Nu nog lokaal opslaan dus... dat moet dan ook wel lukken lijkt me, want ik neem aan dat ze kunnen zien welke data naar de server wordt verstuurd en welke wordt ingelezen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:49 schreef mschol het volgende:
[..]
maar saven kan niet volgens mij, dat gaat nog steeds via de server
Hey Thanks!quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:42 schreef lordteddybeer het volgende:
[..]
Ik speel simcity windowed mode. Dan blijft de game gewoon draaien op de achtergrond.
ik hoop dat ik vanavond kan snuffelen, er is een spoedklusje bij gekomen helaas...quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:58 schreef lipjes het volgende:
ik ga me trouwens vanavond eens geod verdiepen, en dan specifiek op zoek naar de functies voor wegen.
Eens kijken of het mogelijk zal zijn om 1 richtingswegen te maken
Betwijfel het vanwegen de AI, maar het uitzoeken zal al een hoop info opleveren
Het lijkt mij juist interesant om te zien hoe makkelijk het is om het formaat van steden te vergroten. Het is inmiddels bevestigd dat al het land in een regio bebouwbaar is. Die kunstmatige grens is het enige wat je tegenhoud om de regio vol te bouwen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:58 schreef lipjes het volgende:
ik ga me trouwens vanavond eens geod verdiepen, en dan specifiek op zoek naar de functies voor wegen.
Eens kijken of het mogelijk zal zijn om 1 richtingswegen te maken
Betwijfel het vanwegen de AI, maar het uitzoeken zal al een hoop info opleveren
Gelukkig ben ik om 8 uur thuis en kan ik dan vol aan de slagquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:07 schreef mschol het volgende:
[..]
ik hoop dat ik vanavond kan snuffelen, er is een spoedklusje bij gekomen helaas...
Ja mij ook, maar denk dat daar meer gezeik mee komt dan met 1 richtingswegen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:11 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het lijkt mij juist interesant om te zien hoe makkelijk het is om het formaat van steden te vergroten. Het is inmiddels bevestigd dat al het land in een regio bebouwbaar is. Die kunstmatige grens is het enige wat je tegenhoud om de regio vol te bouwen.
Gezeik, ongetwijfeld. Maar volgens mij is het niet moeilijk om te doen. En als iemand het voor elkaar krijgt en vervolgens in 6 uur ofzo een halve regio vol heeft staan zonder connectie met de servers dan is dat een doodslag voor EA. Nou ja, doodslag niet helaas. Maar wel een hele zware klap.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:12 schreef lipjes het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik om 8 uur thuis en kan ik dan vol aan de slag
[..]
Ja mij ook, maar denk dat daar meer gezeik mee komt dan met 1 richtingswegen.
Als we dat hebben, kunnen we het fileprobleem al oplossen
Ja ik ga ook nog even aan de slag met wireshark, kijken wat er naar EA verstuurd wordt, of het versleuteld is en wat er terugkomt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:14 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Gezeik, ongetwijfeld. Maar volgens mij is het niet moeilijk om te doen. En als iemand het voor elkaar krijgt en vervolgens in 6 uur ofzo een halve regio vol heeft staan zonder connectie met de servers dan is dat een doodslag voor EA. Nou ja, doodslag niet helaas. Maar wel een hele zware klap.
want? De game is al flink verkocht. They don't care. Sterker nog, kunnen die serverkosten weer omlaagquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:14 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Gezeik, ongetwijfeld. Maar volgens mij is het niet moeilijk om te doen. En als iemand het voor elkaar krijgt en vervolgens in 6 uur ofzo een halve regio vol heeft staan zonder connectie met de servers dan is dat een doodslag voor EA. Nou ja, doodslag niet helaas. Maar wel een hele zware klap.
Dan is het gewoon quick-cash en een dikke deuk in het consumentenvertrouwen, weer een turf in een lange lijn van turven waar de laatste paar toch wel blijvende en voelbare schade aan hebben gericht. En als de mod-community ermee aan de haal gaat en offline play of alternatieve server play mogelijk maakt dan hebben ze ook minder kans op het verkopen van de DLC's waarvan ze er vast al 10 in de rij hebben staan .quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
want? De game is al flink verkocht. They don't care. Sterker nog, kunnen die serverkosten weer omlaag
die muziek... *zin heeft in Kill Bill*quote:
minimaal 1:quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan is het gewoon quick-cash en een dikke deuk in het consumentenvertrouwen, weer een turf in een lange lijn van turven waar de laatste paar toch wel blijvende en voelbare schade aan hebben gericht. En als de mod-community ermee aan de haal gaat en offline play of alternatieve server play mogelijk maakt dan hebben ze ook minder kans op het verkopen van de DLC's waarvan ze er vast al 10 in de rij hebben staan .
tenzij ik een casino over het hoofd heb gezien:quote:////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Dynamically Loaded DLC Javascript File
//
// This javascript file holds references to all other JavaScript DLC files.
// The order here determines when each file is loaded.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// DLC_RomanCasino Namespace - so there's no collisions between other databindings
simcity.DLC_RomanCasino = {};
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Constants
// Resources
simcity.DLC_RomanCasino.kResourceIDDLC_RomanCasino = 0xc9003f87; // DLC_RomanCasino
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// File reference order may be manually changed as Skynet will only append
// new/missing .js files on export. Changes will no be lost.
//
// Reference Example: simcity.DynamicScriptLoader.LoadScriptFromSrc('HAVDataBindingsTicker.js');
simcity.DynamicScriptLoader.LoadScriptFromSrc('RomanCasino.js');
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk niet dat ze er hard mee zitten. De fans staan straks weer in de rij voor al hun next-gen zooi en natuurlijk FIFA. in Europa en Amerika weer met Madden. EA rolt gewoon weer door. De enige mensen die zich genaaid voelen zijn de mensen die hoopten op een vervolg op SimCity 4 en de ontwikkelaars die blijkbaar in tien jaar nooit gedacht hebben dat ze moesten testenquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan is het gewoon quick-cash en een dikke deuk in het consumentenvertrouwen, weer een turf in een lange lijn van turven waar de laatste paar toch wel blijvende en voelbare schade aan hebben gericht. En als de mod-community ermee aan de haal gaat en offline play of alternatieve server play mogelijk maakt dan hebben ze ook minder kans op het verkopen van de DLC's waarvan ze er vast al 10 in de rij hebben staan .
1 | simcity.DEBUG = !1; |
1 | simcity.DEBUG = !0; |
quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:39 schreef Danny het volgende:
Enige dat veranderd is aan de debug-code is line 57788
[ code verwijderd ]
is nu
[ code verwijderd ]
Wat een rare code. Waarom niet gewoon 0 = false en 1 = truequote:Op donderdag 14 maart 2013 15:39 schreef Danny het volgende:
Enige dat veranderd is aan de debug-code is line 57788
[ code verwijderd ]
is nu
[ code verwijderd ]
Toevoer en afvoer van proucten goed in de gaten houden, eventueel een depot/handelspoort beter plaatsen en indelen. Als je er bijvoorbeeld ééntje bij een (paar dezelfde) fabriek(en) neerzet dan enkel de producten in dat depot die je gebruikt om de producten te maken en eventueel een depot die je enkel gebruikt voor het verzamelen van het eindproduct?quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:38 schreef Mishu het volgende:
Weet iemand hoe je die electronica fabrieken weer op maximale productie krijgt?
Volgens mij wordt de beschikbare stroom per stad verdeeld als 'inkoopbaar'. Tenminste ik had gisteren ook wat gezeur ermee. Had 160 KW over maar per inkopende stand (3) was er maar 55 beschikbaar oid.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:45 schreef Wabli het volgende:
Weet iemand of er een maximum is qua elektriciteit export naar steden? 1 van me steden heeft een tekort aan stroom terwijl en ander er teveel heeft. Mijn stad koopt wel elektriciteit bij de andere?
Inderdaadquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wat een rare code. Waarom niet gewoon 0 = false en 1 = true
Viel mij ook op, misschien een code guide line?quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wat een rare code. Waarom niet gewoon 0 = false en 1 = true
Eentje die zorgt dat je er geen hol meer van snapt en een denkfoutje zo gemaakt is? Het zal wel een vrijdagmiddaggrapje zijn geweest gok ikquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:55 schreef Qunix het volgende:
[..]
Viel mij ook op, misschien een code guide line?
Ik denk dat ik wel weet waarom, op deze manier forceer je de JS engine om ! 0 of ! 1 als een expliciete boolean te behandelen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:55 schreef Qunix het volgende:
[..]
Viel mij ook op, misschien een code guide line?
da's een irritante bugquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:56 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Wtf, nu gaan de inwoners zelf ineens bepalen waar ze mogen wonen? ze gaan uit zichzelf op het industrieterrein wonen.
Dat zou kunnen, maar het lijkt me geen rocketscience om daar leesbare (of in ieder geval minder foutgevoelige shit) neer te zettenquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel weet waarom, op deze manier forceer je de JS engine om ! 0 of ! 1 als een expliciete boolean te behandelen.
Dat is wat er gebeurt ja. Wat gaar zeg. Tot nu toe wel redelijk om de bugs heen gespeeld maar ik geloof dat ik de game straks ook voor een paar maanden weg leg.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:58 schreef Punkerdude het volgende:
[..]
da's een irritante bug
wil je die industrie gedeelte unzonen, dan wordt het de groene huizen zone of soms zelfs de blauwe commercie zone,
Oke, bedankt. 1 stad proceerd 220mw teveel. En de omliggende steden krijgen ieders maar 24mw terwijl ze meer nodig hebben. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de beschikbare stroom per stad verdeeld als 'inkoopbaar'. Tenminste ik had gisteren ook wat gezeur ermee. Had 160 KW over maar per inkopende stand (3) was er maar 55 beschikbaar oid.
Een energie bron in de stad neerzetten die te weinig heeft?quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:00 schreef Wabli het volgende:
[..]
Oke, bedankt. 1 stad proceerd 220mw teveel. En de omliggende steden krijgen ieders maar 24mw terwijl ze meer nodig hebben. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
ik vraag mij af of ze het onmogelijk kunnen maken, de code is immers beschikbaar, dus alleen code verwijderen is niet voldoende..quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:59 schreef Danny het volgende:
Debugmode filmpjes:
[ code verwijderd ]
Niet veel bijzonders nog, en blijkbaar wordt dit later vandaag alweer onmogelijk gemaakt.
puur een javascript variabele is beschikbaar. als de hele debugcode uit de niet-javascript broncode wordt verwijderd is het onmogelijk geworden, tenzij iemand het er weer in hackt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:02 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vraag mij af of ze het onmogelijk kunnen maken, de code is immers beschikbaar, dus alleen code verwijderen is niet voldoende..
volgens mij in het menu op help ofzo klikkenquote:Op donderdag 14 maart 2013 16:10 schreef Johan1994 het volgende:
Ik heb dat debug ding in mijn Simcitydata gedaan, hoe open ik dat ding nu
zou het werkelijk waar zijn?quote:simcity.cGameEntryConstants = {
kUserRegionLimit: 10,
test om te testen. ik speel niet meer omdat het spel niet speelbaar is.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | simcity.cConstants = { kNoRepeatNetworkAlertSeconds: 15, kNetDownForceQuitAfterMinutes: 20, kLeaderboardsUpdateFreqDisclaimerTime: 15, kPresenceAvatarFrames: { ONLINE: "Graphics/Common/Avatar_Frames/Avatar_Frame_Online.png", AWAY: "Graphics/Common/Avatar_Frames/Avatar_Frame_Player.png", OFFLINE: "Graphics/Common/Avatar_Frames/Avatar_Frame_Offline.png", LOGGED_IN_USER: "Graphics/Common/Avatar_Frames/Avatar_Frame_Normal.png" }, kGameManualURL: "http://akamai.cdn.ea.com/eadownloads/u/f/manuals/GAME-SIMCITY/SimCity_Manual.pdf", kBannedUserSupportUrl: "https://help.ea.com/article/information-about-banned-or-suspended-accounts", kHelpSiteSsoURL: "https://help.ea.com/sso/login", kHelpSiteRedirectURL: "/simcity/simcity", kHelpSiteTokenKey: "atoken", kErrorHelp: { kGameId: "simcity", kPlatform: "pc" } |
1 | kNetDownForceQuitAfterMinutes: 20, |
Is geloof ik een bug. Heel irritant.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:33 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
Dit blijft hij al een hele tijd zeggen:
[ afbeelding ]
Hoe kan dat?
je recycletrucks halen niets op, dus die rijden ws ergens rondjes.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:33 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
Dit blijft hij al een hele tijd zeggen:
[ afbeelding ]
Hoe kan dat?
nog beter, verander deze code (vanaf line 54740):quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:31 schreef Danny het volgende:
[ code verwijderd ]
line 54712. Als je die op 99999 oid zet dan kun je onbeperkt offline spelen.
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | simcity.cNetworkStateManager.prototype.HandleConnectionError = function (a) { var b = !1; if (a.messageType === scrui.cErrorManager.kMsgType_ErrorData) switch (a.code) { case scrui.kErrorCode_NetworkOffline: this.ShowNetworkDisconnectError(gErrorManager.mErrorsModalDisplayTimeMap[scrui.kErrorCode_NetworkOnline]); this.StartForceQuitCountDown(); this.mIsNetworkOnline = !1; b = !0; break; case scrui.kErrorCode_NetworkOnline: this.ShowNetworkReconnectMessage(); this.StopForceQuitCountDown(); this.mIsNetworkOnline = !0; break; case scrui.kErrorCode_NetworkServicesOffline: this.mIsServerOnline = !1; this.ShowServerDisconnectError(gErrorManager.mErrorsModalDisplayTimeMap[scrui.kErrorCode_NetworkServicesOnline]); b = !0; break; case scrui.kErrorCode_NetworkServicesOnline: this.mIsServerOnline = !0, this.ShowServerReconnectMessage() } return b }; |
1 | this.StartForceQuitCountDown(); |
Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:38 schreef TigerXtrm het volgende:
Schijnt dat de nieuwste patch straks zorgt dat package files alleen nog read only zijn. En nog geen woord van Maxis over al deze ontdekkingen
En daar gaat de 'SimCity is gebouwd met modden in gedachten!' belofte. Hoewel; het is natuurlijk gebouwd om modden compleet onmogelijk te maken. Typisch.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:38 schreef TigerXtrm het volgende:
Schijnt dat de nieuwste patch straks zorgt dat package files alleen nog read only zijn.
Das een max limiet op het aantal steden dat je kan claimen denk?quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:25 schreef mschol het volgende:
geen modder, meer rondkijken:
[..]
zou het werkelijk waar zijn?
Hashwaarden berekenen van de files en die vergelijken met de hashwaarde op de server waarschijnlijk.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.
yup, je kan nu maximaal 10 steden claimen op 1 serverquote:Op donderdag 14 maart 2013 16:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das een max limiet op het aantal steden dat je kan claimen denk?
Ja dat wordt leuk, dan ga je dus de servers extra belasten met hashberekeningen en ondertussen laat je grote delen van het spel uitstaan omdat je servers het niet aan kunnen. Wat mij betreft mag EA dan gelijk platgebombardeerd worden.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Hashwaarden berekenen van de files en die vergelijken met de hashwaarde op de server waarschijnlijk.
dat zou inderdaad een zelfmoord poging van ea moeten worden..quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja dat wordt leuk, dan ga je dus de servers extra belasten met hashberekeningen en ondertussen laat je grote delen van het spel uitstaan omdat je servers het niet aan kunnen. Wat mij betreft mag EA dan gelijk platgebombardeerd worden.
en ze hebben zelfs het spel op ads voorbereid:quote:mIsDemo: !1,
mSkipIntroMovie: !1,
mShowStore: !0,
quote:simcity.gAds = {};
simcity.gAds.AdClient = function (a) {
...};
Ads zijn dat niet die je ziet bij het opstarten van de game op de billboard?quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:44 schreef mschol het volgende:
[..]
dat zou inderdaad een zelfmoord poging van ea moeten worden..
volgens mij kan ik ook de intro uitschakelen en overschakelen naar demo mode:
[..]
en ze hebben zelfs het spel op ads voorbereid:
[..]
dat dacht ik ook, maar het lijkt erop dat dat weer een andere functie is..quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:52 schreef Wells.p het volgende:
[..]
Ads zijn dat niet die je ziet bij het opstarten van de game op de billboard?
de hashwaarde kunnen ze gewoon opslaan. die berekenen ze één keer. jouw pc berekent de hashwaarde van de package files en stuurt die op. No match? No game.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja dat wordt leuk, dan ga je dus de servers extra belasten met hashberekeningen en ondertussen laat je grote delen van het spel uitstaan omdat je servers het niet aan kunnen. Wat mij betreft mag EA dan gelijk platgebombardeerd worden.
Ja, dat kost extra hits op de server die ze al zoveel mogelijk hebben geprobeerd te ontlasten door het uitzetten van leaderboards, regioplay en meer van dat soort zaken die de servers continu lieten laggen. Nu gaan ze dus een zooi hashes laten valideren voor ELKE client die connect. Stel dat dat er slechts 100.000 per uur zijn, kan je alsnog lachen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:54 schreef Danny het volgende:
[..]
de hashwaarde kunnen ze gewoon opslaan. die berekenen ze één keer. jouw pc berekent de hashwaarde van de package files en stuurt die op. No match? No game.
neuh, dat kost niets. de verbinding wordt toch al gemaakt dus daar kan best een extra variabele aan worden meegegeven.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, dat kost extra hits op de server die ze al zoveel mogelijk hebben geprobeerd te ontlasten door het uitzetten van leaderboards, regioplay en meer van dat soort zaken die de servers continu lieten laggen. Nu gaan ze dus een zooi hashes laten valideren voor ELKE client die connect. Stel dat dat er slechts 100.000 per uur zijn, kan je alsnog lachen.
Dan is er geen enkele reden om leaderboards e.d. uit te laten, gewoon aan die handelquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:01 schreef Danny het volgende:
[..]
neuh, dat kost niets. de verbinding wordt toch al gemaakt dus daar kan best een extra variabele aan worden meegegeven.
Hang je er een server emulator aan en dan kan je alsnog je eigen hashwaardes gebruikenquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:01 schreef Danny het volgende:
[..]
neuh, dat kost niets. de verbinding wordt toch al gemaakt dus daar kan best een extra variabele aan worden meegegeven.
die vergen berekeningen. een hashcheck is gewoon if(a!=b){ die(); }quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan is er geen enkele reden om leaderboards e.d. uit te laten, gewoon aan die handel
ja want leaderboards zijn noodzakelijkquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan is er geen enkele reden om leaderboards e.d. uit te laten, gewoon aan die handel
Is ook gewoon een check he, client post getal 1234556 en server kijkt of getal hoger of lager is dan positie 1,2,3,4,5 etc. kortom, we zijn het wel eens over het feit dat ze bij EA lopen te kutten, en dit soort zaken geen prioriteit hebben.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:04 schreef Danny het volgende:
[..]
die vergen berekeningen. een hashcheck is gewoon if(a!=b){ die(); }
geheid.. ik ben benieuwd wanneer men hem er weer terug inzet..quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:05 schreef totalvamp het volgende:
[..]
ja want leaderboards zijn noodzakelijk
Zou me niks verbazen als de hele debugmode eruit word gesloopt, teveel risico.
https://twitter.com/CVG_News/status/312225550490009601twitter:CVG_News twitterde op donderdag 14-03-2013 om 16:35:46 I felt like I've let the team down, says #SimCity boss http://t.co/kiJrZHezLt Exec apologises to devs, insists "this was my responsibility" reageer retweet
Wat is er aan de hand dan? Global downtime nu ofzo?quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:07 schreef Scorpie het volgende:
Magoed, EA is dus wederom een kankergezwel gebleken voor een game als Simcity. Hopelijk gaat die toko een keer keihard failliet.
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9365533.pagequote:C:\games\SimCity\SimCityUserData\EcoGame\
In there, there are subdirectories from which each of them contain a city or region of yours. If you disconnect the game while playing (firewall) it starts to write 1mb files there that disappear when you reconnect. It also starts to upload with 200kb/s then.
So it actually can save offline already.
Kan wel kloppenquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel weet waarom, op deze manier forceer je de JS engine om ! 0 of ! 1 als een expliciete boolean te behandelen.
als EA failliet gaat....zal de game scene er anders uit gaan zien...quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:07 schreef Scorpie het volgende:
Magoed, EA is dus wederom een kankergezwel gebleken voor een game als Simcity. Hopelijk gaat die toko een keer keihard failliet.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:14 schreef mschol het volgende:
[..]
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9365533.page
in welke file zie jij die code? Staat niet in de closure-compiled .js zo te zien?quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:44 schreef mschol het volgende:
volgens mij kan ik ook de intro uitschakelen en overschakelen naar demo mode:
de graphics zijn wel ok.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:24 schreef DJKoster het volgende:
Waar is jullie enthousiasme om mij te overtuigen dit spel te kopen?
Er is toch wel iets goed aan deze nieuwe SimCity?
in de json file in SimCity_App.package uit de patch directory...quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:20 schreef Danny het volgende:
[..]
in welke file zie jij die code? Staat niet in de closure-compiled .js zo te zien?
Maar worden die saves ook gebruikt als je het spel vervolgens weer offline start?quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:14 schreef mschol het volgende:
[..]
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9365533.page
ah, simcity_app. ik zit in simcity_gamequote:Op donderdag 14 maart 2013 17:26 schreef mschol het volgende:
[..]
in de json file in SimCity_App.package uit de patch directory...
als ik de code kopieer en plak in notepad++ kom ik uit op regel 1420
Tot zover alleen het concept. Ik zou nog een paar weken wachten. Dat adviseert EA zelf ook.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:24 schreef DJKoster het volgende:
Waar is jullie enthousiasme om mij te overtuigen dit spel te kopen?
Er is toch wel iets goed aan deze nieuwe SimCity?
nee, want dan start de hele game nietquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:27 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Maar worden die saves ook gebruikt als je het spel vervolgens weer offline start?
je zou een server kunnen mocken wat op je computer draait en de EA domeinnamen e.d. via je host file naar je server verwijzen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:27 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Maar worden die saves ook gebruikt als je het spel vervolgens weer offline start?
grade school kan vervangen worden door high schools..quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:27 schreef Typisch het volgende:
weer slopen als je de volgende neer ging zetten? middelbare
Dat is middelbare toch?quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:29 schreef mschol het volgende:
[..]
grade school kan vervangen worden door high schools..
grade = basis, middel = high school, hoog = college en daarna universiteitquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:30 schreef Vinno het volgende:
[..]
Dat is middelbare toch?
Of ook de basis?
nieuwe computer kopenquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:31 schreef prefix1 het volgende:
wie o wie mijn game happert soms en poppetjes zijn blokkerig??
Okee.. Jammer.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:27 schreef Qunix het volgende:
[..]
Tot zover alleen het concept. Ik zou nog een paar weken wachten. Dat adviseert EA zelf ook.
was jij niet juist degene die vond dat het online prima was?quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:31 schreef mschol het volgende:
ik ga ervandoor, ik verwacht dat vanavond de boel geheel offline gespeeld kan worden
Verkeerde gekocht?quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:31 schreef prefix1 het volgende:
wie o wie mijn game happert soms en poppetjes zijn blokkerig??
Heb je al je video instellingen hoger gezet?quote:
Ja alles staat hoogquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:36 schreef Lon3 het volgende:
Heb je al je video instellingen hoger gezet?
Ey Pheno, wanneer kunnen we die review verwachten? Dacht dat je hem vannochtend gesubmit had?quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
want? De game is al flink verkocht. They don't care. Sterker nog, kunnen die serverkosten weer omlaag
Alles max? Maak eens een screenshot?quote:
Ben je niet toevallig Minecraft aan het spelen?quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:31 schreef prefix1 het volgende:
wie o wie mijn game happert soms en poppetjes zijn blokkerig??
quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:38 schreef beelz het volgende:
[..]
Ben je niet toevallig Minecraft aan het spelen?
Nope:)quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:38 schreef beelz het volgende:
Ben je niet toevallig Minecraft aan het spelen?
WTF Op die manier gewoon al je industry verbinden met elkaar. Maximum profit.quote:
lukt me nie om screenshot te plaatse keleto ding alles staat hoogquote:
Zou je wel moeten doen. Is ook shit bouwen maar dan zonder dat je game broken is.quote:
EA is tof en dit is gewoon jammer dat zal bij een volgende release toch wel niet meer gebeuren...quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:07 schreef Scorpie het volgende:
Magoed, EA is dus wederom een kankergezwel gebleken voor een game als Simcity. Hopelijk gaat die toko een keer keihard failliet.
minecraft is voor lutsersquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:42 schreef beelz het volgende:
Zou je wel moeten doen. Is ook shit bouwen maar dan zonder dat je game broken is.
Ja. ff teruggaan naar het scherm waar je de regio kan selecteren op de server en dan de stad rollbacken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:43 schreef Groentespecialist het volgende:
Ik kan uit het niets een van mijn steden niet meer in. Hij laadt hem niet. En als ik vanuit een andere stad in mijn regio naar mijn niet laadbare-stad kijk, dan zie ik alleen een kavel. Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad?
say what?quote:
ja en dat vind ik nog steeds, ik heb echer nooit gezegd dat ik tegen een offline mode wasquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:32 schreef Danny het volgende:
[..]
was jij niet juist degene die vond dat het online prima was?
Die optie heb ik helaas niet bij deze stad!quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. ff teruggaan naar het scherm waar je de regio kan selecteren op de server en dan de stad rollbacken.
package files uitpakken (en evt weer inpakken)quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe komen jullie eigenlijk aan al die codes?
Melding aanmaken bij EA.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:50 schreef Groentespecialist het volgende:
[..]
Die optie heb ik helaas niet bij deze stad!
Wel grappig dat dat redelijk makkelijk kan!quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:01 schreef Danny het volgende:
http://dannyroodbol.nl/simcity/custom.package
gewoon in de map SimCityData gooien
slaat het intro filmpje over bij opstarten
Ik weet 't, 't is niet veel, maar het begin is er
quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wel grappig dat dat redelijk makkelijk kan!
Maar niemand heeft dan nog die regel gevonden waar je die grootte van het gebied kunt veranderen?
1 | this.mDefaultMapHeight = this.mDefaultMapWidth = 2048; |
wowquote:Op donderdag 14 maart 2013 18:25 schreef Danny het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
maar dat doet niks. dat zal zijn omdat de regio's voorgebouwd zijn
oke tof!quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:25 schreef Danny het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
maar dat doet niks. dat zal zijn omdat de regio's voorgebouwd zijn
niemand ?quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:20 schreef cherrycoke het volgende:
hebben ze geen "normale" versie ik zie alleen limited en deluxe
Collectors versie hebben ze ookquote:
ik hoef geen duitse steden wil gewoon de normale versiequote:
Zie hier: http://www.bol.com/nl/p/simcity/1004004012214888/quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:39 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik hoef geen duitse steden wil gewoon de normale versie
Ik heb videos gezien waarbij de steden gewoon verplaatst zijn, maar nog geen grotere gebieden gezien inderdaad. Maar het geeft wel aan dat de regio 1 grote bouwbare map is en dat de grenzen alleen aangeven waar je kan bouwen. Grenzen weg = hele regio volbouwen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:25 schreef Danny het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
maar dat doet niks. dat zal zijn omdat de regio's voorgebouwd zijn
Pathfindingquote:Op donderdag 14 maart 2013 18:45 schreef over_hedge het volgende:
Dat"Waar kunnen we hier winkelen?" Werd gevraagd door een paar huisjes terwijl aan de overkant van de straat winkels staan.
Ja, maar is dat ook de juiste winkel? lagere inkomens willen goedkope winkels en dergelijke lijkt me toch?quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:45 schreef over_hedge het volgende:
Dat"Waar kunnen we hier winkelen?" Werd gevraagd door een paar huisjes terwijl aan de overkant van de straat winkels staan.
Ben net begonnen. Alles is nog laag. De huizen en de winkelsquote:Op donderdag 14 maart 2013 18:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar is dat ook de juiste winkel? lagere inkomens willen goedkope winkels en dergelijke lijkt me toch?
Ik begin te betwijfelen of het spel wel zo slim isquote:Op donderdag 14 maart 2013 18:47 schreef Troel het volgende:
Ja, maar is dat ook de juiste winkel? lagere inkomens willen goedkope winkels en dergelijke lijkt me toch?
de normale editie is nu nog even duur als de limited volgens mij, en de LE kan, als je alleen een cdkey koopt nog wel goedkoperquote:Op donderdag 14 maart 2013 18:39 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik hoef geen duitse steden wil gewoon de normale versie
,nice vanavond eff zelf uitproberenquote:Op donderdag 14 maart 2013 18:01 schreef Danny het volgende:
http://dannyroodbol.nl/simcity/custom.package
gewoon in de map SimCityData gooien
slaat het intro filmpje over bij opstarten
Ik weet 't, 't is niet veel, maar het begin is er
quote:
quote:
echtquote:
Ik ben nu de plaatjes aan het toevoegen. Ik heb nog een normale baan, ik denk dat mijn baas het niet tof vind als ik onder werktijd ga gamen of reviews schrijvenquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:37 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ey Pheno, wanneer kunnen we die review verwachten? Dacht dat je hem vannochtend gesubmit had?
Bron: http://www.polygon.com/20(...)problems-to-be-fixedquote:SimCity traffic and transportation pathfinding problems to be fixed, says Maxis
Developer Maxis is currently looking into problems with traffic congestion and pathfinding problems with the streetcar system in SimCity, according to a recent post on the game's official blog by lead gameplay scripter Guillaume Pierre.
Gisteren de DVD van StarCraft erin gedaan, staat alleen een launcher op. Kun je nog een tig Gigabyte downloadenquote:Op donderdag 14 maart 2013 19:03 schreef cherrycoke het volgende:
lekker heb je het gedownload via origin gaat ie het nog updaten via het menu
Je kon het op z'n minst nog een 6 geven.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:09 schreef Pheno het volgende:
Zo, altijd weer spannend wat de lezers vinden: http://games.fok.nl/review/590045/1/1/50/simcity.html
Nee.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:11 schreef Michaelvanb het volgende:
dus ik heb net anderhalf uur niets zitten bouwen?
Hoe moeilijk kan het nou zijn om trams zich gewoon realistisch te laten gedragen. Er zijn hele openbaar vervoer simulators zoals Cities in Motion die die super goed doen, en in deze nieuwe moderne simulatie engine 'is er 25% kans dat ze naar de drukste halte rijden en 75% kans dat ze naar het depot gaan'. WTF man!quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:17 schreef Danny het volgende:
Guillaume Pierre legt uit HOE slecht de 'AI' daadwerkelijk is, en wat ze eraan doen om het zo mogelijk NOG slechter te maken
http://www.simcity.com/en(...)-update-6-streetcars
Cool, dan wacht ik nog even af... Overigens, een normale nog wel? :pquote:Op donderdag 14 maart 2013 19:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ben nu de plaatjes aan het toevoegen. Ik heb nog een normale baan, ik denk dat mijn baas het niet tof vind als ik onder werktijd ga gamen of reviews schrijven
Ik zit nu te twijfelen of dat komt door een fix of omdat die routes allebei net even lang zijn.quote:
Die geasfalteerde route is sowieso langer. Dezelfde setup heb ik al eens eerder voorbij zien komen, toen ging het volledig de mist in.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik zit nu te twijfelen of dat komt door een fix of omdat die routes allebei net even lang zijn.
Nee, dus.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je kon het op z'n minst nog een 6 geven.
Gelukkig doet mijn server het nog wel :pquote:Op donderdag 14 maart 2013 19:32 schreef ArnosL het volgende:
Here we go again:
[ afbeelding ]
Nu al onderhoud aan de servers. Doe dat ff voor de release, zodat je een tijdje vooruit kan
Ik heb m'n eigen regio op die server staanquote:Op donderdag 14 maart 2013 19:35 schreef tim94 het volgende:
[..]
Gelukkig doet mijn server het nog wel :p
Dat doen ze natuurlijk op het drukste moment, dohquote:Op donderdag 14 maart 2013 19:32 schreef ArnosL het volgende:
Here we go again:
[ afbeelding ]
Nu al onderhoud aan de servers. Doe dat ff voor de release, zodat je een tijdje vooruit kan
Ik kan me wel vinden in de review.. In de staat zoals de game nu verkeerd is het een matige game. Dat er hoop voor de toekomst is (mits de AI compleet aangepakt wordt) is absoluut een ander verhaal, maar momenteel is het erg jammer...quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je kon het op z'n minst nog een 6 geven.
Ja, gewoon zo burgerlijk achter een pc'tje code kloppen en zoquote:Op donderdag 14 maart 2013 19:27 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Cool, dan wacht ik nog even af... Overigens, een normale nog wel? :p
Gecondoleerd!quote:
quote:
Arme ziel.quote:
Hoax!quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:56 schreef shaderon het volgende:
Er wordt gefluisterd dat sommige het spel nog kopen
Bedankt, iedereen kan wel zeuren maar ik wil het spel zelf hebben ervaren.quote:
Alle bugs enzo zijn echt slecht. Maar ik vermaak me er als nog erg goed mee.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:01 schreef roy600 het volgende:
[..]
Bedankt, iedereen kan wel zeuren maar ik wil het spel zelf hebben ervaren.
Daarom, ik heb tot nu toe elke simcity gespeeld en wil deze ook proberen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:02 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Alle bugs enzo zijn echt slecht. Maar ik vermaak me er als nog erg goed mee.
Same. Kan alleen maar beter worden tochquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:02 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Alle bugs enzo zijn echt slecht. Maar ik vermaak me er als nog erg goed mee.
Ik idem ditto. Maar ik moet zeggen dat ik het niet makkelijk vind met al dat gezeur over brand en misdaad meteen. En ik kom maar niet van de bacteriën af. Toch zet ik door.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:03 schreef roy600 het volgende:
[..]
Daarom, ik heb tot nu toe elke simcity gespeeld en wil deze ook proberen.
Ik kreeg ze net weg door bomen te plaatsen. Geen idee of het toeval was of dat het echt werktquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:10 schreef Scorpie het volgende:
Bacteriën zijn nasty idd, geen idee wat je er tegen doet.
En ik vind het er ook heel leuk uit zien dus door al het negatief nieuws kan het alleen maar meevallen. Ach het moet ook een beetje uitdagend zijn!quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik idem ditto. Maar ik moet zeggen dat ik het niet makkelijk vind met al dat gezeur over brand en misdaad meteen. En ik kom maar niet van de bacteriën af. Toch zet ik door.
Wellness centre van een groot ziekenhuis zou moeten werken, maar nog nooit iets van gemerktquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:10 schreef Scorpie het volgende:
Bacteriën zijn nasty idd, geen idee wat je er tegen doet.
Bomen? Hmm, ik heb genoeg parken. Net als Scorpie heb ik geen idee wat ik ertegen moet doen - een ziekenhuis heb ik ook al.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik kreeg ze net weg door bomen te plaatsen. Geen idee of het toeval was of dat het echt werkt
Zonder hier mee te lezen? Zonder reviews te lezen?quote:
Alles hier gelezen, reviews ook maar wil het zelf hebben ervaren.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zonder hier mee te lezen? Zonder reviews te lezen?
Bij mij ziet het er niet heel erg mooi uit omdat mijn grafische kaart niet geschikt zou zijn. Maar ach, veel verschil maakt het niet en ik vermaak me desondanks wel. Er is alleen zoveel te leren.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:11 schreef roy600 het volgende:
[..]
En ik vind het er ook heel leuk uit zien dus door al het negatief nieuws kan het alleen maar meevallen. Ach het moet ook een beetje uitdagend zijn!
Nee bomen, geen parken. Echt bomen. Die werken ook tegen grondvevuiling.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Bomen? Hmm, ik heb genoeg parken. Net als Scorpie heb ik geen idee wat ik ertegen moet doen = een ziekenhuis heb ik ook al.
Waar vind ik die bomen dan? Ik zie parken, ik zie 'natuur'... of is dat laatste bomen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee bomen, geen parken. Echt bomen. Die werken ook tegen grondvevuiling.
Bij natuur. helemaal rechts. Die boom met dan groene pijltje naar onder.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Waar vind ik die bomen dan? Ik zie parken, ik zie 'natuur'... of is dat laatste bomen.
Oké, ik heb een bomenrij geplant. En een gewone boom. Eens kijken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Bij natuur. helemaal rechts. Die boom met dan groene pijltje naar onder.
Ik weet niet 100% zeker of het werkt.Maar het lijkt van wel.
Oh natuurlijk Ik had ook al met verbazing naar die colonne kinderen gekeken. Hoe ze idioot met z'n allen van huis naar huis gingen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:18 schreef Thrilled het volgende:
Ik zat even door mijn simcity video folder te bladeren en kwam nog een capture tegen 'uit de tijd' dat ik nog niet wist dat er bugs waren Vond het al vreemd dat schoolkinderen dit deden toen de school uit was, maar nu snap ik het helemaal
Daarom maakte mijn molen zoveel verlies, die stond ver weg van treinstation en oprit snelweg.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik vond het al zo vreemd dat mijn molen 36.000 per uur binnenbracht en mijn casino verlies draaide... Mijn molen stond naast het station en het casino aan de andere kant van de map.
Ja dat gaat niet.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik vond het al zo vreemd dat mijn molen 36.000 per uur binnenbracht en mijn casino verlies draaide... Mijn molen stond naast het station en het casino aan de andere kant van de map.
Echt te belachelijk voor woorden dat het spel zo werktquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik vond het al zo vreemd dat mijn molen 36.000 per uur binnenbracht en mijn casino verlies draaide... Mijn molen stond naast het station en het casino aan de andere kant van de map.
wat? hebben ze iets aan de pathfinding gedaan?quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:37 schreef Scorpie het volgende:
Traffic is verbeterd, ook op de normale servers blijkbaar.
Trick or treat!quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh natuurlijk Ik had ook al met verbazing naar die colonne kinderen gekeken. Hoe ze idioot met z'n allen van huis naar huis gingen.
Kan er niks over vinden op EA site's, heb je hier een bron voor?quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:37 schreef Scorpie het volgende:
Traffic is verbeterd, ook op de normale servers blijkbaar.
Trick or child eerder...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:43 schreef iScripters het volgende:
[..]
Kan er niks over vinden op EA site's, heb je hier een bron voor?
Yep, traffic neemt niet altijd meer de kortste route.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:41 schreef mschol het volgende:
[..]
wat? hebben ze iets aan de pathfinding gedaan?
ik ben benieuwd
Ah, dat filmpje.. mwah moet het eerst zelf nog maar zienquote:
Bij onze buren van T.net staan meer filmpjes.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:48 schreef iScripters het volgende:
[..]
Ah, dat filmpje.. mwah moet het eerst zelf nog maar zien
persoonlijk vind ik dat op dit moment het minste issue..quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:54 schreef Zipportal het volgende:
Hoop wel dat de Regio's groter worden. Jemmig zoals iedereen al zegt: postzegel formaat.
Heb het spel expres nog niet gekocht.
Het is wel een opstapeling van en in elke review komt dit ook terug.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:55 schreef mschol het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik dat op dit moment het minste issue..
makkelijker? de game is al piss-easy op dit moment hoe lang ben je er nu over bezig? werkelijke tijd bedoel ik.. het is niet de bedoeling dat je na een week spelen alles van de game al gezien hebt he..quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:52 schreef Mishu het volgende:
Ik heb nu trouwens eindelijk een TV en Computer fabriek werkende!
Zit op de server Antartica, dat werkt beter. Niemand woont in Antartica
Nu nog in m'n eentje die great work er krijgen Vooralsnog gaat dat erg traag, zit nog niet eens op de helft en moet er niet aan denken dat ik nog 50.000 tv's er naar toe moet krijgen. Hadden ze dat niet wat makkelijker kunnen maken. Op deze manier laat je het al snel liggen.
Ik vind het spel niet echt makkelijk, alleen het begin is makkelijk maar zodra ik wat dure dingen wil wegzetten zit ik zo in geldnoodquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:57 schreef Thrilled het volgende:
[..]
makkelijker? de game is al piss-easy op dit moment hoe lang ben je er nu over bezig? werkelijke tijd bedoel ik.. het is niet de bedoeling dat je na een week spelen alles van de game al gezien hebt he..
mja. ik heb zowiezo al gekocht, en heb er (ondanks de bugs) al ~60 uur opzittenquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:56 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Het is wel een opstapeling van en in elke review komt dit ook terug.
dat is maar tijdelijk totdat je je specializeerdquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:58 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ik vind het spel niet echt makkelijk, alleen het begin is makkelijk maar zodra ik wat dure dingen wil wegzetten zit ik zo in geldnood
herkenbaarquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:01 schreef over_hedge het volgende:
Ik maak nu verlies omdat mijn halve stad in de steigers staat
Net een paar parkjes gebouwd?quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:01 schreef over_hedge het volgende:
Ik maak nu verlies omdat mijn halve stad in de steigers staat
Nee, universiteit.quote:
Dat snap ik ook zeker wel maar waarom dan nu? Ik zou in dit geval gewoon echt wachten tot dat alles opgelost is, of in elk geval dat server gedoe helemaal over is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:01 schreef roy600 het volgende:
[..]
Bedankt, iedereen kan wel zeuren maar ik wil het spel zelf hebben ervaren.
Waarom? Nu kan je tenminste al spelen. Als je wacht kan je sowieso niet spelen EN nu kan je het leren. Als alles het dan doet kan je meteen een mooie stad gaan maken zonder 10x opnieuw te moeten beginnen omdat het niet goed gaat.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat snap ik ook zeker wel maar waarom dan nu? Ik zou in dit geval gewoon echt wachten tot dat alles opgelost is, of in elk geval dat server gedoe helemaal over is.
Omdat mij het spel gewoon leuk lijkt (zonder de bugs) dus ik heb hem alvast gekocht. Dan maar even wat problemen maar wil hem nu al spelen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat snap ik ook zeker wel maar waarom dan nu? Ik zou in dit geval gewoon echt wachten tot dat alles opgelost is, of in elk geval dat server gedoe helemaal over is.
Fair enoughquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:06 schreef roy600 het volgende:
[..]
Omdat mij het spel gewoon leuk lijkt (zonder de bugs) dus ik heb hem alvast gekocht. Dan maar even wat problemen maar wil hem nu al spelen.
Mijntje erbij en een processorfabriek + een prostadion hark je zo al 800k binnen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:58 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is maar tijdelijk totdat je je specializeerd
qua geld verdienen vind ik hem echt stukken makkelijker t.o.v. SC4 eigenlijk, als je een expo center hebt met de juiste aanvoerwegen dan hark je echt bakken met geld binnen
Zo is dat.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom? Nu kan je tenminste al spelen. Als je wacht kan je sowieso niet spelen EN nu kan je het leren. Als alles het dan doet kan je meteen een mooie stad gaan maken zonder 10x opnieuw te moeten beginnen omdat het niet goed gaat.
Hmm, ja maar als je kijkt naar de beoordelingsrichtlijnen dan staat er het volgende:quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:36 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik kan me wel vinden in de review.. In de staat zoals de game nu verkeerd is het een matige game. Dat er hoop voor de toekomst is (mits de AI compleet aangepakt wordt) is absoluut een ander verhaal, maar momenteel is het erg jammer...
case closedquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hmm, ja maar als je kijkt naar de beoordelingsrichtlijnen dan staat er het volgende:
5/10 = Matig spel, doet meer fout dan goed
6/10 = Aardige game
True, SimCity doet meer fout dan goed, maar hetgeen wat echt fout was, is in mijn ogen niet echt relevant met de gameplay an sich. True, er zijn wat major bugs, maar die waren niet zo opgeblazen als de launch niet zo verkeerd gelopen was. Naar mijn mening is het dus een aardige game en dus een zesje.
Is toch ook nep? Je hebt nu toch maar iets van 45k op zijn hoogst?quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:10 schreef Thrilled het volgende:
de 100k grens doorbroken, zit nu op 135k inwoners.. benieuwd wanneer ik de soep in draai
Nog minder toch ? gedeeld door 8 ofzo.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:14 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Is toch ook nep? Je hebt nu toch maar iets van 45k op zijn hoogst?
Een game valt niet echt objectief te recenseren, hè.quote:
dit dusquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hmm, ja maar als je kijkt naar de beoordelingsrichtlijnen dan staat er het volgende:
5/10 = Matig spel, doet meer fout dan goed
6/10 = Aardige game
True, SimCity doet meer fout dan goed, maar hetgeen wat echt fout was, is in mijn ogen niet echt relevant met de gameplay an sich. True, er zijn wat major bugs, maar die waren niet zo opgeblazen als de launch niet zo verkeerd gelopen was. Naar mijn mening is het dus een aardige game en dus een zesje.
daarom heb ik het woordje 'mening' even onderstreept/dikgedrukt.. Iedereen zal een andere mening over de game/beoordeling hebben..quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een game valt niet echt objectief te recenseren, hè.
delen door 8, dus iets van 15 k = 100k ofzo..quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:14 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Is toch ook nep? Je hebt nu toch maar iets van 45k op zijn hoogst?
ik heb dus hetzelfde probleem maak niet uit ik ben eruit gegooitquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:24 schreef Gezicht het volgende:
Ik heb 4 handelsdepots met elk 4 olie-opslagplaatsen, exporteer alles en ze lopen nog steeds vol.
True. De potentie is er wel, maar daarvoor mogen ze e.e.a. eerst wel even fixen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:19 schreef AQuila360 het volgende:
Deze game is gewoon een kreupel paard en dat is nooit meer dan een 5 waard lijkt me.
ik vind het energie verbruik echt belachelijk hoog liggenquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:27 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Oh jee, net mn eerste stadje klaar. Miljoenen opbrengsten, meest uitgebreide politie, brandweer en ziekenhuis. Kerncentrale met beste units. Alles zwaar overcapaciteit. Ik begin een nieuw stadje loopt de boel vast. Hopen dat de rollback meevalt
Waarom denk je dat maar 10% werk heeft.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:29 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind het energie verbruik echt belachelijk hoog liggen
echt wtf.. 200k(30k ofzo dus) inwoners die > 400mw verstoken?
Dit is toch al iets wat eigelijk niet hoort in een simcity?quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:27 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Oh jee, net mn eerste stadje klaar. Miljoenen opbrengsten, meest uitgebreide politie, brandweer en ziekenhuis. Kerncentrale met beste units. Alles zwaar overcapaciteit. Ik begin een nieuw stadje loopt de boel vast. Hopen dat de rollback meevalt
mwha, in SC4 had ik dat ook hoor, het "deze stad is klaar" gevoel..quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:30 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dit is toch al iets wat eigelijk niet hoort in een simcity?
Klopt ook wel maar denk dat nu een stad klaar is omdat je geen ruimte meer hebt en dat is niet oke.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:33 schreef mschol het volgende:
[..]
mwha, in SC4 had ik dat ook hoor, het "deze stad is klaar" gevoel..
alleen ging je daar altijd bewust even terug om de simulatie zijn werk te laten doen en persoonlijk vind ik het vrij jammer dat dat in deze in feite ook zo is..
quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:30 schreef lipjes het volgende:
[..]
Waarom denk je dat maar 10% werk heeft.
De overige 90% heeft een wietplantage
Of ook wel:
[ afbeelding ]
dat had ik in SC4 ook hoor, zowel bij kleine, medium als grote mappen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:34 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Klopt ook wel maar denk dat nu een stad klaar is omdat je geen ruimte meer hebt en dat is niet oke.
Ik maak me om dat ruimte gebrek niet zo druk. Over 2 maanden kun je veel grotere maps spelen (ben ik van overtuigd dan)quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:34 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Klopt ook wel maar denk dat nu een stad klaar is omdat je geen ruimte meer hebt en dat is niet oke.
Denk het ook wel ja (sowieso staat het in elk review als een dik minpunt)quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:35 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
[..]
Ik maak me om dat ruimte gebrek niet zo druk. Over 2 maanden kun je veel grotere maps spelen (ben ik van overtuigd dan)
Is hier een fix voor?quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:24 schreef Gezicht het volgende:
Ik heb 4 handelsdepots met elk 4 olie-opslagplaatsen, exporteer alles en ze lopen nog steeds vol.
wellicht kunnen je trucks het niet snel genoeg exporteren door traffic problems?quote:
SC4 is nog steeds een klassieker, met een giga mod community erachter en dus veeeeeel meer mogelijkheden als dat het oorspronkelijk hadquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:41 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Is SC4 een aanrader trouwens? Of ga ik er weinig aan vinden na het spelen van SC5. Heb alleen die hele oude gespeeld. Denk niet dat EA het erg zal vinden als ik hem op alternatieve manier bemachtig. Anders maar weer beginnen met CoH, ook niet vervelend
Dat zal het zijn inderdaad. Ondanks zoveel mogelijk OV staat m'n hele stad weer vast nu 'ie aan de grote kant is aan het worden.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:39 schreef mschol het volgende:
[..]
wellicht kunnen je trucks het niet snel genoeg exporteren door traffic problems?
overigens vind ik die non-resource mappen best geinig om te spelen, dan exporteer ik pas als ik het recycling center kan bouwen
Ik begrijp totaal niet hoe ik dat moet doenquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:01 schreef Scorpie het volgende:
Tijd om deze game te modden naar een game die fatsoenlijk te spelen is.
http://www.reddit.com/r/S(...)tting_started_basicsquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:45 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik begrijp totaal niet hoe ik dat moet doen
Ben al druk bezigquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:45 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik begrijp totaal niet hoe ik dat moet doen
bomen er op zetten.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:04 schreef tim94 het volgende:
Hoe kan je grondwatervervuiling verminderen? Heb nu de vuilnisbelt en riolering daar weg maar tis ontzettend vervuild
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |