Ik heb het eerder wel nog een keer geprobeerd hoor. Toen wilde zij niet meer. Nou, 't is gebeurd, ik kan wel in die melancholie blijven zitten maar daar schiet je niet mee op.quote:
quote:Op zondag 21 juli 2013 00:42 schreef Paul het volgende:
[..]
Nouhou:
Wanneer we zijn ingezoomd kunnen onze overtuigingen nogal wat ellende veroorzaken. We zien onszelf als een afgescheiden individu die zelf kiest, denkt, voelt en handelt. Daarbij ontstaan angsten voor wat er in de toekomst zou kunnen gaan gebeuren, schuldgevoelens over wat er in het verleden is gebeurd en tevens frustratie of teleurstelling over hoe de dingen op dit moment zijn.
Hoeveel mensen lopen er wel niet rond met een vervormd zelfbeeld? Allemaal met de overtuiging 'ik ben niet goed genoeg'. We proberen ons te bewijzen, de een door agressief dominant gedrag, de ander door onderdanig pleasend gedrag, om zo een manier te vinden waarbij we onszelf wel goed genoeg vinden.
Wanneer we winnen trekken we alle eer naar ons toe en bij verlies voelen we pijn omdat we 'gefaald' hebben. In ons streven naar plezier en vermijden van pijn, proberen we het leven te controleren. Daarbij hebben we oordelen en verwachtingen over onszelf en over anderen. Zodra we ingezoomd zijn, ontstaat het denkverstand, ofwel piekerverstand, waarbij we overal eindeloos over nadenken in de hoop een oplossing te vinden.
Zodra we uitgezoomd zijn is het werkverstand, ofwel intuïtief verstand, aan het werk. We herkennen deze momenten, wanneer we voelen dat we 'in flow' zijn of wanneer je ergens volledig in opgaat. Het kan zijn dat je opgaat in een film of in een boek, of in het uitoefenen van een bepaalde sport, of dat je opgaat in een goed gesprek. Je bent dan intuïtief aan het handelen, je bent bezig in het NU en tevens geeft het je een goed gevoel. Dit hebben we ook wanneer we lachen, dansen of zingen. Tijdens al dit soort bezigheden zijn we vrij van piekergedachten, vrij van de ruis in ons hoofd.
Hoewel verlichting nogal eens als iets heel bijzonders wordt gezien, is het simpelweg de afwezigheid van het piekerverstand. Een kind dat volledig opgaat in het bouwen van een zandkasteel is verlicht. Als we lachen, zingen, opgaan in een film, voelen we ons verlicht. Verlichting is wat er eigenlijk altijd is, behalve wanneer we zijn ingezoomd en er vanuit belemmerende overtuigingen allerlei piekergedachten opkomen die ons een vervelend gevoel geven. Het leven gaat na verlichting gewoon net zo door als voorheen, alleen dan zonder verzet, zonder controlezucht, stress, verkramping, onnodige angsten, hardnekkige verlangens, frustraties of schuldgevoelens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rustig aan.
Ik raad je dit aan: Fuck it.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:44 schreef Erach het volgende:
[..]
Ik heb het eerder wel nog een keer geprobeerd hoor. Toen wilde zij niet meer. Nou, 't is gebeurd, ik kan wel in die melancholie blijven zitten maar daar schiet je niet mee op.
Schuld klinkt ook wel weer zo onaardig voor jezelf.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:38 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Ik vermoed ook dat het aan mij ligt, maar ik weet het nog niet zeker.
Fuck it. Maakt niet uit.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:45 schreef Erach het volgende:
[..]
Fuck it als in: Bel haar op, of fuck it als in: Laat het gaan.
Oke zorg jij even dat ik dat ik me Diploma krijg, als ik hem krijg wordt mijn depressiviteit een stuk minder.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:44 schreef Paul het volgende:
[..]wedden dat je als jij eens wat podcastjes gaat luisteren hiervan www.waarheid.com dat jouw piekeren en alles weg gaat.
Waarom is dát de waarheid?quote:Op zondag 21 juli 2013 00:44 schreef Paul het volgende:
[..]wedden dat je als jij eens wat podcastjes gaat luisteren hiervan www.waarheid.com dat jouw piekeren en alles weg gaat.
Sinds mei.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoelang ben jij serieus al bezig? Ik zit sinds Oktober 2012 in therapie, et toi?
Ik zeg ook niet dat het in 1 keer gaat het beseffen van verlichting. Je moet er wel in verdiepen en over lezen en bijv de podcasts eens luisteren en na een tijdje denk je lolwut, waarom pieker ik over dingen. Ik zie het vanzelf wel allemaal in het leven.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Denk alleen dat er een hoop factoren bepalen of je makkelijk uitzoomd.
quote:Op zondag 21 juli 2013 00:42 schreef Paul het volgende:
[..]
Nouhou:
Wanneer we zijn ingezoomd kunnen onze overtuigingen nogal wat ellende veroorzaken. We zien onszelf als een afgescheiden individu die zelf kiest, denkt, voelt en handelt. Daarbij ontstaan angsten voor wat er in de toekomst zou kunnen gaan gebeuren, schuldgevoelens over wat er in het verleden is gebeurd en tevens frustratie of teleurstelling over hoe de dingen op dit moment zijn.
Hoeveel mensen lopen er wel niet rond met een vervormd zelfbeeld? Allemaal met de overtuiging 'ik ben niet goed genoeg'. We proberen ons te bewijzen, de een door agressief dominant gedrag, de ander door onderdanig pleasend gedrag, om zo een manier te vinden waarbij we onszelf wel goed genoeg vinden.
Wanneer we winnen trekken we alle eer naar ons toe en bij verlies voelen we pijn omdat we 'gefaald' hebben. In ons streven naar plezier en vermijden van pijn, proberen we het leven te controleren. Daarbij hebben we oordelen en verwachtingen over onszelf en over anderen. Zodra we ingezoomd zijn, ontstaat het denkverstand, ofwel piekerverstand, waarbij we overal eindeloos over nadenken in de hoop een oplossing te vinden.
Zodra we uitgezoomd zijn is het werkverstand, ofwel intuïtief verstand, aan het werk. We herkennen deze momenten, wanneer we voelen dat we 'in flow' zijn of wanneer je ergens volledig in opgaat. Het kan zijn dat je opgaat in een film of in een boek, of in het uitoefenen van een bepaalde sport, of dat je opgaat in een goed gesprek. Je bent dan intuïtief aan het handelen, je bent bezig in het NU en tevens geeft het je een goed gevoel. Dit hebben we ook wanneer we lachen, dansen of zingen. Tijdens al dit soort bezigheden zijn we vrij van piekergedachten, vrij van de ruis in ons hoofd.
Hoewel verlichting nogal eens als iets heel bijzonders wordt gezien, is het simpelweg de afwezigheid van het piekerverstand. Een kind dat volledig opgaat in het bouwen van een zandkasteel is verlicht. Als we lachen, zingen, opgaan in een film, voelen we ons verlicht. Verlichting is wat er eigenlijk altijd is, behalve wanneer we zijn ingezoomd en er vanuit belemmerende overtuigingen allerlei piekergedachten opkomen die ons een vervelend gevoel geven. Het leven gaat na verlichting gewoon net zo door als voorheen, alleen dan zonder verzet, zonder controlezucht, stress, verkramping, onnodige angsten, hardnekkige verlangens, frustraties of schuldgevoelens.Klinkt heel leuk en aardig. Maar dat geeft nog steeds geen antwoord op mijn hele simpele vraag: hoe? Hoe stop je met piekeren? Hoe zoom je uit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live for now, forget forever
Ik kan je haast op een briefje geven dat dat diploma geen zak invloed heeft. In de afgelopen jaren een diploma gehaald, eind komende maand m'n eindgesprek voor een andere opleiding. Ik hoopte op totale euforie, maar helaasquote:Op zondag 21 juli 2013 00:46 schreef SixSixOne het volgende:
[..]
Oke zorg jij even dat ik dat ik me Diploma krijg, als ik hem krijg wordt mijn depressiviteit een stuk minder.
Maar ik geloof er niet in dat het puur gedachten zijn die je gedachten beinvloeden.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:48 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het in 1 keer gaat het beseffen van verlichting. Je moet er wel in verdiepen en over lezen en bijv de podcasts eens luisteren en na een tijdje denk je lolwut, waarom pieker ik over dingen. Ik zie het vanzelf wel allemaal in het leven.
Waar ben je?quote:Op zondag 21 juli 2013 00:49 schreef Gray het volgende:
[..]
Ben jij die Paul Smit zelf, of is je username meer een 'tribute'?
Het kan inderdaad gewoon goed komen. Helaas kan het ook verschrikkelijk fout lopen.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet negatief bedoeld, maar vind dat echt fascinerend (die angst), ken genoeg mensen die gepest zijn en nu echt een sterk sociaal leven hebben, stoot van een vriendin hebben etc.
* boks *, same here.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:42 schreef kingtoppie het volgende:
Keb het gevoel dat ik geen dingen doe met mijn leven.
Terwijl jij naar het buitenland gaat en shitquote:
Begeleider binnen een beschermde woonvorm in een GGZ-instelling, ik studeer binnenkort af als GGZ-agoog.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:47 schreef Erach het volgende:
Wat doen jullie voor studie/werk als ik vragen mag?
Ik ken vaak ook niemand. Dan stap ik op iemand af of andersom, en dan komt de vraag; "what the fuck are you doing here?"quote:Op zondag 21 juli 2013 00:43 schreef Erach het volgende:
[..]
Meestal ben ik ook gewoon die jongen op het feest die niemand kent en die geen woord zegt
Ik weet dat mijn euforie er allang is... anders was ik een stuk minder depressief....quote:Op zondag 21 juli 2013 00:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik kan je haast op een briefje geven dat dat diploma geen zak invloed heeft. In de afgelopen jaren een diploma gehaald, eind komende maand m'n eindgesprek voor een andere opleiding. Ik hoopte op totale euforie, maar helaas
Post eens een lijstje met wat je wel doetquote:Op zondag 21 juli 2013 00:42 schreef kingtoppie het volgende:
Keb het gevoel dat ik geen dingen doe met mijn leven.
Bankier en iets met wiskunde gedaan.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:47 schreef Erach het volgende:
Wat doen jullie voor studie/werk als ik vragen mag?
Soms pakt het goed uit en eindig ik in een wankele toestand met een brede grijns, soms staar ik voor me uit totdat iemand me wat vraagt.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ken vaak ook niemand. Dan stap ik op iemand af of andersom, en dan komt de vraag; "what the fuck are you doing here?".
Neem de tijd, serieusquote:
Klinkt als ectriequote:Op zondag 21 juli 2013 00:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Bankier en iets met wiskunde gedaan.
Tofquote:Op zondag 21 juli 2013 00:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Begeleider binnen een beschermde woonvorm in een GGZ-instelling, ik studeer binnenkort af als GGZ-agoog.
Je zoomt uit door te beseffen dat gewoon alles gebeurd en dat je nergens invloed op hebt of hoeft te hebben en dat alles gewoon gebeurd. En het leven gewoon een film is met leuke en minder leuke dingen, klaar!quote:Op zondag 21 juli 2013 00:48 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Klinkt heel leuk en aardig. Maar dat geeft nog steeds geen antwoord op mijn hele simpele vraag: hoe? Hoe stop je met piekeren? Hoe zoom je uit?
Welk diploma heb je nodig?quote:Op zondag 21 juli 2013 00:51 schreef SixSixOne het volgende:
[..]
Ik weet dat mijn euforie er allang is... anders was ik een stuk minder depressief....
Maar ik heb hem wel nodig
Sterker nog, ik kan niet/mag niet falen. ik kan het niet toelaten.
en mensen verwachten ook wat van mij
Ik heet zelf toevallig ook Paulquote:Op zondag 21 juli 2013 00:49 schreef Gray het volgende:
[..]
Ben jij die Paul Smit zelf, of is je username meer een 'tribute'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |