Ik ben bijna 19 (quote:Op zondag 21 juli 2013 00:20 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Cool, tjah, hoe oud ben jij en wat deed je toendertijd?
Ik heb daar op zich ook geen problemen mee. Het is helaas zo dat mensen over het algemeen mij niet mogen. Er zijn uiteraard uitzonderingen, maar het zijn meer neutrale uitzonderingen dan dat het allemaal positief uitvalt.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee als anderen me niet mogen, de andere optie, de wereld waarin je alleen omgaat met mensen die je wel mogen bestaat namelijk niet.
Keb nu zo een moment dat ik nagenoeg gedachten steeds actief blokkeer, maar het onderliggende gevoel... Ik zou in dat gevoel zo mee kunnen gaan met mijn gedachten.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:20 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Focus! Tijdens een film gaat je aandacht op in het scherm, zo ook kan het tijdens elk aspect van je leven. Dan kunnen nog steeds gedachten langs komen, maar blijft je aandacht bij het moment. Net als dat iemand naast je gaat zitten terwijl je een film kijkt.
Soms worden we wel eens gek van alle chaos in het hoofd. Dan verschuift je aandacht eigenlijk van gedachte naar gedachte. Daarmee voed je je gedachten. Hoe langer je blijft focus houden, hoe minder die gedachten opkomen.
Neuh, meer in je leven zegmaarquote:Op zondag 21 juli 2013 00:22 schreef Erach het volgende:
[..]
Ik ben bijna 19 (), is anderhalf jaar geleden ongeveer. Wat ik deed? Voorstellen om te koken (over de sms natuurlijk), het was heel preuts allemaal, maar wel leuk.
In de tijd dat ik écht last had van dwanggedachten hielp vrijwel niets. Op écht actief bezig zijn na (zoals voetballen), maar een film kijken was dan toch echt te passief en dan ging mijn hoofd weer tekeer.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:20 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Focus! Tijdens een film gaat je aandacht op in het scherm, zo ook kan het tijdens elk aspect van je leven. Dan kunnen nog steeds gedachten langs komen, maar blijft je aandacht bij het moment. Net als dat iemand naast je gaat zitten terwijl je een film kijkt.
Soms worden we wel eens gek van alle chaos in het hoofd. Dan verschuift je aandacht eigenlijk van gedachte naar gedachte. Daarmee voed je je gedachten. Hoe langer je blijft focus houden, hoe minder die gedachten opkomen.
Van nature ben ik ook het liefst op mezelf. Ik heb geen moeite om 95% van de tijd op mezelf te zijn en geen contact te hebben met de buitenwereld, maar ik vind en wil wel dat ik op een gegeven moment met enig regelmaat onder de mensen moet komen. Helaas is het laatste al jaren niet meer gelukt.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:14 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Wellicht is het een idee voor jullie om minder te kijken naar de norm en meer naar jullie norm. Ik weet namelijk van mijzelf dat ik de voorkeur geef aan op mezelf zijn (wat níet hetzelfde als alleen zijn is!). Dat is mijn natuurlijke staat van wezen en maakt mij vrij en openhartig, voor mezelf en daarmee ook voor anderen.
Ik voel de laatste weken een verlangen naar 'communie', maar zie het niet als een gemis van, maar als een open uitnodiging náár. En dat gevoel van communie, dat ervaar ik ook hier. Ofschoon we tientallen, zo niet honderden kilometers verwijderd zijn, ik heb het gevoel dat jullie allen dicht bij me staan.
Zeker!quote:
Ja, tussen vwo 5 en 6 in zo ongeveer. Het klinkt misschien allemaal heel kinderlijk, maar ik ben vrij volwassen ingesteldquote:Op zondag 21 juli 2013 00:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Neuh, meer in je leven zegmaar
Middelbare school dan neem ik aan?
Negeren? Hm... Ik benader het meer met de vraag: Aha... is dat zo?quote:Op zondag 21 juli 2013 00:03 schreef Detroit het volgende:
[..]
Dat zou helemaal fijn zijn. Maar mijn filosofie is dat je beter kunt gaan voor gedachten negeren, omdat het in wezen iets is dat deel van je is, en het uitzetten zou dat ontkennen zijn.
Al komt er af en toe zulke crap naar boven dat uitzetten wel ideaal zou zijn..
Die kost is me een beetje te zwaar op de maag voor een zaterdagavondquote:Op zondag 21 juli 2013 00:10 schreef Paul het volgende:
[..]
http://www.a-dvaita.nl/nondualiteit.htm
Veel mensen denken dat ze een individu zijn met een vrije wil, dat ze het
leven moeten controleren en de juiste keuzes moeten zien te maken.
De nondualiteit zet deze zienswijze volledig op z'n kop. Zowel onze vrije wil
als onze individualiteit zijn denkbeeldig. Non-dualiteit, ofwel a-dvaita,
betekent geen-twee. Alles is één bewustzijn en dit ene bewustzijn (dat wij zijn)
speelt hier in het universum een spel en bestuurt daarbij alles, het water,
de planten en bomen, de dieren en ook de mensen.
Het is het idee dat je een vrije wil hebt, die maakt dat we lichtelijk in paniek en angstig in het leven staan. Want wat als we verkeerde keuzes maken en wat als we in het verleden dingen anders hadden kunnen doen? Kortom, het hele idee van een vrije wil levert een hoop stress, frustratie, schuldgevoelens en irrationele angst op. Maar hebben we wel een vrije wil?
Kies jij ervoor om adem te halen?
Kies jij ervoor om je bloed te laten stromen en je spijsvertering te laten werken?
Kies jij ervoor wanneer je honger en dorst hebt en wanneer je naar het toilet moet?
Kies jij ervoor wanneer je slaap krijgt en wanneer je in slaap valt?
Kies jij hoe je je voelt?
Als wij als mensen dat zouden kunnen, zou iedereen intens gelukkig zijn!
Kies jij wat je denkt?
Het lijkt alsof wij kunnen kiezen wat we doen en wat we denken. Onderzoek uit de neurowetenschap wijst echter uit, dat wij geen gedachten creëren, maar dat gedachten in ons ontstaan. Wij kiezen niet wat we denken! Het bekendste onderzoek is van neurowetenschapper Benjamin Libet. De proefpersonen mochten op een knop drukken, geheel uit 'vrije wil' op een willekeurig moment. Benjamin Libet kon al 200 tot 500 milliseconden voordat zij op de knop drukten op de monitor zien dat zij zouden gaan drukken. Uit recente onderzoeken komt naar voren dat onderzoekers al zes tot tien seconden van tevoren kunnen zien dat iemand op de knop gaat drukken.
Gedachten ontstaan geheel automatisch en na die activiteit van de hersenen, komt
een ander deel van de hersenen in actie waarbij over de eerdere gedane activiteit een verhaal wordt verzonnen. En van alle activiteit in onze hersenen, zijn wij ons maar van een minuscuul stukje bewust. Ons onbewuste verwerkt per seconde een half miljoen keer meer informatie dan ons bewuste. Ons verstand komt pas iets te weten als alle beslissingen al zijn genomen en is daarom niet meer dan een commentator op de tribune of twee Muppets op het balkon.
Is toch leuk joh, voor iemand koken, ik snap het probleem nietquote:Op zondag 21 juli 2013 00:24 schreef Erach het volgende:
[..]
Ja, tussen vwo 5 en 6 in zo ongeveer. Het klinkt misschien allemaal heel kinderlijk, maar ik ben vrij volwassen ingesteld
Heb jij ooit een vriendin gehad?quote:Op zondag 21 juli 2013 00:17 schreef kingtoppie het volgende:
Tjah als je weet wat het triggert...
Ik wil een meisje
En voel me op een rare manier eenzaam als ik dan mooie vrouwen zie lopen (ja alleen bij mooie vrouwen wel, ben wel kritisch)
Het was een en al leuk. Het was voor mij bovendien al een wonder dat het wederzijds wasquote:Op zondag 21 juli 2013 00:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Is toch leuk joh, voor iemand koken, ik snap het probleem niet
Gewoon leuk.
quote:Op zondag 21 juli 2013 00:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb jij ooit een vriendin gehad?
quote:Op zondag 21 juli 2013 00:28 schreef Erach het volgende:
[..]
Het was een en al leuk. Het was voor mij bovendien al een wonder dat het wederzijds was
Waarom heb jij zo'n laag zelfbeeld?quote:Op zondag 21 juli 2013 00:28 schreef Erach het volgende:
[..]
Het was een en al leuk. Het was voor mij bovendien al een wonder dat het wederzijds was
Dan moet daar maar eens verandering in worden gebracht topper.quote:
Dat is denk ik het volgende stadium dat eraan zit te komen. Gedachten niet meer een op een als waarheid bestempelen, en er misschien zelfs op enig moment kostelijk om lachen omdat het te idioot voor woorden het is om te geloven.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Negeren? Hm... Ik benader het meer met de vraag: Aha... is dat zo?
Boeie....quote:Op zondag 21 juli 2013 00:30 schreef Erach het volgende:
Maar om eerlijk te zijn heb ik nooit goed geweten of ik nou écht verliefd was. Ik vond haar wel degelijk leuk, en als ik dit typ wil ik er heeeeeel leuk van maken. Maar écht vlinders in mijn buik? Nee, zo ervaarde ik het niet.
Ja, ik ben inderdaad goed bezig. Alleen vind ik dat het goede resultaat uitblijft. Dat kan natuurlijk nog altijd veranderen. Dat is ook een reële mogelijkheid, maar ik heb maar een beperkte hoeveelheid tijd en ik kan maar een beperkte hoeveelheid mensen tegenkomen.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat lijkt misschien zo, het is niet zo. Echt Lex, je bent 1 van de weinige in dit topic waar ik nog steeds het meest vertrouwen in heb dat het ooit wel goed met je gaat komen. Ik wou dat ik dat over mezelf kon zeggen.
Je zoekt hulp
Je gaat naar verenigingen, studenten meets
Je hebt fok meets gedaan
Je bent dus goed bezig!
Fouten in het verleden waarin angst wel een rol speelt maar waarvoor ik me zelf niet goed kan vergeven. Ook ben ik gepest geweestquote:Op zondag 21 juli 2013 00:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom heb jij zo'n laag zelfbeeld?
Ja, precies. Mijn gevoelenswereld is niet bijzonder duidelijk en ik heb vaak moeite met het uiten van gevoelens, maar dat ik haar hartstikke leuk vond is een feit. Als het niet zo 'raar' was verlopen durf ik een wedje te leggen dat we nog samen waren, maargoed, shit happensquote:Op zondag 21 juli 2013 00:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Boeie....
Je hoeft niet aan andermans beschrijvingen te voldoen, jij vond haar heel leuk dus je vond hetfijn om tijd met haar door te brengen, lijkt mij genoeg.
quote:Op zondag 21 juli 2013 00:24 schreef Gray het volgende:
[..]
Zeker!
Maar ik denk (jahaa, ik denk!) dat dát specifieke onderwerp nog een stapje verderop ligt. Velen hier hebben misschien nu meer aan een meer praktische aanpak. Daaruit kan het inzicht van nondualiteit eventueel ontstaan, maar alleen als zo'n iemand daar voor open staat. Iemand proberen te helpen die daar niet om vraagt werkt soms averechts. In dit geval is het een onderwerp dat wellicht nét even iets te ver van het bed af staat.
Het is goed bedoeld en niet onjuist geplaatst, dat besef ik. Ik bedank je dan ook hartelijk.
Ik heb persoonlijk van: als je er zelf niet uitkomt, dan is het misschien handig om hulp te gaan zoeken. Je moet er niet jaren er mee blijven zitten.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:16 schreef Erach het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit ruzie gehad zover ik me kan herinneren. Ja, wat woordenwisselingen, maar dat is zo bijgelegd.
Maargoed, ik heb voor vrij veel dingen angst (afwijzing, bellen, dwanggedachten), er is mee te leven (en tegen te vechten), maar het is natuurlijk niet altijd even leuk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |