abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:14:27 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128513521
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:05 schreef Phaidra het volgende:
Vooral na de 6 weken - 3 maanden werden zo de regeldagen gemist en de productie werd niet aangepast naar de nieuwe behoefte. Dus had een moeder plotseling niet voldoende melk meer of werd gezegd dat er niet voldoende voedingsstoffen in zat.
Heerlijk als dingen zo duidelijk verklaard kunnen worden _O_
pi_128515953
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:05 schreef Phaidra het volgende:
Productiedips kunnen verschillende oorzaken hebben: ziek, moe, stress, komende ongesteldheid, niet voldoende eten/drinken, te weinig aanleggen/kolven.

In de vorige generatie werd het voeden op de klok heel erg gepromoot, kinderen moesten maar snel een ritme hebben. Vooral na de 6 weken - 3 maanden werden zo de regeldagen gemist en de productie werd niet aangepast naar de nieuwe behoefte. Dus had een moeder plotseling niet voldoende melk meer of werd gezegd dat er niet voldoende voedingsstoffen in zat. Tegenwoordig weten we wel beter, maar probeer daar onze ouders maar eens van te overtuigen ;). Gewoon langs je heen laten gaan dus!!

Mijn moeder verkondigt ook tegen iedereen dat zij echt geen melk meer had na een week. En dat I. niet doorslaapt komt ook door de bv. En zonder echte reden kreeg ik ook vaak te horen dat zo lang bv geven toch veel te zwaar was voor me?? Je went eraan :+.
Wat herkenbaar! Mijn moeder vond voeden op verzoek ook maar raar. Haar was geleerd iedere 3 uur 10 minuten links en dan 10 minuten rechts en thats's it! Raar hoe alles met de tijd verandert. Kan me niet voorstellen dat ze het vroeger toen er nog geen klokken waren anders deden dan nu :)
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:15:48 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128516376
Ik probeer er niet naar te luisteren, maar ti's wel lastig. Zo vindt ze ook dat het niet wakker worden van Noor een duidelijk teken is dat het kind toe is aan de nacht doorslapen. En ik vind van niet en zeg dat ik dat geen goed idee vind. En dan krijg ik: 'ach, dat deden we met jou ook en jij leeft toch ook nog / bent toch ook groot geworden?' Etc etc.

En de nieuwe kolf nog niet in gebruik hoor! Moet eerst 24u opladen en nu m'n productie ff prut is, gebruik ik nog ff de huurkolf, die gaat morgenmiddag terug. Nouja en anders is ie snel genoeg weer gehuurd nietwaar?

Babyacne.. Ja geen idee :'). Laat het morgen gewoon zien op het cb. Hoor het wel. Ze heeft geen koorts en is niet ziekig ofzo, alleen nu al tijd knockout want ze is de hele dag een beetje aan het sputteren geweest met weinig lange slaapjes. Volgens m'n app zit ze in haar 1e sprongetje.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:20:37 #29
381212 Gulara
From the future
pi_128516680
Hier wordt ook niet doorgeslapen hoor. En dat vinden we allebei niet erg.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:27:39 #30
381212 Gulara
From the future
pi_128517107
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik probeer er niet naar te luisteren, maar ti's wel lastig. Zo vindt ze ook dat het niet wakker worden van Noor een duidelijk teken is dat het kind toe is aan de nacht doorslapen. En ik vind van niet en zeg dat ik dat geen goed idee vind. En dan krijg ik: 'ach, dat deden we met jou ook en jij leeft toch ook nog / bent toch ook groot geworden?' Etc
Dat soort zinnen zijn zulke dooddoeners. Dan kun je alles wel goedpraten. Daarbij is dit jouw baby en mag jij besluiten hoe je daar mee om gaat. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. :* misschien makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk
  woensdag 3 juli 2013 @ 05:05:21 #31
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128525729
The latest: kaken op elkaar klemmen terwijl je je hoofd heen en weer zwaait :X

Alles om maar te laten blijken dat de melk niet snel genoeg je mond instroomt :{w
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:23:28 #32
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128526611
oh ja, die is hier ook favoriet. De tepelhoudgreep :X
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:31:31 #33
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128526712
Foto van gisteravond, 18 dagen, 46cm en 2630 gram. O+

pi_128526787
O+

wat kijkt ie lekker wakker rond, juud!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128526801
Wat ziet ie er goed uit Juud! Zo zou je echt niet zeggen dat ie zo prematuur is. Mooi ventje hoor O+ Hoe gaat het drinken?
pi_128527246
Ohjee, ik moet over 4,5 week weer werken. Mijn moeder zal het meest oppassen maar ik geef nu nog fulltime de borst. Ouders gaan eind volgende week bijna 3 weken op vakantie dus heb nog maar zeer weinig tijd om te oefenen en A te laten wennen.
Ben bang dat ik nu heel snel moet afbouwen met bv.

Even gekopieerd uit het babytopic. Zou ik ook alleen ' s nachts bv kunnen geven? En heeft iemand nog afbouwtips? Ik wil er eigenlijk nog niet aan. ;(
pi_128527285
Waarom moet je afbouwen? Zou je niet kunnen kolven tijdens je werk?
Hele grote kans dat wanneer je alleen nog maar 's nachts gaat voeden, je productie helemaal instort en het heel snel afgelopen is.

Als je echt wil afbouwen, iedere 3-4 dagen 1 voeding vervangen door kunstvoeding :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_128527586
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:06 schreef Marjolijntje het volgende:
Waarom moet je afbouwen? Zou je niet kunnen kolven tijdens je werk?
Hele grote kans dat wanneer je alleen nog maar 's nachts gaat voeden, je productie helemaal instort en het heel snel afgelopen is.

Als je echt wil afbouwen, iedere 3-4 dagen 1 voeding vervangen door kunstvoeding :)
Ik werk straks onregelmatig en bijvoorbeeld steeds diensten van 5 uur. Ene keer 's morgens, andere keer 's middags beginnen. Daarbij, kolven op werk gaat niet want ik werk alleen.
Ok, maar A vraagt heel onregelmatig. Ik leg hem aan op verzoek en soms zit er amper een uur tussen, 's avonds bijvoorbeeld is hij onrustig.
Hoe vervang je dan 1 voeding?
pi_128527630
Je weet dat je werkgever verplicht is om je een pauze te geven om te kolven?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_128527783
Ik werkte ook vaak alleen ik deed dan gewoon de zaak dicht :D
Ofmijn werkgever kwam vanuit een andere locatie even een half uurtje.
Jammer de bammer voor de baas. :{w

Je kan echt niet kolven terwijl je werkt of iets?
Je kan natuurlijk gewoon kunstvoeding gaan geven op de momenten dat je werkt en verder gewoon normaal voeden. Zeker als je niet afbouwt is er een kans dat het gewoon goed gaat met je productie omdat het zo onregelmatig is (zeker als je ook nachtvoedingen nog geeft)
pi_128527789
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:20 schreef Tally het volgende:
Je weet dat je werkgever verplicht is om je een pauze te geven om te kolven?
Zeker, maar dat heeft toch met bepaalde voorwaarden/omstandigheden te pakken? Qua uren/werkdagen ofzo?
Ik heb een contract van 15 uur. Kans zit er dus in dat dit over 2 á 3 dagen verdeeld wordt. Ik werk alleen dus als ik pauze neem (hiervoor) moet iemand mij voor dat eventjes vervangen. Dat is lastig denk ik.
pi_128527800
Ik werk ook onregelmatig, en ook vaak alleen. Ik probeer de drinktijden van Luuk aan te houden als kolftijden. Mijn clienten weten dat ik moet kolven en dat ik er dan even niet voor ze ben (jongvolwassenen met ASS) Ik heb als ik alleen ben wel de brandpieper, noodtelefoon en alarmtelefoon bij me.
*poef* nu is het weg
pi_128527863
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:25 schreef vencodark het volgende:

Zeker, maar dat heeft toch met bepaalde voorwaarden/omstandigheden te pakken? Qua uren/werkdagen ofzo?
Ik heb een contract van 15 uur. Kans zit er dus in dat dit over 2 á 3 dagen verdeeld wordt. Ik werk alleen dus als ik pauze neem (hiervoor) moet iemand mij voor dat eventjes vervangen. Dat is lastig denk ik.
Nee geen voorwaarden/omstandigheden.

Je mag tot een kwart van je werktijd gebruiken om te voeden en/of te kolven Je hebt daarnaast ook recht op je normale pauzes.
Je wordt door je werkgever normaal uitbetaald, dus ook voor de tijd die je kolft of voedt.
Je werkgever moet zorgen voor een ruimte die goed verwarmd, hygiënisch en afsluitbaar is, zodat jij comfortabel kunt voeden en/of kolven. Een toilet is geen geschikte ruimte.
Indien er geen geschikte ruimte beschikbaar is, moet je werkgever je de kans geven om thuis te voeden of kolven. Natuurlijk mag je ook als er wel een geschikte ruimte is naar huis om te voeden of kolven.
Je hoeft tot zes maanden na de bevalling geen overwerk te doen of nachtdiensten te draaien.
pi_128527911
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:25 schreef Pvoesss het volgende:
Ik werkte ook vaak alleen ik deed dan gewoon de zaak dicht :D
Ofmijn werkgever kwam vanuit een andere locatie even een half uurtje.
Jammer de bammer voor de baas. :{w

Je kan echt niet kolven terwijl je werkt of iets?
Je kan natuurlijk gewoon kunstvoeding gaan geven op de momenten dat je werkt en verder gewoon normaal voeden. Zeker als je niet afbouwt is er een kans dat het gewoon goed gaat met je productie omdat het zo onregelmatig is (zeker als je ook nachtvoedingen nog geeft)
Ik werk in een bedrijfskantine dus kan niet even de zaak dichtgooien. :P
Ik werk bijv. van 7:30 tot 12:00 of tot 13:30. Tijdens de lunch sta ik wel met iemand maar dat is omdat het druk is. Of ik werk van 11:30 tot 20:00.
Ik probeer echt te bedenken hoe het in de praktijk zal gaan...of er vervanging kan komen. En of het met die onregelmatigheid werkt.
pi_128528021
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:28 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Nee geen voorwaarden/omstandigheden.

Je mag tot een kwart van je werktijd gebruiken om te voeden en/of te kolven Je hebt daarnaast ook recht op je normale pauzes.
Je wordt door je werkgever normaal uitbetaald, dus ook voor de tijd die je kolft of voedt.
Je werkgever moet zorgen voor een ruimte die goed verwarmd, hygiënisch en afsluitbaar is, zodat jij comfortabel kunt voeden en/of kolven. Een toilet is geen geschikte ruimte.
Indien er geen geschikte ruimte beschikbaar is, moet je werkgever je de kans geven om thuis te voeden of kolven. Natuurlijk mag je ook als er wel een geschikte ruimte is naar huis om te voeden of kolven.
Je hoeft tot zes maanden na de bevalling geen overwerk te doen of nachtdiensten te draaien.
Heen en weer naar huis heeft geen zin met zulke korte diensten. In het bedrijf hebben ze vast een plek om te kolven.
Vindt het nu al gedoe om over te denken. :@
Lijkt mij echt moeilijk hoor!
pi_128528126
Wat ziet hij er goed uit Juud! Idd, lijkt helemaal geen prematuurtje! Hoe gaat het met het zelf drinken?

Wat lastig Venco, en wat jammer als je daarom zou moeten stoppen met voeden terwijl je zelf graag wil gaan. Ik denk idd dat je productie dat nog niet trekt om alleen 's nachts te voeden. In aanvulling op wat Pvoesss zegt: je mag kolven tot A 9 maanden is.

Ik zou gewoon even overleggen met je werkgever wat de mogelijkheden zijn. Sowieso wel prettig voor hem/haar om van je kolfplannen te weten en daar niet op je eerste werkdag mee geconfronteerd te worden. Andere optie is voor je shift begint kolven (evt daar?) en na je dienst thuis meteen voeden. 5 uur er tussen zou op zich wel moeten kunnen. Als je zorgt dat er genoeg melk is voor A (voorraadje in de diepvries aanleggen) dan kun jij gerust aan de slag.
Ik hield ook de voedingstijden aan met kolven, maar het komt wat minder nauw dan met live voeden (want geen huilend en hongerig kind!). Een half uurtje/uurtje eerder of later kon prima hier.

En! Ik moet vaker klagen hier, want mijn gup sliep gister opeens van 19.30-4.30 en daarna weer tot 6.10! Was wel even lekker! Helaas wilde hij tussen 6.30-7.30 niet drinken (zat nog vol denk ik), dus met boterham ipv melk naar het kdv. Maar hey, je kan niet alles hebben :D
pi_128528152
Ik werkte ook in een lunchroom en stond ook vaak helemaal alleen.
mijn werktijden waren van 9 tot 5.

Ik had de afspraak dat ik niet zou kolven in de echte lunchtijd.
Ik moest dus kolven voor half 11 en pas na half 2 maar dat was verder prima.
pi_128528259
Ik heb min of meer ook met 3 partijen te maken. Mijn rayonmanager die extra personeel eventueel moet inzetten, mijn cheffin die het rooster maakt en de contactpersoon van het bedrijf waar onze kantine zich bevind, zij moeten dan een kolfruimte hebben.
pi_128528303
Imho is dat niet jouw probleem maar dat van degene boven je.
pi_128528350
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:43 schreef vencodark het volgende:
Ik heb min of meer ook met 3 partijen te maken. Mijn rayonmanager die extra personeel eventueel moet inzetten, mijn cheffin die het rooster maakt en de contactpersoon van het bedrijf waar onze kantine zich bevind, zij moeten dan een kolfruimte hebben.
Jij hebt alleen met jouw eigen baas/instelling te maken, degenen die jouw salaris betalen. Zij zijn verplicht jou in staat te stellen om te kolven en wat zij daar zelf voor moeten doen of welke mensen daarvoor aangesproken moeten worden dat is hun zaak.

Daarbij, je hebt dus wel gewoon recht op kolftijd tot je baby 9 maanden oud is. Een kwart van je werktijd idd, ik rekende dat zelf niet zo na, pakte alleen wat ik nodig had, vaak was k na 10 minuten al klaar.
Je kunt je baby aanleggen vlak voordat je weggaat en vlak nadat je terugkomt en dan 1 keer tussendoor kolven dan zou je voldoende moeten hebben als je alleen ochtenden werkt. Zorg dat je een stapje harder werkt of begin tien minuutjes eerder en dan kun je de tent best even dicht doen tussen tien en half elf bij wijze van, beetje goodwill en zorgen dat je je moment handig kiest. Heb je ook geen koffiepauze in die 5 uurtjes? Dan ben je er toch ook niet?
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')