Peter88Online | donderdag 28 juni 2012 @ 22:42 |
Voor de echte lijstjesfetisjist elke dag een nieuw lijstje. Aan het begin van de volgende dag worden de lijstjes geteld (5 punten voor de nummer één, 4 voor de nummer twee, etc.) Degene die het lijstje geteld heeft geeft het onderwerp voor een nieuw lijstje aan. Vorige topics: Top 5 van de dag met daarin Radiohead, Wilco, Sonic Youth, Muse, Pink Floyd, debuutalbums, Lilly Allen en Belgische platen Top 5 van de dag #2 met daarin nummers zonder vocalen, The Kinks, The Nits, Jaren 60 Jazz, Bob Dylan, therapy? en Joy Division Top 5 van de dag #3 met daarin beste openingtracks, White Stripes, Franstalig, Leonard Cohen, punk rock, Dire Straits, happy hardcore en Fleetwood Mac Top 5 van de dag #4 met daarin beste gitarist, Nederlandse band, The Doors, Nirvana, Dance uit de 90s, R.E.M., James Bond theme songs, beste poppodium, beste livealbum en NBB (NextBestBand) Top 5 van de dag #5 met daarin Tom Waits, Damon Alburn, Engelse bands, Pet Shop Boys, Duitstalig, guilty pleasures, Koning/koningin liedjes en mooiste zangeres/bandlid Top 5 van de dag #6 met daarin Nederlandstalig, U2, Elvis Presley, 'nummers langer dan 7 min', Beastie Boys en '90s alternatieve dansvloer nummers' Top 5 van de dag #7 met daarin live hits, Neil Young, CCR, 2012, dierennamen en moeders Top 5 van de dag #8 met daarin dagen van de week, Golden Earring, water, The Who, liefdesliedjes, labels, American Recordings van Johnny Cash en de beste covers ooit Top 5 van de dag #9 met daarin mannen- of vrouwennaam in de titel, steden in de titel, winnende songfestivalliedjes, voedsel in de titel, niet Nederlands- of Engelstalig, Beck en solonummers van de vier Beatles Top 5 van de dag #10 Met daarin David bowie, micheal Jackson, Nederlandse Radioprogrammas, The velvet underground, Albumhoezen na 2000, The rolling stones, Tom Petty, Madonna, Homo 100. Top 5 van de dag #11 met daarin Joe Strummer, soundtracks, Police/Sting, Supertramp, jaren 90 albums, Led Zeppelin, liedjes over regen, toetsenisten en Talking Heads Top 5 van de dag #12 met daarin top 5 uit de tijd dat Nederland nog wél het EK won, songs met alcohol in de titel, bandjes die op woodstock stonden, Van Morrison, Blondie, Pixies, Tori Amos, Yes, Pearl Jam, BBQ platen [ Bericht 3% gewijzigd door Peter88Online op 28-06-2012 22:47:34 ] | |
Peter88Online | donderdag 28 juni 2012 @ 22:43 |
We waren gebleven bij favoriete solo's (elk instrument telt) | |
belsen | donderdag 28 juni 2012 @ 23:42 |
Volgende keer graag het 'open een nieuw deel'-knopje gebruikt. Nu handmatig gereekst. | |
fripper | vrijdag 29 juni 2012 @ 00:19 |
1 Rush - yyx ( live versie ; Neal Peart drums) 2 Rahsaan Roland Kirk - The Inflated Tear (tenor sax, fluit, manzello, stritch, clarinet) 3 Pink Floyd - Comfortably Numb (David Gilmour - gitaar) 4 Brian Eno - Baby's on Fire (Robert Fripp, gitaar) 5 Camel - Never let go..live (van A Live Record, Peter Bardens: Keyboards) | |
On | vrijdag 29 juni 2012 @ 00:39 |
Jeuh. Nog een Baby's on Fire. | |
Maxerazzi | vrijdag 29 juni 2012 @ 08:06 |
Zo, ik ben dankzij een klussende buurman al wakker, dus ik ga maar even tellen met een kopje koffie. | |
Maxerazzi | vrijdag 29 juni 2012 @ 08:34 |
Uitslag Top 5 Solo's 1. Pink Floyd - Comfortably Numb (29 p.) 2. Bruce Springsteen - Jungleland (14 p.) 3. Television - Marquee Moon (12 p.) 4. Wilco - Impossible Germany (11 p.) 5. Brian Eno - Baby's on Fire (7 p.) (Nummer 5 kan ook Rush (10 p.) zijn, maar Spijkerbroek heeft geen titel gegeven, dus ik tel 'm niet mee) (De zaak is opgehelderd) Zo, dat was weer een leuk lijstje om te tellen. Voor vandaag: Top 5 songs van Nick Cave [ Bericht 2% gewijzigd door Maxerazzi op 29-06-2012 08:51:14 ] | |
fripper | vrijdag 29 juni 2012 @ 08:38 |
alleen solo, of ook incl Bad Seeds, Birthday Party, Grinderman en al die andere bandjes | |
spijkerbroek | vrijdag 29 juni 2012 @ 08:39 |
De mijne is niet YYZ, alhoewel die ook goed is Dus je telling klopt wel. Solo? Met the Bad Seeds? Met anderen? | |
Maxerazzi | vrijdag 29 juni 2012 @ 08:39 |
Alles. | |
spijkerbroek | vrijdag 29 juni 2012 @ 09:16 |
Lastig, zoveel goeds! 1. Into my arms 2. Henry Lee (Met PJ Harvey) 3. Do you love me? 4. Where the wild roses grow (met Kylie Minogue) 5. To be by your side | |
Norrage | vrijdag 29 juni 2012 @ 09:18 |
Nick Cave lastig maar leuk! | |
WeezerButler | vrijdag 29 juni 2012 @ 09:26 |
01 Nick Cave - (Are you) the one i've been waiting for? 02 Birthday Party - Junkyard 03 Nick Cave - the Mercy Seat 04 Nick Cave - Tupelo 05 Nick Cave - the Ship song | |
Bosbeetle | vrijdag 29 juni 2012 @ 09:40 |
Dit | |
Maxerazzi | vrijdag 29 juni 2012 @ 09:44 |
1. Nick Cave & the Bad Seeds - Into My Arms (iedere keer weer kippenvel met dat nummer) 2. Nick Cave & the Bad Seeds - Oh My Lord 3. Nick Cave & the Bad Seeds - Stagger Lee 4. Nick Cave & the Bad Seeds - The Ship Song 5. Nick Cave & the Bad Seeds - Red Right Hand Ik had al weer spijt dat ik Nick Cave had gekozen, die heeft zo veel moois gemaakt. Gevalletje zelfkastijding. Al blijft het werk met The Bad Seeds wel mijn favoriet. | |
ranja | vrijdag 29 juni 2012 @ 09:47 |
1. Deanna 2. Where the Wild Roses Grow 3. Do You Love Me 4. Henry Lee 5. Into My Arms denk ik, ken die laatste 2 niet zo goed maar volgens mij vind ik die wel redelijk. | |
spijkerbroek | vrijdag 29 juni 2012 @ 09:54 |
| |
Gehenna | vrijdag 29 juni 2012 @ 09:55 |
1. Hiding it all Away 2. Where the Wild Roses Grow 3. The Ship Song 4. The Lyre of Orpheus 5. No Pussy Blues Ik ken eigenlijk niet zo veel van hem, ik heb 'Abbatoir Blues/The Lyre of Orpheus' wel thuis liggen, maar dat was eigenlijk meer een soort opzetje naar Tom Waits voor mij (ik vond Hiding it all Away helemaal geweldig en kwam toen al snel bij Waits uit ) | |
Bookie65 | vrijdag 29 juni 2012 @ 10:09 |
1. The Mercy Seat 2. Wat a Wonderful World (met Shane MacGowan) 3. Lucy 4. Deanna 5. Rainy Night in Soho | |
Bosbeetle | vrijdag 29 juni 2012 @ 10:10 |
Ik vind alles van de man mooi zo een moeilijk lijstjes. | |
robdriessen | vrijdag 29 juni 2012 @ 10:30 |
Pas. Niet in mijn straatje. | |
Bosbeetle | vrijdag 29 juni 2012 @ 10:37 |
1. Red right hand (beetje obvious maar ach blijft een geweldige sfeer) 2. Into my Arms 3. Henry Lee 4. Deanna 5. Stranger Than Kindness | |
bartrid | vrijdag 29 juni 2012 @ 10:42 |
Ik ga hem daarom even overslaan. Te veel moois om een lijstje te maken. | |
ranja | vrijdag 29 juni 2012 @ 10:48 |
Zeg dan gewoon dat je geen zin of tijd hebt. Slechtste excuus om geen lijstje te maken vind ik 'er is teveel keus'. | |
Bosbeetle | vrijdag 29 juni 2012 @ 10:50 |
Toch is dat waar, hoe meer keus er is hoe minder keus je eigenlijk maakt. Als je kunt kiezen tussen 10000 soorten hagelslag dan maak je uiteindelijk geen daadwerkelijke keuze meer maar pak je er gewoon 1. Als je kunt kiezen uit 3 soorten hagelslag kun je een goed overwogen keuze maken en daar dingen als prijs, smaak, etc in meenemen. http://en.wikipedia.org/w(...)ce:_Why_More_Is_Less | |
Norrage | vrijdag 29 juni 2012 @ 10:52 |
1. Do You Love Me? 2. Hallelujah 3. Where The Wild Roses Grow 4. The Weeping Song 5. There Is A Kingdom | |
Bosbeetle | vrijdag 29 juni 2012 @ 10:53 |
The weeping song heb ik ook nog over nagedacht | |
ranja | vrijdag 29 juni 2012 @ 10:53 |
En kiezen uit honderdduizend gitaarsolo's zou dus moeilijker moeten zijn dan kiezen uit 100-200 liedjes van 1 artiest. Of kiezen uit een paar miljoen albums of miljard songs voor de album- en song top 100 allertijden. Maar natuurlijk, een keus maken uit 10 Supertramp liedjes die ik wel leuk vind of uit 100 Blondie songs die ik goed tot geweldig vind is makkelijker, maar ik kies liever uit die 100 | |
Bosbeetle | vrijdag 29 juni 2012 @ 10:57 |
ja dus kies je niet uit honderduizend gitaarsolo's maar alleen uit degene die je je op dat moment herinnert, als je fan bent van een artiest herinner je alle nummers wordt de keuze daardoor een stuk moeilijker. Daarbij het feit dat je al fan bent maakt het schiften nog lastiger. Het is precies het probleem dat ik heb met lijstjes het is niet te doen... de lijstjes die ik hier post zijn dan ook vaak heel erg een moment opname of gewoon de vijf liedjes die ik me het eerst bedenk. | |
Modus | vrijdag 29 juni 2012 @ 11:00 |
Ik ken hem alleen van Kylie en zijn lelijke hoofd regelmatig in de OOR en daar wilde ik het graag bij houden. . | |
On | vrijdag 29 juni 2012 @ 11:05 |
1. Into My Arms 2. The Mercy Seat 3. People Ain't No Good 4. Release the Bats 5. No Pussy Blues | |
ranja | vrijdag 29 juni 2012 @ 11:11 |
Natuurlijk is het een momentopname. Maar de 5 die je het eerst bedenkt zijn vast niet helemaal toevallig de eerste die je bedenkt dus kom je toch wel met een acceptabel lijstje. Zoals met de gitaarsolo's, heb gister nog wat dingen beluisterd en hoe langer je denkt hoe meer je te binnen schieten maar ga je luisteren dan blijkt toch dat degene die je als eerste had bedacht degene zijn die het uiteindelijk halen. | |
Norrage | vrijdag 29 juni 2012 @ 11:19 |
Dat hele album is goud Kon er geen nummer van kiezen, dan maar deze, die heb ik het meest geluisterd op last.fm | |
I.R.Baboon | vrijdag 29 juni 2012 @ 12:00 |
1) Into my arms 2) Papa Won't Leave You, Henry 3) The weeping song 4) Brompton Oratory 5) The mercy seat Maar niks van B-Sides and rarities opgenomen, hoewel daar ook veel toffe dingen op staan. | |
Aschkael | vrijdag 29 juni 2012 @ 18:20 |
01 lime tree arbour 02 fifteen feet of pure white snow 03 into my arms 04 red right hand 05 do you love me ? liefde, geluk, pijn en verdriet...door de jaren heen is hij een goede vriend gebleken...held | |
n00biedoobiedoo | vrijdag 29 juni 2012 @ 18:52 |
01 Tupelo 02 The Ship Song 03 Loom of the Land 04 New Morning 05 Loverman | |
methodmich | vrijdag 29 juni 2012 @ 19:04 |
Maxerazzi Nick Cave had ik ook mijn lijstje. 1 The Ship Song 2 Nobody's Baby Now 3 Lay Me Low 4 Brompton Oratory 5 Oh My Lord Maar had er nog veel meer kunnen kiezen.... | |
Peter88Online | vrijdag 29 juni 2012 @ 19:05 |
I'm sorry. Ik zal er de volgende keer op letten. | |
Peter88Online | vrijdag 29 juni 2012 @ 19:07 |
1. Into My Arms 2. People Ain't No Good 3. Henry Lee 4. The Mercy Seat 5. The Ship Song | |
Beregd | vrijdag 29 juni 2012 @ 22:37 |
1. nature boy 2. watching alice 3. papa won't leave you, henry 4. get it on 5. stagger lee and many many many more nick cave | |
ranja | zaterdag 30 juni 2012 @ 10:39 |
Uitslag Nick Cave uit 15 lijstjes. 1. Into My Arms 33 2. The Ship Song 16 3. The Mercy Seat 15 4. Where The Wild Roses Grow (Met Kylie Minogue) 13 5. Do You Love Me? 12 -. Henry Lee (Met PJ Harvey) 12
| |
ranja | zaterdag 30 juni 2012 @ 10:40 |
Het is vandaag 30 juni, de laatste dag van de eerste helft van het jaar. Vandaar vandaag: je top 5 albums van 2012, dus die gereleased zijn in 2012. | |
ranja | zaterdag 30 juni 2012 @ 10:52 |
1 The Jezabels - Prisoner* 2 2:54 - 2:54 3 Best Coast - The Only Place 4 Space Siren - Mr. Wagner, Please Give Us a Call 5 Amy Macdonald - Life in a Beautiful Light * in eigen beheer gereleased in september 2011 maar niet verkrijgbaar buiten aus/nze tot de release in maart 2012, in een nieuwe uitgave | |
Desunoto | zaterdag 30 juni 2012 @ 10:52 |
1. DEAD END - Dream Demon Analyzer 2. Golden Earring - Tits 'n Ass 3. Marilyn Manson - Born Villain 4. Tokyo Jihen - Color Bars* 5. Blood Red Shoes - In Time to Voices Heb eigenlijk nog weinig albums van 2012 geluisterd. Maar veel van de hedendaagse artiesten die ik luister hebben dan ook nog niets uitgebracht dit jaar, maar deden dat vorig jaar. *telt slechts 5 nummers, goed genoeg? | |
On | zaterdag 30 juni 2012 @ 10:56 |
1. Swans - We Rose From Your Bed With the Sun in Our Head 2. Sun Kil Moon - Among The Leaves 3. Mount Eerie - Clear Moon 4. JK Flesh - Posthuman 5. Actress - R.I.P. | |
starla | zaterdag 30 juni 2012 @ 10:57 |
1) Anathema - Weather systems 2) Buckethead - Electric sea 3) Great lake swimmers - New wild everywhere 4) dEUS - Following sea 5) Shearwater - Animal joy | |
bartrid | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:05 |
1. Mark Lanegan Band - Blues funeral 2. Swans - We rose from your bed with the sun in our head 3. JK Flesh - Posthuman 4. Prong - Carved into stone 5. Unsane - Wreck | |
fripper | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:06 |
1 Nits - Malpensa 2 Kronos Quartet - Music of Vladimir Martynov 3 Leonard Cohen - Old Ideas 4 IQ - IQ30 De Boerderij, Zoetermeer, Holland, 23 October 2011 5 ....??? | |
bartrid | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:08 |
Ik wist niet dat Kronos Quartet een nieuwe release uithad. Gelijk maar besteld | |
Norrage | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:12 |
Ooh, halfjaarlijstje maar nu al onmogelijk.... 1. Patrick Watson - Adventures in your Own Backyard 2. Bart Constant - Tell Yourself Whatever You Have to 3. Alt-J - An Awesome Wave 4. Anais Mitchell - Young Man In America 5. Brasstronaut - Mean Sun
| |
On | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:13 |
Die band ga ik ook eens proberen. Welke plaat raad je aan? | |
spijkerbroek | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:14 |
Ik sla vandaag ff over. Ik heb nog niet veel "nieuwe" muziek geluisterd. | |
bartrid | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:14 |
Philip Glass String Quartets, Ghost Opera, Early Music, Short Stories zijn zowiezo de moeite waard van Kronos Quartet. | |
On | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:17 |
Thanks! Ik had mijn oog net laten vallen op Black Angels, zal de rest dan ook maar eens checken. Dit is trouwens de rest van mijn favoriete albums van 2012 tot nu toe. Voor wie geďnteresseerd is. | |
Felagund | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:20 |
Lastig, ik heb nog geen album dat er echt bovenuit steekt, waarschijnlijk is het lijstje heel anders als je het mij morgen vraagt. 1. Fiona Apple - The Idler Wheel Is Wiser Than the Driver of the Screw and Whipping Cords Will Serve You More Than Ropes Will Ever Do 2. John Talabot - fin 3. Portico Quartet - Portico Quartet 4. The Jezabels - Prisoner 5. Andrew Bird - Break it Yourself | |
fripper | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:23 |
Black Angels is een van m'n favoriete cd's van Kronos Quartet , zeker de moeite waard. Maar ook bijvoorbeeld String Quartet No. 1 & 2 (Górecki) en Requiem for a Dream (sountrack) Ik heb even een RYM lijstje van Kronos Quartet gemaakt , dan hebben we het allemaal bij elkaar [ Bericht 34% gewijzigd door fripper op 30-06-2012 11:28:53 ] | |
bartrid | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:29 |
Ja die van Gorecki is ook mooi inderaad. Helemaal vergeten...En de Requiem for a dream soundtrack is op zich ook mooi maar dat main theme komt in bijna elke commercial wel langs helaas... | |
On | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:32 |
Jeetje, wat een lijst. (+ vriend add!) | |
fripper | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:39 |
Ik heb er 27 in de kast staan , dus ik ben al op een kwart | |
Norrage | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:40 |
Wow, onze lijstjes komen eens niet overeen | |
ranja | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:45 |
Ga eens Fiona Apple en Jezabels luisteren dan Fiona haalt bij mij de top 10 nog niet trouwens. Teveel goede andere releases nu al. Kan me bijna niet voorstellen dat de 2e helft van het jaar de 1e helft nog zal verdringen. Nu wel net vandaag de nieuwe Metric in de brievenbus, die komt ook wel hoog (maar top 5? mwah). | |
Felagund | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:49 |
Ik luister nu van je lijstje Bart Constant, maar ik wordt er nog niet echt lyrisch over. Patrick Watson heb ik ook niet geluisterd. | |
IAmKloot | zaterdag 30 juni 2012 @ 11:55 |
ik vind het tot nu toe een goed jaar 01 The Tallest Man On Earth - There's No Leaving Now 02 Radar Eyes - Radar Eyes 03 Howth - Newkirk 04 Liars - WIXIW 05 Lotus Plaza - Spooky Actioon At A Distance | |
Peter88Online | zaterdag 30 juni 2012 @ 12:31 |
1. Michael Kiwanuka - Home Again 2. Bruce Springsteen - Wrecking Ball 3. Alabama Shakes - Boys & Girls 4. Alt-J – An Awesome Wave 5. Blaudzun – Heavy Flowers | |
Norrage | zaterdag 30 juni 2012 @ 12:33 |
Nu pas nadat ik het al honderd keer aangeraden had?? maar goed, dat kan... | |
Norrage | zaterdag 30 juni 2012 @ 12:39 |
Fiona heb ik geluisterd, doet me nooit zoveel (zie uitleg in het lijstjes-topic). Jezabels had ik ooit een youtube filmpje van gekeken en vond ik vercshrikkelijk, maar ik zal die nog eens proberen | |
Felagund | zaterdag 30 juni 2012 @ 13:10 |
Ik had hem idd al een tijdje op mijn laptop staan. Dat betekent bij jou toch dat je het bij een 2e keer luisteren leuk vind? [ Bericht 0% gewijzigd door Felagund op 30-06-2012 13:42:16 ] | |
Norrage | zaterdag 30 juni 2012 @ 13:16 |
Nou niet altijd hoor! | |
methodmich | zaterdag 30 juni 2012 @ 13:41 |
1 Blaudzun - Heavy Flowers 2 Perfume Genius - Put Your Back N 2 It 3 Hospital Bombers - At Budokan 4 Alabama Shakes - Boys & Girls 5 Michael Kiwanuka - Home Again Heb School Is Cool hier maar niet tussen geplaatst, hoewel ik die wel als 2012 zie. Maar goed... Glen Hansard, Nick Waterhouse en Guided By Voices nog te kort in bezit om al echt afgewogen bij de bovenste 5 te plaatsen. Al zijn het zeker kanshebbers. | |
Bookie65 | zaterdag 30 juni 2012 @ 14:38 |
1. Get Cape. Wear Cape. Fly - Maps 2. The Toy Dolls - The Album After the Last One 3. Alabama Shakes - Boys & Girls 4. The Dirty Heads - Cabin by the Sea 5. Japandroids - Celebration Rock | |
Maxerazzi | zaterdag 30 juni 2012 @ 14:44 |
Ik laat dit lijstje even aan me voorbij gaan. Ben nog niet zo heel veel tegengekomen het eerste half jaar waar ik echt heel blij van werd. | |
kciR | zaterdag 30 juni 2012 @ 15:22 |
1 Patrick Watson - Adventures In Your Own Backyard 2 Alt-J - An Awesome Wave 3 Great Lake Swimmers - New Wild Everywhere 4 Of Monsters And Men - My Head Is An Animal 5 Jack White - Blunderbuss | |
Aschkael | zaterdag 30 juni 2012 @ 15:50 |
01 anathema - weather systems 02 fiona apple - the idler wheel is wiser... 03 lee ranaldo - between times & the tides 04 high on fire - de vermis mysteriis 05 shearwater - animal joy nog steeds in afwachting van nieuwe converge... | |
Tackleberry | zaterdag 30 juni 2012 @ 16:24 |
1. Drive Like Maria - Drive Like Maria 2. Arjen Anthony Lucassen - Lost in the New Real 3. Keane - Strangeland 4. Triggerfinger - Faders Up 2: Live in Amsterdam 5. The Offspring - Days Go By Dat is ook zo'n beetje wat ik aan 2012 materiaal heb geluisterd... | |
cafca | zaterdag 30 juni 2012 @ 20:10 |
1. Langhorne Slim - The Way We Move 2. Peasant - Bound for Glory 3. Elephant Micah - Louder Than Thou 4. Brandi Carlile - Bear Creek 5. The Magnetic North - Orkney Symphony of the Magnetic North | |
Gillingham | zaterdag 30 juni 2012 @ 20:26 |
Ouch, Nick Cave gemist. Voor nu: 1. Beach House - Bloom 2. Spiritualized - Sweet Heart Sweet Light 3. Porcelain Raft - Strange Weekend 4. Gonjasufi - MU.ZZ.LE 5. Fiona Apple - The Idler Wheel Is Wiser Than the Driver of the Screw and Whipping Cords Will Serve You More Than Ropes Will Ever Do Als EP's ook mee zouden mogen doen, dan zou Kindred van Burial op één staan. | |
Bookie65 | zondag 1 juli 2012 @ 13:32 |
Uitslag beste albums 1e halfjaar 2012: 1 Alt-J - An Awesome Wave - 11 2. Fiona Apple - The Idler Wheel Is Wiser Than the Driver of the Screw and Whipping Cords Will Serve You More Than Ropes Will Ever Do - 10 (3 vermeldingen) 3. Anathema - Weather Systems - 10 (2 vermeldingen) 3. Patrick Watson - Adventures In Your Own Backyard - 10 (2) 5. Swans - We Rose From Your Bed With the Sun in Our Head - 9 Ander met meer vermeldingen zijn Alabama Shakes - 8, The Jezabels - 7, Great Lake Swimmers en Michael Kiwanuka - 6, Shearwater - 2 Voor vandaag: Top 5 Shane MacGowan (Pogues, Popes en duetten e.d.) [ Bericht 0% gewijzigd door Bookie65 op 01-07-2012 13:48:36 ] | |
Norrage | zondag 1 juli 2012 @ 13:38 |
Die ken ik niet eens | |
Bookie65 | zondag 1 juli 2012 @ 13:43 |
Ken je de "ugliest man in showbusiness" niet? http://en.wikipedia.org/wiki/Shane_MacGowan | |
On | zondag 1 juli 2012 @ 13:44 |
Is een top 5 lelijkste foto's ook goed? | |
spijkerbroek | zondag 1 juli 2012 @ 13:44 |
Foei! Die man staat toch wel bekend om zijn absolute incompetentie wat betreft zingen, en zijn tanden. Waarschijnlijk ken je Fiesta wel, van the Pogues. 1. Irish Rover (met the Dubliners) 2. Fairytale of New York 3. Summer in Siam 4. Streams of whiskey 5. Galway races Die foto's Wel een medisch wonder, die gast. Met zoveel troep in je lichaam toch nog het benul hebben om te ademen. | |
Bookie65 | zondag 1 juli 2012 @ 13:47 |
Alleen buiten mededinging | |
spijkerbroek | zondag 1 juli 2012 @ 13:50 |
Legendarisch Pinkpop-optreden waarna hij van het podium gedragen werd | |
Norrage | zondag 1 juli 2012 @ 13:52 |
Oh die vent Ken zijn muziek niet though | |
fripper | zondag 1 juli 2012 @ 13:55 |
1 Dirty Old Town 2 Fairytale of New York 3 Fiesta 4 The Band Played Waltzing Matilda 5 If I Should Fall from Grace with God 5 keer The Pogues dus | |
n00biedoobiedoo | zondag 1 juli 2012 @ 14:09 |
01 Boys From the County Hell 02 Dark Streets of London 03 A Pair of Brown Eyes 04 Fiesta 05 Sally MacLennane | |
methodmich | zondag 1 juli 2012 @ 14:20 |
Dat zijn er gewoon 5 van The Pogues dan voor mij en wel deze 5: 1 A Pair Of Brown Eyes 2 Dirty Old Town 3 If I Should Fall From Grace With God 4 A Rainy Night In Soho 5 The Old Main Drag | |
Bookie65 | zondag 1 juli 2012 @ 14:30 |
Was moeilijk, maar voor nu: 1. A Rainy Night in Soho 2. Dirty Old Town 3. That Woman's Got Me Drinking (The Popes) 4. Good Rats (met Dropkick Murphys) 5. Sunny Side of the Street | |
WeezerButler | zondag 1 juli 2012 @ 15:13 |
01 Thousands are Sailing 02 Fairytale of New York 03 A Pair Of Brown Eyes 04 Dirty old town 05 Fiesta | |
starla | zondag 1 juli 2012 @ 15:20 |
Ik pass. Heb niets met die gast, en weet niet 1 nummer bij naam. | |
ranja | zondag 1 juli 2012 @ 18:06 |
Ik kom niet verder dan een top 2, dus laat maar. | |
cafca | zondag 1 juli 2012 @ 20:45 |
1. A Pair Of Brown Eyes 2. Fairytale of New York 3. Dirty Old Town 4. Sally MacLennane 5. And The Band Played Waltzing Matilda | |
Norrage | maandag 2 juli 2012 @ 11:03 |
Ik tel wel | |
Norrage | maandag 2 juli 2012 @ 11:13 |
Shane MacGowan / Pogues / etc. top 5 1. Dirty Old Town - 16 2. A Pair Of Brown Eyes - 15 3. Fairytale of New York - 15 4. A Rainy Night in Soho - 7 5. Fiesta - 6 Maar 6 lijstjes...Maar wel een duidelijke top 3 Voor vandaag: De 5 beste nummers van Modest Mouse | |
Bosbeetle | maandag 2 juli 2012 @ 11:19 |
Wie? | |
Felagund | maandag 2 juli 2012 @ 11:19 |
Modest Mouse. Maar ook lastig. | |
Felagund | maandag 2 juli 2012 @ 11:20 |
Wat? bedoel je: http://en.wikipedia.org/wiki/Modest_Mouse | |
WeezerButler | maandag 2 juli 2012 @ 11:22 |
Dat gaan er nog minder worden dan Shane's lijstjes ben ik bang... | |
Norrage | maandag 2 juli 2012 @ 11:23 |
Denk het niet hoor. Lijkt me in de Indie hoek toch een erg bekende band. Hebben zelfs op MTV veel airtime gehad toch? Een van de best doorgebroken Indie bands ooit...Maar we zullen zien.. En ze zitten in Guitar Hero. | |
spijkerbroek | maandag 2 juli 2012 @ 11:23 |
Nooit van gehoord, om eerlijk te zijn. Ik sla even over. | |
Gehenna | maandag 2 juli 2012 @ 11:25 |
Ah dat scheelt daar heb ik precies 5 nummers van geluisterd (volgens Last.fm) dus op auto-biografische volgorde: 1. 3rd Planet 2. Heart Cooks Brain 3. Perfect Disguise 4. Gravity Rides Everything 5. Dark Center Of The Universe | |
Norrage | maandag 2 juli 2012 @ 11:27 |
Verbaast me toch hoor. Meer dan met Shane MacGowan Maar misschien zijn ze vooral in de VS heel erg groot, en niet in Europa... | |
WeezerButler | maandag 2 juli 2012 @ 11:28 |
01 Dashboard 02 Trailer Trash 03 Float on 04 We've got everything 05 Fire it up | |
Felagund | maandag 2 juli 2012 @ 11:29 |
1. Doin' the Cockroach 2. Bukowski 3. Cowboy Dan 4. Paper Thin Walls 5. Satin in a Coffin | |
Norrage | maandag 2 juli 2012 @ 11:31 |
Mijn top 5: 1. Bukowski 2. Satin in a Coffin 3. Perfect Disguise 4. The Cold Part 5. Spitting Venom Maar vooral van Moon & Antarctica is alles gelijkwaardig.... | |
Maxerazzi | maandag 2 juli 2012 @ 11:52 |
Een top 5 van Modest Mouse moet me nog wel lukken. 1. Bukowski 2. Float On 3. Dashboard 4. Ocean Breathes Salty 5. Satin In A Coffin | |
n00biedoobiedoo | maandag 2 juli 2012 @ 11:56 |
01 Trailer Trash 02 Tiny Cities Made of Ashes 03 Dashboard 04 Bukowski 05 Float On | |
Bosbeetle | maandag 2 juli 2012 @ 11:57 |
Bukowski kijk als ik nu een top 5 moet maken van charles bukowski boeken dan lukt me dat wel | |
Maxerazzi | maandag 2 juli 2012 @ 11:59 |
Charles Bukowkski
| |
Norrage | maandag 2 juli 2012 @ 12:02 |
On | maandag 2 juli 2012 @ 12:05 |
Dinosauria, We
| |
ranja | maandag 2 juli 2012 @ 12:37 |
Ik ken de naam, daar houdt het wel mee op. | |
robdriessen | maandag 2 juli 2012 @ 12:38 |
Ik kan me nog herinneren dat ik mijn James Brown top 5 weer introk omdat mensen daar geen top 5 van konden maken.... | |
fripper | maandag 2 juli 2012 @ 12:43 |
Uhhhh .... geen idee | |
Norrage | maandag 2 juli 2012 @ 13:07 |
Uuh, echt? Soms snap ik het niet op dit forum Zeker op dit alternatief - indie minded forum zou Modest Mouse echt een héle grote naam moeten zijn (ze hebben niet voor niks 100 miljoen + plays op last.fm) ....om over James Brown nog maar te zwijgen... | |
Felagund | maandag 2 juli 2012 @ 13:10 |
Maar we hebben nu al even veel lijstjes als gisteren, dus het valt nog mee. | |
Norrage | maandag 2 juli 2012 @ 13:12 |
En ik ga er vanuit dat er nog wel wat meer bijkomen Want ondanks dat ik er wat kritiek op heb, denk ik dat er hier toch best wel wat fans rondlopen, ook gezien het feit dat er altijd albums en nummers in de album/nummer top 100s eindigen. [ Bericht 5% gewijzigd door Norrage op 02-07-2012 13:33:08 ] | |
Homdeck | maandag 2 juli 2012 @ 13:21 |
Pas, nooit van gehoord | |
I.R.Baboon | maandag 2 juli 2012 @ 13:34 |
Modest Mouse wordt te moeilijk. Maar dat gold ook voor de Pogues. | |
Norrage | maandag 2 juli 2012 @ 14:01 |
Te moeilijk omdat je het niet kent, of je teveel kent? (ik probeer te polsen hoe bekend ze hier zijn ) | |
n00biedoobiedoo | maandag 2 juli 2012 @ 14:04 |
Historisch gezien is Modest Mouse toch wel een stukje kleiner dan the Pogues. Maar op FOK geldt een andere standaard. Daar hoef je met oudere, zwarte muziek ook niet aan te komen. Hence 't James Brown-verhaal. | |
Bosbeetle | maandag 2 juli 2012 @ 14:05 |
Nouja james brown heeft vooral het euvel dat hij telkens hetzelfde nummer schrijft.... "take me to the bridge" dus dan is het nogal inwisselbaar. | |
n00biedoobiedoo | maandag 2 juli 2012 @ 14:05 |
Take IT to the Bridge. | |
Norrage | maandag 2 juli 2012 @ 14:07 |
Voor the Pogues ben ik kennelijk wat te jong...ofzo. En soul/jazz/funk enzo wordt hier inderdaad wat te weinig gewaardeerd. Het is echt voornamelijk alternatief en indie hier. Vandaar ook dat MacGowan en Modest Mouse toch redelijk logische opties voor een top 5 lijken Ach, zo erg als die Best Band top 5 van Bosbeetle kan het niet worden | |
Bosbeetle | maandag 2 juli 2012 @ 14:08 |
nouja pappa heeft net een nieuwe tas dus ik zie het allemaal niet zo goed meer | |
n00biedoobiedoo | maandag 2 juli 2012 @ 14:09 |
Denk ik wel. 't Is dat je The The al hebt ontdekt, anders was jij voorbestemd een 80s hater te worden omdat je al het goede nog niet kent (Pogues, Echo e.d.) | |
Norrage | maandag 2 juli 2012 @ 14:10 |
The The en Talk Talk Ik hou van dubbele namen Maar verder heb ik niet zoveel met de 80s ja. Maar ik ga toch eens dit soort bands checken maar vooral die echte brits punk en newwave bands kan ik echt weinig mee doorgaans. | |
robdriessen | maandag 2 juli 2012 @ 14:14 |
Ik begrijp niet wat je leuk Duran Duran vindt. | |
Norrage | maandag 2 juli 2012 @ 14:19 |
Hmm, Duran Duran...de nummers die ik ken vind ik kut...maar misschien moet ik meer luisteren | |
ranja | maandag 2 juli 2012 @ 14:20 |
Probeer de lp Rio eens. | |
Bookie65 | maandag 2 juli 2012 @ 14:33 |
Bukowski is de verbinding tussen MacGowan (aka de Bukowski van de Ierse muziek) en Modest Mouse. | |
Bosbeetle | maandag 2 juli 2012 @ 14:34 |
Als je te jong bent voor the poques ben je ook te jong voor Bukowski | |
Gehenna | maandag 2 juli 2012 @ 14:49 |
oh die kende ik ook nog niet, maar op de foto lijkt ie wel heel erg op Tom Waits imho | |
Bosbeetle | maandag 2 juli 2012 @ 14:50 |
Tom Waits is ook fan van hem | |
Maxerazzi | maandag 2 juli 2012 @ 14:53 |
Charles Bukowski en John Fante. Of: Henry Chinaski en Arturo Bandini | |
Gala6183 | maandag 2 juli 2012 @ 15:43 |
1. Blame it on the Tetons 2. Lives 3. One chance 4.Missed the boat 5. The good times are killing me | |
I.R.Baboon | maandag 2 juli 2012 @ 17:20 |
Te weinig voor een top5je, maar dat komt ook omdat ik het niet zulke boeiende muziek vind. Bij de pogues zou ik net een top 5 kunnen maken op basis van de 5 nummers die ik ken, maar dat vind ik ook niet echt leuk. | |
I.R.Baboon | maandag 2 juli 2012 @ 17:21 |
Voor de statistieken heb ik meerdere boeken van Bukowski en één album van The The. | |
methodmich | maandag 2 juli 2012 @ 19:27 |
Modest Mouse... Daar heb ik ooit nog één CD van uit de uitverkoopbak gevist, maar die heb ik dusdanig weinig gedraaid dat ik er geen top 5 van kan maken. Dus ik sla een dagje over. | |
Modus | maandag 2 juli 2012 @ 19:40 |
De volgende top 5 wordt die van categorieën/acts waar je geen top 5 van kon maken. . | |
Bosbeetle | maandag 2 juli 2012 @ 19:47 |
het wordt tijd voor een metal top 5 na al dit indie geneuzel | |
kciR | maandag 2 juli 2012 @ 21:20 |
1 King Rat 2 Dashboard 3 Float On 4 Missed The Boat 5 Florida | |
Norrage | maandag 2 juli 2012 @ 21:25 |
Wat? Jij? Ik had jou ook wel als een Modest Mouser ingeschat | |
I.R.Baboon | maandag 2 juli 2012 @ 23:33 |
Overigens dank voor de mensen die het vorige topic Swans noemden. Ik dacht 'toch even mezelf inluisteren in wat de eerste helft van 2012 gebracht heeft', en ik dig het wel, zoals bepaalde hippe mensen 10 jaar geleden gezegd zouden hebben. | |
On | maandag 2 juli 2012 @ 23:34 |
Tof dat je het wat vond. In Augustus komt hun nieuwe plaat uit en hij wordt naar verluidt erg episch. | |
fripper | dinsdag 3 juli 2012 @ 07:24 |
Einduitslag Modest Mouse 1 Bukowski 16 2 Dashboard 15 3 Float On 11 4 Trailer Trash 9 5 Satin in a Coffin 6 5 Perfect Disguise 6 | |
fripper | dinsdag 3 juli 2012 @ 07:26 |
In dat geval ..... Graag een Top 5 van AC/DC | |
fripper | dinsdag 3 juli 2012 @ 07:26 |
1 Let There Be Rock 2 Whole Lotta Rosie 3 Rock 'n' Roll Damnation 4 Dirty Deeds Done Dirt Cheap 5 Go Down | |
starla | dinsdag 3 juli 2012 @ 07:28 |
AC/DC metal? | |
Norrage | dinsdag 3 juli 2012 @ 08:39 |
AC/DC Wat mij betreft zit het dicht genoeg bij metal in de buurt, dus ik vind het kut | |
Bosbeetle | dinsdag 3 juli 2012 @ 09:00 |
1. Thunder Struck 2. Whole lotta rosie 3. hells bells 4. highway to hell 5. TNT duckwalkt het topic uit | |
Maxerazzi | dinsdag 3 juli 2012 @ 09:01 |
AC/DC is geen metal inderdaad. Maar ach, dat komt mij goed uit, aangezien ik en metal een erbarmelijk huwelijk is. 1. T.N.T. (Tony Hawk Pro Skater 2 ) 2. Highway To Hell 3. Thunderstruck 4. Have A Drink On Me 5. Whole Lotta Rosie | |
Norrage | dinsdag 3 juli 2012 @ 09:23 |
Hebben we AC/DC niet trouwens al eerder gehad? | |
Maxerazzi | dinsdag 3 juli 2012 @ 09:27 |
Volgens mij niet. | |
Bosbeetle | dinsdag 3 juli 2012 @ 09:28 |
nee hoor | |
Norrage | dinsdag 3 juli 2012 @ 09:31 |
Was natuurlijk makkelijk gedubbelchecked met de OP. Maar ik kan me het ergens herinneren ofzo. WAarschijnlijk een andere vergelijkbare band waar ik niks mee had edit: ohja, the Who | |
Bosbeetle | dinsdag 3 juli 2012 @ 09:31 |
Modest mouse | |
Felagund | dinsdag 3 juli 2012 @ 09:32 |
Dat is natuurlijk een pot nat, AC/DC en The Who. Maar ik pas ook vandaag, top 5 gaat mij niet lukken. | |
Norrage | dinsdag 3 juli 2012 @ 09:32 |
Ga dat eens snel luisteren, volgens mij is het wel wat voor jou | |
Bosbeetle | dinsdag 3 juli 2012 @ 09:35 |
er zijn teveel muizen bandjes om bij te houden en in mijn hoofd zijn ze allemaal hetzelfde modest mouse, mouse on mars, deadmouse, battle of mice, etc etc | |
Maxerazzi | dinsdag 3 juli 2012 @ 09:38 |
Wees nou maar lief voor de muizen, want die zijn de scheppers dan wel opdrachtgevers van onze aardkloot. 42! | |
Felagund | dinsdag 3 juli 2012 @ 09:39 |
Dan kun je het mooi bij Modest Mouse laten. | |
Bosbeetle | dinsdag 3 juli 2012 @ 09:41 |
muizen | |
Gehenna | dinsdag 3 juli 2012 @ 09:50 |
1. Whole Lotta Rosie 2. Highway to Hell 3. Jailbreak 4. Hard As Rock 5. Let There Be Rock | |
Sequencial | dinsdag 3 juli 2012 @ 10:51 |
1. Thunderstruck 2. Highway To Hell 3. Whole Lotta Rosie 4. Back In Black 5. T.N.T. | |
Gillingham | dinsdag 3 juli 2012 @ 11:20 |
Mouse on Mars is mijn favorieten muizenband. | |
cafca | dinsdag 3 juli 2012 @ 11:21 |
1. Highway to Hell 2. Whole lotta Rosie 3. Dirty deeds done dirt cheap 4. Back in black 5. Thunderstruck | |
Bosbeetle | dinsdag 3 juli 2012 @ 11:21 |
Top 5 muizenbands is ook wel een leuk idee | |
cafca | dinsdag 3 juli 2012 @ 11:23 |
the deepfreeze mice wordt mijn nr. 1 | |
Norrage | dinsdag 3 juli 2012 @ 11:24 |
Ik wilde het net zeggen Maar ik denk dat er toch te weinig muizenbands zijn | |
n00biedoobiedoo | dinsdag 3 juli 2012 @ 11:24 |
01 Hell Ain't a Bad Place to Be 02 Back in Black 03 Jailbreak 04 Rock n Roll Damnation 05 Dog Eat Dog | |
Aschkael | dinsdag 3 juli 2012 @ 11:25 |
fieldmice! | |
Maxerazzi | dinsdag 3 juli 2012 @ 11:42 |
Staat op deze verzamelaar: | |
Bosbeetle | dinsdag 3 juli 2012 @ 12:09 |
huhum! AC/DC dus!!! | |
Ulx | dinsdag 3 juli 2012 @ 12:14 |
Mouse & the Traps is geweldig. | |
Ulx | dinsdag 3 juli 2012 @ 12:16 |
Maar over AC/DC: 1. Hells Bells 2. Back in Black 3. Whole Lotta Rosie 4. Let There Be Rock 5. Givin the Dog a Bone | |
ranja | dinsdag 3 juli 2012 @ 12:54 |
1. Thunderstruck 2. Highway to Hell 3. Kicked in the Teeth 4. It's a Long Way to the Top (If You Wanna Rock 'n' Roll) 5. Let There Be Rock | |
On | woensdag 4 juli 2012 @ 01:04 |
1. Thunderstruck 2. Highway To Hell 3. TNT 4. Hells Bells 5. Whole Lotta Rosie | |
Desunoto | woensdag 4 juli 2012 @ 01:23 |
AC/DC is gaaf. Maar ik heb slechts ongeveer de helft van hun discografie geluisterd. Denk ik. Misschien minder zelfs dan dat. Dus ik kan niet echt meestemmen. | |
On | woensdag 4 juli 2012 @ 01:29 |
De helft van hun discografie kennen lijkt mij voldoende hoor. Volgens mij hebben ze flink wat albums uit. | |
ranja | woensdag 4 juli 2012 @ 08:50 |
Uitslag AC/DC uit slechts 10 lijsten. 1. Highway To Hell 27 2. Whole Lotta Rosie 25 3. Thunderstruck 24 4. Back In Black 12 5. T.N.T. 10 -. Hells Bells 10
| |
ranja | woensdag 4 juli 2012 @ 08:50 |
Vandaag: de top 5 songs van Duran Duran | |
starla | woensdag 4 juli 2012 @ 09:05 |
1) Girls on film 2) Save a prayer 3) View to a kill 4) Rio 5) Ordinary world | |
cafca | woensdag 4 juli 2012 @ 09:06 |
1. Save a Prayer 2. Is there something I should know? 3. Union of the snake 4. Girls on film 5. A view to a kill | |
Aschkael | woensdag 4 juli 2012 @ 09:13 |
01 ordinary world 02 skin trade 03 notorious 04 wild boys 05 rio | |
ranja | woensdag 4 juli 2012 @ 09:19 |
1. Is There Something I Should Know? 2. Hungry Like the Wolf 3. Rio 4. The Reflex 5. Planet Earth ik verwacht wel een lijstje van Norrage trouwens. | |
Ulx | woensdag 4 juli 2012 @ 09:21 |
Als je één album van AC/DC kent ken je ze allemaal. | |
Bosbeetle | woensdag 4 juli 2012 @ 09:22 |
1. Wild boys 2. The reflex 3. Girls on film 4. notorious 5. view to a kill ken eigenlijk alleen maar singletjes. | |
ranja | woensdag 4 juli 2012 @ 09:24 |
Niet zo gek toch? Dat geldt voor mij voor de meerderheid van de bands waar lijstjes van gevraagd worden. En trouwens, van de bands waar ik wel albums van ken bestaat m'n top 5 over het algemeen ook uit singles. | |
Sequencial | woensdag 4 juli 2012 @ 09:27 |
1. The Reflex 2. A View to a Kill 3. Come Undone 4. Ordinary World 5. Is There Something I Should Know? | |
Ulx | woensdag 4 juli 2012 @ 09:27 |
Wild Boys The Reflex Girls on Film Is there something I should know? Rio | |
AgeEll | woensdag 4 juli 2012 @ 09:29 |
Ordinary World A View to a Kill The Reflex Wild Boys Notorious Ik heb niet veel met deze band. | |
Gehenna | woensdag 4 juli 2012 @ 09:57 |
oh ik ga ook eens eentje overslaan, Duran Duran heb ik toch helemaal niets mee | |
Gehenna | woensdag 4 juli 2012 @ 09:58 |
oh trouwens, wellicht dat hier mensen zitten die dit ook wel tof vinden: Raad de Hoes #1 | |
n00biedoobiedoo | woensdag 4 juli 2012 @ 10:43 |
01 Hungry Like the Wolf 02 Rio 03 Skin Trade 04 Electric Barbarella 05 The Chauffeur | |
Kadafi | woensdag 4 juli 2012 @ 11:09 |
1. Save a prayer 2. Ordinary world 3. View to a kill 4. Girls on film 5. Rio | |
robdriessen | woensdag 4 juli 2012 @ 11:38 |
Ik doe ook weer eens mee. Heel eighties verantwoord 01 View To A Kill 02 The Reflex 03 Hungry Like The Wolf 04 Notorious 05 Wild Boys | |
bartrid | woensdag 4 juli 2012 @ 12:39 |
1) Ordinary world 2) The Reflex 3) Wild Boys 4) View to a kill 5) Notorious | |
fripper | woensdag 4 juli 2012 @ 14:58 |
1 Ordinary World 2 Save a Prayer 3 Girls on Film 4 Hungry Like the Wolf 5 Rio | |
oNail | donderdag 5 juli 2012 @ 11:53 |
Ik ben aan het tellen. | |
Bosbeetle | donderdag 5 juli 2012 @ 11:54 |
| |
oNail | donderdag 5 juli 2012 @ 12:10 |
Uitslag Duran Duran, in totaal 13 lijstjes 1. Ordinary World, 27 2. Reflex, 26 3. A view to a kill, 23 4. Girls on film, 18 -. Save a prayer, 18 -. Wild Boys, 18 En vandaag gaan we de top 5 van Arcade Fire samenstellen | |
Gillingham | donderdag 5 juli 2012 @ 12:13 |
1. Rebellion (Lies) 2. Intervention 3. Neighborhood #1 (Tunnels) 4. Rococo 5. Crown of Love Zoiets... | |
On | donderdag 5 juli 2012 @ 12:13 |
Moet lukken. 1. Neighborhood #3 (Power Out) 2. Rebellion (Lies) 3. No Cars Go 4. Ready To Start 5. Black Mirror | |
Norrage | donderdag 5 juli 2012 @ 12:14 |
Hey! Die hadden we nog niet gehad inderdaad Eens goed over nadenken. | |
Gehenna | donderdag 5 juli 2012 @ 12:20 |
1. Neighborhood #1 (Tunnels) 2. Intervention 3. Rebellion (Lies) 4. In the Back Seat 5. The Well and the Lighthouse Alweer zo'n bandje waar ik de eerste 2 platen geweldig vond, maar de 3 me helemaal niets deed | |
Bosbeetle | donderdag 5 juli 2012 @ 12:23 |
oeh die vallen bij mij onder het kopje allemaal goed (maar ook inwisselbaar) | |
ranja | donderdag 5 juli 2012 @ 12:35 |
we? ik niet | |
oNail | donderdag 5 juli 2012 @ 12:36 |
1. Rebellion (lies) 2. Intervention 3. Wake Up 4. Sprawl II (mountains beyond mountains) 5. No Cars Go Ik heb het wel moeilijk gemaakt voor mijzelf. Neigborhood #1 en #3 hadden er nog wel in lijstje gepast. Net als Keep The Car Running, Haiti, City With No Children en We Used To Wait. | |
robdriessen | donderdag 5 juli 2012 @ 12:40 |
Ik kom niet verder dan We Used To Wait (wel briljante interactieve clip trouwens ) Pas. | |
Maxerazzi | donderdag 5 juli 2012 @ 12:53 |
1. Neighborhood #3 (Power Out) 2. Rebellion (Lies) 3. Intervention 4. Neighborhood #1 (Tunnels) 5. The Suburbs | |
Norrage | donderdag 5 juli 2012 @ 13:04 |
1. Deep Blue 2. In the Backseat 3. Wake Up 4. The Suburbs 5. Crown of Love Met maar 3 albums is het toch nog verdomd moeilijk om een top 5 samen te stellen. Eigenlijk is werkelijk elk nummer dat ze hebben uitgebracht fantastisch | |
Maxerazzi | donderdag 5 juli 2012 @ 13:08 |
Ik vind Wake Up overigens zo een verschrikkelijk irritant nummer. Daar kan ik helemaal niets mee. Ik hoopte tegen beter weten in dat ze die vorig jaar in de HMH achterwege zouden laten, maar helaas peanut butter. | |
Ulx | donderdag 5 juli 2012 @ 13:41 |
Van wie? | |
Gatenkaas | donderdag 5 juli 2012 @ 13:56 |
1. The Suburbs 2. Neighborhood #1 (Tunnels) 3. Rebbellion (Lies) 4. Wake Up 5. Rococo Maar er zijn zoveel goede nummers van hun, dat deze lijst vrij inwisselbaar is. | |
Bookie65 | donderdag 5 juli 2012 @ 14:01 |
Ik ken voornamelijk wat singles 1. Guns of Brixton (The Clash cover) 2. No Cars Go 3. We Used to Wait 4. Rebellion (lies) 5. Ready To Start | |
Modus | donderdag 5 juli 2012 @ 19:07 |
Wie? | |
Peter88Online | donderdag 5 juli 2012 @ 19:45 |
1. Intervention 2. Wake Up 3. Ready To Start 4. We Used to Wait 5. Keep the Car Running | |
Norrage | donderdag 5 juli 2012 @ 20:03 |
Je maakt een grapje hoop ik? | |
Beregd | donderdag 5 juli 2012 @ 20:50 |
1. intervention 2. haiti 3. black mirror 4. no cars go 5."Neighborhood #4 (7 Kettles)" | |
Ulx | donderdag 5 juli 2012 @ 20:54 |
Ik luister er net iets van. Wat een softe meuk. Dertien in een dozijn spul. Te weinig rocknroll voor mij. | |
starla | donderdag 5 juli 2012 @ 20:56 |
Arcade Fire | |
wallofdolls | donderdag 5 juli 2012 @ 21:22 |
Top 5. Wat? Minst wanstaltige nummers? | |
Norrage | donderdag 5 juli 2012 @ 21:28 |
wat een arcade fire haat/onwetendheid hier | |
tim. | donderdag 5 juli 2012 @ 21:37 |
1. Neighborhood #3 (Power Out) 2. Neighborhood #2 (Laďka) 3. Neighborhood #1 (Tunnels) 4. Crown of Love 5. Black Mirror Inderdaad is bijna elk nummer dat ze hebben uitgebracht geweldig, toch heb ik een voorkeur voor de eerste twee albums. Ha! | |
wallofdolls | donderdag 5 juli 2012 @ 21:44 |
Zouteloos gezwets vind ik het. | |
Norrage | donderdag 5 juli 2012 @ 22:31 |
Dat vond ik ook 5 jaar lang. Totdat ik ze.....live zag. | |
Aschkael | donderdag 5 juli 2012 @ 23:01 |
inderdaad één van de beste concerten die ik heb mogen aanschouwen...2005 in de Melkweg...wow. maar na hun eerste plaat niet meer gevolgd. | |
fripper | donderdag 5 juli 2012 @ 23:06 |
ik heb Funeral in de kast staan, maar er schieten me geen 5 titels te binnen ... | |
Sequencial | vrijdag 6 juli 2012 @ 09:10 |
1. No Cars Go 2. Neighborhood #1 (Tunnels) 3. Empty Room 4. Neighborhood #3 (Power Out) 5. My Body Is a Cage | |
Sequencial | vrijdag 6 juli 2012 @ 09:15 |
* Sequencial gaat tellen | |
Sequencial | vrijdag 6 juli 2012 @ 09:46 |
De uitslag voor Arcade Fire, uit 12 lijstjes: 1. Rebellion (Lies) 26 2. Intervention 25 3. Neighborhood #1 (Tunnels) 21 4. Neighborhood #3 (Power Out) 17 5. No Cars Go 15
| |
Sequencial | vrijdag 6 juli 2012 @ 09:48 |
Ik heb zin in het weekend maar helaas, er moet eerst nog gewerkt worden... Vandaag een Top 5 van nummers of artiesten die op een of andere manier (lekker breed) iets te maken hebben met werk. | |
robdriessen | vrijdag 6 juli 2012 @ 09:58 |
01 - Mick Jagger - Let's Work 02 - Wir Sind Helden - Ode An Die Arbeit 03 - Voicst - Every Day I Work On The Road (bedankt WeezerButler! ) 04 - Lee Dorsey - Working In The Coalmine 05 - Men at Work - Down Under [ Bericht 21% gewijzigd door robdriessen op 06-07-2012 11:17:59 ] | |
Bosbeetle | vrijdag 6 juli 2012 @ 10:06 |
werk | |
Bosbeetle | vrijdag 6 juli 2012 @ 10:09 |
1. Faith no more - we care a lot (vanwege de tekst it's a dirty job but someone has got to do it) 2. Fischer Z - The worker 3. They might be giants - boss of me 4. Meja - all about the money 5. George micheal - freedom [ Bericht 11% gewijzigd door Bosbeetle op 06-07-2012 10:26:41 ] | |
robdriessen | vrijdag 6 juli 2012 @ 10:13 |
WIE BEN JIJ EN WAT HEB JE MET BOSBEETLE GEDAAN! | |
Bosbeetle | vrijdag 6 juli 2012 @ 10:22 |
hey ik ben wel de grootste maria mena fan op dit forum hč (nouja grootste maar ik heb wel het topic over haar gemaakt voordat ze echt bekend werd ) | |
fripper | vrijdag 6 juli 2012 @ 10:24 |
1. Joop Visser - Nooit een vak geleerd 2. beatles - a hard day's night 3. rush - working man 4. Nits - office at night 5. Lou Reed & John Cale - Work | |
I.R.Baboon | vrijdag 6 juli 2012 @ 10:26 |
Laat ik mijn lijstje inleiden met een korte causerie Toen ik in Ierland studeerde (begin 2006) volgde ik daar oa het vak "industry and work", over hoe er in de sociologie in de loop vd tijd tegen werk aangekeken is. Bijna elk college begon met een lied (bijvoorbeeld over hoe goed het is om lid te worden van de vakbond), maar in een van de latere colleges zat er ook een nummer in over hoe contact met werk steeds onpersoonlijker werd. Ik vond het een heel raar nummer, vroeg de docent hoe het heette en werd zodoende langzaam fan van de Sparks. Vandaar mijn nummer 1, want dat is dus het desbetreffende nummer waarmede het allemaal begon. 1) Sparks - Your call is very important to us, please hold 2) The Fall - paint work 3) XTC - Earn enough for us 4) Mainers Mountaineers - John Henry 5) Nick cave & The bad seeds - Easy money Bij 4): dit is de versie van de Anthology of American Folk Music van Harry Smith met heel vroeg opgenomen 78toerenplaten, maar ik had ook kunnen kiezen voor de cover van meindert talma of andere john henry nummers van johnny cash, leadbelly, bruce springsteen etc. Kern is in elk geval dat John Henry een spoorwegwerker is, uitgedaagd wordt voor een duel met een pneumatische hamer en dat wint maar aan inspanning overlijdt. Dát is nog eens hart voor je zaak hebben! | |
Bosbeetle | vrijdag 6 juli 2012 @ 10:26 |
Okay nieuwe nummer 2 | |
WeezerButler | vrijdag 6 juli 2012 @ 10:32 |
01 Eels - All in a day's work 02 Isley Brothers - Work to do 03 Voicst - Everyday i work on the road 04 Fischer Z - the Worker 05 Michael Jackson - Got me working day and night | |
ranja | vrijdag 6 juli 2012 @ 10:35 |
Als ik kijk naar de lijstjes die elk jaar voor de Single Top 100 allertijden worden ingeleverd een weinig verrassende uitslag, nrs 1, 3, 4, 5 worden daar ook regelmatig genoemd. | |
Sequencial | vrijdag 6 juli 2012 @ 10:44 |
1. Bruce 'The Boss' Springsteen - Working on the Highway 2. Men at Work - Down Under 3. David Bowie - A New Career in a New Town 4. Placebo - Slave to the Wage 5. Bertus Staigerpaip - De Jongens van de Bouw | |
ranja | vrijdag 6 juli 2012 @ 10:55 |
1. 12 Rounds - Business 2. Dead Kennedys - Take this Job and Shove It 3. Kirsty MacColl - There's a Guy Works Down the Chip Shop Swears He's Elvis 4. Men at Work - Overkill 5. Sheena Easton - Morning Train (9 to 5) [ Bericht 12% gewijzigd door ranja op 06-07-2012 12:25:35 ] | |
Gehenna | vrijdag 6 juli 2012 @ 11:10 |
1. Rush - Working Man 2. Dolly Parton - 9 to 5 3. Placebo - Slave to the Wage 4. Fischer Z - The Worker 5. Primus - Spaghetti Western Die laatste vooral om deze regels:
| |
n00biedoobiedoo | vrijdag 6 juli 2012 @ 11:44 |
01 John Lennon - Working Class Hero 02 Lee Dorsey - Working in the Coalmine 03 Sam Cooke - Chain Gang 04 Elvis Costello - Welcome to the Working Week 05 Het - Ik heb geen zin om op te staan | |
Bosbeetle | vrijdag 6 juli 2012 @ 11:46 |
en zo waar | |
Bookie65 | vrijdag 6 juli 2012 @ 12:24 |
1. The Clash - Career Opportunities 2. The Godfathers - Birth, School, Work, Death 3. Dead Kennedys - Life Sentence 4. Consolidated - Labor Vs. Leisure 5. Dropkick Murphys - Worker's Song | |
Maxerazzi | vrijdag 6 juli 2012 @ 13:48 |
1. Cannonball Adderley - Work Song 2. The Beatles - Taxman 3. Tom Waits - What's He Building? 4. Simon & Garfunkel - Richard Cory 5. The Rolling Stones - Factory Girl | |
Kadafi | vrijdag 6 juli 2012 @ 13:52 |
Ik heb PVD Arcade Fire gemist. Had de tracks op The Suburbs graag wat punten gegund. | |
methodmich | vrijdag 6 juli 2012 @ 19:54 |
1 Daryll-Ann - A Piece Of Work (I'm Trying Her) 2 R.E.M. - Finest Worksong 3 Meindert Talma - Versmobiel Ondernemer 4 John Lennon - Working Class Hero 5 The Decemberists - Eli, The Barrow Boy | |
Beregd | zaterdag 7 juli 2012 @ 13:13 |
1. bob dylan - workerman's blues 2. saturday looks good to me - you work all weekend 3. the black keys - work me 4. martha wainwright - factory 5. dolly paron - 9 to 5 (iemand moest hem toch noemen!) | |
Bookie65 | zaterdag 7 juli 2012 @ 13:16 |
Uitslag Werk 1. Fischer-Z - The Worker 8 (3x) 2. Rush - Working Man 8 (2x) 3. Men at Work 7 (3x; Downunder en Overkill, maar betreft band) 4. John Lennon - Working Class Hero 7 (2x) 5. Voicst - Every Day I Work On The Road 6 Edit: Latertje Beregd geen invloed op einduitslag. Dolly Parton en Placebo samen gedeeld 6e met 5 punten Voor vandaag: liedjes met jezus in de titel (pos en neg) | |
Norrage | zaterdag 7 juli 2012 @ 13:19 |
1. Wilco - Jesus Etc. 2. John Grant - Jesus Hates Faggots 3. Tom Waits - Chocolate Jesus 4. Zita Swoon - She = Like Meeting Jesus 5. Deer Tick - Christ Jesus Vanwaar deze inspiratie voor jezus? | |
I.R.Baboon | zaterdag 7 juli 2012 @ 13:20 |
1) JS Bach - Jesus bleibet meine Freunde (fuck you popmuziek, Bach owns de place) 2) Torre Florim & Roos Rebergen - Jezus is de zoon van God 3) Morrissey - I have forgiven Jesus 4) Depeche Mode - Personal Jesus 5) Pigmeat - Jesus walking on the water | |
Bookie65 | zaterdag 7 juli 2012 @ 13:22 |
Ander topic Te foute, erge muziek | |
Bookie65 | zaterdag 7 juli 2012 @ 13:34 |
1. Tom Waits - Chocolate Jesus 2. Ministry - Jesus Built My Hotrod 3. Tom Waits - Jesus Gonna Be Here 4. NoMeansNo with Jello Biafra - Jesus Was A Terrorist 5. Depeche Mode - Personal Jesus | |
Aschkael | zaterdag 7 juli 2012 @ 13:44 |
01 j.s. bach - jesu meine freude, bwv 227 02 big star - jesus christ 03 bad relgion - american jesus 04 kanye west - jesus walks 05 minutemen - jesus & tequila | |
Maxerazzi | zaterdag 7 juli 2012 @ 13:57 |
1. Wilco - Jesus etc. 2. Tom Waits - Jesus Gonna Be Here 3. Kurt Vile - Jesus Fever 4. Tom Waits - Chocolate Jesus 5. The Velvet Underground - Jesus | |
starla | zaterdag 7 juli 2012 @ 13:57 |
1) The Hollies - Jesus was a crossmaker 2) Genesis - Jesus he knows me 3) George Michael - Jesus to a child 4) Bad Religion - American Jesus 5) Tom Waits - Chocolate Jesus | |
methodmich | zaterdag 7 juli 2012 @ 14:08 |
1 The Velvet Underground - Jesus 2 Wilco - Jesus, etc. 3 CocoRosie - Jesus Loves Me 4 Zita Swoon - She = Like Meeting Jesus 5 Mitsoobishy Jacson - Jesus Cried | |
fripper | zaterdag 7 juli 2012 @ 14:57 |
1 Skunk Anansie - Selling Jesus 2 Byrds - Jesus is just allright 3 Robert Fripp - Piu Jesu 4 Velvet Underground - Jesus 5 Johnny Cash - It Was Jesus | |
cafca | zaterdag 7 juli 2012 @ 19:12 |
1. Big Star - Jesus Christ 2. Indigo Girls - Hey Jesus 3. Robyn Hitchcock - The sleeping knights of Jesus 4. Ben Folds - Jesusland 5. Wilco - Jesus, Etc. | |
spijkerbroek | zaterdag 7 juli 2012 @ 19:24 |
Oh, het een en ander gemist, zie ik. Shit. 1. Depeche Mode - Personal Jesus 2. DC Talk - Jesus freak 3. Byrds - Jesus is just alright 4. Flaming Lips - Shine on sweet Jesus 5. Nick Cave & the Bad Seeds - Jesus of the moon | |
n00biedoobiedoo | zaterdag 7 juli 2012 @ 19:48 |
01 Stevie Wonder - Jesus children of America 02 Temple of the Dog - Wooden Jesus 03 Nirvana - Jesus don't want me for a sunbeam 04 Big Star - Jesus Christ 05 Charlatans - Jesus hairdo | |
ranja | zaterdag 7 juli 2012 @ 20:59 |
niet veel tijd of inspiratie maar de al gepostte lijstjes bieden voldoende fraais. 1. NoMeansNo with Jello Biafra - Jesus Was A Terrorist 2. Ministry - Jesus Built My Hotrod 3. Bad Religion - American Jesus 4. Skunk Anansie - Selling Jesus 5. The Vaselines - Jesus Wants Me for a Sunbeam | |
n00biedoobiedoo | zaterdag 7 juli 2012 @ 21:06 |
Ha, hebben we toch allebei de titel fout, ranja | |
fripper | zondag 8 juli 2012 @ 10:05 |
liedjes met jezus in de titel 1 Wilco - Jesus Etc. 15 2 Tom Waits - Chocolate Jesus 11 - Big Star - Jesus Christ 11 4 Bad Religion - American Jesus 8 - Depeche Mode - Personal Jesus 8 - Ministry - Jesus Built My Hotrod 8 - Velvet Underground - Jesus 8 8 Tom Waits - Jesus Gonna Be Here 7 - NoMeansNo with Jello Biafra - Jesus Was A Terrorist 7 - Skunk Anansie - Selling Jesus 7 - Byrds - Jesus is just allright 7 [ Bericht 2% gewijzigd door fripper op 08-07-2012 12:38:50 ] | |
fripper | zondag 8 juli 2012 @ 10:13 |
vandaag graag een top 5 van Red Hot Chili Peppers | |
Kadafi | zondag 8 juli 2012 @ 10:19 |
1. Californication 2. Under the bridge 3. Scar tissue 4. Otherside 5. Road trippin' Niet bepaald mijn band, maar de singles zijn wel enig, vandaar ook deze liedjes in m'n top5. | |
Norrage | zondag 8 juli 2012 @ 10:41 |
8 punten voor John grant? Is dat het enige foutje? | |
ValHallen | zondag 8 juli 2012 @ 10:52 |
1. Breaking the girl 2. Suck my Kiss 3. Blood Sugar Sex Magik 4. Higher Ground 5. Road Trippin' | |
n00biedoobiedoo | zondag 8 juli 2012 @ 11:20 |
01 If You Have to Ask 02 Stone Cold Bush 04 Soul to Squeeze 04 My Lovely Man 05 Backwoods | |
starla | zondag 8 juli 2012 @ 11:38 |
1) Under the bridge 2) Scar tissue 3) Road trippin' 4) Aeroplane 5) Snow | |
spijkerbroek | zondag 8 juli 2012 @ 11:43 |
1. Otherside .. .. .. 2. Scar tissue 3. Road trippin' 4. Higher ground 5. Give it away | |
I.R.Baboon | zondag 8 juli 2012 @ 11:52 |
1) Otherside 2) Road trippin' 3) Aeroplane 4) The Zephyr Song 5) Love rollercoaster (nee, geen echte fan) | |
Sequencial | zondag 8 juli 2012 @ 12:29 |
1. Under the Bridge 2. Dani California 3. Parallel Universe 4. By the Way 5. Venice Queen | |
Ulx | zondag 8 juli 2012 @ 12:37 |
1. Catholic Schoolgirls Rule 2. Stone Cold Bush 3. Subway to Venus 4. Organic Anti-Beatbox Band 5. Knock Me Down | |
fripper | zondag 8 juli 2012 @ 12:37 |
oeps .. jouw lijsje was 2 keer meegeteld ... ik heb hem aangepast. thx | |
robdriessen | zondag 8 juli 2012 @ 12:41 |
RHCP 01 Around The World 02 Dani California 03 Slow Cheetah 04 Give It Away 05 Otherside | |
robdriessen | zondag 8 juli 2012 @ 12:42 |
Verkeerde knop. | |
Bosbeetle | zondag 8 juli 2012 @ 13:36 |
1. breaking the girl 2. I could have lied 3. under the bridge 4. scar tissue 5. road trippin' | |
ranja | zondag 8 juli 2012 @ 13:39 |
1. Knock Me Down 2. Higher Ground 3. Punk Rock Classic 4. Give It Away 5. Blood Sugar Sex Magik | |
Bookie65 | zondag 8 juli 2012 @ 14:44 |
1. Fight Like A Brave 2. My Lovely Man (Ode aan Hillel Slovak (vzmh)) 3. Organic Anti-Beat Box Band 4. Me & My Friends 5. Catholic School Girls Rule | |
Gehenna | zondag 8 juli 2012 @ 14:50 |
Ik vond het intro van 'Around the World' wel aardig, maar verder heb ik niets met hun | |
cafca | zondag 8 juli 2012 @ 20:32 |
Geen echte fan, maar een top 5 moet lukken: 1. Give it away 2. Special secret song inside 3. Californication 4. Higher Ground 5. Road Trippin' | |
fripper | zondag 8 juli 2012 @ 20:35 |
1 Californication 2 Under the Bridge 3 Give It Away 4 Otherside 5 scar tissue | |
On | zondag 8 juli 2012 @ 20:35 |
1. Give it away 2. Under the bridge 3. Road trippin' 4. Scar Tissue 5. Breaking the girl | |
Maxerazzi | zondag 8 juli 2012 @ 22:03 |
1. Under the Bridge 2. Scar Tissue 3. Road Trippin' 4. Californication 5. The Zephyr Song | |
wallofdolls | maandag 9 juli 2012 @ 09:25 |
1. I could have lied 2. Breaking the girl 3. Under the bridge 4. If you want me to stay 5. Blood, sugar, sex, magik Toevallig veel van BSSM | |
AgeEll | maandag 9 juli 2012 @ 09:52 |
1.Around the World 2.Parallel Universe 3.Otherside 4.Desecration smile 5.Road Trippin' | |
Norrage | maandag 9 juli 2012 @ 10:05 |
Lijkt me niet zo toevallig Ik heb uberhaupt geen andere plays dan dat album in me last.fm Even mijn lijstje nog snel, gister vergeten 1. Sir Psycho Sexy 2. Blood, sugar, sex, magik 3. Under The Bridge 4. I Could have lied 5. If You Want Me To Stay | |
WeezerButler | maandag 9 juli 2012 @ 10:15 |
01 Knock me down 02 Soul to Squeeze 03 Paralel Universe 04 Otherside 05 Breaking the Girl | |
robdriessen | maandag 9 juli 2012 @ 13:08 |
Zal ik maar eens gaan tellen dan? 37 verschillende nummers genoemd. 01. Under The Bridge - 36 02. Road Tripping - 21 03. Scar Tissue & Otherside - 20 (beiden 7x genoemd) 05. Give It Away - 18 En dan nu... het is misschien geen 'grote' artiest, maar het zien van andere top 5-en met wat minder bekende artiesten geeft mij toch de moed om het te proberen. Mag ik uw .... JAMIROQUAI top 5 ? [ Bericht 91% gewijzigd door robdriessen op 09-07-2012 13:25:43 ] | |
ranja | maandag 9 juli 2012 @ 13:21 |
graag. | |
spijkerbroek | maandag 9 juli 2012 @ 13:42 |
1. Space cowboy 2. Virtual insanity 3. Deeper underground 4. White knuckle ride 5. Light years | |
wallofdolls | maandag 9 juli 2012 @ 13:48 |
Lastig. Prettige artiest, maar weet niet of ik titels kan noemen. | |
Bosbeetle | maandag 9 juli 2012 @ 13:53 |
1. deeper underground 2. virtual insanity 3. eeeh 3. .... eeerm nee ik pas. | |
Norrage | maandag 9 juli 2012 @ 13:54 |
Jamiroquai is best groot toch? Groter dan al die indie bands in ieder geval...maar misschien niet groter op dit forum | |
Bosbeetle | maandag 9 juli 2012 @ 13:56 |
Ohja 3. Canned Heat maar dan houd ik echt op! |