abonnement Unibet Coolblue
pi_128505801
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_128505830
Via mobiel, dus belangrijke quotes svp even zelf herhalen :)
pi_128505944
Mijn dreumes van 19 maanden slaapt beter als ze snachts drinkt..19.30 voeden > slapen
rond 3 uur voeden > 07.30/8 uur wakker
rond 3 uur niet voeden 05.30 wakker
:7
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:47:41 #4
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128506111
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:48 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mini's van Juud en LB ^O^ *O* *O*

Ik mopper vanmorgen tegen een vriendin over het slecht slapen van Otje: "ja, dat ligt aan die borstvoeding hè, volle fles erin, dan slaapt ze wel".
Ik wordt daar zo moe van ... :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:54 schreef Ticootje het volgende:
Bram drinkt flessen van 200, en slaapt niet door... Wat nu?
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:37 schreef WupWup het volgende:
Garantie nog niet verlopen?
_O-

Ophelia :* negeren wordt vast moeilijk he...

Hier lijkt het wel een beetje te kloppen dat ze na een fles 's avonds doorslaapt: gisteravond na de voeding om 00:30 nog 50 cc gegeven, en toen werd ze om 08:00 pas weer wakker! :o
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:57:43 #5
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128506409
XM, hoe gaat het met Noor? En met jou?
pi_128509277
Ophelia
Lastig die opmerkingen. Wij zaten er ook wel mee tot we erachter kwamen dat fles-kindjes ( en goede bijvoeding eters) ook niet doorsliepen :)
In die gevallen komt het natuurlijk door tandjes of andere zaken en bij bv kindjes al snel door de bv.
pi_128509978
Het zal idd vast niet zo zijn maar ik heb dus ook de indruk dat fv kindjes vaker doorslapen dan bv baby's. Mijne is helaas geen uitzondering ondanks goede bijvoeding-eter :Y) En hoewel het best meevalt met 2 keer voeden en het me over het algemeen geen zak interesseert want hij zal het wel nodig hebben, zou ik inmiddels toch best wel eens langer dan 4-5 uur aan een stuk willen slapen. Vooral omdat hij het wel kon en dat keurig gedaan heeft vanaf 2 mnd-6 mnd. Sinds ruim twee maanden laat ik hem zelf komen voor een late voeding en is hij opeens meerdere keren per nacht wakker. Dus.

Kan iemand een positief doorslaapverhaal spuien?!
pi_128510095
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:48 schreef Mineola het volgende:
Het zal idd vast niet zo zijn maar ik heb dus ook de indruk dat fv kindjes vaker doorslapen dan bv baby's. Mijne is helaas geen uitzondering ondanks goede bijvoeding-eter :Y) En hoewel het best meevalt met 2 keer voeden en het me over het algemeen geen zak interesseert want hij zal het wel nodig hebben, zou ik inmiddels toch best wel eens langer dan 4-5 uur aan een stuk willen slapen. Vooral omdat hij het wel kon en dat keurig gedaan heeft vanaf 2 mnd-6 mnd. Sinds ruim twee maanden laat ik hem zelf komen voor een late voeding en is hij opeens meerdere keren per nacht wakker. Dus.

Kan iemand een positief doorslaapverhaal spuien?!
Mijn 5 jarige is in de ochtend rond 7 niet wakker te krijgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:52:27 #9
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128510145
Mijn meisjes slapen steeds beter s nachts. Van 00.00 uur tot 6 uur en vanochtend moest ik J zelfs om half 7 wakker maken!

en hoef voorlopig niet meer te werken dus kunnen we de bv weer opkrikken :')
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:57:09 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128510340
Balen Kyara :(

Mijn vrij snel fv jochie sliep de eerste 14 maanden niet door ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:57:48 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128510371
mijn fv baby sliep met 8 weken door :@ ik besef nu dat dat best wel luxe was.....
pi_128510392
Klinkt goed Kyara!
En hoop dat je productie snel weer op peil is.
(sorry dacht aan vakantie :@ maar niet dus.. -O- pff.. )

S is bijna 14mnd maar nogsteeds geen doorslaper :+
Voedingen ongv; 22u 01:00 02:30 04:30 07:00
Of vaker.. (nu was m'n productie ook niet top dus ze s het aan het regelen) maar over 2weken weer menstru en dan dipt de productie weer.

Vind het best lastig met die productie dips. Iemand tips? Werkt het om aan de pil te gaan?

[ Bericht 12% gewijzigd door Zoë23 op 02-07-2013 20:03:46 ]
pi_128510497
Oempf Kyara.. Positief bekijken dan maar? ;) maarre, niet tof van je werk.

Doorslapen: ik bedenk tegenwoordig maar dat doorslapen helemaal niet goed is voor de kleintjes en dat Tobias dus precies doet wat goed voor em is, nml het voedingsritme van de dag doorzetten.. Het helpt in de acceptatie :')
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_128510517
Mijn bv kindje slaapt door sinds ze dat niet meer is.
Ze heeft wel sporadisch doorgeslapen op bv, maar nu slaapt ze 12 uur op 150/5.
Eerst sliep ze die 12 uur ook, maar met minimaal 2 onderbrekingen.
Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik gestopt ben met bv :@
pi_128511403
Vroeger was ik zelf een borstvoeding kindje en ik sliep 's nachts altijd door vanaf dat ik heel klein was! Overdag sliep ik dan weer helemaal niet :')

Nin heeft 1 nachtvoeding, meestal rond 4uur. Ze is nu 11 weken.
pi_128511586
Kyara ben je ontslagen??
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:50:16 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128512464
Hier ook 1 nachtvoeding rond 4 uur. En dat is op ons verzoek want juf zou doorslapen als we niet zouden wekken. En Noor is 5 weken.

Juud, wat fijn dat het zo goed gaat :Y

En LB, 5 kg! *O*

Hier gaat het mwah. Vandaag is m'n productie ineens ruk :?. Snap er niks van. Wel is m'n kolf binnen, de Medela Freestyle. Met de aanschaf ook besloten dat ik dus voorlopig doorga met bv. Zul je alleen nu zien dat m'n productie terug gaat lopen ;(. M'n moeder was er vandaag, ik zei het en haar reactie: "O ja, dat hebben sommige vrouwen, dat het ineens stopt". Bedankt voor de bemoedigende woorden mam :') ;(.

Verder geen nieuws. Kolf nog steeds en nog steeds geen succes aan de borst. En Noor komt nog steeds moeilijk uit zichzelf om voeding. Beide zaken maken me ongerust en bij tijden heel verdrietig. Morgen naar de cb-arts. Maar eens goed vragen. En ze heeft sinds gister uitslag, op haar borst onder haar kin en in haar gezichtje. Vurig rood met pukkeltjes. Geen ander wasmiddel ofzo.

Dus tja, helaas niet zo'n jubelverhaal dus. Maar, we ploeteren moedig voorwaarts! :)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:57:53 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128512831
XM, niet naar dat soort verhalen luisteren... of; niet naar die generatie :') Hier kreeg ik vandeweek ook te horen dat op den duur (na een paar weken) de melk te weinig voedingsstoffen bevat :Y

Kyara, wel een lichtpuntje dat je je borstvoeding weer kunt gaan opkrikken :*
pi_128512885
Doorslapen, dat hebben we gedaan tussen de 2,5 en 4 maanden. Daarna niet meer. De laatste tijd gaat het wel beter en vannacht heb ik zelfs voor het eerst in tijden weer 7 uur achter elkaar kunnen slapen. Meestal is hij wakker rond 12 uur en 4 uur. Ik heb niet het idee dat hij beter zou slapen op fv, want hij eet 's avonds echt heel goed avondeten + yoghurt. Hij slaapt gewoon heel licht en wordt daardoor snel wakker.

XM, Noor was de vorige keer toch heel goed aangekomen? Niet te snel zorgen maken hoor! Toen ik een nieuwe kolf had, was mijn opbrengst ook minder. Ik moest echt even wennen aan de kolf, vasthouden, vacuum behouden en de juiste stand vinden, dat moest ik weer finetunen :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:59:16 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128512886
Oh en XM, zegt inderdaad wel wat, dat je die kolf hebt gekocht. Je geeft je meisje nu het beste dat je in je hebt, en wie weet heb je m straks alleen nog maar nodig als je weg moet :)

[ Bericht 0% gewijzigd door LadyBlack op 02-07-2013 21:04:52 ]
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:02:22 #21
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128512995
XM zijn dat niet gewoon de befaamde pukkeltjes van de hormonen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_128513033
klinkt mij als babyacne in de oren idd.
Luuk had het ook heel erg
*poef* nu is het weg
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:04:20 #23
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128513083
Bram heeft nog steeds babyacne. Meeeters.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_128513104
Luuk ook zo af en toe weer een dikke pukkel op zijn wang ofzo.
*poef* nu is het weg
pi_128513128
Productiedips kunnen verschillende oorzaken hebben: ziek, moe, stress, komende ongesteldheid, niet voldoende eten/drinken, te weinig aanleggen/kolven.

In de vorige generatie werd het voeden op de klok heel erg gepromoot, kinderen moesten maar snel een ritme hebben. Vooral na de 6 weken - 3 maanden werden zo de regeldagen gemist en de productie werd niet aangepast naar de nieuwe behoefte. Dus had een moeder plotseling niet voldoende melk meer of werd gezegd dat er niet voldoende voedingsstoffen in zat. Tegenwoordig weten we wel beter, maar probeer daar onze ouders maar eens van te overtuigen ;). Gewoon langs je heen laten gaan dus!!

Mijn moeder verkondigt ook tegen iedereen dat zij echt geen melk meer had na een week. En dat I. niet doorslaapt komt ook door de bv. En zonder echte reden kreeg ik ook vaak te horen dat zo lang bv geven toch veel te zwaar was voor me?? Je went eraan :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:14:27 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128513521
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:05 schreef Phaidra het volgende:
Vooral na de 6 weken - 3 maanden werden zo de regeldagen gemist en de productie werd niet aangepast naar de nieuwe behoefte. Dus had een moeder plotseling niet voldoende melk meer of werd gezegd dat er niet voldoende voedingsstoffen in zat.
Heerlijk als dingen zo duidelijk verklaard kunnen worden _O_
pi_128515953
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:05 schreef Phaidra het volgende:
Productiedips kunnen verschillende oorzaken hebben: ziek, moe, stress, komende ongesteldheid, niet voldoende eten/drinken, te weinig aanleggen/kolven.

In de vorige generatie werd het voeden op de klok heel erg gepromoot, kinderen moesten maar snel een ritme hebben. Vooral na de 6 weken - 3 maanden werden zo de regeldagen gemist en de productie werd niet aangepast naar de nieuwe behoefte. Dus had een moeder plotseling niet voldoende melk meer of werd gezegd dat er niet voldoende voedingsstoffen in zat. Tegenwoordig weten we wel beter, maar probeer daar onze ouders maar eens van te overtuigen ;). Gewoon langs je heen laten gaan dus!!

Mijn moeder verkondigt ook tegen iedereen dat zij echt geen melk meer had na een week. En dat I. niet doorslaapt komt ook door de bv. En zonder echte reden kreeg ik ook vaak te horen dat zo lang bv geven toch veel te zwaar was voor me?? Je went eraan :+.
Wat herkenbaar! Mijn moeder vond voeden op verzoek ook maar raar. Haar was geleerd iedere 3 uur 10 minuten links en dan 10 minuten rechts en thats's it! Raar hoe alles met de tijd verandert. Kan me niet voorstellen dat ze het vroeger toen er nog geen klokken waren anders deden dan nu :)
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:15:48 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128516376
Ik probeer er niet naar te luisteren, maar ti's wel lastig. Zo vindt ze ook dat het niet wakker worden van Noor een duidelijk teken is dat het kind toe is aan de nacht doorslapen. En ik vind van niet en zeg dat ik dat geen goed idee vind. En dan krijg ik: 'ach, dat deden we met jou ook en jij leeft toch ook nog / bent toch ook groot geworden?' Etc etc.

En de nieuwe kolf nog niet in gebruik hoor! Moet eerst 24u opladen en nu m'n productie ff prut is, gebruik ik nog ff de huurkolf, die gaat morgenmiddag terug. Nouja en anders is ie snel genoeg weer gehuurd nietwaar?

Babyacne.. Ja geen idee :'). Laat het morgen gewoon zien op het cb. Hoor het wel. Ze heeft geen koorts en is niet ziekig ofzo, alleen nu al tijd knockout want ze is de hele dag een beetje aan het sputteren geweest met weinig lange slaapjes. Volgens m'n app zit ze in haar 1e sprongetje.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:20:37 #29
381212 Gulara
From the future
pi_128516680
Hier wordt ook niet doorgeslapen hoor. En dat vinden we allebei niet erg.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:27:39 #30
381212 Gulara
From the future
pi_128517107
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik probeer er niet naar te luisteren, maar ti's wel lastig. Zo vindt ze ook dat het niet wakker worden van Noor een duidelijk teken is dat het kind toe is aan de nacht doorslapen. En ik vind van niet en zeg dat ik dat geen goed idee vind. En dan krijg ik: 'ach, dat deden we met jou ook en jij leeft toch ook nog / bent toch ook groot geworden?' Etc
Dat soort zinnen zijn zulke dooddoeners. Dan kun je alles wel goedpraten. Daarbij is dit jouw baby en mag jij besluiten hoe je daar mee om gaat. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. :* misschien makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk
  woensdag 3 juli 2013 @ 05:05:21 #31
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128525729
The latest: kaken op elkaar klemmen terwijl je je hoofd heen en weer zwaait :X

Alles om maar te laten blijken dat de melk niet snel genoeg je mond instroomt :{w
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:23:28 #32
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128526611
oh ja, die is hier ook favoriet. De tepelhoudgreep :X
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:31:31 #33
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128526712
Foto van gisteravond, 18 dagen, 46cm en 2630 gram. O+

pi_128526787
O+

wat kijkt ie lekker wakker rond, juud!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128526801
Wat ziet ie er goed uit Juud! Zo zou je echt niet zeggen dat ie zo prematuur is. Mooi ventje hoor O+ Hoe gaat het drinken?
pi_128527246
Ohjee, ik moet over 4,5 week weer werken. Mijn moeder zal het meest oppassen maar ik geef nu nog fulltime de borst. Ouders gaan eind volgende week bijna 3 weken op vakantie dus heb nog maar zeer weinig tijd om te oefenen en A te laten wennen.
Ben bang dat ik nu heel snel moet afbouwen met bv.

Even gekopieerd uit het babytopic. Zou ik ook alleen ' s nachts bv kunnen geven? En heeft iemand nog afbouwtips? Ik wil er eigenlijk nog niet aan. ;(
pi_128527285
Waarom moet je afbouwen? Zou je niet kunnen kolven tijdens je werk?
Hele grote kans dat wanneer je alleen nog maar 's nachts gaat voeden, je productie helemaal instort en het heel snel afgelopen is.

Als je echt wil afbouwen, iedere 3-4 dagen 1 voeding vervangen door kunstvoeding :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_128527586
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:06 schreef Marjolijntje het volgende:
Waarom moet je afbouwen? Zou je niet kunnen kolven tijdens je werk?
Hele grote kans dat wanneer je alleen nog maar 's nachts gaat voeden, je productie helemaal instort en het heel snel afgelopen is.

Als je echt wil afbouwen, iedere 3-4 dagen 1 voeding vervangen door kunstvoeding :)
Ik werk straks onregelmatig en bijvoorbeeld steeds diensten van 5 uur. Ene keer 's morgens, andere keer 's middags beginnen. Daarbij, kolven op werk gaat niet want ik werk alleen.
Ok, maar A vraagt heel onregelmatig. Ik leg hem aan op verzoek en soms zit er amper een uur tussen, 's avonds bijvoorbeeld is hij onrustig.
Hoe vervang je dan 1 voeding?
pi_128527630
Je weet dat je werkgever verplicht is om je een pauze te geven om te kolven?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_128527783
Ik werkte ook vaak alleen ik deed dan gewoon de zaak dicht :D
Ofmijn werkgever kwam vanuit een andere locatie even een half uurtje.
Jammer de bammer voor de baas. :{w

Je kan echt niet kolven terwijl je werkt of iets?
Je kan natuurlijk gewoon kunstvoeding gaan geven op de momenten dat je werkt en verder gewoon normaal voeden. Zeker als je niet afbouwt is er een kans dat het gewoon goed gaat met je productie omdat het zo onregelmatig is (zeker als je ook nachtvoedingen nog geeft)
pi_128527789
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:20 schreef Tally het volgende:
Je weet dat je werkgever verplicht is om je een pauze te geven om te kolven?
Zeker, maar dat heeft toch met bepaalde voorwaarden/omstandigheden te pakken? Qua uren/werkdagen ofzo?
Ik heb een contract van 15 uur. Kans zit er dus in dat dit over 2 á 3 dagen verdeeld wordt. Ik werk alleen dus als ik pauze neem (hiervoor) moet iemand mij voor dat eventjes vervangen. Dat is lastig denk ik.
pi_128527800
Ik werk ook onregelmatig, en ook vaak alleen. Ik probeer de drinktijden van Luuk aan te houden als kolftijden. Mijn clienten weten dat ik moet kolven en dat ik er dan even niet voor ze ben (jongvolwassenen met ASS) Ik heb als ik alleen ben wel de brandpieper, noodtelefoon en alarmtelefoon bij me.
*poef* nu is het weg
pi_128527863
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:25 schreef vencodark het volgende:

Zeker, maar dat heeft toch met bepaalde voorwaarden/omstandigheden te pakken? Qua uren/werkdagen ofzo?
Ik heb een contract van 15 uur. Kans zit er dus in dat dit over 2 á 3 dagen verdeeld wordt. Ik werk alleen dus als ik pauze neem (hiervoor) moet iemand mij voor dat eventjes vervangen. Dat is lastig denk ik.
Nee geen voorwaarden/omstandigheden.

Je mag tot een kwart van je werktijd gebruiken om te voeden en/of te kolven Je hebt daarnaast ook recht op je normale pauzes.
Je wordt door je werkgever normaal uitbetaald, dus ook voor de tijd die je kolft of voedt.
Je werkgever moet zorgen voor een ruimte die goed verwarmd, hygiënisch en afsluitbaar is, zodat jij comfortabel kunt voeden en/of kolven. Een toilet is geen geschikte ruimte.
Indien er geen geschikte ruimte beschikbaar is, moet je werkgever je de kans geven om thuis te voeden of kolven. Natuurlijk mag je ook als er wel een geschikte ruimte is naar huis om te voeden of kolven.
Je hoeft tot zes maanden na de bevalling geen overwerk te doen of nachtdiensten te draaien.
pi_128527911
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:25 schreef Pvoesss het volgende:
Ik werkte ook vaak alleen ik deed dan gewoon de zaak dicht :D
Ofmijn werkgever kwam vanuit een andere locatie even een half uurtje.
Jammer de bammer voor de baas. :{w

Je kan echt niet kolven terwijl je werkt of iets?
Je kan natuurlijk gewoon kunstvoeding gaan geven op de momenten dat je werkt en verder gewoon normaal voeden. Zeker als je niet afbouwt is er een kans dat het gewoon goed gaat met je productie omdat het zo onregelmatig is (zeker als je ook nachtvoedingen nog geeft)
Ik werk in een bedrijfskantine dus kan niet even de zaak dichtgooien. :P
Ik werk bijv. van 7:30 tot 12:00 of tot 13:30. Tijdens de lunch sta ik wel met iemand maar dat is omdat het druk is. Of ik werk van 11:30 tot 20:00.
Ik probeer echt te bedenken hoe het in de praktijk zal gaan...of er vervanging kan komen. En of het met die onregelmatigheid werkt.
pi_128528021
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:28 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Nee geen voorwaarden/omstandigheden.

Je mag tot een kwart van je werktijd gebruiken om te voeden en/of te kolven Je hebt daarnaast ook recht op je normale pauzes.
Je wordt door je werkgever normaal uitbetaald, dus ook voor de tijd die je kolft of voedt.
Je werkgever moet zorgen voor een ruimte die goed verwarmd, hygiënisch en afsluitbaar is, zodat jij comfortabel kunt voeden en/of kolven. Een toilet is geen geschikte ruimte.
Indien er geen geschikte ruimte beschikbaar is, moet je werkgever je de kans geven om thuis te voeden of kolven. Natuurlijk mag je ook als er wel een geschikte ruimte is naar huis om te voeden of kolven.
Je hoeft tot zes maanden na de bevalling geen overwerk te doen of nachtdiensten te draaien.
Heen en weer naar huis heeft geen zin met zulke korte diensten. In het bedrijf hebben ze vast een plek om te kolven.
Vindt het nu al gedoe om over te denken. :@
Lijkt mij echt moeilijk hoor!
pi_128528126
Wat ziet hij er goed uit Juud! Idd, lijkt helemaal geen prematuurtje! Hoe gaat het met het zelf drinken?

Wat lastig Venco, en wat jammer als je daarom zou moeten stoppen met voeden terwijl je zelf graag wil gaan. Ik denk idd dat je productie dat nog niet trekt om alleen 's nachts te voeden. In aanvulling op wat Pvoesss zegt: je mag kolven tot A 9 maanden is.

Ik zou gewoon even overleggen met je werkgever wat de mogelijkheden zijn. Sowieso wel prettig voor hem/haar om van je kolfplannen te weten en daar niet op je eerste werkdag mee geconfronteerd te worden. Andere optie is voor je shift begint kolven (evt daar?) en na je dienst thuis meteen voeden. 5 uur er tussen zou op zich wel moeten kunnen. Als je zorgt dat er genoeg melk is voor A (voorraadje in de diepvries aanleggen) dan kun jij gerust aan de slag.
Ik hield ook de voedingstijden aan met kolven, maar het komt wat minder nauw dan met live voeden (want geen huilend en hongerig kind!). Een half uurtje/uurtje eerder of later kon prima hier.

En! Ik moet vaker klagen hier, want mijn gup sliep gister opeens van 19.30-4.30 en daarna weer tot 6.10! Was wel even lekker! Helaas wilde hij tussen 6.30-7.30 niet drinken (zat nog vol denk ik), dus met boterham ipv melk naar het kdv. Maar hey, je kan niet alles hebben :D
pi_128528152
Ik werkte ook in een lunchroom en stond ook vaak helemaal alleen.
mijn werktijden waren van 9 tot 5.

Ik had de afspraak dat ik niet zou kolven in de echte lunchtijd.
Ik moest dus kolven voor half 11 en pas na half 2 maar dat was verder prima.
pi_128528259
Ik heb min of meer ook met 3 partijen te maken. Mijn rayonmanager die extra personeel eventueel moet inzetten, mijn cheffin die het rooster maakt en de contactpersoon van het bedrijf waar onze kantine zich bevind, zij moeten dan een kolfruimte hebben.
pi_128528303
Imho is dat niet jouw probleem maar dat van degene boven je.
pi_128528350
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:43 schreef vencodark het volgende:
Ik heb min of meer ook met 3 partijen te maken. Mijn rayonmanager die extra personeel eventueel moet inzetten, mijn cheffin die het rooster maakt en de contactpersoon van het bedrijf waar onze kantine zich bevind, zij moeten dan een kolfruimte hebben.
Jij hebt alleen met jouw eigen baas/instelling te maken, degenen die jouw salaris betalen. Zij zijn verplicht jou in staat te stellen om te kolven en wat zij daar zelf voor moeten doen of welke mensen daarvoor aangesproken moeten worden dat is hun zaak.

Daarbij, je hebt dus wel gewoon recht op kolftijd tot je baby 9 maanden oud is. Een kwart van je werktijd idd, ik rekende dat zelf niet zo na, pakte alleen wat ik nodig had, vaak was k na 10 minuten al klaar.
Je kunt je baby aanleggen vlak voordat je weggaat en vlak nadat je terugkomt en dan 1 keer tussendoor kolven dan zou je voldoende moeten hebben als je alleen ochtenden werkt. Zorg dat je een stapje harder werkt of begin tien minuutjes eerder en dan kun je de tent best even dicht doen tussen tien en half elf bij wijze van, beetje goodwill en zorgen dat je je moment handig kiest. Heb je ook geen koffiepauze in die 5 uurtjes? Dan ben je er toch ook niet?
:)
pi_128528361
Dat ja, jij moet bij je cheffin regelen dat het in je rooster past. Hoe zij het verder aanpakt is inderdaad niet direct jouw probleem.
Evt kan je zelf even bellen naar het bedrijf van de kantine of daar een kolfruimte is, dan weet je vast of het praktisch te doen is.
pi_128528465
Ik pak ook de tijd die ik nodig heb. In een avonddienst heb ik "recht" op 2 uur kolftijd. Ik ben 2 keer 20 minuten bezig.
In een ochtend dienst kolf ik 3 keer. Het zou ook 2 keer kunnen, dat ik dan thuis voor weggaan nog kolf (het is dan 6.00 uur, Luuk slaapt dan nog) Maar dan moet ik eerder opstaan. Dus kolf ik om 7.15 als ik net begonnen ben.
*poef* nu is het weg
pi_128529273
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jij hebt alleen met jouw eigen baas/instelling te maken, degenen die jouw salaris betalen. Zij zijn verplicht jou in staat te stellen om te kolven en wat zij daar zelf voor moeten doen of welke mensen daarvoor aangesproken moeten worden dat is hun zaak.

Daarbij, je hebt dus wel gewoon recht op kolftijd tot je baby 9 maanden oud is. Een kwart van je werktijd idd, ik rekende dat zelf niet zo na, pakte alleen wat ik nodig had, vaak was k na 10 minuten al klaar.
Je kunt je baby aanleggen vlak voordat je weggaat en vlak nadat je terugkomt en dan 1 keer tussendoor kolven dan zou je voldoende moeten hebben als je alleen ochtenden werkt. Zorg dat je een stapje harder werkt of begin tien minuutjes eerder en dan kun je de tent best even dicht doen tussen tien en half elf bij wijze van, beetje goodwill en zorgen dat je je moment handig kiest. Heb je ook geen koffiepauze in die 5 uurtjes? Dan ben je er toch ook niet?
Ik kan de tent simpelweg niet dichtgooien. Dat is een feit.
Je hebt wel een goed punt dat je zegt dat niet met 3 mensen hoef te overleggen. Kolfruimte moet ik weten en daarnaast moet ik bij mijn rayonmanager zijn. Jammer dat die laatste op vakantie is, even vragen voor de vervanger.
Ik heb recht op pauze maar als er een klant komt (dat kan de hele dienst door), dan moet ik die gewoon helpen. Dat was tijdens mijn zwangerschap soms wel irritant. :')
pi_128533186
Ik ben van plan om binnenkort te starten met de cerazette-pil. Nog meer mensen hier die die pil slikken en zo ja heb je er iets van gemerkt dat die pil de productie heeft beïnvloed?
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:32:11 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128533532
Venco, mijn lk stipte nog aan dat je je kolfrecht ook mag gebruiken door bijvoorbeeld later te beginnen of eerder te stoppen. Da's misschien handiger ivm vervanging.

Maar je kunt het er natuurlijk op gokken; gewoon voor en na je werk aanleggen en niet kolven op je werk. Kan goed gaan en dan blijf je lekker bv geven, kan ook misgaan maar dan heb je het iig geprobeerd en hoef je niet perse al op voorhaand te stoppen.

Ik moet ook nog zien hoe het bij mij gaat. Volgens mij zijn de voorzieningen prima, maar ik hoop dat ik mijn productie in stand kan houden met kolven op het werk...
pi_128537061
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:22 schreef L0t.. het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort te starten met de cerazette-pil. Nog meer mensen hier die die pil slikken en zo ja heb je er iets van gemerkt dat die pil de productie heeft beïnvloed?
Ik slik die ook, en ik heb er eigenlijk niets van gemerkt...
Nou ben ik er wel al mee begonnen toen Femke nog maar tweeenhalve week oud was, dus we zaten sowieso nog in een periode met regeldagen en alles... dus ik weet niet hoe 'betrouwbaar' deze informatie van mij nu is ;)
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:03:20 #57
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128537381
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:22 schreef L0t.. het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort te starten met de cerazette-pil. Nog meer mensen hier die die pil slikken en zo ja heb je er iets van gemerkt dat die pil de productie heeft beïnvloed?
ik ben al vrij snel met die pil begonnen (iets met leren van het verleden en zo ;) ) en heb qua productie niks gemerkt van de pil.
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:14:03 #58
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128537920
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:03 schreef Kyara het volgende:

[..]

ik ben al vrij snel met die pil begonnen (iets met leren van het verleden en zo ;) ) en heb qua productie niks gemerkt van de pil.
Wou je niet nog een drieling proberen nee? ;)
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:19:12 #59
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128538162
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:14 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Wou je niet nog een drieling proberen nee? ;)
neuh....voorlopig niet in ieder geval ;)
pi_128539220
Vriendin van me heeft een drieling... Dat is nogal druk :X
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:07:10 #61
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128540273
ik kan me er wel iets bij voorstellen ja....
pi_128542550
Oké fijn! :)
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:32:19 #63
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128544315
Vandaag nog even tussendoor gaan wegen bij het cb:



helaas doen de groeicurves van borstvoeding.com het niet maar in deze grafiekjes is het dipje van Daphne goed te zien. Ik had graag willen zeggen dat ze het zo goed doen op mama's melk. Maar denk wel dat we er goed aan hebben gedaan om toch weer wat extra kv te geven.
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:54:14 #64
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128545369
Dat wordt vast weer beter Kyara. Al met al is het steeds een stijgende lijn toch? :)
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:00:59 #65
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128545611
Oh absoluut, hopelijk kan ik de hoeveelheid kv nu ook weer wat afbouwen nu ik meer thuis ben (hoewel nu natuurlijk ook wel wat stress). En over 1,5 week starten met bijvoeding.
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:14:20 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128571651
Geef je je meiden eigenlijk evenveel kunstvoeding? Want J is ook harder gegroeid en zit dus een lijntje hoger.

Hopelijk binnenkort een mooi lijntje op bv en wat bijvoeding :)
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:49:02 #67
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128576302
Of het komt doordat haar wangen boller zijn, of ze zuigt harder, maar ik zie deukjes in E's wangen als ze drinkt O+
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:03:33 #68
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128576728
ze krijgen allebei bijvoeding maar J veel minder dan D. Die haalt veel meer uit de borst dan D, ongeacht welke aangeboden wordt. En terwijl ik dit typ realiseer ik me dat J dus wel degelijk op mijn melk zo gegroeid is O+
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:06:34 #69
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128576836
Tadaaaaaaa :+
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:02:59 #70
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128595492
Mijn ventje weegt 2680 gram. Morgen is ie 3 weken en zondag mag ie, indien hij incident vrij is de komende twee dagen, met ons mee naar huis. *O*

Drinken gaat dus heel erg goed, 7 flessen van 55cc en hij drinkt ze nagenoeg allemaal op.

  donderdag 4 juli 2013 @ 21:04:18 #71
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128595567
Ooooooh wat fijn Juud! *O*
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:06:12 #72
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128595647
oooh en zonder sonde zie ik nu. Wat goed! Knappe vent!
pi_128595659
Wat goeoeoeoed Juud! Super als hij zondag mee naar huis mag!
En... ik zie bolle wangetjes!
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:06:56 #74
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128595677
quote:
17s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:06 schreef Kyara het volgende:
oooh en zonder sonde zie ik nu. Wat goed! Knappe vent!
:Y Vanmiddag mocht ie eruit. :)
pi_128595729
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:03 schreef Kyara het volgende:
ze krijgen allebei bijvoeding maar J veel minder dan D. Die haalt veel meer uit de borst dan D, ongeacht welke aangeboden wordt. En terwijl ik dit typ realiseer ik me dat J dus wel degelijk op mijn melk zo gegroeid is O+
J doet het gewoon extra goed op jouw melk!
pi_128595754
Wat fijn Juud! O+
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:28:40 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128599979
Juud! Bijna je ventje thuis!! *O*
pi_128600072
Juud wat fijn *O*
pi_128600647
Juud wat een kanjer heb je toch! Zonder sonde en over 2 nachtjes misschien naar huis!!!

*O* *O* *O* *O* *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128626328
Is elke nacht clusteren normaal? Al tien weken lang.. Of doe ik iets niet goed? :@
pi_128626810
Dat is in elk geval voor jezelf erg vermoeiend. Hoe ziet 24 voeden eruit? Welk gedrag vertoont ie wanneer?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_128626890
LE hier is al weken vrijwel elke avond clusterbingo. Dat is irritant, want weggaan lukt dan slecht. Maar 's nachts lijkt me helemaal bal!

Juud wat super zeg!

En mooie stats van Kyara's meiden!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_128627318
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:59 schreef Morretje het volgende:
Dat is in elk geval voor jezelf erg vermoeiend. Hoe ziet 24 voeden eruit? Welk gedrag vertoont ie wanneer?
Dat is het idd :)

Ik voed op verzoek: hij wil overdag ook vaak drinken, om de 2 a 3 uur. Langer dan 3,5 uur heeft er nooit tussen gezeten. Een voeding overdag duurt een 15 a 20 minuten. Hij drinkt goed, krachtig, krijgt naar mijn idee genoeg binnen. Groeit ook goed: geboortegewicht 1545 gram, nu bij tien weken 3800.

s Nachts wil hij het liefst uren achter elkaar aan die borst hangen. Dacht ook dat het mamahonger kon zijn, maar gewoon op me liggen is niet genoeg, hij blijft zoeken. Vanaf middernacht tot een uur of 6 in de ochtend zijn we ermee bezig. En dan komt er weer het dagritme van ongeveer elke 2 a 3 uur (tussendoor slaapt hij, of zit aan ons vast geplakt).
  vrijdag 5 juli 2013 @ 18:20:38 #84
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128629334
Oef LE :X dat lijkt me idd slopend... Maar geen idee hoe je dat kun aanpassen :{
  vrijdag 5 juli 2013 @ 18:23:54 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128629399
E is vandaag 6 uur op het kdv geweest. Ik was op een gelegenheid waar ik moeilijk kon kolven, maar wel een lunchpauze had dus ik ben daar gaan voeden. Was ze vast in slaap :') Een paar slokken kreeg ik erin en toen kon ik alsnog thuis gaan kolven...

Ben benieuwd hoe het volgende week gaat, of ik op mn week genoeg gekolfd krijg.
pi_128630994
LE, als je denkt dat hert mamahonger/huidhonger is, kun je daar misschien overdag nog meer aan toe geven? Buidelen of bloot op bloot in de draagdoek oid.
Heeft hij een speen? Ik ben er geen voorstander van, maar slaap is wel erg belangrijk :-)
Kun je slapen als hij drinkt? Misschien je bedsituatie zo maken dat hij veilig kan blijven liggen?
Heftig hoor,..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_128631350
Juud *G* *G* *G*

Vandaag op het cb geweest. Gewicht was 9700 gramm. Boven de 12 maanden en de 10 kg nog niet gepasseerd. Maar hij groeit goed op de -1 lijn wat gewicht en lengte betreft, dus het was helemaal goed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128631787
Nou ja, gek genoeg voelt het niet zo zwaar als het misschien lijkt op grond van mijn verhaal. Ik vraag me gewoon echt af of het erbij hoort, of dat het een teken is dat er dingen niet goed gaan.

Overdag meer toegeven aan de mamahonger kan wel, hij ligt veel bij ons maar niet veel bloot. Speen wil hij niet, lijkt echter wel zuigbehoefte te hebben. Want een pink gaat er altijd in, zeg maar.

En ik kan op zich wel slapen als hij drinkt, maar hij heeft me nog nodig tijdens het drinken. Hij kan niet zelfstandig opnieuw aanhappen. Dus eigenlijk kan ik niet slapen als hij drinkt :+

En hij slaapt al bij ons in bed, dus als hij klaar is vallen we zo weer in slaap. Maar hij is dus nooit klaar, lijkt wel :)

Maar goed, als dit er nu eenmaal bij hoort in ons geval, dan is dat zo. Ik heb het er voor over, die wallen verdwijnen ook wel weer :+
pi_128632316
Hij moet misschien qua huidhonger ook nog een hoop inhalen? Zolang hij goed groeit lijkt het me niet dat er dingen echt verkeerd gaan, toch?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 6 juli 2013 @ 13:00:16 #90
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128654906
Nog niet naar huis morgen. -O-
Toch weer incidenten gehad gisteren, dus nu aankijken tot ma/di. Maandag in ieder geval weer een gesprek.

Ik wil hem daar weg hebben, dus wellicht met coffeïne mee naar huis. Ze hebben het erg druk en hij is sinds twee dagen geregeld wakker na de fles, maar ze hebben niet altijd tijd om dan nog met hem te zitten. Ik wil dat ie de aandacht ligt die hij verdiend maar kan er ook niet de hele dag zijn.... ;(

Het ging heel goed de afgelopen week maar nu vind ik het weer zo waardeloos....
pi_128655016
Juud wat valt dat tegen. Hopelijk dat het dit weekend goed gaat met je stoere knul :*
  zaterdag 6 juli 2013 @ 13:15:54 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128655207
Ach Juud... ;( dat lijkt mij ook heel naar!

Maar t lijkt me wel een goed teken dat ie wakker is toch? ^O^ Je hebt hem vast snel thuis nu :*
  zaterdag 6 juli 2013 @ 13:17:35 #93
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128655245
Och Juud, ik kan me dat gevoel zo goed voorstellen en nog zo goed herinneren
Op een gegeven moment is het gewoon klaar en moet ie mee naar huis. Hopelijk kan hij snel zonder monitor en mag ie daarna zonder poespas mee naar huis. En anders desnoods met coffeine.

Sterkte meid :*
  zaterdag 6 juli 2013 @ 13:22:30 #94
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128655335
Het is gewoon een normale baby nu opeens, drinkt alle flessen zelf en komt zelf om voeding. Is heel wakker dan gedurende een uur, soms nog langer. Dus hij zou dan al in de box kunnen liggen na zijn fles, beetje rondkijken vind ie geweldig, dus hij komt daar nu wat tekort.
Het is alleen dat ie die apneu soms heeft dat ie daar nog ligt.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 13:28:00 #95
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128655428
Ja, bij ons was het net andersom. Ze waren binnen een week al van de monitor af maar hadden meer moeite met het drinken. Maar ook de teleurstelling als ze zonder sonde waren en dan kwam je weer binnen en dan hadden ze dat stomme ding weer in.
pi_128665588
Vandaag begonnen met afbouwen. Ik haal eerst de late middagvoeding eraf.
Nu eens een vraag: ik voed altijd op verzoek, soms amper een uur ertussen. Ik denk dat ik in 24 uur zeker 10-12 keer aanleg. Zodra hij huilt is dat vaak het eerste wat ik doe.
Hoe bouw ik zoiets nou af? Als ik 1 voeding per week eraf haal ben ik theorie over 12 weken er pas vanaf. :P
  zaterdag 6 juli 2013 @ 19:57:42 #97
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128665852
Ik denk dat je zal zien dat de vraag om een nieuwe voeding na een flesje kv langer duurt. Wat natuurlijk ook moet want kv heeft een maximum.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_128666050
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 19:57 schreef laziness het volgende:
Ik denk dat je zal zien dat de vraag om een nieuwe voeding na een flesje kv langer duurt. Wat natuurlijk ook moet want kv heeft een maximum.
Nou, dat werkte vanavond nog niet. :P Althans, half 5 voeding gehad en toen half 7 er weer om vragen. Nu weer anderhalf uur verder en hij huilt. Tja, dan is het even gokken of het nu honger is of wat anders. :)
  zaterdag 6 juli 2013 @ 20:12:21 #99
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128666254
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 20:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nou, dat werkte vanavond nog niet. :P Althans, half 5 voeding gehad en toen half 7 er weer om vragen. Nu weer anderhalf uur verder en hij huilt. Tja, dan is het even gokken of het nu honger is of wat anders. :)
Hoeveel fv geef je?
pi_128666418
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 20:12 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Hoeveel fv geef je?
125 ml. Met normale voorgeschreven verhoudingen.
pi_128666473
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:14 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat is het idd :)

Ik voed op verzoek: hij wil overdag ook vaak drinken, om de 2 a 3 uur. Langer dan 3,5 uur heeft er nooit tussen gezeten. Een voeding overdag duurt een 15 a 20 minuten. Hij drinkt goed, krachtig, krijgt naar mijn idee genoeg binnen. Groeit ook goed: geboortegewicht 1545 gram, nu bij tien weken 3800.

s Nachts wil hij het liefst uren achter elkaar aan die borst hangen. Dacht ook dat het mamahonger kon zijn, maar gewoon op me liggen is niet genoeg, hij blijft zoeken. Vanaf middernacht tot een uur of 6 in de ochtend zijn we ermee bezig. En dan komt er weer het dagritme van ongeveer elke 2 a 3 uur (tussendoor slaapt hij, of zit aan ons vast geplakt).
Ik heb dat gelukkig geen 10 weken al maar nu zo'n anderhalve week dat ze vanaf 2 tot een uur of 8 aan de borst ligt. Gewoon bij me is ook niet genoeg dan gaat het luchtalarm af. En als ik dan om 8 uur denkt: ik prop er maar een fles bij in dan sabbelt ze aan de speen om hem er uit te gooien en dus niet te drinken :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 7 juli 2013 @ 21:45:49 #102
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_128700149
weer een mijlpaal voor ons. Vandaag is Aviva precies 3, 5 jaar. *O*
42 maanden dus. Mooi getal ;)
en om dat te vieren geeft madam zich vanavond weer in slaap gedronken. O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 7 juli 2013 @ 21:55:16 #103
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128700563
Tof, wat lang zeg..... ^O^

Ik geef Lientje nu ook weer borstmelk, wel uit dr beker en met half koemelk. Zo puur wou ze het niet drinken, half/half wel, dus dan maar zo. ;)
Ze krijgt in ieder geval 100 cc per dag binnen, soms net iets meer, de eerste week had ze er dunnere poep van, maar dat lijkt nu weer over te zijn, blij toe dat mijn beide kindjes en nu profijt van hebben dat ik bv geef. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 08-07-2013 07:12:05 ]
pi_128705415
Juud, dat is balen. Hoe is het weekend gegaan?

Davinia feli met de 42 maanden. Grote meid heb je :)

Hier komt meneer standaard 20-30 minuten nadat ik in bed ben gaan liggen onafhankelijk van hoe laat het dan is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 7 juli 2013 @ 23:41:03 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128705733
Wow Davinia, wat mooi datze zelf ook nog wil O+
  maandag 8 juli 2013 @ 04:30:28 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128710233
Davinia! _O_
pi_128711011
Vraagje. Ik ben dus sinds zaterdag bv aan het afbouwen. Heb toch besloten er volledig mee te stoppen. Met kolven wordt het straks teveel gedoe denk ik.

Anyway, hij krijgt nu steeds eind vd middag een flesje. Nu begon hij anderhalf uur te huilen en leek niet echt te troosten. Op den duur maar even de borst gegeven.
Is dit nou wel goed? Want ik twijfelde of op die manier het flesje wel zin gehad heeft en ik het afbouwen zo niet vertraag of in de weg zit.
  maandag 8 juli 2013 @ 08:41:03 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128711078
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:34 schreef Tinuviel het volgende:
Hier komt meneer standaard 20-30 minuten nadat ik in bed ben gaan liggen onafhankelijk van hoe laat het dan is.
Haal je hem er dan niet zelf voor die tijd uit voor een voeding? Dat zou ik denk ik doen! Of ligt ie in een cosleeper?

Venco, ik heb geen idee helaas. Maar ik zou doen wat goed voelt.
  maandag 8 juli 2013 @ 08:43:04 #109
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128711102
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 08:35 schreef vencodark het volgende:
Vraagje. Ik ben dus sinds zaterdag bv aan het afbouwen. Heb toch besloten er volledig mee te stoppen. Met kolven wordt het straks teveel gedoe denk ik.

Anyway, hij krijgt nu steeds eind vd middag een flesje. Nu begon hij anderhalf uur te huilen en leek niet echt te troosten. Op den duur maar even de borst gegeven.
Is dit nou wel goed? Want ik twijfelde of op die manier het flesje wel zin gehad heeft en ik het afbouwen zo niet vertraag of in de weg zit.
Hmm, zo ging het hier in het begin ook. Het is ook wel heel erg wennen voor je mini (en voor jou ook!). Volgens mij ging dat over toen ik meer voedingen ging vervangen maar ik herinner het me niet zo goed :@. Misschien, ik weet ff niet hoe oud A. ook alweer is, een iets groter flesje maken en zien wat hij daarvan opdrinkt?
pi_128711862
Alles wat in zijn maag zit wat geen moedermelk is, zorgt voor verminderde vraag naar borstvoeding. Alleen, borstvoeding is niet alleen maar melk. Het is ook troost, geborgenheid, voldoening van zuigebehoefte, rust... En dat vervang je niet met de fles, maar moet je anders gaan opvangen. Dat zal misschien even zoeken gaan worden.
pi_128712016
Precies dat wat wupwup zegt.. de borst is voor een kind echt meer dan alleen voeding. :Y
pi_128712143
Ik ben aan het bedenken wat ik wil met de bv. Luuk is nu 7.5 maand en ik merk dat ik het best een belasting vind op dit moment. Zo wil ik een keer met Sofie een dag op pad, maar ik moet dan kolven. Op het werk eindigt na mijn vakantie ook mijn kolfrecht en ik weet niet hoe ik de kolfsessies moet inpassen in mijn werkdagen.
Ik heb een enorme hekel aan het kolven. Sommige voed momenten lijkt Luuk niet genoeg te krijgen. Als ik dan nog wat melk in een fles aanbied dan drinkt hij dat gretig op, en is dan wel rustig. Als ik hem dan voor de aangeboden fles aan probeer te leggen weigert hij.
Overdag vraagt hij weinig zelf om voeding, dus voed ik op mijn verzoek. We zitten nu op 6-8 keer per dag. Bijvoeding is nog heel onregelmatig. Daar wil ik nu eerst wat meer regelmaat in aan brengen.
Voor Luuk lijkt het voeden puur functioneel. Hij wil ook niet extra aangelegd worden. Ook niet met dit warme weer.

Ik heb gister met mijn man besproken dat ik nu hier eerst een week over na moet denken en dan pas de beslissing tot eventueel stoppen mag maken.
*poef* nu is het weg
pi_128715098
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:30 schreef WupWup het volgende:
Alles wat in zijn maag zit wat geen moedermelk is, zorgt voor verminderde vraag naar borstvoeding. Alleen, borstvoeding is niet alleen maar melk. Het is ook troost, geborgenheid, voldoening van zuigebehoefte, rust... En dat vervang je niet met de fles, maar moet je anders gaan opvangen. Dat zal misschien even zoeken gaan worden.
Ja, dat weet ik inderdaad. De borst had ik dan ook gegeven toen hij na een half uur nog onrustig was. En hij dronk toen amper een paar minuten. Maar ik denk dan zo: stel dat hij echt honger heeft, dan loop ik hem te troosten terwijl hij gewoon wil eten.
Dat is inderdaad zoeken en probeer het daarom ook te rekken tot 2 uur na het starten van die fles. Overigens had hij die fles niet eens helemaal leeggedronken.
  maandag 8 juli 2013 @ 13:34:14 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128718981
Ik ben E net weer gaan wegen, en ze was gewoon weer aangekomen *O* Niet veel, maar ze zit nog keurig op haar lijntje O+ En dat met minder bijvoeding! Dus ik ga heel rustig aan verder met afbouwen :)

Ze drinkt ook echt beter nu; ze drinkt efficiënter, dus meer slokken per minuut zeg maar, en ik zie haar wangen ingezogen worden :9

Ik hoop echt dat dit ook gewoon goed blijft gaan als ik weer werk O+
  maandag 8 juli 2013 @ 13:35:38 #115
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128719013
Fijn LB! :Y
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 8 juli 2013 @ 13:56:05 #116
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128719724
Ok manneke is vorige week ziek geweest ; rotavirus .. En ik ook 2 dagen ziek.. Hij is beter maar slaapt al dagen pet.. Zeg maar bijna niet...
Hij jankt grootste deel van de tijd en wil alleen borst borst borst en nog eens borst.. Ik slaap normaal al weinig maar dit is gewoon niet tof meer.. Is mijn productie wellicht zo ingekakt? Hij vertikt ook elke andere vorm van drinken en eten ja een ijslollie..
Of is het gewoon gedrag en moet ik het maar negeren.. Weet wel zo nog wat dagen en ik ben rijp voor 6 plankjes..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 8 juli 2013 @ 13:57:20 #117
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128719757
KJ :*. Misschien combi gaan doen ? Succes met je keus maken.

Lb *O*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 8 juli 2013 @ 14:14:43 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128720353
LadyBlack, wat fijn! *O*

Sterkte evenstar, dat moet energie vreten. Kan natuurlijk wel dat je productie wat is ingezakt door ziekte en oververmoeidheid toch? :*

KJ, sterkte met het nemen van een beslissing

Venco, succes met afbouwen!
  maandag 8 juli 2013 @ 14:56:11 #119
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128721604
Ja kan wel maar als ik geen oog dicht kan doen wordt die oververmoeidheid niet beter ;(
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 8 juli 2013 @ 15:08:18 #120
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128721978
nee, snap ik. Op een ander moment slaap pakken is ook geen optie?
  maandag 8 juli 2013 @ 15:16:12 #121
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128722236
Uhm niet echt... Maar zou dat dan zo een verschil uit maken na ruim 19 mnd?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 8 juli 2013 @ 15:16:42 #122
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128722255
Oei evenstar... is kolven een optie? Zodat je 's nachts een flinke fles kunt geven?
  maandag 8 juli 2013 @ 15:18:02 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128722296
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Uhm niet echt... Maar zou dat dan zo een verschil uit maken na ruim 19 mnd?
Nee, dat is ook zo. Probeer ook alleen maar mee te denken, was even vergeten dat dit niet iets is van de laatste tijd :*
  maandag 8 juli 2013 @ 15:20:35 #124
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128722384
Hij drinkt niet uit een fles.. Nooit gedaan ook.. Hij drinkt normaal wel water of sap ook overdags , en nachtvoedingen en in de avond een cluster/tutter/whatever uurtje prima maar dit is 24 uurs clusteren of anders janken :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 8 juli 2013 @ 15:21:44 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128722420
Ik bedoelde verschil in productie normaal is het 5 uurtjes en nu hooguit 2 en dat in stukjes :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 8 juli 2013 @ 15:22:27 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128722445
Heftig..... sterkte....
  maandag 8 juli 2013 @ 15:25:32 #127
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128722553
Sorry ik bedoel het allemaal minder lomp als het overkomt :* waardeer het meedenken echt wel :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 8 juli 2013 @ 15:27:41 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128722630
Ik weet gewoon niet goed if dit nasleep is van ziek zijn en warmte ( hij begint nu pas weer redelijke plasluiers te krijgen) en hij zichzelf alleen heel goed hydrateerd of puur gedrag en drammen?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 8 juli 2013 @ 15:30:22 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128722717
Moeilijk evenstar.... soms werkt 'resetten' natuurlijk als het drammen is, maarja je wilt je kind ook niet zijn vocht onthouden! Sterkte iig!
pi_128733115
Davinia wat goooehoooeed!! ik hoop ook zo lang te kunnen voeden O+

Lb *O* ze groeit!!

Dikke knuffel evenstar! :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128735049
Davinia wat goed!

LB *O*

Evenstar :* pff.. Das echt rot!
Lastig dat hij verder niets wil hebben.

Na de stuwing drinkt S nu weer alleen svonds en snachts. Dus zit ik einde vd middag met enorme borsten :') ik kolf niet (had net de kolf en alles opgeruimd en moedermelk wil ze niet uit fles/bekertje etc dus moet ik het weggooien)
S regelt het wel :9
pi_128736581
Lb *O*

Evenstar sterkte.

LB dat doe ik idd niet. Hoop dat hij toch blijft slapen. Hij slaapt op zijn eigen kamer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:26:45 #133
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128748899
Bv-kindjes gaan toch op een gegeven moment minder poepen? Ik had vorige week donderdag een dag zonder poep, toen drie dagen weer drie poepluiers en gister weer niks. Ik ben zo gewend aan dagelijkse poep dat ik er onzeker van word. Vooral omdat ze wel krampjes heeft en zit te persen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:30:03 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128748968
Ja klopt misschien lun je haar lekker in bad doen of DMV fietsbeweging te maken wat stimuleren?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:31:58 #135
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128749005
Ja, badje staat op de planning vandaag! Fietsen kan ik ook nog wel proberen idd. Ze laat wel windjes! Maar geen poep..
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:36:49 #136
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128749085
Herkenbaar en dan van die knetters dat je denkt dat kan nooooooit uit dat kleine lijfje komen :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:48:35 #137
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128749273
Ja echt he! Een volwassen vent zou er trots op zijn :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:55:35 #138
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128749411
Thuis, sinds gistermiddag! :)

Het grote baby aan de borst krijgen avontuur gaat beginnen, gisteravond had ie er in ieder geval geen zin in. Als ie honger heeft dan wil ie melk en niet oefenen aan de borst, na de fles is ie weer te moe. Dus vandaag maar eens halverwege proberen of tussen twee voedingen door als ie troost wil. Al is ie de meeste tijd kort wakker en dan weer een tijd aan het slapen. Ik hou nog wel even het ziekenhuisschema aan wat betreft voedingstijden, bij benadering dan.... 7.30-11-14-17-20-23-3.30
Hij komt ook keurig zelf op die tijden, al kreeg ie het daar ook gerust een half uurtje eerde of iets later, wel doe ik iets meer in de fles zodat ie kan drinken wat ie wil, over het algemeen gaat het schoon op.

O+
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:57:08 #139
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128749449
Ow ja, tips en op/aanmerkingen zijn welkom! ;)
pi_128749451
Hier poept ze nog steeds dagelijks, meerdere keren per dag ook... (en het liefst in een net verschoonde luier)
Het kán bij bv dat ze langere tijd niet poepen, maar het hoeft niet, toch?
pi_128749470
Juud wat fijn dat je kleine mannetje thuis is! *G*

Tips heb ik eigenlijk niet voor je, sorry.
pi_128749486
Juud! Wat goed! O+ wat tof dat jullie thuis zijn!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:07:49 #143
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128749670
Juud, ik ben ben begonnen met de nachtvoedingen live te laten drinken. Vooral uit eigen belang want ik vond het zo vermoeiend om dat uit bed te moeten, 2 x flesje geven en daarna nog kolven. Ze waren een tijd s avonds heel onrustig dus toen ook begonnen met aanleggen voor troost en zo steeds verder uitbreiden.

Succes! :*
pi_128749737
Jeeeej Juud! Hoera, David is thuis!

Je zegt dat je iets meer in de fles doet, maar wat gebeurt er als je ietsje minder doet? Is hij dan misschien minder moe na de fles zodat hij kan oefenen? Welke speen gebruik je?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_128749889
Wat heerlijk dat je zoon thuis is, Juud! Veel huid op huid contact, veel dragen en veel geduld ;) Heb je contact met een lk of de VBN/LLL?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:19:51 #146
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128749946
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:10 schreef Morretje het volgende:
Jeeeej Juud! Hoera, David is thuis!

Je zegt dat je iets meer in de fles doet, maar wat gebeurt er als je ietsje minder doet? Is hij dan misschien minder moe na de fles zodat hij kan oefenen? Welke speen gebruik je?
De fles kan ie vrij makkelijk drinken in 15-20 minuten, soms helemaal wakker, maar vaak de helft wakker, de helft met ogen dicht. In het ziekenhuis Difrax met prematuur speen van Dr Brown Thuis heb ik de nieuwe Avent fles Natural, met een speen met een gaatje. Dat drinkt iets makkelijker, dus idd de hoop dat ie minder moe is. In het ziekenhuis was ie na de fles knock out, nu dut ie even in tijdens de tweede helft en is ie na de fles nog zo 20 minuten wakker.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:26:30 #147
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128750082
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:17 schreef WupWup het volgende:
Wat heerlijk dat je zoon thuis is, Juud! Veel huid op huid contact, veel dragen en veel geduld ;) Heb je contact met een lk of de VBN/LLL?
Ja dragen, vanochtend gedaan, na 5 minuten begon ie te huilen.....weer in zijn wiegje gelegd en nu slaapt ie alweer anderhalf uur. Daar sta ik dan met mijn goede gedrag... :')
Bij mij tegen me aan zonder doek wil ie wel hoor, doe ik de hele avond in ieder geval en tijdens de middagdut van Lientje ga ik samen met hem in bed. Mijn productie schiet weer omhoog en hij hoeft maar een kik te geven of ik krijg een TSR.

Bij mij verloskundigepraktijk is een BV uurtje iedere week, daar is een LK aanwezig, dus daar kan ik langsgaan. Ik moet ook naar de GO poli in het ziekenhuis iedere maand en daar is ook een LK aanwezig die ik volgens mij ook kan bellen tussendoor.

Ik geef het wel even de tijd, hij is nu 36 weken (als ie nog in de buik zou zitten) dus nog heel jong. Ga gewoon veel oefenen, niets forceren en kijken hoe het de komende dagen gaat.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:31:34 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_128750197
wat fijn dat jullie al thuis zijn! *O* Mooi mannetje O+
verder geen tips, wilde alleen even jompelen voor jullie. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:19:51 #149
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128751540
Sluit zich bij Davinia aan ! Succes :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_128751583
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:26 schreef Juud79 het volgende:

Ik geef het wel even de tijd, hij is nu 36 weken (als ie nog in de buik zou zitten) dus nog heel jong. Ga gewoon veel oefenen, niets forceren en kijken hoe het de komende dagen gaat.
Wat fijn dat hij thuis is! ^O^ 36 weken is nog heel klein inderdaad, en hou er ook rekening mee dat heel veel prematuurtjes ook na de 40 weken grens nog niet zo drinken als a terme kinderen. Zeker kindjes die benauwd waren en beademd zijn geweest, blijven meer pauzes nodig hebben en hebben nog niet zoveel uithoudingsvermogen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:14:45 #151
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128757570
Wat goed juud!! Fijn dat ie thuis is, en volgens mij pak je het perfect ontspannen aan ^O^
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:18:05 #152
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128757700
Ik had eerder moeten piepen :') meneer slaapt de halve dag al :D
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:18:13 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128757714
Ik ben sinds vandaag weer aan het werk... Nu tweede kolfsessie; prima ruimte hier!! Comfortabele stoel, en wasbak en koelkast aanwezig. Zo te zien nog 2 andere vrouwen die kolven, dus een soort intekenlijst. Netjes geregeld :)

En het kolven gaat aardig; ik had de eerste keer zo'n 100 cc. Da's bijna een record :') en nu gaat t ook nog wel lekker. Ik heb maar een schema van om de 3 uur aangehouden, en dan maar zien of dat een beetje uitkomt!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:18:51 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128757745
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:18 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik had eerder moeten piepen :') meneer slaapt de halve dag al :D
Fijn!!

Enne, naar bed jij! :D
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:37:30 #155
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_128758467
evenstar, heb je lekker geslapen? ;)

LB, fijn dat het goed lijkt te gaan met kolven. Hoe is het werk verder? Was het erg moeilijk om je baby achter te laten op het kdv? (off-topic)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_128758591
D. thuis!!! *O* *O* Wat heerlijk Juud!

LB, klinkt goed! Op mijn vorige werk was er geen intekenlijst, maar zat ik soms samen met iemand anders te kolven. Was best gezellig nog :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:41:48 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128760624
Ja heerlijk nu ligt meneer Zijn volgens slaap lurk te doen :D
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_128760636
Stats: 11 weken, gecorrigeerd dus 5 weken: 54 cm en 4030 gram :) Ik weet weer waar ik het voor doe! O+
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:42:27 #159
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128760650
Lb dat klinkt goed !
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:41:57 #160
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128762944
Wat fijn Juud! Geniet ervan!! :Y

LB, goede berichten! Valt reuze mee zo te lezen die eerste werkdag :). Op mijn werk is geen kolfruimte en ook geen plek om er een te maken. Dat wordt nog interessant :X.

En tot op heden nog steeds geen poep ;(. Wel windjes. Maar ja. Ik vind het maar niks. Ben zo gewend aan 3-4x per dag een hoop geknetter... Hoop maar dat alles goed met haar is.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 17:11:53 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128763980
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:37 schreef DaviniaHR het volgende:
evenstar, heb je lekker geslapen? ;)

LB, fijn dat het goed lijkt te gaan met kolven. Hoe is het werk verder? Was het erg moeilijk om je baby achter te laten op het kdv? (off-topic)
Nou ik moest wel een beetje huilen ;( echt het einde van een fijne tijd...

Maargoed, het helpt wel dat het kolven goed gaat, en dat ik net van het kdv hoorde dat het heel goed ging O+ E had tot nu toe 240 ml gedronken. Ik heb geloof ik meer dan dat al gekolfd (ben nu in de derde sessie) dus dat is heel fijn!!

LE, goeie stats!! *O*

XM, dat fietsen met de beentjes geeft veel verlichting bij mijn schetenkanon :Y
  dinsdag 9 juli 2013 @ 18:16:47 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128766395
Fijn dat het kolven goed gaat LB en dat de ruimte goed geregeld is.

Mooie stats LE *O*
pi_128767561
Mooie stats L-E!

En :* voor LB, fijn dat het kolven wel goed gaat!

XM, hier was het ook zo'n abrupte overgang van een paar poepluiers per dag naar 1 in de paar dagen. Ik ben nu al heel blij met 1 per dag! En tussendoor ook windjes, dus ik ben toen aan de darmflora gegaan en dat helpt wel een beetje, maar kan ook komen doordat ze nu al richting de 3 maanden gaat en haar darmen sowieso wat sterker zijn ondertussen. In ieder geval :*

Hier natuurlijk ook nog even een dikke *O* voor Juud!

En _O_ *O* voor Davinia, wat mooi en fijn zo lang!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 18:55:53 #164
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128767794
Ja ga het morgen ook wel ff navragen hoor, want ik vind t maar raar. Las wel dat het kan met deze leeftijd. Maar toch. Meh :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128768307
Davinia nog een *O* voor jou!!

XM, wij gingen rond Noors leeftijd naar 1x per 5/6 dagen een poepluier. Soms ook wel last van lucht, maar meestal kwam de echte poep er zonder problemen uit. Gaf wel vreemde gesprekken als we de deur uit gingen: "Moet de luiertas mee?" "Nee, niet per se, hij heeft 2 dagen geleden nog gepoept." :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128768734
Een aantal dagen geen ontlasting is toch heel normaal?

"Opvallend is dat halverwege de tweede maand het ontlastingspatroon bij veel borstgevoede baby's verandert waarbij de ontlasting vaak wat steviger wordt. De frequentie kan afnemen tot slechts één keer per week. Er zijn zelfs baby's die twee tot drie weken geen ontlasting hebben, zonder daar last van te hebben."

http://www.borstvoeding.c(...)tijd/ontlasting.html
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 19:34:06 #167
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128768923
Ja had het ook gelezen, maar het is do raar als je daarvoor 3-5 luiers met poep per dag had...

Phaidra, maar doet I. dan wel ook persen enzo alsof er iets uit moet (lucht?) want dat doet Noor wel, maar dan komt er dus niks, hooguit een windje.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128769153
Dat lijkt me niet raar. Staat toch ook in die tabel? Tot 6 weken 3-5 keer per dag, vanaf 6 weken kan het dagen overslaan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128769344
Vraagje weer ivm afbouwen. Ik besefte te laat vandaag dat ik de fles moest geven ipv de borst. Dus heb later alsnog de fles gegeven. Is nu mijn afbouwen niet fucked up?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 19:57:19 #170
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128769606
I know, maar zo abrupt!

Nouja, maakt ook niet uit, ze haalde net de achterstand in. Langs haar luier en over de broek van (8>. :') :Y)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128769935
Even jompelen *G* en gefeliciteerd Juud dat David thuis is. Heerlijk, dat hij goed drinkt. Neem de tijd voor het wennen aan de borst. Zo te horen doe je dat al en heb je ruim hulp door lk's mocht het nodig zijn.

Lb, fijnvan de goede ruimte en dat het kolven goed gaat.

Xcuzme, dan moeten ze maar een vergaderkamer of andere ruimte omtoveren tot kolfkamer.

Even voor onszelf juichen. 14 maanden vandaag, dus 14 maanden bv *G*
Heb vandaag voor de eerste keer in 14 maanden bv weg gegooid, omdat mijn schoonmoeder gisteren de voeding uit de vriezer niet heeft gegeven en niet heeft gezegd, dat ze het niet had gegeven. Ik had het zelf ook niet gezien :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:18:13 #172
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128770261
Ik werk in een villa uit 1891. We hebben geen vergaderruimte. Directie is veel uithuizig, dus ik denk dat het voornamelijk daar zitten wordt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128772236
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja had het ook gelezen, maar het is do raar als je daarvoor 3-5 luiers met poep per dag had...

Phaidra, maar doet I. dan wel ook persen enzo alsof er iets uit moet (lucht?) want dat doet Noor wel, maar dan komt er dus niks, hooguit een windje.
Ja dat deed hij wel. Maar als hij echt moest poepen 'was' het er ineens zonder dat hij er echt moeite voor moest doen. Persen deed hij vooral bij windjes.

Inmiddels zitten we weer op 3/4x per dag :'). En het liefst als je net een schone luier gegeven hebt hè...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128772460
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:48 schreef vencodark het volgende:
Vraagje weer ivm afbouwen. Ik besefte te laat vandaag dat ik de fles moest geven ipv de borst. Dus heb later alsnog de fles gegeven. Is nu mijn afbouwen niet fucked up?
Als hij al gewoon de borst gehad heeft, heb je kans dat het afbouwen een dagje langer duurt dan gepland. Maar verder lijkt me het niet heel erg. Vooral oppassen dat je geen harde plekken krijgt die na een voeding niet weggaan. Stuwing is bij afbouwen normaal, maar als een melkkanaaltje verstopt raakt (harde plekken) kan je een bordtontsteking krijgen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128772890
Ik ben ook aan het afbouwen. Hoezeer ik ook genoot/geniet van het voeden, ik voel me nu een stuk lichter. Er is een last van me af gevallen. Ik heb vanavond Sofie weer in bed gelegd terwijl N Luuk de fles gaf. Normaal voed ik Luuk om die tijd. Luuk heeft bijna 8 maanden bv gehad. Stiekem ben ik wel een beetje trots op mezelf.
*poef* nu is het weg
pi_128772973
KJ je mag zeker trots zijn :Y ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128773496
Daar mag je terecht trots op zijn KJ
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128773833
Mag je zeker trots op zijn KJ
pi_128774930
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:08 schreef Tinuviel het volgende:
Even voor onszelf juichen. 14 maanden vandaag, dus 14 maanden bv *G*
Heb vandaag voor de eerste keer in 14 maanden bv weg gegooid, omdat mijn schoonmoeder gisteren de voeding uit de vriezer niet heeft gegeven en niet heeft gezegd, dat ze het niet had gegeven. Ik had het zelf ook niet gezien :(
*O* voor 14 maanden!

En jammer dat ze het weg had gegooid!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:28:20 #180
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128776228
Tinu *O*

Kj, mag je zeker trots op zijn!
pi_128776267
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:21 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik ben ook aan het afbouwen. Hoezeer ik ook genoot/geniet van het voeden, ik voel me nu een stuk lichter. Er is een last van me af gevallen. Ik heb vanavond Sofie weer in bed gelegd terwijl N Luuk de fles gaf. Normaal voed ik Luuk om die tijd. Luuk heeft bijna 8 maanden bv gehad. Stiekem ben ik wel een beetje trots op mezelf.
Niks stiekem, je hebt al je vooraf en tussentijds bijgestelde doelen gehaald, en het was al die tijd goed en fijn. Nu is het klaar, prima toch?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:34:02 #182
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128776527
KJ je mag niet stiekem trots zijn je moet rete trots zijn, je doel was initieel om te kijken hoe het liep, je hebt nu al zoveel meer gevoed dan je had durven dromen en kijk eens wat een heerlijk bonkie het is super toch? :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_128777317
Jullie zijn lief :*
*poef* nu is het weg
pi_128780790
Kj hierboven is alles al gezegd!
Dat er een last van je schouders is afgevallen zegt ook al genoeg! en bijna 8 maanden bv, super! En moet je eens zien hoe goed hij het erop deed.
  woensdag 10 juli 2013 @ 00:16:42 #185
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128782336
Idd! Menig moeder doet het je niet na, dus terechte trots hoor :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 10 juli 2013 @ 05:04:56 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128785235
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Idd! Menig moeder doet het je niet na, dus terechte trots hoor :).
:Y

Lekker genieten van de nieuwe mogelijkheden! ^O^
pi_128785387
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:04 schreef bitterend het volgende:

[..]

*O* voor 14 maanden!

En jammer dat ze het weg had gegooid!
Bitterend zij heeft de bv niet weg gegooid. Dat heb ik zelf gedaan omdat het uit de vriezer kwam en 48 uur had gestaan. Eergisteren had ze het moeten geven. Ik had het zondagavond uit de vriezer gehaald en pas gisteravond gezien, dat ze het niet had gegeven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 10 juli 2013 @ 09:03:21 #188
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_128786470
tinu 14 maanden! *O*
gaat het nu net zo goed als bij je oudste of is het anders? (doe je ff een date-voorstel?)

KJ je mag zeker trots zijn. 8 maanden is een prima termijn en je hebt gevoed tot je je er niet helemaal goed bij voelde. Oftewel goed geluisterd naar je lichaam en dat is altijd goed. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_128787803
Wow kj, respect hoor! Je bent terecht trots! Ik denk niet dat ik het je nadoe.

Nou, om het nachtelijk gecluster een beetje te ondervangen geven we nu sinds twee dagen 's nachts als hij komt een afgekolfde fles. En jawel hoor, meneer slaapt dan intens tevreden 3 a 3,5 uur tot de volgende voeding. Ik heb dus even bij kunnen tanken, fijn :)
  woensdag 10 juli 2013 @ 10:28:43 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128788414
Oh dat is wel fijn L-E. Even wat extra slaap pakken.

Hier werkt dat trouwens hetzelfde met de late voeding. Als ik de voeding van 23.00/00.00 live geef dan komen ze de hele nacht door maar met een fles slapen ze door tot iig een uur of 5.
pi_128788834
KJ trots zijn hoor! :Y hij is er goed op gegroeid! :D

Fijn LE!

Sinds 2 nachten krijgt S snachts een papfles. Ze werd steeds rond 4u wakker en wilde dan niet meer slapen. Na pap gelukkig wel en snachts wil ze wel een fles :? Vannacht heeft ze heerlijk geslapen O+
Ze eet overdag goed en krijgt snachts bv.. misschien is de bv toch iets te weinig voor haar?
  woensdag 10 juli 2013 @ 10:45:32 #192
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128788913
LE en Zoe, wat een fijne berichten!!
  woensdag 10 juli 2013 @ 10:54:07 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128789122
Hm Zoe dat klinkt misschien wat raar na je vraag. Ik bedoelde; fijn dat ze op een papfles zo lekker slaapt :Y
pi_128789420
Zijn er hier nu ook dames die langer dan een jaar of 1 a 1,5 voeden? Ik ben benieuwd wanneer jullie weer zijn gaan menstrueren.

De achtergrond van mijn vraag: Ik geef nu ruim 3 jaar borstvoeding (aan één kindje). Sinds een maand of 2 geef ik eigenlijk nog maar één voeding per dag, daarvoor waren het er gemiddeld 2. Ik heb PCOS en heb voor mijn zwangerschap nooit een eigen cyclus gehad. Sinds mijn bevalling heb ik een aantal keer een bloeding gehad, maar ik kon niet met zekerheid zeggen of dit een menstruatie was. Als het dat was was het echt minimaal. Op dit moment ben ik overduidelijk wel echt ongesteld en weet ik zo goed als zeker dat ik een eisprong heb gehad, of in ieder geval een LH-piek rond die tijd. Nu ben ik op zoek naar de reden waarom ik 'ineens' ongesteld ben. Een van de redenen die ik kan bedenken is dat de zwangerschap mijn hormoonhuishouding heeft 'gereset' en dat ik, als ik korter of helemaal geen borstvoeding had gegeven, ik al veel eerder ongesteld zou zijn geworden. Ik vraag me af of het vaker voorkomt om zo lang geen menstruatie te krijgen als je zo lang als ik borstvoeding geeft. Ik snap dat het bij iedere vrouw anders zal zijn, maar zou toch graag wat ervaringen horen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door CrazyPrincess op 10-07-2013 11:12:03 ]
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:07:21 #195
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128789489
Klinkt idd goed :)

Hier op weg naar de dietist , kijken of we nieuwe stats krijgen :)
En wat plan gaat worden , volgens mij sowieso be spreken wat naast de BV ivm Zijn weinig eten een gepaste aanvulling/vervanging kan worden gezien de neonate en de spoon ( soort fortifier) weigerde hij compleet..
Ik hoop dat Hij is asngekomen want Hij lijkt in Zijn gezicht smaller :{
We zien het zo wel :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:10:41 #196
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128789575
Ik ben geen langvoedster (nog geen 6 maanden) maar ik was na een week of 8 alweer ongesteld. Nu niet meer door de cerazette.
pi_128790380
Is je gewicht lager CP? Ik werd overigens na 9 weken al ongesteld :')
pi_128790704
Ik voed nu bijna negen maanden en ben nog niet ongesteld geweest.

Hartstikke goed KJ! Ik twijfel ook wel eens, baal ook van dat kolven bijvoorbeeld, en kind vraagt ook nooit om de borst, maar ik zie mezelf toch nog niet stoppen.

LE, fijn dat je even hebt kunnen slapen, hoe ging het vannacht?

Mijn baby besloot vannacht opeens door te slapen van 19.30-6.30. Ik had dan weer een slechte nacht (teveel aan mn hoofd) maar dat mag de pret niet drukken. En stuwing vanmorgen, dat was ook weer een tijdje geleden.

Kun je trouwens ook kolven zonder toeschietreflex of komt dan gewoon niks/amper iets uit? Ik voel het niet altijd, maar ik heb wel het idee dat het makkelijker en sneller gaat als ik wel een toeschietreflex heb gevoeld. En als ik niks heb gevoeld, heb ik dan ook geen toeschietreflex gehad? /noob...
pi_128790711
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:36 schreef WupWup het volgende:
Is je gewicht lager CP?
Dan dan wat precies? :)

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:36 schreef WupWup het volgende:
Ik werd overigens na 9 weken al ongesteld :')
quote:
17s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:10 schreef Kyara het volgende:
Ik ben geen langvoedster (nog geen 6 maanden) maar ik was na een week of 8 alweer ongesteld. Nu niet meer door de cerazette.
Dan ben je zowat nog niet eens begonnen met ontzwangeren :o :D
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:47:53 #200
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128790756
Ik nog steeds niet maar heb ook mirena dus dat scheelt.. Kan je niet helpen dus..

Maar _O_ 3 jaar
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_128790852
na 14 maanden weer ongesteld!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128790868
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:46 schreef Mineola het volgende:

Kun je trouwens ook kolven zonder toeschietreflex of komt dan gewoon niks/amper iets uit? Ik voel het niet altijd, maar ik heb wel het idee dat het makkelijker en sneller gaat als ik wel een toeschietreflex heb gevoeld. En als ik niks heb gevoeld, heb ik dan ook geen toeschietreflex gehad? /noob...
Ik voel nooit meer een toeschietreflex, maar weet zeker dat ze er nog flink wat uit weet te krijgen. Maar dat is live dan he, met kolven kan het anders zijn. Kan me alleen echt niet meer herinneren hoe mijn opbrengst was met wel/geen toeschietreflex bij het kolven.
pi_128790975
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:47 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik nog steeds niet maar heb ook mirena dus dat scheelt.. Kan je niet helpen dus..

Maar _O_ 3 jaar
Nee, da's vasl spelen ;)

En grappig dat je _O_ doet. Ik sta er zelf niet eens bij stil eigenlijk, het is gewoon onderdeel van de dagelijkse routine :D
(Hoewel ik me natuurlijk wel ervan bewust ben dat het niet als normaal wordt gezien over het algemeen).

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:50 schreef bitterend het volgende:
na 14 maanden weer ongesteld!
En hoe vaak voedde je toen?
pi_128791050
Best veel! 'Snachts 2 soms 3 keer
en overdag was het bij wakker worden, dan als we beneden waren ook drinken, dan bij het slapen gaan, bij het wakker worden, in de middag nog 1 of 2 keer en dan na het avond eten, voor het slapen gaan :D
Ze is nu 19 maanden dus drinkt ietsje minder! vooral 's nachts drinkt ze niet meer! haleluja :')
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128791350
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:56 schreef bitterend het volgende:
Best veel! 'Snachts 2 soms 3 keer
en overdag was het bij wakker worden, dan als we beneden waren ook drinken, dan bij het slapen gaan, bij het wakker worden, in de middag nog 1 of 2 keer en dan na het avond eten, voor het slapen gaan :D
Ze is nu 19 maanden dus drinkt ietsje minder! vooral 's nachts drinkt ze niet meer! haleluja :')
Da's wel wat meer dan 1 a 2 keer per dag ja :P
Ik twijfel ook echt of in mijn geval het wegvallen van 1 van de 2 voedingen (alleen) zoiets in gang gezet kan hebben na zoveel tijd. De laatste 1,5 zal mijn hormoonhuishouding toch wel aardig uitgebalanceerd geweest zijn denk ik.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:19:41 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128791904
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:46 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dan ben je zowat nog niet eens begonnen met ontzwangeren :o :D
Geen idee, ik ben überhaupt nog nooit helemaal ontzwangert.
pi_128792198
quote:
17s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben überhaupt nog nooit helemaal ontzwangert.
Ik zie het nu ja. Vlot achter elkaar :o
pi_128793057
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:04 schreef CrazyPrincess het volgende:
Zijn er hier nu ook dames die langer dan een jaar of 1 a 1,5 voeden? Ik ben benieuwd wanneer jullie weer zijn gaan menstrueren.

De achtergrond van mijn vraag: Ik geef nu ruim 3 jaar borstvoeding (aan één kindje). Sinds een maand of 2 geef ik eigenlijk nog maar één voeding per dag, daarvoor waren het er gemiddeld 2. Ik heb PCOS en heb voor mijn zwangerschap nooit een eigen cyclus gehad. Sinds mijn bevalling heb ik een aantal keer een bloeding gehad, maar ik kon niet met zekerheid zeggen of dit een menstruatie was. Als het dat was was het echt minimaal. Op dit moment ben ik overduidelijk wel echt ongesteld en weet ik zo goed als zeker dat ik een eisprong heb gehad, of in ieder geval een LH-piek rond die tijd. Nu ben ik op zoek naar de reden waarom ik 'ineens' ongesteld ben. Een van de redenen die ik kan bedenken is dat de zwangerschap mijn hormoonhuishouding heeft 'gereset' en dat ik, als ik korter of helemaal geen borstvoeding had gegeven, ik al veel eerder ongesteld zou zijn geworden. Ik vraag me af of het vaker voorkomt om zo lang geen menstruatie te krijgen als je zo lang als ik borstvoeding geeft. Ik snap dat het bij iedere vrouw anders zal zijn, maar zou toch graag wat ervaringen horen :)
Ik werd na 11 maanden ongesteld. Dat was wel het moment dat de bijvoeding echt lekker ging lopen (en bv dus meer bijvoeding werd) en ik er 's nachts niet zo vaak meer uit hoefde. Het kwam voor mij wel op een logisch moment. Edit: ik voedde rond die tijd nog wel 5x per dag ofzo, nu met 13 maanden nog 3x meestal. Het waren vooral de nachtvoedingen die van 3-4x naar 1x gingen denk ik.

Sindsdien weer heel regelmatig elke 29/30 dagen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Phaidra op 10-07-2013 12:58:48 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128793253
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:46 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Dan dan wat precies? :)

Dan voor je zwangerschap. Gewicht, of preciezer: vetweefsel, heeft natuurlijk een grote invloed op PCOS.
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:13:09 #210
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128793776
130 gram afgevallen :{ maar tegen over laatste bezoek bij dietist ( andere) zit er groei van 400 gram in over 5 maanden dus ze is tevreden genoeg :)!

Plan van aanpak is om met het cb van hier eet spel therapie te gaan doen kijken of dat gaat helpen :)

En in tussen mag Ik NIET stoppen met Borstvoeding en afgeroomde melk blijven geven.

Keer wat anders Dan je moet stoppen of iets in die trant :D ( niet dat ik ging stoppen maar toch vind het wel komisch )
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:32:25 #211
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128794491
:) Nu 2960 gram en 48 cm. Ik was vanochtend naar het peuterbureau met Lientje, dus ik kon meneertje daar even wegen.



  woensdag 10 juli 2013 @ 13:38:40 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128794717
Mooi lijntje Juud!
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:48:09 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128795039
Mooi hoor en dat is niet eens een aangepaste curve toch ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:08:57 #214
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128795711
Nee, gewoon de normale curve gepakt, aangepast moet ik nog even naar op zoek..... Kyara? O-)
pi_128796485
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van dit (gewichts)lijntje vinden... Het zwabbert naar mijn idee een beetje terwijl lengte heel constant gaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_128796741
evenstar fijn dat jullie een plan van aanpak hebben ik hoop dat het helpt!

Lijkt me een prima lijn Mineola...hij groeit goed :)

Mooie lijn Juud.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128797083
Wat groeit hij mooi, Juud ^O^ Hoe gaat het met aanleggen? (Heb je vast ergens al verteld, maar ik heb steeds geen tijd om goed bij te lezen (en schrijven))

Sam's eerste CB-bezoekje was interessant :')
Hij groeit te hard volgens de arts (normaal was maximaal 200 gram per week) en dat hij met het lijntje van de borstvoedingscurve meegroeit (alhoewel je dat nu natuurlijk nog helemaal niet kunt zien), zegt niks volgens haar. Want de borstvoedingscurve is te breed omdat kinderen uit de hele wereld meegenomen zijn in de curve. En kinderen die te weinig aankomen door te weinig voeding (volgens haar dan) groeien volgens de ouders ook met de curve mee.
Op internet kun je alles vinden wat je wilt over borstvoeding (oftewel allemaal onzin), volgens haar.
Ze heeft zelfs een aantekening over zijn gewicht gemaakt in zijn boekje.

4865 gram


54,5 cm


Oh en:
"Ik zie dat je een snelle bevalling gehad hebt? Ja, dat kun je zien aan zijn hoofd, hij heeft een mooi rond hoofd en geen puntje!"
:') Hij is een maand ...

Verder deed hij het super goed. Ze was verbaasd dat hij al zo goed aankijkt, wat hij al vanaf het begin doet. dat hij zijn eigen hand bekijkt en dat hij zijn hoofd meeneemt als ze hem optrekt aan zijn handen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Twinkly op 10-07-2013 14:54:07 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_128797207
Prachtig Mineola!

Ik zou m op dieet zetten, Twinks :+
pi_128797329
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:51 schreef WupWup het volgende:
Prachtig Mineola!

Ik zou m op dieet zetten, Twinks :+
Nou, ze zei inderdaad dat als hij er last van krijgt dat we er dan wat aan moeten doen :') Oh en we moeten blijven aandringen dat hij een speentje neemt.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_128797337
:o o|O (voor het cb)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128797378
Ik vind het een mooi lijntje, Mineola!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_128797591
Voor onszelf gebruiken we de premature curve, net als de kinderarts. Maar nu toch maar eens de standaardcurve ingevuld en tidi, onze dysmatuur gaat zowaar richting de onderste lijn :+

Lengtecurve begint bij zes weken omdat hij eerder niet gemeten is.





Op de premature curve zit hij binnen de gemiddelden inmiddels :)
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:05:48 #223
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128797657
Twinkly, wat een malloten :'). Noor was vorige keer 300 gr in 1 week gegroeid en nu bijna 250 en wij kregen ^O^ daarvoor.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128797682
Juud, wat een mooie lijn volgt David!

Twinkly: :') Serieus, was dat een arts? :')
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:12:58 #225
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128797873
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:32 schreef Mineola het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van dit (gewichts)lijntje vinden... Het zwabbert naar mijn idee een beetje terwijl lengte heel constant gaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij heeft je mini 2x een uitstapje gemaakt naar een lijntje iets hoger, en is ie nu weer terug op de eerdere lijn :Y Prima toch?

Twinkly, dat klinkt tenenkrommend!! :X

Oh en LE en Juud: hoera!! *O*
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:40:59 #226
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128801384
Mineola als je de twee vergelijkt zie je dat het verspringt , lengte spurtje = minder gewicht aangekomen om exacte lijn te volgen en andersom gewichtssprong = minder in lengte gegroeid :)

Twinkly :o nou ja zeg!

Le ziet er goed uit.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:42:38 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128801443
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:08 schreef Juud79 het volgende:
Nee, gewoon de normale curve gepakt, aangepast moet ik nog even naar op zoek..... Kyara? O-)
u riep?

http://www.tno.nl/content.cfm?context=thema&content=prop_case&laag1=891&laag2=902&laag3=69&item_id=1321

is alleen een papieren versie. Dus even uitprinten en zelf lijntjes trekken. Wel fijn dat er verschillende zijn voor het aantal weken zwangerschap.
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:46:00 #228
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128801568
Thanks! Dan zit ie op +1 en +1, met lengte en gewicht, dat kijkt toch gelijk heel anders.... ;)
pi_128801683
Mooie curves! *O* voor jullie melk!

Ik begrijp het lb :*
pi_128802635
Tsk, Twink.. Je zou d'r maar afhankelijk van zijn qua info. Daaaaag borstvoeding. Eigenlijk is het klachtwaardig.

Mooie lijntjes!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_128809457
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:12 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Volgens mij heeft je mini 2x een uitstapje gemaakt naar een lijntje iets hoger, en is ie nu weer terug op de eerdere lijn :Y Prima toch?
Ah, dat kan natuurlijk ook... Ik zag het als steeds verder van z'n lijntje afwijken, maar die twee kunnen natuurlijk ook de afwijkingen zijn ipv de trendlijn 8)7

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Mineola als je de twee vergelijkt zie je dat het verspringt , lengte spurtje = minder gewicht aangekomen om exacte lijn te volgen en andersom gewichtssprong = minder in lengte gegroeid :)

Ik zie het inderdaad! Thanks!

Twinkly, echt... :X wat een idioot.

En een mooi lijntje, LE! Hij gaat goed!
pi_128816117
Mooie curves Juud, Minneola & LE.

Wat een achterlijk verhaal LE.

Crazy Princess, hier 14 maanden bv en nog niet ongesteld, maar slik ook Cerazette.

Evenstar, fijn van de plan van aanpak. Hopelijk komt je jochie dan weer mooi aan.

Davinia, vind het bv geven nu eigenlijk heel anders dan bij de 1e. Bij de 1e heb ik denk ik mijn productie aan het begin minder goed gestimuleerd door verkeerde adviezen, mijn 1e baby was veel sneller klaar met nachtvoedingen en beet. Deze keer meer nachtvoedingen en knijpen in mijn borst, maar haast geen bijten ondanks dat hij tanden krijgt.

Tot welke leeftijd van je baby kolfden jullie eigenlijk en hoeveel uur zat er dan tussen voedingen? Ik geef om 8 uur bv en dan pas weer rond 19.30 uur en die is meestal kort en stressvol, want dan gaan we bijna aan tafel. Dus ik durf het kolven nog niet zo goed op te geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128824914
Volgens mij heb ik een borstontsteking te pakken. Heb koorts (39.6 vannacht) mijn rechter borst doet zeer en er zit een rode plek op. Ik heb Luuk net die kant laten leeg drinken en heb nog gekolfd daarna. Ik kon met kolven niet masseren omdat die plek onder de schelp zit.
*poef* nu is het weg
  donderdag 11 juli 2013 @ 07:51:34 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128824943
Oh no KJ... wat naar! Hopelijk was dit voldoende, beterschap!
pi_128825385
Ik zag prachtige curves voorbijkomen! ^O^

KJ, wat rot. Gaat het afbouwen wat te snel? Het hielp bij mij ook om eerst goed warm te maken en te masseren (echt heel hard knijpen en rollen tot de harde plek merkbaar zachter werd) voor het kolven. Beterschap in ieder geval!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:01:28 #236
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128825707
Oh geds ;(
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:04:28 #237
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128825763
Mijn ventje wil aan de borst drinken en het lukt hem ook. *O*
Gisteravond de vierde poging sinds we thuis zijn en opeens hapt ie en begint fanatiek te zuigen. Al vrij snel kwam er melk en kreeg ie ook wat binnen. Daarna wel nog fles gegeven want we gingen de nacht in.

Vanochtend weer aangelegd en weer drinken, dit keer was ie veel rustiger, gisteravond nog wat maaien met zijn armen, nu lag ie rustig te drinken. Er ging flink wat melk naar binnen voor zover ik kon horen. Uit een borst laten drinken en nu wacht ik even af wat ie wil, of ie gewoon slaapt of al snel zich weer zal melden voor melk. Ik ga maar eens een dagje om de twee uur (of eerder) aanleggen en kijken hoe het gaat en hier en daar evt nog wat afgekolfde melk. Wel een beetje eng hoor....

  donderdag 11 juli 2013 @ 09:05:11 #238
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128825787
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 07:47 schreef kaatjejannie het volgende:
Volgens mij heb ik een borstontsteking te pakken. Heb koorts (39.6 vannacht) mijn rechter borst doet zeer en er zit een rode plek op. Ik heb Luuk net die kant laten leeg drinken en heb nog gekolfd daarna. Ik kon met kolven niet masseren omdat die plek onder de schelp zit.
Oh jakkes.....wat naar zeg. Beterschap, ik hoop dat je er snel vanaf bent... :*
pi_128826072
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 07:47 schreef kaatjejannie het volgende:
Volgens mij heb ik een borstontsteking te pakken. Heb koorts (39.6 vannacht) mijn rechter borst doet zeer en er zit een rode plek op. Ik heb Luuk net die kant laten leeg drinken en heb nog gekolfd daarna. Ik kon met kolven niet masseren omdat die plek onder de schelp zit.
Direct stoppen met afbouwen en de borst leeg-leger-leegst maken. Goed warmen voor en tijdens de voeding en de harde plek goed meemasseren. Paracetamol tegen de koorts en pijn. Koelen na de voeding. Zo vaak als mogelijk voeden zolang je er nog niet helemaal vanaf bent.
pi_128826097
Juud, wat gaan jullie goed!
pi_128826436
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:20 schreef WupWup het volgende:

[..]

Direct stoppen met afbouwen en de borst leeg-leger-leegst maken. Goed warmen voor en tijdens de voeding en de harde plek goed meemasseren. Paracetamol tegen de koorts en pijn. Koelen na de voeding. Zo vaak als mogelijk voeden zolang je er nog niet helemaal vanaf bent.
Dank je.
Ik heb nu de kinderen op de opvang. Moet ik dan nu het normale kolf schema aan houden? Ik kolf op werkdagen rond 11, 14 en 17.
komt dit nu door het laten vallen van 1 voeding? Het is wel de borst die het minst favoriet is van Luuk. Mee masseren heb ik wel geprobeerd,maar Luuk stopte gelijk met drinken. Die vingers van mama waren veel leuker...
*poef* nu is het weg
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:39:23 #242
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128826470
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:22 schreef WupWup het volgende:
Juud, wat gaan jullie goed!
Ja, opeens heeft ie het door en voldoende kracht om een TSR op te wekken en de borst vacuüm te zuigen.

(Ik was van de week toch wel een beetje bang dat het hem niet zou lukken of dat ie niet zou willen. Dat kolven vind ik zoooo stom en naar, ik zou het gerust volhouden hoor maanden lang, maar niet met plezier, de borst geven doe ik wel met plezier.)
pi_128827158
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:31 schreef Tinuviel het volgende:
Mooie curves Juud, Minneola & LE.

Wat een achterlijk verhaal LE.

Crazy Princess, hier 14 maanden bv en nog niet ongesteld, maar slik ook Cerazette.

Evenstar, fijn van de plan van aanpak. Hopelijk komt je jochie dan weer mooi aan.

Davinia, vind het bv geven nu eigenlijk heel anders dan bij de 1e. Bij de 1e heb ik denk ik mijn productie aan het begin minder goed gestimuleerd door verkeerde adviezen, mijn 1e baby was veel sneller klaar met nachtvoedingen en beet. Deze keer meer nachtvoedingen en knijpen in mijn borst, maar haast geen bijten ondanks dat hij tanden krijgt.

Tot welke leeftijd van je baby kolfden jullie eigenlijk en hoeveel uur zat er dan tussen voedingen? Ik geef om 8 uur bv en dan pas weer rond 19.30 uur en die is meestal kort en stressvol, want dan gaan we bijna aan tafel. Dus ik durf het kolven nog niet zo goed op te geven.
Tinu E (weekje ouder dan L) drinkt op werkdagen 's ochtends rond 6 uur, 's avonds rond 20 uur en twee á drie keer 's nachts waarvan meestal 2 keer heel kort alleen om weer bij mama in slaap te vallen. Op werkdagen kolf ik ergens tussen 13 en 15 een keertje. Als ik thuis ben drinkt hij overdag ook nog 1 á 2 keer.

Wat een verhalen weer over het consultatiebureau... Staat wel heel erg in contrast met wat Evenstart schreef dat ze juist het advies kreeg zeker niet te stoppen. Wel fijn dat er een plan is voor O.

KJ beterschap.

Juud wat goed van jullie en die foto O+
  donderdag 11 juli 2013 @ 11:39:15 #244
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128829328
Roosje van haar collega paar maanden terug moest Ik stoppen iig minderen en laten huilen :')

Oliver heeft infant anorexia en dat moet aangepakt worden dat staat Los van Borstvoeding :)!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_128830630
Wat een mooie curves allemaal, mineola ik vind hem er ook keurig uitzien, le wat gaat ie mooi hard omhoog, en juud ook, valt ie nou nu al gewoon binnen de normale curve!? Wat goed!

Oh en stomme cb-arts bij twinkly.

Ik heb ook nog een vraagje ook al hoor ik hier niet meer. Ik ben met 6 maanden de bv gaan afbouwen en was met 8 maand helemaal afgebouwd. Nu net 9 maanden cb controle gehad. Als ik nou lengte + gewicht invul dan kom ik op bv.com op een heel gewoon lijntje uit, precies zoals het hoort zeg maar. Maar als ik de groeigids invul dipt ie behoorlijk naar beneden. Is dat normaal? Want eigenlijk krijgt ie dus al best lang kv nu. Moet ie dan ook op dat lijntje meegroeien?
pi_128830808
Curves geven gemiddelden weer. De who-curve is gebaseerd op borstgevoede kinderen over heel de wereld. In principe geeft deze curve dus de fysiologische (normale) groei weer.
De curve van het consultatiebureau is gebaseerd op de gemiddelde groei van alle Nederlandse (of westerse?) kinderen sinds, ik dacht, de jaren 70. Grotendeels kunstgevoede kinderen, zeker na drie maanden.
Persoonlijk zou ik er altijd naar willen streven de who-curve te volgen ongeacht de soort voeding, omdat dat weergeeft hoe het volgens onze biologie zou moeten zijn.
pi_128830839
Kj, als je vaker kunt kolven, zou ik het wel proberen om die ontsteking eruit te krijgen. Hoe gaat het?
pi_128830992
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:24 schreef WupWup het volgende:

Persoonlijk zou ik er altijd naar willen streven de who-curve te volgen ongeacht de soort voeding, omdat dat weergeeft hoe het volgens onze biologie zou moeten zijn.
*O* Dankjewel, toch opgelucht :@
pi_128831557
Wat goed dat D. al aan de borst drinkt Juud!! _O_ En spannend ook idd, maar je merkt vast snel genoeg of (meer) bijvoeding nodig is. Succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:45:30 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128835456
KJ, sterkte :*

Juud, wat fijn!

Ik heb vandaag in een cafe gevoed (in een hoekje gaan zitten) en al voedend mijn bestelling opgegeven. Het viel me al wel op dat de jongen het heel normaal leek te vinden en ze waren best wel kindvriendelijk, ook al waren er best wel wat zakenlui aan het lunchen. Eenmaal buiten zag ik op de deur een grote sticker van VBN staan :D
pi_128837668
KJ
Beterschap

Juud *O*!

Kyara wat goed!

Tinu
Ik heb al een tijd niet meer gekolft (tenzij pijnlijke borst) en verder op S haar verzoek. de laatste tijd drinkt ze weer alleen svonds/ snachts (vanaf 22:00 tot 7:00). Alleen als ze weinig uit haar drinkbeker heeft gedronken leg ik haar op mijn verzoek aan. Kolven vind ik zelf niet nodig om de productie op peil te houden.
pi_128837808
Juud, wat heerlijk! O+

KJ, hoe gaat het nu? Beterschap!

Kyara, fijn dat je daar op je gemak hebt kunne voeden. :)

Tinu: ik kolf hier ook nog steeds op mn werk, niet zozeer voor mijn productie maar ook omdat ik op een gegeven moment ook echt stuwing heb.

13 maanden vandaag O+ en het wordt alleen maar leuker! Ze gebaart nu drinken als ze wil drinken O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 11 juli 2013 @ 18:04:15 #253
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128842187
Sterkte met de borstontsteking kj, lijkt me geen pretje! Maar je hebt goede tips gekregen volgens mij :).

Hier dag 2 weer zonder poep. Ik kan er maar niet aan wennen :'). Het voelt zo onnatuurlijk voor me.

En sinds gister m'n eigen nieuwe kolf in gebruik en dat gaat goed. Doe er wel wat langer over helaas, maar het lijkt erop dat ik wel de gebruikelijke hoeveelheden haal. Kolf nu doorgaans ergens tussen de 850-1050 ml per dag met ca. 7-8 sessies. Voorlopig is dat gelukkig genoeg om haar volledig op bv te laten draaien :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128842525
Ik heb vanmorgen contact gehad met de huisarts. Die schrijft liever geen antibiotica voor. Hij gaf me de tip om kwark kompressen te gebruiken. Ik ben vandaag dus gaan warmen voor het kolven, kolven en daarna een kwark kompres erop. Ik wilde vaker kolven dan normaal, maar viel 2 keer in slaap. Ik heb dus rond de normale tijden gekolfd. Mijn koorts is minder, en de pijn ook.
Ik heb vanmiddag ook contact gehad met een lactatiekundige. Ze gaf aan dat ik op de goede weg ben. Ik ga pas weer afbouwen als dit over is. Ze gaf ook aan dat dit warschijnlijk vette pech is. Ik heb pas 1 voeding laten vallen, en ook pas 2 dagen.
*poef* nu is het weg
  donderdag 11 juli 2013 @ 18:44:23 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128843317
Goh das inderdaad zuur KJ :{

XM, fijn dat je eigen kolf ook werkt! Welke heb je?

Kyara openbaar! ^O^
  donderdag 11 juli 2013 @ 18:49:02 #256
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128843450
Mijn kind drinkt op een hele dag opvang maar ca 250cc borstvoeding, dat is best weinig toch? :?

Ben benieuwd hoe ze eind deze maand gegroeid is :Y
  donderdag 11 juli 2013 @ 19:04:46 #257
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128843881
Dat vind ik niet zoveel idd LB. Noor zat tussen 9-5 rond de 450.

Ik heb de Medela Freestyle. Duur, maar wel geschikt voor intensief kolven. Ik denk dat ze niet meer aan de borst komt, dus dan wordt het zeer voorlopig kolven kolven kolven en dan is deze toch wel het beste dacht ik.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128844876
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:45 schreef Kyara het volgende:
KJ, sterkte :*

Juud, wat fijn!

Ik heb vandaag in een cafe gevoed (in een hoekje gaan zitten) en al voedend mijn bestelling opgegeven. Het viel me al wel op dat de jongen het heel normaal leek te vinden en ze waren best wel kindvriendelijk, ook al waren er best wel wat zakenlui aan het lunchen. Eenmaal buiten zag ik op de deur een grote sticker van VBN staan :D
^O^ goedzo!!

Ik voed met 19 maanden nog steeds in het openbaar en nog nooit gekke opmerkingen gehad of mensen die raar keken ofzo!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 11 juli 2013 @ 19:55:14 #259
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_128845415
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:49 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn kind drinkt op een hele dag opvang maar ca 250cc borstvoeding, dat is best weinig toch? :?

Ben benieuwd hoe ze eind deze maand gegroeid is :Y
Harry dronk op het laatst op een dag van 7 uur ook nog steeds maar max 180ml.
En die was toen al een jaar :D

Bv in het openbaar. Ik doe het ook nog steeds als het zo uitkomt. :Y
Maar het komt niet zo vaak meer voor.
Ik redeneer maar zo: hoe normaler ik/wij er over doen, hoe normaler de omgeving er mee omgaat.
  donderdag 11 juli 2013 @ 19:55:49 #260
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_128845428
kj, wat balen zeg van je bo!
Snel opknappen hoor!
pi_128845796
Kj beterschap!
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik kolf sinds maand 10 niet meer. Het lukte ineens niet meer en ik had er geen zin meer in.
Kyara goed zeg :)

Naar het cb geweest, nieuwe stats van 11 maanden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_128846773
Netjes SE ^O^

KJ balen, beterschap :{

quote:
1s.gif Op [url=http://forum.fok.nl/
topic/1991683/6/50#128843450]donderdag 11 juli 2013 18:49[/url] schreef LadyBlack het volgende:

Mijn kind drinkt op een hele dag opvang maar ca 250cc borstvoeding, dat is best weinig toch? :?

Ben benieuwd hoe ze eind deze maand gegroeid is :Y
Stukken meer dan de mijne op die leeftijd. Zolang ze het 's avonds inhaalt is het prima.

Bitterend ik krijg nu al van sommige mensen preventief commentaar op anderen die langvoeden. -O-
pi_128847441
Ophelia :o echt?! :N
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 11 juli 2013 @ 20:54:59 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128847608
Ja, ik vind het ook steeds makkelijker worden om in het openbaar te voeden. Mijn moeder was er bij en zij zei ook dat het er zo discreet uitzag dat je het niet eens door zou hebben als je niet heel goed zou kijken.

Mijn moeder stond niet helemaal achter de bv en het kolven en zo (wel in het begin maar ze zag hoeveel het van me vroeg). Laatst zei ze dat ze nu begreep waarom ik bv zo belangrijk vond want ze spugen een stuk minder van moedermelk dan van de kv. O+
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:02:07 #265
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128847877
Da's tof van je moeder O+

Ik kan ook heel discreet voeden inmiddels :Y Er bestaat gewoon goeie kleding voor!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ophelia, seriously? :') :{w
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:04:46 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128847970
Dat is inderdaad heel discreet. Waar heb je dat shirtje gekocht?

En wat is je meisje lang!
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:06:04 #267
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128848034
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:04 schreef Kyara het volgende:
Dat is inderdaad heel discreet. Waar heb je dat shirtje gekocht?

En wat is je meisje lang!
Hema :D

En ja, ze is 61 cm bij 5 kilo 8)7, mn schrieltje O+
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:07:41 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128848115
Zijn het 2 shirtjes of is het echt een voedingsshirt?

Ja, dat is wel lang. Hier bijna 6 kg bij 59 cm of zo. Propje.
pi_128848202
Heeft iemand nog tips hoe ik gekolfde melk een beetje ruimtebesparend kan invriezen?
We hebben een kleine vriezer, dus alles in van die aventpotjes gaat niet lukken.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:11:52 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128848329
In zakjes?
pi_128848370
Ijsblokzakjes of bakjes met deksel? Milk trays?
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:13:45 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128848412
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:07 schreef Kyara het volgende:
Zijn het 2 shirtjes of is het echt een voedingsshirt?
Nee is gewoon 1 voedingssinglet van de mama basics :)
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:15:12 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128848479
hmmm, even hema.nl aanslingeren. Thanx!
pi_128848496
LB O+ mooi!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:17:36 #275
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128848576
Lange dame idd LB! En wat ze drinkt valt dus wel mee! Ivm Noor is het wel minder, maar dat is dan ook wel een spekkie :'). 4774 gister. Denk dat ze over twee weken de 5 kg wel heeft aangetikt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:20:14 #276
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128848695
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:15 schreef Kyara het volgende:
hmmm, even hema.nl aanslingeren. Thanx!
Al een hele tijd niet meer te krijgen...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:23:39 #277
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128848857
quote:
9s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:20 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Al een hele tijd niet meer te krijgen...
Ik heb m gewoon uit het rek gevist.
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:24:30 #278
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128848904
O+ LB
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:28:37 #279
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128849089
Ik heb 2 weken terug shirts van Drommels besteld, drie korte mouw en een lange mouw, ik vind ze heel prettig zitten. Wel een redelijk strak model, maar dat kan ik na de afgelopen weken wel aardig hebben. :')

Voeden doe ik overal als het nodig is, tot ongeveer 10 maanden. Dan doe ik het nog wel gerust ergens op bezoek, maar niet meer in het openbaar wegens rondkijken, althans bij Lientje dan. Verder vind ik ook dat als mij prup iets anders kan drinken, dat de bv dan ook thuis kan en niet perse onderweg.

Mijn ventje heft heel de dag uit de borst gedronken, resultaat is een tevreden kind, wat wel veel boert en windjes laat. Hij hapt toch wel nog veel lucht naar binnen, gelukkig geen pijnlijke krampjes ervan. Gedronken om 08.00-11.30-13.00-15.30-19.00 tot nu toe...dus zometeen nog en dan hoop ik twee keer in de nacht. Hij maakt wel flink lange slaapjes, maar komt wel zelf telkens om eten na verloop van tijd. Ik vind hem zo'n knapperd... O+
pi_128849312
LB wat een fijne foto O+

Juud, een tevreden mini O+

quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:09 schreef Piekie81 het volgende:
Heeft iemand nog tips hoe ik gekolfde melk een beetje ruimtebesparend kan invriezen?
We hebben een kleine vriezer, dus alles in van die aventpotjes gaat niet lukken.
Ik vind de MilkTrays ideaal, je hebt wel even wat ruimte nodig voor het invriezen, maar voor het bewaren is het ideaal.
pi_128850013
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
LB wat een fijne foto O+

Juud, een tevreden mini O+

[..]

Ik vind de MilkTrays ideaal, je hebt wel even wat ruimte nodig voor het invriezen, maar voor het bewaren is het ideaal.
Weer zoiets waar ik achteraf veel eerder mee had moeten beginnen... Maar gewone diepvrieszakjes werken ook prima. Iets lastiger verdelen misschien.
pi_128850051
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:28 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb 2 weken terug shirts van Drommels besteld, drie korte mouw en een lange mouw, ik vind ze heel prettig zitten. Wel een redelijk strak model, maar dat kan ik na de afgelopen weken wel aardig hebben. :')

Voeden doe ik overal als het nodig is, tot ongeveer 10 maanden. Dan doe ik het nog wel gerust ergens op bezoek, maar niet meer in het openbaar wegens rondkijken, althans bij Lientje dan. Verder vind ik ook dat als mij prup iets anders kan drinken, dat de bv dan ook thuis kan en niet perse onderweg.

Mijn ventje heft heel de dag uit de borst gedronken, resultaat is een tevreden kind, wat wel veel boert en windjes laat. Hij hapt toch wel nog veel lucht naar binnen, gelukkig geen pijnlijke krampjes ervan. Gedronken om 08.00-11.30-13.00-15.30-19.00 tot nu toe...dus zometeen nog en dan hoop ik twee keer in de nacht. Hij maakt wel flink lange slaapjes, maar komt wel zelf telkens om eten na verloop van tijd. Ik vind hem zo'n knapperd... O+
Wat goed Juud!
pi_128850293
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:02 schreef LadyBlack het volgende:
Da's tof van je moeder O+

Ik kan ook heel discreet voeden inmiddels :Y Er bestaat gewoon goeie kleding voor!

Ophelia, seriously? :') :{w
Kiektan, na al die moeite die je hebt gedaan, en nu dan zomaar je meisje aan de borst in het park alsof het niets is!!! O+

Goed shirtje inderdaad trouwens!
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:53:08 #284
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128850342
quote:
9s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:20 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Al een hele tijd niet meer te krijgen...
ik zie ook niks op hema.nl. Überhaupt geen voedingskleding.
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:20:21 #285
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128851728
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:52 schreef Mineola het volgende:

[..]

Kiektan, na al die moeite die je hebt gedaan, en nu dan zomaar je meisje aan de borst in het park alsof het niets is!!! O+
Ja O+

Ik denk dat ik deze foto naar mn kraamhulp stuur :)
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:21:26 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128851795
Juud wat gaat t goed!! _O_

XM, Noor groeit lekker zeg :9
pi_128852479
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:20 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja O+

Ik denk dat ik deze foto naar mn kraamhulp stuur :)
En ophangen boven je bed voor als je ooit weer ergens onzeker over bent!
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:54:41 #288
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128856105
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:35 schreef Mineola het volgende:

[..]

En ophangen boven je bed voor als je ooit weer ergens onzeker over bent!
^^

Ik laat het erbij met Noor. Ik kolf wel verder. Heel af en toe probeer ik het nog. Ze drinkt wel, maar heel traag en valt nog steeds in slaap. Laatst dronk ze vrij aardig, ik dus helemaal enthousiast. Maar niet het gevoel dat ze m'n borst leeg had. Dus nog even aan de kolf en er kwam idd nog wel veel uit. Mss 20-30 cc minder dan normaal. Tja dat zet geen zoden aan de dijk natuurlijk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:50:54 #289
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128860314
Ik vind het zo jammer voor je XM... -O-

Misschien later he :* Maar voor nu mag Noor blij zijn met dr moeder die dan maar fulltime voor haar kolft _O_
pi_128860520
Dat is balen KJ. Beterschap!

LB, lijkt me wel weinig, ja. Weigert ze dan echt meer te drinken? Misschien zijn er baby's die geen of te weinig honger voelen en daardoor te weinig drinken? Of kan het door pijn/ spruw etc komen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 12 juli 2013 @ 07:53:31 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128860707
Geen idee Tinu. De leidsters gaven aan dat ze na 80cc wel genoeg heeft, en dat klopt meestal ook wel. Maar ik ga vandaag vragen of ze een fles extra willen geven :Y
pi_128860819
Ik hoorde deze week van een kennis wiens dochter van vier maanden nog maar vier keer bv krijgt. Slaapt van 21-7, geen bijvoeding. Ik vond het nogal weinig, of ligt dat aan mij?

LB, ik vind het ook niet zoveel, maar ik ben 180 per voeding gewend. Dus ik vind het al snel niet veel :+ Als je genoeg melk hebt zou ik idd ook vragen of ze een extra fles aanbieden. Vraagt ze er zelf om? T is zowel voor hen als voor je dame een kwestie van uitzoeken wat werkt nog natuurlijk.

XM, hoe oud is Noor nu? Het kan altijd nog he? Beessie Jen heeft bij de oudste ook maanden gekolfd en daarna nog maanden succesvol live gevoed. Maar ik snap je wel hoor. Top in elk geval dat je wil blijven kolven! :*
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:38:44 #293
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128861137
Ze is dinsdag 7 weken :)

En dag drie zonder poep. Hoop dat er vandaag wat komt, want volgens mij heeft ze er wel last van ;(. Lag te kreunen vanochtend en net huilen na de voeding. Meh.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128861309
XM, mijnes kon pas met drie maanden live drinken, en nu al elf maanden bv. Komt goed! Top dat je t blijft proberen :)
pi_128861748
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:08 schreef Mineola het volgende:
Ik hoorde deze week van een kennis wiens dochter van vier maanden nog maar vier keer bv krijgt. Slaapt van 21-7, geen bijvoeding. Ik vond het nogal weinig, of ligt dat aan mij?
Het is weinig, maar het kan wel. Heb het een keer eerder gehoord bij een borstvoedingsbijeenkomst van mijn lk. Zolang het kindje goed groeit lijkt het me geen probleem. Dan tankt ze zich gewoon heel vol bij een voeding. Maar het is wel uitzonderlijk...

LB, bij ons begon het ook met 3x 80 op het kdv, maar na een week of twee was dat al omhoog gegaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 12 juli 2013 @ 09:25:50 #296
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128861895
Ik denk dan wel, ben je niet alsnog bezig met het oprekken vd maag van je kind? Dat is toch ook een groot voordeel van bv, dat ze vaker kleine beetjes eten ipv een aantal grote flessen per dag.

Mijn ventje kwam om 22.15- 01.00- 03.30- 05.00 en om 07.30 uur.... :O c_/
Men, dat was ik even vergeten hoe dat is....brak opstaan. ;)

Vanochtend wou ie niet aan de borst, krijsen en overstrekken, zo sneu....
Na even proberen maar wat gekolfde melk opgewarmd en uit de fles gegeven, blij kind en nu rustig slapend. Vandaag komt mijn moeder een deel van de dag, dan kan ik even in alle rust boven voeden, hopen dat dat helpt om het beter op de rit te krijgen.
pi_128862278
Ik denk dat ik door gister de rust, het kolven, het warmen en de koude kwark kompressen de ontsteking goed te lijf ben gegaan. Ik voel me een stuk beter. De rode plek is weg en de borst voelt alleen nog beurs aan. Net alsof hij enorm blauw is. Ik denk dat ik het afbouwen even laat voor wat het is, en dan weer begin daarmee als de borst weer goed voelt.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:11:29 #298
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128862850
Fijn KJ, dat het beter lijkt te gaan, wel een gedoe omdat je natuurlijk alsnog wil afbouwen, ik hoop voor je dat het dan wel goed zal gaan.
pi_128863253
Volgens de lactatiekundige en de huisarts was het dikke pech en toeval dat het nu net is. Het heeft ws weinig met het afbouwen te maken.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:21:58 #300
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128866672
Fijn KJ!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:22:08 #301
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128866678
En dicht
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')