abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:53:09 #1
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128880149

Wat is een ereader:
Een eReader is een apparaat waarmee men digitale teksten kan lezen. De twee voornaamste vormen van digitale teksten op een eReader zijn het eBook en de ePaper, als equivalenten van respectievelijk het boek en de krant.

Wat is een ebook:
Een e-reader, waarop een e-boek kan worden gelezen. Het is is een verzamelnaam voor digitale teksten die gelezen kunnen worden op beeldschermen van computers en smartphones evenals op een speciaal voor dit doel ontwikkelde e-reader. Het gaat hierbij zowel om teksten die eerder (of tegelijkertijd) verschenen zijn op papier, dus als conventioneel boek, als om teksten die uitsluitend voor digitaal gebruik geschreven zijn. E-boeken hebben doorgaans net als een gewoon boek een hoofdstukindeling, maar bovendien een zoekfunctie op woorden.

Reviews:
• Fok! Review BeBook Neo
• Fok! Review Pocketbook Pro 903
• Fok! Review Pocketbook Pro 602
• Fok! Review Icarus Go
• Fok! Review Sony PRS 650

Eerdere delen

Nuttige links:
Ereaders.nl
Ereaderclub
Erookies
e-readers-review
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:54:01 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128880176
Laatste posts: Mijn kindle met frozen screen valt idd niet binnen de garantie. Kan de kindle 4 voor 55 dollar krijgen en de paperwhite voor 71 dollar
(De rest van de opties zijn duurder)
pi_128880185
Nu ik nog 3 jaar lang 200000 artikelen mag gaan lezen en dergelijken misschien toch maar eens op zoek. Vorig jaar al naar gekeken, maar toen toch besloten het niet te doen, maar als ik nu om me heen kijk naar de stapels uitgeprintte artikelen is er wellicht wel meer dan één enkel regenwoud gesneuveld voor mijn scriptie _O-
Ja doei.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:19:00 #4
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128880998
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:54 schreef motorbloempje het volgende:
Nu ik nog 3 jaar lang 200000 artikelen mag gaan lezen en dergelijken misschien toch maar eens op zoek. Vorig jaar al naar gekeken, maar toen toch besloten het niet te doen, maar als ik nu om me heen kijk naar de stapels uitgeprintte artikelen is er wellicht wel meer dan één enkel regenwoud gesneuveld voor mijn scriptie _O-
Ik doe niet anders dan artikelen lezen op m'n sony omdat je er aantekeningen bij kan maken en niet meer met stapels papier loopt te sjouwen. Wat een genot _O_ Heb nu ook altijd alle artikelen bij me dan hoef ik ook niet meer na te denken wat ik wel of niet mee moet nemen die dag,
pi_128881019
Ja, ik ga dan ook voor die sony, want aantekeningen maken is een must :o
Ja doei.
pi_128881176
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:19 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik doe niet anders dan artikelen lezen op m'n sony omdat je er aantekeningen bij kan maken en niet meer met stapels papier loopt te sjouwen. Wat een genot _O_ Heb nu ook altijd alle artikelen bij me dan hoef ik ook niet meer na te denken wat ik wel of niet mee moet nemen die dag,
Werkt dat een beetje, aantekeningen maken op de sony? Ik vind het redelijk dramatisch op de Kobo. ;(
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:27:26 #7
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128881267
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:24 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Werkt dat een beetje, aantekeningen maken op de sony? Ik vind het redelijk dramatisch op de Kobo. ;(
Werkt prima vind ik. Het is natuurlijk nooit zo makkelijk als op papier, maar dat verwacht ik ook niet van zo'n ding. M'n handschrift en getekende schema's zijn ieder geval goed te lezen en ook getypte notes maken werkt goed.
pi_128882257
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:54 schreef Cue_ het volgende:
Laatste posts: Mijn kindle met frozen screen valt idd niet binnen de garantie. Kan de kindle 4 voor 55 dollar krijgen en de paperwhite voor 71 dollar
(De rest van de opties zijn duurder)
Best redelijk. Maar wel zonde.
జ్ఞ‌ా
pi_128882263
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:19 schreef motorbloempje het volgende:
Kan toch op alle?
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:03:08 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128882347
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:00 schreef µ het volgende:
Best redelijk. Maar wel zonde.
Inderdaad 44 euro + verzendkosten dan wss nog.
Zeker zonde, maar ik gebruik hem met periodes best veel. Verdomd handig zo'n ding dusja. Denk dat ik het wel doe, want goedkoper krijg ik hem nergens :+
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:49:37 #11
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_128885953
Sinds een week de Kobo Aura HD. Wat een geniaal ding. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_128912270
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:49 schreef boem-dikkie het volgende:
Sinds een week de Kobo Aura HD. Wat een geniaal ding. _O_
Is die niet zwaar om vast te houden?
Hij lijkt mij ook mooi, maar als 'ie te zwaar is dan ga ik het irritant vinden.

Ik heb nu de Kobo Glo, ben daar redelijk tevreden mee, maar hij is een keer vreselijk blijven hangen, moest 'm daarna totaal resetten. :{ Daarna moest ik al mijn boeken er opnieuw opzetten. -O-

Nu neem ik dus tijdens vakanties en weekendjes weg een tweede e-reader mee (een oude), en voor de zekerheid ook maar een paar papieren boeken. ;(
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 14 juli 2013 @ 09:22:49 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128927363
In de OP kan Gadget: Icarus Essence erbij :)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_128927401
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 19:14 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Ik heb nu de Kobo Glo, ben daar redelijk tevreden mee, maar hij is een keer vreselijk blijven hangen, moest 'm daarna totaal resetten. :{ Daarna moest ik al mijn boeken er opnieuw opzetten. -O-

Nu neem ik dus tijdens vakanties en weekendjes weg een tweede e-reader mee (een oude), en voor de zekerheid ook maar een paar papieren boeken. ;(
Je kan ook je boeken op een micro-sdkaartje zetten. Duurt wel even voordat de kobo de bibliotheek weer opnieuw heeft geindexeerd; maar dat doet ie dan wel gewoon ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 14 juli 2013 @ 09:34:48 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128927455
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:27 schreef Grouch het volgende:

[..]

Je kan ook je boeken op een micro-sdkaartje zetten. Duurt wel even voordat de kobo de bibliotheek weer opnieuw heeft geindexeerd; maar dat doet ie dan wel gewoon ;)
slim! die moet ik idd nog gaan halen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_128927480
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:34 schreef Ynske het volgende:

[..]

slim! die moet ik idd nog gaan halen
Neem wel een kleintje. Hoewel de kobo 32 gb kaartjes ondersteunt kan hij een bibliotheek van 32 gb in de praktijk gewoon totaal niet aan.
pi_128927523
32 gb aan boeken -O-
Tap tap tap
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 14 juli 2013 @ 10:09:18 #18
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128927762
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:43 schreef CherryLips het volgende:
32 gb aan boeken -O-
hoeveel uur leesplezier zou dat zijn :D
Today is life -

Dale Carnegie
pi_128928986
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:01 schreef µ het volgende:

[..]

Kan toch op alle?
niet op de manier die ik wil.
Ja doei.
pi_128930915
quote:

[..]

Heb ik! Maar het ergelijke was juist dat die Kobo Glo volledig de weg kwijt was en de Kobo user Account wist hij ook niet meer. Enige mogelijkheid om 'm weer te kunnen gebruiken was door opnieuw de gebruikersaccount te installeren door 'm aan m'n computer te hangen.

Dit Kobo debacle gebeurde trouwens niet tijdens normaal gebruik zoals het lezen van een boek, maar toen ik een nieuw boek erop had gezet. Misschien had het boek een te groot cover bestand of iets dergelijks. Ik heb 'm later toch op de Kobo gekregen door een andere cover erbij te zoeken en dan het boek in Calibre nog een keer van Epub naar Epub te converteren.

En toch blijf ik er beducht voor dat het tijdens een vakantie ofzo ook mis kan gaan, en dat ik dan niet verder kan lezen. Wat dat betreft hebben papieren boeken ook nog steeds hun voordelen. :D
  zondag 14 juli 2013 @ 15:39:05 #21
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_128936515
quote:

[..]

Heb ook een Glo. Tot nu toe gelukkig geen vastlopers gehad. Gelukkig! Want als ik zo lees wat een ellende je er van hebt... Nu gaat 't via Calibre allemaal makkelijk, maar dan nog.

Het gemak van het hebben van een eReader wordt wel teniet gedaan als je voor de zekerheid een 2e mee moet en nog boeken ook. Wat jammer, zeg!
(Un)masking for the greater good.
  zondag 14 juli 2013 @ 15:40:35 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_128936609
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:43 schreef CherryLips het volgende:
32 gb aan boeken -O-
Oef...
Heb er nu 48 boeken op staan, en het gaat nog wel een tijdje duren voor ik dáár doorheen ben.
Laat staat 32 GB aan boeken :o
pi_128941103
quote:
3s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:39 schreef Natalie het volgende:

[..]
Heb ook een Glo. Tot nu toe gelukkig geen vastlopers gehad. Gelukkig! Want als ik zo lees wat een ellende je er van hebt... Nu gaat 't via Calibre allemaal makkelijk, maar dan nog.

Het gemak van het hebben van een eReader wordt wel teniet gedaan als je voor de zekerheid een 2e mee moet en nog boeken ook. Wat jammer, zeg!
Met m'n oude Sony ook wel vastlopers gehad, ook wel tijdens vakanties. Dan leek het alsof de batterij nog half vol was, maar dan liep 'ie compleet vast vanwege een lege batterij. Die moest je dan een halve dag opladen, en dan werkte hij weer. }:| Ook irritant, maar daar had je dan tenminste niet ook nog een computer bij nodig om 'm weer aan de praat te krijgen.

Het gemak van een e-reader is voor mij inderdaad dat je gewoon lekker veel boeken kan meenemen op vakantie, of naar het strand en dat je ter plekke nog kan bedenken dat je of literatuur of een thriller of andere pulp wil lezen. Veel boeken, lekker compact. Maar er helemaal op vertrouwen dat alles werkt doe ik het niet (meer).
  zondag 14 juli 2013 @ 19:13:58 #24
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_128944245
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:23 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Met m'n oude Sony ook wel vastlopers gehad, ook wel tijdens vakanties. Dan leek het alsof de batterij nog half vol was, maar dan liep 'ie compleet vast vanwege een lege batterij. Die moest je dan een halve dag opladen, en dan werkte hij weer. }:| Ook irritant, maar daar had je dan tenminste niet ook nog een computer bij nodig om 'm weer aan de praat te krijgen.

Het gemak van een e-reader is voor mij inderdaad dat je gewoon lekker veel boeken kan meenemen op vakantie, of naar het strand en dat je ter plekke nog kan bedenken dat je of literatuur of een thriller of andere pulp wil lezen. Veel boeken, lekker compact. Maar er helemaal op vertrouwen dat alles werkt doe ik het niet (meer).
M'n man heeft ook een Sony. Heeft die zo ongeveer een jaar nu, denk ik. Maar gelukkig nog geen problemen mee gehad.

De enige reden dat ik een eReader heb (als vervroegd verjaardagscadeau zodat hij mee kon op vakantie) is juist vanwege dat praktische zoveel-boeken-meenemen-als-je-wilt. Het scheelt zoveel ruimte en gewicht.

Was er ook niets te doen qua garantie na je vastloper met de Glo?
  zondag 14 juli 2013 @ 20:52:24 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_128948068
Ik heb echt iets teveel negatieve geluiden gehoord over de Kobo glo. Als je even googelt vind je overal soortgelijke verhalen, over keer op keer moeten installeren, al je boeken kwijt zijn etc. Ook daarom heb ik weer voor Amazon gekozen. Nog nooit problemen mee gehad en de uitstekende service telt ook mee (en natuurlijk de prijs).
pi_128962775
quote:
3s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:13 schreef Natalie het volgende:

[..]

Was er ook niets te doen qua garantie na je vastloper met de Glo?
Ik heb het niet geprobeerd.. Ik ga er vanuit dat ze na 1 vastloper gewoon vrolijk uitleggen hoe je moet resetten. Dat dat resetten lastig is, en al helemaal irritant als je je gebruikersaccount opnieuw moet instellen middels een pc, dat is inherent aan de Kobo. Ik denk niet dat ze 'm dan terugnemen.
pi_128962869
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:52 schreef Aventura het volgende:
Ik heb echt iets teveel negatieve geluiden gehoord over de Kobo glo. Als je even googelt vind je overal soortgelijke verhalen, over keer op keer moeten installeren, al je boeken kwijt zijn etc. Ook daarom heb ik weer voor Amazon gekozen. Nog nooit problemen mee gehad en de uitstekende service telt ook mee (en natuurlijk de prijs).
Ik heb ook naar de Kindle Paperwhite gekeken, maar ik heb heel veel boeken in .epub formaat, en om die allemaal door Calibre te laten converteren... Ik heb toen toch de Glo gekozen. Op zich vind ik het een prima ding. Tijdens het gebruik reageert het touchscreen trouwens wel 'ns heel traag. Dan denk ik met weemoed terug aan mijn oude Sony, die nog gewoon knoppen had om vooruit en achteruit te bladeren. ;( Een touchscreen hoeft voor mij niet. Wifi gebruik ik trouwens ook nooit.

Wat ik wel heel leuk vind aan Kobo is dat het boeken kopen via hun website heel makkelijk is. Hun aanbod lijkt ook soms iets goedkoper dan bij bol. Dat ik met een Kindle moeite zou moeten doen om een boek te kopen en het dan zou moeten ontdoen van beveiliging en dan nog converteren om het op de Kindle te kunnen lezen... Tja.

Ik hoop dat het bij deze ene vastloper blijft, anders wordt de volgende misschien wel een Kindle. ;)
  maandag 15 juli 2013 @ 11:38:12 #28
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_128965472
Misschien toch eens kijken bij ereaders met problemen of er geen updates op de site van de makers staat. Tis en blijft natuurlijk electronica. ;) Ik weet dat mijn Icarus go ook een update gehad heeft.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  maandag 15 juli 2013 @ 13:28:37 #29
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_128968353
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:32 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Ik heb ook naar de Kindle Paperwhite gekeken, maar ik heb heel veel boeken in .epub formaat, en om die allemaal door Calibre te laten converteren... Ik heb toen toch de Glo gekozen. Op zich vind ik het een prima ding. Tijdens het gebruik reageert het touchscreen trouwens wel 'ns heel traag. Dan denk ik met weemoed terug aan mijn oude Sony, die nog gewoon knoppen had om vooruit en achteruit te bladeren. ;( Een touchscreen hoeft voor mij niet. Wifi gebruik ik trouwens ook nooit.

Wat ik wel heel leuk vind aan Kobo is dat het boeken kopen via hun website heel makkelijk is. Hun aanbod lijkt ook soms iets goedkoper dan bij bol. Dat ik met een Kindle moeite zou moeten doen om een boek te kopen en het dan zou moeten ontdoen van beveiliging en dan nog converteren om het op de Kindle te kunnen lezen... Tja.

Ik hoop dat het bij deze ene vastloper blijft, anders wordt de volgende misschien wel een Kindle. ;)
Epubs omzetten met Calibre is secondenwerk. Je boek op de kindle zetten is tóch al een handeling die je moet doen en meteen omzetten naar naar ePub kan gelijk met die handeling. Het is dus geen extra werk. Wat betreft touchscreen ben ik het helemaal met je eens. Voor mij is in het scherm drukken of swipen het nóg onhandiger omdat ik linkshandig ben. Ik heb het hier al eerder gezegd, maar de ideale Kindle zou voor mij er eentje zijn met de knoppen van de Kindle 3 en de verlichting van de pw.
  maandag 15 juli 2013 @ 16:14:55 #30
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_128973559
Even een tip: Er worden deze week ook wat leuke e-books aangeboden voor een 'pay-what-you-want' prijsje op: http://www.humblebundle.com/ :)
Robert Moog died for our synths
pi_128973998
Kindle leek me wel ok, maar qua privacy begin ik daar echt niet aan. Stelletje dictators.
Hier nog steeds blij met mijn Sony. Werkt prima, leest wel lekker.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  maandag 15 juli 2013 @ 18:25:19 #32
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_128977327
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 16:26 schreef LadyOracle het volgende:
Kindle leek me wel ok, maar qua privacy begin ik daar echt niet aan. Stelletje dictators.
Hier nog steeds blij met mijn Sony. Werkt prima, leest wel lekker.
Is 't nog steeds zo dat ze zich het recht behouden om bijv. onaangekondigd boeken van je eReader af te halen?
(zoiets heb ik nl. eens gehoord)
  maandag 15 juli 2013 @ 18:27:42 #33
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_128977411
BOL.com is ook aan het opruimen, met veel eBooks tot 50% korting.
  maandag 15 juli 2013 @ 21:18:54 #34
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128983562
quote:
3s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:25 schreef Natalie het volgende:

[..]

Is 't nog steeds zo dat ze zich het recht behouden om bijv. onaangekondigd boeken van je eReader af te halen?
Alleen als je hun regels overtreedt (en dat zijn er nogal wat). Heb me er eens in verdiept omdat ik een paperwhite wilde kopen, maar heb het om die reden uiteindelijk niet gedaan.
pi_128983915
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:18 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Alleen als je hun regels overtreedt (en dat zijn er nogal wat). Heb me er eens in verdiept omdat ik een paperwhite wilde kopen, maar heb het om die reden uiteindelijk niet gedaan.
Ik heb genoeg regels overtreden en nooit ergens last van gehad.
  maandag 15 juli 2013 @ 21:27:31 #36
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128983966
quote:
3s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:25 schreef Natalie het volgende:

[..]

Gewoon wifi niet aanzetten toch?
En ik heb nog nooit boeken zien verdwijnen van m,'n kindle, en heb af en toe ook m'n wifi aan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_128983997
quote:
3s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:27 schreef Natalie het volgende:
BOL.com is ook aan het opruimen, met veel eBooks tot 50% korting.
Bedankt! Morgen even kijken ^O^
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 08:00:08 #38
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128995878
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:26 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb genoeg regels overtreden en nooit ergens last van gehad.
Dat kan, maar ik wilde het risico gewoon niet lopen ;)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:53:50 #40
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129011227
quote:
Je hebt het alvast een rating van 5* gegeven? :P
pi_129011683
1 stem, dat ben ik idd zelf :@. Staat al een paar weken online, maar nogal wat aan geschaafd, verbeterd en ook de prijs aangepast. Nu is ie prima, net al ééntje verkocht. Gewoon een boekje met toffe anekdotes, uiteraard ook fysiek te verkrijgen.
pi_129012311
quote:
Geen kloon meer? :+ Leuke verhalen schrijf je!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_129012979
Nooit een kloon gehad hoor?

En dank je, natuurlijk :+.
pi_129015645
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:19 schreef motorbloempje het volgende:
Voor aantekeningen bij wetenschappelijke artikelen: Mendeley (geen E-reader, wel bijzonder nuttig referentie/notitie programma.) Als je je e-reader daarmee zou kunnen synchroniseren zou dat bijzonder praktisch zijn gok ik. :Y
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 juli 2013 @ 12:02:13 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129038815
Iemand nog op zoek naar een Sony PRS-T2 E-reader met Wi-Fi en een superieur aanraakscherm dat de indruk wekt van papier

Nu! ¤ 89,95 + (5,95)

http://www.ibood.com/extra-nl/nl/
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:35:56 #46
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129042089
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:02 schreef Ynske het volgende:
Iemand nog op zoek naar een Sony PRS-T2 E-reader met Wi-Fi en een superieur aanraakscherm dat de indruk wekt van papier

Nu! ¤ 89,95 + (5,95)

http://www.ibood.com/extra-nl/nl/
Nieuwprijs 199 euro? :?
pi_129042164
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:58 schreef Operc het volgende:

[..]

Voor aantekeningen bij wetenschappelijke artikelen: Mendeley (geen E-reader, wel bijzonder nuttig referentie/notitie programma.) Als je je e-reader daarmee zou kunnen synchroniseren zou dat bijzonder praktisch zijn gok ik. :Y
Ik gebruik al jaren Mendeley :) En die heeft inderdaad prima opties, maar niet voor een papier-fanaticus als ik...
Ik wil echt IN de artikelen kunnen krabbelen en strepen, als je mijn printjes nu zou zien zou je begrijpen wat ik bedoel :P
Ja doei.
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:42:00 #48
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129042319
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik gebruik al jaren Mendeley :) En die heeft inderdaad prima opties, maar niet voor een papier-fanaticus als ik...
Ik wil echt IN de artikelen kunnen krabbelen en strepen, als je mijn printjes nu zou zien zou je begrijpen wat ik bedoel :P
Ik ook _O_ Ze zien eruit als één grote kermis met alle kleuren, strepen, tekeningen en tekst. Als er nou een ereader zou zijn waar dat op kon..... :P
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:26:05 #49
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_129051643
quote:
Leukkkkkkk!
Ik zit er ook wel eens aan te denken :@
pi_129066899
quote:
3s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:26 schreef Natalie het volgende:

[..]

Leukkkkkkk!
Ik zit er ook wel eens aan te denken :@
Zeker, hoewel ik er nu pas één verkocht heb :'). M'n fysieke boekjes lopen harder en terecht: Die is in mijn optiek ook echt veel toffer. Maar, met Kobo is het wel simpel en ook interessant om te kijken hoe ver het wellicht reikt. Mocht je enige hulp nodig hebben (hoewel het erg simpel is), kan ik je altijd proberen te helpen.
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:45:41 #51
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_129074067
Ook maar eens aan het kijken naar een e-reader. Lees nu op de iPad van mijn vrouw, maar da´s ook niet handig. Ten eerste raakt de batterij snel leeg en ten tweede wil ze dat ding zelf ook nog wel eens gebruiken :P.

Dus een e-reader. Ik wil wel een beetje groot scherm, geen zin om heel vaak van pagina te moeten wisselen. Kom ik uit op deze twee:

Icarus eXceL (9.7 inch)
PocketBook Pro 912

Iemand ervaring met deze twee apparaten? Voor- en nadelen ten opzichte van elkaar (en ten opzichte van andere merken/types)? Of moet ik ze allebei niet kopen maar voor een heel ander model gaan? Ik wil dus een groot scherm, maar ook een fatsoenlijke resolutie (geen zin in pixels tellen).

Hopelijk heeft iemand meer info :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_129074097
Oeh, die Pocketbook Pro lijkt mij ook wel wat... op de prijs na dan ;(
Ja doei.
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:54:14 #53
65252 Bart
pi_129074240
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:47 schreef motorbloempje het volgende:
Oeh, die Pocketbook Pro lijkt mij ook wel wat... op de prijs na dan ;(
Ja da's het nadeel... Maar ja, hoge resolutie, groot scherm en lage prijs, dat gaat nu eenmaal niet samen :P.
pi_129074344
En gewoon ook nog kunnen strepen en dingesen op 't scherm is ook wat waard. :9 Zoals op 't voorbeeld daar, maar dan x10 maak ik mijn aantekeningen :')
Ja doei.
pi_129074368
Hier is wel iets te vinden over grotere readers:
http://www.ereaders.nl/10_inch_e-ink_ereaders
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:03:28 #56
65252 Bart
pi_129074456
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:58 schreef motorbloempje het volgende:
En gewoon ook nog kunnen strepen en dingesen op 't scherm is ook wat waard. :9 Zoals op 't voorbeeld daar, maar dan x10 maak ik mijn aantekeningen :')
Tja, zal voor anderen wel handig zijn, maar ik lees alleen ;).
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:59 schreef Jester65 het volgende:
Hier is wel iets te vinden over grotere readers:
http://www.ereaders.nl/10_inch_e-ink_ereaders
Tnx, zo te zien zijn er nog wat meer modellen, eens even in verdiepen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 18 juli 2013 @ 10:12:16 #57
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129074638
i
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:45 schreef Bart het volgende:
Ook maar eens aan het kijken naar een e-reader. Lees nu op de iPad van mijn vrouw, maar da´s ook niet handig. Ten eerste raakt de batterij snel leeg en ten tweede wil ze dat ding zelf ook nog wel eens gebruiken :P.

Dus een e-reader. Ik wil wel een beetje groot scherm, geen zin om heel vaak van pagina te moeten wisselen. Kom ik uit op deze twee:

Icarus eXceL (9.7 inch)
PocketBook Pro 912

Iemand ervaring met deze twee apparaten? Voor- en nadelen ten opzichte van elkaar (en ten opzichte van andere merken/types)? Of moet ik ze allebei niet kopen maar voor een heel ander model gaan? Ik wil dus een groot scherm, maar ook een fatsoenlijke resolutie (geen zin in pixels tellen).

Hopelijk heeft iemand meer info :).
ik ken ze allebei niet, maar heb wel goede ervaringen met de Icarus
prettig in gebruik, niet te zwaar en gaat lang mee
Today is life -

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage donderdag 18 juli 2013 @ 15:28:41 #58
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129085963
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Inderdaad 44 euro + verzendkosten dan wss nog.
Zeker zonde, maar ik gebruik hem met periodes best veel. Verdomd handig zo'n ding dusja. Denk dat ik het wel doe, want goedkoper krijg ik hem nergens :+
Waar kan je een kindle paperwhite zo goedkoop krijgen? Of is dat via je werkgever ofzo?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 18 juli 2013 @ 15:29:20 #59
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129085995
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:28 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Waar kan je een kindle paperwhite zo goedkoop krijgen? Of is dat via je werkgever ofzo?
die van haar was kapot en dit is de vervanging die haar aangeboden word
als compensatie
Today is life -

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage donderdag 18 juli 2013 @ 15:30:19 #60
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129086050
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:29 schreef Ynske het volgende:

[..]

die van haar was kapot en dit is de vervanging die haar aangeboden word
als compensatie
Ah da's dan een goede deal :) Even overheen gelezen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 18 juli 2013 @ 16:09:39 #61
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129088062
Dat dus :)
Maar 55 dollar is de kindle 4.. 79 voor de paperwhite
pi_129324870
quote:
Ik probeer dit te doen, maar ik heb het probleem dat de reader de boeken die op het kaartje staan niet laat zien in de library. Als ik dezelfde boeken drag & drop naar het geheugen van de reader ziet hij ze wel gewoon, maar als ik ze op het micro sd kaartje zet niet. Hij lijkt het kaartje te negeren.

Iemand een idee wat ik moet doen? :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 juli 2013 @ 10:32:38 #63
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129359998
zijn er nog mensen die lampjes nodig hebben? ik zag gister ereaderlampjes voor nog geen 2 euro bij de Action
Today is life -

Dale Carnegie
pi_129361379
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:32 schreef Ynske het volgende:
zijn er nog mensen die lampjes nodig hebben? ik zag gister ereaderlampjes voor nog geen 2 euro bij de Action
Hoe zien ze eruit? Moet je ze op de ereader klemmen?
Tap tap tap
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 juli 2013 @ 11:35:47 #65
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129361992
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hoe zien ze eruit? Moet je ze op de ereader klemmen?
een beetje als deze

zo is hij in gebruik

ik heb m met opzet scheef staan nu. was liggend wat fijner
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:44:32 #66
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129362338
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:35 schreef Ynske het volgende:

[..]

een beetje als deze
[ afbeelding ]

zo is hij in gebruik
[ afbeelding ]

Hoe klem je dat nu van boven erop? Over de voorkant van cover heen ofzo? Of tussen de ereader en de cover? (als je begrijpt wat ik bedoel :P )
pi_129362507
Ik ben een beetje huiverig voor lampjes die je erop moet klikken, ben bang voor krassen op m'n precious :@
Tap tap tap
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 juli 2013 @ 11:50:35 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129362574
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:48 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben een beetje huiverig voor lampjes die je erop moet klikken, ben bang voor krassen op m'n precious :@
is niet klikken
tis van binnen bekleed met rubber en je legt hem ertussen waarna je de bovenkant terug plaatst
ik heb m op de voorkant van mijn cover zitten
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 juli 2013 @ 11:51:29 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129362621
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:44 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Hoe klem je dat nu van boven erop? Over de voorkant van cover heen ofzo? Of tussen de ereader en de cover? (als je begrijpt wat ik bedoel :P )
ik heb m idd op de cover zitten, de voorkant die naar achter geklapt is
want over hele cover is te dik, en ook niet nodig
tussen ereader en cover is te weinig plaats
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:55:29 #70
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129362784
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:51 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik heb m idd op de cover zitten, de voorkant die naar achter geklapt is
want over hele cover is te dik, en ook niet nodig
tussen ereader en cover is te weinig plaats
Ah oke, dan kan ik 'm ook gebruiken :) Morgen eens kijken of ze 'm bij mijn Action ook hebben.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 juli 2013 @ 11:56:19 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129362820
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:55 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ah oke, dan kan ik 'm ook gebruiken :) Morgen eens kijken of ze 'm bij mijn Action ook hebben.
neem meteen batterijen mee ;) ze werken op 3 AAAtjes
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:57:13 #72
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129362852
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

neem meteen batterijen mee ;) ze werken op 3 AAAtjes
O goede tip, daar had ik dus niet aan gedacht :P
  vrijdag 26 juli 2013 @ 16:07:40 #73
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_129371485
quote:

[..]

Ik vind 'm niet te zwaar. En het lampje die er in zit een paar keer gebruikt in 't donker, zelfs op 3-4% al prima en dus ook niet zwaar voor de batterij!

Ik vind de Glo een net iets te klein scherm hebben, vandaar de Aura!
pi_129389750
Na wat dingen gelezen te hebben, lijkt de Paperwhite me wel wat.
Wat is volgens jullie het grootste nadeel aan de Paperwhite?
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_129390323
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:00 schreef De_Fietser het volgende:
Geen native epub ondersteuning en iets duurder dan de Glo.
pi_129390390
Amazon.
Tap tap tap
  zaterdag 27 juli 2013 @ 08:18:45 #77
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_129396394
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:00 schreef De_Fietser het volgende:
Het touchscreen! Maar dat is omdat ik een touchscreen bij een reader sowieso niet lekker vind werken.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:52:13 #78
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129398307
Ik ben ook nog even bij de action gaan kijken voor zo'n lampje maar niks gevonden. Morgen nog even naar de andere twee actions hier.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 27 juli 2013 @ 11:05:34 #79
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129398643
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:52 schreef kwiwi het volgende:
Ik ben ook nog even bij de action gaan kijken voor zo'n lampje maar niks gevonden. Morgen nog even naar de andere twee actions hier.
lagen bij de computerspullen
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:15:19 #80
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_129400451
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:35 schreef Ynske het volgende:

[..]

een beetje als deze
[ afbeelding ]

zo is hij in gebruik
[ afbeelding ]

Ben als ik dit soort constructies zie, blij dat ik een lampje in mijn ereader heb. :')
pi_129401482
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:05 schreef Ynske het volgende:

[..]

lagen bij de computerspullen
Ik heb de mijne bij de lampen en dergelijke gevonden, niet bij de computer/telefoonspullen. Duurde ook een tijdje voor ik dat door had :P
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:56:27 #82
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129401751
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:48 schreef maen het volgende:

[..]

Ik heb de mijne bij de lampen en dergelijke gevonden, niet bij de computer/telefoonspullen. Duurde ook een tijdje voor ik dat door had :P
Ik had net geen succes bij de lampen, en ook niet bij de computerspullen ;( Vroeg aan een van de medewerksters of ze die hadden maar ze had geen idee waar ik het over had :') Dus ik weet niet of ze dat wel aan elke Action hebben geleverd.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:03:01 #83
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_129402008
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:15 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ben als ik dit soort constructies zie, blij dat ik een lampje in mijn ereader heb. :')
gruwelijk idd :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:19:34 #84
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129402585
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:15 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo erg, lees toch maar zelden in het donker maar als ik dat eens wil doen is zo'n lampje wel even handig.
pi_129402603
Ik had het lampje gister ook vast, maar niet meegenomen. Leek me heel onhandig.
Tap tap tap
  zondag 28 juli 2013 @ 22:03:54 #86
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_129448080
Vandaag voor 't eerst geprobeerd een PDF-bestand te lezen op de Kobo Glo.
Da's best rampzalig, zeg....

Had het document maar gedraaid, zodat ik hem in landscape kon lezen, maar moest alsnog inzoomen. En bij het 'scrollen' naar beneden bewoog die pagina van links naar rechts. Kennelijk is die inzoomde stand niet te locken, waar door het zwabbert bij iedere aanraking.

Makkelijk naar de volgende pagina wil ook niet. Moest eerst terug naar de volledig uitgezoomde stand, en pas toen kon ik een pagina verder komen door te klikken.

Heb het opgegeven. Dit is gewoon niet handig. Doe mij maar EPUB's.
(Overigens heb ik de PDF ook geconverteerd naar EPUB, en dan verpest de layout op zo'n manier dat prettig lezen niet mogelijk is...)

Geloof dat ik hier eerder iets gelezen heb over PDF-problemen met de Glo. Weet even niet bij wie.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 28 juli 2013 @ 22:05:42 #87
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129448164
quote:
3s.gif Op zondag 28 juli 2013 22:03 schreef Natalie het volgende:
Vandaag voor 't eerst geprobeerd een PDF-bestand te lezen op de Kobo Glo.
Da's best rampzalig, zeg....

Had het document maar gedraaid, zodat ik hem in landscape kon lezen, maar moest alsnog inzoomen. En bij het 'scrollen' naar beneden bewoog die pagina van links naar rechts. Kennelijk is die inzoomde stand niet te locken, waar door het zwabbert bij iedere aanraking.

Makkelijk naar de volgende pagina wil ook niet. Moest eerst terug naar de volledig uitgezoomde stand, en pas toen kon ik een pagina verder komen door te klikken.

Heb het opgegeven. Dit is gewoon niet handig. Doe mij maar EPUB's.
(Overigens heb ik de PDF ook geconverteerd naar EPUB, en dan verpest de layout op zo'n manier dat prettig lezen niet mogelijk is...)

Geloof dat ik hier eerder iets gelezen heb over PDF-problemen met de Glo. Weet even niet bij wie.
dat is zonde!
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 28 juli 2013 @ 22:05:56 #88
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_129448174
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 08:18 schreef Aventura het volgende:

[..]

Het touchscreen! Maar dat is omdat ik een touchscreen bij een reader sowieso niet lekker vind werken.
Heb ik nog niet, maar vind het wel erg onhandig op de smartphone. Heb smalle vingertjes, maar een whatsapp typen op dat kleine touchscreen toetsenbord... :N
  zondag 28 juli 2013 @ 22:07:38 #89
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_129448276
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 22:05 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat is zonde!
Idd!
Wat is vooral niet snap: waarom kiest de uitgever ervoor om een eBook in PDF beschikbaar te maken?

Of zou je op het merendeel van de overige eReaders wél makkelijk een PDF kunnen lezen?
  zondag 28 juli 2013 @ 22:08:25 #90
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_129448320
Bij mij zijn pdf's opzich wel goed te lezen hoor
O)))
pi_129449179
Voor pdf's werkt een iPad prettiger dan een kobo glo, da's zeker. Alleen heb je daar nu natuurlijk niets aan.

Overigens: ik heb mijn Glo via de computer geupdate naar de nieuwste firmware. Hij lijkt nu iets stabieler. Er is wel een nieuw home-scherm dat vrij lelijk is, en ook de screensaver (met kaft van het huidige boek in fullscreen) is wat lelijker geworden. Wie weet, misschien is ook pdf ondersteuning iets veranderd?
pi_129460181
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 16:07 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik vind de Glo een net iets te klein scherm hebben, vandaar de Aura!
Als de Glo nou maar eens het héle scherm zou gebruiken! De onderste 2 cm. zijn standaard leeg, zonde van de ruimte. De Aura heeft toch hetzelfde euvel (zelfde firmware, toch?).

Mijn oude Sony maakte wel gebruik van het hele schermoppervlak. Ik hoop dat Kobo dit nog eens verandert in een update.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 19:10:42 #93
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_129653534

Vandaag deze aangeschaft vanwege goede aanbieding enzo. Ben nu mijn eerste boek aan het lezen, bevalt prima tot nu toe.

Hiervoor had ik een Bebook, maar die was niet meer aan de praat te krijgen en compleet dood.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 augustus 2013 @ 12:29:53 #94
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129711042
Er staat weer een ereader in V&A V&A / [tk] Kindle Touch
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 5 augustus 2013 @ 13:14:52 #95
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_129712271
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 08:46 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Als de Glo nou maar eens het héle scherm zou gebruiken! De onderste 2 cm. zijn standaard leeg, zonde van de ruimte. De Aura heeft toch hetzelfde euvel (zelfde firmware, toch?).

Mijn oude Sony maakte wel gebruik van het hele schermoppervlak. Ik hoop dat Kobo dit nog eens verandert in een update.
Ja, maar wel een groter scherm, wat al scheelt.
pi_129834558
Ik heb ook de sony ereader prst2 in het wit O+. Leest erg fijn.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:37:02 #97
152789 karr-1
pi_129842419
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:19 schreef Snowbells het volgende:
Ik heb ook de sony ereader prst2 in het wit O+. Leest erg fijn.
Klopt, ben al aan mijn tweede boek toe. Bevalt prima tot nu toe.

En ik als ik om me heen kijk in de trein zie ik steeds meer mensen met dit apparaat lopen.
pi_129844324
Ik ben bezig met mijn zevende boek vanaf 6 juli. _O_
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:50:29 #99
152789 karr-1
pi_129845319
Nu kan ik tenminste ongegeneerd 50 tinten grijs lezen zonder dat het opvalt ;)
pi_129852411
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:37 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt, ben al aan mijn tweede boek toe. Bevalt prima tot nu toe.

En ik als ik om me heen kijk in de trein zie ik steeds meer mensen met dit apparaat lopen.
Ligt lekker in de hand en ziet er ook nog eens mooi uit :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')