abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:53:09 #1
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128880149


Wat is een ereader:
Een eReader is een apparaat waarmee men digitale teksten kan lezen. De twee voornaamste vormen van digitale teksten op een eReader zijn het eBook en de ePaper, als equivalenten van respectievelijk het boek en de krant.

Wat is een ebook:
Een e-reader, waarop een e-boek kan worden gelezen. Het is is een verzamelnaam voor digitale teksten die gelezen kunnen worden op beeldschermen van computers en smartphones evenals op een speciaal voor dit doel ontwikkelde e-reader. Het gaat hierbij zowel om teksten die eerder (of tegelijkertijd) verschenen zijn op papier, dus als conventioneel boek, als om teksten die uitsluitend voor digitaal gebruik geschreven zijn. E-boeken hebben doorgaans net als een gewoon boek een hoofdstukindeling, maar bovendien een zoekfunctie op woorden.

Reviews:
• Fok! Review BeBook Neo
• Fok! Review Pocketbook Pro 903
• Fok! Review Pocketbook Pro 602
• Fok! Review Icarus Go
• Fok! Review Sony PRS 650

Eerdere delen

Nuttige links:
Ereaders.nl
Ereaderclub
Erookies
e-readers-review
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:54:01 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128880176
Laatste posts: Mijn kindle met frozen screen valt idd niet binnen de garantie. Kan de kindle 4 voor 55 dollar krijgen en de paperwhite voor 71 dollar
(De rest van de opties zijn duurder)
pi_128880185
Nu ik nog 3 jaar lang 200000 artikelen mag gaan lezen en dergelijken misschien toch maar eens op zoek. Vorig jaar al naar gekeken, maar toen toch besloten het niet te doen, maar als ik nu om me heen kijk naar de stapels uitgeprintte artikelen is er wellicht wel meer dan één enkel regenwoud gesneuveld voor mijn scriptie _O-
Ja doei.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:19:00 #4
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128880998
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:54 schreef motorbloempje het volgende:
Nu ik nog 3 jaar lang 200000 artikelen mag gaan lezen en dergelijken misschien toch maar eens op zoek. Vorig jaar al naar gekeken, maar toen toch besloten het niet te doen, maar als ik nu om me heen kijk naar de stapels uitgeprintte artikelen is er wellicht wel meer dan één enkel regenwoud gesneuveld voor mijn scriptie _O-
Ik doe niet anders dan artikelen lezen op m'n sony omdat je er aantekeningen bij kan maken en niet meer met stapels papier loopt te sjouwen. Wat een genot _O_ Heb nu ook altijd alle artikelen bij me dan hoef ik ook niet meer na te denken wat ik wel of niet mee moet nemen die dag,
pi_128881019
Ja, ik ga dan ook voor die sony, want aantekeningen maken is een must :o
Ja doei.
pi_128881176
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:19 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik doe niet anders dan artikelen lezen op m'n sony omdat je er aantekeningen bij kan maken en niet meer met stapels papier loopt te sjouwen. Wat een genot _O_ Heb nu ook altijd alle artikelen bij me dan hoef ik ook niet meer na te denken wat ik wel of niet mee moet nemen die dag,
Werkt dat een beetje, aantekeningen maken op de sony? Ik vind het redelijk dramatisch op de Kobo. ;(
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:27:26 #7
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128881267
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:24 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Werkt dat een beetje, aantekeningen maken op de sony? Ik vind het redelijk dramatisch op de Kobo. ;(
Werkt prima vind ik. Het is natuurlijk nooit zo makkelijk als op papier, maar dat verwacht ik ook niet van zo'n ding. M'n handschrift en getekende schema's zijn ieder geval goed te lezen en ook getypte notes maken werkt goed.
pi_128882257
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:54 schreef Cue_ het volgende:
Laatste posts: Mijn kindle met frozen screen valt idd niet binnen de garantie. Kan de kindle 4 voor 55 dollar krijgen en de paperwhite voor 71 dollar
(De rest van de opties zijn duurder)
Best redelijk. Maar wel zonde.
జ్ఞ‌ా
pi_128882263
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:19 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, ik ga dan ook voor die sony, want aantekeningen maken is een must :o
Kan toch op alle?
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:03:08 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128882347
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:00 schreef µ het volgende:
Best redelijk. Maar wel zonde.
Inderdaad 44 euro + verzendkosten dan wss nog.
Zeker zonde, maar ik gebruik hem met periodes best veel. Verdomd handig zo'n ding dusja. Denk dat ik het wel doe, want goedkoper krijg ik hem nergens :+
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:49:37 #11
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_128885953
Sinds een week de Kobo Aura HD. Wat een geniaal ding. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_128912270
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:49 schreef boem-dikkie het volgende:
Sinds een week de Kobo Aura HD. Wat een geniaal ding. _O_
Is die niet zwaar om vast te houden?
Hij lijkt mij ook mooi, maar als 'ie te zwaar is dan ga ik het irritant vinden.

Ik heb nu de Kobo Glo, ben daar redelijk tevreden mee, maar hij is een keer vreselijk blijven hangen, moest 'm daarna totaal resetten. :{ Daarna moest ik al mijn boeken er opnieuw opzetten. -O-

Nu neem ik dus tijdens vakanties en weekendjes weg een tweede e-reader mee (een oude), en voor de zekerheid ook maar een paar papieren boeken. ;(
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 14 juli 2013 @ 09:22:49 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128927363
In de OP kan Gadget: Icarus Essence erbij :)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_128927401
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 19:14 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Is die niet zwaar om vast te houden?
Hij lijkt mij ook mooi, maar als 'ie te zwaar is dan ga ik het irritant vinden.

Ik heb nu de Kobo Glo, ben daar redelijk tevreden mee, maar hij is een keer vreselijk blijven hangen, moest 'm daarna totaal resetten. :{ Daarna moest ik al mijn boeken er opnieuw opzetten. -O-

Nu neem ik dus tijdens vakanties en weekendjes weg een tweede e-reader mee (een oude), en voor de zekerheid ook maar een paar papieren boeken. ;(
Je kan ook je boeken op een micro-sdkaartje zetten. Duurt wel even voordat de kobo de bibliotheek weer opnieuw heeft geindexeerd; maar dat doet ie dan wel gewoon ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 14 juli 2013 @ 09:34:48 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128927455
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:27 schreef Grouch het volgende:

[..]

Je kan ook je boeken op een micro-sdkaartje zetten. Duurt wel even voordat de kobo de bibliotheek weer opnieuw heeft geindexeerd; maar dat doet ie dan wel gewoon ;)
slim! die moet ik idd nog gaan halen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_128927480
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:34 schreef Ynske het volgende:

[..]

slim! die moet ik idd nog gaan halen
Neem wel een kleintje. Hoewel de kobo 32 gb kaartjes ondersteunt kan hij een bibliotheek van 32 gb in de praktijk gewoon totaal niet aan.
pi_128927523
32 gb aan boeken -O-
Tap tap tap
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 14 juli 2013 @ 10:09:18 #18
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128927762
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:43 schreef CherryLips het volgende:
32 gb aan boeken -O-
hoeveel uur leesplezier zou dat zijn :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_128928986
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:01 schreef µ het volgende:

[..]

Kan toch op alle?
niet op de manier die ik wil.
Ja doei.
pi_128930915
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:27 schreef Grouch het volgende:

[..]

Je kan ook je boeken op een micro-sdkaartje zetten. Duurt wel even voordat de kobo de bibliotheek weer opnieuw heeft geindexeerd; maar dat doet ie dan wel gewoon ;)
Heb ik! Maar het ergelijke was juist dat die Kobo Glo volledig de weg kwijt was en de Kobo user Account wist hij ook niet meer. Enige mogelijkheid om 'm weer te kunnen gebruiken was door opnieuw de gebruikersaccount te installeren door 'm aan m'n computer te hangen.

Dit Kobo debacle gebeurde trouwens niet tijdens normaal gebruik zoals het lezen van een boek, maar toen ik een nieuw boek erop had gezet. Misschien had het boek een te groot cover bestand of iets dergelijks. Ik heb 'm later toch op de Kobo gekregen door een andere cover erbij te zoeken en dan het boek in Calibre nog een keer van Epub naar Epub te converteren.

En toch blijf ik er beducht voor dat het tijdens een vakantie ofzo ook mis kan gaan, en dat ik dan niet verder kan lezen. Wat dat betreft hebben papieren boeken ook nog steeds hun voordelen. :D
pi_128936515
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 19:14 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Is die niet zwaar om vast te houden?
Hij lijkt mij ook mooi, maar als 'ie te zwaar is dan ga ik het irritant vinden.

Ik heb nu de Kobo Glo, ben daar redelijk tevreden mee, maar hij is een keer vreselijk blijven hangen, moest 'm daarna totaal resetten. :{ Daarna moest ik al mijn boeken er opnieuw opzetten. -O-

Nu neem ik dus tijdens vakanties en weekendjes weg een tweede e-reader mee (een oude), en voor de zekerheid ook maar een paar papieren boeken. ;(
Heb ook een Glo. Tot nu toe gelukkig geen vastlopers gehad. Gelukkig! Want als ik zo lees wat een ellende je er van hebt... Nu gaat 't via Calibre allemaal makkelijk, maar dan nog.

Het gemak van het hebben van een eReader wordt wel teniet gedaan als je voor de zekerheid een 2e mee moet en nog boeken ook. Wat jammer, zeg!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_128936609
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:43 schreef CherryLips het volgende:
32 gb aan boeken -O-
Oef...
Heb er nu 48 boeken op staan, en het gaat nog wel een tijdje duren voor ik dáár doorheen ben.
Laat staat 32 GB aan boeken :o
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_128941103
quote:
3s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:39 schreef Natalie het volgende:

[..]
Heb ook een Glo. Tot nu toe gelukkig geen vastlopers gehad. Gelukkig! Want als ik zo lees wat een ellende je er van hebt... Nu gaat 't via Calibre allemaal makkelijk, maar dan nog.

Het gemak van het hebben van een eReader wordt wel teniet gedaan als je voor de zekerheid een 2e mee moet en nog boeken ook. Wat jammer, zeg!
Met m'n oude Sony ook wel vastlopers gehad, ook wel tijdens vakanties. Dan leek het alsof de batterij nog half vol was, maar dan liep 'ie compleet vast vanwege een lege batterij. Die moest je dan een halve dag opladen, en dan werkte hij weer. }:| Ook irritant, maar daar had je dan tenminste niet ook nog een computer bij nodig om 'm weer aan de praat te krijgen.

Het gemak van een e-reader is voor mij inderdaad dat je gewoon lekker veel boeken kan meenemen op vakantie, of naar het strand en dat je ter plekke nog kan bedenken dat je of literatuur of een thriller of andere pulp wil lezen. Veel boeken, lekker compact. Maar er helemaal op vertrouwen dat alles werkt doe ik het niet (meer).
pi_128944245
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:23 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Met m'n oude Sony ook wel vastlopers gehad, ook wel tijdens vakanties. Dan leek het alsof de batterij nog half vol was, maar dan liep 'ie compleet vast vanwege een lege batterij. Die moest je dan een halve dag opladen, en dan werkte hij weer. }:| Ook irritant, maar daar had je dan tenminste niet ook nog een computer bij nodig om 'm weer aan de praat te krijgen.

Het gemak van een e-reader is voor mij inderdaad dat je gewoon lekker veel boeken kan meenemen op vakantie, of naar het strand en dat je ter plekke nog kan bedenken dat je of literatuur of een thriller of andere pulp wil lezen. Veel boeken, lekker compact. Maar er helemaal op vertrouwen dat alles werkt doe ik het niet (meer).
M'n man heeft ook een Sony. Heeft die zo ongeveer een jaar nu, denk ik. Maar gelukkig nog geen problemen mee gehad.

De enige reden dat ik een eReader heb (als vervroegd verjaardagscadeau zodat hij mee kon op vakantie) is juist vanwege dat praktische zoveel-boeken-meenemen-als-je-wilt. Het scheelt zoveel ruimte en gewicht.

Was er ook niets te doen qua garantie na je vastloper met de Glo?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 14 juli 2013 @ 20:52:24 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_128948068
Ik heb echt iets teveel negatieve geluiden gehoord over de Kobo glo. Als je even googelt vind je overal soortgelijke verhalen, over keer op keer moeten installeren, al je boeken kwijt zijn etc. Ook daarom heb ik weer voor Amazon gekozen. Nog nooit problemen mee gehad en de uitstekende service telt ook mee (en natuurlijk de prijs).
pi_128962775
quote:
3s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:13 schreef Natalie het volgende:

[..]

Was er ook niets te doen qua garantie na je vastloper met de Glo?
Ik heb het niet geprobeerd.. Ik ga er vanuit dat ze na 1 vastloper gewoon vrolijk uitleggen hoe je moet resetten. Dat dat resetten lastig is, en al helemaal irritant als je je gebruikersaccount opnieuw moet instellen middels een pc, dat is inherent aan de Kobo. Ik denk niet dat ze 'm dan terugnemen.
pi_128962869
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:52 schreef Aventura het volgende:
Ik heb echt iets teveel negatieve geluiden gehoord over de Kobo glo. Als je even googelt vind je overal soortgelijke verhalen, over keer op keer moeten installeren, al je boeken kwijt zijn etc. Ook daarom heb ik weer voor Amazon gekozen. Nog nooit problemen mee gehad en de uitstekende service telt ook mee (en natuurlijk de prijs).
Ik heb ook naar de Kindle Paperwhite gekeken, maar ik heb heel veel boeken in .epub formaat, en om die allemaal door Calibre te laten converteren... Ik heb toen toch de Glo gekozen. Op zich vind ik het een prima ding. Tijdens het gebruik reageert het touchscreen trouwens wel 'ns heel traag. Dan denk ik met weemoed terug aan mijn oude Sony, die nog gewoon knoppen had om vooruit en achteruit te bladeren. ;( Een touchscreen hoeft voor mij niet. Wifi gebruik ik trouwens ook nooit.

Wat ik wel heel leuk vind aan Kobo is dat het boeken kopen via hun website heel makkelijk is. Hun aanbod lijkt ook soms iets goedkoper dan bij bol. Dat ik met een Kindle moeite zou moeten doen om een boek te kopen en het dan zou moeten ontdoen van beveiliging en dan nog converteren om het op de Kindle te kunnen lezen... Tja.

Ik hoop dat het bij deze ene vastloper blijft, anders wordt de volgende misschien wel een Kindle. ;)
  maandag 15 juli 2013 @ 11:38:12 #28
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_128965472
Misschien toch eens kijken bij ereaders met problemen of er geen updates op de site van de makers staat. Tis en blijft natuurlijk electronica. ;) Ik weet dat mijn Icarus go ook een update gehad heeft.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  maandag 15 juli 2013 @ 13:28:37 #29
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_128968353
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:32 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Ik heb ook naar de Kindle Paperwhite gekeken, maar ik heb heel veel boeken in .epub formaat, en om die allemaal door Calibre te laten converteren... Ik heb toen toch de Glo gekozen. Op zich vind ik het een prima ding. Tijdens het gebruik reageert het touchscreen trouwens wel 'ns heel traag. Dan denk ik met weemoed terug aan mijn oude Sony, die nog gewoon knoppen had om vooruit en achteruit te bladeren. ;( Een touchscreen hoeft voor mij niet. Wifi gebruik ik trouwens ook nooit.

Wat ik wel heel leuk vind aan Kobo is dat het boeken kopen via hun website heel makkelijk is. Hun aanbod lijkt ook soms iets goedkoper dan bij bol. Dat ik met een Kindle moeite zou moeten doen om een boek te kopen en het dan zou moeten ontdoen van beveiliging en dan nog converteren om het op de Kindle te kunnen lezen... Tja.

Ik hoop dat het bij deze ene vastloper blijft, anders wordt de volgende misschien wel een Kindle. ;)
Epubs omzetten met Calibre is secondenwerk. Je boek op de kindle zetten is tóch al een handeling die je moet doen en meteen omzetten naar naar ePub kan gelijk met die handeling. Het is dus geen extra werk. Wat betreft touchscreen ben ik het helemaal met je eens. Voor mij is in het scherm drukken of swipen het nóg onhandiger omdat ik linkshandig ben. Ik heb het hier al eerder gezegd, maar de ideale Kindle zou voor mij er eentje zijn met de knoppen van de Kindle 3 en de verlichting van de pw.
  maandag 15 juli 2013 @ 16:14:55 #30
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_128973559
Even een tip: Er worden deze week ook wat leuke e-books aangeboden voor een 'pay-what-you-want' prijsje op: http://www.humblebundle.com/ :)
nee, jij dan!
pi_128973998
Kindle leek me wel ok, maar qua privacy begin ik daar echt niet aan. Stelletje dictators.
Hier nog steeds blij met mijn Sony. Werkt prima, leest wel lekker.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_128977327
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 16:26 schreef LadyOracle het volgende:
Kindle leek me wel ok, maar qua privacy begin ik daar echt niet aan. Stelletje dictators.
Hier nog steeds blij met mijn Sony. Werkt prima, leest wel lekker.
Is 't nog steeds zo dat ze zich het recht behouden om bijv. onaangekondigd boeken van je eReader af te halen?
(zoiets heb ik nl. eens gehoord)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_128977411
BOL.com is ook aan het opruimen, met veel eBooks tot 50% korting.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 15 juli 2013 @ 21:18:54 #34
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128983562
quote:
3s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:25 schreef Natalie het volgende:

[..]

Is 't nog steeds zo dat ze zich het recht behouden om bijv. onaangekondigd boeken van je eReader af te halen?
(zoiets heb ik nl. eens gehoord)
Alleen als je hun regels overtreedt (en dat zijn er nogal wat). Heb me er eens in verdiept omdat ik een paperwhite wilde kopen, maar heb het om die reden uiteindelijk niet gedaan.
pi_128983915
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:18 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Alleen als je hun regels overtreedt (en dat zijn er nogal wat). Heb me er eens in verdiept omdat ik een paperwhite wilde kopen, maar heb het om die reden uiteindelijk niet gedaan.
Ik heb genoeg regels overtreden en nooit ergens last van gehad.
  maandag 15 juli 2013 @ 21:27:31 #36
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128983966
quote:
3s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:25 schreef Natalie het volgende:

[..]

Is 't nog steeds zo dat ze zich het recht behouden om bijv. onaangekondigd boeken van je eReader af te halen?
(zoiets heb ik nl. eens gehoord)
Gewoon wifi niet aanzetten toch?
En ik heb nog nooit boeken zien verdwijnen van m,'n kindle, en heb af en toe ook m'n wifi aan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_128983997
quote:
3s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:27 schreef Natalie het volgende:
BOL.com is ook aan het opruimen, met veel eBooks tot 50% korting.
Bedankt! Morgen even kijken ^O^
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 08:00:08 #38
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128995878
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:26 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb genoeg regels overtreden en nooit ergens last van gehad.
Dat kan, maar ik wilde het risico gewoon niet lopen ;)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:53:50 #40
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129011227
quote:
Je hebt het alvast een rating van 5* gegeven? :P
pi_129011683
1 stem, dat ben ik idd zelf :@. Staat al een paar weken online, maar nogal wat aan geschaafd, verbeterd en ook de prijs aangepast. Nu is ie prima, net al ééntje verkocht. Gewoon een boekje met toffe anekdotes, uiteraard ook fysiek te verkrijgen.
pi_129012311
quote:
Geen kloon meer? :+ Leuke verhalen schrijf je!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_129012979
Nooit een kloon gehad hoor?

En dank je, natuurlijk :+.
pi_129015645
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:19 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, ik ga dan ook voor die sony, want aantekeningen maken is een must :o
Voor aantekeningen bij wetenschappelijke artikelen: Mendeley (geen E-reader, wel bijzonder nuttig referentie/notitie programma.) Als je je e-reader daarmee zou kunnen synchroniseren zou dat bijzonder praktisch zijn gok ik. :Y
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 juli 2013 @ 12:02:13 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129038815
Iemand nog op zoek naar een Sony PRS-T2 E-reader met Wi-Fi en een superieur aanraakscherm dat de indruk wekt van papier

Nu! ¤ 89,95 + (5,95)

http://www.ibood.com/extra-nl/nl/
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:35:56 #46
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129042089
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:02 schreef Ynske het volgende:
Iemand nog op zoek naar een Sony PRS-T2 E-reader met Wi-Fi en een superieur aanraakscherm dat de indruk wekt van papier

Nu! ¤ 89,95 + (5,95)

http://www.ibood.com/extra-nl/nl/
Nieuwprijs 199 euro? :?
pi_129042164
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:58 schreef Operc het volgende:

[..]

Voor aantekeningen bij wetenschappelijke artikelen: Mendeley (geen E-reader, wel bijzonder nuttig referentie/notitie programma.) Als je je e-reader daarmee zou kunnen synchroniseren zou dat bijzonder praktisch zijn gok ik. :Y
Ik gebruik al jaren Mendeley :) En die heeft inderdaad prima opties, maar niet voor een papier-fanaticus als ik...
Ik wil echt IN de artikelen kunnen krabbelen en strepen, als je mijn printjes nu zou zien zou je begrijpen wat ik bedoel :P
Ja doei.
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:42:00 #48
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129042319
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik gebruik al jaren Mendeley :) En die heeft inderdaad prima opties, maar niet voor een papier-fanaticus als ik...
Ik wil echt IN de artikelen kunnen krabbelen en strepen, als je mijn printjes nu zou zien zou je begrijpen wat ik bedoel :P
Ik ook _O_ Ze zien eruit als één grote kermis met alle kleuren, strepen, tekeningen en tekst. Als er nou een ereader zou zijn waar dat op kon..... :P
pi_129051643
quote:
Leukkkkkkk!
Ik zit er ook wel eens aan te denken :@
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_129066899
quote:
3s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:26 schreef Natalie het volgende:

[..]

Leukkkkkkk!
Ik zit er ook wel eens aan te denken :@
Zeker, hoewel ik er nu pas één verkocht heb :'). M'n fysieke boekjes lopen harder en terecht: Die is in mijn optiek ook echt veel toffer. Maar, met Kobo is het wel simpel en ook interessant om te kijken hoe ver het wellicht reikt. Mocht je enige hulp nodig hebben (hoewel het erg simpel is), kan ik je altijd proberen te helpen.
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:45:41 #51
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_129074067
Ook maar eens aan het kijken naar een e-reader. Lees nu op de iPad van mijn vrouw, maar da´s ook niet handig. Ten eerste raakt de batterij snel leeg en ten tweede wil ze dat ding zelf ook nog wel eens gebruiken :P.

Dus een e-reader. Ik wil wel een beetje groot scherm, geen zin om heel vaak van pagina te moeten wisselen. Kom ik uit op deze twee:

Icarus eXceL (9.7 inch)
PocketBook Pro 912

Iemand ervaring met deze twee apparaten? Voor- en nadelen ten opzichte van elkaar (en ten opzichte van andere merken/types)? Of moet ik ze allebei niet kopen maar voor een heel ander model gaan? Ik wil dus een groot scherm, maar ook een fatsoenlijke resolutie (geen zin in pixels tellen).

Hopelijk heeft iemand meer info :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_129074097
Oeh, die Pocketbook Pro lijkt mij ook wel wat... op de prijs na dan ;(
Ja doei.
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:54:14 #53
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_129074240
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:47 schreef motorbloempje het volgende:
Oeh, die Pocketbook Pro lijkt mij ook wel wat... op de prijs na dan ;(
Ja da's het nadeel... Maar ja, hoge resolutie, groot scherm en lage prijs, dat gaat nu eenmaal niet samen :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_129074344
En gewoon ook nog kunnen strepen en dingesen op 't scherm is ook wat waard. :9 Zoals op 't voorbeeld daar, maar dan x10 maak ik mijn aantekeningen :')
Ja doei.
pi_129074368
Hier is wel iets te vinden over grotere readers:
http://www.ereaders.nl/10_inch_e-ink_ereaders
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:03:28 #56
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_129074456
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:58 schreef motorbloempje het volgende:
En gewoon ook nog kunnen strepen en dingesen op 't scherm is ook wat waard. :9 Zoals op 't voorbeeld daar, maar dan x10 maak ik mijn aantekeningen :')
Tja, zal voor anderen wel handig zijn, maar ik lees alleen ;).
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:59 schreef Jester65 het volgende:
Hier is wel iets te vinden over grotere readers:
http://www.ereaders.nl/10_inch_e-ink_ereaders
Tnx, zo te zien zijn er nog wat meer modellen, eens even in verdiepen!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 18 juli 2013 @ 10:12:16 #57
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129074638
i
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:45 schreef Bart het volgende:
Ook maar eens aan het kijken naar een e-reader. Lees nu op de iPad van mijn vrouw, maar da´s ook niet handig. Ten eerste raakt de batterij snel leeg en ten tweede wil ze dat ding zelf ook nog wel eens gebruiken :P.

Dus een e-reader. Ik wil wel een beetje groot scherm, geen zin om heel vaak van pagina te moeten wisselen. Kom ik uit op deze twee:

Icarus eXceL (9.7 inch)
PocketBook Pro 912

Iemand ervaring met deze twee apparaten? Voor- en nadelen ten opzichte van elkaar (en ten opzichte van andere merken/types)? Of moet ik ze allebei niet kopen maar voor een heel ander model gaan? Ik wil dus een groot scherm, maar ook een fatsoenlijke resolutie (geen zin in pixels tellen).

Hopelijk heeft iemand meer info :).
ik ken ze allebei niet, maar heb wel goede ervaringen met de Icarus
prettig in gebruik, niet te zwaar en gaat lang mee
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage donderdag 18 juli 2013 @ 15:28:41 #58
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129085963
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Inderdaad 44 euro + verzendkosten dan wss nog.
Zeker zonde, maar ik gebruik hem met periodes best veel. Verdomd handig zo'n ding dusja. Denk dat ik het wel doe, want goedkoper krijg ik hem nergens :+
Waar kan je een kindle paperwhite zo goedkoop krijgen? Of is dat via je werkgever ofzo?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 18 juli 2013 @ 15:29:20 #59
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129085995
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:28 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Waar kan je een kindle paperwhite zo goedkoop krijgen? Of is dat via je werkgever ofzo?
die van haar was kapot en dit is de vervanging die haar aangeboden word
als compensatie
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage donderdag 18 juli 2013 @ 15:30:19 #60
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129086050
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:29 schreef Ynske het volgende:

[..]

die van haar was kapot en dit is de vervanging die haar aangeboden word
als compensatie
Ah da's dan een goede deal :) Even overheen gelezen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 18 juli 2013 @ 16:09:39 #61
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129088062
Dat dus :)
Maar 55 dollar is de kindle 4.. 79 voor de paperwhite
pi_129324870
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:27 schreef Grouch het volgende:
Je kan ook je boeken op een micro-sdkaartje zetten. Duurt wel even voordat de kobo de bibliotheek weer opnieuw heeft geindexeerd; maar dat doet ie dan wel gewoon ;)
Ik probeer dit te doen, maar ik heb het probleem dat de reader de boeken die op het kaartje staan niet laat zien in de library. Als ik dezelfde boeken drag & drop naar het geheugen van de reader ziet hij ze wel gewoon, maar als ik ze op het micro sd kaartje zet niet. Hij lijkt het kaartje te negeren.

Iemand een idee wat ik moet doen? :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 juli 2013 @ 10:32:38 #63
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129359998
zijn er nog mensen die lampjes nodig hebben? ik zag gister ereaderlampjes voor nog geen 2 euro bij de Action
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_129361379
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:32 schreef Ynske het volgende:
zijn er nog mensen die lampjes nodig hebben? ik zag gister ereaderlampjes voor nog geen 2 euro bij de Action
Hoe zien ze eruit? Moet je ze op de ereader klemmen?
Tap tap tap
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 juli 2013 @ 11:35:47 #65
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129361992
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hoe zien ze eruit? Moet je ze op de ereader klemmen?
een beetje als deze


zo is hij in gebruik


ik heb m met opzet scheef staan nu. was liggend wat fijner
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:44:32 #66
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129362338
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:35 schreef Ynske het volgende:

[..]

een beetje als deze
[ afbeelding ]

zo is hij in gebruik
[ afbeelding ]

ik heb m met opzet scheef staan nu. was liggend wat fijner
Hoe klem je dat nu van boven erop? Over de voorkant van cover heen ofzo? Of tussen de ereader en de cover? (als je begrijpt wat ik bedoel :P )
pi_129362507
Ik ben een beetje huiverig voor lampjes die je erop moet klikken, ben bang voor krassen op m'n precious :@
Tap tap tap
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 juli 2013 @ 11:50:35 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129362574
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:48 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben een beetje huiverig voor lampjes die je erop moet klikken, ben bang voor krassen op m'n precious :@
is niet klikken
tis van binnen bekleed met rubber en je legt hem ertussen waarna je de bovenkant terug plaatst
ik heb m op de voorkant van mijn cover zitten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 juli 2013 @ 11:51:29 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129362621
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:44 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Hoe klem je dat nu van boven erop? Over de voorkant van cover heen ofzo? Of tussen de ereader en de cover? (als je begrijpt wat ik bedoel :P )
ik heb m idd op de cover zitten, de voorkant die naar achter geklapt is
want over hele cover is te dik, en ook niet nodig
tussen ereader en cover is te weinig plaats
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:55:29 #70
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129362784
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:51 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik heb m idd op de cover zitten, de voorkant die naar achter geklapt is
want over hele cover is te dik, en ook niet nodig
tussen ereader en cover is te weinig plaats
Ah oke, dan kan ik 'm ook gebruiken :) Morgen eens kijken of ze 'm bij mijn Action ook hebben.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 juli 2013 @ 11:56:19 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129362820
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:55 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ah oke, dan kan ik 'm ook gebruiken :) Morgen eens kijken of ze 'm bij mijn Action ook hebben.
neem meteen batterijen mee ;) ze werken op 3 AAAtjes
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:57:13 #72
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129362852
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

neem meteen batterijen mee ;) ze werken op 3 AAAtjes
O goede tip, daar had ik dus niet aan gedacht :P
  vrijdag 26 juli 2013 @ 16:07:40 #73
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_129371485
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 19:14 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Is die niet zwaar om vast te houden?
Hij lijkt mij ook mooi, maar als 'ie te zwaar is dan ga ik het irritant vinden.

Ik heb nu de Kobo Glo, ben daar redelijk tevreden mee, maar hij is een keer vreselijk blijven hangen, moest 'm daarna totaal resetten. :{ Daarna moest ik al mijn boeken er opnieuw opzetten. -O-

Nu neem ik dus tijdens vakanties en weekendjes weg een tweede e-reader mee (een oude), en voor de zekerheid ook maar een paar papieren boeken. ;(
Ik vind 'm niet te zwaar. En het lampje die er in zit een paar keer gebruikt in 't donker, zelfs op 3-4% al prima en dus ook niet zwaar voor de batterij!

Ik vind de Glo een net iets te klein scherm hebben, vandaar de Aura!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_129389750
Na wat dingen gelezen te hebben, lijkt de Paperwhite me wel wat.
Wat is volgens jullie het grootste nadeel aan de Paperwhite?
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_129390323
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:00 schreef De_Fietser het volgende:
Na wat dingen gelezen te hebben, lijkt de Paperwhite me wel wat.
Wat is volgens jullie het grootste nadeel aan de Paperwhite?
Geen native epub ondersteuning en iets duurder dan de Glo.
pi_129390390
Amazon.
Tap tap tap
  zaterdag 27 juli 2013 @ 08:18:45 #77
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_129396394
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:00 schreef De_Fietser het volgende:
Na wat dingen gelezen te hebben, lijkt de Paperwhite me wel wat.
Wat is volgens jullie het grootste nadeel aan de Paperwhite?
Het touchscreen! Maar dat is omdat ik een touchscreen bij een reader sowieso niet lekker vind werken.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:52:13 #78
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129398307
Ik ben ook nog even bij de action gaan kijken voor zo'n lampje maar niks gevonden. Morgen nog even naar de andere twee actions hier.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 27 juli 2013 @ 11:05:34 #79
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129398643
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:52 schreef kwiwi het volgende:
Ik ben ook nog even bij de action gaan kijken voor zo'n lampje maar niks gevonden. Morgen nog even naar de andere twee actions hier.
lagen bij de computerspullen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:15:19 #80
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_129400451
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:35 schreef Ynske het volgende:

[..]

een beetje als deze
[ afbeelding ]

zo is hij in gebruik
[ afbeelding ]

ik heb m met opzet scheef staan nu. was liggend wat fijner
Ben als ik dit soort constructies zie, blij dat ik een lampje in mijn ereader heb. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_129401482
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:05 schreef Ynske het volgende:

[..]

lagen bij de computerspullen
Ik heb de mijne bij de lampen en dergelijke gevonden, niet bij de computer/telefoonspullen. Duurde ook een tijdje voor ik dat door had :P
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:56:27 #82
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129401751
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:48 schreef maen het volgende:

[..]

Ik heb de mijne bij de lampen en dergelijke gevonden, niet bij de computer/telefoonspullen. Duurde ook een tijdje voor ik dat door had :P
Ik had net geen succes bij de lampen, en ook niet bij de computerspullen ;( Vroeg aan een van de medewerksters of ze die hadden maar ze had geen idee waar ik het over had :') Dus ik weet niet of ze dat wel aan elke Action hebben geleverd.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:03:01 #83
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_129402008
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:15 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ben als ik dit soort constructies zie, blij dat ik een lampje in mijn ereader heb. :')
gruwelijk idd :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:19:34 #84
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129402585
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:15 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ben als ik dit soort constructies zie, blij dat ik een lampje in mijn ereader heb. :')
Ik vind het niet zo erg, lees toch maar zelden in het donker maar als ik dat eens wil doen is zo'n lampje wel even handig.
pi_129402603
Ik had het lampje gister ook vast, maar niet meegenomen. Leek me heel onhandig.
Tap tap tap
pi_129448080
Vandaag voor 't eerst geprobeerd een PDF-bestand te lezen op de Kobo Glo.
Da's best rampzalig, zeg....

Had het document maar gedraaid, zodat ik hem in landscape kon lezen, maar moest alsnog inzoomen. En bij het 'scrollen' naar beneden bewoog die pagina van links naar rechts. Kennelijk is die inzoomde stand niet te locken, waar door het zwabbert bij iedere aanraking.

Makkelijk naar de volgende pagina wil ook niet. Moest eerst terug naar de volledig uitgezoomde stand, en pas toen kon ik een pagina verder komen door te klikken.

Heb het opgegeven. Dit is gewoon niet handig. Doe mij maar EPUB's.
(Overigens heb ik de PDF ook geconverteerd naar EPUB, en dan verpest de layout op zo'n manier dat prettig lezen niet mogelijk is...)

Geloof dat ik hier eerder iets gelezen heb over PDF-problemen met de Glo. Weet even niet bij wie.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 28 juli 2013 @ 22:05:42 #87
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129448164
quote:
3s.gif Op zondag 28 juli 2013 22:03 schreef Natalie het volgende:
Vandaag voor 't eerst geprobeerd een PDF-bestand te lezen op de Kobo Glo.
Da's best rampzalig, zeg....

Had het document maar gedraaid, zodat ik hem in landscape kon lezen, maar moest alsnog inzoomen. En bij het 'scrollen' naar beneden bewoog die pagina van links naar rechts. Kennelijk is die inzoomde stand niet te locken, waar door het zwabbert bij iedere aanraking.

Makkelijk naar de volgende pagina wil ook niet. Moest eerst terug naar de volledig uitgezoomde stand, en pas toen kon ik een pagina verder komen door te klikken.

Heb het opgegeven. Dit is gewoon niet handig. Doe mij maar EPUB's.
(Overigens heb ik de PDF ook geconverteerd naar EPUB, en dan verpest de layout op zo'n manier dat prettig lezen niet mogelijk is...)

Geloof dat ik hier eerder iets gelezen heb over PDF-problemen met de Glo. Weet even niet bij wie.
dat is zonde!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_129448174
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 08:18 schreef Aventura het volgende:

[..]

Het touchscreen! Maar dat is omdat ik een touchscreen bij een reader sowieso niet lekker vind werken.
Heb ik nog niet, maar vind het wel erg onhandig op de smartphone. Heb smalle vingertjes, maar een whatsapp typen op dat kleine touchscreen toetsenbord... :N
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_129448276
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 22:05 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat is zonde!
Idd!
Wat is vooral niet snap: waarom kiest de uitgever ervoor om een eBook in PDF beschikbaar te maken?

Of zou je op het merendeel van de overige eReaders wél makkelijk een PDF kunnen lezen?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 28 juli 2013 @ 22:08:25 #90
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_129448320
Bij mij zijn pdf's opzich wel goed te lezen hoor
O)))
pi_129449179
Voor pdf's werkt een iPad prettiger dan een kobo glo, da's zeker. Alleen heb je daar nu natuurlijk niets aan.

Overigens: ik heb mijn Glo via de computer geupdate naar de nieuwste firmware. Hij lijkt nu iets stabieler. Er is wel een nieuw home-scherm dat vrij lelijk is, en ook de screensaver (met kaft van het huidige boek in fullscreen) is wat lelijker geworden. Wie weet, misschien is ook pdf ondersteuning iets veranderd?
pi_129460181
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 16:07 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik vind de Glo een net iets te klein scherm hebben, vandaar de Aura!
Als de Glo nou maar eens het héle scherm zou gebruiken! De onderste 2 cm. zijn standaard leeg, zonde van de ruimte. De Aura heeft toch hetzelfde euvel (zelfde firmware, toch?).

Mijn oude Sony maakte wel gebruik van het hele schermoppervlak. Ik hoop dat Kobo dit nog eens verandert in een update.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 19:10:42 #93
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_129653534


Vandaag deze aangeschaft vanwege goede aanbieding enzo. Ben nu mijn eerste boek aan het lezen, bevalt prima tot nu toe.

Hiervoor had ik een Bebook, maar die was niet meer aan de praat te krijgen en compleet dood.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 augustus 2013 @ 12:29:53 #94
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129711042
Er staat weer een ereader in V&A V&A / [tk] Kindle Touch
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 5 augustus 2013 @ 13:14:52 #95
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_129712271
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 08:46 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Als de Glo nou maar eens het héle scherm zou gebruiken! De onderste 2 cm. zijn standaard leeg, zonde van de ruimte. De Aura heeft toch hetzelfde euvel (zelfde firmware, toch?).

Mijn oude Sony maakte wel gebruik van het hele schermoppervlak. Ik hoop dat Kobo dit nog eens verandert in een update.
Ja, maar wel een groter scherm, wat al scheelt.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_129834558
Ik heb ook de sony ereader prst2 in het wit O+. Leest erg fijn.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:37:02 #97
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_129842419
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:19 schreef Snowbells het volgende:
Ik heb ook de sony ereader prst2 in het wit O+. Leest erg fijn.
Klopt, ben al aan mijn tweede boek toe. Bevalt prima tot nu toe.

En ik als ik om me heen kijk in de trein zie ik steeds meer mensen met dit apparaat lopen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_129844324
Ik ben bezig met mijn zevende boek vanaf 6 juli. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:50:29 #99
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_129845319
Nu kan ik tenminste ongegeneerd 50 tinten grijs lezen zonder dat het opvalt ;)
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_129852411
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:37 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt, ben al aan mijn tweede boek toe. Bevalt prima tot nu toe.

En ik als ik om me heen kijk in de trein zie ik steeds meer mensen met dit apparaat lopen.
Ligt lekker in de hand en ziet er ook nog eens mooi uit :D
pi_129992510
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 12 augustus 2013 @ 22:27:14 #102
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_129997711
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_130009259
Nou ik ook, dat zou mooi zijn. Ik zou niet meer zonder mijn E-reader kunnen.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:44:21 #104
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_130029679
Yep ik ben voor. Mits het aanbod en de kwaliteit goed genoeg is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:05:08 #105
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_130030545
Goede ontwikkeling (wel wat laat trouwens... ), maar denk niet dat ik lid zou worden.
Toch meer een verzamelaar :)
nee, jij dan!
pi_130102598
quote:
3s.gif Op zondag 28 juli 2013 22:07 schreef Natalie het volgende:

[..]

Idd!
Wat is vooral niet snap: waarom kiest de uitgever ervoor om een eBook in PDF beschikbaar te maken?

Of zou je op het merendeel van de overige eReaders wél makkelijk een PDF kunnen lezen?
Nog geen enkel apparaat geweten waarop PDF makkelijk te lezen is. Enkel om zelf af te printen vind ik het nuttig. Op eReaders moet je beginnen zoomen enzo. Bij EPUB gewoon volgende pagina telkens. Heerlijk.
pi_130102674
Post nou eerst gewoon eens mee zonder al die linken te posten..

[ Bericht 82% gewijzigd door motorbloempje op 15-08-2013 18:22:56 ]
pi_130104168
Een dergelijke dienst is wel interessant, maar ik zou er zelf geen gebruik van maken omdat ik de boeken toch graag zelf in bezit heb.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 20:47:55 #109
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_130108103
Vandaag voor het eerst de e reader meegehad in de trein, wat een ideale uitvinding zeg !!
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_130193055
quote:
Tja. Moeten ze maar niet zulke absurd hoge bedragen rekenen voor een eBook.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_130193123
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:49 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Tja. Moeten ze maar niet zulke absurd hoge bedragen rekenen voor een eBook.
Alsof het daarom gerechtvaardigd is iemands intellectueel eigendom te stelen / kopiëren of hoe je het ook wil noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2013 12:52:44 ]
pi_130193136
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:49 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Tja. Moeten ze maar niet zulke absurd hoge bedragen rekenen voor een eBook.
Precies mijn gedachte.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_130193276
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Alsof het daarom gerechtvaardigd is iemands intellectueel eigendom te stelen /kopiëren of hoe je het ook wil noemen.
Zeker niet. Maar ik denk dat het minder uit de klauwen was gelopen als de prijzen vanaf het begin een stuk lager waren geweest.
Nu is het tij niet meer te keren en ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Spotify lijkt me persoonlijk geweldig maar brengt voor auteurs ook niet veel op denk ik.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_130193314
Ik snap sowieso niet waarom boeken in Nederland zo duur zijn. Engelstalige boeken koop ik nooit in Nederland, bij Bol zijn ze soms dubbel zo duur (!) als bij bijvoorbeeld Amazon.co.uk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2013 12:57:38 ]
pi_130193904
Ik vraag me af hoe het zit met tweedehands boeken. Dat is een enorme industrie, maar daar verdient ook alleen de handelaar aan toch? Ik koop regelmatig tweedehands boeken en ook op het boekenfestijn kijk ik graag even rond. Maar in hoeverre is dat minder schadelijk voor de schrijver en uitgever dan gekopieerde boeken? Bij de bibliotheek verdient een schrijver er volgens mij nog wel aan.
Tap tap tap
pi_130194233
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 13:09 schreef CherryLips het volgende:
Ik vraag me af hoe het zit met tweedehands boeken. Dat is een enorme industrie, maar daar verdient ook alleen de handelaar aan toch? Ik koop regelmatig tweedehands boeken en ook op het boekenfestijn kijk ik graag even rond. Maar in hoeverre is dat minder schadelijk voor de schrijver en uitgever dan gekopieerde boeken? Bij de bibliotheek verdient een schrijver er volgens mij nog wel aan.
Dat kun je zelf toch wel bedenken hoop ik?
pi_130194351
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 13:09 schreef CherryLips het volgende:
Ik vraag me af hoe het zit met tweedehands boeken. Dat is een enorme industrie, maar daar verdient ook alleen de handelaar aan toch? Ik koop regelmatig tweedehands boeken en ook op het boekenfestijn kijk ik graag even rond. Maar in hoeverre is dat minder schadelijk voor de schrijver en uitgever dan gekopieerde boeken? Bij de bibliotheek verdient een schrijver er volgens mij nog wel aan.
Op boeken die bijv. bij Parole (De Slegte) worden verkocht zit geen Auteursrecht meer. De uitgever verkoopt deze oplage en de koper mag hiermee doen wat hij wil.
Dus de auteur krijgt alleen een deel van de verkoopprijs.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_130194388
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2013 13:15 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat kun je zelf toch wel bedenken hoop ik?
Blijkbaar niet :@
Tap tap tap
pi_130194441
Oké. Ik geef een rekenvoorbeeld. Even een grove schatting.

Er komt een boek uit met een oplage van 1500 stuks, laten we zeggen een stevige thriller met 350 pagina's.
Drukkosten: 3000,-
Redactiekosten: 1500,-
Correctiekosten: 500,-
Kosten omslagontwerp: 500,-
Kosten zetter: 500,-
Promotiekosten: 500,-

De uitgever heeft ¤ 6500,- kosten.

Prijsopbouw papieren boek:

4,33 kostprijs
2,50 voor de auteur
4,86 winst voor de uitgever
= 11,69
+ 15% voor het Centraal Boekhuis
= 13,44
+ 40% voor de boekhandel (winkel of bol.com)
= 18,82
+ 6% btw
= 19,95 verkoopprijs papieren boek

Een uitgeverij moet bij dit voorbeeld 707 papieren boeken verkopen om uit de kosten te komen. (En dan hebben we het dus alleen over de directe kosten.)

Maar, we moeten met de tijd meegaan, dus we geven ook een e-book uit. Wat is een redelijke prijs voor een e-book? Laten we zeggen 4,95.

Prijsopbouw:

2,54 verdelen over de uitgeverij en de auteur
+15 % Centraal Boekhuis
= 2,92
+ 40% boekhandel (bol.com)
= 4,09
+ 21% ! btw
= 4,95 verkoopprijs e-book

De uitgeverij verdient pas aan het e-book als er ook 707 exemplaren van het papieren boek verkocht zijn. En iedereen die een e-book koopt, koopt geen papieren exemplaar. En 707 klinkt niet veel, maar de meeste debuten halen dat simpelweg niet. Oplages van debuten gaan al terug naar onder de 1000.

[ Bericht 0% gewijzigd door Biancavia op 18-08-2013 14:09:03 ]
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_130194610
Waarom moet het CB verdienen aan een eBook? En als een papieren boek 20 euro kost lijkt 10 of 15 euro voor het eBook me heel schappelijk.

Dat hoge tarief BTW voor eBooks moet sowieso omlaag, belachelijk.
pi_130196846
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2013 13:25 schreef Sloggi het volgende:
Waarom moet het CB verdienen aan een eBook? En als een papieren boek 20 euro kost lijkt 10 of 15 euro voor het eBook me heel schappelijk.
Dat is toch het hele punt? Mensen willen geen 10 euro betalen voor een digitaal bestand waar alleen lettertjes instaan.
En ik verbaasde me er ook zeer over dat het CB meeverdient aan e-books, want de hoofdactiviteit van het CB is opslag en distributie.

quote:
Dat hoge tarief BTW voor eBooks moet sowieso omlaag, belachelijk.
Eens.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_130196906
Dan is de vraag dus of het om leesplezier gaat of om iets moois voor in de kast.
  zondag 18 augustus 2013 @ 18:31:38 #124
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_130206230
Ah ik vroeg me al af waarom eBooks (op bijv. Bol.com) soms net zo duur of zelfs duurder zijn dan de papieren variant. Maar dat kan dus liggen aan de BTW.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 augustus 2013 @ 18:41:20 #125
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_130206509
Als de prijs zou zakken zou ik inderdaad sneller een e-book kopen. En zo'n abonnement, een top-idee maar dan moet er wel een goed aanbod zijn.

Ik snap dat men de boeken beveiligd maar ergens vind ik t gewoon stom, want nu als ik een papieren boek koop gaat hij ook naar vriendinnen en familie als ik het uit heb, en dat wil ik dan ook onbeperkt kunnen doen met e-boeken. Tuurlijk kun je de DRM verwijderen, maar goed, tis wel weer een extra stap.

21% BTW :o dat is wel heel veel!

Als ik dan toch ongeveer hetzelfde bedrag uitgeef, dan geef me inderdaad maar een pak papier voor in de kast erbij ;)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 18 augustus 2013 @ 23:12:24 #126
318507 Jester65
Stay frosty
pi_130220106
Het aantal boeken dat gedownload/op een reader gezet wordt moet niet verward worden met het aantal boeken dat gelezen wordt/gekocht zou worden.

De enige die er in mijn geval slechter van wordt dat ik download in plaats van koop is de verkoper van 2e hands boeken op de Deventer Boekenmarkt. Andere jaren ging ik daar altijd naar toe met een lijstje van boeken die ik nog zocht, nu ga ik er hooguit voor de gezelligheid naar toe.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:48:44 #127
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_130268297
Ik wou alleen even melden dat ik van mijn Kobo Touch houd
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:27:07 #128
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130273913
Wie had er ook alweer ervaring met een kapotte Kindle en Amazon mailen? De Kindle kon er niet tegen dat qltel zijn elleboog erin plantte :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:47:58 #129
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_130274663
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:27 schreef Rewimo het volgende:
Wie had er ook alweer ervaring met een kapotte Kindle en Amazon mailen? De Kindle kon er niet tegen dat qltel zijn elleboog erin plantte :')
CherryLips geloof ik, even iets teruglezen :)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_130274862
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:47 schreef Ynske het volgende:

[..]

CherryLips geloof ik, even iets teruglezen :)
Nee, Cue_ dacht ik.
Tap tap tap
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:57:15 #131
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_130274945
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, Cue_ dacht ik.
klopt ja, was ook met een C ;)

quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:35 schreef Cue_ het volgende:
Contact gehad met Amazon. Er is idd 1 jaar garantie. Dus geen gratis vervanging. -O-
Kan de nieuwe kindle ipv 109dollar voor 55 dollar krijgen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_130275024
Ik ook, ik had binnen drie dagen gratis een nieuwe op de mat.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2013 14:59:26 ]
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:00:17 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130275064
Heb maar ff contact opgenomen met Amazon.de, krijg telkens te zien dat als ik een kindle boek uitzoek hij niet in mijn lang beschikbaar is. Daarbij woon ik in D
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:38:55 #134
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130276424
Bedankt voor jullie reacties ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_130289466
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:27 schreef Rewimo het volgende:
Wie had er ook alweer ervaring met een kapotte Kindle en Amazon mailen? De Kindle kon er niet tegen dat qltel zijn elleboog erin plantte :')
Hierzo.
జ్ఞ‌ా
pi_130290793
Is jullie Kobo ook zo traag met dat synchroniseren? ;(
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_130291077
http://bigthink.com/ideaf(...)d-get-you-in-trouble

E-book consumers in the Netherlands who buy their purchases legally may soon have to be very careful where their files end up: A distribution agreement between publishers and e-book platforms may require e-book files to have a digital watermark that can be directly linked to the buyer's transaction and account.
జ్ఞ‌ా
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:37:43 #138
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_130307560
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:33 schreef Biancavia het volgende:
Is jullie Kobo ook zo traag met dat synchroniseren? ;(
Nop.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:56:27 #139
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_130311447
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:37 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Nop.
Nee inderdaad niet, eerste keer was even moeilijk doen, maar daarna ging dat heel vlotjes. (was het ook niet heel veel spannends wat er gesynchroniseerd moest worden, misschien dat het daar aan ligt)
pi_130311956
Nou, wat vaag. Ik had gewoon drie epubs erbij gezet en dat ding was echt drie minuten aan het synchroniseren. Had ik de vorige keer ook al.
Ja, die met de ballen in de bek.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 augustus 2013 @ 14:23:50 #141
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_130312298
o
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:13 schreef Biancavia het volgende:
Nou, wat vaag. Ik had gewoon drie epubs erbij gezet en dat ding was echt drie minuten aan het synchroniseren. Had ik de vorige keer ook al.
op welke USBpoort heb je m aangesloten? of doe je het via WiFi?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_130312557
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:23 schreef Ynske het volgende:
o

[..]

op welke USBpoort heb je m aangesloten? of doe je het via WiFi?
Geen idee, gewoon dat gat aan de zijkant van de laptop waar het stekkertje in past. :')
Het zal daar wel aan liggen dan.
Ja, die met de ballen in de bek.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 augustus 2013 @ 14:32:57 #143
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_130312573
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:32 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Geen idee, gewoon dat gat aan de zijkant van de laptop waar het stekkertje inpast. :') Het zal daar wel aan liggen dan.
probeer eens een andere USBpoort, als je een USB1 hebt kan t langer duren dan een USB2/3poort
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_130312598
Ja, zal ik eens proberen. :)
Ja, die met de ballen in de bek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 augustus 2013 @ 15:09:58 #145
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130313622
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:13 schreef µ het volgende:
Hierzo.
En hoe is dat afgelopen? :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_130316125
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:09 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En hoe is dat afgelopen? :)
Nieuwe gekregen :P.
జ్ఞ‌ా
  woensdag 21 augustus 2013 @ 16:32:04 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130316492
Wat zijn de ervaringen hier met een Kindle Paperwhite?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:09:41 #148
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_130410177
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 18:41 schreef Ynske het volgende:
Als de prijs zou zakken zou ik inderdaad sneller een e-book kopen. En zo'n abonnement, een top-idee maar dan moet er wel een goed aanbod zijn.

Ik snap dat men de boeken beveiligd maar ergens vind ik t gewoon stom, want nu als ik een papieren boek koop gaat hij ook naar vriendinnen en familie als ik het uit heb, en dat wil ik dan ook onbeperkt kunnen doen met e-boeken. Tuurlijk kun je de DRM verwijderen, maar goed, tis wel weer een extra stap.

21% BTW :o dat is wel heel veel!

Als ik dan toch ongeveer hetzelfde bedrag uitgeef, dan geef me inderdaad maar een pak papier voor in de kast erbij ;)
Ze gaan zelfs nog een stap verder:

quote:
Aanbieders e-books geven klantinformatie aan Brein
Nederlandse aanbieders van e-books gaan klanteninformatie doorspelen aan stichting Brein, waaneer de organisatie daar om vraagt.

Foto: ANP
Mocht iemand bijvoorbeeld een recent e-book met watermerk verspreiden, krijgt Brein in het vervolg klantgegevens doorgespeeld van de aanbieder van het e-book. Dat meldt Tweakers.
Webwinkels die e-books aanbieden moeten een nieuw contract aangaan met de digitale distributeur van e-books, Eboekhuis. Dat contract verplicht de e-book-aanbieder om klatinformatie aan Brein te overhandigen wanneer de stichting daarom vraagt, zo bevestigt Tim Kuik van Brein tegenover Tweakers.
Het opduiken van een door watermerk gemarkeerd e-book op een torrentsite of usenet zou al voldoende zijn voor Brein om klantinformatie op te eisen.
Watermerk
Zo'n digitaal watermerk is uniek en wordt aangemaakt wanneer een consument een e-book koopt. Het watermerk is een code, waarmee de aanbieder van het e-book de gegevens van de klant kan herleiden. Het zijn die gegevens die Brein door het nieuwe contract bij e-book-aanbieders op kan vragen.
Bovendien moeten webwinkels klantinformatie ten minste twee jaar bewaren. De nieuwe regels moeten ook aan de kopers e-books duidelijk worden gemaakt. Zo moeten consumenten zich ervan bewust zijn dat hun informatie bewaard wordt, en doorgespeeld kan worden.
Het verzoek de gegevens te bewaren kwam volgens stichting Brein van de rechthebbenden van de e-books. Brein zou de informatie niet bewaren, ook zou geen actie tegen individuen worden ondernomen die e-books delen.
Bron: http://www.nu.nl/tech/355(...)nformatie-brein.html
Dus als jij een boek aan een vriend(in) geeft (want dat gedogen ze blijkbaar) en die pleurt het op een torrent site ben jij de klos _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_130410191
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:09 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ze gaan zelfs nog een stap verder:

[..]

Dus als jij een boek aan een vriend(in) geeft (want dat gedogen ze blijkbaar) en die pleurt het op een torrent site ben jij de klos _O-
check:
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:38 schreef µ het volgende:
http://bigthink.com/ideaf(...)d-get-you-in-trouble

E-book consumers in the Netherlands who buy their purchases legally may soon have to be very careful where their files end up: A distribution agreement between publishers and e-book platforms may require e-book files to have a digital watermark that can be directly linked to the buyer's transaction and account.
జ్ఞ‌ా
pi_130410197
Kindle verliezen? Big troubles!
జ్ఞ‌ా
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:16:02 #151
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_130410293
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:11 schreef µ het volgende:
Kindle verliezen? Big troubles!
Bizar eigenlijk :{ Schuldig tot het tegendeel is bewezen. Zou nu wel 2x nadenken voordat ik een ebook koop via een gewone webshop. Mocht dat echt de enige manier zijn dan haal ik wel de papieren versie :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:05:22 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130411177
Net zoals bij muziek en films, pakken al deze beschermmaatregels maar 1 groep, mensen die het gewoon legaal kopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:37:26 #153
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_130411795
Nou ja, het gaat er vooral omdat ze een uniek watermerk kunnen koppelen aan persoonsgegevens, en dus precies kunnen zien wie een boek illegaal heeft geupload.

Maar het is wel weer een bizarre zaak inderdaad.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:52:54 #154
402328 godzillo
Godzilla Junior
pi_130412088
Ik heb nog geen e-reader. Maar vroeg me af: Zijn boeken nou echt goedkoper op de E-reader?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:54:08 #155
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_130412108
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat zijn de ervaringen hier met een Kindle Paperwhite?
bekijk even de eerste pagina's van dit draadje. Ik heb er een.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:01:39 #156
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_130412248
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:52 schreef godzillo het volgende:
Ik heb nog geen e-reader. Maar vroeg me af: Zijn boeken nou echt goedkoper op de E-reader?
Verschilt. Maar als de kosten je primaire reden voor een E-reader zijn zou ik het niet doen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:09:33 #157
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_130412431
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:52 schreef godzillo het volgende:
Ik heb nog geen e-reader. Maar vroeg me af: Zijn boeken nou echt goedkoper op de E-reader?
Ik vind het heel erg tegenvallen. Vaak zijn ze even duur of een euro goedkoper (op een boek van 20 euro oid :')). Heb hem meer voor het gemak dan voor het besparen van kosten.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:20:18 #158
402328 godzillo
Godzilla Junior
pi_130412646
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:09 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vind het heel erg tegenvallen. Vaak zijn ze even duur of een euro goedkoper (op een boek van 20 euro oid :')). Heb hem meer voor het gemak dan voor het besparen van kosten.
Ik snap het, meer gewoon omdat het lekker compact is, niet al die boeken meeslepen. I get it. Is het boekenaanbod ook groot? Wel leuk zo'n E-reader. Zit er over na te denken om eentje aan te schaffen.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:27:39 #159
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_130412820
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:20 schreef godzillo het volgende:

[..]

Ik snap het, meer gewoon omdat het lekker compact is, niet al die boeken meeslepen. I get it. Is het boekenaanbod ook groot? Wel leuk zo'n E-reader. Zit er over na te denken om eentje aan te schaffen.
Van nieuwe boeken is vaak wel een eBook versie te vinden. Vaak helpt het ook om de titel van het boek in Google te gooien met daarachter 'eBook'. Als bijv. bol.com hem niet heeft dan heeft een andere webshop vaak wel een eBook versie.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_130414292
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:37 schreef boem-dikkie het volgende:
Nou ja, het gaat er vooral omdat ze een uniek watermerk kunnen koppelen aan persoonsgegevens, en dus precies kunnen zien wie een boek illegaal heeft geupload.

Maar het is wel weer een bizarre zaak inderdaad.
Makkelijk te omzeilen, dat scheelt.
జ్ఞ‌ా
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:58:07 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130414708
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:54 schreef Aventura het volgende:

[..]

bekijk even de eerste pagina's van dit draadje. Ik heb er een.
Geen audio voor audioboeken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:03:02 #162
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_130414816
Zit wel een voorleesfunctie op, maar die ondersteunt alleen Engelstalige boeken.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:20:01 #163
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_130415170
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen audio voor audioboeken?
Op de Sony PRS-T2 kun je wel MP3tjes zetten voor audioboeken :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:55:21 #164
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_130417466
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:35 schreef µ het volgende:

[..]

Makkelijk te omzeilen, dat scheelt.
Klopt. En ondanks dat het weer een bizarre stap is van Brein is denk ik de kans dat er ook daadwerkelijk wat met je gegevens gebeurd klein als je gewoon een boek koopt en deze leest.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:03:33 #165
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_130417654
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:55 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Klopt. En ondanks dat het weer een bizarre stap is van Brein is denk ik de kans dat er ook daadwerkelijk wat met je gegevens gebeurd klein als je gewoon een boek koopt en deze leest.
Als het goed is gebeurt er dan helemaal niks met je gegevens. Alleen als ze een boek met jouw watermark op een torrent site zien. En dat is achterlijk want het kan ook door iemand anders online gezet worden.

Voorbeeld: jij geeft een kopie van de eBook aan een vriendin en je moeder (dit gedogen ze). Die vriendin is er enthousiast over en geeft een kopie aan een andere vriendin (dit mag ook). Haar vriend is bekend in het torrent wereldje en upload hem (dit mag dan weer niet). Dan staat een boek online met jouw watermark en ben jij de lul. En dat is krom oO<
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:13:23 #166
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_130422732
Of je zit op bittorrent, en hebt perongeluk, onbewust de map gedeeld waar je ebooks in opgeslagen staan. Ohnoes. :o
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_130522831
Mijn twee jaar oude "Kindle Keyboard" was tijdens mijn vakantie overleden (blijft voortdurend freezen, na een reset loopt ie meteen weer vast). Contact gehad met Amazon en ondanks dat de één jaar garantie al lang en breed verlopen is wordt de Kindle toch kostenloos vervangen voor een "Kindle Touch 3G".

Minpunt: Dit is nu al de 2e Kindle in twee jaar die het (tijdens een lange vakantie!) begeeft.
Pluspunt: Amazon is wel erg redelijk in het kostenloos vervangen!
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:31:47 #168
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_130525967
Voor de mensen met een kindle; hoe/waar hebben jullie deze destijds besteld? Amazon.co.uk? Zit te denken aan een 2e budget e-reader. 2 voor tijdens vakanties is wel handig als je met z'n 2en bent nml. :)
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  Moderator dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:39:31 #169
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130526386
Amazon in amerika heb ik hem besteld destijds en ik had hem al binnen paar dagen binnen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_130526486
Amerika volgens mij ja.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:52:21 #171
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_130527080
Ag, okay, daar es rondneuzen dan.. Thanks! :P
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_130528426
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:31 schreef neo2000 het volgende:
Voor de mensen met een kindle; hoe/waar hebben jullie deze destijds besteld? Amazon.co.uk? Zit te denken aan een 2e budget e-reader. 2 voor tijdens vakanties is wel handig als je met z'n 2en bent nml. :)
Je kunt hem volgens alleen bij .com bestellen. Ik had hem echt met een paar dagen binnen, en je wordt goed op de hoogte gehouden met mails. Onderschat alleen de verzend- en douanekosten niet.
Tap tap tap
pi_130713866
Ik denk erover om een e-reader te kopen :P

Nu heb ik Sony PRS-T2 gevonden voor 65 euro.

http://www.ebay.nl/itm/So(...)D-Slot-/360723570625

Doen?
  zondag 1 september 2013 @ 19:12:06 #174
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_130713902
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:11 schreef EugeneKrabs het volgende:
Ik denk erover om een e-reader te kopen :P

Nu heb ik Sony PRS-T2 gevonden voor 65 euro.

http://www.ebay.nl/itm/So(...)D-Slot-/360723570625

Doen?
Ik heb hem gewoon hier in Nederland gekocht, maar ik vind het een geweldig apparaat. Dus ik zeg doen !
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 september 2013 @ 20:16:24 #175
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130717024
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:19 schreef JedaiNait het volgende:
Mijn twee jaar oude "Kindle Keyboard" was tijdens mijn vakantie overleden (blijft voortdurend freezen, na een reset loopt ie meteen weer vast). Contact gehad met Amazon en ondanks dat de één jaar garantie al lang en breed verlopen is wordt de Kindle toch kostenloos vervangen voor een "Kindle Touch 3G".

Minpunt: Dit is nu al de 2e Kindle in twee jaar die het (tijdens een lange vakantie!) begeeft.
Pluspunt: Amazon is wel erg redelijk in het kostenloos vervangen!
Nou hier niet. Ik heb diverse keren contact gehad maar ze boden alleen refurbished modellen aan (tegen bijna de normale prijs) of een Fire (en die hoef ik niet, heb al een tablet). Uiteindelijk kon ik dan nog 15 dollar extra korting krijgen maar dan was het nog steeds duur. Dus maar niet op ingegaan.

Ik zag trouwens bij de Mediamarkt in DLD een Trekstor Pyrus Mini voor 29 euro. Even bekeken, dat was echt een leuk dingetje en prima leesbaar. Wel een klein scherm natuurlijk (5 inch).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_130731005
Heeft er iemand ervaring met een leeslampje (wat je erop kunt zetten met een klem) ?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_130732306
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 00:36 schreef W00fer het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een leeslampje (wat je erop kunt zetten met een klem) ?
Lampje van mij is behoorlijk fel, dus ik zit hem er niet direct op. Zet hem vast aan tafel/mijn bed bijv. Wiebelt ook een beetje op m'n ereader :{
  maandag 2 september 2013 @ 09:03:11 #178
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_130733926
Ja. Veel lampjes geprobeerd en de Kandle won. Dat is een brede stevige clip. Stabiel en valt er niet zomaar af. Wel wat duurder, maar de prijs wel waard.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 september 2013 @ 09:05:05 #179
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_130733953
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 00:36 schreef W00fer het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een leeslampje (wat je erop kunt zetten met een klem) ?
Hier die van de action, voldoet prima.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 september 2013 @ 09:05:44 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_130733962
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:16 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nou hier niet. Ik heb diverse keren contact gehad maar ze boden alleen refurbished modellen aan (tegen bijna de normale prijs) of een Fire (en die hoef ik niet, heb al een tablet). Uiteindelijk kon ik dan nog 15 dollar extra korting krijgen maar dan was het nog steeds duur. Dus maar niet op ingegaan.

Ik zag trouwens bij de Mediamarkt in DLD een Trekstor Pyrus Mini voor 29 euro. Even bekeken, dat was echt een leuk dingetje en prima leesbaar. Wel een klein scherm natuurlijk (5 inch).
Mja dr is in mijn ogen toch echt een verschil met zelf m perongeluk kapot maken (er stond me iets bij met Qtel en scherm kapot?) en als hij vastlopers heeft en daardoor niet meer werkt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_130734147
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:13 schreef neo2000 het volgende:
Of je zit op bittorrent, en hebt perongeluk, onbewust de map gedeeld waar je ebooks in opgeslagen staan. Ohnoes. :o
ja want dat gebeurt echt altijd alleen maar per ongeluk, net als kinderporno downloaden
pi_130735272
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:13 schreef neo2000 het volgende:
Of je zit op bittorrent, en hebt perongeluk, onbewust de map gedeeld waar je ebooks in opgeslagen staan. Ohnoes. :o
Wat jij beschrijft kan helemaal niet met bittorrent.
  maandag 2 september 2013 @ 11:32:02 #183
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_130736884
Mjah, vroegah was het toch echt zo met torrent clients dat deze standaard de download folder sharede. En in sommige gevallen wilde de client ook je documents folder sharen hoor. Hoe 't tegenwoordig zit, geen idee, gebruik al jaren geen torrents meer. :P

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 09:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

ja want dat gebeurt echt altijd alleen maar per ongeluk, net als kinderporno downloaden
Ja, laten we daar over beginnen. Laten we in elk topic op fok over kinderporno beginnen, t'is nml zo'n leuk onderwerp. :') OK, hypothetisch, je download iets op basis van de naam en het blijkt iets anders te zijn. Kan uiteraard niet, toch? Dus, je download een ebook, en het blijkt een ander ebook te zijn. Ohnoes.


Maar we gaan offtopic geloof ik.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 september 2013 @ 14:25:38 #184
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130741378
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 09:05 schreef Ynske het volgende:
Mja dr is in mijn ogen toch echt een verschil met zelf m perongeluk kapot maken (er stond me iets bij met Qtel en scherm kapot?) en als hij vastlopers heeft en daardoor niet meer werkt
Ik verwacht ook echt geen nieuwe voor niks. Maar wel wat meer dan een refurbished Kindle voor vrijwel dezelfde prijs als een nieuwe (met de vermelding "voor u als goede klant van Amazon")
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_130742191
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:25 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik verwacht ook echt geen nieuwe voor niks. Maar wel wat meer dan een refurbished Kindle voor vrijwel dezelfde prijs als een nieuwe (met de vermelding "voor u als goede klant van Amazon")
Je kreeg toch iets van 25 dollar korting?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 september 2013 @ 15:22:54 #186
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_130743029
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:25 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik verwacht ook echt geen nieuwe voor niks. Maar wel wat meer dan een refurbished Kindle voor vrijwel dezelfde prijs als een nieuwe (met de vermelding "voor u als goede klant van Amazon")
Maar waarom moet een bedrijf jullie korting geven voor iets wat buiten hen macht ligt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 september 2013 @ 17:25:09 #187
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130746875
Waarom niet? Wij bestellen vaak spullen via Amazon. Ik vind dit maar een mager aanbod voor een "trouwe klant", dus ben ik er niet op ingegaan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_130746918
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:25 schreef Rewimo het volgende:
Waarom niet? Wij bestellen vaak spullen via Amazon. Ik vind dit maar een mager aanbod voor een "trouwe klant", dus ben ik er niet op ingegaan.
Ik vind dat je je aanstelt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 september 2013 @ 17:26:57 #189
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130746933
Dat mag je.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_130757329
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 09:03 schreef Aventura het volgende:
Ja. Veel lampjes geprobeerd en de Kandle won. Dat is een brede stevige clip. Stabiel en valt er niet zomaar af. Wel wat duurder, maar de prijs wel waard.
Die Kandle ziet eruit als de ICIDU van de Dixons, 20 euro. Wilde nog kijken voor wat goedkopers.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_130757575
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 09:05 schreef Ynske het volgende:

[..]

Hier die van de action, voldoet prima.
Bedoel je deze? http://www.action.nl/products/view/id/4383/-p/favoritelistid/4383
Friettent dikke Willie, met Willie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 september 2013 @ 21:22:14 #192
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_130757699
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_130758139
Ik heb sinds december vorig jaar de Kobo Glo. Ik ben er heel tevreden mee maar het lijkt alsof hij de laatste tijd steeds trager wordt. Opstarten ging al niet supersnel maar het omslaan van de bladzijden duurt sinds kort echt een eeuwigheid. Dit was eerder dus niet zo. Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
pi_130761984
Dan zal de interne database wel in de war zijn. Of staan er nog andere apps open op de achtergrond? Misschien kun je m eens backuppen en dan herstellen naar de fabrieksinstellingen. Of Googlen op het probleem, misschien is er een software update beschikbaar.

[ Bericht 44% gewijzigd door W00fer op 02-09-2013 22:44:36 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
  † In Memoriam † dinsdag 3 september 2013 @ 09:30:39 #195
230491 Zith
pls tip
pi_130770006
quote:
8s.gif Op maandag 2 september 2013 11:32 schreef neo2000 het volgende:
Mjah, vroegah was het toch echt zo met torrent clients dat deze standaard de download folder sharede. En in sommige gevallen wilde de client ook je documents folder sharen hoor. Hoe 't tegenwoordig zit, geen idee, gebruik al jaren geen torrents meer. :P

Nah, dat was KaZaA en Limewire (net direct++, etc). om torrents te delen moet je dezelfde *.torrent bestand hebben als de ander (en deze geladen hebben in de torrent software).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_130779541
Huge news for the ebook world today – Amazon has announced Kindle MatchBook, a program debuting in October that will let customers buy ebook editions of their print books at a reduced price.

For any physical book you've purchased through Amazon, you can often pick up its Kindle counterpart for $2.99, $1.99, $0.99, or free.
bron
జ్ఞ‌ా
pi_130781318
Als je dan vervolgens dat papieren boek weer aan hun kunt slijten dan is het prima, anders ligt het ook maar in een hoek als je de E-book versie al hebt. Of je gaat ruilen ofzo.
Friettent dikke Willie, met Willie
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:27:21 #198
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_130782113
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:07 schreef µ het volgende:
Huge news for the ebook world today – Amazon has announced Kindle MatchBook, a program debuting in October that will let customers buy ebook editions of their print books at a reduced price.

For any physical book you've purchased through Amazon, you can often pick up its Kindle counterpart for $2.99, $1.99, $0.99, or free.
bron
Amazing; amazon pakt gewoon 1 v/d dingen aan die ik al jaren vreemd vind aan o.a. de muziekindustrie! :D Chapeau!
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_130782144
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:27 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Amazing; amazon pakt gewoon 1 v/d dingen aan die ik al jaren vreemd vind aan o.a. de muziekindustrie! :D Chapeau!
8.gif?
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:34:47 #200
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_130782374
Nou ja, stel, je hebt een dvd van een film. Nu gaat je dvd speler kapot-stuk, en koop je als vervanger een blu ray speler. Nu wil je 'm graag ook op blu-ray. Ohnoes; de blu-ray is nog duurder dan de dvd destijds was? Waarom? Omdat het op een ander medium (type schijfje) staat.. Zou tof zijn als je vervolgens bijv. korting kon krijgen op je blu-ray of zo.. Aangezien je de DVD ook al hebt..

Koop ik een album, dan zou het handig zijn als ik toegang had tot dezelfde muziek in mp3 formaat. Nee, dan zijn er platenmaatschappijen die gaan zitten zeiken over het zelf rippen van je muziek. Als ik een DVD koop, moet ik deze zelf mogen rippen om digitaal via mijn HTPC te kunnen kijken. Gelukkig kag dit, maar langere tijd dat film en muziek maatschappijen hier moeilijk over wilden doen.. Sterker nog, eigenlijk zou het tof zijn dat als ik een film in de bios kijk, ik vervolgens, mocht ik de film ook op dvd/blu ray willen kopen, korting zou krijgen. Ik heb immers al eens eerder betaald om de film te mogen zien. Zulke concepten en zo.

Nu is die laatste misschien ietwat vergezocht, maar toch.. Opeens de volle pond moeten betalen, alleen omdat iets zo goed als hetzelfde gebleven is, maar alleen de drager/het medium veranderd is, in een maatschappij waar alle media "on the go"-is (films kijken op je mobiel anyone?), is niet meer van deze tijd. My2cents.

Oh, en 8.gif omdat 8.gif. Standaard PI en zo. Zie ondertitel
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_130793891
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:07 schreef µ het volgende:
Huge news for the ebook world today – Amazon has announced Kindle MatchBook, a program debuting in October that will let customers buy ebook editions of their print books at a reduced price.

For any physical book you've purchased through Amazon, you can often pick up its Kindle counterpart for $2.99, $1.99, $0.99, or free.
bron
Goede ontwikkeling!
pi_130803473
Mooi! Jammer dat het zo lang heeft moeten duren.
  woensdag 4 september 2013 @ 11:10:51 #204
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_130807019
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:00 schreef heite het volgende:

[..]

Goede ontwikkeling!
volslagen logisch. Zou zelfs gratis moeten zijn.
pi_130814151
hier wellicht nog liefhebbers voor een grote e-reader? :)

V&A / [TK] Pocketbook 902 PRO (9.7" E-reader)

Dat van Amazon is een mooie ontwikkeling, hoop dat er meer shops volgen of dat er een soort koppelverkoop komt die je nu al veel bij LP's ziet; koop de LP en krijg een downloadcode voor de MP3's.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_130822578
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:27 schreef Ceased2Be het volgende:
hier wellicht nog liefhebbers voor een grote e-reader? :)

V&A / [TK] Pocketbook 902 PRO (9.7" E-reader)

Dat van Amazon is een mooie ontwikkeling, hoop dat er meer shops volgen of dat er een soort koppelverkoop komt die je nu al veel bij LP's ziet; koop de LP en krijg een downloadcode voor de MP3's.
Ik heb in je topic even gereageerd. Had ik een half jaartje terug moeten weten. Aanrader hoor mensen, ik heb m ook en ben er blij mee. Die kleinere bebookjes en Sony's lijken me niet fijn ivm de grootte. Alleen het gewicht zou wel wat minder mogen.
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 6 september 2013 @ 21:05:54 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130897047
Ik had een e-reader van het 'merk' dffrence, maar was hier niet zo tevreden over (erg traag, vooral bij PDF, niet gebruikersvriendelijk/intuitief). Gelukkig heb ik mijn geld terug gehad.

Welke e-reader met e-ink kan ik het beste kopen? Hij hoeft in principe alleen maar te lezen, maar moet wel snel zijn met pagina's omslaan en gemakkelijk qua bediening.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 6 september 2013 @ 21:08:19 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130897182
quote:
Ja, en als bonus kan je binnenkort voor een heel klein bedrag al je boeken die je bij amazon hebt gekocht als ebook kopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:20:25 #209
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_130901890
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 21:05 schreef LXIV het volgende:
Ik had een e-reader van het 'merk' dffrence, maar was hier niet zo tevreden over (erg traag, vooral bij PDF, niet gebruikersvriendelijk/intuitief). Gelukkig heb ik mijn geld terug gehad.

Welke e-reader met e-ink kan ik het beste kopen? Hij hoeft in principe alleen maar te lezen, maar moet wel snel zijn met pagina's omslaan en gemakkelijk qua bediening.
Kindle en Sony zijn beide prima.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:22:53 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130902153
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:20 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Kindle en Sony zijn beide prima.
Ok. Welke zou jij kiezen? En wat kost zo'n reader dan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:41:21 #211
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130903148
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. Welke zou jij kiezen? En wat kost zo'n reader dan?
Koop jij je e-boeken of download je?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:44:24 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130903290
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Koop jij je e-boeken of download je?
Tot zover had ik enkel een paar kopieen gedownload van boeken die ik al had. In principe ben ik wel van plan ze te gaan kopen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:44:41 #213
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_130903307
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. Welke zou jij kiezen? En wat kost zo'n reader dan?
Ik heb zelf de Kindle op dit moment, maar omdat ik in de UK woon heb ik Amazon wat dat allemaal een stuk makkelijker maakt (boeken die je bij Amazon koopt komen via WiFi automatisch op je reader). De Sony heeft als voordeel dat hij academische artikelen met twee kolommen kan herkennen, de Kindle verneukt dat volledig.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:45:40 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130903353
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:44 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik heb zelf de Kindle op dit moment, maar omdat ik in de UK woon heb ik Amazon wat dat allemaal een stuk makkelijker maakt (boeken die je bij Amazon koopt komen via WiFi automatisch op je reader). De Sony heeft als voordeel dat hij academische artikelen met twee kolommen kan herkennen, de Kindle verneukt dat volledig.
Hoe gaat zo'n Sony om met PDF? Ik wilde met mijn vorige reader PDF's lezen (voor mijn werk), maar dat ging echt extreem traag en bovendien kon ik niet goed inzoomen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:46:26 #215
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_130903394
Als er mensen zijn die veel artikelen op internet lezen en soms willen teruglezen. Pocket is een samenwerking gestart met Kobo. _O_

http://getpocket.com/blog(...)to-all-kobo-devices/

Lekker artikelen van het internet opslaan in je Pocket en op je Kobo teruglezen. Geniaal.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:46:50 #216
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_130903411
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe gaat zo'n Sony om met PDF? Ik wilde met mijn vorige reader PDF's lezen (voor mijn werk), maar dat ging echt extreem traag en bovendien kon ik niet goed inzoomen.
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar met Calibre is een PDF wel makkelijk om te zetten in epub of mobi.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_130904194
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:20 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Kindle en Sony zijn beide prima.
Kindle werkt niet fijn met PDF.

/edit: te vroeg gereageerd zie ik.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2013 23:04:07 ]
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:23:28 #218
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_130914200
http://www.amazon.de/gp/p(...)68027&pf_rd_i=301128

Kindle nu bij Deutsche Amazon ins specialangebot. Geen idee hoe het zit met shipping en zo, maar aangezien binnen eu hoef je iig geen rekening te houden met doune en heffingen en zo.

Edit: crap, kan m niet in dldbestellen, moet perse via de .com site.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_130914471
Je kan voor minder dan 15 euro een Duits adres opgeven wat het vervolgens naar je doorstuurt. Ik ben de naam even kwijt, ik zal eens kijken of ik de site kan vinden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 september 2013 @ 11:00:59 #221
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130941101
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:23 schreef neo2000 het volgende:
http://www.amazon.de/gp/p(...)68027&pf_rd_i=301128

Kindle nu bij Deutsche Amazon ins specialangebot. Geen idee hoe het zit met shipping en zo, maar aangezien binnen eu hoef je iig geen rekening te houden met doune en heffingen en zo.

Edit: crap, kan m niet in dldbestellen, moet perse via de .com site.
Hij is in DLD bij de Saturn ook 49 euro :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_130976532
quote:
Idee is leuk, maar niet voor die prijs; de bieb hier in de stad kost me 35 euro per jaar.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 10 september 2013 @ 18:49:14 #224
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_131031140
Mijn welgemeende excuses. Vanaf morgen ben ik in ieder geval eigenaar van zo'n Sony T2N Limited Edition. Ben benieuwd.
Deathlift or Die.
pi_131050425
Mijn ereader is aan het sterven. Niet geheel buiten mijn eigen schuld, maar toch. De pagina's scrollen steeds verder en weer terug. Een reset helpt tijdelijk maar niet lang.

Ik denk dat ik deze keer ga voor een Kobo Glo O+
  woensdag 11 september 2013 @ 08:46:15 #226
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_131050501
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:49 schreef Ethanolic het volgende:
Mijn welgemeende excuses. Vanaf morgen ben ik in ieder geval eigenaar van zo'n Sony T2N Limited Edition. Ben benieuwd.
Wat is er zo "limited edition" aan? :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 11 september 2013 @ 08:47:08 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131050512
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:46 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wat is er zo "limited edition" aan? :o
Scroll sneller strepen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 11 september 2013 @ 08:51:55 #228
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131050594
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:41 schreef RenRen- het volgende:
Mijn ereader is aan het sterven. Niet geheel buiten mijn eigen schuld, maar toch. De pagina's scrollen steeds verder en weer terug. Een reset helpt tijdelijk maar niet lang.

Ik denk dat ik deze keer ga voor een Kobo Glo O+
Hoe oud is hij nu?
ik zou eens even contact opnemen dat hij zo doet, misschien kunnen ze wel wat repareren oid
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131050610
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:51 schreef Ynske het volgende:

[..]

Hoe oud is hij nu?
ik zou eens even contact opnemen dat hij zo doet, misschien kunnen ze wel wat repareren oid
Ik denk dat ze mijn onhandige colasmijtgedrag niet vergoeden :+ en hij is ruim een jaar (+ 3 maanden oid)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 11 september 2013 @ 08:55:49 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131050659
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:52 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ik denk dat ze mijn onhandige colasmijtgedrag niet vergoeden :+ en hij is ruim een jaar (+ 3 maanden oid)
lol :D muts ;)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131050684
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:55 schreef Ynske het volgende:

[..]

lol :D muts ;)
ja.... Ik wou mijn ereader pakken achter de laptop, maar daar stond cola. :') I fail. Maaar ik heb het geld er wel uit
pi_131053706
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:46 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wat is er zo "limited edition" aan? :o
Het is een goedkopere versie, zonder woordenboeken geloof ik. En misschien nog wat andere functies, daar ben ik niet zeker van.
  woensdag 11 september 2013 @ 12:12:39 #233
411703 koekiekoen
Op zoek naar antwoorden
pi_131055248
Ik heb sinds vandaag een kobo pocket e-reader. Nu is mijn vraag waar halen jullie de boeken vandaan en hoe zet je deze er op want het programma dat er bij zat snap ik niet echt.. :(
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 11 september 2013 @ 12:29:31 #234
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131055619
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:12 schreef koekiekoen het volgende:
Ik heb sinds vandaag een kobo pocket e-reader. Nu is mijn vraag waar halen jullie de boeken vandaan en hoe zet je deze er op want het programma dat er bij zat snap ik niet echt.. :(
ik weet niet of dat bij Kobo ook gaat, maar ik gebruik gewoon de verkenner

waar haal ik ze vandaan?
ik koop ze
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131055770
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:12 schreef koekiekoen het volgende:
Ik heb sinds vandaag een kobo pocket e-reader. Nu is mijn vraag waar halen jullie de boeken vandaan en hoe zet je deze er op want het programma dat er bij zat snap ik niet echt.. :(
Bij kobo zelf via de webshop, of bij Google Books / Amazon maar dan moet ik ze met Calibre overzetten .

Dat ding van Kobo zelf is doodsimpel, maar je kunt ook gewoon via de webshop kopen en dan synchroniseren op je kobo-reader, downloadt hij meteen je nieuwe aanschaf.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 11 september 2013 @ 12:38:53 #236
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_131055797
Adobe digital editions en Calibre zijn je vrinden. ;)
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  woensdag 11 september 2013 @ 12:42:05 #237
411703 koekiekoen
Op zoek naar antwoorden
pi_131055860
ok dank! Snelle antwoorden hier :)
pi_131093231
Ik heb een Kobo gekocht want mijn Sony doet echt heel erg stom :'( Een Glo, weet iemand welke map je moet hebben in verkenner om boeken erin te slepen?
pi_131093469
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:53 schreef RenRen- het volgende:
Ik heb een Kobo gekocht want mijn Sony doet echt heel erg stom :'( Een Glo, weet iemand welke map je moet hebben in verkenner om boeken erin te slepen?
Durf het voor je Glo niet te zeggen maar heb m'n Aura HD er even aan gehangen.

Ik heb per auteur een folder genaamd "Achternaam, Voornaam" en daaronder *boektitel*.epub

Dat is door Calibre zo aangemaakt, maar de Aura herkend de boeken in ieder geval goed.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_131093539
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:53 schreef RenRen- het volgende:
Ik heb een Kobo gekocht want mijn Sony doet echt heel erg stom :'( Een Glo, weet iemand welke map je moet hebben in verkenner om boeken erin te slepen?
Laat calibre de boeken er anders in zetten?
జ్ఞ‌ా
pi_131093544
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:59 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Durf het voor je Glo niet te zeggen maar heb m'n Aura HD er even aan gehangen.

Ik heb per auteur een folder genaamd "Achternaam, Voornaam" en daaronder *boektitel*.epub

Dat is door Calibre zo aangemaakt, maar de Aura herkend de boeken in ieder geval goed.
Ik zal kijken of dat lukt, weet je welke map je precies hebt? Gewoon in de eerste map in de verkenner (Bij mij KOBOeREADER)?
pi_131093574
Is het niet mogelijk met de hand? :o Met mijn sony deed ik dat ook gewoon, aankoppelen, slepen en gaan, maar daar zijn de mappen wat duidelijker vond ik
pi_131093582
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:01 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ik zal kijken of dat lukt, weet je welke map je precies hebt? Gewoon in de eerste map in de verkenner (Bij mij KOBOeREADER)?
yup, staat direct in de root.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_131093655
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:02 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

yup, staat direct in de root.
Dankjewel, ik ga het even proberen

JA, het werkt perfect :D Gewoon in de root de epub gooien. Dankjewel O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 12 september 2013 @ 14:14:13 #245
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131093967
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:05 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Dankjewel, ik ga het even proberen

JA, het werkt perfect :D Gewoon in de root de epub gooien. Dankjewel O+
welke kleur heb je?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131094068
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:14 schreef Ynske het volgende:

[..]

welke kleur heb je?
Roze. Duh. Ik heb nog staan twijfelen want die blauwe is ook wel leuk O+ En die zilveren erg mooi. Maar van roze word ik blij
pi_131094119
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:17 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Roze. Duh. Ik heb nog staan twijfelen want die blauwe is ook wel leuk O+ En die zilveren erg mooi. Maar van roze word ik blij
Ik heb de zilveren, wel met een roze hoesje :P
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_131098665
Al 7 e-books verkocht, waarvan 6 mij onbekenden 8-)
pi_131100817
Vandaag mijn eerste e-reader besteld *O* Wilde een simpele instapmodel dus ik twijfelde tussen de Nook Simple Touch en de Icarus Essence. Het werd de Icarus vanwege een betere PDF-ervaring. Dan maar geen touchscreen. Heeft iemand ervaring met deze?

Vraag: wat is een goede site om gratis Nederlandse e-books te downloaden? Ik bedoel die oude die inmiddels gratis zijn, zoals die van Charles Dickens, Dostojevski etc. De Engelse zijn gemakkelijk te vinden maar wil soms in het Nederlands lezen :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 12 september 2013 @ 19:15:31 #250
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131102889
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:05 schreef BluesRebel het volgende:
Vandaag mijn eerste e-reader besteld *O* Wilde een simpele instapmodel dus ik twijfelde tussen de Nook Simple Touch en de Icarus Essence. Het werd de Icarus vanwege een betere PDF-ervaring. Dan maar geen touchscreen. Heeft iemand ervaring met deze?

Vraag: wat is een goede site om gratis Nederlandse e-books te downloaden? Ik bedoel die oude die inmiddels gratis zijn, zoals die van Charles Dickens, Dostojevski etc. De Engelse zijn gemakkelijk te vinden maar wil soms in het Nederlands lezen :)
ja ik gebruik de icarus dagelijks en heb er echt veel plezier van
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 12 september 2013 @ 19:18:17 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131102992
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:05 schreef BluesRebel het volgende:
Vandaag mijn eerste e-reader besteld *O* Wilde een simpele instapmodel dus ik twijfelde tussen de Nook Simple Touch en de Icarus Essence. Het werd de Icarus vanwege een betere PDF-ervaring. Dan maar geen touchscreen. Heeft iemand ervaring met deze?

Vraag: wat is een goede site om gratis Nederlandse e-books te downloaden? Ik bedoel die oude die inmiddels gratis zijn, zoals die van Charles Dickens, Dostojevski etc. De Engelse zijn gemakkelijk te vinden maar wil soms in het Nederlands lezen :)
Het zijn oude vertalingen die gratis zijn, maar een engelse vertaling uit 1920 is veel beter leesbaar dan een Nederlandse uit 1920
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131105552
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:15 schreef Ynske het volgende:

[..]

ja ik gebruik de icarus dagelijks en heb er echt veel plezier van
Nice. Overal is hij 79 euro, alleen ik vond hem met hoes en ac-oplader voor die prijs bij NRC Lux ofzo.
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het zijn oude vertalingen die gratis zijn, maar een engelse vertaling uit 1920 is veel beter leesbaar dan een Nederlandse uit 1920
Dat is zo. Jammer.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 13 september 2013 @ 08:50:05 #253
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131119320
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 20:29 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Nice. Overal is hij 79 euro, alleen ik vond hem met hoes en ac-oplader voor die prijs bij NRC Lux ofzo.

[..]

Dat is zo. Jammer.
ik vond een ac oplader eigenlijk geen must. hij hangt hier aan de pc om op te laden en boeken op te zetten of ik gooi m aan mn telefoonlader welke dezelfde aansluiting heeft.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131224452
Misschien een onnozele vraag maar moet je je e-reader uitzetten na het lezen? Als ik hem uitzet zie ik nog steeds een plaatje erop dus wat heeft dat voor zin. Is het zo dat het bladeren alleen batterij gebruikt en het tonen van tekst niet?
  maandag 16 september 2013 @ 00:18:43 #255
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131224920
Bij de kindle is het de aan/uitknop langer vasthouden.

Of tenminste het schuifdingetje dat dus ook voor die standbystand zorgt, langer vasthouden.
pi_131224957
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 00:18 schreef Cue_ het volgende:
Bij de kindle is het de aan/uitknop langer vasthouden.

Of tenminste het schuifdingetje dat dus ook voor die standbystand zorgt, langer vasthouden.
Huh? Ik weet wel HOE ik mijn ereader moet uitzetten. Ik vroeg of je dat ook moet doen :P
  maandag 16 september 2013 @ 00:22:41 #257
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131225047
Lol :') niet goed gelezen.

Tja lijkt me dat hij in standby altijd meer slurpt dan wanneer ie uit staat. Ligt beetje aan de periodes dat je hem niet gebruikt denk ik zo.

Daarbij vind ik 'uit' niet hetzelfde als standby met een plaatje ;)
En helemaal uit zorgt er natuurlijk voor dat er minder snel het scherm doorbrand wat wel eens wil gebeuren.
pi_131225169
Ok bedankt. Ja dit is dus wat ik zei als hij helemaal uitstaat (niet op standby): http://i.fokzine.net/upload/13/06/130613_68600_icarus2.jpg

Als hij op standby staat staat alleen nog Press start daar bij :P
  maandag 16 september 2013 @ 07:17:56 #259
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131227242
vaag
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 september 2013 @ 07:46:25 #260
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131227379
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 00:27 schreef BluesRebel het volgende:
Ok bedankt. Ja dit is dus wat ik zei als hij helemaal uitstaat (niet op standby): http://i.fokzine.net/upload/13/06/130613_68600_icarus2.jpg

Als hij op standby staat staat alleen nog Press start daar bij :P
dat is niet uit.

Je hebt eerst de stand met press om m te starten, dat is stand by.
Dit is de sleepmode als hij langer niet gebruikt is.
Helemaal uit is een wit scherm
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131229111
Bij mijn Kobo blijft ook een plaatje staan als hij uit is. En dat is ook echt uit.
Toen ik hem uit het doosje haalde stond er ook al een plaatje op. Vond ik al zo wonderlijk.
Ja, die met de ballen in de bek.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 september 2013 @ 09:58:57 #262
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131229173
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 09:55 schreef Biancavia het volgende:
Bij mijn Kobo blijft ook een plaatje staan als hij uit is. En dat is ook echt uit.
Toen ik hem uit het doosje haalde stond er ook al een plaatje op. Vond ik al zo wonderlijk.
Ja, maar bij de iCarus is dat niet zo.
K gebruik m ook, en hij heeft gewoon 3 verschillende standen.
Slaap, diepe slaap en uit zegmaar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131229190
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 00:05 schreef BluesRebel het volgende:
Misschien een onnozele vraag maar moet je je e-reader uitzetten na het lezen? Als ik hem uitzet zie ik nog steeds een plaatje erop dus wat heeft dat voor zin. Is het zo dat het bladeren alleen batterij gebruikt en het tonen van tekst niet?
Klopt.
జ్ఞ‌ా
pi_131229192
Oh we waren al op de volgende pagina :+.
జ్ఞ‌ా
  maandag 16 september 2013 @ 10:01:15 #265
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131229211
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 09:55 schreef Biancavia het volgende:
Bij mijn Kobo blijft ook een plaatje staan als hij uit is. En dat is ook echt uit.
Toen ik hem uit het doosje haalde stond er ook al een plaatje op. Vond ik al zo wonderlijk.
Doe ik bijna nooit trouwens. Scheelt maar weinig batterij.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131229535
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 09:55 schreef Biancavia het volgende:
Toen ik hem uit het doosje haalde stond er ook al een plaatje op. Vond ik al zo wonderlijk.
Je hebt wel de beschermfolie van het scherm afgehaald? ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_131229618
een ereader hoeft nooit echt uit, dat plaatje gebruikt bijna geen energie
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131229681
Ik zet hem wel altijd uit.
Tap tap tap
  maandag 16 september 2013 @ 10:24:05 #269
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131229686
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:21 schreef Mirjam het volgende:
een ereader hoeft nooit echt uit, dat plaatje gebruikt bijna geen energie
Alleen het veranderen van het scherm kost energie, een e-inkt scherm bestaat uit magnetische bolletjes met een witte en een zwarte zijde die gedraaid worden door een matrix waar ze in liggen als de afbeelding veranderd. Dit verbruikt een heel klein beetje stroom.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 september 2013 @ 10:25:26 #270
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131229719
Als je m voor langere tijd niet gebruikt zou ik m gewoon helemaal uit zetten.
Hier is t zo da als ik aan t lezen ben hij naar standby gaat. Door de dag heen op slaapmodus en bij een bepaald aantal uur niet gebruikt helemaal uit.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131233934
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 09:55 schreef Biancavia het volgende:
Bij mijn Kobo blijft ook een plaatje staan als hij uit is. En dat is ook echt uit.
Toen ik hem uit het doosje haalde stond er ook al een plaatje op. Vond ik al zo wonderlijk.
Dit dus.
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:58 schreef Ynske het volgende:

[..]

Ja, maar bij de iCarus is dat niet zo.
K gebruik m ook, en hij heeft gewoon 3 verschillende standen.
Slaap, diepe slaap en uit zegmaar
Heb jij ook de Essence of heb je een andere? Want ik krijg 'm echt niet uit. Hoe lang ik ook die knop inhoudt. 1 keer drukken is slaapstand, 3 seconden inhouden is volgens de handleiding uit (en dan zie ik dus dat plaatje, ook na een nacht slapen).
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 09:59 schreef µ het volgende:

[..]

Klopt.
Dank! :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 september 2013 @ 12:50:37 #272
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131234033
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:47 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Dit dus.

[..]

Heb jij ook de Essence of heb je een andere? Want ik krijg 'm echt niet uit. Hoe lang ik ook die knop inhoudt. 1 keer drukken is slaapstand, 3 seconden inhouden is volgens de handleiding uit (en dan zie ik dus dat plaatje, ook na een nacht slapen).

[..]

Dank! :)
ik heb de essence, de foto die je gebruikt hebt die heb ik gemaakt.

controleer je instellingen eens ;)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131234234
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:50 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik heb de essence, de foto die je gebruikt hebt die heb ik gemaakt.

controleer je instellingen eens ;)
Dit is heel vreemd :D

Bij instellingen heb ik automatisch uitschakelen op 1 uur en de slaapfunctie op 10 minuten. Dus zelfs als ik hem niet wist uit te zetten moet hij het toch doen. En als ik hem weer volgens mij aanzet komt wel mediabibliotheek bijwerken enzo. Heb dus wel het idee dat hij dan uit heeft gestaan :P

Heb versienummer 1.0.07.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 september 2013 @ 12:59:10 #274
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131234329
Ik heb staan
energiebeheer
automatisch uitschakelen instelling 15 min
slaapfunctie instellingen 5 min

versue 1.0.03

misschien dat dat het is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131234392
Dat moet het zijn want ik kan 15 minuten en 5 minuten niet eens kiezen :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 september 2013 @ 13:20:20 #276
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131234982
Vreemd volgens de website is er nog geen firmware update

aaah wacht dat nummer is het versienummer van de ereader niet van de firmware die erop staat

welke opties heb jij dan bij energiebeheer?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131235260
Automatisch uitschakelen: nooit, 1 uur, 2 uur, 3 uur, 4 uur
Slaapfunctie instellingen: 10 minuten, 15 minuten, 20 minuten, nooit
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 september 2013 @ 13:33:36 #278
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131235417
En als je de aan/uit knop ingedrukt houd, schakelt hij dan helemaal uit?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131235480
Dan zie ik dat plaatje dus, maar hij is dan volgens mij gewoon uitgeschakeld :) Want bij standby komt Press start bij te staan. En nog langer dan 3 seconden inhouden heeft geen nut, er gebeurt niks.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 september 2013 @ 13:37:20 #280
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131235542
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:35 schreef BluesRebel het volgende:
Dan zie ik dat plaatje dus, maar hij is dan volgens mij gewoon uitgeschakeld :) Want bij standby komt Press start bij te staan. En nog langer dan 3 seconden inhouden heeft geen nut, er gebeurt niks.
Nee dan staat hij niet uit. Hier iig niet.
Bij aan en uit knop induwen na 3 tellen tekeningetje
Na 15 tellen helemaal uit.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131235940
Nope, na 20 seconden zelfs hier niet.
pi_131385079
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:37 schreef Ynske het volgende:

[..]

Nee dan staat hij niet uit. Hier iig niet.
Bij aan en uit knop induwen na 3 tellen tekeningetje
Na 15 tellen helemaal uit.
De site is vernieuwd en er staan updates bij de Essence, maar ik zou echt niet weten welke ik moet hebben........ http://www.icarusreader.com/ en dan linksonderin naar Downloads.

Als ik bij de instellingen kijk heeft mijne het serienummer "18" (???). De updates zijn van juni, december en augustus.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 20 september 2013 @ 16:42:04 #283
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131385448
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:31 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

De site is vernieuwd en er staan updates bij de Essence, maar ik zou echt niet weten welke ik moet hebben........ http://www.icarusreader.com/ en dan linksonderin naar Downloads.

Als ik bij de instellingen kijk heeft mijne het serienummer "18" (???). De updates zijn van juni, december en augustus.
instellingen staat het serienummer niet in
achterkant van t toestel staat een sticker met een nummer dat moet je hebben
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 20 september 2013 @ 16:43:11 #284
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131385482
K ga ze er beide eens opzetten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 20 september 2013 @ 16:56:55 #285
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131385838
k kan nergens vinden hoe we dat moeten doen, die firmware update uitvoeren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131385901
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Dit is het beste wat ik kan vinden, was voor de Icarus Go. Geen idee of het proberen waard is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 20 september 2013 @ 17:11:37 #287
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131386249
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:59 schreef BluesRebel het volgende:
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Dit is het beste wat ik kan vinden, was voor de Icarus Go. Geen idee of het proberen waard is.
dit werkt helaas niet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131393856
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:11 schreef Ynske het volgende:

[..]

dit werkt helaas niet
Ik heb 1 van die 3 upgrades gedownload en erin zit een read me met instructies :)
Nu nog erachter komen wat de nieuwste en de juiste is.....
pi_131511365
Bij mij op de Kobo Glo kun je aangeven wat je op je slaapstand- en uitscherm wilt hebben. Het standaard Kobo plaatje (slapend boek) of de kaft van het boek dat je aan het lezen bent.

Ik heb ook altijd begrepen dat bij e-ink alleen het verversen van het scherm energie kost, dus ik zie het nut van slaapstand en uit-stand ook niet helemaal. Misschien als je je wifi aan hebt staan en als die aanblijft in slaapstand maar uitgeschakeld wordt in de uit-stand, dat het dan nog scheelt, maar ik heb wifi uit staan en zet hem eens per maand aan om te synchroniseren (dan hangt ie toch aan de stroom) of als ik een boek via Kobo heb gekocht (dan synchroniseer ik hem ook). Maar daarbuiten heb ik wifi uit staan. Vind dat zonde van de energie :-)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 24 september 2013 @ 13:56:01 #290
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131511743
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 21:03 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ik heb 1 van die 3 upgrades gedownload en erin zit een read me met instructies :)
Nu nog erachter komen wat de nieuwste en de juiste is.....
kheb stappen toegezonden gekregen maar die zijn weer niet uit te voeren via MAC
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 24 september 2013 @ 14:08:50 #291
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131512191
Vannacht in het vliegtuig weer zeer blij met de lichtfunctie van m'n Kobo. Op 1% helderheid prima leesbaar in het donker en niemand heeft er last van. _O_

En m'n zevende boek uitgelezen op m'n reader vanochtend. O+
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 25 september 2013 @ 12:11:22 #292
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131547304
quote:
Nieuwe Kindle Fire-tablets krijgen ingebouwde helpdesk
Amazon heeft twee nieuwe Kindle Fire-tablets aangekondigd met een 'Mayday'-functie. Deze verbindt de gebruiker direct met een helpdesk.

De Kindle Fire HDX, in varianten van 7 en 8,9 inch, heeft verder een zeer hoge resolutie.
Het model van 7 inch krijgt een resolutie van 1920 bij 1080 pixels, terwijl de variant van 8,9 inch een resolutie van 2560 bij 1600 pixels krijgt.
Beide tablets hebben een quadcore-Snapdragon 800-processor van 2,2 GHz. Het RAM-geheugen is ten opzichte van de vorige generatie verdubbeld naar 2 GB.
Net als eerdere Kindle Fire-tablets draaien de apparaten op een zwaar aangepaste versie van Android, waarin de winkel van Amazon centraal staat.

Mayday
De gratis functie Mayday is beschikbaar in het instellingenmenu. Volgens Amazon is het doel om 365 dagen per jaar, 24 uur per dag helpdeskmedewerkers beschikbaar te hebben.
Die moeten binnen 15 seconden reageren op vragen van gebruikers. Helpdeskmedewerkers zijn in een videochat te zien op de tablet, maar de gebruiker blijft voor de medewerkers onzichtbaar.
Helpdeskmedewerkers kunnen advies geven door cirkels te tekenen op het scherm, maar ze kunnen ook zelf de controle over de tablet overnemen.
De Mayday-knop zit in het instellingenmenu, dat op de Kindle Fire boven in beeld te zien is. Hulp kan dus altijd met één druk op de knop worden ingeroepen.

Nederland
Het 7 inch-model is vanaf 7 november verkrijgbaar voor minstens 229 dollar (170 euro) met 16 GB opslag. Met evenveel opslag kost het 8,9 inch-model 379 dollar (280 euro).
De Kindle Fire HDX is voorlopig alleen in de VS verkrijgbaar. Eerdere modellen zijn na verloop van tijd echter ook in Nederland beschikbaar geworden.
Mja of dat nu echt zo'n toegevoegde waarde is?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 25 september 2013 @ 12:15:20 #293
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_131547415
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:11 schreef Ynske het volgende:

[..]

Mja of dat nu echt zo'n toegevoegde waarde is?
Ik vind het eigenlijk iets negatiefs. Als het goed is zou je de helpdesk namelijk niet nodig moeten hebben :')
pi_131589919
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

kheb stappen toegezonden gekregen maar die zijn weer niet uit te voeren via MAC
Dat is ook niet handig.... Hebben ze je wel verteld welke van de 3 de nieuwste is? :)
pi_131704984
Ik heb nu 1,5 jaar de Sony PRS-T1 in gebruik, met veel plezier. Hij bevalt me erg goed, ik ben zeer tevreden. Het enige waar ik soms wat moeite mee heb, is dat het niet zo lekker leest bij wat minder licht. Dan moet ik echt even goed draaien zodat de lichtinval op het scherm beter is, en dat is niet altijd handig. Nu heb ik laatst een blik mogen werpen op een Kobo Glo, en na wat lezen op internet lijkt me dit wel wat. Heeft er hier toevallig iemand ervaring met de Glo, of een soortgelijke e-reader die aan te raden is? Of zijn er mensen die een zelfde overstap hebben gemaakt, en hoe is dat bevallen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 september 2013 @ 12:20:34 #296
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131705033
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:40 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Dat is ook niet handig.... Hebben ze je wel verteld welke van de 3 de nieuwste is? :)
Nederlandse Instructies
ICARUS essence E602BK firmware upgrade instructies Nederlands
Als algemene regel, dient u de firmware alleen dan te upgraden, indien er een probleem is, wat door deze firmware opgelost wordt, of als de firmware nieuwe functionaliteiten toevoegt aan uw apparaat. Indien dit niet het geval is en uw apparaat correct functioneert, raden wij u aan de firmware niet te upgraden. Let op: bij een firmware upgrade kunnen bestanden verloren gaan, maakt u daarom altijd een back-up van uw gegevens alvorens een upgrade te verrichten.
De upgrade van de firmware van de ICARUS essence gaat als volgt:
1. Download de firmware upgrade van de ICARUS website. Installeer nooit firmware die u op websites van derden vindt, aangezien de garantie hierdoor vervalt. U vind de firmware upgrade bestanden in de Downloads Sectie van de website. Als zich hier geen bestanden bevinden, zijn er nog geen upgrades beschikbaar.
2. Pak het bestand uit naar een map op uw computer met een tool als WinZip of 7-Zip. Het is met sommige besturingssystemen zelfs mogelijk dit te doen zonder een dergelijke too.
3. Het gedownloade bestand bevat 3 bestanden:
1) deze instructie 2) een bestand met de extensie *.img en 3) het archiefbestand
RK_PACKAGEV1.5.rar
4. Pak het bestand RK_PACKAGEV1.5 uit naar een map
5. Ga naar die map. Deze map bevat nog een map met de naam RK_PACAKAGEV1.5. Open
die map
6. Ga naar de map MP Tool
7. Voer de applicatie RKBatchTool uit
8. Het volgende scherm verschijnt
9. Klik op de knop, rechts bovenin het scherm. Ga naar de map waar de 3 bestanden uit stap 2 zijn opgeslagen. Selecteer het bestand met de extensie *.IMG
10. Het scherm toont dat de firmware in de applicatie geladen is:
Copyright © 2012 ICARUS Reader
11. Verbind de e-reader middels de micro USB kabel. ‘Connected devices’ toont dat een apparaat verbonden is (roze).
12. Klik op de  knop. Het volgende scherm wordt getoond:
13. Druk nu op de Upgrade knop
14. Het upgrade process start nu. Er wordt een voortgangsindicator getoond (%) en de kleur verandert in geel:
Copyright © 2012 ICARUS Reader
15. Na een paar minuten verschijnt dit scherm:
16. De firmware update is nu voltooid. De e-reader kan verwijderd worden via de ‘Hardware veilig verwijderen’ functie van de computer.
17. De e-reader is klaar voor gebruik!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 september 2013 @ 12:58:17 #297
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131705956
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 oktober 2013 @ 12:32:26 #298
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_131774225
quote:
Volgens minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten mogen aanbieders van ebooks klantgegevens doorgeven aan stichting Brein. De minister heeft Kamervragen van de Partij van de Arbeid hierover beantwoord. "Ondernemingen mogen overeenkomen dat zij bepaalde persoonsgegevens ter beschikking stellen aan derden mits wordt voldaan aan de voorwaarden die aan deze gegevensverwerking worden gesteld in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp)."

Enige tijd geleden werd bekend dat het eBoekhuis, onderdeel van het Centraal Boekhuis, een nieuw contract aan ebookretailers heeft gestuurd voor de verkoop van ebooks met watermerkbeveiliging, waarin wordt afgesproken dat bepaalde klantgegevens door worden gespeeld aan stichting Brein als illegale verspreiding van een ebook wordt geconstateerd.

Dit leidde tot behoorlijk wat ophef, zelfs in het buitenland kwam de kwestie in het nieuws. Na Kamervragen van de PvdA, volgt nu het antwoord van de minister. Een van de voorwaarden die volgens de minister hieraan verbonden zijn is het feit dat vooraf "ondubbelzinnig" toestemming moet worden gevraagd aan de klant. Wat dit in de praktijk betekent is niet bekend, mogelijk zal er voorafgaand aan elke download van een watermerk-ebook een melding moeten worden weergegeven.
http://www.ereaders.nl/ar(...).nl+%3A%3A+Nieuws%29

En Alle vragen en antwoorden op http://www.rijksoverheid.(...)stichting-brein.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_131775259
quote:
iig blij dat ik mijn ebooks niet in nederland bestel.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 2 oktober 2013 @ 13:22:12 #300
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_131775454
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:13 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

iig blij dat ik mijn ebooks niet in nederland bestel.
dat gaat vast ook gebeuren met buitenlandse boeken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_131786315
:W.
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')