abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129173811
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jaren? Je hebt geen jaren nodig om echt een goede vriend te maken :). Soms is een aantal week al voldoende.
Zo heb ik ook een keer een goede vriend gemaakt, maar dat is helaas ook weer snel verwaterd doordat ik stopte met de studie.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:06:39 #102
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129173814
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:57 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat vind ik jammer. Ondanks dat het iemands werk is kan hij nog wel oprecht geïnteresseerd zijn.
Ik word betaald om mensen met ADHD en autisme te begeleiden naar zelfstandigheid. Daar hoort ook het gezamenlijk aanpakken en oplossen van problemen bij. Ik ben oprecht in mijn interesse naar de mensen die ik begeleid. Dat, de dankbaarheid die ik krijg en het plezier dat ik uit m'n werk haal zijn belangrijker voor mij dan welk loon ook.

Bedenk je ook dat de meeste mensen binnen de GGZ niet een heel riant salaris ontvangen maar het werk doen uit interesse of het houden van mensen :+
Dank je voor deze post :)
Ik heb echt meer informatie nodig over de mensen voordat ik een goede beslissing kan maken. In de praktijk heb ik deze issue eigenlijk aan de kant gelegd.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 00:07:39 #103
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129173854
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:05 schreef Erach het volgende:

[..]

Die vlieger gaat niet altijd op. Misschien voor een presentatie o.i.d.
Hij gaat niet op als je er over na denkt :P :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:09:06 #104
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129173906
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik wil gerust een keer op stap gaan met mensen die ik mag.
Niet kwaad bedoeld hoor. Maar zijn er op dit moment überhaupt wel mensen die je mag?

Ik hoor jou namelijk veel over oppervlakkig zijn, gesprekken die het net niet zijn etc. Dan is het vinden van die mensen nog niet zo makkelijk. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129173927
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hij gaat niet op als je er over na denkt :P :)
Klopt. Maar soms is het wel moeilijk en krijgt ambivalentie het overwicht, bij mij dan, en dan ga ik mooi over op conflictvermijdend gedrag :+
  zondag 21 juli 2013 @ 00:09:40 #106
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129173932
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:03 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet bang dat ik ze kwijt raak. maar ik vind het wel klote als ze bezorgd om me zijn.
En ik voel me dan ook een aanstellerig typ.
Dus?

Ik zie niet in waarom je klote voelen een probleem zou zijn. En ik zie ook niet in waarom het een probleem zou zijn dat je je aanstellerig typ zou vinden. So what?

:D Waarom denk je daar uberhaupt over na? Wat is het probleem dat je jezelf een aansteller zou vinden? Mag dat niet? Niet van je vriendin? Of je moeder? Of je vrienden? Of van de maatschappij?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_129173962
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:09 schreef Detroit het volgende:

[..]

Niet kwaad bedoeld hoor. Maar zijn er op dit moment überhaupt wel mensen die je mag?

Ik hoor jou namelijk veel over oppervlakkig zijn, gesprekken die het net niet zijn etc. Dan is het vinden van die mensen nog niet zo makkelijk. :).
Ik heb een tiental posts van hem gelezen en ik mag hem nu al.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:10:17 #108
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129173963
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:05 schreef minthy het volgende:

[..]

Leg het eens wat beter uit dan? Hier kan niemand iets mee :P
http://www.a-dvaita.nl/nondualiteit.htm

Veel mensen denken dat ze een individu zijn met een vrije wil, dat ze het
leven moeten controleren en de juiste keuzes moeten zien te maken.
De nondualiteit zet deze zienswijze volledig op z'n kop. Zowel onze vrije wil
als onze individualiteit zijn denkbeeldig. Non-dualiteit, ofwel a-dvaita,
betekent geen-twee. Alles is één bewustzijn en dit ene bewustzijn (dat wij zijn)
speelt hier in het universum een spel en bestuurt daarbij alles, het water,
de planten en bomen, de dieren en ook de mensen.

Het is het idee dat je een vrije wil hebt, die maakt dat we lichtelijk in paniek en angstig in het leven staan. Want wat als we verkeerde keuzes maken en wat als we in het verleden dingen anders hadden kunnen doen? Kortom, het hele idee van een vrije wil levert een hoop stress, frustratie, schuldgevoelens en irrationele angst op. Maar hebben we wel een vrije wil?

Kies jij ervoor om adem te halen?
Kies jij ervoor om je bloed te laten stromen en je spijsvertering te laten werken?
Kies jij ervoor wanneer je honger en dorst hebt en wanneer je naar het toilet moet?
Kies jij ervoor wanneer je slaap krijgt en wanneer je in slaap valt?

Kies jij hoe je je voelt?
Als wij als mensen dat zouden kunnen, zou iedereen intens gelukkig zijn!
Kies jij wat je denkt?
Het lijkt alsof wij kunnen kiezen wat we doen en wat we denken. Onderzoek uit de neurowetenschap wijst echter uit, dat wij geen gedachten creëren, maar dat gedachten in ons ontstaan. Wij kiezen niet wat we denken! Het bekendste onderzoek is van neurowetenschapper Benjamin Libet. De proefpersonen mochten op een knop drukken, geheel uit 'vrije wil' op een willekeurig moment. Benjamin Libet kon al 200 tot 500 milliseconden voordat zij op de knop drukten op de monitor zien dat zij zouden gaan drukken. Uit recente onderzoeken komt naar voren dat onderzoekers al zes tot tien seconden van tevoren kunnen zien dat iemand op de knop gaat drukken.

Gedachten ontstaan geheel automatisch en na die activiteit van de hersenen, komt
een ander deel van de hersenen in actie waarbij over de eerdere gedane activiteit een verhaal wordt verzonnen. En van alle activiteit in onze hersenen, zijn wij ons maar van een minuscuul stukje bewust. Ons onbewuste verwerkt per seconde een half miljoen keer meer informatie dan ons bewuste. Ons verstand komt pas iets te weten als alle beslissingen al zijn genomen en is daarom niet meer dan een commentator op de tribune of twee Muppets op het balkon.

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 21 juli 2013 @ 00:12:05 #109
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129174052
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jaren? Je hebt geen jaren nodig om echt een goede vriend te maken :). Soms is een aantal week al voldoende.
Het lijkt erop dat je soms nooit goede vrienden kan krijgen. Ik zie dat als een reële mogelijkheid voor mezelf.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 00:12:23 #110
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129174071
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:09 schreef Erach het volgende:

[..]

Klopt. Maar soms is het wel moeilijk en krijgt ambivalentie het overwicht, bij mij dan, en dan ga ik mooi over op conflictvermijdend gedrag :+
Ik snap het wel hoor, maar ik ga dan juist conflict uit de weg door alles te laten vallen. Als het vandaag niet lukt, dan morgen wel. No problemo :) Moeilijk is het altijd wel, beetje uit je comfort zone etc.

Ik heb er geen problemen mee als anderen me niet mogen, de andere optie, de wereld waarin je alleen omgaat met mensen die je wel mogen bestaat namelijk niet.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:13:11 #111
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129174110
quote:
4s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:10 schreef Erach het volgende:

[..]

Ik heb een tiental posts van hem gelezen en ik mag hem nu al.
Nou ja, ik herken het wel hoor, af en toe houd ik zelf ook mensen op afstand door bepaalde preoccupaties die niet kloppen. Zulke processen afbreken maakt je leven stukken fijner. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129174179
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:49 schreef Erach het volgende:
Ik heb ook geen 'echte' vrienden, tenminste, niet iemand waar ik voor alles bij terecht kan. Wel een hoop vrienden die je begroet en waar je mee praat, als je ze ziet, meer niet. Al een paar jaar niet eigenlijk, maar het doet me niet meer zoveel. Binnenkort verhuis ik en dan hoop ik op een wat beter sociaal netwerk :') ik kijk er in ieder geval flink naar uit.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:53 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik vind trouwens niet dat mijn verwachtingen te hoog zijn gegrepen, want ik weet dat er letterlijk miljoenen mensen zijn die met elkaar op een terrasje zitten en met elkaar op vakantie gaan.
Wellicht is het een idee voor jullie om minder te kijken naar de norm en meer naar jullie norm. Ik weet namelijk van mijzelf dat ik de voorkeur geef aan op mezelf zijn (wat níet hetzelfde als alleen eenzaam zijn is!). Dat is mijn natuurlijke staat van wezen en maakt mij vrij en openhartig, voor mezelf en daarmee ook voor anderen.

Ik voel de laatste weken een verlangen naar 'communie', maar zie het niet als een gemis van, maar als een open uitnodiging náár. En dat gevoel van communie, dat ervaar ik ook hier. Ofschoon we tientallen, zo niet honderden kilometers verwijderd zijn, ik heb het gevoel dat jullie allen dicht bij me staan. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Gray op 21-07-2013 00:50:07 ]
  zondag 21 juli 2013 @ 00:14:59 #113
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129174193
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:09 schreef Detroit het volgende:

[..]

Tja, wat is mogen? Mensen doen tegenwoordig aardig tegen me, maar ik heb totaal geen klik met ze. Dat is waar het op neer komt. Als ze mij zien als een beste vriend, dan hebben ze echt hele lage eisen op sociaal gebied.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:15:50 #114
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129174228
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:12 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat je soms nooit goede vrienden kan krijgen. Ik zie dat als een reële mogelijkheid voor mezelf.
Dat lijkt misschien zo, het is niet zo. Echt Lex, je bent 1 van de weinige in dit topic waar ik nog steeds het meest vertrouwen in heb dat het ooit wel goed met je gaat komen. Ik wou dat ik dat over mezelf kon zeggen.

Je zoekt hulp
Je gaat naar verenigingen, studenten meets
Je hebt fok meets gedaan

Je bent dus goed bezig!
  zondag 21 juli 2013 @ 00:16:32 #115
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129174255
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:13 schreef Detroit het volgende:

[..]

Nou ja, ik herken het wel hoor, af en toe houd ik zelf ook mensen op afstand door bepaalde preoccupaties die niet kloppen. Zulke processen afbreken maakt je leven stukken fijner. :).
Waarom? Waarom maakt dat het leven fijner?
pi_129174263
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik snap het wel hoor, maar ik ga dan juist conflict uit de weg door alles te laten vallen. Als het vandaag niet lukt, dan morgen wel. No problemo :) Moeilijk is het altijd wel, beetje uit je comfort zone etc.

Ik heb er geen problemen mee als anderen me niet mogen, de andere optie, de wereld waarin je alleen omgaat met mensen die je wel mogen bestaat namelijk niet.
Ik heb nog nooit ruzie gehad zover ik me kan herinneren. Ja, wat woordenwisselingen, maar dat is zo bijgelegd.

Maargoed, ik heb voor vrij veel dingen angst (afwijzing, bellen, dwanggedachten), er is mee te leven (en tegen te vechten), maar het is natuurlijk niet altijd even leuk :')
pi_129174297
Tjah als je weet wat het triggert...

Ik wil een meisje _O-
En voel me op een rare manier eenzaam als ik dan mooie vrouwen zie lopen (ja alleen bij mooie vrouwen wel, ben wel kritisch)
Rustig aan.
pi_129174317
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:14 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Wellicht is het een idee voor jullie om minder te kijken naar de norm en meer naar jullie norm. Ik weet namelijk van mijzelf dat ik de voorkeur geef aan op mezelf zijn (wat níet hetzelfde als alleen zijn is!). Dat is mijn natuurlijke staat van wezen en maakt mij vrij en openhartig, voor mezelf en daarmee ook voor anderen.

Ik voel de laatste weken een verlangen naar 'communie', maar zie het niet als een gemis van, maar als een open uitnodiging náár. En dat gevoel van communie, dat ervaar ik ook hier. Ofschoon we tientallen, zo niet honderden kilometers verwijderd zijn, ik heb het gevoel dat jullie allen dicht bij me staan. O+
Ik vind het op z'n tijd ontzettend fijn om alleen te zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik wel degelijk de behoefte heb om onder de mensen te komen, vriendschappen te maken e.d.
pi_129174324
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dus?

Ik zie niet in waarom je klote voelen een probleem zou zijn. En ik zie ook niet in waarom het een probleem zou zijn dat je je aanstellerig typ zou vinden. So what?

:D Waarom denk je daar uberhaupt over na? Wat is het probleem dat je jezelf een aansteller zou vinden? Mag dat niet? Niet van je vriendin? Of je moeder? Of je vrienden? Of van de maatschappij?
Omdat ik het zelf kut vind als iemand zich aanstelt. daarom.
Wat je zelf klote vind moet je zelf niet doen.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:18:36 #120
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129174353
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Tja, wat is mogen? Mensen doen tegenwoordig aardig tegen me, maar ik heb totaal geen klik met ze. Dat is waar het op neer komt. Als ze mij zien als een beste vriend, dan hebben ze echt hele lage eisen op sociaal gebied.
Zou je niet de conclusie kunnen trekken dat als je bijna nooit een klik ervaart dat je daar misschien ook zelf een bijdrage aan hebt? Het is een wisselwerking tussen twee personen.
pi_129174372
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:17 schreef kingtoppie het volgende:
Tjah als je weet wat het triggert...

Ik wil een meisje _O-
En voel me op een rare manier eenzaam als ik dan mooie vrouwen zie lopen (ja alleen bij mooie vrouwen wel, ben wel kritisch)
Ik dacht ooit bij een meisje 'wow, had ik maar ooit zo'n meisje', een paar maanden later was het mijn vriendin ;) Ironisch genoeg is het door angstgerelateerde zaken van beide kanten ook weer geeindigd.
pi_129174425
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dit heb ik ook wel. Soms voel ik me wel verheven ( :@ ) boven andere mensen terwijl ik een bijzonder laag zelfbeeld heb. Maar inderdaad heb ik ook niet snel een klik met iemand.
pi_129174442
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:19 schreef Erach het volgende:

[..]

Ik dacht ooit bij een meisje 'wow, had ik maar ooit zo'n meisje', een paar maanden later was het mijn vriendin ;) Ironisch genoeg is het door angstgerelateerde zaken van beide kanten ook weer geeindigd.
Cool, tjah, hoe oud ben jij en wat deed je toendertijd?
Rustig aan.
pi_129174446
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:55 schreef Detroit het volgende:

[..]

QFT! Ik begin er steeds meer achter te komen hoe ziekmakend gedachten kunnen zijn en hoe ver ze van de werkelijkheid zitten.
Hoe eerder je gedachten met een korreltje zout neemt des te beter!
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:59 schreef Erach het volgende:

[..]

Uitzetten? Denk niet aan ijsberen. Weet niet hoe jij dat doet, teach me 8-)
Focus! Tijdens een film gaat je aandacht op in het scherm, zo ook kan het tijdens elk aspect van je leven. Dan kunnen nog steeds gedachten langs komen, maar blijft je aandacht bij het moment. Net als dat iemand naast je gaat zitten terwijl je een film kijkt.

Soms worden we wel eens gek van alle chaos in het hoofd. Dan verschuift je aandacht eigenlijk van gedachte naar gedachte. Daarmee voed je je gedachten. Hoe langer je blijft focus houden, hoe minder die gedachten opkomen.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:20:35 #125
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129174462
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom? Waarom maakt dat het leven fijner?
Omdat ik niet vrolijk word van het moeten hebben van zo'n interne dialoog over hoe ik mij tot bepaalde personen verhoud. Heel erg vermoeiend. :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')