abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:17:21 #1
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110575480

Welkom bij het skeeler- en skatetopic van FoK!, het leukste topic over de mooiste sport, inline skaten!

Historie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Skeeleren, skaten, hoe moet ik het nu noemen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke skates moet ik nemen?
SPOILER
Skate termen (Materiaal)
SPOILER
Skate termen (Techniek)
SPOILER
Techniek
SPOILER
Filmpjes
SPOILER
Handige tips

• Last van je bovenvoet?
Je skates hoeven alleen maar heel strak bij je enkels en je tenen. Bovenop hoeven ze niet persé tot het maximale te worden dichtgetrokken.

• Last van tintelende voeten, of een brandend gevoel?
Kijk of dit na een aantal keer nog steeds het geval is. Het kan zijn dat je voeten nog moeten wennen aan de skate.Mocht het echter aanhouden, kijk dan of een inleg/steunzooltje een uitbrengst kan zijn.

• Oefen een keer in het gras lopen! Dit kan een uitstekende noodstop zijn wanneer je dit eerder hebt gedaan heb je een goed reflex.

• Wees niet bang om te vallen, ooit val je toch wel! ;)

Handige links

Skate Lifestyle sites
www.powerblading.org
www.rollernews.com
www.be-mag.com
www.oneblademag.com

Shops
www.skatepro.nl
www.skate-dump.nl
www.thisissoul.com
www.futurumshop.nl

Weer
www.hetweeractueel.nl
www.buienradar.nl

Locaties
www.geoskating.com
www.vmgv.nl/asfalt/kaart.html

De OP kan je hier vinden http://goo.gl/sA6KF

[ Bericht 2% gewijzigd door Luxuria op 21-04-2012 16:51:44 ]
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:18:00 #2
206580 Luxuria
pi_110575515
Yeah deel 5 alweer *O*
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:19:36 #3
206580 Luxuria
pi_110575599
Ik kan de laatste berichten uit het gesloten topic niet quoten op mijn mobiel.
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:42:42 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110576746
even meelezen, in mijn vroege tienerjaren veel gedaan, maar wil het wellicht weer oppakken deze zomer :)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_110577472
@luxaria
SPOILER
  vrijdag 20 april 2012 @ 23:01:17 #6
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_110577682
Bij dat freeriding-filmpje in de OP mag wel een "Do not try this at home" :o Ik doe 't hem niet na :P
pi_110578277
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:25 schreef hugsy33 het volgende:
Ik heb alleen een lengtesleuf dus denk niet dat dat kan toch?
Uhr, dan niet.

Wel jammer ;(
  zaterdag 21 april 2012 @ 09:47:10 #8
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110586509
Ik merk ook dat ik bij mijn 100mm kortere slagen moet maken. Van de week een kort rondje gedaan die eindigde in de regen, maar het ging al beter.

Vandaag is het weer regen...

En nog even reclame maken!

Skate parade Utrecht begint weer op 11 mei!
En aangezien het toch regent, ga ik vandaag besteden aan de verlichting op mijn nieuwe skates. :D
  zaterdag 21 april 2012 @ 10:20:33 #9
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110586961
Nog even een extra bericht, wat zouden jullie een leuke functie of toevoeging vinden voor verlichting op je skates. Noem gewoon wat geks. Misschien zitten er wel leuke tips bij ;)
pi_110587089
Gekleurde ledjes of had je die al?

Knipperend op t ritme van het wilhelmus? :+

1 gekleurde led die van voor naar achter "springt"
  zaterdag 21 april 2012 @ 10:33:55 #11
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110587199
Ik heb al alle kleuren van de regenboog. Ik ga alleen nu proberen het meer interactief te maken met de bewegingen die je maakt, de een rainbow effect of iets dergelijks, als je een slag maakt. Het is alleen erg lastig om de bewegingen goed te detecteren.

Daarnaast zou je kunnen denken aan iets geks zoals richting aanwijzers. 2x met rechts stampen en rechts gaat 10x oranje knipperen. Of een koppeling met een smartphone voor creatieve dingen.

Ik skate 90% in het donker, dus hoe meer het opvalt (of voor lul staat) hoe beter >:)

(oude filmpjes)
SPOILER
pi_110587363
Richtingaanwijzers is wel gaaf, en veilig!
  zaterdag 21 april 2012 @ 11:52:24 #13
206580 Luxuria
pi_110588816
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:57 schreef hugsy33 het volgende:
@luxaria
SPOILER
Dat is wel heftig.. Dat hoor je wel vaker dat artsen je niet geloven, of denken dat het niet veel voorstelt. Echt debiel. Verschrikkelijk als je zoiets hebt, zeker als je jong bent. Hopelijk gaat het alleen maar meer de goede kant op :)
  zaterdag 21 april 2012 @ 11:55:11 #14
206580 Luxuria
pi_110588901
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 10:33 schreef Ganzz het volgende:
Ik heb al alle kleuren van de regenboog. Ik ga alleen nu proberen het meer interactief te maken met de bewegingen die je maakt, de een rainbow effect of iets dergelijks, als je een slag maakt. Het is alleen erg lastig om de bewegingen goed te detecteren.

Daarnaast zou je kunnen denken aan iets geks zoals richting aanwijzers. 2x met rechts stampen en rechts gaat 10x oranje knipperen. Of een koppeling met een smartphone voor creatieve dingen.

Ik skate 90% in het donker, dus hoe meer het opvalt (of voor lul staat) hoe beter >:)

(oude filmpjes)
SPOILER
Echt knap dat je zoiets kunt maken!
Maar als je in het donker skate, vind je het niet lastig dat je de weg voor je niet goed ziet, en dus niet ziet of er oneffenheden/een steentje/een takje of wat dan ook ligt?
pi_110589096
Ja dat lijkt mij ook wel eng idd
pi_110589435
Ik skeelerde vroeger ook altijd in het donker zonder problemen. En dan gerust over de 30 door het centrum heen :').

Maar sinds ik met die snelheid over een fietser bent geklapt zonder verlichting heb ik het toch wel heel hard afgeleerd :S. Vallen met zo'n snelheid is al kut maar in ene keer stilstaan is nog veel kutter :S
pi_110591517
Ik skate ook vaak in de het donker, ik doe hier meestal mee met de friday night skate in Groningen, en zeker zo aan het begin is het het grootste gedeelte van de tocht donker. Meestal blijven we dan wel een beetje in de stad. Later in het seizoen als het wat langer ligt blijft gaan we ook wat meer de stad uit.

Gisteren zou de eerste keer van dit jaar zijn, helaas ging het niet door vanwege het slechte weer ;(
pi_110592536
't gaat hem vandaag niet worden. Wat een onvoorspelbaar xxxxxx weer. Ben niet van plan m'n lagers te gaan vernaggelen. Of zijn er hier nog goeie tips om na het skeeleren over natte wegen de skeelers droog en schoon weg te kunnen leggen zonder dat ik de volgende keer moet gaan roestrijden.
  zaterdag 21 april 2012 @ 14:37:21 #19
545 dop
:copyright: dop
pi_110593189
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 14:16 schreef adk het volgende:
't gaat hem vandaag niet worden. Wat een onvoorspelbaar xxxxxx weer. Ben niet van plan m'n lagers te gaan vernaggelen. Of zijn er hier nog goeie tips om na het skeeleren over natte wegen de skeelers droog en schoon weg te kunnen leggen zonder dat ik de volgende keer moet gaan roestrijden.
beste optie is niet in de regen rijden , gebeurt het toch thuis op een handdoek droog rollen en daarna met wd40 inspuiten en nog even laten indraaien.
een fohn bij het drogen gebruiken mag ook maar let op dat de boel niet te warm word
ben je echt heel ijverig dan als eerst alle lagers demonteren en als laatste ze laten weken in een bakje wd40
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_110593353
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 14:37 schreef dop het volgende:

[..]

ben je echt heel ijverig dan als eerst alle lagers demonteren en als laatste ze laten weken in een bakje wd40
Dat is ook de methode die ik gebruik, maar dat is alleen leuk als de wieltjes ook gewisseld moeten worden anders is het mij veel te veel werk. Voorkomen dat ze nat worden is dan beter maar helaas heb ik dat niet zelf in de hand.
pi_110596415
Laten we alsjeblieft niet adviseren wd40 in je lagers te doen, dat is wel zulke rommel. Het is veels te vloeibaar en smeert bijlange niet goed genoeg voor zulke lagers.

Gewoon lagervet (teflon) en eventueel wat extra teflonspray erin.

Voordat je dat doet eerst demonteren in wasbenzine/spirutes, daarna schoonspoelen en direct afdrogen.
pi_110596712
Zo wispelturig als het weer toch mijn stoute skeelers aangetrokken. De zon brak lekker door en het ging lang goed tot aan het keerpunt. Heb geprobeerd om op mijn hartslag te letten maar die schiet bij het een kleine inspanning dus al naar de 185. LOG. Binnenkort eerst naar stouwdam om naar de skeelers te laten kijken een gedeelte van de schoen laat los.

@schoonmaken: Hier ook schoonmaken met wasbenzine, na het verwijderen van de plasticjes uit de behuizing. Na schoonmaak ruim in de PFTE-spray.
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:19:19 #23
545 dop
pi_110597018
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Laten we alsjeblieft niet adviseren wd40 in je lagers te doen, dat is wel zulke rommel. Het is veels te vloeibaar en smeert bijlange niet goed genoeg voor zulke lagers.

Gewoon lagervet (teflon) en eventueel wat extra teflonspray erin.

Voordat je dat doet eerst demonteren in wasbenzine/spirutes, daarna schoonspoelen en direct afdrogen.
het is prima om met een goed smeermiddel na te smeren , maar om vocht te verdrijven en roest tevoorkomen eerst weken in wd40, was benzine en spiritus is daar voor niet afdoende
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_110597191
Jullie trouwens wel eens extreme valpartijen gehad?

Mijn laatste is 4,5 jaar terug toen ik uit een bocht vloog in sprint. Ik had het geluk dat ik mooi zou kunnen doorglijden in de berm. Het nadeel was dat de boom daar anders over dacht oO< oO< oO<

SInds dien nooit meer grote valpartijen gehad. *klopt af* :{w

@dop, mijn lagers zijn geruisloos nadat ik ze schoongemaakt heb en rijdt vaak genoeg op halfnatte wegen etc.

Maar als WD40 voor jou goed werkt, zoveel kwaad zal het niet doen. Ik zou het persoonlijk alleen niet als smeermiddel gebruiken.
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:25:39 #25
545 dop
pi_110597359
uiteindelijk moet iedereen doen wat voor hem of haar het beste werkt :)

ik ben nooit echt heel hard gevallen op de skates , met de fiets heb ik wel eens een lantaarnpaal terug terug gekopt.
pi_110597538
Heb nu 2 noemenswaardige valpartijen op m'n naam staan. 1x met de wieltjes tussen de tegels (dank u wel gemeente Zwolle voor uw uitstekende beleid aangaande onderhoud aan fietspaden). De ergste valpartij tot nog toe was vorig jaar na een spoorwegovergang kwam ik in onbalans en of er nu een steentje of een takje lag ik heb geen idee maar lag mooi op de grond te kijken. Die dag was er wel een omleiding over dat stukje weg en het was dus erg druk. Auto achter me was zo alert en vriendelijk om gelijk te stoppen. De schade was m'n gps horloge waarvan het glaasje gebroken was. Hij was een paar maanden oud en dus erg zuur dat die kapot was. Gelukkig heeft de futurumshop me een nieuwe aangeboden met een mooie korting. Daarvoor ben ik ze zeer dankbaar.

Hoop dat het voorlopig rustig blijft wat valpartijen betreft.

Ik had trouwens al eens op een motorkap kunnen liggen. Een auto verliet in Harderwijk 1 van de mooie turborotondes en moest daarna afslaan over een fietspad. De bumper ging vlak achter mijn kuiten langs. De bestuurder heeft me niet eens gezien, de bijrijder wel die zat er met de handen voor de ogen naast.

De slechte bestrating en de onvoorspelbaarheid van de overige weggebruikers is precies de reden waarom ik een helm op heb.

[ Bericht 25% gewijzigd door adk op 21-04-2012 16:35:27 ]
pi_110598098
Ik ben ik keer op mijn kin gevallen midden voor een propvol terras. Bloede behoorlijk dus ik ben maar even door gereden naar de eerste hulp om hem te laten lijmen. Gelukkig gebeurde het maar een paar honderd meter bij het ziekenhuis vandaan, dus daar was ik zo.

Het kwam trouwens door mijn polsbeschermers, ik ving mij netjes op met mijn handen, maar door die polsbeschermers glij je door. Dat is handig om je val te breken, maar het voelt niet zo lekker aan je kin.
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:52:57 #28
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_110598809
Vandaag nieuwe gekocht, en gelijk maar even 10km gereden. Nu loop ik mank en waarschijnlijk heb ik de komende dagen spierpijn. Maar ik ben wel blij met mijn nieuwe setje, en ondanks de regen- en hagelbuien was het de moeite waard.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:56:21 #29
206580 Luxuria
pi_110598974
Ik ben gelukkig nog nooit gevallen! :D

In de regen kan ik nog niet eens skeeleren, mijn skeelers glijden weg op het natte wegdek.
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:59:29 #30
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_110599116
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:56 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben gelukkig nog nooit gevallen! :D

In de regen kan ik nog niet eens skeeleren, mijn skeelers glijden weg op het natte wegdek.
Ik ben vroeger vaak zat gevallen, maar de kunst in met rijden op nat wegdek is korte slagen maken. Het is ook niet mijn favoriete bezigheid, om in de regen te rijden. Maar buienrader had mij voorgelogen :( .
pi_110599644
Ik ben nog nooit gevallen, *klopt af.

Wel een keer bijna achterop en auto geknald. Die haalde mij in terwijl hij zag (of iig had moeten zien) dat hij daarna meten moest remmen voor een wegversmalling. Die ging dus 1,5 meter voor mij vól op de rem :( :(
pi_110599700
Ook een aantal keer bijna uit de bocht gevlogen maar ik heb me altijd weten te redden *)
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:39:40 #33
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_110600808
Vorig jaar zomer, na een tocht van ongeveer 15 km, kwam ik aan bij mijn ouders. Het was ontzettend warm en ik was helemaal uitgeput zeg maar. Mijn ouders die wonen in een soort van kuil met grindachtig asfalt veel steentjes dus. Toen ik die bult af ging en mijn benen waren uitgeput, toen ging een beetje hard die bult af en je raadt het natuurlijk al.

Ik viel, en schoof zo'n 3 meter over de grond, hele fucking rit niet gevallen en op het allerlaatst..Niks gebroken ofzo maar omdat ik in korten broek en een hempje reedt wel met bescherming overigens, maar ik kwam ontzettend bloedend bij mijn ouders aan zeg maar.
pi_110600978
Ohja! Zo heb ik een keer een spagaat gemaakt, 42km zonder problemen en in m'n eigen straat val ik bijna over n scheve stoeptegel _O-
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:21:10 #35
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_110602251
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:44 schreef hugsy33 het volgende:
Ohja! Zo heb ik een keer een spagaat gemaakt, 42km zonder problemen en in m'n eigen straat val ik bijna over n scheve stoeptegel _O-
Au!

:X
pi_110602602
Wel paar keer hartverzaking gehad tijdens tourtochten. Lekker compact rijden klapt er iemand met zijn snuitert op het asfalt. En wonder boven wonder rijdt iedereen er keurig langs ;(
pi_110602981
Oja, dat heb ik ook wel eens gehad, rij je in een treintje, valt de voorste, is tot nu toe altijd redelijk goed gegaan. Ik ben wel eens tijdens het ontwijken van iemand die voor mij viel bij een night skate de berm in gevlogen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:12:21 #38
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110609565
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:32 schreef Kandijfijn het volgende:
Wel paar keer hartverzaking gehad tijdens tourtochten. Lekker compact rijden klapt er iemand met zijn snuitert op het asfalt. En wonder boven wonder rijdt iedereen er keurig langs ;(
Inderdaad, als ik alleen skate val ik eigenlijk nooit en heb ik ook geen bescgermers om. Maar bij de skate parade heb ik wel beschermers om, soms vallen ze voor je neus en grijpen ze alles wat ze mee kunnen pakken. Ook kun je niet altijd het wegdenk zien wat er aan komt, wat soms zorgt voor wat ballet achtige tafarelen...
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:24:21 #39
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_110610195

Waarom ontbreken deze helden in de spoiler met video's :o
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_110610897
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:24 schreef Susteren het volgende:

Voel jezelf vrij ze zelf in te voegen :),

Deze OP is geschreven door de vaste bezoekers van dit topic linkje staat in de op.

[url=Hierisookhetklikkerdekliklinkje]https://docs.google.com/document/d/1yoIxxfZGo5O5u8omCw5X6-ll3mW_DhjjwEotZ9YEJgg/edit?pli=1[/url]

Ik was vergeten wat een KUT-werk het was die stalen lagers open te krijgen. *godver de godver* minderwaardige lagers :r

[ Bericht 6% gewijzigd door Kandijfijn op 21-04-2012 23:02:05 ]
  zondag 22 april 2012 @ 01:31:55 #41
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_110620550
De keren dat ik gevallen ben waren niet echt spannend :) Ik probeer na de eerste klap op pols- en kniebeschermers door te rollen ipv te glijden, scheelt schaafplekken op andere lichaamsdelen.

Spectaculairder was dit: heerlijk weer, breed geasfalteerd fietspad, gezellig skaten samen met iemand naast me op de fiets. Kleine heuvel af, beetje snelheid maken, tunneltje door, daarna de zon weer in, *zoef*.
En toen ineens *SHIT!* een lang, breed, wildrooster midden voor me. Gras in aan de zijkant haalde ik niet meer, remmen al helemaal niet. Dus ik zag twee mogelijkheden: niet springen en m'n armen breken bij val op het rooster, of een poging doen om zo ver mogelijk te komen en daarna mezelf openschaven op het asfalt. Optie 2 leek me de meest redelijke, gezien de omstandigheden :P Dus na een enorme sprong... landde ik aan de overkant van het wildrooster en rolde met knikkende knieën rustig verder. Niks gebeurd :D Nog even teruggereden voor een fotootje (mountainbike voor volwassenen op achtergrond, zie spoiler).
Op die plek overigens geen enkele aanleiding voor een wildrooster, geen hekken langs de kant, geen bordje, dus nog maar even een mailtje aan de gemeente gestuurd, en inmiddels is ie weggeasfalteerd :)
Eerst verhaal lezen, dan pas plaatje kijken!
SPOILER
pi_110631238
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:31 schreef Mappy het volgende:
De keren dat ik gevallen ben waren niet echt spannend :) Ik probeer na de eerste klap op pols- en kniebeschermers door te rollen ipv te glijden, scheelt schaafplekken op andere lichaamsdelen.

Spectaculairder was dit: heerlijk weer, breed geasfalteerd fietspad, gezellig skaten samen met iemand naast me op de fiets. Kleine heuvel af, beetje snelheid maken, tunneltje door, daarna de zon weer in, *zoef*.
En toen ineens *SHIT!* een lang, breed, wildrooster midden voor me. Gras in aan de zijkant haalde ik niet meer, remmen al helemaal niet. Dus ik zag twee mogelijkheden: niet springen en m'n armen breken bij val op het rooster, of een poging doen om zo ver mogelijk te komen en daarna mezelf openschaven op het asfalt. Optie 2 leek me de meest redelijke, gezien de omstandigheden :P Dus na een enorme sprong... landde ik aan de overkant van het wildrooster en rolde met knikkende knieën rustig verder. Niks gebeurd :D Nog even teruggereden voor een fotootje (mountainbike voor volwassenen op achtergrond, zie spoiler).
Op die plek overigens geen enkele aanleiding voor een wildrooster, geen hekken langs de kant, geen bordje, dus nog maar even een mailtje aan de gemeente gestuurd, en inmiddels is ie weggeasfalteerd :)
Eerst verhaal lezen, dan pas plaatje kijken!
SPOILER
a wild ''wildrooster'' appears,

Mappy does superjump!

Its supereffective >:O

Leuk een verrassingswildrooster :')
  zondag 22 april 2012 @ 15:41:50 #43
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_110634160
Vers vlees meldt zich, na lang twijfelen toch maar eens de stoute skates aangetrokken en een paar skates gekocht (Fila), gladde vloer in de winkel was toch wel lekker en asfalt wat vanaf de fiets glad lijkt is op skates toch heel wat anders.

Ik fiets tussen de 10-11 duizend kilometer per jaar maar ik voel nu toch spieren die ik lang niet gevoeld heb of uberhaupt het bestaan van af wist, lekkere lage rugpijn (zal nog wel wat gespannen zijn _O- )

Maar goed, niet de neiging gehad om ze terug te brengen tijdens een eerste tochtje van een kleine 5 kilometer, was wel blij weer thuis te zijn :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 22 april 2012 @ 22:07:29 #44
206580 Luxuria
pi_110652550
Ga ik nu dan eindelijk eens een tweede skater tegenkomen in Venlo? :D
  maandag 23 april 2012 @ 06:47:37 #45
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_110662504
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:07 schreef Luxuria het volgende:
Ga ik nu dan eindelijk eens een tweede skater tegenkomen in Venlo? :D
Op de skates naar Venlo is wel heul ambitieus :D

Krabbel nog wat rond Belfeld, ga samen met vriendinlief wel wat lesjes volgen bij de skateclub in Venlo op de grote hei :P Lijkt ons geen verkeerd idee om wat dingen te leren van mensen die het al langer doen in plaats van verkeerde technieken aanleren enzo.
pi_110662538
2 jaar terug in Parijs..

We gingen flink heuvelaf, hoge snelheden, en een wat meer onervaren skater ging voor mij onderuit... Net eromheen, gaat er nog een op zijn muil vlak voor mij..
Ik moet zeggen dat ik toen echt een hartslag van 200 had ofzo....
pi_110685448
Straks maar weer even rijden, lagertjes draaien weer soepel :).
  maandag 23 april 2012 @ 23:58:01 #48
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110702969
quote:

Joh, als ik al mijn favo free ride en aggressive skate filmpjes er tussen had gezet... dan was het draadje iedere keer vol na het plaatsen van van de OP. ;)

Maareuh... Greg Mirzoyan in London is ook heerlijk om te zien, net als de powerblade filmpjes van Eisler en consorten en van Greg Breger. ;)
pi_110723806
Door dat soort filmpjes krijg ik wel weer veel zin het op te gaan pakken ;(, rond mijn 14-16e best veel gedaan. Die schansen etc. vond ik niks maar door de stad alles een hindernis maken had dan wel weer wat.
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:34:43 #50
20925 n00cL30n
  dinsdag 24 april 2012 @ 23:04:07 #51
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110749428
Parkour lijkt mij vet, maar is duidelijk niet aan mij besteed :D
  woensdag 25 april 2012 @ 06:44:00 #52
20925 n00cL30n
pi_110755692
Joh, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. ;)
  woensdag 25 april 2012 @ 11:25:03 #53
52636 M2theC
You designed yourself
pi_110760888
Als er nog mensen mee willen rijden. Vrijdag is de eerste FNS van Almere. Start 19.00 hr bij BBQ burger in het centrum. Rondje is ongeveer 21 km.

meer info: www.facebook.com/FNS.Almere
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
  woensdag 25 april 2012 @ 11:46:45 #54
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110761608
quote:

Damn, begin nu steeds meer zin te krijgen om weer te gaan skaten.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  woensdag 25 april 2012 @ 12:52:56 #55
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_110763730
Gisteravond 'even een uurtje skaten voor het donker', werd iets langer :D 38km:

Traktorbuis van Heinenoordtunnel stond vol met asfalteermachines, dus daar via de roltrappen gegaan deze keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mappy op 25-04-2012 16:47:57 ]
pi_110765278
Langs mijn huis lol :D
  woensdag 25 april 2012 @ 13:51:28 #57
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_110765968
Je zat tv te kijken dus ik dacht ik bel maar niet aan :P
  woensdag 25 april 2012 @ 17:39:47 #58
20925 n00cL30n
pi_110775670
quote:
11s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:46 schreef Luco het volgende:

[..]

Damn, begin nu steeds meer zin te krijgen om weer te gaan skaten.
Mooi he? ;)
pi_110776054
Wat ik wel enorm mis mijn behendigheid van mijn kleine wieltjes vroeger,...

Dat je nog gewoon de ''draaistop'' kan maken met 20km/u, probeer dat maar eens met 4*100 :')
  woensdag 25 april 2012 @ 17:53:46 #60
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110776194
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:49 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat ik wel enorm mis mijn behendigheid van mijn kleine wieltjes vroeger,...

Dat je nog gewoon de ''draaistop'' kan maken met 20km/u, probeer dat maar eens met 4*100 :')
Daarom denk ik dat ik gewoon weer terug ga in wieltjesmaat. Heb nu 4x84mm, ga straks richting de 72-76 mm. Vind wendbaarheid veel leuker dan snelheid _O_
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_110776216
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:53 schreef Luco het volgende:

[..]

Daarom denk ik dat ik gewoon weer terug ga in wieltjesmaat. Heb nu 4x84mm, ga straks richting de 72-76 mm. Vind wendbaarheid veel leuker dan snelheid _O_
Ik koop zeer waarschijnlijk gewoon voor een 2e paar :o
  woensdag 25 april 2012 @ 17:59:23 #62
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110776368
Daar heb ik nu de knaken niet voor :+. Is al eens in een eerder deel langsgekomen, maar ik ga dan voor of Majestic 12's met een UFS frame en koop daar later een nieuw frame voor met grotere wielen (76 ipv 56), of ga voor Rollerblade X5's met 76 mm en koop daar uiteindelijk ook een frame met 56mm voor, zodat ik nog wat af kan wisselen in wat ik ga doen. Ben erg keen om street weer eens op te pikken.
  woensdag 25 april 2012 @ 20:42:58 #63
20925 n00cL30n
pi_110784385
Och, als je toch UFS gaat, kun je ook gewoon een aggressive skate doen met stunt frame en een ander powerblade/urban/freeskate x5 frame.

Ik zit zelf een beetje te denken aan deze combo:

En dan nog zo'n frame erbij:
  woensdag 25 april 2012 @ 20:44:12 #64
20925 n00cL30n
pi_110784494
(En ja, die groene zijn idd die van mij, met Kaltik Stealth team frame en 58mm 88a wieltjes ;) )
pi_110786654
Heeft iemand nog wat leuke maat 44-ers skates geschikt voor agressive zijn liggen?
  donderdag 26 april 2012 @ 00:09:08 #66
20925 n00cL30n
pi_110799201
Tot voor de verhuizing had ik deze in maat 44:

Echter is er tijdens de verhuizing een grote pot met latex over een van de twee skates gegaan.
Deze is echt beyond repair. Zodoende ben ik ook de Carbon2 aan gaan schaffen.

Maar voor agressieve skates voor weinig kun je bij thisissoul.com terecht.

¤115,-

¤125,-

¤139,-

¤139,-
pi_110799287
Ow, dat valt inderdaad reuze mee ^O^
  donderdag 26 april 2012 @ 00:16:39 #68
206580 Luxuria
pi_110799482
Wow die wieltjes zijn echt ieniemienie :P
pi_110799498
Ik zal eens voor je kijken welke maat ik hier heb liggen, heb de mijne nauwelijks gedragen :')
  donderdag 26 april 2012 @ 00:22:15 #70
20925 n00cL30n
pi_110799676
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:11 schreef Kandijfijn het volgende:
Ow, dat valt inderdaad reuze mee ^O^
Yups, ik merk dat ik die USD Pianowski skates ook nog wel gaaf vindt. (Die wit donker blauwe voor ¤139,-)
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:16 schreef Luxuria het volgende:
Wow die wieltjes zijn echt ieniemienie :P
Valt nog wel mee hoor, het is allemaal nog groter dan 55mm. ;)
  donderdag 26 april 2012 @ 10:04:59 #71
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110805125
Valt dat allemaal TTS?
  donderdag 26 april 2012 @ 15:43:30 #72
206580 Luxuria
pi_110817727
Het weer zit ook niet mee. Is het eens een dag droog, waait het megahard :(
Dan kom ik echt niet vooruit.
pi_110817776
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:43 schreef Luxuria het volgende:
Het weer zit ook niet mee. Is het eens een dag droog, waait het megahard :(
Wat heb je tegen wind? Ik ga altijd de heenweg tegen de wind inrijden heb ik hem de terugweg mee O+.

Het dwingt je tevens heel diep te blijven zitten omdat je anders niet vooruit komt :'(
  donderdag 26 april 2012 @ 16:33:51 #74
206580 Luxuria
pi_110820035
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:44 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wat heb je tegen wind? Ik ga altijd de heenweg tegen de wind inrijden heb ik hem de terugweg mee O+.

Het dwingt je tevens heel diep te blijven zitten omdat je anders niet vooruit komt :'(
Dat is het hem juist, dat het heel veel kracht kost en dat je dan nog bijna niet vooruitkomt.
Dan is mijn motivatie zo weg ;)
Hardlopen met wind vind ik dan weer geen probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door Luxuria op 26-04-2012 16:39:12 ]
pi_110820117
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:33 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat is het hem juist, dat het heel veel kracht kost en dat je dan nog bijna niet vooruitkomt.
Dan is mijn motivatie zo weg ;)
Harlopen met wind vind ik dan weer geen probleem.
Heel diep zitten, de slag wat korter dan redt je ook met flinke wind op kop nog wel 22-25. En geniet dan vooral van de terugweg O+
  donderdag 26 april 2012 @ 16:38:38 #76
206580 Luxuria
pi_110820252
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:35 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Heel diep zitten, de slag wat korter dan redt je ook met flinke wind op kop nog wel 22-25. En geniet dan vooral van de terugweg O+
Ja oke, de terugweg is dan wel extra lekker :D
  donderdag 26 april 2012 @ 16:38:41 #77
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_110820254
Of lekker lui met wind mee skaten en terug met trein/bus ;)
Maar na 10km tegen de wind in merk je er niks meer van en voel je pas als je omkeert hoe makkelijk het ineens gaat :D
pi_110820814
Windkracht 6 ging mij ook te ver dus heb lekker gemountainbiked 8-)
  donderdag 26 april 2012 @ 19:19:27 #79
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110826991
Hier regen nu, dus dan maar naar de fitness ;)

@ mappy, ik dacht al dat ik jouw naam eerder ergens gezien had, maar dat was dus op het USP forum. Ik ben er 11 mei ook weer bij denk ik :)
  donderdag 26 april 2012 @ 21:12:52 #80
20925 n00cL30n
pi_110834229
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:04 schreef Luco het volgende:
Valt dat allemaal TTS?
Euhmz... USD best wel, afgezien van de carbon reeks. De site die ik al eerder noemde (this is soul) heeft ook heel erg goede sizing table per model staan, die ook goed is.(vergelijk cms ten opzichte van skate maat)
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:13:47 #81
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_110863401
ah, eindelijk droog, dus vanavond maar eens naar de clubavond van de skateclub in Venlo om daar wat papieren te dumpen en hopelijk ook om de wieltjes kennis te laten maken met het asfalt aldaar :P

en gisteravond toch maar wat valbescherming gekocht, alleen die helm, jezus wat een maffe dingen, heb nu een wat goedkopere helm tot ik een toffe helm heb gevonden (skateclub = verplicht helm op)
pi_110863736
Waarom maffe dingen?
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:29:08 #83
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_110863986
heb een grote kop en dan zet je zo'n helm op en dan lijkt je kop twee zo groot :')
pi_110865620
Een helm heeft letterlijk mijn leven gered op de wielrenfiets,.. Dus zou hem wel dragen.

En hoe duurder de helm hoe kleiner (dunner) ze zijn :). Goede wielrenhelm voel ook amper tijdens het sporten.
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:24:28 #85
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_110866251
ze zijn superbelangrijk, alleen ik moet de juiste nog vinden, had gehoopt gisteravond te slagen voor een toffe helm maar heb nu een (goedgekeurde, dat wel) tijdelijke helm voor 25 euro.

als iemand nog een goed adresje weet in Noord-Limburg (behalve Sjaak Bosch in Venlo daar ben ik al geweest :P) dan hou ik me aanbevolen
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:34:45 #86
206580 Luxuria
pi_110866683
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:29 schreef Klonk het volgende:
heb een grote kop en dan zet je zo'n helm op en dan lijkt je kop twee zo groot :')
Pic :D

Ohnee ik skate wel een keer naar Belfeld :P
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:36:02 #87
206580 Luxuria
pi_110866730
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:24 schreef Klonk het volgende:
ze zijn superbelangrijk, alleen ik moet de juiste nog vinden, had gehoopt gisteravond te slagen voor een toffe helm maar heb nu een (goedgekeurde, dat wel) tijdelijke helm voor 25 euro.

als iemand nog een goed adresje weet in Noord-Limburg (behalve Sjaak Bosch in Venlo daar ben ik al geweest :P) dan hou ik me aanbevolen
Is Eindhoven ook goed?
http://www.lageja.com/ne/(...)ing-fun-fitness.html
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:37:31 #88
206580 Luxuria
pi_110866806
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:13 schreef Klonk het volgende:
ah, eindelijk droog, dus vanavond maar eens naar de clubavond van de skateclub in Venlo om daar wat papieren te dumpen en hopelijk ook om de wieltjes kennis te laten maken met het asfalt aldaar :P
Wat is dat eigenlijk voor een club? Wat doen ze?
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:42:32 #89
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_110867026
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:37 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Wat is dat eigenlijk voor een club? Wat doen ze?
http://www.skateverenigingvenlo.nl/

ze hebben de oude athletiekbaan voorzien van een mooi glad laagje asfalt en belangrijker, ze geven skatelessen, heb geen zin om verkeerde technieken aan te leren en voor 25 euro kun je je geen buil vallen.

ben eigenlijk helemaal niet van de clubjes enzo maar in dit geval had ik zoiets van laten we dat maar eens proberen :)
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:55:00 #90
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_110877213
zo, wat een heerlijk plekje daar, in het bos, zalig asfalt, aardige mensen, ging een stuk beter dan skaten op hobbelige fietspaden enzo.

en ik ben erachter gekomen waarom valbescherming belangrijk is, zalig op mijn plaat gegaan, klein beetje teveel voorover buigen en daar lag Klonkie :+
pi_110897537
Gisteren was de eerste friday fun skate van Groningen van dit seizoen. Het was zulk lekker weer *O*
pi_110897796
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:15 schreef Miendientje het volgende:
Gisteren was de eerste friday fun skate van Groningen van dit seizoen. Het was zulk lekker weer *O*
Is dat een beetje wat dan?
pi_110899046
Ik doe al jaren mee, erg gezellig altijd weer.
pi_110901115
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:10 schreef Miendientje het volgende:
Ik doe al jaren mee, erg gezellig altijd weer.
Gewoon recreanten die een rondje Groningen doen of niet?
pi_110901244
Het is een night skate. In het voorjaar en zomer elke vrijdag avond kris kras door de stad heen samen met een muziekbuggi. Tempo is meestal niet zo heel hoog dus er gaat van alles mee. Van mensen die de halve tocht trucjes op stoeprandjes aan het doen zijn tot gezinnen en zelfs een familie met 3 generaties.
  zaterdag 28 april 2012 @ 18:19:39 #96
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110903999
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:15 schreef Miendientje het volgende:
Staat die SMS functie uit tegenwoordig? Kreeg de afgelopen 3 jaar een smsje als ie doorging...
pi_110904819
Ik heb wel gewoon een sms gehad gisteren.
  zaterdag 28 april 2012 @ 18:56:09 #98
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110904937
;(
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:09:44 #99
20925 n00cL30n
pi_110905350
Je hoort er niet meer bij Luco... :P
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:19:02 #100
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110905627
Ik heb de afgelopen 3 jaar nooit meegeskate omdat ik de dag erna vaak een wedstrijd had en dat qua inspanning niet handig zou zijn. Op dit moment heb ik niet eens fatsoenlijke skates :')
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:56:46 #101
20925 n00cL30n
pi_110909497
Ah ja, ik kan mij hier iets bij voorstellen.
  maandag 30 april 2012 @ 22:03:24 #102
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110976501
Vandaag heerlijk skateweek. Ik heb mijn brakheid eruit geskate in de zon, een rondje van 26km gemaakt. Direct ook verbrand, mijn nek is helemaal rood.

Ik ben vast niet de enige die van dit weer genoten heeft?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 00:28:32 #103
20925 n00cL30n
pi_111024788
Goed uitzicht op de laatste foto :@
pi_111056965
Zo weer lekker op de skeelers gestaan, 15 kilometer door de Mastenbroekerpolder. Er zijn net nieuwe fietspaden aangelegd uitgevoerd in beton en het ligt er prachtig bij. Helaas was mijn horloge leeg dus heb niet kunnen loggen.

Zitten er hier nog mensen uit de omgeving Zwolle Kampen. Ik kom zelden anderen tegen dus vrees het ergste.
pi_111057979
Geniet van die nieuwe fietspaden zolang het nog kan. Hier gooien ze er na een tijdje meestal gravel op :(
pi_111058366
Op beton ben ik dat nog nooit tegengekomen en de markering staat er al op dus daar gaat het niet meer gebeuren. De gemeentes hier in de omgeving hebben veel van mijn routes opnieuw geasfalteerd en op heel veel plekken waar wel split laag is het nu gewoon mooi asfalt.

Helaas is de provincie hier zo slim geweest om een fietsstraat aan te leggen. Een prachtige parallelweg is hiervoor opgeofferd en hebben ze er een klinker strookje ingelegd. Heb nu een breedte van nog geen 1,5 met om m'n slag te maken.
SPOILER

[ Bericht 25% gewijzigd door adk op 02-05-2012 21:31:14 ]
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:10:52 #108
206580 Luxuria
pi_111061683
Hier heeft het vandaag de hele dag geregend en een beetje geonweerd..
Maarja op zich vind ik dat op dit moment niet zo heel erg, want ik ben maandag heel erg verbrand in de zon. Op sommige plekken in mijn gezicht zelfs oppervlakkige tweedegraads brandwonden :o
Dus ik probeer met mijn tomatenhoofd zoveel mogelijk binnenshuis te blijven wanneer ik niet hoef te werken :P
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:50:22 #109
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_111102292
Vandaag weer een tochtje van 10km gemaakt. Het waaide wel flink maar met af en toe een kleine rookpauze tussendoor was het best te doen. Nu ik thuis ben merk ik de moeheid in mijn benen wel.

Ach ja, vroeg naar bed dan maar vanavond.

Oh en zonder vallen gelukkig. Niet eens bijna :o .
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:53:36 #110
206580 Luxuria
pi_111102477
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:50 schreef Heatseeker het volgende:
Vandaag weer een tochtje van 10km gemaakt. Het waaide wel flink maar met af en toe een kleine rookpauze tussendoor was het best te doen. Nu ik thuis ben merk ik de moeheid in mijn benen wel.

Ach ja, vroeg naar bed dan maar vanavond.

Oh en zonder vallen gelukkig. Niet eens bijna :o .
Volgens mij is dat toch wel het toppunt, roken tijdens het sporten.. :o
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:55:03 #111
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_111102556
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:53 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Mwah valt wel mee, als ik even een zwaar shaggie rook dan kunnen mijn longen ineens weer meer zuurstof opnemen. En ben ik dus niet zo aan het hijgen en puffen maar kan ik beter ademhalen.
pi_111102747
Idd _O-
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:33:26 #113
20925 n00cL30n
pi_111111943
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:53 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Kijk naar een Johan Cruijf, ken zelfs iemand die voor een olympische selectie mee had kunnen doen, en die rookt ook gewoon. ;)
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:35:24 #114
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_111112057
Blowen en skaten wordt wel lastiger, spreek ik uit ervaring.
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:45:37 #115
206580 Luxuria
pi_111112602
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:33 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Kijk naar een Johan Cruijf, ken zelfs iemand die voor een olympische selectie mee had kunnen doen, en die rookt ook gewoon. ;)
Ik blijf het apart vinden :P
  vrijdag 4 mei 2012 @ 08:07:58 #116
545 dop
pi_111117497
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:33 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

tuurlijk over het algemeen gaan sporters stukken beter presteren , als ze roken.
en cruijf stond ook bekend om zijn loop vermogen en goede conditie?.

prima dat je rookt , we hebben allemaal onze zonden , maar verkondig niet tegen beter weten in dat het niet uitmaakt, we weten wel beter tegenwoordig
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:49:08 #117
306225 Miendientje
Volgende..
pi_111138909
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:35 schreef Heatseeker het volgende:
Bij de friday fun skate was hier vorig jaar iemand die een jointje opstak in de pauze, dat werd niet zo gewaardeerd door de organisatie. :P

Overigens duiken we meestal wel na het skaten met z'n allen de kroeg in. Sommige mensen beweren daar dat hoe meer je drinkt hoe makkelijker het skaten naar huis toe gaat omdat je op skates toch al een soort van zwalkende beweging maakt :') . Ik hou het dan toch maar op een beperkt aantal biertjes om wel weer veilig thuis te komen.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:39:35 #118
20925 n00cL30n
pi_111151157
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:35 schreef Heatseeker het volgende:
Ligt eraan, toen ik nog echt aan het stunten was, hielp het als ik heel licht blowde, om de scherpe randjes, lees angst dat de truuk fout gaat, weg te nemen.
Deed ik iets te veel, was het helemaal verkeerd.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:45 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik blijf het apart vinden :P
Klop, is het ook.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 08:07 schreef dop het volgende:

[..]

tuurlijk over het algemeen gaan sporters stukken beter presteren , als ze roken.
en cruijf stond ook bekend om zijn loop vermogen en goede conditie?.

prima dat je rookt , we hebben allemaal onze zonden , maar verkondig niet tegen beter weten in dat het niet uitmaakt, we weten wel beter tegenwoordig
Wat een heerlijk ongefundamenteerd geblaat.

Laten we al beginnen met het feit dat ik blij ben dat ik al 10 jaar niet meer rook. ;)

quote:
Tegen beter weten in [..]
te grappig voor woorden; bijna net zo grappig als dat Maradonna en legio van andere sporters nooit blowden en coke gebruik(t)en tot en met.
Cruijf was immers niet de enige in de selectie die rookte als een ketter. Beweren dat deze niet bekend stond om zijn loopwerk, nog lachwekkender. :')

Cruijf stond juist bekend om zijn lichtvoetigheid.
Maarja... Laat maar, dit was al zinloos voordat je begon. ;)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 08:31:18 #119
545 dop
pi_111160992
je moet Cruijff , maar eens naar zijn mening daar over vragen.
lichtvoetigheid is niet het zelfde als conditie.
Cruijff is door de jaren heen toch ook wat anders gaan denken als 40 jaar geleden, zeker als het over roken gaat.

quote:
Wat een heerlijk ongefundamenteerd geblaat.
lol pot verwijt de ketel ?

[ Bericht 22% gewijzigd door dop op 05-05-2012 08:37:15 ]
  zaterdag 5 mei 2012 @ 09:29:38 #120
20925 n00cL30n
pi_111161357
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 08:31 schreef dop het volgende:

lol pot dop verwijt de ketel ?
Fixed :Y)
pi_111388289
Ik wil graag in een online shop een paar skeelers kopen, maar hoe zit het met de maten? Kan ik gewoon mijn schoenmaat aanhouden of juist iets groter?

En wat is een goed paar om mee te beginnen? Budget +/-150 euro.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_111389488
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:11 schreef dimmak het volgende:
Ik wil graag in een online shop een paar skeelers kopen, maar hoe zit het met de maten? Kan ik gewoon mijn schoenmaat aanhouden of juist iets groter?

Ik heb nog wel maat 42/43 liggen. 78mm.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_111389779
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:38 schreef mergbot het volgende:

[..]

Ik heb nog wel maat 42/43 liggen. 78mm.
44,5 heb ik van schoen.
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:48:28 #124
206580 Luxuria
pi_111390052
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:11 schreef dimmak het volgende:

Zelf heb ik hetzelfde als mijn schoenmaat, maar het beste is eigenlijk om ze in een winkel te passen. Goede pasvorm is belangrijk.

150 euro lijkt mij ook een prima budget, die van mij kostten 160 euro :)
Als je tenminste al zeker weet dat je het leuk vind om te doen en dat ze straks niet ergens in een stoffig hoekje liggen ;)
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:19:02 #125
20925 n00cL30n
pi_111401334
Hier een pagina die de meest gangbare merken behandeld.
http://www.dickssportingg(...)sp?categoryId=698584

De kolom met centimeters, slaat op hoeveel centimeters de inlegzool van de binnenschoen/schoen is van de skate.

Het blijft echter aan te raden om de skates toch nog te passen.
(Mocht je de aggressive skates maten weten, is het wijs om even op de pagina van this is soul te kijken. ;) )
pi_111439929
zo vandaag voor het eerst in tijden de skates maar weer is gepakt,, 8,4km in een kleine 40 minuten, veels te langzaam naar mijn idee maarja eind van de zomer maar is kijken of ik dat rondje in de helft van de tijd kan doen(als ik tenminste beetje vol kan houden om regelmatig de skeelers te pakken :) ) nu wel last van me voeten maarja had ik niet anders verwacht
[quote]Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef timmmmm het volgende:
Yay *O*
Lordmagic reageert op mijn topic, dan weet ik zeker dat hij geslaagd is :+
  zondag 13 mei 2012 @ 12:16:36 #127
206580 Luxuria
pi_111486911
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 21:52 schreef Lordmagic het volgende:
zo vandaag voor het eerst in tijden de skates maar weer is gepakt,, 8,4km in een kleine 40 minuten, veels te langzaam naar mijn idee maarja eind van de zomer maar is kijken of ik dat rondje in de helft van de tijd kan doen(als ik tenminste beetje vol kan houden om regelmatig de skeelers te pakken :) ) nu wel last van me voeten maarja had ik niet anders verwacht
Het is iig een begin! ;)

Ohh wat een heerlijk weer om te gaan skeeleren!!!! Ik heb echt zin om 20+ km te gaan!
  zondag 13 mei 2012 @ 15:01:56 #128
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_111492327
Ik ga zo weer even 10 km skaten, lekker op het platteland tussen de weilanden door.
  zondag 13 mei 2012 @ 15:43:27 #129
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_111493834
Net een tochtje naar het toekomstige huis van mijn zus van 20km, ging prima. Vrijdag meegeskate met de utrecht skate parade, in totaal bijna 43km gemaakt ;)

Ik begin al te wennen aan mijn nieuwe skates
  zondag 13 mei 2012 @ 21:08:06 #130
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_111508338
Vandaag 30 km op hockeyskates gedaan :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_111519945
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:08 schreef Susteren het volgende:
Vandaag 30 km op hockeyskates gedaan :D
U spoort niet

Held _O_
  maandag 14 mei 2012 @ 20:03:07 #132
366734 dimmak
bitcoin
pi_111547419
Wat voor skeelers moet ik kiezen? Zou dit bijv. een goede keuze zijn voor langere afstand? http://www.skate-dump.nl/index.php?pg=artinfo&id=1172
pi_111548559
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:03 schreef dimmak het volgende:
Wat voor skeelers moet ik kiezen? Zou dit bijv. een goede keuze zijn voor langere afstand? http://www.skate-dump.nl/index.php?pg=artinfo&id=1172
Heb je de OP gelezen?

Ik denk dat je uitkomt op raceskeelers wanneer je langere afstanden wilt doen.

http://www.skate-dump.nl/index.php?pg=artinfo&id=1172, deze is wel redelijk om mee te beginnen. Ook een heel eerlijke prijs.
  maandag 14 mei 2012 @ 21:09:37 #134
206580 Luxuria
pi_111551465
quote:
Voor langere afstanden zou ik denk ik wat grotere wielen pakken.
pi_111556110
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:09 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Voor langere afstanden zou ik denk ik wat grotere wielen pakken.
Daar zit wat in, maar dan ben je wel een smak meer geld kwijt :)
pi_111557563
quote:
Wat bedoel je met 'langere afstand'? Voor de een is 15 km al een langere afstand, voor de ander 50.
  maandag 14 mei 2012 @ 22:52:42 #137
366734 dimmak
bitcoin
pi_111558540
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:35 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'langere afstand'? Voor de een is 15 km al een langere afstand, voor de ander 50.
Ik ben wel van plan wekelijk een 2x +/- 15km te pakken en af en toe 30+ ertussendoor mits ik tijd heb.
  maandag 14 mei 2012 @ 22:52:57 #138
366734 dimmak
bitcoin
pi_111558549
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:21 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Heb je de OP gelezen?

Ik denk dat je uitkomt op raceskeelers wanneer je langere afstanden wilt doen.

http://www.skate-dump.nl/index.php?pg=artinfo&id=1172, deze is wel redelijk om mee te beginnen. Ook een heel eerlijke prijs.
Dat is dus precies dezelfde als die ik aangeef? :P
pi_111558806
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:52 schreef dimmak het volgende:

[..]

Dat is dus precies dezelfde als die ik aangeef? :P
Uhr,.. als jij dat vindt?

Het zijn gewoon leuke begin-skeelers vooral omdat veel mensen veel goede voornemers hebben maar ze nooit gaan uitvoeren. Maar wil je echt wat fanatieker gaan doen zou ik voor een paar hard boots gaan met 4*100mm of 110mm gaan.

Hier heb je alleen wel een betere techniek voor nodig en minstens 250-300 euro.
  maandag 14 mei 2012 @ 23:00:04 #140
366734 dimmak
bitcoin
pi_111558972
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:57 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Uhr,.. als jij dat vindt?

Het zijn gewoon leuke begin-skeelers vooral omdat veel mensen veel goede voornemers hebben maar ze nooit gaan uitvoeren. Maar wil je echt wat fanatieker gaan doen zou ik voor een paar hard boots gaan met 4*100mm of 110mm gaan.

Hier heb je alleen wel een betere techniek voor nodig en minstens 250-300 euro.
Ok thnx, ik ga morgen de afweging maken.. :)
  maandag 21 mei 2012 @ 10:38:49 #141
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_111821942
Weer lekker skateweer zeg :) Zaterdag 60km gedaan (Dordrecht-Scheveningen). Even pootjebaden en een ijsje en daarna weer terug met de trein :P
pi_111822745
Ik ga zo voor de 100k samen met mijn broertje :D wish us luck
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:21:54 #143
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_111867063
En, overleeft? Ik hoop eind vd week weer een rondje te gaan!
pi_111868647
Wat een afstanden zeg!

Sinds ik over ben gegaan op 100mm skeeler ik nauwelijks nog, het is veel te zwaar geworden voor mij :'(

ik mis het wel heel erg, iemand tips om op 100mms te rijden?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:32:42 #145
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_111869510
Zelfs op dat mooie gladde asfalt daar bij jou? Vaker een kort stukje rijden om nog wat te wennen en trainen, of toch wat kleinere wieltjes eronder.
Hoe lang ben je? Het moet wel een beetje in verhouding zijn :P
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:35:25 #146
545 dop
pi_111869660
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:11 schreef hugsy33 het volgende:
Wat een afstanden zeg!

Sinds ik over ben gegaan op 100mm skeeler ik nauwelijks nog, het is veel te zwaar geworden voor mij :'(

ik mis het wel heel erg, iemand tips om op 100mms te rijden?
ben bang dat 100mm niet voor jou gemaakt is, je zit zeker bij dames wel vaker dat ze beter op iets kleiner kunnen of combinatie frames met 3 grote en 1 kleintje.
voor een deel is het natuurlijk ook een beetje gewenning, ze zullen niet zo skaten als je oude skates , waar zijn je oude skates ?
pi_111870489
Ik heb nog steeds dezelfde schoen werken met een nieuw frame en wielen eronder.

De oude wielen zijn te versleten om nog op te rijden.

Ik ben maar 1.68..
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:02:19 #148
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_111870858
Ik moet wel zeggen dat 3x100 en 1x 90 mij ook wel tegenviel, ik kwam van 5x 85mm. Maar na een 200km in totaal ben ik ze nu wel aardig gewend, maar het blijft iets zwaarder naar mijn idee. Ik ben zelf 1.85 ofzo
pi_111870996
Ik heb er nu zo'n 30km op gereden denk ik, maar moet echt om de paar honderd meter stoppen om bij te komen 8)7
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:15:11 #150
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_111873260
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:06 schreef hugsy33 het volgende:
Ik heb er nu zo'n 30km op gereden denk ik, maar moet echt om de paar honderd meter stoppen om bij te komen 8)7
Is je techniek dan wel goed, want het is waarschijnlijk wel wat zwaarder, maar zo ontzettend zwaar zou het toch ook weer niet moeten zijn dat je om de paar honderd meter moet stoppen?

Ik rijd zelf op 4x110mm, maar dit vind ik nou niet zwaar aanvoelen om op te rijden, al ben ik dan een man.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_111873360
Geen idee, vandaar dat ik om wat tips vroeg ;)

ik moet er wel bij zeggen dat ik ziekte van lyme heb dus sporten is voor mij sowieso heel zwaar. Maar op die 80mm wieltjes kon ik wel met pijn en moeite een marathon rijden (wel ook met veel pauzes)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:22:50 #152
138903 Lookbehind
pi_111873601
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:17 schreef hugsy33 het volgende:
Geen idee, vandaar dat ik om wat tips vroeg ;)

ik moet er wel bij zeggen dat ik ziekte van lyme heb dus sporten is voor mij sowieso heel zwaar. Maar op die 80mm wieltjes kon ik wel met pijn en moeite een marathon rijden (wel ook met veel pauzes)
Ik weet zelf niet hoe groot de effecten van de ziekte van Lyme zijn, maar ik denk dat je je er qua techniek op moet richten om je slagen goed af te maken en goed door te rollen. Probeer elke slag goed over te komen en wat langer boven je standbeen door te rollen. Veel mensen die ik zie skeeleren blijven er tussen hangen en maken daardoor korte slagen die heel vermoeiend zijn.

Probeer tijdens het doorrollen boven je standbeen ook je andere been voldoende ontspannen te houden, dit kan je heel veel energie schelen.
Maar goed, ik weet dus niet hoe jij rijdt. Dit zijn wat algemene tips.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_111873892
Dankje, t is idd lastig om tips via internet te geven maar ik zal er op letten

ik heb zelf het idee dat ik mijn slagen misschien juist te lang maak. Heb wel eens gelezen dat je bij grotere wielen je slagen korter moet houden?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:37:03 #154
138903 Lookbehind
pi_111874148
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:30 schreef hugsy33 het volgende:
Dankje, t is idd lastig om tips via internet te geven maar ik zal er op letten

ik heb zelf het idee dat ik mijn slagen misschien juist te lang maak. Heb wel eens gelezen dat je bij grotere wielen je slagen korter moet houden?
Dat ligt ook aan de omstandigheden. Als je bijvoorbeeld met tegenwind rijdt, dan kun je ze beter wat kort houden. Als je meewind hebt, dan is het veel prettiger om lange slagen te maken.

Ik krijg bij mijn trainingen iig het commentaar dat ik mijn slagen lang moet houden en voor mijn gevoel rijdt dat ook veel prettiger. ;)
Het verschilt ook wat per persoon, ik maak mijn snelheid voornamelijk in de bochten en het rechte stuk is dan voor mij snelheid vasthouden en ontspanning zoeken, waarna je in de volgende bocht je snelheid en ritme weer probeert op te voeren.
pi_111874397
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:06 schreef hugsy33 het volgende:
1) Dieper veel dieper gaan zitten, echt dat het extreem voelt. (streven na 70-90% kniehoek)
2) Dit volhouden met een tempo van 12-15 km/u focus op techniek 100% techniek.
3) 1 hand of zelfs 2 handen voor je neus. kaasrecht en focus op je houding. Knie-neus-teen zitten op 1 lijn.
4) Concentreer je tevens op het bijhalen, je wilt die benen geen centimeter hoger tillen dan nodig is. Een goede training is je voorwiel niet van de grond halen/

Blijf in de houding zitten die je SNEL heel snel gaat irriteren en in eerste instantie loodzwaar lijkt te zijn. Houdt dit een stukje vol 300-400 meter en probeer dan door te versnellen. Waar je langzaam de nadruk steeds meer verschuift van houding naar snelheid.

Herhaal dit vaker en houdt dit een half uurtje vol o.i.d. en ga dan lekker ''gewoon'' skeeleren. Doe dit 2-3 keer per week en aan het einde van de week zal je al resultaten gaan merken. Skeeleren is en blijft een kracht sport maar enorm technisch. Ben zelf een mannetje van 1.93 met 72kg, maar genereer toch genoeg kracht met mijn techniek om in de 40-44 te komen op een gewone weg. (sprint)

-Edit-
en ONTSPAN, alleen tijdens afzetten staat er spanning op je spieren. Bovenlichaam en tijdens bijhalen zouden ontspannen moeten zijn.
pi_111874466
Ik ga zo rondje, Emmen-Nieuw-Amsterdam-Emlicheim-Coevorden-Emmen denk ik :).
pi_111874962
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:44 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

1) Dieper veel dieper gaan zitten, echt dat het extreem voelt. (streven na 70-90% kniehoek)
2) Dit volhouden met een tempo van 12-15 km/u focus op techniek 100% techniek.
3) 1 hand of zelfs 2 handen voor je neus. kaasrecht en focus op je houding. Knie-neus-teen zitten op 1 lijn.
4) Concentreer je tevens op het bijhalen, je wilt die benen geen centimeter hoger tillen dan nodig is. Een goede training is je voorwiel niet van de grond halen/

Blijf in de houding zitten die je SNEL heel snel gaat irriteren en in eerste instantie loodzwaar lijkt te zijn. Houdt dit een stukje vol 300-400 meter en probeer dan door te versnellen. Waar je langzaam de nadruk steeds meer verschuift van houding naar snelheid.

Herhaal dit vaker en houdt dit een half uurtje vol o.i.d. en ga dan lekker ''gewoon'' skeeleren. Doe dit 2-3 keer per week en aan het einde van de week zal je al resultaten gaan merken. Skeeleren is en blijft een kracht sport maar enorm technisch. Ben zelf een mannetje van 1.93 met 72kg, maar genereer toch genoeg kracht met mijn techniek om in de 40-44 te komen op een gewone weg. (sprint)

-Edit-
en ONTSPAN, alleen tijdens afzetten staat er spanning op je spieren. Bovenlichaam en tijdens bijhalen zouden ontspannen moeten zijn.
Bedankt voor je uitgebreide post! Zo te zien heb ik nog een hoop te leren maar des te groter de uitdaging zullen we maar denken ;)

ik snap alleen punt 3 niet helemaal, bedoel je zoals iemand slaapwandeld?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:22:46 #158
342418 VKV
Plausibel
pi_111875763
Hoi,

Ik kwam van het weekend m'n inline skates (zo heten ze geloof ik, vier wielen en een rem) tegen op zolder. Net een beschermset besteld + helm, dus hopelijk morgen voor het eerst weer een rondje rijden! Hebben jullie tips waar ik mee kan beginnen? Ik ben destijds gestopt omdat ik iedere keer na een paar minuten gigantisch last van m'n kuiten kreeg.

Heb al wel een leuke valpartij op m'n naam staan. Denken dat je wel even van de dijk af kan (over asfalt) en vervolgens niet helemaal meer kunnen remmen, op je kont vallen en een enorm eind doorschuiven. Oei oei, toen heb ik echt een week niet meer kunnen zitten ;(
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:22:55 #159
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_111875774
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:59 schreef hugsy33 het volgende:
ik snap alleen punt 3 niet helemaal, bedoel je zoals iemand slaapwandeld?
Alsof je van de duikplank wilt springen, handen plat tegen elkaar vlak voor je neus. Dan zitten ze niet in de weg bij het oefenen van de rest van je houding :)
pi_111876045
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:22 schreef Mappy het volgende:

[..]

Alsof je van de duikplank wilt springen, handen plat tegen elkaar vlak voor je neus. Dan zitten ze niet in de weg bij het oefenen van de rest van je houding :)
ah oké thx!

Heb er zin in, hopelijk blijft t mooi weer (heb nu griep :( )
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:32:07 #161
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_111876144
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:22 schreef VKV het volgende:
Hebben jullie tips waar ik mee kan beginnen? Ik ben destijds gestopt omdat ik iedere keer na een paar minuten gigantisch last van m'n kuiten kreeg.

Heb al wel een leuke valpartij op m'n naam staan. Denken dat je wel even van de dijk af kan (over asfalt) en vervolgens niet helemaal meer kunnen remmen, op je kont vallen en een enorm eind doorschuiven. Oei oei, toen heb ik echt een week niet meer kunnen zitten ;(
Begin inderdaad maar met die helm en beschermers :D

Kuiten: warming up, beetje strekken van tevoren. Skates zitten niet te strak om je been? (ze zitten vaker te los dan te strak, maar je weet nooit). Krijg je kramp of doet het zeer?

Vallen: probeer voorover te vallen :) Of duik het gras in langs de dijk. Op het moment dat je skates beginnen te zwabberen omdat je te hard gaat ben je eigenlijk te laat om normaal te kunnen remmen. Dat punt moet je dus kennen van je skates en zien te vermijden ;) Probeer verder niet krampachtig stil te staan een heuveltje af, maar juist rustige slagen te maken, dan sta je veel lekkerder.

Ik zou beginnen met wat remoefeningen (remblokje, lantaarnpaal, gras) en daarna van het weer genieten en wat mooie tochten maken, of gezellig met een nightskate meerijden. Later weer door met hard en ver skaten.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:37:21 #162
342418 VKV
Plausibel
pi_111876343
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:32 schreef Mappy het volgende:

[..]

Begin inderdaad maar met die helm en beschermers :D
Kuiten: warming up, beetje strekken van tevoren. Skates zitten niet te strak om je been? (ze zitten vaker te los dan te strak, maar je weet nooit). Krijg je kramp of doet het zeer?
Vallen: probeer voorover te vallen :) Of duik het gras in langs de dijk. Op het moment dat je skates beginnen te zwabberen omdat je te hard gaat ben je eigenlijk te laat om normaal te kunnen remmen. Dat punt moet je dus kennen van je skates en zien te vermijden ;) Probeer verder niet krampachtig stil te staan een heuveltje af, maar juist rustige slagen te maken, dan sta je veel lekkerder.
Ik zou beginnen met wat remoefeningen (remblokje, lantaarnpaal, gras) en daarna van het weer genieten en wat mooie tochten maken, of gezellig met een nightskate meerijden. Later weer door met hard en ver skaten.
Nee geen kramp, het doet gewoon pijn. Net of ik tig traptreden opgelopen ben zegmaar.
Ja dat vallen pak ik tegenwoordig ook anders aan :P Dat verhaaltje was van toen ik een jaar of negen was. De laatste keren dat ik ging skaten waren de lantaarnpalen m'n beste vrienden. Maar het remmen is wel iets wat ik moet oefenen, want als ik de dijk weer eens af moet dan is remmen nodig ivm de hoeveelheid verkeer onderaan de dijk.
Ik zal eerst beginnen met het stof van m'n skates af te halen :P
pi_111877190
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:29 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

ah oké thx!

Heb er zin in, hopelijk blijft t mooi weer (heb nu griep :( )
Wat mappy zegt,..

Probeer het ook een paar keer droog te oefenen :). Als je hier in de buurt had gewoond had je een keer mee kunnen rijden :) ;).
pi_111880889
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:37 schreef VKV het volgende:

[..]

Nee geen kramp, het doet gewoon pijn. Net of ik tig traptreden opgelopen ben zegmaar.
Ja dat vallen pak ik tegenwoordig ook anders aan :P Dat verhaaltje was van toen ik een jaar of negen was. De laatste keren dat ik ging skaten waren de lantaarnpalen m'n beste vrienden. Maar het remmen is wel iets wat ik moet oefenen, want als ik de dijk weer eens af moet dan is remmen nodig ivm de hoeveelheid verkeer onderaan de dijk.
Ik zal eerst beginnen met het stof van m'n skates af te halen :P
Je slag kent waarschijnlijk geen rust/ontspan moment. Nadat je met je afzetbeen de afzet hebt afgerond en je gaat deze bijhalen moet dit been ontspannen zijn. Net alsof je je voet een beetje laat ''bungelen'' pas als je hem bij hebt gehaald komt er weer spanning op je kuiten.

Ook kan het zijn dat je teveel op je tenen rijdt waardoor je teveel voorover hangt. DIt moet dan weer gecompenseerd worden vanuit je onderbenen wat ook weer zorgt voor spanning op de kuiten.

Kortom: Ontspannen je kuiten tijdens het bijhalen en probeer zoveel mogelijk achterover te hangen tijdens het rijden (in het begint voelt het overdreven).
pi_111896095
Ik ben mijn skates ook weer tegengekomen op zolder, het stof heb ik er net afgehaald.
Ik ben van plan om morgen weer voor het eerst te gaan oefenen na ruim 10 jaar.... Ben benieuwd hoe dat zal gaan!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 21:12:43 #166
206580 Luxuria
pi_111896808
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:04 schreef Brandwacht het volgende:
Ik ben mijn skates ook weer tegengekomen op zolder, het stof heb ik er net afgehaald.
Ik ben van plan om morgen weer voor het eerst te gaan oefenen na ruim 10 jaar.... Ben benieuwd hoe dat zal gaan!
Veel plezier!
pi_111926784
Oww nice, een skeeler/skate topic!
Heb het al een lange tijd niet meer gedaan, maar vond het altijd leuk toen ik klein was. Overal op springen en lekker veel op me bek gaan (gelukkig wel met bescherming :P). Ze liggen al enkele jaren ergens weg te rotten in een schuurtje dus ik denk dat ik maar nieuwe ga halen.

Een nadeel: ik kan echt nergens in de buurt skates uitproberen of überhaupt kopen, dus zou iemand kunnen helpen met maatvoering? Ik heb maat 38,5 van Nike, 38 2/3 van Adidas. Dus US 6 of 24 cm.

http://skateshop.thisisso(...)-realm-wit.html#info
Ik zou dus maat 40 moeten halen?
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:52:10 #168
20925 n00cL30n
pi_111927543
Ik zou als ik jou was, dan alleen voor de zwarte versie gaan kijken, maatje 40 had je inderdaad goed, en kost net geen 80euro.

http://skateshop.thisisso(...)usd-realm-zwart.html
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:54:32 #169
20925 n00cL30n
pi_111927621
Vanochtend eindelijk weer eens een tochtje van 5 kilometer kunnen maken. Niet verwacht dat het asfalt van het oude Floriade park in Hoofddorp al zo snel verslechterd zou zijn.
Dankzij slechte asfalt en een paar keer moeten stoppen voor honden, toch in net iets meer dan 10 minuutjes kunnen doen.

Misschien voor de doorsnee hier niet zo heel erg snel, ware het niet, dat ik het op 58 mm wieltjes heb gedaan. ;)
pi_111927984
Dankje N00c. Heb de zwarte besteld.
  woensdag 23 mei 2012 @ 18:37:23 #171
20925 n00cL30n
pi_111937231
Goed bezig!

Mocht het echter toch niet de goede maat zijn, gewoon ff contact opnemen met Ivo. (Dan kunnen jullie er vast wel samen uitkomen. ;) )
pi_111939600
Doe jij ook aggressive of free blade?
  woensdag 23 mei 2012 @ 20:41:17 #173
20925 n00cL30n
pi_111943490
Ik heb jaren aggressive geskate, maar ben er inmiddels een jaartje of 8 uitgeweest.. Ik zit tegenwoordig weer wat te denken aan freeblade/-ride.

Ik moet alleen dan even eerst mijn nieuwe skates onder controle krijgen.

• 2012 USD Carbon 2 Olive Limited Edition boot
• Kaltik Stealth Team frames Black
• Chimera Dominik Wagner 58mm 88A flat setup
• Abec 7 bearings

Ben altijd gewend dat ik enige vorm van heel lift had, maar deze skates zijn helemaal recht.
Is eventjes wennen, maar niet onoverkoombaar.

Als ik hier aan gewend ben, maar eens kijken of ik zogeheten powerblade frames kan scoren, en met grotere wieltjes aan de slag kan. ;)
  woensdag 23 mei 2012 @ 22:58:22 #174
342418 VKV
Plausibel
pi_111951568
Lolll, ik ging net even een rondje rijden, nou na 5 minuten maar weer naar huis gegaan want wat deden mn benen zeer :P Voelde de blaren alweer opkomen haha. Heb wel even geprobeerd om zegmaar met je voorwiel op de grond je been terug te halen maar dat lukte niet echt. Heb wel even een stukje lekker tempo kunnen maken :)
pi_112001492
Voor de geïnteresseerde, ik heb m'n stuntskates in de verkoop gezet,zgan.
[TK] Anarchy stunt skates ZGAN
pi_112005016
Pootje over rechts gaat nu ook redelijk feilloos, maar het blijft onnatuurlijk voelen :@
  vrijdag 25 mei 2012 @ 08:12:58 #177
545 dop
pi_112006151
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 02:24 schreef Kandijfijn het volgende:
Pootje over rechts gaat nu ook redelijk feilloos, maar het blijft onnatuurlijk voelen :@
heeft bijna iedereen, er zijn goede schaatsers die het niet kunnen
maar als je er op blijft oefenen word het vanzelf een tweede natuur.
pi_112006432
Ah ik kan niet wachten op mijn skates. Wat als ik ze binnenkrijg en het onwijs slecht weer is?! :P
  vrijdag 25 mei 2012 @ 08:43:10 #179
20925 n00cL30n
pi_112006568
Binnen skaten, gewoon door de huiskamer en keuken. :')
pi_112008333
Lekker 4 meter heen en weer rijden, top! ^O^
  vrijdag 25 mei 2012 @ 13:07:25 #181
20925 n00cL30n
pi_112014834
Da's dan toch weer 8 meter per rondje. :')
pi_112016065
Ik bied trouwens 5 euro voor het filmpje mocht hij echt hard door de kamer heen durven skeeleren :+
  vrijdag 25 mei 2012 @ 13:51:04 #183
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_112016382
Is full speed door hoog catharijne in Utrecht ook 5 euro waardig? >:)
pi_112016581
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 13:51 schreef Ganzz het volgende:
Is full speed door hoog catharijne in Utrecht ook 5 euro waardig? >:)
Wel een like op Youtube:@, ligt natuurlijk ook aan het moment van de dag :P
pi_112018112
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 13:42 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik bied trouwens 5 euro voor het filmpje mocht hij echt hard door de kamer heen durven skeeleren :+
ik zal een poging wagen. Telt de tuin ook mee? Moet natuurlijk wel snelheid -kunnen- maken :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Nezhi op 25-05-2012 14:43:56 ]
  vrijdag 25 mei 2012 @ 17:54:24 #186
20925 n00cL30n
pi_112025001
Aanloop in de tuin. door een (open) schuifpui oid springen en vervolgens drie rondjes fullspeed door de woonkamer.... :o

I like it! :)

Maareuh, high speed runs door Hoog Catherijne, zijn die spopo's en bewaking daar nog steeds zo anti- inline?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 17:58:05 #187
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_112025113
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 17:54 schreef n00cL30n het volgende:
Aanloop in de tuin. door een (open) schuifpui oid springen en vervolgens drie rondjes fullspeed door de woonkamer.... :o

I like it! :)

Maareuh, high speed runs door Hoog Catherijne, zijn die spopo's en bewaking daar nog steeds zo anti- inline?
Ik hoop van wel en ofschoon ik graag skate (sterker nog ik ga dadelijk lekker skaten) maar op skates in een winkelcentrum gaan liggen kloten dat moet je gewoon niet willen, wmb terecht dat ze daar tegen optreden...
pi_112025440
Wat zijn goede merken voor bescherming?
Triest, ik was naar Perry Sport en een skatewinkel en allebei hadden ze geen bescherming :')
  vrijdag 25 mei 2012 @ 18:12:29 #189
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_112025510
whut, geen bescherming in een skatewinkel, lekker voorbeeld dan :D

ik heb een samengeraapt zooitje, gewoon gepast wat me het lekkerste zat
pi_112025872
Yep, alleen kinderhelmpjes maar die pas ik niet :P geen andere beschermers.
pi_112026587
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:09 schreef Nezhi het volgende:
Wat zijn goede merken voor bescherming?
Triest, ik was naar Perry Sport en een skatewinkel en allebei hadden ze geen bescherming :')
Stukken plastic zijn stukken plastic. Koop gewoon wat lekker zit.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 21:53:49 #192
20925 n00cL30n
pi_112034550
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 17:58 schreef Klonk het volgende:

[..]

Ik hoop van wel en ofschoon ik graag skate (sterker nog ik ga dadelijk lekker skaten) maar op skates in een winkelcentrum gaan liggen kloten dat moet je gewoon niet willen, wmb terecht dat ze daar tegen optreden...
Klopt, ben ik ook met je eens... alleen is die ondergrond wel heeeeeeeeel erg fijn, wat ik mij nog kan herinneren van de Mega Festaties etc. :)
pi_112035108
Waarom rollen zoveel aggressive skaters altijd achteruit? Ze doen nice tricks alleen dat achteruit rijden vind ik er zelf vreemd uitzien.

O+

[ Bericht 63% gewijzigd door Nezhi op 25-05-2012 22:15:17 ]
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:14:50 #194
20925 n00cL30n
pi_112037857
Hogere moeilijkheids factor.

Zeker als je bedenkt dat Chris Haffey over een van zijn schouders niets tot nauwelijks ziet, kun je wel bedenken dat het fakie/blindside aankomen rollen lekker pittig is. ;)

En wauw, het is echt lang geleden dat ik deze Fade Nation edit heb gezien. Rode Remz O+

Ben zelf behoorlijk fan van CJ Wellsmore op dit moment:

[ Bericht 50% gewijzigd door n00cL30n op 25-05-2012 23:28:58 ]
  zondag 27 mei 2012 @ 11:02:29 #195
20925 n00cL30n
pi_112082384
En een vermakelijk stukje avond/nacht skaten. :)

pi_112103086
Mooi filmpje man, nieuwe favoriet :)
Zijn er nog mooie plekken binnen Nederland voor iets downhill-achtigs (hoeft niet kilometers lang te zijn, gewoon heuveltje)? Beste in de duinen neem ik aan?

[ Bericht 38% gewijzigd door Nezhi op 27-05-2012 21:53:02 ]
  zondag 27 mei 2012 @ 22:22:07 #197
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_112104751
Ligt eraan waar je zit? Limburg hebben we heuvels genoeg ;)
  zondag 27 mei 2012 @ 22:52:43 #198
20925 n00cL30n
pi_112106405
Als je woonachtig bent in Haarlem en omstreken, is het kopje van Bloemendaal wel leuk om te doen. :)
pi_112106829
Ik zit in Noord-holland maar kan met ov wel overal naartoe hoor.
  maandag 28 mei 2012 @ 15:06:20 #200
20925 n00cL30n
pi_112127001
En nog een leuk stukje downhill powerblading:
pi_112127080
Af en toe met vrouwen skeeleren is ook heel interessant :s), jammer dat je als man zijnde het meeste kopwerk doet :@
pi_112138224
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:08 schreef Kandijfijn het volgende:
Af en toe met vrouwen skeeleren is ook heel interessant :s), jammer dat je als man zijnde het meeste kopwerk doet :@
Ik heb er geen ervaring mee, maar kan er wel inkomen. Beetje fanatieke skeeler"aars" kweken een prachtige derrière. Het zit al in de naam verborgen.

Vandaag een rondje Veluwe gedaan prachtig weer met een lekker verkoelend windje. Heb rustig aan gedaan maar toch een gemiddelde rond de 20km/u. Dit keer mijn hartslag een beetje in de gaten gehouden en voorzover ik het gezien heb ben ik niet buiten de 5 zone gekomen. De vorige keren dat ik dit rondje gemaakt had zat ik geregeld op mijn theoretische max.
  maandag 28 mei 2012 @ 20:16:10 #203
206580 Luxuria
pi_112138629
quote:
Wanneer kom je naar Limburg? :P
pi_112139979
Ik weet niet hoe ik kan linken naar googlemaps maar in Den Helder (Noord-Holland) is er een brede weg naar het strand, weinig auto's.. vooral voetgangers. Erg leuk om daar te skeeleren. Het adres is dit: Jan Verfailleweg 622, en dan het trappetje op. Helaas is er niet echt een mooie foto van, maar die weg gaat heel lang naar beneden, dan weer omhoog etc. :D
  maandag 28 mei 2012 @ 23:00:13 #205
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_112147867
Damn, vandaag het plan gevat te skaten naar een stukje water, 18km heen, daar lekker in de zon gelegen en gezwomen etc, maar die terugreis rond 15.00 met wind tegen in de zon was toch aardig killing. :D

quote:
Vooral zomers, bij een graad of 25 a 30 buiten O+
  maandag 28 mei 2012 @ 23:41:44 #206
206580 Luxuria
pi_112150889
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:00 schreef Ganzz het volgende:
Damn, vandaag het plan gevat te skaten naar een stukje water, 18km heen, daar lekker in de zon gelegen en gezwomen etc, maar die terugreis rond 15.00 met wind tegen in de zon was toch aardig killing. :D

[..]

Vooral zomers, bij een graad of 25 a 30 buiten O+
Je mag ook wel naar Limburg komen :D
pi_112154004
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:16 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Wanneer kom je naar Limburg? :P
Ik ben maar 1 keer per jaar in Limburg,.. Amstel Gold Race <3.

En soms pakken we tussendoor wat heuvels daar als ik met mijn broer richting ardennen/alpen gaan *O*
pi_112289340
:o
Ik krijg witte usd realms omdat de zwarte uitverkocht waren bij de groothandel.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:46:25 #209
20925 n00cL30n
pi_112293818
Gaaf! (Als dat dan ook maar voor datzelfde aankoop bedrag is, maar Ivo kennende... ;) )
pi_112498569
:( Ze zijn binnen alleen nog een maat te klein.
Maar even mailtje sturen.
pi_112499313
Ik had vanavond naar Bremen toe gewild voor de nightskate (happy skater) maar helaas geen mensen om de benzine kosten mee te delen. Volgende maand wil ik echt weer eens gaan. De nightskate is daar heel tof, veer groter dan bij ons in Groningen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:04:14 #212
20925 n00cL30n
pi_112500722
@Nezhi: Balen man!

@Miendientje: Wat ik er over gelezen heb, ziet het er echt gaaf uit! Eerst maar weer eens wat uithoudingsvermogen kweken. ;)
pi_112500803
Heb er even in de woonkamer mee rondgereden, ging wel redelijk hard op een gladde vloer ;) vaders houdt ook van skeeleren maar dit soort skates had hij nog nooit gezien (met soulplate etc).
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:05:56 #214
20925 n00cL30n
pi_112500865
Komt als ik de goede maat heb. Kon er nu amper op staan :')
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:07:39 #216
20925 n00cL30n
pi_112500934
Ghehehehe! Ja, dat is dan balen man.

Ik hoop dat je snel wel een passende maat kan krijgen! :)
pi_112501238
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:04 schreef n00cL30n het volgende:
@Nezhi: Balen man!

@Miendientje: Wat ik er over gelezen heb, ziet het er echt gaaf uit! Eerst maar weer eens wat uithoudingsvermogen kweken. ;)
Uithoudingsvermogen heb je daar niet echt nodig, het gaat echt heel erg langzaam en zelfs dan sta je regelmatig stil om te wachten tot de achterkant van de groep weer bij is, dat kan soms wel meer dan een kwartier duren, moet je na gaan hoe langzaam de achterhoede gaat.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:13:57 #218
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_112501303
Zitten hier ook inliners?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_112501368
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:13 schreef Quotidien het volgende:
wat bedoel je daar precies mee?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:16:10 #220
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_112501446
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:15 schreef Miendientje het volgende:

[..]

wat bedoel je daar precies mee?
Aggresive, met kleine wieltjes en tricks.
pi_112502407
Ik geloof het wel, maar ikzelf niet, ik heb juist vrij grote wielen en ga meer voor afstanden skaten
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:38:10 #222
164283 Luco
Buongiorno!
pi_112502699
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:13 schreef Quotidien het volgende:
Wil het wel maar heb de skates er niet voor :+. Ben wel van plan dat dus weer op te pakken.
  woensdag 6 juni 2012 @ 00:35:44 #223
20925 n00cL30n
pi_112505114
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:12 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Uithoudingsvermogen heb je daar niet echt nodig, het gaat echt heel erg langzaam en zelfs dan sta je regelmatig stil om te wachten tot de achterkant van de groep weer bij is, dat kan soms wel meer dan een kwartier duren, moet je na gaan hoe langzaam de achterhoede gaat.
Ahhh, dat valt mee. Dan is het misschien wel het overwegen waard. :)

quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:16 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Aggresive, met kleine wieltjes en tricks.
Euh, ben het altijd geweest, tot een jaartje of 8 / 9 terug.

Nu ook weer aggressive skates, USD Carbon 2 Olive Limited Edition, gekocht waar naar alle waarschijnlijkheid Powerblade frames onder gaan komen.

Je bent er zelf ook een?
pi_112704411
Is er iemand hier in de Thisissoul winkel zelf geweest? Ik heb het even op googlemaps opgezocht om te zien welke bus etc. ik moet nemen, maar ik zie nergens een winkel, alleen oudere panden.

[ Bericht 24% gewijzigd door Nezhi op 10-06-2012 19:48:17 ]
  zondag 10 juni 2012 @ 21:30:21 #225
20925 n00cL30n
pi_112711506
Ik ben in de oude winkel van This Is Soul geweest. (Was eigenlijk een magazijn voor de webwinkel)

Hij staat op de rand van overgaan naar een echte winkel op NDSM. Het beste kun je Ivo hier gewoon even voor bellen/mailen, die staat je graag te woord.
  zondag 10 juni 2012 @ 22:56:20 #226
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_112717395
Vandaag sinds 2 weken eindelijk weer een op de skates, was weer lekker. Mijn voornemen is een beetje mislukt.
pi_112729366
Ik mag dus voorlopig niet meer skeeleren,..

Knie doet extreem vervelend,.. ziektewet+niet mogen skeeleren of uberhaupt sporten :r :r :r :r :r
  maandag 11 juni 2012 @ 13:50:22 #228
20925 n00cL30n
pi_112735587
Balen Kandij.... Hoe dat eigenlijk?
pi_112736654
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:50 schreef n00cL30n het volgende:
Balen Kandij.... Hoe dat eigenlijk?
Overbelasting van peesaanhechting (vaker last van gehad). Maar nu is die bende ontstoken. Te lang koppig door blijven sporten terwijl ik lopend werk doe (horeca).

*extreme verveling.
  maandag 11 juni 2012 @ 20:22:32 #230
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_112754392
Bummer :(

Dus nu de hele dag achter Fok!?
  maandag 11 juni 2012 @ 20:23:38 #231
206580 Luxuria
pi_112754454
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:05 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik mag dus voorlopig niet meer skeeleren,..

Knie doet extreem vervelend,.. ziektewet+niet mogen skeeleren of uberhaupt sporten :r :r :r :r :r
Ahh nee dat is echt shit!
  maandag 11 juni 2012 @ 20:25:25 #232
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_112754573
Wat trouwens vaag/erg is, 2weken niet gesport en 2 kg afgevallen... daarvoor niets... Wazig
  maandag 11 juni 2012 @ 20:35:27 #233
20925 n00cL30n
pi_112755309
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:13 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Overbelasting van peesaanhechting (vaker last van gehad). Maar nu is die bende ontstoken. Te lang koppig door blijven sporten terwijl ik lopend werk doe (horeca).

*extreme verveling.
Urgh, niet fijn man, succes ermee... Hoe lang mag je nu niets doen?
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:25 schreef Ganzz het volgende:
Wat trouwens vaag/erg is, 2weken niet gesport en 2 kg afgevallen... daarvoor niets... Wazig
Misschien afbraak van spiermassa? (Niet te hopen, maar zou een mogelijkheid kunnen zijn?
  maandag 11 juni 2012 @ 21:47:09 #234
206580 Luxuria
pi_112760448
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:25 schreef Ganzz het volgende:
Dat idee heb ik dus ook. Met skeeleren val ik niet af als ik dat veel doe, maar bij andere sporten val ik wel af.

Heb je misschien te weinig gegeten?
pi_112787392
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:35 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Urgh, niet fijn man, succes ermee... Hoe lang mag je nu niets doen?

[..]

Misschien afbraak van spiermassa? (Niet te hopen, maar zou een mogelijkheid kunnen zijn?
Sowieso 3 weken absolute rust voor de knie 0 sporten en niet staand/lopend werken :r. Daarna weer een klein beetje beginnen en kijken hoe alles voelt. Sporten zal waarschijnlijk 6 weken niet mogen ;(,..

Terwijl ik net zo lekker bezig was :@.

Werken doe ik nu ''vervangende werkzaamheden'' mijn standaard taken als inkoop, roosters maken, beetje prospects terugbellen. De eerste vaste gasten vragen als waarom ''Kandij'' of ''die lange'' niet in zaal loopt dus voel me in ieder geval gemist O+.

Ik ben niet geschikt voor kantoor/thuiszitten, oké dat was mijn klaagzang voorlopig :@
pi_113211093
Ik ben nu op zoek naar andere skates aangezien thisissoul op dit moment niets in mijn prijsklasse heeft in mijn maat. Zaterdag naar een Intersport, hopelijk hebben ze daar nog wat K2s. Heb er tien jaar geleden ook mijn skates gehaald, die zijn nog steeds goed maar passen niet meer.
pi_113357846

:D
  maandag 25 juni 2012 @ 14:12:02 #238
20925 n00cL30n
pi_113362586
Nieuwe Fatty's, niiiiiiice! :)

Deze hadden toch ook UFS?
pi_113364614
Jazeker :D
  maandag 25 juni 2012 @ 20:35:11 #240
20925 n00cL30n
pi_113382505
Goed man! De looks van de Fatty's zijn eindelijk weer verbeterd!
pi_113385369
Het is wel weer even wennen, er liggen hier alleen maar kleine hobbelige steentjes dus je komt geen meter vooruit :P moet weer even leren snelheid maken etc.
  maandag 25 juni 2012 @ 23:04:51 #242
20925 n00cL30n
pi_113391417
Tja, ik moet nog steeds wennen aan de rechte positie van de voet. In principe hadden vrijwel al mijn skates een lichte heellift, en dan heb je toch in eens een heel ander evenwicht.
pi_113555407
Hebben jullie zelf een rail of ramp in de tuin, of gaan jullie gewoon op straat/skatepark?
pi_113555471
Ik ga zo voor het eerst sinds weken een klein rondje doen :@, kijken hoe het met de conditie staat :)
pi_113555536
Ik ga zo even kijken bij het skatepark, weet niet of het druk is
Je knie is weer helemaal beter? :)
pi_113555613
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:45 schreef Nezhi het volgende:
Ik ga zo even kijken bij het skatepark, weet niet of het druk is
Je knie is weer helemaal beter? :)
Neeuh :@,.. maar de pijn is weg. Ik moet gewoon ff een rondje doen om te kijken hoe het voelt ;(. Niet tegen mijn moeder/vriendin/psychio vertellen }:|
pi_113558925
Pfft 1 uurtje gelijk gaan skaten, kwam thuis en zwabberde op mijn benen, haha :D
Wat is het warm buiten!
pi_113561710
Dinsdag waarschijnlijk eindelijk weer een keer naar Bremen voor de nightskate *O*
  zaterdag 30 juni 2012 @ 15:00:43 #249
20925 n00cL30n
pi_113593923
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:42 schreef Nezhi het volgende:
Hebben jullie zelf een rail of ramp in de tuin, of gaan jullie gewoon op straat/skatepark?
Neuh geen grind- bars en benches. Had ik ook niet toen ik nog super actief was. Ik ging toen meestal meer naar parken (Rollerwave Zandvoort) of gewoon straat locaties opzoeken.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 15:03:44 #250
20925 n00cL30n
pi_113609353
Ik heb geen flauw idee hoe ik kan beginnen met grinden en die soulplate op de k2 fatty pro lijkt wel superklein. Kan alleen aan de binnenkant van mijn voet grinden, zit aan de andere kant niets :(
  zondag 1 juli 2012 @ 09:33:12 #252
20925 n00cL30n
pi_113620729
Dat is raar!

Fatty's zijn juist zo genoemd omdat ze toentertijd een van dikste soulplates, geïntegreerd in de boot, hadden?
  zondag 1 juli 2012 @ 09:52:22 #253
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_113620921
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:46 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Neeuh :@,.. maar de pijn is weg. Ik moet gewoon ff een rondje doen om te kijken hoe het voelt ;(. Niet tegen mijn moeder/vriendin/psychio vertellen }:|
Het is dus toch echt verslavend!

Ik heb vrijdag weer aan de usp meegedaan, was best warm. Hopelijk gaat het week komende tijd wat lekkerder worden om te skaten!
pi_113650825
Vraagje, ik zit te overwegen de volgende skates te kopen:
http://www.warehouse-one.(...)12-orange-white.html

Het probleem is, ik heb het vorige model in maat 43, en deze is niet in die maat verkrijgbaar op deze site (en andere sites vragen minstens 20 tot 35 procent meer voor dit model).

Zou het een heel groot verschil uitmaken als ik maat 44 zou bestellen? Als in: zit het dan nog wel goed? Heb ik daar geen hinder van met skaten? Kan ik daar geen blaren van krijgen?
  zondag 1 juli 2012 @ 22:47:56 #255
306225 Miendientje
Volgende..
pi_113651078
Persoonlijk zou ik ze echt geen maat te groot kopen. Lijkt me niet fijn voor de stabiliteit maar inderdaad ook niet bij de vorming van blaren. Misschien dat je het nog een beetje op kunt vangen met een zooltje, maar ik denk dat je dan ook niet verder komt dan een halve maat oid. Ik zou iig niet zoveel geld uitgeven aan iets wat net niet goed zit.

Je kunt ze natuurlijk gewoon bestellen en kijken of het past en anders terug sturen.
  zondag 1 juli 2012 @ 22:55:58 #256
545 dop
pi_113651648
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:44 schreef stephano_mc het volgende:
Vraagje, ik zit te overwegen de volgende skates te kopen:
http://www.warehouse-one.(...)12-orange-white.html

Het probleem is, ik heb het vorige model in maat 43, en deze is niet in die maat verkrijgbaar op deze site (en andere sites vragen minstens 20 tot 35 procent meer voor dit model).

Zou het een heel groot verschil uitmaken als ik maat 44 zou bestellen? Als in: zit het dan nog wel goed? Heb ik daar geen hinder van met skaten? Kan ik daar geen blaren van krijgen?
rollerblade staat al niet bekend om zijn goede steun en pasvorm , dus groter kopen is helmaal een ramp.
overigens wat is het voordeel van een fitness schoen op een race onderstel ?
ik zou het je sterk afraden om zo iets te kopen.
pi_113757302
Mijn eerste drop-in ging niet zo goed. ;(
Volgende maand kizer powerblade frames bestellen + wieltjes :)!
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:16:04 #258
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113757350
Misschien eerst eens leren skaten ipv om de haverklap nieuwe onderdelen te bestellen?
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:18:50 #259
20925 n00cL30n
pi_113757464
quote:
13s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:14 schreef Nezhi het volgende:
Mijn eerste drop-in ging niet zo goed. ;(
Volgende maand kizer powerblade frames bestellen + wieltjes :)!
Toch weer ff pittige die eerste keer sinds lange tijd. ;)
pi_113757541
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:16 schreef Quotidien het volgende:
Misschien eerst eens leren skaten ipv om de haverklap nieuwe onderdelen te bestellen?
Ik wist vantevoren al dat ik ze ging kopen omdat powerbladen me veel leuker lijkt, alleen niet gelijk een skate van 400 euro wilde kopen die dat frame al heeft. En om de haverklap dingen bestellen? Ik heb tot nu toe een skate gekocht en dat is alles :')
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:24:06 #261
20925 n00cL30n
pi_113757648
Ik snap ook niet wat een foutje tijdens een drop in te maken heeft met leren skaten?
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:45:22 #262
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_113787415
Paar uurtjes geleden heel fijn geskeelerd! *G*
Wel merk ik dat ik in tegenstelling tot sommige anderen mijn voet niet 'schuin' neerzet als ik een beweging maak, maar recht, en dat mijn voeten niet helemaal plat staan maar gekanteld (ben even vergeten of het naar binnen of naar buiten is). Nu skeeler ik meestal niet gigantisch lang, dus tot nu toe gaat het wel, maar zou dit op de lange termijn wel problemen geven? En zo ja, heeft iemand enig idee hoe ik het kan verhelpen? Want als ik probeer om het gewoon aan te passen terwijl ik skeeler, verlies ik mijn evenwicht.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  donderdag 5 juli 2012 @ 00:16:43 #263
138903 Lookbehind
pi_113789024
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:45 schreef Muisraket het volgende:
Paar uurtjes geleden heel fijn geskeelerd! *G*
Wel merk ik dat ik in tegenstelling tot sommige anderen mijn voet niet 'schuin' neerzet als ik een beweging maak, maar recht, en dat mijn voeten niet helemaal plat staan maar gekanteld (ben even vergeten of het naar binnen of naar buiten is). Nu skeeler ik meestal niet gigantisch lang, dus tot nu toe gaat het wel, maar zou dit op de lange termijn wel problemen geven? En zo ja, heeft iemand enig idee hoe ik het kan verhelpen? Want als ik probeer om het gewoon aan te passen terwijl ik skeeler, verlies ik mijn evenwicht.
Echte problemen zal het waarschijnlijk niet gaan geven (uitgezonderd wat last van bepaalde drukpunten), maar het is minder efficiënt en kan daarom vermoeiender werken als je wat naar binnen staat.
Het belangrijkste wat je kunt gaan proberen is om je balans te vinden tijdens het skeeleren. Probeer om langere tijd op één been door te rollen en zorg dat je recht boven dit standbeen staat. In het begin kan dit lastig zijn, en zoals je al aangeeft, kun je dan je evenwicht wat verliezen, maar als je het blijft volhouden merk je vanzelf resultaat.
Vervolgens kun je dieper gaan zitten, langere, krachtigere slagen maken en uiteindelijk zul je merken dat dat zelfs minder moeite/kracht kost dan je oude slag.
  donderdag 5 juli 2012 @ 09:59:06 #264
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_113796021
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2012 00:16 schreef Lookbehind het volgende:

[..]

Echte problemen zal het waarschijnlijk niet gaan geven (uitgezonderd wat last van bepaalde drukpunten), maar het is minder efficiënt en kan daarom vermoeiender werken als je wat naar binnen staat.
Het belangrijkste wat je kunt gaan proberen is om je balans te vinden tijdens het skeeleren. Probeer om langere tijd op één been door te rollen en zorg dat je recht boven dit standbeen staat. In het begin kan dit lastig zijn, en zoals je al aangeeft, kun je dan je evenwicht wat verliezen, maar als je het blijft volhouden merk je vanzelf resultaat.
Vervolgens kun je dieper gaan zitten, langere, krachtigere slagen maken en uiteindelijk zul je merken dat dat zelfs minder moeite/kracht kost dan je oude slag.
Oké, erg bedankt voor de tips! :D
Volgens mij maak ik wel al best lange slagen (ik 'duw' mijn been weg zeg maar), maar nog langer is volgens mij nog net iets fijner, inderdaad omdat ik het dan langer volhoud. Dus nogmaals bedankt, ik ga ermee aan de slag. :)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_113939210
Even een vraagje, ik heb gisteren mijn ILQ7 lagers opengehaald en schoongemaakt met terpentine en vervolgens gesprayed met teflonspray. Alleen de wielen rollen nu voor geen meter... wat kan het probleem zijn? :D Moet ik olie gebruiken/
  zondag 8 juli 2012 @ 20:37:50 #266
20925 n00cL30n
pi_113941427
jups... terpentine en teflon ontvetten, je moet nog smeren. ;)
pi_113947811
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 20:37 schreef n00cL30n het volgende:
jups... terpentine en teflon ontvetten, je moet nog smeren. ;)
duidelijk ;) welke olie/vet gebruik jij meestal?
  zondag 8 juli 2012 @ 22:37:26 #268
20925 n00cL30n
pi_113948275
Ik heb echt van alles gebruikt om in te vetten, van roomboter/sla-/olijfolie tot fietsketting-/kogellager vet.

De laatste twee had ik de beste resultaten mee.

Sla en Olijfolie werken wel, maar dan moet je elke skatebeurt weer nieuwe olie toevoegen.
pi_113950414
quote:
99s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:37 schreef n00cL30n het volgende:
Ik heb echt van alles gebruikt om in te vetten, van roomboter/sla-/olijfolie tot fietsketting-/kogellager vet.

De laatste twee had ik de beste resultaten mee.

Sla en Olijfolie werken wel, maar dan moet je elke skatebeurt weer nieuwe olie toevoegen.
Ik laat die olie wel in de keuken staan :)

Ik zie hier wat geschikte middelen denk ik:

http://www.halfords.nl/sh(...)derhoud?pagenumber=6

- KROON kettingolie
- KROON naaimachine olie
- KROON kogellagervet

heb een tientje, wat is de beste keus volgens jou?
pi_113952029
ff een vraagje, ik ben van plan om skates te kopen, maar heb 0 ervaring en wou eigenlijk het liefst langs een winkel gaan. Nu zag ik dat alle shops online winkels zijn, zijn er nog winkels in de buurt van rotterdam? Ik heb geen idee waar ik op moet letten of hoe je een race skate kan herkennen bijv. Online lijkt me ook lastig in te schatten of hij goed zit/past? Als iemand mij wat advies kan geven graag

Voornamelijk benieuwd waar ik ze het beste kan kopen,

[ Bericht 8% gewijzigd door Turalyon op 08-07-2012 23:54:47 ]
pi_113952464
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:48 schreef Turalyon het volgende:
ff een vraagje, ik ben van plan om skates te kopen, maar heb 0 ervaring en wou eigenlijk het liefst langs een winkel gaan. Nu zag ik dat alle shops online winkels zijn, zijn er nog winkels in de buurt van rotterdam? Ik heb geen idee waar ik op moet letten of hoe je een race skate kan herkennen bijv. Online lijkt me ook lastig in te schatten of hij goed zit/past? Als iemand mij wat advies kan geven graag
RSI (bij Museumpark) is een goede shop, moet je eens binnenwandelen ;) Skates om hard te gaan zijn meestal skates met grote wielen (4x100mm+), normaal gesproken hoe groter de wielen = hoe harder je gaat, maar wel minder wendbaar. Als je net begint, zou ik op recreatieskates beginnen (4x84mm) met een goede schoen. Persoonlijk vind ik K2 met hun softboots heel goed zitten.

Online vind ik lageja.nl een goede shop, aardige man en hele goede service! PM maar als je meer wilt weten.
  zondag 8 juli 2012 @ 23:59:12 #272
20925 n00cL30n
pi_113952566
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:18 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Ik laat die olie wel in de keuken staan :)

Ik zie hier wat geschikte middelen denk ik:

http://www.halfords.nl/sh(...)derhoud?pagenumber=6

- KROON kettingolie
- KROON naaimachine olie
- KROON kogellagervet

heb een tientje, wat is de beste keus volgens jou?
We hebben het over kogellagers he? ;)

Je kunt trouwens ook kruipolie gebruiken. Wat makkelijker om aan te brengen.

Misschien is het allerbest om even op deze pagina te kijken:
http://skateshop.thisissoul.nl/36-onderhoud
  maandag 9 juli 2012 @ 00:06:31 #273
20925 n00cL30n
pi_113996660
Iemand hier bekend met skaten rond Zeewolde? daar ben ik vanaf volgende week 10 dagen en wil als het weer er een beetje naar is daar ook wel is een ronde maken :)
[quote]Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef timmmmm het volgende:
Yay *O*
Lordmagic reageert op mijn topic, dan weet ik zeker dat hij geslaagd is :+
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:50:26 #275
76470 Multiply
LA Lakers
pi_114000995
Ok ik heb wat hulp nodig. Vroeger veel geskate (jaartje of 15 geleden denk ik) en dacht dat het wel leuk was om weer te beginnen. Alleen gaat het niet echt best meer. Gisteren voor het eerst geweest en een mooie snoekduik met doorrol het gras in gemaakt.

Nu merkte ik dat ik heel scheef stond met mijn linkervoet en een stuk rechter met mijn rechtervoet. En als je dan een heuveltje af moet sta je niet stabiel natuurlijk. Is dit puur techniek? En heeft er iemand tips hoe ik dat kan verhelpen?

Alvast bedankt!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:30:23 #276
545 dop
pi_114004728
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 08:50 schreef Multiply het volgende:
Ok ik heb wat hulp nodig. Vroeger veel geskate (jaartje of 15 geleden denk ik) en dacht dat het wel leuk was om weer te beginnen. Alleen gaat het niet echt best meer. Gisteren voor het eerst geweest en een mooie snoekduik met doorrol het gras in gemaakt.

Nu merkte ik dat ik heel scheef stond met mijn linkervoet en een stuk rechter met mijn rechtervoet. En als je dan een heuveltje af moet sta je niet stabiel natuurlijk. Is dit puur techniek? En heeft er iemand tips hoe ik dat kan verhelpen?

Alvast bedankt!
het zal zeker wat gewenning zijn maar kan ook met de stand van je frames onder je skate te maken hebben.
wat voor skates heb je
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:33:03 #277
76470 Multiply
LA Lakers
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:42:59 #278
545 dop
pi_114005098
quote:
geen verstelbaar frame zo te zien?
als het toch verstelbaar is zou je kunnen proberen om het frame iets naar binnen te zetten.
maar wat ook kan is dat je skates aan de grote kant zijn waar door je voet teveel ruimte heeft.
in tegen stelling tot wat veel mensen denken moet de schoen vooral voldoende steun geven.
veel mensen danken dat je dit met het strak aantrekken van enkelbanden dat oplost maar dat is beslist niet zo, dat kan alleen enige hulp zijn bij een verder goed passende skate.
skates worden vaak ook een maatje groter gekocht , iets wat ik persoonlijk sterk afraad
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:08:38 #279
76470 Multiply
LA Lakers
pi_114005965
Nee geen verstelbaar frame voor zover ik weet.

Hoop niet dat ze te groot zijn want heb ze al flink beschadigd gisteren met 3 valpartijen. Alleen rechts sta ik wel gewoon recht. Moet ik misschien mijn linkerskate wat vaster zetten?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:51:37 #280
545 dop
pi_114008034
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:08 schreef Multiply het volgende:
Nee geen verstelbaar frame voor zover ik weet.

Hoop niet dat ze te groot zijn want heb ze al flink beschadigd gisteren met 3 valpartijen. Alleen rechts sta ik wel gewoon recht. Moet ik misschien mijn linkerskate wat vaster zetten?
dat is lastig te zeggen het moet stevig zitten maar je hoeft niet heel je doorbloeding af te knellen, of je zelf te martelen
pi_114021954
quote:
Heb uiteindelijk siliconenspray gebruikt, rolt perfect! Alleen sommige rollen langer dan andere wielen, kan het zijn dat het frame op die plek strakker tegen het wiel staat gedrukt? Wanneer ik de bout iets losser maakt lijkt hij ook langer door te rollen.
pi_114081787
Ik ging gisteren skaten, het was al heel lang droog. Alleen onder de bomen was het nog nat. Ik kwam ook andere (behoorlijke fanatieke, met mooi pakje en zo :P) skeelers tegen, dus het was niet dat ik nou totaal gek was om te gaan.

Alleen het was ontzettend glad, ik ben de hele tijd op twee benen blijven staan en heb me met zo min mogelijk druk voortbewogen, want meer durfde ik niet. -O- Hoe doen jullie dit? kan je wel iets? wat is een goede techniek?
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:11:49 #283
138903 Lookbehind
pi_114084198
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:26 schreef Chai het volgende:
Ik ging gisteren skaten, het was al heel lang droog. Alleen onder de bomen was het nog nat. Ik kwam ook andere (behoorlijke fanatieke, met mooi pakje en zo :P) skeelers tegen, dus het was niet dat ik nou totaal gek was om te gaan.

Alleen het was ontzettend glad, ik ben de hele tijd op twee benen blijven staan en heb me met zo min mogelijk druk voortbewogen, want meer durfde ik niet. -O- Hoe doen jullie dit? kan je wel iets? wat is een goede techniek?
Dus het wegdek was droog, maar waren je wielen dat ook of reed je telkens door water heen onder de bomen?
Nat wegdek of natte wielen is met standaard wielen vaak een probleem, omdat je veel grip verliest. Je kunt hier bijvoorbeeld speciale wielen voor aanschaffen die je grip verbeteren op een nat wegdek, of de goedkopere manier: niet gaan skaten als het heeft geregend. ;)
Hoe is het met je techniek en wat voor skeelers/skates gebruik je?
Als je techniek wat minder is (in dit geval bijvoorbeeld niet recht op je skates staan), dan kan het helemaal lastig worden om niet weg te glijden, omdat dan je skates zelfs bij het rechtdoor rollen opzij willen glijden. Als dit het geval is bij jou, dan zul je er dus aan moeten gaan werken om er rechter op te gaan staan.
pi_114084545
Ik heb geen idee wat voor skeelers ik heb, ik heb ze een soort van definitief in bruikleen. :@

En helemaal geen speciale wieltjes. Ik wist ook niet dat die er waren, daar moet ik maar eens voor gaan kijken dan, is misschien wel handig in Nederland :P Ik dacht dat het na ruim 8 uur en veel wind wel opgedroogd zou zijn overal, helaas. -O-

Het was alleen als het wegdek zelf nog nat was. Daarna kon ik gelijk weer normaal verder.

Bij het rechtdoor rollen had ik dus geen problemen, maar bij de afzet verloor ik op het laatste punt dan net grip.

Bedankt in ieder geval!
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:27:00 #285
138903 Lookbehind
pi_114085014
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:17 schreef Chai het volgende:
Ik heb geen idee wat voor skeelers ik heb, ik heb ze een soort van definitief in bruikleen. :@

En helemaal geen speciale wieltjes. Ik wist ook niet dat die er waren, daar moet ik maar eens voor gaan kijken dan, is misschien wel handig in Nederland :P Ik dacht dat het na ruim 8 uur en veel wind wel opgedroogd zou zijn overal, helaas. -O-

Het was alleen als het wegdek zelf nog nat was. Daarna kon ik gelijk weer normaal verder.

Bij het rechtdoor rollen had ik dus geen problemen, maar bij de afzet verloor ik op het laatste punt dan net grip.

Bedankt in ieder geval!
Ik heb ze zelf nog nooit geprobeerd zulke regenwielen, dus ik weet niet hoeveel beter je grip hiermee wordt, maar houd er ook rekening mee dat het behoorlijk prijzig kan zijn als je alle 8 je wielen wilt vervangen (en of het het waard is als je op simpele skates rijdt).
Zelf rijd ik gewoon nooit in de regen, en als het begint te regenen wordt bij mij ook gelijk de training stop gezet. Met mijn huidige wielen ben ik dan namelijk ook meteen alle grip kwijt in de bochten.
pi_114087081
Als ik overvallen wordt door een bui maak ik gewoon hele korte slagen en maak ik iets minder snelheid (wat dan eigenlijk vanzelf gebeurd) omdat ik ook minder hard kan remmen. Dat laatste vind ik eigenlijk het vervelends.
pi_114243662
Is er trouwens eigenlijk een groot verschil tussen de wielen onderling? (Zelfde hardheid en diameter) Bijvoorbeeld tussen 84mm 85A wielen van 2,49 per stuk en van 6,49 per stuk. Zou zelf graag twee setjes willen hebben. Eén voor het casual werk en eentje voor trainingen en marathons.
  zondag 15 juli 2012 @ 21:08:11 #288
20925 n00cL30n
pi_114244270
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:47 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Heb uiteindelijk siliconenspray gebruikt, rolt perfect! Alleen sommige rollen langer dan andere wielen, kan het zijn dat het frame op die plek strakker tegen het wiel staat gedrukt? Wanneer ik de bout iets losser maakt lijkt hij ook langer door te rollen.
Dat kan inderdaad ook goed werken!

Wat je zegt, de ene lager rolt beter dan de andere. (Ook al komen ze uit dezelfde batch en hebben ze een identieke markering en klassering!)
Bouten losser doen kan een workaround zijn. Het is dan alleen niet uitgesloten dat je dan op een gegeven moment een wieltje voorbij ziet stuiteren.
(Is mij al eens overkomen. :') )
  zondag 15 juli 2012 @ 21:10:00 #289
20925 n00cL30n
pi_114244372
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:56 schreef Lindstrøm. het volgende:
Is er trouwens eigenlijk een groot verschil tussen de wielen onderling? (Zelfde hardheid en diameter) Bijvoorbeeld tussen 84mm 85A wielen van 2,49 per stuk en van 6,49 per stuk. Zou zelf graag twee setjes willen hebben. Eén voor het casual werk en eentje voor trainingen en marathons.
Er zit een dikke kans in, dat die voor ¤2,49 vele malen harder slijten dan die van ¤6,49
  zondag 15 juli 2012 @ 22:25:15 #290
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_114248767
Na een jaar of 15 heb ik besloten de skates ook maar eens van zolder te halen. Ik had 2 paar, 1 paar had ik al toen ik 13 was, die zijn de klein. Volgens mij Roces Athene ofzo? Daarnaast had ik nog een nieuwer paar Roces, ik weet niet meer welke maar het zal vast een Europese hoofdstad zijn :P

Die laatste dus maar aangedaan en een stuk mee geskate. Man wat viel dat tegen! Eenmaal thuis bleek natuurlijk dat ik maar beter de skates eerst even schoon kon maken |:( . Er zat echt superveel vuil tussen de wielen en lagers. Onder het alleroudste paar skates had ik nog wat duurdere, grotere wieltjes met betere lagers zitten. Deze wielen maar meteen onder het nieuwste paar (wel passende) skates gezet. Meteen een busje teflon gekocht en voila, dat gaat nu een stuk soepeler! Het zal vast nog beter kunnen, maar ach, ik skate geen wedstrijden oid dus een beetje weerstand is niet hinderlijk.

Die sportstracker is trouwens een erg mooie app! Ik heb daar nog wel een vraag over (excuses als deze als eens langs is geweest): De tijd die de app aangeeft bij het skaten, is dat exclusief de pauzes of inclusief? Ik heb een autopauze ingesteld staan zodra ik langzamer dan 5km/u ga. Nu heb ik tussen het skaten door hier en daar even een paar minuten stilgestaan/uitgerust. Maar ik wil niet dat dit stilstaan mijn gemiddelde snelheid beinvloed terwijl ik wel benieuwd ben naar hoe lang ik nu in totaal over het 'parcours' gedaan heb, inclusief de pauzes. Iemand enig idee? Ik zou het natuurlijk de volgende keer ook gewoon zelf kunnen testen, maar goed :P
pi_114250746
Gebruiken jullie altijd bescherming? Heeft iemand advies waar je goede / goedkope bescherming kan halen? wat is eigenlijk een normale prijs/
pi_114253664
Ik heb meestal een helm op en altijd knie en polsbeschermers. de helm is een fietshelm, gekocht bij de bever, ik geloof iets van ¤50,-. Mijn kniebeschermers heb ik al 15 jaar ofzo, ik heb wel een keer nieuwe kocht maar die zitten niet lekker. Ik heb mijn polsbeschermers een paar jaar geleden gekocht bij de intersport. Die zijn wel fijn, niet al te lomp zodat ik bijvoorbeeld nog wel normaal mijn veters kan strikken als ik ze aan heb. Ik weet alleen niet meer hoeveel ze hebben gekost.
pi_114326276
Als leek heb ik met veel plezier de OP gelezen. Ik was blij verrast dat hier zo veel info in te vinden, nu rest mij allen nog het volgende: wat kunnen jullie aanraden ivm een goeie shop om een set skeelers aan te schaffen? Ik neem aan dat er wel iets beters in NL te vinden is dan bijv.een Perry...
Have fun...
pi_114326516
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:51 schreef Handschoen het volgende:
Als leek heb ik met veel plezier de OP gelezen. Ik was blij verrast dat hier zo veel info in te vinden, nu rest mij allen nog het volgende: wat kunnen jullie aanraden ivm een goeie shop om een set skeelers aan te schaffen? Ik neem aan dat er wel iets beters in NL te vinden is dan bijv.een Perry...
Als je een paar fitnes-skeelers wilt zijn die overal wel te halen. Voor Race-skeelers zou ik vooral de kleinere zaken op zoeken die hebben vaak meer verstand van zaken.

Voor stuntskates verwijs ik naar andere leden :@
pi_114328636
Thanks :). Lees mobiel en zie net pas dat een dergelijke vraag net gesteld is :p
Have fun...
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:12:51 #296
206580 Luxuria
pi_114333490
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:45 schreef Handschoen het volgende:
Thanks :). Lees mobiel en zie net pas dat een dergelijke vraag net gesteld is :p
Ik weet niet waar je ergens woont, maar in Eindhoven is bijv. deze winkel: www.lageja.com
Daar heb ik mijn skates vandaan. En op dit moment krijg je ook nog veel korting omdat hij gaat stoppen.
pi_114341891
Weet iemand nog mooie skate locaties?
pi_114342812
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:43 schreef JennaSometimes het volgende:
Weet iemand nog mooie skate locaties?
Wat is dit nu voor een vraag? In Emmen? Groningen? Limburg? Amsterdam?

Racen? Op de baan of op een halfpipe?
pi_114343209
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 00:02 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor een vraag? In Emmen? Groningen? Limburg? Amsterdam?

Racen? Op de baan of op een halfpipe?
Alle plekken in de Benelux lijken me fijn want wie weet kom ik er toch een keer langs met als enige doel om daar te skaten. Maar om specifiek te zijn: Antwerpen, Belgisch Limburg, Brussel, Liège, Luxemburg (land) en Nederlands Limburg, Ik zit momenteel in Luxemburg, dus als je iets weet te bedenken wat toevallig in Luxemburg te vinden is, dan is dat geweldig.
  woensdag 18 juli 2012 @ 01:14:07 #300
20925 n00cL30n
pi_114345468
Alle plekken in de Benelux durf ik je niet te geven, maar via de website van thisissoul.nl kun je wel op wat skatespots komen vanuit google maps.
pi_114369645
WeSkate Rotterdam make sure u'll be there.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')