Dit is dan ook de reden dat ik aan tijden geen waarde echt.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vorig jaar reed Visser ook top tijden in de AVF, gedurende het seizoen zelf was het enorm prut.....
Rijkeluiszoontje? Geen talent en dan wel dit soort ambities hebbenquote:Op zondag 8 maart 2015 22:51 schreef Ferry_76 het volgende:
Daniël de jong blijft nog een jaar bij het team van zijn pappie rijden:
http://www.gpupdate.net/n(...)p-motorsport-in-gp2/
5 Punten in twee jaar tijd.
Aan het eind van het seizoen deed ze het aardig in de races met zelfs een top 5 klassering. Dus ik denk dat ze het dit jaar wel beter doet dan vorig jaar. Maar we zullen wel zien.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vorig jaar reed Visser ook top tijden in de AVF, gedurende het seizoen zelf was het enorm prut....
Testtijden hier zeggen idd evenveel als in bv. de F1: hondsklote.
Ik wist niet dat het team van z'n vader was.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:51 schreef Ferry_76 het volgende:
Daniël de jong blijft nog een jaar bij het team van zijn pappie rijden:
http://www.gpupdate.net/n(...)p-motorsport-in-gp2/
5 Punten in twee jaar tijd.
Haar vader? Voormalig toerwagenracer Klaas Visser en voormalig eigenaar van een BMW/Mini dealer in Flevoland, die hij ruim een jaar geleden verkocht heeft.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het team van z'n vader was.
En Beitske Visser waar haalt die haar budget vandaan?
Vader van Daniel de Jong die blijkbaar eigenaar is van MP Motorsport. Ik wist dat niet.quote:
Dan is Adrian Valles vrijgevig.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:53 schreef sasquatsch het volgende:
Voormalig toerwagenracer Klaas Visser en voormalig eigenaar van een BMW/Mini dealer in Flevoland, die hij ruim een jaar geleden verkocht heeft.
Al las ik ook ergens dat ze geen budget had voor F3 en voor weinig in de FR 3.5 kon racen bij Adrian Valles.
Ik doelde op de vader van Visser die misschien (een deel van) haar budget voor zijn rekening neemt.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Vader van Daniel de Jong die blijkbaar eigenaar is van MP Motorsport. Ik wist dat niet.
[..]
Dan is Adrian Valles vrijgevig.
twitter:ALGUERSUARI_SR twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 18:42:29I never expected to say this bit this is the Best #girlracer in the world.Remember her name #VISSER . http://t.co/OoaPLckgVm reageer retweet
http://www.autosport.com/news/report.php/id/117990quote:Ex-Caterham Formula 1 test driver Robin Frijns could make a switch to sportscar racing this season with the WRT Audi team in the Blancpain GT Series.
Frijns, who won the Formula Renault 3.5 title in 2012, will try one of WRT's fleet of Audi R8 LMS ultras over the course of the two-day official Blancpain Endurance Series test at Paul Ricard on Wednesday and Thursday.
The 23-year-old Dutchman will be joined at WRT by former Peugeot LMP1 reserve driver Jean-Karl Vernay over the course of the test.
WRT team boss Vincent Vosse explained that both drivers were under consideration for drives in the BES and the sister Blancpain Sprint Series, which together make up the 'GT Series'.
"We will do the tests and then try to find agreements with them for this season; I hope we can do something together," Vosse told AUTOSPORT.
...
Is nu bevestigd dat Frijns voor WRT in de Blancpain GT Series gaat rijden als teamgenoot van Laurens Vanthoor, de regerend kampioen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Ook hier maar even plaatsen:
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/117990
Zou geen slechte stap zijn voor Frijns. WRT is een topteam en bij goed presteren bied dit kansen op DTM en LMP1.
Prima stap.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is nu bevestigd dat Frijns voor WRT in de Blancpain GT Series gaat rijden als teamgenoot van Laurens Vanthoor, de regerend kampioen.
Die Vaxivier lijkt me wel een talent, liet vorig jaar enkele zeer bijzondere dingen zien al weet ik zo niet meer wat. Maar weet nog wel dat ik onder de indruk was en nu dus ook snel met de test... in de gaten houden....quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:52 schreef 4-elements het volgende:
Tweede dag van tests van de WSR 3.5 op Motorland Aragon:
1. Mathieu Vaxivier (Fra) 1:40.662
4. Beitske Visser 1:41.245
8. Meindert van Buuren 1:41.505
9. Nyck de Vries 1:41.534
Volledig overzicht is hier te vinden: http://www.worldseriesbyr(...)fication_day_2-8.pdf
Kan zich beter gaan richten op een carrière in GT's en LMP's.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:14 schreef Marks het volgende:
En Melker gaat GP 2 testen http://www.gpupdate.net/n(...)ie-tijdens-gp2-test/
Ook een die een kans verdient bij een goed team. Wat bij bij enkele GP2, WSR maar vooral GP3 races liet zien is toch bovengemiddeld.
Snelste op dag één: http://www.racexpress.nl/(...)rein-uitslag/n/65602quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:14 schreef Marks het volgende:
En Melker gaat GP 2 testen http://www.gpupdate.net/n(...)ie-tijdens-gp2-test/
Ja goed gedaanquote:Op zaterdag 4 april 2015 13:46 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Snelste op dag één: http://www.racexpress.nl/(...)rein-uitslag/n/65602
En Frijns de snelste in VT1: http://www.racexpress.nl/(...)tert-uitslag/n/65614
Melker wel ja. Frijns heeft zijn auto gisteren in de prak gereden in de quali, kon daardoor miet meedoen aan de quali-race, en start daardoor vandaag als laatste. Iets minder goed gedaan dusquote:
In een klasse met sowieso maar 8 races dacht ik? Niet erg slim, al schijnen bijna alle Audi's in die bocht een keer gespind te zijn. Maar je auto heel houden is ook een kwaliteit.quote:Op maandag 6 april 2015 10:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Melker wel ja. Frijns heeft zijn auto gisteren in de prak gereden in de quali, kon daardoor miet meedoen aan de quali-race, en start daardoor vandaag als laatste. Iets minder goed gedaan dus
Hou het maar op ervaring, zo'n Audi is iets compleet anders dan een formule-wagen.quote:Op maandag 6 april 2015 11:32 schreef aesop het volgende:
[..]
In een klasse met sowieso maar 8 races dacht ik? Niet erg slim, al schijnen bijna alle Audi's in die bocht een keer gespind te zijn. Maar je auto heel houden is ook een kwaliteit.
quote:Op maandag 6 april 2015 13:58 schreef aesop het volgende:
Frijns is überhaupt niet gestart zie ik nu....
quote:
Snap niet dat hij in deze klasse gaat rijden, maargoed... was zeker voor indycar gegaan, formule autos is toch zijn ding lijkt me en sowieso 10x spectaculairder...quote:Op maandag 6 april 2015 13:58 schreef aesop het volgende:
Frijns is überhaupt niet gestart zie ik nu....
Ik niet. Ik bedacht te laat dat het pasen wasquote:Op maandag 6 april 2015 20:22 schreef Jigzoz het volgende:
Nog FOK!-volk op Zandvoort geweest vandaag?
ja, uiteraard. Wat vond je van de truckraces en de showtrucks?quote:Op maandag 6 april 2015 20:22 schreef Jigzoz het volgende:
Nog FOK!-volk op Zandvoort geweest vandaag?
Truckraces vond ik heel gaaf en dat had ik niet verwacht. Die showtrucks hadden van mij niet gehoeven.quote:Op dinsdag 7 april 2015 08:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ja, uiteraard. Wat vond je van de truckraces en de showtrucks?
Vond het een groot succes.quote:Op dinsdag 7 april 2015 09:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Truckraces vond ik heel gaaf en dat had ik niet verwacht. Die showtrucks hadden van mij niet gehoeven.
Wat vond jij ervan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 april 2015 09:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vond het een groot succes.Mooie races gezien, jammer dat Marco Donk elke keer uitviel, bijzonder dat Werner Lenz, die vorig jaar oppermachtig was, bij de derde race niet eens op het podium kwam. Showtrucks was vooral heel gaaf natuurlijk voor de mensen die er meereden, zelden zulke brede lachen gezien als toen ik op de plek stond waar ze het paddock weer op kwamen.
Feedback:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- jammer dat de snelheidsbeperking slipstreamen op het rechte stuk onmogelijk maakte.
- een groter startveld zou deze klasse nog zo vreselijk veel toffer maken.
Ja, sorry. Alleen puntjes die iedereen wel zit, maar waar niemand iets mee kan.
Ja, snap ik.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:27 schreef Alexxxxx het volgende:
die snelheidsbeperking gaat er niet af, dan komen we geen circuit meer op, veiligheid voor alles.
Dat zou heel tof zijn.quote:Doordat dit de eerste race van het seizoen is (en eerder dan de eerste races van de FIA de de Britse raceklasse BTRA) waren nog niet alle trucks klaar. Op de Nürburgring in juli rijden we met ik schat 30/40 trucks, (maar dat is samen met de FIA en BTRA), bij de finaleraces wil ik een veld van minstens 15 trucks hebben (en dat gaat lukken ook), als we wat meer Britten er bij krijgen dan alleen Powell wellicht zelfs 20 of meer.
Nee, voorlopig niet. Tenzij Assen ons een interessant voorstel doet natuurlijk. Is deze foto trouwens niet van de laatste keer dat er daar truckraces waren? Met maar liefst 3 deelnemers...?quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:53 schreef Waffle het volgende:
Komen ze ook nog wel eens op Assen? Is voor mij wat makkelijker te bereiken dan Zandvoort. Kan me deze strijd nog wel herinneren:
[ afbeelding ]
Wat was dat gaaf
Niet te vergelijken misschien, maar leg maar eens uit waarom dit filmpje meer dan 16 miljoen (!) x is bekeken.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Het is tegenwoordig niet meer nodig dat coureurs, marshalls, fotografen en publiek sterven tijdens een race. De risico's kun je nooit helemaal inperken, maar als er een truck het publiek in vliegt, is het gewoon over en uit voor de sport. Naast dat er in dat publiek waarschijnlijk een aantal mensen staan die ik ken e die me lief zijn... Dus ik heb liever dat ze op de baan blijven, en als ze er al naast gaan, dat het met een paar uur/dagen/weken sleutelen weer in orde is...
Ja maar, ja maar, Stirling Moss zegt dat ook hoorquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:56 schreef Fir3fly het volgende:
Hebben we hem weer.
Gewoon negeren. Mensen die in de jaren 50 leven hebben we niets aan.
Ik volg Indycars niet maar moet je daar tegenwoordig ook niet flink geld meenemen voor een stoeltje? Bovendien moet je willen racen in een single seater op ovals.quote:Op maandag 6 april 2015 23:01 schreef Marks het volgende:
[..]
Snap niet dat hij in deze klasse gaat rijden, maargoed... was zeker voor indycar gegaan, formule autos is toch zijn ding lijkt me en sowieso 10x spectaculairder...
En Melker, inderdaad, een van de onderschatte coureurs van NL.
Max is buitencategorie.
Frijns zit daar volgens mij net iets onder, maar is zeker F1 waardig.
En Melker zit daar denk ik net onder, maar ook zeker F1 waardig.
Ja, sommige talenten komen daar ook niet aan bod, of alleen voor enkele races, vanwege gebrek aan budget. Alleen is het niet zoveel als in de F1. ca 6 miljoen dollar voor een redelijk team.quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik volg Indycars niet maar moet je daar tegenwoordig ook niet flink geld meenemen voor een stoeltje? Bovendien moet je willen racen in een single seater op ovals.
Maar GP2 (1 tot 2 miljoen) was voor Frijns financieel al niet haalbaar dus Indycars al helemaal niet.quote:Op dinsdag 7 april 2015 23:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, sommige talenten komen daar ook niet aan bod, of alleen voor enkele races, vanwege gebrek aan budget. Alleen is het niet zoveel als in de F1. ca 6 miljoen dollar voor een redelijk team.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Ik dacht eerst dat Loris Hezemans zoon van Mike was, maar het is de zoon van Toine.quote:Op donderdag 9 april 2015 23:11 schreef sasquatsch het volgende:
Loris Hezemans
• Audi TT Sports Cup
Jules Szymkowiak
• Blancpain Sprint Series (HTP Motorsport, Bentley)
quote:Sportscar stalwart Peter Kox has called time on his successful relationship with the Reiter Lamborghini organisation that stretches back 15 years.
The Dutchman said that "the time had come to move on" from Reiter Engineering, without giving detailed reasons for a decision that he revealed was "a little bit complicated".
Kox had no drive with Reiter lined up for 2015, although he said there had been a programme in the offing that hadn't come to fruition.
"There was something scheduled, but it wasn't sure," Kox told AUTOSPORT.
"I'm not a guy who gets on the phone and I have been so closely related to Reiter over the years that I wanted it to be known I was available."
Kox, who was central to the development of the Diablo, Murcielago and Gallardo racing Lamborghinis, said that the highlight of his years with Reiter was "helping to put the company on the motor racing map".
"I think we have achieved a lot together and I wish Hans Reiter and his team all the best for the future," he continued.
His successes at the wheel of Reiter Lambos included winning the 2010 ADAC GT Masters title with Albert von Thurn und Taxis driving a Reiter-built Gallardo LP560 run by the Abt team.
He also took overall or class victories in the FIA GT1 World Championship and its successor, the FIA GT Series, the Le Mans Series, Blancpain Endurance Series, Italian GT Championship, GT Open and Superstars GT.
Kox, who had worked with Hans Reiter at the Schnitzer BMW team in 1995 and '97, gave the German organisation's new Lamborghini Diablo GT a debut at the Estoril FIA GT Championship round in 2001 together with Oliver Gavin.
The next race for Kox and Gavin at the wheel of a Reiter Lambo, the new Murcielago R-GT, almost yielded victory at the Valencia FIA GT round.
Kox will this season contest the Creventic endurance series with the Scuderia Praha Ferrari team and in selected races at the wheel of a McLaren 650S GT3 run under the Kox Racing banner with car owner Nico Pronk.
en waarom niet? Het is geen opkomend talent meer nee, maar een bewezen talentquote:
Een topper, als zijn bij Kox waarschijnlijk de beste jaren voorbij.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en waarom niet? Het is geen opkomend talent meer nee, maar een bewezen talent
Of hoe noem je anders sporters (of personen) die gepassioneerd, bekwaam en toppers zijn in hun vak in een woord?
Ik negeer jouw posts meestal maar dit slaat toch wel allesquote:Op woensdag 22 april 2015 17:08 schreef Marks het volgende:
Tja, wat is talent. Verstappen is ook geen talent.
Dat kan, maar stel jezelf de vraag als jij net zoveel had gekart als Max, vanaf dezelfde jonge leeftijd, ongetwijfeld dat je dan ook erg ver was gekomen in de racerij.quote:Op woensdag 22 april 2015 17:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik negeer jouw posts meestal maar dit slaat toch wel alles.
ach, wat maakt het ook uit. De een noemt heet een vrucht van de boom, de ander zegt er appel tegenquote:Op woensdag 22 april 2015 15:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Een topper, als zijn bij Kox waarschijnlijk de beste jaren voorbij.
Er rijden wel meer bekende coureurs rond. Ik heb in sessies gezeten met Shane van Gisbergen, Andy Priaulx (werd gebannedquote:Op donderdag 23 april 2015 22:32 schreef Fir3fly het volgende:
Grappig, ik kwam Steijn Schothorst zojuist tegen in iRacing in een Star Mazda race. Ik was 'slechts' een paar tienden per rondje langzamer dan hij.
quote:Twintig coureurs, waaronder drie Nederlanders, zijn vrijdag begonnen aan een nieuw seizoen in de Formule Renault 3.5. Zowel Comtec Racing als Zeta Corse is er niet bij op Motorland Aragon.
Zeta Corse is er niet in geslaagd om een tweede coureur te vinden voor het seizoen 2015, nadat zij eerder de Argentijn Facu Regalia had vastgelegd. De runner-up uit het GP3-kampioenschap regelde op het laatste moment nog een zitje bij Comtec Racing, maar ook de Britse renstal is ter elfder ure afgehaakt.
Beitske Visser reed de derde tijd in de eerste training in Aragon. Nyck de Vries trapte het weekend af met de vijfde tijd. Meindert van Buuren was veertiende. De snelste tijd werd geklokt door Matthieu Vaxivière.
Ik heb ook ooit meegedaan aan een race die gehost werd door Simon Pagenaud. Helaas samen met hem eraf gegaan in een enorme crash vlak voor onsquote:Op vrijdag 24 april 2015 17:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Er rijden wel meer bekende coureurs rond. Ik heb in sessies gezeten met Shane van Gisbergen, Andy Priaulx (werd gebanned), Stoffel Vandoorne en Nick Catsburg. Ook Max Verstappen heeft een account, al is het nooit gebruikt.
Oh voeg mij eens toe iRacing profielquote:Op vrijdag 24 april 2015 18:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb ook ooit meegedaan aan een race die gehost werd door Simon Pagenaud. Helaas samen met hem eraf gegaan in een enorme crash vlak voor ons.
Ik heb dat vroeger ook wel eens getest; blijk nog een profiel te hebben. 12 dollar voor te renewen per maand.quote:
Neem Assetto Corsa dan voor 40 euro of zo.quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb dat vroeger ook wel eens getest; blijk nog een profiel te hebben. 12 dollar voor te renewen per maand.
Dat vind ik erg duur voor 6 auto's en 11 circuits als ik eerlijk ben.
Heb ik al. pCARS ook trouwens. Beide eigenlijk veel te weinig gespeeld nog. Niet dat ik geen tijd heb, ik slijt hele avonden doelloos achter internet; maar het uit de kast halen van mn oude G25 en daadwerkelijk een game opstarten is me vaak teveel gedoequote:Op vrijdag 24 april 2015 22:00 schreef nils7 het volgende:
Neem Assetto Corsa dan voor 40 euro of zo.
Dat heb ik ook hahaha.quote:Op vrijdag 24 april 2015 22:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Heb ik al. pCARS ook trouwens. Beide eigenlijk veel te weinig gespeeld nog. Niet dat ik geen tijd heb, ik slijt hele avonden doelloos achter internet; maar het uit de kast halen van mn oude G25 en daadwerkelijk een game opstarten is me vaak teveel gedoe
Aan de andere kant; als ik dan een keertje op een zondagmiddag ofzo zo een game opstart dan is het ineens ook uit het niks 1 uur 's nachts
Als je deze zin los zou lezen dan zou het laatste zijn wat iemand verwacht dat dit gaat over een raceseat voor je tv slepen en lekker gaan zitten racenquote:Op vrijdag 24 april 2015 22:05 schreef nils7 het volgende:
de vrouw zit nog in Engeland dus neem het er ff van haha
Als de vrouw van huis is dan gamen de mannen!quote:Op vrijdag 24 april 2015 22:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als je deze zin los zou lezen dan zou het laatste zijn wat iemand verwacht dat dit gaat over een raceseat voor je tv slepen en lekker gaan zitten racen![]()
Goed plan; Brennie ligt te slapen op de bank; denk dat ik even GTA V ga spelenquote:Op vrijdag 24 april 2015 22:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als de vrouw van huis is dan gamen de mannen!
Nee, het is dezelfde.quote:Op zaterdag 25 april 2015 15:04 schreef Nober het volgende:
Goed dat Eurosport hier live bij is.
Is Roberto Merhi een broertje van Roberto Merhi die bij Manor rijdt?
Al jaren zenden ze t toch live uit?quote:Op zaterdag 25 april 2015 15:04 schreef Nober het volgende:
Goed dat Eurosport hier live bij is.
Is Roberto Merhi een broertje van Roberto Merhi die bij Manor rijdt?
Hm.quote:Op zaterdag 25 april 2015 15:08 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Al na de opwarmronde de pit in verdwenen.
quote:Former Sauber and Caterham Formula 1 reserve driver Robin Frijns will join the Andretti Formula E team for this week's final pre-season test at Donington Park.
Frijns, who won back-to-back championships in Formula BMW, Formula Renault 2.0 and Formula Renault 3.5 during his single-seater career, currently leads the Blancpain Sprint GT series in an Audi R8 with Laurens Vanthoor.
He will partner Andretti's only confirmed race driver Simona de Silvestro on both days of testing at Donington, starting on Monday.
Team Aguri, which is yet to confirm drivers for either of its seats, will give a day each to Nathaneal Berthon and IndyCar racer Stefano Coletti - the latter making his Formula E test debut.
quote:Giedo van der Garde kan zich opmaken voor een mooi nieuw hoofdstuk in zijn autosportcarrière. De voormalig Formule 1-coureur rijdt in 2016 de 24 uur van Le Mans. Hij heeft een contract getekend bij JOTA Sport, waarvoor hij komend seizoen de European Le Mans Series gaat rijden.
Van der Garde reed in het verleden voor het Formule 1-team van Caterham en was testcoureur bij Sauber. Hij had een geldig racecontract bij het Zwitserse team voor 2015, maar werd daar aan de kant geschoven. Van der Garde vocht deze beslissing met succes aan, maar kwam uiteindelijk tot een schikking met de renstal. Daarna verdween hij in de luwte, Van der Garde is blij dat hij nu weer kan racen. "In de Formule 1 reed ik in de hoogste klasse van de autosport, maar met Caterham had ik niet de mogelijkheid om races te winnen. Bij JOTA heb ik deze kans weer wel en kan ik op een hoog niveau racen. Daar richt ik me op: winnen. De 24 uur van Le Mans winnen is niet zozeer een droom, maar een doel. Om die reden ben ik heel blij met dit contract bij een gerenommeerd team als JOTA Sport. Dit is voor mij een nieuw hoofdstuk en ik ben ervan overtuigd dat het een mooi hoofdstuk gaat worden. Een droom komt uit, ik kan niet wachten om weer volgas te geven."
De 24 uur van Le Mans is op 18 en 19 juni, op 16 april debuteert de 30-jarige Van der Garde op Silverstone al in de ELMS Series. Daarvoor, op 29 en 30 maart, is een officiële testsessie van de raceklasse.
quote:Een mooi succes voor Ho-Pin Tung: de Nederlandse Chinees is kampioen geworden in de Asian Le Mans Series. De in Velp geboren coureur stelde de titel in de op één na laatste race van het seizoen veilig. Hij vormde in de LMP3-klasse van de Asian Le Mans Series een team met David Cheng en Thomas Laurent.
Door het kampioenschap is het team van Tung komend jaar verzekerd van deelname aan de 24 uur van Le Mans. De 33-jarige coureur, die in het verleden testte voor de Formule 1-teams van Williams en Renault, won met zijn teamgenoten in de Ligier JSP3 dit weekend de drieuursrace van Buriram. Gemakkelijk ging dat niet, legt hij uit. "Het ging erg goed, we waren het hele weekend dominant. In de kwalificatie pakten we pole in onze klasse en in de eerste stint konden een slimme tankstop maken door een vroege safety car periode. Maar, de versnellingsbak begon problemen te vertonen, waardoor we het grootste deel van de race zonder tweede versnelling moesten rijden. Dit betekende dat we steeds als op eieren moesten rijden", vertelt hij.
Tung is blij met de titel en het ticket voor Le Mans. "Dat ik voor de vierde keer op rij mee kan strijden in de 24 uur van Le Mans is de mooiste beloning die dit weekend opleverde. Het DC Racing Team, met de technische ondersteuning van Eurasia, heeft het gewoon goed gedaan en daar dank ik al mijn collega´s voor."
In het verleden reed Tung onder meer in de A1 GP, GP2, Superleague Formula en IndyCar. Door zijn test bij Williams in 2003 werd hij de eerste Chinese coureur ooit die een Formule 1-auto mocht besturen.
Is dat online ergens bij horizon.tv?quote:Op maandag 11 januari 2016 19:41 schreef sasquatsch het volgende:
Verstappen en Van der Garde over 10 minuten in Peptalk op Ziggo Sport.
Vast wel!quote:Op maandag 11 januari 2016 19:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat online ergens bij horizon.tv?
Ow hij doet het welquote:
quote:Steijn Schothorst racet komend jaar voor het Spaanse Campos in de GP3 Series.
De 21-jarige Nederlander keert terug in de singleseaters na een jaar in de Renault Sport Trophy. Eerder was hij met succes actief in de Formule Renault 2.0 en eindigde hij in 2014 als tweede in de Masters of Formula 3 op Circuit Park Zandvoort, achter Max Verstappen.
Eind december kwam Schothorst in actie tijdens de collectieve post-season test van de GP3 en maakte daar voldoende indruk om een contract bij Campos af te dwingen. Bij het Spaanse team wordt hij teamgenoot van Alex Palou en Konstantin Tereschenko. De Nederlander vertelde: “Ik ben extreem blij dat ik dit seizoen kan samenwerken met Campos Racing. Ik ben zeer gemotiveerd om alles te geven. Ik weet zeker dat ik samen met het team sterke resultaten kan boeken gedurende het seizoen.”
De Spanjaard Palou eindigde afgelopen jaar als derde in de F3 Euroformula Open. Tereschenko won het Spaans F3-kampioenschap en werd vicekampioen in de Euroformula Open. Ook nam hij deel aan de laatste twee GP3-ronden van het seizoen.
De eerste test van het nieuwe seizoen staat van 22 tot 24 maart gepland op Estoril, gevolgd door een tweedaagse test op 7 en 8 april in Valencia en 20 en 21 april in Barcelona.
quote:Pons Racing has signed Beitske Visser and Alex Bosak for the 2016 Formula V8 3.5 season.
Dutch racer Visser, 20, spent two seasons competing in the previous Formula Renault 3.5 series with AVF Formula, collecting four points finishes, including a best result of fifth at Jerez in 2014.
"Formula V8 3.5 is a very strong championship and I'm looking forward to being behind the wheel again," commented Visser, who also made selected GP3 outings in 2014 and 2015.
"I had the opportunity to work with the team during the private test sessions in Barcelona and I felt instantly at home. I have arrived at the best moment of my career and I feel it's time to deliver now."
Poland's Bosak, 22, makes the switch from GP3 to F3.5 on a two-year deal.
"I'm coming from GP3, and the Formula V8 3.5 car is completely different, but it really suits my driving style," said Bosak, who tested F3.5 machinery with Fortec during the post-season period.
"I'm hungry to drive the car again in Barcelona after a long winter break!"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |