Precies. Beter 1 grote 'stoorzender' dan 10 verschillende kleine.quote:Op donderdag 7 maart 2013 13:16 schreef Gray het volgende:
Ik herken het wel. Tegenwoordig sta ik mezelf toe om afgeleid te zijn, door juist wat afleiding in te plannen. Zo leer ik effectiever in minder tijd dan het normaal kost.
Wat voor mij overigens ook concentratieverhogend werkt is een stoorzender. Tijdens het lezen muziek aan, een film erbij (die ik al gezien heb of niet boeiend vind).
Maar op dat moment zelf merk je dat nietquote:Op donderdag 7 maart 2013 13:16 schreef Gray het volgende:
Je maakt zodoende extra puzzeltjes, waar ons brein dol op is.
Dus dat boek heeft jou echt zichtbaar geholpen met concentreren?quote:Sinds ik zo ging leren kreeg ik betere cijfers en kostte het leren minder tijd. Moet wel zeggen dat ik een AD(H)D'er ben, dus het kan voor jou anders liggen. Maar wellicht is het nuttig om het eens te proberen. Leren moet je soms ook leren, dus dat is experimenteren.
Doorgaans kies ik dan ook voor muziek zonder zang, als ik al voor muziek kies.quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:07 schreef Lion013 het volgende:
[..]
Precies. Beter 1 grote 'stoorzender' dan 10 verschillende kleine.
Als je muziek overigens een stoorzender vindt, dan luister je denk ik te 'moeilijke' muziek op dat moment. Voor leren ofzo gewoon simpele muziek aan zetten die lekker doorglijdt en waar je niet naar hele teksten gaat zitten luisteren.
Ik doel meer op vraagstukken dan hersenkrakers.quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:14 schreef Lion013 het volgende:
[..]
Maar op dat moment zelf merk je dat nietNet als met gezond eten. Vind die hersenkrakers/sommetjes niets aan. Maar das juist misschien omdat ik ze door m'n dyscalculie ontwijk en er daarom slecht in blijf. En daarbij een heel slecht concentratievermogen heb (yup, ook nog een ADD-labeltje erbij) dus misschien moet ik ze juist vaker gaan doen. Heb het idee dat m'n brein wel eens wat lui en slap is
Wacht even, welk boek?quote:[..]
Dus dat boek heeft jou echt zichtbaar geholpen met concentreren?
Ah zo. Dat is dan idd wel weer leuk om te doen ja. Beter dan Rubiks kubus-achtige dingenquote:Op donderdag 7 maart 2013 15:29 schreef Gray het volgende:
[..]
Doorgaans kies ik dan ook voor muziek zonder zang, als ik al voor muziek kies.
[quote]
Ik doel meer op vraagstukken dan hersenkrakers.![]()
Precies. Vandaar ook dat verhaal wat ik hierboven vertelde over die smartphone. Dat zijn constante ongezonde vettige snack-hapjes voor dat hondje. En daardoor heeft ie geen honger meer en laat ie z'n eten met het pilletje erin staan...:Pquote:Ons brein heeft de belangrijke functie om problemen op te lossen, dus om het actief te maken kan je het op de juiste manier voeren. Zie het als een hondje dat je een pilletje door z'n eten moet doen om het gezond te maken.
Owquote:Wacht even, welk boek?![]()
Wat ik deed was vragen stellen aan de hand van de stof, zodat ik als het ware m'n eigen brein voor de gek hield om interesse op te brengen voor de stof (ben namelijk dol op kritische noten leveren). Wellicht is dat beter te vergelijken met broccoli door de aardappelpuree van een kleuter, steeds een beetje meer, totdat het vanzelf de broccoli niet meer vies vind. Mijn moeder deed dat bij m'n broertjes met bruin brood, door één sneetje bruin te combineren met wit.quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:36 schreef Lion013 het volgende:
[..]
Ah zo. Dat is dan idd wel weer leuk om te doen ja. Beter dan Rubiks kubus-achtige dingen
[..]
Precies. Vandaar ook dat verhaal wat ik hierboven vertelde over die smartphone. Dat zijn constante ongezonde vettige snack-hapjes voor dat hondje. En daardoor heeft ie geen honger meer en laat ie z'n eten met het pilletje erin staan...:P
Hehehe.quote:[..]
Ow![]()
ik dacht dat je een boek bedoelde dat 'zus en zo' heette waar je concentratie-oefeningkjes in kon doen
Niet goed gelezen, was even niet geconcentreerd
![]()
Haha, mooie vergelijking. Klopt wel redelijk denk ik.quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:52 schreef Gray het volgende:
[..]
Wat ik deed was vragen stellen aan de hand van de stof, zodat ik als het ware m'n eigen brein voor de gek hield om interesse op te brengen voor de stof (ben namelijk dol op kritische noten leveren). Wellicht is dat beter te vergelijken met broccoli door de aardappelpuree van een kleuter, steeds een beetje meer, totdat het vanzelf de broccoli niet meer vies vind. Mijn moeder deed dat bij m'n broertjes met bruin brood, door één sneetje bruin te combineren met wit.
Succesquote:Op woensdag 8 mei 2013 22:15 schreef Finland. het volgende:
SCHOP.
Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij de dokter. Ik ben me niet veel beter gaan concentreren dan voorheen (sterker nog: veel slechter zelfs), waardoor school steeds slechter gaat en ook autorijden wordt er niet beter op (door gebrek aan concentratie ben ik een gevaar op de weg). Geen idee of er echt wat aan te doen is, maar dan heb ik in ieder geval geprobeerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |