allebeiquote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:32 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
ja, in de zin van ervaring of ja van doen!
is ook alleen maar vandaag die aanbieding op de andere sitequote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:33 schreef TNA het volgende:
http://www.plattetvdiscounter.nl/product/toshiba-46tl938g
Goedkoper dan iBOOD. Heb je ook geen haast meer.
neequote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:33 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
en er zijn geen betere tv's van rond die prijsklasse van 500 euro?
Ik vond het wel duidelijk eigenlijkquote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:40 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
met constant ja en en nee te antwoorden, heb ik vrij weinig aan
Ze lijken slachtoffer te worden van hun eigen succes.quote:
Als Dimens het zegt, dan kan je er wel vanuit gaan dat het zo is.quote:
Nou dat niet, maar ik heb zeg maar uhm... veel ervaring met televisies.quote:
Ik heb hem weleens uitstekend beoordeelde modellen af zien kraken omdat ze 'verouderd' zouden zijn, dus zijn mening zegt voor mij niet alles.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:47 schreef Lollertrolle het volgende:
Luister maar naar Dimens, das een goei kerel
maar wat voor vergelijkende tv voor rond die prijsklasse zou je dan willen adviseren?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:50 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nou dat niet, maar ik heb zeg maar uhm... veel ervaring met televisies.
Waar dan?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:52 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik heb hem weleens uitstekend beoordeelde modellen af zien kraken omdat ze 'verouderd' zouden zijn, dus zijn mening zegt voor mij niet alles.
Sowieso zou ik niet voor die prijs een 46" of groter nemen. Daarmee zit je voor een duppie op de eerste rang en krijg je ook de kwaliteit waar je voor betaalt. 3X niks dus.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:52 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
maar wat voor vergelijkende tv voor rond die prijsklasse zou je dan willen adviseren?
Nogal logisch aangezien ik dat nooit heb gedaan.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:56 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik denk dat het nogal wat tijd gaat kosten om die posts terug te vinden
Het ging over een tv die ik destijds zelf wilde kopen, dus ik denk dat ik dat wel goed onthouden heb.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:57 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nogal logisch aangezien ik dat nooit heb gedaan.
Dat zei ik toch alquote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:03 schreef alwaysonhold het volgende:
Maar als ik die review eens terug lees is dit een geweldige prijs kwaliteit.
Het enige topic wat over televisies gaat en waar wij beide in gereageerd hebben, is DIT topic. Daar ik niets heb gezegd over een televisie dat bagger is omdat het een oud model is.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:00 schreef TNA het volgende:
[..]
Het ging over een tv die ik destijds zelf wilde kopen, dus ik denk dat ik dat wel goed onthouden heb.
Ik ben blij dat je mijn advies opvolgtquote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:05 schreef alwaysonhold het volgende:
Ik ga hem toch bestellen, keep you updated
no thanxquote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:06 schreef banapples het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je mijn advies opvolgt
Dus je gelooft Dimens niet, iemand die technisch goed aangelegd is op dat gebied.quote:
Banapples is een kloon van ts en ts heeft nu toch besloten geen tv te kopen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:10 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Dus je gelooft Dimens niet, iemand die technisch goed aangelegd is op dat gebied.
Maar een review van iemand die je helemaal niet kent en dus ook niet weet wat voor kennis hij/zij bezit geloof je wel?
Treurig man, treurig
Slecht idee.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:15 schreef sturmpie het volgende:
je kan beter naar een winkel gaan waar ze verschillende soorten platte tv's hebben, dan kun je het verschil zien
heb geen consolequote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:15 schreef blow... het volgende:
[..]
Slecht idee.
Ts, als je een console hebt op de tv zou ik er eentje nemen met een betere responstijd.
Zo'n review zegt niet alles. Welke testen zijn daar gedaan? Op wat is de beeldkwaliteit gebaseerd?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:57 schreef alwaysonhold het volgende:
Een review tegen gekomenZie: http://www.trustedreviews.com/toshiba-46tl963_TV_review
Ik quote:
Colours are exceptionally vibrant. In fact, they’re too aggressive using many of the provided picture presets, with reds in particular looking a bit overpowering. The set provides all the tools you need to correct this problem, though, and it really doesn’t take long at all to calm the offending colour saturations down a notch. While you’re at it, we’d also recommend that you shift the contrast setting down from the 100 level used by some presets - including the Standard one - as this can make images look a bit noisy.
More good news for a set as affordable as the 46TL963 is how effective its screen is at soaking up any reflections or lights that might hit it from a normal living room environment. This, as you would expect, has a very beneficial impact on the screen’s perceived contrast performance.
In fact, with ‘typical’ HD viewing, which consistently contains shots combining a mixture of light and dark content, the 46TL963’s contrast range looks excellent for such a high-value set, with punchy whites at one of the spectrum and pleasingly deep blacks at the other. Also, there’s not the same overt grey ‘wash’ over predominantly dark scenes that’s all-too-common at the 46TL963’s price level.
Verdict:
The 46TL963 feels like only an incremental improvement on its predecessor overall, and its backlight consistency with 2D is arguably slightly worse than that of its predecessor.
However, for most of the time its pictures in 2D and 3D mode look overall slightly better than those of the TL868 series, and it’s also got one or two extra features up its sleeve too. Which means that as with its predecessor, it can be considered a pretty serious bargain.
Dat is toch best goed![]()
![]()
Hij krijgt een 8
En welke tv is dit op de afbeelding? tevens is de tv die hier besproken wordt 200 Hertzquote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:17 schreef Dimens het volgende:
[..]
Zo'n review zegt niet alles. Welke testen zijn daar gedaan? Op wat is de beeldkwaliteit gebaseerd?
Want ondanks dat deze televisie 100Hz is, heb je daar vrij weinig aan. Motion interpolation heeft Toshiba namelijk nog lang niet onder de knie waardoor je veel motion interpolation errors krijgt. Dat zijn blokken in het scherm. Met name rondom personen.
Daarnaast mag het wel een H-IPS paneel zijn wat er gebruikt wordt, dit hoeft niet direct een voordeel te zijn. Grote kans dat het een 6-bit paneel is waardoor kleur en gradaties veel minder goed zijn dan eigenlijk zou moeten.
Naast dat, heb ik nog niet een Toshiba televisie gezien met een goede uniformiteit van backlight waardoor het scherm ongelijkmatig wordt verlicht en je vlekken krijgt. Zoiets;
[ afbeelding ]
200 Hz active motion rate.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:18 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
En welke tv is dit op de afbeelding? tevens is de tv die hier besproken wordt 200 Hertz
Een Samsung UE40ES6710 als ik mij niet vergis.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:18 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
En welke tv is dit op de afbeelding?
AMR, of ook wel Active Motion Rate, is een waarde die is gebaseerd op een optelsom van technieken om met meer Hz te morgen adverteren. In dit geval bij Toshiba is dat een 100Hz paneel + 100Hz backlight blinking. Opgeteld 200Hz AMR wat niet gezien kan worden als werkelijk 200Hz.quote:tevens is de tv die hier besproken wordt 200 Hertz
http://tweakers.net/price(...)x-p42ut50-zwart.htmlquote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:33 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
en er zijn geen betere tv's van rond die prijsklasse van 500 euro?
Dankje, nu ben ik het niet die het post waardoor ik straks weer een zee van berichten over mij heen dat ik enkel Panasonic kan adviseren en niets anders.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:30 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
http://tweakers.net/price(...)x-p42ut50-zwart.html
In die prijsklasse zou ik nooit een LCD kopen, een plasma van hetzelfde geld geeft heel veel mooier beeld.
Niks tegen mijn Philips tv hequote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:32 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dankje, nu ben ik het niet die het post waardoor ik straks weer een zee van berichten over mij heen dat ik enkel Panasonic kan adviseren en niets anders.
Maar inderdaad, dit is wel een van de betere, zo niet beste, televisie die je voor die prijs kan kopen.
De 32LV933 die ik een jaar heb gehad voordat ik die plasma kocht had voor een LCD een goeie backlightverdeling. Toen ik voor het eerst er over nadacht om een grotere televisie te kopen, dacht ik er eerst aan om de 40 inch versie van die tv te kopen.quote:Naast dat, heb ik nog niet een Toshiba televisie gezien met een goede uniformiteit van backlight
En nu heb je een Panasonic UT50. Heb je spijt dat je niet voor die Toshiba bent gegaan?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:42 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
De 32LV933 die ik een jaar heb gehad voordat ik die plasma kocht had voor een LCD een goeie backlightverdeling. Toen ik voor het eerst er over nadacht om een grotere televisie te kopen, dacht ik er eerst aan om de 40 inch versie van die tv te kopen.
ja, volgens mij is Toshiba helemaal niet zo slecht qua tv's. Het wordt alleen hier minder verkocht in NL.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:42 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
De 32LV933 die ik een jaar heb gehad voordat ik die plasma kocht had voor een LCD een goeie backlightverdeling. Toen ik voor het eerst er over nadacht om een grotere televisie te kopen, dacht ik er eerst aan om de 40 inch versie van die tv te kopen.
neem maar gewoon pana.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:46 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
ja, volgens mij is Toshiba helemaal niet zo slecht qua tv's. Het wordt alleen hier minder verkocht in NL.
Toshiba is ook helemaal niet actief bezig met het aanbieden van televisies, omdat ze dit zelf ook als een bijproduct zien. Hier in Zoetermeer, waar Toshiba Medical Center zit, gebruiken ze een Samsung LCD televisie in de wachtkamer omdat deze van betere kwaliteit is.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:46 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
ja, volgens mij is Toshiba helemaal niet zo slecht qua tv's. Het wordt alleen hier minder verkocht in NL.
Nee, de Panasonic is zn meerprijs van 200 euro zeker waardquote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:43 schreef Dimens het volgende:
[..]
En nu heb je een Panasonic UT50. Heb je spijt dat je niet voor die Toshiba bent gegaan?
haha, wat een failquote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:48 schreef Dimens het volgende:
[..]
Toshiba is ook helemaal niet actief bezig met het aanbieden van televisies, omdat ze dit zelf ook als een bijproduct zien. Hier in Zoetermeer, waar Toshiba Medical Center zit, gebruiken ze een Samsung LCD televisie in de wachtkamer omdat deze van betere kwaliteit is.
Plasma televisies van LG zijn ook helemaal niet zo interessant. Panasonic en Samsung zijn daar veel beter in met een betere beeldkwaliteit. LG blijft daar gewoon in achter.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:51 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Nee, de Panasonic is zn meerprijs van 200 euro zeker waard
De Toshiba had goeie zwartwaarden voor een LCD (ik heb andere LCD's met veel slechtere zwartwaardes meegemaakt, en zelfs een een LG plasma met vergelijkbare zwartwaardes), maar de zwartwaarden van de UT50 is echt vele malen donkerder dan die van de 32LV933.
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:48 schreef Dimens het volgende:
[..]
Toshiba is ook helemaal niet actief bezig met het aanbieden van televisies, omdat ze dit zelf ook als een bijproduct zien. Hier in Zoetermeer, waar Toshiba Medical Center zit, gebruiken ze een Samsung LCD televisie in de wachtkamer omdat deze van betere kwaliteit is.
Dat is dus wat Toshiba er zelf van vindt. Ze gebruiken wel Toshiba laptops, maar met de zakelijke Toshiba laptops is ook niets mis.quote:
Vanuit die overweging biedt een merk als "Techwood" meer value for money.quote:
Nou, ik heb geen ervaring met de televisie in de OP, maar wat betreft de 42UT50 vs de 40LV933 (mits de 40 inch versie dezelfde paneel/etc heeft als de 32LV933), de UT50 is wel duidelijk beter, maar als je perse heel goedkoop een 40 inch wil kopen, dan is de 40LV933 geen slechte aankoop. De 40LV933 heeft doordat het een CCFL-LCD is een veel betere uniformiteit dan veel LED-TV's, 10 ms input lag, heel helder beeld en levendige kleuren. Hiervoor moet de je de tv wel zelf goed kalibreren (ik heb van die contrast test plaatjes en zo gebruikt), want de presets van de tv zijn helemaal niks (te donker en rode huidskleuren).quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:56 schreef Dimens het volgende:
[..]
Plasma televisies van LG zijn ook helemaal niet zo interessant. Panasonic en Samsung zijn daar veel beter in met een betere beeldkwaliteit. LG blijft daar gewoon in achter.
Maar oké. Jij hebt dus persoonlijke ervaring met beide modellen. Wat adviseer jij? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Die stickers die je op je krijgt en waar apparatuur aan hangt, die zijn ook van Philips. En dat terwijl Philips een concurrent van ze is.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:00 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Vind het moeilijk te geloven, maar als het zo is is het wel triest.
Daar heb je gelijk in. Maar met CCFL-LCD modellen heb je hoe dan ook een betere uniformiteit dan de LCD-LED modellen. Met de LCD-LED modellen van Tosihba is de uniformiteit doorgaans wel eens stuk slechter dan zou kunnen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:12 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Nou, ik heb geen ervaring met de televisie in de OP, maar wat betreft de 42UT50 vs de 40LV933 (mits de 40 inch versie dezelfde paneel/etc heeft als de 32LV933), de UT50 is wel duidelijk beter, maar als je perse heel goedkoop een 40 inch wil kopen, dan is de 40LV933 geen slechte aankoop. De 40LV933 heeft doordat het een CCFL-LCD is een veel betere uniformiteit dan veel LED-TV's, 10 ms input lag, heel helder beeld en levendige kleuren. Hiervoor moet de je de tv wel zelf goed kalibreren (ik heb van die contrast test plaatjes en zo gebruikt), want de presets van de tv zijn helemaal niks (te donker en rode huidskleuren).
Ja klopt, toen ik op zoek was naar een nieuwe tv heb ik ook naar de 40RL933 gekeken (de budget led tv van toshiba), maar die viel snel af door de clouding problemen die werden beschreven in een review van dat model.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:22 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar met CCFL-LCD modellen heb je hoe dan ook een betere uniformiteit dan de LCD-LED modellen. Met de LCD-LED modellen van Tosihba is de uniformiteit doorgaans wel eens stuk slechter dan zou kunnen.
Daarnaast heeft de LV933 een 50Hz paneel, waar de TL938 een 100Hz model is. Maar met die 100Hz heb je wel veel frame interpolation fouten doordat het algoritme voor het toevoegen van beelden niet zo sterk is. Samsung doet dit bijvoorbeeld veel beter. Tevens ook iets beter dan Panasonic bij zijn LCD modellen.
Ik had het ook beter moeten verwoorden. Dus om mijzelf even te verbeteren; Ik heb nog niet een Toshiba LCD-LED televisie gezien met een goede uniformiteit.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:58 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Ja klopt, toen ik op zoek was naar een nieuwe tv heb ik ook naar de 40RL933 gekeken (de budget led tv van toshiba), maar die viel snel af door de clouding problemen die werden beschreven in een review van dat model.
Het ligt eraan op hoeveel frames het spel draait. Om te begrijpen waarom er minder motion blur te zien is, moeten we eerst Hz begrijpen.quote:Het heeft ook idd geen frame interpolation, dus voor voetbalwedstrijden (oid) is deze tv niet geschikt, maar ik heb er wel eens een 60 hz game op gespeeld (Driver San Fransisco om precies te zijn, en om de motion blur te testen heb de auto steeds van de zijkant bekeken terwijl ik reed), en daarbij viel de motion blur wel erg mee. (wss door de lage input lag)
Ohhh, dat wist ik helemaal niet. Ik dacht dat 60hz per definitie 30fps was. Dat verklaard idd waarom dat spel wel vloeiende beelden had en alle series/films/videos die ik op de 32LV933 keek niet.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:32 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik had het ook beter moeten verwoorden. Dus om mijzelf even te verbeteren; Ik heb nog niet een Toshiba LCD-LED televisie gezien met een goede uniformiteit.
[..]
Het ligt eraan op hoeveel frames het spel draait. Om te begrijpen waarom er minder motion blur te zien is, moeten we eerst Hz begrijpen.
Wanneer je een 50Hz televisie hebt, zie je op die televisie eigenlijk maar 25 beelden wanneer je naar gewone zenders kijkt. Dit komt omdat het signaal 50Hz interlaced is en na het deïnterlacen houdt je 25 beelden over of ook wel 25 fields in officiële termen genoemd. Bij films is dit overigens 24 fields (24 beelden per seconde) Eigenlijk is 50Hz dus geen correcte benoeming voor een televisie welk eigenlijk 25Hz is. Maar te begrijpen is het wel, aangezien men dan geen LCD televisie zou willen kopen omdat het dan een achteruitgang zou zijn tegenover CRT welk wel 50Hz kon weergeven.
Bij 100Hz wordt er eenmaal frame interpolation toegepast. Tussen de 25 fields wordt dus een extra field gegenereerd en daarmee krijg je 50 fields in totaal. Eigenlijk spreek je hier dus pas van een 50Hz televisie, maar wij zijn het 100Hz gaan noemen met dezelfde reden als hierboven is beschreven.
Hetzelfde verhaal bij een 200Hz LCD televisie. In werkelijkheid heeft deze 100 fields en dat is direct ook genoeg. Meer fields genereren heeft vrijwel geen zin aangezien motion blur, waar die extra fields voor worden gegenereerd, daarmee volledig weg is.
Bij games is dit anders. Een console heeft meestal de mogelijkheid tot een output van 50Hz of 60Hz. Jij had hem op een output van 60Hz staan, maar in het geval van een console is dit niet hetgeen wat bepaalt hoeveel beelden de televisie laat zien. Bij consoles is het de framerate die dit bepaalt en dit ligt geheel aan het spel.
Neem bijvoorbeeld Fifa 13. Dit is geen zwaar spel en kan door bijvoorbeeld de Playstation 3 op 60 FPS (Frames Per Second) behaald worden. Daarmee haal je dus het maximale uit de 60Hz die de console kan outputten en daarmee haal je dus in totaal 60 fields gezien het signaal niet deïnterlaced hoeft te worden.
Speel je dit op een 50Hz LCD televisie, zul je er zeker van profiteren. Ondanks dat de kristallen langzamer zijn dan in een 100Hz LCD televisie, worden de kristallen wel sneller aangestuurd en heb je dus minder last van motion blur.
Maar, niet elk spel kan een framerate van 60 FPS halen. De spellen waar deze framerate het belangrijkste zijn (Shooters) behalen meestal een framerate van 30. Daarmee heb je dus ook 30 fields en worden de kristallen dus minder snel aangestuurd wat weer resulteert in motion blur.
Na even Google te hebben onderzocht, lijkt Driver San Francisco ook op 60 FPS te draaien en dat verklaart dus waarom je minder motion blur hebt kunnen waarnemen op jouw 50Hz LCD televisie.
Heb deze al besteldquote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:35 schreef tochweerhenk het volgende:
Niet doen TS, ga voor de Techwood IF 22883!
Dat is inderdaad wat anders.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:42 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Heb hem bij plattetvdiscounter besteld, super reviews van die zaak gelezen
Ik snap geen fuck van deze post. Stickers die je op je krijgt?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Die stickers die je op je krijgt en waar apparatuur aan hangt, die zijn ook van Philips. En dat terwijl Philips een concurrent van ze is.![]()
Met als rede; "Ja die van ons zijn op en we hadden deze nog liggen. Maar die van ons zijn beter, want die kun je er naderhand beter af halen."
Verdomme, had die dan gewoon in huis gehaald. Nu heb ik een week lang met een stuk of 12 rode plekken gelopen waar die stickers op hebben gezeten.
Ja ik weet niet hoe zoiets heet. Het is een sticker met in het midden van die sticker een metalen plaatje en op dat metalen plaatje gel.dat metalen plaatje wordt dan bevestigd aan een apparaat om je hartslag bijvoorbeeld te meten.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:43 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Ik snap geen fuck van deze post. Stickers die je op je krijgt?
Wat is dat Toshiba Centre (oid) dan precies voor iets?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:53 schreef Dimens het volgende:
[ afbeelding ]
Moeilijk te zien maar ik bedoel de sticker bij dat groene, rode en oranje.
http://www.toshiba-medical.eu/nl/quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:02 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Wat is dat Toshiba Centre (oid) dan precies voor iets?
Oh OK. Ben je zo goodlooking dan?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:03 schreef Dimens het volgende:
[..]
http://www.toshiba-medical.eu/nl/
Ik heb daar tijdelijk als model gewerkt.
Qua lichaam wel. Ze hadden expliciet iemand nodig met een laag vetpercentage voor MRI-scans en ultrasound-scans.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:03 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Oh OK. Ben je zo goodlooking dan?
ectoquote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:07 schreef Dimens het volgende:
[..]
Qua lichaam wel. Ze hadden expliciet iemand nodig met een laag vetpercentage voor MRI-scans en ultrasound-scans.
Wel grappig dat je werkzaam was voor de 'medical'-tak van een elektronica-bedrijf waar je tv's, laptops, e.d. van verkoopt.quote:
Waarvoor ga je hem gebruiken?quote:
Ik verkoop op het moment niets meer.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:32 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Wel grappig dat je werkzaam was voor de 'medical'-tak van een elektronica-bedrijf waar je tv's, laptops, e.d. van verkoopt.
Nee, sorry. Had geloof ik al ergens gelezen dat je ontslagen was ofzo. Zou je weer in een winkel willen werken? Je bent overduidelijk wel het type dat heel veel informatie vergaart over dingen die ie verkoopt, dus ik denk dat je prima zou passen in een echte hifi-zaak.quote:
Verkopen in een winkel is eigenlijk heel anders dan wat ik nu doe. Nu geef ik informatie vrij over technieken en advies over wat het beste is. In de winkel verkoop ik naar waar de winkel en ik het meeste aan verdien op zo'n manier dat het geen oplichten is en dat het allemaal heel interessant lijkt. Dat is ook wat ik bij de BCC deed en daar heb ik echt maar een paar keer een Panasonic plasma verkocht. Enkel ook maar aan mensen die al informatie hadden opgedaan op het internet en een beetje verstand erdoor hadden gekregen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:36 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Nee, sorry. Had geloof ik al ergens gelezen dat je ontslagen was ofzo. Zou je weer in een winkel willen werken? Je bent overduidelijk wel het type dat heel veel informatie vergaart over dingen die ie verkoopt, dus ik denk dat je prima zou passen in een echte hifi-zaak.
Wat is je werk nu dan?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:52 schreef Dimens het volgende:
[..]
Verkopen in een winkel is eigenlijk heel anders dan wat ik nu doe. Nu geef ik informatie vrij over technieken en advies over wat het beste is. In de winkel verkoop ik naar waar de winkel en ik het meeste aan verdien op zo'n manier dat het geen oplichten is en dat het allemaal heel interessant lijkt. Dat is ook wat ik bij de BCC deed en daar heb ik echt maar een paar keer een Panasonic plasma verkocht. Enkel ook maar aan mensen die al informatie hadden opgedaan op het internet en een beetje verstand erdoor hadden gekregen.
Maar ik ga het op mijn eigen manier aanpakken. Althans, daar ben ik zelfs al mee bezig. Maar dat wordt meer een hobby waar ik hopelijk een leuk centje aan bijverdien dan dat ik er fulltime mee bezig zal zijn. Met het geld daarvan wil ik CalMAN 5 en een X-Rite i1 Display Pro (of C3 colorimeter als het goed gaat) kopen om daarmee professionele kalibratie uit te gaan voeren. Dit ook weer als hobby en niet als fulltime werk tegen niet al te hoge prijzen om het interessant te houden.
Ik sta achter de bar, in een restaurant, ben gastheer bij bedrijfsfeesten, bouw feesten op en stiekem verkoop ik ook nog wel maar dan in een kiosk.quote:
Laat ons maar weten wat je er van vind en dan met name het beeldkwaliteit in het donkerquote:Op maandag 1 april 2013 16:43 schreef alwaysonhold het volgende:
Overmorgen krijg ik hem binnen, ben benieuwd![]()
Dan zie je of ie echt goed is of niet? Zie het ook op mijn tv, dat het beeld wel behoorlijk grijs ipv zwart is. Overdag is het een stuk beter.quote:Op maandag 1 april 2013 20:25 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Laat ons maar weten wat je er van vind en dan met name het beeldkwaliteit in het donker
Precies. Sommige (LED)LCD's weten beter hun zwartwaarden te behouden dan anderen (bij mijn vorige tv, wat toevallig ook een toshiba LCD was, was het zwart eerder donkergrijs in het donker, wat voor een LCD best goed is) , maar in principe zal vrijwel geen LCD perfect zwart beeld hebben in het donker.quote:Op maandag 1 april 2013 20:34 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Dan zie je of ie echt goed is of niet? Zie het ook op mijn tv, dat het beeld wel behoorlijk grijs ipv zwart is. Overdag is het een stuk beter.
quote:Op maandag 1 april 2013 20:34 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Dan zie je of ie echt goed is of niet? Zie het ook op mijn tv, dat het beeld wel behoorlijk grijs ipv zwart is. Overdag is het een stuk beter.
Nee. De zwartwaarde is niet het punt om te zien hoe de kwaliteit van het beeld is. In dat geval zou IPS namelijk geen kans krijgen aangezien IPS vrijwel altijd matig presteert. VA panelen, met name PVA, presteren op zwartwaardes vaak veel beter dan IPS maar heeft weer een matige kijkhoek en slechtere kleurreproductie.quote:Op maandag 1 april 2013 20:44 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Precies. Sommige (LED)LCD's weten beter hun zwartwaarden te behouden dan anderen (bij mijn vorige tv, wat toevallig ook een toshiba LCD was, was het zwart eerder donkergrijs in het donker, wat voor een LCD best goed is) , maar in principe zal vrijwel geen LCD perfect zwart beeld hebben in het donker.
Ja oke, zwartwaarden is dan ook maar een deel van de kwaliteit. Kijkhoek en kleuren zijn net zo belangrijk. Ik begon over de zwartwaarden omdat dat het gedeelte is waarbij lcd het laat afweten (kijkhoek ook, maar daar verwacht ik sowieso niet veel van bij lcd's)quote:Op maandag 1 april 2013 21:24 schreef Dimens het volgende:
[..]
[..]
Nee. De zwartwaarde is niet het punt om te zien hoe de kwaliteit van het beeld is. In dat geval zou IPS namelijk geen kans krijgen aangezien IPS vrijwel altijd matig presteert. VA panelen, met name PVA, presteren op zwartwaardes vaak veel beter dan IPS maar heeft weer een matige kijkhoek en slechtere kleurreproductie.
Het is dus het een of het ander.
Uiteraard speelt het wel mee in de uiteindelijke kwaliteit maar het is niet de bepalende factor van kwaliteit, dat probeer ik ermee te zeggen.quote:Op maandag 1 april 2013 21:49 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Ja oke, zwartwaarden is dan ook maar een deel van de kwaliteit. Kijkhoek en kleuren zijn net zo belangrijk. Ik begon over de zwartwaarden omdat dat het gedeelte is waarbij lcd het laat afweten (kijkhoek ook, maar daar verwacht ik sowieso niet veel van bij lcd's)
Ik gooi er nog wel even een vraag tussendoorquote:
Je kan het ook combineren. Wij hebben in korte tijd 3 televisies gekocht. 2 voor ons zelf en één voor mijn schoonvader bij Plasmadiscounter in Naarden.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:56 schreef APK het volgende:
[..]
Ik gooi er nog wel even een vraag tussendoor
Heb nu een LG 42LM670S, maar zit te denken aan een sneller model van Panasonic.
Zijn deze beter: 42DT50E vs 47DT50
En heb je ook enig idee waarom de 47" goedkoper is dan de 42"
En is dit wat? 42ST60E![]()
![]()
Die laatste wordt een beetje moeilijk, want ik moet 'em in een shop kopen en niet via een webstore.
Ik heb geen autoquote:Op donderdag 11 april 2013 18:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Je kan het ook combineren. Wij hebben in korte tijd 3 televisies gekocht. 2 voor ons zelf en één voor mijn schoonvader bij Plasmadiscounter in Naarden.
Zeg maar een webstore, maar wel met een showroom die vastzit aan het distributiecentrum. Erg fijne ervaring met deze toko. Alles is uit te proberen, geen vraag is te gek, scherpe prijzen en een paar computers om in de winkel alsnog diverse modellen met elkaar te vergelijken qua prestaties. Een verademing t.o.v. de MediaMarkt of BCC, waar je toch sterk het gevoel krijgt van "zoek het maar uit".
Altijd maar weer de topics van anderen volbaggeren met je eigen vragen.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:56 schreef APK het volgende:
[..]
Ik gooi er nog wel even een vraag tussendoor
Neem gewoon de ST60. Dan ben je van al dat gezeik af en heb je gewoon een goed beeld. Ik durf er zelfs geld op in te zetten dat als jij de LM670S en de ST60 naast elkaar zet, jij 100% zeker voor de ST60 kiest.quote:Heb nu een LG 42LM670S, maar zit te denken aan een sneller model van Panasonic.
Zijn deze beter: 42DT50E vs 47DT50
En heb je ook enig idee waarom de 47" goedkoper is dan de 42"
En is dit wat? 42ST60E![]()
![]()
Die laatste wordt een beetje moeilijk, want ik moet 'em in een shop kopen en niet via een webstore.
Leek mij beter dan weer een nieuw topic dat uitloopt op geflamequote:Op donderdag 11 april 2013 19:22 schreef Dimens het volgende:
Altijd maar weer de topics van anderen volbaggeren met je eigen vragen.
En die eerste twee modellen?quote:Neem gewoon de ST60. Dan ben je van al dat gezeik af en heb je gewoon een goed beeld. Ik durf er zelfs geld op in te zetten dat als jij de LM670S en de ST60 naast elkaar zet, jij 100% zeker voor de ST60 kiest.
We zijn er al uit dat bepaalde mensen in DIG *UGH*volksrepubliek *UGH* niet serieus te nemen zijn als het om televisies gaat. Dus voortaan negeren we die maar gewoon.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:36 schreef APK het volgende:
[..]
Leek mij beter dan weer een nieuw topic dat uitloopt op geflame
Als je het beeld van de ST60 ziet, vergeet je het uiterlijk van de televisie helemaal.quote:En die eerste twee modellen?
Zoals je inmiddels wel weet heb ik last van motion judder als ik 720p materiaal afspeel![]()
Ik vind die plasma minder mooi om te zien en kan hem niet online kopen met een prepaid credit card...
Heb ze vanmiddag bekeken en het beeld viel mij niet tegen.
Morgen ga ik er even een USB-stick met 720p materiaal insteken en ik beloof dat ik het ook op een plasma ga testen
De ST60 kan ik morgen niet testen want die staat niet bij de Saturn, maar ik ga voor de zekerheid een andere plasma proberen.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:40 schreef Dimens het volgende:
Als je het beeld van de ST60 ziet, vergeet je het uiterlijk van de televisie helemaal.
Ben je er trouwens al uit of het niet aan de bron zelf ligt? Dus je video?
Ik vind het ook nog steeds vreemd. Of je hebt het echt over de judder die 24p sowieso al heeft. Dan moet je een televisie met motion interpolation kopen.quote:Op donderdag 11 april 2013 21:25 schreef APK het volgende:
[..]
De ST60 kan ik morgen niet testen want die staat niet bij de Saturn, maar ik ga voor de zekerheid een andere plasma proberen.
En ligt het aan de bron?
Ik heb jarenlang de 350MB versie van series binnengehaald omdat ik nauwelijks verschil zag op mijn Sony's (CRT 100Hz en een LCD HD Ready).
Tegenwoordig is dat niet meer om aan te gluren en dat geldt ook voor de 720p versies (2HD, IMMERSE, DIMENSION) van ver boven 1GB.
Moet dus volgens mij aan de LG liggen, hoewel anderen er vreemd genoeg nauwelijks over klagen...
Morgen weet ik meer als ik Mad Men bij de Saturn ga bekijken
Nou, ik heb die stick in een plasma gestoken en de weergave van zwart was echt geniaalquote:Op vrijdag 12 april 2013 00:44 schreef Dimens het volgende:
Ik vind het ook nog steeds vreemd. Of je hebt het echt over de judder die 24p sowieso al heeft. Dan moet je een televisie met motion interpolation kopen.
Dat is het nietquote:
Hij zegt ook dat het een webwinkel is, hè?quote:Op donderdag 11 april 2013 18:30 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb geen auto
Dan wordt het wel erg omslachtig
En ik zei dat ik niet online kon betalen met een prepaid credit card, hè bijdehandjequote:Op vrijdag 12 april 2013 18:51 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Hij zegt ook dat het een webwinkel is, hè?
Doe maar rustig. Je kan sowieso toch ook met ideal betalen?quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:02 schreef APK het volgende:
[..]
En ik zei dat ik niet online kon betalen met een prepaid credit card, hè bijdehandje
Die hij is een zij overigens, schele
Ik kan wel met ideal betalen maar daar heb ik geen zin in omdat ik liever met een andere bron betaal.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:03 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Doe maar rustig. Je kan sowieso toch ook met ideal betalen?
Is wel een goeie winkel trouwens. Heb er mijn tv ook vandaan.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:08 schreef APK het volgende:
[..]
Ik kan wel met ideal betalen maar daar heb ik geen zin in omdat ik liever met een andere bron betaal.
Was voor de meeste mensen wel duidelijk, maar voor jou blijkbaar niet.
Back on topic
Ik lees best goede ervaringen iddquote:Op vrijdag 12 april 2013 19:09 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Is wel een goeie winkel trouwens. Heb er mijn tv ook vandaan.
Welke plasma?quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:49 schreef APK het volgende:
[..]
Nou, ik heb die stick in een plasma gestoken en de weergave van zwart was echt geniaal
De motion judder was echter veel minder op de 42L-DT50E en (sorry, maar ik vind het belangrijk) het design vond ik veel mooier.
Morgen komt 'ie, fingers crossed
Ik had jou eigenlijk in moeten huren om mijn handje vast te houdenquote:Op vrijdag 12 april 2013 20:24 schreef Dimens het volgende:
Welke plasma?
In een UT50 of ST50? Dan is de motion judder namelijk te verklaren. Dan had je met Intelligent Frame Creation moeten spelen en deze niet op High moeten zetten.
UT50 of GT50 ja.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:51 schreef APK het volgende:
[..]
Ik had jou eigenlijk in moeten huren om mijn handje vast te houden
Het was een lelijke pianolak-zwarte [/wijf]
Echt, ik heb goede hoop dat het allemaal okay wordt met de tv die ik gekozen heb, als het weer niks is zal ik het eerlijk melden
Het was die ene met de zwarte voetquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:06 schreef Dimens het volgende:
[..]
UT50 of GT50 ja.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarna ik eerder denk aan de GT50 gezien het diepe zwart waar je het over had.
De DT50 zal in ieder geval niet zulk diep zwart geven als plasma dat doet. Eerder richting grijs wat met een hoek afneemt. Verder is het wel een goede televisie hoor. Veel beter dan de LM640S gezien je nu naar een 200Hz televisie gaat waar de LM640S een 50Hz televisie is.
TIP: Zet Intelligent Frame Creation op low of medium. Op high vertoont het vrij veel artifacten. En probeer een zo hoog mogelijke kwaliteit aan video te krijgen. Als je lage kwaliteit video gaat kijken op een hoog kwaliteit televisie, zal posterization en macroblocking sneller opvallen.
Dat is de UT50. Is een budgetmodel wat voor heel weinig geld te krijgen is.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:29 schreef APK het volgende:
[..]
Het was die ene met de zwarte voet
En bedankt voor de tips, hopelijk kan ik binnenkort weer slapen![]()
Nou ligt meer aan de compressie die gebruikt is. Als de bron al last heeft van macroblocking, moet je niet verwachten dat de televisie daar een mooi plaatje van maakt. Ook de encoder is van belang. Je kan prima een groot bestand hebben, maar die kan slecht geëncodeerd zijn terwijl het bestand met een lagere bitrate een hogere kwaliteit kan leveren door goede encodering.quote:720p is trouwens in principe hoog genoeg toch, hoewel ik wel merk dat de ene rippert betere releases heeft dan de andere op de bekende websites.
Die doet helaas geen series, maar ik ga even een film binnenhalen zodat ik morgen kan vergelijken en beslissen of ik een mongool ben door nogmaals binnen 3 maanden 800+ euro uit te geven aan een tv of dat ik slechts lichtelijk neurotisch ben maar nochtans wel zeer tevreden met de nieuwe 200Hz TV after allquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:42 schreef Dimens het volgende:
Gewoon je films bij NLUPPER002 vandaan halen. Die levert vrijwel altijd goede kwaliteit.
You say what ?quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:14 schreef APK het volgende:
[..]
Ik lees best goede ervaringen idd
Grappig dat een voormalig autocoureur zo'n stap maakt en er helemaal voor gaat en niet blijft janken dat het niet helemaal gelukt is in die andere professie.
Maar dat is ook weer off topic
Ben je zijn vriendinnetje ofzo?quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:07 schreef Meike26 het volgende:
[..]
You say what ?
Tom Coronel is Nederlands meest actieve coureur in de toerwagens, naast Jeroen Bleekemolen. Of nee, F1 is autosport en de rest is bagger natuurlijk ??
Maar ja, dat is indd echt offtopic. Maar klets niet over dingen waar je niets van weet
Duidelijk, jij weet echt niets van autosport. En ja indd Care: Ik vind het bijzonder triest dat een mannetje dat zegt +55 te zijn overkomt als een tiener die zijn school niet gaat afmaken.quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:28 schreef APK het volgende:
[..]
Ben je zijn vriendinnetje ofzo?
Ik zat al op Zandvoort toen Tom nog met zijn poep lag te spelen en F1 is toch echt het podium waar prestaties aan afgemeten worden.
Zeg maar het plasma van de autosportwereld
Dat hij ook in autootjes rijdt die iets sneller dan een Prius bij een stoplicht optrekken gaat niet echt de geschiedenisboeken in.
Care, hij doet het volgens mij nu leuk en ik heb bewondering voor zijn inzet
Geniale topicwendingquote:Op zaterdag 13 april 2013 00:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Duidelijk, jij weet echt niets van autosport. En ja indd Care: Ik vind het bijzonder triest dat een mannetje dat zegt +55 te zijn overkomt als een tiener die zijn school niet gaat afmaken.
quote:
Het beeld is (vooralsnog) veel te donkerquote:
Beeld te donker? Wat heb je ingesteld?quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:36 schreef APK het volgende:
[..]
Het beeld is (vooralsnog) veel te donker![]()
Ben maar even op een andere tv voetbal gaan kijken want ik was een beetje in shock
Ik zou het je niet kunnen vertellen want hij geeft geen beeld meerquote:
Goeie koop.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:00 schreef APK het volgende:
[..]
Ik zou het je niet kunnen vertellen want hij geeft geen beeld meer![]()
Oh, je moet de aan- uitknop langer ingedrukt houdenquote:
Je kan niet zomaar de settings van iemand anders overnemen en verwachten dat je goed beeld kwijt. Elk paneel is uniek en elk paneel heeft zijn eigen beste settings.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:09 schreef APK het volgende:
[..]
Oh, je moet de aan- uitknop langer ingedrukt houden
Ik heb deze settings als uitgangspunt genomen.
I know, maar het gaat inmiddels de goede kant opquote:Op zaterdag 13 april 2013 18:18 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar de settings van iemand anders overnemen en verwachten dat je goed beeld kwijt. Elk paneel is uniek en elk paneel heeft zijn eigen beste settings.
Nog geen idee, ga vanavond even verder testen.quote:
Gaat heel goed, nog een klein beetje motion judder bij torrents.quote:
Wat ziet er goed uit. Het uiterlijk van die televisie?quote:Op maandag 15 april 2013 22:55 schreef Kshock het volgende:
Ziet er goed uit, aardige prijs, maar verder geen ervaring..
Ookquote:Op dinsdag 16 april 2013 00:31 schreef Dimens het volgende:
[..]
Wat ziet er goed uit. Het uiterlijk van die televisie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |