abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114854481
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk is die kwaliteit juist wel onderwerp van discussie. Want hoe hoog mag die kwaliteit nog zijn, welke uitgave is nog te verantwoorden? Omdat het om belastinggeld gaat, moet die discussie juist wel gevoerd worden.
Maar die discussie moet je dus voeren voordat mensen ziek zijn en er een behandeling is die veel kost en weinig doet voor de levenskwaliteit. Die discussie moet je niet aan marktpartijen overlaten want die willen het juist allemaal zo duur mogelijk maken. Farmaceuten natuurlijk, maar ook het verzekeringskartel wat het toch wel weer verhaalt op volgende generaties.

quote:
En ik snap jouw idee van 'betaalbaar houden' niet. Wij willen het juist betaalbaar houden door de toegang tot de zorg te beperken. Jij wil dat niet. Wie wil het dan betaalbaar houden? Of wil jij het betaalbaar houden voor mensen zonder geld?
Wie zijn mensen zonder geld dan? Zijn dat ook de agenten die je moeten beschermen en de onderwijzers die jou of je kinderen hebben leren lezen en schrijven?

Als we vergrijzing als de oorzaak van het probleem zien, waarom streeft de overheid dan juist naar maximale vergrijzing?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 30 juli 2012 @ 17:12:08 #252
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114854536
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:41 schreef Trommeldaris het volgende:
Hoe kom je bij 67 keer zo veel? De gemiddelde nederlander kost volgens jou ~7000 euro per jaar? Aan zorg?
Totale zorguitgaven 87 miljard, 5270 euro per persoon per jaar dus, 440 euro per persoon per maand. Hoezo de zorgpremie van 100 euro is hoog? :+ O-)
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat je mensen passende medicatie geeft voor de ziekte waaraan ze lijden, zegt niks over meer of minder waard zijn.

Als een familielid van jou een ernstig ongeluk krijgt, een been kwijtraakt en maandenlang in een revalidatiecentrum opnieuw moet leren lopen, waardeer je dan ook nog de vraag of die persoon wel zo veel waard is?
En dat revalideren kost wat? 100.000 euro? 300.000 euro? Een fractie van 17 miljoen, en daar gaat het om!

quote:
Ik weet niet of je bewust een beetje zit te trollen, of dat je echt zo kortzichtig en egoïstisch in elkaar steekt. In dat laatste geval vind ik het nogal onaangenaam, respectloos en extreem-rechtserig overkomen. Zelfs de meest rechtse VVD'er zou zich zo grof niet over mensen uitlaten.
:')

quote:
12s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Maar dit soort besparingen is het begin van het einde. Waar zal dit gaan eindigen?
Wat wil jij? Laten we voor 1 persoon die als enige een aandoening heeft een medicijn ontwikkelen? Spendeer 1 miljard aan 1 persoon? 10.000 onderzoeksjaren voor 1 persoon? Of gaan we voor 10 miljard? Natuurlijk moet je ergens een grens trekken. En wat mij betreft ligt die grens lager dan "1000 keer het bedrag wat iemand zelf NU over heeft voor een jaartje extra in 2050"!
censuur :O
pi_114854839
Mensen vragen niet om een ziekte, als er medicijnen er tegen zijn moeten ze altijd vergoed worden.

Je laat geen mensen doodgaan simpelweg omdat het te duur is om ze in leven te houden, soms vraag ik me toch af waarom dit zo'n kutmaatschappij is geworden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_114854994
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:19 schreef TLC het volgende:
Mensen vragen niet om een ziekte, als er medicijnen er tegen zijn moeten ze altijd vergoed worden.

Je laat geen mensen doodgaan simpelweg omdat het te duur is om ze in leven te houden, soms vraag ik me toch af waarom dit zo'n kutmaatschappij is geworden.
Snap je serieus niet het probleem met wat je nu zegt? :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_114855075
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:21 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Snap je serieus niet het probleem met wat je nu zegt? :')
Ik snap wel dat ik nooit op iemands medicijnen zou bezuinigen. Wat jij er verder van denkt zou me verder aan mn reet roesten dromedaris.
  maandag 30 juli 2012 @ 17:24:01 #256
321876 Cherna
Fuck the System
pi_114855095
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Totale zorguitgaven 87 miljard, 5270 euro per persoon per jaar dus, 440 euro per persoon per maand. Hoezo de zorgpremie van 100 euro is hoog? :+ O-)

[..]

En dat revalideren kost wat? 100.000 euro? 300.000 euro? Een fractie van 17 miljoen, en daar gaat het om!

[..]

:')

[..]

Wat wil jij? Laten we voor 1 persoon die als enige een aandoening heeft een medicijn ontwikkelen? Spendeer 1 miljard aan 1 persoon? 10.000 onderzoeksjaren voor 1 persoon? Of gaan we voor 10 miljard? Natuurlijk moet je ergens een grens trekken. En wat mij betreft ligt die grens lager dan "1000 keer het bedrag wat iemand zelf NU over heeft voor een jaartje extra in 2050"!
Wat ik graag zou zien is dat patent eraf halen.
Nee maar de mislukte ICT-kosten zijn nooit een probleem en komen nooit ter sprake. Bezuinig daar eerst maar eens op.
http://archief.zorgvisie.(...)naar-de-big-bang.htm
Onvoorstelbaar wat daar een geld verkwist word aan computersystemen die niet eens werken en men steeds weer opnieuw begint. Dan heb je het nog maar over het AZM in Maastricht.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_114855175
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:23 schreef TLC het volgende:

[..]

Ik snap wel dat ik nooit op iemands medicijnen zou bezuinigen. Wat jij er verder van denkt zou me verder aan mn reet roesten dromedaris.
Dus stel dat niet 115 mensen in Nederland deze ziekte hebben, maar 15.000. Dan moeten we gewoon 264 miljard uitgeven om die mensen 2 jaar langer laten leven?

quote:
12s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik denk dat patenten bij specifieke medicijnen voor een kleine groep de enige reden is dat ze uberhaupt nog gemaakt worden.

Patenten bij ziektes die veel vaker voorkomen verdienen ze veel meer op.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  maandag 30 juli 2012 @ 17:26:34 #258
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114855207
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:19 schreef TLC het volgende:
Hoeveel mensen gaan er jaarlijks dood in het verkeer? Een kleine 1000 in Nederland. Hoeveel mensen rijden in oude auto's? Nieuwe auto's zouden een grotere overlevingskans bieden: airbags, ABS, ESP, kreukelzones, etc. etc. Met het gratis uitdelen van nieuwe auto's in ruil voor een oude auto zouden we ongetwijfeld tientallen mensenlevens kunnen redden!
In plaats daarvan geven we 16.7 miljoen euro uit aan 1 persoon. Voor diezelfde prijs kan je 1000 riante veilige middenklassers kopen en 1000 mensen veiliger naar hun werk laten rijden. Hell, 1000 modale belastingbetalers zijn er sowieso nodig om die ene persoon in leven te houden! Er is een aanzienlijke kans dat 1 van die 1000 omkomt op weg naar zijn werk...... Gevolg: -50 levensjaren i.p.v. +2!

quote:
12s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:24 schreef Cherna het volgende:
En dan? Einde ontwikkeling nieuwe medicijnen? Hell, zonder patenten was dat medicijn sowieso nooit ontwikkeld en hadden we deze hele discussie niet gehad!
pi_114855250
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:25 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dus stel dat niet 115 mensen in Nederland deze ziekte hebben, maar 15.000. Dan moeten we gewoon 264 miljard uitgeven om die mensen 2 jaar langer laten leven?
dan moeten ze die medicijnen maar flink in prijs laten verlagen, dus ja.
Ik heb liever geen bloed aan mijn handen.
pi_114855279
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:27 schreef TLC het volgende:

[..]

dan moeten ze die medicijnen maar flink in prijs laten verlagen, dus ja.
Ik heb liever geen bloed aan mijn handen.
En hoe ga je dat doen? Door bedrijven te dwingen? Hoe veel nieuwe medicijnen denk je dat ze dan nog ontwikkelen? :')
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2012 @ 17:29:04 #261
230491 Zith
pls tip
pi_114855313
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:42 schreef MrRiot het volgende:
Dit kunnen ze natuurlijk nooit maken, meerdere miljarden naar steun voor derde wereld landen en kinderen die niet meer geaborteerd/vermoord mogen worden hun leven verkrachten?

Ik ben een jongen van 17 jaar en ik heb Hemofilie, dit is een chronische stollings ziekte die alleen bij jongens voorkomt en telt (volgens mij) 1600 patiënten in Nederland.

Ook bij deze ziekte zijn de kosten per jaar tussen de 100.000-250.000 euro per patiënt(!)

Door deze medicijnen kan ik fanatiek sporten en kan ik mijn opleiding (6 Gymnasium) afmaken.

Als ik deze medicijnen niet zou hebben, en deze zijn pas vanaf middenjaren '80 bekend, dan gaan we terug naar de praktijk dat mensen met hemofilie met platen aan hun benen hun hele leven in bed liggen en geen gewricht meer kunnen bewegen omdat deze allemaal kapot gemaakt zijn.

Ik vind dat de regering de (werkende) medicijnen van geen enkele ziekte uit de verzekering mogen halen!

Maar ik zou zeggen laat gewoon geen kinderen meer geboren worden met zo'n ziekte, meestal is dit al meteen te zien in de baarmoeder met de nieuwe technieken en hiermee wordt heeeeel veel geld bespaart.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij als ze het leven van zo'n groep mensen (die al moedig zijn doordat ze kunnen omgaan met een mentaal zwaarder leven) gewoon letterlijk de kop afsnijden!

Wat is jullie mening hierover?
Mijn mening is dat je letterlijk hier verkeerd gebruikt, je bedoelt figuurlijk.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_114855339
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:28 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

En hoe ga je dat doen? Door bedrijven te dwingen? Hoe veel nieuwe medicijnen denk je dat ze dan nog ontwikkelen? :')
om te beginnen met het mailen van bedrijven door te zeggen nooit medicijnen aan jou te verstrekken mocht je ooit een ziekte oplopen aangezien je het toch niet erg vindt :)
  maandag 30 juli 2012 @ 17:29:56 #263
321876 Cherna
Fuck the System
pi_114855358
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoeveel mensen gaan er jaarlijks dood in het verkeer? Een kleine 1000 in Nederland. Hoeveel mensen rijden in oude auto's? Nieuwe auto's zouden een grotere overlevingskans bieden: airbags, ABS, ESP, kreukelzones, etc. etc. Met het gratis uitdelen van nieuwe auto's in ruil voor een oude auto zouden we ongetwijfeld tientallen mensenlevens kunnen redden!
In plaats daarvan geven we 16.7 miljoen euro uit aan 1 persoon. Voor diezelfde prijs kan je 1000 riante veilige middenklassers kopen en 1000 mensen veiliger naar hun werk laten rijden. Hell, 1000 modale belastingbetalers zijn er sowieso nodig om die ene persoon in leven te houden! Er is een aanzienlijke kans dat 1 van die 1000 omkomt op weg naar zijn werk...... Gevolg: -50 levensjaren i.p.v. +2!

[..]

En dan? Einde ontwikkeling nieuwe medicijnen? Hell, zonder patenten was dat medicijn sowieso nooit ontwikkeld en hadden we deze hele discussie niet gehad!

Tja waarom zijn er dan steeds inzamelingsacties voor allerlei onderzoeken. Het word grotendeels door de maatschappij betaalt om iets te laten ontwikkelen. Vooral omdat juist medicijnen het algemeen doel dient. Het is geen luxe.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_114855453
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als Europa tegen de pindakaas maker zegt dat hij zijn spullen voor 1 euro moet verkopen ipv 2 euro dan leidt dat echt niet tot voordeel voor de consument. Bij de economie lessen van havo 2 leer je al dat dat tot een verkleining van het aanbod en dus tekorten. Nu zal dat bij de telco's niet snel gebeuren omdat ze dan gewoon het geld ergens anders vandaan toveren. Als ik nu een abbo op mijn huidige 1 jaar oude toestel zou afsluiten dan ben ik 2,50 euro per maand duurder uit dan nu voor hetzelfde toestel met de helft van de databundel. Uniek in de technologie wereld dat oude hardware duurder word.
Dit verhaal is helemaal niet van toepassing op de ''marktwerking'' in de zorg. Opgeleid personeel is bewust schaars en dus duur gehouden door de overheid. Als een groot ziekenhuis in de problemen komt springt de overheid bij, de overheid controleert welke behandelingen waar mogen, de overheid controleert wie er in het bestuur zitten, de overheid bepaald welke medicijnen gebruikt mogen worden, beslist voor een groot gedeelte waar patiënten heen mogen op basis van geografische kenmerken, de overheid beheerd de administratie en ict systemen en houd bewust de situatie in stand dat ziekenhuizen elkaar beconcurreren op dezelfde wijze als IKEA Amsterdam concurreert met IKEA Breda. Ik zie weinig vrije keuze en handel, toch een van de belangrijkste kenmerken van ''marktwerking''.
Interessante beweringen, alleen wil ik graag bronnen zien.
pi_114855457
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:29 schreef TLC het volgende:

[..]

om te beginnen met het mailen van bedrijven door te zeggen nooit medicijnen aan jou te verstrekken mocht je ooit een ziekte oplopen aangezien je het toch niet erg vindt :)
Als mijn ziekte 17.6 miljoen kost, ga ik met mijn verzekeraar een deal sluiten om 5 miljoen contant te krijgen. Scheelt de verzekeraar 12.6 miljoen, en ik kan mijn laatste jaren lekker leven.

Ik zeg niet dat ik het niet erg vind. Maar je moet keuzes maken. Jou kinderlijke logica van "medicijnen moet er zijn, maakt niet uit hoe duur ze zijn" is heel schattig, maar hier in de grote mensenwereld werkt het niet zo.
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2012 @ 17:32:43 #266
230491 Zith
pls tip
pi_114855500
quote:
12s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:29 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja waarom zijn er dan steeds inzamelingsacties voor allerlei onderzoeken. Het word grotendeels door de maatschappij betaalt om iets te laten ontwikkelen.
Zeker niet grotendeels. En waar bijv. universiteiten meehelpen met onderzoek kregen ze een deel in het patent.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2012 @ 17:34:46 #267
230491 Zith
pls tip
pi_114855579
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:31 schreef Exorbitantes het volgende:

[..]

Interessante beweringen, alleen wil ik graag bronnen zien.
Zoals hij al zegt, Havo 2...

maandag 30 juli 2012 @ 17:41:17 #268
274453 okiokinl
blablabla
pi_114855829
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:12 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Maar wat als iedereen hetzelfde doet als Brazilie? Dan zullen er over enige tijd geen nieuwe behandelmethodes meer worden ontwikkeld. Ik denk niet dat iemand daarop zit te wachten.
tuurlijk wel, als een land als brazillie zo'n industrie kan opbouwen als ze de vrijheid ervoor krijgen/nemen, dan gaat het gewoon daar door, toch? daar hebben ze ook goed opgeleide mensen.
elk land kan dan met medicijnen verder ontwikkelen.
waarom zou dat bij een paar bedrijven moeten blijven?
  maandag 30 juli 2012 @ 17:42:37 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_114855873
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik kan me, na primaire levensbehoeften als voedsel en een dak boven je hoofd, niks belangrijkers bedenken.

Je gelooft toch niet dat de Nederlanders bereid zijn om fulltime te werken en daar niets meer aan over te houden van voedsel en een dak boven hun hoofd, om de rest van het geld besteed te zien worden aan het wat langer in leven houden van een select groepje van mensen met een zeldzame ziekte? Iedereen zou vertrekken uit dit land en niemand zou nog zorg ontvangen.

Onze staatsschuld loopt nog steeds op. Wat mij betreft wordt dat vastgeklikt en wordt die 3% uit de zorg gehaald. Op een zo effectief mogelijke wijze. En dat is nu eenmaal bij zeer dure patienten.
The End Times are wild
  maandag 30 juli 2012 @ 17:42:44 #270
274453 okiokinl
blablabla
pi_114855878
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom is er dan niet 1 medicijn ontwikkeld in landen waar de overheid zoiets op zich neemt vs duizenden door private bedrijven?
omdat regeringen liever contracten afsluiten met deze bedrijven, dan zelf wat te doen. dat ene land als brazillie zegt nu is het genoeg en zelf aan de slag gaat, is iets nieuws.
pi_114856092
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat er sprake is van overheidsinvloed in de zorgsector is door mij niet ontkend. Maar daar waar juist de marktwerking gaande is en waar ziekenhuizen met elkaar concurreren is precies waar de verspilling plaatsvindt.

Overigens bepaalt de overheid lang niet alles; ook zorgverzekeraars hebben een flinke vinger in de pap.
Ook zorgverzekeraars krijgen een hoop commando's van de overheid.
  maandag 30 juli 2012 @ 17:48:06 #272
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_114856110
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:42 schreef okiokinl het volgende:

[..]

omdat regeringen liever contracten afsluiten met deze bedrijven, dan zelf wat te doen. dat ene land als brazillie zegt nu is het genoeg en zelf aan de slag gaat, is iets nieuws.
Het probleem is dat overheden toegenomen welvaart (in de vorm van nieuwe medicijnen/auto's/computers/etc.) als een extra kostenpost zien. Waar private bedrijven ze zien als een potentiële inkomstenbron.
Het één zet aan tot zo weinig mogelijk ontwikkeling, het ander tot zoveel mogelijk. Er gaat niet veel komen uit Brazilië.
  maandag 30 juli 2012 @ 18:01:32 #273
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114856713
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:31 schreef Trommeldaris het volgende:
Als mijn ziekte 17.6 miljoen kost, ga ik met mijn verzekeraar een deal sluiten om 5 miljoen contant te krijgen. Scheelt de verzekeraar 12.6 miljoen, en ik kan mijn laatste jaren lekker leven.
Bij nader inzien denk ik dat dit eerder door de AWBZ wordt vergoed dan door de zorgverzekeraar.
  maandag 30 juli 2012 @ 18:06:23 #274
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_114856973
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:25 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Nee we laten ze gewoon dood gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
graag op anoniem
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2012 @ 18:22:45 #275
230491 Zith
pls tip
pi_114857700
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:06 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Nee we laten ze gewoon dood gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En waar komt die 250 miljard vandaan? Elke burger betaalt ff 15.000 EUR belasting extra?

Het is onmogelijk om elke prijs te betalen voor een leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')