abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113609353
Ik heb geen flauw idee hoe ik kan beginnen met grinden en die soulplate op de k2 fatty pro lijkt wel superklein. Kan alleen aan de binnenkant van mijn voet grinden, zit aan de andere kant niets :(
  zondag 1 juli 2012 @ 09:33:12 #252
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_113620729
Dat is raar!

Fatty's zijn juist zo genoemd omdat ze toentertijd een van dikste soulplates, geïntegreerd in de boot, hadden?
  zondag 1 juli 2012 @ 09:52:22 #253
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_113620921
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:46 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Neeuh :@,.. maar de pijn is weg. Ik moet gewoon ff een rondje doen om te kijken hoe het voelt ;(. Niet tegen mijn moeder/vriendin/psychio vertellen }:|
Het is dus toch echt verslavend!

Ik heb vrijdag weer aan de usp meegedaan, was best warm. Hopelijk gaat het week komende tijd wat lekkerder worden om te skaten!
pi_113650825
Vraagje, ik zit te overwegen de volgende skates te kopen:
http://www.warehouse-one.(...)12-orange-white.html

Het probleem is, ik heb het vorige model in maat 43, en deze is niet in die maat verkrijgbaar op deze site (en andere sites vragen minstens 20 tot 35 procent meer voor dit model).

Zou het een heel groot verschil uitmaken als ik maat 44 zou bestellen? Als in: zit het dan nog wel goed? Heb ik daar geen hinder van met skaten? Kan ik daar geen blaren van krijgen?
  zondag 1 juli 2012 @ 22:47:56 #255
306225 Miendientje
Volgende..
pi_113651078
Persoonlijk zou ik ze echt geen maat te groot kopen. Lijkt me niet fijn voor de stabiliteit maar inderdaad ook niet bij de vorming van blaren. Misschien dat je het nog een beetje op kunt vangen met een zooltje, maar ik denk dat je dan ook niet verder komt dan een halve maat oid. Ik zou iig niet zoveel geld uitgeven aan iets wat net niet goed zit.

Je kunt ze natuurlijk gewoon bestellen en kijken of het past en anders terug sturen.
  zondag 1 juli 2012 @ 22:55:58 #256
545 dop
:copyright: dop
pi_113651648
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:44 schreef stephano_mc het volgende:
Vraagje, ik zit te overwegen de volgende skates te kopen:
http://www.warehouse-one.(...)12-orange-white.html

Het probleem is, ik heb het vorige model in maat 43, en deze is niet in die maat verkrijgbaar op deze site (en andere sites vragen minstens 20 tot 35 procent meer voor dit model).

Zou het een heel groot verschil uitmaken als ik maat 44 zou bestellen? Als in: zit het dan nog wel goed? Heb ik daar geen hinder van met skaten? Kan ik daar geen blaren van krijgen?
rollerblade staat al niet bekend om zijn goede steun en pasvorm , dus groter kopen is helmaal een ramp.
overigens wat is het voordeel van een fitness schoen op een race onderstel ?
ik zou het je sterk afraden om zo iets te kopen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_113757302
Mijn eerste drop-in ging niet zo goed. ;(
Volgende maand kizer powerblade frames bestellen + wieltjes :)!
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:16:04 #258
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113757350
Misschien eerst eens leren skaten ipv om de haverklap nieuwe onderdelen te bestellen?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:18:50 #259
20925 n00cL30n
pi_113757464
quote:
13s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:14 schreef Nezhi het volgende:
Mijn eerste drop-in ging niet zo goed. ;(
Volgende maand kizer powerblade frames bestellen + wieltjes :)!
Toch weer ff pittige die eerste keer sinds lange tijd. ;)
pi_113757541
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:16 schreef Quotidien het volgende:
Misschien eerst eens leren skaten ipv om de haverklap nieuwe onderdelen te bestellen?
Ik wist vantevoren al dat ik ze ging kopen omdat powerbladen me veel leuker lijkt, alleen niet gelijk een skate van 400 euro wilde kopen die dat frame al heeft. En om de haverklap dingen bestellen? Ik heb tot nu toe een skate gekocht en dat is alles :')
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:24:06 #261
20925 n00cL30n
pi_113757648
Ik snap ook niet wat een foutje tijdens een drop in te maken heeft met leren skaten?
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:45:22 #262
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_113787415
Paar uurtjes geleden heel fijn geskeelerd! *G*
Wel merk ik dat ik in tegenstelling tot sommige anderen mijn voet niet 'schuin' neerzet als ik een beweging maak, maar recht, en dat mijn voeten niet helemaal plat staan maar gekanteld (ben even vergeten of het naar binnen of naar buiten is). Nu skeeler ik meestal niet gigantisch lang, dus tot nu toe gaat het wel, maar zou dit op de lange termijn wel problemen geven? En zo ja, heeft iemand enig idee hoe ik het kan verhelpen? Want als ik probeer om het gewoon aan te passen terwijl ik skeeler, verlies ik mijn evenwicht.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  donderdag 5 juli 2012 @ 00:16:43 #263
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_113789024
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:45 schreef Muisraket het volgende:
Paar uurtjes geleden heel fijn geskeelerd! *G*
Wel merk ik dat ik in tegenstelling tot sommige anderen mijn voet niet 'schuin' neerzet als ik een beweging maak, maar recht, en dat mijn voeten niet helemaal plat staan maar gekanteld (ben even vergeten of het naar binnen of naar buiten is). Nu skeeler ik meestal niet gigantisch lang, dus tot nu toe gaat het wel, maar zou dit op de lange termijn wel problemen geven? En zo ja, heeft iemand enig idee hoe ik het kan verhelpen? Want als ik probeer om het gewoon aan te passen terwijl ik skeeler, verlies ik mijn evenwicht.
Echte problemen zal het waarschijnlijk niet gaan geven (uitgezonderd wat last van bepaalde drukpunten), maar het is minder efficiënt en kan daarom vermoeiender werken als je wat naar binnen staat.
Het belangrijkste wat je kunt gaan proberen is om je balans te vinden tijdens het skeeleren. Probeer om langere tijd op één been door te rollen en zorg dat je recht boven dit standbeen staat. In het begin kan dit lastig zijn, en zoals je al aangeeft, kun je dan je evenwicht wat verliezen, maar als je het blijft volhouden merk je vanzelf resultaat.
Vervolgens kun je dieper gaan zitten, langere, krachtigere slagen maken en uiteindelijk zul je merken dat dat zelfs minder moeite/kracht kost dan je oude slag.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  donderdag 5 juli 2012 @ 09:59:06 #264
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_113796021
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2012 00:16 schreef Lookbehind het volgende:

[..]

Echte problemen zal het waarschijnlijk niet gaan geven (uitgezonderd wat last van bepaalde drukpunten), maar het is minder efficiënt en kan daarom vermoeiender werken als je wat naar binnen staat.
Het belangrijkste wat je kunt gaan proberen is om je balans te vinden tijdens het skeeleren. Probeer om langere tijd op één been door te rollen en zorg dat je recht boven dit standbeen staat. In het begin kan dit lastig zijn, en zoals je al aangeeft, kun je dan je evenwicht wat verliezen, maar als je het blijft volhouden merk je vanzelf resultaat.
Vervolgens kun je dieper gaan zitten, langere, krachtigere slagen maken en uiteindelijk zul je merken dat dat zelfs minder moeite/kracht kost dan je oude slag.
Oké, erg bedankt voor de tips! :D
Volgens mij maak ik wel al best lange slagen (ik 'duw' mijn been weg zeg maar), maar nog langer is volgens mij nog net iets fijner, inderdaad omdat ik het dan langer volhoud. Dus nogmaals bedankt, ik ga ermee aan de slag. :)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_113939210
Even een vraagje, ik heb gisteren mijn ILQ7 lagers opengehaald en schoongemaakt met terpentine en vervolgens gesprayed met teflonspray. Alleen de wielen rollen nu voor geen meter... wat kan het probleem zijn? :D Moet ik olie gebruiken/
  zondag 8 juli 2012 @ 20:37:50 #266
20925 n00cL30n
pi_113941427
jups... terpentine en teflon ontvetten, je moet nog smeren. ;)
pi_113947811
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 20:37 schreef n00cL30n het volgende:
jups... terpentine en teflon ontvetten, je moet nog smeren. ;)
duidelijk ;) welke olie/vet gebruik jij meestal?
  zondag 8 juli 2012 @ 22:37:26 #268
20925 n00cL30n
pi_113948275
Ik heb echt van alles gebruikt om in te vetten, van roomboter/sla-/olijfolie tot fietsketting-/kogellager vet.

De laatste twee had ik de beste resultaten mee.

Sla en Olijfolie werken wel, maar dan moet je elke skatebeurt weer nieuwe olie toevoegen.
pi_113950414
quote:
99s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:37 schreef n00cL30n het volgende:
Ik heb echt van alles gebruikt om in te vetten, van roomboter/sla-/olijfolie tot fietsketting-/kogellager vet.

De laatste twee had ik de beste resultaten mee.

Sla en Olijfolie werken wel, maar dan moet je elke skatebeurt weer nieuwe olie toevoegen.
Ik laat die olie wel in de keuken staan :)

Ik zie hier wat geschikte middelen denk ik:

http://www.halfords.nl/sh(...)derhoud?pagenumber=6

- KROON kettingolie
- KROON naaimachine olie
- KROON kogellagervet

heb een tientje, wat is de beste keus volgens jou?
pi_113952029
ff een vraagje, ik ben van plan om skates te kopen, maar heb 0 ervaring en wou eigenlijk het liefst langs een winkel gaan. Nu zag ik dat alle shops online winkels zijn, zijn er nog winkels in de buurt van rotterdam? Ik heb geen idee waar ik op moet letten of hoe je een race skate kan herkennen bijv. Online lijkt me ook lastig in te schatten of hij goed zit/past? Als iemand mij wat advies kan geven graag

Voornamelijk benieuwd waar ik ze het beste kan kopen,

[ Bericht 8% gewijzigd door Turalyon op 08-07-2012 23:54:47 ]
pi_113952464
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:48 schreef Turalyon het volgende:
ff een vraagje, ik ben van plan om skates te kopen, maar heb 0 ervaring en wou eigenlijk het liefst langs een winkel gaan. Nu zag ik dat alle shops online winkels zijn, zijn er nog winkels in de buurt van rotterdam? Ik heb geen idee waar ik op moet letten of hoe je een race skate kan herkennen bijv. Online lijkt me ook lastig in te schatten of hij goed zit/past? Als iemand mij wat advies kan geven graag
RSI (bij Museumpark) is een goede shop, moet je eens binnenwandelen ;) Skates om hard te gaan zijn meestal skates met grote wielen (4x100mm+), normaal gesproken hoe groter de wielen = hoe harder je gaat, maar wel minder wendbaar. Als je net begint, zou ik op recreatieskates beginnen (4x84mm) met een goede schoen. Persoonlijk vind ik K2 met hun softboots heel goed zitten.

Online vind ik lageja.nl een goede shop, aardige man en hele goede service! PM maar als je meer wilt weten.
  zondag 8 juli 2012 @ 23:59:12 #272
20925 n00cL30n
pi_113952566
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:18 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Ik laat die olie wel in de keuken staan :)

Ik zie hier wat geschikte middelen denk ik:

http://www.halfords.nl/sh(...)derhoud?pagenumber=6

- KROON kettingolie
- KROON naaimachine olie
- KROON kogellagervet

heb een tientje, wat is de beste keus volgens jou?
We hebben het over kogellagers he? ;)

Je kunt trouwens ook kruipolie gebruiken. Wat makkelijker om aan te brengen.

Misschien is het allerbest om even op deze pagina te kijken:
http://skateshop.thisissoul.nl/36-onderhoud
  maandag 9 juli 2012 @ 00:06:31 #273
20925 n00cL30n
pi_113996660
Iemand hier bekend met skaten rond Zeewolde? daar ben ik vanaf volgende week 10 dagen en wil als het weer er een beetje naar is daar ook wel is een ronde maken :)
[quote]Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef timmmmm het volgende:
Yay *O*
Lordmagic reageert op mijn topic, dan weet ik zeker dat hij geslaagd is :+
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:50:26 #275
76470 Multiply
LA Lakers
pi_114000995
Ok ik heb wat hulp nodig. Vroeger veel geskate (jaartje of 15 geleden denk ik) en dacht dat het wel leuk was om weer te beginnen. Alleen gaat het niet echt best meer. Gisteren voor het eerst geweest en een mooie snoekduik met doorrol het gras in gemaakt.

Nu merkte ik dat ik heel scheef stond met mijn linkervoet en een stuk rechter met mijn rechtervoet. En als je dan een heuveltje af moet sta je niet stabiel natuurlijk. Is dit puur techniek? En heeft er iemand tips hoe ik dat kan verhelpen?

Alvast bedankt!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:30:23 #276
545 dop
pi_114004728
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 08:50 schreef Multiply het volgende:
Ok ik heb wat hulp nodig. Vroeger veel geskate (jaartje of 15 geleden denk ik) en dacht dat het wel leuk was om weer te beginnen. Alleen gaat het niet echt best meer. Gisteren voor het eerst geweest en een mooie snoekduik met doorrol het gras in gemaakt.

Nu merkte ik dat ik heel scheef stond met mijn linkervoet en een stuk rechter met mijn rechtervoet. En als je dan een heuveltje af moet sta je niet stabiel natuurlijk. Is dit puur techniek? En heeft er iemand tips hoe ik dat kan verhelpen?

Alvast bedankt!
het zal zeker wat gewenning zijn maar kan ook met de stand van je frames onder je skate te maken hebben.
wat voor skates heb je
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:33:03 #277
76470 Multiply
LA Lakers
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:42:59 #278
545 dop
pi_114005098
quote:
geen verstelbaar frame zo te zien?
als het toch verstelbaar is zou je kunnen proberen om het frame iets naar binnen te zetten.
maar wat ook kan is dat je skates aan de grote kant zijn waar door je voet teveel ruimte heeft.
in tegen stelling tot wat veel mensen denken moet de schoen vooral voldoende steun geven.
veel mensen danken dat je dit met het strak aantrekken van enkelbanden dat oplost maar dat is beslist niet zo, dat kan alleen enige hulp zijn bij een verder goed passende skate.
skates worden vaak ook een maatje groter gekocht , iets wat ik persoonlijk sterk afraad
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:08:38 #279
76470 Multiply
LA Lakers
pi_114005965
Nee geen verstelbaar frame voor zover ik weet.

Hoop niet dat ze te groot zijn want heb ze al flink beschadigd gisteren met 3 valpartijen. Alleen rechts sta ik wel gewoon recht. Moet ik misschien mijn linkerskate wat vaster zetten?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:51:37 #280
545 dop
pi_114008034
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:08 schreef Multiply het volgende:
Nee geen verstelbaar frame voor zover ik weet.

Hoop niet dat ze te groot zijn want heb ze al flink beschadigd gisteren met 3 valpartijen. Alleen rechts sta ik wel gewoon recht. Moet ik misschien mijn linkerskate wat vaster zetten?
dat is lastig te zeggen het moet stevig zitten maar je hoeft niet heel je doorbloeding af te knellen, of je zelf te martelen
pi_114021954
quote:
Heb uiteindelijk siliconenspray gebruikt, rolt perfect! Alleen sommige rollen langer dan andere wielen, kan het zijn dat het frame op die plek strakker tegen het wiel staat gedrukt? Wanneer ik de bout iets losser maakt lijkt hij ook langer door te rollen.
pi_114081787
Ik ging gisteren skaten, het was al heel lang droog. Alleen onder de bomen was het nog nat. Ik kwam ook andere (behoorlijke fanatieke, met mooi pakje en zo :P) skeelers tegen, dus het was niet dat ik nou totaal gek was om te gaan.

Alleen het was ontzettend glad, ik ben de hele tijd op twee benen blijven staan en heb me met zo min mogelijk druk voortbewogen, want meer durfde ik niet. -O- Hoe doen jullie dit? kan je wel iets? wat is een goede techniek?
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:11:49 #283
138903 Lookbehind
pi_114084198
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:26 schreef Chai het volgende:
Ik ging gisteren skaten, het was al heel lang droog. Alleen onder de bomen was het nog nat. Ik kwam ook andere (behoorlijke fanatieke, met mooi pakje en zo :P) skeelers tegen, dus het was niet dat ik nou totaal gek was om te gaan.

Alleen het was ontzettend glad, ik ben de hele tijd op twee benen blijven staan en heb me met zo min mogelijk druk voortbewogen, want meer durfde ik niet. -O- Hoe doen jullie dit? kan je wel iets? wat is een goede techniek?
Dus het wegdek was droog, maar waren je wielen dat ook of reed je telkens door water heen onder de bomen?
Nat wegdek of natte wielen is met standaard wielen vaak een probleem, omdat je veel grip verliest. Je kunt hier bijvoorbeeld speciale wielen voor aanschaffen die je grip verbeteren op een nat wegdek, of de goedkopere manier: niet gaan skaten als het heeft geregend. ;)
Hoe is het met je techniek en wat voor skeelers/skates gebruik je?
Als je techniek wat minder is (in dit geval bijvoorbeeld niet recht op je skates staan), dan kan het helemaal lastig worden om niet weg te glijden, omdat dan je skates zelfs bij het rechtdoor rollen opzij willen glijden. Als dit het geval is bij jou, dan zul je er dus aan moeten gaan werken om er rechter op te gaan staan.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_114084545
Ik heb geen idee wat voor skeelers ik heb, ik heb ze een soort van definitief in bruikleen. :@

En helemaal geen speciale wieltjes. Ik wist ook niet dat die er waren, daar moet ik maar eens voor gaan kijken dan, is misschien wel handig in Nederland :P Ik dacht dat het na ruim 8 uur en veel wind wel opgedroogd zou zijn overal, helaas. -O-

Het was alleen als het wegdek zelf nog nat was. Daarna kon ik gelijk weer normaal verder.

Bij het rechtdoor rollen had ik dus geen problemen, maar bij de afzet verloor ik op het laatste punt dan net grip.

Bedankt in ieder geval!
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:27:00 #285
138903 Lookbehind
pi_114085014
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:17 schreef Chai het volgende:
Ik heb geen idee wat voor skeelers ik heb, ik heb ze een soort van definitief in bruikleen. :@

En helemaal geen speciale wieltjes. Ik wist ook niet dat die er waren, daar moet ik maar eens voor gaan kijken dan, is misschien wel handig in Nederland :P Ik dacht dat het na ruim 8 uur en veel wind wel opgedroogd zou zijn overal, helaas. -O-

Het was alleen als het wegdek zelf nog nat was. Daarna kon ik gelijk weer normaal verder.

Bij het rechtdoor rollen had ik dus geen problemen, maar bij de afzet verloor ik op het laatste punt dan net grip.

Bedankt in ieder geval!
Ik heb ze zelf nog nooit geprobeerd zulke regenwielen, dus ik weet niet hoeveel beter je grip hiermee wordt, maar houd er ook rekening mee dat het behoorlijk prijzig kan zijn als je alle 8 je wielen wilt vervangen (en of het het waard is als je op simpele skates rijdt).
Zelf rijd ik gewoon nooit in de regen, en als het begint te regenen wordt bij mij ook gelijk de training stop gezet. Met mijn huidige wielen ben ik dan namelijk ook meteen alle grip kwijt in de bochten.
pi_114087081
Als ik overvallen wordt door een bui maak ik gewoon hele korte slagen en maak ik iets minder snelheid (wat dan eigenlijk vanzelf gebeurd) omdat ik ook minder hard kan remmen. Dat laatste vind ik eigenlijk het vervelends.
pi_114243662
Is er trouwens eigenlijk een groot verschil tussen de wielen onderling? (Zelfde hardheid en diameter) Bijvoorbeeld tussen 84mm 85A wielen van 2,49 per stuk en van 6,49 per stuk. Zou zelf graag twee setjes willen hebben. Eén voor het casual werk en eentje voor trainingen en marathons.
  zondag 15 juli 2012 @ 21:08:11 #288
20925 n00cL30n
pi_114244270
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:47 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Heb uiteindelijk siliconenspray gebruikt, rolt perfect! Alleen sommige rollen langer dan andere wielen, kan het zijn dat het frame op die plek strakker tegen het wiel staat gedrukt? Wanneer ik de bout iets losser maakt lijkt hij ook langer door te rollen.
Dat kan inderdaad ook goed werken!

Wat je zegt, de ene lager rolt beter dan de andere. (Ook al komen ze uit dezelfde batch en hebben ze een identieke markering en klassering!)
Bouten losser doen kan een workaround zijn. Het is dan alleen niet uitgesloten dat je dan op een gegeven moment een wieltje voorbij ziet stuiteren.
(Is mij al eens overkomen. :') )
  zondag 15 juli 2012 @ 21:10:00 #289
20925 n00cL30n
pi_114244372
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:56 schreef Lindstrøm. het volgende:
Is er trouwens eigenlijk een groot verschil tussen de wielen onderling? (Zelfde hardheid en diameter) Bijvoorbeeld tussen 84mm 85A wielen van 2,49 per stuk en van 6,49 per stuk. Zou zelf graag twee setjes willen hebben. Eén voor het casual werk en eentje voor trainingen en marathons.
Er zit een dikke kans in, dat die voor ¤2,49 vele malen harder slijten dan die van ¤6,49
  zondag 15 juli 2012 @ 22:25:15 #290
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_114248767
Na een jaar of 15 heb ik besloten de skates ook maar eens van zolder te halen. Ik had 2 paar, 1 paar had ik al toen ik 13 was, die zijn de klein. Volgens mij Roces Athene ofzo? Daarnaast had ik nog een nieuwer paar Roces, ik weet niet meer welke maar het zal vast een Europese hoofdstad zijn :P

Die laatste dus maar aangedaan en een stuk mee geskate. Man wat viel dat tegen! Eenmaal thuis bleek natuurlijk dat ik maar beter de skates eerst even schoon kon maken |:( . Er zat echt superveel vuil tussen de wielen en lagers. Onder het alleroudste paar skates had ik nog wat duurdere, grotere wieltjes met betere lagers zitten. Deze wielen maar meteen onder het nieuwste paar (wel passende) skates gezet. Meteen een busje teflon gekocht en voila, dat gaat nu een stuk soepeler! Het zal vast nog beter kunnen, maar ach, ik skate geen wedstrijden oid dus een beetje weerstand is niet hinderlijk.

Die sportstracker is trouwens een erg mooie app! Ik heb daar nog wel een vraag over (excuses als deze als eens langs is geweest): De tijd die de app aangeeft bij het skaten, is dat exclusief de pauzes of inclusief? Ik heb een autopauze ingesteld staan zodra ik langzamer dan 5km/u ga. Nu heb ik tussen het skaten door hier en daar even een paar minuten stilgestaan/uitgerust. Maar ik wil niet dat dit stilstaan mijn gemiddelde snelheid beinvloed terwijl ik wel benieuwd ben naar hoe lang ik nu in totaal over het 'parcours' gedaan heb, inclusief de pauzes. Iemand enig idee? Ik zou het natuurlijk de volgende keer ook gewoon zelf kunnen testen, maar goed :P
pi_114250746
Gebruiken jullie altijd bescherming? Heeft iemand advies waar je goede / goedkope bescherming kan halen? wat is eigenlijk een normale prijs/
pi_114253664
Ik heb meestal een helm op en altijd knie en polsbeschermers. de helm is een fietshelm, gekocht bij de bever, ik geloof iets van ¤50,-. Mijn kniebeschermers heb ik al 15 jaar ofzo, ik heb wel een keer nieuwe kocht maar die zitten niet lekker. Ik heb mijn polsbeschermers een paar jaar geleden gekocht bij de intersport. Die zijn wel fijn, niet al te lomp zodat ik bijvoorbeeld nog wel normaal mijn veters kan strikken als ik ze aan heb. Ik weet alleen niet meer hoeveel ze hebben gekost.
pi_114326276
Als leek heb ik met veel plezier de OP gelezen. Ik was blij verrast dat hier zo veel info in te vinden, nu rest mij allen nog het volgende: wat kunnen jullie aanraden ivm een goeie shop om een set skeelers aan te schaffen? Ik neem aan dat er wel iets beters in NL te vinden is dan bijv.een Perry...
Have fun...
pi_114326516
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:51 schreef Handschoen het volgende:
Als leek heb ik met veel plezier de OP gelezen. Ik was blij verrast dat hier zo veel info in te vinden, nu rest mij allen nog het volgende: wat kunnen jullie aanraden ivm een goeie shop om een set skeelers aan te schaffen? Ik neem aan dat er wel iets beters in NL te vinden is dan bijv.een Perry...
Als je een paar fitnes-skeelers wilt zijn die overal wel te halen. Voor Race-skeelers zou ik vooral de kleinere zaken op zoeken die hebben vaak meer verstand van zaken.

Voor stuntskates verwijs ik naar andere leden :@
pi_114328636
Thanks :). Lees mobiel en zie net pas dat een dergelijke vraag net gesteld is :p
Have fun...
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:12:51 #296
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114333490
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:45 schreef Handschoen het volgende:
Thanks :). Lees mobiel en zie net pas dat een dergelijke vraag net gesteld is :p
Ik weet niet waar je ergens woont, maar in Eindhoven is bijv. deze winkel: www.lageja.com
Daar heb ik mijn skates vandaan. En op dit moment krijg je ook nog veel korting omdat hij gaat stoppen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_114341891
Weet iemand nog mooie skate locaties?
pi_114342812
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:43 schreef JennaSometimes het volgende:
Weet iemand nog mooie skate locaties?
Wat is dit nu voor een vraag? In Emmen? Groningen? Limburg? Amsterdam?

Racen? Op de baan of op een halfpipe?
pi_114343209
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 00:02 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor een vraag? In Emmen? Groningen? Limburg? Amsterdam?

Racen? Op de baan of op een halfpipe?
Alle plekken in de Benelux lijken me fijn want wie weet kom ik er toch een keer langs met als enige doel om daar te skaten. Maar om specifiek te zijn: Antwerpen, Belgisch Limburg, Brussel, Liège, Luxemburg (land) en Nederlands Limburg, Ik zit momenteel in Luxemburg, dus als je iets weet te bedenken wat toevallig in Luxemburg te vinden is, dan is dat geweldig.
  woensdag 18 juli 2012 @ 01:14:07 #300
20925 n00cL30n
pi_114345468
Alle plekken in de Benelux durf ik je niet te geven, maar via de website van thisissoul.nl kun je wel op wat skatespots komen vanuit google maps.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')