abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129173117
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom kun je dat niet voor elkaar krijgen? Mijn inziens kan iedereen dat voor elkaar krijgen behalve (en dit bedoel ik niet negatief) mensen met zware vormen van sociale stoornissen, zoals flink autistisch etc.
Het is niet uitgesloten dat ik geen zware vormen van sociale stoornissen heb. Sterker nog, ze hebben het nog steeds over de kenmerken daarvan.
Mijn inziens kan ik het niet voor elkaar krijgen, omdat het contact voor mij gewoon barre slecht is. Het is allemaal van "hoi, doei", koetjes en kalfjes oppervlakkige bullshit. De enige die serieus geïnteresseerd is in mijn gevoelens en mijn gedachten is de psychiater. Helaas zit ik te twijfelen aan de oprechtheid, omdat ik vind dat gewoon een onderdeel is van zijn werk i.p.v. dat hij daadwerkelijk in mij geïnteresseerd is.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129173265
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sorry Lex, maar jij hebt mijn inziens nul ervaring qua sociaal contact, of let alone het lezen van sociaal contact.

En toch denk jij ervaren genoeg te zijn om mensen te kunnen lezen over hoe zij zich gedragen ten opzichte van jou, en waarom ze dat doen ...

Er klopt iets niet Lex!
Ik heb de meest duistere elementen gezien op het gebied van sociaal contact. Of beter gezegd: a-sociaal contact. Daarnaast weet ik heel goed hoe ik behandeld wil worden door anderen. Ik vind trouwens niet dat mijn verwachtingen te hoog zijn gegrepen, want ik weet dat er letterlijk miljoenen mensen zijn die met elkaar op een terrasje zitten en met elkaar op vakantie gaan.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129173278
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:49 schreef Erach het volgende:
Ik heb ook geen 'echte' vrienden, tenminste, niet iemand waar ik voor alles bij terecht kan. Wel een hoop vrienden die je begroet en waar je mee praat, als je ze ziet, meer niet. Al een paar jaar niet eigenlijk, maar het doet me niet meer zoveel. Binnenkort verhuis ik en dan hoop ik op een wat beter sociaal netwerk :') ik kijk er in ieder geval flink naar uit.
Je hebt helemaal niemand waar je echt alles bij kwijt zou kunnen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 23:55:17 #79
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129173315
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Zien zij dat zo, of denk jij hoe zij dat zien? Vraag je af of je altijd je gedachten moet geloven.
QFT! Ik begin er steeds meer achter te komen hoe ziekmakend gedachten kunnen zijn en hoe ver ze van de werkelijkheid zitten.
Hoe eerder je gedachten met een korreltje zout neemt des te beter!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129173381
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:50 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het is niet uitgesloten dat ik geen zware vormen van sociale stoornissen heb. Sterker nog, ze hebben het nog steeds over de kenmerken daarvan.
Mijn inziens kan ik het niet voor elkaar krijgen, omdat het contact voor mij gewoon barre slecht is. Het is allemaal van "hoi, doei", koetjes en kalfjes oppervlakkige bullshit. De enige die serieus geïnteresseerd is in mijn gevoelens en mijn gedachten is de psychiater. Helaas zit ik te twijfelen aan de oprechtheid, omdat ik vind dat gewoon een onderdeel is van zijn werk i.p.v. dat hij daadwerkelijk in mij geïnteresseerd is.
Je weet dat ik bij dit soort reacties enorm de jeukeritus krijg om je van die zolderkamer af te trekken en eens met je op stap te gaan.

Ik ben echt reuze benieuwd wat voor label je gaat krijgen, uit je reacties zou ik persoonlijk denken autisme (dat had ik je al eerder verteld) maar je neigt ook wel naar een enorme hoevelheid andere stoornissen.

Die oprechtheid van een psychiator/shrink whatever prik je zo door heen hoor, je merkt vanzelf of hij iets echt met je wil of dat het 'puur werk' is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_129173432
quote:

Helaas zit ik te twijfelen aan de oprechtheid, omdat ik vind dat gewoon een onderdeel is van zijn werk i.p.v. dat hij daadwerkelijk in mij geïnteresseerd is.
Dat vind ik jammer. Ondanks dat het iemands werk is kan hij nog wel oprecht geïnteresseerd zijn.
Ik word betaald om mensen met ADHD en autisme te begeleiden naar zelfstandigheid. Daar hoort ook het gezamenlijk aanpakken en oplossen van problemen bij. Ik ben oprecht in mijn interesse naar de mensen die ik begeleid. Dat, de dankbaarheid die ik krijg en het plezier dat ik uit m'n werk haal zijn belangrijker voor mij dan welk loon ook.

Bedenk je ook dat de meeste mensen binnen de GGZ niet een heel riant salaris ontvangen maar het werk doen uit interesse of het houden van mensen :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129173438
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niet in de vorm van vrienden, helaas. Gelukkig wél in de vorm van familie. Hopelijk verandert dat dus binnenkort.
pi_129173442
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:55 schreef Detroit het volgende:

[..]

QFT! Ik begin er steeds meer achter te komen hoe ziekmakend gedachten kunnen zijn en hoe ver ze van de werkelijkheid zitten.
Hoe eerder je gedachten met een korreltje zout neemt des te beter!
Of gewoon uitzet. Iets wat bij mij soms ook wel helpt. Uitzetten, niet aan denken. Dan kom je in zo'n waas terecht. Zo'n moment wat je hebt bij een goede film dat je even volledig van de kaart bent, of dat je een leuke chick ziet etc.
pi_129173443
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb niemand waar ik me verhaal kwijt kan dan bij de psychiater.
Of laat ik het zo zeggen ik wil niemand er mee laten mee slepen hoe kut het wel niet is.
Ik heb per ongeluk bij één familie lid laten blijken en die is nu bezorgd.
pi_129173492
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:57 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat vind ik jammer. Ondanks dat het iemands werk is kan hij nog wel oprecht geïnteresseerd zijn.
Ik word betaald om mensen met ADHD en autisme te begeleiden naar zelfstandigheid. Daar hoort ook het gezamenlijk aanpakken en oplossen van problemen bij. Ik ben oprecht in mijn interesse naar de mensen die ik begeleid. Dat, de dankbaarheid die ik krijg en het plezier dat ik uit m'n werk haal zijn belangrijker voor mij dan welk loon ook.

Bedenk je ook dat de meeste mensen binnen de GGZ niet een heel riant salaris ontvangen maar het werk doen uit interesse of het houden van mensen :+
Dan is de vraag eigenlijk veel interessanter, heb jij wel eens mensen minder goed geholpen dan je zou kunnen? Omdat het gewoon een lul was bijv?
pi_129173513
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Of gewoon uitzet. Iets wat bij mij soms ook wel helpt. Uitzetten, niet aan denken. Dan kom je in zo'n waas terecht. Zo'n moment wat je hebt bij een goede film dat je even volledig van de kaart bent, of dat je een leuke chick ziet etc.
Uitzetten? Denk niet aan ijsberen. Weet niet hoe jij dat doet, teach me 8-)
pi_129173516
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:58 schreef Erach het volgende:

[..]

Niet in de vorm van vrienden, helaas. Gelukkig wél in de vorm van familie. Hopelijk verandert dat dus binnenkort.
Bij mij is dat net andersom! Als ik het kan, (ik ben echt een noob) kan jij het ook!
  zondag 21 juli 2013 @ 00:00:51 #88
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129173556
quote:

[..]

De enige die serieus geïnteresseerd is in mijn gevoelens en mijn gedachten is de psychiater. Helaas zit ik te twijfelen aan de oprechtheid, omdat ik vind dat gewoon een onderdeel is van zijn werk i.p.v. dat hij daadwerkelijk in mij geïnteresseerd is.
Misschien dat het mijn opvatting is in dezen, maar ondergraaf je de doeltreffendheid van de behandeling niet als je op zo'n manier naar de psychiater kijkt? Ik denk dat hij/zij juist gaat voor het helpen van de mens, en dus oprecht geneigd zijn jou te helpen.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129173558
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:58 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ik heb niemand waar ik me verhaal kwijt kan dan bij de psychiater.
Of laat ik het zo zeggen ik wil niemand er mee laten mee slepen hoe kut het wel niet is.
Ik heb per ongeluk bij één familie lid laten blijken en die is nu bezorgd.
Wat is het ergste dat je kan overkomen als je het verteld?

Dat je ze kwijtraakt? En ja, wat dan? Dan waren die 'vrienden' vanzelf ook wel wegegaan hoor. Want als ze er later achter komen dat jij nooit wat hebt verteld over je problemen kunnen ze je dat net zo goed kwalijk nemen.
pi_129173573
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Bij mij is dat net andersom! Als ik het kan, (ik ben echt een noob) kan jij het ook!
Het is op dit moment geen big issue voor me, maar het moet natuurlijk niet nog jaren gaan duren :+
pi_129173599
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik weet wat je probeert te zeggen en ik switch direct naar sociale context: Nee, dat heb ik nog nooit gehad.
Zolang je niet in de toekomst kijken kan: hou je ogen open. ;)

Of leer volledig gelukkig te zijn met je eigen gezelschap. Oscar Wilde dacht iig dat het gezond is:

En ik ook. :)
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 00:02:12 #92
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129173611
ik zei iets keibelangrijks :(
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 21 juli 2013 @ 00:03:17 #93
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129173663
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je weet dat ik bij dit soort reacties enorm de jeukeritus krijg om je van die zolderkamer af te trekken en eens met je op stap te gaan.

Ik ben echt reuze benieuwd wat voor label je gaat krijgen, uit je reacties zou ik persoonlijk denken autisme (dat had ik je al eerder verteld) maar je neigt ook wel naar een enorme hoevelheid andere stoornissen.

Die oprechtheid van een psychiator/shrink whatever prik je zo door heen hoor, je merkt vanzelf of hij iets echt met je wil of dat het 'puur werk' is.
Ik wil gerust een keer op stap gaan met mensen die ik mag. Ik wil trouwens niet direct naar het buitenland. Ik wil rustig beginnen met een lokale Center Parcs ofzo.
Ik weet niet wat ik kan doen aan de twijfel, maar ik weet wel dat ik daar gewoon terecht kan.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:03:31 #94
103397 minthy
Lief-ish
pi_129173673
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan is de vraag eigenlijk veel interessanter, heb jij wel eens mensen minder goed geholpen dan je zou kunnen? Omdat het gewoon een lul was bijv?
Nee! Ik zie altijd het goede in de mens, ook al kom ik flink gestoorde mensen tegen (oa mensen met een langdurig TBS-verleden). Al zijn het maar hele kleine zaken ;)
Tante minthy!! O+
pi_129173687
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is het ergste dat je kan overkomen als je het verteld?

Dat je ze kwijtraakt? En ja, wat dan? Dan waren die 'vrienden' vanzelf ook wel wegegaan hoor. Want als ze er later achter komen dat jij nooit wat hebt verteld over je problemen kunnen ze je dat net zo goed kwalijk nemen.
Nee, ik ben niet bang dat ik ze kwijt raak. maar ik vind het wel klote als ze bezorgd om me zijn.
En ik voel me dan ook een aanstellerig typ.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:03:58 #96
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129173691
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat zou helemaal fijn zijn. Maar mijn filosofie is dat je beter kunt gaan voor gedachten negeren, omdat het in wezen iets is dat deel van je is, en het uitzetten zou dat ontkennen zijn.

Al komt er af en toe zulke crap naar boven dat uitzetten wel ideaal zou zijn. :+.
pi_129173716
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:59 schreef Erach het volgende:

[..]

Uitzetten? Denk niet aan ijsberen. Weet niet hoe jij dat doet, teach me 8-)
Rationeel nadenken. Wat is het ergste wat je kan gebeuren?

Boxjes aftikken..

Nog eens bekijken, niks ernstig dus.

Schroom van je schouders afgooien en gewoon naar binnenstappen.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:05:00 #98
103397 minthy
Lief-ish
pi_129173737
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:02 schreef Paul het volgende:
ik zei iets keibelangrijks :(
Leg het eens wat beter uit dan? Hier kan niemand iets mee :P
Tante minthy!! O+
pi_129173746
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Rationeel nadenken. Wat is het ergste wat je kan gebeuren?

Boxjes aftikken..

Nog eens bekijken, niks ernstig dus.

Schroom van je schouders afgooien en gewoon naar binnenstappen.
Die vlieger gaat niet altijd op (voor mij dan). Misschien voor een presentatie o.i.d.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:05:28 #100
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129173754
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:01 schreef Erach het volgende:

[..]

Het is op dit moment geen big issue voor me, maar het moet natuurlijk niet nog jaren gaan duren :+
Jaren? Je hebt geen jaren nodig om echt een goede vriend te maken :). Soms is een aantal week al voldoende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')