abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 februari 2013 @ 23:50:03 #1
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123485158


Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.
Overzichtelijke website geheel gericht op ADD..

Behandelaars:

PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de GGZ-instellingen. Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Virenze een instelling die ambulante zorg biedt aan kinderen en jeugdigen (K&J) en volwassenen (VWZ). Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Lijst met behandelaars

Patiėntenverenigingen, lotgenoten en ervaringsdeskundigen:

Balans digitaal, de patiėntenvereniging voor ADHD. Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Stichting ADD, een stichting voor het overwegend onoplettend type (ADD).
Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Centrum Zit stil is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
• Het doel van De ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD.
Prikpagina ADHD. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen en achterlaten.
• Het ADHD Netwerk is een netwerk voor hulpverleners die lid zijn van het netwerk om met elkaar te kunnen communiceren.
ADHD Xtra staat voor onafhankelijk interactief lotgenotencontact voor ADHD, ADD en/of aanverwante stoornissen zoals Borderline, PDD-NOS, ODD etc.

Medicatie bij ADHD en ADD:

Stimulantia:

• Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
• Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
• Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

• Strattera: Atomoxetine.
• Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.

Vorige topics.

De OP vind je hier

Changelog:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 28 februari 2013 @ 23:52:23 #2
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123485298
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:47 schreef Lynn_Bailey het volgende:
Okay, thanks.

Verder nog mensen die ervaring hebben met het traject ADD diagnose?
Ik heb op papier ADHD staan, maar kennelijk is innerlijke onrust bij volwassenen al reden genoeg om de H te genereren. Ik herken mijzelf veel meer in een ADD profiel.

Traject is een gesprek wat je waarschijnlijk makkelijk volhoudt omdat het je boeit, gaat over kenmerken vanaf je jeugd tot aan nu en waarin dingen zich uiten.

Vragenlijst kun je online vinden bij OA PsyQ.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123490930
quote:
Op donderdag 28 februari 2013 21:47 schreef Lynn_Bailey het volgende:
Okay, thanks.

Verder nog mensen die ervaring hebben met het traject ADD diagnose?

ADD traject is eigenlijk per persoon verschillend. Het is een lang traject omdat nieuwe gewoontes gewoon lang nodig hebben om een gewoonte te worden. Medicatie werkt meestal niet of averechts voor ADD-ers. Rust, regelmaat aanleren is het enige medicijn.
Religie is een mentale ziekte.
pi_123491403
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:07 schreef Lynn_Bailey het volgende:

[..]

Nouja, ik hoor op school dus dat ze bij beroepen in de zorg (psychiatrie etc.) wel mogen checken of jij zelf een 'stoornis' hebt. Maar ik zal me wel weer teveel zorgen maken. As always. :')
Ze vragen in de psychiatrie vaak alleen een verklaring omtrend gedrag, en ze zijn sneller geneigd om je goed na te checken bij vorige werkgevers :)
Ik weet 't is geen excuus ik ben er zelf ook bij
Maar 'k heb ze niet in de hand die hersens van mij
:D
pi_123491432
Ah, ik heb weer wat 'nieuws' ondekt.

Zodra ik mn ritalin te laat inneem op een ochtend, krijg ik een enorme vreetkick, net als savonds als het uitwerkt. Moet maar beter opletten dat ik 't meteen inneem als ik wakker word o_O
Ik weet 't is geen excuus ik ben er zelf ook bij
Maar 'k heb ze niet in de hand die hersens van mij
:D
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:48:34 #6
397590 Lynn_Bailey
Eigenlijk Lindsay
pi_123494386
Ja ik heb al meerdere vragenlijsten ingevuld. Ook 1 die ik van een psychiater heb gehad.
Ik zou bij hem in behandeling gaan, maar de wachtlijst was me te lang, dus heb het afgekapt.
Game of thrones × Misfits × Revenge × Pretty little liars × New girl × Big bang theory
Dans × Theater × SPH
pi_123497876
Ik ga binnenkort op vakantie naar engeland.. Ik heb van de psych al een verklaring gekregen dat ik ritalin nodig heb voor adhd, en ik heb een medicijnpaspoort meegekregen bij de apotheek. Ik zorg dat ik mn meds in het orginele doosje doe.
Ik vlieg via schiphol, ik vroeg me af of het zo voldoende is en ik gewoon de reguliere incheckprocedure moet volgen? Kan op google verder weinig vinden. Ritalin is een opiaat en ze zouden er moeilijk over kunnen doen..
Ik weet 't is geen excuus ik ben er zelf ook bij
Maar 'k heb ze niet in de hand die hersens van mij
:D
  vrijdag 1 maart 2013 @ 13:49:49 #8
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123498412
Melden bij douane en dan zwaaien met je verklaring.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123519819
Officieel moet je nog wel meer doen, van de site van de overheid, als je vanaf 'geneesmiddelen die onder de opiumwet vallen' naar VK: http://www.farmatec.nl/ge(...)apostillelanden.aspx. Eerste hit op google trouwens :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 1 maart 2013 @ 22:41:17 #10
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_123520423
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:37 schreef StormInATeacup het volgende:
Ik ga binnenkort op vakantie naar engeland.. Ik heb van de psych al een verklaring gekregen dat ik ritalin nodig heb voor adhd, en ik heb een medicijnpaspoort meegekregen bij de apotheek. Ik zorg dat ik mn meds in het orginele doosje doe.
Ik vlieg via schiphol, ik vroeg me af of het zo voldoende is en ik gewoon de reguliere incheckprocedure moet volgen? Kan op google verder weinig vinden. Ritalin is een opiaat en ze zouden er moeilijk over kunnen doen..
Ik ben meerdere keren naar amerika en engeland gegaan. Nooit met een briefje of iets, altijd bij check-in gevraagd of ik het gewoon mee kon nemen en zeggen elke keer ja.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_123535328
ritalin van een vriendinnetje gehad - lijkt wel of ik meer focus heb dus wel prima! heb in ieder geval minder de neiging mensen te slaan omdat ze ademen/bewegen.
Worry is a misuse of imagination
  zaterdag 2 maart 2013 @ 15:29:51 #12
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123537189
En dan zeggen dat ik eng ben.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123537247
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:29 schreef Skull-splitter het volgende:
En dan zeggen dat ik eng ben.
Ja ik heb meer innerlijke frustratie/onrust :P

Ik heb wel eens een glazen schaaltje tegen iemands hoofd gegooid toen die maar heel hard bleef eten. (wel familie, maar toch :')) toen ik nog een tiener was he :')
Worry is a misuse of imagination
  zaterdag 2 maart 2013 @ 16:50:50 #14
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123539824
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:31 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja ik heb meer innerlijke frustratie/onrust :P

Ik heb wel eens een glazen schaaltje tegen iemands hoofd gegooid toen die maar heel hard bleef eten. (wel familie, maar toch :')) toen ik nog een tiener was he :')
Wat ik verwoord is vooral hoe ik erover denk en wat het intern met me doet hoor, wordt door bewoners gewaardeerd voor de mate van rust.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123555091
Hoe zit het eigenlijk met alcohol? Het kan in principe niet maar zijn er mensen die het doen?
Worry is a misuse of imagination
  † In Memoriam † zondag 3 maart 2013 @ 08:53:19 #16
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_123563898
Vreemd, ik merk eigenlijk geen moer van Ritalin, moet aan de dex denk ik.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zondag 3 maart 2013 @ 12:59:41 #17
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123568491
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 23:12 schreef Probability het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met alcohol? Het kan in principe niet maar zijn er mensen die het doen?
Maakt hier geen donder uit.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123571160
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 23:12 schreef Probability het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met alcohol? Het kan in principe niet maar zijn er mensen die het doen?
Alcohol bij medicatie? Het werd me afgeraden of iig geadviseerd rustig aan te doen. Nu ben ik al geen stevige drinker, maar een paar biertjes (3 ofzo) zijn echt geen probleem.

Meer trouwens ook niet, maar dat ga ik wel snel terug voelen in de productiviteit de dag erna.
pi_123571439
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:40 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

ADD traject is eigenlijk per persoon verschillend. Het is een lang traject omdat nieuwe gewoontes gewoon lang nodig hebben om een gewoonte te worden. Medicatie werkt meestal niet of averechts voor ADD-ers. Rust, regelmaat aanleren is het enige medicijn.
Ik denk dat medicatie je wel een boost kan geven om die gewoontes je eigen te maken. Ik gebruik nu al zo'n 5 maanden dex amfetamine, maar ik begin nu toch echt wel veranderingen in mijn gedrag te merken in ontzettend positieve zin. Toen ik begon met Dex had ik er meer van verwacht, maar nu na enkele maanden merk ik toch echt duidelijk een positief effect.

Juist vooral ook op sociaal gebied. Waar ik bij ritalin de nare bijwerking had dat ik me steeds verder wilde/ging afzonderen, wil ik nu met dexamfetamine juist onder de mensen zijn. Zo zat ik met ritalin wel eens een week thuis tijdens mijn studie, terwijl ik nu iedere dag op de universiteit zit (ook al heb ik geen college).
pi_123599942
Herkend iemand perfectionisme en adhd met als gevolg misschien een burn out?
Worry is a misuse of imagination
pi_123603763
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 23:32 schreef Probability het volgende:
Herkend iemand perfectionisme en adhd met als gevolg misschien een burn out?
Ik herkend het. Maar perfectionisme is een keuze en adhd als label niet nodig in een wereld waarin iedereen uniek is en dus niet even stil is.
  maandag 4 maart 2013 @ 03:14:46 #22
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_123605015
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 23:32 schreef Probability het volgende:
Herkend iemand perfectionisme en adhd met als gevolg misschien een burn out?
Ja hier, en daarna werd de adhd vastgesteld.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_123610147
Worry is a misuse of imagination
  maandag 4 maart 2013 @ 12:02:03 #24
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123611308
quote:
Mooi reclamestuk zonder werkelijk iets te bieden...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123612037
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 23:12 schreef Probability het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met alcohol? Het kan in principe niet maar zijn er mensen die het doen?
Om me heen gezien (en bij mezelf): tolerantie is wat lager, hakt er sneller in :+. Wel lekker goedkoop uitgaan :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_123620056
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 12:02 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Mooi reclamestuk zonder werkelijk iets te bieden...
Kun je het toch nog wel herkennen..
Worry is a misuse of imagination
pi_123648411
Omdat ik nog zo laag zit met de dexam (5mg) mag ik donderdag opschalen naar 2x 5 mg, ik merk er nog geen effect van, maar wel dat ik soms drukker ben dan normaal
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:32:57 #28
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123650375
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:54 schreef Probability het volgende:

[..]

Kun je het toch nog wel herkennen..
Herkennen wel, ik heb wel iets meer uithoudingsvermogen/weerstand, maar de cyclus is me wel bekend. Klinkt vreemd maar ik zeg: doorzetten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:41:40 #29
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_123653972
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 23:12 schreef Probability het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met alcohol? Het kan in principe niet maar zijn er mensen die het doen?
Geen probleem, maar denk erom dat het wel 2 x zo hard aankomt..

Jointje, wodka-redbull en ritalin is ook een leuke combi, haha.. Wel met mate allemaal hoor.. Dus een klein jointje en 1 glaasje wodka-redbull..

Ik ben Hel1tjuh btw, maar kan niet bij mijn mail en weet mijn wachtwoord niet dus vandaar ff een nieuw account..
  dinsdag 5 maart 2013 @ 19:44:20 #30
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123672052
Inkakmoment van jewelste. Op tijd opgestaan, goed geslapen, daarna normale dag gehad eigenlijk, wel film gekeken, daarna 2x gesprek bij behandelaar/arts, maar daarna ook echt even op.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123685746
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 04:43 schreef piepkuiken21 het volgende:
Omdat ik nog zo laag zit met de dexam (5mg) mag ik donderdag opschalen naar 2x 5 mg, ik merk er nog geen effect van, maar wel dat ik soms drukker ben dan normaal
Dat bouwen ze wel langzaam op dan zeg. Ik begon direct met 3x 5mg en daarna geleidelijk opgebouwd tot nu 25mg dexamfetamine per dag.
  woensdag 6 maart 2013 @ 10:53:27 #32
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_123695106
Na weken thuis gewerkt te hebben en niet zoveel gedaan te hebben, zit ik vandaag in de bieb te werken. Minder afleiding enzo zou je denken. Ook hier is mijn concentratie laag, vliegen mijn gedachten alle kanten op en stoor ik mij aan iedereen.
Ondertussen neem ik deel in een training voor mensen die last hebben van uitstelgedrag. Nu merk ik dat ik vaak wel wil beginnen en ook bijhorende spullen pak om te schrijven aan mijn scriptie, maar dat na een stukje geschreven te hebben mijn concentratie weg valt.
Ik heb dus het idee dat het voornamelijk concentratie problemen zijn.
Iemand suggesties om de concentratie erbij te houden?
Het officiėle liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_123695670
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 10:53 schreef ieniminimuis het volgende:
Na weken thuis gewerkt te hebben en niet zoveel gedaan te hebben, zit ik vandaag in de bieb te werken. Minder afleiding enzo zou je denken. Ook hier is mijn concentratie laag, vliegen mijn gedachten alle kanten op en stoor ik mij aan iedereen.
Ondertussen neem ik deel in een training voor mensen die last hebben van uitstelgedrag. Nu merk ik dat ik vaak wel wil beginnen en ook bijhorende spullen pak om te schrijven aan mijn scriptie, maar dat na een stukje geschreven te hebben mijn concentratie weg valt.
Ik heb dus het idee dat het voornamelijk concentratie problemen zijn.
Iemand suggesties om de concentratie erbij te houden?
Het is ook gewenning, gewoontes zijn enorm hardnekkig. Je bent gewend om niet zoveel te doen en thuis rond te hangen, dan moet je niet verwachten dat een dag naar de bieb opeens een omslagpunt in je productiviteit zal zijn. Volhouden en doorzetten, dat is de beste oplossing om van oude gewoontes af te komen.
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:19:36 #34
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123695875
Een nieuwe gewoonte aanleren kost nu eenmaal energie en aandacht. Daarom reageerde ik ook zo fel op die "burn-out-cyclus" hierboven, in een week tijd moeite hebben met nieuw gedrag is normaal en het enige wat je dan moet doen is doorgaan en je niet uit het veld laten slaan. Maar met name dat laatste is wellicht herkenbaar.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123700408
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 10:53 schreef ieniminimuis het volgende:
Na weken thuis gewerkt te hebben en niet zoveel gedaan te hebben, zit ik vandaag in de bieb te werken. Minder afleiding enzo zou je denken. Ook hier is mijn concentratie laag, vliegen mijn gedachten alle kanten op en stoor ik mij aan iedereen.
Ondertussen neem ik deel in een training voor mensen die last hebben van uitstelgedrag. Nu merk ik dat ik vaak wel wil beginnen en ook bijhorende spullen pak om te schrijven aan mijn scriptie, maar dat na een stukje geschreven te hebben mijn concentratie weg valt.
Ik heb dus het idee dat het voornamelijk concentratie problemen zijn.
Iemand suggesties om de concentratie erbij te houden?
Muziek opzetten en in een hoekje gaan zitten met je rug naar de deur? Dan zie en hoor je anderen niet. Telefoon uit, laptop zonder internet (indien werkelijk mogelijk met scriptie schrijven) en een 'wekker' zetten als je weer pauze mag nemen. Dit laatste om te voorkomen dat je elke 5 minuten gaat kijken of je al pauze mag gaan houden.

Maar misschien is de bieb het wel gewoon niet voor jou. Ik heb uiteindelijk een bureau gevraagd/gekregen in het kantoor van de vakgroep die mij begeleidde in het schrijven van mijn scriptie. Daar liepen veel mensen om mij te controleren (hey! Je zit op Facebook) en was ik écht weg uit mijn eigen huis waar ik zou gaan afwassen, rommelen, opruimen, tv kijken etc. En als je daar dan toch van 9 tot 5 zit, kan je net zo goed gaan schrijven.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_123708002
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 23:22 schreef frenkck het volgende:

[..]

Dat bouwen ze wel langzaam op dan zeg. Ik begon direct met 3x 5mg en daarna geleidelijk opgebouwd tot nu 25mg dexamfetamine per dag.
Ik kreeg van andere medicijnen best heftige reacties, zo was er bij ritalin weinig baat (zombieeffect, geen eetlust en suicidale gedachtes), en antidepressiva was al mijn emotie weg.
pi_123731232
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 17:13 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

Ik kreeg van andere medicijnen best heftige reacties, zo was er bij ritalin weinig baat (zombieeffect, geen eetlust en suicidale gedachtes), en antidepressiva was al mijn emotie weg.
Dex bevalt mij ook goed. Ik moet wel zeggen dat het mijn eetlust remt, maar minder dan ritalin. En het kost best wat poen, moet iedereen dat spul zelf betalen? Of heb ik het gewoon kut geregeld?
Draai het om.
  donderdag 7 maart 2013 @ 00:42:32 #38
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123731296
Dex zou in het basispakket moeten zitten geloof ik...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123731404
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 00:42 schreef Skull-splitter het volgende:
Dex zou in het basispakket moeten zitten geloof ik...
Dacht ik ook. Oh nee het gaat natuurlijk van eigen risico af.
Draai het om.
  donderdag 7 maart 2013 @ 00:53:52 #40
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123731599
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 00:46 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Dacht ik ook. Oh nee het gaat natuurlijk van eigen risico af.
Dat dan weer wel. Eigen risico, het is echt belachelijk :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123731668
quote:
0s.gif Op donder)dag 7 maart 2013 00:53 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dat dan weer wel. Eigen risico, het is echt belachelijk :')
Terwijl ik er toch nix aan kan doen dat mijn moeder doorpafte!
(of dat ik kennelijk andere voeding moet hebben, aan yoga moet doen, mindfullness, sporten, een religie aanhangen). Niet dat het niet nuttig kan zijn, maar het is geen oplossing heb ik gemerkt. Niet dat ik alles geprobeerd heb hoor.. er zijn grenzen :)
Draai het om.
pi_123734688
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 17:13 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

Ik kreeg van andere medicijnen best heftige reacties, zo was er bij ritalin weinig baat (zombieeffect, geen eetlust en suicidale gedachtes), en antidepressiva was al mijn emotie weg.
Dat zombie-effect had ik ook bij ritalin, maar is bij mij dus totaal afwezig bij Dex. Dus hopelijk heb jij hier straks ook geen last meer van :).
pi_123734971
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 00:56 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Terwijl ik er toch nix aan kan doen dat mijn moeder doorpafte!
(of dat ik kennelijk andere voeding moet hebben, aan yoga moet doen, mindfullness, sporten, een religie aanhangen). Niet dat het niet nuttig kan zijn, maar het is geen oplossing heb ik gemerkt. Niet dat ik alles geprobeerd heb hoor.. er zijn grenzen :)
Mindfullness is mogelijk wel zinvol. Religie is totaal zinloos dat helpt je niet.
En gewoon gezond eten/leven zou kunnen helpen.
Religie is een mentale ziekte.
pi_123745748
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 10:53 schreef ieniminimuis het volgende:
Na weken thuis gewerkt te hebben en niet zoveel gedaan te hebben, zit ik vandaag in de bieb te werken. Minder afleiding enzo zou je denken. Ook hier is mijn concentratie laag, vliegen mijn gedachten alle kanten op en stoor ik mij aan iedereen.
Ondertussen neem ik deel in een training voor mensen die last hebben van uitstelgedrag. Nu merk ik dat ik vaak wel wil beginnen en ook bijhorende spullen pak om te schrijven aan mijn scriptie, maar dat na een stukje geschreven te hebben mijn concentratie weg valt.
Ik heb dus het idee dat het voornamelijk concentratie problemen zijn.
Iemand suggesties om de concentratie erbij te houden?
Crosspost:
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 13:16 schreef Gray het volgende:
Ik herken het wel. Tegenwoordig sta ik mezelf toe om afgeleid te zijn, door juist wat afleiding in te plannen. Zo leer ik effectiever in minder tijd dan het normaal kost.

Wat voor mij overigens ook concentratieverhogend werkt is een stoorzender. Tijdens het lezen muziek aan, een film erbij (die ik al gezien heb of niet boeiend vind).

Wat je ook kan proberen is jezelf vragen stellen over wat je leert. Als het boek stelt "zus is zo", dat je je dan afvraagt waarom dat zo is, waarop je het direct gaat uitzoeken. Zo heb je verdieping in de materie en afleiding in één, plus dat het je dieper in de activiteit trekt. Je maakt zodoende extra puzzeltjes, waar ons brein dol op is.

Sinds ik zo ging leren kreeg ik betere cijfers en kostte het leren minder tijd. Moet wel zeggen dat ik een AD(H)D'er ben, dus het kan voor jou anders liggen. Maar wellicht is het nuttig om het eens te proberen. Leren moet je soms ook leren, dus dat is experimenteren. :)
:)
pi_123755931
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 09:04 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Mindfullness is mogelijk wel zinvol. Religie is totaal zinloos dat helpt je niet.
En gewoon gezond eten/leven zou kunnen helpen.
Tja dat mindfullness trekt het weer zo in de zweverige sfeer. Sommige -voor mij- zweverige dingen zijn echt prima en sta er dan ook wel open voor, maar als de bullshit erom heen zó groot wordt dat ik het nuttige niet meer kan inzien heb ik er weinig aan. Bv: mediteren ja. Het spirituele geneuzel eromheen: nee. Ligt dat aan mij ?
Draai het om.
pi_123758248
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:42 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Tja dat mindfullness trekt het weer zo in de zweverige sfeer. Sommige -voor mij- zweverige dingen zijn echt prima en sta er dan ook wel open voor, maar als de bullshit erom heen zó groot wordt dat ik het nuttige niet meer kan inzien heb ik er weinig aan. Bv: mediteren ja. Het spirituele geneuzel eromheen: nee. Ligt dat aan mij ?
Nee, dat ligt niet aan jou. :)

Het is vermakelijk, dat zweverige, maar voor het dagelijks leven niet praktisch.

Overigens is meditatie niets anders dan mindful zitten. ;)
pi_123758298
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Nee, dat ligt niet aan jou. :)

Het is vermakelijk, dat zweverige, maar voor het dagelijks leven niet praktisch.

Overigens is meditatie niets anders dan mindful zitten. ;)
Zitten is al een uitdaging op zichzelf, dus tja ... O~)
Draai het om.
pi_123759010
Mindfullness is de populaire uitdrukking, niet meer en niet minder. Het klinkt populair beter dan Ziel-Bewustzijns-leer.
Mediteren is zinvol om tot rust te komen. Maar de religie is pure cognitieve dissonantie.
Religie is een mentale ziekte.
pi_123778514
Inmiddels weer 2 weken aan de medicijnen (medikinet) vergeet nog wel vaak om mn pilletje in te nemen. Op het werk merk ik wel verbetering, ik ben meer gefocust. Het enige probleem is dat ik van groot-buiten (alles in je omgeving willen zien en meemaken) naar klein-binnen (in jezelf gekeerd) ga. Daar baal ik wel van, maar zo te horen ben ik daar niet de enige mee. Zou andere medicatie daar tegen kunnen helpen?
pi_123778876
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:51 schreef muiske41 het volgende:
Inmiddels weer 2 weken aan de medicijnen (medikinet) vergeet nog wel vaak om mn pilletje in te nemen. Op het werk merk ik wel verbetering, ik ben meer gefocust. Het enige probleem is dat ik van groot-buiten (alles in je omgeving willen zien en meemaken) naar klein-binnen (in jezelf gekeerd) ga. Daar baal ik wel van, maar zo te horen ben ik daar niet de enige mee. Zou andere medicatie daar tegen kunnen helpen?
Voor mij was 't inderdaad het omgekeerde; van de ritalin/concerta werd ik extroverter. Andere medicatie of dosis zou het bij jou kunnen verhelpen, maar dat is het werk van je psychiater. Waarom zet je niet meerdere alarmen op de dag in je telefoon als reminder je pil te nemen?
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:51:43 #51
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_123784217
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:19 schreef Skull-splitter het volgende:
Een nieuwe gewoonte aanleren kost nu eenmaal energie en aandacht. Daarom reageerde ik ook zo fel op die "burn-out-cyclus" hierboven, in een week tijd moeite hebben met nieuw gedrag is normaal en het enige wat je dan moet doen is doorgaan en je niet uit het veld laten slaan. Maar met name dat laatste is wellicht herkenbaar.
Hmmmm, ik ben nu zes maanden nieuwe gewoonten aan het aanleren en ik zit nu toch echt wel tegen een AAARRRHHHGGG KRIJG DE ****** ALLEMAAL KUTSCHOOL KU?TWERK STERF en dan lekker drie dagen lang in bed gaan liggen. Ik ben serieus echt helemaal gebroken, heb afgelopen weken veel gewerkt, veel school gehad, ziek geweest, weer school en werken en gisteren had ik gewoon de energie niet meer om op te staan. Moest janken gewoon en overgeven, lichtelijke faalangst omdat ik het allemaal niet meer zo goed aankan lijkt het wel. We moeten echt belachelijk veel doen en ik ga misschien blijven zitten op het vak TEKENEN, slaat nergens op want de rest van mijn cijfers zijn een 8 voor rekenen, 9 voor Engels en Duits en een 10 voor Nederlands. De projectbeoordelingen zijn ook allemaal voldoendes en goedjes en ik baal gewoon dat ik niet toekom aan Esthetica en Tekenen en daar dan misschien op ga blijven zitten. Het slaat gewoon echt nergens op. #galspuwen

Ben 22 maar zit er echt aan te denken om sowieso iets van huiswerkbegeleiding aan te vragen en wellicht op school in gesprek gaan over mijn ADD want alleen medicatie schiet niet op. Ik voel die dingen ook niet meer, dus ben maar omhoog gaan schroeven. Nam 15, voel ik niet, nu 20 en heeft het wel een beetje effect maar ik kan nog steeds niet langdurig aan iets werken. Heb echter niet het idee dat dat aan de medicatie ligt maar dat het er aan ligt dat ik er gewoon helemaal fucking doorheen zit op het moment, ik heb gewoon geen tijd voor mezelf meer. Zit hier in een klaslokaal vol met gepraat aan alle kanten en ik hoor ieder gesprek word er gek van.

Heb echt vakantie nodig van 3 weken kan wel weer janken en ik huil normaliter verdorie alleen als ik dronken ben. :')


OHJA, waarom ik eigenlijk hierheen kwam is omdat een klasgenoot naast mij nu naar 15 mg zit maar hij heeft gewoon echt Ritalin, ik heb Methylfenidaat. Zijn handen trillen helemaal en zelf heb ik eigenlijk geen last van bijwerkingen behalve een weeļg gevoel in mijn maag en dat ik soms echt om half vijf al klaarwakker ben maar dat is alleen als ik twee/drie keer per dag neem en na vijf uur 's avonds.
Bay of Plenty
pi_123784747
Ritalin is methylfenidaat.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:18:12 #53
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_123785203
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:05 schreef Gray het volgende:
Ritalin is methylfenidaat.
Dat weet ik. ;)

Maar er zal vast wel iets van een verschil in die medicatie zitten kwa samenstelling van bepaalde andere stoffen o.i.d. Hij reageert er echt heel heftig op, net als dat ik op Medikinet best heftig reageerde (zombie) en van Concerta juist weer heel druk en opgewekt werd. Van wat ik nu gebruik word ik gewoon best wel hetzelfde, alleen de eerste keer merkte ik echt verandering in mijzelf maar nu merk ik niet zoveel van de medicatie behalve dat mijn gedachten gewoon rustig zijn.
Bay of Plenty
pi_123785585
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:18 schreef oLexie het volgende:

[..]

Dat weet ik. ;)

Maar er zal vast wel iets van een verschil in die medicatie zitten kwa samenstelling van bepaalde andere stoffen o.i.d. Hij reageert er echt heel heftig op, net als dat ik op Medikinet best heftig reageerde (zombie) en van Concerta juist weer heel druk en opgewekt werd. Van wat ik nu gebruik word ik gewoon best wel hetzelfde, alleen de eerste keer merkte ik echt verandering in mijzelf maar nu merk ik niet zoveel van de medicatie behalve dat mijn gedachten gewoon rustig zijn.
De toedieningsvorm heeft best wat invloed ja, dat klopt. Zelfs per merk/fabrikant kan verschil zitten.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:29:16 #55
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123785597
oLexie, nog niet heel je post doorgenomen, maar na de eerste paar zinnen vroeg ik me af "doe je dan niet teveel tegelijk?".
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:33:14 #56
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123785723
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:18 schreef oLexie het volgende:

[..]

Dat weet ik. ;)

Maar er zal vast wel iets van een verschil in die medicatie zitten kwa samenstelling van bepaalde andere stoffen o.i.d. Hij reageert er echt heel heftig op, net als dat ik op Medikinet best heftig reageerde (zombie) en van Concerta juist weer heel druk en opgewekt werd. Van wat ik nu gebruik word ik gewoon best wel hetzelfde, alleen de eerste keer merkte ik echt verandering in mijzelf maar nu merk ik niet zoveel van de medicatie behalve dat mijn gedachten gewoon rustig zijn.
Medicatie werkt voor iedereen net iets anders, zo lastig als het uitleggen van hoe ADHD werkt aan een niet-ADHD'er, zo lastig is het om de effecten onder woorden te brengen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:54:32 #57
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_123786478
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:29 schreef Skull-splitter het volgende:
oLexie, nog niet heel je post doorgenomen, maar na de eerste paar zinnen vroeg ik me af "doe je dan niet teveel tegelijk?".
Ik moet wel, schoolprojecten moeten af en ik moet ook geld verdienen. Sporten heb ik al laten vallen omdat ik daar geen tijd meer voor heb (terwijl ik wel zou moeten sporten want ik loop al een aantal jaar met een scheenvliesontsteking die ik eruit moet sporten van de dokter) en ik kom echt NOOIT meer bij mijn ouderlijk huis. Ik kom uit school thuis (lange dagen, van negen tot 4/5) en dan ben ik opzich al behoorlijk kapot, maar dan moet (moeten is wel wat anders dan doen in mijn geval) ik huiswerk maken, avondeten en na het avondeten ben ik gewoon niets meer waard. Dan kak ik in en gaap ik de rest van de avond. Soms moet ik werken maar ik heb al met mijn leidinggevende besproken dat doordeweeks werken 'm voor mij niet wordt want ik verslaap me dan de volgende dag, dus dat naar het weekend verschoven maar dan is het weer een probleem dat ik geen enkele dag rust heb waardoor ik maandag weer helemaal gesloopt ben.

Het kan niet minder, want ik moet natuurlijk gewoon geld verdienen en mijn opdrachten maken, ik zit pas in het eerste jaar.

Ik heb altijd gedacht dat een burn-out/overspannen overdreven was maar met wat ik nu van binnen voel begint er aardig op te lijken, ben gewoon echt helemaal uitgeput.
Bay of Plenty
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:27:50 #58
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123790478
Dan nog.

Ik heb ervoor gekozen om mijn opleiding te laten vallen omdat ik domweg teveel schoteltjes draaiende had.

Aanvullend: ik liep vast op school, werk liep voor geen meter, relatie liep vast, er was gewoon veel gaande en ik ben er simpelweg gewoon nog niet klaar voor en weet ook niet of ik het ooit weer oppak.

Maar het geeft me zoveel meer armslag om met mezelf te leren leven, mezelf vaardiger te maken en aandacht te geven aan hetgeen wat wel te verbeteren valt.

[ Bericht 60% gewijzigd door Skull-splitter op 08-03-2013 16:48:47 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123798497
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:51 schreef oLexie het volgende:

[..]

Hmmmm, ik ben nu zes maanden nieuwe gewoonten aan het aanleren en ik zit nu toch echt wel tegen een AAARRRHHHGGG KRIJG DE ****** ALLEMAAL KUTSCHOOL KU?TWERK STERF en dan lekker drie dagen lang in bed gaan liggen. Ik ben serieus echt helemaal gebroken, heb afgelopen weken veel gewerkt, veel school gehad, ziek geweest, weer school en werken en gisteren had ik gewoon de energie niet meer om op te staan. Moest janken gewoon en overgeven, lichtelijke faalangst omdat ik het allemaal niet meer zo goed aankan lijkt het wel. We moeten echt belachelijk veel doen en ik ga misschien blijven zitten op het vak TEKENEN, slaat nergens op want de rest van mijn cijfers zijn een 8 voor rekenen, 9 voor Engels en Duits en een 10 voor Nederlands. De projectbeoordelingen zijn ook allemaal voldoendes en goedjes en ik baal gewoon dat ik niet toekom aan Esthetica en Tekenen en daar dan misschien op ga blijven zitten. Het slaat gewoon echt nergens op. #galspuwen

Ben 22 maar zit er echt aan te denken om sowieso iets van huiswerkbegeleiding aan te vragen en wellicht op school in gesprek gaan over mijn ADD want alleen medicatie schiet niet op. Ik voel die dingen ook niet meer, dus ben maar omhoog gaan schroeven. Nam 15, voel ik niet, nu 20 en heeft het wel een beetje effect maar ik kan nog steeds niet langdurig aan iets werken. Heb echter niet het idee dat dat aan de medicatie ligt maar dat het er aan ligt dat ik er gewoon helemaal fucking doorheen zit op het moment, ik heb gewoon geen tijd voor mezelf meer. Zit hier in een klaslokaal vol met gepraat aan alle kanten en ik hoor ieder gesprek word er gek van.


Heb echt vakantie nodig van 3 weken kan wel weer janken en ik huil normaliter verdorie alleen als ik dronken ben. :')

OHJA, waarom ik eigenlijk hierheen kwam is omdat een klasgenoot naast mij nu naar 15 mg zit maar hij heeft gewoon echt Ritalin, ik heb Methylfenidaat. Zijn handen trillen helemaal en zelf heb ik eigenlijk geen last van bijwerkingen behalve een weeļg gevoel in mijn maag en dat ik soms echt om half vijf al klaarwakker ben maar dat is alleen als ik twee/drie keer per dag neem en na vijf uur 's avonds.
Herkenbaar. Wat denk ik helpt is duidelijk je gevoel uit te leggen en naar een oplossing zoeken - en ADD niet gebruiken als excuus, alleen misschien als oorzaak.

Ik ben nu aan het studeren en heb het nog, dus hoe eerder je er mee om kunt gaan hoe beter ;)!
Worry is a misuse of imagination
pi_123798660
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:54 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ik moet wel, schoolprojecten moeten af en ik moet ook geld verdienen. Sporten heb ik al laten vallen omdat ik daar geen tijd meer voor heb (terwijl ik wel zou moeten sporten want ik loop al een aantal jaar met een scheenvliesontsteking die ik eruit moet sporten van de dokter) en ik kom echt NOOIT meer bij mijn ouderlijk huis. Ik kom uit school thuis (lange dagen, van negen tot 4/5) en dan ben ik opzich al behoorlijk kapot, maar dan moet (moeten is wel wat anders dan doen in mijn geval) ik huiswerk maken, avondeten en na het avondeten ben ik gewoon niets meer waard. Dan kak ik in en gaap ik de rest van de avond. Soms moet ik werken maar ik heb al met mijn leidinggevende besproken dat doordeweeks werken 'm voor mij niet wordt want ik verslaap me dan de volgende dag, dus dat naar het weekend verschoven maar dan is het weer een probleem dat ik geen enkele dag rust heb waardoor ik maandag weer helemaal gesloopt ben.

Het kan niet minder, want ik moet natuurlijk gewoon geld verdienen en mijn opdrachten maken, ik zit pas in het eerste jaar.

Ik heb altijd gedacht dat een burn-out/overspannen overdreven was maar met wat ik nu van binnen voel begint er aardig op te lijken, ben gewoon echt helemaal uitgeput.
O je studeert wel. Ja heb dat gevoel nu ook wel. Denk dat het beste wat je kan doen is WEL sporten en dan maar bijlenen.. Wss krijg je een extra jaar stufi dus zou je nu niet heel druk maken om geld.

Zou je HA/Decaan/etc betrekken.. En het duidelijk uitleggen, duidelijk zijn. Open zijn.
Dus wel je opleiding doen. Wel sporten. Niet werken - werken doe je na je opleiding maar dan verdien je ook veel meer. Prive niet te veel doen.
Worry is a misuse of imagination
pi_123806482
Heel herkenbaar. Ik ben op een dergelijk moment gestopt met school en aan het werk gegaan. Dat móest toen, andersom was wellicht beter geweest maar goed. Nu werk ik fulltime en doe hbo ernaast. Tien jaar later :@ . Dat gaat redelijk goed maar loop nu ook tegen de grenzen aan die jij beschrijft. Overprikkeld (nog meer dan anders), doodmoe, verslapen, prikkelbaar, jankerig etcetera. Precies dat.

Als ik het zo lees neem je gewoon -net als ik- teveel hooi op je vork. Het is kut om te moeten accepteren dat je niet alles kan, en minder dan een ander. Maar die acceptatie daar moet je wel aan werken. Heeft me ook bijna 5 jaar gekost overigens. Als je beseft dat je beperkt bent in wat je kan doen, kan je ook betere keuzes maken. Althans dat werkte voor mij wel. Vooral niet naar een ander kijken die mogelijk geen ADD heeft. Daar moest ik mij altijd aan spiegelen en dat kan gewoon niet.
Draai het om.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 22:35:38 #62
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_123811505
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:18 schreef oLexie het volgende:

[..]

Dat weet ik. ;)

Maar er zal vast wel iets van een verschil in die medicatie zitten kwa samenstelling van bepaalde andere stoffen o.i.d. Hij reageert er echt heel heftig op, net als dat ik op Medikinet best heftig reageerde (zombie) en van Concerta juist weer heel druk en opgewekt werd. Van wat ik nu gebruik word ik gewoon best wel hetzelfde, alleen de eerste keer merkte ik echt verandering in mijzelf maar nu merk ik niet zoveel van de medicatie behalve dat mijn gedachten gewoon rustig zijn.
Ik zat onder de puisten/bultjes/rode uitslag van de 'neppe', heb nu de 'echte' en dat werkt veel beter..
pi_123823553
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:33 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Medicatie werkt voor iedereen net iets anders, zo lastig als het uitleggen van hoe ADHD werkt aan een niet-ADHD'er, zo lastig is het om de effecten onder woorden te brengen.
Het uitleggen van ADHD aan een ander niet-ADHDer is bijna onmogelijk. Er zijn zoveel verschillende ADHD-ers. Ik heb het al een beetje opgegeven. In den beginne trachtte ik een nog een A4-tje erover vol te pennen. Maar dat papiertje zit ergens tussen mijn lijstjes waar ik met goede moed aan begonnen ben en die lijstjes ben ik kwijt. ;-)
Religie is een mentale ziekte.
pi_123824683
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 12:30 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Het uitleggen van ADHD aan een ander niet-ADHDer is bijna onmogelijk. Er zijn zoveel verschillende ADHD-ers. Ik heb het al een beetje opgegeven. In den beginne trachtte ik een nog een A4-tje erover vol te pennen. Maar dat papiertje zit ergens tussen mijn lijstjes waar ik met goede moed aan begonnen ben en die lijstjes ben ik kwijt. ;-)
Je laatste zin legt het prima uit :Y
Draai het om.
pi_123826689
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:14 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Je laatste zin legt het prima uit :Y
Klopt maar dat is maar een gedeelte, helaas :%
Waar ik veel last van heb is als mensen niet tot de kern komen van wat ze willen vertellen. Daar wordt ik heel onrustig van.
Religie is een mentale ziekte.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 14:39:54 #66
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123826798
"Ik dacht dat ik duidelijk was"

Eh, nee.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123826842
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:39 schreef Skull-splitter het volgende:
"Ik dacht dat ik duidelijk was"

Eh, nee.
Hoe bedoel je?
Religie is een mentale ziekte.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 14:46:17 #68
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123826951
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:41 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Dat veel mensen niet to the point zijn en gewoon benoemen wat ze willen. En dan achteraf vreemd vinden dat hun verhulde vraag niet gehonoreerd of gerespecteerd wordt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123828020
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:46 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dat veel mensen niet to the point zijn en gewoon benoemen wat ze willen. En dan achteraf vreemd vinden dat hun verhulde vraag niet gehonoreerd of gerespecteerd wordt.
Precies. Ik heb al de neiging af te haken als ze met hun betoog bezig zijn.
Religie is een mentale ziekte.
pi_123828202
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 12:30 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Het uitleggen van ADHD aan een ander niet-ADHDer is bijna onmogelijk. Er zijn zoveel verschillende ADHD-ers. Ik heb het al een beetje opgegeven. In den beginne trachtte ik een nog een A4-tje erover vol te pennen. Maar dat papiertje zit ergens tussen mijn lijstjes waar ik met goede moed aan begonnen ben en die lijstjes ben ik kwijt. ;-)
Dit, dit zo erg haha.
pi_123828287
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:35 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Klopt maar dat is maar een gedeelte, helaas :%
Waar ik veel last van heb is als mensen niet tot de kern komen van wat ze willen vertellen. Daar wordt ik heel onrustig van.
Moet je vooral niet met andere AD(H)D'ers praten haha
Draai het om.
pi_123828434
Vriendinnetje met ADD raadt mij af om met medicatie te beginnen.. Omdat haar geluksmomenten weg zijn en je hogere pieken en dalen hebt in je denken/chaotisch handelen.

Hoe is jullie ervaring daarmee?
Worry is a misuse of imagination
  zaterdag 9 maart 2013 @ 15:39:50 #73
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123828449
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:39 schreef Probability het volgende:
Vriendinnetje met ADD raadt mij af om met medicatie te beginnen.. Omdat haar geluksmomenten weg zijn en je hogere pieken en dalen hebt in je denken/chaotisch handelen.

Hoe is jullie ervaring daarmee?
Totaal geen last van.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123828612
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:39 schreef Probability het volgende:
Vriendinnetje met ADD raadt mij af om met medicatie te beginnen.. Omdat haar geluksmomenten weg zijn en je hogere pieken en dalen hebt in je denken/chaotisch handelen.

Hoe is jullie ervaring daarmee?
Dat hangt helemaal van de medicatie af. Er is geen 'juist antwoord'. Het is trial and error. Eerst de soort medicatie en dan nog de dosering. Voor veel mensen werkt het uiteindelijk, voor mij bijvoorbeeld niet omdat ik geen eetlust meer had, droge bek, en hartkloppingen. En geen trek meer in pogingen een soort medicatie te vinden die wel goed werkt. Ik gebruik nu dexamfetamine als ik tentamens heb en daarmee red ik het wel. Als je het mij vraagt: als je redelijk kan functioneren zonder zou ik het niet doen. Als je echt door het dak gaat is het een goede optie.
Draai het om.
pi_123828696
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:39 schreef Probability het volgende:
Vriendinnetje met ADD raadt mij af om met medicatie te beginnen.. Omdat haar geluksmomenten weg zijn en je hogere pieken en dalen hebt in je denken/chaotisch handelen.

Hoe is jullie ervaring daarmee?
Haar verhaal is ook bij mij van toepassing. Ik wordt er vlak van en mis veel van mijn omgeving.
Het was voor mij een verademing dat ik geen medicatie meer slikte. Trouwens zijn medicatie op lange termijn niet meer functioneel. Daarom zijn pauzes in het innemen van medicatie noodzakelijk.
Religie is een mentale ziekte.
pi_123829079
Ik lees nu 'A perfect mess' als tegenhanger van alle ADHD/opruim boeken...
http://www.amazon.com/Per(...)ed-Fly/dp/0316114758
'A Perfect Mess: The Hidden Benefits of Disorder - How Crammed Closets, Cluttered Offices, and on-the-Fly Planning Make the World a Better Place'

Daarvoor 'Een opgeruimd leven met ADHD' na aanleiding van een tip uit dit topic.
http://www.bol.com/nl/p/o(...)hd/1001004004439839/

Daarvoor nog 2 andere boeken over ADHD gelezen, maar ik werd een beetje moe van al dat opgeruim en georganiseer :P Dus is dat boek dat ik nu aan het lezen ben wel een leuke tegenhanger.
Worry is a misuse of imagination
  zaterdag 9 maart 2013 @ 16:01:08 #77
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123829195
Het boek opgeruimd! bevat best wel handige richtlijnen, maar je zult alle boeken aan moeten passen op jouw behoeften.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123829247
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:01 schreef Skull-splitter het volgende:
Het boek opgeruimd! bevat best wel handige richtlijnen, maar je zult alle boeken aan moeten passen op jouw behoeften.
Plus dat nieuwe gewoontes in moeten slijten. Tenminste ik verwater al gauw weer in oude gewoontes }:|
Religie is een mentale ziekte.
pi_123829297
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:01 schreef Skull-splitter het volgende:
Het boek opgeruimd! bevat best wel handige richtlijnen, maar je zult alle boeken aan moeten passen op jouw behoeften.
Wat dat betreft begrijp ik ook niet waarom er niet meer (goede) AD(H)D-coaches zijn. Ik heb het mezelf nu wel redelijk aangeleerd maar het werkt zoveel fijner als er even iemand met je mee kijkt die begrijpt waar je probleem zit.
Draai het om.
pi_123829313
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:02 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Plus dat nieuwe gewoontes in moeten slijten. Tenminste ik verwater al gauw weer in oude gewoontes }:|
Ja dat is natuurlijk juist onderdeel van het probleem.
Draai het om.
pi_123829925
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:01 schreef Skull-splitter het volgende:
Het boek opgeruimd! bevat best wel handige richtlijnen, maar je zult alle boeken aan moeten passen op jouw behoeften.
Ik vind het verfrissend om te lezen dat het niet allemaal zo opgeruimd hoeft..
Worry is a misuse of imagination
pi_123830195
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:39 schreef Probability het volgende:
Vriendinnetje met ADD raadt mij af om met medicatie te beginnen.. Omdat haar geluksmomenten weg zijn en je hogere pieken en dalen hebt in je denken/chaotisch handelen.

Hoe is jullie ervaring daarmee?
Geluksmomenten had ik sowieso niet in die tijd, mede dankzij depressie als comorbiditeit bij m'n AD(H)D, maar de pieken en dalen herken ik wel. Persoonlijk vond ik die waanzinnig interessant, vanwege m'n studie, maar ook omdat ik voor het eerst zo'n enorme kalme focus had. :)
pi_123830255
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Geluksmomenten had ik sowieso niet in die tijd, mede dankzij depressie als comorbiditeit bij m'n AD(H)D, maar de pieken en dalen herken ik wel. Persoonlijk vond ik die waanzinnig interessant, vanwege m'n studie, maar ook omdat ik voor het eerst zo'n enorme kalme focus had. :)
Ik heb zonder medicatie ook geen pieken/geluksmomenten dus op zich ben ik daar niet zo bang voor..
Worry is a misuse of imagination
pi_123830281
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:36 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb zonder medicatie ook geen pieken/geluksmomenten dus op zich ben ik daar niet zo bang voor..
De keuze is aan jou. En je behandelend arts natuurlijk. ;)
pi_123830455
Uhm ja ik zou medicatie krijgen maar dat wilde ik niet - liever eerst coaching.
Worry is a misuse of imagination
pi_123832453
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:42 schreef Probability het volgende:
Uhm ja ik zou medicatie krijgen maar dat wilde ik niet - liever eerst coaching.
Altijd verstandig.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:49:48 #87
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123832986
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:25 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik vind het verfrissend om te lezen dat het niet allemaal zo opgeruimd hoeft..
Als ik een bewoner op mijn werk in een kamer vol troep aanspreek op zijn kamer dan zeg ik ook altijd dat het echt niet loodrecht en alles uit het zicht moet liggen, maar was van de vloer, schone kleding in de kast en vaat/vuil verwijderen. En als je gewoon elke avond of elke ochtend de laatste troepjes wegzet dan ben je meteen klaar.

Mijn huis is ook een zooi maar komt vooral door achterstallig achterhoud, ook dat moet ik opknippen in onderdelen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123833520
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Altijd verstandig.
En nu is dat traject wegbezuinigd dus heb ik ergens anders een nieuwe intake..
Worry is a misuse of imagination
pi_123833566
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:11 schreef Probability het volgende:

[..]

En nu is dat traject wegbezuinigd dus heb ik ergens anders een nieuwe intake..
Tja, zolang instant resultaat niet bestaat zit er weinig op dan blijven proberen. ;)
pi_123833637
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:12 schreef Gray het volgende:

[..]

Tja, zolang instant resultaat niet bestaat zit er weinig op dan blijven proberen. ;)
Nou heb nog geen coaching oid doordat het traject halverwege is opgeheven, dus coaching lijkt mij de eerste stap. Dat is niet 'blijven proberen'.
Worry is a misuse of imagination
pi_123833730
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:15 schreef Probability het volgende:

[..]

Nou heb nog geen coaching oid doordat het traject halverwege is opgeheven, dus coaching lijkt mij de eerste stap. Dat is niet 'blijven proberen'.
Nou ja, je bewandelt een leerweg om met AD(H)D om te gaan; het verkrijgen van hulp in de vorm die jij wil is ook een stap. ;)

Als dat even niet wil lukken, omdat het opgeheven is bijvoorbeeld, dan moet je blijven proberen. :)
pi_123833778
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Nou ja, je bewandelt een leerweg om met AD(H)D om te gaan; het verkrijgen van hulp in de vorm die jij wil is ook een stap. ;)

Als dat even niet wil lukken, omdat het opgeheven is bijvoorbeeld, dan moet je blijven proberen. :)
Dan snap ik 'er is geen kant en klare oplossing' niet.. Daar vraag ik ook niet om toch?
Worry is a misuse of imagination
pi_123833920
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:19 schreef Probability het volgende:

[..]

Dan snap ik 'er is geen kant en klare oplossing' niet.. Daar vraag ik ook niet om toch?
Dat zeg ik ook niet! :o Alleen dat het allemaal tijd en moeite kost, soms meer, soms minder. De zoektocht naar een lifecoach bijvoorbeeld. :)

Maar geef toe, het zou fijn zijn om in één keer ermee klaar te zijn. ;)
pi_123833982
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet! :o Alleen dat het allemaal tijd en moeite kost, soms meer, soms minder. De zoektocht naar een lifecoach bijvoorbeeld. :)

Maar geef toe, het zou fijn zijn om in één keer ermee klaar te zijn. ;)
Ach de reis op zich is ook wel interessant, toch? Ik denk ook dat het simpelweg tijd kost om het goede spoor te vinden.
Draai het om.
pi_123834047
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet! :o Alleen dat het allemaal tijd en moeite kost, soms meer, soms minder. De zoektocht naar een lifecoach bijvoorbeeld. :)

Maar geef toe, het zou fijn zijn om in één keer ermee klaar te zijn. ;)
O dan begreep ik je verkeerd ;)!!

Ja dat zou wel handig zijn..
Worry is a misuse of imagination
pi_123834065
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:26 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Ach de reis op zich is ook wel interessant, toch? Ik denk ook dat het simpelweg tijd kost om het goede spoor te vinden.
Zeker. :Y

Ik leerde meer dan alleen over AD(H)D, wat ik top vind.
pi_123834101
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:26 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Ach de reis op zich is ook wel interessant, toch? Ik denk ook dat het simpelweg tijd kost om het goede spoor te vinden.
Ik ben een beetje uitgereisd ;)
Worry is a misuse of imagination
pi_123834112
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:29 schreef Gray het volgende:

[..]

Zeker. :Y

Ik leerde meer dan alleen over AD(H)D, wat ik top vind.
Ik kan ook niet zeggen dat het nu per se over ADD is gegaan, ook over hoe ik in elkaar zit en waarom ik doe wat ik doe. Daar komt natuurlijk meer bij kijken dan een diagnose, het is allemaal maar relatief.
Draai het om.
pi_123834351
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:31 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Ik kan ook niet zeggen dat het nu per se over ADD is gegaan, ook over hoe ik in elkaar zit en waarom ik doe wat ik doe. Daar komt natuurlijk meer bij kijken dan een diagnose, het is allemaal maar relatief.
Het effect van de therapie is uiteraard ook afhankelijk van het soort persoon dat je bent, plus natuurlijk de comorbiditeiten.
pi_123834392
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Het effect van de therapie is uiteraard ook afhankelijk van het soort persoon dat je bent, plus natuurlijk de comorbiditeiten.
Als die er al zijn.
Draai het om.
pi_123834634
Heeft iemand neuro feedback gedaan? Wordt hier aangedragen door mijn een psycholoog hier aan tafel met add :)
Worry is a misuse of imagination
pi_123834668
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:46 schreef Probability het volgende:
Heeft iemand neuro feedback gedaan? Wordt hier aangedragen door mijn een psycholoog hier aan tafel met add :)
Ja ik. Kortetermijneffect wel wat maar niet blijvend.
Draai het om.
pi_123834766
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:47 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Ja ik. Kortetermijneffect wel wat maar niet blijvend.
Hoe lang is lange termijn?
Worry is a misuse of imagination
pi_123834851
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:49 schreef Probability het volgende:

[..]

Hoe lang is lange termijn?
Na behandeling -en dan ook niet direct, na opbouwen en proberen- bleef het een dag of wat oké en daarna nam de koporkaan (zo noem ik het dan) het weer over
Draai het om.
pi_123874478
Zonde! Zij had het idee dat het wel bleef werken..
Worry is a misuse of imagination
pi_123875382
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 17:36 schreef Probability het volgende:
Zonde! Zij had het idee dat het wel bleef werken..
Oh dat kan best hoor. Maar niet bij mij. Het was ook een beetje een experimenteel gebeuren, misschien had ik door moeten zetten.
Draai het om.
pi_123880914
http://doit.im/
Ik vind dit ook wel een handige app om dingen niet te vergeten etc. beetje lang om uit te leggen maar het werkt heel fijn (al je gedachten plaats je gedurende de dag in je 'inbox' en denk je er niet meer aan. 1x per dag sorteer je alles en dan kies je welke taken je die dag gaat doen.)
Worry is a misuse of imagination
pi_123881068
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:10 schreef Probability het volgende:
http://doit.im/
Ik vind dit ook wel een handige app om dingen niet te vergeten etc. beetje lang om uit te leggen maar het werkt heel fijn (al je gedachten plaats je gedurende de dag in je 'inbox' en denk je er niet meer aan. 1x per dag sorteer je alles en dan kies je welke taken je die dag gaat doen.)
Kan 'ie synchroniseren met google agenda etc ?
Draai het om.
pi_123883534
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:12 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Kan 'ie synchroniseren met google agenda etc ?
jep
Worry is a misuse of imagination
pi_123887819
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:51 schreef Probability het volgende:

[..]

jep
En hoe zorg je ervoor dat je er één keer per dag aan denkt ?
Draai het om.
pi_123889222
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:57 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

En hoe zorg je ervoor dat je er één keer per dag aan denkt ?
Ik snap je vraag niet
Worry is a misuse of imagination
pi_123889292
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:19 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik snap je vraag niet
Je zegt: 1x per dag sorteer je alles. Dat is nu typisch iets wat ik vergeet.
Draai het om.
pi_123889389
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:20 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Je zegt: 1x per dag sorteer je alles. Dat is nu typisch iets wat ik vergeet.
Nou dat doe je voor je je planning voor de dag maakt. 's ochtends of 's avonds. Anders zet je een reminder oid. Ja het hoeeeeft niet. Maar het is wel handig als je een dagplanning wil maken.
Worry is a misuse of imagination
pi_123889581
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:21 schreef Probability het volgende:

[..]

Nou dat doe je voor je je planning voor de dag maakt. 's ochtends of 's avonds. Anders zet je een reminder oid. Ja het hoeeeeft niet. Maar het is wel handig als je een dagplanning wil maken.
Ja oké, nou ik zal m eens proberen idd
Draai het om.
pi_123889721
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:23 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Ja oké, nou ik zal m eens proberen idd
Maar je hoeft dan iig niet direct iets met alles wat in je opkomt of je aan denkt. En je kan ook een context aan iets hangen. Dus bijv. dingen die je bij alleen bij de ikea kunt halen oid. Dus dan als je daar bent klik je de context ikea aan en zie je alles wat je anders had moeten onthouden (vul hier ieder andere locatie etc in. bijv. studieplek thuis en op kantoor welke boeken je waar nodig hebt etc.)
Worry is a misuse of imagination
pi_123889977
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:25 schreef Probability het volgende:

[..]

Maar je hoeft dan iig niet direct iets met alles wat in je opkomt of je aan denkt. En je kan ook een context aan iets hangen. Dus bijv. dingen die je bij alleen bij de ikea kunt halen oid. Dus dan als je daar bent klik je de context ikea aan en zie je alles wat je anders had moeten onthouden (vul hier ieder andere locatie etc in. bijv. studieplek thuis en op kantoor welke boeken je waar nodig hebt etc.)
Oh maar dįt is wel cool, zo werkt mijn brein inderdaad ook wel. Trouwens: bij Action hebben ze hele grote stickervellen. Die plak je op een deur in huis en daarop kan je schrijven met whiteboard-stiften. Dat werkt ook wel lekker vind ik. Dagplanningen enzo
Draai het om.
pi_123890075
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:29 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Oh maar dįt is wel cool, zo werkt mijn brein inderdaad ook wel. Trouwens: bij Action hebben ze hele grote stickervellen. Die plak je op een deur in huis en daarop kan je schrijven met whiteboard-stiften. Dat werkt ook wel lekker vind ik. Dagplanningen enzo
Ja okee maar dan ben je niet thuis en heb je je planning niet :P ik maak altijd fotos van roosters zodat ik ze iig in mn telefoon mee heb! en ik heb post its die ik groepeer op onderwerp op een enorme witte muur.. of als tijdlijn als ik teveel gedachten heb.

wat voor vellen zijn dat dan? planning visueel maken is wel goed denk ik, maar dan moet ik overal waar ik slaap (nou ja valt wel mee waar ik slaap) moet ik dat wel hebben..
Worry is a misuse of imagination
pi_123890243
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:30 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja okee maar dan ben je niet thuis en heb je je planning niet :P ik maak altijd fotos van roosters zodat ik ze iig in mn telefoon mee heb! en ik heb post its die ik groepeer op onderwerp op een enorme witte muur.. of als tijdlijn als ik teveel gedachten heb.

wat voor vellen zijn dat dan? planning visueel maken is wel goed denk ik, maar dan moet ik overal waar ik slaap (nou ja valt wel mee waar ik slaap) moet ik dat wel hebben..
Haha nou ja kan toch dat je overal in slaap valt :) Nou ja gewoon stickers zeg maar, maar dan zo groot als een stoeptegel. Kan je uitvegen en weer opschrijven. En dan idd met post-its en dat soort ongein. Heb dat dus én online agenda met alles gesynct. Helaas kan de outlook-agenda van het werk niet buiten het netwerk syncen; dat levert veel gedoe op.
Draai het om.
pi_123891186
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:33 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Haha nou ja kan toch dat je overal in slaap valt :) Nou ja gewoon stickers zeg maar, maar dan zo groot als een stoeptegel. Kan je uitvegen en weer opschrijven. En dan idd met post-its en dat soort ongein. Heb dat dus én online agenda met alles gesynct. Helaas kan de outlook-agenda van het werk niet buiten het netwerk syncen; dat levert veel gedoe op.
Maar op zich moet je je werk niet mee naar huis nemen dus is dat niet zo erg toch?
Worry is a misuse of imagination
pi_123892911
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:57 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

En hoe zorg je ervoor dat je er één keer per dag aan denkt ?
Dan plan je toch elke dag in dat je als taak hebt: Denk aan je takenlijstje? :D

Ik gebruik trouwens gqueues als taskmanager. Werkt fantastisch! Kost alleen wel zo'n 20 euro per jaar (schijntje natuurlijk).
pi_123893106
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:48 schreef Probability het volgende:

[..]

Maar op zich moet je je werk niet mee naar huis nemen dus is dat niet zo erg toch?
Nee maar het is wel handig als ik 's ochtends weet waar ik moet zijn en hoe laat en wat ik moet voorbereiden enzo.
Draai het om.
pi_123893224
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 23:23 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Nee maar het is wel handig als ik 's ochtends weet waar ik moet zijn en hoe laat en wat ik moet voorbereiden enzo.
Dat kan je toch in je takenlijst zetten aan t einde Vd dag?
Worry is a misuse of imagination
pi_123893425
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 23:26 schreef Probability het volgende:

[..]

Dat kan je toch in je takenlijst zetten aan t einde Vd dag?
Doe ik nu ook, ik zat te zoeken waarin jouw app handiger zou zijn
Draai het om.
pi_123893604
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 23:30 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Doe ik nu ook, ik zat te zoeken waarin jouw app handiger zou zijn
Dat heb ik nooit gezegd toch.

Maar je kan wel met een due date of start-eind datum etc doen zodat de dingen die je die dag moet doen etc er spontaan staan en rood kleuren als je te laat bent/nog maar even hebt.
Worry is a misuse of imagination
pi_123893778
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 23:33 schreef Probability het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit gezegd toch.

Maar je kan wel met een due date of start-eind datum etc doen zodat de dingen die je die dag moet doen etc er spontaan staan en rood kleuren als je te laat bent/nog maar even hebt.
Ik zeg niet dat je dat gezegd hebt, maar dat ik er naar op zoek was :) Ik zal ff proberen, het ziet er wel goed uit iig.
Draai het om.
pi_123893995
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 23:37 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je dat gezegd hebt, maar dat ik er naar op zoek was :) Ik zal ff proberen, het ziet er wel goed uit iig.
Er zijn vast heel veel andere apps die nog fijner werken maar ik vind deze wel prima..

Zou alleen wel willen dat 't allemaal wat sneller gaat.. volgende week intake.... (weer) maar ja ik weet al van de vorige intake ergens anders wat mij mankeert dus beetje zinloos allemaal.
Worry is a misuse of imagination
pi_123894278
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 23:41 schreef Probability het volgende:

[..]

Er zijn vast heel veel andere apps die nog fijner werken maar ik vind deze wel prima..

Zou alleen wel willen dat 't allemaal wat sneller gaat.. volgende week intake.... (weer) maar ja ik weet al van de vorige intake ergens anders wat mij mankeert dus beetje zinloos allemaal.
Waarom moet je er dan twee? Andere organisatie ?
Draai het om.
pi_123894915
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 23:46 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Waarom moet je er dan twee? Andere organisatie ?
Oh ik was net met een behandeltraject begonnen en toen werd het per direct wegbezuinigd..
Worry is a misuse of imagination
pi_123895140
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:00 schreef Probability het volgende:

[..]

Oh ik was net met een behandeltraject begonnen en toen werd het per direct wegbezuinigd..
Pfff .. lekker ook voor 'ons soort' :{
Draai het om.
pi_123895273
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:06 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Pfff .. lekker ook voor 'ons soort' :{
Ja het is echt fantastisch. Had er heel erg op gerekend - dat het in januari goed zou gaan. Nu is het inmiddels maart en gaat alles nog steeds mis.
Worry is a misuse of imagination
pi_123895440
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:09 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja het is echt fantastisch. Had er heel erg op gerekend - dat het in januari goed zou gaan. Nu is het inmiddels maart en gaat alles nog steeds mis.
Ja beetje jammer. Maar ja.. uiteindelijk moet je toch je eigen weg volgen.
Draai het om.
pi_123895546
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:14 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Ja beetje jammer. Maar ja.. uiteindelijk moet je toch je eigen weg volgen.
:')

Ja heb ik veel aan he.. Maar goed.
Worry is a misuse of imagination
pi_123895613
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:17 schreef Probability het volgende:

[..]

:')

Ja heb ik veel aan he.. Maar goed.
Nee :) Ik deed mijn best het wat makkelijker te maken: niet gelukt ;)
Draai het om.
pi_123895709
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:19 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Nee :) Ik deed mijn best het wat makkelijker te maken: niet gelukt ;)
Ja valt beetje in de categorie: Ja gewoon je best doen en concentreren dan lukt 't best!

:P Maar zal wel goed bedoeld zijn ;)

Moet nu alleen zoooooo veel doen en het lukt allemaal niet en ik had er op gerekend dat ik het na mijn stage fijn en chill zou hebben en zou kunnen bijkomen maar het is allemaal heel erg veel en ik heb burn out/rsi/etc verschijnselen en dat adhd er bij en dan hulp dat er toch niet iets etc. van mij hoeft t leven zo niet zo.
Worry is a misuse of imagination
pi_123895841
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:21 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja valt beetje in de categorie: Ja gewoon je best doen en concentreren dan lukt 't best!

:P Maar zal wel goed bedoeld zijn ;)

Moet nu alleen zoooooo veel doen en het lukt allemaal niet en ik had er op gerekend dat ik het na mijn stage fijn en chill zou hebben en zou kunnen bijkomen maar het is allemaal heel erg veel en ik heb burn out/rsi/etc verschijnselen en dat adhd er bij en dan hulp dat er toch niet iets etc. van mij hoeft t leven zo niet zo.
Hoho ik zou nooit zeggen dat je niet je best doet en dat je je maar moet concentreren. Ik weet maar al te goed dat dat niet lukt. 'Beter je best doen' is de doodsteek voor mensen met AD(h)D, dat is namelijk niet waar het mis gaat.
Als ik het goed begrijp ben je nu op zoek naar een behandeling voor adhd. Als dat nou niet lukt, zou een intake bij een eerstelijns psycholoog dan niet een goede optie zijn? Leren omgaan met AD(h)D en evt. medicatie is mooi, maar de andere zaken los je daar nog niet mee op.
Draai het om.
pi_123895931


[ Bericht 100% gewijzigd door Gizlijntje op 11-03-2013 00:28:27 ]
Draai het om.
pi_123895933
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:25 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Hoho ik zou nooit zeggen dat je niet je best doet en dat je je maar moet concentreren. Ik weet maar al te goed dat dat niet lukt. 'Beter je best doen' is de doodsteek voor mensen met AD(h)D, dat is namelijk niet waar het mis gaat.
Als ik het goed begrijp ben je nu op zoek naar een behandeling voor adhd. Als dat nou niet lukt, zou een intake bij een eerstelijns psycholoog dan niet een goede optie zijn? Leren omgaan met AD(h)D en evt. medicatie is mooi, maar de andere zaken los je daar nog niet mee op.
Ja bedoelde dat zo'n opmerking die je net maakte ongeveer het zelfde overkomt.

Ja heb ik al gehad hoor.. Een jaar lang ong. iets minder. En ik ben 'genezen'/het viel allemaal wel mee en nu is alleen adhd nog mijn probleem. (Los of ik het daar wel of niet mee eens ben..)
Worry is a misuse of imagination
pi_123895983
Ben nu trouwens aan het opruimen en treurig dat ik dat op een blaadje moet schrijven om mij er aan te herinneren :') En opdelen in stukjes (onderwerp in het midden en daaromheen de dingen die ik moet doen.. ) en dan afstrepen/vaak op het blaadje kijken.

Ben het allemaal een beetje zat.

Maarrr de dingen die ik moet doen moet ik ooit doen dus ben nu alles in die takenlijst aan het schrijven om overzicht te krijgen en dan ga ik het gewoon stukje bij beetje doen.
Worry is a misuse of imagination
pi_123896002
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:28 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja bedoelde dat zo'n opmerking die je net maakte ongeveer het zelfde overkomt.

Ja heb ik al gehad hoor.. Een jaar lang ong. iets minder. En ik ben 'genezen'/het viel allemaal wel mee en nu is alleen adhd nog mijn probleem. (Los of ik het daar wel of niet mee eens ben..)
Oh, nou niet zo bedoeld. Nou ik hoop dan wel voor je dat het snel gaat beginnen. En een tip: als je een diagnose hebt of krijgt, zorg dat je 'm op papier krijgt. Bespaart je een hoop gedoe als je iets wilt regelen op het werk of school of bij de huisarts.
Draai het om.
pi_123896022
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:30 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Oh, nou niet zo bedoeld. Nou ik hoop dan wel voor je dat het snel gaat beginnen. En een tip: als je een diagnose hebt of krijgt, zorg dat je 'm op papier krijgt. Bespaart je een hoop gedoe als je iets wilt regelen op het werk of school of bij de huisarts.
Ja heb hem hier op papier naast mij liggen :)
Worry is a misuse of imagination
pi_123896129
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:30 schreef Probability het volgende:
Ben nu trouwens aan het opruimen en treurig dat ik dat op een blaadje moet schrijven om mij er aan te herinneren :') En opdelen in stukjes (onderwerp in het midden en daaromheen de dingen die ik moet doen.. ) en dan afstrepen/vaak op het blaadje kijken.

Ben het allemaal een beetje zat.

Maarrr de dingen die ik moet doen moet ik ooit doen dus ben nu alles in die takenlijst aan het schrijven om overzicht te krijgen en dan ga ik het gewoon stukje bij beetje doen.
Daar doe je goed aan. En neem het maar van mij aan dan als ervaringsdeskundige en ouwe lul: het duurt een tijd voordat je accepteren kunt dat je anders in elkaar zit dan veel anderen. Maar dat je dingen op een lijstje moet schrijven betekent niet dat je minder bent ofzo. Zoals een psych eens tegen mij zei: 'ik heb groot respect voor de creativiteit, intelligentie en doorzettingsvermogen van ADHD'ers omdat ze zich aanpassen aan een maatschappij die zich steeds meer tegen hen lijkt te richten'. Tja in een hutje op de hei zal je er ook minder mee geconfronteerd worden denk ik.
Draai het om.
pi_123896205
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:36 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Daar doe je goed aan. En neem het maar van mij aan dan als ervaringsdeskundige en ouwe lul: het duurt een tijd voordat je accepteren kunt dat je anders in elkaar zit dan veel anderen. Maar dat je dingen op een lijstje moet schrijven betekent niet dat je minder bent ofzo. Zoals een psych eens tegen mij zei: 'ik heb groot respect voor de creativiteit, intelligentie en doorzettingsvermogen van ADHD'ers omdat ze zich aanpassen aan een maatschappij die zich steeds meer tegen hen lijkt te richten'. Tja in een hutje op de hei zal je er ook minder mee geconfronteerd worden denk ik.
Ja weet niet. Ik vind het wel jammer dat ik psychisch/mentaal gehandicapt ben. Toen ik het net hoorde dacht ik dat een relatie oid er sowieso niet meer in zou zitten: wie wil dat nou.
Nu doe ik gewoon alsof ik het niet echt heb/het wel meevalt en dat gaat wel iets beter. Heb het ook nog niet echt aan mensen verteld behalve de gene die zelf ook adhd hebben.
De laatste dagen realiseer ik mij wel dat ik gewoon meer rust/meer uitleg/etc nodig heb. En dat doen alsof ik alles moet kunnen en de dingen waar ik slecht in ben moet verbeteren en daar in moet gaan uitblinken.
Maar om het toe te geven/zeggen dat het zo is voelt half als falen en half als aanstellen.
Worry is a misuse of imagination
pi_123896341
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:40 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja weet niet. Ik vind het wel jammer dat ik psychisch/mentaal gehandicapt ben. Toen ik het net hoorde dacht ik dat een relatie oid er sowieso niet meer in zou zitten: wie wil dat nou.
Nu doe ik gewoon alsof ik het niet echt heb/het wel meevalt en dat gaat wel iets beter. Heb het ook nog niet echt aan mensen verteld behalve de gene die zelf ook adhd hebben.
De laatste dagen realiseer ik mij wel dat ik gewoon meer rust/meer uitleg/etc nodig heb. En dat doen alsof ik alles moet kunnen en de dingen waar ik slecht in ben moet verbeteren en daar in moet gaan uitblinken.
Maar om het toe te geven/zeggen dat het zo is voelt half als falen en half als aanstellen.
Ik weet het niet hoor met dat gehandicapt. Die klap heb ik toen ook gehad (diagnose, ik heb 'iets'). Maar het is volgens mij ook een beetje zoiets als iemand met maar één linkerteen gehandicapt noemen. Je hebt inderdaad wat meer rust en ruimte nodig. En dat falen en aanstellen: dat is ook wat je aangeleerd is. In kranten staat ook steeds dat het een 'modeziekte' is.. dikke bullshit. Er zal heus wel eens een druk kindje tussendoor glippen hoor maar dat er niets aan de hand is gaat er bij mij niet in.
Draai het om.
pi_123896511
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:46 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor met dat gehandicapt. Die klap heb ik toen ook gehad (diagnose, ik heb 'iets'). Maar het is volgens mij ook een beetje zoiets als iemand met maar één linkerteen gehandicapt noemen. Je hebt inderdaad wat meer rust en ruimte nodig. En dat falen en aanstellen: dat is ook wat je aangeleerd is. In kranten staat ook steeds dat het een 'modeziekte' is.. dikke bullshit. Er zal heus wel eens een druk kindje tussendoor glippen hoor maar dat er niets aan de hand is gaat er bij mij niet in.
Ja ik weet ook wel ergens dat ik mij aanstel in het niet/wel aanstellen/bagatelliseren maar goed. Te veel gedachtes :P

Vond 'lotgenoten contact' ook echt verschrikkelijk. Nog nooit zo veel vervelende on-inspirerende mensen gezien die niks van hun leven maken overal de hele tijd doorheen aan het praten waren met domme vragen. Gadverdamme. Heeft meer met goed fatsoen & iq(?) te maken gok ik. Kan meer levelen met mensen van studie/vrienden met adhd. Maar goed.

(Op geduld en tolerantie scoor ik niet heel hoog :P)
Worry is a misuse of imagination
pi_123896554
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:54 schreef Probability het volgende:

[..]

(Op geduld en tolerantie scoor ik niet heel hoog :P)
Join the club :Y
Draai het om.
pi_123896648
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:56 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Join the club :Y
:P

Denk dat mijn omgeving de ernst van de situatie of zo niet zo in ziet.

O ja. En m'n mama denkt dat dingen vaak niet lukken omdat ik er geen zin in heb/er geen moeite voor wil doen. Dus heb toen maar gezegd dat zij nog nooit ergens aan de bel hebben gehangen en dat dat wss voorkomt door zo'n instelling.. Als je het allemaal wel serieus neemt dan had je denk ik al eerder aan de bel gehangen.. Gezien ik sinds m'n 13e al roep dat ik concentratieproblemen heb/het allemaal niet goed lukt.. En dat ze nu eigenlijk nog steeds vinden dat er niet echt iets aan de hand is.
Worry is a misuse of imagination
pi_123896734
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 01:00 schreef Probability het volgende:

[..]

:P

Denk dat mijn omgeving de ernst van de situatie of zo niet zo in ziet.

O ja. En m'n mama denkt dat dingen vaak niet lukken omdat ik er geen zin in heb/er geen moeite voor wil doen. Dus heb toen maar gezegd dat zij nog nooit ergens aan de bel hebben gehangen en dat dat wss voorkomt door zo'n instelling.. Als je het allemaal wel serieus neemt dan had je denk ik al eerder aan de bel gehangen.. Gezien ik sinds m'n 13e al roep dat ik concentratieproblemen heb/het allemaal niet goed lukt.. En dat ze nu eigenlijk nog steeds vinden dat er niet echt iets aan de hand is
Precies dat. Ik had zo'n behandeling en toen zij die psych: 'laat me raden, er stond vast in je rapport altijd: hij kįn het prima maar doet er geen reet voor'. (vrij vertaald).
Mijn ouders zijn precies zo, ze moesten vragenlijsten invullen over hoe ik was als kind. Niets aan de hand! Gewoon ook 15 jaar na dato nog steeds mij wegzetten als een lui kreng dat zich aanstelt. Dat hele geworstel komt doordat je in strijd zit met je door hen gecreėerde zelfbeeld. :W
Draai het om.
pi_123896755
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 01:05 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Precies dat. Ik had zo'n behandeling en toen zij die psych: 'laat me raden, er stond vast in je rapport altijd: hij kįn het prima maar doet er geen reet voor'. (vrij vertaald).
Mijn ouders zijn precies zo, ze moesten vragenlijsten invullen over hoe ik was als kind. Niets aan de hand! Gewoon ook 15 jaar na dato nog steeds mij wegzetten als een lui kreng dat zich aanstelt. Dat hele geworstel komt doordat je in strijd zit met je door hen gecreėerde zelfbeeld. :W
mijn mama werkt zelfs met kindjes met adhd.. dus dan moet je toch weten wat voor gevolgen dat heeft?
mijn huisgenootjes zijn psycholoog of worden arts.. die vinden t ook maar allemaal niks.

raar.
Worry is a misuse of imagination
pi_123896812
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 01:06 schreef Probability het volgende:

[..]

mijn mama werkt zelfs met kindjes met adhd.. dus dan moet je toch weten wat voor gevolgen dat heeft?
mijn huisgenootjes zijn psycholoog of worden arts.. die vinden t ook maar allemaal niks.

raar.
Da's modern tegenwoordig. Helaas. Psychologen kan ik overigens zelden serieus nemen, heb er nog weinig ontmoet die niet lustig strooiden met dooddoeners die ik zelf ook wel in boekjes had gelezen. Alleen één fantastische psychiater: toen kon ik het wel relativeren allemaal. Maar ja die moet je dan wel ff eerst tegenkomen.
Draai het om.
pi_123901758
Ooh wat was deze week een ramp. Vriend is een week niet thuis ivm zijn werk en ik heb een paar dagen mn pillen niet ingenomen en ik was ongesteld. Gevolg; vreetbuien, huis is een zooitje en ik vergeet ontsettend veel, mn uitstelgedrag neemt weer grote vormen aan.
Aan de andere kant deze week dan weer wel heerlijk geslapen.
Met mijzelf afgesproken om vanaf nu weer goed in mn routine te zitten want anders word het weer niets. :(

Zit ook na te denken of ik nog gesprekken moet blijven houden bij de psycholoog, omdat ik mij soms depressief voel, maar vaak is dat na een nachtje slapen weer voorbij :') En ik wéet dat als ik dan toch gesprekken afspreek, ik mij op de dag heel goed voel en vervolgens geen fuck zin in het gesprek heb en vervolgens zeg dat het niet meer nodig heb. Hmm.

En dan nog een positieve melding betreft leren omgaan met mn ADHD... :D
Sinds een half jaar sport ik niet meer intensief, en volg ik een BBL opleiding verzorgende-IG. Die is lichamelijk erg zwaar en ik fiets elke dag een half uur heen en half uur terug, dus sporten laat ik achterwege. Kan mijn hyperactiviteit er in ieder geval goed in kwijt.
Omdat de opleiding zwaar onder mijn niveau ligt besloot ik om maar een nieuwe mentale uitdaging te zoeken, dus ik ben op muziekles gegaan :D Heel lang over getwijfeld want het is niet goedkoop. Op mijn 21ste aan een instrument beginnen vind ik ook niet erg, heb mij vroeger nooit kunnen ontplooien en wil nu alles doen wat toen niet kon. Nu heb ik 1x per week een uur clarinet/saxefoonles en ik kan echt zeggen dat ik een 'verborgen talent' heb ontdekt. Leraar was erg onder de indruk en ik krijg complimenten dat het zo goed gaat. Is goed voor mn zelfvertrouwen én ik heb iets te doen. Elke dag op een vaste tijd eten, en dan een halfuurtje/uur oefenen. Een ander voordeel van een blaasinstrument is dat je goed leert ademen, ik kwam erachter dat ik eigenlijk continue met mn schouders opgetrokken loop, en een hoge ademhaling heb. Bij het inademen buik naar buiten, en bij het uiteindemen buik naar binnen. Word ik rustig van schijnbaar. :D
Merk dat ik als ADHDer echt doelen moet hebben, iets om naar toe te werken, op een tijdstipp dat ik zélf kan indelen.

[ Bericht 26% gewijzigd door StormInATeacup op 11-03-2013 10:37:16 ]
Ik weet 't is geen excuus ik ben er zelf ook bij
Maar 'k heb ze niet in de hand die hersens van mij
:D
pi_123902731
En even iets heel anders,
Nog een positief bericht wat betreft omgaan met ADHD en relaties.
Mijn vriend heeft een lichte vorm van autisme. Zelf diagnose, hij krijgt hier geen hulp voor want hij heeft hier goed mee leren omgaan, door zijn hoge IQ merken anderen er eigenlijk vrij weinig van. In het begin had ik zo twijfels of dat wel goed zou gaan, een autist en een adhder, maar eigenlijk gaat het prima :D Hij heeft ietwat verminderde inlevingsvermogen, met als voordeel dat hij zich minder stoort aan mijn stemmingswisselingen. Ik heb als voordeel juist een groot inlevingsvermogen en ben verbaal heel erg sterk waardoor ik hem goed kan uitleggen waarom ik me zo voel of zo doe. Ook kan hij bepaalde zaken goed ordenen, zoals bij het boodschappen is hij heel systematisch, waar ik weer alle kanten op ren. Oftewel, wij vullen mekaar heel goed aan, wat ik teveel heb heeft hij te weinig en andersom. Ik kan me soms wel storen aan het feit dat hij soms korte obsessies heeft, bv de hele dag een game spelen, of ineens heel veel willen sporten. Maar dit kan ik dan ook aangeven. Wij hebben een whiteboard in de hal hangen waar wij sinds kort elke week een schema maken van wanneer we werken, hoelaat ik opsta (zodat hij mijn wekker kan zijn). Hij houd niet van mijn impulsieve dat-MOET-nu-gebeuren-acties dus als ik iets wil ondernemen schrijf ik dat op het bord zodat hij er rekening mee kan houden.

Ik ben benieuwd of er hier meer ADHDers die een relatie (of vriendschap en dergelijke) hebben met iemand die ook een "pyschische aandoening" heeft? En hoe gaat dat samen?

(ritalin werkt weer, flinke lap tekst lol)
Ik weet 't is geen excuus ik ben er zelf ook bij
Maar 'k heb ze niet in de hand die hersens van mij
:D
  maandag 11 maart 2013 @ 11:18:17 #152
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123903354
Mijn vriendin heeft wel behoorlijk wat autistische trekjes, wat borderline trekjes ook (wie niet?) maar allen wel redelijk beheersbaar.

Het scheelt heel veel dat we daar gewoon over spreken, na een half jaar merk ik wel verschil in openheid en snelheid waarmee dingen besproken worden. Vroeger was het lang stil en koken, tegenwoordig laat ze me sneller toe en kunnen we makkelijker over dingen die spanning veroorzaken praten zonder onszelf weg te cijferen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123904391
Godverdegodver.

Ik krijg ineens de rekening van eigen risico 2012. Leuk, ritalin en GGZ! Mag ineens 230 euro betalen, en de rekening van eigen risico 2013. Met dank aan de regering! Had hier niet op gerekend. Gelukkig mag ik het uitstellen tot ik het geld van de belastingdienst heb terug gekregen.

Ik raad iedereen aan om het eigen risico alvast te laten verdelen over de resterende maanden zodat je het niet zoals ik in een keer hoeft te betalen. >_<

Kreeg ook een brief van IBgroep dat ik in 1x 500 euro moet betalen van OVkaart. Had daarvoor een betalingsregeling maar die is stopgezet omdat ik 1x niet had betaald en nu willen ze me geen nieuwe regeling geven :S Als mn vriend terug is vragen of hij het voor mij over kan maken en dat ik hem dan terug betaal. Vind het kut dat mijn administratie wederom WEER een teringzooi is terwijl ik zo mijn best doe alles netjes optijd te betalen. >_<
Ik weet 't is geen excuus ik ben er zelf ook bij
Maar 'k heb ze niet in de hand die hersens van mij
:D
pi_123904436
Oké maar die plannen zijn er al even? Wel rot..


Hmm ik ben een beetje in stress/paniek/enz beetje boel. Gedachten ordenen met briefjes lukt niet meer zo.
Worry is a misuse of imagination
  maandag 11 maart 2013 @ 14:07:15 #155
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_123910078
Ben net langs het Zorg Team geweest van mijn school en straks in de pauze even een gesprekje over wat me allemaal niet goed afgaat. Vanavond werken, morgenavond werken, donderdagavond werken terwijl ik verdorie afsluitweek heb (dus bergen huiswerk omdat ik de rest van het project alles uitgesteld heb).

Tevens heb ik nu al de tweede keer in twee weken een keel en neus ontsteking, komt waarschijnlijk door de medicijnen die ik heb, staat ook in de bijsluiter dat dat vaak voorkomt. Ik ga even vragen of ik gewoon de echte mag proberen want mijn keel en neus zijn al heel kwetsbaar van zichzelf en met dit erbij is het gewoon kut. Voel ook alweer poliepen dus moet even langs de KNO-arts weer (twee jaar terug geopereerd) voor een check-up. Hoppa weer 150 euro eigen risico betalen... kut zorgstelsel.
Bay of Plenty
  maandag 11 maart 2013 @ 15:55:46 #156
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_123914675
Iemand ervaring met het ADHDcentrum in Nieuwegein?
Bay of Plenty
pi_123939653
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:59 schreef StormInATeacup het volgende:
En even iets heel anders,
Nog een positief bericht wat betreft omgaan met ADHD en relaties.
Mijn vriend heeft een lichte vorm van autisme. Zelf diagnose, hij krijgt hier geen hulp voor want hij heeft hier goed mee leren omgaan, door zijn hoge IQ merken anderen er eigenlijk vrij weinig van. In het begin had ik zo twijfels of dat wel goed zou gaan, een autist en een adhder, maar eigenlijk gaat het prima :D Hij heeft ietwat verminderde inlevingsvermogen, met als voordeel dat hij zich minder stoort aan mijn stemmingswisselingen. Ik heb als voordeel juist een groot inlevingsvermogen en ben verbaal heel erg sterk waardoor ik hem goed kan uitleggen waarom ik me zo voel of zo doe. Ook kan hij bepaalde zaken goed ordenen, zoals bij het boodschappen is hij heel systematisch, waar ik weer alle kanten op ren. Oftewel, wij vullen mekaar heel goed aan, wat ik teveel heb heeft hij te weinig en andersom. Ik kan me soms wel storen aan het feit dat hij soms korte obsessies heeft, bv de hele dag een game spelen, of ineens heel veel willen sporten. Maar dit kan ik dan ook aangeven. Wij hebben een whiteboard in de hal hangen waar wij sinds kort elke week een schema maken van wanneer we werken, hoelaat ik opsta (zodat hij mijn wekker kan zijn). Hij houd niet van mijn impulsieve dat-MOET-nu-gebeuren-acties dus als ik iets wil ondernemen schrijf ik dat op het bord zodat hij er rekening mee kan houden.

Ik ben benieuwd of er hier meer ADHDers die een relatie (of vriendschap en dergelijke) hebben met iemand die ook een "pyschische aandoening" heeft? En hoe gaat dat samen?

(ritalin werkt weer, flinke lap tekst lol)
Wel herkenbaar.. mijn vriendin heeft dan wel geen stoornis maar is een behoorlijke neat en controlfreak. Een vakantie wordt door haar van te voren helemaal uitgepland. Alles in huis wordt continu schoongemaakt en opgeruimd. Maar gek genoeg gaat dit goed samen met ADHD. Ik plan 1x per jaar een vakantie wat dus betekend dat ik een bestemming uitzoek en als we er zijn zien we wel wat we gaan doen en de andere vakantie plant mijn vriendin.

Huishoudelijke taken hebben we verdeeld, ik doe koken boodschappen en wassen. Vriendin doet de grote schoonmaak, opruimen en strijken e.d. Ook wij hebben een whiteboard waarin staat wanneer we werken en welke activiteiten gepland staan. 1 dag in de week is mijn 'niet storen' dag, dan doe ik even alleen maar waar ik zin in heb en mag ze me ook echt niet storen. Zo kan ik ook lekker mijn ei kwijt.
  maandag 11 maart 2013 @ 23:35:33 #158
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123940915
Tof om daar verhalen in te lezen :)

Ik weet nog dat ik een paar maanden terug een meeting had bij PsyQ en dat ik me hardop afvroeg waarom relaties zo expliciet genoemd werden bij ADHD klachten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 12 maart 2013 @ 00:30:03 #159
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_123943154
Het enige probleem dat ik in mijn relatie heb gepaard met ADHD is de rommel die ik maak :@ :9 . Verder vindt hij mij en mijn trekjes helemaal prima *; .
Bay of Plenty
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:07:15 #160
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123948147
"Aan jou is het ook niet te merken" krijg ik altijd van dr te horen, maar ze snapt wel waar ik tegenaan loop.

Ik heb wel geleerd sneller mijn mond open te trekken en samen te zorgen voor een oplossing waar beide partijen iets aan hebben ipv er 1x iets over te mopperen en dan te wachten tot het magisch goed komt.

Nu ligt op dit moment mijn focus op iets wat breder is, maar wellicht kennen jullie dit ook:
Je hebt ergens last van of verschilt van mening en geeft dit voor jouw gevoel neutraal en duidelijk uit.
De andere partij knikt ja maar gaat door met dezelfde gedraging/handelingen, of past zijn of haar gedrag aan op basis van verkeerde intepretatie van wat je zei.

Dit herhaalt zich een paar keer en je krijgt het gevoel niet begrepen te worden.
Je emmertje raakt vol en op een gegeven moment zet je de toon nog net wat scherper aan. Anderen schrikken hiervan en slaan soms zelfs in de verdediging.

Jij schiet hier weinig mee op en je bent radeloos omdat je boodschap nog steeds niet overgekomen is terwijl je nu meer energie steekt in het conflict wat ontstaan is dan in het probleem wat je wil oplossen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123955857
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:07 schreef Skull-splitter het volgende:
"Aan jou is het ook niet te merken" krijg ik altijd van dr te horen, maar ze snapt wel waar ik tegenaan loop.

Ik heb wel geleerd sneller mijn mond open te trekken en samen te zorgen voor een oplossing waar beide partijen iets aan hebben ipv er 1x iets over te mopperen en dan te wachten tot het magisch goed komt.

Nu ligt op dit moment mijn focus op iets wat breder is, maar wellicht kennen jullie dit ook:
Je hebt ergens last van of verschilt van mening en geeft dit voor jouw gevoel neutraal en duidelijk uit.
De andere partij knikt ja maar gaat door met dezelfde gedraging/handelingen, of past zijn of haar gedrag aan op basis van verkeerde intepretatie van wat je zei.

Dit herhaalt zich een paar keer en je krijgt het gevoel niet begrepen te worden.
Je emmertje raakt vol en op een gegeven moment zet je de toon nog net wat scherper aan. Anderen schrikken hiervan en slaan soms zelfs in de verdediging.

Jij schiet hier weinig mee op en je bent radeloos omdat je boodschap nog steeds niet overgekomen is terwijl je nu meer energie steekt in het conflict wat ontstaan is dan in het probleem wat je wil oplossen...
Volgens mij begrijpt iedereen mij wel in een keer.. Maar als ook maar het geringste idee heb dat ze me maar voor 99% begrijpen blijf ik door en door en door gaan; ik ga dus altijd door.
Wordt er zelf behoorlijk moe van
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:44:03 #162
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123956113
Daar heb ik niet zo'n last van, ik controleer wel. Maar als ik dan, vooral per mail, het idee heb dat ze verkeerd zitten terwijl ik volgens mij duidelijk ben, dan ben ik de volgende keer korter af, derde ronde is dan een complete uiteenzetting. Als ze het dan niet snappen begrijp ik er ook geen flikker van.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123961884
Weer een paar enorm domme dingen gedaan de afgelopen weken, met vandaag het hoogtepunt... Ik moet echt die concerta en ritalin regelmatiger gaan slikken want zo loopt alles vast. :{
pi_123963447
Hoe maak je een studieplanning voor een blok/half jaar?

Waar/hoe begin je?
Wat schrijf je op?
Worry is a misuse of imagination
pi_123971505
Ik heb ADD, of ik ben zeer lui... 1 van de twee...
hallo
  dinsdag 12 maart 2013 @ 19:41:14 #166
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_123972206
Donderdag eindelijk een gesprek met studentenpsycholoog. Kijken of de klachten te wijten zijn aan ADD of aan iets compleet anders. Ik ben benieuwd.
Ondertussen ben ik ook bezig met een uitstelgedrag training, maar daar kan ik tot nu toe nog weinig mee.
Het officiėle liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_123978356
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:27 schreef Frootlup het volgende:
Ik heb ADD, of ik ben zeer lui... 1 van de twee...
ADD heeft NIETS met luiheid te maken.

Ga je eens eerst goed inlezen voor je zulke opmerkingen maakt!
Ik weet 't is geen excuus ik ben er zelf ook bij
Maar 'k heb ze niet in de hand die hersens van mij
:D
pi_123980705
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:19 schreef StormInATeacup het volgende:

[..]

ADD heeft NIETS met luiheid te maken.

Ga je eens eerst goed inlezen voor je zulke opmerkingen maakt!
Kan toch beide ;)!
Worry is a misuse of imagination
pi_123988087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:51 schreef Probability het volgende:

[..]

Kan toch beide ;)!
Zo is dat. Punt is dat je je met ADD niet meer kan veroorloven om lui te zijn, dan loopt alles in de soep.
Draai het om.
pi_123988261
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:59 schreef StormInATeacup het volgende:

Ik ben benieuwd of er hier meer ADHDers die een relatie (of vriendschap en dergelijke) hebben met iemand die ook een "pyschische aandoening" heeft? En hoe gaat dat samen?

(ritalin werkt weer, flinke lap tekst lol)
Ik heb behoorlijk wat psychologen in mijn vriendenkring, en ook aardig wat mensen met 'iets'. Ik weet niet of dat toeval is. En tja.. de dames die ik tegen het lijf loop hebben vaak ook wel wat. Denk toch dat ik me er wel voor interesseer en dat maakt de gesprekken ook interessanter. Merk vooral bij de psychologen dat ze het 'labeltjes-plakken' wel fijn vinden. Ach bij iedereen kan je wel iets vinden.
Draai het om.
  woensdag 13 maart 2013 @ 02:31:38 #171
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123992232
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:51 schreef Probability het volgende:

[..]

Kan toch beide ;)!
Het een kan het andere versterken, maar meer ook niet.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 13 maart 2013 @ 02:37:31 #172
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123992265
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 23:41 schreef Gizlijntje het volgende:
Merk vooral bij de psychologen dat ze het 'labeltjes-plakken' wel fijn vinden. Ach bij iedereen kan je wel iets vinden.
Behalve bij zichzelf, dan is het ineens eng :')

Collega van me is afgestudeerd psychologe maar heeft meer last van dr ADHD dan ik... Heeft geen label, ik wel.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  † In Memoriam † woensdag 13 maart 2013 @ 05:40:51 #173
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_123992587
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:59 schreef StormInATeacup het volgende:
En even iets heel anders,
Nog een positief bericht wat betreft omgaan met ADHD en relaties.
Mijn vriend heeft een lichte vorm van autisme. Zelf diagnose, hij krijgt hier geen hulp voor want hij heeft hier goed mee leren omgaan, door zijn hoge IQ merken anderen er eigenlijk vrij weinig van. In het begin had ik zo twijfels of dat wel goed zou gaan, een autist en een adhder, maar eigenlijk gaat het prima :D Hij heeft ietwat verminderde inlevingsvermogen, met als voordeel dat hij zich minder stoort aan mijn stemmingswisselingen. Ik heb als voordeel juist een groot inlevingsvermogen en ben verbaal heel erg sterk waardoor ik hem goed kan uitleggen waarom ik me zo voel of zo doe. Ook kan hij bepaalde zaken goed ordenen, zoals bij het boodschappen is hij heel systematisch, waar ik weer alle kanten op ren. Oftewel, wij vullen mekaar heel goed aan, wat ik teveel heb heeft hij te weinig en andersom. Ik kan me soms wel storen aan het feit dat hij soms korte obsessies heeft, bv de hele dag een game spelen, of ineens heel veel willen sporten. Maar dit kan ik dan ook aangeven. Wij hebben een whiteboard in de hal hangen waar wij sinds kort elke week een schema maken van wanneer we werken, hoelaat ik opsta (zodat hij mijn wekker kan zijn). Hij houd niet van mijn impulsieve dat-MOET-nu-gebeuren-acties dus als ik iets wil ondernemen schrijf ik dat op het bord zodat hij er rekening mee kan houden.

Ik ben benieuwd of er hier meer ADHDers die een relatie (of vriendschap en dergelijke) hebben met iemand die ook een "pyschische aandoening" heeft? En hoe gaat dat samen?

(ritalin werkt weer, flinke lap tekst lol)
Alleen maar, en fantastisch! Om een lang verhaal kort te houden. En ja, ook een hoog IQ.

[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 13-03-2013 05:46:51 (perfectionisme) ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † woensdag 13 maart 2013 @ 05:43:10 #174
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_123992589
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:27 schreef Frootlup het volgende:
Ik heb ADD, of ik ben zeer lui... 1 van de twee...
Alle 2?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † woensdag 13 maart 2013 @ 05:44:02 #175
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_123992590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:19 schreef StormInATeacup het volgende:

[..]

ADD heeft NIETS met luiheid te maken.

Ga je eens eerst goed inlezen voor je zulke opmerkingen maakt!
Hij zei "of " schatje...Snappiedevaut?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † woensdag 13 maart 2013 @ 05:45:15 #176
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_123992591
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:51 schreef Probability het volgende:

[..]

Kan toch beide ;)!
:s)
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † woensdag 13 maart 2013 @ 05:45:47 #177
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_123992592
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 02:31 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Het een kan het andere versterken, maar meer ook niet.
Bull....
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_123993007
Goedemorgen stuiterballen en dromers!
Er staat weer een dag school voor de boeg.
Ritalin erin, een voedzaam ontbijt brinta en gaan dan maar.
Géen zin, een hele dag stilzitten en mond dichthouden is zo vermoeiend. :o
Ik weet 't is geen excuus ik ben er zelf ook bij
Maar 'k heb ze niet in de hand die hersens van mij
:D
pi_123997155
ADD maakt je niet lui, maar het kan je zeker het gevoel geven dat je extreem lui bent als je niet weet dat je ADD hebt.
Ik had altijd zo een moeite om mezelf ergens toe aan te zetten dat ik op een dag de meest domme dingen niet gedaan kreeg, simpelweg omdat ik me er niet toe aan kon zetten om eraan te beginnen.
Daardoor voelde ik me waardeloos, een niksnut en vooral ook extreem lui.
Pas na m'n diagnose wist ik hoe het kwam en kon ik er iets(/meer) aan gaan doen.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_124000569
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:58 schreef Selyn het volgende:
ADD maakt je niet lui, maar het kan je zeker het gevoel geven dat je extreem lui bent als je niet weet dat je ADD hebt.
Ik had altijd zo een moeite om mezelf ergens toe aan te zetten dat ik op een dag de meest domme dingen niet gedaan kreeg, simpelweg omdat ik me er niet toe aan kon zetten om eraan te beginnen.
Daardoor voelde ik me waardeloos, een niksnut en vooral ook extreem lui.
Pas na m'n diagnose wist ik hoe het kwam en kon ik er iets(/meer) aan gaan doen.
Ik vind ADD ook meer een probleem met de motivatie dan het 'afgeleid' zijn zoals het tegenwoordig omschreven wordt. Ik word helemaal niet snel afgeleid namelijk. Ja ik droom wel is weg, en ja ik ben ook wel is afgeleid. Ik weet alleen wel zeker dat dit niet meer is vergeleken normale mensen.
Mijn verdomde probleem zit gewoon in het niet aan iets kunnen beginnen; geen motivatie op kunnen brengen. Ook als je dan ergens aan begonnen bent, er heel snel geen zin meer in hebben en dat je daarom maar wat anders gaat doen. Concentreren kan ik ook als de beste, tenzij de motivatie ontbreekt.
  woensdag 13 maart 2013 @ 13:21:50 #181
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_124002277
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:29 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik vind ADD ook meer een probleem met de motivatie dan het 'afgeleid' zijn zoals het tegenwoordig omschreven wordt. Ik word helemaal niet snel afgeleid namelijk. Ja ik droom wel is weg, en ja ik ben ook wel is afgeleid. Ik weet alleen wel zeker dat dit niet meer is vergeleken normale mensen.
Mijn verdomde probleem zit gewoon in het niet aan iets kunnen beginnen; geen motivatie op kunnen brengen. Ook als je dan ergens aan begonnen bent, er heel snel geen zin meer in hebben en dat je daarom maar wat anders gaat doen. Concentreren kan ik ook als de beste, tenzij de motivatie ontbreekt.

De concentratie is bij mij inderdaad ook niet echt het probleem (vroeger wel, wist pas rond mijn 15de dat ik het had. Ging toen voor de gein mijn rapport doornemen en ieder kwartaal staat er weer 'oLexie kan het heel erg goed, ze is een superslimme meid maar de hele tijd afgeleid. Volgend jaar geen plekje bij het raam' - 'oLexie haalt wel goede cijfers maar ze doet er helemaal niet voor, ze zit de hele tijd achterstevoren met de buurman te kletsen. - oLexie is continu afgeleid en totaal niet bij de les, de concentratie ontbreekt. - oLexie is een echte kletsmajoor, ze kan alles prima maar heeft totaal geen concentratie. - oLexie is niet geconcentreerd en gedraagt zich tegendraads. - oLexie kan prima leren maar zodra er maar een vlieg voorbijkomt is het helemaal weg. )

Ik begrijp echt NIET dat ze niet even met mijn ouders zijn gaan kletsen over een eventueel onderzoek ofzo. :')

Maargoed, motivaie en ergens aan beginnen dus.

Ik word zo ziek van de Ritalin dat ik wil stoppen, heb de afgelopen drie dagen ook niets genomen. Merk wel dat ik ontzettend moe ben en helemaal afgepeigerd nu. Acuut stoppen is alleen erg bij langdurig gebruik toch? Ik doe het pas een maand.
Bay of Plenty
pi_124005307
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:21 schreef oLexie het volgende:

[..]

De concentratie is bij mij inderdaad ook niet echt het probleem (vroeger wel, wist pas rond mijn 15de dat ik het had. Ging toen voor de gein mijn rapport doornemen en ieder kwartaal staat er weer 'oLexie kan het heel erg goed, ze is een superslimme meid maar de hele tijd afgeleid. Volgend jaar geen plekje bij het raam' - 'oLexie haalt wel goede cijfers maar ze doet er helemaal niet voor, ze zit de hele tijd achterstevoren met de buurman te kletsen. - oLexie is continu afgeleid en totaal niet bij de les, de concentratie ontbreekt. - oLexie is een echte kletsmajoor, ze kan alles prima maar heeft totaal geen concentratie. - oLexie is niet geconcentreerd en gedraagt zich tegendraads. - oLexie kan prima leren maar zodra er maar een vlieg voorbijkomt is het helemaal weg. )

Ik begrijp echt NIET dat ze niet even met mijn ouders zijn gaan kletsen over een eventueel onderzoek ofzo. :')

Maargoed, motivaie en ergens aan beginnen dus.

Ik word zo ziek van de Ritalin dat ik wil stoppen, heb de afgelopen drie dagen ook niets genomen. Merk wel dat ik ontzettend moe ben en helemaal afgepeigerd nu. Acuut stoppen is alleen erg bij langdurig gebruik toch? Ik doe het pas een maand.
Ook bij langdurig gebruik kan je gelijk stoppen. Heb anderhalf jaar ritalin / concerta / dex amfetamine gebruikt en ben nu zo'n 4 maanden gestopt. Ritalin werd ik na een tijd ook gek van en toen overgestapt op concerta en daarna op dex. Gebruik nu echter weer ritalin maar alleen op de dagen dat het niet lukt, als een junkie eigenlijk dus.
Reden dat ik min of meer helemaal gestopt ben is omdat ik in de weekenden nog wel is drugs (coke e.d.) gebruike en geen zin had om me doordeweeks nagenoeg hetzelfde te voelen. Ik voelde me echt een verslaafde door dat dagelijks gebruik en werd er zo langzamerhand een beetje (eigenlijk behoorlijk) depri van.
Nu is het gewoon -> kut dag? -> pilletje erin en gaan. Ik denk dat als ik zou gaan afstellen ik op een dosis zou uitkomen die naar mijn mening veel en veel te hoog zou worden. Geen zin om zo'n verslaafde zombie te worden dus dan maar zo.
pi_124007643
Ik ben door mijn ex regelmatig voor 'lui' uitgemaakt. Omdat ik vaak niets zat te doen, of taken bij voorbaat al niet wilde aannemen omdat ik wist dat ik ze niet zou doen/afmaken. Mijn huidige vriend weet daar beter mee om te gaan, die zegt gewoon 'hup NU doen, je bent blij als je het gedaan hebt en dan is het uit je hoofd'. Heeft ie een punt, maar die schop onder mn kont kan ik mezelf blijkbaar niet geven :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_124016295
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:58 schreef Selyn het volgende:
ADD maakt je niet lui, maar het kan je zeker het gevoel geven dat je extreem lui bent als je niet weet dat je ADD hebt.
Ik had altijd zo een moeite om mezelf ergens toe aan te zetten dat ik op een dag de meest domme dingen niet gedaan kreeg, simpelweg omdat ik me er niet toe aan kon zetten om eraan te beginnen.
Daardoor voelde ik me waardeloos, een niksnut en vooral ook extreem lui.
Pas na m'n diagnose wist ik hoe het kwam en kon ik er iets(/meer) aan gaan doen.
Da's de pest. Heb ook meer last gehad van hoe ik tegen mezelf aan keek dan van de ADD op zich.
Draai het om.
pi_124016337
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:36 schreef Chicolate het volgende:
Ik ben door mijn ex regelmatig voor 'lui' uitgemaakt. Omdat ik vaak niets zat te doen, of taken bij voorbaat al niet wilde aannemen omdat ik wist dat ik ze niet zou doen/afmaken. Mijn huidige vriend weet daar beter mee om te gaan, die zegt gewoon 'hup NU doen, je bent blij als je het gedaan hebt en dan is het uit je hoofd'. Heeft ie een punt, maar die schop onder mn kont kan ik mezelf blijkbaar niet geven :').
En dat hoeft dan ook niet altijd, het is in ieder geval al fijn als er iemand is die weet hoe je 'werkt'
Draai het om.
pi_124020559
Weer die concerta vergeten vandaag... Weer een dag totaal verkloot op school doordat ik geen klap uitvoerde... Kut! Haha, verder wel een lekker onbezorgd dagje gehad, lekker van hot naar her met m'n gedachten, ook wel weer eens leuk. :D Tevens kwam ik dit leuke plaatje tegen, vooral de onderste 2 dan in dit topic, vast heel herkenbaar voor sommigen hier, haha:

Dyscalculie lied
3 maal 3 is … ehhhh…… 6?
…7?..... 3? …..9? …..12?
Ieder zingt zijn eigen lied.
Als ik dit niet tellen kan
Dan zing ik lekker niet.

Dyslexie lied
Dire laam dire si ngeen.
Ieedr zgnit z’n egein leid.
Deir mala dier is neeng.
Ki sanp dti leidej niet!

Autisme lied
Drie maal drie is negen.
Ik zing hier m’n eigen lied.
Zing ik dan door alles heen,
Dan merk ik dat toch niet.

ODD lied
Drie maal drie is zeven.
Ik vind dit een heel stom lied.
Als je wilt dat ik dit zing,
Dan zing ik dit dus niet.

ADHD lied
DRIE MAAL DRIE IS NEEEEEEEEEEEGEEEEEEEEEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!
IEDER SCHREEUWT Z’N EIGEN LIED!!!!!!!!!!!!!
IK ZING DIT LIED WEL HONDERD KEER!!!!!!!!!!!!!!!
WANT STOPPEN KAN IK NIET!!!!!!!!!!!!!

ADD lied
Drie maal dr….., hé, een vogel!
Zingen? …..oh ja. Drie maal drie is negen.
Ieder….. Mooi weer buiten zeg!
Wat? Oh ja. Ieder zingt z’n eigen lied.
Drie maal….. eh. Wat deed ik hier ook al weer?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2013 20:11:10 ]
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 05:09:08 #187
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124037946
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:36 schreef Chicolate het volgende:
Ik ben door mijn ex regelmatig voor 'lui' uitgemaakt. Omdat ik vaak niets zat te doen, of taken bij voorbaat al niet wilde aannemen omdat ik wist dat ik ze niet zou doen/afmaken. Mijn huidige vriend weet daar beter mee om te gaan, die zegt gewoon 'hup NU doen, je bent blij als je het gedaan hebt en dan is het uit je hoofd'. Heeft ie een punt, maar die schop onder mn kont kan ik mezelf blijkbaar niet geven :').
Wil je jezelf overwinnen dan moet je jezelf genadeloos, KEIhard en oneindig wreed aanpakken, wattinnetje ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 14-03-2013 07:35:57 (perfectionisme) ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 05:10:16 #188
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124037949
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:01 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Da's de pest. Heb ook meer last gehad van hoe ik tegen mezelf aan keek dan van de ADD op zich.
Dankzij je psych. zeker? Of had je dat verwrongen zelfbeeld helemaal aan je zelf te danken VDV?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 05:10:46 #189
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124037950
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:02 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

En dat hoeft dan ook niet altijd, het is in ieder geval al fijn als er iemand is die weet hoe je 'werkt'
Al ben je het zelf maar.......... 8)7
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 05:13:45 #190
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124037954
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:10 schreef msacras het volgende:
Weer die concerta vergeten vandaag... Weer een dag totaal verkloot op school doordat ik geen klap uitvoerde... Kut! Haha, verder wel een lekker onbezorgd dagje gehad, lekker van hot naar her met m'n gedachten, ook wel weer eens leuk. :D Tevens kwam ik dit leuke plaatje tegen, vooral de onderste 2 dan in dit topic, vast heel herkenbaar voor sommigen hier, haha:

Dyscalculie lied
3 maal 3 is … ehhhh…… 6?
…7?..... 3? …..9? …..12?
Ieder zingt zijn eigen lied.
Als ik dit niet tellen kan
Dan zing ik lekker niet.

Dyslexie lied
Dire laam dire si ngeen.
Ieedr zgnit z’n egein leid.
Deir mala dier is neeng.
Ki sanp dti leidej niet!

Autisme lied
Drie maal drie is negen.
Ik zing hier m’n eigen lied.
Zing ik dan door alles heen,
Dan merk ik dat toch niet.

ODD lied
Drie maal drie is zeven.
Ik vind dit een heel stom lied.
Als je wilt dat ik dit zing,
Dan zing ik dit dus niet.

ADHD lied
DRIE MAAL DRIE IS NEEEEEEEEEEEGEEEEEEEEEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!
IEDER SCHREEUWT Z’N EIGEN LIED!!!!!!!!!!!!!
IK ZING DIT LIED WEL HONDERD KEER!!!!!!!!!!!!!!!
WANT STOPPEN KAN IK NIET!!!!!!!!!!!!!

ADD lied
Drie maal dr….., hé, een vogel!
Zingen? …..oh ja. Drie maal drie is negen.
Ieder….. Mooi weer buiten zeg!
Wat? Oh ja. Ieder zingt z’n eigen lied.
Drie maal….. eh. Wat deed ik hier ook al weer?
Hahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahha!!! 8)7 *O* :+ o|O O~) w/ :{w :7
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 05:24:02 #191
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124037957
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 05:13 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Hahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahha!!! 8)7 *O* :+ o|O O~) w/ :{w :7
So true!!!
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  donderdag 14 maart 2013 @ 05:28:44 #192
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124037961
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 05:24 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

So true!!!
Misschien al je reacties gewoon samenproppen in 1 bericht? :P

Verder, Diagnose pdd nos, maar met andere woorden ze weten het niet exact. Wel een tijd Medikinet gehad(Vrijwel hetzelfde als Ritalin) Dat had z'n positieve en negatieve effecten.
Touching from a distance ~
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 05:40:14 #193
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124037974
"Misschien al je reacties gewoon samenproppen in 1 bericht?"

Waar bemoei je je mee, wannaB Mod? (en dat je het allemaal goed bedoelt...Dat excuus komt me zo langzamerhand ( na 49jr) de strot uit!!!!!!!!! Gillend gek van dat gezanik wordt ik. Oprotten!!!. Kappa????
Braakmiddel.....
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  donderdag 14 maart 2013 @ 05:43:05 #194
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124037982
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 05:40 schreef Salmannassar het volgende:
"Misschien al je reacties gewoon samenproppen in 1 bericht?"

Waar bemoei je je mee, wannaB Mod? (en dat je het allemaal goed bedoelt...Dat excuus komt me zo langzamerhand ( na 49jr) de strot uit!!!!!!!!! Gillend gek van dat gezanik wordt ik. Oprotten!!!. Kappa????
Braakmiddel.....
Que? Volgens mij zit je nogal iets dwars ofzo.
Touching from a distance ~
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 05:49:25 #195
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124037998
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 05:43 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Que? Volgens mij zit je nogal iets dwars ofzo.
Ja, je ongesolliciteerde, goedbedoelde goede raad. Rot toch op, joh. Ben er IDD ABSOLUUT niet voor in de stemming, mea maxima culpa. JWT,Ik ben ook maar een Mens, vergeef me... :X :'( ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 14-03-2013 05:50:02 (stress) ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  donderdag 14 maart 2013 @ 05:50:08 #196
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124038001
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 05:49 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Ja, ja ongesolliciteerde, goedbedoelde goede raad. Rot toch op, joh. Ben er IDD ABSOLUUT niet voor in de stemming, mea maxima culpa. JWT,Ik ben ook maar een Mens, vergeef me... :X :'( ;)
Het is je vergeven.
Touching from a distance ~
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 05:51:06 #197
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124038003
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 05:50 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Het is je vergeven.
THX, buddy :D :)
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124038052
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 05:40 schreef Salmannassar het volgende:
"Misschien al je reacties gewoon samenproppen in 1 bericht?"

Waar bemoei je je mee, wannaB Mod? (en dat je het allemaal goed bedoelt...Dat excuus komt me zo langzamerhand ( na 49jr) de strot uit!!!!!!!!! Gillend gek van dat gezanik wordt ik. Oprotten!!!. Kappa????
Braakmiddel.....
49 jaar, ernstig geniaal en dan dit taalgebruik uitkramen. Begin er ineens weer in te geloven dat genialiteit en stupiditeit als een klokslag naast elkaar liggen. Of je hebt gewoon teveel drugs op, dat lijkt me eerder het geval.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  donderdag 14 maart 2013 @ 06:32:03 #199
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124038072
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 06:22 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

49 jaar, ernstig geniaal en dan dit taalgebruik uitkramen. Begin er ineens weer in te geloven dat genialiteit en stupiditeit als een klokslag naast elkaar liggen. Of je hebt gewoon teveel drugs op, dat lijkt me eerder het geval.
duhh. :P
Touching from a distance ~
pi_124038108
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 06:32 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

duhh. :P
hehe morgee, nog wakker of alweer wakker?
Wie dit leest is een lezer van dit.
  donderdag 14 maart 2013 @ 07:00:47 #201
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124038146
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 06:48 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

hehe morgee, nog wakker of alweer wakker?
Nog wakker, jij waarschijnlijk goed uitgeslapen. Naja, geslapen. :P
Touching from a distance ~
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 07:05:08 #202
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124038155
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 06:22 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

49 jaar, ernstig geniaal en dan dit taalgebruik uitkramen. Begin er ineens weer in te geloven dat genialiteit en stupiditeit als een klokslag naast elkaar liggen. Of je hebt gewoon teveel drugs op, dat lijkt me eerder het geval.
Wat je zegt bevat een kern van waarheid, IDD, mea maxima culpa, vriend b4kl4p. It takes 1 2 know 1, as usual, what else.??????????? }) / O~) Maar het is niet meer dan een fata morgana, een zog. pipe-dream..Ik ben geboren met 10K X in mijn maagje. Ik val buiten iedere definitie. Alleen superlatieven doen mij recht dus kietel me met een veer en make me (finally) smile, plz? Help deze 'replica' de dag door.........My sweet bladerunner. Semper Fi?

[ Bericht 9% gewijzigd door Salmannassar op 14-03-2013 07:10:38 (perfectionisme) ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124038190
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 07:00 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Nog wakker, jij waarschijnlijk goed uitgeslapen. Naja, geslapen. :P
hehe nou valt wat tegen, 6 uurtjes gepakt maar kan wel wat meer gebruiken gezien de terugval van afgelopen weekend. Maar sinds ik 5mg melatonine gebruik kan ik daadwerkelijk naar bed wanneer ik wil. Godzijdank. ^O^
Wie dit leest is een lezer van dit.
  donderdag 14 maart 2013 @ 07:29:20 #204
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124038250
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 07:13 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

hehe nou valt wat tegen, 6 uurtjes gepakt maar kan wel wat meer gebruiken gezien de terugval van afgelopen weekend. Maar sinds ik 5mg melatonine gebruik kan ik daadwerkelijk naar bed wanneer ik wil. Godzijdank. ^O^
Nice, Heb zelf een aantal jaar geleden een aantal maanden 15mg melatonine per dag genomen. Bij mij werkte het helaas averechts. Maar mooi dat het voor jou wel werkt,
Touching from a distance ~
pi_124038258
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 07:29 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Nice, Heb zelf een aantal jaar geleden een aantal maanden 15mg melatonine per dag genomen. Bij mij werkte het helaas averechts. Maar mooi dat het voor jou wel werkt,
Oei jammer man, hoor het wel vaker dat het niet tot nauwelijks werkt bij mensen. Hoe doe je dat nu dan? Want slapen is echt de basis, ben paar maanden terug een week wakker geweest. ik wist niet meer waar ik het zoeken moest.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  donderdag 14 maart 2013 @ 07:42:54 #206
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124038347
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 07:30 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Oei jammer man, hoor het wel vaker dat het niet tot nauwelijks werkt bij mensen. Hoe doe je dat nu dan? Want slapen is echt de basis, ben paar maanden terug een week wakker geweest. ik wist niet meer waar ik het zoeken moest.
In het verleden ook wel aantal keer 5 tot 6 dagen wakker geweest toen ik nog aan de speed zat. Behalve extreme concentratieverlies had ik verder niet bepaald last van andere dingen. Nu heb ik Temazepam om in te slapen maar werkt niet bepaald. Dus slechte nachtrust af en toe, maar wanneer niet onder invloed niet zo extreem lang wakker dan wanneer ik speed had gebruikt. :)
Touching from a distance ~
pi_124038648
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 07:42 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

In het verleden ook wel aantal keer 5 tot 6 dagen wakker geweest toen ik nog aan de speed zat. Behalve extreme concentratieverlies had ik verder niet bepaald last van andere dingen. Nu heb ik Temazepam om in te slapen maar werkt niet bepaald. Dus slechte nachtrust af en toe, maar wanneer niet onder invloed niet zo extreem lang wakker dan wanneer ik speed had gebruikt. :)
Als je ADHD hebt zou je daar juist chill van moeten worden toch?

Ik kan "altijd" prima slapen op speed/xtc/pillen maar daar ben ik geloof ik een uitzondering in.
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 14 maart 2013 @ 08:19:42 #208
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124038692
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:15 schreef Probability het volgende:

[..]

Als je ADHD hebt zou je daar juist chill van moeten worden toch?

Ik kan "altijd" prima slapen op speed/xtc/pillen maar daar ben ik geloof ik een uitzondering in.
Ritalin/Speed zou dat meer relaxed moeten maken, maar wanneer je hoge doseringen ervan inneemt wordt iedereen actief erdoor.
Touching from a distance ~
pi_124038807
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:19 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Ritalin/Speed zou dat meer relaxed moeten maken, maar wanneer je hoge doseringen ervan inneemt wordt iedereen actief erdoor.
Ah zo. Maar ben er sowieso niet zo van, heb het 'wel eens' gedaan.
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 14 maart 2013 @ 08:34:20 #210
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124038830
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:31 schreef Probability het volgende:

[..]

Ah zo. Maar ben er sowieso niet zo van, heb het 'wel eens' gedaan.
Een keer proberen kan weinig kwaad ja. Maar voor dagelijks gebruik(In hoge doseringen) niet bepaald aan te raden nee.
Touching from a distance ~
pi_124038962
Vandaag weer naar de psychiater. Ik weet niet zo goed wat ik nou van de nieuwe dosering moet denken. Het idee dat de rebound minder wordt als je op tijd een nieuwe dosis inneemt is leuk, maar ik vergeet die tweede dosis altijd of heb geen tijd om het in te nemen (kan niet zomaar bij mn werk weglopen). En volgens vriendlief ben ik wat 'moeilijker' de laatste tijd, als het spul is uitgewerkt. Alleen andere middelen vergoedt mijn verzekering niet :(.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 14 maart 2013 @ 08:52:43 #212
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124039002
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:47 schreef Chicolate het volgende:
Vandaag weer naar de psychiater. Ik weet niet zo goed wat ik nou van de nieuwe dosering moet denken. Het idee dat de rebound minder wordt als je op tijd een nieuwe dosis inneemt is leuk, maar ik vergeet die tweede dosis altijd of heb geen tijd om het in te nemen (kan niet zomaar bij mn werk weglopen). En volgens vriendlief ben ik wat 'moeilijker' de laatste tijd, als het spul is uitgewerkt. Alleen andere middelen vergoedt mijn verzekering niet :(.
Ritalin of Concerta?
Touching from a distance ~
pi_124039243
-oeps, dubbel-

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2013 09:08:35 ]
pi_124039251
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:58 schreef Selyn het volgende:
ADD maakt je niet lui, maar het kan je zeker het gevoel geven dat je extreem lui bent als je niet weet dat je ADD hebt.
Ik had altijd zo een moeite om mezelf ergens toe aan te zetten dat ik op een dag de meest domme dingen niet gedaan kreeg, simpelweg omdat ik me er niet toe aan kon zetten om eraan te beginnen.
Daardoor voelde ik me waardeloos, een niksnut en vooral ook extreem lui.
Pas na m'n diagnose wist ik hoe het kwam en kon ik er iets(/meer) aan gaan doen.
Dit is nou excact mijn levensverhaal. Altijd maar te horen gekregen dat ik lui was, en toen ben ik er zelf ook maar in gaan geloven. Nu weet ik dat het een reden heeft, dat scheelt al.

OT ben ik mn concerta wéér vergeten in te nemen vandaag, maar ik heb er ook niet zo'n zin in moet ik bekennen...
pi_124039268
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:52 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Ritalin of Concerta?
Dit klinkt als ritalin, concerta werkt over het algemeen een uurtje of 12 dus het is ook niet nodig om een tweede dosis van in te nemen meestal.
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:11:06 #216
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124039297
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:09 schreef msacras het volgende:

[..]

Dit klinkt als ritalin, concerta werkt over het algemeen een uurtje of 12 dus het is ook niet nodig om een tweede dosis van in te nemen meestal.
Klopt, maar Ritalin moet meestal dan weer 3 keer per dag worden ingenomen vandaar dat ik het vroeg. ;)
Touching from a distance ~
pi_124039351
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:11 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Klopt, maar Ritalin moet meestal dan weer 3 keer per dag worden ingenomen vandaar dat ik het vroeg. ;)
Ja dat verschilt inderdaad, hangt er maar net vanaf hoe lang je het nodig hebt. Tevens zou het ook nog medikinet of dex kunnen zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. :9

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2013 09:15:13 ]
pi_124039359
Rebound van Ritalin is kut. Kan een mens echt labiel maken. Mijn verzekering vergoedt ook niets anders.

Het lijkt ook niet altijd te werken. Ben zelf gestopt het geregeld te nemen. Teveel gedoe door die rebound als ik het een keer vergeet of niet uitkomt (vlak voor het sporten bv).
pi_124039391
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:15 schreef NomanIW het volgende:
Rebound van Ritalin is kut. Kan een mens echt labiel maken. Mijn verzekering vergoedt ook niets anders.

Het lijkt ook niet altijd te werken. Ben zelf gestopt het geregeld te nemen. Teveel gedoe door die rebound als ik het een keer vergeet of niet uitkomt (vlak voor het sporten bv).
Precies, ik werd ook altijd erg naar van de rebound van ritalin. Gaat met concerta een stuk beter, maar die pillen zijn peperduur. Nu wordt het nog door m'n ouders betaald maar zodra ik 18 ben is dat een heel ander verhaal... Oei.
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:16:59 #220
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124039401
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:14 schreef msacras het volgende:

[..]

Ja dat verschilt inderdaad, hangt er maar net vanaf hoe lang je het nodig hebt. Tevens zou het ook nog medikinet of dex kunnen zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. :9
Medikinet heb ik wel een tijdje gehad, volgens mijn psychiater toendertijd iets sterker dan Ritalin, maar weet niet of dat klopt. Zal weinig verschil maken.
Touching from a distance ~
pi_124039428
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:16 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Medikinet heb ik wel een tijdje gehad, volgens mijn psychiater toendertijd iets sterker dan Ritalin, maar weet niet of dat klopt. Zal weinig verschil maken.
Het is me ooit allemaal uitgelegd, maar ik weet het allemaal niet meer. Ik weet dat er vooral een verschil zit tussen hoe lang ze werken.
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:19:39 #222
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124039446
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 05:10 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Dankzij je psych. zeker? Of had je dat verwrongen zelfbeeld helemaal aan je zelf te danken VDV?
Veel AD(H)D'ers hebben een laag zelfbeeld...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:21:41 #223
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124039481
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:18 schreef msacras het volgende:

[..]

Het is me ooit allemaal uitgelegd, maar ik weet het allemaal niet meer. Ik weet dat er vooral een verschil zit tussen hoe lang ze werken.
Tussen concerta en Ritalin ja, maar Medikinet etc is volgens mij bijna hetzelfde als Ritalin maar onder een andere merknaam.
Touching from a distance ~
pi_124039527
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:16 schreef msacras het volgende:

[..]

Precies, ik werd ook altijd erg naar van de rebound van ritalin. Gaat met concerta een stuk beter, maar die pillen zijn peperduur. Nu wordt het nog door m'n ouders betaald maar zodra ik 18 ben is dat een heel ander verhaal... Oei.
Ach... Die pillen verliezen hun werking op den duur toch...

quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:19 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Veel AD(H)D'ers hebben een laag zelfbeeld...
En er dan op je 30e achter komen dat je eigenlijk een onmogelijke perfectionist bent ook nog :')
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 09:27:13 #225
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124039575
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:47 schreef Chicolate het volgende:
Vandaag weer naar de psychiater. Ik weet niet zo goed wat ik nou van de nieuwe dosering moet denken. Het idee dat de rebound minder wordt als je op tijd een nieuwe dosis inneemt is leuk, maar ik vergeet die tweede dosis altijd of heb geen tijd om het in te nemen (kan niet zomaar bij mn werk weglopen). En volgens vriendlief ben ik wat 'moeilijker' de laatste tijd, als het spul is uitgewerkt. Alleen andere middelen vergoedt mijn verzekering niet :(.
"Ik heb geen tijd om mijn pillen in te nemen"?? Huh? Oh,ik snap hem.....hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahaahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha @infinitum. Wat een giller!!! Oh, what a tangled web we weave, once we practice 2 decieve.....................Succes met je therapie, schatje :P :) ;) ADDALLTHEWAY?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:35:27 #226
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124039771
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:25 schreef NomanIW het volgende:
En er dan op je 30e achter komen dat je eigenlijk een onmogelijke perfectionist bent ook nog :')
Als je met perfectionisme bedoeld dat je de verwachting hebt dat alles in een keer goed moet gaan dan is dat ook wel een kenmerkje...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 09:50:04 #227
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124040099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 07:51 schreef StormInATeacup het volgende:
Goedemorgen stuiterballen en dromers!
Er staat weer een dag school voor de boeg.
Ritalin erin, een voedzaam ontbijt brinta en gaan dan maar.
Géen zin, een hele dag stilzitten en mond dichthouden is zo vermoeiend. :o
UltraADHD AA
Miss DiagnosejobplasticsurgeongeneralordercancelledmayBnot!dūh?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124040172
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:27 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

"Ik heb geen tijd om mijn pillen in te nemen"?? Huh? Oh,ik snap hem.....hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahaahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha @infinitum. Wat een giller!!! Oh, what a tangled web we weave, once we practice 2 decieve.....................Succes met je therapie, schatje :P :) ;) ADDALLTHEWAY?
Pilletje vergeten in te nemen? :*
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:53:41 #229
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124040185
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

UltraADHD AA
Miss DiagnosejobplasticsurgeongeneralordercancelledmayBnot!dūh?
Nog steeds dronken?
Touching from a distance ~
pi_124040492
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef Salmannassar het volgende:
Miss Diagnosejobplastics
Mijn god wat ben ik blij dat ik jouw kater niet hoef te voelen ;)
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_124040537
Overigens even wat info van mijn kant. Gisteren weer een behandeling gestart bij een psychiater. Er gaat een ADHD test en een hoogbegaafdheids onderzoek plaatsvinden waarschijnlijk.

Adhd vermoed ik niet, en ik ben niet dom maar wat kan zo'n onderzoek mij brengen. Dan krijg je een papiertje waarop staat dat je hoogbegaafd bent :') Kost me ook nog eens zo'n 1500 euro.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 10:12:19 #232
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124040608
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:58 schreef Selyn het volgende:
ADD maakt je niet lui, maar het kan je zeker het gevoel geven dat je extreem lui bent als je niet weet dat je ADD hebt.
Ik had altijd zo een moeite om mezelf ergens toe aan te zetten dat ik op een dag de meest domme dingen niet gedaan kreeg, simpelweg omdat ik me er niet toe aan kon zetten om eraan te beginnen.
Daardoor voelde ik me waardeloos, een niksnut en vooral ook extreem lui.
Pas na m'n diagnose wist ik hoe het kwam en kon ik er iets(/meer) aan gaan doen.
Je kwam erachter hoe je zo kon zijn als je wilt zijn en anderen daarmee dwingt zich aan jou aan te passen. Vleugje borderline, liefje?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 10:21:54 #233
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124040820
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 06:22 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

49 jaar, ernstig geniaal en dan dit taalgebruik uitkramen. Begin er ineens weer in te geloven dat genialiteit en stupiditeit als een klokslag naast elkaar liggen. Of je hebt gewoon teveel drugs op, dat lijkt me eerder het geval.
Stel geen dropluldiagnosenewbnumbnuts. Ben broodje nuchter, drankorgel?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124040833
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:21 schreef Salmannassar het volgende:
Ben broodje nuchter, drankorgel?
Je hebt hier vanmorgen ook al op gereageerd...
Wie dit leest is een lezer van dit.
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 10:24:46 #235
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124040891
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:19 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Veel AD(H)D'ers hebben een laag zelfbeeld...
Ben ultranarcist en probleemloos per definitie the virus is the cure
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:25:00 #236
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124040899
Worst bakken, soep koken, was draaien en dat alles voor mijn eerste koffie...

Wat is er aan de hand met me?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 10:27:15 #237
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124040972
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:35 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Als je met perfectionisme bedoeld dat je de verwachting hebt dat alles in een keer goed moet gaan dan is dat ook wel een kenmerkje...
Dat wordt altijd bedoelt, per definitie, met perfectionistisch, SkullShitter :Y :X }:| :r :) ;) 8)7 }) *O* :? *; o|O
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:28:00 #238
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124040998
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:27 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Dat wordt altijd bedoelt, per definitie, met perfectionistisch, SkullShitter :Y :X }:| :r :) ;) 8)7 }) *O* :? *; o|O
Meestal wordt ermee bedoeld dat dingen tot een onmogelijke afwerking klaar moeten zijn, vaak gekoppeld aan hardnekkige faalangst.

Vind ik een iets andere insteek ;)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:28:53 #239
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_124041028
mijn studentenpsycholoog ziet geen AD(H)D in mij.
Zover ik begreep en kon interpreteren vindt ze dat veel te wijden is aan mijn onrustige puberteit en ben ik gewoon een chaotisch persoon met een korte concentratieboog.
Het officiėle liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 10:29:23 #240
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124041045
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:22 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Je hebt hier vanmorgen ook al op gereageerd...
So?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 10:30:56 #241
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124041099
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:28 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Meestal wordt ermee bedoeld dat dingen tot een onmogelijke afwerking klaar moeten zijn, vaak gekoppeld aan hardnekkige faalangst.

Vind ik een iets andere insteek ;)
Zolang je dat beseft ben je onaantastbaar IMHO ^O^ _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Salmannassar op 14-03-2013 10:44:08 (perfectionisme) ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124041255
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:29 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

So?
Ik dacht je er maar even aan te herinneren.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:38:00 #243
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124041287
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 06:22 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

49 jaar, ernstig geniaal en dan dit taalgebruik uitkramen. Begin er ineens weer in te geloven dat genialiteit en stupiditeit als een klokslag naast elkaar liggen. Of je hebt gewoon teveel drugs op, dat lijkt me eerder het geval.
Of gevalletje meestal onderprikkeld zijn, frustraties opkroppen ipv te hanteren en hier een uitlaatklep vinden.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 05:40 schreef Salmannassar het volgende:
"Misschien al je reacties gewoon samenproppen in 1 bericht?"

Waar bemoei je je mee, wannaB Mod? (en dat je het allemaal goed bedoelt...Dat excuus komt me zo langzamerhand ( na 49jr) de strot uit!!!!!!!!! Gillend gek van dat gezanik wordt ik. Oprotten!!!. Kappa????
Braakmiddel.....
Maar het IS wel onoverzichtelijk en irritant. Spelregels maken het voor iedereen makkelijker, beetje knippen en plakken doet wonderen ;)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:38:45 #244
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124041314
salm nog steeds niet gekalmeerd?
Touching from a distance ~
pi_124041331
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:38 schreef Skull-splitter het volgende:
Of gevalletje meestal onderprikkeld zijn, frustraties opkroppen ipv te hanteren en hier een uitlaatklep vinden.
Schrijf dan een boek waarin je de rest van de wereld de zin van het leven uitlegt. Hebben we nog wat aan die onderprikkelbaarheid. :P
Wie dit leest is een lezer van dit.
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:40:54 #246
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124041374
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:39 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Schrijf dan een boek waarin je de rest van de wereld de zin van het leven uitlegt. Hebben we nog wat aan die onderprikkelbaarheid. :P
Sowieso handig om je frustraties en wensen op tekst te zetten als je het even niet meer trekt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_124041421
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:40 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Sowieso handig om je frustraties en wensen op tekst te zetten als je het even niet meer trekt.
Klopt, ben zelf alleen niet zo'n schrijver. En vind het moeilijk om terug te lezen hoe ik me toen voelde. Iets van schaamte komt er dan ofzo. :P Maar goed het helpt voor veel mensen.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:42:23 #248
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124041437
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:39 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Schrijf dan een boek waarin je de rest van de wereld de zin van het leven uitlegt. Hebben we nog wat aan die onderprikkelbaarheid. :P
Een tijd geleden had ik de zin van het leven ontdekt. Maar tijdje niet meer over nagedacht en ben het weer vergeten nu. :P
Touching from a distance ~
pi_124041487
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:42 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Een tijd geleden had ik de zin van het leven ontdekt. Maar tijdje niet meer over nagedacht en ben het weer vergeten nu. :P
Super zonde, je had de kers op de mensheidtaart gevonden. De heilige graal. :P Maar ken helaas het gevoel haha.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_124041495
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:35 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Als je met perfectionisme bedoeld dat je de verwachting hebt dat alles in een keer goed moet gaan dan is dat ook wel een kenmerkje...
Nee ik bedoel echt onrealistische verwachtingen van eigen werk. Als amateur het werk van een professional visualiseren, plus een beetje extra genialiteit... En op een dag doorkrijgen dat je daardoor keihard bent in je oordeel over je eigen goede werk, en er niet meer achter kunt staan...

Verlammend perfectionisme.
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:45:26 #251
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124041538
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:43 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Super zonde, je had de kers op de mensheidtaart gevonden. De heilige graal. :P Maar ken helaas het gevoel haha.
joah ik had het jou dan nog willen laten weten, maar ik ben zo verbitterd dat ik verder aan niemand andes verteld zou hebben. :P
Touching from a distance ~
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:45:42 #252
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124041544
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:42 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Klopt, ben zelf alleen niet zo'n schrijver. En vind het moeilijk om terug te lezen hoe ik me toen voelde. Iets van schaamte komt er dan ofzo. :P Maar goed het helpt voor veel mensen.
In mijn vorige relatie een keer echt tegen het randje van gekte aan gezeten, paar dagen naar ouders gegaan om voor mezelf op een rijtje te zetten wat ik nou wilde, toenmalige partner daarna emotioneel verteld wat ik had opgeschreven en aan haar gevraagd hetzelfde te doen om te zorgen dat we niet dezelfde fouten zouden maken.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:48:10 #253
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124041655
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Nee ik bedoel echt onrealistische verwachtingen van eigen werk. Als amateur het werk van een professional visualiseren, plus een beetje extra genialiteit... En op een dag doorkrijgen dat je daardoor keihard bent in je oordeel over je eigen goede werk, en er niet meer achter kunt staan...

Verlammend perfectionisme.
Volgens mij bedoelen we dan wel hetzelfde alleen anders geformuleerd ;) Ik ben best creatief maar ik krijg mijn tekeningen en sculpturen (nog) niet op hetzelfde niveau als ik zou willen, maar ik weet anno 29 jaar oud wel dat het onrealistisch is dat in 1x te verwachten.

Wel fijn om te zien dat de bassist van Krezip nog steeds tekent en met veel talent, maar dat ik hem vroeger qua tekenen op handen droeg en nu kijk met een blik van "dat kan ik ook" of "dat kan ik beter"

Leven is werken.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_124041797
met
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:48 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelen we dan wel hetzelfde alleen anders geformuleerd ;) Ik ben best creatief maar ik krijg mijn tekeningen en sculpturen (nog) niet op hetzelfde niveau als ik zou willen, maar ik weet anno 29 jaar oud wel dat het onrealistisch is dat in 1x te verwachten.

Wel fijn om te zien dat de bassist van Krezip nog steeds tekent en met veel talent, maar dat ik hem vroeger qua tekenen op handen droeg en nu kijk met een blik van "dat kan ik ook" of "dat kan ik beter"

Leven is werken.
Ik geloof dat ik ook best creatief ben. Alleen een ongeleid projectiel... Tel daar mn geestelijke staat bij op en ik ben zakje diamanten op de bodem van een beerput.
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:54:50 #255
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124041864
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:52 schreef NomanIW het volgende:
met

[..]

Ik geloof dat ik ook best creatief ben. Alleen een ongeleid projectiel... Tel daar mn geestelijke staat bij op en ik ben zakje diamanten op de bodem van een beerput.
quote van de dag :D
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_124042788
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:01 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Je bedoelt lachgas (StikstofDioxyde) NO2. Loser! SS.
Als we dan toch vervelend gaan doen wil ik je erop wijzen dat lachgas N2O is, dat je dioxide niet zo schrijft en dat de inert-heid van een gas niet persé betekent dat het geen kwaad kan om het in te ademen (probeer argon eens. Is zwaarder dan lucht, blijft in je longen hangen, verdringt zuurstof en tadaaa je valt dood neer).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_124042791
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:01 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Je bedoelt lachgas (StikstofDioxyde) NO2. Loser! SS.
Zou je nou dat offensieve agressieve gedoe gewoon even achterwege kunnen laten. Je bent niet stoer, je hoeft je als het goed is ook niet zo uit te laten als je zo ongelooflijk slim bent.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:42:27 #258
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124043438
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:23 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Als we dan toch vervelend gaan doen wil ik je erop wijzen dat lachgas N2O is, dat je dioxide niet zo schrijft en dat de inert-heid van een gas niet persé betekent dat het geen kwaad kan om het in te ademen (probeer argon eens. Is zwaarder dan lucht, blijft in je longen hangen, verdringt zuurstof en tadaaa je valt dood neer).
All your arguments argon.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_124044752
ok dan.... :')
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_124052173
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:42 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

All your arguments argon.
:')

Kunnen alle 50+ers nu het topic verlaten? Dank.
Worry is a misuse of imagination
pi_124064410
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:01 schreef Purplesparks het volgende:
add ? nee, Naja niet helemaal zeker. Enne flikker? Alleen soms.
:)
Draai het om.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 12:01:44 #262
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124086226
Bhuuuuuuuuuuuutt dag.

De laatste dagen erg druk op werk, zelfs geen rust in pauze dus maar doorwerken. Vandaag nog een flinke dag doorbuffelen maar ik vraag me soms af hoe anderen dat voor elkaar krijgen, veel schriftelijk werk doen met een handvol bewoners continu om je heen...

Had me voorgenomen om op tijd van vriendin naar huis te gaan om de boel eens flink af te stoffen en nu heb ik nog maar een uurtje en heb ik er eigenlijk geen fuck zin in.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  † In Memoriam † vrijdag 15 maart 2013 @ 13:08:48 #263
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124088683
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:01 schreef Skull-splitter het volgende:
Bhuuuuuuuuuuuutt dag.

De laatste dagen erg druk op werk, zelfs geen rust in pauze dus maar doorwerken. Vandaag nog een flinke dag doorbuffelen maar ik vraag me soms af hoe anderen dat voor elkaar krijgen, veel schriftelijk werk doen met een handvol bewoners continu om je heen...

Had me voorgenomen om op tijd van vriendin naar huis te gaan om de boel eens flink af te stoffen en nu heb ik nog maar een uurtje en heb ik er eigenlijk geen fuck zin in.
SS rulez ! Hij praat tenminste geen poep zoals het andere hooggeėrd publiek/plebs.. _O_
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  vrijdag 15 maart 2013 @ 13:17:11 #264
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124089011
doe ff normal salman... je zit weer bagger te produceren naar users toe die daar helemaal geen behoefte aan hebben...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † vrijdag 15 maart 2013 @ 13:35:36 #265
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124089684
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:17 schreef Re het volgende:
doe ff normal salman... je zit weer bagger te produceren naar users toe die daar helemaal geen behoefte aan hebben...
'Helaas' ben ik genoodzaakt je gelijk te geven. Het is 100% bagger. Elke logica ontbreekt eraan en ik ben danwel gestoord danwel dom.
The story of my life, Surrounded by morons..... :'( _O- 8)7 }) c_/ *O*
:W :W
Longstoryshort Ja, Mr. Re God V/D Telec :? mhemel
Ich werde meine maul halten... _O_
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124089746
:') !
-weg-
pi_124090315
Het is voor mij ook weer zo'n dag dat ik (bijna) niks gedaan krijg. Echt waardeloos. Gelukkig is het de eerste vrijdag van de week. Neem me voor wat werk mee naar huis te nemen voor het weekend. Maar de ervaring is dat er dan ook weinig van komt. Toch maar doen en proberen door te zetten.
Religie is een mentale ziekte.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 14:02:34 #268
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124090669
Hier ook, veel te laat thuis en daardoor al compleet zoek...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  † In Memoriam † vrijdag 15 maart 2013 @ 14:59:27 #269
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124092739
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:53 schreef Tommelaer het volgende:
Het is voor mij ook weer zo'n dag dat ik (bijna) niks gedaan krijg. Echt waardeloos. Gelukkig is het de eerste vrijdag van de week. Neem me voor wat werk mee naar huis te nemen voor het weekend. Maar de ervaring is dat er dan ook weinig van komt. Toch maar doen en proberen door te zetten.
Zet hem op! Ik geloof dat je het kan, weet dat je het kan.
Nou jullie nog..
"Een Mens lijdt het meest aan het leed dat hij vreest" JWT YOLO!!! WJW 8-)
:W 8)7

[ Bericht 4% gewijzigd door Salmannassar op 15-03-2013 15:01:11 (perfectionisme) ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124108561
Volgende week aan de slag met een nieuwe functie.. heb er super veel zin in. Het is maar voor anderhalf jaar, En dat is vaak ook precies het moment waarop mijn enthousiasme weer over gaat in verveeltheid. (ofzo)
pi_124112501
Hee er zijn Posts weg..
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 15 maart 2013 @ 23:18:38 #272
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124114806
Wat een ontzettend kutdag.

Vanaf moment van vertrek thuis weer vertraging, slechte aansluitingen, drukte op werk van begin tot eind, collega's die de benen nemen vanwege een privesituatie, je eigen taken niet eens kunnen doen omdat je domweg daar geen prioriteit aan kśnt geven...

Vriendin pissig omdat ik niet tussendoor uit kon leggen omdat ik zo belachelijk druk was.

Ik trek het even slecht.

Nu nog een lang stuk naar huis fietsen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_124128485
Worry is a misuse of imagination
  zaterdag 16 maart 2013 @ 21:39:15 #274
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_124143753
Van zaterdag tot en met maandag lekker helemaal plichtvrij, was ik behoorlijk aan toe.

School :r werk :r alle andere dingen die verplicht zijn :r slapen O+
Bay of Plenty
  † In Memoriam † zondag 17 maart 2013 @ 08:16:54 #275
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124154662
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:39 schreef oLexie het volgende:
Van zaterdag tot en met maandag lekker helemaal plichtvrij, was ik behoorlijk aan toe.

School :r werk :r alle andere dingen die verplicht zijn :r slapen O+
Maar wanneer krijg ik nou eens 'rust'?. Kan iemand mij dat vertellen?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124155258
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:39 schreef oLexie het volgende:
Van zaterdag tot en met maandag lekker helemaal plichtvrij, was ik behoorlijk aan toe.

School :r werk :r alle andere dingen die verplicht zijn :r slapen O+
Dat was ook mijn plan.. Maar heb opeens allemaal verplichtingen ;(

Heb wel zaterdag vanaf 20.00 geslapen was ik wel aan toe :9
Worry is a misuse of imagination
pi_124179896
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:39 schreef Paralogicus het volgende:

[..]

Boeien.......... :?
Ik spreek je nog wel weer als je een druk leven hebt met veel verplichtingen ;)
Worry is a misuse of imagination
pi_124180396
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:00 schreef Paralogicus het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Maar nooit tijdgebrek. (Perfecte planning is de kicksaus, schatje)
Gefeliciteerd. Ik kan niet goed plannen.
Worry is a misuse of imagination
pi_124185938
Oh en voor de mensen die in Amsterdam wonen: http://www.amsterdam.nl/w(...)ompensatie-2e-lijns/
Worry is a misuse of imagination
pi_124186292
Plannen is geen probleem. Mezelf herinneren aan m'n planning, dįt blijkt vaak het probleem.
pi_124194893
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:06 schreef Paralogicus het volgende:

[..]

Daar zijn PDA's voor, hé?
Pda? In welk tijdperk leef je? En dit is een ADHD draadje. Goed plannen is erg lastig.
Ik weet 't is geen excuus ik ben er zelf ook bij
Maar 'k heb ze niet in de hand die hersens van mij
:D
pi_124194918
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 08:16 schreef StormInATeacup het volgende:

[..]

Pda? In welk tijdperk leef je? En dit is een ADHD draadje. Goed plannen is erg lastig.
Over 2 dagen (weer) intake.... Spannend. En dan hopelijk leren plannen.
Worry is a misuse of imagination
  maandag 18 maart 2013 @ 08:27:42 #283
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124194979
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:06 schreef Paralogicus het volgende:

[..]

Daar zijn PDA's voor, hé?
Ga es gewoon weg als je alleen kunt rellen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_124201120
Nou, ondanks de onmogelijke bijwerkingen met ritalin (rebound, hoofdpijn, moodswings) gaan we dus toch maar niet concerta proberen omdat het te duur is. Dat spul heeft een eigen bijdrage die hoger ligt dan 10% van mijn jaarinkomen :'). CFH weet echt niet waar ze het over hebben, lijkt het :{

Voor de geneesmiddelen Concerta en Strattera (veel gebruikt bij de behandeling van ADHD) betaalt u een eigen bijdrage. De reden hiervoor is dat deze geneesmiddelen in het GVS in dezelfde groep staan als het goedkopere middel methylfenidaat (Ritalin). De Commissie Farmaceutische Hulp (CFH) heeft geconcludeerd dat er geen relevante verschillen zijn tussen Concerta, Strattera en Ritalin.
http://www.rijksoverheid.(...)rijg-ik-vergoed.html
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_124204221
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:19 schreef Chicolate het volgende:
Nou, ondanks de onmogelijke bijwerkingen met ritalin (rebound, hoofdpijn, moodswings) gaan we dus toch maar niet concerta proberen omdat het te duur is. Dat spul heeft een eigen bijdrage die hoger ligt dan 10% van mijn jaarinkomen :'). CFH weet echt niet waar ze het over hebben, lijkt het :{

Voor de geneesmiddelen Concerta en Strattera (veel gebruikt bij de behandeling van ADHD) betaalt u een eigen bijdrage. De reden hiervoor is dat deze geneesmiddelen in het GVS in dezelfde groep staan als het goedkopere middel methylfenidaat (Ritalin). De Commissie Farmaceutische Hulp (CFH) heeft geconcludeerd dat er geen relevante verschillen zijn tussen Concerta, Strattera en Ritalin.
http://www.rijksoverheid.(...)rijg-ik-vergoed.html
Met Dextro-Amfetamine had ik geen last van hoofdpijn.
Religie is een mentale ziekte.
pi_124209216
Concerta had op mij ook beter effect dan Ritalin, in de tijd dat ik het een periode probeerde. Maar inderdaad on-be-taalbaar.

Geen van beide was zonder bijwerkingen, dus vandaar dat ik ermee stopte. Zeker omdat de psychiater de bijwerkingen wilde verminderen met een hógere dosis concerta. Dat gaat geheel in tegen mijn kennis van farmacodynamiek, plus dat ze me niet kon uitleggen hoe dat dan zou moeten werken. Niet lang daarna staakten we de therapie.
pi_124211210
Ben ook met medicatie gestopt nadat er geen gewenst effect optrad maar alleen maar verergering.

Maar ook deze site heeftninvloed gehad.
http://www.fache-instituut.be/weet_wat_je_neemt/dextro-amfetamine

Later las ik nog een site van farma onderzoekers die hadden onderzoeksresultaten dat de medicatie je hartwerking beinvloed op een negatieve manier. Kan daar alleen de site zo ff niet van vinden.
Religie is een mentale ziekte.
pi_124216245
hmm, iemand wel eens dex gehad en ook van die rare klachten gekregen zoals ik? ik slik nu 10 mg op een dag en ik heb af en toe het gevoel dat mijn hart op hol slaat of heel erg klopt. Trillerig en soms hoofdpijn
pi_124216604
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:48 schreef Tommelaer het volgende:
Ben ook met medicatie gestopt nadat er geen gewenst effect optrad maar alleen maar verergering.

Maar ook deze site heeftninvloed gehad.
http://www.fache-instituut.be/weet_wat_je_neemt/dextro-amfetamine

Later las ik nog een site van farma onderzoekers die hadden onderzoeksresultaten dat de medicatie je hartwerking beinvloed op een negatieve manier. Kan daar alleen de site zo ff niet van vinden.
Hartkloppingen was een van mijn bijwerkingen bij Ritalin en Concerta. En opvliegers, met trillerigheid.
  maandag 18 maart 2013 @ 22:02:21 #290
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124228087
Hier vooral bijwerkingen, nauwelijks voordelen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_124253872
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:44 schreef piepkuiken21 het volgende:
hmm, iemand wel eens dex gehad en ook van die rare klachten gekregen zoals ik? ik slik nu 10 mg op een dag en ik heb af en toe het gevoel dat mijn hart op hol slaat of heel erg klopt. Trillerig en soms hoofdpijn
Mm, nee. Ik zit nu dus op 25 mg per dag en heb eigenlijk nergens last van. Drink je soms veel koffie of thee? De werking van cafeļne wordt behoorlijk versterkt door het middel. 1 sterke bak koffie kan je bijna laten ontploffen zeg maar :).
pi_124254227
ik gebruik en geen suiker en geen caffeine
pi_124260177
ben echt beetje zenuwachtig voor morgen.. heb al een diagnose maar stel dat 't nu opeens niet zo is? nou ja wel chill voor vrijstelling aangezien ik 't al z op w heb :') maar dan moet ik mij weer in iets anders verdiepen oid
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:15:48 #294
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124261066
Vandaag alleen een uurtje gespuid bij PsyQ, frustraties van werk en werkrelaties even eruit gegooid.

Verder een berg leesvoer gepikt daar :)
Volgende keer maar over andere dingen praten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_124281871
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:11 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik gebruik en geen suiker en geen caffeine
Wellicht dat bijnemen van een goed magnesium supplement ook nog kan helpen (geen magnesium-oxide, daar wordt niks van opgenomen en is dus ECHT weg gegooid geld). Amfetamines 'verbruiken' namelijk magnesium in het lichaam en de meeste West-Europeanen zitten al op het randje van een magnesium tekort.
pi_124282453
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 08:40 schreef frenkck het volgende:

[..]

Wellicht dat bijnemen van een goed magnesium supplement ook nog kan helpen (geen magnesium-oxide, daar wordt niks van opgenomen en is dus ECHT weg gegooid geld). Amfetamines 'verbruiken' namelijk magnesium in het lichaam en de meeste West-Europeanen zitten al op het randje van een magnesium tekort.
Cashew noten en broccolie bevatten ook magnesium. Natuurlijke varianten worden beter opgenomen dan pilletjes. Plus de voordelen van andere stofjes zoals vezels etc.
Religie is een mentale ziekte.
pi_124283405
Ik heb volgende week woensdag een telefonisch consult met PsyQ.
Ik heb 99% zeker ADD, mijn psycholoog mag het ook toekennen, maar i.v.m. andere dingen (depressie e.d.) wil ze het graag bij PsyQ laten doen.

Dus ik ben erg benieuwd..

[ Bericht 0% gewijzigd door moeraskikker op 20-03-2013 11:28:56 ]
pi_124284257
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:19 schreef Chicolate het volgende:
Nou, ondanks de onmogelijke bijwerkingen met ritalin (rebound, hoofdpijn, moodswings) gaan we dus toch maar niet concerta proberen omdat het te duur is. Dat spul heeft een eigen bijdrage die hoger ligt dan 10% van mijn jaarinkomen :'). CFH weet echt niet waar ze het over hebben, lijkt het :{

Voor de geneesmiddelen Concerta en Strattera (veel gebruikt bij de behandeling van ADHD) betaalt u een eigen bijdrage. De reden hiervoor is dat deze geneesmiddelen in het GVS in dezelfde groep staan als het goedkopere middel methylfenidaat (Ritalin). De Commissie Farmaceutische Hulp (CFH) heeft geconcludeerd dat er geen relevante verschillen zijn tussen Concerta, Strattera en Ritalin.
http://www.rijksoverheid.(...)rijg-ik-vergoed.html
Belachelijk. De rebound van Ritalin kan zelfs gevaarlijk zijn.
pi_124284316
Btw hoe zijn de ervaringen met PsyQ?

Mijn ggz instelling stopt met ADHD behandelingen en ze willen me daar naartoe doorverwijzen. Op zich niet rouwig om, ben daar in twee jaar geen stap vooruit gekomen.
pi_124286348
zenuwachtig!!!!! heb een deadline maar dat lukt nu natuurlijk totaal niet!
Worry is a misuse of imagination
pi_124287178
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:59 schreef moeraskikker het volgende:
Ik heb volgende week woensdag een telefonisch consult met PsyQ.
Ik heb 99% zeker ADD, mijn psycholoog mag het ook toekennen, maar i.v.m. andere dingen (depressie e.d.) wil ze het graag bij PsyQ laten doen.

Dus ik ben erg benieuwd..
Psyq is een commerciele organisaties die diagnoses en medicatie verkoopt.
Dus als je geen medicatie wilt dan moet je daar niet zijn. Geen medicatie is geen behandeling bij PsyQ.
Das mijn ervaring althans.

Als je zeker weet dat je onder het labeltje ADD valt dan moet je daar niet zijn. Ze gaan namelijk eerst met MF medicatie, zoals ritalin of concerta experimenteren voordat ze je Dextro-amfetamine voor schrijven.
De MF varianten werken voor de meeste ADD ers niet goed. Die zijn wel weer functioneel voor de adhd-ers.

Het beste is om een coach te vinden gespecialiseerd op ADD.

Medicatie is niet heillig.
Medicatie verbloemt de oorzaak. Maar geneest niet.
Religie is een mentale ziekte.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')