abonnement Unibet Coolblue
pi_127629578
Als je telkens een plaatje liet genereren door gewoon elke pixel een random kleur te geven, zou er toch ooit een foto uit moeten komen? Alle mogelijkheden bestaan, dus in principe zou je ook ooit een keer een "foto" van je tegenkomen waarbij je met een groene t-shirt op een walvis staat, samen met tweelingzussen en twee zonnen aan de hemel?

De mogelijkheden lijken wel eindeloos, maar de kans is denk ik klein dat er een "foto" uit komt. Als op een gegeven moment pc's snel genoeg zijn, kunnen we dan realistische beelden uit de massa plaatjes filteren? Bijvoorbeeld in combinatie met gezichts-herkennings algoritmes, waarbij elk random plaatje waar "iemand" op staat eruit wordt gefilterd?

Ik ben zeer benieuwd wat ons te wachten staat!!

[ Bericht 0% gewijzigd door firefly3 op 10-06-2013 19:33:01 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_127629986
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 10 juni 2013 @ 19:37:32 #3
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_127630209
Bij 1 MP foto en een miljoen kleuren is er al een kans van 1 op een biljoen dat jouw foto eruit komt. Dat valt mij nog best mee eerlijk gezegd..
pi_127630259
quote:
11s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:37 schreef pfaf het volgende:
Bij 1 MP foto en een miljoen kleuren is er al een kans van 1 op een biljoen dat jouw foto eruit komt. Dat valt mij nog best mee eerlijk gezegd..
Dan heb je een kans van één op een biljoen dat één pixel hetzelfde is.
pi_127630412
Er zijn veel varianten waar we "tevreden" mee kunnen zijn, en we kunnen wel beginnen met een 64x64 pixel plaatje ..
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_127630485
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:41 schreef firefly3 het volgende:
Er zijn veel varianten waar we "tevreden" mee kunnen zijn, en we kunnen wel beginnen met een 64x64 pixel plaatje ..
En dan ook maar met zwart wit zeker :P
pi_127630560
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:42 schreef MrDoo het volgende:

[..]

En dan ook maar met zwart wit zeker :P
Zelfs dan is het al gaaf, dan heb je mijn avatar in het zwart wit zeg maar. (60x60 las ik net).
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 10 juni 2013 @ 19:43:46 #8
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_127630601
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:38 schreef MrDoo het volgende:

[..]

Dan heb je een kans van één op een biljoen dat één pixel hetzelfde is.
Aaah natuurlijk, ik dacht al dat ik een fout had gemaakt met zo'n belachelijk grote kans. :+ Het is een miljoen tot de macht een miljoen. :D
  maandag 10 juni 2013 @ 19:47:45 #9
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_127630868
Hoe vaker ik m'n reactie teruglees, hoe achterlijker ik mezelf ga vinden. :D
pi_127631397
Euhm net uit zitten rekenen, zelfs een 60x60 plaatje kost al super veel jaren om uit te rekenen / toevallig tegen te komen...
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 10 juni 2013 @ 19:56:07 #11
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_127631414
quote:
9s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:47 schreef pfaf het volgende:
Hoe vaker ik m'n reactie teruglees, hoe achterlijker ik mezelf ga vinden. :D
Niet te vaak doen dan.
pi_127631448
quote:
9s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:47 schreef pfaf het volgende:
Hoe vaker ik m'n reactie teruglees, hoe achterlijker ik mezelf ga vinden. :D
Boeie
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_127632768
Misschien is er wel een mogelijkheid om alle random plaatjes met een laag entropy eruit te vissen...
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_127636124
Het is gewoon heel simpel, het aantal mogelijke plaatjes is:

kleurdiepteresolutie

Dus stel dat je 'hoge kleuren' hebt (dan is het al goed onderscheidbaar) en een resolutie van 640x480, dan zijn alle mogelijke afbeeldingen 65536(640*480)

Dat is vrij veel zeg maar.
pi_127636489
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:15 schreef Saekerhett het volgende:
Het is gewoon heel simpel, het aantal mogelijke plaatjes is:

kleurdiepteresolutie

Dus stel dat je 'hoge kleuren' hebt (dan is het al goed onderscheidbaar) en een resolutie van 640x480, dan zijn alle mogelijke afbeeldingen 65536(640*480)

Dat is vrij veel zeg maar.
Er zijn ook miljarden leuke foto's mogelijk die we kunnen maken. 60x60 in 10 grijstinten is goed genoeg voor nu ;) Later gaan we wel naar kleur, hogere resoluties en films :P
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_127636676
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:21 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Er zijn ook miljarden leuke foto's mogelijk die we kunnen maken. 60x60 in 10 grijstinten is goed genoeg voor nu ;) Later gaan we wel naar kleur, hogere resoluties en films :P
Alle films die ooit gemaakt zijn en die ooit gemaakt gaan worden (!) zit al in 65536(640*480).
pi_127636835
Fotos? We willen film.
  maandag 10 juni 2013 @ 21:28:22 #18
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_127636952
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:18 schreef firefly3 het volgende:
Misschien is er wel een mogelijkheid om alle random plaatjes met een laag entropy eruit te vissen...
Waar je denk ik veel sneller resultaat mee bereikt is niet volledig random plaatjes, maar random veranderingen in pixels, en dan doorgaan met het plaatje dat 'het meeste ergens op lijkt'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_127638703
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waar je denk ik veel sneller resultaat mee bereikt is niet volledig random plaatjes, maar random veranderingen in pixels, en dan doorgaan met het plaatje dat 'het meeste ergens op lijkt'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gevaar is dat we teveel binnen onze eigen regels beginnen te "schilderen".
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 10 juni 2013 @ 22:01:36 #20
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_127638991
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:57 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het gevaar is dat we teveel binnen onze eigen regels beginnen te "schilderen".
Om je geheel random plaatjes te selecteren zul je exact hetzelfde soort patroonherkenning moeten toepassen. Als dat risico er is dan is dat er in beide scenario's evenveel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 juni 2013 @ 22:03:49 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_127639161
Waar nu geen rekening mee wordt gehouden is dat er best kleine variaties kunnen voorkomen, een pixels als #FF0000 (rood) kan best voorkomen als #EE1213 (Beetje donkerder). En een compleet foute pixel is ook geen ramp voor het totaalplaatje, zolang het maar niet te vaak gebeurt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_127645793
tja, de vraag is natuurlijk bij welke resolutie we nog foto's kunnen herkennen, dat kan volgens mij best laag zijn.
even wat voorbeeltjes: een appel met resolutie 540x540, diezelfde met 34x34, en nog eens met 17x17




17x17 begint erg twijfelachtig te worden, dus laten we zeggen dat 34x34 het minimum is.

we zouden het waarschijnljik met 10 verschillende kleuren ook nog net kunnen zien, dus dan kom je uit op 1034x34, oftewel 101156, oftewel,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zoveel verschillende plaatjes kan je dan al maken. sure, het is mogelijk, maar even ter vergelijking, als je elke seconde vanaf de oerknal tot nu één plaatje zou bekijken, dan zit je pas op 10^17 plaatjes, nog geen fractie van het totaal aantal plaatjes wat je kan maken.

het kán dus, maar het is zwaar onrealistisch dat 't gebeurt.
pi_127651799
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:50 schreef Asphias het volgende:
tja, de vraag is natuurlijk bij welke resolutie we nog foto's kunnen herkennen, dat kan volgens mij best laag zijn.
even wat voorbeeltjes: een appel met resolutie 540x540, diezelfde met 34x34, en nog eens met 17x17
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

17x17 begint erg twijfelachtig te worden, dus laten we zeggen dat 34x34 het minimum is.

we zouden het waarschijnljik met 10 verschillende kleuren ook nog net kunnen zien, dus dan kom je uit op 1034x34, oftewel 101156, oftewel,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zoveel verschillende plaatjes kan je dan al maken. sure, het is mogelijk, maar even ter vergelijking, als je elke seconde vanaf de oerknal tot nu één plaatje zou bekijken, dan zit je pas op 10^17 plaatjes, nog geen fractie van het totaal aantal plaatjes wat je kan maken.

het kán dus, maar het is zwaar onrealistisch dat 't gebeurt.
Zul je net zien dat op plaatje 1 precies die appel tevoorschijn komt :p
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:20:26 #25
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_127660439
Het is vele malen efficiënter om de rekenkracht die je voor de scoring van het plaatje zou gebruiken in te zetten voor het direct renderen van zo'n plaatje.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:23:44 #26
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_127660556
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waar je denk ik veel sneller resultaat mee bereikt is niet volledig random plaatjes, maar random veranderingen in pixels, en dan doorgaan met het plaatje dat 'het meeste ergens op lijkt'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb zelf ooit een programma dat dit deed door op basis van een "chromosoom" een plaatje te tekenen met gekleurde ellipsen. Hij muteerde het chromosoom steeds een aantal maal en selecteerde het chromosoom waarvan het plaatje het meest op een door mij ingegeven foto leek. Maar het duurde minstens een dag om met een snelle computer iets te krijgen dat op het oog enigszins vergelijkbaar was.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_127693816
Dan bouw je een kopie. In principe wil ik geen kopie maar iets anders.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_127738515
Ik heb een random image generator gemaakt, waarbij het telkens automatisch checkt of het nieuwe plaatje minder entropy bevat dan de vorige. Als dat zo is, laat ik dat plaatje zien.

Na een korte tijd zie je weinig plaatjes die nog vervangen worden. Even kijken of ik later nog dingen kan verbeteren, maar zo ziet het er nu uit, je ziet heel vaagjes een soort lijn achtige structuren in de soep van willekeurigheid.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_127739679
@firefly3
Kijk eens naar Feature extraction. Als je weet wat de features zijn van een foto met een gezicht en de waardes daarvan, kan je daar naartoe werken met je random image genenerator.
pi_127756672
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:03 schreef FastFox91 het volgende:
@firefly3
Kijk eens naar Feature extraction. Als je weet wat de features zijn van een foto met een gezicht en de waardes daarvan, kan je daar naartoe werken met je random image genenerator.
Thx, wel creepy als je de volgende ochtend wakker wordt en het plaatje dat het meest op een gezicht lijkt staat open
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_127777999
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 07:24 schreef firefly3 het volgende:
Ik heb een random image generator gemaakt, waarbij het telkens automatisch checkt of het nieuwe plaatje minder entropy bevat dan de vorige. Als dat zo is, laat ik dat plaatje zien.

Na een korte tijd zie je weinig plaatjes die nog vervangen worden. Even kijken of ik later nog dingen kan verbeteren, maar zo ziet het er nu uit, je ziet heel vaagjes een soort lijn achtige structuren in de soep van willekeurigheid.

[ afbeelding ]
Steeds een nieuw random pic? Waarom niet op laatste resultaat baseren voor de volgende? Verander X aantal pixels, if better then switch, repeat.
Ook niet ideaal, eens je in een lokaal minimum komt raak je niet verder.. Alhoewel, hoe bepaal je de entropie éénduidig? is entropie van 10*10 rood + 10*10 blauw groter dan 15*10 rood + 5*10 blauw? je bereikt altijd een vlak van één kleur neem ik aan..

BTW: beter dan stinkende apen: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Library_of_Babel :P
pi_127778683
De kans dat het een vlak met 1 kleur genereerd is misschien kleiner dan een plaatje met een gebouw erop. Ik zat ook te denken om iets te doen telkens met het laatste resultaat. Dit gaat denk ik best gaaf worden ^^
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_127779767
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 08:06 schreef firefly3 het volgende:
De kans dat het een vlak met 1 kleur genereerd is misschien kleiner dan een plaatje met een gebouw erop. Ik zat ook te denken om iets te doen telkens met het laatste resultaat. Dit gaat denk ik best gaaf worden ^^
De kans dat alle pixels één vooraf vastgestelde kleur zijn is net zo groot dat je een 1:1 replica krijgt van een vooraf vastgestelde afbeelding.
De kans dat alle pixels één willekeurige kleur zijn is n x zo groot dan dat je een 1:1 replica krijgt van een vooraf vastgestelde afbeelding waarbij n het aantal mogelijke kleuren is.

Om de kans op een plaatje waarin een gebouw herkenbaar is te bepalen zal je eerst moeten definiëren wát als een gebouw herkenbaar is en dat lijkt me vrijwel onmogelijk om in te voeren / te berekenen.

Even een drietal plaatjes in 60x60 pixels:




Gezichtsherkenningssoftware opereert in dat kader in een veel strakkere definitie van wat wel en wat niet als gezicht te herkennen is doordat de verhoudingen redelijk af te kaderen zijn, maw de parameters zijn veel strakker te definiëren dan de mogelijke variatie in gebouwontwerpen en de herkenbaarheid hiervan.



Dit is voor mij dé reden om de mogelijkheid van het bestaan van een God (beter gezegd een schepper) te erkennen, spontane creatie lijkt op deze manier zó onwaarschijnlijk ik het niet kan negeren.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:25:43 #34
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  Moderator vrijdag 14 juni 2013 @ 16:58:11 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127795616
Je kunt je plaatjes ook wat meer richting geven door evolutie..(wat hier eigenlijk ook al gesuggereerd werd) Je kunt sowieso het landschap verkleinen door niet elke mogelijke kleur te doen maar gewoon precies de kleur van het beeld waar je uit wil komen... (gewoon het aantal pixels van een bepaalde kleur tellen) dan wordt de kans al wat groter maar ben je nog lang bezig... Wat ook erg belangrijk wordt is hoe random iets is... de meeste computer gegenereerd random beelden zijn niet random maar juist heel homogeen verdeeld....

Er zijn heel veel van dit soort studies gedaan... sommige met best leuke resultaten. Het zit in het straatje van de artifical evolution of art.

^O^

Heb het zelf ooit met muziek geprobeerd maar daar moet ik nog veel meer aan knutselen. De moeilijkheid bij dit soort dingen ligt in de selectie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127796293
Evolutie is leuk natuurlijk, met iedere iteratie 1 pixel veranderen en dan het nieuwe plaatje accepteren of weigeren (ala MCMC). Maar wat voor fitness functie wil je gaan gebruiken? Entropy lijkt me ook niet echt een goede maatstaf.
pi_127798161
Duizend chinezen inhuren die de fitness bepalen :p
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_127810991
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:14 schreef firefly3 het volgende:
Duizend chinezen inhuren die de fitness bepalen :p
1 per pixel
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 09:21:30 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127892537
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:14 schreef firefly3 het volgende:
Duizend chinezen inhuren die de fitness bepalen :p
_O- dat fitness bepalen is ook de bottleneck bij mijn muziek project :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 10:43:14 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127894138
Ik vind trouwens die evolutie experimenten waarbij ze proberen naar een bepaalde afbeelding toe te komen een stuk minder interessant dan experimenten waarbij ze iets nieuws estetisch willen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 17 juni 2013 @ 11:54:31 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127896301
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O- dat fitness bepalen is ook de bottleneck bij mijn muziek project :D
TIP: Ons oor is gevoelig voor harmonische klanken en ritme. Dus als je daarop controleert kan je fitness bepalen ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 12:00:03 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127896452
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

TIP: Ons oor is gevoelig voor harmonische klanken en ritme. Dus als je daarop controleert kan je fitness bepalen ;).
ja maar ik wil geen saaie muziek :D alleen maar harmonisch -O- ik wil ook dissonant en atonaal in mijn muziek :D

maar goeie tip hoor :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 17 juni 2013 @ 12:06:54 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127896646
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja maar ik wil geen saaie muziek :D alleen maar harmonisch -O- ik wil ook dissonant en atonaal in mijn muziek :D

maar goeie tip hoor :)
Volgens mij had vsauce er ooit een itempje over.

En dit filmpje is ook wel interessant om te kijken dan:
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_127903044
Proef op de som genomen. Foto van een wit vlak, programma met witte achtergrond en het was meteen raak, voordat de eerste pixel was gemaakt was de foto al nagemaakt.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:02:50 #45
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_127913591
quote:
LOL :D

quote:
In 2003, lecturers and students from the University of Plymouth MediaLab Arts course used a £2,000 grant from the Arts Council to study the literary output of real monkeys. They left a computer keyboard in the enclosure of six Celebes Crested Macaques in Paignton Zoo in Devon in England for a month, with a radio link to broadcast the results on a website.[10]

Not only did the monkeys produce nothing but five pages[11] consisting largely of the letter S, the lead male began by bashing the keyboard with a stone, and the monkeys continued by urinating and defecating on it. Phillips said that the artist-funded project was primarily performance art, and they had learned "an awful lot" from it. He concluded that monkeys "are not random generators. They're more complex than that. ... They were quite interested in the screen, and they saw that when they typed a letter, something happened. There was a level of intention there."[10][12]
Natuurlijk staat de aap symbool voor een random text generator, maar toch.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 19:18:12 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127914282
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:48 schreef Wespensteek het volgende:
Proef op de som genomen. Foto van een wit vlak, programma met witte achtergrond en het was meteen raak, voordat de eerste pixel was gemaakt was de foto al nagemaakt.
Een wit beginvlak is niet random hè, zou het wel kunnen zijn als het niet altijd een wit vlak is :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 17 juni 2013 @ 19:19:42 #47
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_127914354
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Een wit beginvlak is niet random hè, zou het wel kunnen zijn als het niet altijd een wit vlak is :D
Een grijs vlak is dan op zich wel een plausibele uitkomst, als je resolutie maar hoog genoeg is. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 19:20:45 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127914400
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een grijs vlak is dan op zich wel een plausibele uitkomst, als je resolutie maar hoog genoeg is. :)
Is dat zo? Werken je ogen zo 'middelend' ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 17 juni 2013 @ 19:23:06 #49
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_127914516
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is dat zo? Werken je ogen zo 'middelend' ?
Yep, zo werken oude tv's bijvoorbeeld ook. Die kennen op pixelniveau maar 3 kleuren, maar op grotere schaal worden die door onze eigen perceptie uitgemiddeld.

Als je bijvoorbeeld een groot vlak afwisselend vult met blauwe en gele pixels zal het vlak er op een afstand voor ons groen uitzien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 19:26:39 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127914690
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Yep, zo werken oude tv's bijvoorbeeld ook. Die kennen op pixelniveau maar 3 kleuren, maar op grotere schaal worden die door onze eigen perceptie uitgemiddeld.

Als je bijvoorbeeld een groot vlak afwisselend vult met blauwe en gele pixels zal het vlak er op een afstand voor ons groen uitzien.
Ohja tuurlijk :D feitelijk doen we dat natuurlijk ook al op ons scherm.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 17 juni 2013 @ 19:30:20 #51
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_127914839
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ohja tuurlijk :D feitelijk doen we dat natuurlijk ook al op ons scherm.
Wel extra lastig voor een eventuele fitness routine natuurlijk. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_127915255


Kom nog niet echt verder. Naja, als je orde uit chaos kan creeeren heb je ook zo'n beetje het antwoord van het universum gevonden. (Of in de vorm van een soort automaton)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:43:55 #53
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_127915456
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:39 schreef firefly3 het volgende:
[ afbeelding ]

Kom nog niet echt verder. Naja, als je orde uit chaos kan creeeren heb je ook zo'n beetje het antwoord van het universum gevonden. (Of in de vorm van een soort automaton)
Dat heeft best wel wat weg van de CMB. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_127915594
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat heeft best wel wat weg van de CMB. :)
Wat is CMB?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:50:21 #55
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_127915774
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:46 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wat is CMB?
Cosmic Microwave Background, ofwel kosmische achtergrondstraling.

Een vrijwel homogene achtergrondstraling die net niet homogeen is. De 'bubbels' zijn precies zo groot als de tijd die licht erover doet om zich te verplaatsen vanaf de big bang tot het moment dat het universum doorzichtig werd. De maat van die bubbels is een belangrijke clue in het bepalen van de geometrie van het universum.



PS: een paar procent van de ruis die je op oude tv's zag als het programma was afgelopen bestaat uit diezelfde achtergrondstraling.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_127915971
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Cosmic Microwave Background, ofwel kosmische achtergrondstraling.

Een vrijwel homogene achtergrondstraling die net niet homogeen is. De 'bubbels' zijn precies zo groot als de tijd die licht erover doet om zich te verplaatsen vanaf de big bang tot het moment dat het universum doorzichtig werd. De maat van die bubbels is een belangrijke clue in het bepalen van de geometrie van het universum.

[ afbeelding ]

PS: een paar procent van de ruis die je op oude tv's zag als het programma was afgelopen bestaat uit diezelfde achtergrondstraling.
Thx voor de info, ik wist slechts gobaal wat deze achtergrondstraling was.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:03:09 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127916390
Volgens mij moet je niet random genereren, maar chaotisch.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chaostheorie want dat is iets fundamenteel anders
http://www.math.tamu.edu/(...)/chaos_vs_random.pdf
En de voortgang evolutionaire stappen laten maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_128203631
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij moet je niet random genereren, maar chaotisch.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chaostheorie want dat is iets fundamenteel anders
http://www.math.tamu.edu/(...)/chaos_vs_random.pdf
En de voortgang evolutionaire stappen laten maken.
Kan je het vertalen¿
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 24 juni 2013 @ 18:24:51 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128203895
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:19 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Kan je het vertalen¿
Heb je de links begrepen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_128206110
Ik ben wel benieuwd hoe je het plaatje als dynamisch systeem wil zien?
pi_128227060
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je de links begrepen?
Niet helemaal
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 08:01:11 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128227122
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 07:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Niet helemaal
In random zit geen structuur, in chaotisch wel, hoewel niet voorspelbaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_128227635
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 08:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In random zit geen structuur, in chaotisch wel, hoewel niet voorspelbaar
Met een chaotisch systeem volg je toch een formule?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 08:45:35 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128227691
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 08:41 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Met een chaotisch systeem volg je toch een formule?
Ik denk dat je fractals en chaotische systemen door elkaar haalt.
Een chaotisch systeem is bv hoe wolken zich vormen en bewegen. Als je wolken filmt en in timelaps bekijkt zie je dat dit waanzinnig complex is, niet voorspelbaar, maar toch een structuur heeft.
Wolken zijn niet random.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 10:39:39 #65
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_128229957
Maar het weer hangt af van de vergelijkingen die de voorspellingen doen. De afhankelijkheid van de beginoplossing is wat een systeem chaotisch maakt.
Ik zie ook niet hoe dit probleem iets met chaos te maken heeft.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:25:43 #66
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_128258370
Misschien een idee om een neuraal netwerk te trainen met mooie foto's en dat vervolgens los te laten op plaatjes uit "chromosoom" in een genetisch algoritme, en de output van het netwerk te gebruiken als fitness-functie voor het genetisch algoritme?

Vermoedelijk heb je wel een extreem complex netwerk nodig en duurt het jaren voordat je een goeie foto hebt, maargoed, je kan het proberen.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_128299226
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:25 schreef ludicrous_monk het volgende:
Misschien een idee om een neuraal netwerk te trainen met mooie foto's en dat vervolgens los te laten op plaatjes uit "chromosoom" in een genetisch algoritme, en de output van het netwerk te gebruiken als fitness-functie voor het genetisch algoritme?

Vermoedelijk heb je wel een extreem complex netwerk nodig en duurt het jaren voordat je een goeie foto hebt, maargoed, je kan het proberen.
Ik wil niet dat het een boom wordt omdat ik zeg dat het een boom moet worden...
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 27 juni 2013 @ 12:52:57 #68
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_128318182
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:03 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik wil niet dat het een boom wordt omdat ik zeg dat het een boom moet worden...
Je wil gewoon iets echt randoms hebben? Hoe weet de computer dan of jij het er leuk uit vind zien?
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_128332218
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:52 schreef ludicrous_monk het volgende:

[..]

Je wil gewoon iets echt randoms hebben? Hoe weet de computer dan of jij het er leuk uit vind zien?
Ik wil graag kijken naar de hoeveelheid entropy. Deze twee plaatjes zijn zeer verschillend, toch hebben ze een overeenkomst:

Er staan hele groepen pixels bij elkaar die dezelfde kleur hebben. Met dit principe kreeg ik het zwart/grijs/wit plaatje van hierboven.

Iemand nog meer ideeen?


Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_128332572
Waarom wil je naar de entropie kijken? Je hebt zelf al aangetoond dat dat niet gaat werken. Idee van ludicrous_monk is best goed.
pi_128350580
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:20 schreef FastFox91 het volgende:
Waarom wil je naar de entropie kijken? Je hebt zelf al aangetoond dat dat niet gaat werken. Idee van ludicrous_monk is best goed.
Hoe meer plaatjes je hebt, hoe meer het neurale netwerk op een grijs vlak getraint zal worden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:55:03 #72
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_128356867
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:11 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik wil graag kijken naar de hoeveelheid entropy. Deze twee plaatjes zijn zeer verschillend, toch hebben ze een overeenkomst:

Er staan hele groepen pixels bij elkaar die dezelfde kleur hebben. Met dit principe kreeg ik het zwart/grijs/wit plaatje van hierboven.

Iemand nog meer ideeen?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het probleem van het woord "entropie" is dat het niet duidelijk is hoe die in dit geval precies gedefinieerd is. Je hebt wel een idee wat het zou kunnen zijn, maar een computer zal dat preciezer moeten weten.

Nog een idee is dat beide plaatjes "fractale" patronen bevatten. Ze hebben een soort structuur op die enigszins gelijkend is op verschillende ruimtelijke frequenties. Misschien ben je dus op zoek naar een soort superfractaalgenerator, die alle mogelijke plaatjes zou kunnen genereren. In het geval van wolken is al bekend dat je die uitstekend kan genereren uit fractal noise (hier is heel veel over te vinden op het internet).

Het enige probleem is dat foto's niet per se op elk niveau "zelfgelijkenis" hebben, dus het zijn in die zin ook weer geen fractalen. Toch zie je in beide foto's hetzelfde patroon min of meer terugkomen op verschillende plaatsen in de foto.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:57:40 #73
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_128356933
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:21 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Hoe meer plaatjes je hebt, hoe meer het neurale netwerk op een grijs vlak getraint zal worden.
Dit is niet per se waar. Dat hangt af van de architectuur van het neurale netwerk. De naieve benadering om een multilayer perceptron te gebruiken waar je alle pixels van een plaatje in gooit werkt hier zeker niet, dan krijg je inderdaad dat het nadert naar iets dat lijkt op een grijs vlak.

Ik denk eerder aan een soort hopfield netwerk, of in ieder geval een netwerk met veel feedback. In die vorm kan het netwerk meer abstracties maken zoals rotaties, schaling, en translatie.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_128364670
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:55 schreef ludicrous_monk het volgende:
Het probleem van het woord "entropie" is dat het niet duidelijk is hoe die in dit geval precies gedefinieerd is. Je hebt wel een idee wat het zou kunnen zijn, maar een computer zal dat preciezer moeten weten.
De entropie van een plaatje kun je zo berekenen (Shannon) en dan krijg je een nummer. De vraag is, wat betekend dat nummer. Met een simple python scriptje krijg ik een erg "laag" entropie getal bij dit (begrijpelijk want maar 2 kleuren dus de kans dat een pixel een van die kleuren is, is erg hoog)


En een vergelijkbare entropie als de 2 bovenstaande plaatjes (wolken en new york) bij deze walvis:

Dus wat zegt entropie in dat geval?

quote:
Nog een idee is dat beide plaatjes "fractale" patronen bevatten. Ze hebben een soort structuur op die enigszins gelijkend is op verschillende ruimtelijke frequenties. Misschien
Laten we aannemen dat TS een oneindig aantal plaatjes kan genereren, maar om uit die verzameling de subset van "fotoos" te halen heb je meer nodig dan 1 of 2 eigenschappen, maar een vector van misschien wel 100 eigenschappen waarvan entropie er 1 is. Een neuraal network om de gewichten van die vector te vinden is waarschijnlijk de beste manier.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 17:29:30 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128365344
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 17:05 schreef devzero het volgende:

[..]

De entropie van een plaatje kun je zo berekenen (Shannon) en dan krijg je een nummer. De vraag is, wat betekend dat nummer. Met een simple python scriptje krijg ik een erg "laag" entropie getal bij dit (begrijpelijk want maar 2 kleuren dus de kans dat een pixel een van die kleuren is, is erg hoog)
[ afbeelding ]

En een vergelijkbare entropie als de 2 bovenstaande plaatjes (wolken en new york) bij deze walvis:
[ afbeelding ]
Dus wat zegt entropie in dat geval?

[..]

Laten we aannemen dat TS een oneindig aantal plaatjes kan genereren, maar om uit die verzameling de subset van "fotoos" te halen heb je meer nodig dan 1 of 2 eigenschappen, maar een vector van misschien wel 100 eigenschappen waarvan entropie er 1 is. Een neuraal network om de gewichten van die vector te vinden is waarschijnlijk de beste manier.
Je eerste plaatje, zwart wit, pixel kan twee toestanden hebben,
Het plaatje is bij 1000 bij 750 pixels groot, 750.000 pixels
2750.000 mogelijkheden voor een plaatje van deze grote en maar 2 toestanden per pixel diep. Een foto van dergelijke grote heeft miljoenen mogelijkheden per pixel. Zeg 32 miljoen, 32.000.000750.000 mogelijkheden.
Bij een nog geen megapixel

Dan vraag ik me af, hoe groot is het aantal mogelijke fotos, of wat wij zien als foto ten opzichte van het aantal met een structuur, en die versus gewoon ruis.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_128367254
Gaaf dat jullie mee denken! Mocht dit ooit lukken is het echt geweldig. Misschien moeten we wel in meerdere dimensies denken voordat het omgezet kan worden, dat er misschien een verborgen algemene eigenschap is, waarbij de pixelafstand van naburige pixels niet 1 is maar anders behandelt moet worden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_128372013
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan vraag ik me af, hoe groot is het aantal mogelijke fotos, of wat wij zien als foto ten opzichte van het aantal met een structuur, en die versus gewoon ruis.
Heeeeel erg groot. Ik denk dat dit ook meer een theoretische "spel" is dan een werkelijke implementatie. Het aap-typt-shakespeare probleem is inmiddels opgelost. Maar dat is natuurlijk een stuk makkelijker want je hebt maar een beperkt aantal oplossingen (al het werk van shakespeare) en er is een duidelijk verschil tussen goed ("the") en fout ("thf") terwijl een klein contrast verschil in een pixel nog steeds een goede foto kan geven.
pi_128448906
Hoe herkend een mens een foto? Ik dacht eraan om te zoeken naar vlakken, maar dat zegt nog totaal niets over realisme.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 1 juli 2013 @ 10:07:03 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128450418
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 08:21 schreef firefly3 het volgende:
Hoe herkend een mens een foto? Ik dacht eraan om te zoeken naar vlakken, maar dat zegt nog totaal niets over realisme.
Onze hersenen zijn neurale netwerken
https://nl.wikipedia.org/wiki/Neuraal_netwerk
Dat kan je ook programmeren en gebruiken voor foto herkenning
http://stats.stackexchang(...)ork-recognise-images
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 1 juli 2013 @ 17:13:58 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128466367
Een optie is om eens de fourier transform van plaatjes te analyseren, wij mensen herkennen vaak patronen en patronen komen naar voren in de fourier space van een beeld. Misschien is dat een leuke extra selectie methode.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 1 juli 2013 @ 18:10:47 #81
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_128468242
Goed idee! Ik denk dat je met een selectie op FFT gefilterde afbeeldingen veel ruis en slechte afbeeldigen kwijt raakt.
pi_128469647
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Een optie is om eens de fourier transform van plaatjes te analyseren, wij mensen herkennen vaak patronen en patronen komen naar voren in de fourier space van een beeld. Misschien is dat een leuke extra selectie methode.
Ingewikkeld, het houdt ook rekening met het feit dat een vorm geroteerd en geschaald kan zijn? En ook dat het van 3D naar 2D getransformeerd moet worden...
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator maandag 1 juli 2013 @ 20:14:36 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128472955
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:48 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ingewikkeld, het houdt ook rekening met het feit dat een vorm geroteerd en geschaald kan zijn? En ook dat het van 3D naar 2D getransformeerd moet worden...
Opzich is kijken naar de entropie van de fourier transform van een plaatje niet veel ingewikkelder dan kijken naar de entropie van het plaatje zelf. Je selecteert dan voor patronen en grote kans dat patronen interessanter zijn dan geen patronen :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_128474610
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Opzich is kijken naar de entropie van de fourier transform van een plaatje niet veel ingewikkelder dan kijken naar de entropie van het plaatje zelf. Je selecteert dan voor patronen en grote kans dat patronen interessanter zijn dan geen patronen :P
(Ben even kritisch), trainen we dan niet gewoon naar dit soort plaatjes toe? (De "beste fourier transform vorm" is de sinus zelf?...)

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_128474716
dubbel
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator maandag 1 juli 2013 @ 20:55:05 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128474737
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]

(Ben even kritisch), trainen we dan niet gewoon naar dit soort plaatjes toe?

[ afbeelding ]
Nee hoor.. en je mag ook wel heel wat geluk hebben als je zulke plaatjes genereert.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_128474773
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee hoor.. en je mag ook wel heel wat geluk hebben als je zulke plaatjes genereert.
Ok :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_128474930
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onze hersenen zijn neurale netwerken
https://nl.wikipedia.org/wiki/Neuraal_netwerk
Dat kan je ook programmeren en gebruiken voor foto herkenning
http://stats.stackexchang(...)ork-recognise-images
Ook zeer interessant!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 1 juli 2013 @ 21:14:39 #89
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_128475666
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Opzich is kijken naar de entropie van de fourier transform van een plaatje niet veel ingewikkelder dan kijken naar de entropie van het plaatje zelf. Je selecteert dan voor patronen en grote kans dat patronen interessanter zijn dan geen patronen :P
Als je eisen stelt aan het frequentiedomein ben je al een hoop entropie en ruisplaatjes kwijt denk ik. Weer goede extra inputs voor een neuraal selectienetwerk :). Ik denk dat foto's zeer weinig hoogfrequentie inhoud bevatten, en dat je dat er met een FT goed uit zou kunnen halen.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
  maandag 1 juli 2013 @ 21:17:09 #90
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_128475831
Maar wat is nou de beste random plaatjesgenerator voordat een NN de plaatjes selecteert? Het moet iets zijn dat met een relatief eenvoudig algoritme sowieso al vaak (toch zeker wel >0.01% van de gevallen?) plaatjes genereert die in de buurt komen van een foto. Anders wordt het hopeloos inefficiënt.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
  maandag 1 juli 2013 @ 21:19:01 #91
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_128475931
Nieuwe vraag: mogen de random plaatjes bestaan uit random gegenereerde driehoeken die vervolgens 3D gerenderd worden (met random gegenereerde belichting, random materialen, random effecten)? Dan is de kans dat je een foto benadert al veel hoger.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_128476602
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:19 schreef ludicrous_monk het volgende:
Nieuwe vraag: mogen de random plaatjes bestaan uit random gegenereerde driehoeken die vervolgens 3D gerenderd worden (met random gegenereerde belichting, random materialen, random effecten)? Dan is de kans dat je een foto benadert al veel hoger.
Goeie vraag, en hoe onderscheid je zoiets van werkelijkheid (makkelijk te zien voor de mens, maar voor de pc dus moeilijk uit te leggen..)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_128702385
U zou ook een archief met foto's kunnen pakken (zeg >1M) en deze hier stukken uit random mixen, mengen en transformeren. Zo kun je tot random allerlei combinaties komen, zonder veel ruis te moeten introduceren.
pi_128710875
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:31 schreef Jottum86 het volgende:
U zou ook een archief met foto's kunnen pakken (zeg >1M) en deze hier stukken uit random mixen, mengen en transformeren. Zo kun je tot random allerlei combinaties komen, zonder veel ruis te moeten introduceren.
Ik wil graag iets uit niets maken, niet iets uit iets :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_128860937
Zelfs als ik het blauwste willekeurig plaatje telkens bewaar, zie ik vrij snel dat de boel al "vastloopt" zonder een zichtbaar resultaat. Patronen en dergelijke zullen helemaal zeldzaam zijn. Ik zat te denken aan een nieuwe aanpak: het willekeurig genereren van golven met kleuren, verschillende amplitudes, frequenties, schalen en richtingen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_128883181
Even een testje, ik denk dat je met golven alles kunt maken. Nu alleen blauw een willekeurige frequency gegeven.



Mijn theorie erachter is dat als je golven (en golven op golven) verschillende richtingen op "schiet" dat je iets waanzinnigs kunt krijgen. Als je die golven ook nog eens de diepte in schiet, dat je dan ook nog eens een wereld met perspectief kunt creeren. De witte buik van de walvis is niets anders dan een sinus dat even tevoorschijn komt.



Testje 2, 3 golven in dezelfde richting.



t3





Binnenkort ga ik golven op golven maken en wat aan de vorm doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door firefly3 op 12-07-2013 20:17:06 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 14 juli 2013 @ 11:49:14 #97
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_128961769
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 11:49 schreef pfaf het volgende:
Dus toch fft... ;)
:Y
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_128961775




Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator maandag 15 juli 2013 @ 10:48:02 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128964130
Cool :) ik zou met iets hogere frequenties gaan werken :)
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 11:49 schreef pfaf het volgende:
Dus toch fft... ;)
Verbazingwekkend eigenlijk dat elk plaatje zo goed in ferquenties op te breken is :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_128964193
Er zit iig een stuk meer structuur in!
pi_129058000


Hier hebben jullie de code als jullie zelf ermee willen spelen of gewoon plaatjes willen genereren. (Je hoeft alleen de code te kopieren naar kladblok en te hernoemen naar .html). Daarna alleen op de reset knop klikken om een nieuw plaatje te genereren. Het opstarten kan 15 seconden duren overigens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_129058187
haha



Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 17 juli 2013 @ 20:58:32 #104
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_129059530
Mijn brein maakt er al gezichten van. Nu doen ze dat al snel, maar het is beter dan ruis...
  Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 20:59:32 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_129059587
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:58 schreef pfaf het volgende:
Mijn brein maakt er al gezichten van. Nu doen ze dat al snel, maar het is beter dan ruis...
idd 2 stipjes op de juiste plek en je hebt een gezicht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_129060446
De nieuwe versie is zelfs 3D op je platte beeldscherm en sommige dingen worden steeds echter hehe

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 18 juli 2013 @ 01:13:11 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129070268
ben je nou ook aan het trainen naar iets?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_129072180
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:13 schreef Maanvis het volgende:
ben je nou ook aan het trainen naar iets?
Nee, dat is valsspelen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 18 juli 2013 @ 08:27:04 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129072755
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 06:22 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Nee, dat is valsspelen.
hoe komt het dan dat jouw plaatjes telkens beter worden?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_129095156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 08:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe komt het dan dat jouw plaatjes telkens beter worden?
Ik had nog wat foutjes gemaakt vandaar.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_129097331
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 18 juli 2013 @ 20:32:06 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129097670
Deze plaatjes zijn niet random
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129097710
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Deze plaatjes zijn niet random
Jawel, dit vieze plaatje komt er net ook uit gerold...

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator donderdag 18 juli 2013 @ 21:27:29 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_129099988
Het valt mij vooral op dat de sinussen alleen maar 1 hoek hebben alleen maar haaks
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_129111013
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Het valt mij vooral op dat de sinussen alleen maar 1 hoek hebben alleen maar haaks
Ja, dat is toevallig. Bij andere plaatjes weer van beneden naar boven.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_129111070
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 20:33 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Jawel, dit vieze plaatje komt er net ook uit gerold...

[ afbeelding ]
Kwartslag draaien en je hebt een colaflesje, iets wat een beetje op Maria lijkt (en ik ben niet eens katholiek), en een naakte vrouw met een lekker kontje maar zonder borsten :+ (lijkt wel een moderne Rorschachtest)

Ik had verwacht dat je met ruis zou werken, dan zou mijn vraag kunnen zijn 'hoe veel % pixelfouten zou je accepteren', maar dit ziet er al indrukwekkend uit.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_129111164
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 07:09 schreef Resistor het volgende:

[..]

Kwartslag draaien en je hebt een colaflesje, iets wat een beetje op Maria lijkt (en ik ben niet eens katholiek), en een naakte vrouw met een lekker kontje maar zonder borsten :+ (lijkt wel een moderne Rorschachtest)

Ik had verwacht dat je met ruis zou werken, dan zou mijn vraag kunnen zijn 'hoe veel % pixelfouten zou je accepteren', maar dit ziet er al indrukwekkend uit.
Haha bedankt voor de support! :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 08:17:40 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_129111531
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 06:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ja, dat is toevallig. Bij andere plaatjes weer van beneden naar boven.
Ik mis dus hoeken die niet 0,90,180 of 270 zijn, ik zou iets meer vrijheidsgraden inbouwen zodat je wat minder 'hoekige' beelden krijgt. Het worden nu allemaal afgeronde vierkantjes of rechthoekjes.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 11:43:23 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_129116040
Kortom je moet je sinussen niet over x en y laten lopen maar ze ook een random rotatie meegeven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_129116933
Ik vind het eigenlijk al verbazend goede plaatjes, je moet hem echt verder aanpassen.

Het boeit toch eigenlijk niet hoe ver je hem 'stuurt'? Het blijft redelijk random.
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 12:14:35 #121
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_129117049
Ik vind ze eigenlijk nogal gestructureerd je kunt de sinussen er makkelijk uit halen :) het zijn ook maar weinig sinussen waardoor je meestal een variatie op een schaakbord in verschillende groten krijgt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_129117146
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind ze eigenlijk nogal gestructureerd je kunt de sinussen er makkelijk uit halen :) het zijn ook maar weinig sinussen waardoor je meestal een variatie op een schaakbord in verschillende groten krijgt.
Het gaat meer om het idee om sinussen te gebruiken, dan de uitvoering tot nu toe.

Dankzij die sinus is het van pure ruis, naar herkenbare vormen gegaan. Uiteraard moet er nog flink aan gesleuteld worden, maar het begin is er.
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 16:05:32 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_129125198
ik ben zelf ook even aan het proberen :D met iets meer sinussen (100) in 3 kanalen :P In 1 kanaal krijg je vaak iets wat op een stof lijkt (niet zo gek ook, dat is ook periodiek) maar in 2 kanalen kan ik er niet meer zoveel van maken.

Voor de mensen die het willen proberen het is gedaan in imagej, om preciezer te zijn fiji (fiji is just imagej: een imagej met plugins) het is gratis software dus het is te proberen :P

100 golven:


15 golven:


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
newImage("Untitled", "8-bit black", 1000, 1000, 1);
cycles=getNumber("Number of cycles", 10);
for(r=1;r<=3;r++){
for(n=1;n<=cycles;n++){
showStatus(n);
selectWindow("Untitled");
m=random()*0.02;
o=random()*0.01;
p=random()*16;
q=random()*16;
poly=newArray(10);
for(i=1;i<1000;i++){
    for(j=1;j<1000;j++){
        k=(p*sin(i*m+(2*PI)))*(q*sin(j*o+(2*PI)));
        setPixel(i,j,k);
        
    }
    
}
poly=newArray(100);
for(s=0;s<10;s++){
            poly[s]=random()*1000;        
        }
        makePolygon(poly[0],poly[1],poly[2],poly[3],poly[4],poly[5],poly[6],poly[7],poly[8],poly[9],poly[10],poly[11],poly[12],poly[13],poly[14],poly[15],poly[16],poly[17],poly[18],poly[19],poly[20],poly[21],poly[22],poly[23],poly[24],poly[25],poly[26],poly[27],poly[28],poly[0]);
        setBackgroundColor(0, 0, 0);
        run("Clear Outside");
        run("Select None");
selectWindow("Untitled");
run("Duplicate...", "title=Untitled-"+n);
angle=random()*360;
run("Rotate... ", "angle="+angle+" grid=1 interpolation=Bilinear");
if(n>1){imageCalculator("Add create 32-bit", "Untitled-"+n-1+"","Untitled-"+n);
close("Untitled-"+n);
close("Untitled-"+n-1);
selectWindow("Result of Untitled-"+n-1);
rename("Untitled-"+n);}

}
selectWindow("Untitled-"+cycles);
rename("Channel"+r);
}
run("Merge Channels...", "c1=Channel1 c2=Channel2 c3=Channel3 create");

:P

Ik ben niet tevreden over dat hij een golf altijd het hele vlak doorloopt dat doet het in een beeld ook niet, er moeten dus nog random contourin in komen :D

(ohja je ziet altijd een rondje omdat ik rotaties maak en resultaat een niet gevuld vierkant geeft)

[ Bericht 16% gewijzigd door Bosbeetle op 19-07-2013 17:24:53 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 16:11:24 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_129125382
met iets grotere blobs lijkt het meer op wat firefly maakt



of een combi

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 16:39:13 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_129126554


nu niet sinussen in het hele beeld maar in een random gegenereerde 10 hoek :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 17:18:37 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_129127873
hmm op een of andere manier pakt imageJ een 100hoek niet :P

maar een 30 hoek ziet er ook wel grappig uit



:')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_129128831
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:18 schreef Bosbeetle het volgende:
hmm op een of andere manier pakt imageJ een 100hoek niet :P

maar een 30 hoek ziet er ook wel grappig uit

[ afbeelding ]

:')
Gaaf. Tel je overigens de sinussen wel bij elkaar op? Ik verdubbel de frequentie overigens per golf. Ik ga straks mss ff wat met richting doen.

Euhm nu ik er over nadenk, een geroteerde sinus geeft alleen chaos of een middelpunt waar alles bij elkaar komt. Nog even goed over nadenken.

[ Bericht 7% gewijzigd door firefly3 op 19-07-2013 20:18:02 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 17:53:27 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_129128858
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Gaaf. Tel je overigens de sinussen wel bij elkaar op? Ik verdubbel de frequentie overigens per golf. Ik ga straks mss ff wat met richting doen.
Jup ik tel de sinussen bij elkaar op (ik eindig dan ook met een 32bit plaatje :P) :o variabele frequenties daar had ik nog niet aan gedacht! eens kijken of ik dat later kan implementeren :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_129128983
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jup ik tel de sinussen bij elkaar op (ik eindig dan ook met een 32bit plaatje :P) :o variabele frequenties daar had ik nog niet aan gedacht! eens kijken of ik dat later kan implementeren :)
Woestijnen hebben vaak heuvels die ook bestaan uit delen met een verdubbelde frequentie. Verder komt twee overal voor in de natuur enz, vandaar dat ik het toe pas.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_129129317
Soms moet er denk ik ook binnen golf domeinen gegolft worden. Zo krijg je objecten. In principe zijn we ook gewoon golven als je op quantum niveau bekijkt ;p
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 20:25:36 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_129132681
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:12 schreef firefly3 het volgende:
Soms moet er denk ik ook binnen golf domeinen gegolft worden. Zo krijg je objecten. In principe zijn we ook gewoon golven als je op quantum niveau bekijkt ;p
heb jij de xkcd van vandaag gezien :')

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_129132720
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

heb jij de xkcd van vandaag gezien :')

[ afbeelding ]
Haha toevallig!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_129133092
Ik vond het een leuk topic, jammer dat ik nu geen tijd heb om mij er verder in te verdienen...
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 20:39:37 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_129133119
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:38 schreef JoPiDo het volgende:
Ik vond het een leuk topic, jammer dat ik nu geen tijd heb om mij er verder in te verdienen...
dit topic blijft vast nog wel bestaan :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_129140232
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

dit topic blijft vast nog wel bestaan :D
Ik zou graag wat meer in die Fourier-transformaties duiken. Ik heb een keer een lezing gehad over die dingen en dat deze ook gebruikt worden voor bepaalde filters in photoshop, maar nu geen tijd over om er artikelen over te lezen of een algoritme te schrijven :(
pi_129235488
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_129235951
Ik krijg allemaal rare shit sinds ik het rood kanaal vermenigvuldigt heb met alle voorgaande sinussen, even kijken of ik het later weer kan vertalen naar "normale" kleuren ipv rood. En ja, er lijkt idd iemand achter het gordijn te staan
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 11:07:56 #138
47505 DarkSand
I am Back
pi_129247339
Om dit proces te versnellen kan je evolutie gebruiken met kunstmatige selectie, zoals hier.

http://en.wikipedia.org/wiki/Heikegani



pi_129279965
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:07 schreef DarkSand het volgende:
Om dit proces te versnellen kan je evolutie gebruiken met kunstmatige selectie, zoals hier.

http://en.wikipedia.org/wiki/Heikegani

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik wil niet van tevoren bedenken wat ik wil hebben ;)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_129279981

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_129293772
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 06:55 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik wil niet van tevoren bedenken wat ik wil hebben ;)
Haha, dan zijn er denk ik iets teveel mogelijkheden. Maar wel geinig om mee te experimenteren. De plaatjes welke ik nu al zie zijn interessant.
  Moderator woensdag 24 juli 2013 @ 15:52:12 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_129293999


een soort abstracte leeuw :?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:04:51 #143
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_131106470
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 12 september 2013 @ 20:50:38 #145
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131106505
quote:
Hello, is it me you're looking for?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_131106629
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 20:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hello, is it me you're looking for?
:D
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131107524


^^
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131159607




Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131159870
quote:
Deze lijken veel meer op bestaande afbeeldingen (hoewel wazig) dan de vorige pogingen.
pi_131159978
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Deze lijken veel meer op bestaande afbeeldingen (hoewel wazig) dan de vorige pogingen.
Thanks, de kleuren transformeren is denk ik de volgende stap en ondertussen een betere "resolutie" proberen te krijgen. Het is een beetje pastel achtig nog.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131159996
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:02 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Thanks, de kleuren transformeren is denk ik de volgende stap en ondertussen een betere "resolutie" proberen te krijgen. Het is een beetje pastel achtig nog.
Maar het probleem is wel dat om het op iets herkenbaars te laten lijken zonder dat het wazig is, je veel meer detail moet toevoegen.
pi_131160037
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar het probleem is wel dat om het op iets herkenbaars te laten lijken zonder dat het wazig is, je veel meer detail moet toevoegen.
Nieuwe uitdagingen :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131160386
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131160775
Ik heb de laatste zes afbeeldingen door een image-search heengegooid. Grappig genoeg kregen ze allemaal deze foutmelding:



Behalve deze:
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

een soort abstracte leeuw :?
Die werd wel herkend als afbeelding. Er werden overigens geen soortgelijke afbeeldingen op het web gevonden. :D
  Moderator zaterdag 14 september 2013 @ 16:08:55 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131165880
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:33 schreef Tchock het volgende:
Ik heb de laatste zes afbeeldingen door een image-search heengegooid. Grappig genoeg kregen ze allemaal deze foutmelding:

[ afbeelding ]

Behalve deze:

[..]

Die werd wel herkend als afbeelding. Er werden overigens geen soortgelijke afbeeldingen op het web gevonden. :D
Dat betekent dan blijkbaar dat daar toch genoeg componenten in zitten :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131165914
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat betekent dan blijkbaar dat daar toch genoeg componenten in zitten :)
Precies :) En als iets meer identificeerbaar wordt zit je dichter bij een 'bestaand' patroon of afbeelding, toch?
pi_131169441
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

Precies :) En als iets meer identificeerbaar wordt zit je dichter bij een 'bestaand' patroon of afbeelding, toch?
Het algoritme zoekt waarschijnlijk naar lijnen en hoeken. Die komen idd nog niet voor in mijn plaatjes. Ik ben van mening dat ik vanaf abstractheid en chaos moet opbouwen naar orde en concreetheid.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131209746


Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131210527
quote:
Die bovenste is een gezicht. Just sayin'. Met een persoon in foetushouding er achter.
pi_131210594
Nu begint het eng te worden... vooral die 3e

Eerste gedachte was: kleuren vervangen zodat je 'menselijke' kleuren krijgt, resolutie verlagen, minder kleuren zodat je scherpere overgangen hebt, weer vergroten, lijnen weer verzachten.
Lijkt al echt op een gezicht.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_131212466
Ik zit nu te kijken hoe ik de hoeveelheid detail oneindig omhoog kan schroeven, dus het wordt wel spannend :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 15 september 2013 @ 21:08:08 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131212627
Bedenk je wel dat het menselijk brein geprogrammeerd is om overal gezichten in te zien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_131212675
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2013 21:08 schreef Duvel het volgende:
Bedenk je wel dat het menselijk brein geprogrammeerd is om overal gezichten in te zien.
Dat is zeker waar, maar er komt een punt dat je niet meer naar een 'autogrill-gezicht' kijkt en naar een menselijk gezicht. :P
pi_131215478
OMG
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131215758
ik begin langzaam omgevingen te zien , objecten , vanalles
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131215857
quote:
9s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:47 schreef pfaf het volgende:
Hoe vaker ik m'n reactie teruglees, hoe achterlijker ik mezelf ga vinden. :D
Wij ook :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_131215947



!!!!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131216252
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131217350



backup van de formule:

amount *= ((Math.sin(phaseshiftwave1[wave]+(xi*frequencywave1[wave])) * Math.sin(phaseshiftwave2[wave]+(yi*frequencywave2[wave])))) +
((Math.sin(phaseshiftwave3[wave]+(xi*frequencywave3[wave])) * Math.sin(phaseshiftwave4[wave]+(yi*frequencywave4[wave]))));

red[xi][yi] += amount * redwave[wave];
green[xi][yi] += amount * greenwave[wave];
blue[xi][yi] += amount * bluewave[wave];
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 15 september 2013 @ 22:07:00 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131217507
Spooky!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 15 september 2013 @ 22:26:12 #171
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_131219240
Interessant. Hier ga ik misschien ook nog iets mee kloten. Ik denk alleen dat je meer frequenties nodig hebt. Nog iets dat je kan gebruiken is dat de natuur vol zit met zgn "roze ruis/pink noise", dwz. vermogensdichtheid bij een bepaalde frequentie = 1/frequentie. Dat wil zeggen dat er minder hoogfrequente data is dan laagfrequente.

Verder kan je nog gebruiken dat helderheid veel opvallender is dan kleur. Dus het is belangrijk om veel detail in de helderheid te brengen t.o.v. de kleur. Een RGB model is dus veel minder geschikt dan een HSL model.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_131227345
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131251654
Ben nog van alles en nog wat aan het proberen:





Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131252274
Die laatste geloof ik niet meer, ziet er te perfect uit.

Lijkt wel een fotocollage.
Oog, half masker, cyborgvrouw met rode lippenstift, en nog wat vage vlekken met ogen er in.

Maar dan nog: ik blijf het gewoon een moderne Rosarchtest vinden. Iemand anders kan er andere dingen in zien ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_131252423
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:23 schreef Resistor het volgende:
Die laatste geloof ik niet meer, ziet er te perfect uit.

Lijkt wel een fotocollage.
Oog, half masker, cyborgvrouw met rode lippenstift, en nog wat vage vlekken met ogen er in.

Maar dan nog: ik blijf het gewoon een moderne Rosarchtest vinden. Iemand anders kan er andere dingen in zien ;)
Ik vind het er ook ongeloofwaardig uit zien, er komen "te perfecte" plaatjes uit. Maar wel gaaf dat ik eindelijk tot het punt gekomen ben dat het fake lijkt
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131252737
Ik zal de html file wel publiekelijk maken, dan kan iedereen plaatjes genereren
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131253199
!!!!!!!!!!!! Kom maar op met het commentaar :P

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131253312
Hier is de html code, kopier het naar een txt file, hernoem het naar .html en open het maar met google chrome.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131254141
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131254228
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:42 schreef firefly3 het volgende:
Hier is de html code, kopier het naar een txt file, hernoem het naar .html en open het maar met google chrome.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha. Cool :D
pi_131254234
Kijk die pupil van dat rode oog en die hand
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131254263
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hahaha. Cool :D
:)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131254629
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131258205
Onderaan kijkt er iemand mee...

pi_131258412
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:52 schreef RobbieRonald het volgende:
Onderaan kijkt er iemand mee...

[ afbeelding ]
Haha gaaf!

[ Bericht 0% gewijzigd door firefly3 op 16-09-2013 22:02:56 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 16 september 2013 @ 22:07:48 #186
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131259331
er komen een beetje veel ongeveer dezlefde plaatjes voorbij, met name een zwart embryo achtig ding in een blauwe achtergrond. enig idee hoe ik dat kan veranderen zodat het meer random is?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_131259535
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 22:07 schreef Maanvis het volgende:
er komen een beetje veel ongeveer dezlefde plaatjes voorbij, met name een zwart embryo achtig ding in een blauwe achtergrond. enig idee hoe ik dat kan veranderen zodat het meer random is?
Er lijken een soort reeksen in te zitten. Net had ik vaak achter elkaar een afbeelding, verticaal doormidden verdeeld in een felgekleurd vak met zwarte vlekken en een zwart vak met gekleurde vlekken. Nu krijg ik al een tijdje vierkant-ige, gekleurde donuts op een zwarte achtergrond.
  maandag 16 september 2013 @ 22:12:26 #188
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131259635
Het zwarte embryo in een blauwe achtegrond is gegroeid en is nu een paarse foetus die zijn eigen hand op probeert te eten en heul scherpe tanden heeft.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 16 september 2013 @ 22:14:48 #189
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131259809

rechtsonder een half gezicht
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_131259826
Geen idee, ik duik mijn bed in

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 16 september 2013 @ 22:19:47 #191
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131260175

midden boven weer een rood half (spook) gezicht
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_131260808
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 22:19 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]
midden boven weer een rood half (spook) gezicht
Het is deze dude.

pi_131489982
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131494525
Typisch, de zinnen die ik kreeg voor het bevestigen van het uploaden van de plaatjes: "be careful", "across the border" :P



Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 23 september 2013 @ 21:42:45 #195
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131494767
quote:
bij de tt moest ik daar al aan denken
  maandag 23 september 2013 @ 21:43:14 #196
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131494793
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 22:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is deze dude.

[ afbeelding ]
is dit een film? :D _O-
pi_131494833
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:43 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

is dit een film? :D _O-
Jep. Pan's Labyrinth (El laberinto del fauno). Hele goede film zelfs.
  maandag 23 september 2013 @ 21:45:40 #198
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131494919
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jep. Pan's Labyrinth (El laberinto del fauno). Hele goede film zelfs.
ik ga hem zoeken, echt dit moet ik gezien hebben :')
pi_131495055
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 23 september 2013 @ 21:55:00 #200
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131495385
tof, je hebt een screenshot uit een michael bay film geheel automatisch gegenereerd!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_131495472
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:55 schreef Maanvis het volgende:
tof, je hebt een screenshot uit een michael bay film geheel automatisch gegenereerd!
:) Ik hoop dat ik alles met veel detail kan krijgen op een gegeven moment.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 23 september 2013 @ 21:58:50 #202
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131495591
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:56 schreef firefly3 het volgende:

[..]

:) Ik hoop dat ik alles met veel detail kan krijgen op een gegeven moment.
ik heb met de instellingen zitten klooien maar het werd niet veel beter :P
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_131495892
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik heb met de instellingen zitten klooien maar het werd niet veel beter :P
Ik heb ook een aantal versies die letterlijk de mist in zijn gegaan haha
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_132132473

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 14 oktober 2013 @ 11:49:51 #205
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_132151289
Wat een vreselijk cool topic. Die voorlaatste echt een babyfoto.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_132194831
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:49 schreef drijfhout het volgende:
Wat een vreselijk cool topic. Die voorlaatste echt een babyfoto.
Thanks! Ik ben nu bezig met videobeelden. Het begint steeds echter te worden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_132208120
Geen idee of het filmpje bij jullie goed werkt, op de een of ander manier heb ik moeite met het opnemen ervan. In ieder geval is hier het eerste filmpje:

http://www.megafileupload.com/en/file/461230/m1-avi.html
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_132276320
Nieuwe versie met videobeelden (opslaan als .html file):

Klik op "New" voor het uitkiezen van een plaatje. Daarna op "Record" en wacht totdat de knoppen weer oplichten als je erover scrolt, het kan namelijk zo'n max 12 seconde duren voordat het klaar is. Klik daarna op "Play" en het filmpje wordt afgespeeld.

Als er een poort bij je thuis wordt geopend naar de hel ofzo moet je mij niet de schuld geven ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 20 oktober 2013 @ 08:15:13 #209
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_132350941
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:22 schreef firefly3 het volgende:
Nieuwe versie met videobeelden (opslaan als .html file):

Klik op "New" voor het uitkiezen van een plaatje. Daarna op "Record" en wacht totdat de knoppen weer oplichten als je erover scrolt, het kan namelijk zo'n max 12 seconde duren voordat het klaar is. Klik daarna op "Play" en het filmpje wordt afgespeeld.

Als er een poort bij je thuis wordt geopend naar de hel ofzo moet je mij niet de schuld geven ;)
Leuk topic dit zeg, met veel plezier gelezen! Ik heb ook even via die geplaatste code een plaatje laten genereren, vond hem gelijk al wel 'mensaardig'. Ach ja je hersenen gaan al snel aan de haal met twee 'rondjes'! ;)

Anyway; Geen poort naar de hel lol, maar wel een poort naar een ander heelal?! >:)




[ Bericht 10% gewijzigd door SiennaForrest op 20-10-2013 10:30:52 ]
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_132422801
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 08:15 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Leuk topic dit zeg, met veel plezier gelezen! Ik heb ook even via die geplaatste code een plaatje laten genereren, vond hem gelijk al wel 'mensaardig'. Ach ja je hersenen gaan al snel aan de haal met twee 'rondjes'! ;)

Anyway; Geen poort naar de hel lol, maar wel een poort naar een ander heelal?! >:)


[ afbeelding ]
Gaaf! :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:07:47 #211
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132423379
Ik heb nog wel een leuk voorbeeld van hoe snel mensen ergens dingen in zien, dit is een plaatje van 3 cellen die met 2 kleuren eiwitten erin, gemaakt op vrijdag de dertiende :P:

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132469630
Ik heb iets bedacht dat misschien wel de stap kan zijn naar fotorealisme!!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_132484828
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:27 schreef firefly3 het volgende:
Ik heb iets bedacht dat misschien wel de stap kan zijn naar fotorealisme!!
Ik ben benieuwd, leuk topic zover :) .

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 08:15 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Leuk topic dit zeg, met veel plezier gelezen! Ik heb ook even via die geplaatste code een plaatje laten genereren, vond hem gelijk al wel 'mensaardig'. Ach ja je hersenen gaan al snel aan de haal met twee 'rondjes'! ;)

Anyway; Geen poort naar de hel lol, maar wel een poort naar een ander heelal?! >:)

[ afbeelding ]
Deed mij gelijk denken aan: .
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:29:48 #214
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_132491506
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:27 schreef firefly3 het volgende:
Ik heb iets bedacht dat misschien wel de stap kan zijn naar fotorealisme!!
Ik ben erg benieuwd! :)

quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:27 schreef esv7 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, leuk topic zover :) .

[..]

Deed mij gelijk denken aan: [ afbeelding ].
Inderdaad! Lol! :D
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_132548646




Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:05:33 #216
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132549531
_O_ je hebt een algoritme ontwikkeld om de aura's van mensen te fotogaferen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132554875
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb nog wel een leuk voorbeeld van hoe snel mensen ergens dingen in zien, dit is een plaatje van 3 cellen die met 2 kleuren eiwitten erin, gemaakt op vrijdag de dertiende :P:

[ afbeelding ]
Een alien egel. _O_
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:00:26 #218
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_132555399
Gaaf! Die onderste is een slaapkamer met raam, spiegel, wasbak en lamp aan de muur. Ietwat bewogen natuurlijk. :+

Voor mij veruit de beste. Veel meer dan ik had verwacht dat je zou komen. Hulde.
pi_132558937
Bedankt voor de comments!

De laatste drie plaatjes zijn van een nieuwere versie, waarbij de onderste van de meest recente.

Hier is er nog een plaatje van een half gezicht. Hoe lang zal het nog duren totdat het echt helemaal geen vlekjes zijn?



Ik weet nog dat met het gezicht op Mars dat het eerst zo leek:



En daarna zo:



Maar de gezichten lijken hier niet te verdwijnen met nieuwere versies en objecten beginnen langzaam steeds meer op echte objecten te lijken :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_132624407


Ik wil ook zo'n spaceship ^^
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_132706540




Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_132707492
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_132711222
Gaaf hoor. Ik zat net weer wat kiekjes te maken en soms heb je hele reeksen waarin je bizarre gezichten of mooie kosmische stillevens ziet.
pi_132939993
Thanks. De basis principe is vrij simpel: in plaats van dat er lichtgolven je ogen binnen vallen, laat ik lichtgolven op het tekengebied vallen.



Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_132941284
Wat een hoop spullen hebben ze daar haha

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_132942036
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:42 schreef firefly3 het volgende:
Hier is de html code, kopier het naar een txt file, hernoem het naar .html en open het maar met google chrome.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerst creatie die er bij mij uit komt rollen:



Een man die iets lijkt te willen geven aan een vrouw. Ziet er bijna te perfect uit :o
pi_132943315
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:52 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Eerst creatie die er bij mij uit komt rollen:

[ afbeelding ]

Een man die iets lijkt te willen geven aan een vrouw. Ziet er bijna te perfect uit :o
Gaaf! Dit is mijn laatste versie overigens (Bij deze versie doet record en play het niet, dat bouw ik er later weer opnieuw in):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_132943872
Onderwaterfoto:

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_133118060


(Ogen rechtsboven)




Rechts staat er iemand



Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_133118552
buitenaards stad

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_133119801
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_133265668






Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 14 november 2013 @ 21:18:11 #233
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_133265932
Het blijft een beetje veel van hetzelfde. Misschien eens een ander algoritme?
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_133266587
Ik had hier al een tijdje niet meer gekeken... man man man, wat een koele plaatjes!

_O_
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_133298419
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:18 schreef ludicrous_monk het volgende:
Het blijft een beetje veel van hetzelfde. Misschien eens een ander algoritme?
Ben langzaam continue dingen aan het verbeteren / fixen / veranderen :)

quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:31 schreef Molurus het volgende:
Ik had hier al een tijdje niet meer gekeken... man man man, wat een koele plaatjes!

_O_
Bedankt!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_133298507


Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 16 november 2013 @ 00:04:26 #237
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_133306861
Creepy foto's.
If not now, then when.
pi_133320303
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 00:04 schreef pfaf het volgende:
Het topic zit wat mij betreft momenteel aardig in de uncanny valley.
Moest het ff opzoeken maar thanks :)

quote:
10s.gif Op zaterdag 16 november 2013 00:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Creepy foto's.
^^
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_133548217
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 25 november 2013 @ 18:56:04 #241
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_133617368
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:50 schreef Asphias het volgende:
tja, de vraag is natuurlijk bij welke resolutie we nog foto's kunnen herkennen, dat kan volgens mij best laag zijn.
even wat voorbeeltjes: een appel met resolutie 540x540, diezelfde met 34x34, en nog eens met 17x17
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

17x17 begint erg twijfelachtig te worden, dus laten we zeggen dat 34x34 het minimum is.

we zouden het waarschijnljik met 10 verschillende kleuren ook nog net kunnen zien, dus dan kom je uit op 1034x34, oftewel 101156, oftewel,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zoveel verschillende plaatjes kan je dan al maken. sure, het is mogelijk, maar even ter vergelijking, als je elke seconde vanaf de oerknal tot nu één plaatje zou bekijken, dan zit je pas op 10^17 plaatjes, nog geen fractie van het totaal aantal plaatjes wat je kan maken.

het kán dus, maar het is zwaar onrealistisch dat 't gebeurt.
Ik las op internet dat een menselijk oog 576 megapixels heeft. Hoeveel verschillende plaatjes kan je dan maken? :D
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_133624949
quote:
11s.gif Op maandag 25 november 2013 18:56 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ik las op internet dat een menselijk oog 576 megapixels heeft. Hoeveel verschillende plaatjes kan je dan maken? :D
tja, bij mensen is het natuurlijk wat ingewikkelder, de vergelijking met megapixels valt natuurlijk niet één op één te maken, maar er vanuitgaande dat het internet het bij het juiste eind heeft:

2^576000000=±3*10^173393277 , dusss een 3 met 173393277 nullen erachter. ga ik maar even niet uitschrijven ;-)
  maandag 25 november 2013 @ 21:53:21 #243
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_133625041
quote:
12s.gif Op maandag 25 november 2013 21:51 schreef Asphias het volgende:

[..]

tja, bij mensen is het natuurlijk wat ingewikkelder, de vergelijking met megapixels valt natuurlijk niet één op één te maken, maar er vanuitgaande dat het internet het bij het juiste eind heeft:

2^576000000=±3*10^173393277 , dusss een 3 met 173393277 nullen erachter. ga ik maar even niet uitschrijven ;-)
Want wat is de berekening? Ik las kleurdiepte^resolutie maar ik weet niet hoeveel kleuren een mens kan onderscheiden en niet wat de resolutie is van 576 megapixels :P
Dank voor je antwoord in ieder geval :)
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_133625634
quote:
12s.gif Op maandag 25 november 2013 21:51 schreef Asphias het volgende:
2^576000000
Als een pixel zwart of wit is, dan klopt je berekening. Echter, de schatting is dat het menselijk oog tussen 100K en 10M verschillende kleurvariaties kan zien (bron). Dus dan wordt het een iets groter getal (hoewel het me sterk lijkt dat je 10M kleuren tegelijkertijd kan zien).

quote:
ga ik maar even niet uitschrijven ;-)
Samengevat: heeel veel.
  maandag 25 november 2013 @ 22:07:02 #245
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_133625765
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 22:04 schreef devzero het volgende:

[..]

Als een pixel zwart of wit is, dan klopt je berekening. Echter, de schatting is dat het menselijk oog tussen 100K en 10M verschillende kleurvariaties kan zien (bron). Dus dan wordt het een iets groter getal (hoewel het me sterk lijkt dat je 10M kleuren tegelijkertijd kan zien).

[..]

Samengevat: heeel veel.
Laten we veilig gaan en voor 10 miljoen verschillende kleuren gaan.

10 000 000576000000 mogelijke beelden?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_133625794
Zelfs met een conservative 100K is het nog erg veel!
  maandag 25 november 2013 @ 22:08:51 #247
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_133625839
Windows Rekenmachine geeft een ongeldige invoer als ik het uit probeer te rekenen :'(
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  maandag 25 november 2013 @ 22:10:38 #248
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_133625915
http://www.wolframalpha.com/input/?i=10000000%5E576000000

Dus als je al deze afbeeldingen weet te maken, heb je eigenlijk elke mogelijke foto? :D
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_133626107
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 21:53 schreef Faux. het volgende:

[..]

Want wat is de berekening? Ik las kleurdiepte^resolutie maar ik weet niet hoeveel kleuren een mens kan onderscheiden en niet wat de resolutie is van 576 megapixels :P
Dank voor je antwoord in ieder geval :)
een megapixel is simpelweg 1000000 pixels(mega staat voor miljoen). een resolutie van 1000x1000 zou hieraan voldoen.

omdat ik niet weet hoe het internet heeft besloten dat het oog 576 megapixels heeft, heb ik als ondergrens genomen dat elke pixel "aan" of "uit" kan staan, dus twee tot de macht 576 miljoen.

het oog bestaat echter niet uit pixels, maar uit staafjes en kegels, die weer hun signalen in groepjes doorgeven aan zenuwcellen, en die meer of minder gevoellig zijn bij veel of weinig licht.
en niet elke cel die licht ziet geeft continue signalen door, etc.

het blijft dus een hele grove benadering.

ben trouwens via wikipedia hierop gekomen: http://www.newscientist.c(...)-speed-of-sight.html

blijkbaar geeft het oog signalen door met ongeveer 8,75 megabit per seconde, ik ben benieuwd wat je daarmee kan zeggen over de gemiddelde resolutie van de "video" die je oog maakt :)
  maandag 25 november 2013 @ 22:20:32 #251
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_133626381
quote:
Ik wil echt heel graag een nieuwe achtergrond voor m'n mobiel. Eentje met m'n beste vriend, maar die heeft een hekel aan foto's. Dus dan maar op deze manier :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_133701674
De Mantisgarnaal kan zestien basiskleuren zien. Wij maar drie. Voor hun ziet de wereld er nog mooier uit dan wij kunnen inbeelden. Zelfs met 1 basis kleur erbij kunnen we weer veel nieuwe kleuren mengen :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 28 november 2013 @ 19:55:42 #253
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_133719386
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 08:07 schreef firefly3 het volgende:
De Mantisgarnaal kan zestien basiskleuren zien. Wij maar drie. Voor hun ziet de wereld er nog mooier uit dan wij kunnen inbeelden. Zelfs met 1 basis kleur erbij kunnen we weer veel nieuwe kleuren mengen :)
Stel dat je er honderden had, dan kon je zelfs zien dat de zon grotendeels uit waterstof bestaat :o
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_133721023
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 07:24 schreef firefly3 het volgende:
Ik heb een random image generator gemaakt, waarbij het telkens automatisch checkt of het nieuwe plaatje minder entropy bevat dan de vorige. Als dat zo is, laat ik dat plaatje zien.
Hoe meet je de entropie?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  vrijdag 29 november 2013 @ 03:40:06 #255
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_133733852
quote:
11s.gif Op maandag 25 november 2013 22:10 schreef Faux. het volgende:
http://www.wolframalpha.com/input/?i=10000000%5E576000000

Dus als je al deze afbeeldingen weet te maken, heb je eigenlijk elke mogelijke foto? :D
Raar concept om over na te denken. Stel je hebt een database met elke mogelijke foto/afbeelding, en je pakt er 10 uit. Wat zou je dan verwachten te zien op die 10 afbeeldingen? :P

Voor mijn gevoel klopt het toch niet helemaal :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator vrijdag 29 november 2013 @ 09:37:23 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133735707
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 november 2013 03:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Raar concept om over na te denken. Stel je hebt een database met elke mogelijke foto/afbeelding, en je pakt er 10 uit. Wat zou je dan verwachten te zien op die 10 afbeeldingen? :P

Voor mijn gevoel klopt het toch niet helemaal :P
Dan is je sample size waarschijnlijk te klein en zie je idd niets.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_133748109
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:33 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Hoe meet je de entropie?
Ik hield een score bij voor vergelijkingen met naburige pixels. Maar hier was ik totaal van af gestapt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 1 december 2013 @ 14:24:16 #258
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133803309
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 08:07 schreef firefly3 het volgende:
De Mantisgarnaal kan zestien basiskleuren zien. Wij maar drie. Voor hun ziet de wereld er nog mooier uit dan wij kunnen inbeelden. Zelfs met 1 basis kleur erbij kunnen we weer veel nieuwe kleuren mengen :)
Met 3 basiskleuren kunnen wij 8 hoofdkleuren zien:
zwart, (niks)
rood, (alleen rood)
groen, (alleen groen)
blauw, (alleen blauw)
geel, (groen en rood)
paars, (rood en blauw)
turqouise (groen en blauw)
wit (groen, blauw en rood)

Alle andere kleuren (zoals donkergroen en roze (lichtrood) reken ik dan niet mee.

Maar die garnaal ziet dus 2^16 = 65536 verschillende HOOFDkleuren! Die dus allemaal een eigen naam zouden moeten hebben! Onvoorstelbaar dat een zó onbetekenend dier als een garnaal de wereld in zó veel kleuren waarneemt!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_133833475
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 14:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met 3 basiskleuren kunnen wij 8 hoofdkleuren zien:
zwart, (niks)
rood, (alleen rood)
groen, (alleen groen)
blauw, (alleen blauw)
geel, (groen en rood)
paars, (rood en blauw)
turqouise (groen en blauw)
wit (groen, blauw en rood)

Alle andere kleuren (zoals donkergroen en roze (lichtrood) reken ik dan niet mee.

Maar die garnaal ziet dus 2^16 = 65536 verschillende HOOFDkleuren! Die dus allemaal een eigen naam zouden moeten hebben! Onvoorstelbaar dat een zó onbetekenend dier als een garnaal de wereld in zó veel kleuren waarneemt!
Wow ongelooflijk!!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator maandag 2 december 2013 @ 09:13:42 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133834030
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 08:07 schreef firefly3 het volgende:
De Mantisgarnaal kan zestien basiskleuren zien. Wij maar drie. Voor hun ziet de wereld er nog mooier uit dan wij kunnen inbeelden. Zelfs met 1 basis kleur erbij kunnen we weer veel nieuwe kleuren mengen :)
_O_ garnaal _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 2 december 2013 @ 19:32:48 #261
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_133851685
Wordt een beetje offtopic deze discussie. Mensen nog meer ideeën/algoritmes voor fotogeneratie?
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_133867790
Ik heb een idee ineens. Kleur met licht (energie) vermenigvuldigen. Dat is al wat slechts op de eerste golf gebeurd die namelijk ook het grootst is.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_133888758
HET IS GELUKT!!!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_133888779














[ Bericht 13% gewijzigd door firefly3 op 03-12-2013 21:29:24 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_133890013
Meer detail in de objecten, ogen enzo

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 4 december 2013 @ 22:15:38 #266
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133926108
is daar ook een nieuw javascriptje voor?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133934238
Hier is de code. Weer hernoemen naar .html en met Google chrome openen. Als je "wachten" ziet, moet je gewoon op wachten klikken of wachten, want deze versie heeft wat meer tijd nodig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_134047649







[ Bericht 4% gewijzigd door firefly3 op 08-12-2013 14:38:16 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_135540176
Vernieuwde versie met verschillende start frequenties

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_135582421


Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:12:13 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135582531
Je kunt die plaatjes zo op A3-canvas uitprinten en in een museum hangen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135582573
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:12 schreef LXIV het volgende:
Je kunt die plaatjes zo op A3-canvas uitprinten en in een museum hangen!
Thanks!!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_135589644
Ik heb wel eens plaatjes gemaakt door een hele hoop random getallen te genereren en die om te zetten in pixels. Ik kreeg toen een soort kleurrijk sneeuwbeeld wat nergens op leek.

Bovenstaande plaatjes vind ik wel geinig. Er zitten een aantal interessante beelden tussen.

Edit: Ik kreeg deze. Ik zie een kikker.



[ Bericht 20% gewijzigd door JddMan op 17-01-2014 00:51:06 ]
pi_135592130
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 00:44 schreef JddMan het volgende:
Ik heb wel eens plaatjes gemaakt door een hele hoop random getallen te genereren en die om te zetten in pixels. Ik kreeg toen een soort kleurrijk sneeuwbeeld wat nergens op leek.

Bovenstaande plaatjes vind ik wel geinig. Er zitten een aantal interessante beelden tussen.

Edit: Ik kreeg deze. Ik zie een kikker.

[ afbeelding ]
Gaaf! De beelden waren waarschijnlijk ongeveer zoals aan het begin van het topic?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_135602526
*even terugbladeren*

...

Ja inderdaad, exact zo.
  Moderator vrijdag 17 januari 2014 @ 14:26:55 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135602625
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 14:23 schreef JddMan het volgende:
*even terugbladeren*

...

Ja inderdaad, exact zo.
Dat ligt aan de manier dat random generators werken, die maken geen daadwerkelijke random nummers maar veel vaker een normaal of uniform verdeling. Een échte random generator zou ook af en toe (zeer zeldzaam) een reeks met alleen maar het getal 28 moeten uitspugen bijvoorbeeld maar dan geloof geen mens meer dat het random is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 18 januari 2014 @ 13:45:49 #277
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_135639141
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 14:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat ligt aan de manier dat random generators werken, die maken geen daadwerkelijke random nummers maar veel vaker een normaal of uniform verdeling. Een échte random generator zou ook af en toe (zeer zeldzaam) een reeks met alleen maar het getal 28 moeten uitspugen bijvoorbeeld maar dan geloof geen mens meer dat het random is.
Cryptografisch veilige pseudorandom number generators doen dat wel degelijk wel eens. Ook dat zijn geen "echte" random generators, omdat ze nog steeds op basis van een state het nieuwe getal produceren, maar ze passeren allemaal de 'next-bit test', dus ze zijn uiterlijk niet te onderscheiden van echte random generators.

De reden dat de plaatjes in dit topic niet zo veranderd zijn is voornamelijk dat het algoritme gewoon niet heel erg gewijzigd is.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_137066743
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 23 februari 2014 @ 20:57:06 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_137067399
quote:
Cool.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_137067570
quote:
6s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Cool.

[ afbeelding ]
:D
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 23 februari 2014 @ 21:41:09 #281
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_137070400
Topic wordt interessant en er wordt code gebruikt die raakvlakken heeft met het genereren van een sinusplasma (ooit veel gebruikt in de demoscene). Sinusplasma's gebruiken juist hele lage frequenties.

Ik denk om details te krijgen dat dit gecombineerd moet worden met fractal-achtige berekeningen, waardoor een soort van self-similarity ontstaat...

Je kunt proberen om een golf te maken met meerdere niveau's van detail:
• Maak een bepaalde golf
• Tel bij die golf dezelfde golf op, maar met de frequentie verdubbeld, de amplitude gehalveerd en eventueel een verschoven fase.
• Om enkele niveau's dieper te gaan: voordat je de nieuwe golf optelt bij de eerste, doe hetzelfde
met de 2e golf. En dit kun je natuurlijk herhalen voor elk niveau van detail.

Dus eigenlijk maak je gewoon een wiskundige functie: f(x) = ...iets met golven...
en wat eruit komt is: y = f(x) + f(2·x + p1)/2 + f(4·x + p2)/4 + f(8·x + p3)/8 + ...

Dit bekende plaatje (Koch snowflake) maakt misschien duidelijker wat er dan gebeurt:


Zo ontstaan er meer details, misschien leuk om eens toe te passen op de golven. :)

Misschien dat ik van de week ook eens een algoritme ga fabriceren.

[ Bericht 2% gewijzigd door DemonRage op 23-02-2014 22:44:30 ]
  zondag 23 februari 2014 @ 23:35:34 #282
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_137076407
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:41 schreef DemonRage het volgende:
Topic wordt interessant en er wordt code gebruikt die raakvlakken heeft met het genereren van een sinusplasma (ooit veel gebruikt in de demoscene). Sinusplasma's gebruiken juist hele lage frequenties.

Ik denk om details te krijgen dat dit gecombineerd moet worden met fractal-achtige berekeningen, waardoor een soort van self-similarity ontstaat...

Je kunt proberen om een golf te maken met meerdere niveau's van detail:
• Maak een bepaalde golf
• Tel bij die golf dezelfde golf op, maar met de frequentie verdubbeld, de amplitude gehalveerd en eventueel een verschoven fase.
• Om enkele niveau's dieper te gaan: voordat je de nieuwe golf optelt bij de eerste, doe hetzelfde
met de 2e golf. En dit kun je natuurlijk herhalen voor elk niveau van detail.

Dus eigenlijk maak je gewoon een wiskundige functie: f(x) = ...iets met golven...
en wat eruit komt is: y = f(x) + f(2·x + p1)/2 + f(4·x + p2)/4 + f(8·x + p3)/8 + ...

Dit bekende plaatje (Koch snowflake) maakt misschien duidelijker wat er dan gebeurt:
[ afbeelding ]

Zo ontstaan er meer details, misschien leuk om eens toe te passen op de golven. :)

Misschien dat ik van de week ook eens een algoritme ga fabriceren.
Lang niet alle foto's bevatten self-similarity. De meeste niet zelfs.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_137080312
Hogere frequenties gebruik ik al voor detail. Ik zou het misschien nog kunnen verbeteren.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137120917
Ik heb een fout ontdekt. Het detail wordt nu beter verspreid. Waarschijnlijk ga ik de code flink aanpassen, de weg is nu open naar nog veel meer. Het gaat spannend worden. De plaatjes die ik tot nu toe heb gepost zullen in het niets verbleken.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137216379






[ Bericht 3% gewijzigd door firefly3 op 27-02-2014 21:32:44 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137389116




























Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137389477
quote:
Begin er nu echt dingen in te zien, die ene lijkt heel erg op een oog.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:23:31 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137389748
Hoe lang duurt het genereren van een laten we zeggen, 5000 bij 5000 pixels plaatje?
Zou dan namelijk een aantal renderen en uit laten printen op hoogglans laminaat en een tentoonstelling organiseren in een gallerie, Random Art.
Zomaar een tip, wellicht breek je door in de kunstscene
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137390568
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe lang duurt het genereren van een laten we zeggen, 5000 bij 5000 pixels plaatje?
Zou dan namelijk een aantal renderen en uit laten printen op hoogglans laminaat en een tentoonstelling organiseren in een gallerie, Random Art.
Zomaar een tip, wellicht breek je door in de kunstscene
Daar zat ik ook aan te denken, het duurt ongeveer een paar minuten op een redelijke pc. In principe kan ik elke dag een heel hal vullen met nieuwe afbeeldingen. Later dan overgaan naar videobeelden tot zelfs interactieve random 3d werelden ^O^
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137390917
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:43 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken, het duurt ongeveer een paar minuten op een redelijke pc. In principe kan ik elke dag een heel hal vullen met nieuwe afbeeldingen. Later dan overgaan naar videobeelden tot zelfs interactieve random 3d werelden ^O^
Wow dat klinkt echt heel gaaf ja :D .
Soort van LSD trip simulator :P .
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_137391109
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:51 schreef esv7 het volgende:

[..]

Wow dat klinkt echt heel gaaf ja :D .
Soort van LSD trip simulator :P .
Haha :D
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:59:20 #292
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137391247
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:43 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken, het duurt ongeveer een paar minuten op een redelijke pc. In principe kan ik elke dag een heel hal vullen met nieuwe afbeeldingen. Later dan overgaan naar videobeelden tot zelfs interactieve random 3d werelden ^O^
Heb een jaar of 30 terug eens een videocamera aangesloten op de TV en toen het beeldscherm weergegeven op de tv wat de camera weer filmde en op de tv weergaf, rondzingen zogezegd.
Erg wierde beelden gaf dat.
Met een digitale camera en een digitale tv heb ik dat nog niet geprobeerd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:00:05 #293
37295 Luigi
mario pls
pi_137391277
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:43 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken, het duurt ongeveer een paar minuten op een redelijke pc. In principe kan ik elke dag een heel hal vullen met nieuwe afbeeldingen. Later dan overgaan naar videobeelden tot zelfs interactieve random 3d werelden ^O^
Ik vind het super mooi iig! :)
pi_137391597
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 08:07 schreef firefly3 het volgende:
De Mantisgarnaal kan zestien basiskleuren zien. Wij maar drie. Voor hun ziet de wereld er nog mooier uit dan wij kunnen inbeelden. Zelfs met 1 basis kleur erbij kunnen we weer veel nieuwe kleuren mengen :)
Die snap ik niet helemaal. Waarom zou je meer kunnen zien met meer basiskleuren? Het zichtbare lichtspectrum gaat van een lage golflengte naar een hoge, wat zou het in praktische zin uitmaken of je op drie of tien punten meet en dan interpoleert?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_137391836
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb een jaar of 30 terug eens een videocamera aangesloten op de TV en toen het beeldscherm weergegeven op de tv wat de camera weer filmde en op de tv weergaf, rondzingen zogezegd.
Erg wierde beelden gaf dat.
Met een digitale camera en een digitale tv heb ik dat nog niet geprobeerd
Leuk experiment! :)

quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:00 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik vind het super mooi iig! :)
Thx!!

quote:
5s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:07 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Die snap ik niet helemaal. Waarom zou je meer kunnen zien met meer basiskleuren? Het zichtbare lichtspectrum gaat van een lage golflengte naar een hoge, wat zou het in praktische zin uitmaken of je op drie of tien punten meet en dan interpoleert?
De golven zijn in meerdere stukken verdeeld. Wat wij bijvoorbeeld als puur groen zien, zien zij in meerdere kleuren:

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:18:46 #296
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137392031
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:14 schreef firefly3 het volgende:

De golven zijn in meerdere stukken verdeeld. Wat wij bijvoorbeeld als puur groen zien, zien zij in meerdere kleuren:

[ afbeelding ]
Wist je dat niet alle mensen kleuren hetzelfde zien? (en nee, ik heb het niet over kleurenblindheid)
Was een tijdje terug een docu over op de BBC, horizon serie, hun wetenschaps docu's
Heel interessant, kan hem niet zo snel vinden online
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137392159
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:14 schreef firefly3 het volgende:

De golven zijn in meerdere stukken verdeeld. Wat wij bijvoorbeeld als puur groen zien, zien zij in meerdere kleuren:

[ afbeelding ]
Ja, maar... Dat plaatje is heel handig voor mijn voorbeeld: Kleuren en de communicatie daarin zijn gebaseerd op afspraken. Zou het in het plaatje niet kunnen zijn dat een mens zegt: "Die appel is groen." Maar een hond: ¨Die appel is rechts-wit." Dan hebben ze toch alletwee evenveel gelijk en is er qua observatie van het spectrum geen verschil?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_137392536
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:26 schreef firefly3 het volgende:
Als je telkens een plaatje liet genereren door gewoon elke pixel een random kleur te geven, zou er toch ooit een foto uit moeten komen? Alle mogelijkheden bestaan, dus in principe zou je ook ooit een keer een "foto" van je tegenkomen waarbij je met een groene t-shirt op een walvis staat, samen met tweelingzussen en twee zonnen aan de hemel?

De mogelijkheden lijken wel eindeloos, maar de kans is denk ik klein dat er een "foto" uit komt. Als op een gegeven moment pc's snel genoeg zijn, kunnen we dan realistische beelden uit de massa plaatjes filteren? Bijvoorbeeld in combinatie met gezichts-herkennings algoritmes, waarbij elk random plaatje waar "iemand" op staat eruit wordt gefilterd?

Ik ben zeer benieuwd wat ons te wachten staat!!
Je avatar is al flink bezig zo te zien,
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:33:08 #299
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_137392612
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_137404849
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wist je dat niet alle mensen kleuren hetzelfde zien? (en nee, ik heb het niet over kleurenblindheid)
Was een tijdje terug een docu over op de BBC, horizon serie, hun wetenschaps docu's
Heel interessant, kan hem niet zo snel vinden online
Dat wist ik niet!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')