abonnement Unibet Coolblue
pi_129168494
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen rele grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129168543
pi_129168548
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:02 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Nee geen die :6 :P


*O*
Die is ook super! :Y
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:05:46 #4
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129168550
:* voor minthy
pi_129168583
pindazakje
pi_129168607
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:05 schreef Gray het volgende:

[..]

Die is ook super! :Y
Yey, nu mag je een wens doen!
pi_129168608
pi_129168643
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:07 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Yey, nu mag je een wens doen!
Ik wens...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:33:06 #9
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129169634
Jullie ouwehoeren teveel!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_129169694
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:33 schreef Murmeli het volgende:
Jullie ouwehoeren teveel!
Dit was toch een slowchat-achtig topic met een specifiek onderwerp? :@
pi_129170553
Ik wil eigenlijk stoppen met liegen. Hoe kan ik aan mensen duidelijk maken dat het niet goed met me gaat, maar zonder dat ze denken dat ik grote problemen heb? Ik gebruik nu woorden als "redelijk" en "aardig", maar eigenlijk gaat het heel slecht. Ik wil voor nu nog niet dat ze er achter komen totdat ik iets officieels heb.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129170657
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:53 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik wil eigenlijk stoppen met liegen. Hoe kan ik aan mensen duidelijk maken dat het niet goed met me gaat, maar zonder dat ze denken dat ik grote problemen heb? Ik gebruik nu woorden als "redelijk" en "aardig", maar eigenlijk gaat het heel slecht. Ik wil voor nu nog niet dat ze er achter komen totdat ik iets officieels heb.
Zelf ben ik groot voorstander van gewoon de waarheid vertellen, al ben ik er zelf achter gekomen dat dat niet altijd even...tactisch is :')
Anders zeg je gewoon dat het niet goed met je gaat ipv dat het heel slecht met je gaat? Als je je op de vlakte houdt, dan weten anderen ook niks en kunnen er eventueel geen rekening mee houden.
pi_129170905
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zelf ben ik groot voorstander van gewoon de waarheid vertellen, al ben ik er zelf achter gekomen dat dat niet altijd even...tactisch is :')
Anders zeg je gewoon dat het niet goed met je gaat ipv dat het heel slecht met je gaat? Als je je op de vlakte houdt, dan weten anderen ook niks en kunnen er eventueel geen rekening mee houden.
Dat heb ik gemerkt ja, om je lekker de 'de waarheid' te vertellen....
Vertel het dan maar gewoon niet.
pi_129170924
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zelf ben ik groot voorstander van gewoon de waarheid vertellen, al ben ik er zelf achter gekomen dat dat niet altijd even...tactisch is :')
Anders zeg je gewoon dat het niet goed met je gaat ipv dat het heel slecht met je gaat? Als je je op de vlakte houdt, dan weten anderen ook niks en kunnen er eventueel geen rekening mee houden.
Het is nu wel zo dat een groep het al wel weet en een groep niet, maar ik wil eigenlijk niet meer liegen tegen de groep die het niet weet.
Dat het soms niet tactisch is kan me nu eigenlijk helemaal niks meer schelen. Ik heb toch niets te verliezen. Het is nu niet zo alsof ik nu opeens wel een heel bruisend sociaal leven heb.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129170938
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:00 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Dat heb ik gemerkt ja, om je lekker de 'de waarheid' te vertellen....
Vertel het dan maar gewoon niet.
Je kunt moeilijk, als mensen vragen hoe het met je is, helemaal niks zeggen ;)
pi_129170984
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je kunt moeilijk, als mensen vragen hoe het met je is, helemaal niks zeggen ;)
Ik (en veel mensen met mij) gaan dan sociaal gewenst "goed!" antwoorden. Niet altijd even handig :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129170986
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je kunt moeilijk, als mensen vragen hoe het met je is, helemaal niks zeggen ;)
Ja gaat goed, zeg je dan...
pi_129171010
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:00 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het is nu wel zo dat een groep het al wel weet en een groep niet, maar ik wil eigenlijk niet meer liegen tegen de groep die het niet weet.
Dat het soms niet tactisch is kan me nu eigenlijk helemaal niks meer schelen. Ik heb toch niets te verliezen. Het is nu niet zo alsof ik nu opeens wel een heel bruisend sociaal leven heb.
Reken er maar op dat een groot deel je daarna in de steek zal laten, maar ik zeg: Good riddance :P

En wie weet brengt zo'n stap je nog iets goeds, je weet maar nooit.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 23:03:01 #19
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129171043
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:01 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik (en veel mensen met mij) gaan dan sociaal gewenst "goed!" antwoorden. Niet altijd even handig :+
Met mij gaat het altijd goed
pi_129171103
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:03 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Met mij gaat het altijd goed
Met mij ook, het gaat altijd top!

Totdat je uitvalt, er zijn heel wat mensen ontzettend pissig geweest :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129171104
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:01 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik (en veel mensen met mij) gaan dan sociaal gewenst "goed!" antwoorden. Niet altijd even handig :+
Ik doe dat ook met een dikke smile. Dat kan je wel doen als je kleine dingetjes hebt, maar als je te maken hebt met functioneringsproblematiek, dan ben je gewoon glashard aan het liegen. Daar wil ik dus vanaf.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129171114
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:01 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ja gaat goed, zeg je dan...
Ja uhm...dat is dus liegen en comp_lex heeft aangegeven dat niet meer te willen.
Dan kun je beter nog een halve waarheid vertellen, zoals ik in het door jou als 1e gequote antwoord al aangaf ;)

Zeggen dat het goed met je gaat terwijl het juist ontzettend kut gaat werkt vaak averechts, omdat mensen je rare (door de depressie veroorzaakte) gedrag gaan interpreteren alsof je dat bewust doet.
pi_129171121
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je kunt moeilijk, als mensen vragen hoe het met je is, helemaal niks zeggen ;)
Tuurlijk wel, gewoon erover heen praten. Vragen ze door, dan geef je aan dat je het liever hebt over hoe het met hen gaat, of simpelweg dat je het liever niet over jezelf hebt.

In sommige gevallen vragen mensen iets in de hoop op dezelfde wedervraag. ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Reken er maar op dat een groot deel je daarna in de steek zal laten, maar ik zeg: Good riddance :P

En wie weet brengt zo'n stap je nog iets goeds, je weet maar nooit.
Ook waar. :Y
pi_129171194
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:01 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik (en veel mensen met mij) gaan dan sociaal gewenst "goed!" antwoorden. Niet altijd even handig :+
Ik zei altijd dat het wel aardig ging, of vertelde een verhaaltje over iets leuks dat ik had meegemaakt (als afleidingmaneuvre), maar dat was dus ietswat gelogen (mede omdat ik simpelweg niet doorhad hoe slecht het met me ging, ik dacht dat het normaal was).
pi_129171198
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Reken er maar op dat een groot deel je daarna in de steek zal laten, maar ik zeg: Good riddance :P

En wie weet brengt zo'n stap je nog iets goeds, je weet maar nooit.
Ik word over het algemeen toch al in de steek gelaten, dus dat boeit me niet echt. Zoals ik al zei: ik heb niets te verliezen. Ik hoop ook dat het misschien tot iets beters leidt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129171219
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:04 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik doe dat ook met een dikke smile. Dat kan je wel doen als je kleine dingetjes hebt, maar als je te maken hebt met functioneringsproblematiek, dan ben je gewoon glashard aan het liegen. Daar wil ik dus vanaf.
Ik zag het niet zozeer als liegen, maar meer als zelfbescherming. Zolang ik anderen in het ongewisse liet konden ze me ook niet bestoken met lastige vragen ;)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129171236
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:04 schreef Gray het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, gewoon erover heen praten.
Jongens, even voor de duidelijkheid. Met niks zeggen bedoel ik -letterlijk- niks zeggen en niet iets anders.
pi_129171282
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zei altijd dat het wel aardig ging, of vertelde een verhaaltje over iets leuks dat ik had meegemaakt (als afleidingmaneuvre), maar dat was dus ietswat gelogen (mede omdat ik simpelweg niet doorhad hoe slecvht het met me ging, ik dacht dat het normaal was).
Ik ben een meester in het gesprekken op andere onderwerpen over laten gaan. Als het me te dichtbij kwam dan kletste ik zo de andere kant op :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129171294
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zei altijd dat het wel aardig ging, of vertelde een verhaaltje over iets leuks dat ik had meegemaakt (als afleidingmaneuvre), maar dat was dus ietswat gelogen (mede omdat ik simpelweg niet doorhad hoe slecht het met me ging, ik dacht dat het normaal was).
Zeer herkenbaar
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129171298
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:04 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik doe dat ook met een dikke smile. Dat kan je wel doen als je kleine dingetjes hebt, maar als je te maken hebt met functioneringsproblematiek, dan ben je gewoon glashard aan het liegen. Daar wil ik dus vanaf.
Oke, dan lieg ik al een heel tijdje tegen de mensen....
pi_129171379
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:08 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Oke, dan lieg ik al een heel tijdje tegen de mensen....
En? Helpt dat? :)
pi_129171451
Ik zeg gewoon altijd alles :'). Hoe kut, suicidaal of geweldig het ook wel niet is :'). Waarom zou ik een blad voor de mond houden? Like, for real, waarom een blad?

Omdat iemand me dan zou afwijzen? Fuck him :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129171491
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Jongens, even voor de duidelijkheid. Met niks zeggen bedoel ik -letterlijk- niks zeggen en niet iets anders.
Dat is ook een optie, al jaag je er evengoed mensen mee weg als de waarheid zeggen, al kunnen ze er op deze wijze aanstoot aan nemen.
pi_129171513
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zeg gewoon altijd alles :'). Hoe kut, suicidaal of geweldig het ook wel niet is :'). Waarom zou ik een blad voor de mond houden? Like, for real, waarom een blad?

Omdat iemand me dan zou afwijzen? Fuck him :').
^O^
pi_129171545
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En? Helpt dat? :)
Ja eigenlijk wel. heel raar maar dat is een standaard antwoord.
Als je zegt dat het slecht gaat vragen ze van: hoezo ?
Ik wil gewoon geen aansteller zijn eerlijk gezegd dus daarom zeg ik gewoon: het gaat goed.
heel soms vliegt het eruit en dan gaat het ook KUT.
pi_129171559
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zeg gewoon altijd alles :'). Hoe kut, suicidaal of geweldig het ook wel niet is :'). Waarom zou ik een blad voor de mond houden? Like, for real, waarom een blad?

Omdat iemand me dan zou afwijzen? Fuck him :').
Helemaal mee eens hoor. :Y Immers was de oprechtheid van de vraag dan een leugen van hun kant.
pi_129171610
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zeg gewoon altijd alles :'). Hoe kut, suicidaal of geweldig het ook wel niet is :'). Waarom zou ik een blad voor de mond houden? Like, for real, waarom een blad?

Omdat iemand me dan zou afwijzen? Fuck him :').
Ik heb al niemand om echt op te kunnen terugvallen eigenlijk. Ik heb geen sociaal netwerk. Ieder beetje contact vind ik al supergeweldig.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129171612
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:11 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat is ook een optie, al jaag je er evengoed mensen mee weg als de waarheid zeggen, al kunnen ze er op deze wijze aanstoot aan nemen.
Als ik ze hier nu mee wegjaag, had ik ze een aantal maand later wel weggejaagd met iets anders :'). Als ze dan al bij me blijven, blijven ze ook onder andere kut situaties bij me.

Et voila; weer een nieuwe vriend of vriendin er bij.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129171672
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als ik ze hier nu mee wegjaag, had ik ze een aantal maand later wel weggejaagd met iets anders :'). Als ze dan al bij me blijven, blijven ze ook onder andere kut situaties bij me.

Et voila; weer een nieuwe vriend of vriendin er bij.
Hoe gaat het met je?
pi_129171694
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:13 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb al niemand om echt op te kunnen terugvallen eigenlijk. Ik heb geen sociaal netwerk. Ieder beetje contact vind ik al supergeweldig.
Maar je zei net dat je een groep mensen dit en een groep mensen dat???
pi_129171729
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zeg gewoon altijd alles :'). Hoe kut, suicidaal of geweldig het ook wel niet is :'). Waarom zou ik een blad voor de mond houden? Like, for real, waarom een blad?

Omdat iemand me dan zou afwijzen? Fuck him :').
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik denk dat ik door deze reden.
''omdat ik zei dat het kut ging'' ontslagen oftewel me contract werd niet verlengd.

Ook al deed ik me stinkende best en was er niks aan de hand in de winkel.
me collega's/goede kennissen denken dat het super gaat.
Maar dat is niet zo...

Conclusie vertel dat het altijd goed gaat als ze erom vragen op je werk.
pi_129171732
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:13 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb al niemand om echt op te kunnen terugvallen eigenlijk. Ik heb geen sociaal netwerk. Ieder beetje contact vind ik al supergeweldig.
Dat vind ik een prachtig grondbeginsel weet je dat?
pi_129171734
Ieder nadeel hep z'n voordeel: zeker een kledingmaat afgevallen. Pakte vanmiddag gewoontegetrouw de broekmaat die ik nodig dacht te hebben. Broek passen en nog voordat ik de broek over m'n billen had, wist ik al dat ie veel te groot zou zijn :')
Live for now, forget forever
pi_129171738
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:12 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel. heel raar maar dat is een standaard antwoord.
Als je zegt dat het slecht gaat vragen ze van: hoezo ?
Ik wil gewoon geen aansteller zijn eerlijk gezegd dus daarom zeg ik gewoon: het gaat goed.
heel soms vliegt het eruit en dan gaat het ook KUT.
Maar je bent geen aansteller als je de waarheid alleen maar neerkwakt :)
pi_129171778
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:16 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend zijn, maar ik denk dat ik door deze reden.
''omdat ik zei dat het kut ging'' ontslagen oftewel me contract werd niet verlengd.


Ook al deed ik me stinkende best en was er niks aan de hand in de winkel.
me collega's/goede kennissen denken dat het super gaat.
Maar dat is niet zo...

Conclusie vertel dat het altijd goed gaat als ze erom vragen op je werk.
Vandaar ook dat je het ook tactisch moet doen ;)
pi_129171812
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:16 schreef Vogeltje88 het volgende:
Ieder nadeel hep z'n voordeel: zeker een kledingmaat afgevallen. Pakte vanmiddag gewoontegetrouw de broekmaat die ik nodig dacht te hebben. Broek passen en nog voordat ik de broek over m'n billen had, wist ik al dat ie veel te groot zou zijn :')
Herkenbaar... :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129171831
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Hoe gaat het met je?
We naderen dat rock bottom moment waar we het gisteren nog over hebben gehad. Slowly, but steadily. Een hele dag thuis gezeten, beetje luister boeken af wezen spelen, op de bank hangen, de was doen. Ik moet ook eens maar een testament in elkaar knallen, gezien ik geen broers of zussen heb en niet met de familie kan opschieten heb ik ook liever dat (in welke omstandigheden dan ook) het naar bekenden van me zal gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129171922
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

We naderen dat rock bottom moment waar we het gisteren nog over hebben gehad. Slowly, but steadily. Een hele dag thuis gezeten, beetje luister boeken af wezen spelen, op de bank hangen, de was doen. Ik moet ook eens maar een testament in elkaar knallen, gezien ik geen broers of zussen heb en niet met de familie kan opschieten heb ik ook liever dat (in welke omstandigheden dan ook) het naar bekenden van me zal gaan.
Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht wat er met mijn spullen gebeurt, mocht ik plotsling komen te overlijden. Maar aan de andere kant, als ik dood ben, wat ga ik er dan van merken! :P
pi_129171965
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar je zei net dat je een groep mensen dit en een groep mensen dat???
Ja, mensen die aardig tegen me doen en me accepteren. Daar is helaas alles mee gezegd. Ik heb verder totaal geen klik met die mensen. Als puntje bij paaltje komt, dan zijn ze in geen verste verte te bekennen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129172002
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:16 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend zijn, maar ik denk dat ik door deze reden.
''omdat ik zei dat het kut ging'' ontslagen oftewel me contract werd niet verlengd.

Ook al deed ik me stinkende best en was er niks aan de hand in de winkel.
me collega's/goede kennissen denken dat het super gaat.
Maar dat is niet zo...

Conclusie vertel dat het altijd goed gaat als ze erom vragen op je werk.
Dat is mij een te simpele conclusie.

Die is echt te makkelijk. Ik heb vaak genoeg gezegd op het werk dat het kut ging en heb daar altijd(!) respect voor gekregen, nooit ontslagen voor geweest.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129172046
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:21 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ja, mensen die aardig tegen me doen en me accepteren. Daar is helaas alles mee gezegd. Ik heb verder totaal geen klik met die mensen. Als puntje bij paaltje komt, dan zijn ze in geen verste verte te bekennen.
Maar zij zijn wel onderdeel van je sociale netwerk :)
pi_129172047
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar je bent geen aansteller als je de waarheid alleen maar neerkwakt :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vandaar ook dat je het ook tactisch moet doen ;)
Hoe weten de mensen nou of je de waarheid spreekt, als je altijd vrolijk bent geweest en nu opeens depressief.

Ik weet niet wat je met tactisch bedoelt, maar ik heb er van geleerd.
pi_129172052
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

We naderen dat rock bottom moment waar we het gisteren nog over hebben gehad. Slowly, but steadily. Een hele dag thuis gezeten, beetje luister boeken af wezen spelen, op de bank hangen, de was doen. Ik moet ook eens maar een testament in elkaar knallen, gezien ik geen broers of zussen heb en niet met de familie kan opschieten heb ik ook liever dat (in welke omstandigheden dan ook) het naar bekenden van me zal gaan.
Put uit mijn ervaring en let op hoe je het doet. Draag je pijn niet over aan anderen. En vooral, besef dat je vanaf rock bottom alleen nog maar omhoog kan. Het licht is het best zichtbaar vanuit het donker. Blijf kijken. Staar terug naar die afgrond.

En denk ook aan wat ik je zei over wat je daadwerkelijk ten einde wil brengen: je ljden, net je leven. En dat kan! Jj kan dat, net als ik dat heb gedaan!
pi_129172063
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:16 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat vind ik een prachtig grondbeginsel weet je dat?
Maar de hoop dat er beter contact zou komen is inmiddels wel verdwenen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129172100
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:22 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

[..]

Hoe weten de mensen nou of je de waarheid spreekt, als je altijd vrolijk bent geweest en nu opeens depressief.

Ik weet niet wat je met tactisch bedoelt, maar ik heb er van geleerd.
Wat ik met tactisch bedoel? Simpel: Het is niet -altijd- het juiste moment om de beerput open te gooien :)
pi_129172110
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:22 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar de hoop dat er beter contact zou komen is inmiddels wel verdwenen.
Kan jij in de toekomst kijken?
pi_129172216
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar zij zijn wel onderdeel van je sociale netwerk :)
Ik zie dat niet zo. Medestudenten, collega's etc zijn geen onderdeel van mijn sociale netwerk. Ze zijn hoogstens onderdeel van mijn professionele netwerk.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129172304
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:26 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zie dat niet zo. Medestudenten, collega's etc zijn geen onderdeel van mijn sociale netwerk. Ze zijn hoogstens onderdeel van mijn professionele netwerk.
Je leeft ook in een sociale omgang met ze, zelfs al is dat in een professionele omgeving. Waar jij dat niet zo ziet, zie ik dat wel en ik denk anderen ook. Zij zijn in jouw leven, jij in de hunne. :)
pi_129172305
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat ik met tactisch bedoel? Simpel: Het is niet -altijd- het juiste moment om de beerput open te gooien :)
Dat heb ik gemerkt ja, daarom vind ik het gewoon makkelijker om gewoon 'goed' te zeggen.
De meeste mensen kunnen er toch geen reet aan doen, en ik heb geen zin om het uitteleggen.
pi_129172311
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:26 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zie dat niet zo. Medestudenten, collega's etc zijn geen onderdeel van mijn sociale netwerk. Ze zijn hoogstens onderdeel van mijn professionele netwerk.
Maar dan heb je dus wel -een- netwerk :)
pi_129172372
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:22 schreef Gray het volgende:

[..]

Put uit mijn ervaring en let op hoe je het doet. Draag je pijn niet over aan anderen. En vooral, besef dat je vanaf rock bottom alleen nog maar omhoog kan. Het licht is het best zichtbaar vanuit het donker. Blijf kijken. Staar terug naar die afgrond.

En denk ook aan wat ik je zei over wat je daadwerkelijk ten einde wil brengen: je ljden, net je leven. En dat kan! Jj kan dat, net als ik dat heb gedaan!
Je hebt helemaal gelijk. In mijn geval is de oplossing doodsimpel als ik een correct functioneren sociaal netwerk had. Dezelfde oplossing is helaas bijna onmogelijk voor me om te implementeren wegens het gebrek van zo'n netwerk.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129172445
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:29 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. In mijn geval is de oplossing doodsimpel als ik een correct functioneren sociaal netwerk had. Dezelfde oplossing is helaas bijna onmogelijk voor me om te implementeren wegens het gebrek van zo'n netwerk.
Heb je wel eens dat wanneer je iets zoekt dat je lange tijd kwijt was totaal niet kan vinden? En wanneer je toevallig door je laatjes struint je het plots tegenkomt?
pi_129172492
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:23 schreef Gray het volgende:

[..]

Kan jij in de toekomst kijken?
Nee, maar mijn geduld, hoop e.d. is wel eindig. Ik werk nu met sociale deadlines om niet meer achterstand op te lopen t.o.v. de samenleving. Ik geef iets een halfjaar of een heel jaar. Als het niet goed is gekomen, dan kan ik de hoop wel opgeven. Gelukkig loop ik nu bij het UCP. Ik vind het wel goed van mezelf dat ik daarheen ben gegaan. Die mensen luisteren tenminste naar m'n gevoelens en m'n gedachten.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129172569
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:27 schreef Gray het volgende:

[..]

Je leeft ook in een sociale omgang met ze, zelfs al is dat in een professionele omgeving. Waar jij dat niet zo ziet, zie ik dat wel en ik denk anderen ook. Zij zijn in jouw leven, jij in de hunne. :)
Ik ben amper in hun leven. Ik word gezien als een poppetje in een computerspel. Soms ben ik zelfs een obstakel in hun leven.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129172656
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:27 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Dat heb ik gemerkt ja, daarom vind ik het gewoon makkelijker om gewoon 'goed' te zeggen.
De meeste mensen kunnen er toch geen reet aan doen, en ik heb geen zin om het uitteleggen.
Ik vind het serieus moeilijk om 'goed' te zeggen, wanneer ik me kut voel. :').

Echt, het heeft me op relationeel, sociaal en professioneel vlak alleen maar geholpen om geen blad voor de mond te nemen.

En dan natuurlijk niet op de

Ja hoe voel je je?
Ku-hu-uuut..

Ja maar waarom dan?
Ja, dat weeet ik niet...

manier..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129172657
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dan heb je dus wel -een- netwerk :)
Ja, maar dat vind ik niet voldoende. Ik wil eens met enig regelmaat op een terrasje zitten met mensen waar ik goed mee overweg kan en waar ik veel dingen bij kwijt kan. Iets ontzettend simpels als dat kan ik niet voor elkaar krijgen, ook al accepteren mensen mij nu veel meer. Ik heb dat nog nooit voor elkaar gekregen. Laat ik maar niet beginnen over vakanties e.d. :')
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129172670
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:16 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend zijn, maar ik denk dat ik door deze reden.
''omdat ik zei dat het kut ging'' ontslagen oftewel me contract werd niet verlengd.

Ook al deed ik me stinkende best en was er niks aan de hand in de winkel.
me collega's/goede kennissen denken dat het super gaat.
Maar dat is niet zo...

Conclusie vertel dat het altijd goed gaat als ze erom vragen op je werk.
Ik zou niet willen werken voor een werkgever die eerlijkheid bestraft.
pi_129172703
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:31 schreef Gray het volgende:

[..]

Heb je wel eens dat wanneer je iets zoekt dat je lange tijd kwijt was totaal niet kan vinden? En wanneer je toevallig door je laatjes struint je het plots tegenkomt?
Ik weet wat je probeert te zeggen en ik switch direct naar sociale context: Nee, dat heb ik nog nooit gehad.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129172811
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:34 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik ben amper in hun leven. Ik word gezien als een poppetje in een computerspel. Soms ben ik zelfs een obstakel in hun leven.
Moet jij niet gewoon eens ophouden met het invullen van de gedachten van anderen over hoe zij over Lex denken?

Want wat heeft je dat nu in werkelijkheid opgebracht?

Als ik ga invullen, over hoe pietje, kareltje, minthje, appeltje en theelepeltje over mij denken, vul ik waarschijnlijk verkeerde verwachtingen in. Dan ben ik van te voren al meer angstig, ga ik me anders gedragen en rol ik van ellende in ellende.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129172870
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:37 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ja, maar dat vind ik niet voldoende. Ik wil eens met enig regelmaat op een terrasje zitten met mensen waar ik goed mee overweg kan en waar ik veel dingen bij kwijt kan. Iets ontzettend simpels als dat kan ik niet voor elkaar krijgen, ook al accepteren mensen mij nu veel meer. Ik heb dat nog nooit voor elkaar gekregen. Laat ik maar niet beginnen over vakanties e.d. :')
Waarom kun je dat niet voor elkaar krijgen? Mijn inziens kan iedereen dat voor elkaar krijgen behalve (en dit bedoel ik niet negatief) mensen met zware vormen van sociale stoornissen, zoals flink autistisch etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129172897
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Moet jij niet gewoon eens ophouden met het invullen van de gedachten van anderen over hoe zij over Lex denken?

Want wat heeft je dat nu in werkelijkheid opgebracht?

Als ik ga invullen, over hoe pietje, kareltje, minthje, appeltje en theelepeltje over mij denken, vul ik waarschijnlijk verkeerde verwachtingen in. Dan ben ik van te voren al meer angstig, ga ik me anders gedragen en rol ik van ellende in ellende.
Het is een conclusie dat ik trek uit de gedragingen van mensen richting mij en de kwaliteit van het contact. Daar kan ik al heel veel uit halen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129172943
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:34 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik ben amper in hun leven. Ik word gezien als een poppetje in een computerspel. Soms ben ik zelfs een obstakel in hun leven.
Zien zij dat zo, of denk jij hoe zij dat zien? Vraag je af of je altijd je gedachten moet geloven.
pi_129172989
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:45 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het is een conclusie dat ik trek uit de gedragingen van mensen richting mij en de kwaliteit van het contact. Daar kan ik al heel veel uit halen.
Sorry Lex, maar jij hebt mijn inziens nul ervaring qua sociaal contact, of let alone het lezen van sociaal contact.

En toch denk jij ervaren genoeg te zijn om mensen te kunnen lezen over hoe zij zich gedragen ten opzichte van jou, en waarom ze dat doen ...

Er klopt iets niet Lex!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129173072
Ik heb ook geen 'echte' vrienden, tenminste, niet iemand waar ik voor alles bij terecht kan. Wel een hoop vrienden die je begroet en waar je mee praat, als je ze ziet, meer niet. Al een paar jaar niet eigenlijk, maar het doet me niet meer zoveel. Binnenkort verhuis ik en dan hoop ik op een wat beter sociaal netwerk :') ik kijk er in ieder geval flink naar uit.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 20 juli 2013 @ 23:50:16 #75
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129173093
Als je kennis maakt met nondualiteit zal je nooit meer last van depressies hebben.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_129173117
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom kun je dat niet voor elkaar krijgen? Mijn inziens kan iedereen dat voor elkaar krijgen behalve (en dit bedoel ik niet negatief) mensen met zware vormen van sociale stoornissen, zoals flink autistisch etc.
Het is niet uitgesloten dat ik geen zware vormen van sociale stoornissen heb. Sterker nog, ze hebben het nog steeds over de kenmerken daarvan.
Mijn inziens kan ik het niet voor elkaar krijgen, omdat het contact voor mij gewoon barre slecht is. Het is allemaal van "hoi, doei", koetjes en kalfjes oppervlakkige bullshit. De enige die serieus genteresseerd is in mijn gevoelens en mijn gedachten is de psychiater. Helaas zit ik te twijfelen aan de oprechtheid, omdat ik vind dat gewoon een onderdeel is van zijn werk i.p.v. dat hij daadwerkelijk in mij genteresseerd is.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129173265
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sorry Lex, maar jij hebt mijn inziens nul ervaring qua sociaal contact, of let alone het lezen van sociaal contact.

En toch denk jij ervaren genoeg te zijn om mensen te kunnen lezen over hoe zij zich gedragen ten opzichte van jou, en waarom ze dat doen ...

Er klopt iets niet Lex!
Ik heb de meest duistere elementen gezien op het gebied van sociaal contact. Of beter gezegd: a-sociaal contact. Daarnaast weet ik heel goed hoe ik behandeld wil worden door anderen. Ik vind trouwens niet dat mijn verwachtingen te hoog zijn gegrepen, want ik weet dat er letterlijk miljoenen mensen zijn die met elkaar op een terrasje zitten en met elkaar op vakantie gaan.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129173278
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:49 schreef Erach het volgende:
Ik heb ook geen 'echte' vrienden, tenminste, niet iemand waar ik voor alles bij terecht kan. Wel een hoop vrienden die je begroet en waar je mee praat, als je ze ziet, meer niet. Al een paar jaar niet eigenlijk, maar het doet me niet meer zoveel. Binnenkort verhuis ik en dan hoop ik op een wat beter sociaal netwerk :') ik kijk er in ieder geval flink naar uit.
Je hebt helemaal niemand waar je echt alles bij kwijt zou kunnen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 23:55:17 #79
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129173315
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Zien zij dat zo, of denk jij hoe zij dat zien? Vraag je af of je altijd je gedachten moet geloven.
QFT! Ik begin er steeds meer achter te komen hoe ziekmakend gedachten kunnen zijn en hoe ver ze van de werkelijkheid zitten.
Hoe eerder je gedachten met een korreltje zout neemt des te beter!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129173381
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:50 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het is niet uitgesloten dat ik geen zware vormen van sociale stoornissen heb. Sterker nog, ze hebben het nog steeds over de kenmerken daarvan.
Mijn inziens kan ik het niet voor elkaar krijgen, omdat het contact voor mij gewoon barre slecht is. Het is allemaal van "hoi, doei", koetjes en kalfjes oppervlakkige bullshit. De enige die serieus genteresseerd is in mijn gevoelens en mijn gedachten is de psychiater. Helaas zit ik te twijfelen aan de oprechtheid, omdat ik vind dat gewoon een onderdeel is van zijn werk i.p.v. dat hij daadwerkelijk in mij genteresseerd is.
Je weet dat ik bij dit soort reacties enorm de jeukeritus krijg om je van die zolderkamer af te trekken en eens met je op stap te gaan.

Ik ben echt reuze benieuwd wat voor label je gaat krijgen, uit je reacties zou ik persoonlijk denken autisme (dat had ik je al eerder verteld) maar je neigt ook wel naar een enorme hoevelheid andere stoornissen.

Die oprechtheid van een psychiator/shrink whatever prik je zo door heen hoor, je merkt vanzelf of hij iets echt met je wil of dat het 'puur werk' is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129173432
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:50 schreef Comp_Lex het volgende:

Helaas zit ik te twijfelen aan de oprechtheid, omdat ik vind dat gewoon een onderdeel is van zijn werk i.p.v. dat hij daadwerkelijk in mij genteresseerd is.
Dat vind ik jammer. Ondanks dat het iemands werk is kan hij nog wel oprecht genteresseerd zijn.
Ik word betaald om mensen met ADHD en autisme te begeleiden naar zelfstandigheid. Daar hoort ook het gezamenlijk aanpakken en oplossen van problemen bij. Ik ben oprecht in mijn interesse naar de mensen die ik begeleid. Dat, de dankbaarheid die ik krijg en het plezier dat ik uit m'n werk haal zijn belangrijker voor mij dan welk loon ook.


Bedenk je ook dat de meeste mensen binnen de GGZ niet een heel riant salaris ontvangen maar het werk doen uit interesse of het houden van mensen :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129173438
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je hebt helemaal niemand waar je echt alles bij kwijt zou kunnen?
Niet in de vorm van vrienden, helaas. Gelukkig wl in de vorm van familie. Hopelijk verandert dat dus binnenkort.
pi_129173442
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:55 schreef Detroit het volgende:

[..]

QFT! Ik begin er steeds meer achter te komen hoe ziekmakend gedachten kunnen zijn en hoe ver ze van de werkelijkheid zitten.
Hoe eerder je gedachten met een korreltje zout neemt des te beter!
Of gewoon uitzet. Iets wat bij mij soms ook wel helpt. Uitzetten, niet aan denken. Dan kom je in zo'n waas terecht. Zo'n moment wat je hebt bij een goede film dat je even volledig van de kaart bent, of dat je een leuke chick ziet etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129173443
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je hebt helemaal niemand waar je echt alles bij kwijt zou kunnen?
Ik heb niemand waar ik me verhaal kwijt kan dan bij de psychiater.
Of laat ik het zo zeggen ik wil niemand er mee laten mee slepen hoe kut het wel niet is.
Ik heb per ongeluk bij n familie lid laten blijken en die is nu bezorgd.
pi_129173492
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:57 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat vind ik jammer. Ondanks dat het iemands werk is kan hij nog wel oprecht genteresseerd zijn.
Ik word betaald om mensen met ADHD en autisme te begeleiden naar zelfstandigheid. Daar hoort ook het gezamenlijk aanpakken en oplossen van problemen bij. Ik ben oprecht in mijn interesse naar de mensen die ik begeleid. Dat, de dankbaarheid die ik krijg en het plezier dat ik uit m'n werk haal zijn belangrijker voor mij dan welk loon ook.

Bedenk je ook dat de meeste mensen binnen de GGZ niet een heel riant salaris ontvangen maar het werk doen uit interesse of het houden van mensen :+
Dan is de vraag eigenlijk veel interessanter, heb jij wel eens mensen minder goed geholpen dan je zou kunnen? Omdat het gewoon een lul was bijv?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129173513
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Of gewoon uitzet. Iets wat bij mij soms ook wel helpt. Uitzetten, niet aan denken. Dan kom je in zo'n waas terecht. Zo'n moment wat je hebt bij een goede film dat je even volledig van de kaart bent, of dat je een leuke chick ziet etc.
Uitzetten? Denk niet aan ijsberen. Weet niet hoe jij dat doet, teach me 8-)
pi_129173516
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:58 schreef Erach het volgende:

[..]

Niet in de vorm van vrienden, helaas. Gelukkig wl in de vorm van familie. Hopelijk verandert dat dus binnenkort.
Bij mij is dat net andersom! Als ik het kan, (ik ben echt een noob) kan jij het ook!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:00:51 #88
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129173556
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:50 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

De enige die serieus genteresseerd is in mijn gevoelens en mijn gedachten is de psychiater. Helaas zit ik te twijfelen aan de oprechtheid, omdat ik vind dat gewoon een onderdeel is van zijn werk i.p.v. dat hij daadwerkelijk in mij genteresseerd is.
Misschien dat het mijn opvatting is in dezen, maar ondergraaf je de doeltreffendheid van de behandeling niet als je op zo'n manier naar de psychiater kijkt? Ik denk dat hij/zij juist gaat voor het helpen van de mens, en dus oprecht geneigd zijn jou te helpen.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129173558
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:58 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ik heb niemand waar ik me verhaal kwijt kan dan bij de psychiater.
Of laat ik het zo zeggen ik wil niemand er mee laten mee slepen hoe kut het wel niet is.
Ik heb per ongeluk bij n familie lid laten blijken en die is nu bezorgd.
Wat is het ergste dat je kan overkomen als je het verteld?

Dat je ze kwijtraakt? En ja, wat dan? Dan waren die 'vrienden' vanzelf ook wel wegegaan hoor. Want als ze er later achter komen dat jij nooit wat hebt verteld over je problemen kunnen ze je dat net zo goed kwalijk nemen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129173573
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Bij mij is dat net andersom! Als ik het kan, (ik ben echt een noob) kan jij het ook!
Het is op dit moment geen big issue voor me, maar het moet natuurlijk niet nog jaren gaan duren :+
pi_129173599
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik weet wat je probeert te zeggen en ik switch direct naar sociale context: Nee, dat heb ik nog nooit gehad.
Zolang je niet in de toekomst kijken kan: hou je ogen open. ;)

Of leer volledig gelukkig te zijn met je eigen gezelschap. Oscar Wilde dacht iig dat het gezond is:

En ik ook. :)
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:02:12 #92
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129173611
ik zei iets keibelangrijks :(
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 21 juli 2013 @ 00:03:17 #93
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129173663
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je weet dat ik bij dit soort reacties enorm de jeukeritus krijg om je van die zolderkamer af te trekken en eens met je op stap te gaan.

Ik ben echt reuze benieuwd wat voor label je gaat krijgen, uit je reacties zou ik persoonlijk denken autisme (dat had ik je al eerder verteld) maar je neigt ook wel naar een enorme hoevelheid andere stoornissen.

Die oprechtheid van een psychiator/shrink whatever prik je zo door heen hoor, je merkt vanzelf of hij iets echt met je wil of dat het 'puur werk' is.
Ik wil gerust een keer op stap gaan met mensen die ik mag. Ik wil trouwens niet direct naar het buitenland. Ik wil rustig beginnen met een lokale Center Parcs ofzo.
Ik weet niet wat ik kan doen aan de twijfel, maar ik weet wel dat ik daar gewoon terecht kan.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 00:03:31 #94
103397 minthy
Lief-ish
pi_129173673
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan is de vraag eigenlijk veel interessanter, heb jij wel eens mensen minder goed geholpen dan je zou kunnen? Omdat het gewoon een lul was bijv?
Nee! Ik zie altijd het goede in de mens, ook al kom ik flink gestoorde mensen tegen (oa mensen met een langdurig TBS-verleden). Al zijn het maar hele kleine zaken ;)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129173687
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is het ergste dat je kan overkomen als je het verteld?

Dat je ze kwijtraakt? En ja, wat dan? Dan waren die 'vrienden' vanzelf ook wel wegegaan hoor. Want als ze er later achter komen dat jij nooit wat hebt verteld over je problemen kunnen ze je dat net zo goed kwalijk nemen.
Nee, ik ben niet bang dat ik ze kwijt raak. maar ik vind het wel klote als ze bezorgd om me zijn.
En ik voel me dan ook een aanstellerig typ.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:03:58 #96
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129173691
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Of gewoon uitzet. Iets wat bij mij soms ook wel helpt. Uitzetten, niet aan denken. Dan kom je in zo'n waas terecht. Zo'n moment wat je hebt bij een goede film dat je even volledig van de kaart bent, of dat je een leuke chick ziet etc.
Dat zou helemaal fijn zijn. Maar mijn filosofie is dat je beter kunt gaan voor gedachten negeren, omdat het in wezen iets is dat deel van je is, en het uitzetten zou dat ontkennen zijn.

Al komt er af en toe zulke crap naar boven dat uitzetten wel ideaal zou zijn. :+.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129173716
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:59 schreef Erach het volgende:

[..]

Uitzetten? Denk niet aan ijsberen. Weet niet hoe jij dat doet, teach me 8-)
Rationeel nadenken. Wat is het ergste wat je kan gebeuren?

Boxjes aftikken..

Nog eens bekijken, niks ernstig dus.

Schroom van je schouders afgooien en gewoon naar binnenstappen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:05:00 #98
103397 minthy
Lief-ish
pi_129173737
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:02 schreef Paul het volgende:
ik zei iets keibelangrijks :(
Leg het eens wat beter uit dan? Hier kan niemand iets mee :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129173746
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Rationeel nadenken. Wat is het ergste wat je kan gebeuren?

Boxjes aftikken..

Nog eens bekijken, niks ernstig dus.

Schroom van je schouders afgooien en gewoon naar binnenstappen.
Die vlieger gaat niet altijd op (voor mij dan). Misschien voor een presentatie o.i.d.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:05:28 #100
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129173754
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:01 schreef Erach het volgende:

[..]

Het is op dit moment geen big issue voor me, maar het moet natuurlijk niet nog jaren gaan duren :+
Jaren? Je hebt geen jaren nodig om echt een goede vriend te maken :). Soms is een aantal week al voldoende.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129173811
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jaren? Je hebt geen jaren nodig om echt een goede vriend te maken :). Soms is een aantal week al voldoende.
Zo heb ik ook een keer een goede vriend gemaakt, maar dat is helaas ook weer snel verwaterd doordat ik stopte met de studie.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:06:39 #102
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129173814
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:57 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat vind ik jammer. Ondanks dat het iemands werk is kan hij nog wel oprecht genteresseerd zijn.
Ik word betaald om mensen met ADHD en autisme te begeleiden naar zelfstandigheid. Daar hoort ook het gezamenlijk aanpakken en oplossen van problemen bij. Ik ben oprecht in mijn interesse naar de mensen die ik begeleid. Dat, de dankbaarheid die ik krijg en het plezier dat ik uit m'n werk haal zijn belangrijker voor mij dan welk loon ook.

Bedenk je ook dat de meeste mensen binnen de GGZ niet een heel riant salaris ontvangen maar het werk doen uit interesse of het houden van mensen :+
Dank je voor deze post :)
Ik heb echt meer informatie nodig over de mensen voordat ik een goede beslissing kan maken. In de praktijk heb ik deze issue eigenlijk aan de kant gelegd.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 00:07:39 #103
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129173854
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:05 schreef Erach het volgende:

[..]

Die vlieger gaat niet altijd op. Misschien voor een presentatie o.i.d.
Hij gaat niet op als je er over na denkt :P :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:09:06 #104
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129173906
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik wil gerust een keer op stap gaan met mensen die ik mag.
Niet kwaad bedoeld hoor. Maar zijn er op dit moment berhaupt wel mensen die je mag?

Ik hoor jou namelijk veel over oppervlakkig zijn, gesprekken die het net niet zijn etc. Dan is het vinden van die mensen nog niet zo makkelijk. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129173927
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hij gaat niet op als je er over na denkt :P :)
Klopt. Maar soms is het wel moeilijk en krijgt ambivalentie het overwicht, bij mij dan, en dan ga ik mooi over op conflictvermijdend gedrag :+
  zondag 21 juli 2013 @ 00:09:40 #106
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129173932
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:03 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet bang dat ik ze kwijt raak. maar ik vind het wel klote als ze bezorgd om me zijn.
En ik voel me dan ook een aanstellerig typ.
Dus?

Ik zie niet in waarom je klote voelen een probleem zou zijn. En ik zie ook niet in waarom het een probleem zou zijn dat je je aanstellerig typ zou vinden. So what?

:D Waarom denk je daar uberhaupt over na? Wat is het probleem dat je jezelf een aansteller zou vinden? Mag dat niet? Niet van je vriendin? Of je moeder? Of je vrienden? Of van de maatschappij?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129173962
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:09 schreef Detroit het volgende:

[..]

Niet kwaad bedoeld hoor. Maar zijn er op dit moment berhaupt wel mensen die je mag?

Ik hoor jou namelijk veel over oppervlakkig zijn, gesprekken die het net niet zijn etc. Dan is het vinden van die mensen nog niet zo makkelijk. :).
Ik heb een tiental posts van hem gelezen en ik mag hem nu al.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:10:17 #108
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129173963
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:05 schreef minthy het volgende:

[..]

Leg het eens wat beter uit dan? Hier kan niemand iets mee :P
http://www.a-dvaita.nl/nondualiteit.htm

Veel mensen denken dat ze een individu zijn met een vrije wil, dat ze het
leven moeten controleren en de juiste keuzes moeten zien te maken.
De nondualiteit zet deze zienswijze volledig op z'n kop. Zowel onze vrije wil
als onze individualiteit zijn denkbeeldig. Non-dualiteit, ofwel a-dvaita,
betekent geen-twee. Alles is n bewustzijn en dit ene bewustzijn (dat wij zijn)
speelt hier in het universum een spel en bestuurt daarbij alles, het water,
de planten en bomen, de dieren en ook de mensen.

Het is het idee dat je een vrije wil hebt, die maakt dat we lichtelijk in paniek en angstig in het leven staan. Want wat als we verkeerde keuzes maken en wat als we in het verleden dingen anders hadden kunnen doen? Kortom, het hele idee van een vrije wil levert een hoop stress, frustratie, schuldgevoelens en irrationele angst op. Maar hebben we wel een vrije wil?

Kies jij ervoor om adem te halen?
Kies jij ervoor om je bloed te laten stromen en je spijsvertering te laten werken?
Kies jij ervoor wanneer je honger en dorst hebt en wanneer je naar het toilet moet?
Kies jij ervoor wanneer je slaap krijgt en wanneer je in slaap valt?

Kies jij hoe je je voelt?
Als wij als mensen dat zouden kunnen, zou iedereen intens gelukkig zijn!
Kies jij wat je denkt?
Het lijkt alsof wij kunnen kiezen wat we doen en wat we denken. Onderzoek uit de neurowetenschap wijst echter uit, dat wij geen gedachten creren, maar dat gedachten in ons ontstaan. Wij kiezen niet wat we denken! Het bekendste onderzoek is van neurowetenschapper Benjamin Libet. De proefpersonen mochten op een knop drukken, geheel uit 'vrije wil' op een willekeurig moment. Benjamin Libet kon al 200 tot 500 milliseconden voordat zij op de knop drukten op de monitor zien dat zij zouden gaan drukken. Uit recente onderzoeken komt naar voren dat onderzoekers al zes tot tien seconden van tevoren kunnen zien dat iemand op de knop gaat drukken.

Gedachten ontstaan geheel automatisch en na die activiteit van de hersenen, komt
een ander deel van de hersenen in actie waarbij over de eerdere gedane activiteit een verhaal wordt verzonnen. En van alle activiteit in onze hersenen, zijn wij ons maar van een minuscuul stukje bewust. Ons onbewuste verwerkt per seconde een half miljoen keer meer informatie dan ons bewuste. Ons verstand komt pas iets te weten als alle beslissingen al zijn genomen en is daarom niet meer dan een commentator op de tribune of twee Muppets op het balkon.

GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 21 juli 2013 @ 00:12:05 #109
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129174052
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jaren? Je hebt geen jaren nodig om echt een goede vriend te maken :). Soms is een aantal week al voldoende.
Het lijkt erop dat je soms nooit goede vrienden kan krijgen. Ik zie dat als een rele mogelijkheid voor mezelf.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 00:12:23 #110
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129174071
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:09 schreef Erach het volgende:

[..]

Klopt. Maar soms is het wel moeilijk en krijgt ambivalentie het overwicht, bij mij dan, en dan ga ik mooi over op conflictvermijdend gedrag :+
Ik snap het wel hoor, maar ik ga dan juist conflict uit de weg door alles te laten vallen. Als het vandaag niet lukt, dan morgen wel. No problemo :) Moeilijk is het altijd wel, beetje uit je comfort zone etc.

Ik heb er geen problemen mee als anderen me niet mogen, de andere optie, de wereld waarin je alleen omgaat met mensen die je wel mogen bestaat namelijk niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:13:11 #111
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129174110
quote:
4s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:10 schreef Erach het volgende:

[..]

Ik heb een tiental posts van hem gelezen en ik mag hem nu al.
Nou ja, ik herken het wel hoor, af en toe houd ik zelf ook mensen op afstand door bepaalde preoccupaties die niet kloppen. Zulke processen afbreken maakt je leven stukken fijner. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129174179
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:49 schreef Erach het volgende:
Ik heb ook geen 'echte' vrienden, tenminste, niet iemand waar ik voor alles bij terecht kan. Wel een hoop vrienden die je begroet en waar je mee praat, als je ze ziet, meer niet. Al een paar jaar niet eigenlijk, maar het doet me niet meer zoveel. Binnenkort verhuis ik en dan hoop ik op een wat beter sociaal netwerk :') ik kijk er in ieder geval flink naar uit.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:53 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik vind trouwens niet dat mijn verwachtingen te hoog zijn gegrepen, want ik weet dat er letterlijk miljoenen mensen zijn die met elkaar op een terrasje zitten en met elkaar op vakantie gaan.
Wellicht is het een idee voor jullie om minder te kijken naar de norm en meer naar jullie norm. Ik weet namelijk van mijzelf dat ik de voorkeur geef aan op mezelf zijn (wat net hetzelfde als alleen eenzaam zijn is!). Dat is mijn natuurlijke staat van wezen en maakt mij vrij en openhartig, voor mezelf en daarmee ook voor anderen.

Ik voel de laatste weken een verlangen naar 'communie', maar zie het niet als een gemis van, maar als een open uitnodiging nr. En dat gevoel van communie, dat ervaar ik ook hier. Ofschoon we tientallen, zo niet honderden kilometers verwijderd zijn, ik heb het gevoel dat jullie allen dicht bij me staan. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Gray op 21-07-2013 00:50:07 ]
  zondag 21 juli 2013 @ 00:14:59 #113
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129174193
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:09 schreef Detroit het volgende:

[..]

Niet kwaad bedoeld hoor. Maar zijn er op dit moment berhaupt wel mensen die je mag?

Ik hoor jou namelijk veel over oppervlakkig zijn, gesprekken die het net niet zijn etc. Dan is het vinden van die mensen nog niet zo makkelijk. :).
Tja, wat is mogen? Mensen doen tegenwoordig aardig tegen me, maar ik heb totaal geen klik met ze. Dat is waar het op neer komt. Als ze mij zien als een beste vriend, dan hebben ze echt hele lage eisen op sociaal gebied.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 00:15:50 #114
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129174228
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:12 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat je soms nooit goede vrienden kan krijgen. Ik zie dat als een rele mogelijkheid voor mezelf.
Dat lijkt misschien zo, het is niet zo. Echt Lex, je bent 1 van de weinige in dit topic waar ik nog steeds het meest vertrouwen in heb dat het ooit wel goed met je gaat komen. Ik wou dat ik dat over mezelf kon zeggen.

Je zoekt hulp
Je gaat naar verenigingen, studenten meets
Je hebt fok meets gedaan

Je bent dus goed bezig!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:16:32 #115
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129174255
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:13 schreef Detroit het volgende:

[..]

Nou ja, ik herken het wel hoor, af en toe houd ik zelf ook mensen op afstand door bepaalde preoccupaties die niet kloppen. Zulke processen afbreken maakt je leven stukken fijner. :).
Waarom? Waarom maakt dat het leven fijner?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129174263
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik snap het wel hoor, maar ik ga dan juist conflict uit de weg door alles te laten vallen. Als het vandaag niet lukt, dan morgen wel. No problemo :) Moeilijk is het altijd wel, beetje uit je comfort zone etc.

Ik heb er geen problemen mee als anderen me niet mogen, de andere optie, de wereld waarin je alleen omgaat met mensen die je wel mogen bestaat namelijk niet.
Ik heb nog nooit ruzie gehad zover ik me kan herinneren. Ja, wat woordenwisselingen, maar dat is zo bijgelegd.

Maargoed, ik heb voor vrij veel dingen angst (afwijzing, bellen, dwanggedachten), er is mee te leven (en tegen te vechten), maar het is natuurlijk niet altijd even leuk :')
pi_129174297
Tjah als je weet wat het triggert...

Ik wil een meisje _O-
En voel me op een rare manier eenzaam als ik dan mooie vrouwen zie lopen (ja alleen bij mooie vrouwen wel, ben wel kritisch)
Rustig aan.
pi_129174317
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:14 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Wellicht is het een idee voor jullie om minder te kijken naar de norm en meer naar jullie norm. Ik weet namelijk van mijzelf dat ik de voorkeur geef aan op mezelf zijn (wat net hetzelfde als alleen zijn is!). Dat is mijn natuurlijke staat van wezen en maakt mij vrij en openhartig, voor mezelf en daarmee ook voor anderen.

Ik voel de laatste weken een verlangen naar 'communie', maar zie het niet als een gemis van, maar als een open uitnodiging nr. En dat gevoel van communie, dat ervaar ik ook hier. Ofschoon we tientallen, zo niet honderden kilometers verwijderd zijn, ik heb het gevoel dat jullie allen dicht bij me staan. O+
Ik vind het op z'n tijd ontzettend fijn om alleen te zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik wel degelijk de behoefte heb om onder de mensen te komen, vriendschappen te maken e.d.
pi_129174324
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dus?

Ik zie niet in waarom je klote voelen een probleem zou zijn. En ik zie ook niet in waarom het een probleem zou zijn dat je je aanstellerig typ zou vinden. So what?

:D Waarom denk je daar uberhaupt over na? Wat is het probleem dat je jezelf een aansteller zou vinden? Mag dat niet? Niet van je vriendin? Of je moeder? Of je vrienden? Of van de maatschappij?
Omdat ik het zelf kut vind als iemand zich aanstelt. daarom.
Wat je zelf klote vind moet je zelf niet doen.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:18:36 #120
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129174353
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Tja, wat is mogen? Mensen doen tegenwoordig aardig tegen me, maar ik heb totaal geen klik met ze. Dat is waar het op neer komt. Als ze mij zien als een beste vriend, dan hebben ze echt hele lage eisen op sociaal gebied.
Zou je niet de conclusie kunnen trekken dat als je bijna nooit een klik ervaart dat je daar misschien ook zelf een bijdrage aan hebt? Het is een wisselwerking tussen twee personen.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129174372
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:17 schreef kingtoppie het volgende:
Tjah als je weet wat het triggert...

Ik wil een meisje _O-
En voel me op een rare manier eenzaam als ik dan mooie vrouwen zie lopen (ja alleen bij mooie vrouwen wel, ben wel kritisch)
Ik dacht ooit bij een meisje 'wow, had ik maar ooit zo'n meisje', een paar maanden later was het mijn vriendin ;) Ironisch genoeg is het door angstgerelateerde zaken van beide kanten ook weer geeindigd.
pi_129174425
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Tja, wat is mogen? Mensen doen tegenwoordig aardig tegen me, maar ik heb totaal geen klik met ze. Dat is waar het op neer komt. Als ze mij zien als een beste vriend, dan hebben ze echt hele lage eisen op sociaal gebied.
Dit heb ik ook wel. Soms voel ik me wel verheven ( :@ ) boven andere mensen terwijl ik een bijzonder laag zelfbeeld heb. Maar inderdaad heb ik ook niet snel een klik met iemand.
pi_129174442
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:19 schreef Erach het volgende:

[..]

Ik dacht ooit bij een meisje 'wow, had ik maar ooit zo'n meisje', een paar maanden later was het mijn vriendin ;) Ironisch genoeg is het door angstgerelateerde zaken van beide kanten ook weer geeindigd.
Cool, tjah, hoe oud ben jij en wat deed je toendertijd?
Rustig aan.
pi_129174446
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:55 schreef Detroit het volgende:

[..]

QFT! Ik begin er steeds meer achter te komen hoe ziekmakend gedachten kunnen zijn en hoe ver ze van de werkelijkheid zitten.
Hoe eerder je gedachten met een korreltje zout neemt des te beter!
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:59 schreef Erach het volgende:

[..]

Uitzetten? Denk niet aan ijsberen. Weet niet hoe jij dat doet, teach me 8-)
Focus! Tijdens een film gaat je aandacht op in het scherm, zo ook kan het tijdens elk aspect van je leven. Dan kunnen nog steeds gedachten langs komen, maar blijft je aandacht bij het moment. Net als dat iemand naast je gaat zitten terwijl je een film kijkt.

Soms worden we wel eens gek van alle chaos in het hoofd. Dan verschuift je aandacht eigenlijk van gedachte naar gedachte. Daarmee voed je je gedachten. Hoe langer je blijft focus houden, hoe minder die gedachten opkomen.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:20:35 #125
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129174462
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom? Waarom maakt dat het leven fijner?
Omdat ik niet vrolijk word van het moeten hebben van zo'n interne dialoog over hoe ik mij tot bepaalde personen verhoud. Heel erg vermoeiend. :P.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129174544
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:20 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Cool, tjah, hoe oud ben jij en wat deed je toendertijd?
Ik ben bijna 19 ( :') ), is anderhalf jaar geleden ongeveer. Wat ik deed? Voorstellen om te koken (over de sms natuurlijk), het was heel preuts allemaal, maar wel leuk.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:22:25 #127
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129174549
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb er geen problemen mee als anderen me niet mogen, de andere optie, de wereld waarin je alleen omgaat met mensen die je wel mogen bestaat namelijk niet.
Ik heb daar op zich ook geen problemen mee. Het is helaas zo dat mensen over het algemeen mij niet mogen. Er zijn uiteraard uitzonderingen, maar het zijn meer neutrale uitzonderingen dan dat het allemaal positief uitvalt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129174550
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:20 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Focus! Tijdens een film gaat je aandacht op in het scherm, zo ook kan het tijdens elk aspect van je leven. Dan kunnen nog steeds gedachten langs komen, maar blijft je aandacht bij het moment. Net als dat iemand naast je gaat zitten terwijl je een film kijkt.

Soms worden we wel eens gek van alle chaos in het hoofd. Dan verschuift je aandacht eigenlijk van gedachte naar gedachte. Daarmee voed je je gedachten. Hoe langer je blijft focus houden, hoe minder die gedachten opkomen.
Keb nu zo een moment dat ik nagenoeg gedachten steeds actief blokkeer, maar het onderliggende gevoel... Ik zou in dat gevoel zo mee kunnen gaan met mijn gedachten.

Krijg er wel een vol hoofd van van dat gedachten negeren.
Rustig aan.
pi_129174569
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:22 schreef Erach het volgende:

[..]

Ik ben bijna 19 ( :') ), is anderhalf jaar geleden ongeveer. Wat ik deed? Voorstellen om te koken (over de sms natuurlijk), het was heel preuts allemaal, maar wel leuk.
Neuh, meer in je leven zegmaar :P
Middelbare school dan neem ik aan?
Rustig aan.
pi_129174596
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:20 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Focus! Tijdens een film gaat je aandacht op in het scherm, zo ook kan het tijdens elk aspect van je leven. Dan kunnen nog steeds gedachten langs komen, maar blijft je aandacht bij het moment. Net als dat iemand naast je gaat zitten terwijl je een film kijkt.

Soms worden we wel eens gek van alle chaos in het hoofd. Dan verschuift je aandacht eigenlijk van gedachte naar gedachte. Daarmee voed je je gedachten. Hoe langer je blijft focus houden, hoe minder die gedachten opkomen.
In de tijd dat ik cht last had van dwanggedachten hielp vrijwel niets. Op cht actief bezig zijn na (zoals voetballen), maar een film kijken was dan toch echt te passief en dan ging mijn hoofd weer tekeer.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:24:21 #131
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129174638
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:14 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Wellicht is het een idee voor jullie om minder te kijken naar de norm en meer naar jullie norm. Ik weet namelijk van mijzelf dat ik de voorkeur geef aan op mezelf zijn (wat net hetzelfde als alleen zijn is!). Dat is mijn natuurlijke staat van wezen en maakt mij vrij en openhartig, voor mezelf en daarmee ook voor anderen.

Ik voel de laatste weken een verlangen naar 'communie', maar zie het niet als een gemis van, maar als een open uitnodiging nr. En dat gevoel van communie, dat ervaar ik ook hier. Ofschoon we tientallen, zo niet honderden kilometers verwijderd zijn, ik heb het gevoel dat jullie allen dicht bij me staan. O+
Van nature ben ik ook het liefst op mezelf. Ik heb geen moeite om 95% van de tijd op mezelf te zijn en geen contact te hebben met de buitenwereld, maar ik vind en wil wel dat ik op een gegeven moment met enig regelmaat onder de mensen moet komen. Helaas is het laatste al jaren niet meer gelukt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129174644
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:02 schreef Paul het volgende:
ik zei iets keibelangrijks :(
Zeker! :Y

Maar ik denk (jahaa, ik denk! :o) dat dt specifieke onderwerp nog een stapje verderop ligt. Velen hier hebben misschien nu meer aan een meer praktische aanpak. Daaruit kan het inzicht van nondualiteit eventueel ontstaan, maar alleen als zo'n iemand daar voor open staat. Iemand proberen te helpen die daar niet om vraagt werkt soms averechts. In dit geval is het een onderwerp dat wellicht nt even iets te ver van het bed af staat.

Het is goed bedoeld en niet onjuist geplaatst, dat besef ik. Ik bedank je dan ook hartelijk. :*
pi_129174652
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Neuh, meer in je leven zegmaar :P
Middelbare school dan neem ik aan?
Ja, tussen vwo 5 en 6 in zo ongeveer. Het klinkt misschien allemaal heel kinderlijk, maar ik ben vrij volwassen ingesteld :+
pi_129174690
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:03 schreef Detroit het volgende:

[..]

Dat zou helemaal fijn zijn. Maar mijn filosofie is dat je beter kunt gaan voor gedachten negeren, omdat het in wezen iets is dat deel van je is, en het uitzetten zou dat ontkennen zijn.

Al komt er af en toe zulke crap naar boven dat uitzetten wel ideaal zou zijn. :+.
Negeren? Hm... Ik benader het meer met de vraag: Aha... is dat zo? ;)
  zondag 21 juli 2013 @ 00:26:20 #135
103397 minthy
Lief-ish
pi_129174723
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:10 schreef Paul het volgende:

[..]

http://www.a-dvaita.nl/nondualiteit.htm

Veel mensen denken dat ze een individu zijn met een vrije wil, dat ze het
leven moeten controleren en de juiste keuzes moeten zien te maken.
De nondualiteit zet deze zienswijze volledig op z'n kop. Zowel onze vrije wil
als onze individualiteit zijn denkbeeldig. Non-dualiteit, ofwel a-dvaita,
betekent geen-twee. Alles is n bewustzijn en dit ene bewustzijn (dat wij zijn)
speelt hier in het universum een spel en bestuurt daarbij alles, het water,
de planten en bomen, de dieren en ook de mensen.

Het is het idee dat je een vrije wil hebt, die maakt dat we lichtelijk in paniek en angstig in het leven staan. Want wat als we verkeerde keuzes maken en wat als we in het verleden dingen anders hadden kunnen doen? Kortom, het hele idee van een vrije wil levert een hoop stress, frustratie, schuldgevoelens en irrationele angst op. Maar hebben we wel een vrije wil?

Kies jij ervoor om adem te halen?
Kies jij ervoor om je bloed te laten stromen en je spijsvertering te laten werken?
Kies jij ervoor wanneer je honger en dorst hebt en wanneer je naar het toilet moet?
Kies jij ervoor wanneer je slaap krijgt en wanneer je in slaap valt?

Kies jij hoe je je voelt?
Als wij als mensen dat zouden kunnen, zou iedereen intens gelukkig zijn!
Kies jij wat je denkt?
Het lijkt alsof wij kunnen kiezen wat we doen en wat we denken. Onderzoek uit de neurowetenschap wijst echter uit, dat wij geen gedachten creren, maar dat gedachten in ons ontstaan. Wij kiezen niet wat we denken! Het bekendste onderzoek is van neurowetenschapper Benjamin Libet. De proefpersonen mochten op een knop drukken, geheel uit 'vrije wil' op een willekeurig moment. Benjamin Libet kon al 200 tot 500 milliseconden voordat zij op de knop drukten op de monitor zien dat zij zouden gaan drukken. Uit recente onderzoeken komt naar voren dat onderzoekers al zes tot tien seconden van tevoren kunnen zien dat iemand op de knop gaat drukken.

Gedachten ontstaan geheel automatisch en na die activiteit van de hersenen, komt
een ander deel van de hersenen in actie waarbij over de eerdere gedane activiteit een verhaal wordt verzonnen. En van alle activiteit in onze hersenen, zijn wij ons maar van een minuscuul stukje bewust. Ons onbewuste verwerkt per seconde een half miljoen keer meer informatie dan ons bewuste. Ons verstand komt pas iets te weten als alle beslissingen al zijn genomen en is daarom niet meer dan een commentator op de tribune of twee Muppets op het balkon.

Die kost is me een beetje te zwaar op de maag voor een zaterdagavond _O-

Het zou best kunnen dat er een kern van waarheid in zit, maar het feit blijft dat mensen individuen zijn met elk een eigen karakter, zelfbeeld en eigengereidheid. Depressie en/of angst zijn vaak ook verklaarbaar vanuit de achtergrond (het zit bijvoorbeeld in de familielijn).
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129174750
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:24 schreef Erach het volgende:

[..]

Ja, tussen vwo 5 en 6 in zo ongeveer. Het klinkt misschien allemaal heel kinderlijk, maar ik ben vrij volwassen ingesteld :+
Is toch leuk joh, voor iemand koken, ik snap het probleem niet ;)
Gewoon leuk.
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:27:18 #137
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129174767
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:17 schreef kingtoppie het volgende:
Tjah als je weet wat het triggert...

Ik wil een meisje _O-
En voel me op een rare manier eenzaam als ik dan mooie vrouwen zie lopen (ja alleen bij mooie vrouwen wel, ben wel kritisch)
Heb jij ooit een vriendin gehad?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129174814
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:26 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Is toch leuk joh, voor iemand koken, ik snap het probleem niet ;)
Gewoon leuk.
Het was een en al leuk. Het was voor mij bovendien al een wonder dat het wederzijds was :D
pi_129174845
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb jij ooit een vriendin gehad?
:N
Rustig aan.
pi_129174853
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:28 schreef Erach het volgende:

[..]

Het was een en al leuk. Het was voor mij bovendien al een wonder dat het wederzijds was :D
*O*
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:29:56 #141
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129174888
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:28 schreef Erach het volgende:

[..]

Het was een en al leuk. Het was voor mij bovendien al een wonder dat het wederzijds was :D
Waarom heb jij zo'n laag zelfbeeld?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:30:26 #142
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129174905
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:28 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:N
Dan moet daar maar eens verandering in worden gebracht topper.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129174906
Maar om eerlijk te zijn heb ik nooit goed geweten of ik nou cht verliefd was. Ik vond haar wel degelijk leuk, en als ik dit typ wil ik er heeeeeel leuk van maken. Maar cht vlinders in mijn buik? Nee, zo ervaarde ik het niet.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:30:40 #144
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129174923
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:25 schreef Gray het volgende:

[..]

Negeren? Hm... Ik benader het meer met de vraag: Aha... is dat zo? ;)
Dat is denk ik het volgende stadium dat eraan zit te komen. Gedachten niet meer een op een als waarheid bestempelen, en er misschien zelfs op enig moment kostelijk om lachen omdat het te idioot voor woorden het is om te geloven. ;).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129174944
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:30 schreef Erach het volgende:
Maar om eerlijk te zijn heb ik nooit goed geweten of ik nou cht verliefd was. Ik vond haar wel degelijk leuk, en als ik dit typ wil ik er heeeeeel leuk van maken. Maar cht vlinders in mijn buik? Nee, zo ervaarde ik het niet.
Boeie....
Je hoeft niet aan andermans beschrijvingen te voldoen, jij vond haar heel leuk dus je vond hetfijn om tijd met haar door te brengen, lijkt mij genoeg.
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:31:27 #146
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129174960
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat lijkt misschien zo, het is niet zo. Echt Lex, je bent 1 van de weinige in dit topic waar ik nog steeds het meest vertrouwen in heb dat het ooit wel goed met je gaat komen. Ik wou dat ik dat over mezelf kon zeggen.

Je zoekt hulp
Je gaat naar verenigingen, studenten meets
Je hebt fok meets gedaan

Je bent dus goed bezig!
Ja, ik ben inderdaad goed bezig. Alleen vind ik dat het goede resultaat uitblijft. Dat kan natuurlijk nog altijd veranderen. Dat is ook een rele mogelijkheid, maar ik heb maar een beperkte hoeveelheid tijd en ik kan maar een beperkte hoeveelheid mensen tegenkomen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129174981
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom heb jij zo'n laag zelfbeeld?
Fouten in het verleden waarin angst wel een rol speelt maar waarvoor ik me zelf niet goed kan vergeven. Ook ben ik gepest geweest :Z
pi_129175047
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Boeie....
Je hoeft niet aan andermans beschrijvingen te voldoen, jij vond haar heel leuk dus je vond hetfijn om tijd met haar door te brengen, lijkt mij genoeg.
Ja, precies. Mijn gevoelenswereld is niet bijzonder duidelijk en ik heb vaak moeite met het uiten van gevoelens, maar dat ik haar hartstikke leuk vond is een feit. Als het niet zo 'raar' was verlopen durf ik een wedje te leggen dat we nog samen waren, maargoed, shit happens :+ Wat dat betreft probeer ik nuchter te blijven
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:33:50 #149
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129175055
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Zeker! :Y

Maar ik denk (jahaa, ik denk! :o) dat dt specifieke onderwerp nog een stapje verderop ligt. Velen hier hebben misschien nu meer aan een meer praktische aanpak. Daaruit kan het inzicht van nondualiteit eventueel ontstaan, maar alleen als zo'n iemand daar voor open staat. Iemand proberen te helpen die daar niet om vraagt werkt soms averechts. In dit geval is het een onderwerp dat wellicht nt even iets te ver van het bed af staat.

Het is goed bedoeld en niet onjuist geplaatst, dat besef ik. Ik bedank je dan ook hartelijk. :*
:@
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 21 juli 2013 @ 00:34:06 #150
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129175072
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:16 schreef Erach het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit ruzie gehad zover ik me kan herinneren. Ja, wat woordenwisselingen, maar dat is zo bijgelegd.

Maargoed, ik heb voor vrij veel dingen angst (afwijzing, bellen, dwanggedachten), er is mee te leven (en tegen te vechten), maar het is natuurlijk niet altijd even leuk :')
Ik heb persoonlijk van: als je er zelf niet uitkomt, dan is het misschien handig om hulp te gaan zoeken. Je moet er niet jaren er mee blijven zitten.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 00:34:50 #151
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129175108
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:30 schreef Erach het volgende:
Maar om eerlijk te zijn heb ik nooit goed geweten of ik nou cht verliefd was. Ik vond haar wel degelijk leuk, en als ik dit typ wil ik er heeeeeel leuk van maken. Maar cht vlinders in mijn buik? Nee, zo ervaarde ik het niet.
Ach, ik heb ook wel eens lange periodes met iemand samen wezen spenderen waar ik ook geen flinders had, deed me best er ook niet voor want die komen of ze komen niet. Bij haar was het hetzelfde, toen hebben we gewoon nog beetje besloten om door te modderen tot we onze eigen weg gingen. Het feit dat je wel een maatje hebt voor een periode om dat je toevallig in die periode, qua werk/wonen dicht in de buurt zit maakt het leven dan wel weer makkelijker.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:34:54 #152
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129175112
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:26 schreef minthy het volgende:

[..]

Die kost is me een beetje te zwaar op de maag voor een zaterdagavond _O-

Het zou best kunnen dat er een kern van waarheid in zit, maar het feit blijft dat mensen individuen zijn met elk een eigen karakter, zelfbeeld en eigengereidheid. Depressie en/of angst zijn vaak ook verklaarbaar vanuit de achtergrond (het zit bijvoorbeeld in de familielijn).
Het komt er gewoon op neer dat je je niet druk moet maken om het leven en alles vanzelf gaat :D
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 21 juli 2013 @ 00:35:28 #153
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129175135
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:31 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ja, ik ben inderdaad goed bezig. Alleen vind ik dat het goede resultaat uitblijft. Dat kan natuurlijk nog altijd veranderen. Dat is ook een rele mogelijkheid, maar ik heb maar een beperkte hoeveelheid tijd en ik kan maar een beperkte hoeveelheid mensen tegenkomen.
Hoelang ben jij serieus al bezig? Ik zit sinds Oktober 2012 in therapie, et toi?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129175136
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:34 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk van: als je er zelf niet uitkomt, dan is het misschien handig om hulp te gaan zoeken. Je moet er niet jaren er mee blijven zitten.
Nou, kijk. Ik vind bijvoorbeeld bellen niet fijn, maar doe het uiteindelijk toch. Het is niet zo dat ik het uit de weg ga. In het verleden heb ik wel hulp gehad hoor (waarvoor dank), maar nu begrijp ik het ietsje beter allemaal en is het niet meer zo hard nodig.
pi_129175155
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:33 schreef Erach het volgende:

[..]

Ja, precies. Mijn gevoelenswereld is niet bijzonder duidelijk en ik heb vaak moeite met het uiten van gevoelens, maar dat ik haar hartstikke leuk vond is een feit. Als het niet zo 'raar' was verlopen durf ik een wedje te leggen dat we nog samen waren, maargoed, shit happens :+ Wat dat betreft probeer ik nuchter te blijven
Wat liep er raar? Geen kans voor een date weer ofzo?
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:35:58 #156
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129175158
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:17 schreef Erach het volgende:

[..]

Ik vind het op z'n tijd ontzettend fijn om alleen te zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik wel degelijk de behoefte heb om onder de mensen te komen, vriendschappen te maken e.d.
Je bent een kloon van mij joh :)
Wij moeten eens een keer bij elkaar komen op een Fokmeet ofzo :)
Als je ouder bent dan 25, dan kun je je aanmelden bij mijn groep :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 00:36:32 #157
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129175179
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:32 schreef Erach het volgende:

[..]

Fouten in het verleden waarin angst wel een rol speelt maar waarvoor ik me zelf niet goed kan vergeven. Ook ben ik gepest geweest :Z
Niet negatief bedoeld, maar vind dat echt fascinerend (die angst), ken genoeg mensen die gepest zijn en nu echt een sterk sociaal leven hebben, stoot van een vriendin hebben etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:37:03 #158
103397 minthy
Lief-ish
pi_129175199
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:34 schreef Paul het volgende:

[..]

Het komt er gewoon op neer dat je je niet druk moet maken om het leven en alles vanzelf gaat :D
Dat zeg je tegen de verkeerde, jong! Ik heb piekeren en het mezelf druk maken tot een ware kunst verheven _O_
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:37:33 #159
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129175214
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:37 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat zeg je tegen de verkeerde, jong! Ik heb piekeren en het mezelf druk maken tot een ware kunst verheven _O_
Je bedoelt dat je dat leuk vindt?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_129175217
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ach, ik heb ook wel eens lange periodes met iemand samen wezen spenderen waar ik ook geen flinders had, deed me best er ook niet voor want die komen of ze komen niet. Bij haar was het hetzelfde, toen hebben we gewoon nog beetje besloten om door te modderen tot we onze eigen weg gingen. Het feit dat je wel een maatje hebt voor een periode om dat je toevallig in die periode, qua werk/wonen dicht in de buurt zit maakt het leven dan wel weer makkelijker.
Het is achteraf misschien ook wel beter, maar dat neemt niet weg dat het leuk was samen en dat je keihard hebt moeten janken :+
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:38:34 #161
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129175260
Ik piekerde vroeger ook wel eens, of dat ik niet kon slapen. Sinds ik mij verdiept heb in nondualiteit, heb ik daar nooit meer last van. En leef ik gewoon releaxed. En tegenslagen komen op maar gaan vanzelf weg, net zoals leuke dingen dat doen. :o
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 21 juli 2013 @ 00:38:45 #162
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129175268
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:18 schreef Detroit het volgende:

[..]

Zou je niet de conclusie kunnen trekken dat als je bijna nooit een klik ervaart dat je daar misschien ook zelf een bijdrage aan hebt? Het is een wisselwerking tussen twee personen.
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Ik vermoed ook dat het aan mij ligt, maar ik weet het nog niet zeker.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 00:38:57 #163
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129175277
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:37 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat zeg je tegen de verkeerde, jong! Ik heb piekeren en het mezelf druk maken tot een ware kunst verheven _O_
Ik moet vaak bij jou reacties enorm grijnzen, zie zo'n typische angstige dame bij een klein geluidje al de gordijnen in springen. Je doet er namelijk enorm luchtig over terwijl ik ook weet dat je enorme kut momenten hebt gehad.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:39:17 #164
103397 minthy
Lief-ish
pi_129175292
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:37 schreef Paul het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je dat leuk vindt?
Nee, absoluut niet. Ik doe m'n best om er vanaf te komen. Het nadeel is dat dit gedrag er al jarenlang ingesleten zit, dat heeft even tijd nodig :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129175293
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat liep er raar? Geen kans voor een date weer ofzo?
We zijn iets langer dan een half jaar samen geweest, daarna is het een en ander gebeurd, maar daar kan ik niet zomaar over vertellen :+
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:39:32 #166
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129175302
Dus hou nou op met piekeren in het topic:o
Ik heb jullie oplossing!!!
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_129175304
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:35 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je bent een kloon van mij joh :)
Wij moeten eens een keer bij elkaar komen op een Fokmeet ofzo :)
Als je ouder bent dan 25, dan kun je je aanmelden bij mijn groep :)
Nog iets meer dan 6 jaar wachten dus!
pi_129175321
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:39 schreef Paul het volgende:
Dus hou nou op met piekeren in het topic:o
Ik heb jullie oplossing!!!
Hoe?
Live for now, forget forever
pi_129175324
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:39 schreef Erach het volgende:

[..]

We zijn iets langer dan een half jaar samen geweest, daarna is het een en ander gebeurd, maar daar kan ik niet zomaar over vertellen :+
Geen kans voor een date weer ofzo?
Rustig aan.
pi_129175372
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niet negatief bedoeld, maar vind dat echt fascinerend (die angst), ken genoeg mensen die gepest zijn en nu echt een sterk sociaal leven hebben, stoot van een vriendin hebben etc.
Fascinerend? Nou, ik gun het mijn ergste vijand nog niet :')
  zondag 21 juli 2013 @ 00:41:37 #171
103397 minthy
Lief-ish
pi_129175396
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik moet vaak bij jou reacties enorm grijnzen, zie zo'n typische angstige dame bij een klein geluidje al de gordijnen in springen. Je doet er namelijk enorm luchtig over terwijl ik ook weet dat je enorme kut momenten hebt gehad.
Tof :')
Humor, zelfspot, luchtigheid, allemaal overlevingsmechanismen :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 21 juli 2013 @ 00:41:38 #172
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129175397
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:19 schreef Erach het volgende:

[..]

Dit heb ik ook wel. Soms voel ik me wel verheven ( :@ ) boven andere mensen terwijl ik een bijzonder laag zelfbeeld heb. Maar inderdaad heb ik ook niet snel een klik met iemand.
Zo voel ik me nooit eigenlijk. Ik probeer me wel zo veel mogelijk te conformeren en realistisch te blijven over de situatie.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129175416
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Geen kans voor een date weer ofzo?
Nee, dat zit er niet meer in. Denk ook niet dat ik dat nog wil, we zijn wel nog gewoon vrienden 8-)
pi_129175435
Keb het gevoel dat ik geen dingen doe met mijn leven.
Rustig aan.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:42:44 #175
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129175444
quote:
12s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:39 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Hoe?
Nouhou:

Wanneer we zijn ingezoomd kunnen onze overtuigingen nogal wat ellende veroorzaken. We zien onszelf als een afgescheiden individu die zelf kiest, denkt, voelt en handelt. Daarbij ontstaan angsten voor wat er in de toekomst zou kunnen gaan gebeuren, schuldgevoelens over wat er in het verleden is gebeurd en tevens frustratie of teleurstelling over hoe de dingen op dit moment zijn.

Hoeveel mensen lopen er wel niet rond met een vervormd zelfbeeld? Allemaal met de overtuiging 'ik ben niet goed genoeg'. We proberen ons te bewijzen, de een door agressief dominant gedrag, de ander door onderdanig pleasend gedrag, om zo een manier te vinden waarbij we onszelf wel goed genoeg vinden.

Wanneer we winnen trekken we alle eer naar ons toe en bij verlies voelen we pijn omdat we 'gefaald' hebben. In ons streven naar plezier en vermijden van pijn, proberen we het leven te controleren. Daarbij hebben we oordelen en verwachtingen over onszelf en over anderen. Zodra we ingezoomd zijn, ontstaat het denkverstand, ofwel piekerverstand, waarbij we overal eindeloos over nadenken in de hoop een oplossing te vinden.

Zodra we uitgezoomd zijn is het werkverstand, ofwel intutief verstand, aan het werk. We herkennen deze momenten, wanneer we voelen dat we 'in flow' zijn of wanneer je ergens volledig in opgaat. Het kan zijn dat je opgaat in een film of in een boek, of in het uitoefenen van een bepaalde sport, of dat je opgaat in een goed gesprek. Je bent dan intutief aan het handelen, je bent bezig in het NU en tevens geeft het je een goed gevoel. Dit hebben we ook wanneer we lachen, dansen of zingen. Tijdens al dit soort bezigheden zijn we vrij van piekergedachten, vrij van de ruis in ons hoofd.

Hoewel verlichting nogal eens als iets heel bijzonders wordt gezien, is het simpelweg de afwezigheid van het piekerverstand. Een kind dat volledig opgaat in het bouwen van een zandkasteel is verlicht. Als we lachen, zingen, opgaan in een film, voelen we ons verlicht. Verlichting is wat er eigenlijk altijd is, behalve wanneer we zijn ingezoomd en er vanuit belemmerende overtuigingen allerlei piekergedachten opkomen die ons een vervelend gevoel geven. Het leven gaat na verlichting gewoon net zo door als voorheen, alleen dan zonder verzet, zonder controlezucht, stress, verkramping, onnodige angsten, hardnekkige verlangens, frustraties of schuldgevoelens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_129175454
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:42 schreef Erach het volgende:

[..]

Nee, dat zit er niet meer in. Denk ook niet dat ik dat nog wil, we zijn wel nog gewoon vrienden 8-)
Naja prima.. Your loss.
Rustig aan.
pi_129175463
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:41 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Zo voel ik me nooit eigenlijk. Ik probeer me wel zo veel mogelijk te conformeren en realistisch te blijven over de situatie.
Meestal ben ik ook gewoon die jongen op het feest die niemand kent en die geen woord zegt :')
  zondag 21 juli 2013 @ 00:43:26 #178
103397 minthy
Lief-ish
pi_129175466
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:39 schreef Paul het volgende:
Dus hou nou op met piekeren in het topic:o
Ik heb jullie oplossing!!!
Paul. Je bent een skattie, ondanks dat ik Giel niks vind. Zomaar stoppen met piekeren gaat hier in ieder geval niet lukken!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:43:38 #179
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129175471
quote:
5s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:42 schreef kingtoppie het volgende:
Keb het gevoel dat ik geen dingen doe met mijn leven.
Je doet altijd wat, op de bank zitten is ook iets doen.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:44:31 #180
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129175501
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:43 schreef minthy het volgende:

[..]

Paul. Je bent een skattie, ondanks dat ik Giel niks vind. Zomaar stoppen met piekeren gaat hier in ieder geval niet lukken!
:{w wedden dat je als jij eens wat podcastjes gaat luisteren hiervan www.waarheid.com dat jouw piekeren en alles weg gaat. :Y
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_129175507
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Naja prima.. Your loss.
Ik heb het eerder wel nog een keer geprobeerd hoor. Toen wilde zij niet meer. Nou, 't is gebeurd, ik kan wel in die melancholie blijven zitten maar daar schiet je niet mee op.
pi_129175512
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:42 schreef Paul het volgende:

[..]

Nouhou:

Wanneer we zijn ingezoomd kunnen onze overtuigingen nogal wat ellende veroorzaken. We zien onszelf als een afgescheiden individu die zelf kiest, denkt, voelt en handelt. Daarbij ontstaan angsten voor wat er in de toekomst zou kunnen gaan gebeuren, schuldgevoelens over wat er in het verleden is gebeurd en tevens frustratie of teleurstelling over hoe de dingen op dit moment zijn.

Hoeveel mensen lopen er wel niet rond met een vervormd zelfbeeld? Allemaal met de overtuiging 'ik ben niet goed genoeg'. We proberen ons te bewijzen, de een door agressief dominant gedrag, de ander door onderdanig pleasend gedrag, om zo een manier te vinden waarbij we onszelf wel goed genoeg vinden.

Wanneer we winnen trekken we alle eer naar ons toe en bij verlies voelen we pijn omdat we 'gefaald' hebben. In ons streven naar plezier en vermijden van pijn, proberen we het leven te controleren. Daarbij hebben we oordelen en verwachtingen over onszelf en over anderen. Zodra we ingezoomd zijn, ontstaat het denkverstand, ofwel piekerverstand, waarbij we overal eindeloos over nadenken in de hoop een oplossing te vinden.

Zodra we uitgezoomd zijn is het werkverstand, ofwel intutief verstand, aan het werk. We herkennen deze momenten, wanneer we voelen dat we 'in flow' zijn of wanneer je ergens volledig in opgaat. Het kan zijn dat je opgaat in een film of in een boek, of in het uitoefenen van een bepaalde sport, of dat je opgaat in een goed gesprek. Je bent dan intutief aan het handelen, je bent bezig in het NU en tevens geeft het je een goed gevoel. Dit hebben we ook wanneer we lachen, dansen of zingen. Tijdens al dit soort bezigheden zijn we vrij van piekergedachten, vrij van de ruis in ons hoofd.

Hoewel verlichting nogal eens als iets heel bijzonders wordt gezien, is het simpelweg de afwezigheid van het piekerverstand. Een kind dat volledig opgaat in het bouwen van een zandkasteel is verlicht. Als we lachen, zingen, opgaan in een film, voelen we ons verlicht. Verlichting is wat er eigenlijk altijd is, behalve wanneer we zijn ingezoomd en er vanuit belemmerende overtuigingen allerlei piekergedachten opkomen die ons een vervelend gevoel geven. Het leven gaat na verlichting gewoon net zo door als voorheen, alleen dan zonder verzet, zonder controlezucht, stress, verkramping, onnodige angsten, hardnekkige verlangens, frustraties of schuldgevoelens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
Rustig aan.
pi_129175532
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:44 schreef Erach het volgende:

[..]

Ik heb het eerder wel nog een keer geprobeerd hoor. Toen wilde zij niet meer. Nou, 't is gebeurd, ik kan wel in die melancholie blijven zitten maar daar schiet je niet mee op.
Ik raad je dit aan: Fuck it.
Rustig aan.
pi_129175553
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik raad je dit aan: Fuck it.
Fuck it als in: Bel haar op, of fuck it als in: Laat het gaan.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:45:58 #185
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129175564
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:38 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een mogelijkheid. Ik vermoed ook dat het aan mij ligt, maar ik weet het nog niet zeker.
Schuld klinkt ook wel weer zo onaardig voor jezelf. ;).
Wellicht dat er een boel veranderd ten goede als je jouw rol in die wisselwerking beter doorziet. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129175569
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:45 schreef Erach het volgende:

[..]

Fuck it als in: Bel haar op, of fuck it als in: Laat het gaan.
Fuck it. Maakt niet uit.
Rustig aan.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:46:08 #187
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129175574
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:44 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:)
Goeie he *)
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_129175586
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:46 schreef Paul het volgende:

[..]

Goeie he *)
:*
Denk alleen dat er een hoop factoren bepalen of je makkelijk uitzoomd.
Rustig aan.
pi_129175603
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:44 schreef Paul het volgende:

[..]

:{w wedden dat je als jij eens wat podcastjes gaat luisteren hiervan www.waarheid.com dat jouw piekeren en alles weg gaat. :Y
Oke zorg jij even dat ik dat ik me Diploma krijg, als ik hem krijg wordt mijn depressiviteit een stuk minder.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:46:51 #190
103397 minthy
Lief-ish
pi_129175606
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:44 schreef Paul het volgende:

[..]

:{w wedden dat je als jij eens wat podcastjes gaat luisteren hiervan www.waarheid.com dat jouw piekeren en alles weg gaat. :Y
Waarom is dt de waarheid? :P

Ik vertrouw op de therapie/therapeut die ik ga krijgen, een beetje cognitieve therapie gaat hier wonderen doen. Daar ben ik van overtuigd :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:46:53 #191
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129175609
Jullie nemen mij niet serieus he :(
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_129175626
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:46 schreef Paul het volgende:
Jullie nemen mij niet serieus he :(
Nee zeker niet.
pi_129175634
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:46 schreef Paul het volgende:
Jullie nemen mij niet serieus he :(
Buk maar :o
Rustig aan.
pi_129175636
Wat doen jullie voor studie/werk als ik vragen mag?
  zondag 21 juli 2013 @ 00:47:51 #195
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129175649
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoelang ben jij serieus al bezig? Ik zit sinds Oktober 2012 in therapie, et toi?
Sinds mei.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:48:13 #196
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129175665
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:46 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:*
Denk alleen dat er een hoop factoren bepalen of je makkelijk uitzoomd.
Ik zeg ook niet dat het in 1 keer gaat het beseffen van verlichting. Je moet er wel in verdiepen en over lezen en bijv de podcasts eens luisteren en na een tijdje denk je lolwut, waarom pieker ik over dingen. Ik zie het vanzelf wel allemaal in het leven.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_129175667
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:42 schreef Paul het volgende:

[..]

Nouhou:

Wanneer we zijn ingezoomd kunnen onze overtuigingen nogal wat ellende veroorzaken. We zien onszelf als een afgescheiden individu die zelf kiest, denkt, voelt en handelt. Daarbij ontstaan angsten voor wat er in de toekomst zou kunnen gaan gebeuren, schuldgevoelens over wat er in het verleden is gebeurd en tevens frustratie of teleurstelling over hoe de dingen op dit moment zijn.

Hoeveel mensen lopen er wel niet rond met een vervormd zelfbeeld? Allemaal met de overtuiging 'ik ben niet goed genoeg'. We proberen ons te bewijzen, de een door agressief dominant gedrag, de ander door onderdanig pleasend gedrag, om zo een manier te vinden waarbij we onszelf wel goed genoeg vinden.

Wanneer we winnen trekken we alle eer naar ons toe en bij verlies voelen we pijn omdat we 'gefaald' hebben. In ons streven naar plezier en vermijden van pijn, proberen we het leven te controleren. Daarbij hebben we oordelen en verwachtingen over onszelf en over anderen. Zodra we ingezoomd zijn, ontstaat het denkverstand, ofwel piekerverstand, waarbij we overal eindeloos over nadenken in de hoop een oplossing te vinden.

Zodra we uitgezoomd zijn is het werkverstand, ofwel intutief verstand, aan het werk. We herkennen deze momenten, wanneer we voelen dat we 'in flow' zijn of wanneer je ergens volledig in opgaat. Het kan zijn dat je opgaat in een film of in een boek, of in het uitoefenen van een bepaalde sport, of dat je opgaat in een goed gesprek. Je bent dan intutief aan het handelen, je bent bezig in het NU en tevens geeft het je een goed gevoel. Dit hebben we ook wanneer we lachen, dansen of zingen. Tijdens al dit soort bezigheden zijn we vrij van piekergedachten, vrij van de ruis in ons hoofd.

Hoewel verlichting nogal eens als iets heel bijzonders wordt gezien, is het simpelweg de afwezigheid van het piekerverstand. Een kind dat volledig opgaat in het bouwen van een zandkasteel is verlicht. Als we lachen, zingen, opgaan in een film, voelen we ons verlicht. Verlichting is wat er eigenlijk altijd is, behalve wanneer we zijn ingezoomd en er vanuit belemmerende overtuigingen allerlei piekergedachten opkomen die ons een vervelend gevoel geven. Het leven gaat na verlichting gewoon net zo door als voorheen, alleen dan zonder verzet, zonder controlezucht, stress, verkramping, onnodige angsten, hardnekkige verlangens, frustraties of schuldgevoelens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt heel leuk en aardig. Maar dat geeft nog steeds geen antwoord op mijn hele simpele vraag: hoe? Hoe stop je met piekeren? Hoe zoom je uit?
Live for now, forget forever
  zondag 21 juli 2013 @ 00:49:11 #198
103397 minthy
Lief-ish
pi_129175696
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:46 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Oke zorg jij even dat ik dat ik me Diploma krijg, als ik hem krijg wordt mijn depressiviteit een stuk minder.
Ik kan je haast op een briefje geven dat dat diploma geen zak invloed heeft. In de afgelopen jaren een diploma gehaald, eind komende maand m'n eindgesprek voor een andere opleiding. Ik hoopte op totale euforie, maar helaas :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129175699
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:48 schreef Paul het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het in 1 keer gaat het beseffen van verlichting. Je moet er wel in verdiepen en over lezen en bijv de podcasts eens luisteren en na een tijdje denk je lolwut, waarom pieker ik over dingen. Ik zie het vanzelf wel allemaal in het leven.
Maar ik geloof er niet in dat het puur gedachten zijn die je gedachten beinvloeden.
Atleast bij mezelf dan.
Rustig aan.
pi_129175708
quote:
Ben jij die Paul Smit zelf, of is je username meer een 'tribute'?
pi_129175717
quote:
5s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:49 schreef Gray het volgende:

[..]

Ben jij die Paul Smit zelf, of is je username meer een 'tribute'?
Waar ben je?
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:49:49 #202
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129175719
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niet negatief bedoeld, maar vind dat echt fascinerend (die angst), ken genoeg mensen die gepest zijn en nu echt een sterk sociaal leven hebben, stoot van een vriendin hebben etc.
Het kan inderdaad gewoon goed komen. Helaas kan het ook verschrikkelijk fout lopen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 00:49:54 #203
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129175724
quote:
5s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:42 schreef kingtoppie het volgende:
Keb het gevoel dat ik geen dingen doe met mijn leven.
* boks *, same here.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129175749
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

* boks *, same here.
Terwijl jij naar het buitenland gaat en shit :P De wereld als het ware aan het verkennen bent.
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:50:57 #205
103397 minthy
Lief-ish
pi_129175774
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:47 schreef Erach het volgende:
Wat doen jullie voor studie/werk als ik vragen mag?
Begeleider binnen een beschermde woonvorm in een GGZ-instelling, ik studeer binnenkort af als GGZ-agoog.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 21 juli 2013 @ 00:51:08 #206
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129175788
quote:
9s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:43 schreef Erach het volgende:

[..]

Meestal ben ik ook gewoon die jongen op het feest die niemand kent en die geen woord zegt :')
Ik ken vaak ook niemand. Dan stap ik op iemand af of andersom, en dan komt de vraag; "what the fuck are you doing here?" :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129175794
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:49 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik kan je haast op een briefje geven dat dat diploma geen zak invloed heeft. In de afgelopen jaren een diploma gehaald, eind komende maand m'n eindgesprek voor een andere opleiding. Ik hoopte op totale euforie, maar helaas :')
Ik weet dat mijn euforie er allang is... anders was ik een stuk minder depressief....
Maar ik heb hem wel nodig
Sterker nog, ik kan niet/mag niet falen. ik kan het niet toelaten.
en mensen verwachten ook wat van mij
  zondag 21 juli 2013 @ 00:52:03 #208
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129175819
quote:
5s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:42 schreef kingtoppie het volgende:
Keb het gevoel dat ik geen dingen doe met mijn leven.
Post eens een lijstje met wat je wel doet :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 00:52:18 #209
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129175825
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:47 schreef Erach het volgende:
Wat doen jullie voor studie/werk als ik vragen mag?
Bankier en iets met wiskunde gedaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129175833
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ken vaak ook niemand. Dan stap ik op iemand af of andersom, en dan komt de vraag; "what the fuck are you doing here?" :').
Soms pakt het goed uit en eindig ik in een wankele toestand met een brede grijns, soms staar ik voor me uit totdat iemand me wat vraagt.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:52:34 #211
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129175838
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:47 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Sinds mei.
Neem de tijd, serieus :) Waarom niet naar 2014 gooien? Je doelen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129175844
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Bankier en iets met wiskunde gedaan.
Klinkt als ectrie
pi_129175854
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:50 schreef minthy het volgende:

[..]

Begeleider binnen een beschermde woonvorm in een GGZ-instelling, ik studeer binnenkort af als GGZ-agoog.
Tof ^O^
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:54:19 #214
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129175898
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:48 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Klinkt heel leuk en aardig. Maar dat geeft nog steeds geen antwoord op mijn hele simpele vraag: hoe? Hoe stop je met piekeren? Hoe zoom je uit?
Je zoomt uit door te beseffen dat gewoon alles gebeurd en dat je nergens invloed op hebt of hoeft te hebben en dat alles gewoon gebeurd. En het leven gewoon een film is met leuke en minder leuke dingen, klaar! -O- en *O* . Je kan bij alles denken van had ik maar dit of dat zo gedaan, had ik maar dit en dat. Maar als je denkt van nouja alles gebeurd gewoon, het had nooit anders kunnen zijn, dat is er verlichting. Ja zoiets :o

Kijk maar gewoon als vb dit filmpje


of

GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_129175903
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:51 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ik weet dat mijn euforie er allang is... anders was ik een stuk minder depressief....
Maar ik heb hem wel nodig
Sterker nog, ik kan niet/mag niet falen. ik kan het niet toelaten.
en mensen verwachten ook wat van mij
Welk diploma heb je nodig?
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:55:11 #216
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129175930
quote:
5s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:49 schreef Gray het volgende:

[..]

Ben jij die Paul Smit zelf, of is je username meer een 'tribute'?
Ik heet zelf toevallig ook Paul _O-
Ik zeg het niet om reclame te maken, maar gewoon omdat het mij releaxed heeft gemaakt :Y
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_129175952
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:54 schreef Erach het volgende:

[..]

Welk diploma heb je nodig?
Een simpele kut MBO niveau 2 diploma....
  zondag 21 juli 2013 @ 00:55:52 #218
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129175968
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:48 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Klinkt heel leuk en aardig. Maar dat geeft nog steeds geen antwoord op mijn hele simpele vraag: hoe? Hoe stop je met piekeren? Hoe zoom je uit?
Ik stopte met piekeren doordat ik er serieus over ging nadenken..

Waarom pieker ik? Waar slaan deze gedachtes op?

Angst voor falen?
Angst voor anderen teleurstellen?
Angst voor dit of dat?

Maar rationeel slaat het allemaal nergens op. So what dat je faalt? So what dat je anderen teleur gaat stellen. Iedereen stelt mensen teleur, Gray, Minthy, Lex, s_e, iedereen, ook hier. Het hoort er bij, en persoonlijk sta ik er geen moment bij stil. Ja, het is jammer, maar de mensen die om je geven vinden dat niet erg. De mensen die dat wel erg vinden, tsjah, ik vraag me af wat die mensen uberhaupt in je leven deden bijv :).

Je piekert vanwege een angst. Is die angst echt? Nee, nou waarom dan piekeren? Confronteren die hap dus!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:56:05 #219
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129175979
quote:
9s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:43 schreef Erach het volgende:

[..]

Meestal ben ik ook gewoon die jongen op het feest die niemand kent en die geen woord zegt :')
Zo'n jongen ben ik ook en ik ben daar bewust van. Daarom doe ik wel mijn best om erbij te horen.
Weet je, het is gewoon ontzettend debiel. Ik loop op mijn leeftijd nog te worstelen met zaken waar een gemiddelde 15-jarige mee worstelt. Het slaat gewoon echt helemaal nergens op. De meeste klasgenoten van vroeger hebben of denken aan kinderen en ik zit nog steeds te vechten voor mijn sociale leven. Ik ben nog altijd bezig om, net als een puber, bij een groep proberen te horen :')
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129175987
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:52 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Post eens een lijstje met wat je wel doet :)
Opstaan, koffie / ontbijt, werk.... Avondeten... Biertje en iets kijken / luisteren achter de computer / op fok. Soms sporten, soms afspreken met vrienden... Soms iets anders doen.

Oja en een overschot porno kijken.
Rustig aan.
pi_129175996
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Keb nu zo een moment dat ik nagenoeg gedachten steeds actief blokkeer, maar het onderliggende gevoel... Ik zou in dat gevoel zo mee kunnen gaan met mijn gedachten.

Krijg er wel een vol hoofd van van dat gedachten negeren.
Uiteraard, je maakt als het ware een dam, terwijl dat water gewoon wil stromen! Sure, je staat lekker droog aan de andere kant, maar je had ook gewoon je huisje nst de rivier kunnen bouwen. ;)

quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:23 schreef Erach het volgende:

[..]

In de tijd dat ik cht last had van dwanggedachten hielp vrijwel niets. Op cht actief bezig zijn na (zoals voetballen), maar een film kijken was dan toch echt te passief en dan ging mijn hoofd weer tekeer.
Film kijken is slechts een voorbeeld, voor een ander werkt bijvoorbeeld voetballen beter. ;) En dwanggedachten zijn zonder het toegeven aan die dwang slechts gedachten; ze komen en gaan. :)

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:24 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Van nature ben ik ook het liefst op mezelf. Ik heb geen moeite om 95% van de tijd op mezelf te zijn en geen contact te hebben met de buitenwereld, maar ik vind en wil wel dat ik op een gegeven moment met enig regelmaat onder de mensen moet komen. Helaas is het laatste al jaren niet meer gelukt.
Met het kleinste beetje contact heb je al genoegen zei je, dus waarom in die gevallen niet even over de markt lopen, een babbeltje maken over een lekker stukje fruit? Zelf vind ik het heerlijk om ergens te zitten of over straat te lopen en, als ik me daartoe voel, spontaan te reageren op een situatie. Bijvoorbeeld een spin van iemands rugzak plukken (toch S_E? ;)).

quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:30 schreef Detroit het volgende:

[..]

Dat is denk ik het volgende stadium dat eraan zit te komen. Gedachten niet meer een op een als waarheid bestempelen, en er misschien zelfs op enig moment kostelijk om lachen omdat het te idioot voor woorden het is om te geloven. ;).
Oh yes, dat is zeer vermakelijk! :Y :D
pi_129176013
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:55 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Een simpele kut MBO niveau 2 diploma....
Waardoor ben je bang dat je het niet gaat halen?
  zondag 21 juli 2013 @ 00:57:01 #223
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129176014
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:47 schreef Erach het volgende:
Wat doen jullie voor studie/werk als ik vragen mag?
Ik studeer informatica.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129176036
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:31 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ja, ik ben inderdaad goed bezig. Alleen vind ik dat het goede resultaat uitblijft. Dat kan natuurlijk nog altijd veranderen. Dat is ook een rele mogelijkheid, maar ik heb maar een beperkte hoeveelheid tijd en ik kan maar een beperkte hoeveelheid mensen tegenkomen.
Wanneer je een zaadje plant komt het niet metn tot bloei. ;)
pi_129176051
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Zo'n jongen ben ik ook en ik ben daar bewust van. Daarom doe ik wel mijn best om erbij te horen.
Weet je, het is gewoon ontzettend debiel. Ik loop op mijn leeftijd nog te worstelen met zaken waar een gemiddelde 15-jarige mee worstelt. Het slaat gewoon echt helemaal nergens op. De meeste klasgenoten van vroeger hebben of denken aan kinderen en ik zit nog steeds te vechten voor mijn sociale leven. Ik ben nog altijd bezig om, net als een puber, bij een groep proberen te horen :')
Ik heb er ook vaak zat nog mee te maken. En ook overal angst voor natuurlijk. Ik weet nog goed, presentaties vroeger. Nou, iedereen was wel zenuwachtig, maar bij mij begon mijn been gewoon te trillen van spanning. Sta je daar mooi voor de klas :') geweldig is dat zeg.
pi_129176078
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Uiteraard, je maakt als het ware een dam, terwijl dat water gewoon wil stromen! Sure, je staat lekker droog aan de andere kant, maar je had ook gewoon je huisje nst de rivier kunnen bouwen. ;)

[..]

Film kijken is slechts een voorbeeld, voor een ander werkt bijvoorbeeld voetballen beter. ;) En dwanggedachten zijn zonder het toegeven aan die dwang slechts gedachten; ze komen en gaan. :)

[..]

Met het kleinste beetje contact heb je al genoegen zei je, dus waarom in die gevallen niet even over de markt lopen, een babbeltje maken over een lekker stukje fruit? Zelf vind ik het heerlijk om ergens te zitten of over straat te lopen en, als ik me daartoe voel, spontaan te reageren op een situatie. Bijvoorbeeld een spin van iemands rugzak plukken (toch S_E? ;)).

[..]

Oh yes, dat is zeer vermakelijk! :Y :D
Ze komen en gaan ja, maar niet elke gedachte kan je op de juiste manier relativeren. En de een heeft natuurlijk weer meer impact :P
  zondag 21 juli 2013 @ 00:58:51 #227
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129176079
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:50 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Terwijl jij naar het buitenland gaat en shit :P De wereld als het ware aan het verkennen bent.
Topper, het is puur self preservation van mijn eigen mentale gemoedstoestand.

Ik doe dit omdat ik anders wel eens een stekker er uit kan trekken en dan komt er nooit meer een s_e online. Die mogelijkheid is best reeel aanwezig.

Ik heb geen sociale problemen, ook geen relatoinele. Mijn 'probleem' is dat ik het leven volledig zinloos vindt en alles eigenlijk met grijze tinten zie (ben dan ook de padawan van Gray). Ik raak letterlijk nergens nog enthousiast van.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:59:37 #228
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129176097
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Neem de tijd, serieus :) Waarom niet naar 2014 gooien? Je doelen?
Ik ben met andere zaken al veel eerder begonnen. Ik ga al sinds februari vorig jaar naar fokmeets en sinds oktober zit ik bij de studentenvereniging. In december 2011 ben ik bij een andere sportvereniging gegaan.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 00:59:51 #229
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129176105
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:51 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ik weet dat mijn euforie er allang is... anders was ik een stuk minder depressief....
Maar ik heb hem wel nodig
Sterker nog, ik kan niet/mag niet falen. ik kan het niet toelaten.
en mensen verwachten ook wat van mij
Onzin. Natuurlijk mag je falen, natuurlijk kan je het toelaten. En fuck wat mensen van je verwachten. Het is jouw leven!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129176121
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Topper, het is puur self preservation van mijn eigen mentale gemoedstoestand.

Ik doe dit omdat ik anders wel eens een stekker er uit kan trekken en dan komt er nooit meer een s_e online. Die mogelijkheid is best reeel aanwezig.

Ik heb geen sociale problemen, ook geen relatoinele. Mijn 'probleem' is dat ik het leven volledig zinloos vindt en alles eigenlijk met grijze tinten zie (ben dan ook de padawan van Gray). Ik raak letterlijk nergens nog enthousiast van.
Uitzicht op beter zou je erdoorheen kunnen helpen lijkt mij, maarja..

Hoelang ben jij dat zicht al kwijt?
Rustig aan.
pi_129176127
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Topper, het is puur self preservation van mijn eigen mentale gemoedstoestand.

Ik doe dit omdat ik anders wel eens een stekker er uit kan trekken en dan komt er nooit meer een s_e online. Die mogelijkheid is best reeel aanwezig.

Ik heb geen sociale problemen, ook geen relatoinele. Mijn 'probleem' is dat ik het leven volledig zinloos vindt en alles eigenlijk met grijze tinten zie (ben dan ook de padawan van Gray). Ik raak letterlijk nergens nog enthousiast van.
Weet je wat ironisch is? Ik zou niet eens DURVEN de stekker eruit te trekken.
  zondag 21 juli 2013 @ 01:01:01 #232
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129176159
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Opstaan, koffie / ontbijt, werk.... Avondeten... Biertje en iets kijken / luisteren achter de computer / op fok. Soms sporten, soms afspreken met vrienden... Soms iets anders doen.

Oja en een overschot porno kijken.
Dat laatste kan je echt vervangen door iets anders lijkt me. Iets nuttigs, ook al is het heel klein.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129176163
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:37 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat zeg je tegen de verkeerde, jong! Ik heb piekeren en het mezelf druk maken tot een ware kunst verheven _O_
Koop een kat, of ga gewoon eens met mij rustig op een bankje buiten zitten. :P
pi_129176204
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:01 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat laatste kan je echt vervangen door iets anders lijkt me. Iets nuttigs, ook al is het heel klein.
Ik heb me wel eens voorgenomen vrijwilligerswerk te doen om mijn leven iets aan te vullen en mijn zelfbeeld een beetje te verbeteren. Maar als puntje bij paaltje komt ben ik een luierik die het niet graag genoeg wilt.
  zondag 21 juli 2013 @ 01:02:34 #235
103397 minthy
Lief-ish
pi_129176208
quote:
3s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:01 schreef Gray het volgende:

[..]

Koop een kat, of ga gewoon eens met mij rustig op een bankje buiten zitten. :P
Daar heb ik er al twee van rondhuppelen hier en mijn kont wil niet stilzitten _O-
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129176210
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:01 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat laatste kan je echt vervangen door iets anders lijkt me. Iets nuttigs, ook al is het heel klein.
Nee tis best groot hoor.
En hij is onvervangbaar. :{w
Rustig aan.
pi_129176215
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:39 schreef minthy het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet. Ik doe m'n best om er vanaf te komen. Het nadeel is dat dit gedrag er al jarenlang ingesleten zit, dat heeft even tijd nodig :+
Dat moet al best wat verzachting bieden, dat het even duurt net als dat het duurde voor het zo werd als het nu is? Of niet?
  zondag 21 juli 2013 @ 01:03:09 #238
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129176227
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:56 schreef Gray het volgende:

Met het kleinste beetje contact heb je al genoegen zei je, dus waarom in die gevallen niet even over de markt lopen, een babbeltje maken over een lekker stukje fruit? Zelf vind ik het heerlijk om ergens te zitten of over straat te lopen en, als ik me daartoe voel, spontaan te reageren op een situatie. Bijvoorbeeld een spin van iemands rugzak plukken (toch S_E? ;)).
Nee, dat heb je verkeerd begrepen. Ik ben al blij als een beetje contact heb, terwijl mijn behoeften veel groter zijn. Ik kan niet hetgeen bereiken wat ik graag wil bereiken. Dat is wat het is.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 01:03:43 #239
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129176249
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:04 schreef minthy het volgende:

[..]

Met mij ook, het gaat altijd top!

Totdat je uitvalt, er zijn heel wat mensen ontzettend pissig geweest :')
Ja ik ken het.
En nog steeds, mensen die vinden dat je niet eerlijk bent omdat je het niet verteld.
Die denken dat je ze niet vertrouwd omdat je niet alles zegt, maar zo makkelijk is het helaas niet.
  zondag 21 juli 2013 @ 01:04:08 #240
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129176270
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:57 schreef Gray het volgende:

[..]

Wanneer je een zaadje plant komt het niet metn tot bloei. ;)
Het lijkt helemaal niet tot bloei te komen. Er zijn geen indicaties voor me dat het wel goed komt zolang ik er maar moeite in blijf stoppen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 01:04:14 #241
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129176277
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Uitzicht op beter zou je erdoorheen kunnen helpen lijkt mij, maarja..

Hoelang ben jij dat zicht al kwijt?
Ongeveer 5 maand nu :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129176300
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:04 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het lijkt helemaal niet tot bloei te komen. Er zijn geen indicaties voor me dat het wel goed komt zolang ik er maar moeite in blijf stoppen.
Woon je zelfstandig?
pi_129176305
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ongeveer 5 maand nu :)
Pas 5 maanden depressed?
Rustig aan.
pi_129176357
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ongeveer 5 maand nu :)
Ik heb wel eens een periode van een aantal weken waarin ik denk over het nut van het leven. Ik denk dat er weinig andere dingen zijn die ik zo angstaanjagend vind, het blijft een kwestie van de natuur leren accepteren :')
pi_129176371
Helpt muziek bij jullie?
  zondag 21 juli 2013 @ 01:06:52 #246
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129176372
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, dat heb je verkeerd begrepen. Ik ben al blij als een beetje contact heb, terwijl mijn behoeften veel groter zijn. Ik kan niet hetgeen bereiken wat ik graag wil bereiken. Dat is wat het is.
Wat is eigenlijk jouw echte(!) ideaal situatie?

Een 2/3 tal goede vrienden en een vriendin en in een grote stad wonen?

quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:56 schreef Gray het volgende:

Met het kleinste beetje contact heb je al genoegen zei je, dus waarom in die gevallen niet even over de markt lopen, een babbeltje maken over een lekker stukje fruit? Zelf vind ik het heerlijk om ergens te zitten of over straat te lopen en, als ik me daartoe voel, spontaan te reageren op een situatie. Bijvoorbeeld een spin van iemands rugzak plukken (toch S_E? ;)).

Ik kan bij deze bevestigen dat ik Gray een spin heb zien pakken die aan een tas hing van een dame 8-) En de achterliggende gedachte, dat kleine beetje sociale contact is net wat het hem doet Lex!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129176382
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Onzin. Natuurlijk mag je falen, natuurlijk kan je het toelaten. En fuck wat mensen van je verwachten. Het is jouw leven!
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal. ik wil niet me hele leven van een uitkering gaan zitten genieten.
Ik wil gewoon naar school toe en wat leren. alleen er komt heel lastig punt.
en dat noemt zich een mens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129176393
quote:
9s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:43 schreef Erach het volgende:

[..]

Meestal ben ik ook gewoon die jongen op het feest die niemand kent en die geen woord zegt :')
Ik ook hoor! *;

Laatste keer kwam iemand toen naar me toe en vroeg: Jij bent best wel zen, h? En toen kwam ie naast me zitten en hebben we even rustig glimlachend voor ons uitgekeken. :D

Daarna legde ie een hand op m'n schouder en zei: Ik mag jou wel.

Ook zonder dat een superavond gehad. O+
pi_129176397
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:06 schreef Erach het volgende:
Helpt muziek bij jullie?
Mwoah.. Tis wel lekker, dat zeker.
Minder leeg ook.

Maar of het helpt? Het maakt het wel dragelijker denk ik..
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 01:07:42 #250
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129176408
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Pas 5 maanden depressed?
Nah, het begon rond Oktober, 5 maand geleden begon het een sneltrein vaart te krijgen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juli 2013 @ 01:08:12 #251
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129176426
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:06 schreef Erach het volgende:
Helpt muziek bij jullie?
Absoluut voor geen ene meter. Helemaal niks helpt overigens.

Muziek, films, boeken, games, niks. Nada, niente.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129176435
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nah, het begon rond Oktober, 5 maand geleden begon het een sneltrein vaart te krijgen.
Oh vind dat eigenlijk best kort.
Rustig aan.
pi_129176436
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:06 schreef Erach het volgende:
Helpt muziek bij jullie?
Jep. Muziek, of liever gezegd de tekst, kan onder woorden brengen wat me zelf niet altijd even goed lukt. Waar ik vervolgens weer wel zelf op verder kan bouwen.
Live for now, forget forever
pi_129176447
Wanneer mag je dan de conclusie trekken dat het niet tijdelijk is maar voor altijd?
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 01:09:26 #255
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129176472
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:06 schreef Erach het volgende:
Helpt muziek bij jullie?
Ja muziek helpt zeker
  zondag 21 juli 2013 @ 01:10:08 #256
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129176493
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:02 schreef Erach het volgende:

[..]

Ik heb me wel eens voorgenomen vrijwilligerswerk te doen om mijn leven iets aan te vullen en mijn zelfbeeld een beetje te verbeteren. Maar als puntje bij paaltje komt ben ik een luierik die het niet graag genoeg wilt.
Daar kan wat achter zitten, ook al is het maar een lichte depressie.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129176497
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Absoluut voor geen ene meter. Helemaal niks helpt overigens.

Muziek, films, boeken, games, niks. Nada, niente.
Muziek en praten is wat mij helpt. Overigens wel ontieglijk deprimerende muziek, maar dan voel ik me 'begrepen', ofzo.
pi_129176512
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:46 schreef Paul het volgende:
Jullie nemen mij niet serieus he :(
Ik wel! Wat je zegt is ook mijn levensfilosofie, maar die is uit zichzelf tot me gekomen. Ik weet ook dat ik ditzelfde niet tot me had genomen toen ik diep in m'n treuren zat. Het zou, zeker in dit format, een flinke pil zijn geweest die ik niet zou slikken. ;)
  zondag 21 juli 2013 @ 01:11:56 #259
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129176550
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:04 schreef Erach het volgende:

[..]

Woon je zelfstandig?
Nee, ik woon nog tijdelijk bij mijn ouders. Ik durf in ieder geval niet op kamers te gaan, omdat ik bang ben om getreiterd te worden door andere studenten. Ik trek dat gedrag helaas heel erg aan. Kijkend naar m'n studie kan ik het eigenlijk niet riskeren.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 01:12:06 #260
103397 minthy
Lief-ish
pi_129176554
quote:
5s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:02 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat moet al best wat verzachting bieden, dat het even duurt net als dat het duurde voor het zo werd als het nu is? Of niet?
Ja en nee, dat hangt van m'n stemming af. Vaak duurt het me allemaal veel te lang en verlang ik ernaar om weer te gaan jagen, ook al weet ik dat het me geen goed doet. Het kost veel moeite om me gedeisd te houden :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129176580
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:11 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, ik woon nog tijdelijk bij mijn ouders. Ik durf in ieder geval niet op kamers te gaan, omdat ik bang ben om getreiterd te worden door andere studenten. Ik trek dat gedrag helaas heel erg aan. Kijkend naar m'n studie kan ik het eigenlijk niet riskeren.
Vind je dat geen irrationele angst? Ik moest hospiteren een week of twee geleden, best een opgave voor mij. De eerste keer en ik werd meteen gekozen, geeft toch een boost hoor.
pi_129176607
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:48 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Klinkt heel leuk en aardig. Maar dat geeft nog steeds geen antwoord op mijn hele simpele vraag: hoe? Hoe stop je met piekeren? Hoe zoom je uit?
Begin met concentratie kweken. Men noemt dat ook wel mindfulness, focus, awareness, aandacht, of wat dan ook. In dat traject leer je al van alles over jezelf, en van daaruit kan je verder.

Mijn ervaring is dat een psycholoog ook deze 'birdseye-view' probeert te kweken, aanvankelijk door zelf de bird te spelen. :)
  zondag 21 juli 2013 @ 01:13:55 #263
103397 minthy
Lief-ish
pi_129176610
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:03 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja ik ken het.
En nog steeds, mensen die vinden dat je niet eerlijk bent omdat je het niet verteld.
Die denken dat je ze niet vertrouwd omdat je niet alles zegt, maar zo makkelijk is het helaas niet.
Nope. Net zoals ik al eerder aangaf, het wordt een soort van overlevingsmechanisme. Zo zie ik het in ieder geval, ik heb niet het idee dat ik mensen loop voor te liegen :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 21 juli 2013 @ 01:13:59 #264
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129176613
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:12 schreef Erach het volgende:

[..]

Vind je dat geen irrationele angst? Ik moest hospiteren een week of twee geleden, best een opgave voor mij. De eerste keer en ik werd meteen gekozen, geeft toch een boost hoor.
Nee, het is helaas een rationele angst. Ik heb goede redenen om het zo te voelen. (ook pestverleden enzo).
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129176629
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:49 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Waar ben je?
Que?

Hoe bedoel je?
pi_129176640
quote:
5s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:14 schreef Gray het volgende:

[..]

Que?

Hoe bedoel je?
Plaats.
Rustig aan.
pi_129176673
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:13 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, het is helaas een rationele angst. Ik heb goede redenen om het zo te voelen. (ook pestverleden enzo).
Ik heb toevallig ook maar n huisgenoot. Ik denk wel dat het wonen op kamers me goed gaat helpen op sociaal vlak.
pi_129176675
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:55 schreef Paul het volgende:

[..]

Ik heet zelf toevallig ook Paul _O-
Ik zeg het niet om reclame te maken, maar gewoon omdat het mij releaxed heeft gemaakt :Y
:D
  zondag 21 juli 2013 @ 01:17:07 #269
103397 minthy
Lief-ish
pi_129176711
Wat is het trouwens druk hier vanavond! Ik heb amper tijd om in SC's te reageren en er staat een zooi DM's te knipperen _O-
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 21 juli 2013 @ 01:17:47 #270
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129176727
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:13 schreef minthy het volgende:

[..]

Nope. Net zoals ik al eerder aangaf, het wordt een soort van overlevingsmechanisme. Zo zie ik het in ieder geval, ik heb niet het idee dat ik mensen loop voor te liegen :P
Dat heb ik ook.
Ik ben sowieso niet zo open, met mijn persoonlijke leven hebben de meeste mensen naar mijn mening geen donder mee te maken.
Mijn dingen, mijn beslissingen.
Maar het is niet zo zeer dat ik dingen bewust verzwijg, behalve dan dat ik inderdaad meestal niet eerlijk ben over hoe het met me gaat
pi_129176733
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:17 schreef minthy het volgende:
Wat is het trouwens druk hier vanavond! Ik heb amper tijd om in SC's te reageren en er staat een zooi DM's te knipperen _O-
Oh, voor mij is het niet druk hoor, ook op het internet ben ik niet 'druk'.
pi_129176739
Ik vind het eigenlijk wel triest hoe weinig 4 verschillende professionals voor mij hebben betekent.
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 01:18:20 #273
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129176745
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:17 schreef minthy het volgende:
Wat is het trouwens druk hier vanavond! Ik heb amper tijd om in SC's te reageren en er staat een zooi DM's te knipperen _O-
Je bent gewoon hartstikke populair
  zondag 21 juli 2013 @ 01:19:54 #274
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129176780
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:08 schreef kingtoppie het volgende:
Wanneer mag je dan de conclusie trekken dat het niet tijdelijk is maar voor altijd?
Goede vraag ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129176791
Ik wil toch even mensen bedanken op het reageren van mijn reactie's.
Ik weet dat ik aan mezelf moet werken. en ik sta dat ook toe.
Maar de realiteit is toch wat gecompliceerder dan wat ik hier kan verwoorden.
pi_129176802
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Goede vraag ..
Misschien is het wel een stap vooruit :+
Rustig aan.
pi_129176807
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Mijn 'probleem' is dat ik het leven volledig zinloos vindt en alles eigenlijk met grijze tinten zie (ben dan ook de padawan van Gray). Ik raak letterlijk nergens nog enthousiast van.
En ofwel ik alles met grijze tinten zie, raak ik letterlijk alles enthousiast van. :D

Mijn 'probleem' is daarom dan weer dat ik niet goed een bepaalde richting kan vinden die daarbij past, wat in een specialisatie-maatschappij als deze juist wel weer nodig is. In de praktijk betekent dat voornamelijk dat ik de deur uit moet om (meer) werk te verrichten. Want wat ik nu doe houdt me nu in stand, maar mogelijk straks niet meer. Bovendien wil ik meer mensen helpen. In welke zin dan ook.
pi_129176863
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:00 schreef Erach het volgende:

[..]

Weet je wat ironisch is? Ik zou niet eens DURVEN de stekker eruit te trekken.
Bizar dat, hm? Dat besef kreeg ik ook, en van daaruit kwam voor mij een geheel nieuw perspectief. Al was het er niet zozeer eentje die ik afdwong, maar eentje die tot me kwam omdat ik geen andere meer overhad.
pi_129176890
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, dat heb je verkeerd begrepen. Ik ben al blij als een beetje contact heb, terwijl mijn behoeften veel groter zijn. Ik kan niet hetgeen bereiken wat ik graag wil bereiken. Dat is wat het is.
Wat nou als die behoeften blijven, zelfs al heb je 100+ vrienden? Want dat is een reel 'gevaar' waarmee je rekening moet houden.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:04 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het lijkt helemaal niet tot bloei te komen. Er zijn geen indicaties voor me dat het wel goed komt zolang ik er maar moeite in blijf stoppen.
Blijf kijken. Blijf wachten. Je kan treuren, schreeuwen, schoppen... maar het plantje gaat niet sneller groeien.
pi_129176968
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:22 schreef Gray het volgende:

[..]

Bizar dat, hm? Dat besef kreeg ik ook, en van daaruit kwam voor mij een geheel nieuw perspectief. Al was het er niet zozeer eentje die ik afdwong, maar eentje die tot me kwam omdat ik geen andere meer overhad.
In een rationele toestand (nu) ben ik overal vrij nuchter in en zit ik vol met zelfspot en vind ik het leven wel leuk. In een irrationele toestand is het bij mij een grote chaos en zou het me niet bar veel interesseren als ik werd overreden door een vrachtwagen.
  zondag 21 juli 2013 @ 01:27:05 #281
103397 minthy
Lief-ish
pi_129176981
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:17 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook.
Ik ben sowieso niet zo open, met mijn persoonlijke leven hebben de meeste mensen naar mijn mening geen donder mee te maken.
Mijn dingen, mijn beslissingen.
Maar het is niet zo zeer dat ik dingen bewust verzwijg, behalve dan dat ik inderdaad meestal niet eerlijk ben over hoe het met me gaat
Dat gaat inderdaad vaak onbewust, al heb ik ook de neiging om mensen niet met mijn sores op te willen zadelen :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129177006
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:12 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja en nee, dat hangt van m'n stemming af. Vaak duurt het me allemaal veel te lang en verlang ik ernaar om weer te gaan jagen, ook al weet ik dat het me geen goed doet. Het kost veel moeite om me gedeisd te houden :P
Ah, de onrust die je doet verlangen naar meer, naar anders. Wat onvermijdelijk is (iig dat anders), maar nooit geheel past in je verwachtingen... Daar kan je eigenlijk maar n conclusie uit trekken. ;)
pi_129177027
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:14 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Plaats.
Leiden. :)
pi_129177033
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:28 schreef Gray het volgende:

[..]

Leiden. :)
Niee :o
Jij ben hier nie? :o
Rustig aan.
pi_129177077
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:17 schreef minthy het volgende:
Wat is het trouwens druk hier vanavond! Ik heb amper tijd om in SC's te reageren en er staat een zooi DM's te knipperen _O-
I know right! Babbelkouzen, die 'depro's'. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 21 juli 2013 @ 01:31:40 #286
103397 minthy
Lief-ish
pi_129177125
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:17 schreef Erach het volgende:

[..]

Oh, voor mij is het niet druk hoor, ook op het internet ben ik niet 'druk'.
Ik ben overal druk, niet handig ook :D
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:18 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Je bent gewoon hartstikke populair
Gelukkig niet zeg! _O-
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129177130
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:26 schreef Erach het volgende:

[..]

In een rationele toestand (nu) ben ik overal vrij nuchter in en zit ik vol met zelfspot en vind ik het leven wel leuk. In een irrationele toestand is het bij mij een grote chaos en zou het me niet bar veel interesseren als ik werd overreden door een vrachtwagen.
Ik hang er altijd ergens tussen tegenwoordig, en dat is hartstikke relaxt. Ik kan overal naartoe. Niets hoeft, alles mag! :)
  zondag 21 juli 2013 @ 01:32:17 #288
103397 minthy
Lief-ish
pi_129177142
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:28 schreef Gray het volgende:

[..]

Ah, de onrust die je doet verlangen naar meer, naar anders. Wat onvermijdelijk is (iig dat anders), maar nooit geheel past in je verwachtingen... Daar kan je eigenlijk maar n conclusie uit trekken. ;)
Geen verwachtingen meer hebben? :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129177144
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:28 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Niee :o
Jij ben hier nie? :o
Op je scherm, in je gedachten. ;)
pi_129177149
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:32 schreef Gray het volgende:

[..]

Op je scherm, in je gedachten. ;)
:6
Rustig aan.
pi_129177152
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:32 schreef minthy het volgende:

[..]

Geen verwachtingen meer hebben? :+
Er niet op bouwen, aan vastklampen. ;)
pi_129177161
Maar ehh, wat moet ik er van vinden dat 4 professionals mij in wezen 0.0 geholpen hebben?
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 01:33:41 #293
103397 minthy
Lief-ish
pi_129177182
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:30 schreef Gray het volgende:

[..]

I know right! Babbelkouzen, die 'depro's'. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Valt mee, ik klets tegenwoordig het hele forum rond :')
En af en toe begeleid ik nog iemand stiekem :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129177189
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:33 schreef kingtoppie het volgende:
Maar ehh, wat moet ik er van vinden dat 4 professionals mij in wezen 0.0 geholpen hebben?
De oorzaak daarvan vinden? Ik heb een keer psychoanalyse gekregen. Nou, aardige vrouw maareuh, psychoanalyse :') dat was hem niet voor mij.
  zondag 21 juli 2013 @ 01:34:26 #295
103397 minthy
Lief-ish
pi_129177198
quote:
3s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:32 schreef Gray het volgende:

[..]

Er niet op bouwen, aan vastklampen. ;)
Daar doe ik hard m'n best op, de ene dag gaat dat beter dan de andere :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129177207
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:32 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:6
:*

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:33 schreef kingtoppie het volgende:
Maar ehh, wat moet ik er van vinden dat 4 professionals mij in wezen 0.0 geholpen hebben?
Wat je wil, maar misschien heb je net degenen te pakken gehad die jou specifiek niet konden helpen, f is hulp van buitenaf niet wat jij nodig hebt op dit moment.
  zondag 21 juli 2013 @ 01:34:58 #297
103397 minthy
Lief-ish
pi_129177211
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:33 schreef kingtoppie het volgende:
Maar ehh, wat moet ik er van vinden dat 4 professionals mij in wezen 0.0 geholpen hebben?
Kan dat ook deels liggen aan je eigen instelling?
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129177216
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:34 schreef Erach het volgende:

[..]

De oorzaak daarvan vinden? Ik heb een keer psychoanalyse gekregen. Nou, aardige vrouw maareuh, psychoanalyse :') dat was hem niet voor mij.
Tis denk ik gewoon te vaag allemaal...
Er is geen gouden tip... Het moet gewoon om een of andere reden anders worden opeens.
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 01:35:46 #299
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129177230
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:00 schreef Erach het volgende:

[..]

Weet je wat ironisch is? Ik zou niet eens DURVEN de stekker eruit te trekken.
Waarom niet? Als ik de kans had om 'netjes' van mezelf af te komen had ik dan vandaag nog gedaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129177237
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tis denk ik gewoon te vaag allemaal...
Er is geen gouden tip... Het moet gewoon om een of andere reden anders worden opeens.
Ik kon vaak (en nu ook nog) mijn gevoelens niet goed onder woorden brengen, maar bezoekjes hebben me wel degelijk geholpen.
  zondag 21 juli 2013 @ 01:36:23 #301
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129177241
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:31 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik ben overal druk, niet handig ook :D

[..]

Gelukkig niet zeg! _O-
Toch wel, mijn dm knippert niet constant hoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')