Dat is het iddquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:59 schreef Morretje het volgende:
Dat is in elk geval voor jezelf erg vermoeiend. Hoe ziet 24 voeden eruit? Welk gedrag vertoont ie wanneer?
Nou, dat werkte vanavond nog niet.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:57 schreef laziness het volgende:
Ik denk dat je zal zien dat de vraag om een nieuwe voeding na een flesje kv langer duurt. Wat natuurlijk ook moet want kv heeft een maximum.
Hoeveel fv geef je?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou, dat werkte vanavond nog niet.Althans, half 5 voeding gehad en toen half 7 er weer om vragen. Nu weer anderhalf uur verder en hij huilt. Tja, dan is het even gokken of het nu honger is of wat anders.
Ik heb dat gelukkig geen 10 weken al maar nu zo'n anderhalve week dat ze vanaf 2 tot een uur of 8 aan de borst ligt. Gewoon bij me is ook niet genoeg dan gaat het luchtalarm af. En als ik dan om 8 uur denkt: ik prop er maar een fles bij in dan sabbelt ze aan de speen om hem er uit te gooien en dus niet te drinkenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:14 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat is het idd
Ik voed op verzoek: hij wil overdag ook vaak drinken, om de 2 a 3 uur. Langer dan 3,5 uur heeft er nooit tussen gezeten. Een voeding overdag duurt een 15 a 20 minuten. Hij drinkt goed, krachtig, krijgt naar mijn idee genoeg binnen. Groeit ook goed: geboortegewicht 1545 gram, nu bij tien weken 3800.
s Nachts wil hij het liefst uren achter elkaar aan die borst hangen. Dacht ook dat het mamahonger kon zijn, maar gewoon op me liggen is niet genoeg, hij blijft zoeken. Vanaf middernacht tot een uur of 6 in de ochtend zijn we ermee bezig. En dan komt er weer het dagritme van ongeveer elke 2 a 3 uur (tussendoor slaapt hij, of zit aan ons vast geplakt).
Haal je hem er dan niet zelf voor die tijd uit voor een voeding? Dat zou ik denk ik doen! Of ligt ie in een cosleeper?quote:Op zondag 7 juli 2013 23:34 schreef Tinuviel het volgende:
Hier komt meneer standaard 20-30 minuten nadat ik in bed ben gaan liggen onafhankelijk van hoe laat het dan is.
Hmm, zo ging het hier in het begin ook. Het is ook wel heel erg wennen voor je mini (en voor jou ook!). Volgens mij ging dat over toen ik meer voedingen ging vervangen maar ik herinner het me niet zo goedquote:Op maandag 8 juli 2013 08:35 schreef vencodark het volgende:
Vraagje. Ik ben dus sinds zaterdag bv aan het afbouwen. Heb toch besloten er volledig mee te stoppen. Met kolven wordt het straks teveel gedoe denk ik.
Anyway, hij krijgt nu steeds eind vd middag een flesje. Nu begon hij anderhalf uur te huilen en leek niet echt te troosten. Op den duur maar even de borst gegeven.
Is dit nou wel goed? Want ik twijfelde of op die manier het flesje wel zin gehad heeft en ik het afbouwen zo niet vertraag of in de weg zit.
Ja, dat weet ik inderdaad. De borst had ik dan ook gegeven toen hij na een half uur nog onrustig was. En hij dronk toen amper een paar minuten. Maar ik denk dan zo: stel dat hij echt honger heeft, dan loop ik hem te troosten terwijl hij gewoon wil eten.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:30 schreef WupWup het volgende:
Alles wat in zijn maag zit wat geen moedermelk is, zorgt voor verminderde vraag naar borstvoeding. Alleen, borstvoeding is niet alleen maar melk. Het is ook troost, geborgenheid, voldoening van zuigebehoefte, rust... En dat vervang je niet met de fles, maar moet je anders gaan opvangen. Dat zal misschien even zoeken gaan worden.
Nee, dat is ook zo. Probeer ook alleen maar mee te denken, was even vergeten dat dit niet iets is van de laatste tijdquote:Op maandag 8 juli 2013 15:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Uhm niet echt... Maar zou dat dan zo een verschil uit maken na ruim 19 mnd?
De fles kan ie vrij makkelijk drinken in 15-20 minuten, soms helemaal wakker, maar vaak de helft wakker, de helft met ogen dicht. In het ziekenhuis Difrax met prematuur speen van Dr Brown Thuis heb ik de nieuwe Avent fles Natural, met een speen met een gaatje. Dat drinkt iets makkelijker, dus idd de hoop dat ie minder moe is. In het ziekenhuis was ie na de fles knock out, nu dut ie even in tijdens de tweede helft en is ie na de fles nog zo 20 minuten wakker.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:10 schreef Morretje het volgende:
Jeeeej Juud! Hoera, David is thuis!
Je zegt dat je iets meer in de fles doet, maar wat gebeurt er als je ietsje minder doet? Is hij dan misschien minder moe na de fles zodat hij kan oefenen? Welke speen gebruik je?
Ja dragen, vanochtend gedaan, na 5 minuten begon ie te huilen.....weer in zijn wiegje gelegd en nu slaapt ie alweer anderhalf uur. Daar sta ik dan met mijn goede gedrag...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:17 schreef WupWup het volgende:
Wat heerlijk dat je zoon thuis is, Juud! Veel huid op huid contact, veel dragen en veel geduldHeb je contact met een lk of de VBN/LLL?
Wat fijn dat hij thuis is!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:26 schreef Juud79 het volgende:
Ik geef het wel even de tijd, hij is nu 36 weken (als ie nog in de buik zou zitten) dus nog heel jong. Ga gewoon veel oefenen, niets forceren en kijken hoe het de komende dagen gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |