Nin valt ook (bijna) altijd in slaap tijdens een voeding. Eerst drinkt ze ca. 5 minuten actief en dan steeds slaperiger totdat ze eens in de zoveel tijd nog een sabbeltje/zuigje/slokje doet. Ik heb gemerkt dat het wel helpt om haar dan 20-30 minuten aan 1 borst te laten en dan de andere borst hetzelfde. Ze haalt dan toch veel voeding eruit en is goed voldaan, ook meteen lekker lang huid op huid knuffelcontact zo. Als ik haar na 10 minuten van borst wissel, dan heeft ze toch minder binnen en sneller honger. Overdag komt ze trouwens elke 3 a 4 uur. Maar als ze in de draagdoek zit, dan slaapt ze ook gerust door. Dan halen we haar wel na een poosje uit de doek en wordt ze daardoor alsnog (enigszins) wakker om te drinken. 's Nachts word ik meestal wakker zodra ze wat pruttelt en honger heeft, ze huilt eigenlijk nooit voor een voeding, ik heb het meestal eerder in de gaten zodat ik er meteen op in kan spelen.
Vorige week, na 1 week volledig op de borstvoeding, was ze 50gram aangekomen. Maar ze heeft geregeld en de opbrengst uit mijn borst is duidelijk al meer en deze week is ze 150gram aangekomen! Helemaal alleen op de borstvoeding!
Ze doet nu trouwens alweer een aantal dagen alle voedingen live aan de borst, ook 's nachts. M'n ene tepel gaat heel goed, de andere is nog wat gevoelig, maar hopelijk ook snel genezen.
Hoe gaat dat bij de ervaren moeders? Blijven tepels altijd gevoelig, of harden ze echt?
Nin is nu 2,5 week aan mijn borst aan het drinken. Daarvoor kolfde ik alles.