abonnement Unibet Coolblue
pi_100751523
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:45 schreef OlivierV het volgende:
Bij de testwedstrijd in Londen reed Cavendish al in het shirt van Sky. Hoe zit dat? Het seizoen is toch nog niet afgelopen?
[ afbeelding ]
Dat is niet het shirt van Sky, dat is het Britse nationale shirt.
pi_100751604
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:48 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat is niet het shirt van Sky, dat is het Britse nationale shirt.
Wel bijpassende handschoentjes maar groene helm.. :N
pi_100752135
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:48 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat is niet het shirt van Sky, dat is het Britse nationale shirt.
Is Sky dan de sponsor van het nationale shirt?..
pi_100752334
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:09 schreef OlivierV het volgende:

[..]

Is Sky dan de sponsor van het nationale shirt?..
Van de site van de Britse bond

quote:
PRINCIPAL PARTNER



Sky: Sky is the principal partner for British Cycling. The partnership aims to build on Britain's love of cycling with participation programmes such as Sky Ride. The Sky Ride scheme builds on Sky's partnership with British Cycling, announced in 2008 and follows the creation of Team Sky, the new professional road racing team, which aims to take on the world in the Tour de France. By inspiring people, through these and other initiatives, Sky has set itself the target of getting one million more people cycling by 2013.
Every level of the sport benefits from Sky's investment, from the Elite Team of World, Olympic and Paralympic cyclists to British Cycling's talent development programmes and grassroots initiatives in schools and local communities. The partnership covers all forms of the competitive sport from BMX to track cycling and road racing, with the aim of bringing on the elite teams and accelerating the development of emerging talent: www.skysports.com/cycling
Erg vergelijkbaar met Rabo in NL dus.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_100752463
- Van Leijen verlaat Vacansoleil en staat dicht bij Lotto of OPQS
- Luke Rowe naar Sky
- Finetto naar Colnago
- Jungels Bob naar Leopard, Saxo of Sky
- Rojas kon opvallend genoeg ook bij Lotto en Katusha tekenen, verlengd toch bij Movistar.
- Berard en Hinault verlengen bij AG2R
- Bulgac naar Lotto
- Stauff vertrekt bij OPQS
- Jacob Rathe stroomt door naar het grote Garmin
- Pozzato en Paolini naar Lampre
- Louder vertrekt bij BMC
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 15 augustus 2011 @ 12:35:37 #6
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_100754958
En Jan Ghyselinck naar Cofidis. Hopelijk komt het er daar wel uit, want als generatiegenoot van Vanmarcke, De Gendt, Bakelants en Hermans loopt die toch wat achter de feiten aan, terwijl hij toch op hetzelfde niveau zat bij de jeugd (misschien zelfs wel de beste was, samen met Bakelants).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_100756302
De Portugezen Broco en Andre Cardoso naar Caja Rural.
pi_100779423
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:11 schreef TheArt het volgende:
De Portugezen Broco en Andre Cardoso naar Caja Rural.
is dat cardoso die nu bij RadioShack zit? Heb vrijdag in tijdrit van Eneco tour nog achter hem gereden,
Net efkes anges
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:50:19 #9
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_100779868
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:42 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

is dat cardoso die nu bij RadioShack zit? Heb vrijdag in tijdrit van Eneco tour nog achter hem gereden,
Nee, bij RadioShack zit Manuel Cardoso
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:53:08 #10
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_100780044
Deze Cardoso eindigde vandaag 2e in het eindklassement van de Ronde van Portugal. Die Broco werd 5e, ze wonnen allebei een (berg)rit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 07:46:37 #11
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_100841222
Langeveld is bevestigd bij GreenEdge en Rabon gaat naar OmegaStep.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_100845306
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 07:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Langeveld is bevestigd bij GreenEdge en Rabon gaat naar OmegaStep.
Zoals verwacht. Ik had hem graag bij Vacansoleil gezien.
pi_100845969
En Le Lay naar Saur.
pi_100847496
Vreemd, Florencio, die dit seizoen helemaal niets gepresteerd heeft, rijdt volgend jaar voor Katusha.
pi_100847777
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:23 schreef TheArt het volgende:
Vreemd, Florencio, die dit seizoen helemaal niets gepresteerd heeft, rijdt volgend jaar voor Katusha.
Levert misschien de juiste spullen, een nieuwe Rodolfo Massi in de eigen gelederen kan altijd van pas komen natuurlijk.
pi_100848316
Nog één: ook Chicchi naar Katusha.

Waarom in hemelsnaam Tsatevich geen contract geven als jonge sprinter, maar wel Chicchi :')
pi_100849604
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:47 schreef TheArt het volgende:
Nog één: ook Chicchi naar Katusha.

Waarom in hemelsnaam Tsatevich geen contract geven als jonge sprinter, maar wel Chicchi :')
7e plaatsen in massasprints zijn ook mooi
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_100854673
Florencio ging pas eind januari of begin februari ofzo naar Geox en raakte daar zwaar geblesseerd en maakt deze week pas zijn rentree na vijf maanden.
pi_100857673
quote:
Skil-Shimano contracteert John Degenkolb
17-08-2011
John Degenkolb verdedigt vanaf volgend jaar de kleuren van Skil-Shimano. De wielerploeg legde de pas 22-jarige Duitser voor de komende twee jaar vast. Degenkolb is een van de revelaties van dit seizoen. In zijn eerste seizoen bij de professionals liet hij met zes zeges meermaals zien een geboren winnaar te zijn. Bij Skil-Shimano zal John Degenkolb in 2012 zijn voormalig ploeggenoten bij de beloften van het Thuringer Energie Team, Marcel Kittel en Patrick Gretsch, weer tegenkomen. Degenkolb komt net als Gretsch over van Team HTC-Highroad, de ploeg die na dit jaar ophoudt te bestaan. Naast de focus op Frankrijk en de Benelux, beoogt Skil-Shimano een voorname rol te spelen in de Duitse wielersport.
Degenkolb maakte dit seizoen een indrukwekkende entree in het profpeloton. In de tweede etappe van de Ronde van de Algarve klopte hij meteen een aantal topsprinters en die lijn trok hij in de rest van het seizoen door. In zowel de Driedaagse van West-Vlaanderen als de Bayern Rundfahrt schreef hij een etappe op zijn naam en tussendoor won hij de prestigieuze Duitse klassieker Rund um den Finanzplatz Eschborn-Frankfurt, de voormalige Rund um den Henninger Turm. Begin juni bevestigde Degenkolb opnieuw een veelbelovende renner te zijn door twee etappes te winnen in de het Critérium du Dauphiné Libéré.
Vooral op weg naar zijn eerste ritoverwinning in deze belangrijke WorldTour-etappekoers maakte de jonge Duitser indruk door de wijze waarop hij in de loodzware finale, waarin flink geklommen diende te worden, in de sprint de winst naar zich toetrok. Hij onderstreepte daarmee na een zware koers en moeilijke finale over nog heel snelle benen te beschikken. De krachtige Degenkolb wordt, samen met zijn jonge leeftijdsgenoot en toekomstig ploegmakker Marcel Kittel, als het boegbeeld van een nieuwe generatie beloftevolle Duitse wielrenners beschouwd. "Zijn komst onderstreept onze ambitie en zet onze intentie kracht bij om Skil-Shimano in de grootste en belangrijkste wedstrijden te presenteren," aldus general manager Iwan Spekenbrink. Wij geloven dat een renner als John de kwaliteiten heeft van een - toekomstig - groene trui winnaar”.
"Dit is ook voor mijzelf een uitgelezen kans," onderstreept John Degenkolb zijn keuze voor Skil-Shimano. "Ik reed dan wel in de beste ploeg van de wereld; bij mijn nieuwe team krijg ik waarschijnlijk nķg meer kansen en met de keuze voor dit project ben ik ervan overtuigd dat ik dit volgend jaar op het hoogste niveau kan laten zien. In de klassiekers krijg ik een vrije rol die mij goed past. Bovendien bouwt mijn nieuwe ploeg aan een sterke sprinttrein waarmee ik ook in de massasprints voor de overwinning kan gaan. Marcel Kittel en ik zijn beiden snel, vullen mekaar uitstekend aan en kunnen het daarnaast goed met elkaar vinden."

_O_ _O_ _O_
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_100860135
Zo, wat is nu precies het verhaal achter Skil komend jaar? Flink groter budget?
pi_100860727
Kris Boeckmans voor twee jaar naar Vacansoleil...
pi_100861224
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:45 schreef ItaloDancer het volgende:
Kris Boeckmans voor twee jaar naar Vacansoleil...
Ook die transfer snap ik niet. Die jongen rijdt nog geen deuk in een pakje boter dit jaar na een prima debuutjaar. Waarom pakken ze dan niet Van Staeyen als ze toch een rappe man willen?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:12:06 #23
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_100861663
Boeckmans heeft het hele voorjaar gemist door een knieblessure, had dan tijd nodig om terug op niveau te raken en mikte op het najaar, maar is in de Eneco alweer gevallen. Ik denk wel dat het een renner was die een Vlaams voorjaar nodig had om echt progressie te maken, maar dat zal dan ten vroegste iets voor volgend jaar zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_100864933
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boeckmans heeft het hele voorjaar gemist door een knieblessure, had dan tijd nodig om terug op niveau te raken en mikte op het najaar, maar is in de Eneco alweer gevallen. Ik denk wel dat het een renner was die een Vlaams voorjaar nodig had om echt progressie te maken, maar dat zal dan ten vroegste iets voor volgend jaar zijn.
Maar het is allemaal wel erg onzeker. Tuurlijk, het kan uiteindelijk een gouden aankoop blijken en dan heb ik niets gezegd, maar er is toch ook heel veel onzekerheid rond die jongen. Daarom is het niet iemand die direct een hele goede, steady aankoop genoemd kan worden. Daarnaast is het weer niemand voor in het gebergte. Wel allemaal leuk die Belgen die je vaak alleen maar in de Vlaamse koersen, de vlakke koersen in Nederland of kansloze ontsnappingen ziet (Veuchelen, Gardeyn en nu Willems Wauters als stagiair), maar ze hebben er vrij weinig aan. Net als overigens andere kansloze aankopen voor dit seizoen als Anza, Ongarato, Belkov, Pavarin en Pidgornyy.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 22:06:02 #25
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_100871780
Alsof Van Staeyen dit seizoen wel een deuk in een pakje boter rijdt...
  woensdag 17 augustus 2011 @ 22:15:02 #26
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_100872266
Nog altijd stukken beter dan Ricco, Devolder en Mosquera samen :P.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_100872551
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 22:06 schreef Zelva het volgende:
Alsof Van Staeyen dit seizoen wel een deuk in een pakje boter rijdt...
Niet echt best dit jaar, maar toont wel aan aardig steady te zijn. Sprint altijd zijn ereplaatsen wel bij elkaar.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 01:07:28 #28
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_100881015
Vaughters meldt dat Martin ook naar Skil gaat. Komt WT wel erg dichtbij
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_100884529
Gerrans bevestigd bij greenedge
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_100884565
Tony Martin zou volgens telesport naar OPQS gaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Steven184 op 18-08-2011 08:47:15 ]
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_100888304
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 07:12 schreef Steven184 het volgende:
Tony Martin zou volgens telesport naar OPQS gaan.
Het schijnt dat hij een voorkeuze heeft gemaakt waar Garmin en Skil bij zijn afgevallen.

Pinotti trekt naar BMC (is dan ook nog niet bevestigd door de partijen zelf).
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_100927873
Gilbert heeft getekend bij BMC (persbericht van BMC in de mail :) )
Gilbert naar BMC

quote:
BMC Racing Team Signs Philippe Gilbert Belgian national road and time trial champion

Philippe Gilbert will join the BMC Racing Team for the 2012 season, further bolstering a roster that will include the reigning Tour de France champion and a number of past world road champions.

Will Play Several Roles
BMC Racing Team President/General Manager Jim Ochowicz said Gilbert currently UCI world-ranked No. 2 to future teammate Cadel Evans is a gifted athlete who brings an immense amount of talent to the team. "He will act as one of our leaders during the classics and other races throughout the season," Ochowicz said.

"His power and tenacity will play a big role in support of Cadel's defense of his Tour de France title. Additionally, his experience will be shared in a mentorship role to the younger riders on the team like Taylor Phinney and Greg Van Avermaet as they continue to develop their skills in the classics." Details of Gilbert's three-year contract are not being disclosed.

Clear Objectives
Already this season, Gilbert has won more than a dozen races, including the first stage of the Tour de France and a host of one-day classics, including Ličge-Bastogne-Ličge, Flčche Wallonne, Amstel Gold and Clasica San Sebastian.

What attracted him to the BMC Racing Team, he said, was its early interest before he started winning. "They were interested in me from the beginning," Gilbert said. "Plus, I know the team well. They are well-organized, very professional and a close group." Gilbert said he is most looking forward to helping at the Tour de France, which starts next year in his home country. "My objectives are clear: to go for the one-day classics and then go to the Tour to learn and help Cadel," he said. "Next year with the start in Liege, it's close to my home. So I will try to win a stage and then help Cadel win the Tour."

Evans Excited
Evans said he is excited by the prospect of having a former teammate help him make a run at a second straight Tour de France title. "I'm happy to be back with one of my old teammates," Evans said. "We've always remained friends, but now we get to be teammates again and that's fantastic," Evans said. "I suspect I'll be a domestique in the Ardennes week, but I look forward to it and it will be a pleasure." Joining Gilbert on the BMC Racing Team next year will be reigning world road champion Thor Hushovd, whose signing was announced last week.


[ Bericht 45% gewijzigd door franklop op 19-08-2011 09:23:20 ]
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_100928420
Gilbert, Hushoved en Evans in 1 ploeg tijdens de TDF. Als dat maar goed gaat.
pi_100928460
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:37 schreef Ericr het volgende:
Gilbert, Hushoved en Evans in 1 ploeg tijdens de TDF. Als dat maar goed gaat.
gaat ook een heul leuk team worden voor het voorjaar zo. Kroon krijgt steeds meer knechten oor AGR zo
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_100928608
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:39 schreef franklop het volgende:

[..]

gaat ook een heul leuk team worden voor het voorjaar zo. Kroon krijgt steeds meer knechten oor AGR zo
Die gaat dan weer weg.

Burghardt, Bookwalter, Morabito, Quinziato en Schar verlengen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:48:28 #36
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_100928670
quote:
Additionally, his experience will be shared in a mentorship role to the younger riders on the team like Taylor Phinney and Greg Van Avermaet as they continue to develop their skills in the classics
Daarbij zien ze even over het hoofd dat Van Avermaet was weggevlucht en zijn skills dit jaar vooral gedevelopped zijn omdat hij net niet meer bij Gilbert in de ploeg zat.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:58:02 #37
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_100928926
Saxo is ook goed op weg om een flut-team te worden. Als Zero zero zero daar alsnog geschorst zou worden (toegegeven, dat lijkt ondertussen onwaarschijnlijk), dan mogen ze die gerust uit de World Tour flikkeren, want dan hebben ze alleen nog Nuyens en die 2 Sorensens als enigszins grote namen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_100928961
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Saxo is ook goed op weg om een flut-team te worden. Als Zero zero zero daar alsnog geschorst zou worden (toegegeven, dat lijkt ondertussen onwaarschijnlijk), dan mogen ze die gerust uit de World Tour flikkeren, want dan hebben ze alleen nog Nuyens en die 2 Sorensens als enigszins grote namen.
Ik heb een vermoeden dat die o.a. met T. Martin zullen komen aanzetten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:11:08 #39
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_100931395
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:39 schreef franklop het volgende:

[..]

[BMC] gaat ook een heul leuk team worden voor het voorjaar zo.
Ook voor de Tour met Van Garderen en Pinotti volgens de geruchten. Leuk voor Evans iig.
pi_100932189
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:59 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ik heb een vermoeden dat die o.a. met T. Martin zullen komen aanzetten.
Die wordt genoemd als zowat zekerheidje bij Omega Pharma-Quick Step.

BMC wordt bizar sterk zo.
pi_100932332
BMC kan op deze manier volgend jaar eigenlijk alleen maar tegenvallen. Het is maar de vraag om Hushovd, Gilbert en Evans volgend jaar opnieuw zo sterk zijn.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:38:46 #42
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_100932393
Ja, Garmin ging ook dit voorjaar domineren en zonder die toevalstreffer (van een helper notabene) viel dat ook zwaar tegen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_100932625
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, Garmin ging ook dit voorjaar domineren en zonder die toevalstreffer (van een helper notabene) viel dat ook zwaar tegen.
Even ter verdediging, ze kwamen natuurlijk wel een oersterke Nick Nuyens tegen in Vlaanderen, die alles op een hoop reed
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_100932641
Yep, Garmin rijdt over de hele breedte wel een vrij sterk jaar, maar in het klassieke voorjaar viel het op Parijs-Roubaix na toch wel tegen.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:46:22 #45
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_100932660
Desalniettemin vind ik dat er bij BMC nog een superknecht ontbreekt voor de echte cols. Evans heeft dat niet noodzakelijk nodig, maar het zou toch handig zijn om zo'n Szmyd-figuur te hebben. Oude Sjors kan dat niet meer, Gilbert gaat er ook al vroeger af (en die zie ik dat sowieso niet doen) en voor Pinotti lijkt me dat ook net iets te hoog gegrepen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_100932765
BMC wordt het Astana van 2012?

Die vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op omdat Astana in 2008 en 2009 (min of meer) puur op het rondewerk was gericht, terwijl BMC in de heuvelklassiekers, de Vlaamse klassiekers en in de rondes wil scoren. Maar qua vedetteverzameling bedoel ik dan.
pi_100932869
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Desalniettemin vind ik dat er bij BMC nog een superknecht ontbreekt voor de echte cols. Evans heeft dat niet noodzakelijk nodig, maar het zou toch handig zijn om zo'n Szmyd-figuur te hebben. Oude Sjors kan dat niet meer, Gilbert gaat er ook al vroeger af (en die zie ik dat sowieso niet doen) en voor Pinotti lijkt me dat ook net iets te hoog gegrepen.
Zit wat in. Evans had in de Tour vooral mannen die sterk reden in de ploegentijdrit, en die hem op de vlakke en waar mogelijk in de dalen hem uit de wind konden zetten / tempo maakten.

Dat belette Evans niet om de Tour te winnen, maar misschien is het in 2012 wel broodnodig.
pi_100933050
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:45 schreef franklop het volgende:

[..]

Even ter verdediging, ze kwamen natuurlijk wel een oersterke Nick Nuyens tegen in Vlaanderen, die alles op een hoop reed
;)

Maar al met al viel het klassieke voorjaar tegen voor Garmin-Cervelo.

In de RVV kwamen ze niet eens in de buurt van het podium. In Milaan-San Remo leken ze in een goede uitgangspositie te zitten toen na de valpartijen Haussler in het eerste peloton zat. Maar de definitieve schifting op de Poggio overleefde hij niet. Ik betwijfel of Haussler die dag Goss had kunnen kloppen in de spurt, maar bij Garmin rekenden sommigen zich misschien al een beetje rijk.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:00:23 #49
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_100935205
Als ik Greg was zouw ik mezelf gaan aanbieden bij Saxo. Degelijke sprinter en in de klassiekers kan hij zijn mannetje staan. En is eigenlijk ook gewoon beter dan Nuyens ook al heeft die dit jaar RV gewonnen.
Trotse Belg.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:19:33 #50
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_100935957
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:00 schreef Sasman het volgende:
Als ik Greg was zouw ik mezelf gaan aanbieden bij Saxo. Degelijke sprinter en in de klassiekers kan hij zijn mannetje staan. En is eigenlijk ook gewoon beter dan Nuyens ook al heeft die dit jaar RV gewonnen.
Of gewoon terug naar Lotto. Die kunnen zijn punten gebruiken om zekerheid te krijgen voor de WT en het voormalige probleem rijdt daar niet meer.

En ze zijn daar voorlopig ook maar zwakjes voor het Vlaamse werk, op Roelandts na, al is dat wel weer goed nieuws voor de ontwikkeling van Lodewyck en Debusschere.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_100936098
Loopt Greg zijn contract af?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:25:11 #52
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_100936180
Voor zover ik weet niet, maar dat gold ook voor Gilbert, dus ik denk niet dat BMC daar erg verontwaardigd over zou zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_100942260
quote:
Lefevere: "Je zou beter verwachten van Gilbert"

Lefevere: "Gilbert hield ons aan het lijntje"

Christophe Vandegoor over keuze van

vr 19/08/2011 - 15:08
Patrick Lefevere had gehoopt om Philippe naar het nieuwe project van Omega Pharma Quick-Step te halen. Lefevere reageert bitter op Gilberts keuze voor BMC. "Hij heeft ons aan het lijntje gehouden", zegt Lefevere.
Lees ook:
Philippe Gilbert rijdt in 2012 voor BMC

"Ik heb al voor de klassiekers met Gilbert gepraat. Twee weken geleden ontmoette ik hem toevallig in Monaco. Daar hadden we een vriendelijk gesprek. Hij zei dat hij nog niks beslist had", vertelt Lefevere, manager van Quick-Step dat volgend seizoen een nieuw team vormt met Omega Pharma.

Belga
"Donderdag zat ik samen met Gilbert zijn manager. We hebben nog over voorwaarden onderhandeld. Plots kwam hij echter met dwaze redenen waarom Philippe niet naar ons kon komen. Philippe zou onder meer in de problemen komen door ons conflict met de UCI over de oortjes. Te dom voor woorden."

"Maar eigenlijk ben ik totaal niet verrast. Iedereen in het peloton kende de geruchten over BMC. Ik heb het gevoel dat Gilbert ons aan het lijntje heeft gehouden", zegt Lefevere aan Sporza.

"Eigenlijk had ik de hoop al lang opgegeven. Maar toen Omega Pharma kwam, kreeg ik de garantie dat Gilbert ook naar het nieuwe team zou komen."

"Gilbert had een contract bij hen, maar blijkbaar hoef je dat niet meer te respecteren. Je zou beter verwachten van iemand van het sportieve niveau van Gilbert. Een afkoopsom? Dat is een zaak
voor de mensen van Omega Pharma. Of ik hen al gehoord heb? Nee, ik heb hoofdpijn gekregen van deze zaak."

"We onderhandelen met Martin"
Patrick Lefevere moet nu op zoek naar andere versterkingen voor Omega Pharma-Lotto. "Maar er zijn niet veel goede renners op de markt", zegt Lefevere.

"We onderhandelen wel met Tony martin. Ik hoop dat we dat snel kunnen afronden."

Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_100942806
Die 'name-dropping'-praktijken zijn echt irritant... :') Als Martin naar hem zwaait voor de start van een etappe zijn de onderhandelingen volgens mij al gestart in Levefre's beleving. Want geen enkele grote naam is de laatste 2 jaar gehaald en er kwamen er toch flink wat voorbij als je telkens die 'onderhandelingen' moet geloven...

Dat 'contract' argument is ook maar een toevallige loophole waar OP ineens aan dacht nadat de 'fusie' al rond was ongeveer, lekker goedkoop om dat nu als stok te gebruiken richting Gilbert terwijl een paar maanden terug iedereen gewoon 'einde contract' zou zijn als OP ging stoppen.
Jack does it in real time...
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:05:44 #55
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_100943895
Omega Pharma heeft altijd gezegd dat ze wilden verder gaan en dat ze dan hoofdsponsor wilden blijven. Dat verhaal dat iedereen einde contract zou zijn, heeft nooit geklopt, dat waren aannames die nooit officieel zijn bevestigd. Het is Lotto dat de stekker er volledig onverwacht uit trok en OP in de problemen bracht.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_100945369
Ja ok, dat verhaal is iets uit z'n verband gerukt dan, al waren ze daar wel heel lang vaag over met teksten als 'zonder co-sponsor lukt het niet' volgens mij...

Anyway, Tony Martin naar OPQS lijkt mij niet zo waarschijnlijk...
Jack does it in real time...
pi_100945994
Martin is er zelf nog niet uit en van snel afronden is in principe al helemaal geen sprake:

quote:
Martin entscheidet in zwei Wochen
Ob Tony Martin künftig auch das Skil-Trikot tragen wird, will er in zwei Wochen bekannt geben. "Wir haben uns darauf geeinigt, dass wir zum 1. September etwas verkünden. Noch ist nichts entschieden, es sind noch einige Teams im Rennen", sagte Martins Manager Jörg Werner.

Das Internetportal "Cyclingnews" hatte zuvor gemeldet, dass sich der 26 Jahre alte Zeitfahrspezialist für das neue belgische Team Omega Pharma-Quick Step entschieden habe. Werner wollte dies nicht bestätigen. "Wir hatten ein gutes Gespräch mit Quick Step, aber es ist nichts unterschrieben", sagte Werner. Neben den Belgiern haben auch Garmin und Skil großes Interesse an einer Verpflichtung Martins.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:54:43 #58
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_100959690
VDB2 rijdt 4 jaar bij Lotto
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:17:46 #59
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_101008990
Sterke aankopen van Movistar. Javi Moreno en Jose Herrada komen van Caja Rural en tekenen voor 2 jaar. Gevoelige tik dit ook voor Caja Rural.
pi_101010681
quote:
En daar zit hij goed. In de schaduw van Gilbert heeft hij misschien zelfs meer kans om een topkoers te winnen dan wanneer hij er moet tegen concurreren.
pi_101023745
Freire waarschijnlijk weg bij rabo. Movistar is de grootste kanshebber, mar er zijn nog twee teams in de running.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101030387
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 23:45 schreef Steven184 het volgende:
Freire waarschijnlijk weg bij rabo. Movistar is de grootste kanshebber, mar er zijn nog twee teams in de running.
op zich wel logisch, ziet wel in dat hij bij Rabo nog minder kansen zal krijgen met Matthews, martens, bos n renshaw in t team. Zie hem ook geen klassieker meer winnen eigenlijk. Desondanks is en blijf het een baas
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 22 augustus 2011 @ 08:20:14 #64
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101030763
Brammeier zou naar Omega Pharma - Quickstep gaan en Klaas Lodewyck wordt bij BMC genoemd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 22 augustus 2011 @ 08:24:06 #65
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101030803
Verder zou El Fares naar Team Type 1 gaan en zijn er geruchten over Paolini en Pozzato bij Farnese, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien Pozzato dan nauwelijks aanwezig zou zijn in het klassieke voorjaar, wat toch zijn ding is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101032807
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 08:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Verder zou El Fares naar Team Type 1 gaan en zijn er geruchten over Paolini en Pozzato bij Farnese, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien Pozzato dan nauwelijks aanwezig zou zijn in het klassieke voorjaar, wat toch zijn ding is.
Naast El Fares gaat ook Antomarchi naar Team Type 1. Interessante transfers.
pi_101033318
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 10:29 schreef TheArt het volgende:

[..]

Naast El Fares gaat ook Antomarchi naar Team Type 1. Interessante transfers.
Komt o.a. toch door de nieuwe co-sponsor?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101033651
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 10:52 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Komt o.a. toch door de nieuwe co-sponsor?
Klopt ja.
pi_101034610
Rast naar Leopard
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101036388
En volgens de leiding van Astana zal Rebellin daar volgend jaar zeker niet koersen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101041907
Mouris naar GreenEdge.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_101042978
Blythe en Lodewyck naar BMC.
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:06:32 #73
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101043316
Toch jammer voor Lodewyck, ik had op zijn minst nog een jaar gewacht. Die heeft nog een rustig ontwikkelingsjaar nodig en ik denk dat daar bij Lotto meer ruimte voor is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 07:46:49 #74
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101073026
Gavazzi en Guarnieri naar Astana

Quickstep praat met Leipheimer (toekomstgericht!)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101074448
Mooie aankopen voor Astana.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_101074510
Geslin verlengt voor een jaar bij FDJ.

Cusin ook in beeld bij Team Type 1.

Naast Gavazzi en Guarnieri ook de Rus Silin naar Astana.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 24 augustus 2011 @ 07:48:59 #77
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101116935
Roelandts naar Lootto (dat zat er al lang aan te komen) en Pozzato zou nu weer bij Katusha blijven :?

[ Bericht 5% gewijzigd door SaintOfKillers op 24-08-2011 10:56:29 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101117572
quote:
3s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 07:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Roelandts naar Looto (dat zat er al lang aan te komen) en Pozzato zou nu weer bij Katusha blijven :?
Heeft te maken met Tchmil, die krijgt daar schijnbaar een stuk minder te zeggen. Pipo vind het salaris bij Katusha verder wel leuk.

Tuft naar Greenedge(die gaat dus op herhaling).
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101165541
En ook Cusin naar Team Type 1.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101173185
quote:
Lotto-project krijgt vorm

Gepubliceerd door Fansevenant op donderdag 25 augustus 2011 om 15:07.
De sportieve omkadering van het nieuwe Lotto-Ridley team is voor 2012 compleet. De ploeg die zal ontstaan uit de splitsing van Omega Pharma–Lotto krijgt als manager Marc Sergeant. Volgens de Belgische krant Het Laatste Nieuws is het al enige tijd een publiek geheim dat Herman Frison, Marc Wauters, Jean-Pierre Heynderickx en Michiel Elijzen samen met Sergeant de overstap maken naar het nieuw te vormen team.

Naast de reeds gevestigde ploegleiders krijgt ook de 36-jarige Mario Aerts een functie in de karavaan als ploegleider. Daarnaast zou de 42-jarige ex-renner Bart Leysen zijn functie neerleggen bij team Katusha om de sportieve omkadering bij Lotto-Ridley te vervolledigen.

Van het huidige Omega Pharma–Lotto heeft alleen ploegleider Dirk De Wolf nog geen nieuwe ploeg. De mentor van Philippe Gilbert zou onder meer met team Katusha en Vacansoleil-DCM aan het praten zijn. Eerder werd al bekend dat een overstap – net als Philippe Gilbert - naar BMC uitgesloten was.
wielerflits.nl
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  donderdag 25 augustus 2011 @ 19:33:34 #81
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_101182956
Thomas Bertolini per 15 augustus 2011 naar Farnese Vini - Neri Sottoli. Hij reed in 2009 en in 2010 voor Androni, maar kreeg daar geen contractverlenging aangeboden.
That's...Montgomery Clift, honey!
  donderdag 25 augustus 2011 @ 19:35:09 #82
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_101183044
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 07:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Quickstep praat met Leipheimer (toekomstgericht!)
Om hem een plek in een Belgisch bejaardentehuis te bezorgen, of wat?
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_101214558
Sarmiento naar Liquigas.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101248549
Waar komt Team Type 1 ineens vandaan ? Is het een nieuwe ploeg,of een oude bekende met een nieuwe sponsor?
pi_101248659
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 11:43 schreef Alleskids het volgende:
Waar komt Team Type 1 ineens vandaan ? Is het een nieuwe ploeg,of een oude bekende met een nieuwe sponsor?
Team Type 1 bestaat al even. O.a. Kocjan, Bertogliati, de broers Efimkin en Bodrogi rijden er voor.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:49:17 #86
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_101248679
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 11:43 schreef Alleskids het volgende:
Waar komt Team Type 1 ineens vandaan ? Is het een nieuwe ploeg,of een oude bekende met een nieuwe sponsor?
Team Type 1 bestaat al een aantal jaar, ooit opgericht door diabetici Phil Southerland en Joe Eldridge om te laten zien aan de rest van de wereld dat topsporten met diabetes 'type 1' wel degelijk mogelijk is. Dit jaar is er meer geld beschikbaar van de sponsoren, waardoor er wat bekendere renners zijn aangetrokken. Er rijden ook aardig wat renners rond die echt diabetes hebben, Martijn Verschoor bijvoorbeeld.
pi_101249149
Maar rijden alleen de kleine Europese wedstrijdjes, je ziet ze inderdaad niet zo snel in het peloton rijden.
pi_101256241
Eisel naar Sky.
pi_101256331
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:19 schreef wimderon het volgende:
Eisel naar Sky.
Heeft Cavendish dus toch nog een goede trein met Thomas er ook nog bij. Eisel, Thomas, Cavendish. Daar kom je niet meer langs in volle vaart.
pi_101268963
-verkeerde topic-
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_101280089
Van Impe en Stauff vanaf QS-zijde gaan niet mee naar de fusie OPQS, zelfde voor Veikkanen en Boucher aan de andere kant. De twee laatste zullen ook niet naar Lotto gaan.

Bizkarra, Cabedo & Ricardo Garcia stromen van Orbea door naar Euskaltel.

Katusha haalt Nikita Novikov en Nikita Eskov.

Cooke en Wilson zijn bevestigd bij GreenEdge.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101321833
Vaitkus naar GreenEdge

Kroon terug naar Saxobank
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_101322715
quote:
Fusie tussen RadioShack en Leopard-Trek?
maandag 29 augustus 2011, 03u00Auteur: (hc, abg)

Komt er na Omega Pharma en Quick Step met RadioShack-Nissan en Leopard-Trek een nieuwe megafusie voor volgend seizoen? Sinds zaterdagochtend gonst het van de geruchten als zou de Amerikaanse ploeg van Johan Bruyneel en het Luxemburgse team van de Schlecks samengaan. Geen enkele betrokken partij wou commentaar geven of ontkende het gerucht.
‘Het enige wat ik kan zeggen, is dat RadioShack en Nissan voor de volgende twee jaar hebben bijgetekend en dat ze misschien ook een derde jaar blijven', stelde Johan Bruyneel. ‘Voor de rest geen commentaar.'

Leopard-Trek en de ploeg van Bruyneel hebben met het Amerikaanse Trek dezelfde fietsconstructeur, die als bindmiddel wordt gezien.

Dé vraag is of de fusie wel kan. Leopard-Trek heeft 28 renners onder contract en RadioShack momenteel 17. Een Worldtourploeg mag niet meer dan 30 renners tellen.

Nieuwsblad
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101322944
het zou op zich wel een logische stap zijn eigenlijk
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:02:12 #95
14505 OProg
A Life in Music
pi_101323290
Ook wel weer wonderlijk:

quote:
Karsten Kroon keert terug bij Saxo Bank
Karsten Kroon rijdt vanaf volgend seizoen opnieuw voor Saxo Bank. Volgens De Telegraaf tekent de 35-jarige renner een contract voor twee seizoenen bij de formatie van Bjarne Riis. Kroon maakt de overstap van Team BMC.

Kroon kwam eerder tussen 2006 en 2009 uit voor de Deense formatie. Hij won er onder meer de Rund um den Henninger Turm in 2008.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_101350333
quote:
WorldTour team onderhandelt met Iraniër Sohrabi

Mehdi Sohrabi rijdt volgend jaar mogelijk bij een Europese UCI ProTeam. De 29-jarige Iraniër van Tabriz Petrochemical Cycling Team is, volgens de Iraanse Wielerfederatie, begonnen met de onderhandelingen om tot een overeenkomst te komen.
Volgens de Iraanse wielerfederatie betreft het een Europees Procontinentaal team die in 2012 de WorldTour licentie wil aanvragen. Mehdi Sohrabi wist dit seizoen al 14 zeges te boeken en won in 2009 en 2010 de UCI Asia Tour Ranking. In dezelfde ranking is hij op dit moment de leider voor het seizoen 2011.

Wielerland
80 World Tour punten. Kan een zeer belangrijke aankoop zijn voor een ploeg. En eindelijk een Iraniër op het hoogste niveau _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door TheArt op 29-08-2011 22:10:45 ]
pi_101350437
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:04 schreef TheArt het volgende:

[..]

80 World Tour punten. Kan een zeer belangrijke aankoop zijn voor een ploeg. En eindelijk een Iraniër op het hoogste niveau _O_
Die gaat in Europa lekker door het ijs zakken, vrees ik.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_101350691
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:04 schreef TheArt het volgende:

[..]

80 World Tour punten. Kan een zeer belangrijke aankoop zijn voor een ploeg. En eindelijk een Iraniër op het hoogste niveau _O_
Een ProConti-ploeg die volgend jaar de WorldTour in wil? Skil?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_101350764
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:10 schreef marcodej het volgende:

[..]

Een ProConti-ploeg die volgend jaar de WorldTour in wil? Skil?
Zou zomaar kunnen. Europcar is een andere optie. Die waren ook al in de running voor Teklehaimanot.
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:13:26 #100
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101350893
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:11 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen. Europcar is een andere optie. Die waren ook al in de running voor Teklehaimanot.
Ja inderdaad, en ze waren ook al met Hushovd bezig. Op zich zou het niet vreemd zijn als er een tweede ploeg WT wordt, al zouden ze zichzelf nog wel iets moeten versterken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_101351203
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:13 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ja inderdaad, en ze waren ook al met Hushovd bezig. Op zich zou het niet vreemd zijn als er een tweede ploeg WT wordt, al zouden ze zichzelf nog wel iets moeten versterken.
FDJ wil ook weer World Tour worden volgens mij. En die hebben daar punten voor nodig.
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:24:02 #102
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101351524
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

FDJ wil ook weer World Tour worden volgens mij. En die hebben daar punten voor nodig.
Die hebben dan weer de meeste punten in de Europe ranking en maken dan wel weer de meeste kans. Al zullen versterkingen altijd wel helpen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_101351725
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:24 schreef Redefine het volgende:

[..]

Die hebben dan weer de meeste punten in de Europe ranking en maken dan wel weer de meeste kans. Al zullen versterkingen altijd wel helpen.
Nou ja die Europe Tour Ranking is natuurlijk van geen belang. Qua Rider Value punten staan ze nog best wat achter. En voor die World Tour-tickets die de UCI uitdeelt, zijn wel meer dan alleen ranglijstpunten.
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:39:06 #104
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101352382
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:27 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nou ja die Europe Tour Ranking is natuurlijk van geen belang. Qua Rider Value punten staan ze nog best wat achter. En voor die World Tour-tickets die de UCI uitdeelt, zijn wel meer dan alleen ranglijstpunten.
Maar hebben de renners daar dan nauwelijks een hoge rider value? Ik moet zeggen dat ik het zelf geen denderende ploeg vind, maar op zich harken ze nog best wat bij elkaar. Al zit dat RV systeem natuurlijk heel wat anders in elkaar.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_101353598
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:39 schreef Redefine het volgende:

[..]

Maar hebben de renners daar dan nauwelijks een hoge rider value? Ik moet zeggen dat ik het zelf geen denderende ploeg vind, maar op zich harken ze nog best wat bij elkaar. Al zit dat RV systeem natuurlijk heel wat anders in elkaar.
Nee. Ze staan in de Rider Value opgeteld voor 2012 om en nabij Skil. En dan nog eens Skil zonder Degenkolb geteld.
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:19:41 #106
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101354727
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:00 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nee. Ze staan in de Rider Value opgeteld voor 2012 om en nabij Skil. En dan nog eens Skil zonder Degenkolb geteld.
Ah zo. Het is dat Martin niet naar Skil gaat, anders waren die wel redelijk binnen voor de WT.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_101356420
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:00 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nee. Ze staan in de Rider Value opgeteld voor 2012 om en nabij Skil. En dan nog eens Skil zonder Degenkolb geteld.
Bron?

Ik heb altijd gedacht dat die puntentelling voor WT-tickets geheim was. Maar blijkbaar is het aantal punten per renner en per team te benaderen (of zelfs precies te berekenen??) :?

Gebrekkig systeem als je het mij vraagt. Exoten uit Ethiopië en Iran halen om je team de WorldTour in te loodsen terwijl je weet dat ze waarschijnlijk nooit een PT-punt zullen behalen. :N
En het jaar erop zijn de renners niets meer waard omdat ze niet langer in Afrika en Azië kunnen rijden en dan is het weer :W

Ploegpromotie en -degradatie zou veel eerlijker zijn. De twee laatste ploegen van de teamranking eruit gooien en de twee beste PCT's er voor in de plaats. Nieuwe ploegen als GreenEdge rijden dan maar een jaar geen WT, dat is ook geen ramp (wordt sowieso afwachten of ze volgend jaar wel een licentie krijgen).
Dan wordt de strijd tenminste in de koers beslist en niet met rekensommetjes op papier. Bovendien wordt de interesse in het PCT niveau dan weer groter (omdat er een prijs is om voor te strijden) en krijg je een echte ploegenstrijd op het topniveau, tot de laatste koers aan toe.
pi_101357234
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:51 schreef bjarki het volgende:

[..]


Ploegpromotie en -degradatie zou veel eerlijker zijn. De twee laatste ploegen van de teamranking eruit gooien en de twee beste PCT's er voor in de plaats. Nieuwe ploegen als GreenEdge rijden dan maar een jaar geen WT, dat is ook geen ramp (wordt sowieso afwachten of ze volgend jaar wel een licentie krijgen).
Dan wordt de strijd tenminste in de koers beslist en niet met rekensommetjes op papier. Bovendien wordt de interesse in het PCT niveau dan weer groter (omdat er een prijs is om voor te strijden) en krijg je een echte ploegenstrijd op het topniveau, tot de laatste koers aan toe.
Het probleem is alleen dat in het wielrennen ploegen een beperkte levensduur hebben. Bij de meeste sporten heb je clubs met een lange levensduur in plaats van vluchtige ploegen, die ook nog eens om de haverklap splitsen en fuseren.

Daarom is het huidige systeem in de kern misschien nog wel de minst slechte oplossing (alleen het mag wat transparanter uiteraard). Je moet er toch niet aan denken dat bv. Leopard niet vooraf verzekerd was van tourdeelname?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:13:22 #109
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_101357316
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 00:11 schreef thettes het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat in het wielrennen ploegen een beperkte levensduur hebben. Bij de meeste sporten heb je clubs met een lange levensduur in plaats van vluchtige ploegen, die ook nog eens om de haverklap splitsen en fuseren.

Daarom is het huidige systeem in de kern misschien nog wel de minst slechte oplossing (alleen het mag wat transparanter uiteraard). Je moet er toch niet aan denken dat bv. Leopard niet vooraf verzekerd was van tourdeelname?
In feite was het oude systeem dat je met de oude UCI ranking had nog niet eens zo slecht. De ploegen kregen de punten opgeteld die hun renners van het komende jaar in het voorgaande jaar hadden bijeengesprokkeld en de beste 15 ploegen kregen startrecht in alle grote wedstrijden. de rest waren wildcards ... (waardoor je ook de ploegen in vorm van het huidige seizoen kon selecteren ...)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_101358777
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 00:11 schreef thettes het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat in het wielrennen ploegen een beperkte levensduur hebben. Bij de meeste sporten heb je clubs met een lange levensduur in plaats van vluchtige ploegen, die ook nog eens om de haverklap splitsen en fuseren.

Daarom is het huidige systeem in de kern misschien nog wel de minst slechte oplossing (alleen het mag wat transparanter uiteraard). Je moet er toch niet aan denken dat bv. Leopard niet vooraf verzekerd was van tourdeelname?
Een wildcard hadden ze zeker wel gekregen. Maar ik begrijp je standpunt, Leopard was puntsgewijs de sterkste ploeg.
Toch denk ik dat het systeem heel aardig zou functioneren. Wellicht zouden bedrijven dan ook meer geneigd zijn hun sponsoring te blijven continueren en er niet na 3 jaartjes uitstappen wanneer de gewenste publiciteit binnen is. Licenties kunnen daarnaast ook vrij eenvoudig overgenomen worden door nieuwe grote sponsors wanneer de oude afhaakt.

Zou mijn systeem vorig jaar in werking hebben getreden dan zou Leopard waarschijnlijk minder grote namen ingekocht hebben (en de VS/Skil aanpak hebben gevolgd: eerst groeien in PCT en dan op termijn doorgroeien naar WT). De Schlecks zullen ze zonder twijfel hebben vastgelegd, maar die hebben eigenlijk alleen behoefte aan een wildcard voor de Tour.

Hoe dan ook, de scheiding tussen PCT en WT zou wellicht kleiner worden, want dat is toch wel een probleem aan het worden. Iedereen wil in de WT meedoen, maar er is slechts plaats voor 18 teams. De wedstrijden op de continentale kalender zijn voor het grote publiek (en dus de sponsors) helemaal niet interessant meer.
Met grote nieuwe sponsors die beginnen op PCT niveau en de spannende strijd voor 2 promotie-plekken zou de continentale tour een stuk interessanter worden.

Wat bedoel je trouwens met transparant?
Mocht de precieze puntentelling naar buiten komen dan krijg je al helemaal absurde toestanden. Dan weten teams precies hoe ze ervoor staan en zullen ze tot de laatste minuut van de deadline met elkaar strijden om net 1 puntje voor de concurrentie over de eindstreep te rollen.
Lijkt me beter dat die vaagheid van nu blijft bestaan, dan weten teams weliswaar dat ze een renner met waarschijnlijk veel punten aantrekken, maar dan blijft de precieze stand ten opzichte van de concurrentie in het ongewisse (en voorkom je daarmee het tegen elkaar opbieden tot in het extreme toe) .


@Joost: ben het met je eens.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 02:12:24 #111
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_101359894
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:04 schreef TheArt het volgende:

[..]

80 World Tour punten.
:?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:35:52 #112
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101361195
Ook met de punten van Sohrabi zou Skil (als je die berekening van CQranking mag geloven) nog steeds niet eens in aanmerking komen voor de World Tour.

Dan staat ze nog steeds maar 21e of 22e en alleen de top 20 wordt overwogen, althans, dat heb ik me toch ooit eens laten wijsmaken. Probleem is dat de renners van Skil, met uitzondering van Kittel en Degenkolb, ridervalue-gewijs gewoon te weinig voorstellen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101361248
Wel jammer dat het net Sohrabi is die dan naar Europa komt. Die zakt er in Langkawi al altijd aardig doorheen. Jammer dat een paar jaar terug een deal rond Mizbani en Askari niet doorging. Die hadden wel wat laten kunnen zien denk ik.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101362244
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 02:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

:?
80 Rider Value-punten moeten dat natuurlijk zijn ;)
pi_101362306
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ook met de punten van Sohrabi zou Skil (als je die berekening van CQranking mag geloven) nog steeds niet eens in aanmerking komen voor de World Tour.

Dan staat ze nog steeds maar 21e of 22e en alleen de top 20 wordt overwogen, althans, dat heb ik me toch ooit eens laten wijsmaken. Probleem is dat de renners van Skil, met uitzondering van Kittel en Degenkolb, ridervalue-gewijs gewoon te weinig voorstellen.
Met de punten van Degenkolb en Sohrabi (155 in totaal) staan ze virtueel 20e, voor Astana.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:47:55 #116
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_101362334
Ik vind het eigenlijk redelijk bizar om World Tour en Rider Value punten in te gaan kopen bij andere ploegen om zo een startbewijs voor volgend jaar binnen te halen. Ploegen moeten het maar doen met de punten die door eigen renners zijn behaald, niet door renners van andere ploegen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_101362434
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:46 schreef TheArt het volgende:

[..]

Met de punten van Degenkolb en Sohrabi (155 in totaal) staan ze virtueel 20e, voor Astana.
Dit is niet juist, want de punten van Vinokourov moeten bij Astana er nog bij geteld worden. Ook als hij niet meer koerst.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:03:42 #118
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101362644
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:53 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dit is niet juist, want de punten van Vinokourov moeten bij Astana er nog bij geteld worden. Ook als hij niet meer koerst.
Inderdaad, die komen dan 12e of zo.

En de punten van Degenkolb zijn al meegeteld, dus ze hebben nog een type als die Sohrabi nodig om zelfs maar in de buurt van de 20e te komen (als Sohrabi al naar Skil gaat natuurlijk, voor Europcar en FDJ zou het wel belangrijk kunnen zijn).

[ Bericht 6% gewijzigd door SaintOfKillers op 30-08-2011 10:13:21 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101364194
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:19 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ah zo. Het is dat Martin niet naar Skil gaat, anders waren die wel redelijk binnen voor de WT.
Het is toch nog niet zeker waar Martin naar toe gaat (al geloof ik niet direct dat hij naar Skil verkast)?
Het zou voor de Vuelta duidelijk worden, maar heb nog niets officieels gelezen?
pi_101364565
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:53 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dit is niet juist, want de punten van Vinokourov moeten bij Astana er nog bij geteld worden. Ook als hij niet meer koerst.
Oh ja klopt, die waren er nog niet bijgeteld.
pi_101365155
Ondanks de ontkenning van Bruyneel komt er toch een fusie tussen RadioShack en Leopard. Volgens Biciciclismo ontbreekt alleen nog de officiële bevestiging van de fusie. Het nieuwe team gaat RadioShack-Trek heten.

quote:
La fusiķn de Leopard y RadioShack, a falta de confirmaciķn oficial

RadioShack-Trek será la denominaciķn del nuevo equipo que surgirá tras la fusiķn del equipo de Johan Bruyneel y el Leopard. El belga será el mánager general y su actual estructura absorberá la parte luxemburgesa.

La noticia adelantada ayer por L'Equipe es confirmada hoy por La Gazzetta dello Sport que ofrece más detalles que ha podido contrastar BiciCiclismo. Según el rotativo italiano, el acuerdo es un hecho y sķlo falta el anuncio oficial, a pesar de que Bruyneel no confirmķ la noticia y que desde Leopard la desmintieron.

Flavio Becca, el hombre que está detrás del proyecto y que pone el dinero, no está demasiado satisfecho con el proyecto que no logrķ el Tour de Francia y que brillķ menos de lo esperado en otras carreras importantes como el Giro de Italia. Y a nivel econķmico tampoco han llegado los sponsors prometidos lo que en 2012 le obligaría a repetir una importante inversiķn econķmica.

Bruyneel es el elegido para dirigir la nueva formaciķn, mientras que Brian Nygaard pasará a ser el jefe de prensa del GreenEDGE, según La Gazzetta. De esta forma, Becca sķlo tendría que aportar la mitad del presupuesto de 2011 y la operaciķn cuenta también con el visto bueno de Trek. En los últimos meses, Leopard-Trek ha mantenido contactos con otros conjuntos ProTour para buscar una uniķn.

Becca ve en Bruyneel el hombre ideal para comandar una escuadra que no ha tenido capitán en 2011 pues el mánager belga tiene la experiencia de haber trabajado con Lance Armstrong y Alberto Contador y en su currículum destacan 13 Grandes Vueltas, nueve Tours de Francia, dos Giros de Italia y dos Vueltas a Espaņa.

El problema, que no un obstáculo insalvable, son los corredores bajo contrato por parte de ambas escuadras, 27 del Leopard y 13 del RadioShack, por lo que deberán salir diez corredores para ajustarse al límite de una plantilla de 30 ciclistas.

Entre otros, Andy y Frank Schleck y Fabian Cancellara, por un lado, y Janez Brajkovic, Andreas Kloden y Chris Horner, por otro, tienen firmado con sus respectivas formaciones cara a 2012.

Biciciclismo
pi_101365323
Dat is er toch wel heel opvallend. Ik ben benieuwd wie er geslachtofferd worden en waar die renners dan naar toe gaan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_101365405
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:55 schreef TheArt het volgende:
Ondanks de ontkenning van Bruyneel komt er toch een fusie tussen RadioShack en Leopard. Volgens Biciciclismo ontbreekt alleen nog de officiële bevestiging van de fusie. Het nieuwe team gaat RadioShack-Trek heten.

[..]

Had wel gedacht aan een naam als LeoShack-Trek, of Radiopard :')

Krijg je een Tourploeg met Andy Schleck, Frank Schleck, Jakob Fuglsang, Andreas Kloden, Janez Brajovic, Fabian Cancellara, Haimar Zubeldia, Maxime Monfort en Jaroslav Popovitsj

[ Bericht 10% gewijzigd door franklop op 30-08-2011 12:11:45 ]
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_101365525
Oh ja en wat er ook in staat is dat Brian Nygaard persvoorlichter wordt bij GreenEDGE. Al wordt dat deel door Bannan ontkend.
pi_101365822
Maar op wiens licentie gaan ze dan door....

Goed nieuws voor Skil :+ ook nog qua beschikbare renners.
pi_101365847
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:20 schreef ItaloDancer het volgende:
Maar op wiens licentie gaan ze dan door....

Goed nieuws voor Skil :+ ook nog qua beschikbare renners.
Kunnen ze Beppu weer terughalen
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:31:36 #127
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_101366138
Nygaard gewogen en veel te licht bevonden.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:33:39 #128
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101366189
Toch vreemd, want vandaag las ik nog in de krant dat de woordvoerder van Leopard officieel bevestigde dat er met zekerheid geen fusie kwam met RadioShack.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101366655
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:06 schreef franklop het volgende:

[..]

Had wel gedacht aan een naam als LeoShack-Trek, of Radiopard :')

Krijg je een Tourploeg met Andy Schleck, Frank Schleck, Jakob Fuglsang, Andreas Kloden, Janez Brajovic, Fabian Cancellara, Haimar Zubeldia, Maxime Monfort en Jaroslav Popovitsj
Zubeldia zou terug kunnen naar Euskaltel met Irizar las ik een paar maanden geleden, hopelijk gaat dat ook door.. die ploeg kan wel wat meer sterke renners gebruiken die niet totaal waardeloos zijn in een ploegentijdrit (zeker nu Castroviejo weer weg gaat).
pi_101366679
Als dit echt bevestigd wordt, heeft Hermans het zitten. Die mocht geen Vuelta rijden, wilde per se weg bij Bruyneel, gaat naar Leopard en komt nu weer bij Bruyneel :')
pi_101367315
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:48 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Zubeldia zou terug kunnen naar Euskaltel met Irizar las ik een paar maanden geleden, hopelijk gaat dat ook door.. die ploeg kan wel wat meer sterke renners gebruiken die niet totaal waardeloos zijn in een ploegentijdrit (zeker nu Castroviejo weer weg gaat).
Naja dan kan je een Horner erin zetten (Als leipo naar OPQS gaat)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_101370926
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:09 schreef franklop het volgende:

[..]

Naja dan kan je een Horner erin zetten (Als leipo naar OPQS gaat)
Horner moet met zijn niveau van dit jaar zelf kopman zijn -O-
pi_101371194
Scarponi op tuttobici gelinkt aan Astana, Pozzato aan Europcar en Menchov aan Katusha.
pi_101377784
quote:
'Nederlands team wil Chris Froome'

Een grote, Nederlandse ploeg wil zich versterken met Chris Froome. Dat vertelde Alex Carera, manager van de huidige leider in de Vuelta, tegen Cyclingnews. Daarnaast kan de Brit rekenen op interesse van een Amerikaanse, een Franse en toonaangevende Europese ploeg. "Zijn marktwaarde is verdrievoudigd," verklaarde zijn manager.

"Voor de Vuelta waren er al twee teams geīnteresseerd. Nu hij aan de leiding staat zijn er nog twee bij gekomen," aldus Carera.

Het contract van de 26-jarige Froome loopt na dit seizoen af. Sinds juli is hij met zijn huidige werkgever Team Sky in gesprek over een nieuw contract. Manager Dave Brailsford rekent er op dat Froome ook volgend seizoen voor Team Sky zal rijden.

Wielerflits
pi_101379398
Vacansolleil ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_101379486
Dat lijkt me de meest logische kandidaat.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 07:40:21 #137
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101399980
Zowel Leipheimer als Martin worden bevestigd bij OPQS.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101400653
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 07:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zowel Leipheimer als Martin worden bevestigd bij OPQS.
Zonde...
Overigens kans dan dat Merckx daar aan de kant is gezet ten favoure van Specialized.


Overigens wat ik nu her en der lees zijn er ongeveer 40 man die een contract hebben voor volgend jaar bij Radioshack - Trek. Maar volgens mij kan iedereen zijn contract laten ontbinden indien gewenst. Het bied wel kansen voor teams die nog WT willen worden.

Stroetinga schijnt in onderhandeling te zijn met een aantal teams voor volgend jaar.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:24:51 #139
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101401077
Ik denk trouwens dat Froome gewoon bij Sky zal blijven. Daar willen ze Britser en Britser worden, dan gaan ze zo'n doorbrekend talent echt niet laten vertrekken, daar zullen ze wel bakken geld naar smijten om hem te laten blijven.

En het blijft afwachten wat deze Vuelta nu juist betekent met betrekking tot Froome (er is sowieso een zware nivellering naar beneden en hij kan nog volledig instorten en uit de top 20 tuimelen)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101401512
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk trouwens dat Froome gewoon bij Sky zal blijven. Daar willen ze Britser en Britser worden, dan gaan ze zo'n doorbrekend talent echt niet laten vertrekken, daar zullen ze wel bakken geld naar smijten om hem te laten blijven.

En het blijft afwachten wat deze Vuelta nu juist betekent met betrekking tot Froome (er is sowieso een zware nivellering naar beneden en hij kan nog volledig instorten en uit de top 20 tuimelen)
Zonde deze prestatie was hij misschien wel weggegaan, nu waarschijnlijk niet meer inderdaad.

Astana trok trouwens aan Scarponi, maar die gaat zijn contract uitdienen bij Lampre. Vandaag trouwens laatste dag dat er voor de RV-values transfers gemaakt kunnen worden tussen teams.

Pozzato weet trouwens nog steeds niet wat hij gaat doen volgend jaar, blijven, Lampre, Farnese en nu is daar ook Europcar bijgekomen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:16:46 #141
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_101403279
CQranking maakt melding van een mogelijke transfer van Francesco Ginanni naar Vacansoleil. Nu leek Francesco op weg op een grote te worden, verschillende overwinningen in de Italiaanse semi-klassiekers en een 7de plek in Milan Sanremo in 2010, maar dit jaar heeft hij op één podiumplek na nog niets van die vorm laten zien. Kan natuurlijk een off jaar zijn. Had gedacht dat hij nog wel wat langer bij Androni zou blijven.

José Sarmiento stapt over van Acqua e Sapone naar Liquigas.
Davide Cimolai van Liquigas naar Lampre - ISD
Tiziano Dall'Antonia van Liquigas naar Farnese Vini
Mauro Finetto van Liquigas naar Colnago - CSF Inox
Jacopo Guarnieri van Liquigas naar Astana
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_101403938
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:16 schreef Bismarck het volgende:
CQranking maakt melding van een mogelijke transfer van Francesco Ginanni naar Vacansoleil. Nu leek Francesco op weg op een grote te worden, verschillende overwinningen in de Italiaanse semi-klassiekers en een 7de plek in Milan Sanremo in 2010, maar dit jaar heeft hij op één podiumplek na nog niets van die vorm laten zien. Kan natuurlijk een off jaar zijn. Had gedacht dat hij nog wel wat langer bij Androni zou blijven.

José Sarmiento stapt over van Acqua e Sapone naar Liquigas.
Davide Cimolai van Liquigas naar Lampre - ISD
Tiziano Dall'Antonia van Liquigas naar Farnese Vini
Mauro Finetto van Liquigas naar Colnago - CSF Inox
Jacopo Guarnieri van Liquigas naar Astana
Het is inderdaad een mogelijke overgang, want er is helemaal niets zeker. Ook bij CQranking staan er 3 vraagtekens achter.

Liquigas is dus bezig met opruimen. Zonde dat Finetto een niveau lager gaat rijden.
pi_101404967
Karpets naar Movistar. En Di Luca moet van Katusha op zoek naar een nieuwe ploeg.
pi_101409684
Di Luca waarschijnlijk naar een Franse ploeg.

Heel opvallend is dat Goss naar Sky zou gaan en die gaat niet goed samen met Cavendish. Apart.


OPQS heeft zo nog meer renners onder contract dan Radioshack-Trek volgens mij.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 1 september 2011 @ 09:48:18 #145
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_101440822
McEwen en Beppu naar GreenEdge.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 1 september 2011 @ 11:01:58 #146
14505 OProg
A Life in Music
pi_101442398
quote:
Leipheimer ontkent transfer Omega Pharma-Quick Step

Levi Leipheimer ontkent een contract te hebben getekend bij Omega Pharma-Quick Step. Het Nieuwsblad beweerde gisteren nochtans van wel. De renner van Team RadioShack ontkent echter alles op zijn Twitter-account.

De Amerikaan reageerde kort maar krachtig: "Ik heb nog geen enkel officiele uitspraak gedaan over het team waarvoor ik volgend jaar zal gaan koersen. Dat wilde ik gewoon even uit de wereld helpen. Duidelijk?"
Aangezien Lefevre al denkt dat hij in onderhandeling is als een renner een knikje naar hem geeft met het hoofd, is het nu misschien ook zo dat hij denkt een renner gecontracteerd te hebben als hij ook 'hoi' zegt. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_101443665
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:01 schreef OProg het volgende:

[..]

[...]
Dat klinkt eigenlijk niet als ontkennen.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_101443704
quote:
3s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:50 schreef Doff het volgende:

[..]

Dat klinkt eigenlijk niet als ontkennen.
Hij ontkent alleen dat hij het bevestigd heeft.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 1 september 2011 @ 12:09:47 #149
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101444237
Wat Gerrans trouwens ook deed met GreenEdge, om het dan een dag later toch zelf te bevestigen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101452401
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:11 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Ook voor de Tour met Van Garderen en Pinotti volgens de geruchten. Leuk voor Evans iig.
Bevestigd.

Erg goede aanwinsten voor BMC, die 2012 Tourploeg wordt sterker en sterker... :o
Jack does it in real time...
pi_101454802
T. Martin tekent trouwens voor 3 jaar. Vreselijk om hem zolang bij opqs te moeten zien.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101483703
Andy Fenn naar OPQS.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101483858
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:08 schreef Steven184 het volgende:
Andy Fenn naar OPQS.
Ik kende hem niet, maar dat is blijkbaar een behoorlijk (potentieel) talent?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_101483943
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:14 schreef Doff het volgende:

[..]

Ik kende hem niet, maar dat is blijkbaar een behoorlijk (potentieel) talent?
Heeft in 2008 junioren versie Parijs-Roubaix gewonnen, al wil dat niks zeggen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101484810
C. Pineau tekent voor 2 jaar extra bij FDJ.
Cattaneo kan naar Lampre, Liquigas, BMC en Leopard.
Champion, Dessel en Krivtsov moeten weg nij AG2R.
Guldhammer naar Christina Watches.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 2 september 2011 @ 13:15:40 #156
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101485787
Quickstep krijgt zo wel heel erg veel renners. Ik ga er vanuit dat renners als De Weert en Maes ook wel zullen/mogen blijven, wat me doet vermoeden dat er voor Terpstra, Engels en De Maar ook maximum maar 1 plaatsje vrij is, wat logisch gezien naar die eerste hoort te gaan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101486304
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 september 2011 13:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Quickstep krijgt zo wel heel erg veel renners. Ik ga er vanuit dat renners als De Weert en Maes ook wel zullen/mogen blijven, wat me doet vermoeden dat er voor Terpstra, Engels en De Maar ook maximum maar 1 plaatsje vrij is, wat logisch gezien naar die eerste hoort te gaan.
Het is maar wat je zoekt. Iemand als Terpstra zal wel relatief veel verdienen, maar presteert toch vrij weinig om dat te rechtvaardigen. Met de grotere namen die erbij komen zal er van het vrijbuiten ook minder terechtkomen.
  vrijdag 2 september 2011 @ 13:37:17 #158
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101486623
Ik vind het bij Terpstra wel meevallen, die heeft ook het excuus dat hij is gevallen in één van zijn piekperiodes. De Maar heeft eigenlijk helemaal niets laten zien.

Engels is zo'n trouwe helper die je normaal gezien uit respect en dankbaarheid in de ploeg houdt, maar als je de hele ploeg wil omgooien, dan sneuvelt dat soort renner wel eens. Onterecht, als je 't mij vraagt, maar het zou me niet verbazen.

Ik zou eerder die hele Italiaanse kliek buitenflikkeren, wat sowieso de bedoeling lijkt (behalve Cataldo en die jonge Trentin, die het wel goed deed)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101568706
Bellis moet weg bij Saxo.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 5 september 2011 @ 10:24:10 #160
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101584496
Team Leopard zou er (al) mee stoppen en er zouden 13 renners overstappen naar Radioshack.

Brice Feillu, Fabian Wegmann, Thomas Rohregger, Martin Mortensen, Tom Stamsnijder, Martin Pedersen, Bruno Pires, Anders Lund en Davide Vigano mogen een andere ploeg zoeken. Ook Voigt zou niet meegaan.

Albasini naar GreenEdge.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101584557
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2011 10:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Team Leopard zou er (al) mee stoppen en er zouden 13 renners overstappen naar Radioshack.

Brice Feillu, Fabian Wegmann, Thomas Rohregger, Martin Mortensen, Tom Stamsnijder, Martin Pedersen, Bruno Pires, Anders Lund en Davide Vigano mogen een andere ploeg zoeken. Ook Voigt zou niet meegaan.

Albasini naar GreenEdge.
En bij RadioShack zouden sowieso Lequatre en Paulinho moeten vertrekken.
  maandag 5 september 2011 @ 10:31:12 #162
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101584655
Gaat Geox nu eigenlijk door? Want als die met een Vuelta-zege komen aanzetten, lijkt me dat wel een fijn argument voor een World Tour status.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101584816
Volgens Wuyts gisteren gaat Geox richting F1.
  maandag 5 september 2011 @ 10:49:54 #164
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101585071
Het is me ook niet duidelijk hoe zeker het is dat degenen die wel meemogen naar de Shack, dat dan ook zelf willen. De Schlecks zullen wel geilen op Bruyneel, maar of Cancellara daar ook op zit te wachten... Het zou me niet verbazen indien die ook bij GreenEdge of zo opdook.

Brajkovic zou naar Astana gaan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101587523
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2011 10:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Albasini naar GreenEdge.
Het blijft wachten op een paar goede klimmers bij GreenEdge. Ja Teklehaimanot, Tuft en Weening kunnen wel klimmen, maar dat zijn dan ook de enigen. Zo heeft het rijden van grote rondes ook weinig zin.
pi_101589391
RSH-Trek wordt zo wel een ploeg vol met kopmannen volgens mij en weinig knechten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101592349
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het blijft wachten op een paar goede klimmers bij GreenEdge. Ja Teklehaimanot, Tuft en Weening kunnen wel klimmen, maar dat zijn dan ook de enigen. Zo heeft het rijden van grote rondes ook weinig zin.
Weening zou de Tour toch gaan winnen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 5 september 2011 @ 17:01:26 #168
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_101596128
Als de vakantieploeg nog die extra sponsor zou kunnen regelen dan vallen er nu wel aardig wat leuke renners op te rapen volgens mij
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 5 september 2011 @ 17:03:26 #169
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101596208
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 17:01 schreef rubbereend het volgende:
Als de vakantieploeg nog die extra sponsor zou kunnen regelen dan vallen er nu wel aardig wat leuke renners op te rapen volgens mij
Cobo?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 5 september 2011 @ 17:14:26 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_101596593
quote:
6s.gif Op maandag 5 september 2011 17:03 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Cobo?
:D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_101599386
Als Skil Tony Martin kon betalen, dan kunnen ze misschien ook wel goede zaken doen.
pi_101599444
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 18:44 schreef DutchSL het volgende:
Als Skil Tony Martin kon betalen, dan kunnen ze misschien ook wel goede zaken doen.
is het al bekend waar die Iraniër heengaat? Zou Skil toch ook achteraan zitten vanwege de RiderValue punten?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_101607579
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 5 september 2011 @ 21:27:30 #174
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_101609345
quote:
Zozo ... Gaat Bruyneel daar de plak zwaaien ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_101609593
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Zozo ... Gaat Bruyneel daar de plak zwaaien ?
Fränk moet z'n Euro's aan iemand kunnen overmaken! Plus Kim Andersen kan nog wel wat extra hulp gebruiken gedurende de prepa...eeh, voorbereiding! ^O^

Wel stom mijns inziens als ze al die knechten eruit werken, net alsof Leipheimer Klöden voor de Schlecks gaat rijden samen met Horner of zo...zou mij ernstig verbazen...

[ Bericht 1% gewijzigd door DeeBee op 05-09-2011 21:36:30 ]
Jack does it in real time...
pi_101609622
leipheimer gaat naar OPQS
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 5 september 2011 @ 21:33:00 #177
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101609728
Duidelijk een masterplan van notoir gerontofiel Bruyneel om Voigt in zijn ploeg te krijgen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 5 september 2011 @ 21:33:36 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_101609769
Dit is toch wel een afgang voor dat prestigieuze Luxemburgse project
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_101609951
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:31 schreef franklop het volgende:
leipheimer gaat naar OPQS
Ja, okee, my bad inderdaad. Maar ok, een Horner en Zubeldia en Klöden dan of zo...argument blijft staan... :P
Jack does it in real time...
  maandag 5 september 2011 @ 21:36:25 #180
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101609964
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:33 schreef rubbereend het volgende:
Dit is toch wel een afgang voor dat prestigieuze Luxemburgse project
Die zullen het wel anders verkopen. Ze blijven onder de Leopard-licentie rijden, dus eigenlijk absorberen zij het Bruyneel-instituut.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101609984
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:33 schreef rubbereend het volgende:
Dit is toch wel een afgang voor dat prestigieuze Luxemburgse project
ze blijven koersen onder Luxemburgse licentie, en het doel was altijd om een goede sponsor voor erbij te vinden. Dat dit eruit komt was misschien niet verwacht, maar komt wel goed uit.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_101610972
quote:
De Maar keert terug bij UnitedHealthcare

Marc de Maar neemt na één seizoen weer afscheid van Quickstep. De 27-jarige renner, uitkomend op een licentie van Curaįao, rijdt de komende twee seizoenen weer voor UnitedHealthcare. In 2010 reed de Drent ook al voor die Amerikaanse ploeg.
De Maar boekte dit seizoen twee zege's, beide op de nationale kampioenschappen van Curaįao. UnitedHealthcare is erg blij met de terugkeer van De Maar, die dus niet meegaat naar de nieuwe Belgische fusieploeg Omega Pharma-Quickstep.

Wielerland
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 5 september 2011 @ 21:54:13 #183
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_101611053
De Maar moest toch 1 WT punt halen om naar de OS te kunnen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_101612248
het kost weinig moeite om het Radioshack logo op het shirt van Leopard te zetten, er gaapt al vanaf het begin een grote open ruimte onder het (relatief) kleine logo van Leopard
  maandag 5 september 2011 @ 22:13:07 #185
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101612312
Ik vraag me af wat het betekent voor de nieuwkomers bij RadioShack zoals Bakelants, Gallopin en Meersman.

Je hebt natuurlijk ook nog Hermans en Rast, die al eerder van The Shack naar Leopard overstapten, misschien is 't daar minder een probleem.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101612464
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:31 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Fränk moet z'n Euro's aan iemand kunnen overmaken! Plus Kim Andersen kan nog wel wat extra hulp gebruiken gedurende de prepa...eeh, voorbereiding! ^O^

Wel stom mijns inziens als ze al die knechten eruit werken, net alsof Leipheimer Klöden voor de Schlecks gaat rijden samen met Horner of zo...zou mij ernstig verbazen...
Dat laatste zat ik me ook al te bedenken. Het mag dan wel een superploeg zijn, maar zoiets kan ook uitdraaien op een enorm luxeprobleem.
In the coolest little capital of the world
pi_101613508
Dat is een voortzetting van de Armstrong jaren, dus lijkt me logisch.
pi_101616115
rofl leopard-radioshack fusie...

op papier een ploeg voor natte dromen. Of ze het ook waarmaken is een compleet ander paar mouwen..

Horner wil gerust werken voor amerikanen (armstrong, leipheimer) maar voor luxemburgers? Kloden? die gewoon de betere tijdrijder is van de groep klassementsrijders nu leipo weg is. Altijd de grijze muis, maar gaat die het laten liggen als hij kan?
gaan de schlecks eventueel voor iemand anders rijden die niet hun broer is?

Lijkt me gewoon weer het probleem van radioshack de laatste jaren. Verruit het beste team dat in de tour start.. maar het nooit kan waarmaken (wel altijd door pech, maar niet tegenstaande waren er geen resultaten voor de grote rondes met hun ploeg).
pi_101616896
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:31 schreef franklop het volgende:
leipheimer gaat naar OPQS
Laat Hornertje alsjeblieft meegaan c_/ . Mag Leipo alle Amerikaanse koersen pakken en Horner de Tour :7
  maandag 5 september 2011 @ 23:32:12 #190
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101617408
Ik zou iig. denken dat de Schlecks het beu zijn om nooit een grote ronde te winnen. Even leek het erop dat zo'n eindwinst er in de toekomst wel onvermijdelijk zat aan te komen (waardoor ze het konden maken om Sastre eens te helpen), maar het blijkt toch allemaal niet zo eenvoudig te zijn. De vraag is of ze veel hebben aan de doorgaans nogal onmondige en daardoor steriele meerderheid van Radioshack in grote rondes.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 6 september 2011 @ 01:17:59 #191
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_101620871
wie moeten er allemaal weg bij leopard om plaats te maken voor shack rijders?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_101622325
Volgens CQ-ranking:

STAY
[ITA] BENNATI Daniele (LEO)
[SUI] CANCELLARA Fabian (LEO)
[AUT] DENIFL Stefan (LEO)
[DEN] FUGLSANG Jakob (LEO)
[GER] GERDEMANN Linus (LEO)
[GER] KLEMME Dominic (LEO)
[BEL] MONFORT Maxime (LEO)
[ITA] NIZZOLO Giacomo (LEO)
[NED] POSTHUMA Joost (LEO)
[LUX] SCHLECK Andy (LEO)
[LUX] SCHLECK Fränk (LEO)
[GER] VOIGT Jens (LEO)
[GER] WAGNER Robert (LEO)
[NZL] BEWLEY Sam (RSH)
[SLO] BRAJKOVIC Janez (RSH)
[USA] BUSCHE Matthew (RSH)
[BEL] HERMANS Ben (RSH)
[USA] HORNER Chris (RSH)
[USA] KING Benjamin (RSH)
[GER] KLÖDEN Andreas (RSH)
[POR] OLIVEIRA Nelson Felipe Santos (RSH)
[SUI] RAST Grégory (RSH)
[NZL] SERGENT Jesse (RSH)

IN
[FRA] GALLOPIN Tony

[BEL] MEERSMAN Gianni


STAY or OUT ?
[AUS] CLARKE William (LEO)
[SUI] ZAUGG Oliver (LEO)
[POR] CARDOSO Manuel Antonio Leal (RSH)
[FRA] LEQUATRE Geoffroy (RSH)
[POR] MACHADO Tiago Jose Pinto (RSH)
[UKR] POPOVYCH Yaroslav (RSH)
[RUS] ROVNY Ivan (RSH)
[USA] SELANDER Bjorn (RSH)
[ESP] ZUBELDIA AGIRRE Haimar (RSH)

OUT
[FRA] FEILLU Brice (LEO) > ???
[DEN] LUND Anders (LEO) > ???
[DEN] MORTENSEN Martin (LEO) > ???
[AUS] O'GRADY Stuart (LEO) > GreenEdge
[DEN] PEDERSEN Martin (LEO) > ???
[POR] PIRES Bruno Manuel Silva (LEO) > ???
[AUT] ROHREGGER Thomas (LEO) > ???
[NED] STAMSNIJDER Tom (LEO) > ???
[ITA] VIGANO Davide (LEO) > ???
[GER] WEGMANN Fabian (LEO) > ???
[USA] ARMSTRONG Lance (RSH) > Retired
[JPN] BEPPU Fumiyuki (RSH) > GreenEdge
[IRL] DEIGNAN Philip (RSH) > ???
[RSA] HUNTER Robert (RSH) > ???
[ESP] IRIZAR ARANBURU Markel (RSH) > ???
[POL] KWIATKOWSKI Michal (RSH) > OmegaPharma - Quick Step
[USA] LEIPHEIMER Levi (RSH) > OmegaPharma - Quick Step ???
[USA] MCCARTNEY Jason (RSH) > ???
[AUS] MCEWEN Robbie (RSH) > GreenEdge
[KAZ] MURAVYEV Dmitriy (RSH) > Astana
[POR] PAULINHO Sergio Miguel Moreira (RSH) > SaxoBank - Sungard ???
[BEL] ROSSELER Sébastien (RSH) > Team Garmin
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101622329
Thureau gaat waarschijnlijk naar Europcar.

En Goss definitief naar GreenEdge.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 6 september 2011 @ 09:45:35 #194
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101623896
Ridervalue-gewijs zitten er bij die vrijgekomen renners eigenlijk niet zo veel waardevolle figuren, alleen Machado (die met Saxo onderhandelde, dacht ik) en Zubeldia.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101624061
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ridervalue-gewijs zitten er bij die vrijgekomen renners eigenlijk niet zo veel waardevolle figuren, alleen Machado (die met Saxo onderhandelde, dacht ik) en Zubeldia.
Geeft Saxo wel de kans om de ploeg rondom Contador op niveau te brengen met bijvoorbeeld Paulinho, Machado, Zubeldia, Irizar e.d. Want Saxo ziet er niet uit voor volgend jaar.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101625699
Goss toch naar GreenEdge en niet naar Sky.

Lodewijck definitief met Gilbert en Blythe mee naar BMC.

Puccio bevestigd bij Sky.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheArt op 06-09-2011 11:11:37 ]
pi_101625794
Dat de transfer van Goss na 1 september is gebeurd, betekent dat zijn ridervalues niet worden meegenomen?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_101625936
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 11:04 schreef Felagund het volgende:
Dat de transfer van Goss na 1 september is gebeurd, betekent dat zijn ridervalues niet worden meegenomen?
Ik heb daar nog steeds geen officiële bron van gezien dat die 1 september deadline ook echt bestaat. Ik heb het zelf ook al genoeg gelezen, maar niemand hier kon een bron vinden dat het ook echt een deadline is.
pi_101626020
Zubeldia en Irizar terug naar Euskaltel bitte.
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:47:33 #200
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101626993
Ging die 1 september deadline niet over renners die nog een contract hadden bij een andere ploeg (dat dus moest worden afgekocht)?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:51:07 #201
354038 Zemelknoper
Purisme-gotta love it?
pi_101627098
Beter juist gezeken, dan mis gepist.
Ik pleit in volle overtuiging voor het volgende: alle eendjes het land uit.
  dinsdag 6 september 2011 @ 17:32:52 #202
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101637685
Nu vraag ik me af: gaat De Maar nu terug naar United Healthcare omdat hij geen aanbieding van een Europese ploeg verwacht, of betaalt zo'n ploeg die de VS nauwelijks uit komt al veel beter dan een Euro-continentaal team?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_101666006
Richie Porte --> Sky
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_101666483
En nog een Fransman bij Team Type 1, Moncassin wordt ploegleider.

En dan dit:

quote:
Makelaars van Monfort & Co bieden hun renners aan bij andere teams

Een aantal renners van Leopard-Trek reageert pissig omdat ze via derden moesten vernemen dat ze volgend jaar uitkomen voor RadioShack-Nissan-Trek. Zo zouden de makelaars van onder meer Monfort, Fuglsang, Bennati en co opnieuw aan de slag zijn gegaan. Hun namen duiken op bij teams die op zoek zijn naar de broodnodige World Tourpunten om volgend jaar hun statuut in de World Tour vast te houden. ‘Ik respecteer alle bestaande contracten', stelt Johan Bruyneel duidelijk. ‘De betaalheer blijft ook dezelfde.'
Het lijkt erop dat dit spelletje nog duurt tot 30 september, de datum van sluiting van de transfermarkt die door de UCI is opgelegd.
En het volgende nieuws is logisch na het aantrekken van T. Martin, was volgens mij een voorwaarde.

quote:
Merckx moet plaats ruimen bij Quick Step

Het lijkt erop dat Fietsen Eddy Merckx volgend jaar niet de fietsleverancier wordt van de fusieploeg Omega Pharma-Quick Step. Patrick Lefevere kiest wellicht opnieuw voor het Amerikaanse Specialized.
De wielerwereld is één grote slag onder de megaconstructeurs geworden. Dat is de reden waarom Fietsen Eddy Merckx (met de nieuwe eigenaar) moet afhaken in het gevecht om de verschillende Worldtourploegen. Er wordt niet enkel veel materiaal en kennis aangeboden, maar er hangt ook veel cash geld aan vast. Zo trok Specialized twee jaar geleden weg bij Quick Step om Contador bij Astana een persoonlijk contract aan te bieden. Dat is ook zo bij zijn huidige ploeg Saxo Bank.

Ploegmanager Patrick Lefevere kwam bij Specialized opnieuw in beeld omdat tijdritspecialist Tony Martin werd aangetrokken. Ook de Amerikaan Levi Leipheimer heeft nauwe bindingen met Mike Sinyard, de man die de multinational destijds opstartte in Californië.

Eddy Merckx reageerde met de nodige afstand op het gerucht dat steeds harder werd. ‘Mijn bedrijf is al een tijdje verkocht. Ja, ik ben lid van de raad van bestuur van de wielerploeg Quick Step, maar daarom ben ik noch bij Lefevere noch bij Fietsen Eddy Merckx een beslissende factor.'

De Belgische fietsconstructeur Ridley verdwijnt dan weer bij Vacansoleil na de deal met de nieuwe Lotto-ploeg en zou vervangen worden door Bianchi.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101666670
Die materiaal transfers zijn altijd leuk om te volgen.
pi_101666798
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:48 schreef franklop het volgende:
Richie Porte --> Sky
Van Saxo Bank blijft een flutteam over voor de grote rondes nu Larsson én Porte weggaan.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 7 september 2011 @ 11:30:34 #207
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101667019
Saxo zal wel de overschotjes van Radioschleck overnemen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101668465
Tja, Larsson werd niet gebruikt in de grote rondes en Porte was bergop geen schim van zijn wonder Giro van vorig jaar.
pi_101669845
Maxime Mederel naar Saur-Sojasun.

Keukeleire zou naar GreenEdge kunnen.
pi_101680342
Was vast al voorbij gekomen maar nusport heeft wel een aardig overzicht van de carrousel.

http://www.nusport.nl/wielercarrousel/index.html
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_101693565
Irizar blijft bij Bruyneel.
pi_101693684
Lotto schuift aan bij Vacansoleil? heb ik die fusie gemist?

Wat is trouwens de reden van al die mega fusies? Omega<>Quick Step, Leopard<> Radioshack. is het zo slecht gesteld met de sponsor markt of zijn er politieke redenen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 september 2011 @ 22:56:44 #213
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_101694114
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:46 schreef Alleskids het volgende:
Lotto schuift aan bij Vacansoleil? heb ik die fusie gemist?
Ik heb ff wat gemist?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 september 2011 @ 22:56:56 #214
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_101694123
En ja de sponsormarkt is moeilijk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 7 september 2011 @ 22:58:04 #215
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101694178
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:46 schreef Alleskids het volgende:
Wat is trouwens de reden van al die mega fusies? Omega<>Quick Step, Leopard<> Radioshack. is het zo slecht gesteld met de sponsor markt of zijn er politieke redenen?
Bij Omega Pharma en Quickstep is het niet echt een fusie, in praktijk is dat een sponsor die van ploeg verandert, er zijn nauwelijks (of zelfs geen) renners van Omega Pharma die de overstap maken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 8 september 2011 @ 00:28:21 #216
14505 OProg
A Life in Music
pi_101697151
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:22 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Van Saxo Bank blijft een flutteam over voor de grote rondes nu Larsson én Porte weggaan.
Ze krijgen toch Kroon als grote man. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_101699974
Over Radioshack-Trek-Nissan:

- De licentie van Radioshack wordt ingeleverd en er wordt verdergegaan op de licentie van Leopard. Alle renners en werknemers die gekoppeld zijn aan de licentie van Leopard zijn per definitie vrij van hun contract, ook doorlopende contracten. Dit geldt ook voor de renners die onlangs hun contract verlengden, zoals Kloden, Horner en Brajkovic. Ze zijn dus vrij om een andere ploeg te zoeken.
Dit zou niet gelden voor Rast en Hermans, die van Radioshack komen en voor Leopard hebben getekend.

- Mercedes is als sponsor en supplier van Leopard 'not amused''over de gang van zaken, aangezien zij ook de fusie via de pers vernamen, evenals de renners. Het feit dat Nissan meekomt zal gevolgen hebben voor hun nog twee-jaar durend contract. Ze beraden zich op acties/gevolgen.

- Kim Andersen mag wel aanblijven als sportief directeur, Nygaard is al weg. Ook Andersen wist niks van de plannen voor een fusie.

- De UCI gaat de fusie onderzoeken, aangezien zij ook niks te horen hebben gekregen tot nu toe van een van beide partijen.

Europcar:
quote:
Bernaudeau on the hunt for leader for Europcar

Jean-Rene Bernaudeau can't imagine the Tour de France without his team

Priority is to recruit foreign rider

In spite of the stirring displays of Thomas Voeckler and Pierre Rolland at the Tour de France, Europcar manager Jean-René Bernaudeau has been looking for an additional leader for his team in 2012.

“We want to find a leader,” Bernaudeau told L’Équipe. “Not in the sense of a charismatic leader like Thomas Voeckler, but still, a rider who is capable of moving the team on, finishing off the work and winning the races in which we want to figure in the future.”

Earlier in the summer, Bernaudeau spoke publicly of his desire to sign world champion Thor Hushovd and to bring Sylvain Chavanel back to the set-up where he began his career. Hushovd was snapped up by BMC, however, while Chavanel has opted to continue with Quick Step.

“We really wanted to be able to attract Hushovd to our team,” Bernaudeau admitted. “He’s a very experienced rider, who would have been capable of bringing a new dimension to Team Europcar and allowing us to shine a little more in the classics like Paris-Roubaix or even the Tour of Flanders.

“Hushovd joined BMC and Chavanel extended. They made their choice and we can’t do anything about that. We also have a certain budget and we can’t just recruit at any price. Our aim is to find riders who are capable of integrating into the team.”

Registered as a Pro Continental squad in 2011, Bernaudeau feels that Europcar is worth a slot in the WorldTour for next season, but he pointed out that being part of cycling’s elite division wasn’t his sole aim.

“The WorldTour isn’t an end in itself, it’s simply the consequence of results,” Bernaudeau said. “I’m not necessarily interested in looking for riders with points to validate our candidature. We’ve had a very fine 2011 season, I don’t see why we would go and turn the team upside down after that!”

With RadioShack and Leopard Trek set to merge and HTC-Highroad disbanding at the end of the season, a number of top-level foreign riders will be searching for a team in the coming weeks, and Bernaudeau is keeping abreast of the situation.

“We’re going to keep an eye on that,” Bernaudeau said. “One thing that is certain for now is that, even without knowing who exactly, our priority is to recruit a foreigner.”
Keukeleire naar GreenEdge is zeker rond.

Puccio naar Sky.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101700159
vind het nogal een vreemde zaak bij LeoSchak-Radiopard niemand schijnt van iets af te weten..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_101700261
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 08:59 schreef franklop het volgende:
vind het nogal een vreemde zaak bij LeoSchak-Radiopard niemand schijnt van iets af te weten..
Eenmansactie van Becca?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101700278
Als je als Leopard-renner dan weg wilt wordt het nog knap lastig om een ploeg te vinden, kan me zo voorstellen dat sommige renners niet blij zijn met het aanschuiven van die hele bende Radioshackers en Bruyneel. Maar vindt nu nog maar een ploeg, meeste ploegen hebben hun transfers al geregeld.
pi_101700335
Vervolg op de materieel-issues bij OPQS:

quote:
SPECIALIZED MAAR OOK SCOTT IN RUNNING VOOR NIEUWE FUSIEPLOEG VAN LEFEVERE
Fietsen Eddy Merckx wil bij Quick Step blijven
donderdag 08 september 2011, 03u00Auteur: Hugo Coorevits


Volgens Fietsen Eddy Merckx is het nog niet zeker dat de Belgische fietsconstructeur bij Omega Pharma-Quick Step plaats ruimt voor de Amerikaanse concurrent Specialized. Ook Scott wordt genoemd als nieuwe leverancier van het team van Patrick Lefevere.
In de wielerwereld zelf gaat iedereen ervan uit dat de deal geklonken is, maar zowel Lefevere als Fietsen Eddy Merckx stelden gisteren dat dit nog niet effectief het geval is.

‘Sinds de Eurobike-beurs van vorige week in het Duitse Friedrichshafen gonst het van geruchten', aldus Peter Speltens, de directeur marketing van Fietsen Eddy Merckx. ‘Wij hebben voor volgend seizoen nog een contract bij de ploeg van Patrick Lefevere. We zijn aan het praten. Het is nog te vroeg om te reageren op dit nieuws. Voor ons bedrijf is internationalisering van het merk het hoofddoel. Dat doe je het best door bij een Worldtourploeg als Omega Pharma-Quick Step te blijven. Ik snap ook wel vanwaar dit nieuws komt. Tony Martin rijdt nu bij het afhakende HTC op Specialized-fietsen en hij is blijkbaar belangrijk voor de Amerikaanse constructeur. Maar ik weet ook niet hoe de binding met de renner is. Ook voor ons is het uitermate belangrijk om in de Worldtour te blijven.' Dat is ook de mening van Eddy Merckx, de stichter van het bedrijf, die nog altijd minderheidsaandeelhouder is en daarnaast ook zetelt in de raad van bestuur van Quick Step.

In de winter van 2009-2010 koos Patrick Lefevere voor Fietsen Eddy Merckx toen Specialized, ondanks een lopend contract, wegging bij Quick Step omdat het geld pompte in Alberto Contador die toen voor Astana reed. In één nacht was de deal tussen Lefevere en Merckx met een handdruk beklonken, ook al waren er andere fietsenproducenten die de West-Vlaamse ploegmanager veel meer cash geld aanboden.

De Californische fietsconstructeur Specialized sponsort dit seizoen zowel de Kazachse ploeg van Alexandre Vinokourov, de afhakende HTC-ploeg van Tony Martin als Team Saxo Bank, waarvoor Contador sinds 1 januari rijdt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101702340
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 09:07 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Eenmansactie van Becca?
Lijkt het wel op.
Zijn de Schlecks eigenlijk ook mede-eigenaar?


Dit is toch wel een afgang voor het Leopard project.
pi_101708578
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 09:12 schreef Steven184 het volgende:
Vervolg op de materieel-issues bij OPQS:

[..]

Die gingen toch met Ridley rijden?
pi_101708661
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:13 schreef Sautor het volgende:

[..]

Die gingen toch met Ridley rijden?
Dat is Lotto.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101708730
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:16 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dat is Lotto.
Ohja, ik houd het allemaal niet meer bij :'). Maar Vacansoleil dus misschien met Bianchi :9~
  donderdag 8 september 2011 @ 17:00:05 #226
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101714507
Garmin-Cervelo, Saxo Bank, Ag2r, Skil Shimano, Movistar, Lampre, Astana en Sky zelf hebben interesse in Froome.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101715585
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Garmin-Cervelo, Saxo Bank, Ag2r, Skil Shimano, Movistar, Lampre, Astana en Sky zelf hebben interesse in Froome.
Ah, voor Skil was dit dus de backup voor Martin. Voor de Vuelta gaf ik ze wel een kans, maar nu..
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 8 september 2011 @ 17:44:38 #228
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101715880
Als ik Froome was, dan zou ik naar Saxo gaan, mits die ook nog wat Portugese restantjes van Radioshack aankopen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101726950
- Jordi Simon naar Andalucia.
- De Rus Aleksandr Serebryakov gaat naar Team Type 1. Alessandro Bazzana, Joe Eldridge en Jure Kocjan verlengen daar.
- Irizar en Zubeldia kunnen mee naar Radioshack-Nissan-Trek lijkt vrij zeker.

Ook Veranda's Willems-Accent en Donckers Koffie-Jelly Belly gaan fuseren tot Accent - Donckers Koffie. Lucien van Impe en Eric Vanderaerden krijgen het daar voor het zeggen. Acht renners komen over uit Veranda's Willems, waaronder Jurgen Van Goolen en Rob Goris. Zes renners komen over uit Donckers Koffie-Jelly Belly, waaronder Kevin Hulsmans, James Spragg, Ricardo van der Velde, Huub Duijn en Michael Vanderaerden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101734777
Voigt nog een jaar door bij rsh-nissan-trek
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101738032
quote:
Ook Veranda's Willems-Accent en Donckers Koffie-Jelly Belly gaan fuseren tot Accent - Donckers Koffie. Lucien van Impe en Eric Vanderaerden krijgen het daar voor het zeggen. Acht renners komen over uit Veranda's Willems, waaronder Jurgen Van Goolen en Rob Goris. Zes renners komen over uit Donckers Koffie-Jelly Belly, waaronder Kevin Hulsmans, James Spragg, Ricardo van der Velde, Huub Duijn en Michael Vanderaerden.
Wordt dit dan een PCT ploeg en what about Stefan van Dijk?
pi_101741134
Wagonnetje in de Skil-trein? :P
pi_101741353
Skil neemt geen renners met een dopingverleden in hun ploeg (al is van Dijk niet betrapt, maar slechts gevlucht voor een controle :'))

Maar van Dijk heeft vast wel een aardig aantal rider value punten lijkt mij, misschien interessant voor een Franse ploeg die op het randje zit.
pi_101743740
Rebellin zou naar Katusha gaan.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101750190
Reynes voor 2 extra jaren bij Lotto-ridley.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:08:11 #236
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101756072
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:00 schreef Steven184 het volgende:
Rebellin zou naar Katusha gaan.
Tchmile is al verlekkerd op de 5 jaarsalarissen natuurlijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101757566
Ik kan het me nauwelijks voorstellen, maar misschien zat er nog garantie op Di Luca. Omdat ie het niet goed deed, konden ze hem wellicht omruilen voor eentje van hetzelfde merk.
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:30:40 #238
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101770487
Katusha ontkent ondertussen in alle toonaarden dat ze iets met Rebellin van plan zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 10 september 2011 @ 14:46:50 #239
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101784207
Astana zou interesse hebben voor Seeldraeyers. De Radioshack-Belgen klagen dat ze nog steeds niets weten over hun toekomst (behalve Meersman, die beweert garanties te hebben) en Monfort heeft het zelfs over een gevoel van angst binnen het team. Lekker sfeertje ^O^
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101809466
- Henderson zeker naar Lotto.
- Hermans zou net als Meersman ook een belofte hebben om te mogen blijven bij de fusieploeg.
- JJ Haedo 2 extra jaren bij Saxo.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101818414
Oscar Pujol en Higinio Fernández naar Andalucia-Caja Granada
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101838264
Hunter naar Garmin.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 12 september 2011 @ 17:16:31 #243
14505 OProg
A Life in Music
pi_101862500
quote:
Geldschieter Geox beslist eind dit jaar over toekomst

Schoenenproducent Geox beslist aan het einde van het jaar of het doorgaat met het sponsoren van wielerploeg Geox-TMC. Dat zegt Mario Moretti Polegato, stichter en grote baas van het bedrijf, in La Gazzetta dello Sport. De Vueltazege van Juan José Cobo (foto) zorgt er misschien voor dat het sponsorcontract tegen alle verwachting in alsnog verlengd wordt.

Geox wilde zich vanaf volgend seizoen eigenlijk volop concentreren op het Formula 1, waarin het nu ook al actief is. Als één van de belangrijkste sponsors van het Red Bull-team geeft het als schoenensponsor van wereldkampioen Sebastian Vettel zelfs meer uit dan het aan de volledige wielerploeg besteedt. "Aan het einde van het jaar hakken we de knoop door", aldus Polegato.

Teammanager Mauro Gianetti heeft hoe dan ook vertrouwen in de toekomst en maakt hij zich sterk dat hij Cobo onder contract kan houden, zelfs als Geox de geldkraan toedraait en het budget teruggeschroefd wordt. "Op één jaar na rijdt hij al zijn hele carričre voor ons. Hij maakt deel uit van onze familie. We moeten enkel nog rond de tafel gaan zitten om een en ander te bespreken", zegt de Zwitser aan Cyclingnews.
Daar komen dus misschien ook wat renners vrij.

Misschien kan Vacansolei er een kopman voor grote rondes vandaan plukken die het goed heeft gedaan in de Vuelta. Een Spanjaard ofzo, net als vorig jaar. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_101863229
Lekker om over een paar maanden te roepen dat het niet doorgaat, het team dus niet door kan gaan en al die renners nog een nieuw contract ergens moeten versieren..
  maandag 12 september 2011 @ 17:46:55 #245
14505 OProg
A Life in Music
pi_101863762
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 17:33 schreef Sautor het volgende:
Lekker om over een paar maanden te roepen dat het niet doorgaat, het team dus niet door kan gaan en al die renners nog een nieuw contract ergens moeten versieren..
Dat is zeker voor de mindere goden een ramp.

Ik vond dit ook wel bizar:

quote:
Naar verluidt wil Polegato de komende jaren minder uitgeven aan sponsoractiviteiten en het liefst zijn budget in één sport steken. Het bedrijf sponsort ook Red Bull Racing, dat de Formule 1 domineert.
Geox zou meer geld besteden aan het sponsoren van de schoenen van wereldkampioen Sebastian Vettel dan aan de hele wielerploeg.
Na de Vuelta-zege van Cobo heeft Geox drie renners die een grote ronde hebben gewonnen onder contract staan.
Het is duurder een F1 coureur van schoenen te voorzien dan een hele wielerploeg een jaar rond te laten rijden. :o
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_101864525
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 17:46 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat is zeker voor de mindere goden een ramp.

Ik vond dit ook wel bizar:

[..]

Het is duurder een F1 coureur van schoenen te voorzien dan een hele wielerploeg een jaar rond te laten rijden. :o
Hoofsponsor van een wielrenploeg kost zo'n 5-10 miljoen euro. Daar heb je in de F1 of voetbalwereld echt helemaal niets voor. Raar eigenlijk, dat zo'n bedrijf als HTC zich toch terugtrekt, als je ziet wat een exposure die krijgen voor een paar miljoen. Cavendish 5 etappes in de Tour, met jouw bedrijf op zijn borst, lijkt mij toch wel een paar miljoen waard :P
  maandag 12 september 2011 @ 18:12:00 #247
14505 OProg
A Life in Music
pi_101864738
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 18:06 schreef Sautor het volgende:

[..]

Hoofsponsor van een wielrenploeg kost zo'n 5-10 miljoen euro. Daar heb je in de F1 of voetbalwereld echt helemaal niets voor. Raar eigenlijk, dat zo'n bedrijf als HTC zich toch terugtrekt, als je ziet wat een exposure die krijgen voor een paar miljoen. Cavendish 5 etappes in de Tour, met jouw bedrijf op zijn borst, lijkt mij toch wel een paar miljoen waard :P
Voetbal weet ik natuurlijk. En ik had het bij F1 wel van sommige onderdelen verwacht. Maar we hebben het nu over schoenen. :o
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_101865441
Dan wil je niet weten wat voor contracten de top NBA spelers met merken als Nike hebben.
pi_101897362
de Telegraaf bericht over een fusie tussen Saxo en Astana, op aandringen van fietsen leverancier SPECIALIZED. Het belang van de sponsors is onder geschikt aan wat een fietsenleverancier wil? Eerst al Trek die Leopard en Radioschak bij elkaar wil, terwijl beide ploegen toch een gezond budget voor 2o12 hebben, toch ?
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:55:12 #250
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101897797
Wat is een gezond budgert tegenwoordig...Valt me wel op dat Vacansoleil zich zo koest houdt, terwijl er toch aardige renners op de markt zijn gekomen...geldgebrek?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_101898427
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is een gezond budgert tegenwoordig...Valt me wel op dat Vacansoleil zich zo koest houdt, terwijl er toch aardige renners op de markt zijn gekomen...geldgebrek?
Ze hebben van Hummel al
pi_101907714
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is een gezond budgert tegenwoordig...Valt me wel op dat Vacansoleil zich zo koest houdt, terwijl er toch aardige renners op de markt zijn gekomen...geldgebrek?
Ze zullen hun huidige selectie wel een flinke salarisverhoging hebben moeten geven. Vooral jongens als Poels, Ruijgh, Feillu...
  dinsdag 13 september 2011 @ 18:54:40 #253
354038 Zemelknoper
Purisme-gotta love it?
pi_101907750
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2011 14:14 schreef Sautor het volgende:

[..]

Ze hebben van Hummel al
Van Hummel. Die fietst nog geen deuk in een pakje boter.
Beter juist gezeken, dan mis gepist.
Ik pleit in volle overtuiging voor het volgende: alle eendjes het land uit.
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:30:19 #254
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_101909059
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:42 schreef Alleskids het volgende:
de Telegraaf bericht over een fusie tussen Saxo en Astana, op aandringen van fietsen leverancier SPECIALIZED. Het belang van de sponsors is onder geschikt aan wat een fietsenleverancier wil? Eerst al Trek die Leopard en Radioschak bij elkaar wil, terwijl beide ploegen toch een gezond budget voor 2o12 hebben, toch ?
Leopard is geen sponsor, das wel een verschil.
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:30:36 #255
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_101909073
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:54 schreef Zemelknoper het volgende:

[..]

Van Hummel. Die fietst nog geen deuk in een pakje boter.
:')
pi_101911366
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:53 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ze zullen hun huidige selectie wel een flinke salarisverhoging hebben moeten geven. Vooral jongens als Poels, Ruijgh, Feillu...
Daarnaast heeft Vacansoleil ook niet zoveel financiële mogelijkheden. Het is niet voor niets dat ze ook graag samen wilden gaan met Lotto.
pi_101911603
Sastre gaat hoe dan ook weg bij GEOX, maakt donderdag bekend wat hij gaat doen. Bron, Cyclingnews.
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:32:26 #258
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101911968
Er zijn blijkbaar geruchten dat Froome heeft getekend bij Saxo Bank.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101912813
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zijn blijkbaar geruchten dat Froome heeft getekend bij Saxo Bank.
Dan volgt hij jouw advies op.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 13 september 2011 @ 21:10:12 #260
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_101913852
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:24 schreef Ericr het volgende:
Sastre gaat hoe dan ook weg bij GEOX, maakt donderdag bekend wat hij gaat doen. Bron, Cyclingnews.
Terug naar Riis misschien? :P
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_101915355
Ik denk dat hij gewoon stopt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 14 september 2011 @ 19:47:52 #262
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_101949173
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:53 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ze zullen hun huidige selectie wel een flinke salarisverhoging hebben moeten geven. Vooral jongens als Poels, Ruijgh, Feillu...
Het geld wat vrijkwam door Ricco is inderdaad opgegaan aan nieuwe contracten

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:20 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Daarnaast heeft Vacansoleil ook niet zoveel financiële mogelijkheden. Het is niet voor niets dat ze ook graag samen wilden gaan met Lotto.
Was dat niet Omega Pharma?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_101949290
Stagiairs Markus en Lindeman tekenen een profcontract bij Vacansoleil. Terecht, mijn inziens. Zeker hoe Lindeman bezig is, want dat is echt meer dan prima.

Ook leuk die spreiding van de Rabotalenten over de profploegen:
Kelderman en Bol ---> Rabo
Markus ---> Vacansoleil
Dumoulin en Sinkeldam ---> Skil
pi_101949944
De commentatoren van de GP van Wallonie wisten trouwens te melden dat Van Leijen naar GreenEdge zou gaan, weet niet in hoeverre dat klopt.
pi_101966672
Bozic --> Astana
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_101966823
Freire overweegt te stoppen

op zich logisch als hij stopt, prestaties worden toch wat minder
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 15 september 2011 @ 08:33:55 #267
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101966912
Europcar zoekt nog een grote naam en zou misschien wel bij Pozzato uitkomen (blijkbaar wil Colnago daar mee voor betalen).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101967816
quote:
Alex Rasmussen ontslagen door HTC-Highroad
Uitgegeven: 15 september 2011 08:37
Laatst gewijzigd: 15 september 2011 08:38
AMSTERDAM - HTC-Highroad heeft het contract van Alex Rasmussen met onmiddellijke ingang ontbonden, omdat de 27-jarige Deen zijn ploeg heeft verzuimd te melden dat hij een dopingtest heeft gemist.


Š ANP
HTC-Highroad is door de UCI en de Deense sportfederatie op de hoogte gesteld van het incident.
Rasmussen blijkt ook voor zijn komst naar HTC in 2010 twee testen te hebben gemist, informatie waarvan de ploeg tot woensdag niet op de hoogte was.
“Hij heeft ons niet geīnformeerd, hetgeen indruist tegen de gedragscode”, legt teammanager Rolf Aldag uit.
Rasmussen, een voormalig baanwielrenner, zal volgend jaar uitkomen voor Garmin-Cervélo. HTC-Highroad houdt op te bestaan.
Š NUsport
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101967831
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 19:47 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Het geld wat vrijkwam door Ricco is inderdaad opgegaan aan nieuwe contracten

[..]

Was dat niet Omega Pharma?
Oh ja, dat bedoelde ik inderdaad :P
pi_101967838
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 09:28 schreef Steven184 het volgende:

[..]

3 dopingtests missen in 2 jaar, dan volgt gewoon een schorsing van 2 jaar toch?
pi_101967889
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 09:28 schreef Steven184 het volgende:

[..]

what's in the name
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_101968027
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 09:30 schreef Marcoss het volgende:

[..]

3 dopingtests missen in 2 jaar, dan volgt gewoon een schorsing van 2 jaar toch?
Die andere 2 waren vķķr 2010 staat er, dus waarschijnlijk langer dan 2 jaar geleden.
  donderdag 15 september 2011 @ 09:41:39 #273
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_101968073
Garmin heeft toch dezelfde regels als HTC?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_101968257
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 09:39 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Die andere 2 waren vķķr 2010 staat er, dus waarschijnlijk langer dan 2 jaar geleden.
Die zin kun je op 2 manieren lezen. Hij reed in 2010 nog voor Saxo, dus je kunt het ook lezen als 2 gemiste tests in 2010 voor zijn komst naar HTC dit jaar.
pi_101971927
Bozic zou Vacansoleil verruilen voor Astana. Zat er dik in, met de komst van Van Hummel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_101971981
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:12 schreef marcodej het volgende:
Bozic zou Vacansoleil verruilen voor Astana. Zat er dik in, met de komst van Van Hummel.
Bozic was al verstaan gegeven dat er geen plek meer voor hem was volgend seizoen.
pi_101972051
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:13 schreef TheArt het volgende:

[..]

Bozic was al verstaan gegeven dat er geen plek meer voor hem was volgend seizoen.
Wel enigszins logisch, met de komst van Hummel was het wel erg druk met sprinters.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_101973665
Sastre stopt ermee.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_101973867
Begrijpelijk, reed aardig anoniem mee dit seizoen, en die aanvalletjes waar hij 10m voor het peloton gingen rijden in de Vuelta waren ook redelijk treurig om te zien.
pi_101974641
6x een podiumplek in een grote ronde, toch best netjes. Wel precies na 2008 in verval geraakt, het jaar dat CERA-gebruik kon worden aangetoond. Blijf toch altijd een beetje wrang gevoel houden bij renners die precies op de lijn 2008/2009 een verval laten zien. Sastre reed begin 2009 nog wel redelijk goed overigens maar daarna werden zijn aanvallen steeds zieliger om te zien.
pi_101974838
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:35 schreef Steven184 het volgende:
Ik denk dat hij gewoon stopt.
En ja dus.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101976033
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:43 schreef Ericr het volgende:
6x een podiumplek in een grote ronde, toch best netjes. Wel precies na 2008 in verval geraakt, het jaar dat CERA-gebruik kon worden aangetoond. Blijf toch altijd een beetje wrang gevoel houden bij renners die precies op de lijn 2008/2009 een verval laten zien. Sastre reed begin 2009 nog wel redelijk goed overigens maar daarna werden zijn aanvallen steeds zieliger om te zien.
De Giro 2009 was zijn laatste koers waarin ie echt goed reed, met twee etappezeges en met terugwerkende kracht een podiumplaats.

Voor wat betreft je verdachtmakingen: in de tour van 2008 werden al renners betrapt op CERA. Dus als Sastre in die Tour nog sporen in zijn bloed had, was het vast gevonden. Of hij zou het dan in de aanloop moeten hebben genomen. Maar dat is vast niet meer hard te maken.
  donderdag 15 september 2011 @ 16:58:31 #283
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101981358
Fuglsang is ontevreden over de gang van zaken bij Leopard (fusie met the Shack), het zou dus geen verrassing zijn indien hij andere oorden gaat opzoeken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101983084
Contract van Rasmussen bij Garmin dat zou ingaan komende 1 januari is opgezegd. Reden lijkt me duidelijk.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101983085
Rasmussen kan logischerwijs fluiten naar zijn contract bij Garmin-Cervelo.
pi_101983092
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:49 schreef Steven184 het volgende:
Contract van Rasmussen bij Garmin dat zou ingaan komende 1 januari is opgezegd. Reden lijkt me duidelijk.
In dezelfde seconde :D
pi_101983178
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:49 schreef TheArt het volgende:
Rasmussen kan logischerwijs fluiten naar zijn contract bij Garmin-Cervelo.
Kansje voor Thomas Dekker??
pi_101983251
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:49 schreef TheArt het volgende:

[..]

In dezelfde seconde :D
Fantastisch, hoe krijgen we het voor elkaar. :D.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101983274
quote:
Vacansoleil-DCM versterkt zich met twee Poolse renners

Nationale kampioenen van 2010 en 2011 tekenen contract voor 2012.

Pools kampioen Thomas Marczynski en zijn landgenoot Jacek Morajko rijden in 2012 voor de Nederlandse WorldTour formatie van Vacansoleil-DCM. De 27-jarige Marczynski is naast kampioen op de weg ook kampioen van zijn land in de individuele tijdrit. Hij wist in 2011 drie keer te winnen en viel in de Ronde van Polen op met een aanvallende manier van rijden. De 30-jarige Morajko was Pools kampioen in 2010 en wist dat jaar vijf koersen te winnen. Dit jaar kwam hij in de Coupe des Carpathes winnend over de meet.

Met de Polen krijgt het team van manager Daan Luijkx steeds meer vorm: “Bij de vorming van ons team voor 2012 hebben we allereerst getracht de sterke kern vast te houden. De potentie zit de komende jaren voornamelijk bij de jonge renners die dit jaar doorbraken. Daarnaast hebben we de gezichtsbepalende renners behouden en keken we ondertussen naar mogelijke versterking in de breedte”, licht Daan Luijkx de keuzes van zijn ploeg toe.

De twee Polen zijn na Boeckmans, van Hummel, Markus en Lindeman de vijfde en zesde renner die volgend jaar nieuw zijn binnen de formatie. “Polen is vanaf dag één een belangrijk land voor sponsor Vacansoleil. Hierbij staat wel voorop dat renners een aanvulling op het bestaande team moeten zijn. Met deze twee renners halen we coureurs in huis met de voor ons herkenbare aanvallende koersinstelling die ook zelf een koers kunnen afmaken. Daarnaast zijn ze bereid zich weg te cijferen voor een kopman en daarmee passen de renners in het profiel wat we zochten om de ploeg te versterken.”

Ploegleider Hilaire Van Der Schueren zag de twee dit jaar aan het werk in de Ronde van Polen waarin Marco Marcato en Wout Poels in de top-5 eindigden: “Deze mannen vielen op als hardrijders in hun eigen ronde. Renners die het harde werk niet schuwen en niet na één beurt van kop af moeten zijn zeer welkom met ons huidige zware WorldTour programma.”

http://www.vacansoleildcm(...)poolse-renners-.html
Geen slechte renners, dat zeker niet natuurlijk. Ik hoop dat er nog plaats is voor minstens 1 of 2 Nederlanders, want Vacansoleil zit alles behalve vol op dit moment.
pi_101983297
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:52 schreef Tricycle het volgende:

[..]

Kansje voor Thomas Dekker??
Lijkt me lastig zo snel, maar Duo Normand met Vansummeren wordt zo wel extra belangrijk voor hem.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101984834
Holczer neemt van het voormalige Gerolsteiner Christian Henn en Michael Rich als ploegleiders mee naar Katusha.
pi_101986476
Skil gaat rijden op Felt-fietsen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_101999231
Smukulis naar Katusha.
Didier naar Rsh-trek.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101999899
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 19:24 schreef marcodej het volgende:
Skil gaat rijden op Felt-fietsen.
Zijn mooie fietsen!
pi_102000052
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 19:24 schreef marcodej het volgende:
Skil gaat rijden op Felt-fietsen.
Zonde, toch weer een dreun in de Nederlandse fietsindustrie
  donderdag 15 september 2011 @ 23:30:26 #296
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_102001067
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:56 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Lijkt me lastig zo snel, maar Duo Normand met Vansummeren wordt zo wel extra belangrijk voor hem.
Hij gaat toch pas sowieso na de Chrono des Nations met Vaughters praten.
  vrijdag 16 september 2011 @ 07:35:43 #297
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_102006600
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 september 2011 14:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Astana zou interesse hebben voor Seeldraeyers.
Heeft nu ook getekend.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_102007042
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hij gaat toch pas sowieso na de Chrono des Nations met Vaughters praten.
Yup, maar goede resultaten zijn belangrijk ;). En Vansummeren ''voelt'' hoe Dekker is in die koppeltijdrit. Altijd belangrijk.

quote:
2s.gif Op vrijdag 16 september 2011 07:35 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Heeft nu ook getekend.
:o


Champion naar Bretagne-Schuller.

[ Bericht 1% gewijzigd door Steven184 op 16-09-2011 08:29:02 ]
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_102007240
Nog een voorbeeldje van de goede communicatie bij de nieuwe fusieploeg:
quote:
Horner waiting on confirmation over his RadioShack-Nissan-Trek future
By: Jane AubreyPublished: September 16, 01:11, Updated: September 16, 01:37

Confusion after merger but hoping to ride into his 40s

Chris Horner has told Cyclingnews that confirmation that he is one of the confirmed riders for the newly-merged RadioShack-Nissan-Trek is news to him, despite an earlier statement from Johan Bruyneel that he was one of the safe riders.

Speaking at Interbike in Las Vegas, Horner seemed surprised at the news.

“Did I make the merger?” he said. “Of course I know that the merger is coming together but you’re telling me this information and it’s the first I’ve heard of it.

“I haven’t even seen that everything’s gone through - that may have happened while I’ve been sitting here at the show.”

A statement issued by RadioShack on September 6, explained that Horner along with two-time Tour de France runner-up Andreas Klöden, Haimar Zubeldia, and national champions Matthew Busche, Jani Brajkovic, Nelson Oliveira and neo-pros Jesse Sergent and Ben King would all be a part of the new team from 2012. Horner had recently agreed to a two-year contract extension with RadioShack.

RadioShack-Nissan-Trek is due to make further announcements about their roster within the next 24 hours.

Regardless of his situation, Horner was enthusiastic about what the team could achieve in 2012 and beyond.

“Hypothetically speaking at this moment if the merger’s all there, we’re going to have a team that’s going to have a star-studded, super incredible team that’s going to be something like Mapei had back in the day, when you’re looking at Tony Rominger winning the Giro, winning the Tour of Spain and then all their classic guys,” he said.

“First off look at any stage race that we’ve done, the 10 guys at the finish, there’s Frank [Schleck], Andy [Schleck], [Andreas] Klodi, me there’s Jani [Brajkovic] so you’ve got to ask the other five in that group what they’re going to do.”

Horner, who will turn 40 in October, also said that his current contract would not be his last.

“I’m not planning on retiring in two years, no,” he explained. “I’m going to keep going as long as I can.”
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_102019256
Wegmann en Gerdemann naar Katusha.
pi_102019267
Slot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')