: Is er nog kans dat Doornbos iets gaat doen nu de rechtszaak ten einde is?
quote:Meindert van Buuren is na Beitske Visser de tweede Nederlander die zijn deelname aan de Formule Renault 3.5 in 2014 heeft bevestigd. De 19-jarige coureur uit Rockanje ondertekende vrijdag een contract bij het Spaanse Pons Racing, waarvoor hij afgelopen winter al twee keer in actie is gekomen tijdens een test.
“Het is supergaaf dat ik deze kans krijg”, aldus Van Buuren, die vorig jaar nog voor het Nederlandse MP Motorsport in de Auto GP reed. “Ik kijk enorm uit naar het openingsweekend op Monza, volgende week. Ik heb bij Pons een zeer professioneel team en een prettige werkomgeving aangetroffen. We gaan nu voortbouwen op de basis die we hebben gelegd in het intensieve testprogramma van de afgelopen weken. Mijn doel is om in de top-tien te eindigen in het kampioenschap. Daarnaast wil ik bij de beste drie rookies horen.”
Voormalig Formule 1-coureur Emilio de Villota, de teambaas van de Spaanse renstal, ziet het seizoen met Van Buuren met vertrouwen tegemoet. “We zijn erg blij met de komst van Meindert. Hij is nog jong, maar heeft al veel van zijn talent laten zien. In de testsessies van deze winter heeft hij veel progressie geboekt en een leergierige werkhouding aan de dag gelegd. We dragen graag bij aan de verdere ontwikkeling van zijn potentieel. Ik ben ervan overtuigd dat Meindert tot de beste debutanten van dit jaar gaat behoren.”
Beitske Visser maakte vorige week wereldkundig dit jaar voor het Spaanse AVF in de Formule Renault 3.5 te zullen racen. Met Nigel Melker staat er mogelijk ook nog een derde Nederlander op de grid. De Barendrechter, die al een volledige seizoen ervaring heeft in deze klasse, is nog op zoek naar sponsors.
quote:Voor Arie Luyendijk Jr. is het raceseizoen dramatisch begonnen. Tijdens zijn debuut in het TORC off-road kampioenschap beleefde de Nederlander een zware crash. Elf coureurs stonden aan de start van de race in de Pro-2 klasse. Nadat Arie Jr. in 2013 een aantal races heeft gereden in de Pro-Lites klasse, doet hij voor 2014 met zijn eigen team een stap omhoog. Na een sterke kwalificatie startte de zoon van racelegende Luyendijk Sr. als vijfde aan de race. De coureur, woonachtig in Scottsdale, Arizona, verloor één plaats bij de start maar wist deze snel terug te winnen. Halverwege de race kwam er een neutralisatie om het veld weer dichter bij elkaar te brengen.
Bij de herstart ging het vreselijk mis voor de zoon van tweevoudig Indy 500-winnaar Arie Sr. Bij het uitkomen van de laatste bocht voor de herstart kwam de Arie Jr. in contact met Mike Jenkins. Hierdoor werd de Nederlander gelanceerd, waarbij hij diverse maalden over de kop rolde. Uiteindelijk kwam de auto buiten het parcours tot stilstand. Hierna werd de race stilgelegd. Marshalls en een ambulance waren snel ter plaatse. Het medisch personeel verwijderde het bodywork van de auto om hem veilig uit de auto kunnen halen. Na een half uur zonder nieuws werd Arie Jr. uit de auto gehaald en naar het lokale ziekenhuis gebracht. Hier werden röntgenfoto’s gemaakt waaruit bleek dat zijn sleutelbeen gebroken was. Het goede nieuws is dat zijn rug en nek geen verwondingen hebben opgelopen. Tegen het einde van de dag was Arie Jr. alweer terug op het circuit. Chad Hord won de race, Arie Jr. werd als achtste geklasseerd.
De volgende ronde van het kampioenschap vindt plaats op 25 april in Charlotte, North Carolina. Gezien zijn verwondingen is het nog onbekend of Arie Jr. hier aan deel kan nemen.
quote:Beitske Visser zal komend weekend haar debuut maken in de GP3 bij het team van Hilmer. De Nederlandse komt al uit in de World Series, maar mag in Barcelona dus voor het eerst proeven aan een Grand Prix-weekend.
Visser timmert serieus aan de weg. Ze is actief in de Formule Renault 3,5 voor het team van AVF, waar ze rijdt voor de voormalige Spyker-testcoureur Adrian Valles. In de GP3 zal ze uitkomen voor Hilmer, het team waar Robin Frijns vorig jaar nog enkele keren voor actief was in de GP2.
"Goed nieuws! Ik zal voor Hilmer rijden tijdens het GP3-weekend in Barcelona", liet Visser weten via Twitter. "Ik kijk er enorm naar uit om de baan op te gaan."
Dat switchen tussen klasses is dat wel verstandig?quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:19 schreef sasquatsch het volgende:
Beitske Visser rijdt dit weekend in de GP3 voor Hilmer
[..]
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:04 schreef Spooky4u het volgende:
VT1 > P1
VT2 > P2
Gaat weer goed met Max in Pau.
straks kwali... heb er zin in.
over 24 minuten.quote:
quote:Christijan Albers zal volgende maand niet deelnemen aan de 24 uur van Le Mans. Het Lotus LMP1-team, waarvoor de Nederlander zou racen, heeft zich teruggetrokken. Dit bevestigde de ACO dinsdag.
De Duitse formatie liet eerder dit jaar ook al verstek gaan bij de eerste twee ronden van het World Endurance Championship. De ACO laat weten met het team samen te werken om de gloednieuwe LMP1-bolide van Lotus wel aan de start te krijgen van zes uursrace op het circuit van Austin, die voor 20 september gepland staat.
In de 24 uur van Le Mans zal Lotus vervangen worden door LMP2-formatie Millenium Racing, dat met een Oreca-Nissan rijdt en Oliver Turvey, John Martin en Fabien Giroix als coureus in dienst heeft.
9. 3 Audi's, 2 Toyota's, 2 Porsches en 2 Rebellions (de enige niet hybride)quote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:02 schreef Fir3fly het volgende:
Hoeveel LMP1 wagens doen er nog mee? Thank god for Porsche.
Eigenlijk is het ook maar zielig: 2 Rebellions die tegen zichzelf strijden in hun eigen privé klasse, LMP1-Lquote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
9. 3 Audi's, 2 Toyota's, 2 Porsches en 2 Rebellions (de enige niet hybride)
quote:Max Verstappen staat in de belangstelling van enkele Formule1-teams. De zoon van voormalig F1-coureur Jos Verstappen rijdt momenteel in de Formule 3. 'Mensen praten over hem en dat is altijd een goed teken', aldus vader Verstappen.
Onder meer zouden Red Bull, McLaren en Mercedes geïnteresseerd zijn in de 16-jarige coureur, dat meldt de Telegraaf.
Max Verstappen won pas geleden een race in Duitsland en dat is in de hoogste klasse van de autosport niet ontgaan. Jos Verstappen wilde tegenover de krant niet al te veel kwijt over de interesse. 'Maar het is leuk om te merken dat er volop interesse is in Max. Zijn prestaties zijn niet onopgemerkt gebleven, mensen praten over hem en dat is altijd een goed teken.'
Van iemand van eindredactie sport verwacht ik toch wel dat als ie dan nieuws post dat het op zijn minst nieuws is.quote:
Niet echt bij stilgestaan, wist wel dat er eerder al interesse was Daarnaast volg ik het niet allemaal op de voet meer.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Van iemand van eindredactie sport verwacht ik toch wel dat als ie dan nieuws post dat het op zijn minst nieuws is.
5 maanden geleden.
=edit=quote:Op maandag 26 mei 2014 13:33 schreef Coelho het volgende:
Het ging er toch om dat ze in de paddock in Monaco met een aantal teams gesproken hebben
Dat zeker!quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:16 schreef sasquatsch het volgende:
En Max als kanshebber op de overwinning geeft ook weer een extra dimensie.
Volgens die tekst gaat Verstappen voor "Motopark" rijdenquote:Op woensdag 25 juni 2014 12:41 schreef sasquatsch het volgende:
Dit jaar staan er vijf Nederlanders aan de start van de Zandvoort Masters: Max Verstappen, Dennis van de Laar, Jules Szymkowiak, Indy Dontje en Steijn Schothorst.
In deze race gaat hij rijden voor Motopark omdat VAR geen auto beschikbaar heeft.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens die tekst gaat Verstappen voor "Motopark" rijden
Hij zit toch bij Van Amersfoort?
Maar is het dan niet zo dat ie wellicht veel minder kans heeft? Want bij VAR gaat het nu juist zo lekker..quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
In deze race gaat hij rijden voor Motopark omdat VAR geen auto beschikbaar heeft.
Dat zal wel meevallen. Motopark is een goed team.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar is het dan niet zo dat ie wellicht veel minder kans heeft? Want bij VAR gaat het nu juist zo lekker..
Ik ben benieuwd. Mooi moment om na lange tijd weer eens naar het mooie circuit aan de duinen te gaan denk ik, ook geen WK voetbal die dag dus voor mij ideaalquote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Motopark is een goed team.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
In deze race gaat hij rijden voor Motopark omdat VAR geen auto beschikbaar heeft.
Dus wel voor Szymkowiak, maar niet voor Verstappenquote:Ook Verstappens teamgenoot van Van Amersfoort Racing Jules Szymkowiak neemt deel aan het topevenement. De Limburger start voor het Nederlandse topteam in de duinen van Zandvoort.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:15 schreef franklop het volgende:
[..]
[..]
Dus wel voor Szymkowiak, maar niet voor Verstappen
http://autosport.nl/klass(...)ters-op-4-tot-6-juliquote:Wijzigingen in de regelgeving binnen de F3-klassen en het drukke schema van het Europese F3-kampioenschap betekenden dat deelname aan de Zandvoort Masters de nodige voeten in de aarde had. De auto van Van Amersfoort Racing, die Max doorgaans bestiert, kan namelijk niet ingezet worden, omdat deze dan al op transport is naar Moskou, waar een week na Zandvoort geracet wordt. Het Nederlandse team heeft nog twee F3-auto's rondrijden in het Duitse kampioenschap, maar doordat Max pas vlak voor de seizoenstart bij Van Amersfoort Racing tekende, waren deze al bezet voor de Zandvoort Masters.
Heb je volgens mij gelijk in.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:42 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij mag die F3 wagen van Max niet voor de Masters gebruikt worden omdat de regels van het Europese kampioenschap dit jaar verschillen met die van het Duits of Brits F3 kampioenschap (die nog rijden met de regels van vorig jaar). Dat is ook de reden dat de Masters ook geen Masters of F3 mag heten omdat de wagens niet aan de F3 regels van de FIA voldoet.
Dus had hij sowieso een andere wagen nodig.
Zou mooi zijn als het waar is!quote:At only sixteen years old, and less than a year since his debut in the car, Max Verstappen (son of Jos driver in Formula One in the 90s) was the subject of a little hidden disputed by several teams of the Circus. At the end Verstappen decided, and these days will formalize its relationship with Mercedes, Red Bull and preferred to the other two deals on the plate. His brilliant performance in the European Formula 3 series, series that Verstappen has chosen for his debut in the car, have sparked an interest that did not show for a long time in the world of formulas in preparation.
Verstappen, accompanied by his father Jos, visited the Formula One paddock at Hockenheim last weekend, enjoying not just with the representatives of the Mercedes. At the moment Max is in second place in the European championship of Formula 3, and it is anticipated that a possible transition next year in the GP2 championship. But in the short term there are rumors of a first tests on the Mercedes Formula One in 2012.
Waarom niet? Veel heeft hij nu al niet meer te leren lijkt het wel, te zien aan zijn resultaten.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:09 schreef TargaFlorio het volgende:
Waarom niet gewoon nog een jaar F3? Lijkt me veel verstandiger dan direct naar GP2 of FR3.5.
Lijkt mij ook, maar aan de andere kant zijn bijvoorbeeld Vettel en Kvyat ook snel gekomenquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:09 schreef TargaFlorio het volgende:
Waarom niet gewoon nog een jaar F3? Lijkt me veel verstandiger dan direct naar GP2 of FR3.5.
Vettel was 17 toch,bij zijn eerste (test)optreden tijdens een GP weekend?quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt mij ook, maar aan de andere kant zijn bijvoorbeeld Vettel en Kvyat ook snel gekomen
quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:40 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vettel was 17 toch,bij zijn eerste (test)optreden tijdens een GP weekend?
bron = http://en.wikipedia.org/wiki/Sebastian_Vettelquote:Born 3 July 1987 (age 27)
In 2005 he drove for ASL Mucke Motorsport in the Formula 3 Euro Series. He was placed fifth in the final standings with 63 points, winning the year's top rookie honours. He tested the Williams FW27 Formula One automobile on 27 September as a reward for this Formula BMW success. He then went on to test for the BMW Sauber team.
Dat bedoel ik, en Vettel werd slechts vijfde in zijn rookiejaar F3, en had er toen ook al een jaar Formula BMW opzitten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:27 schreef Sinister-D- het volgende:
bron = http://en.wikipedia.org/wiki/Sebastian_Vettel
18 years, 2 months, 24 days
[Weltschmerz-modus]quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:09 schreef Ferry_76 het volgende:
Dat bedoel ik, en Vettel werd slechts vijfde in zijn rookiejaar F3, en had er toen ook al een jaar Formula BMW opzitten.
Max had al 3 kampioenschappen F1 moeten hebben volgens die redenaties....quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
[Weltschmerz-modus]
Max is overduidelijk beter dan Vettel
[/Weltschmerz-modus]
Jup was gisteren al langzaam door aan het sijpelen vanuit Hongarije. Maar nog niet bevestigd....quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:33 schreef Jigzoz het volgende:
Volgens mij zei Van Dam net dat dat Red Bull-ding niet doorgaat en dat het dus Mercedes wordt.
En volgend jaar dus GP2. Als hij het daar goed doet, en daar ga ik wel van uit, dan vergroot dat zijn kansen nog meer. Zelfs als Mercedes ineens af zou haken, om welke reden dan ook, dan zijn er nog een heleboel andere opties.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Jup was gisteren al langzaam door aan het sijpelen vanuit Hongarije. Maar nog niet bevestigd....
Mijn persoonlijke mening: goed dat ie niet gekozen heeft voor RBR, zij bepalen waar en hoe je ergens heen gaat. Gaat het 1 jaar mis dan ben je gewoon je hele subsidie en plaats kwijt, ongeacht of dat door eigen schuld is of niet. Zie Lewis Williamson als goed voorbeeld.
Mercedes vind ik dan weer een gevaarlijke keus omdat het onduidelijk is wat het moederbedrijf gaat doen als het eens slechter zou gaan bij het team Die kunnen als fabrikant van het een op het ander moment de stekker eruit trekken als het ze niet meer bevalt. Het blijft tenslotte niet hun core-business. Misschien dat Ferrari of McLaren een betere keus was geweest, allebei volwaardige opleidingsprogramma's met een grote zekerheid dat ze niet zo snel stoppen in de F1. Grote nadeel is dat die beide al junioren hebben klaarstaan (Vandoorne/De Vries bij Mclaren, Ferrari heeft Marciello en Fuoco die tot nu toe ook grote kanshebbers zijn).
Lastige keuze eigenlijk
Waarom zou hij volgend jaar geen kampioen kunnen worden?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verstappen moet niet nog een jaar F3 rijden.
Kan ie alleen maar minder aanzien van krijgen door niet het kampioenschap te winnen
Dat lijkt me aannemelijk, maar daarmee laat hij niet iets 'bijzonders' zien, hij voldoet dan aan de verwachtingen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom zou hij volgend jaar geen kampioen kunnen worden?
Sam Bird had niet echt het beste CV ter wereld.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:26 schreef nils7 het volgende:
Hij heeft wel kansen bij Mercedes (zie DiResta die volgens mij wel Merc. Junior was) maar goed dat was Sam Bird ook.
Zo opportunistisch is het wereldje helaas.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:43 schreef Fir3fly het volgende:
Lijkt me onzin, de meeste teams kunnen talent echt wel onderscheiden zonder daarbij alleen uit te gaan van resultaten.
maar slecht is ie ook niet. Overal waar die meedeed heeft ie wel een keer gewonnen. Maar hij heeft even goed last van hetzelfde euvel als Robin Frijns: de financiële kant.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Sam Bird had niet echt het beste CV ter wereld.
quote:Max Verstappen kan mogelijk al volgend seizoen, op 17-jarige leeftijd, zijn debuut in de Formule 1 maken. Helmut Marko, de Oostenrijkse baas van het Red Bull Junior-programma, heeft een voorstel van die strekking klaarliggen en hoopt binnenkort met het Limburgse talent en zijn vader Jos Verstappen tot een akkoord te komen.
In het plan van Marko zou één van de twee stoeltjes van Scuderia Toro Rosso, het satellietteam van Red Bull, voor Max Verstappen worden gereserveerd.
Vader en zoon Verstappen waren op de Red Bull Ring in Spielberg voor het EK Formule 3. Op zaterdag vond er wederom een gesprek plaats met Marko, die er geen geheim meer van maakt dat hem er veel aan gelegen is om de revelatie van het F3-seizoen aan zich te binden.
"Hij is een fan van Max en dat is voor ons alleen maar prettig”, stelt Verstappen senior. De laatste wil (of kan) niet het achterste van zijn tong laten zien over de besprekingen met Marko, maar erkent wel dat een versneld debuut in de koningsklasse van de autosport ‘zomaar één van de opties zou kunnen zijn’.
Verstappen: "Als je zo’n kans krijgt, moet je die pakken. Ik geloof niet dat zeventien jaar te jong is. Zeker niet voor Max, die al heel volwassen is. Het is een goede situatie waar we in zitten, maar ook een lastige. Want wat is de juiste beslissing? En hoe vaak komt zo’n trein voorbij?”
In de autosportwereld gonst het van de geruchten over Max Verstappen en zijn op handen zijnde overgang naar Red Bull en Toro Rosso. "Ik hoor dat natuurlijk ook en het kan heel goed zijn dat Helmut Marko dit voor ogen heeft met Max, maar aan zo’n avontuur zitten altijd haken en ogen. We weten in ieder geval dat Red Bull graag wil, maar we hebben echt nog geen beslissing genomen.”
Marko zei onlangs nog tegenover TELESPORT erg onder de indruk te zijn van Max Verstappen en het gemak waarmee hij de overstap van het karting naar de autosport heeft gemaakt. Verstappen won dit seizoen al acht Formule 3-races en staat in het Europees kampioen tweede achter het Franse talent Esteban Ocon, die deel uitmaakt van het opleidingsteam van Lotus.
Een directe promotie naar de Formule 1, met slechts één jaar ervaring in de autosport op zak, zou ongekend zijn. Het alternatief voor Verstappen is om nog een seizoen ervaring op te doen in één van de overige talentklassen (GP2 of World Series by Renault).
Diezelfde discussie gaat ook al in het Junior-topicquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:18 schreef Ferry_76 het volgende:
Verstappen volgend jaar al in een Toro Rosso?:
http://www.telegraaf.nl/t(...)op_drempel_F1__.html
[..]
niets meer van vernomen, nooit meer in beeld gekomen (letterlijk). Eventjes genoemd om een zitje te bekomen in de GP2 komend jaar, maar van hem en zijn management uit direct ontkracht want "stap terug"quote:Op vrijdag 19 september 2014 19:19 schreef TargaFlorio het volgende:
Gaat Robin Frijns ook nog wat doen komend jaar?
Waarom niet eens kijken naar LMP1 (b.v. Nissan) of eventueel DTM.quote:Op vrijdag 19 september 2014 19:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
niets meer van vernomen, nooit meer in beeld gekomen (letterlijk). Eventjes genoemd om een zitje te bekomen in de GP2 komend jaar, maar van hem en zijn management uit direct ontkracht want "stap terug"
Het enige wat ie schijnbaar leuk vind aan de GP2 is Tweeten met die coureurs.....
Zielig in een hoekje zitten huilen dat Max wél een zitje bij elkaar krijgt zonder te betalen en hij nietquote:Op vrijdag 19 september 2014 19:19 schreef TargaFlorio het volgende:
Gaat Robin Frijns ook nog wat doen komend jaar?
Nou ik kan me voorstellen dat het wel frustrerend is hoor. Drie kampioenschappen op een rij winnen en dan met lege handen staan.quote:Op vrijdag 19 september 2014 19:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zielig in een hoekje zitten huilen dat Max wél een zitje bij elkaar krijgt zonder te betalen en hij niet
Had hij het aanbod van Red Bull maar moeten accepteren.quote:Op vrijdag 19 september 2014 19:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zielig in een hoekje zitten huilen dat Max wél een zitje bij elkaar krijgt zonder te betalen en hij niet
tsja waarom? Ego? Kortzichtig? Te gedreven op 1 ding?quote:Op vrijdag 19 september 2014 19:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom niet eens kijken naar LMP1 (b.v. Nissan) of eventueel DTM.
Nyck kan volgend jaar mooi naar Renault 3.5, daarna kan bij Magnussen of Button vervangen bij Mclaren.quote:Op zondag 28 september 2014 19:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Nyck de Vries kampioen Eurocup Formule Renault 2.0.
Ik zag dat ook ene Panis meedoet. Is dat de zoon van?
jaquote:Op zondag 28 september 2014 19:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Nyck de Vries kampioen Eurocup Formule Renault 2.0.
Ik zag dat ook ene Panis meedoet. Is dat de zoon van?
Samen met Stoffel Vandoorne een team van de Lage Landen vormen.quote:Op maandag 29 september 2014 09:23 schreef Marks het volgende:
[..]
Nyck kan volgend jaar mooi naar Renault 3.5, daarna kan bij Magnussen of Button vervangen bij Mclaren.
Goed resultaat, zeker gezien korte voorbereiding en dat het volgens mij zijn debuut is in sneeuw.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:02 schreef sasquatsch het volgende:
Kevin Abbring is zojuist 11de geworden in de WRC Rally van Zweden, die gewonnen werd door Sebastien Ogier (VW) voor de Belg Thierry Neuville (Hyundai).
Hij is test- en reserverijder voor Hyundai en maakte zijn debuut in de WRC omdat hij mocht invallen voor de geblesseerde Dani Sordo. Daarnaast is Hyundai van plan in 4 WRC rally's een vierde auto voor hem in te zetten.
Ik hecht geen waarde aan die tijden.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:35 schreef sasquatsch het volgende:
Beitske Visser heeft tijdens de eerste WSR Formule Renault 3.5 testen op Jerez de vijfde en vierde tijd gereden. Daarmee was ze de beste Nederlander. Meindert van Buuren werd op de eerste dag zevende en de tweede dag twaalfde, Nyck de Vries elfde en tiende.
Vorig jaar reed Visser ook top tijden in de AVF, gedurende het seizoen zelf was het enorm prut....quote:Op zondag 8 maart 2015 17:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik hecht geen waarde aan die tijden.
Dit is dan ook de reden dat ik aan tijden geen waarde echt.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vorig jaar reed Visser ook top tijden in de AVF, gedurende het seizoen zelf was het enorm prut.....
Rijkeluiszoontje? Geen talent en dan wel dit soort ambities hebbenquote:Op zondag 8 maart 2015 22:51 schreef Ferry_76 het volgende:
Daniël de jong blijft nog een jaar bij het team van zijn pappie rijden:
http://www.gpupdate.net/n(...)p-motorsport-in-gp2/
5 Punten in twee jaar tijd.
Aan het eind van het seizoen deed ze het aardig in de races met zelfs een top 5 klassering. Dus ik denk dat ze het dit jaar wel beter doet dan vorig jaar. Maar we zullen wel zien.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vorig jaar reed Visser ook top tijden in de AVF, gedurende het seizoen zelf was het enorm prut....
Testtijden hier zeggen idd evenveel als in bv. de F1: hondsklote.
Ik wist niet dat het team van z'n vader was.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:51 schreef Ferry_76 het volgende:
Daniël de jong blijft nog een jaar bij het team van zijn pappie rijden:
http://www.gpupdate.net/n(...)p-motorsport-in-gp2/
5 Punten in twee jaar tijd.
Haar vader? Voormalig toerwagenracer Klaas Visser en voormalig eigenaar van een BMW/Mini dealer in Flevoland, die hij ruim een jaar geleden verkocht heeft.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het team van z'n vader was.
En Beitske Visser waar haalt die haar budget vandaan?
Vader van Daniel de Jong die blijkbaar eigenaar is van MP Motorsport. Ik wist dat niet.quote:
Dan is Adrian Valles vrijgevig.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:53 schreef sasquatsch het volgende:
Voormalig toerwagenracer Klaas Visser en voormalig eigenaar van een BMW/Mini dealer in Flevoland, die hij ruim een jaar geleden verkocht heeft.
Al las ik ook ergens dat ze geen budget had voor F3 en voor weinig in de FR 3.5 kon racen bij Adrian Valles.
Ik doelde op de vader van Visser die misschien (een deel van) haar budget voor zijn rekening neemt.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Vader van Daniel de Jong die blijkbaar eigenaar is van MP Motorsport. Ik wist dat niet.
[..]
Dan is Adrian Valles vrijgevig.
twitter:ALGUERSUARI_SR twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 18:42:29 I never expected to say this bit this is the Best #girlracer in the world.Remember her name #VISSER . http://t.co/OoaPLckgVm reageer retweet
http://www.autosport.com/news/report.php/id/117990quote:Ex-Caterham Formula 1 test driver Robin Frijns could make a switch to sportscar racing this season with the WRT Audi team in the Blancpain GT Series.
Frijns, who won the Formula Renault 3.5 title in 2012, will try one of WRT's fleet of Audi R8 LMS ultras over the course of the two-day official Blancpain Endurance Series test at Paul Ricard on Wednesday and Thursday.
The 23-year-old Dutchman will be joined at WRT by former Peugeot LMP1 reserve driver Jean-Karl Vernay over the course of the test.
WRT team boss Vincent Vosse explained that both drivers were under consideration for drives in the BES and the sister Blancpain Sprint Series, which together make up the 'GT Series'.
"We will do the tests and then try to find agreements with them for this season; I hope we can do something together," Vosse told AUTOSPORT.
...
Is nu bevestigd dat Frijns voor WRT in de Blancpain GT Series gaat rijden als teamgenoot van Laurens Vanthoor, de regerend kampioen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Ook hier maar even plaatsen:
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/117990
Zou geen slechte stap zijn voor Frijns. WRT is een topteam en bij goed presteren bied dit kansen op DTM en LMP1.
Prima stap.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is nu bevestigd dat Frijns voor WRT in de Blancpain GT Series gaat rijden als teamgenoot van Laurens Vanthoor, de regerend kampioen.
Die Vaxivier lijkt me wel een talent, liet vorig jaar enkele zeer bijzondere dingen zien al weet ik zo niet meer wat. Maar weet nog wel dat ik onder de indruk was en nu dus ook snel met de test... in de gaten houden....quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:52 schreef 4-elements het volgende:
Tweede dag van tests van de WSR 3.5 op Motorland Aragon:
1. Mathieu Vaxivier (Fra) 1:40.662
4. Beitske Visser 1:41.245
8. Meindert van Buuren 1:41.505
9. Nyck de Vries 1:41.534
Volledig overzicht is hier te vinden: http://www.worldseriesbyr(...)fication_day_2-8.pdf
Kan zich beter gaan richten op een carrière in GT's en LMP's.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:14 schreef Marks het volgende:
En Melker gaat GP 2 testen http://www.gpupdate.net/n(...)ie-tijdens-gp2-test/
Ook een die een kans verdient bij een goed team. Wat bij bij enkele GP2, WSR maar vooral GP3 races liet zien is toch bovengemiddeld.
Snelste op dag één: http://www.racexpress.nl/(...)rein-uitslag/n/65602quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:14 schreef Marks het volgende:
En Melker gaat GP 2 testen http://www.gpupdate.net/n(...)ie-tijdens-gp2-test/
Ja goed gedaanquote:Op zaterdag 4 april 2015 13:46 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Snelste op dag één: http://www.racexpress.nl/(...)rein-uitslag/n/65602
En Frijns de snelste in VT1: http://www.racexpress.nl/(...)tert-uitslag/n/65614
Melker wel ja. Frijns heeft zijn auto gisteren in de prak gereden in de quali, kon daardoor miet meedoen aan de quali-race, en start daardoor vandaag als laatste. Iets minder goed gedaan dusquote:
In een klasse met sowieso maar 8 races dacht ik? Niet erg slim, al schijnen bijna alle Audi's in die bocht een keer gespind te zijn. Maar je auto heel houden is ook een kwaliteit.quote:Op maandag 6 april 2015 10:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Melker wel ja. Frijns heeft zijn auto gisteren in de prak gereden in de quali, kon daardoor miet meedoen aan de quali-race, en start daardoor vandaag als laatste. Iets minder goed gedaan dus
Hou het maar op ervaring, zo'n Audi is iets compleet anders dan een formule-wagen.quote:Op maandag 6 april 2015 11:32 schreef aesop het volgende:
[..]
In een klasse met sowieso maar 8 races dacht ik? Niet erg slim, al schijnen bijna alle Audi's in die bocht een keer gespind te zijn. Maar je auto heel houden is ook een kwaliteit.
quote:Op maandag 6 april 2015 13:58 schreef aesop het volgende:
Frijns is überhaupt niet gestart zie ik nu....
quote:
Snap niet dat hij in deze klasse gaat rijden, maargoed... was zeker voor indycar gegaan, formule autos is toch zijn ding lijkt me en sowieso 10x spectaculairder...quote:Op maandag 6 april 2015 13:58 schreef aesop het volgende:
Frijns is überhaupt niet gestart zie ik nu....
Ik niet. Ik bedacht te laat dat het pasen wasquote:Op maandag 6 april 2015 20:22 schreef Jigzoz het volgende:
Nog FOK!-volk op Zandvoort geweest vandaag?
ja, uiteraard. Wat vond je van de truckraces en de showtrucks?quote:Op maandag 6 april 2015 20:22 schreef Jigzoz het volgende:
Nog FOK!-volk op Zandvoort geweest vandaag?
Truckraces vond ik heel gaaf en dat had ik niet verwacht. Die showtrucks hadden van mij niet gehoeven.quote:Op dinsdag 7 april 2015 08:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ja, uiteraard. Wat vond je van de truckraces en de showtrucks?
Vond het een groot succes. Mooie races gezien, jammer dat Marco Donk elke keer uitviel, bijzonder dat Werner Lenz, die vorig jaar oppermachtig was, bij de derde race niet eens op het podium kwam. Showtrucks was vooral heel gaaf natuurlijk voor de mensen die er meereden, zelden zulke brede lachen gezien als toen ik op de plek stond waar ze het paddock weer op kwamen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 09:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Truckraces vond ik heel gaaf en dat had ik niet verwacht. Die showtrucks hadden van mij niet gehoeven.
Wat vond jij ervan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 april 2015 09:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vond het een groot succes. Mooie races gezien, jammer dat Marco Donk elke keer uitviel, bijzonder dat Werner Lenz, die vorig jaar oppermachtig was, bij de derde race niet eens op het podium kwam. Showtrucks was vooral heel gaaf natuurlijk voor de mensen die er meereden, zelden zulke brede lachen gezien als toen ik op de plek stond waar ze het paddock weer op kwamen.Feedback:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- jammer dat de snelheidsbeperking slipstreamen op het rechte stuk onmogelijk maakte.
- een groter startveld zou deze klasse nog zo vreselijk veel toffer maken.
Ja, sorry. Alleen puntjes die iedereen wel zit, maar waar niemand iets mee kan.
Ja, snap ik.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:27 schreef Alexxxxx het volgende:
die snelheidsbeperking gaat er niet af, dan komen we geen circuit meer op, veiligheid voor alles.
Dat zou heel tof zijn.quote:Doordat dit de eerste race van het seizoen is (en eerder dan de eerste races van de FIA de de Britse raceklasse BTRA) waren nog niet alle trucks klaar. Op de Nürburgring in juli rijden we met ik schat 30/40 trucks, (maar dat is samen met de FIA en BTRA), bij de finaleraces wil ik een veld van minstens 15 trucks hebben (en dat gaat lukken ook), als we wat meer Britten er bij krijgen dan alleen Powell wellicht zelfs 20 of meer.
Nee, voorlopig niet. Tenzij Assen ons een interessant voorstel doet natuurlijk. Is deze foto trouwens niet van de laatste keer dat er daar truckraces waren? Met maar liefst 3 deelnemers...?quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:53 schreef Waffle het volgende:
Komen ze ook nog wel eens op Assen? Is voor mij wat makkelijker te bereiken dan Zandvoort. Kan me deze strijd nog wel herinneren:
[ afbeelding ]
Wat was dat gaaf
Niet te vergelijken misschien, maar leg maar eens uit waarom dit filmpje meer dan 16 miljoen (!) x is bekeken.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Het is tegenwoordig niet meer nodig dat coureurs, marshalls, fotografen en publiek sterven tijdens een race. De risico's kun je nooit helemaal inperken, maar als er een truck het publiek in vliegt, is het gewoon over en uit voor de sport. Naast dat er in dat publiek waarschijnlijk een aantal mensen staan die ik ken e die me lief zijn... Dus ik heb liever dat ze op de baan blijven, en als ze er al naast gaan, dat het met een paar uur/dagen/weken sleutelen weer in orde is...
Ja maar, ja maar, Stirling Moss zegt dat ook hoorquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:56 schreef Fir3fly het volgende:
Hebben we hem weer .
Gewoon negeren. Mensen die in de jaren 50 leven hebben we niets aan.
Ik volg Indycars niet maar moet je daar tegenwoordig ook niet flink geld meenemen voor een stoeltje? Bovendien moet je willen racen in een single seater op ovals.quote:Op maandag 6 april 2015 23:01 schreef Marks het volgende:
[..]
Snap niet dat hij in deze klasse gaat rijden, maargoed... was zeker voor indycar gegaan, formule autos is toch zijn ding lijkt me en sowieso 10x spectaculairder...
En Melker, inderdaad, een van de onderschatte coureurs van NL.
Max is buitencategorie.
Frijns zit daar volgens mij net iets onder, maar is zeker F1 waardig.
En Melker zit daar denk ik net onder, maar ook zeker F1 waardig.
Ja, sommige talenten komen daar ook niet aan bod, of alleen voor enkele races, vanwege gebrek aan budget. Alleen is het niet zoveel als in de F1. ca 6 miljoen dollar voor een redelijk team.quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik volg Indycars niet maar moet je daar tegenwoordig ook niet flink geld meenemen voor een stoeltje? Bovendien moet je willen racen in een single seater op ovals.
Maar GP2 (1 tot 2 miljoen) was voor Frijns financieel al niet haalbaar dus Indycars al helemaal niet.quote:Op dinsdag 7 april 2015 23:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, sommige talenten komen daar ook niet aan bod, of alleen voor enkele races, vanwege gebrek aan budget. Alleen is het niet zoveel als in de F1. ca 6 miljoen dollar voor een redelijk team.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Ik dacht eerst dat Loris Hezemans zoon van Mike was, maar het is de zoon van Toine.quote:Op donderdag 9 april 2015 23:11 schreef sasquatsch het volgende:
Loris Hezemans
• Audi TT Sports Cup
Jules Szymkowiak
• Blancpain Sprint Series (HTP Motorsport, Bentley)
quote:Sportscar stalwart Peter Kox has called time on his successful relationship with the Reiter Lamborghini organisation that stretches back 15 years.
The Dutchman said that "the time had come to move on" from Reiter Engineering, without giving detailed reasons for a decision that he revealed was "a little bit complicated".
Kox had no drive with Reiter lined up for 2015, although he said there had been a programme in the offing that hadn't come to fruition.
"There was something scheduled, but it wasn't sure," Kox told AUTOSPORT.
"I'm not a guy who gets on the phone and I have been so closely related to Reiter over the years that I wanted it to be known I was available."
Kox, who was central to the development of the Diablo, Murcielago and Gallardo racing Lamborghinis, said that the highlight of his years with Reiter was "helping to put the company on the motor racing map".
"I think we have achieved a lot together and I wish Hans Reiter and his team all the best for the future," he continued.
His successes at the wheel of Reiter Lambos included winning the 2010 ADAC GT Masters title with Albert von Thurn und Taxis driving a Reiter-built Gallardo LP560 run by the Abt team.
He also took overall or class victories in the FIA GT1 World Championship and its successor, the FIA GT Series, the Le Mans Series, Blancpain Endurance Series, Italian GT Championship, GT Open and Superstars GT.
Kox, who had worked with Hans Reiter at the Schnitzer BMW team in 1995 and '97, gave the German organisation's new Lamborghini Diablo GT a debut at the Estoril FIA GT Championship round in 2001 together with Oliver Gavin.
The next race for Kox and Gavin at the wheel of a Reiter Lambo, the new Murcielago R-GT, almost yielded victory at the Valencia FIA GT round.
Kox will this season contest the Creventic endurance series with the Scuderia Praha Ferrari team and in selected races at the wheel of a McLaren 650S GT3 run under the Kox Racing banner with car owner Nico Pronk.
en waarom niet? Het is geen opkomend talent meer nee, maar een bewezen talentquote:
Een topper, als zijn bij Kox waarschijnlijk de beste jaren voorbij.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en waarom niet? Het is geen opkomend talent meer nee, maar een bewezen talent
Of hoe noem je anders sporters (of personen) die gepassioneerd, bekwaam en toppers zijn in hun vak in een woord?
Ik negeer jouw posts meestal maar dit slaat toch wel alles .quote:Op woensdag 22 april 2015 17:08 schreef Marks het volgende:
Tja, wat is talent. Verstappen is ook geen talent.
Dat kan, maar stel jezelf de vraag als jij net zoveel had gekart als Max, vanaf dezelfde jonge leeftijd, ongetwijfeld dat je dan ook erg ver was gekomen in de racerij.quote:Op woensdag 22 april 2015 17:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik negeer jouw posts meestal maar dit slaat toch wel alles .
ach, wat maakt het ook uit. De een noemt heet een vrucht van de boom, de ander zegt er appel tegen maar we bedoelen waarschijnlijk allemaal hetzelfde. Behalve Marks danquote:Op woensdag 22 april 2015 15:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Een topper, als zijn bij Kox waarschijnlijk de beste jaren voorbij.
Er rijden wel meer bekende coureurs rond. Ik heb in sessies gezeten met Shane van Gisbergen, Andy Priaulx (werd gebanned ), Stoffel Vandoorne en Nick Catsburg. Ook Max Verstappen heeft een account, al is het nooit gebruikt.quote:Op donderdag 23 april 2015 22:32 schreef Fir3fly het volgende:
Grappig, ik kwam Steijn Schothorst zojuist tegen in iRacing in een Star Mazda race. Ik was 'slechts' een paar tienden per rondje langzamer dan hij .
quote:Twintig coureurs, waaronder drie Nederlanders, zijn vrijdag begonnen aan een nieuw seizoen in de Formule Renault 3.5. Zowel Comtec Racing als Zeta Corse is er niet bij op Motorland Aragon.
Zeta Corse is er niet in geslaagd om een tweede coureur te vinden voor het seizoen 2015, nadat zij eerder de Argentijn Facu Regalia had vastgelegd. De runner-up uit het GP3-kampioenschap regelde op het laatste moment nog een zitje bij Comtec Racing, maar ook de Britse renstal is ter elfder ure afgehaakt.
Beitske Visser reed de derde tijd in de eerste training in Aragon. Nyck de Vries trapte het weekend af met de vijfde tijd. Meindert van Buuren was veertiende. De snelste tijd werd geklokt door Matthieu Vaxivière.
Ik heb ook ooit meegedaan aan een race die gehost werd door Simon Pagenaud. Helaas samen met hem eraf gegaan in een enorme crash vlak voor ons .quote:Op vrijdag 24 april 2015 17:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Er rijden wel meer bekende coureurs rond. Ik heb in sessies gezeten met Shane van Gisbergen, Andy Priaulx (werd gebanned ), Stoffel Vandoorne en Nick Catsburg. Ook Max Verstappen heeft een account, al is het nooit gebruikt.
Oh voeg mij eens toe iRacing profielquote:Op vrijdag 24 april 2015 18:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb ook ooit meegedaan aan een race die gehost werd door Simon Pagenaud. Helaas samen met hem eraf gegaan in een enorme crash vlak voor ons .
Ik heb dat vroeger ook wel eens getest; blijk nog een profiel te hebben. 12 dollar voor te renewen per maand.quote:
Neem Assetto Corsa dan voor 40 euro of zo.quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb dat vroeger ook wel eens getest; blijk nog een profiel te hebben. 12 dollar voor te renewen per maand.
Dat vind ik erg duur voor 6 auto's en 11 circuits als ik eerlijk ben.
Heb ik al. pCARS ook trouwens. Beide eigenlijk veel te weinig gespeeld nog. Niet dat ik geen tijd heb, ik slijt hele avonden doelloos achter internet; maar het uit de kast halen van mn oude G25 en daadwerkelijk een game opstarten is me vaak teveel gedoequote:Op vrijdag 24 april 2015 22:00 schreef nils7 het volgende:
Neem Assetto Corsa dan voor 40 euro of zo.
Dat heb ik ook hahaha.quote:Op vrijdag 24 april 2015 22:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Heb ik al. pCARS ook trouwens. Beide eigenlijk veel te weinig gespeeld nog. Niet dat ik geen tijd heb, ik slijt hele avonden doelloos achter internet; maar het uit de kast halen van mn oude G25 en daadwerkelijk een game opstarten is me vaak teveel gedoe
Aan de andere kant; als ik dan een keertje op een zondagmiddag ofzo zo een game opstart dan is het ineens ook uit het niks 1 uur 's nachts
Als je deze zin los zou lezen dan zou het laatste zijn wat iemand verwacht dat dit gaat over een raceseat voor je tv slepen en lekker gaan zitten racenquote:Op vrijdag 24 april 2015 22:05 schreef nils7 het volgende:
de vrouw zit nog in Engeland dus neem het er ff van haha
Als de vrouw van huis is dan gamen de mannen!quote:Op vrijdag 24 april 2015 22:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als je deze zin los zou lezen dan zou het laatste zijn wat iemand verwacht dat dit gaat over een raceseat voor je tv slepen en lekker gaan zitten racen
Goed plan; Brennie ligt te slapen op de bank; denk dat ik even GTA V ga spelenquote:Op vrijdag 24 april 2015 22:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als de vrouw van huis is dan gamen de mannen!
Nee, het is dezelfde.quote:Op zaterdag 25 april 2015 15:04 schreef Nober het volgende:
Goed dat Eurosport hier live bij is.
Is Roberto Merhi een broertje van Roberto Merhi die bij Manor rijdt?
Al jaren zenden ze t toch live uit?quote:Op zaterdag 25 april 2015 15:04 schreef Nober het volgende:
Goed dat Eurosport hier live bij is.
Is Roberto Merhi een broertje van Roberto Merhi die bij Manor rijdt?
Hm.quote:Op zaterdag 25 april 2015 15:08 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Al na de opwarmronde de pit in verdwenen.
quote:Former Sauber and Caterham Formula 1 reserve driver Robin Frijns will join the Andretti Formula E team for this week's final pre-season test at Donington Park.
Frijns, who won back-to-back championships in Formula BMW, Formula Renault 2.0 and Formula Renault 3.5 during his single-seater career, currently leads the Blancpain Sprint GT series in an Audi R8 with Laurens Vanthoor.
He will partner Andretti's only confirmed race driver Simona de Silvestro on both days of testing at Donington, starting on Monday.
Team Aguri, which is yet to confirm drivers for either of its seats, will give a day each to Nathaneal Berthon and IndyCar racer Stefano Coletti - the latter making his Formula E test debut.
quote:Giedo van der Garde kan zich opmaken voor een mooi nieuw hoofdstuk in zijn autosportcarrière. De voormalig Formule 1-coureur rijdt in 2016 de 24 uur van Le Mans. Hij heeft een contract getekend bij JOTA Sport, waarvoor hij komend seizoen de European Le Mans Series gaat rijden.
Van der Garde reed in het verleden voor het Formule 1-team van Caterham en was testcoureur bij Sauber. Hij had een geldig racecontract bij het Zwitserse team voor 2015, maar werd daar aan de kant geschoven. Van der Garde vocht deze beslissing met succes aan, maar kwam uiteindelijk tot een schikking met de renstal. Daarna verdween hij in de luwte, Van der Garde is blij dat hij nu weer kan racen. "In de Formule 1 reed ik in de hoogste klasse van de autosport, maar met Caterham had ik niet de mogelijkheid om races te winnen. Bij JOTA heb ik deze kans weer wel en kan ik op een hoog niveau racen. Daar richt ik me op: winnen. De 24 uur van Le Mans winnen is niet zozeer een droom, maar een doel. Om die reden ben ik heel blij met dit contract bij een gerenommeerd team als JOTA Sport. Dit is voor mij een nieuw hoofdstuk en ik ben ervan overtuigd dat het een mooi hoofdstuk gaat worden. Een droom komt uit, ik kan niet wachten om weer volgas te geven."
De 24 uur van Le Mans is op 18 en 19 juni, op 16 april debuteert de 30-jarige Van der Garde op Silverstone al in de ELMS Series. Daarvoor, op 29 en 30 maart, is een officiële testsessie van de raceklasse.
quote:Een mooi succes voor Ho-Pin Tung: de Nederlandse Chinees is kampioen geworden in de Asian Le Mans Series. De in Velp geboren coureur stelde de titel in de op één na laatste race van het seizoen veilig. Hij vormde in de LMP3-klasse van de Asian Le Mans Series een team met David Cheng en Thomas Laurent.
Door het kampioenschap is het team van Tung komend jaar verzekerd van deelname aan de 24 uur van Le Mans. De 33-jarige coureur, die in het verleden testte voor de Formule 1-teams van Williams en Renault, won met zijn teamgenoten in de Ligier JSP3 dit weekend de drieuursrace van Buriram. Gemakkelijk ging dat niet, legt hij uit. "Het ging erg goed, we waren het hele weekend dominant. In de kwalificatie pakten we pole in onze klasse en in de eerste stint konden een slimme tankstop maken door een vroege safety car periode. Maar, de versnellingsbak begon problemen te vertonen, waardoor we het grootste deel van de race zonder tweede versnelling moesten rijden. Dit betekende dat we steeds als op eieren moesten rijden", vertelt hij.
Tung is blij met de titel en het ticket voor Le Mans. "Dat ik voor de vierde keer op rij mee kan strijden in de 24 uur van Le Mans is de mooiste beloning die dit weekend opleverde. Het DC Racing Team, met de technische ondersteuning van Eurasia, heeft het gewoon goed gedaan en daar dank ik al mijn collega´s voor."
In het verleden reed Tung onder meer in de A1 GP, GP2, Superleague Formula en IndyCar. Door zijn test bij Williams in 2003 werd hij de eerste Chinese coureur ooit die een Formule 1-auto mocht besturen.
Is dat online ergens bij horizon.tv?quote:Op maandag 11 januari 2016 19:41 schreef sasquatsch het volgende:
Verstappen en Van der Garde over 10 minuten in Peptalk op Ziggo Sport.
Vast wel!quote:Op maandag 11 januari 2016 19:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat online ergens bij horizon.tv?
Ow hij doet het welquote:
quote:Steijn Schothorst racet komend jaar voor het Spaanse Campos in de GP3 Series.
De 21-jarige Nederlander keert terug in de singleseaters na een jaar in de Renault Sport Trophy. Eerder was hij met succes actief in de Formule Renault 2.0 en eindigde hij in 2014 als tweede in de Masters of Formula 3 op Circuit Park Zandvoort, achter Max Verstappen.
Eind december kwam Schothorst in actie tijdens de collectieve post-season test van de GP3 en maakte daar voldoende indruk om een contract bij Campos af te dwingen. Bij het Spaanse team wordt hij teamgenoot van Alex Palou en Konstantin Tereschenko. De Nederlander vertelde: “Ik ben extreem blij dat ik dit seizoen kan samenwerken met Campos Racing. Ik ben zeer gemotiveerd om alles te geven. Ik weet zeker dat ik samen met het team sterke resultaten kan boeken gedurende het seizoen.”
De Spanjaard Palou eindigde afgelopen jaar als derde in de F3 Euroformula Open. Tereschenko won het Spaans F3-kampioenschap en werd vicekampioen in de Euroformula Open. Ook nam hij deel aan de laatste twee GP3-ronden van het seizoen.
De eerste test van het nieuwe seizoen staat van 22 tot 24 maart gepland op Estoril, gevolgd door een tweedaagse test op 7 en 8 april in Valencia en 20 en 21 april in Barcelona.
quote:Pons Racing has signed Beitske Visser and Alex Bosak for the 2016 Formula V8 3.5 season.
Dutch racer Visser, 20, spent two seasons competing in the previous Formula Renault 3.5 series with AVF Formula, collecting four points finishes, including a best result of fifth at Jerez in 2014.
"Formula V8 3.5 is a very strong championship and I'm looking forward to being behind the wheel again," commented Visser, who also made selected GP3 outings in 2014 and 2015.
"I had the opportunity to work with the team during the private test sessions in Barcelona and I felt instantly at home. I have arrived at the best moment of my career and I feel it's time to deliver now."
Poland's Bosak, 22, makes the switch from GP3 to F3.5 on a two-year deal.
"I'm coming from GP3, and the Formula V8 3.5 car is completely different, but it really suits my driving style," said Bosak, who tested F3.5 machinery with Fortec during the post-season period.
"I'm hungry to drive the car again in Barcelona after a long winter break!"
quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:46 schreef sasquatsch het volgende:
Steijn Schothorst gaat in de GP3 rijden.
[..]
Nooit gewetenquote:eindigde hij in 2014 als tweede in de Masters of Formula 3 op Circuit Park Zandvoort, achter Max Verstappen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |