het zal zeker wat gewenning zijn maar kan ook met de stand van je frames onder je skate te maken hebben.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:50 schreef Multiply het volgende:
Ok ik heb wat hulp nodig. Vroeger veel geskate (jaartje of 15 geleden denk ik) en dacht dat het wel leuk was om weer te beginnen. Alleen gaat het niet echt best meer. Gisteren voor het eerst geweest en een mooie snoekduik met doorrol het gras in gemaakt.
Nu merkte ik dat ik heel scheef stond met mijn linkervoet en een stuk rechter met mijn rechtervoet. En als je dan een heuveltje af moet sta je niet stabiel natuurlijk. Is dit puur techniek? En heeft er iemand tips hoe ik dat kan verhelpen?
Alvast bedankt!
geen verstelbaar frame zo te zien?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:33 schreef Multiply het volgende:
De Roces roc y 200 black:
http://www.perrysport.nl/roces-roces-roc-y-200-black_905499.html
dat is lastig te zeggen het moet stevig zitten maar je hoeft niet heel je doorbloeding af te knellen, of je zelf te martelenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:08 schreef Multiply het volgende:
Nee geen verstelbaar frame voor zover ik weet.
Hoop niet dat ze te groot zijn want heb ze al flink beschadigd gisteren met 3 valpartijen. Alleen rechts sta ik wel gewoon recht. Moet ik misschien mijn linkerskate wat vaster zetten?
Heb uiteindelijk siliconenspray gebruikt, rolt perfect! Alleen sommige rollen langer dan andere wielen, kan het zijn dat het frame op die plek strakker tegen het wiel staat gedrukt? Wanneer ik de bout iets losser maakt lijkt hij ook langer door te rollen.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:06 schreef n00cL30n het volgende:
Vooral deze twee zijn aan te raden:
http://skateshop.thisisso(...)eam-smeermiddel.html
en
http://skateshop.thisisso(...)lide-super-lube.html
Dus het wegdek was droog, maar waren je wielen dat ook of reed je telkens door water heen onder de bomen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:26 schreef Chai het volgende:
Ik ging gisteren skaten, het was al heel lang droog. Alleen onder de bomen was het nog nat. Ik kwam ook andere (behoorlijke fanatieke, met mooi pakje en zo) skeelers tegen, dus het was niet dat ik nou totaal gek was om te gaan.
Alleen het was ontzettend glad, ik ben de hele tijd op twee benen blijven staan en heb me met zo min mogelijk druk voortbewogen, want meer durfde ik niet.Hoe doen jullie dit? kan je wel iets? wat is een goede techniek?
Ik heb ze zelf nog nooit geprobeerd zulke regenwielen, dus ik weet niet hoeveel beter je grip hiermee wordt, maar houd er ook rekening mee dat het behoorlijk prijzig kan zijn als je alle 8 je wielen wilt vervangen (en of het het waard is als je op simpele skates rijdt).quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:17 schreef Chai het volgende:
Ik heb geen idee wat voor skeelers ik heb, ik heb ze een soort van definitief in bruikleen.![]()
En helemaal geen speciale wieltjes. Ik wist ook niet dat die er waren, daar moet ik maar eens voor gaan kijken dan, is misschien wel handig in NederlandIk dacht dat het na ruim 8 uur en veel wind wel opgedroogd zou zijn overal, helaas.
![]()
Het was alleen als het wegdek zelf nog nat was. Daarna kon ik gelijk weer normaal verder.
Bij het rechtdoor rollen had ik dus geen problemen, maar bij de afzet verloor ik op het laatste punt dan net grip.
Bedankt in ieder geval!
Dat kan inderdaad ook goed werken!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:47 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Heb uiteindelijk siliconenspray gebruikt, rolt perfect! Alleen sommige rollen langer dan andere wielen, kan het zijn dat het frame op die plek strakker tegen het wiel staat gedrukt? Wanneer ik de bout iets losser maakt lijkt hij ook langer door te rollen.
Er zit een dikke kans in, dat die voor €2,49 vele malen harder slijten dan die van €6,49quote:Op zondag 15 juli 2012 20:56 schreef Lindstrøm. het volgende:
Is er trouwens eigenlijk een groot verschil tussen de wielen onderling? (Zelfde hardheid en diameter) Bijvoorbeeld tussen 84mm 85A wielen van 2,49 per stuk en van 6,49 per stuk. Zou zelf graag twee setjes willen hebben. Eén voor het casual werk en eentje voor trainingen en marathons.
Als je een paar fitnes-skeelers wilt zijn die overal wel te halen. Voor Race-skeelers zou ik vooral de kleinere zaken op zoeken die hebben vaak meer verstand van zaken.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:51 schreef Handschoen het volgende:
Als leek heb ik met veel plezier de OP gelezen. Ik was blij verrast dat hier zo veel info in te vinden, nu rest mij allen nog het volgende: wat kunnen jullie aanraden ivm een goeie shop om een set skeelers aan te schaffen? Ik neem aan dat er wel iets beters in NL te vinden is dan bijv.een Perry...
Ik weet niet waar je ergens woont, maar in Eindhoven is bijv. deze winkel: www.lageja.comquote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:45 schreef Handschoen het volgende:
Thanks. Lees mobiel en zie net pas dat een dergelijke vraag net gesteld is :p
Wat is dit nu voor een vraag? In Emmen? Groningen? Limburg? Amsterdam?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:43 schreef JennaSometimes het volgende:
Weet iemand nog mooie skate locaties?
Alle plekken in de Benelux lijken me fijn want wie weet kom ik er toch een keer langs met als enige doel om daar te skaten. Maar om specifiek te zijn: Antwerpen, Belgisch Limburg, Brussel, Liège, Luxemburg (land) en Nederlands Limburg, Ik zit momenteel in Luxemburg, dus als je iets weet te bedenken wat toevallig in Luxemburg te vinden is, dan is dat geweldig.quote:Op woensdag 18 juli 2012 00:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wat is dit nu voor een vraag? In Emmen? Groningen? Limburg? Amsterdam?
Racen? Op de baan of op een halfpipe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |