Alexxxxx | woensdag 22 februari 2012 @ 20:43 |
Welkom in alweer het 42e Bussentopic Vorige topics: Bussentopic #39 - B(l)ussen in de zomer Bussentopic #38 - Gaat die Bus Bussentopic #37 - Komt die Bus Bussentopic #36: wordt Qbuzz groter dan Connexxion ? Bussentopic #35 Busje... Bussentopic #34... B... Bussentopic #40 - Rammelbakken op 315! Bussentopic #41 - Met slingerende bussen die 140 rijden [ Bericht 0% gewijzigd door Alexxxxx op 22-02-2012 21:24:49 ] | |
#ANONIEM | woensdag 22 februari 2012 @ 20:54 |
Waar HelpMeFok uitgenodigd is op een tweede sollicitatie om parttime buschauffeur te worden . Laatste rijbewijs die ik nog moet halen . Oude bijbaan ben ga ik in dat geval 8 uur per week minder werken (effectief lever ik dan wel een hoop geld in Maar we kunnen het tegenwoordig missen). Lijkt me niets heerlijkers om 'rustig' van te worden . [ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2012 20:55:53 ] | |
Alexxxxx | woensdag 22 februari 2012 @ 21:25 |
Kenteken is niet bekend bij zowel rdw als vwe, lijkt als laatst een camper geweest te zijn. Wie weet meer van deze bus? Merk en type: Den Oudsten? Eigenaar: Friesland Coach Builders Land van herkomst: Nederland Locatie: Joure Datum: 22 februari 2012 | |
marcel.nl | woensdag 22 februari 2012 @ 21:28 |
Pakkende titel dit keer, die tweeënveertigste reeks | |
Alexxxxx | woensdag 22 februari 2012 @ 21:33 |
Merk en type: Den Oudsten Eigenaar: Friesland Coach Builders / TCR Land van herkomst: Nederland Locatie: Joure Datum: 22 februari 2012 | |
Alexxxxx | woensdag 22 februari 2012 @ 21:33 |
echt, de mongool die die kneuterige titels heeft bedacht zouden ze aan zijn schaamhaar op moeten hangen... | |
Alexxxxx | woensdag 22 februari 2012 @ 22:03 |
Merk en type: Hainje Eigenaar: ESA? Land van herkomst: Nederland Locatie: Drachten Datum: 22 februari 2012 | |
GlenSpey | woensdag 22 februari 2012 @ 22:33 |
Leuk om te horen , ik moet toevallig morgen op voor een tweede gesprek. Alleen dan voor fulltime buschauffeur | |
Alexxxxx | woensdag 22 februari 2012 @ 22:50 |
Merk en type: Mercedes-Benz Citaro Eigenaar: Qbuzz Land van herkomst: Nederland Locatie: Drachten Datum: 22 februari 2012 Busnummer: 3136 | |
LWD-Godius | donderdag 23 februari 2012 @ 00:15 |
Gisteren in Groningen. | |
Ofyles2 | donderdag 23 februari 2012 @ 02:32 |
Tekort aan gelede bussen? Verminderd veevervoer richting Zernikse? Gewijzigde omlopen? | |
Ofyles2 | donderdag 23 februari 2012 @ 02:33 |
Ik hoop ook op Qbuzz. Connexxion heeft met Frysker een concept ingevoerd dat tot mislukken was gedoemd. | |
Peterselieman | donderdag 23 februari 2012 @ 10:06 |
Op lijn 15 rijden 8 gelede bussen per uur tussen CS en Zernike. Lijn 11 tekent voor 4 gelede bussen per uur. Daarnaast is het in de spitsuren zo druk dat ze het met die hoeveelheid lang niet wegkrijgen, dus 's ochtends worden veel bussen die binnenkomen ook nog eens gebruikt om de lijnen 11 en 15 te versterken. Gaat dan om nog zeker een stuk of 10 extra bussen per uur. Sommige vertrekken zelfs bewust leeg van CS om al het volk dat onderweg staat op te pikken. Ook zijn er vele buslijnen die niet eens via CS gaan, maar vanuit omliggende plaatsen rechtstreeks naar Zernike rijden. In de middag vertrekken er ook veel extra bussen vanaf Zernike. Met alle lijnen erbij komt dat neer op een bus per twee à drie minuten die vertrekt. Ik durf wel te stellen dat het de laatste jaren veel drukker is geworden op Zernike omdat er een aantal opleidingen uit andere delen van de stad naar Zernike zijn verplaatst. | |
Ou-Tannu | donderdag 23 februari 2012 @ 13:52 |
waar rijden die dingen nou nog stelselmatig dan? | |
Gnittoo | vrijdag 24 februari 2012 @ 10:03 |
Peterselieman | vrijdag 24 februari 2012 @ 10:17 |
Veelal niet meer in Fryslân. Zie ze nog wel vaak rijden, maar zelfs op mijn stamlijntje wordt het al minder | |
Ou-Tannu | zaterdag 25 februari 2012 @ 00:36 |
zelfs op de stadsdienst leeuwarden rijden er steeds minder voor mn gevoel staan er al weer de nodige bij de sloper ofzo? | |
Ofyles2 | zaterdag 25 februari 2012 @ 02:15 |
In mijn provincie (Noord-Holland) rijden Fryskers in de regio's Beverwijk en Amstelveen, steeds op de rustigste lijnen. Ik heb eigenlijk nog nooit een Frysker te pakken gehad... | |
Ofyles2 | zaterdag 25 februari 2012 @ 02:27 |
Volgens mij rijden die sneldiensten naar Zernike onder de noemer iQliner. Interessant genoeg worden op die lijnen hoofdzakelijk alleen maar normale streekbussen ingezet. Zeer onhandig besluit van RuG en Hanzehogeschool, maar eigenlijk weet ik niet hoe OV-bureau Groningen/Drenthe en Qbuzz het veevervoer richting die twee instellingen had geregeld als alle gebouwen verspreid over de hele stad lagen. RuG en Hanzehogeschool zouden eigenlijk verplicht worden mee te werken aan een mobiliteitsplan en de colleges over een wat bredere tijdvak te spreiden, ook als dat avondcolleges tot gevolg heeft. Studentenvakbonden dienen zich erbij neer te leggen: het is kip of cola light... | |
Peterselieman | zaterdag 25 februari 2012 @ 15:15 |
Dat was van Arriva, maar nu zijn het gewone streeklijnen geworden, op lijn 309 (assen) en 335 (Joure, Arriva) na. klopt, het is niet al te handig. Nog mazzel dat Geneeskunde nabij het UMCG ten oosten van de binnenstad zit en er in en rond de binnenstad zelf ook nog een aantal grote faculteiten zoals rechten en gedrags en maatschappij wetenschappen zitten. Vroeger moesten de biologiestudenten naar Haren, wat voor extra bussen die kant op zorgde. De scholieren van de sportopleiding van de Hanze zaten in het zuiden van de stad, waardoor ook die bussen goed gevuld waren. Ook daar gaan nu iets minder extra bussen naar toe. | |
Peterselieman | zaterdag 25 februari 2012 @ 15:16 |
er staan er iig veel bij de garage, omdat de provincie geëist heeft dat de oplaadautomaten in die dingen gaan werken. | |
NoBody122 | zaterdag 25 februari 2012 @ 17:22 |
Zegt hij met zijn brakke OP | |
Ou-Tannu | zaterdag 25 februari 2012 @ 20:04 |
Goh? ze meneen het? | |
Ofyles2 | zaterdag 25 februari 2012 @ 20:07 |
De PvdA weet niet waarover ze praten. Heerenveen staat bijkans kansloos tegenover Groningen als het gaat om werkgelegenheid in de dienstensector. | |
Zug-Chef | zaterdag 25 februari 2012 @ 20:52 |
En ik ken de telcijfers van de 315, en buiten de piek in de spits valt het allemaal wel errug mee kwa drukte. PvdA weet idd niet waar ze het over hebben, maar dat is algemeen bekend bij die partij. | |
springer1980 | zaterdag 25 februari 2012 @ 22:28 |
Kan / mag Arriva dan geen gelede bussen inzetten uit waterland of zijn die allemaal overgeplaatst naar andere regio's? Volgens mij heeft Arriva nog genoeg bussen in opleg staan... | |
NoBody122 | zondag 26 februari 2012 @ 18:36 |
Het is vannacht weer eens raak geweest: Werd later op de dag (vandaag) ook over bericht:
Waar komt dat bericht vandaan? Die schrijver mag vanuit zijn plaats dan ook wel een Qliner hebben naar Groningen, namelijk, als het om kennisniveau gaat... | |
Zug-Chef | zondag 26 februari 2012 @ 20:49 |
Maar goed dat het morgen vakantie is hier in t noorden, anders wordt t chaos op lijn 12. | |
Ou-Tannu | maandag 27 februari 2012 @ 00:09 |
| |
marcel.nl | maandag 27 februari 2012 @ 18:37 |
zie hier: presentatie van een HTM-bus met veel tamtam, op wensingericht enzo. Reed volgens mij nog geen driekwart jaar in Den Haag, toen te leen bij RET voor lijn 38 die er ook geen heil in zagen. Ligt nu geloof ik in stukken ergens in oosteuropa waar ze er wel wat jaren plezie van hebben gehad. Wel leuk filmpje | |
Zug-Chef | woensdag 29 februari 2012 @ 21:03 |
Zo de eerste Niteliner in Fryslân is, overigens geheel terecht, per direct opgeheven. Het gaat om lijn 443 tussen Harlingen en Berlikum. http://www.lc.nl/frieslan(...)-geschrapt-om-geweld http://www.connexxion.nl/(...)gen-en-berlikum/2318 | |
NoBody122 | woensdag 29 februari 2012 @ 21:53 |
Leuk en aardig, maar dan krijgt lijn 71 het dus voor z'n kiezen.. | |
Peterselieman | woensdag 29 februari 2012 @ 22:06 |
Die rijdt toch niet midden in de nacht? | |
Zug-Chef | woensdag 29 februari 2012 @ 22:12 |
Lijn 71 rijdt z'n laatste rit op zaterdagavond uit Harlingen ri Leeuwarden om half 12. [ Bericht 23% gewijzigd door Zug-Chef op 29-02-2012 23:06:19 ] | |
NoBody122 | donderdag 1 maart 2012 @ 21:36 |
Die lui moeten er ook heen hè. En zondagochtend de 1e rit weer terug | |
Peterselieman | donderdag 1 maart 2012 @ 21:40 |
Ruim vier uren wachten voor de eerste bus? | |
blup | donderdag 1 maart 2012 @ 21:41 |
| |
NoBody122 | donderdag 1 maart 2012 @ 21:47 |
Alsof je dat merkt als je zo dronken uit de disco komt | |
Peterselieman | donderdag 1 maart 2012 @ 22:00 |
de roes uitslapen bij de bushalte | |
Tha_T | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:57 |
Vrijdag het kennismakingsgesprek voor parttime buschauffeur. Ben benieuwd wat ze te bieden hebben. Mijn C en CE heb ik al dus de lengte moet wel redelijk goed komen. Hoor ook van meerdere mensen in mijn omgeving dat het goed is om je C te hebben ivm lessen met D. Ik hoop in ieder geval wel dat ze me aannemen. Lijkt me in ieder geval 100 keer leuker dan vrachtwagenchauffeur. Dat had ik na een half jaar echt wel gezien. | |
#ANONIEM | dinsdag 6 maart 2012 @ 12:02 |
Welke omgeving als ik vragen mag? Edit: Phew, Maastricht. Dat betekent dat ze bij de mijne nog niet verder zijn gaan kijken naar kandidaten. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2012 12:02:32 ] | |
Tha_T | dinsdag 6 maart 2012 @ 12:52 |
Dat is dus nog maar de vraag. Vrijdag gesprek bij het uitzendbureau en dan moeten we nog maar zien hoe snel het loopt. Ik ga even ervan uit dat je ongeveer 4 maanden (Als alles sequentieel is) bezig bent voor je daadwerkelijk met passagiers mag rijden. Waar in het traject zit jij dan? | |
GlenSpey | dinsdag 6 maart 2012 @ 14:22 |
Bijna 6 maanden zelfs als je het rijbewijs ook nog moet halen. Ik had eind januari mijn eerste gesprek en ben 2 weken terug voor t tweede gesprek geweest. Zit nu te wachten op een belletje voor het psychologisch onderzoek en de medische keuring. Ze (van het uitzendbureau) wisten te vertellen dat er ook nog een rijtest en een gesprek bij de vervoerder zelf gaat komen. En dan dus ook nog rijlessen 20 tot 30 uur. Gaat nog allemaal tot zeker de zomer duren. Bij welke uitzendbureaus zitten jullie trouwens, en voor welke standplaatsen? | |
Tha_T | dinsdag 6 maart 2012 @ 15:43 |
RAS . Ik hoop in Margraten geplaatst te worden maar Maastricht zou een mooie 2e zijn . Wellicht beter om hier een los topic van te maken? Aangezien we zo het topic een beetje vervuilen? | |
Bitlord | dinsdag 6 maart 2012 @ 16:40 |
Inderdaad Marcel, die stonden in april 2011 in Sarajevo op een sloopterrein. Of ze nu nog bestaan? http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-27215 http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-27217 | |
NoBody122 | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:55 |
Misschien laten ze de bushokjes dan zelfs heel, om niet op de tocht te liggen Wat mij betreft mag het hier; heeft immers alles met bussen te maken. Op busfoto's alleen kan deze reeks echt niet leven.. | |
marcel.nl | woensdag 7 maart 2012 @ 06:36 |
@Bitlord; dank je voor de info :-) | |
#ANONIEM | woensdag 7 maart 2012 @ 10:25 |
Rotterdam / Delft. | |
Pallas-Athene | donderdag 8 maart 2012 @ 14:08 |
Deze reden in Utrecht. Hier het overzicht van deze serie: http://www.destichtsestadsbus.nl/materieel_totaal_401-407.html | |
springer1980 | donderdag 8 maart 2012 @ 20:14 |
Een nieuw hoofdstuk in het leed dat de Veluwelijn heet: http://www.veluweland.nl/(...)welijn_23159996.html | |
NoBody122 | donderdag 8 maart 2012 @ 20:49 |
Zo nu en dan laten ze nog zo'n oude bus rondjes rijden bij het GVU, gewoon op de lijn. Is dat toevallig hetzelfde type? | |
NoBody122 | zondag 11 maart 2012 @ 23:59 |
Gisteren bij CeBIT geweest, op de Messe van Hannover. On the fly een paar buskiekjes gemacht [ Bericht 5% gewijzigd door NoBody122 op 13-03-2012 22:37:33 ] | |
Pino112 | maandag 12 maart 2012 @ 17:47 |
Bijbehorende perronindeling van busstation Zwolle. Ik vind het nogal.. apart . Bijv de 167 naar Ommen apart van de 667 naar Ommen, hetzelfde met de 29 en de 83s naar Dedemsvaart/Coevorden. | |
kip_zonder-kop | dinsdag 13 maart 2012 @ 20:58 |
Deze mooie foto staat sinds vandaag op OVIB maar volgens mij klopt er iets niet... Of werd een aantal jaar geleden extra als ekstra geschreven? | |
marcel.nl | woensdag 14 maart 2012 @ 06:36 |
Bij BBA gebruik(t)e men altijd ekstra | |
Kentekenplaat | woensdag 14 maart 2012 @ 12:04 |
Wat een stoere bussen zijn dat toch ook. | |
Zug-Chef | woensdag 14 maart 2012 @ 12:53 |
Niet CXX of Qbuzz maar RET wint tender Rotterdam. http://www.nu.nl/economie(...)terdamse-bussen.html [ Bericht 29% gewijzigd door Zug-Chef op 14-03-2012 13:01:27 ] | |
Tha_T | woensdag 14 maart 2012 @ 13:25 |
Hmm, iemand anders problemen met het aanmelden bij de Busfoto Yahoogroep? Ik krijg geen enkele mail van ze | |
DriekOplopers | woensdag 14 maart 2012 @ 18:29 |
Voor Beter OV heeft gemengde gevoelens bij de uitkomst van de Rotterdamse aanbesteding. Positief: aanbesteding heeeft dus geleid tot een beter bod. Negatief: die stakingen sloegen dus nergens op. Zie verder: http://www.voorbeterov.nl/120314.php | |
Ofyles2 | woensdag 14 maart 2012 @ 18:34 |
Nu RET het busvervoer in handen krijgt, verwacht ik ideeën als een visgraatmodel. Uiteraard alleen bij lijnen die als eindpunt een metro-, tram of treinstation hebben. | |
marcel.nl | woensdag 14 maart 2012 @ 18:54 |
visgraatmodel ?? | |
springer1980 | donderdag 15 maart 2012 @ 17:13 |
Vandaag een opermerkelijke bus gespot, vlak voor mij reed de BJ-ZL-56 BBA / Veolia 647 / Qbuzz 3711 het terrein op van Syntus GLD / Technoservice Apeldoorn. De bus heeft nu een Brabants jasje maar zonder vlootnummer en zonder stickers van een vervoerder of van de provincie. Weet iemand wie deze bus over heeft genomen of zou hij terug zijn gegaan naar Veolia en terecht zijn gekomen in de reserve vloot? | |
Gnittoo | vrijdag 16 maart 2012 @ 10:08 |
#ANONIEM | vrijdag 16 maart 2012 @ 10:52 |
Volgens mij is dat nu al bezig. Tien jaar geleden stopten er tig lijnen bij Centraal en nu nog 9 of 10 lijnen die in Centraal stoppen. De rest is allemaal verplaatst naar de metrostations Zuidplein, Capelsebrug, Westpolder, Schiedam Centrum, De Akkers etc. | |
Alexxxxx | maandag 19 maart 2012 @ 17:41 |
Merk en type: Mercedes-Benz Citaro Eigenaar: Breng Land van herkomst: Nederland Locatie: Nijmegen Datum: 17 maart 2012 Busnummer: 4504 | |
Ou-Tannu | maandag 19 maart 2012 @ 21:01 |
hopelijk krijgt Qbuzz de rest van Fryslan ook in handen... | |
GlenSpey | dinsdag 20 maart 2012 @ 01:12 |
@sollicitanten hoe staat het traject er bij jullie voor? Voor mij is het inmiddels een maand geleden sinds het tweede gesprek en heb in afwachting van de psychologische keuring niets meer vernomen. Ik geef het nog tot volgende week voor ik er zelf maar eens achteraan ga. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 maart 2012 @ 01:14 |
Ik hoop hetzelfde, heb louter goede ervaringen met Qbuzz in Rotterdam en Groningen. | |
Peterselieman | dinsdag 20 maart 2012 @ 14:37 |
Arriva heeft gewonnen | |
#ANONIEM | dinsdag 20 maart 2012 @ 14:45 |
Ik sta op een 'shortlist', whatever that means . | |
Peterselieman | dinsdag 20 maart 2012 @ 15:13 |
stond op Twitter, maar die tweet is weer verwijderd. Zegt genoeg | |
Gnittoo | dinsdag 20 maart 2012 @ 15:44 |
Maar het bericht klopt wel. | |
Alexxxxx | dinsdag 20 maart 2012 @ 17:13 |
idd, word nu overal bevestigd. Merk en type: Berkhof cabrio Eigenaar: Bergerhof Tours Land van herkomst: Nederland Locatie: Son Datum: 18 maart 2012 | |
marcel.nl | dinsdag 20 maart 2012 @ 17:52 |
Is toch een Den Oudsten, geen Berkhof ? | |
Kentekenplaat | dinsdag 20 maart 2012 @ 18:47 |
Het ziet er inderdaad uit als een MB230/SB220 met B88 opbouw. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 maart 2012 @ 19:00 |
In Friesland? | |
Peterselieman | dinsdag 20 maart 2012 @ 19:23 |
ja | |
Alexxxxx | dinsdag 20 maart 2012 @ 21:01 |
er staat berkhof op de neus? | |
#ANONIEM | dinsdag 20 maart 2012 @ 21:06 |
Beter ook denk ik, want Arrvia wilde sowieso minder investeren in de Noordelijke Nevenlijnen toen zij de Groningse consessie verloor aan Qbuzz. Ik neem aan dat Qbuzz en CXX de verliezers zijn? [ Bericht 4% gewijzigd door o.us op 20-03-2012 21:07:17 ] | |
Peterselieman | dinsdag 20 maart 2012 @ 21:13 |
ja, er waren drie inschrijvers. Arriva gaat geloof ik 190 nieuwe bussen aanschaffen. 6 op elektriciteit voor Schiermonnikoog en groengasbussen voor Leeuwarden | |
NoBody122 | dinsdag 20 maart 2012 @ 22:58 |
Interessant.. Had eigenlijk gehoopt dat Connexxion het zou houden (verwacht ook wel een beetje, aangezien Cxx behoorlijk wat kwijt is geraakt de laatste tijd). Benieuwd wat dit voor uitzendkrachten, zoals mij, zal betekenen.. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 maart 2012 @ 23:02 |
Waar rijdt Cxx nu nog? Streekvervoer Den Haag / Rotterdam verloorden ze aan Veolia en Qbuzz, Waterland hebben ze niet meer, Utrecht raken ze kwijt. Wat ik zo op kan noemen zijn Voorne-Putten/Rozenburg, Zuid-Holland, Zeeland, Noord-Holland-Noord en de Valleilijn.. is toch ook veel? [ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 20-03-2012 23:03:24 ] | |
Peterselieman | dinsdag 20 maart 2012 @ 23:34 |
je moet het net even anders gaan bekijken. XX en Veolia is namelijk één bedrijf. Ze rijden in een groot deel van het land. Hermes en Novio zijn dochterbedrijven van XX. Dus ook Flevoland, Zaanstreek, Gooi en Vechtstreek, rond Den Haag, Brabant west en rond Eindhoven, Limburg, Stadsregio Arnhem-Nijmegen Utrecht is ook nog enkele jaren XX, want de aanbesteding moet helemaal overnieuw | |
#ANONIEM | dinsdag 20 maart 2012 @ 23:44 |
Ben die fusie helemaal vergeten, evenals dat Hermes en Breng/Novio dochterbedrijven zijn . Dan hebben ze de overgrote deel van de busmarkt in handen. Ik snap dan trouwens niet waarom ze niet allemaal laten fuseren tot één bedrijf. Dan maak je jezelf meer kenbaar in de busmarkt. | |
Tha_T | dinsdag 20 maart 2012 @ 23:46 |
Goed, binnenkort gesprek bij de vervoerder dus de idiot-test heb ik alweer overleefd | |
Peterselieman | dinsdag 20 maart 2012 @ 23:51 |
nadeel is dat je minder binding met de regio hebt | |
Ofyles2 | dinsdag 20 maart 2012 @ 23:59 |
Ik heb liever de aanpak van vervoersgroepen als Go-Ahead Group. Die heeft regionale dochterbedrijven die over een behoorlijk zelfbestuur beschikken. | |
Alexxxxx | donderdag 22 maart 2012 @ 21:32 |
Merk en type: VDL Berkhof Pro City Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: Jelsum Datum: 22 maart 2012 Busnummer: 3731 | |
NoBody122 | donderdag 22 maart 2012 @ 21:34 |
Fryskers | |
Peterselieman | donderdag 22 maart 2012 @ 21:34 |
Je gaat ze straks nog missen, de zwabbers | |
Alexxxxx | donderdag 22 maart 2012 @ 21:53 |
Merk en type: VDL Berkhof Ambassador Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: Jelsum Datum: 22 maart 2012 Busnummer: 8218 | |
GlenSpey | donderdag 22 maart 2012 @ 23:35 |
Gratz en fijn om te weten dat er dan toch nog hoop is voor mij Ai dat is minder, maar een shortlist betekent in ieder geval niet dat het allemaal niet doorgaat, maar gewoon dat het allemaal wat langer gaat duren Tot een paar dagen geleden was ik vrij zeker van mijn zaak. Toen ben ik even wat over en weer gaan posten op een ander forum en daar is de mening vrij stellig dat er op dit moment heel veel werkloosheid en uren-tekorten in het wereldje zijn. Met andere woorden de kans dat ik zou worden aangenomen is volgens hun bijzonder klein. Omdat ik al een maand niks meer gehoord heb heb ik dus zelf maar even een mailtje erachteraan gestuurd. Ik hoop dat ik morgenavond een antwoord aantref en ik in ieder geval weer wat zekerheid heb. Als het toch allemaal niet door blijkt te gaan dan weet ik het liever gelijk. Kan ik voor de zomer nog naar andere opties gaan kijken. | |
Pino112 | dinsdag 27 maart 2012 @ 13:24 |
Merk en type: VDL Berkhof Ambassador Eigenaar: Syntus Gelderland Land van herkomst: Nederland Locatie: Zwolle Busstation Datum: 27 maart 2012 Busnummer: 5002 Eerste keer dat ik een groene versie zie in Zwolle, zal dit komen door de nieuwe busindeling? Dit betrof de 202 (Apeldoorn - Zwolle). | |
Ofyles2 | dinsdag 27 maart 2012 @ 13:26 |
Waarschijnlijk heeft Syntus (opnieuw) een tekort aan bussen. | |
Alexxxxx | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:35 |
Merk en type: VDL Pro City Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: Joure Datum: 26 maart 2012 Busnummer: 3746 | |
Alexxxxx | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:05 |
Merk en type: Iveco - Den Oudsten Eigenaar: Rofra Land van herkomst: Nederland Locatie: Joure Datum: 26 maart 2012 | |
Gnittoo | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:18 |
Hoorde afgelopen weekend het gerucht dat er 10m gasbussen van scania komen voor leeuwarden stad. | |
Pino112 | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:35 |
Die groenen zijn dus reserve oid, of hoe moet ik het zien? | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:40 |
stadsbussen van Apeldoorn zijn dat | |
Alexxxxx | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:01 |
Merk en type: VDL Berkhof Ambassador Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: A7 ter hoogte van Joure Datum: 26 maart 2012 | |
LWD-Godius | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:20 |
De gebeden zijn gehoord. Eindelijk zijn we af van die Fryskers | |
Alexxxxx | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:45 |
Zijn de Fryskers niet van de provincie en horen ze bij de consessie? Merk en type: DAF Berkhof Eigenaar: Cosmo Land van herkomst: Nederland Locatie: Akkrum Datum: 26 maart 2012 | |
Alexxxxx | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:15 |
Merk en type: Crown Coach Eigenaar: Auto Clean Land van herkomst: Nederland Locatie: Akkrum Datum: 26 maart 2012 | |
blup | woensdag 28 maart 2012 @ 16:34 |
Nog vollop Hainje's en volvo's op utrecht.. . Jeugdsentiment . Stinkende lawaaierige hainje's.. . Nu in Cuba | |
NoBody122 | vrijdag 30 maart 2012 @ 22:58 |
Cxx 8222 (Amba) kwam gisteren even in de aandacht bij Blik op de Weg (vanaf ca. 15:00) | |
trolleystad | donderdag 5 april 2012 @ 14:41 |
De eerste nieuwe CNG MAN voor Breng: | |
Gnittoo | donderdag 5 april 2012 @ 21:31 |
De stoelbekleding ziet er lekker ouderwets uit. | |
GlenSpey | donderdag 5 april 2012 @ 23:07 |
Mooi speeltje. Leuk om te zien dat die bussen met 'extra dak' nu niet alleen meer in Nijmegen te vinden zijn. En hey, wellicht is het ook mijn toekomstige werkplek al zit ik nog altijd te wachten op bericht... | |
Tha_T | donderdag 5 april 2012 @ 23:25 |
Same here. Maar het zal wel in orde komen | |
Tha_T | donderdag 12 april 2012 @ 12:00 |
*kick Binnenkort gesprek bij de vervoerder | |
ZwartmetSuiker | donderdag 12 april 2012 @ 20:07 |
GIster zag ik een hele optocht van bussen in Connexxion kleuren (zonder stickers) en met tijdelijke Duitse kentekens over de A30 rijden, had bijna allemaal 'Test' op de borden staan. Waren volgens mij Mercedessen, stuk of 10 - 15. | |
GlenSpey | donderdag 12 april 2012 @ 22:42 |
Nice Heb je de keuringen enzo ook al gehad? Hier zwijgt mijn telefoon nog altijd. Denk dat ik binnenkort maar weer ga kijken naar andere mogelijkheden, want ik zie het al gebeuren dat het feest uiteindelijk toch niet doorgaat... | |
Tha_T | vrijdag 13 april 2012 @ 00:43 |
Nope, ik denk dat dat proces hierna komt. Zou wel logisch zijn imho Gewoon die stoute schoenen aantrekken. Niet geschoten is altijd mis Edit; Sowieso moet ik er bij mijn uitzendbureau flink achteraan gaan. Als ik niet gemailed had had ik een gesprek met de vervoerder wel kunnen shaken | |
marcel.nl | vrijdag 13 april 2012 @ 07:32 |
Got your answer: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/sandraidzenga/ | |
#ANONIEM | vrijdag 13 april 2012 @ 13:11 |
Ik weet niet of het al is langsgekomen maar ik vind die Amerikaanse bussen uit de jaren 60/70 wel wat hebben als je ze van de buitenkant kijkt. Hoe het van binnen is als passagier.(vooral in de zomer) hoor ik graag van mensen met ervaring. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 13 april 2012 @ 19:44 |
Klopt helemaal! | |
classpc | zaterdag 14 april 2012 @ 00:09 |
Dan vind ik zo'n GMC PD-4501 Scenicruiser toch mooier om te zien: | |
#ANONIEM | zaterdag 14 april 2012 @ 00:52 |
Hmmm, weet iemand wat er met die MAN Lion City's van Qbuzz Rotterdam gaan gebeuren nu zij de concessie hebben verloren voor het overig stadsvervoer? Gaan ze naar RET of verhuizen ze naar het Noorden? | |
springer1980 | zaterdag 14 april 2012 @ 17:32 |
Voor zover ik weet gaan ze mee naar de RET. Daarom kon de RET ook zo laag bieden, ze hoefde geen nieuwe bussen aan te schaffen... | |
GlenSpey | zondag 15 april 2012 @ 23:48 |
Mailcontact heb ik bijna een maand geleden al gehad. Kreeg terug dat het proces was vertraagd. Men zou spoedig contact opnemen per telefoon. Helaas wacht ik nog steeds, en ik krijg met de dag minder vertrouwen in een goede afloop. Het is bar en boos in mijn regio wat vacatures betreft en dat is het spijtig genoeg al jaren, dit was de beste (en tevens enige) grote kans die ik in een goeie 2 jaar zoeken en solliciteren gehad heb. Ik ga binnenkort denk ik nog even een kijkje nemen op het STC in Rotterdam (voor mij de andere kant van het land) voor de BBL-opleiding tot buschauffeur. Wellicht is dat nog een goeie optie om achter de hand te houden, voor als ik écht niks meer hoor | |
springer1980 | dinsdag 17 april 2012 @ 13:29 |
Bij berger Wielsma in Apeldoorn staan al ruim een week 7 voormalige Arriva Waterland gelede Schaamnia's. Zijn die wagens soms bedoeld voor hun nieuw gewonnen consessie in Zweden? De Nederlandse kentekenplaten zitten er nog op... | |
NoBody122 | dinsdag 17 april 2012 @ 14:40 |
Die zouden ook zomaar voor Fryslân kunnen zijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 april 2012 @ 14:47 |
Dan ben ik benieuwd hoe ze die Lion City's gaan ombouwen tot het RET stadsbusinterieur . [ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 17-04-2012 14:47:29 ] | |
springer1980 | dinsdag 17 april 2012 @ 17:24 |
Euh, misschien niet... Wie laten ze dat gewoon zo en blijven de bussen gewoon in hun eigen regio rondrijden maar dan met een ander naam stickertje erop. | |
marcel.nl | dinsdag 17 april 2012 @ 17:28 |
Die Lions City's hebben een stadsbus interieur. Althans, de indeling is gewoon precies hetzelfde als die citaro's van RET al hebben die laatsten wel 4 zits achterin. De kleurstelling is ook nagenoeg hetzelfde, de strepen (oranje blauw Qbuzz) en (rood groen RET) staan zelfs op dezelfde plaats. Viel mij juist op dat de Voorneputten Connexxions die ook zilver zijn, ook niet meer dezelfde kleurstelling kreeg. Ik denk zomaar dat die dingen daar blijven. Tenzij iemand natuurlijk weer nieuwe eisen verzint als aardgas, biobus, waterstof, atoomenergie en wat nog meer in de bussen wil hebben | |
#ANONIEM | dinsdag 17 april 2012 @ 20:13 |
Mwa, het interieur van de RET Citaro's zijn heel wat ruimer qua opzet en houden meer rekening met staanplaatsen dan de Lion City's van Kubus die meer zitplaatsen hebben. Kan aan mij liggen [ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 17-04-2012 20:13:47 ] | |
marcel.nl | dinsdag 17 april 2012 @ 21:30 |
Volgens mij zijn de citaro's van Ret ook gewoon twee aan twee stoelen (en niet zoals vaker in de stad: 2 stoelen aan de ene en één stoel aan de andere kant) | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2012 @ 21:37 |
ik weet het niet. Het kan wel zijn dat ze er telkens andere bussen stallen omdat er onderhoud aan gepleegd moet worden. De in Fryslân eerder bekende 7830 en 7831 (2 geledes die in Arriva-tijd 's ochtends Drachten - Leeuwarden reden en dan de stadsdienst van Leeuwarden op gingen en 's middags weer naar Drachten reden) stonden er ook. Dit tweetal heeft naast ZOF ook in GD-gebied gereden. | |
NoBody122 | dinsdag 17 april 2012 @ 22:39 |
Overigens, eergisteren rond 19:00 nog even een bus op de kiek gezet in Amsterdam, die daar toevallig geparkeerd stond. | |
springer1980 | woensdag 18 april 2012 @ 01:47 |
- Wielsma is een berger / afsleep bedrijf en geen garage dus ze doen geen onderhoud aan bussen ed. - Verder heeft Arriva in deze regio geen consessie, de dichtsbijzijnde is Rivierenland / Achterhoek - Aan de andere kant van Apeldoorn heb je de Syntus Gld / CXX Tours stalling met een TSN garage dus als ze voor onderhoud in Apeldoorn zijn lijkt mij logischer dat ze bij TSN neergezet waren - Arriva zou toch in Friesland met gaswagens gaan rijden? | |
Gnittoo | woensdag 18 april 2012 @ 09:35 |
alleen de leeuwarder stadsdienst. | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2012 @ 10:18 |
Gewoon voor stalling van de bussen lijkt me. Arriva heeft namelijk ook enkele jaren lang bussen in opleg gehad op het terrein van Koopman in Noordhorn (Groningen). Verder wordt vandaag de uitslag verwacht van de bieding voor de concessie Zuid-Holland-Noord. Arriva en xx hebben zich ingeschreven. | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2012 @ 10:33 |
Zuid-Holland-Noord gaat per december naar Arriva. Gebied omvat onder meer Leiden, Alphen aan de Rijn en Gouda | |
Ofyles2 | woensdag 18 april 2012 @ 11:06 |
Arriva terug op oorlogspad. De tweede zondag van december ben ik sowieso druk bezig, dan ga ik over de Hanzelijn. | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2012 @ 11:10 |
xx is wel veel aan het verliezen. | |
marcel.nl | woensdag 18 april 2012 @ 17:20 |
Leuke busjes in het noorden; In Delfzijl rijdt taxibedrijf Van Dijk met een Volvo 12 meter in GD kleuren. En bij Javoo zijn nu meer Volvo 15meter bussen ingestroomd. Ik zag tenminste 1 blauwe ex-Arriva Qliner, ExEx Connexxion met groen gekleurde lcd-beeldkast met daarop 99 en op carrosserie voorop Q en achterop Qliner. Verder geen naam op vermeld ofzo. | |
Tha_T | donderdag 19 april 2012 @ 09:21 |
Ik heb gisteren iig mijn leerovereenkomst op de bus kunnen doen dus hopelijk gaan we snel lessen . | |
t0xor | vrijdag 20 april 2012 @ 12:34 |
Weet toevallig iemand of er momenteel Den Oudsten (of andere) bussen ergens klaar staan voor naar de sloop? Ik ben nog op zoek naar Krueger flip-dot matrix borden en de EG88x/EG95x bedieningspaneel voor een project. Voorbeeld welk Krueger bord ik bedoel; Ik heb al diverse partijen gemailed welke een bus hebben mét bord welke niet in gebruik is én diverse handelaars maar nog geen reactie. Alvast bedankt | |
springer1980 | zondag 22 april 2012 @ 21:23 |
Volgens mij zijn ze de laatste tijd alleen maar aan het verliezen: - stadsdienst Lelystad (Arriva) - deel van Twente (Syntus) - deel van Friesland (Arriva) - en nu dus ook al een deel van Zuid-Holland Weet iemand trouwens of Voorne-Putten ook naar de RET gaat of blijft CXX daar (voorlopig) nog rond rijden? | |
Ofyles2 | zondag 22 april 2012 @ 22:40 |
Voorlopig blijft Connexxion Voorne-Putten rijden, Rotterdam Streek was een kortlopend contract. | |
Tha_T | maandag 23 april 2012 @ 13:03 |
Vrijdag een intest om te kijken in hoeveel lessen dat D-rijbewijs behaald kan worden. 29 Mei zou er eventueel CCV examen gedaan kunnen worden. Nog een maandje dus ongeveer | |
Bitlord | maandag 23 april 2012 @ 13:41 |
Vindt er eigenlijk nog integratie plaats tussen de huidige RET- en Qbuzz-lijnen? Zullen toch wel efficiëntiemogelijkheden zijn. | |
_JdM_ | maandag 23 april 2012 @ 13:53 |
Er staan tenminste 4 gelede scania's bij de TSN in Apeldoorn aan de Wapenrustlaan. En die doen alles qua onderhoud van de bussen, zo staat er ook een Twents gelede, een blauwe Hybride uit regio Leiden en MAN's die rond Haarlem rijden. | |
GlenSpey | maandag 23 april 2012 @ 17:20 |
Gefeliciteerd Ik heb maanden terug al eens een intest gedaan. Echt heel erg wennen als het je eerste keer achter het stuur is maar het is wel ontzettend gaaf Ga je de intest op een echte stadsbus doen of op een touringcar bij een rijschool? Ondertussen ben ik naar ROC-opleidingen voor treinmachinist en buschauffeur aan het kijken. Van mijn uitzendbureau nog altijd niks gehoord reken er ook niet meer op dat dat nog gaat gebeuren, 2 maanden na het laatste gesprek. Het blijft een vreemd verhaal, want ze waren wel heel positief tijdens en na de gesprekken. | |
Tha_T | dinsdag 24 april 2012 @ 00:16 |
Thx .Als ik de site van die rijopleiding toko mag geloven is het gewoon een stadsbus. Eigenlijk ook wel een beetje jammer. Had graag met een echte touringcar gewerkt maar het zij zo Inderdaad. Heb je wel al papieren ondertekent of nog niet? | |
Alexxxxx | donderdag 26 april 2012 @ 00:09 |
Vorige week in regio waterland wat fotos gemaakt Merk en type: Scania Eigenaar: EBS Land van herkomst: Nederland Locatie: weg Amsterdam-Volendam Datum: 18 april 2012 | |
Bitlord | donderdag 26 april 2012 @ 03:20 |
En ik was dinsdag nog even op Vlieland, waar alleen de TCR 56 reed die dag. | |
Tha_T | zaterdag 28 april 2012 @ 15:11 |
Gisteren de intest gedaan op de bus. Eerst was er verwarring of ik nou automaat of handmatig ging rijden. Uiteindelijk op de touringcar gestapt (Handbak dus) en rijden maar . Inschatting van de rijschool; 25 uur les. 20 als ik toch automaat ga lessen maar dat hoop ik niet . 2 puntjes waar we aan moesten werken; 1. snelheid bij kruispunten (lager ) en 2. Opletten met de uitzwaai van de bus Moet goed komen in 25 uur | |
Bitlord | zondag 29 april 2012 @ 01:30 |
Iemand had mij een DM gestuurd met de vraag of ik bovengeplaatste foto in groot-formaat ter beschikking kon stellen als bureaubladachtergrond. Het origineel, waar de kleuren dus nog niet zijn aangepast, staat op hieronder. http://busfoto.nl/IMG_9190.JPG | |
NoBody122 | zondag 29 april 2012 @ 01:54 |
Gepaste DM van die persoon. Erg mooie foto namelijk | |
Ofyles2 | zondag 29 april 2012 @ 02:02 |
Bussen van zowel RET en Qbuzz rijden met dezelfde chipkaartappartuur rond (IVU uit Aken vermoed ik), wel moeten de MAN's een andere type boordcomputer krijgen (fabrikant INIT AG uit Karlsruhe). Verder ken ik nog ProData Systems uit Zaventem. | |
Mr.Jorn. | zondag 29 april 2012 @ 10:39 |
Graag gedaan en dankjewel! Edit: bijgesneden en kiek um goan! [ Bericht 8% gewijzigd door Mr.Jorn. op 29-04-2012 11:16:52 ] | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2012 @ 20:28 |
gister een topdag voor het busvervoer in het Noorden des lands hoorde ik. De vraag was groter dan het aanbod Vanochtend zag ik in Leeuwarden Integro 2939 zonder passagiers rijden op de Celsiusweg. Beetje vreemde plaats, zo midden in de ochtendspits. Misschien een testritje, hoewel er een sjoof in xx-kleding achter het stuur zat. | |
NoBody122 | woensdag 2 mei 2012 @ 20:16 |
Ja, het was teringdruk in en bij de bussen... Haalde maandag aan het begin v/de middag, onderweg naar Leeuwarden, zelfs een al volle lijn 62 in; die dus al sinds Veenwouden mensen moest laten staan op de halte.. Tsja, als zelfs lijn 62 het niet aankan, was het natuurlijk te raden waar de andere lijnen mee te kampen hadden Stadslijn 3, waarmee ik zelf als passagier naar het centrum ging, zat ook stampvol; en dat met een kwartiersdienstregeling.. | |
Peterselieman | donderdag 3 mei 2012 @ 21:35 |
stond vanochtend een gelede Citaro binnen bij Wensink in Leeuwarden | |
NoBody122 | donderdag 3 mei 2012 @ 22:16 |
Welke was dat? | |
Peterselieman | donderdag 3 mei 2012 @ 22:19 |
geen flauw idee. Kwam er toevallig langs, meer niet. | |
NoBody122 | donderdag 3 mei 2012 @ 22:20 |
Stond er een paar grote X-en op? | |
Peterselieman | donderdag 3 mei 2012 @ 22:21 |
niet op gelet. Zag alleen dat de motorkap open stond en er stond later nog een Ramba voor de deur | |
NoBody122 | donderdag 3 mei 2012 @ 22:27 |
Opmerkelijk. | |
NoBody122 | zaterdag 5 mei 2012 @ 20:48 |
Er rijdt zowaar nog een 17xx-Amba rond bij Connexxion, en wel de 1779. Zit vandaag (o.a.) op lijn 135 in de kop van N-H. | |
Pino112 | zondag 6 mei 2012 @ 00:45 |
Syntus kan het wel, extra vervoer inzetten. In de winter twijfel ik er nog wel eens aan, maar vandaag bestond de 29 vooral uit lange Veluwelijn-bussen. | |
NoBody122 | zondag 6 mei 2012 @ 01:13 |
Hier in Fryslân hebben we alle 5-mei vierders vandaag ook weer allemaal netjes op tijd uit Leeuwarden weggekregen | |
springer1980 | zondag 6 mei 2012 @ 11:18 |
Met die nieuwe diensregeling van de Veluwelijn zullen ze waarschijnlijk wel wat gelede bussen overhebben. De naam "Veluwelijn" is ook van bussen afgehaald, misschien zodat ze nu ook op andere lijnen ingezet kunnen worden. Weet iemand btw of de 5298 die vorig jaar gesandwitcht is door 2 vrachtwagens op de A50 weer hersteld is? | |
_JdM_ | zondag 6 mei 2012 @ 13:39 |
Nee, hetzelfde aantal bussen nodig. Alleen tussen de spitsen worden volop amba's ingezet om die geledes te tanken. "Veluwelijn" is er afgehaald, zodat er gewisseld kan worden met Ede met hun Valleilijnbussen. Vooral omdat daar doordeweeks 7 bussen nodig zijn en op zondagavond 9. 5298 zou in Duitsland staan voor herstel. Die is nog niet terug, de 5299 rijdt nog wel rond. | |
springer1980 | zondag 6 mei 2012 @ 14:15 |
Dat is idd het nadeel ja dat het gasvulstation aan de andere kant van Apeldoorn zit, maar hoe deed Veolia het dan met de Valleilijn bussen of is de dienstregeling van de Valleilijn veranderd sinds Syntus hem rijdt? | |
_JdM_ | dinsdag 8 mei 2012 @ 23:23 |
Veolia deed het met de MAN's (huidige 5251-5257), maar toen bestond de veluwelijn nog niet. MAN's waren gewoon in Ede in onderhoud, maar hadden behoorlijk veel storingen. Daar is toen de 7800 (duvedec) extra voor gekomen, maar nog kwam het regelmatig voor dat er 12-meter bussen reden. Met de komst van syntus zijn er 12-meter Mercedes Citaro CNG's gekomen (stadsdienst, lijn 85 en 86), die in Ede bij de Mercedes in onderhoud zijn. Dan was het handiger om die 7 geledewagens van de Valleilijn er bij te doen, en de MAN's naar Apeldoorn te verplaatsen (waar inmiddels ook 6 ex-Arriva P+R bussen gearriveerd waren). Zo krijg je in Ede alleen maar Citaro's en in Apeldoorn de MAN's, zodat bij een storing de TSNgarage dichtbij is. Syntus rijdt sinds 25 maart op lijn 88 op zondagavond een 7,5 minuten dienst, in de spits doordeweeks een 10minuten dienst. Veolia reed een 10-minuten dienst op zondagavond. Syntus heeft dus doordeweeks 7 omlopen nodig, op zondagavond 9. (dus twee extra) | |
GlenSpey | dinsdag 8 mei 2012 @ 23:38 |
Misschien een heel rare vraag, maar waarom heeft welke omloop dan ook op een zondagavond zoveel bussen nodig, nog meer dan op de doordeweekse spitstijden? | |
Tha_T | woensdag 9 mei 2012 @ 00:09 |
Geen idee. Enigste reden die ik me kan bedenken; Zorgen dat het materieel voor maandag klaar staat? | |
springer1980 | woensdag 9 mei 2012 @ 01:35 |
Vind het persoonlijk ook raar dat er op zondag avond meer bussen rijden dan door de weeks in de spits... | |
Ofyles2 | woensdag 9 mei 2012 @ 03:53 |
Uitwonende studenten vervoeren naar de campus. | |
springer1980 | woensdag 9 mei 2012 @ 15:57 |
http://www.eerstekamer.nl(...)rwerpt_wijziging_wet Zou deze beslissing nog op tijd zijn voor Den Haag of is het te laat voor de HTM? | |
marcel.nl | woensdag 9 mei 2012 @ 19:43 |
Oh oh, Syntus in financiele nood: http://nos.nl/artikel/371373-vervoerder-syntus-in-geldnood.html | |
Ofyles2 | woensdag 9 mei 2012 @ 20:02 |
Ik zit er ook niet van op te kijken. Wat me verbaast is dat de politici heel goedkoop de kant van de geëmbrouilleerde buschauffeur en reiziger kiezen. Dit terwijl zij zelf hypocriet meer openbaar vervoer eisen voor steeds minder geld. Als Syntus valt, dan mogen de betrokken politici ook aan de hoogste bomen geknoopt worden. Daarnaast kijk ik ook met een bezorgd oog naar RET. | |
springer1980 | donderdag 10 mei 2012 @ 01:53 |
De RET red het denk ik wel, die kunnen eventueel verlies van het busvervoer nog compenseren met winst (als dat er is tenminste) bij het tram en metro onderdeel... | |
marcel.nl | donderdag 10 mei 2012 @ 16:44 |
De RET luistert af in trams aldus Elsevier Daarnet interview gehoord op BNR, waarin RET dit ten delen bevestigt. Zij gebruiken in ieder geval camera's MET geluidsopname. Wet bescherming persoonsregistraties zouden overtreden worden door andere geinterviewde. Will be continued | |
Gnittoo | zaterdag 12 mei 2012 @ 19:59 |
NoBody122 | zondag 13 mei 2012 @ 11:53 |
Heeft Qbuzz de MAN's allemaal uit de roulering gehaald in Fryslân? Valt me op dat ik dit weekend alleen maar Citaro's heb gezien..
| |
Alexxxxx | zondag 13 mei 2012 @ 12:04 |
Russisch lijkt soms best op Nederlands, zinnetje aan het eind: "Wat een dibielen" | |
Pino112 | zondag 13 mei 2012 @ 14:04 |
Inderdaad | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 14:12 |
Stadsregio Rotterdam heeft beroep gedaan op de vele MAN's die Qbuzz vanuit het noorden in Rotterdam gaat gebruiken. De MAN's die teruggehaald zijn worden gebruikt in de diensten hier terwijl de Rotterdamse MAN's omgebouwd worden tot RET stadsbussen. Anders moet je gaan puzzelen hoe je langzamerhand bussen kan ombouwen tot RET bussen zonder dat de reiziger dat merkt (door ander materiaal of verval van diensten). [ Bericht 2% gewijzigd door o.us op 13-05-2012 14:14:15 ] | |
NoBody122 | zondag 13 mei 2012 @ 18:54 |
Aha, op die fiets. Overigens zag ik, hoe kan het ook anders, vandaag toch nog een Qbuzz-MAN rijden; ze zijn dus niet allemaal naar Rotjeknor. | |
Peterselieman | zondag 13 mei 2012 @ 18:58 |
mja, erg veel bussen van Kubus zijn hier in het noorden niet over ... Zeker niet door die brand waarbij vier MAN's verloren gingen. Die zijn vervangen door vier Citaro's uit Groningen en Drenthe, alwaar de materieelreserve ook niet echt groot is nu. | |
Peterselieman | donderdag 24 mei 2012 @ 09:53 |
HTMbuzz heeft de busconcessie Den Haag en omstreken gewonnen Bedrijf is een samenwerkingsverband tussen HTM en Kubus | |
#ANONIEM | donderdag 24 mei 2012 @ 10:16 |
Hebben ze in Den Haag een aparte tramconcessie? Ik dacht de bus- en tramconcessie 1 waren daar. | |
Alexxxxx | vrijdag 25 mei 2012 @ 15:33 |
Merk en type: DAF Jonckheere Eigenaar: Vrije Basisschool As Locatie: As Land van herkomst: België Datum: 17 mei 2012 | |
NoBody122 | zaterdag 26 mei 2012 @ 01:41 |
Vanavond laat een Frysker op lijndienst zien rijden bij Eemnes, waar hij de A27 op draaide richting Utrecht. Kon het op die afstand niet goed zien, maar volgens mij was het lijn 199.. Een maat van me heeft er ook al eens één gezien bij Amstelveen. Wellicht beginnen de Fryskers zich toch nog wat te verspreiden, in aanloop naar het einde van de consessie Fryslân? | |
Ofyles2 | zaterdag 26 mei 2012 @ 06:46 |
Fryskers rijden al in de regio Amstel-Meerlanden sinds december 2007, niet echt nieuw. | |
klaaskippegaas | zaterdag 26 mei 2012 @ 12:15 |
waardeloze busjes die Fryskers. Pokke herrie, geen airco en zwabberen in elke bocht. Ze zijn wel snel. | |
NoBody122 | zondag 27 mei 2012 @ 09:56 |
Ok. | |
Gnittoo | woensdag 30 mei 2012 @ 20:15 |
leuke beelden | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2012 @ 10:57 |
Op Schiermonnikoog komen zes elektrische bussen van het Chinese merk Byd te rijden ... | |
Gnittoo | woensdag 6 juni 2012 @ 11:35 |
zitten zelfs zonnepanelen op het dak meer info: http://www.byd.com/ElectricBus.html | |
AdoraBelle | woensdag 6 juni 2012 @ 11:54 |
Anders lenen ze er een paar van Arriva . Elke keer als ik bij de Ikea in Groningen kom zie ik weer al die Wright Commanders of Dennis Dart's of wat het ook zijn staan. | |
#ANONIEM | woensdag 6 juni 2012 @ 12:23 |
Het vervoerplan voor het Rotterdams busvervoer van aankomend jaar is uit. http://www.lansingerland.(...)4&attachment=0&a=937 | |
Zug-Chef | woensdag 6 juni 2012 @ 12:35 |
Voorlopig komt er nog even helemaal niks, want bezwaar van Qbuzz loopt nog. | |
Kentekenplaat | woensdag 6 juni 2012 @ 12:42 |
Zou dat wel een beetje degelijk spul zijn? | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2012 @ 12:47 |
dat bezwaar loopt idd nog, maar de bussen worden aangeschaft door de provincie en die kan volgens mij daarom gewoon doorzetten. ik denk dat er met zittende vervoerder Arriva al afspraken over zijn gemaakt. | |
springer1980 | donderdag 7 juni 2012 @ 00:42 |
De OR van Syntus verwacht dat het bedrijf faillissement aan moet vragen: http://nos.nl/artikel/380504-or-syntus-vreest-faillissement.html Wat denken jullie. zou het echt zover komen of zullen de aandeelhouders de tekorten aanvullen? Of wordt het bedrijf opgeslokt door 1 van de grote bedrijven zoals Connexxion? Of misschien wel een overname / fusie met Qbuzz???? | |
Pino112 | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:30 |
Goede buschauffeur vanochtend in Deventer, na een dodelijk ongeval met een fietsster:Kneus. | |
NoBody122 | dinsdag 19 juni 2012 @ 23:19 |
Zojuist nog even een paar geparkeerde bussen op de kiek gezet, hier in Police (CZ). En deze Renault (Frans ): Stond geparkeerd bij deze halte: | |
wspa_ | dinsdag 19 juni 2012 @ 23:57 |
Gelukkig zijn de foto's niet overbelicht | |
NoBody122 | donderdag 21 juni 2012 @ 14:35 |
Scherp opgemerkt, Dawson. | |
Peterselieman | donderdag 21 juni 2012 @ 17:16 |
Syntus is zo ongeveer blut. Als de NS en/of Keolis niet ingrijpen dan is het geld eind deze maand op bij het bedrijf | |
marcel.nl | donderdag 21 juni 2012 @ 20:58 |
Wie o wie weet meer: In Zeeland reed eens een Den Oudsten Alliance rond toen het nog het oude ZWN was. Dus vóór de fusie met Westnederland. Deze Alliance had dezelfde kleurstelling als de eerste Centraal Nederland Alliances met donkerblauwe bumpers en onderrand, met daarboven lichtblauw en daarboven het streek "geel." Ik ben er eens ingestapt op de A29 bij Numansdorp richting Zierikzee. Omdat er volgens maar 1 was, sluit ik niet uit dat de bus op proef was of bij Van Oeveren reed. Wie weet er meer over ? Ik kan er op internet echt niets over vinden, terwijl ik hem ook nog paar keer bij Zuidplein heb zien staan. | |
NoBody122 | vrijdag 22 juni 2012 @ 01:41 |
Vanmiddag een aantal busfoto's gemaakt in Brno, bij het station daar. Deze zal ik binnenkort ook even hier plaatsen | |
Alexxxxx | vrijdag 22 juni 2012 @ 12:40 |
Tof! En dei Renault is dacht ik toch min of meer een Karosa, is iig al uit de Irisbus tijd. | |
springer1980 | dinsdag 26 juni 2012 @ 21:06 |
Kwam vandaag de volgende ex lijnbus tegen: Weet iemand hier wat de huidige functie is van deze bus? Behalve dan dat "ze" hun geld terug willen... | |
Ofyles2 | dinsdag 26 juni 2012 @ 22:55 |
Keolis pompt nu al het geld, de NS (verrassend) taait af. Ik mag ook hopen dat de desbetreffende Statenleden uit Gelderland en Overijssel persoonlijk mee mogen betalen. | |
Peterselieman | dinsdag 26 juni 2012 @ 23:20 |
pfoe geen idee. Misschien in dienst bij een of ander theatergezelschap. Bus was namelijk ook op Terschelling ten tijde van Oerol | |
Peterselieman | dinsdag 26 juni 2012 @ 23:23 |
zie trouwens: http://veenfabriek.nl/nl/(...)mijn-geld-terug.html | |
Alexxxxx | woensdag 27 juni 2012 @ 20:32 |
Merk en type: Neoplan Locatie: Wezep Land van herkomst: Nederland Datum: 9 juni 2012 | |
Bitlord | woensdag 27 juni 2012 @ 20:52 |
Wat is dat nou voor een raar jaren 90-bussie? | |
Klonk | woensdag 27 juni 2012 @ 21:00 |
Weer een probleem opgelost dankzij FOK! zag deze gisteren ook rijden en vroeg me af wat dat nou weer voor moest stellen | |
Ofyles2 | woensdag 27 juni 2012 @ 21:01 |
Gebouwd in 1995/1996, verkocht aan BSAG (Bremer Straßenbahn AG, red.). Wat opvalt aan de BSAG is dat alle lagevloersbussen allemaal uitgerust worden met zwenkschuifdeuren, ook bij de chauffeur. Alleen de Solaris Urbino's hebben naar binnen draaiende deuren bij de instap (ik weet ook niet waarom). | |
Alexxxxx | woensdag 27 juni 2012 @ 21:17 |
Merk en type: Volvo Berkhof Duvedec Locatie: Wezep Land van herkomst: Nederland Datum: 9 juni 2012 Busnummer: 7179 Een wat bekendere dan | |
NoBody122 | woensdag 27 juni 2012 @ 23:52 |
Het Euroliner*-busstation. Op het gebied van bussen (op dat moment) allemaal éénheidsworst. Deze bussen dus: Geen lelijke bussen trouwens ofzo, wat mij betreft * Soort Q-liner/Interliner XXL, qua afstanden.. | |
springer1980 | zaterdag 30 juni 2012 @ 02:54 |
Volgens mij had Connexxion toch bezwaar aangetekend tegen het verlies van de consessie Zuid-Holland Noord??? Desondanks heeft Arriva al wel hun nieuwe bussen gepresenteerd: http://www.omroeprijnwoud(...)e-bussen-van-arriva/ | |
NoBody122 | zaterdag 30 juni 2012 @ 13:23 |
Over het bezwaar van Qbuzz in Fryslân heb ik ook alweer een poos niks vernomen (of iets gemist natuurlijk).. | |
Bitlord | zaterdag 30 juni 2012 @ 14:07 |
Het zou een demobus geweest kunnen zijn van Arriva/VDL? Er zat geen nummer op de bus en de stoeltjes waren niet in de Arriva-kleuren. | |
Gnittoo | zaterdag 30 juni 2012 @ 15:51 |
arriva zou aangegeven hebben een vergunning te hebben voor een gastankinstallatie, volgens qbuzz is dit niet het geval. | |
Peterselieman | zaterdag 30 juni 2012 @ 16:04 |
lekker als dat zo is Ik weet wel dat Arriva gas mag tanken op Ameland en in Groningen, al kan het ook best zijn dat de vergunning voor Groningen inmiddels alweer verlopen is. | |
Alexxxxx | zaterdag 30 juni 2012 @ 17:20 |
alle bussen s avonds op de boot naar Ameland om daar te tanken | |
att.com | zaterdag 30 juni 2012 @ 18:33 |
Mooie bussen! | |
marcel.nl | zaterdag 30 juni 2012 @ 19:55 |
Ik had qua kleurstelling liever gewoon Arriva gezien. Net als op de treinen trouwens. Maar over smaak valt niet te twisten | |
att.com | zaterdag 30 juni 2012 @ 19:58 |
Ik heb de standaard kleurstelling van Arriva altijd spuuglelijk gevonden. Of dat komt doordat het gros van hun busmateriaal ook gewoon spuuglelijk is. | |
springer1980 | zondag 1 juli 2012 @ 11:14 |
Mwa, ik vind de kleurstelling van Arriva niet lelijk, maar deze kleurstelling is weer eens wat anders. De bussen van Arriva en Veolia in Brabant, die zijn pas lelijk! (vind ik...) | |
Peterselieman | zondag 1 juli 2012 @ 12:03 |
mja, die kleurstelling is door de provincie opgelegd ... | |
Kentekenplaat | zondag 1 juli 2012 @ 13:07 |
Dat Arriva-groen is gewoon een vies kleurtje. Doe maar weer streekgeel. Of zoals de bussen in de GGD-concessie. Rood/grijs. | |
springer1980 | zondag 1 juli 2012 @ 15:19 |
Sorry, ik kon het niet laten: Alleen ben bij de demontage de ruitenwissers kwijt geraakt Ben nu bezig om een amba in Midnet kleuren te maken... | |
AdoraBelle | zondag 1 juli 2012 @ 15:26 |
Zijn dat nou twee schoorsteentjes op de achterkant? | |
NoBody122 | zondag 1 juli 2012 @ 19:17 |
Ik vond dat eerst ook vaag, maar daar gaat de stroom van boven de bus in volgens mij (trolleybus).. | |
Gnittoo | zondag 1 juli 2012 @ 20:17 |
dat doen die chinezen best aardig | |
GlenSpey | zondag 1 juli 2012 @ 23:44 |
Krijg je bij een PO voor de functie buschauffeur eigelijk een kleurentest? | |
NoBody122 | maandag 2 juli 2012 @ 00:40 |
Yep. | |
GlenSpey | maandag 2 juli 2012 @ 01:32 |
Ben ik dan mooi klaar mee. Heb komende week eindelijk een PO voor de functie machinist waar die kleurentest al in zit, en binnenkort heb ik er ook nog een voor de functie buschauffeur. Als die kleurentest dezelfde is als die test op internet (vakje met een cijfer erin) dan zit het er dik in dat ik het eerste PO niet haal, en dus op datzelfde onderdeel bij een tweede PO ook zou zakken. Kan ik dus mooi geen van beide functies uitvoeren Snap niet waarom een kleurentest voor chauffeurs uberhaupt zo belangrijk is, maargoed | |
NoBody122 | maandag 2 juli 2012 @ 01:53 |
Een PO bestaat (in ieder geval dat voor buschauffeurs) uit een aantal onderdelen. Als je op alle andere onderdelen goed scoort en de kleurentest ook nog enigszins redelijk weet te volbrengen, zit je alsnog wel goed | |
Ou-Tannu | maandag 2 juli 2012 @ 22:35 |
Precies.. omdat het OV-licht toch geen kleur kent | |
Zug-Chef | woensdag 4 juli 2012 @ 12:23 |
Bezwaar wordt naar verluid op 16 juli behandeld. | |
NoBody122 | woensdag 4 juli 2012 @ 14:02 |
Ok, da's al vlot. | |
DriekOplopers | woensdag 4 juli 2012 @ 16:09 |
Wilde staking bus HTM. Voor Beter OV is woedend! http://www.voorbeterov.nl/120704.php | |
Gnittoo | woensdag 4 juli 2012 @ 16:32 |
Gaat die zuurpruim nou vertellen wat een werkgever met zijn werknemers moet doen? Hij blaast wel erg hoog van de toren. [ Bericht 1% gewijzigd door Gnittoo op 04-07-2012 17:01:03 ] | |
Gnittoo | woensdag 4 juli 2012 @ 16:34 |
Is zoiets openbaar? Heb die dag toch vrij. | |
Kentekenplaat | woensdag 4 juli 2012 @ 17:38 |
Weet je wat jij eens moet doen? In plaats van de betweter uit te hangen eens een keer met een chauffeur praten en een dag mee. Dan kun je zien waar die mannen en vrouwen tegen aanlopen. Rijtijden die steeds krapper wordt terwijl het verkeer drukker wordt, de door jou aanbeden klanten die menen dat ze god de vader zelf zijn. Face it, we hebben in dit land het recht op staken. Kun je daar niet mee omgaan, dan moet je lekker in het land van hamer en sikkel gaan wonen. Daarbij, het is mooi weer, en HTM rijdt niet in de rimboe dus een terrasje voor die gedupeerde klant is dichtbij. | |
springer1980 | donderdag 5 juli 2012 @ 19:53 |
Mocht iemand trouwens nog intresse hebben, bij VDl aan de Vest in Valkenswaard staan nog een shitload aan alliance barrels van hermes en Midnet. Tevens een aantal B88 trolly's uit Arnhem. Kwam vandaag ook zomaar weer een ex-Arriva gelede aardgas MAN tegen van Syntus GLD, deze keer niet in de Vallei / Veluwe lijn bestickering maar in de Syntus Gelderland kleuren. Helaas heb ik het briefje met het busnummer in de vrachtwagen laten liggen. Als het goed moet er nog maar 1 rondrijden in die kleuren, de 2de zou gekreukeld in Duitsland staan... | |
_JdM_ | donderdag 5 juli 2012 @ 21:11 |
Klopt, die Syntus MAN in Syntus Veluwekleurtjes is de 5299. Ik meende ook een glimp van die andere (5298) gezien kunnen hebben (zou dan bij de TSN-werkplaats Apeldoorn staan) | |
Ofyles2 | donderdag 5 juli 2012 @ 21:30 |
Ik kan de chauffeurs begrijpen. Als ik zou moeten speculeren: de meeste (zo niet: alle) chauffeurs willen geen afstand doen van hun royale ambtenaren-CAO. Verder denk ik ook dat HTM moet oppassen dat het niet compleet opgeslokt wordt door Qbuzz. Dordrecht en Maastricht hebben zichzelf vrijwillig overgegeven aan een grotere slokop. | |
Ofyles2 | donderdag 5 juli 2012 @ 21:34 |
DriekOplopers heeft wel degelijk het reilen en zeilen van andere vervoerders aangeklaagd. RET Rotterdam kreeg van hem het vaakst onder uit de zak, omdat dat bedrijf 'vertraagd rijden' tot een kunst op zich heeft verheven. Overigens vind ik dat de chauffeurs juist hun acties moeten intensiveren. Niet in de eerste plaats om de reiziger te pesten, maar wel om wethouder Smit fors gezichtsverlies te bezorgen. | |
GlenSpey | donderdag 5 juli 2012 @ 22:21 |
Weet je toevallig welke nummers? Er reden er nog twee in actieve dienst, had zelf graag nog een keer de kans willen hebben om er mee te rijden (als chauffeur) maar ik vrees dat ik te laat kom... | |
Kentekenplaat | donderdag 5 juli 2012 @ 23:07 |
Vertraagd rijden krijg je dus door te krappe rijtijden. Ik ben zelf buurtbuschauffeur en onze dienstregeling werd gemaakt door Qbuzz. Ik heb zitten rekenen en het kwam er op neer dat ik tussen hier en het volgende dorp zo'n 240 km/h zou moeten rijden. Maar het moest wel goed zijn want het was gemaakt met een computerprogramma. Gelukkig kwamen mijn collega's ook allemaal in verweer en is de dienstregeling wat ruimer geworden en vooral wat realistischer. Maar ik begrijp wel dat mijn pa blij was dat hij met de VUT kon. | |
Ofyles2 | donderdag 5 juli 2012 @ 23:31 |
Rob van Holten (algemeen directeur Qbuzz, red.) heeft de creatieve dienstregelingsplanning van Connexxion overgenomen? Oftewel: van halte naar halte vliegen en vervolgens in slakkentempo naar het eindpunt? | |
Peterselieman | donderdag 5 juli 2012 @ 23:37 |
mja, zou eerder in zo'n verband de NS noemen. Die jaagt bepaalde treinen op en op het laatste stuk naar het eindpunt zwemt de trein in de rijtijd | |
Kentekenplaat | donderdag 5 juli 2012 @ 23:51 |
Nee, er zat gewoon nergens voldoende tijd op. | |
springer1980 | vrijdag 6 juli 2012 @ 21:23 |
Nee helaas niet, kon ik niet zien vanaf de weg, maar heb uit een foto reportage op OViB wel begrepen dat de 5180 nog onder de draden in Arnhem zou staan. | |
Peterselieman | zaterdag 7 juli 2012 @ 16:11 |
XX heeft het bezwaar dat het tegen de gunning van Zuid-Holland-Noord aan Arriva ingediend had ingetrokken, dus de komende jaren rijdt Arriva in een gebied dat toch wel gold als het vroegere hart van XX. | |
GlenSpey | zondag 8 juli 2012 @ 00:35 |
Een zoektocht op de website van VDL leert dat ze er in ieder geval niet allemaal staan. De 5177 en 5180 kan ik niet op de foto's terugvinden en die zijn waarschijnlijk dus nog gewoon in Arnhem aanwezig. De 5182 werd geloof ik tot voor kort nog gebruikt als lesbus, maar blijkbaar is daar wél een punt achter gezet. Ben trouwens benieuwd of er nog een of andere Russische busmaatschappij geinteresseerd is in die ouwe trolley's. Zelfs voor Russische begrippen is het volgens mij niet veel soeps meer Ikzelf vind het trouwens geweldige dingen, dat geluid echt het einde van een tijdperk... | |
springer1980 | maandag 9 juli 2012 @ 01:41 |
Het was idd de 5299. Snap niet echt waarom Syntus niet de 5298 (als die weer terug is) en broertje 5299 gebruiken als versterkings bussen voor de Valleilijn en de Veluwelijn bussen gewoon weer voorzien van Veluwelijn stickers en ze ook echt voor die lijnen gebruiken. Zal wel zo logisch zijn lijkt mij... | |
Tha_T | dinsdag 10 juli 2012 @ 10:46 |
Sterker nog, bij mijn inwerkperiode wordt er gewoon gezegd "Rij liever met vertraging dan stipt op tijd. Men is dat gewend en dan heeft het geen zin om te gaan vliegen". Daar moest ik zelf wel een klein beetje om lachen imho maar oke. Als het zo werkt werkt het zo | |
NoBody122 | donderdag 12 juli 2012 @ 00:29 |
Rijdt die lesbus van Berend Knol eigenlijk nog bij Knol rond? Ben er al een hele poos niet geweest, maar ben die bus ook al een flinke poos niet meer tegengekomen in de Leeuwarden... | |
Gnittoo | maandag 16 juli 2012 @ 22:18 |
DEN HAAG - De provincie Fryslân moet busbedrijf Arriva uitsluiten van busvervoer in Noord- en Zuidwest-Friesland en Schiermonnikoog omdat de contracten met een busleverancier niet meteen in orde waren. Dat vindt vervoerder Qbuzz, die ook aast op het OV-contract van de provincie. GS besloten onlangs het contract aan Arriva te gunnen. Daarover spande Qbuzz een zaak aan bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb).De provincie Fryslân bestreed maandag niet dat er aanvankelijk handtekeningen ontbraken, maar zegt dat dit geen ‘essentieel onderdeel' van de bieding was. Het CBb doet op 25 juli uitspraak. http://www.lc.nl/friesland/regio/article15063493.ece?override=web | |
Zug-Chef | maandag 16 juli 2012 @ 22:22 |
Spannend ja. Laat de soap maar beginnen, want dat wordt het toch wel. Laatste woord nog niet over gezegd volgens mij. | |
Peterselieman | maandag 16 juli 2012 @ 23:33 |
het gaat ook nog eens niet om de belangrijkste handtekeningDat staat in dit document te lezen: http://www.fryslan.nl/dow(...)&link=gs20120529.pdf | |
Peterselieman | dinsdag 17 juli 2012 @ 09:37 |
Kubus zou trouwens in handen van de vishaken (NS) kunnen komen http://www.vredebregt.com(...)en-busbedrijf-qbuzz/ | |
Peterselieman | vrijdag 20 juli 2012 @ 21:34 |
Volgens mij heeft Knol nog wel een Touringcar. Veel kom ik niet meer in Leeuwarden, dus ik moet het hebben van het spotten vanuit de trein. Probleem is dat Knol de vrachtwagens en bussen vooral achterop het terrein zet en die voertuigen staan achter de Bosch-garage, dus niet zichtbaar vanuit de trein. | |
NoBody122 | zaterdag 21 juli 2012 @ 16:46 |
Ze hebben inderdaad nog wel een toerbus, maar dat is volgens mij dus ook nog het enige. Wie wil er ook afrijden op een automaat (stadsbus) als je ook voor een toerbus kunt kiezen.. | |
Alexxxxx | zaterdag 21 juli 2012 @ 19:21 |
23 juni was ik bij Knol, überhaupt geen bus gezien daar... Deze wel! Ze hebben een leuke speeltuin achter de loods De den oudsten in 2009 voor het laatst op de foto gezet... En de Ikarus rijd al jaren in Meppel met de kaart van Leeuwarden op de zijkant De Bova in VTL kleuren ook al in geen jaren gezien... | |
NoBody122 | zaterdag 21 juli 2012 @ 19:53 |
Op Buzzybee nog een foto van de Knol-Den Oudsten tegengekomen, waarop het kenteken wel duidelijk leesbaar is.De stadsbus is dus een klein anderhalf jaar geleden al naar het buitenland gegaan Wat de neuk.. Wat een bazending Benieuwd voor welke categorie ze die gebruiken [ Bericht 21% gewijzigd door NoBody122 op 21-07-2012 20:08:27 ] | |
NoBody122 | zaterdag 21 juli 2012 @ 20:02 |
Dat doet me trouwens denken aan die keer, dat ik met een Frysker naar rijles ben gereden (bij Knol, uiteraard) | |
Alexxxxx | zaterdag 21 juli 2012 @ 20:16 |
Ze gaven er serieus terreinrijdles mee | |
marcel.nl | zondag 22 juli 2012 @ 18:22 |
Oude GADO-bus omgetoverd tot frietkar Jawel. Het is weer komkommertijd, dus wat voor nieuws breng je ? Maar voor busfreaks dus wel leuk nieuws | |
Tha_T | maandag 23 juli 2012 @ 14:48 |
Ligt eraan wat de werkgever wilt. Heb je weinig uren nodig dan kun je de touringcar pakken. Anders de automaat. | |
NoBody122 | maandag 23 juli 2012 @ 21:50 |
Klopt, maar met toerbus kun je ook in het OV bussen; andersom niet. Voor Knol dus een vrij logische keuze, aangezien zij überhaupt de enigen in de regio zijn, waar je voor je D terecht kunt en werkgevers er dan waarschijnlijk toch wel voor kiezen om hen op de toerbus te laten lessen. | |
GlenSpey | maandag 23 juli 2012 @ 22:40 |
Ikke Heb waarschijnlijk tóch nog de mogelijkheid om een opleiding tot buschauffeur te kunnen volgen, heb al een rijtest gehad en moet zeggen dat ik de stadsbus (automaat) vele malen fijner vond rijden. Heb namelijk een half jaar terug ook een proefles in een handgeschakelde touringcar gehad. Wat werkt dat vreselijk zeg had totaal geen gevoel met de koppeling en vond het schakelen zelf ook drie keer niks... Bovendien vond ik de pedalen nogal zwaar, waar ik die in de stadsbus juist verassend licht vond. Maargoed het was ongetwijfeld een kwestie van wennen... en bovendien werk ik sowieso liever op de stadsbus dan dat ik hele dagen in zo'n touringcar door vreemde landen rij | |
Tha_T | dinsdag 24 juli 2012 @ 22:50 |
Is inderdaad wennen. Het is allemaal net wat lomper en zwaarder. Als je dat snel accepteert gaat het lessen een stuk beter | |
Peterselieman | woensdag 25 juli 2012 @ 22:37 |
De concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân gaat definitief naar Arriva. Het bezwaar van Kubus is verworpen. http://www.lc.nl/frieslan(...)en-Arriva-definitief | |
NoBody122 | woensdag 25 juli 2012 @ 22:39 |
Ik had het vanmiddag inderdaad al gelezen. Jammer; had QBuzz en Cxx graag nog een poging willen zien wagen | |
AdoraBelle | woensdag 25 juli 2012 @ 23:29 |
Neeeeee krijgen we die Arriva troep weer . Die Mercedessen van QBuzz zijn zo veel beter . | |
NoBody122 | donderdag 26 juli 2012 @ 00:48 |
Arriva zal toch echt nieuw materieel aan moeten schaffen, omdat aardgas-/biobussen. Afgezien van een verdwaalde Dennis zul je die oude meuk dus niet veel aantreffen. | |
AdoraBelle | donderdag 26 juli 2012 @ 00:49 |
Ik zag bij dat artikel een foto van een VDL Berkhof . | |
NoBody122 | donderdag 26 juli 2012 @ 00:50 |
Ze plaatsen altijd random busfoto's bij die artikelen.. | |
AdoraBelle | donderdag 26 juli 2012 @ 00:51 |
Maar wie bouwt er qua fabrikanten eigenlijk biogasbussen? | |
NoBody122 | donderdag 26 juli 2012 @ 00:52 |
Geen idee. Dat mogen de échte busexperts vertellen | |
Peterselieman | donderdag 26 juli 2012 @ 10:01 |
ik ben geen echte expert, maar weet toevallig vanuit de Arriva-tijd in Groningen dat iig MAN ze levert | |
Kentekenplaat | donderdag 26 juli 2012 @ 12:17 |
Heeft Syntus ook niet een paar blauwe Mercedes Citaro's op gas? | |
_JdM_ | donderdag 26 juli 2012 @ 14:37 |
Syntus heeft 39 aardgasbussen. Maar aardgas is niet hetzelfde als biogas. | |
springer1980 | vrijdag 27 juli 2012 @ 10:58 |
Volgens mij kan een aardgasbus met een kleine aanpassing ook op biogas rijden en andersom. Heeft Arnhem - Nijmegen ook niet dezelfde consessie eis neergelegt dat de nieuwe aardgas bussen in een later stadium op biogas moeten kunnen rijden??? | |
Zug-Chef | woensdag 8 augustus 2012 @ 15:05 |
Qbuzz heeft wéér een bezwaar ingediend wat op 13 september behandeld gaat worden. Tot die tijd blijft het dus allemaal onzeker nog. | |
NoBody122 | woensdag 8 augustus 2012 @ 18:30 |
Oh? Staat dat ook (al) ergens op een nieuwssite o.i.d.? Kan er niets over vinden namelijk. | |
Zug-Chef | woensdag 8 augustus 2012 @ 18:41 |
Nee, diverse partijen blinken niet uit in communicatie, helaas... | |
marcel.nl | zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:34 |
Rijd je in Sauerland achter een Citaro LE die je er met 100km/uur tegen de berg op er bijna uitrijdt.... | |
springer1980 | zaterdag 25 augustus 2012 @ 03:31 |
Weet iemand hier eigenlijk wat er met de hybride bussen gaat gebeuren die Connexxion in Leiden e.o. heeft rijden als ze de consessie verliezen aan Arriva? Blijven die daar rijden met een ander jasje of blijven ze van Connexxion??? | |
Peterselieman | zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:54 |
het zou best eens kunnen dat die overgaan naar Arriva | |
Gnittoo | zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:02 |
die gaan mee over. | |
marcel.nl | zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:32 |
Dat hadden ze met die gloednieuwe MAN-aardgasbussen in Groningen dan ook wel mogen doen, destijds gingen die niet naar Qbuzz. Ze waren niet lang daarvoor met veel bombarie gepresenteerd. | |
Mr.Jorn. | zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:44 |
Maar dat was geen concessie-eis. Een aantal rijdt nu op Ameland en de rest bij Syntus (toch?) | |
Peterselieman | zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:57 |
klopt helemaal. Weet alleen niet of die ene bij Syntus al terug is nadat ie flink in de prak gezeten heeft | |
_JdM_ | zondag 26 augustus 2012 @ 19:26 |
Nog niet iig. | |
Alexxxxx | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:40 |
Merk en type: Chevrolet met De Vries opbouw Eigenaar: Connexxion Locatie: Leeuwarden Land van herkomst: Nederland Datum: 31 augustus 2012 | |
NoBody122 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:42 |
Laat ik de voor de hand liggende vraag dan maar stellen: Sinds wanneer doet Connexxion ook in ambulancezorg? | |
Alexxxxx | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:53 |
Sinds de oprichting. Overgenomen van een van de bedrijven die er in op is gegaan. | |
NoBody122 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:18 |
Kunnen ze beter echte bussen voor gebruiken dan; meer ruimte |