Heerlijk als dingen zo duidelijk verklaard kunnen wordenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:05 schreef Phaidra het volgende:
Vooral na de 6 weken - 3 maanden werden zo de regeldagen gemist en de productie werd niet aangepast naar de nieuwe behoefte. Dus had een moeder plotseling niet voldoende melk meer of werd gezegd dat er niet voldoende voedingsstoffen in zat.
Wat herkenbaar! Mijn moeder vond voeden op verzoek ook maar raar. Haar was geleerd iedere 3 uur 10 minuten links en dan 10 minuten rechts en thats's it! Raar hoe alles met de tijd verandert. Kan me niet voorstellen dat ze het vroeger toen er nog geen klokken waren anders deden dan nuquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:05 schreef Phaidra het volgende:
Productiedips kunnen verschillende oorzaken hebben: ziek, moe, stress, komende ongesteldheid, niet voldoende eten/drinken, te weinig aanleggen/kolven.
In de vorige generatie werd het voeden op de klok heel erg gepromoot, kinderen moesten maar snel een ritme hebben. Vooral na de 6 weken - 3 maanden werden zo de regeldagen gemist en de productie werd niet aangepast naar de nieuwe behoefte. Dus had een moeder plotseling niet voldoende melk meer of werd gezegd dat er niet voldoende voedingsstoffen in zat. Tegenwoordig weten we wel beter, maar probeer daar onze ouders maar eens van te overtuigen. Gewoon langs je heen laten gaan dus!!
Mijn moeder verkondigt ook tegen iedereen dat zij echt geen melk meer had na een week. En dat I. niet doorslaapt komt ook door de bv. En zonder echte reden kreeg ik ook vaak te horen dat zo lang bv geven toch veel te zwaar was voor me?? Je went eraan.
Dat soort zinnen zijn zulke dooddoeners. Dan kun je alles wel goedpraten. Daarbij is dit jouw baby en mag jij besluiten hoe je daar mee om gaat. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik probeer er niet naar te luisteren, maar ti's wel lastig. Zo vindt ze ook dat het niet wakker worden van Noor een duidelijk teken is dat het kind toe is aan de nacht doorslapen. En ik vind van niet en zeg dat ik dat geen goed idee vind. En dan krijg ik: 'ach, dat deden we met jou ook en jij leeft toch ook nog / bent toch ook groot geworden?' Etc
Ik werk straks onregelmatig en bijvoorbeeld steeds diensten van 5 uur. Ene keer 's morgens, andere keer 's middags beginnen. Daarbij, kolven op werk gaat niet want ik werk alleen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:06 schreef Marjolijntje het volgende:
Waarom moet je afbouwen? Zou je niet kunnen kolven tijdens je werk?
Hele grote kans dat wanneer je alleen nog maar 's nachts gaat voeden, je productie helemaal instort en het heel snel afgelopen is.
Als je echt wil afbouwen, iedere 3-4 dagen 1 voeding vervangen door kunstvoeding
Zeker, maar dat heeft toch met bepaalde voorwaarden/omstandigheden te pakken? Qua uren/werkdagen ofzo?quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:20 schreef Tally het volgende:
Je weet dat je werkgever verplicht is om je een pauze te geven om te kolven?
Nee geen voorwaarden/omstandigheden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:25 schreef vencodark het volgende:
Zeker, maar dat heeft toch met bepaalde voorwaarden/omstandigheden te pakken? Qua uren/werkdagen ofzo?
Ik heb een contract van 15 uur. Kans zit er dus in dat dit over 2 á 3 dagen verdeeld wordt. Ik werk alleen dus als ik pauze neem (hiervoor) moet iemand mij voor dat eventjes vervangen. Dat is lastig denk ik.
Ik werk in een bedrijfskantine dus kan niet even de zaak dichtgooien.quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:25 schreef Pvoesss het volgende:
Ik werkte ook vaak alleen ik deed dan gewoon de zaak dicht![]()
Ofmijn werkgever kwam vanuit een andere locatie even een half uurtje.
Jammer de bammer voor de baas.![]()
Je kan echt niet kolven terwijl je werkt of iets?
Je kan natuurlijk gewoon kunstvoeding gaan geven op de momenten dat je werkt en verder gewoon normaal voeden. Zeker als je niet afbouwt is er een kans dat het gewoon goed gaat met je productie omdat het zo onregelmatig is (zeker als je ook nachtvoedingen nog geeft)
Heen en weer naar huis heeft geen zin met zulke korte diensten. In het bedrijf hebben ze vast een plek om te kolven.quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:28 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Nee geen voorwaarden/omstandigheden.
Je mag tot een kwart van je werktijd gebruiken om te voeden en/of te kolven Je hebt daarnaast ook recht op je normale pauzes.
Je wordt door je werkgever normaal uitbetaald, dus ook voor de tijd die je kolft of voedt.
Je werkgever moet zorgen voor een ruimte die goed verwarmd, hygiënisch en afsluitbaar is, zodat jij comfortabel kunt voeden en/of kolven. Een toilet is geen geschikte ruimte.
Indien er geen geschikte ruimte beschikbaar is, moet je werkgever je de kans geven om thuis te voeden of kolven. Natuurlijk mag je ook als er wel een geschikte ruimte is naar huis om te voeden of kolven.
Je hoeft tot zes maanden na de bevalling geen overwerk te doen of nachtdiensten te draaien.
Jij hebt alleen met jouw eigen baas/instelling te maken, degenen die jouw salaris betalen. Zij zijn verplicht jou in staat te stellen om te kolven en wat zij daar zelf voor moeten doen of welke mensen daarvoor aangesproken moeten worden dat is hun zaak.quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:43 schreef vencodark het volgende:
Ik heb min of meer ook met 3 partijen te maken. Mijn rayonmanager die extra personeel eventueel moet inzetten, mijn cheffin die het rooster maakt en de contactpersoon van het bedrijf waar onze kantine zich bevind, zij moeten dan een kolfruimte hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |