Heb overal gezocht naar iets ervan kan niks (gratis) vinden..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:05 schreef TNA het volgende:
Bij LED-tv's zeker, je zult zien dat de beelden steeds vloeiender worden. De Consumentenbond heeft overigens honderden tv's die nu te koop zijn getest op tientallen criteria, aardig om eens naar te kijken.
Je kunt me vertellen hoeveel inch je wilt en wat je budget is, dan kan ik wel wat testresultaten voor je opzoeken.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:08 schreef fetss het volgende:
[..]
Heb overal gezocht naar iets ervan kan niks (gratis) vinden..
Jij misschien een idee?
32"quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:10 schreef TNA het volgende:
[..]
Je kunt me vertellen hoeveel inch je wilt en wat je budget is, dan kan ik wel wat testresultaten voor je opzoeken.
De beste drie tv's in 32" inch onder de 400 euro, met score voor beeld- en geluidskwaliteit:quote:
Koop hem niet. Slecht ding. Spaar door voor een televisie van kwaliteit.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:21 schreef fetss het volgende:
Samsung UE32EH5000
deze had ik op het oog, maar is slechts 50Hz, en beeld in de winkel viel me wat tegen...
wat voor tv zou jij aanraden voor een prijsklasse rond 300/400?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:04 schreef Dimens het volgende:
Lees DIT en DIT eens.
Belangrijk om het verschil te begrijpen.
[..]
Koop hem niet. Slecht ding. Spaar door voor een televisie van kwaliteit.
Niet een televisie en door sparen tot ik een Panasonic Viera TX-P42UT50 kan kopen. Zoveel beter dan al die goedkope en middelmatige LCD televisies.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:56 schreef fetss het volgende:
[..]
wat voor tv zou jij aanraden voor een prijsklasse rond 300/400?
werk je in de tv-branche?
Je antwoord is totaal niet relevant voor LCD/LED schermen, die flikkeren namelijk sowieso niet, ook niet met 50 Hz.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:01 schreef dr.Bellows het volgende:
Tussen 50 en 100 wel, dat is rustiger voor je ogen. Maar 200 is in de verste verte niet meer waar te nemen door het oog, dus lijkt mij overdreven, hoewel er altijd mensen zullen zijn die anders beweren.
Waarom is zo'n plasma eigenlijk zo veel beter?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:00 schreef Dimens het volgende:
Niet een televisie en door sparen tot ik een Panasonic Viera TX-P42UT50 kan kopen. Zoveel beter dan al die goedkope en middelmatige LCD televisies.
Je post is nog minder relevantquote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:00 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je antwoord is totaal niet relevant voor LCD/LED schermen, die flikkeren namelijk sowieso niet, ook niet met 50 Hz.
Dat is best lang geleden in tv-tijd, of niet?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:51 schreef lukaon het volgende:
Samsung en Sharp maken mooie tv's. De Samsung UE32D6500 is door de Consumentenbond als Best Getest in Augustus 2011.
Maar nu wel veel goedkoper te krijgen voor rond de 400 euro. 3D ook nog eens.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:52 schreef APK het volgende:
[..]
Dat is best lang geleden in tv-tijd, of niet?
Volgens mij vliegen de nieuwe modellen je tegenwoordig om de oren
Ontslagen?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:00 schreef Dimens het volgende:
[..]
Niet een televisie en door sparen tot ik een Panasonic Viera TX-P42UT50 kan kopen. Zoveel beter dan al die goedkope en middelmatige LCD televisies.
Ik werk trouwens niet meer in de televisie branche. Sinds vorige week niet meer om precies te zijn. Maar ik hoop in de toekomst wel weer iets met televisies te doen aangezien ik het fantastisch vind.
Plasma heeft veel natuurgetrouwere kleuren dan LCD dat heeft, is in staat om diep zwart weer te geven, kan zwart en wit tegelijkertijd zoals het hoort laten zien doordat de cellen self luminated zijn, is veel sneller dan LCD en heeft een kijkhoek van 180 graden. Daarnaast zijn er dingen waar plasma totaal geen last van heeft en LCD wel zoals backlight bleeding, backlight clouding en ghosting. Dat laatste komt vrijwel niet meer voor bij de duurdere modellen maar de andere twee zijn nog altijd te zien bij elke LCD televisie.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:10 schreef APK het volgende:
[..]
Waarom is zo'n plasma eigenlijk zo veel beter?
Zijn post is anders heel relevant. LCD is anders dan dat plasma en CRT zijn. LCD is continue waardoor er eigenlijk niet te praten is over Hz. Wat er gebeurd, is dat de kleur van het crystal kan veranderen en zo licht kan doorlaten. Daar zitten voordelen maar ook nadelen aan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:30 schreef dr.Bellows het volgende:
[..]
Je post is nog minder relevant
Jammer genoeg dat er zo ontzettend veel LCD televisies zijn die niet 100Hz zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:51 schreef lukaon het volgende:
Alles vanaf 100 Hz is goed genoeg hoor.
Plasma is nog steeds superieur aan LCD. Het is niet voor niets zo dat plasma nog steeds gekozen wordt als zijnde beste televisie met de beste beeldkwaliteit. Alleen de top LCD televisies komen qua beeldkwaliteit bij plasma maar zijn dan ook meteen een stuk duurder. Daarnaast is het nonsens dat plasma niet groen is. Het gebruikt meer stroom, maar twee tientjes per jaar is te verwaarlozen. Want meer is het bij normaal gebruik van de televisie ook niet.quote:En vergeet plasma, verschil met LED/ LCD is er tegenwoordig niet of nauwelijks meer. Plasma is alleen nog maar interessant voor de grotere beeldformaten en de beeldfetisj, de zeer kritische kijker. Plus niet duurzaam / groen, het slurpt meer energie.
Samsung heeft onder de ES6570 echt niets interessants. Lelijk beeld met lelijke kleuren die zelfs met het kalibreren niet goed te krijgen zijn. De D6500 is een mooi model ja, maar oud.quote:Samsung en Sharp maken mooie tv's. De Samsung UE32D6500 is door de Consumentenbond als Best Getest in Augustus 2011.
Twee keer per jaar zijn er nieuwe modellen. Rond Januari worden vrijwel alle modellen voor dat jaar bekend gemaakt en later in het jaar de topmodellen, wat overigens niet voor elk merk geldt. Zo heeft gister Samsung zijn 9000 serie bekend gemaakt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:52 schreef APK het volgende:
[..]
Dat is best lang geleden in tv-tijd, of niet?
Volgens mij vliegen de nieuwe modellen je tegenwoordig om de oren
Nogmaals. Die televisie moet je echt niet nemen. Dat is gewoon zonde van je geld. Leg iets meer neer en je hebt een ontzettend goede Panasonic plasma televisie.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:57 schreef lukaon het volgende:
[..]
Maar nu wel veel goedkoper te krijgen voor rond de 400 euro. 3D ook nog eens.
Met die Samsung UE32EH5000 is trouwens ook niets mis. Samsung maakt goed spul.
Wat bedoel je? Heeft wat nut?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:07 schreef APK het volgende:
Ah, een kenner
Maar heeft het ook nut als je geen HD-signaal ontvangt maar gewoon 720 x 576 oid?
Nee, je bewering dat 100 Hz bij een LCD/LED/Plasma scherm 'rustiger' voor de ogen zou zijn is lariekoek, dat geldt alleen voor CRTs. Een beetje cinefiel wil bijvoorbeeld Blu-ray films kunnen bekijken met 24 Hz progressief, zonder frame interpolatie. Er wordt enorm veel onzin uitgekraamd over de zin van hogere frame rates (en dus ook frame interpolatie) bij LCD/LED/Plasma TV's. Lees eerst dit en dit en dit maar eens voor je weer reageert.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:30 schreef dr.Bellows het volgende:
[..]
Je post is nog minder relevant
Een kwalitatief betere HDTV heeft zeker nut zelfs als je er alleen maar SD (standaard definitie) uitzendingen mee zou bekijken. Die moeten namelijk intern door het toestel worden opgeschaald naar de paneelresolutie (meestal 1920 x 1080 pixels) en juist in de kwaliteit van die scaling zijn er grote verschillen tussen toestellen. Als je daar meer over wil weten dan moet je eens wat tijd uittrekken om wat reviews op HDTVtest.co.uk grondig te lezen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:07 schreef APK het volgende:
Ah, een kenner
Maar heeft het ook nut als je geen HD-signaal ontvangt maar gewoon 720 x 576 oid?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |