Wat is dat Toshiba Centre (oid) dan precies voor iets?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:53 schreef Dimens het volgende:
[ afbeelding ]
Moeilijk te zien maar ik bedoel de sticker bij dat groene, rode en oranje.
http://www.toshiba-medical.eu/nl/quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:02 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Wat is dat Toshiba Centre (oid) dan precies voor iets?
Oh OK. Ben je zo goodlooking dan?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:03 schreef Dimens het volgende:
[..]
http://www.toshiba-medical.eu/nl/
Ik heb daar tijdelijk als model gewerkt.
Qua lichaam wel. Ze hadden expliciet iemand nodig met een laag vetpercentage voor MRI-scans en ultrasound-scans.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:03 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Oh OK. Ben je zo goodlooking dan?
ectoquote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:07 schreef Dimens het volgende:
[..]
Qua lichaam wel. Ze hadden expliciet iemand nodig met een laag vetpercentage voor MRI-scans en ultrasound-scans.
Wel grappig dat je werkzaam was voor de 'medical'-tak van een elektronica-bedrijf waar je tv's, laptops, e.d. van verkoopt.quote:
Waarvoor ga je hem gebruiken?quote:
Ik verkoop op het moment niets meer.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:32 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Wel grappig dat je werkzaam was voor de 'medical'-tak van een elektronica-bedrijf waar je tv's, laptops, e.d. van verkoopt.
Nee, sorry. Had geloof ik al ergens gelezen dat je ontslagen was ofzo. Zou je weer in een winkel willen werken? Je bent overduidelijk wel het type dat heel veel informatie vergaart over dingen die ie verkoopt, dus ik denk dat je prima zou passen in een echte hifi-zaak.quote:
Verkopen in een winkel is eigenlijk heel anders dan wat ik nu doe. Nu geef ik informatie vrij over technieken en advies over wat het beste is. In de winkel verkoop ik naar waar de winkel en ik het meeste aan verdien op zo'n manier dat het geen oplichten is en dat het allemaal heel interessant lijkt. Dat is ook wat ik bij de BCC deed en daar heb ik echt maar een paar keer een Panasonic plasma verkocht. Enkel ook maar aan mensen die al informatie hadden opgedaan op het internet en een beetje verstand erdoor hadden gekregen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:36 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Nee, sorry. Had geloof ik al ergens gelezen dat je ontslagen was ofzo. Zou je weer in een winkel willen werken? Je bent overduidelijk wel het type dat heel veel informatie vergaart over dingen die ie verkoopt, dus ik denk dat je prima zou passen in een echte hifi-zaak.
Wat is je werk nu dan?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:52 schreef Dimens het volgende:
[..]
Verkopen in een winkel is eigenlijk heel anders dan wat ik nu doe. Nu geef ik informatie vrij over technieken en advies over wat het beste is. In de winkel verkoop ik naar waar de winkel en ik het meeste aan verdien op zo'n manier dat het geen oplichten is en dat het allemaal heel interessant lijkt. Dat is ook wat ik bij de BCC deed en daar heb ik echt maar een paar keer een Panasonic plasma verkocht. Enkel ook maar aan mensen die al informatie hadden opgedaan op het internet en een beetje verstand erdoor hadden gekregen.
Maar ik ga het op mijn eigen manier aanpakken. Althans, daar ben ik zelfs al mee bezig. Maar dat wordt meer een hobby waar ik hopelijk een leuk centje aan bijverdien dan dat ik er fulltime mee bezig zal zijn. Met het geld daarvan wil ik CalMAN 5 en een X-Rite i1 Display Pro (of C3 colorimeter als het goed gaat) kopen om daarmee professionele kalibratie uit te gaan voeren. Dit ook weer als hobby en niet als fulltime werk tegen niet al te hoge prijzen om het interessant te houden.
Ik sta achter de bar, in een restaurant, ben gastheer bij bedrijfsfeesten, bouw feesten op en stiekem verkoop ik ook nog wel maar dan in een kiosk.quote:
Laat ons maar weten wat je er van vind en dan met name het beeldkwaliteit in het donkerquote:Op maandag 1 april 2013 16:43 schreef alwaysonhold het volgende:
Overmorgen krijg ik hem binnen, ben benieuwd![]()
Dan zie je of ie echt goed is of niet? Zie het ook op mijn tv, dat het beeld wel behoorlijk grijs ipv zwart is. Overdag is het een stuk beter.quote:Op maandag 1 april 2013 20:25 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Laat ons maar weten wat je er van vind en dan met name het beeldkwaliteit in het donker
Precies. Sommige (LED)LCD's weten beter hun zwartwaarden te behouden dan anderen (bij mijn vorige tv, wat toevallig ook een toshiba LCD was, was het zwart eerder donkergrijs in het donker, wat voor een LCD best goed is) , maar in principe zal vrijwel geen LCD perfect zwart beeld hebben in het donker.quote:Op maandag 1 april 2013 20:34 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Dan zie je of ie echt goed is of niet? Zie het ook op mijn tv, dat het beeld wel behoorlijk grijs ipv zwart is. Overdag is het een stuk beter.
quote:Op maandag 1 april 2013 20:34 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Dan zie je of ie echt goed is of niet? Zie het ook op mijn tv, dat het beeld wel behoorlijk grijs ipv zwart is. Overdag is het een stuk beter.
Nee. De zwartwaarde is niet het punt om te zien hoe de kwaliteit van het beeld is. In dat geval zou IPS namelijk geen kans krijgen aangezien IPS vrijwel altijd matig presteert. VA panelen, met name PVA, presteren op zwartwaardes vaak veel beter dan IPS maar heeft weer een matige kijkhoek en slechtere kleurreproductie.quote:Op maandag 1 april 2013 20:44 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Precies. Sommige (LED)LCD's weten beter hun zwartwaarden te behouden dan anderen (bij mijn vorige tv, wat toevallig ook een toshiba LCD was, was het zwart eerder donkergrijs in het donker, wat voor een LCD best goed is) , maar in principe zal vrijwel geen LCD perfect zwart beeld hebben in het donker.
Ja oke, zwartwaarden is dan ook maar een deel van de kwaliteit. Kijkhoek en kleuren zijn net zo belangrijk. Ik begon over de zwartwaarden omdat dat het gedeelte is waarbij lcd het laat afweten (kijkhoek ook, maar daar verwacht ik sowieso niet veel van bij lcd's)quote:Op maandag 1 april 2013 21:24 schreef Dimens het volgende:
[..]
[..]
Nee. De zwartwaarde is niet het punt om te zien hoe de kwaliteit van het beeld is. In dat geval zou IPS namelijk geen kans krijgen aangezien IPS vrijwel altijd matig presteert. VA panelen, met name PVA, presteren op zwartwaardes vaak veel beter dan IPS maar heeft weer een matige kijkhoek en slechtere kleurreproductie.
Het is dus het een of het ander.
Uiteraard speelt het wel mee in de uiteindelijke kwaliteit maar het is niet de bepalende factor van kwaliteit, dat probeer ik ermee te zeggen.quote:Op maandag 1 april 2013 21:49 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Ja oke, zwartwaarden is dan ook maar een deel van de kwaliteit. Kijkhoek en kleuren zijn net zo belangrijk. Ik begon over de zwartwaarden omdat dat het gedeelte is waarbij lcd het laat afweten (kijkhoek ook, maar daar verwacht ik sowieso niet veel van bij lcd's)
Ik gooi er nog wel even een vraag tussendoorquote:
Je kan het ook combineren. Wij hebben in korte tijd 3 televisies gekocht. 2 voor ons zelf en één voor mijn schoonvader bij Plasmadiscounter in Naarden.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:56 schreef APK het volgende:
[..]
Ik gooi er nog wel even een vraag tussendoor
Heb nu een LG 42LM670S, maar zit te denken aan een sneller model van Panasonic.
Zijn deze beter: 42DT50E vs 47DT50
En heb je ook enig idee waarom de 47" goedkoper is dan de 42"
En is dit wat? 42ST60E![]()
![]()
Die laatste wordt een beetje moeilijk, want ik moet 'em in een shop kopen en niet via een webstore.
Ik heb geen autoquote:Op donderdag 11 april 2013 18:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Je kan het ook combineren. Wij hebben in korte tijd 3 televisies gekocht. 2 voor ons zelf en één voor mijn schoonvader bij Plasmadiscounter in Naarden.
Zeg maar een webstore, maar wel met een showroom die vastzit aan het distributiecentrum. Erg fijne ervaring met deze toko. Alles is uit te proberen, geen vraag is te gek, scherpe prijzen en een paar computers om in de winkel alsnog diverse modellen met elkaar te vergelijken qua prestaties. Een verademing t.o.v. de MediaMarkt of BCC, waar je toch sterk het gevoel krijgt van "zoek het maar uit".
Altijd maar weer de topics van anderen volbaggeren met je eigen vragen.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:56 schreef APK het volgende:
[..]
Ik gooi er nog wel even een vraag tussendoor
Neem gewoon de ST60. Dan ben je van al dat gezeik af en heb je gewoon een goed beeld. Ik durf er zelfs geld op in te zetten dat als jij de LM670S en de ST60 naast elkaar zet, jij 100% zeker voor de ST60 kiest.quote:Heb nu een LG 42LM670S, maar zit te denken aan een sneller model van Panasonic.
Zijn deze beter: 42DT50E vs 47DT50
En heb je ook enig idee waarom de 47" goedkoper is dan de 42"
En is dit wat? 42ST60E![]()
![]()
Die laatste wordt een beetje moeilijk, want ik moet 'em in een shop kopen en niet via een webstore.
Leek mij beter dan weer een nieuw topic dat uitloopt op geflamequote:Op donderdag 11 april 2013 19:22 schreef Dimens het volgende:
Altijd maar weer de topics van anderen volbaggeren met je eigen vragen.
En die eerste twee modellen?quote:Neem gewoon de ST60. Dan ben je van al dat gezeik af en heb je gewoon een goed beeld. Ik durf er zelfs geld op in te zetten dat als jij de LM670S en de ST60 naast elkaar zet, jij 100% zeker voor de ST60 kiest.
We zijn er al uit dat bepaalde mensen in DIG *UGH*volksrepubliek *UGH* niet serieus te nemen zijn als het om televisies gaat. Dus voortaan negeren we die maar gewoon.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:36 schreef APK het volgende:
[..]
Leek mij beter dan weer een nieuw topic dat uitloopt op geflame
Als je het beeld van de ST60 ziet, vergeet je het uiterlijk van de televisie helemaal.quote:En die eerste twee modellen?
Zoals je inmiddels wel weet heb ik last van motion judder als ik 720p materiaal afspeel![]()
Ik vind die plasma minder mooi om te zien en kan hem niet online kopen met een prepaid credit card...
Heb ze vanmiddag bekeken en het beeld viel mij niet tegen.
Morgen ga ik er even een USB-stick met 720p materiaal insteken en ik beloof dat ik het ook op een plasma ga testen
De ST60 kan ik morgen niet testen want die staat niet bij de Saturn, maar ik ga voor de zekerheid een andere plasma proberen.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:40 schreef Dimens het volgende:
Als je het beeld van de ST60 ziet, vergeet je het uiterlijk van de televisie helemaal.
Ben je er trouwens al uit of het niet aan de bron zelf ligt? Dus je video?
Ik vind het ook nog steeds vreemd. Of je hebt het echt over de judder die 24p sowieso al heeft. Dan moet je een televisie met motion interpolation kopen.quote:Op donderdag 11 april 2013 21:25 schreef APK het volgende:
[..]
De ST60 kan ik morgen niet testen want die staat niet bij de Saturn, maar ik ga voor de zekerheid een andere plasma proberen.
En ligt het aan de bron?
Ik heb jarenlang de 350MB versie van series binnengehaald omdat ik nauwelijks verschil zag op mijn Sony's (CRT 100Hz en een LCD HD Ready).
Tegenwoordig is dat niet meer om aan te gluren en dat geldt ook voor de 720p versies (2HD, IMMERSE, DIMENSION) van ver boven 1GB.
Moet dus volgens mij aan de LG liggen, hoewel anderen er vreemd genoeg nauwelijks over klagen...
Morgen weet ik meer als ik Mad Men bij de Saturn ga bekijken
Nou, ik heb die stick in een plasma gestoken en de weergave van zwart was echt geniaalquote:Op vrijdag 12 april 2013 00:44 schreef Dimens het volgende:
Ik vind het ook nog steeds vreemd. Of je hebt het echt over de judder die 24p sowieso al heeft. Dan moet je een televisie met motion interpolation kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |