SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Skeeleren, skaten, hoe moet ik het nu noemen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke skates moet ik nemen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Skate termen (Materiaal)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Skate termen (Techniek)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TechniekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FilmpjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige tips
• Last van je bovenvoet?
Je skates hoeven alleen maar heel strak bij je enkels en je tenen. Bovenop hoeven ze niet persé tot het maximale te worden dichtgetrokken.
• Last van tintelende voeten, of een brandend gevoel?
Kijk of dit na een aantal keer nog steeds het geval is. Het kan zijn dat je voeten nog moeten wennen aan de skate.Mocht het echter aanhouden, kijk dan of een inleg/steunzooltje een uitbrengst kan zijn.
• Oefen een keer in het gras lopen! Dit kan een uitstekende noodstop zijn wanneer je dit eerder hebt gedaan heb je een goed reflex.
• Wees niet bang om te vallen, ooit val je toch wel!
Handige links
Skate Lifestyle sites
www.powerblading.org
www.rollernews.com
www.be-mag.com
www.oneblademag.com
Shops
www.skatepro.nl
www.skate-dump.nl
www.thisissoul.com
www.futurumshop.nl
Weer
www.hetweeractueel.nl
www.buienradar.nl
Locaties
www.geoskating.com
www.vmgv.nl/asfalt/kaart.html
De OP kan je hier vinden http://goo.gl/sA6KF
[ Bericht 2% gewijzigd door Luxuria op 21-04-2012 16:51:44 ]All she wants and needs is just a little taste..![]()
Ik kan de laatste berichten uit het gesloten topic niet quoten op mijn mobiel.All she wants and needs is just a little taste..![]()
even meelezen, in mijn vroege tienerjaren veel gedaan, maar wil het wellicht weer oppakken deze zomer
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter![]()
@luxariaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Uhr, dan niet.quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:25 schreef hugsy33 het volgende:
Ik heb alleen een lengtesleuf dus denk niet dat dat kan toch?
Wel jammer![]()
![]()
Ik merk ook dat ik bij mijn 100mm kortere slagen moet maken. Van de week een kort rondje gedaan die eindigde in de regen, maar het ging al beter.
Vandaag is het weer regen...
En nog even reclame maken!
Skate parade Utrecht begint weer op 11 mei!
En aangezien het toch regent, ga ik vandaag besteden aan de verlichting op mijn nieuwe skates.![]()
![]()
Nog even een extra bericht, wat zouden jullie een leuke functie of toevoeging vinden voor verlichting op je skates. Noem gewoon wat geks. Misschien zitten er wel leuke tips bij![]()
![]()
Gekleurde ledjes of had je die al?
Knipperend op t ritme van het wilhelmus?
1 gekleurde led die van voor naar achter "springt"![]()
Ik heb al alle kleuren van de regenboog. Ik ga alleen nu proberen het meer interactief te maken met de bewegingen die je maakt, de een rainbow effect of iets dergelijks, als je een slag maakt. Het is alleen erg lastig om de bewegingen goed te detecteren.
Daarnaast zou je kunnen denken aan iets geks zoals richting aanwijzers. 2x met rechts stampen en rechts gaat 10x oranje knipperen. Of een koppeling met een smartphone voor creatieve dingen.
Ik skate 90% in het donker, dus hoe meer het opvalt (of voor lul staat) hoe beter
(oude filmpjes)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:57 schreef hugsy33 het volgende:
@luxariaDat is wel heftig.. Dat hoor je wel vaker dat artsen je niet geloven, of denken dat het niet veel voorstelt. Echt debiel. Verschrikkelijk als je zoiets hebt, zeker als je jong bent. Hopelijk gaat het alleen maar meer de goede kant opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
All she wants and needs is just a little taste..![]()
quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:33 schreef Ganzz het volgende:
Ik heb al alle kleuren van de regenboog. Ik ga alleen nu proberen het meer interactief te maken met de bewegingen die je maakt, de een rainbow effect of iets dergelijks, als je een slag maakt. Het is alleen erg lastig om de bewegingen goed te detecteren.
Daarnaast zou je kunnen denken aan iets geks zoals richting aanwijzers. 2x met rechts stampen en rechts gaat 10x oranje knipperen. Of een koppeling met een smartphone voor creatieve dingen.
Ik skate 90% in het donker, dus hoe meer het opvalt (of voor lul staat) hoe beter
(oude filmpjes)Echt knap dat je zoiets kunt maken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar als je in het donker skate, vind je het niet lastig dat je de weg voor je niet goed ziet, en dus niet ziet of er oneffenheden/een steentje/een takje of wat dan ook ligt?All she wants and needs is just a little taste..![]()
Ik skeelerde vroeger ook altijd in het donker zonder problemen. En dan gerust over de 30 door het centrum heen.
Maar sinds ik met die snelheid over een fietser bent geklapt zonder verlichting heb ik het toch wel heel hard afgeleerd :S. Vallen met zo'n snelheid is al kut maar in ene keer stilstaan is nog veel kutter :S![]()
Ik skate ook vaak in de het donker, ik doe hier meestal mee met de friday night skate in Groningen, en zeker zo aan het begin is het het grootste gedeelte van de tocht donker. Meestal blijven we dan wel een beetje in de stad. Later in het seizoen als het wat langer ligt blijft gaan we ook wat meer de stad uit.
Gisteren zou de eerste keer van dit jaar zijn, helaas ging het niet door vanwege het slechte weer![]()
![]()
't gaat hem vandaag niet worden. Wat een onvoorspelbaar xxxxxx weer. Ben niet van plan m'n lagers te gaan vernaggelen. Of zijn er hier nog goeie tips om na het skeeleren over natte wegen de skeelers droog en schoon weg te kunnen leggen zonder dat ik de volgende keer moet gaan roestrijden.![]()
beste optie is niet in de regen rijden , gebeurt het toch thuis op een handdoek droog rollen en daarna met wd40 inspuiten en nog even laten indraaien.quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:16 schreef adk het volgende:
't gaat hem vandaag niet worden. Wat een onvoorspelbaar xxxxxx weer. Ben niet van plan m'n lagers te gaan vernaggelen. Of zijn er hier nog goeie tips om na het skeeleren over natte wegen de skeelers droog en schoon weg te kunnen leggen zonder dat ik de volgende keer moet gaan roestrijden.
een fohn bij het drogen gebruiken mag ook maar let op dat de boel niet te warm word
ben je echt heel ijverig dan als eerst alle lagers demonteren en als laatste ze laten weken in een bakje wd40Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Dat is ook de methode die ik gebruik, maar dat is alleen leuk als de wieltjes ook gewisseld moeten worden anders is het mij veel te veel werk. Voorkomen dat ze nat worden is dan beter maar helaas heb ik dat niet zelf in de hand.quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:37 schreef dop het volgende:
[..]
ben je echt heel ijverig dan als eerst alle lagers demonteren en als laatste ze laten weken in een bakje wd40![]()
Laten we alsjeblieft niet adviseren wd40 in je lagers te doen, dat is wel zulke rommel. Het is veels te vloeibaar en smeert bijlange niet goed genoeg voor zulke lagers.
Gewoon lagervet (teflon) en eventueel wat extra teflonspray erin.
Voordat je dat doet eerst demonteren in wasbenzine/spirutes, daarna schoonspoelen en direct afdrogen.![]()
Zo wispelturig als het weer toch mijn stoute skeelers aangetrokken. De zon brak lekker door en het ging lang goed tot aan het keerpunt. Heb geprobeerd om op mijn hartslag te letten maar die schiet bij het een kleine inspanning dus al naar de 185. LOG. Binnenkort eerst naar stouwdam om naar de skeelers te laten kijken een gedeelte van de schoen laat los.
@schoonmaken: Hier ook schoonmaken met wasbenzine, na het verwijderen van de plasticjes uit de behuizing. Na schoonmaak ruim in de PFTE-spray.![]()
het is prima om met een goed smeermiddel na te smeren , maar om vocht te verdrijven en roest tevoorkomen eerst weken in wd40, was benzine en spiritus is daar voor niet afdoendequote:Op zaterdag 21 april 2012 16:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Laten we alsjeblieft niet adviseren wd40 in je lagers te doen, dat is wel zulke rommel. Het is veels te vloeibaar en smeert bijlange niet goed genoeg voor zulke lagers.
Gewoon lagervet (teflon) en eventueel wat extra teflonspray erin.
Voordat je dat doet eerst demonteren in wasbenzine/spirutes, daarna schoonspoelen en direct afdrogen.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Jullie trouwens wel eens extreme valpartijen gehad?
Mijn laatste is 4,5 jaar terug toen ik uit een bocht vloog in sprint. Ik had het geluk dat ik mooi zou kunnen doorglijden in de berm. Het nadeel was dat de boom daar anders over dacht![]()
![]()
![]()
SInds dien nooit meer grote valpartijen gehad. *klopt af*![]()
@dop, mijn lagers zijn geruisloos nadat ik ze schoongemaakt heb en rijdt vaak genoeg op halfnatte wegen etc.
Maar als WD40 voor jou goed werkt, zoveel kwaad zal het niet doen. Ik zou het persoonlijk alleen niet als smeermiddel gebruiken.![]()
uiteindelijk moet iedereen doen wat voor hem of haar het beste werkt
ik ben nooit echt heel hard gevallen op de skates , met de fiets heb ik wel eens een lantaarnpaal terug terug gekopt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Heb nu 2 noemenswaardige valpartijen op m'n naam staan. 1x met de wieltjes tussen de tegels (dank u wel gemeente Zwolle voor uw uitstekende beleid aangaande onderhoud aan fietspaden). De ergste valpartij tot nog toe was vorig jaar na een spoorwegovergang kwam ik in onbalans en of er nu een steentje of een takje lag ik heb geen idee maar lag mooi op de grond te kijken. Die dag was er wel een omleiding over dat stukje weg en het was dus erg druk. Auto achter me was zo alert en vriendelijk om gelijk te stoppen. De schade was m'n gps horloge waarvan het glaasje gebroken was. Hij was een paar maanden oud en dus erg zuur dat die kapot was. Gelukkig heeft de futurumshop me een nieuwe aangeboden met een mooie korting. Daarvoor ben ik ze zeer dankbaar.
Hoop dat het voorlopig rustig blijft wat valpartijen betreft.
Ik had trouwens al eens op een motorkap kunnen liggen. Een auto verliet in Harderwijk 1 van de mooie turborotondes en moest daarna afslaan over een fietspad. De bumper ging vlak achter mijn kuiten langs. De bestuurder heeft me niet eens gezien, de bijrijder wel die zat er met de handen voor de ogen naast.
De slechte bestrating en de onvoorspelbaarheid van de overige weggebruikers is precies de reden waarom ik een helm op heb.
[ Bericht 25% gewijzigd door adk op 21-04-2012 16:35:27 ]![]()
Ik ben ik keer op mijn kin gevallen midden voor een propvol terras. Bloede behoorlijk dus ik ben maar even door gereden naar de eerste hulp om hem te laten lijmen. Gelukkig gebeurde het maar een paar honderd meter bij het ziekenhuis vandaan, dus daar was ik zo.
Het kwam trouwens door mijn polsbeschermers, ik ving mij netjes op met mijn handen, maar door die polsbeschermers glij je door. Dat is handig om je val te breken, maar het voelt niet zo lekker aan je kin.![]()
Vandaag nieuwe gekocht, en gelijk maar even 10km gereden. Nu loop ik mank en waarschijnlijk heb ik de komende dagen spierpijn. Maar ik ben wel blij met mijn nieuwe setje, en ondanks de regen- en hagelbuien was het de moeite waard.Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.![]()
Ik ben gelukkig nog nooit gevallen!
In de regen kan ik nog niet eens skeeleren, mijn skeelers glijden weg op het natte wegdek.All she wants and needs is just a little taste..![]()
Ik ben vroeger vaak zat gevallen, maar de kunst in met rijden op nat wegdek is korte slagen maken. Het is ook niet mijn favoriete bezigheid, om in de regen te rijden. Maar buienrader had mij voorgelogenquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:56 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben gelukkig nog nooit gevallen!
In de regen kan ik nog niet eens skeeleren, mijn skeelers glijden weg op het natte wegdek..
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.![]()
Ik ben nog nooit gevallen, *klopt af.
Wel een keer bijna achterop en auto geknald. Die haalde mij in terwijl hij zag (of iig had moeten zien) dat hij daarna meten moest remmen voor een wegversmalling. Die ging dus 1,5 meter voor mij vól op de rem![]()
![]()
![]()
Vorig jaar zomer, na een tocht van ongeveer 15 km, kwam ik aan bij mijn ouders. Het was ontzettend warm en ik was helemaal uitgeput zeg maar. Mijn ouders die wonen in een soort van kuil met grindachtig asfalt veel steentjes dus. Toen ik die bult af ging en mijn benen waren uitgeput, toen ging een beetje hard die bult af en je raadt het natuurlijk al.
Ik viel, en schoof zo'n 3 meter over de grond, hele fucking rit niet gevallen en op het allerlaatst..Niks gebroken ofzo maar omdat ik in korten broek en een hempje reedt wel met bescherming overigens, maar ik kwam ontzettend bloedend bij mijn ouders aan zeg maar.Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.![]()
Ohja! Zo heb ik een keer een spagaat gemaakt, 42km zonder problemen en in m'n eigen straat val ik bijna over n scheve stoeptegel![]()
![]()
Au!quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:44 schreef hugsy33 het volgende:
Ohja! Zo heb ik een keer een spagaat gemaakt, 42km zonder problemen en in m'n eigen straat val ik bijna over n scheve stoeptegel
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.![]()
Wel paar keer hartverzaking gehad tijdens tourtochten. Lekker compact rijden klapt er iemand met zijn snuitert op het asfalt. En wonder boven wonder rijdt iedereen er keurig langs![]()
![]()
Oja, dat heb ik ook wel eens gehad, rij je in een treintje, valt de voorste, is tot nu toe altijd redelijk goed gegaan. Ik ben wel eens tijdens het ontwijken van iemand die voor mij viel bij een night skate de berm in gevlogen.![]()
Inderdaad, als ik alleen skate val ik eigenlijk nooit en heb ik ook geen bescgermers om. Maar bij de skate parade heb ik wel beschermers om, soms vallen ze voor je neus en grijpen ze alles wat ze mee kunnen pakken. Ook kun je niet altijd het wegdenk zien wat er aan komt, wat soms zorgt voor wat ballet achtige tafarelen...quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:32 schreef Kandijfijn het volgende:
Wel paar keer hartverzaking gehad tijdens tourtochten. Lekker compact rijden klapt er iemand met zijn snuitert op het asfalt. En wonder boven wonder rijdt iedereen er keurig langs![]()
![]()
Waarom ontbreken deze helden in de spoiler met video's
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')![]()
Voel jezelf vrij ze zelf in te voegenquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:24 schreef Susteren het volgende:
Waarom ontbreken deze helden in de spoiler met video's,
Deze OP is geschreven door de vaste bezoekers van dit topic linkje staat in de op.
[url=Hierisookhetklikkerdekliklinkje]https://docs.google.com/document/d/1yoIxxfZGo5O5u8omCw5X6-ll3mW_DhjjwEotZ9YEJgg/edit?pli=1[/url]
Ik was vergeten wat een KUT-werk het was die stalen lagers open te krijgen. *godver de godver* minderwaardige lagers
[ Bericht 6% gewijzigd door Kandijfijn op 21-04-2012 23:02:05 ]![]()
De keren dat ik gevallen ben waren niet echt spannendIk probeer na de eerste klap op pols- en kniebeschermers door te rollen ipv te glijden, scheelt schaafplekken op andere lichaamsdelen.
Spectaculairder was dit: heerlijk weer, breed geasfalteerd fietspad, gezellig skaten samen met iemand naast me op de fiets. Kleine heuvel af, beetje snelheid maken, tunneltje door, daarna de zon weer in, *zoef*.
En toen ineens *SHIT!* een lang, breed, wildrooster midden voor me. Gras in aan de zijkant haalde ik niet meer, remmen al helemaal niet. Dus ik zag twee mogelijkheden: niet springen en m'n armen breken bij val op het rooster, of een poging doen om zo ver mogelijk te komen en daarna mezelf openschaven op het asfalt. Optie 2 leek me de meest redelijke, gezien de omstandighedenDus na een enorme sprong... landde ik aan de overkant van het wildrooster en rolde met knikkende knieën rustig verder. Niks gebeurd
Nog even teruggereden voor een fotootje (mountainbike voor volwassenen op achtergrond, zie spoiler).
Op die plek overigens geen enkele aanleiding voor een wildrooster, geen hekken langs de kant, geen bordje, dus nog maar even een mailtje aan de gemeente gestuurd, en inmiddels is ie weggeasfalteerd
Eerst verhaal lezen, dan pas plaatje kijken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 22 april 2012 01:31 schreef Mappy het volgende:
De keren dat ik gevallen ben waren niet echt spannendIk probeer na de eerste klap op pols- en kniebeschermers door te rollen ipv te glijden, scheelt schaafplekken op andere lichaamsdelen.
Spectaculairder was dit: heerlijk weer, breed geasfalteerd fietspad, gezellig skaten samen met iemand naast me op de fiets. Kleine heuvel af, beetje snelheid maken, tunneltje door, daarna de zon weer in, *zoef*.
En toen ineens *SHIT!* een lang, breed, wildrooster midden voor me. Gras in aan de zijkant haalde ik niet meer, remmen al helemaal niet. Dus ik zag twee mogelijkheden: niet springen en m'n armen breken bij val op het rooster, of een poging doen om zo ver mogelijk te komen en daarna mezelf openschaven op het asfalt. Optie 2 leek me de meest redelijke, gezien de omstandighedenDus na een enorme sprong... landde ik aan de overkant van het wildrooster en rolde met knikkende knieën rustig verder. Niks gebeurd
Nog even teruggereden voor een fotootje (mountainbike voor volwassenen op achtergrond, zie spoiler).
Op die plek overigens geen enkele aanleiding voor een wildrooster, geen hekken langs de kant, geen bordje, dus nog maar even een mailtje aan de gemeente gestuurd, en inmiddels is ie weggeasfalteerd
Eerst verhaal lezen, dan pas plaatje kijken!a wild ''wildrooster'' appears,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mappy does superjump!
Its supereffective![]()
Leuk een verrassingswildrooster![]()
![]()
Vers vlees meldt zich, na lang twijfelen toch maar eens de stoute skates aangetrokken en een paar skates gekocht (Fila), gladde vloer in de winkel was toch wel lekker en asfalt wat vanaf de fiets glad lijkt is op skates toch heel wat anders.
Ik fiets tussen de 10-11 duizend kilometer per jaar maar ik voel nu toch spieren die ik lang niet gevoeld heb of uberhaupt het bestaan van af wist, lekkere lage rugpijn (zal nog wel wat gespannen zijn)
Maar goed, niet de neiging gehad om ze terug te brengen tijdens een eerste tochtje van een kleine 5 kilometer, was wel blij weer thuis te zijn
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat![]()
Ga ik nu dan eindelijk eens een tweede skater tegenkomen in Venlo?
All she wants and needs is just a little taste..![]()
Op de skates naar Venlo is wel heul ambitieusquote:Op zondag 22 april 2012 22:07 schreef Luxuria het volgende:
Ga ik nu dan eindelijk eens een tweede skater tegenkomen in Venlo?
Krabbel nog wat rond Belfeld, ga samen met vriendinlief wel wat lesjes volgen bij de skateclub in Venlo op de grote heiLijkt ons geen verkeerd idee om wat dingen te leren van mensen die het al langer doen in plaats van verkeerde technieken aanleren enzo.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat![]()
2 jaar terug in Parijs..
We gingen flink heuvelaf, hoge snelheden, en een wat meer onervaren skater ging voor mij onderuit... Net eromheen, gaat er nog een op zijn muil vlak voor mij..
Ik moet zeggen dat ik toen echt een hartslag van 200 had ofzo....![]()
Joh, als ik al mijn favo free ride en aggressive skate filmpjes er tussen had gezet... dan was het draadje iedere keer vol na het plaatsen van van de OP.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:24 schreef Susteren het volgende:
Waarom ontbreken deze helden in de spoiler met video's
Maareuh... Greg Mirzoyan in London is ook heerlijk om te zien, net als de powerblade filmpjes van Eisler en consorten en van Greg Breger.
twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
----- RSTRCTD EP, now on BEATPORT! -----![]()
Door dat soort filmpjes krijg ik wel weer veel zin het op te gaan pakken, rond mijn 14-16e best veel gedaan. Die schansen etc. vond ik niks maar door de stad alles een hindernis maken had dan wel weer wat.
![]()
Ja gaaf he?
twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
----- RSTRCTD EP, now on BEATPORT! -----
Forum Opties Forumhop: Hop naar: