abonnement Unibet Coolblue
pi_94891430


Deze topicreeks is begonnen als spin-off van het Chinese webshop topic omdat het daar niet meer gewenst was om over Chinese Android tablets te discussieren. Hier kunnen we daarmee verder gaan. En omdat er steeds meer Android tablets van bekende fabrikanten op de Nederlandse markt komen, kunnen we het hier ook over die tablets hebben.



Enkele Chinese Android Tablets

Zenithink ZT-180 / ePad

Een van de bekendere 10 inch tablets.

1GHz Zenithink ZT-180 CPU
256MB Geheugen
10,2" Resistief Scherm
1024x600 Schermresolutie
2400mAh Batterij
Android 2.1


Meer info / o.a. te koop bij: http://www.buyincoins.com(...)-1-product-2240.html

Hoe te upgraden. KLIK

Herotab M802/APAD IMX515 (4200mAh) / Naamloos (3600mAh) / aPad 8 Utopia (3900mAh)
Bij deze redelijk nieuwe tablet hebben de Chinezen extra hun best gedaan om het op de Apple iPad te laten lijken. Er wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van een 4:3 scherm in tegenstelling tot de meeste Chinese klonen die 16:9 schermen hebben.
Er zijn 3 versies van deze tablet (bron), maar het lijkt erop dat er alleen een duidelijk verschil zit in de batterij (zie boven). Deze tablet (aPad 8 Utopia) zou als eerst zijn gemaakt door de makers van de aPad iRobot (een van de eerste Chinese iPad klonen), en kan een beetje als opvolger daarvan gezien worden.

Freescale IMX515 800MHz CPU
512MB Geheugen
8" Resistief Scherm
800x600 Schermresolutie
Android 2.2


Meer info / o.a. te koop bij: http://www.merimobiles.co(...)_1_80_p/meri0532.htm

ePad / 63 euro ding
Heeft in dit topic de bijnaam '63 euro ding' gekregen omdat deze tablet (met gebruik van coupons en afhankelijk van Dollar/Euro koers) voor ongeveer 63 euro te verkrijgen is.

VIA VT8505 ARM926 450MHz CPU
256MB Geheugen
7" Resistief Scherm
800x480 Schermresolutie
2400mAh Batterij
Android 1.7


Meer info / o.a. te koop bij: http://www.buyincoins.com(...)45-product-1851.html

Enkele 'Westerse' Android Tablets

Samsung Galaxy Tab
Waarschijnlijk de beste (en duurste) Android tablet. Werkt snel, heeft 2 camera's en een 7" capacitief scherm aan boord. Ook te gebruiken als telefoon. Begin december had Samsung wereldwijd er al 1 miljoen stuks van verkocht.
http://galaxytab.samsungmobile.com/

Archos 70
Dit is een goed en voordelig alternatief voor de Galaxy Tab. Heeft een webcam en ook een 7" capacitief scherm.
http://www.archos.com/

Archos 101
Archos' vlaggenschip is de Archos 101 met o.a. een 10" capacitief scherm.
http://www.archos.com/

Er zijn ook andere minder bekende Android tablets. Sommige zijn al te koop, sommige zijn nog in productie en andere bestaan alleen als gerucht. Verwacht wordt dat in 2011 de Android tablet stroom echt op gang komt. Veel fabrikanten wachten namelijk op Android 3.0 Honeycomb van Google. Deze versie van Android zou beter geschikt zijn voor tablets.



Enkele webshops waar je voor Chinese tablets terecht kunt:

http://www.buyincoins.com/ (10%ebay110 = 10% korting)
http://www.mp4nation.net/catalog/ (zie chinese webshop forum)
http://www.lightinthebox.com/ (savings20 = $20 korting boven $100)
http://www.pandawill.com/ (15450 = 5% korting)
http://www.aliexpress.com/
http://www.merimobiles.com/

Voor de tablets die in Nederland beschikbaar zijn kun je terecht op de officiele websites en bij de bekende elektronica winkels.

Vorige delen:
Android tablet discussie topic
Android tablet discussie topic #2
Android tablet discussie topic #3
Android tablet discussie topic #4
Android tablet discussie topic #5
Android tablet discussie topic #6
Android tablet discussie topic #7
Android tablet discussie topic #8
Android tablet discussie topic #9
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_94891444
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 08:24 schreef Hyundai het volgende:
Hmm ja, een ARCHOS 101 tweedehands kopen is ook nog wel een optie. Aan de ene kant vind ik die tablet prima, en is ie lekker groot. Aan de andere kant wil ik ook graag Honeycomb hebben, maar die zijn natuurlijk een stuk duurder ( de 10" modellen dan ).
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:09 schreef -J-D- het volgende:
Archos 101 bevalt hier prima ^O^
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:21:18 #3
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_94891637
Deze ga ik ook weer volgen.

Zijn er trouwens wel wat leuke games/apps voor android?
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:36:40 #4
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_94892004
Dit is deel 10.. :P
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:38:41 #5
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_94892071
In het vorige topic (wat overigens ook al #9 was c_/ ) vroeg ik me af of er al Android software is wat hetzelfde kan als bijvoorbeeld of .

Denk dat het aanbod in dit soort apps voor mij toch een belangrijk punt gaat worden in mijn iOS vs Android keuze
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:08:47 #6
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_94894883
Heb even voor je gezocht maar ik kon geen vergelijkbare app vinden.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  vrijdag 1 april 2011 @ 12:39:55 #7
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_94898157
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:08 schreef Devolution het volgende:
Heb even voor je gezocht maar ik kon geen vergelijkbare app vinden.
Zelf heb ik natuurlijk ook gezocht. Op de developer site van Note Taking HD staat dat al zijn tijd in het iOS platform zit, de komende maanden zal dit ook zo blijven. Android zal wel het volgende OS zijn.

Maar daar hebben we nu niets aan.
pi_94902291
Met de hulp van shiznuts (held, je hebt mijn eeuwige dank _O_ ) krijg ik hopelijk mijn Asus Transformer op 20 April. :D
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:39:07 #9
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_94902638
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:30 schreef drumstickNL het volgende:
Met de hulp van shiznuts (held, je hebt mijn eeuwige dank _O_ ) krijg ik hopelijk mijn Asus Transformer op 20 April. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_94902704

included. ?
:Y)
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:46:11 #11
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_94902906
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:40 schreef drumstickNL het volgende:
[ afbeelding ]
included. ?
:Y)
Nee, jij krijgt de Transformer, ik Megan. Wel zo eerlijk vind ik. :@
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_94907817
Net even in de Dixons gekeken naar de ARCHOS 101. Lekker groot, en best wel breed. Lijkt gewoon 16:9 ( dat is het ook zeker :P )
Het scherm is natuurlijk niet zo mooi als Super AMOLED wat ik op mijn Galaxy heb, maar 't is echt niet slecht. Zeker niet voor zo'n lage prijs.
  vrijdag 1 april 2011 @ 19:01:58 #13
327191 RobertNL
For your gear.
pi_94912207
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:30 schreef drumstickNL het volgende:
Met de hulp van shiznuts (held, je hebt mijn eeuwige dank _O_ ) krijg ik hopelijk mijn Asus Transformer op 20 April. :D
Waar heb je hem nu gekocht, en wat koste hij uiteindelijk?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:01:12 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_94914753
quote:
Op vrijdag 1 april 2011 16:52 schreef Hyundai het volgende:
Net even in de Dixons gekeken naar de ARCHOS 101. Lekker groot, en best wel breed. Lijkt gewoon 16:9 ( dat is het ook zeker :P )
Het scherm is natuurlijk niet zo mooi als Super AMOLED wat ik op mijn Galaxy heb, maar 't is echt niet slecht. Zeker niet voor zo'n lage prijs.
Mijn 70 bevalt nog steeds prima, heb 'm net weer uit m'n binnenzak getrokken om te kunnen FOK!ken in de trein :P
pi_94915704
Even 2 android 2.1 vraagjes van een androidnoob:
- Hoe verwijder je 'snelkoppelingen' van je desktop? Zou je bij explorer verwachten, maar daar zie ik niets wat er op lijkt.
- Hoe verwijder je favorieten in de internetbrowser?

Of is hier een handige app voor?
Lurf is the message and the message is Lurf
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:23:21 #16
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_94916102
Ik ben erg gecharmeerd van Flipboard Echter is dit natuurlijk weer zo'n appelding. Nu heb ik er wel twee gevonden wat het min of meer moet vervangen Pulse en/ of Taptu Al met al vind ik ze beide niet echt mooi en ben ik nu voor het beste van de twee gegaan, Taptu.

Iemand een idee of er nog iets beters/ vergelijkbaarders is?
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:27:41 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_94916350
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:16 schreef lurf_doctor het volgende:
Even 2 android 2.1 vraagjes van een androidnoob:
- Hoe verwijder je 'snelkoppelingen' van je desktop? Zou je bij explorer verwachten, maar daar zie ik niets wat er op lijkt.
- Hoe verwijder je favorieten in de internetbrowser?

Of is hier een handige app voor?
Je vinger erop houden totdat ze groter worden en dan naar de trashcan slepen :P

Dat andere hangt van je browser af.
pi_94917045
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Je vinger erop houden totdat ze groter worden en dan naar de trashcan slepen :P

Dat andere hangt van je browser af.
Thanks, maar hoe kom ik aan een trashcan? :P
Lurf is the message and the message is Lurf
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:56:47 #19
327191 RobertNL
For your gear.
pi_94918085
Damn tablet die ik wil, is weer uitgesteld.

Misschien dat iemand een vergelijkbare weet:

Cortex processor, of hoger
512 mb ram
GPS
capacitief scherm

[ Bericht 11% gewijzigd door RobertNL op 01-04-2011 21:38:49 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:59:52 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_94918255
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:38 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Thanks, maar hoe kom ik aan een trashcan? :P
Die staat midden onderaan je scherm als je een icon geselecteerd hebt :P
pi_94918329
Of rechts als je het scherm gedraaid hebt ;)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_94918564
Thanks, even testen :) :W
Lurf is the message and the message is Lurf
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:40:24 #23
327191 RobertNL
For your gear.
pi_94920354
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:56 schreef RobertNL het volgende:
Damn tablet die ik wil, is weer uitgesteld.

Misschien dat iemand een vergelijkbare weet:

Cortex processor, of hoger
512 mb ram
GPS
capacitief scherm

Denk nu dat ik tijdelijk maar een Dropad a8 neem, aka herotab c8.
Kan hem snel genoeg weer verkopen als het niet bevalt, ga straks later in het jaar wel voor een samsung tab.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_94920382
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Mijn 70 bevalt nog steeds prima, heb 'm net weer uit m'n binnenzak getrokken om te kunnen FOK!ken in de trein :P
Een kennis van mij is aan het kijken voor die Archos 70, met 250GB. Hij vraagt zich af wat de accuduur ervan is, in de praktijk. Kan je me daar wat over vertellen?
pi_94921009
De Archos 101 kan ik avonden mee spelen, ter vergelijking.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_94924536
Ik ga morgenvroeg naar 'de grote stad' om daar in een aantal winkels de tablets goed naast elkaar te zien. Ik denk toch dat het voordeel van de prijs en formaat van de ARCHOS een grotere rol speelt dan Honeycomb op bijvoorbeeld de Acer Iconia's, maar dat moet ik nog even afwachten.
  zaterdag 2 april 2011 @ 00:29:55 #27
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_94928937
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 16:52 schreef Hyundai het volgende:
Net even in de Dixons gekeken naar de ARCHOS 101. Lekker groot, en best wel breed. Lijkt gewoon 16:9 ( dat is het ook zeker :P )
Het scherm is natuurlijk niet zo mooi als Super AMOLED wat ik op mijn Galaxy heb, maar 't is echt niet slecht. Zeker niet voor zo'n lage prijs.
Ja, dat is enorm fijn, dat je een film kijkt en nauwelijks zwarte balken hebt, bij het kijken van tv-series wordt je scherm helemaal gevuld zelfs. _O_ Ideaal om onderweg of eenvoudigweg van huis een film serie te kijken, in standaard XViD-kwaliteit, maar ook 720p. :) En je hoeft 'em niet ellendig lang vast te houden, want hij heeft een kick-/legstand. Van het geluid dat er uit komt sta je ook versteld.

Ik heb veel documenten en handboeken nodig voor mijn werk, die heb ik allemaal in .PDF formaat mee op dat dunne tabletje. _O_ Ideaal. Ook lekker elektronisch zoeken naar een trefwoord wat het zoeken versnelt. Voor typen zijn tablets gewoon minder geschikt, zeker ook omdat de keyboardlayout de toetsen recht onder elkaar heeft bijvoorbeeld en niet schuin, al went het snel.

Het enige minpuntje van de Archos 101 vind ik misschien de kijkhoek, zeg ik er gewoon eerlijk bij. Uit vrijwel alle richtingen aardig te zien, je hoeft er niet perfect recht voor te zitten, maar als je van bovenaf onder een hoek naar het scherm kijkt verspringen bij een bepaalde hoek de kleuren en krijgt het scherm een 'negatief'-effect lijkt het wel. De kick-/legstand wil na loop van tijd wat losser gaan zitten waardoor 'ie maar twee posities kent: fully out en fully in, tenminste op een glad oppervlak, wil dat pootje gaan glijden en helpt de zwaartekracht hem daar een handje bij. Heb je een leren hoes o.i.d. en zet je 'em daar op wil het best. Je kunt ook een beetje doet-het-zelven natuurlijk.

Verder is het een genot. :) Kunnen internetten wanneer je van huis bent met een echte browserexperience, want ik heb ook een vrij nieuwe HTC phone, maar internetten daarop is het toch net niet, maar ook een spelletje spelen als je daarvan houdt. Ik gebruik 'em achteraf eigenlijk meer voor zakelijk gebruik, browsen en multimedia-doeleinden dan spelletjes, terwijl ik in het begin juist dacht dat het voornamelijk spelen zou zijn en je er verder weinig mee zou kunnen. En de accuduur hè. O+ Gaat gewoon lekker lang mee.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_94931071
Hey Shizzlenizzle en co.

Ik heb vanmiddag toch maar een tabje besteld, bij de beroemde en beruchte winkel Efox shop. Ben door het dolle heen }:| ( :D )
Het is de Flytouch3 geworden, moet nog maar zien wanneer het er is, maar als het er is (lees: het er komt), doe ik wel een reviewtje ofzo. Als daar behoefte aan is. Vanuit de sien. Mjaaa, heb op het web wat negatieve reacties gelezen en gezien (mn. van een zeker "mike" frustikip) maar toch ga ik met goede moed de zon en tablet tegemoet.

Nu maar hopen dat ze het kunnen vinden, wat beter kan aan het bestellen is wel dat je een volledige nederlanse postcode zou kunnen invullen. Maar extra bij opmerkingen gedaan. Weet ik zeker dat het aankomt. *O* w/

ow, en zo'n nifty leather caseje met klavier, is wel handig me dunkt :) :7 >:O

[ Bericht 14% gewijzigd door Romanov op 02-04-2011 01:22:59 (smileys en wat tekst!) ]
  zaterdag 2 april 2011 @ 01:27:10 #29
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_94931297
Jazeker. De sien is daar wel nieuwsgierig naar gok ik zo. Best een capabel tabletje. :9 Volgens mij ook de enige tablet op de markt met RJ45 Ethernetadapter. Dat komt goed van pas in die hotels waar je wel gratis internet hebt, maar je dan een kabeltje kunt krijgen bij de receptie, omdat ze verder niet aan WLAN doen. Vind ik zo'n misser hè, van die hotels, maar met zo'n tablet bij je daar dus voor gecovered.

Veel plezier ermee alvast wens ik je dan maar. Ik hoop dat je 'em een beetje snel krijgt. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_94931498
Yus, ik heb er ook voor gekozen vanwege de 4 voudige connectiviteit. gps, wifi, lan, en extern 3gps. bedenk ik me nu opeens dat ik ook nog zo'n adapter had moeten mee bestellen. Iemand of u trouwens suggestief daarover? bedoel, ik wil niet met een of ander crap ding opgescheept zitten waarmee je alsnog geen bereik hebt :) :)

En dan nog een gprs abbo erbij, en gaaaaaaaan!!!! :P

Over hotels, anekdote: verleden jaar lekker vakans in turkije, leuk 4 sterren hotel, en overal wifi routers!!! dat was chill, vriendinnetje had dr netbookje mee, en ik toen nog een werkende psp :{ . Hoefde gelukkig niet met kabels te kutten. Maar tegenwoordig wel chill dat je in steeds meer hotels kan webben!
pi_94931597
vraagje offtop: iemand enig idee hoe ik mijn onderschrift onder mn uitje kan veranderen? kan het nergens vinden :'(
  zaterdag 2 april 2011 @ 01:46:09 #32
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_94931843
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 april 2011 01:36 schreef Romanov het volgende:
vraagje offtop: iemand enig idee hoe ik mijn onderschrift onder mn uitje kan veranderen? kan het nergens vinden :'(
http://forum.fok.nl/user/profile
Ondertitel en signature ;)
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 april 2011 01:33 schreef Romanov het volgende:
Yus, ik heb er ook voor gekozen vanwege de 4 voudige connectiviteit. gps, wifi, lan, en extern 3gps. bedenk ik me nu opeens dat ik ook nog zo'n adapter had moeten mee bestellen. Iemand of u trouwens suggestief daarover? bedoel, ik wil niet met een of ander crap ding opgescheept zitten waarmee je alsnog geen bereik hebt :) :)

En dan nog een gprs abbo erbij, en gaaaaaaaan!!!! :P

Over hotels, anekdote: verleden jaar lekker vakans in turkije, leuk 4 sterren hotel, en overal wifi routers!!! dat was chill, vriendinnetje had dr netbookje mee, en ik toen nog een werkende psp :{ . Hoefde gelukkig niet met kabels te kutten. Maar tegenwoordig wel chill dat je in steeds meer hotels kan webben!
Ik zit voor m'n werk vaak in hotels, gelukkig is dat allemaal vrij Europees, dus daar is het eigenlijk altijd WLAN. :Y Maar vorig jaar was ik bijvoorbeeld in Tokio en het hotel daar had alleen WLAN in de lobby, maar aangezien de grondprijs in Tokio duur is en ze daarom in de hoogte bouwen en wij natuurlijk op 12 hoog zaten, konden wij daar niet op. Ik had gelukkig inderdaad destijds een notebookje, dus wel een RJ45 Ethernetadapter, maar bedacht me wel dat dat met een tablet dus niet werken gaat en wel jammer is. Al is er vast iets van een adapter-to-USB voor te vinden.

Vond de Herotab C8/Dropad A8 ook wel interessant, naast de Flytouch 3, voornamelijk vanwege de capacitive touch natuurlijk. Maar ja, 7" tegenover 10" hè... hoewel, daar heb je de Herotab 9.7 IPS voor natuurlijk. Maar das weer een prijscategorie apart.

[ Bericht 2% gewijzigd door shiz op 02-04-2011 01:52:55 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_94932320
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 01:46 schreef shiznuts het volgende:

[..]
. Ik had gelukkig inderdaad destijds een notebookje, dus wel een RJ45 Ethernetadapter, maar bedacht me wel dat dat met een tablet dus niet werken gaat en wel jammer is. Al is er vast iets van een adapter-to-USB voor te vinden.
Ik had eigenlijk meer gedoeld op een 3g adapter. Je ziet in veel reviews dat mensen er toch mee blijken te kunnen schijnen te werken ermee :P is natuurlijk altijd handig onderweg!
RJ-45 zal wel gaan hier gelukkig :)
quote:
Vond de Herotab C8/Dropad A8 ook wel interessant, naast de Flytouch 3, voornamelijk vanwege de capacitive touch natuurlijk. Maar ja, 7" tegenover 10" hè... hoewel, daar heb je de Herotab 9.7 IPS voor natuurlijk. Maar das weer een prijscategorie apart.
Het capacitive gedeelte is natuurlijk vet interessant. Maar ik ben een sucker voor schermcomfort, en dan kies ik sneller voor een groter dispay. Maar zo'n capacatief :? scherm gaat er ook op den duur wel komen met een delletje. een ordinair duo met een multitouch :9 :+
pi_94933822
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 00:29 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ja, dat is enorm fijn, dat je een film kijkt en nauwelijks zwarte balken hebt, bij het kijken van tv-series wordt je scherm helemaal gevuld zelfs. _O_ Ideaal om onderweg of eenvoudigweg van huis een film serie te kijken, in standaard XViD-kwaliteit, maar ook 720p. :) En je hoeft 'em niet ellendig lang vast te houden, want hij heeft een kick-/legstand. Van het geluid dat er uit komt sta je ook versteld.

Ik heb veel documenten en handboeken nodig voor mijn werk, die heb ik allemaal in .PDF formaat mee op dat dunne tabletje. _O_ Ideaal. Ook lekker elektronisch zoeken naar een trefwoord wat het zoeken versnelt. Voor typen zijn tablets gewoon minder geschikt, zeker ook omdat de keyboardlayout de toetsen recht onder elkaar heeft bijvoorbeeld en niet schuin, al went het snel.

Het enige minpuntje van de Archos 101 vind ik misschien de kijkhoek, zeg ik er gewoon eerlijk bij. Uit vrijwel alle richtingen aardig te zien, je hoeft er niet perfect recht voor te zitten, maar als je van bovenaf onder een hoek naar het scherm kijkt verspringen bij een bepaalde hoek de kleuren en krijgt het scherm een 'negatief'-effect lijkt het wel. De kick-/legstand wil na loop van tijd wat losser gaan zitten waardoor 'ie maar twee posities kent: fully out en fully in, tenminste op een glad oppervlak, wil dat pootje gaan glijden en helpt de zwaartekracht hem daar een handje bij. Heb je een leren hoes o.i.d. en zet je 'em daar op wil het best. Je kunt ook een beetje doet-het-zelven natuurlijk.

Verder is het een genot. :) Kunnen internetten wanneer je van huis bent met een echte browserexperience, want ik heb ook een vrij nieuwe HTC phone, maar internetten daarop is het toch net niet, maar ook een spelletje spelen als je daarvan houdt. Ik gebruik 'em achteraf eigenlijk meer voor zakelijk gebruik, browsen en multimedia-doeleinden dan spelletjes, terwijl ik in het begin juist dacht dat het voornamelijk spelen zou zijn en je er verder weinig mee zou kunnen. En de accuduur hè. O+ Gaat gewoon lekker lang mee.
Ja, vooral films kijken lijkt me erg geweldig. En ik vind zelf dat het niet echt een heel probleem is van die kijkhoek. Dat apparaat kost ten slotte maar 299 euro nu, dus ik vind het een beetje dom om 'm op het scherm af te rekenen. En ja, ik wil wel een case. Het liefste zo'n Leather Book Case, hebben ze die toevallig ergens?
pi_94935391
Even terugkomend op de vraag die iemand mij een tijdje terug stelde.

Heb nu al een tijd een PoV Mobii Tegra Tablet in m'n bezit, en ben er inmiddels helemaal aan gewend. Echt een goed apparaat, zeker naar het installeren van de Advent Vega rom en het draaien van de calibratie app. Iemand hier vroeg of hij ook Honeycomb zal ondersteunen. Dit is inmiddels al zo goed als bevestigd door PoV (ben de link kwijt... :X ). Mocht 3.0 worden uitgebracht, meld ik me wel weer in dit topique ^O^
pi_94937198
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 10:39 schreef Michael-H het volgende:
Even terugkomend op de vraag die iemand mij een tijdje terug stelde.

Heb nu al een tijd een PoV Mobii Tegra Tablet in m'n bezit, en ben er inmiddels helemaal aan gewend. Echt een goed apparaat, zeker naar het installeren van de Advent Vega rom en het draaien van de calibratie app. Iemand hier vroeg of hij ook Honeycomb zal ondersteunen. Dit is inmiddels al zo goed als bevestigd door PoV (ben de link kwijt... :X ). Mocht 3.0 worden uitgebracht, meld ik me wel weer in dit topique ^O^
Ik ben vandaag wezen kijken voor tablets, en ik heb gekozen voor deze PoV.
pi_94937397
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 10:39 schreef Michael-H het volgende:
Even terugkomend op de vraag die iemand mij een tijdje terug stelde.

Heb nu al een tijd een PoV Mobii Tegra Tablet in m'n bezit, en ben er inmiddels helemaal aan gewend. Echt een goed apparaat, zeker naar het installeren van de Advent Vega rom en het draaien van de calibratie app. Iemand hier vroeg of hij ook Honeycomb zal ondersteunen. Dit is inmiddels al zo goed als bevestigd door PoV (ben de link kwijt... :X ). Mocht 3.0 worden uitgebracht, meld ik me wel weer in dit topique ^O^
Terwijl Google heeft aangegeven dat ze dat niet willen?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_94937847
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 april 2011 12:09 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Terwijl Google heeft aangegeven dat ze dat niet willen?
Blijkbaar... Mocht het niet zo zijn, dan is er nog altijd de groep modders op MoDaCo en XDA die bezig zijn met een port. :)
pi_94940236
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 april 2011 12:09 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Terwijl Google heeft aangegeven dat ze dat niet willen?
Ja waar slaat dat eigenlijk op, dat Google nu ineens gaat zeggen wie hun systeem wel of niet meer mag gebruiken? Nog even en ze gaan op Apple lijken... Google / Android was toch JUIST voor open source en development?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_94941616
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 13:55 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Ja waar slaat dat eigenlijk op, dat Google nu ineens gaat zeggen wie hun systeem wel of niet meer mag gebruiken? Nog even en ze gaan op Apple lijken... Google / Android was toch JUIST voor open source en development?
Omdat Android 3.0 dan op allerlei apparaten komt waarvoor het niet ontwikkeld, waarna iedereen (terecht, omdat het niet optimaal werkt op die apparaten) kan gaan schreeuwen dat Honeycomb kut is.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_94946706
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 april 2011 12:09 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Terwijl Google heeft aangegeven dat ze dat niet willen?
Google heeft toch alleen aangegeven dat ze het niet toestaan dat smartphone-tablets zoals de Galaxy Tab, een update naar 3.0 krijgt?

En het was al vrij zeker dat de PoV een update krijgt, dus het lijkt me raar dat een CEO dat zegt, zonder Google te raadplegen zeg maar.
  Moderator zaterdag 2 april 2011 @ 20:04:15 #42
9859 crew  Karina
Woman
pi_94951494
Vandaag de hele dag op de postbode gewacht die mijn Bart Smit tablet kwam brengen, half 5 kwam hij eindelijk aankakken (met dit mooie weer dus de hele dag binnengezeten).

Eerste indruk: ik heb geen ervaring met andere types, maar voor 90 euro ziet het er prima uit! Inloggen op mijn draadloze netwerk ging supersimpel, het grootste probleem was voor mij nog te bedenken wat ook weer mijn wachtwoord was :')

Het is niet supersnel, maar dat had ik ook niet verwacht voor dit geld. Morgen maar eens kijken naar wat er precies allemaal wel en niet mee kan.

Het scherm reageert redelijk, af en toe twee keer drukken, maar voor mij is het maar een leuk ding voor erbij, geen probleem mee verder. Ik had wel even: wat gaat hij steeds snel uit, maar het bleek achteraf dat hij standaard na 30 sec. in sleepstand ging :@

De e-reader heb ik (nog) niet aan de praat gekregen, die verwijst schijnbaar automatisch naar de sd kaart (die ik er niet in heb zitten), ook dat morgen uitzoeken.

De website die op de flyer wordt genoemd klopt trouwens niet (madview.com), als iemand de juiste website weet?

[ Bericht 13% gewijzigd door Karina op 02-04-2011 20:12:09 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_94955854
Zo'n Bart Smit tablet lijkt me echt he-le-maal niks. Nouja, het kost een drol maar dan heb je ook niks.
  Moderator zaterdag 2 april 2011 @ 21:49:32 #44
9859 crew  Karina
Woman
pi_94956175
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:41 schreef Hyundai het volgende:
Zo'n Bart Smit tablet lijkt me echt he-le-maal niks. Nouja, het kost een drol maar dan heb je ook niks.
Je kunt er op internetten :P En google maps werkt ook zag ik al en een film kijken zal ook wel lukken. Als ik meer wil doen pak ik mijn laptop. Ik heb niet zoveel geld om iets duurs te kopen plus dat ik er ook verder geen behoefte aan heb, het was meer om eens uit te proberen en voor dat doel is het prima.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_94960244
weet iemand waar ik een 63 euro tablet kan krijgen... of iets wat er op lijkt.. maw cheap
Don't trust anyone else!
Trust me!
  zaterdag 2 april 2011 @ 23:51:22 #46
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_94961365
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:41 schreef Hyundai het volgende:
Zo'n Bart Smit tablet lijkt me echt he-le-maal niks. Nouja, het kost een drol maar dan heb je ook niks.
Zo zie ik al die Chinese tablets eigenlijk ook.. Leuk om het fenomeen 'tablet' eens uit te proberen, maar geen blijvertje.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_94961845
Ja inderdaad. Ik hoef ook niet een iPad of een HTC Flyer, tablets in dat segment zegmaar. Een Point of View mobii Tegra tablet is eigenlijk ideaal. Toch dual core en waarschijnlijk Honeycomb, maar zeker niet duur.
pi_94962715
Nog 17 dagen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_94970202
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2011 00:19 schreef drumstickNL het volgende:
Nog 17 dagen.
En dan?
  zondag 3 april 2011 @ 09:26:02 #50
327191 RobertNL
For your gear.
pi_94970232
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:26 schreef groggy het volgende:
weet iemand waar ik een 63 euro tablet kan krijgen... of iets wat er op lijkt.. maw cheap
Deze lijkt wel ok.
89 dollar * 0.85 / 1.3 = 64 euro.

Coupon: 10%ebay110
Referrer: Maak een 2e account en reffer je 1e.
of bijvoorbeeld: Robertnl of laxzhu
Geeft totaal 15% korting (de x0.85 in de berekening)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_94970361
Ik heb een vraagje over Android. Ik heb altijd begrepen dat Android open-source is, maar nu vertelde iemand mij het verhaal dat dit alleen handig is voor de fabrikanten. De gebruiker zelf heeft hier weinig aan. Ik dacht altijd dat elke telefoon met Android hetzelfde besturingssysteem hadden met verschillende thema's. Een beetje zoals wordpress werkt. De kern kan je altijd updaten, maar het thema eromheen kan je los daarvan aanpassen. Nou vertelde deze persoon mij dat als er een nieuwe versie van Android uitkomt, je deze niet zomaar op bijv. je HTC kan installeren, want de fabrikant moet hem eerst aanpassen. Klopt dit? Ik lees bijv. over honeycomb, dat zou dan de laatste versie zijn. Stel ik heb een HTC met Android, kan ik dan gelijk honeycomb installeren of moet ik wachten tot HTC dit doet? Ik vind het een vrij onlogisch verhaal, want dan heb je allemaal verschillende versies van Android en kan je nooit gebruik maken van de laatste mogelijkheden. Ik gebruik nu zelf een iPhone en heb voornamelijk produkten van Apple, maar probeer toch op de hoogte te blijven van andere systemen, zodat ik niet in de wereld van Apple blijf steken. Ik hoop dat jullie zin hebben om mij hier uitleg over te geven.
  zondag 3 april 2011 @ 09:56:44 #52
327191 RobertNL
For your gear.
pi_94970488
Fabrikanten moeten zelf weten of ze hun toestel een upgrade geven naar een volgende versie.
Wel zijn er voor de meeste toestellen goede costom roms te vinden, soms zelfs beter dan de meegeleverde versie van de fabrikant, in zoverre is het systeem dus heel open, mensen kunnen hun eigen versie maken.

Er zijn toestellen die op android 1.6 zijn blijfen hangen, en zo zullen er ook tablets zijn die straks geen upgrades gaan krijgen naar een nieuwere versie dan de meegeleverde 3.0 (honneycomb).
Als dat gebeurt ben je afhankelijk van mensen die Roms maken voor het toestel dat jij in je bezit hebt.

Op het moment heeft Android dus gewoon last van fragmentatie, hier een artikel over hoe en wat google er aan gaat doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 03-04-2011 10:02:39 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_94970924
Thanks. Even doorlezen.
  zondag 3 april 2011 @ 13:00:07 #54
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_94974670
En veel fabrikanten locken hun toestellen, waardoor je geen custom roms kunt installeren op je telefoon, tenzij je de bootlock eraf haalt, vergelijkbaar met jailbreaken op de iPhone. Het grote verschil tussen het jailbreaken van een iPhone en het verwijderen van de bootlock van een Android telefoon, is dat je bij een Android telefoon nooit meer iets hoeft te doen om updates te krijgen. Bij een iPhone kun je niet een nieuwe versie van iOS krijgen zonder je jailbreak ongedaan te maken. Bij Android kun je gewoon blijven updaten na een bootlock verwijdering :)
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  zondag 3 april 2011 @ 13:25:55 #55
327191 RobertNL
For your gear.
pi_94975364
Ik hoop echt dat Google de update clausule gaat invoeren, zou dus betekenen dat je updates krijgt tot je telefoon het niet meer aan kan ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_94979602
Is er eigenlijk een apart android apps topic, of doen we dat hier? :)
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_94979645
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_94979852
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:24 schreef -J-D- het volgende:
Android #33
Thanks again :)
Nog even 33 topics met tips doorlezen :')
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_94999435
Wat vinden jullie, toch maar een Archos 101 of de ( naar mijn mening betere ) Point of View mobii Tegra.
Ik weet het allemaal niet meer, die POV klinkt echt goed, wat moet ik doen? :P
  zondag 3 april 2011 @ 22:02:21 #60
327191 RobertNL
For your gear.
pi_94999960
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:56 schreef Hyundai het volgende:
Wat vinden jullie, toch maar een Archos 101 of de ( naar mijn mening betere ) Point of View mobii Tegra.
Ik weet het allemaal niet meer, die POV klinkt echt goed, wat moet ik doen? :P
Als de POV upgrade naar 3.0 krijgt (al is het maar door een custom rom) dan zou ik zeker die nemen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 3 april 2011 @ 22:06:10 #61
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95000366
Mijn broer heeft de POV Mobii Tegra gekocht. Ook leuk wel, maar wel een stuk(je) zwaarder, wat vierkanter en heeft geen kick-/legstand. Ik weet niet. Ik sloeg mezelf niet voor m'n kop dat ik die niet gedaan had toen ik er mee mocht spelen. De Archos 101 schreeuwde gewoon 'Shiz, zie mij dan, ik ben jouw tablet, koop me, wij zijn soulbuddy's', dat heb ik ook met schoenen, shirts, maar ook m'n telefoon: de Desire Z en het nieuwe tablet dat eraan komt de Eee Pad Slider. :P Design, feel, touch, gewoon helemaal mijn ding. De POV vind ik een beetje te iPad-achtig, met die 'grote' randen eromheen. Maar de Tegrachip is natuurlijk fijn (mogelijke upgrade 3.0 erdoor?), al vond ik er in de praktijk zo'n nul komma nul verschil in zitten tussen de twee.

Uiteindelijk is het heel persoonlijk. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95002498
Probleem:

Ik heb een Archos 101 en daar wil ik een routeplanner op laten draaien. Gezocht en Navion gevonden Navion.apk(Versie2.61) geïnstalleerd en nee niet werken. Weet iemand of er wel een routeplanner is die werkt op de Archos 101?
Helaas komt het vaker voor dat applicaties voor Adroid telefoon niet werken op de tablet, kan iemand aangeven waar dat aan ligt. En of daar een oplossing voor is.
pi_95004677
Ik zat ook een klein beetje met die randen in mijn maag. Want nouja, ze zijn best wel groot. Aan de andere kant is het handig omdat ik dan mijn duimen ergens kan laten. Verder is de kickstand te vervangen door zo'n Docking Station, wat ook weer een stukje stabieler is.

Verder is het volgens mij vrij zeker dat de mobii Tegra een update naar 3.0 krijgt, dus dat is ook echt wel een plus. Verder had ik het idee dat de software wat vloeiender loopt ( zeker met wat kleine tweaks )
pi_95007135
Wat een domme actie van Samsung om de nieuwe Galaxy Tab 10.1 vodafone exclusive te maken. Zo ga je nooit de iPad "verslaan" natuurlijk.

Sukkels.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_95011547
Ik heb eindelijk nieuwe firmware op mijn POV weten te zetten. Het trucje was om de driver in de root te zetten. Vraag me niet waarom maar nu pakte Win7 hem wel in 1 keer. Update maakt duidelijk verschil qua snelheid, dus dat is goed.

Alleen wist het dus ook alle apps en instellingen. En nou heb ik weer het probleem dat veel apps niet fullscreen zijn. Met spare parts lijkt het ook niet meer te lukken.

Ik gebruik de tablet nog het meest voor spelletjes dus dat zuigt als ze op miniformaat blijven. :{

Hebben jullie dit probleem niet? Ik las dat de Galaxy tab er wel last van heeft.
I have a feeling we're not in Kansas anymore..
  maandag 4 april 2011 @ 07:49:51 #66
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_95011738
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 00:04 schreef wolfrolf het volgende:
Wat een domme actie van Samsung om de nieuwe Galaxy Tab 10.1 vodafone exclusive te maken. Zo ga je nooit de iPad "verslaan" natuurlijk.

Sukkels.
De normale 10.1 komt later uit. Die van Vodafone is wel anders op een enkel punt, namelijk dat ie een betere camera heeft (maar wel dikker is). Dat Samsung dit doet is niet zo heel gek, aangezien ze daar flinke flappen voor vangen en ondertussen de 'echte' 10.1 nog wat kunnen tweaken.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  maandag 4 april 2011 @ 09:26:54 #67
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
  maandag 4 april 2011 @ 23:38:57 #68
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95053183
quote:
Kijk daar worden we blij van!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95178637
ik heb een probleempje met mn Flytouch3, of eerder met de App Market. ik wil namelijk wel een game kopen op de computer, maar dit kan niet omdat mijn flytouch niet wordt herkend als officieel Android apparaat, hij wordt dus weergegeven als een naamloos apparaat zonder merk. Hierdoor kan ik dus geen apps kopen, weet iemand hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?
  donderdag 7 april 2011 @ 19:24:14 #70
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95180484
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:47 schreef Dudeweiser het volgende:
ik heb een probleempje met mn Flytouch3, of eerder met de App Market. ik wil namelijk wel een game kopen op de computer, maar dit kan niet omdat mijn flytouch niet wordt herkend als officieel Android apparaat, hij wordt dus weergegeven als een naamloos apparaat zonder merk. Hierdoor kan ik dus geen apps kopen, weet iemand hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?
Google eens op full android market acces :) denk dat je dan wel wat vind
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95182514
Ik hoor veel goeie dingen over de Flytouch III. Is dit een mooi ding om gewoon te gebruiken om eens een film te kijken, een spel te spelen en een beetje te surfen? Ik hoef er niet teveel mee te doen gewoon normale dingen geen ingewikkelde dingen dus is deze dan geschikt voor mij?
  donderdag 7 april 2011 @ 20:08:12 #72
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95182898
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:01 schreef thijs1994 het volgende:
Ik hoor veel goeie dingen over de Flytouch III. Is dit een mooi ding om gewoon te gebruiken om eens een film te kijken, een spel te spelen en een beetje te surfen? Ik hoef er niet teveel mee te doen gewoon normale dingen geen ingewikkelde dingen dus is deze dan geschikt voor mij?
Ja
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95187670
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:01 schreef thijs1994 het volgende:
Ik hoor veel goeie dingen over de Flytouch III. Is dit een mooi ding om gewoon te gebruiken om eens een film te kijken, een spel te spelen en een beetje te surfen? Ik hoef er niet teveel mee te doen gewoon normale dingen geen ingewikkelde dingen dus is deze dan geschikt voor mij?
daar is ie dus echt fantastisch voor, ik heb hem ook :P
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:24 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Google eens op full android market acces :) denk dat je dan wel wat vind
ik zie nogal wat meuk ook over rooten, is daar nog een speciale app voor ofzo?
pi_95239401
Ik krijg volgende week mijn Xoom 32 GB Wifi binnen voor 500 euro incl. verzendkosten, kan niet wachten. :P
If not now, then when.
  vrijdag 8 april 2011 @ 23:33:53 #75
266503 beeklaan
Chinawebshops (-^.^-)
pi_95243913
Douane kosten?
De goedkoopste gadgetsite: http://www.buyincoins.com
Voer in Recommender: ZT180 en coupon: 10%ebay110 en krijg 15% korting!
pi_95244391
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik krijg volgende week mijn Xoom 32 GB Wifi binnen voor 500 euro incl. verzendkosten, kan niet wachten. :P
Waar besteld?
  vrijdag 8 april 2011 @ 23:48:20 #77
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_95244568
tvp

ps neem capative
Tik jag slċ dig mycket hċrt att inte ens Google kan hitta
  vrijdag 8 april 2011 @ 23:52:46 #78
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_95244797
BTW voor de liefhebbers kan ik deze krijgen

quote:
Product Description
10inch Nvidia Android 2.2 Cortex A9 Capacitive Bluetooth WiFi 3G Tablet PC
ID/UI: 10 inch large screen, multi-touch tablet and support Open GL ES2.0 3D UI
Appearance Candy Bar Type
Dimension 25*16.4*1.6cm
Weight 600g

Hardware Info Description
CPU Chipset NVIDIA Tegra 20 1GHz, Dual core
GPU Chipset Ultra low power GeForce, Open GL ES2.0
RF Band
RF Band UMTS 850/1900/2100MHz
Memory
Memory 1GB DDRII RAM, 512MB NAND
Memories Card Micro SD

Display
Screen 10.1'' TFT WSVGA
Resolution: 1024*600 pixels
Camera
Front camera 2.0M pixels
Keypad
Touch panel Multi-touch Capacitive
Function Key Yes(include Home key, menu key and Back key)
Side Key Yes (include Power key)

Battery
Capacity 2000mAh
Working Time
Standby Time 200H
Charging Time 2.5H
Interface
Bluetooth BT 2.1
USB 2 USB port
SD I/O Micro SD
WiFi can support 802.11b/g/n
SIM Card Slot Yes
Earphone 3.5mm, meet OMTP spec
HDMI HDMI
Charger DC-in

G-Sensor Yes
Light-sensor Yes
E-compass Yes
LED Guide Light Yes
Certification
CTA TBD
FCC TBD
CE TBD
Software
Platform
Operating System Android 2.2 Froyo

Language
Default English, Multi-language available
Input Method
Handwriting Yes
Text Input Method (IME) N/A
Font size Vector
Key lock Yes
Menu
Icon

Browser Yes

Multimedia
Media Player Yes
Audio-format "Decode: AAC, AAC LC, AAC+, eAAC+, AMR-NB, AMR-WB, BSAC, MP3, MPEG-2, PCM, Vorbis, WMA10, WMA Lossless, WMA PRO LBR 10
Encode: AAC LC, AAC+, eAAC+, AMR NB, AMR WB, PCM"
Video-format "Decode: Full HD 1080p 30 fps h. 264, VC1, MPEG 4
Encode: Full HD 1080p 30 fps h. 264 "
Picture Support gatery preview
Format PNG, GIF, BMP, JPEG

Personal assistant
Calculator Yes
Calendar Yes
Alarm Clock Yes
Notes ( Just a demo) N/A
To do list Yes

Entertainment
Games Yes
Java Yes(CLDC1.1/MIDP2.1)
Video streaming

it can support your sim card!!
tekoop via mij :)

prijs: ligt er aan hoeveel mensen er een willen
Tik jag slċ dig mycket hċrt att inte ens Google kan hitta
pi_95245158
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 23:33 schreef beeklaan het volgende:
Douane kosten?
Nope, het is als gift verzonden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 23:43 schreef Niesl het volgende:

[..]

Waar besteld?
Ebay.com :)
If not now, then when.
  zaterdag 9 april 2011 @ 00:03:44 #80
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95245321
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 23:52 schreef alexmeijer het volgende:
BTW voor de liefhebbers kan ik deze krijgen

[..]

tekoop via mij :)

prijs: ligt er aan hoeveel mensen er een willen
Richtprijs zonder al te veel deelnemers (10 of zo)? Merk/typenummer? Plaatjes?
Natuurlijk wel interessante specs, maar niet interessant als het hiervoor genoemde niet bekend is. ;)

-edit - Lijkt deze te zijn: http://www.alibaba.com/pr(...)roid_2_2_Cortex.html Lijkt erg op een POV Mobii Tegra (3G):
Nog maar de vraag of het ook echt de 3G-versie is dan die je thuis krijgt. Staat namelijk bij: 'Internal 3G (optional)', is dan waarschijnlijk eerder de normale POV Mobii Tegra. En die is er al voor 289,- en ik betwijfel of dat überhaupt wat goedkoper kan ook i.v.m. verzenden. Van wat ik zie moet 'ie zonder verzenden doen: US $350 - 380 / Piece (Ga uit van 350, dan -> 242 EUR zonder verzenden, reken daar zo'n 30 euro bij zit je op 272 EUR. Dan zou ik liever voor dat beetje eentje met een stempeltje 'Point of View' erop en garantie (geen douanerisico en sneller verzonden natuurlijk) halen bij de Nederlandse importeur/verkooppartij. ;)


"NvidiaTegla 2 Dual Core" _O- TegLa, staat er echt! :D Die Chinezen en zelfspot!

[ Bericht 7% gewijzigd door shiz op 09-04-2011 00:25:54 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95250549
Ik had op Fok in V&A een topic gezien van de POV Mobii Tegra. Jammer genoeg is 'ie al verkocht ;(
pi_95250874
Ik wil deze! :9~

Nu nog even verzinnen waarom ik hem écht nodig heb, om moeder de vrouw te overtuigen. ;)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zaterdag 9 april 2011 @ 12:39:32 #83
266503 beeklaan
Chinawebshops (-^.^-)
pi_95255488
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Nope, het is als gift verzonden.

[..]

Ebay.com :)
Haha, sorry, maar reken maar op bijkomende kosten a meer dan 100 euro.
De goedkoopste gadgetsite: http://www.buyincoins.com
Voer in Recommender: ZT180 en coupon: 10%ebay110 en krijg 15% korting!
pi_95255706
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:39 schreef beeklaan het volgende:

[..]

Haha, sorry, maar reken maar op bijkomende kosten a meer dan 100 euro.
Inderdaad.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_95266841
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 23:52 schreef alexmeijer het volgende:
BTW voor de liefhebbers kan ik deze krijgen

[..]

tekoop via mij :)

prijs: ligt er aan hoeveel mensen er een willen
Wow, 2 en half uur opladen en je kan dat ding 200 uur gebruiken. :) (of in standby zetten :P )
pi_95268137
vandaag even de batterijduur van de Flytouch uitgeprobeerd. Gister vanaf 1 uur 's avonds tot 10 uur 's ochtends liggen laden en vervolgens met middelmatig gebruik (lees: 2,5 uur wifi gebruik, rest van de tijd aan, af en toe een spelletje) houdt ie het toch mooi 8 uur uit! :D _O_
  zondag 10 april 2011 @ 01:02:57 #87
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_95286194
Kreeg vandaag een mailtje om een Adam te bestellen. Ze zijn te laat, heb een iPad besteld.
  zondag 10 april 2011 @ 07:11:51 #88
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95290316
Hoe zit het eigenlijk met invoerrechten en de douane enzo. Als ik een tablet bestel bij een wat goedkopere winkel in de UK ofzo loop ik dan ook het risico op een naheffing? Of gewoon ergens in China bestellen en me niets aantrekken van het feit dat iedereen roept dat je dan een fijne acceptgiro van de belastingdienst krijgt :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_95292962
erm, uk ligt in de eu he..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zondag 10 april 2011 @ 11:22:30 #90
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95293249
ja, ik zie alleen dat mijn plannetje een probleempje heeft, tabletstore.uk verkoopt geen androids meer _O-

goed, dan dus via buy in coins en daarmee gelijk mijn volgende vraag :@

Zenithink Z180 of http://www.buyincoins.com(...)am-product-2849.html

en heeft iemand nog een kortingscode voor BIC :+
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_95294346
http://www.buyincoins.com(...)4-superpad%20012.jpg

Wat voor een leuke interface en widgets zijn dit? Die wil ik ook :6
  zondag 10 april 2011 @ 12:55:40 #92
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95296392
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 08:08 schreef Hyundai het volgende:
Ik had op Fok in V&A een topic gezien van de POV Mobii Tegra. Jammer genoeg is 'ie al verkocht ;(
[TK] point of view android 10'2 inch tablet (vraagprijs 200 euro)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95296501
Nog eventjes 10 dagen volhouden.. :D
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zondag 10 april 2011 @ 13:02:55 #94
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95296624
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 11:22 schreef Klonk het volgende:
ja, ik zie alleen dat mijn plannetje een probleempje heeft, tabletstore.uk verkoopt geen androids meer _O-

goed, dan dus via buy in coins en daarmee gelijk mijn volgende vraag :@

Zenithink Z180 of http://www.buyincoins.com(...)am-product-2849.html

en heeft iemand nog een kortingscode voor BIC :+
Ik zou de Flytouch nemen.

10% Korting: 10%ebay110

Recommender (invullen bij maken van het account):
- Maak een account
- Maak een 2e (andere email) account, vul daar nummer 1 als recommender in.
Dan krijg je op account 2 5% korting en op account 1 5% shop credit.

Dat komt dus neer op +- 8 dollar ander spul bij die shop halen ^^.

OF als je daar geen zin in hebt :P Recommender: Robertnl voor alleen 5% korting
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 10 april 2011 @ 13:12:13 #95
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95296917
Flytouch zit net iets boven mijn budget, wil er niet meer als 110/120 euro aan uitgeven :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 10 april 2011 @ 13:15:51 #96
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95297025
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:12 schreef Klonk het volgende:
Flytouch zit net iets boven mijn budget, wil er niet meer als 110/120 euro aan uitgeven :)
Deze (die je linkte): http://www.buyincoins.com(...)am-product-2849.html
is de flytouch ;)

183*0.85/1.40 = 112 euro.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 10 april 2011 @ 13:22:59 #97
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95297258
:D ok _O-

dank je wel :)

ik ga maar eens op de bestelknop duwen dan :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Klonk op 10-04-2011 13:29:55 ]
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 10 april 2011 @ 15:12:15 #98
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95301256
voordat ik op bestellen ros, is dat nou de flytouch 2 of de flytouch 3?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_95301271
Waarom zou je eigenlijk zo'n goedkope tablet kopen? Die gaan toch snel kapot of niet..
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 15:15:51 #100
9859 crew  Karina
Woman
pi_95301391
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:12 schreef Hyundai het volgende:
Waarom zou je eigenlijk zo'n goedkope tablet kopen? Die gaan toch snel kapot of niet..
Je moet ook wel geld hebben voor een dure he? Ik heb een hele goedkope genomen omdat ik a. geen geld heb en b. het sowieso eerst wil uitproberen, ga ik dat ding wel gebruiken?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_95301399
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:12 schreef Klonk het volgende:
voordat ik op bestellen ros, is dat nou de flytouch 2 of de flytouch 3?
dat was 2, ik heb de 3, twee keer zoveel RAM en meer geheugen dacht ik :P plus android 2.2
  zondag 10 april 2011 @ 15:16:58 #102
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95301442
hmmzzzz, samen met een code die ik nog heb liggen voor mp4nation is ie dan net geen 130 euro...

18 euro verschil maar wel dubbel zoveel geheugen...

lastig
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_95301491
Godver, me pakketje ligt al 3 dagen in het Philadelphia sort facility.. :{
If not now, then when.
pi_95301520
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:16 schreef Klonk het volgende:
hmmzzzz, samen met een code die ik nog heb liggen voor mp4nation is ie dan net geen 130 euro...

18 euro verschil maar wel dubbel zoveel geheugen...

lastig
ik zeg doen, ik ben er iig zeeer tevreden over _O_ :D
  zondag 10 april 2011 @ 15:19:20 #105
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95301535
waar heb jij hem gehaald?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_95301557
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:19 schreef Klonk het volgende:
waar heb jij hem gehaald?
Merimobiles, 170 euro incl. 8 gig SD en normal shipping. Binnen 1,5 week binnen :)
  zondag 10 april 2011 @ 15:21:28 #107
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95301622
ff kijken wat ie daar nu kost, voorlopig zie ik dit als goedkoopste: http://mp4nation.net/cata(...)h=68&products_id=494
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_95301779
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:21 schreef Klonk het volgende:
ff kijken wat ie daar nu kost, voorlopig zie ik dit als goedkoopste: http://mp4nation.net/cata(...)h=68&products_id=494
ze naaien me hard, ik kocht hem voor 210 dollar :{
http://www.merimobiles.co(...)MB_4G_p/meri0546.htm
  zondag 10 april 2011 @ 15:28:55 #109
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95301884
ach, ik kan hem voor 189 dollar kopen :P

eens zoeken of merimobiles ook iets doet met kortingcodes :+
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 10 april 2011 @ 15:29:38 #110
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95301909
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:12 schreef Hyundai het volgende:
Waarom zou je eigenlijk zo'n goedkope tablet kopen? Die gaan toch snel kapot of niet..
Specs zijn wat minder, sneller kapot zal wel meevallen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95301979
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:28 schreef Klonk het volgende:
ach, ik kan hem voor 189 dollar kopen :P

eens zoeken of merimobiles ook iets doet met kortingcodes :+
tot eind maart was er 10% korting voor iedereen :')
en Robert kan je als recommender gebruiken :)
  zondag 10 april 2011 @ 15:35:47 #112
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95302143
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:25 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

ze naaien me hard, ik kocht hem voor 210 dollar :{
http://www.merimobiles.co(...)MB_4G_p/meri0546.htm
met verzendkosten van 18 dollar kom ik ook in die buurt en ga wel heel grof over mijn budget heen...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_95302204
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:35 schreef Klonk het volgende:

[..]

met verzendkosten van 18 dollar kom ik ook in die buurt en ga wel heel grof over mijn budget heen...
tsja, eigenlijk ga je sowieso wel over je budget heen als je de 3 wilt. Maar ik zou dat toch maar doen. De 3 heeft trouwens ook Flash ondersteuning :)
  zondag 10 april 2011 @ 15:37:46 #114
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95302224
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:35 schreef Klonk het volgende:

[..]

met verzendkosten van 18 dollar kom ik ook in die buurt en ga wel heel grof over mijn budget heen...
Ik zou dan gewoon voor die van Mp4nation gaan :) voor 130 euro heb je dan een mooie tab, met flash support.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 10 april 2011 @ 15:40:05 #115
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95302328
Ben ondertussen wel aan het twijfelen :P

Keuze A: Mijn bestelde Dropad A8 niet doorverkopen als hij binnen is
Keuze B: Wel verkopen en dan een Herotab C9 kopen
Keuze C: Pov mobii tegra kopen, 10'' scherm vind ik iets te groot.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95302345
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:37 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ik zou dan gewoon voor die van Mp4nation gaan :) voor 130 euro heb je dan een mooie tab, met flash support.
wat hij zegt :)
hoe is het trouwens met jouw tablet, toch de C9 maar? :P
  zondag 10 april 2011 @ 15:42:54 #117
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95302448
Wat mij wel opviel, de meeste tablets met de ongeveer zelfde specs als de C9 zijn allemaal goedkoper geworden. Maar de C9 nog niet.
Zal wel liggen aan het feit dat de massa productie volgende week begint en het dus een hoog te ingeschatte prijs is.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95302709
quote:
99s.gif Op zondag 10 april 2011 15:15 schreef Karina het volgende:

[..]

Je moet ook wel geld hebben voor een dure he? Ik heb een hele goedkope genomen omdat ik a. geen geld heb en b. het sowieso eerst wil uitproberen, ga ik dat ding wel gebruiken?
Eigenlijk is dat wel een heel goed argument, want ik weet het ook nog niet zeker.
Maar ik koop voor ongeveer 200 euro waarschijnlijk een tweede hands ( nog niet gebruikte ) POV Mobii Tegra, dus op zich komt dat wel in de buurt van de FlyTouch achtige prijzen.
pi_95302777
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:48 schreef Hyundai het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat wel een heel goed argument, want ik weet het ook nog niet zeker.
Maar ik koop voor ongeveer 200 euro waarschijnlijk een tweede hands ( nog niet gebruikte ) POV Mobii Tegra, dus op zich komt dat wel in de buurt van de FlyTouch achtige prijzen.
kan je net zo goed meteen een Flytouch 3 kopen :{w die is bijna net zo goed als de POV en iets goedkoper.
pi_95303121
Heb toch iets meer vertrouwen in een POV eigenlijk :P
pi_95303199
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:56 schreef Hyundai het volgende:
Heb toch iets meer vertrouwen in een POV eigenlijk :P
bedoel je qua merk of wa? :?
  zondag 10 april 2011 @ 15:59:45 #122
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95303272
voor mij is het gewoon iets nieuws, iPad is tof maar duur en te gesloten zullen we maar zeggen en ik ben gewoon een stereotype nerd die wil doen met een apparaat wat je er al dan niet met custom roms uit kunt halen. gewoon klooien dus eigenlijk :@
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_95303617
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:59 schreef Klonk het volgende:
voor mij is het gewoon iets nieuws, iPad is tof maar duur en te gesloten zullen we maar zeggen en ik ben gewoon een stereotype nerd die wil doen met een apparaat wat je er al dan niet met custom roms uit kunt halen. gewoon klooien dus eigenlijk :@
voor mij dus ook :D je typeert mij precies :P
  zondag 10 april 2011 @ 16:12:32 #124
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95303886
vind de flytouch 3 net op http://www.usbsea.com/pro(...)UMPC-M102A.html#show voor 160 dollar

maar ik ken die hele winkel niet :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_95304024
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:58 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

bedoel je qua merk of wa? :?
Ja denk 't wel.. en garantie enz.
pi_95304052
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:15 schreef Hyundai het volgende:

[..]

Ja denk 't wel.. en garantie enz.
tsja dat snap ik wel :Y
pi_95311889
flytouch 3 heeft mn interesse
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_95313589
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:23 schreef groggy het volgende:
flytouch 3 heeft mn interesse
aanradertje :Y
vandaag weer ruim 8 uur aangestaan :P
pi_95314455
wat zijn de ervaringen met gepakt worden door de douane bij het aanschaffen van een tablet in china? maw hoe hoog is het risico?
Don't trust anyone else!
Trust me!
  zondag 10 april 2011 @ 21:12:07 #130
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95317537
China post of HK post, nemen. Zeker niet via DHL of EMS etc. grote kans op controle.

Zelf heb ik er 2 ingevoerd en een vriend van mij ook 2 en we hebben nooit iets van de douane gezien. Misschien geluk, aangezien Beeklaan bijvoorbeeld wel een aanslag heeft gehad.

Je betaald 19% + 12.50 mocht je gepakt worden.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95322488
Ik begin nu weer 'n beetje te twijfelen. Ik heb zelf een notebook en een 4" smartphone, misschien ga ik zo'n tablet helemaal niet veel gebruiken. Kan ik beter een enigszins leuk dingetje kopen van 150 euro om het uit te proberen. Of toch niet? Ik weet 't zelf niet :P
pi_95322799
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:27 schreef Hyundai het volgende:
Ik begin nu weer 'n beetje te twijfelen. Ik heb zelf een notebook en een 4" smartphone, misschien ga ik zo'n tablet helemaal niet veel gebruiken. Kan ik beter een enigszins leuk dingetje kopen van 150 euro om het uit te proberen. Of toch niet? Ik weet 't zelf niet :P
ik heb ook een laptop, smartphone en nu dus ook een tablet :P die tablet is gewoon chill om op de bank mee te zitten, en met de touch is het veel handiger dan zo'n kuttouchpadje.
Ik zou er zo weer een kopen :Y
  zondag 10 april 2011 @ 22:50:23 #133
316204 Luukiemaster
luukiemaster
pi_95323861
Wat vinden jullie...de archos 70 250gig of de archos 101 met 16 gig =D

Ik heb voor thuis een ipad...ben er niet helemaal tevredeen over en mijn ouders willen hem wel overkopen voor 200 eu :) dan kan ik hem thuis nog wel gebruiken ofc.

Graag wat plus en minpunten want ik vind het lastig om te kiezen :$

Thank you very much :)
Ja, hoi!
pi_95331132
Ik wil je iPad ook wel overkopen voor 200 eur :P
pi_95333448
Haha, het is een vriendenprijsje voor mijn ouders natuurlijk =D en de iPad heeft een flinke deuk ik de hoek en een deukje op de achterkant :) verder prima in orde natuurlijk xD
Ja, hoi!
pi_95338485
Achja, ik heb toch een hekel aan iTunes :)
  maandag 11 april 2011 @ 13:12:09 #137
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_95339566
Sinds ik mijn iPad heb, heeftie 2x aan iTunes gehangen. Eerste keer booten + update.

Oja, ook nog wel een keer om muziek te syncen.

Liever af en toe aan iTunes dan weinig apps (en dus ook weinig goede). Er zijn zoooooveel goede iPad apps, daar kan de android market nog lang niet aan tippen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_95344632
Voor degene die toevallig nog wat nieuwe meubels moet hebben: http://www.leenbakker.nl/nl/Actievoorwaarden.aspx
pi_95344800
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:12 schreef Catch22- het volgende:
Sinds ik mijn iPad heb, heeftie 2x aan iTunes gehangen. Eerste keer booten + update.

Oja, ook nog wel een keer om muziek te syncen.

Liever af en toe aan iTunes dan weinig apps (en dus ook weinig goede). Er zijn zoooooveel goede iPad apps, daar kan de android market nog lang niet aan tippen.
Kwestie van tijd. Met Honeycomb krijgt Android een echt tablet OS met widgets e.d., daar kan de iPad niet aan tippen.
  maandag 11 april 2011 @ 15:55:26 #140
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_95345338
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:41 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Kwestie van tijd. Met Honeycomb krijgt Android een echt tablet OS met widgets e.d., daar kan de iPad niet aan tippen.
Klopt, maar dat duurt nog wel even. En Apple zit ook niet stil. Ik ben best fan van Android (heb een Galaxy S en ben daar bijzonder blij mee), maar voor tablets zie ik het het komende half jaar sowieso nog niet als echte concurrent. Te meer de concurrende tablets niet eens goedkoper zijn dan de iPad.

Maar ik denk wel dat de Galaxy Tab 10.1 echt heeeel vet wordt. Die gaat echt kunnen concurreren met de iPad, maar is wel afhankelijk van het aanbod van Apps.

Nadeel van android is, is dat app-makers met alle soorten tablets rekeningen houden en het dus een erg gesegementeerde markt blijft.

Je hebt namelijk rekening te houden met schermen van 5" tot 10", cpu's van 600mhz tot dualcore 1ghz, van 300mb ram tot 1gb RAM. Dat is wel de achilleshiel van Android.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_95346356
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:55 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Klopt, maar dat duurt nog wel even. En Apple zit ook niet stil. Ik ben best fan van Android (heb een Galaxy S en ben daar bijzonder blij mee), maar voor tablets zie ik het het komende half jaar sowieso nog niet als echte concurrent. Te meer de concurrende tablets niet eens goedkoper zijn dan de iPad.

Maar ik denk wel dat de Galaxy Tab 10.1 echt heeeel vet wordt. Die gaat echt kunnen concurreren met de iPad, maar is wel afhankelijk van het aanbod van Apps.

Nadeel van android is, is dat app-makers met alle soorten tablets rekeningen houden en het dus een erg gesegementeerde markt blijft.

Je hebt namelijk rekening te houden met schermen van 5" tot 10", cpu's van 600mhz tot dualcore 1ghz, van 300mb ram tot 1gb RAM. Dat is wel de achilleshiel van Android.
Hmm heb de iPad 2 vastgehouden en hoewel het echt een tof apparaat is vond ik de transformer echt veel beter werken dus dat er niet van "echte" concurrentie te spreken is daar ben ik het persoonlijk niet mee eens.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 11 april 2011 @ 16:32:12 #142
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_95346877
Ze komen er wel aan, de transformer is natuurlijk nog niet uit.

Maar een tablet is niet alleen de hardware, zonder apps heb je er nog maar weinig aan natuurlijk.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_95347077
Ooooeeeeehhhh!!!! Nu kijk ik naar die transformer en die heeft meteen de plek ingenomen van de archos die ik wil!:O

wanneer is verwachte release? in de US desnoods dan importeer ik hem wel :P
Ja, hoi!
  maandag 11 april 2011 @ 16:39:13 #144
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_95347197
in Mei geloof ik.

http://tweakers.net/nieuw(...)pad-transformer.html
quote:
Begin mei brengt Asus zijn eerste Android-tablet in Nederland uit: de Eee Pad Transformer. De goedkoopste uitvoering van de 10,1"-tablet gaat 399 euro kosten. Er komen ook duurdere uitvoeringen, bijvoorbeeld met een toetsenbord-dock.

De Eee Pad Transformer heeft een ips-scherm met een schermdiagonaal van 10,1" en een resolutie van 1280x800 pixels. De tablet wordt net als veel andere Honeycomb-tablets aangedreven door de Tegra 2-soc van Nvidia. Het scherm wordt gemaakt van zogeheten Gorilla Glass, dat minder krasgevoelig is dan normaal glas. De Transformer beschikt verder over 1GB geheugen, een mini-hdmi-uitgang, een micro-sd-kaartlezer, gps, wifi b/g/n en bluetooth 2.1. Ook zijn er twee camera's aanwezig; bij het scherm is een 1,2-megapixelcamera geplaatst en op de achterzijde zit een camera met een resolutie van 5 megapixel.

De Transformer moet in mei in Nederland uitkomen en verschijnt in vier verschillende configuraties. De goedkoopste versie gaat 399 euro kosten en bevat 16GB opslaggeheugen. Het 32GB-model zal voor 499 euro over de toonbank gaan. Beide versies kunnen ook met een keyboard-dock aangeschaft worden en kosten dan respectievelijk 499 en 599 euro. De tablets zouden op een volle accu 9,5 uur kunnen werken, en in combinatie met het dock zouden ze tot 16 uur meegaan. De versies zonder dock zullen waarschijnlijk het eerst uitkomen; de bundels met het toetsenbord zouden nog in dezelfde maand volgen.

Asus is van plan om een maand na de Transformer ook de Slider-tablet in Nederland uit te brengen. Deze tablet is voorzien van een geïntegreerd uitschuifbaar toetsenbord. In het derde kwartaal moet ten slotte nog de Memo in Nederland verschijnen, die een 7"-scherm krijgt. Over verschillende uitvoeringen en de prijzen van de Slider en de Memo is nog niets bekend.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_95347391
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:32 schreef Catch22- het volgende:
Ze komen er wel aan, de transformer is natuurlijk nog niet uit.

Maar een tablet is niet alleen de hardware, zonder apps heb je er nog maar weinig aan natuurlijk.
Die is sinds 1 april uit.

En @ de apps, ik heb zelf niks met iOS, het apparaat zelf werkt perfect maar ik vind de keuzes maar beperkt. Android geeft de user wat meer vrijheid en heeft, omdat Honeycomb nog maar net uit is, niet veel apps.

Wat logisch is aangezien de meeste apps door users worden ontwikkeld, iemand die een tablet koopt puur voor de "apps" kan beter een ipad kopen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_95349381
Haha! kom ik op tweakers drumstickNL tegen dat hij hem gekocht heeft xD
Ja, hoi!
pi_95349415
ik twijfel, ik twijfel.. koop ik een tablet of niet

Ik heb een desktop, een netbook en een smartphone..
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_95350297
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:31 schreef Luukiemaster het volgende:
Haha! kom ik op tweakers drumstickNL tegen dat hij hem gekocht heeft xD
Uiteraard, het is de beste Android tab die er beschikbaar is.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_95350687
ik ga hem ook sowieso halen! ben afgelopen...2 uur alle informatie die erover is aan het doorstruinen xD

Heerlijk!

kan niet wachten :D
Ja, hoi!
pi_95350790
Mijn exemplaar komt over 9 dagen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_95351250
heerlijk, bij Amazon.co.uk besteld ofzo??
Ja, hoi!
pi_95354239
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:15 schreef Luukiemaster het volgende:
heerlijk, bij Amazon.co.uk besteld ofzo??
Yup.

Btw mensen:
Asus Eee Pad Transformer
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 11 april 2011 @ 20:04:51 #153
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95357118
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 19:23 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Yup.

Btw mensen:
Asus Eee Pad Transformer
Moet je betalen met CC? En hoeveel kost hij uiteindelijk?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95357259
420 euro geloof ik.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 11 april 2011 @ 20:13:57 #155
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95357875
En hoe zit dat met verzenden? via Royal fail mail?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95357990
Het probleem zit 'm bij selektvracht niet mij de Royal Mail, 'gelukkig' gaat het nu via TNT.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 11 april 2011 @ 20:22:48 #157
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95358533
Wat is het verschil tussen:
FREE Super Saver Delivery (3-7 business days)
Standard (2-3 business days)

En ja ik kijk even of ik het aan durf :P, moet alleen nog even een CC zien te ritselen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95359448
Ik zou, net als mij, voor de zekerheid Standard nemen. Anders heb je misschien kans dat het met zo'n pauperbedrijf als selektvracht meegaat. Die nemen allemaal parttimers aan die zsm van de pakketjes af willen zijn en daardoor als beesten ermee omgaan.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_95360876
Ik kan voor ongeveer 180 euro een ongebruikte Point of View Mobii Tegra kopen. Maar hij is wel zonder garantie.. verstandig of niet?
pi_95361882
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 20:06 schreef drumstickNL het volgende:
420 euro geloof ik.
Heb je hem zonder dock genomen dan? Want als ik GBP 430 + iets van GBP 5 voor verzending (belachelijk goedkoop trouwens, maar goed) omreken dan kom ik toch echt op bijna 490 euro...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_95362008
incl.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_95362379
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 21:10 schreef drumstickNL het volgende:
incl.
Was ie dan eerst zo veel goedkoper of zo? Of heb je hem niet bij Amazon vandaan?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 11 april 2011 @ 23:43:39 #163
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95372449
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 20:06 schreef drumstickNL het volgende:
420 euro geloof ik.
Eh... bijna goed, maar dan niet helemaal. :P
quote:
Delivery Method: Standard
Delivery Preference: Group my items into as few deliveries as possible
Subtotal of Items: £358.33
Postage & Packing: £4.33
------
Total before VAT: £362.66
VAT: £68.90
------
Total for this order: £431.56
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95409022
quote:
12s.gif Op maandag 11 april 2011 23:43 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Eh... bijna goed, maar dan niet helemaal. :P

[..]

Maar als je dat nog even omrekent naar euro's dan kom je dus op zo'n 490 euro... Da's toch wel wat meer dan 420.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_95409072
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:55 schreef Hyundai het volgende:
Ik kan voor ongeveer 180 euro een ongebruikte Point of View Mobii Tegra kopen. Maar hij is wel zonder garantie.. verstandig of niet?
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:58:08 #166
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95409220
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:55 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Maar als je dat nog even omrekent naar euro's dan kom je dus op zo'n 490 euro... Da's toch wel wat meer dan 420.
Daar heb je dan ook volkomen gelijk in. Was 'ie dan ook. :P
In de context van mijn reactie daar mag je 'niet helemaal' ook als 'helemaal niet' lezen
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:56 schreef Hyundai het volgende:

[..]

'k Zou het niet doen. :) Vast genoeg mensen die een Honeycomb bestellen en van hun eerdere generatie tablet af willen en daar zit heus nog wel garantie op, want die hoeven zo oud nog niet te zijn. Een nieuwe is 100 euro duurder, maar dan is 'ie 1: gloedjegladje nieuw: je weet wat je in huis haalt 2: volledige garantie. Maar... waarom wacht je niet ff op de Iconia o.i.d.?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95409571
Die optimus pad. :')
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:06:27 #168
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95409800
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:02 schreef drumstickNL het volgende:
Die optimus pad. :')
Ja, gaaf. '3D en zulks voor maar een paar tientjes extra'. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95409928
Die POV tablet staat tekoop omdat het een afscheidscadeau was van een werknemer van de inmiddels failliete It's. Omdat de tablet dus niet daadwerkelijk is aangekocht, is er geen aankoopbon en dus geen garantie. Het apparaat werkt gewoon volledig en is niet gebruikt, enkel om foto's te maken dat ie werkt.
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:22:07 #170
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95410896
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:08 schreef Hyundai het volgende:
Die POV tablet staat tekoop omdat het een afscheidscadeau was van een werknemer van de inmiddels failliete It's. Omdat de tablet dus niet daadwerkelijk is aangekocht, is er geen aankoopbon en dus geen garantie. Het apparaat werkt gewoon volledig en is niet gebruikt, enkel om foto's te maken dat ie werkt.
Nou, als dat praatje jou overtuigt, dan heb je ons nergens meer voor nodig lijkt me. Je mag van een apparaat in nieuwsstaat verder gewoon verwachten dat 'ie het naar behoren doet. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95410980
Hardwarematig scheelt de Acer Iconia A100 niet veel van de Point of View mobii. Alle functies die de Acer wel heeft, gebruik ik niet omdat ik mijn Galaxy S ook altijd bij me heb. Dus ja, dan kan ik veel geld besparen door een mobii te kiezen. Zeker omdat deze wss. gewoon een update naar Honeycomb krijgt.
pi_95411035
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:22 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Nou, als dat praatje jou overtuigt, dan heb je ons nergens meer voor nodig lijkt me. Je mag van een apparaat in nieuwsstaat verder gewoon verwachten dat 'ie het naar behoren doet. :)
Nouja, ik heb toch liever een soort van bevestiging van jullie. Maar naar mijn idee is 't wel een prima apparaat die het gewoon doet. Alleen, zou zo'n mobii Tegra snel "kapot gaan"?
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:29:54 #173
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95411497
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:23 schreef Hyundai het volgende:

[..]

Nouja, ik heb toch liever een soort van bevestiging van jullie. Maar naar mijn idee is 't wel een prima apparaat die het gewoon doet. Alleen, zou zo'n mobii Tegra snel "kapot gaan"?
Alles kan natuurlijk kapot. Zelf heb ik vrijwel nooit mijn recht op garantie in aanspraak hoeven nemen, dus het is nogal voorbarig of iets op voorhand af te wijzen omdat er geen garantie bij komt, want dat je garantie hebt wil nog niet zeggen dat je er in de toekomst gebruik van zúlt (/moet) maken, alleen is het een vangnetje natuurlijk. Nu betaal je 100 euro minder. Eventueel een reparatie van 100 euro dekken moet je dan maar denken. Dat is zo'n 3e van de tablet. Als er dus nooit met de tablet gespeeld is en je kunt de betrouwbaarheid van de verkopende partij goed peilen, dan is het zeker een aantrekkelijk aanbod hoor. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95413237
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:29 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Alles kan natuurlijk kapot. Zelf heb ik vrijwel nooit mijn recht op garantie in aanspraak hoeven nemen, dus het is nogal voorbarig of iets op voorhand af te wijzen omdat er geen garantie bij komt, want dat je garantie hebt wil nog niet zeggen dat je er in de toekomst gebruik van zúlt (/moet) maken, alleen is het een vangnetje natuurlijk. Nu betaal je 100 euro minder. Eventueel een reparatie van 100 euro dekken moet je dan maar denken. Dat is zo'n 3e van de tablet. Als er dus nooit met de tablet gespeeld is en je kunt de betrouwbaarheid van de verkopende partij goed peilen, dan is het zeker een aantrekkelijk aanbod hoor. :Y
Ja, ik betaal inderdaad 100 euro minder. En ik heb ook wel vertrouwen in 't feit dat zo'n tablet in ieder geval meegaat voor hoeveel ik ervoor betaald heb.

Ik denk dat ik het dan toch maar doe, want 't is wel een erg leuk apparaat.
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:38:51 #175
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95424498
Is er eigenlijk ergens een geniale all-in-one overzicht met...

- Dateline van Android 3.0 Honeycomb (uit te komen) tablets
- Specs vergelijk/tabel, met nadruk op verbindingsmogelijkheden en scherm
- Releasedatum en releaseprijs

Zo vernam ik nu van de Samsung site dat ze niet alleen met de 10.1 incher komen, maar ook met een 8.9", daar was ik me helemaal niet bewust van. :@ Ik wil ff alles op een rijtje hebben. Alles wordt zo afzonderlijk gedaan overal, I'm missing the bigger picture.

-edit- Zoiets word ik al half blij van: http://socialcompare.com/(...)comb-tablets-j2t9trw :)

[ Bericht 9% gewijzigd door shiz op 13-04-2011 01:52:41 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 13 april 2011 @ 09:48:40 #176
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_95432577
De Galaxy Tab wordt de koning, gok ik. Meeste kwaliteit voor een goede pijs.

En Samsung wint de highend smartphone race ook (deze ronde iig) met hun Galaxy S2. Lekker bezig daar :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 13 april 2011 @ 13:46:51 #177
266503 beeklaan
Chinawebshops (-^.^-)
pi_95440907
Heb jij een vooruitziende gave? Galaxy S2 is nog nie eens uit.
De goedkoopste gadgetsite: http://www.buyincoins.com
Voer in Recommender: ZT180 en coupon: 10%ebay110 en krijg 15% korting!
pi_95441070
Voor de mensen die een android-tablet uit china willen halen: Hou Armdevices.net in de gaten. Ze zijn nu in China en op hun youtube-kanaal vallen verschillende nieuwe modellen tablets te zien ^O^
  woensdag 13 april 2011 @ 14:11:59 #179
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95441962
Jup. De CES van het Oosten. Check ook Shanzai: http://www.shanzai.com
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 13 april 2011 @ 15:15:40 #180
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_95444815
Xoom besteld :) Ben benieuwd, ik wacht er al zó lang op.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  woensdag 13 april 2011 @ 16:21:17 #181
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_95448116
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:46 schreef beeklaan het volgende:
Heb jij een vooruitziende gave? Galaxy S2 is nog nie eens uit.
Yes, dat heb ik. Soortemet van visionair ben ik ;)

Maar de SGS2 bouwt verder op het succes van de SGS en heeft geen heel erg indrukwekkende tegenstrevers (LG Speed en HTC sens). De Galaxy Tab wordt veruit het mooiste apparaat op de tabletmarkt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_95449323
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:15 schreef Devolution het volgende:
Xoom besteld :) Ben benieuwd, ik wacht er al zó lang op.
Mag ik vragen wat je betaald hebt? :@
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_95450714
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:15 schreef Devolution het volgende:
Xoom besteld :) Ben benieuwd, ik wacht er al zó lang op.
Waar? Ik krijg hem wss een deze dagen binnen.
If not now, then when.
  woensdag 13 april 2011 @ 17:31:16 #184
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_95451301
Bij een Engelse webshop. Heb er 559 euro voor betaald (32GB Wifi).
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_95451438
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:31 schreef Devolution het volgende:
Bij een Engelse webshop. Heb er 559 euro voor betaald (32GB Wifi).
Ik 500 zelfde versie.

quote:
Into Foreign Customs, April 12, 2011, 10:36 pm, NETHERLANDS
Arived Abroad, April 12, 2011, 10:35 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, April 10, 2011, 8:05 am, ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrival
Processed through Sort Facility, April 07, 2011, 10:45 pm, PHILADELPHIA, PA 19116
Electronic Shipping Info Received, April 07, 2011
Wanneer zou ik hem kunnen verwachten?
If not now, then when.
pi_95451637
Cool, ik denk morgen Yuri.

Maareh, vanwaar de keuze voor een Xoom?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  woensdag 13 april 2011 @ 17:47:20 #187
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95451928
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:40 schreef drumstickNL het volgende:
Cool, ik denk morgen Yuri.

Maareh, vanwaar de keuze voor een Xoom?
Waarschijnlijk omdat het de eerste Honeycomb 3.0 tablet is die uit is en hij 'em dus met een beetje mazzel morgen al heeft. :P Jij hebt de jouwe over een week trouwens. *O*
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95452884
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:47 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het de eerste Honeycomb 3.0 tablet is die uit is en hij 'em dus met een beetje mazzel morgen al heeft. :P Jij hebt de jouwe over een week trouwens. *O*
Dat en omdat het de eerste high end tablet is met 3.0 erop en er duizenden filmpjes van heb gekeken en hem zo graag wil. :P

Maar morgen ja? Hoe kom je erbij? Want hij is gister pas in NL aangekomen.
If not now, then when.
  woensdag 13 april 2011 @ 18:18:13 #189
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95453138
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat en omdat het de eerste high end tablet is met 3.0 erop en er duizenden filmpjes van heb gekeken en hem zo graag wil. :P

Maar morgen ja? Hoe kom je erbij? Want hij is gister pas in NL aangekomen.
Dat is wat drumstickNL zei tenminste en kan dat dan alleen maar hopen.
Als 'ie echt bij 'customs', als in 'customs' ligt, dat zou wel naatje zijn, krijg je nog een invoersom om te betalen. Maar waarschijnlijk betekent dat niet per definitie dat ze 'em openmaken, waardeschatting doen en je een rekening meesturen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95453443
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:18 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Dat is wat drumstickNL zei tenminste en kan dat dan alleen maar hopen.
Als 'ie echt bij 'customs', als in 'customs' ligt, dat zou wel naatje zijn, krijg je nog een invoersom om te betalen. Maar waarschijnlijk betekent dat niet per definitie dat ze 'em openmaken, waardeschatting doen en je een rekening meesturen.
Hmm, ik hoop het niet. Die gozer heeft hem als Gift opgestuurd en me buurjongen die vaker grote bedragen besteld en het spul uit US of Asia komen heeft nog nooit moeten betalen als Gift.

Maar in principe sturen ze de rekening dus mee, dus het geeft sowieso geen "extra" vertraging als die echt @ customs ligt?

Thnx. :)
If not now, then when.
  woensdag 13 april 2011 @ 19:24:45 #191
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95456457
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hmm, ik hoop het niet. Die gozer heeft hem als Gift opgestuurd en me buurjongen die vaker grote bedragen besteld en het spul uit US of Asia komen heeft nog nooit moeten betalen als Gift.

Maar in principe sturen ze de rekening dus mee, dus het geeft sowieso geen "extra" vertraging als die echt @ customs ligt?

Thnx. :)
Kan daar zo een paar dagen blijven liggen (licht ook aan welke vervoerder).
Als ze heb open maken, krijg je dus 500 + 8% (dacht dat het 8% was voor computers) * 19% = ¤ 102 + evt invoerrechten van TNT / DHL
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95457077
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:47 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het de eerste Honeycomb 3.0 tablet is die uit is en hij 'em dus met een beetje mazzel morgen al heeft. :P Jij hebt de jouwe over een week trouwens. *O*
Wat duurt een week lang zeg. :'(
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_95457530
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:24 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Kan daar zo een paar dagen blijven liggen (licht ook aan welke vervoerder).
Als ze heb open maken, krijg je dus 500 + 8% (dacht dat het 8% was voor computers) * 19% = ¤ 102 + evt invoerrechten van TNT / DHL
Het komt met USPS. Hoop iig niet dat het nog heel lang gaat duren.
If not now, then when.
  woensdag 13 april 2011 @ 19:46:54 #194
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_95457779
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:24 schreef RobertNL het volgende:
Kan daar zo een paar dagen blijven liggen (licht ook aan welke vervoerder).
Als ze heb open maken, krijg je dus 500 + 8% (dacht dat het 8% was voor computers) * 19% = ¤ 102 + evt invoerrechten van TNT / DHL
Klopt ja. Kom je tóch nog hoger uit dan ik :+
En de reden dat ik een Xoom haal, en niet een van de andere tablets die binnekort uitkomt, is omdat de Xoom de enige is die usb host support heeft, een model zonder 3G, 10" schermgrootte heeft, van een bekend Westers merk is (daarom vallen Chinese tablets af) dat in mijn ogen prima spul levert (daarom viel de Iconia van Acer af), Honeycomb draait en lang genoeg op een accu draait (daarom valt de Asus transformer af).
En tja, de iPad viel sowieso af want ik wil Android op de tablet. Ik heb al jaren Android telefoons en het is simpelweg een geweldig OS.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_95458202
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:46 schreef Devolution het volgende:

[..]

Klopt ja. Kom je tóch nog hoger uit dan ik :+
En de reden dat ik een Xoom haal, en niet een van de andere tablets die binnekort uitkomt, is omdat de Xoom de enige is die usb host support heeft, een model zonder 3G, 10" schermgrootte heeft, van een bekend Westers merk is (daarom vallen Chinese tablets af) dat in mijn ogen prima spul levert (daarom viel de Iconia van Acer af), Honeycomb draait en lang genoeg op een accu draait (daarom valt de Asus transformer af).
En tja, de iPad viel sowieso af want ik wil Android op de tablet. Ik heb al jaren Android telefoons en het is simpelweg een geweldig OS.
Engeland behoort toch ook niet tot de EU waardoor je invoerrechten moet betalen?
If not now, then when.
  woensdag 13 april 2011 @ 20:03:12 #196
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95458747
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Engeland behoort toch ook niet tot de EU waardoor je invoerrechten moet betalen?
Interessante kwestie eigenlijk inderdaad.

http://douane.nl/particul(...)pen-02.html#P66_5282
'Uit een EU-land' - 'Waarde onbeperkt' - 'Geen douanerechten & Geen omzetbelasting'
http://douane.nl/particul(...)n-05.html#P190_10273
'EU-land: Groot-Brittannië'
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95459482
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:03 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Interessante kwestie eigenlijk inderdaad.

http://douane.nl/particul(...)pen-02.html#P66_5282
'Uit een EU-land' - 'Waarde onbeperkt' - 'Geen douanerechten & Geen omzetbelasting'
http://douane.nl/particul(...)n-05.html#P190_10273
'EU-land: Groot-Brittannië'
Racisme. Ik vind dat je uit Engeland ook gewoon moet betalen.
If not now, then when.
  woensdag 13 april 2011 @ 20:23:02 #198
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95459843
de UK zit gewoon bij de EU al hebben ze niet overal de euro.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95468166
Groot Brittannië zit gewoon in de EU, dus je betaald geen douanerechten of omzetbelasting.
  woensdag 13 april 2011 @ 22:36:41 #200
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95468657
Spuit elf geeft ook nog modder. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95472459
Haha het kwam op mij over dat er onduidelijk over was, dus ik dacht ik herhaal het maar even :D
  woensdag 13 april 2011 @ 23:50:25 #202
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95473014
Hij vindt het gewoon kut dat USPS wel wordt onderschept en er misschien fors meer betaald moet worden voor een geïmporteerde Xoom en een Transformer laten leveren uit de UK geen problemen geeft. _O- Dan moet je er gewoon even de feiten bijhalen en laten zien dat dit gewoon de gang van zaken en je dan mooi pech hebt.

Btw, ik had laatst oortjes besteld bij MyMemory.co.uk, die bleken achteraf te zitten op Jersey - Channel Islands en is dus een uitzondering op de regel en wordt dus beschouwd als Non-EU. Dus crossreference met de wettelijke voorschriften en waar je precies bestelt is wel zo handig en zeker interessant.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95475120
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 23:50 schreef shiznuts het volgende:
Hij vindt het gewoon kut dat USPS wel wordt onderschept en er misschien fors meer betaald moet worden voor een geïmporteerde Xoom en een Transformer laten leveren uit de UK geen problemen geeft. _O- Dan moet je er gewoon even de feiten bijhalen en laten zien dat dit gewoon de gang van zaken en je dan mooi pech hebt.

Btw, ik had laatst oortjes besteld bij MyMemory.co.uk, die bleken achteraf te zitten op Jersey - Channel Islands en is dus een uitzondering op de regel en wordt dus beschouwd als Non-EU. Dus crossreference met de wettelijke voorschriften en waar je precies bestelt is wel zo handig en zeker interessant.
?

En het is nog niet zeker of hij echt is onderschept. Maar stel dat die onderschept is he, die gozer heeft het als GIFT genoteerd, toevallig is mijn pa overmorgen jarig. Als ze me willen laten betalen kan ik het toch aanvechten? :P
If not now, then when.
  donderdag 14 april 2011 @ 02:11:23 #204
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95477031
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 00:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

?

En het is nog niet zeker of hij echt is onderschept. Maar stel dat die onderschept is he, die gozer heeft het als GIFT genoteerd, toevallig is mijn pa overmorgen jarig. Als ze me willen laten betalen kan ik het toch aanvechten? :P
quote:
De vrijstelling van rechten bij invoer heeft betrekking op zendingen die bestaan uit goederen zonder handelskarakter die door een particulier in een derde land worden gezonden aan een andere particulier in het douanegebied van de Gemeenschap.
Puntje één. Afzender is geen particuliere partij, maar een commerciële opzet, dat is eenvoudig te achterhalen.
quote:
De zendingen hebben geen handelskarakter als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan. In dat geval moet sprake zijn van goederen:

- met een incidenteel karakter;

- die zijn bestemd voor het persoonlijk gebruik door de geadresseerde of door leden van zijn gezin. Er mag gelet op de aard en de hoeveelheid van de goederen geen sprake zijn van commerciële bijbedoelingen, en

- die door de afzender aan de geadresseerde worden toegezonden zonder dat de geadresseerde hiervoor een betaling moet verrichten.
Puntje twee. Er stond een betaling tegenover. De afzender heeft uit commerciële overwegingen het pakje toegezonden, ongeacht de verdere bedoelingen van de particuliere ontvangende partij.
quote:
Het forfaitaire recht bij invoer bedraagt 2,5% (van de waarde van de goederen) en geldt voor goederen die deel uitmaken van de persoonlijke bagage van reizigers en voor goederen van zendingen tussen particulieren. Dit forfaitaire recht is van toepassing als de totale waarde van de aan rechten bij invoer onderworpen goederen niet meer dan ¤ 700 bedraagt.
Zelfs bij zendingen tussen particulieren geldt er een tariefheffing. Mits niet vrijgesteld van invoer-/omzetbelasting in de hieronder genoemde uitgezonderde situaties.
quote:
De vrijstelling van de rechten bij invoer is van overeenkomstige toepassing op de omzetbelasting voor zover de intrinsieke waarde van de daarin opgenomen goederen totaal niet meer bedraagt dan ¤ 22 per zending.
Een tablet van een paar honderd dollar... hum. Next up...
quote:
De vrijstelling voor de zendingen kan slechts worden verleend als de intrinsieke waarde van de daarin opgenomen goederen totaal niet meer bedraagt dan ¤ 45 per zending.

In het geval een zending een hogere waarde heeft dan deze intrinsieke waarde kan de vrijstelling niet worden verleend en moeten daarom over de gehele zending de rechten bij invoer worden geheven. Als de totale waarde van een zending die uit twee of meerdere goederen bestaat deze intrinsieke waarde overschrijdt, wordt de vrijstelling verleend tot het beloop van dat bedrag voor die goederen die, in het geval zij afzonderlijk zouden zijn verzonden, in aanmerking zouden zijn genomen voor de vrijstelling. De waarde van de afzonderlijke goederen mag niet worden gesplitst.
quote:
Een zending heeft een te verwaarlozen waarde als de intrinsieke waarde van de daarin opgenomen goederen totaal niet meer bedraagt dan ¤ 150 per zending voor wat betreft de rechten bij invoer en ¤ 22 per zending voor wat betreft de omzetbelasting.
Puntje drie. De waarde overschrijdt de norm en komt in aanmerking om (invoer)omzetrechtelijk belast te worden.
quote:
Voorbeeld 1:

U bestelt in Amerika een horloge van ¤ 22. In dit geval wordt vrijstelling verleend van zowel de rechten bij invoer als de omzetbelasting.

Voorbeeld 2:

U bestelt in Amerika een gitaar van ¤ 149. In dit geval wordt vrijstelling verleend van de rechten bij invoer, maar niet van de omzetbelasting. U betaalt in dit geval 19% over ¤ 149 plus over de vervoers- en handelingskosten.
Tja... als ze bij een steekproef je pakje openen en een aantal dagen research plegen krijg je gewoon een goedgepeperde rekening.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95477084
Bedankt. Hopen op het beste dan maar. Hopelijk morgen een track en trace update.
If not now, then when.
  donderdag 14 april 2011 @ 02:16:27 #206
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95477088
Het is trouwens illegaal om items tussen twee partijen als 'gift' te markeren wanneer er sprake is van een verkopende en een kopende partij is. Veel eBay-handelaars vermelden daarom nadrukkelijk bij hun goederen dat ze het niet als 'gift' gemarkeerd verzenden, daar kunnen ze goed mee in de problemen komen. :P
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 02:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Bedankt. Hopen op het beste dan maar. Hopelijk morgen een track en trace update.
Uh-huh. ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95477180
quote:
Op donderdag 14 april 2011 02:16 schreef shiznuts het volgende:
Het is trouwens illegaal om items tussen twee partijen als 'gift' te markeren wanneer er sprake is van een verkopende en een kopende partij is. Veel eBay-handelaars vermelden daarom nadrukkelijk bij hun goederen dat ze het niet als 'gift' gemarkeerd verzenden, daar kunnen ze goed mee in de problemen komen. :P

[..]

Uh-huh. ^O^
Maar hoe kan bijv. TNT dan mijn track en trace updaten dan terwijl het een Us bedrijf is?
If not now, then when.
  donderdag 14 april 2011 @ 02:32:05 #208
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95477243
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 02:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Maar hoe kan bijv. TNT dan mijn track en trace updaten dan terwijl het een Us bedrijf is?
EMS, HKPost, hebben geen postagentschappen/beambten in Nederland. Die besteden dat uit, net als USPS. TNT hoeft alleen een barcode te scannen bij in- en uitvoer van een checkpoint en leidt dat weer verder aan hun 'partners'. Als ik bijvoorbeeld mijn pakketje in ontvangst neem hier in Oostenrijk, krijg ik die van het mannetje van Post.at of ik haal 'em bij hun filiaal op. Hun systeem geeft het weer door aan EMS/HKPost en ziet de originele postagentschap en de verkoper ook dat je je item in ontvangst genomen hebt. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95477294
quote:
Op donderdag 14 april 2011 02:32 schreef shiznuts het volgende:

[..]

EMS, HKPost, hebben geen postagentschappen/beambten in Nederland. Die besteden dat uit, net als USPS. TNT hoeft alleen een barcode te scannen bij in- en uitvoer van een checkpoint en leidt dat weer verder aan hun 'partners'. Als ik bijvoorbeeld mijn pakketje in ontvangst neem hier in Oostenrijk, krijg ik die van het mannetje van Post.at of ik haal 'em bij hun filiaal op. Hun systeem geeft het weer door aan EMS/HKPost en ziet de originele postagentschap en de verkoper ook dat je je item in ontvangst genomen hebt. :)
Ah Oke bedankt man.
If not now, then when.
pi_95486445
Kan ik toevallig ook met iets contact opnemen over waar het pakketje op dit moment precies is? Of iets in die richting?
If not now, then when.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:23:11 #211
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95490631
Flytouch 3 besteld *O*

Is het al twee weken later?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_95498440
Ik heb een vraag, het product kost in totaal 502 euro incl. verzendkosten.

Daarbij is mijn vraag stel dat het door de douane gepakt is hoeveel zou ik dan in totaal moeten betalen en dat moet aan de deur vertelde de medewerkster van TNT aan mij maar moet dat dan cash of kun je ook pinnen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 14-04-2011 17:21:44 ]
If not now, then when.
  donderdag 14 april 2011 @ 17:24:08 #213
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95499077
http://img691.imageshack.us/img691/3731/50207649.png (copy/paste deze link)
http://img21.imageshack.us/img21/751/inklaringskosten.png (copy/paste deze link)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 14 april 2011 @ 18:05:48 #214
266503 beeklaan
Chinawebshops (-^.^-)
pi_95500414
Cash. (TNT in ieder geval)
De goedkoopste gadgetsite: http://www.buyincoins.com
Voer in Recommender: ZT180 en coupon: 10%ebay110 en krijg 15% korting!
pi_95503349
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:24 schreef Klonk het volgende:
[ http://img691.imageshack.us/img691/3731/50207649.png (copy/paste deze link) ]
[ http://img21.imageshack.us/img21/751/inklaringskosten.png (copy/paste deze link) ]

Thnx, maar onder welke goederen is de Xoom en berekenen ze de BTW en alle overige kosten via de nederlandse Xoom prijs of hoe bepalen ze die prijs van het product?
If not now, then when.
  donderdag 14 april 2011 @ 19:24:54 #216
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95503980
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 14 april 2011 @ 19:33:07 #217
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95504438
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Thnx, maar onder welke goederen is de Xoom en berekenen ze de BTW en alle overige kosten via de nederlandse Xoom prijs of hoe bepalen ze die prijs van het product?
Je krijg vanzelf een brief met de aanslag, je kunt nu alleen wachten.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95504448
quote:
Snap ik, maar onder welke dinge valt de Xoom hier:

http://img691.imageshack.us/img691/3731/50207649.png (copy/paste deze link)
If not now, then when.
pi_95504491
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:33 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Je krijg vanzelf een brief met de aanslag, je kunt nu alleen wachten.
Ja maar ik wil wel weten hoeveel het ongeveer kan zijn zodat ik het geld kan klaar leggen voor me moeder omdat ik het pakketje zelf wss niet in ontvangst zal nemen. :)

en berekenen ze de BTW en alle overige kosten via de nederlandse Xoom prijs of hoe bepalen ze die prijs van het product?

[ Bericht 4% gewijzigd door Yuri_Boyka op 14-04-2011 21:54:48 ]
If not now, then when.
pi_95515178
Ik hoop dat ze me pakketje er niet uit pikken want ik heb het een beetje globaal berekent en het kan wel rond de 150 euro zijn. :'( Als ze dan wel over de 500 euro die ik betaald heb gaan rekenen. Neem aan dat ze niet meer dan die prijs zullen hanteren.
If not now, then when.
  donderdag 14 april 2011 @ 22:06:04 #221
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95516022
quote:
Het kan zijn zijn dat de ontvanger al eerder zendingen heeft ontvangen van een vergelijkbare waarde zonder ooit iets extras betaald te hebben. Dit komt doordat niet alle zendingen gecontroleerd worden door de Douane. De kans dat jouw pakket er wordt uitgepikt om gecontroleerd te worden is dus altijd aanwezig. Volgens sommigen is de kans hierop kleiner wanneer de zending verzonden wordt met een bepaald koeriersbedrijf. Hierover zijn echter geen harde feiten bekend.

Ook wordt er vaak gebruik gemaakt van de truc om de zender gift op het pakket te laten schrijven. Over cadeaus zou geen belasting betaald te hoeven worden, maar de Douane kent deze truc als geen ander.
quote:
De kosten die je bij je zending op kan tellen zijn douanerechten, omzetbelasting, accijnzen en inklaringskosten.
quote:
De douanerechten (invoerrechten) variëren per goederensoort. Er kan 0% invoerrechten worden geheven, maar ook 12%. Dit percentage is te berekenen aan de hand van TARIC codes en het land van oorsprong. Deze percentages zijn Europees bepaald en zijn op de website van de Europese Commissie te vinden in een database. De invoerrechten worden geheven op de douanewaarde van de zending. Dit is de waarde van de zending, plus verzendkosten, plus verzekeringspremie tot aan de grens van Nederland.
De douane vermeldt op de consumentenpagina maar voor een paar goederensoorten het percentage aan invoerrechten. Hier vind je echter de volledige lijst: http://gebruikstarief.douane.nl/ . Zo kun je erachter komen dat laptops e.d. onder categorie 84 vallen en dan wel 8471 -> 8471 30, oftewel 'draagbare automatische gegevensverwerkende machines'. Het douanerechttarief geeft hier 0,00 aan. In dit geval geldt dus 0% invoerrechten.
quote:
De omzetbelasting (ook BTW genoemd) is afhankelijk van het soort product. Er is een hoog tarief van 19% en een laag tarief van 6%. De omzetbelasting wordt geheven over de waarde van de goederen (inclusief verzendkosten, verzekeringskosten tot de plaats van bestemming) en de douanerechten.
quote:
Normaal gesproken geldt de transactiewaarde voor het bepalen van de douanewaarde. Dat komt neer op de prijsafspraak tussen koper en verkoper. Deze transactiewaarde wordt door middel van een factuur vastgesteld. De factuur moet aan een aantal voorwaarden voldoen, wil de douane van de EU deze accepteren. In ieder geval moet worden vermeld:

de juiste afzender van de goederen;
de juiste ontvanger van de goederen;
de juiste leveringsvoorwaarden;
de juiste productomschrijving, het aantal colli, het bruto en netto gewicht van de goederen;
de marktconforme waarde van de goederen en valuta.
quote:
Accijnzen moeten betaald worden over goederen zoals tabaksproducten. Deze zendingen worden alleen doorgelaten als er Nederlandse accijnszegels op zitten, anders neemt de Douane de zending in beslag.

Inklaringskosten worden betaald aan de koerier ter vergoeding. De koeriersdienst verzorgt namelijk de douane-aangifte van de zending. Worden er geen extra kosten gerekend dan worden er natuurlijk ook geen inklaringskosten in rekening gebracht. De inklaringskosten verschillen per koerier. TNT Post rekent in 2008 inklaringskosten van 16,75 euro bij een totaal van douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen van 25 euro en meer, en inklaringskosten van 8,50 euro bij minder dan 25 euro.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb een vraag, het product kost in totaal 502 euro incl. verzendkosten.

Daarbij is mijn vraag stel dat het door de douane gepakt is hoeveel zou ik dan in totaal moeten betalen en dat moet aan de deur vertelde de medewerkster van TNT aan mij maar moet dat dan cash of kun je ook pinnen?
502 x 1.19 = 597,38 euro + TNT 16,75 = 614,13 - 502 = 112,13

Zie ook:
http://financieel.infonu.(...)rrechten-en-btw.html
http://www.phimex.net/nl/invoerrechten
http://www.douane.nl
http://ec.europa.eu/taxat(...)ultation.jsp?Lang=nl
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95516787
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:06 schreef shiznuts het volgende:

[..]

[..]

[..]

De douane vermeldt op de consumentenpagina maar voor een paar goederensoorten het percentage aan invoerrechten. Hier vind je echter de volledige lijst: http://gebruikstarief.douane.nl/ . Zo kun je erachter komen dat laptops e.d. onder categorie 84 vallen en dan wel 8471 -> 8471 30, oftewel 'draagbare automatische gegevensverwerkende machines'. Het douanerechttarief geeft hier 0,00 aan. In dit geval geldt dus 0% invoerrechten.

[..]

[..]

[..]

[..]

502 x 1.19 = 597,38 euro + TNT 16,75 = 614,13 - 502 = 112,13

Zie ook:
http://financieel.infonu.(...)rrechten-en-btw.html
http://www.phimex.net/nl/invoerrechten
http://www.douane.nl
http://ec.europa.eu/taxat(...)ultation.jsp?Lang=nl
Echt bedankt voor de moeite!

Wel apart dat ik dan geen invoerrechten hoef te betalen. Maar iig nog een klein vraagje als je het niet erg vindt.

Hoe bepalen ze de waarde van het product? Ik bedoel misschien hanteren ze wel EU prijzen van de Xoom wat 700 ¤ is.
If not now, then when.
  donderdag 14 april 2011 @ 22:16:25 #223
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95517009
quote:
"De grondslag voor de berekening van de douanewaarde van de goederen behoort te zijn, zoveel als mogelijk is, de transactiewaarde van de goederen waarvan de waarde wordt vastgesteld. Als aan de invoer geen transactiewaarde ten grondslag ligt, worden andere methoden gebruikt."
quote:
Het uitgangspunt is dat de douanewaarde wordt vastgesteld op basis van de transactiewaarde van de ingevoerde goederen, met andere woorden op basis van de prijs van de verkoop voor uitvoer naar het douanegebied van de Gemeenschap, waaraan een aantal elementen moet worden toegevoegd en/of waarvan een aantal elementen in mindering kan worden gebracht (artikelen 29, 32 en 33 CDW). Van dit uitgangspunt kan echter bij particuliere zendingen en reizigersbagage niet altijd worden uitgegaan, omdat daarvoor nogal eens gegevens ontbreken. Dit betekent dat in voorkomende gevallen de douanewaarde van deze goederen ook niet kan worden vastgesteld overeenkomstig artikel 30 CDW, maar dat de douanewaarde moet worden vastgesteld overeenkomstig artikel 31 CDW (redelijke middelen). In verband hiermee mag u de douanewaarde van deze goederen stellen op 60% van de publieksprijzen die in Nederland gelden voor identieke of soortgelijke goederen.
~ / ~
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95517247
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:16 schreef shiznuts het volgende:

[..]

~
Bedankt. Ik hoop dan dat ze zien dat het een tablet is en dus naar de iPad gaan kijken wat zou betekenen als ze 60% van die prijs hanteren de waarde van me Xoom wordt geschat op 287,40 euro. :P
If not now, then when.
  donderdag 14 april 2011 @ 22:19:56 #225
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95517294
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Bedankt. Ik hoop dan dat ze zien dat het een tablet is en dus naar de iPad gaan kijken wat zou betekenen als ze 60% van die prijs hanteren de waarde van me Xoom wordt geschat op 287,40 euro. :P
Mja, ik denk dat er een factuur bijzit gewoon. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95517331
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:19 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Mja, ik denk dat er een factuur bijzit gewoon. :P
Denk je, via Ebay he. Misschien doen ze geen factuur erbij?
If not now, then when.
pi_95517627
Belde vandaag TNT en ze zeiden dat de douane 30 dagen mogen gebruiken ervoor. :o Hoop dat het snel gaat, meeste mensen die ervaring hebben met USPS ligt het 1 tot 2 weken bij de douane van een Tweakers topic.
If not now, then when.
  donderdag 14 april 2011 @ 22:27:24 #228
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95517936
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Denk je, via Ebay he. Misschien doen ze geen factuur erbij?
Beter van niet dan inderdaad. :P
quote:
Bij het brengen in het vrije verkeer van geschenkzendingen die particulieren uit een land van uitvoer aan particulieren in de Gemeenschap hebben gezonden, zal voor de berekening van de douanewaarde vaak niet meer bekend zijn dan de waarde die de afzender in de airway-bill, douaneverklaring, pro forma factuur en dergelijke heeft vermeld. In die gevallen kunt u de douanewaarde niet vaststellen op basis van de transactiewaarde-methode van de ingevoerde goederen. Een verkoop is dan meestal niet afgesloten. U zult de douanewaarde moeten vaststellen met één van de andere methoden. Vaak moet u de douanewaarde dan vaststellen met de redelijke middelen.

Om een uniforme en praktische uitvoering te bereiken kunt u bij het gebruik van de redelijke middelen de douanewaarde van deze geschenkzendingen in principe vaststellen op 60% van de in Nederland geldende publieksprijzen van ingevoerde identieke of soortgelijke goederen.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Belde vandaag TNT en ze zeiden dat de douane 30 dagen mogen gebruiken ervoor. :o Hoop dat het snel gaat, meeste mensen die ervaring hebben met USPS ligt het 1 tot 2 weken bij de douane van een Tweakers topic.
Nou ja, ik heb ook nog dit gezegd natuurlijk:
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:18 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Dat is wat drumstickNL zei tenminste en kan dat dan alleen maar hopen.
Als 'ie echt bij 'customs', als in 'customs' ligt, dat zou wel naatje zijn, krijg je nog een invoersom om te betalen. Maar waarschijnlijk betekent dat niet per definitie dat ze 'em openmaken, waardeschatting doen en je een rekening meesturen.
Een minuut na aankomst in Nederland krijgt alles de status dat het door de douane gaat namelijk.
Maar je kunt er maar beter wel rekening mee houden, kan het alleen maar meevallen. :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95518938
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:27 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Beter van niet dan inderdaad. :P

[..]

[..]

Nou ja, ik heb ook nog dit gezegd natuurlijk:

[..]

Een minuut na aankomst in Nederland krijgt alles de status dat het door de douane gaat namelijk.
Maar je kunt er maar beter wel rekening mee houden, kan het alleen maar meevallen. :+
Ja precies, heb vandaag ook Track&Trace nummer van TNT gekregen toen ik belde. Maar als je hier leest zie je dat het bij iedereen minstens 10 dagen duurt. Anders als ik hem met FedEx had laten opsturen was die er al.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1355305/18
If not now, then when.
pi_95519188
-

[ Bericht 50% gewijzigd door Yuri_Boyka op 14-04-2011 22:44:59 ]
If not now, then when.
pi_95520210
Hoe worden FedEx shippings bezorgd in NL, ook met TNT?
If not now, then when.
  donderdag 14 april 2011 @ 23:21:03 #232
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95521571
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe worden FedEx shippings bezorgd in NL, ook met TNT?
Die hebben hun eigen grondnetwerk in Nederland meen ik. :) USPS niet, dus het traject is dan wat geïntegreerder en voorspoediger. Wil niet zeggen dat verzenden met FedEx en UPS nou het douanenasleepverhaal vermijden kan.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 14 april 2011 @ 23:24:15 #233
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95521736
Als er geen factuur bij zit sturen ze vaak eerst nog een brief waarin ze vragen om de waarde te bewijzen. Ik zou er gewoon op rekenen dat je 130 euro moet aftikken aan de deur, kan het altijd meevallen :P

Wat ik zo heb gelezen is dat je niks kunt als het bij de douane is TNT regelt dit dus zelf (dit zal niet anders zijn met andere verzend methodes). Maar TNT wijst wel naar de douane als het te lang duurt.

Meestal liggen inkomende pakjes niet langer dan 2 dagen op het vliegveld, anders grote kans op douane. Maar dit kan bij Ups best anders zijn ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95522142
iPad wint jullie falen. Slotje
pi_95522274
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 23:31 schreef TTTNL het volgende:
iPad wint jullie falen. Slotje
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_95522972
quote:
Op donderdag 14 april 2011 23:21 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Die hebben hun eigen grondnetwerk in Nederland meen ik. :) USPS niet, dus het traject is dan wat geïntegreerder en voorspoediger. Wil niet zeggen dat verzenden met FedEx en UPS nou het douanenasleepverhaal vermijden kan.
Ah Oke bedankt en Robert ook.

Nee het gaat niet om vermijden maar ik heb nog iets besteld en heb dat op erg korte termijn nodig en heb begrepen dat FedEx alles op dezelfde dag inklaart als het aankomt en gelijk het vervoersbusje in gaat.
If not now, then when.
  vrijdag 15 april 2011 @ 00:30:03 #237
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_95524867
quote:
Op donderdag 14 april 2011 23:31 schreef TTTNL het volgende:
iPad wint jullie falen. Slotje
Juiste interpunctie wint, TTTNL faalt.
pi_95540014
dan faal ik samen met jullie
pi_95540217
M'n mobii Tegra van POV is net binnen. Ik snap er alleen bar weinig van :'(
pi_95546658
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 13:41 schreef Hyundai het volgende:
M'n mobii Tegra van POV is net binnen. Ik snap er alleen bar weinig van :'(
Pov Topic op Tweakers of Modaco Forum :)
pi_95547450
Het scherm van de mobii Tegra is ( op dit moment ) echt beroerd. Ik kan niet eens fatsoenlijk een webadres intoetsen..
pi_95550223
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:40 schreef Hyundai het volgende:
Het scherm van de mobii Tegra is ( op dit moment ) echt beroerd. Ik kan niet eens fatsoenlijk een webadres intoetsen..
Heb je de calibratie app al gebruikt? Hierna werd het scherm echt 10 keer beter bij mij
pi_95554366
Ja, ik heb hem nou ongeveer 5 a 6 keer gedraaid en nu werkt het scherm redelijk.
Alleen wat ik wel irritant vind, soms dan reageert het scherm niet goed als ik op het home knopje klik, helemaal links bovenin.
En ik kan de Advent Vega firmware er ook niet op zetten vreemd genoeg.
pi_95554956
Volgens mij had ik gelezen dat het scherm het altijd bar slecht doet op het begin....
Ja, hoi!
pi_95557220
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:59 schreef Luukiemaster het volgende:
Volgens mij had ik gelezen dat het scherm het altijd bar slecht doet op het begin....
Ja, het wordt wel steeds beter. Toch wel jammer, zo'n totaal verkeerde eerste indruk :P
  zaterdag 16 april 2011 @ 10:00:44 #246
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95574104
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 20:38 schreef Hyundai het volgende:

[..]

Ja, het wordt wel steeds beter. Toch wel jammer, zo'n totaal verkeerde eerste indruk :P
Nou nog leuke dingen ontdekt? wat is je indruk naar 1 dag? Al geroot of Advent Vega firmware erop geflashed.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 16 april 2011 @ 15:50:33 #247
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95583131
Ik vraag me opeens af waarom ik ook een nieuwe tablet moet/wil hebben. Zou dan eigenlijk alleen voor het operating system -> 3.0 gaan, maar misschien is die geroot ook wel te krijgen op de 101. De rest van de functies is eigenlijk alleen op een 'nice to have' basis. HD videorecording, ik heb een Full HD camera en 720p op m'n telefoon, sowieso een tablet is iets te groot om kiekjes mee te schieten, camera op een tablet heeft eigenlijk alleen zin voor voicechat. En GPS, zonder auto en al GPS op me foon heeft ook niet veel toegevoegde waarde. GPS en 3G kun je toch al tetheren.

Ik zou een nieuwe tablet precies zo gebruiken als m'n huidige. Documenten, voornamelijk handboeken in .pdf formaat compact bij je hebben, multimedia/entertainment: 720p films kijken (download toch eigenlijk nooit 1080p en kijk vaker series dan films en die zijn toch kant-en-klaar geript in 720p), foto-albums/slideshows, muziek, maar ook games. Handige apps voor functionaliteit en natuurlijk browsen. Nou ja, min of meer zou ik dan dus voor Honeycomb én een toetsenbord voor bij het browsen een nieuwe tablet nodig/willen hebben. :P Zo vaak ben ik ook weer niet van huis dat ik zo lang zonder fysiek toetsenbord moet doen, dus dat is best te overzien.

Denk dat het iets te makkelijk is me nu te laten meeslepen in die 'tabletslipstream'. Maar ja, het is ook moeilijk niet enthousiast te raken door nieuwe technology en gadgets. We kijken in het najaar nog wel een keer of het dan nodig is. Sorry Slider en Playbook.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95587920
quote:
Op zaterdag 16 april 2011 10:00 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nou nog leuke dingen ontdekt? wat is je indruk naar 1 dag? Al geroot of Advent Vega firmware erop geflashed.
Mijn eerste indruk: scherm op het begin erg bagger, daarna beter. Flashen is me nog niet gelukt helaas. Ik zal binnenkort een echte review gaan maken.
  zaterdag 16 april 2011 @ 23:53:10 #249
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95603838
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:26 schreef Hyundai het volgende:

[..]

Mijn eerste indruk: scherm op het begin erg bagger, daarna beter. Flashen is me nog niet gelukt helaas. Ik zal binnenkort een echte review gaan maken.
Kijk er naar uit ^O^
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95611481
Duurt lang, kost geld...

1 april Flytouch 3 besteld bij Efox-shop. Bestelling van DX van een dag later is al wel onderweg, maar ik wil nu eindelijk eens een tabletje. Deze week nog een bij media markt een hands-on gedaan met de modellen die daar liggen. Ook eindelijk eens een iPad in handen gehad, maar dat is niet zaligmakend. De Acer Iconia met 2 touchscreens was wel vet,maar dat is verder offtopic en toch veel te duur.

En maar wachten, tegenwoordig heb je sneller een staaf tritium dan een tablet. Evolutie :P
  zondag 17 april 2011 @ 08:38:48 #251
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95611487
Gewoon net als jip en janneke doen, iets met aarbeien die niet willen groeien :P maar dat komt omdat ze elke dag gaan kijken of de plantjes groeien. Moraal van het verhaal: gewoon een tijdje niet aan denken dan heb je flytouch zo. En nu eens kijken of ik mezelf dit praatje ook waar kan maken, heb er afgelopen Donderdag eentje besteld en heb nu al genoeg gewacht naar mijn bescheiden mening :+
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_95612346
Nah, ik probeer het wel zoveel mogelijk, maar je wilt het zo graag, en dan komt het maar niet. Ook ben ik zo niet-slim geweest om niet te kiezen voor track opties, zag te laat dat dat voor 2 euro extra ook kon. Het eerste scenario is dat ie nooit gaat aankomen, minder erg maar vervelend als hij kapot of DOA aankomt. Dus daarvan uitgaan, dan komt het alsnog wel goed.

Wat ook niet helpt is dat de weinige reviews die ik kan vinden over de shop, niet echt positief zijn. Veel zeikerds die hun product niet na een uur binnen hadden, en meteen beginnen te zeiken waar het blijft. Neem ik weinig notie aan. Verontrustender was de video review van een FT welke een barst als scherm-feature had. Kon meteen retour afzender.
  zondag 17 april 2011 @ 11:08:13 #253
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95613736
:X

Om te voorkomen dat mijn flytouch hetzelfde lot beschoren is heb ik gelijk op ebay een hoesje besteld :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_95614208
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 11:08 schreef Klonk het volgende:
:X

Om te voorkomen dat mijn flytouch hetzelfde lot beschoren is heb ik gelijk op ebay een hoesje besteld :P
Ik heb er ook zo'n leren cas-met-ramplank bij besteld, maar iets zegt mij dat ze die er niet omheen gaan door voor verzending. :P
Aan de andere kant belooft dit filmpje ook niets goeds:
  zondag 17 april 2011 @ 12:10:57 #255
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95615397
pech kun je altijd hebben toch? is meer de afhandeling van de webshop in dit soort gevallen :)

je moet er wat voor over hebben om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten :+
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_95615834
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 12:10 schreef Klonk het volgende:
pech kun je altijd hebben toch? is meer de afhandeling van de webshop in dit soort gevallen :)

je moet er wat voor over hebben om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten :+
Latem we het dan maar hopen. Er is op GoT ook een topic lopende waarbij best wat mensen de pad ook daar hadden besteld. En geen leverings problemen hadden, dus echt zorgen maak ik me er nu ook weer niet over! Hoop alleen wel dat ik hem deze week binnen ga krijgen, goed de deurbel in de gaten houden.
  zondag 17 april 2011 @ 12:28:14 #257
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95615948
bij bestellingen uit China & Hongkong gewoon rekenen op een week of 4, kan het altijd meevallen :P

en ondertussen lekker bezig zijn met te kijken wat je er mee kunt, hoe je moet rooten, custom roms enzo, ik vermaak me wel :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_95646124
De software van zo'n POV Mobii Tegra is wel bagger. Loopt regelmatig vast, niet wat ik verwacht had. Ook het touchscreen doet regelmatig moeilijk..
  zondag 17 april 2011 @ 23:57:07 #259
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95650136
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:44 schreef Hyundai het volgende:
De software van zo'n POV Mobii Tegra is wel bagger. Loopt regelmatig vast, niet wat ik verwacht had. Ook het touchscreen doet regelmatig moeilijk..
Aww, dat is wel minder, nu maar hopen dat de update naar 3.0 wat goed gaat maken.
Zijn er in de tussen tijd niet wat Roms te vinden op XDA? omdat dat softwarematige problemen lijken.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 18 april 2011 @ 00:05:49 #260
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95650483
Is toch wat iedereen doet? Advent Vega erop knallen?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95652087
Verwacht me Xoom deze week. :D
If not now, then when.
pi_95653665
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 00:05 schreef shiznuts het volgende:
Is toch wat iedereen doet? Advent Vega erop knallen?
Inderdaad, heb ik ook gedaan. Op xda zijn ze zelfs bezig met een rom met tablet-optimized tweaks, maar dat zit nog in beta.
  maandag 18 april 2011 @ 11:47:38 #263
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95660443
Zo, de mijne is verzonden *O*
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_95667692
Helaas kan ik mijn POV Mobii Tegra niet flashen. Ik weet niet hoe het komt, maar op Tweakers zijn ze niet bepaald behulpzaam at the moment.
pi_95668875
Op Tweakers staat een tutorial waar gevraagd wordt naar "nVidia boot recovery for mobile devices" of iets dergelijks. Nou, die heb ik geinstalleerd alleen nog kan ik niet flashen.
En in een andere Engelse tutorial over de verkeerde drivers, spreken ze weer over een "Android ADB composite USB Driver "

Kan het echt niet volgen.
  maandag 18 april 2011 @ 15:34:06 #266
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_95669518
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 12:28 schreef Klonk het volgende:
bij bestellingen uit China & Hongkong gewoon rekenen op een week of 4, kan het altijd meevallen :P

en ondertussen lekker bezig zijn met te kijken wat je er mee kunt, hoe je moet rooten, custom roms enzo, ik vermaak me wel :)
die van mij was de 31/3 besteld.
14/4 met het vliegtuig verzonden, of die al aangekomen is weet ik niet.
nog niet thuis geweest vandaag :+
pi_95670391
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:20 schreef Hyundai het volgende:
Op Tweakers staat een tutorial waar gevraagd wordt naar "nVidia boot recovery for mobile devices" of iets dergelijks. Nou, die heb ik geinstalleerd alleen nog kan ik niet flashen.
En in een andere Engelse tutorial over de verkeerde drivers, spreken ze weer over een "Android ADB composite USB Driver "

Kan het echt niet volgen.
Heb je Windows XP? Ik moest hem ook via XP flashen aangezien het via Vista en Windows 7 niet (of moeilijk) gaat...
pi_95673796
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:52 schreef Michael-H het volgende:

[..]

Heb je Windows XP? Ik moest hem ook via XP flashen aangezien het via Vista en Windows 7 niet (of moeilijk) gaat...
Jammer genoeg heb ik enkel een PC met Windows 7.
Er is wel een PC met XP hierzo, maar da's een nogal gammel ding. Vertrouw het niet :P
pi_95674419
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:47 schreef Klonk het volgende:
Zo, de mijne is verzonden *O*
jeeej *O*

ik denk dat de mijne vandaag geprobeerd heeft om zich via de postdude zich te laten bezorgen bij me. ik was als harde werker natuurlijk weer druk bezig, en ga proberen om vanavond nog dat ding bij de AH op te halen. Wil hem hebbeh!!!! >:)
  maandag 18 april 2011 @ 18:06:47 #270
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_95676451
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:06 schreef Hyundai het volgende:

[..]

Jammer genoeg heb ik enkel een PC met Windows 7.
Er is wel een PC met XP hierzo, maar da's een nogal gammel ding. Vertrouw het niet :P
Ben je handig genoeg met de pc om XP te installeren? Anders zou je het via Virtual PC kunnen proberen :)
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_95683949
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 18:06 schreef Devolution het volgende:

[..]

Ben je handig genoeg met de pc om XP te installeren? Anders zou je het via Virtual PC kunnen proberen :)
Ik zou het wel kunnen, maar heb helaas geen XP CD. En ik wil het ook niet gaan installeren speciaal voor zo'n tablet eerlijk gezegd.
pi_95685947
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:22 schreef Hyundai het volgende:

[..]

Ik zou het wel kunnen, maar heb helaas geen XP CD. En ik wil het ook niet gaan installeren speciaal voor zo'n tablet eerlijk gezegd.
Dit al geprobeerd?

http://android.modaco.com(...)sb-driver-installer/
  maandag 18 april 2011 @ 22:33:47 #273
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_95692942
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:22 schreef Hyundai het volgende:

[..]

Ik zou het wel kunnen, maar heb helaas geen XP CD. En ik wil het ook niet gaan installeren speciaal voor zo'n tablet eerlijk gezegd.
In Windows 7 helemaal niet nodig (ervan uitgaande dat je geen Windows 7 Basic hebt) Je downloadt gewoon een compleet image.
Don't let my username fool you...
pi_95695131
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:55 schreef Michael-H het volgende:

[..]

Dit al geprobeerd?

http://android.modaco.com(...)sb-driver-installer/
Ziet er hoopvol uit, morgen ga ik 't proberen!
pi_95700945
:D

quote:
Out of Foreign Customs, April 18, 2011, 8:27 pm, NETHERLANDS
Denk dat ik hem woensdag/donderdag heb.. :P
If not now, then when.
  dinsdag 19 april 2011 @ 07:09:47 #276
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95701202
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 03:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
:D

[..]

Denk dat ik hem woensdag/donderdag heb.. :P
Vandaag gok ik ;) tenzij je niet thuis bent
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95710783
Heb hem binnen! Wat een apparaat.. Alleen hij is engels.
If not now, then when.
pi_95713457
Ben er echt super blij mee moest 106 euro bij betalen. Ze hebben hem onder de categorie laptops gezet en hadden de waarde geschat op 495 euro.

Paar vraagjes:

Is er een Twitterapplicatie voor tablets, het liefst liggend.
Hoe krijg ik fok standaars end niet de mobile verse. Instellingen van mobile layout uit aanvinken doet niks.
Hoe krijg ik de taal op NL
Hoe zet ik sowieso uit dat ik mobile verses krijg van een website.

Spellen zijn of Honeycomb is een must. Hij is een beetje aan de zware kant maar daar stoor ik mij niet aan.
If not now, then when.
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:39:37 #279
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_95713672
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 03:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
:D

[..]

Denk dat ik hem woensdag/donderdag heb.. :P
waar zie jij dat?
ik zit al even te wachten op die van mij en kan geen status updates meer vinden sinds die uti HK is gevlogen
pi_95714206
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:39 schreef lipjes het volgende:

[..]

waar zie jij dat?
ik zit al even te wachten op die van mij en kan geen status updates meer vinden sinds die uti HK is gevlogen
Ik heb hem al.. :p

Ik heb een Track&Trace gekregen, maar mijne komt uit USA.. misschien daarom? (Xoom he)
If not now, then when.
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:59:26 #281
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_95714486
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik heb hem al.. :p

Ik heb een Track&Trace gekregen, maar mijne komt uit USA.. misschien daarom? (Xoom he)
Logisch, even met tnt gebeld (45ct p/m :r ) en hun zeggen als het de 14e is gevlogen dan duurt het nog tot 18 werkdagen voor het in NL is......
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:35:42 #282
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95715939
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ben er echt super blij mee moest 106 euro bij betalen. Ze hebben hem onder de categorie laptops gezet en hadden de waarde geschat op 495 euro.

Paar vraagjes:

Is er een Twitterapplicatie voor tablets, het liefst liggend.
Hoe krijg ik fok standaars end niet de mobile verse. Instellingen van mobile layout uit aanvinken doet niks.
Hoe krijg ik de taal op NL
Hoe zet ik sowieso uit dat ik mobile verses krijg van een website.

Spellen zijn of Honeycomb is een must. Hij is een beetje aan de zware kant maar daar stoor ik mij niet aan.
Nicht schlecht. Zat ik met m'n raming van 112 euro nog best in de buurt. :P Wel een boel centjes, though.

Is gewoon officieel te downloaden. Daarna kun je je vinger op je homescreen houden en wachten tot 'ie vraagt wat je wilt doen. Dan 'toevoegen widget': 'Facebook', of iets in die richting. In Android kun je vervolgens die app schalen wat je wilt, meen ik. Er zijn ook andere clients natuurlijk die tevens twitter e.d. integreren, moet je maar ff kijken wat je het beste bevalt. In ieder geval ben jij geloof ik de eerste hier met een Honeycombtab, dus je mag het wiel gaan uitvinden. :D

Via www.fok.nl en fok.nl kom je automagisch op m.fok.nl , als je echter de prefix frontpage.fok.nl of forum.fok.nl gebruikt kom je als het goed is gewoon op de normale versie. :) Je kunt ook bij instellingen instellen om als je ingelogd bent je mobile devices de normale en niet de mobiele layout te geven als 'ie je mobile device herkent.

Weet niet of je dat uit kunt zetten voor alle sites. Als je bijvoorbeeld op YouTube wil surfen zonder de mobiele versie heb je hetzelfde verhaal. Het beste kun je dan een channel invoeren, bijvoorbeeld http://youtube.com/channelname

Taal instellen. Kan dat niet alleen met een 'herstel fabrieksinstellingen', waarna 'ie bij het heropstarten vraagt om de taal in te voeren?

Eigenlijk vind ik tablets wel mooi, maar zou eigenlijk een windows 7/android dualbootdevice met keyboard willen dan. Zoveel geld uitgeven voor alleen een Androidtab is me iets te veel van het goede, heel veel verschil met hoe ik mijn Archos 101 gebruik is er anders niet.

Veel speelplezier met je Xoom! *O*
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95721227
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:35 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Nicht schlecht. Zat ik met m'n raming van 112 euro nog best in de buurt. :P Wel een boel centjes, though.

Is gewoon officieel te downloaden. Daarna kun je je vinger op je homescreen houden en wachten tot 'ie vraagt wat je wilt doen. Dan 'toevoegen widget': 'Facebook', of iets in die richting. In Android kun je vervolgens die app schalen wat je wilt, meen ik. Er zijn ook andere clients natuurlijk die tevens twitter e.d. integreren, moet je maar ff kijken wat je het beste bevalt. In ieder geval ben jij geloof ik de eerste hier met een Honeycombtab, dus je mag het wiel gaan uitvinden. :D

Via www.fok.nl en fok.nl kom je automagisch op m.fok.nl , als je echter de prefix frontpage.fok.nl of forum.fok.nl gebruikt kom je als het goed is gewoon op de normale versie. :) Je kunt ook bij instellingen instellen om als je ingelogd bent je mobile devices de normale en niet de mobiele layout te geven als 'ie je mobile device herkent.

Weet niet of je dat uit kunt zetten voor alle sites. Als je bijvoorbeeld op YouTube wil surfen zonder de mobiele versie heb je hetzelfde verhaal. Het beste kun je dan een channel invoeren, bijvoorbeeld http://youtube.com/channelname

Taal instellen. Kan dat niet alleen met een 'herstel fabrieksinstellingen', waarna 'ie bij het heropstarten vraagt om de taal in te voeren?

Eigenlijk vind ik tablets wel mooi, maar zou eigenlijk een windows 7/android dualbootdevice met keyboard willen dan. Zoveel geld uitgeven voor alleen een Androidtab is me iets te veel van het goede, heel veel verschil met hoe ik mijn Archos 101 gebruik is er anders niet.

Veel speelplezier met je Xoom! *O*
Hartsikle bedankt voor je info, ik heb OK een HTC Desire HD dus was al bekend met Android, Verder is her elk cent award.

Vanaf Xoom :P, kut Engelse toetsenbord.

[ Bericht 2% gewijzigd door Yuri_Boyka op 19-04-2011 17:33:06 ]
If not now, then when.
pi_95721583
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Yuri_Boyka op 19-04-2011 17:32:39 ]
If not now, then when.
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:37:31 #285
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95721825
Geen forum op Tweakers met inmiddels Xoom-owners?

Deze app is trouwens wel relax: https://market.android.com/details?id=tvshows.kiio.es Zojuist even uitgeprobeerd. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:43:24 #286
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_95724602
Het Tweakerstopic over de Xoom is hier te vinden. Er zijn er daar al een aantal die er een hebben. Ik had er ook een besteld maar dat bedrijf (Simply Electronics) bleek niet helemaal kosjer te zijn en dus heb ik mijn bestelling geannuleerd. Aangezien er nu berichten binnenkomen dat de Xoom midden/eind mei in Nederland te koop is en mijn voorkeur sterk uitgaat naar een Nederlandse winkel, wacht ik nu wel tot ie hier te koop is.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_95724918
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:43 schreef Devolution het volgende:
Het Tweakerstopic over de Xoom is hier te vinden. Er zijn er daar al een aantal die er een hebben. Ik had er ook een besteld maar dat bedrijf (Simply Electronics) bleek niet helemaal kosjer te zijn en dus heb ik mijn bestelling geannuleerd. Aangezien er nu berichten binnenkomen dat de Xoom midden/eind mei in Nederland te koop is en mijn voorkeur sterk uitgaat naar een Nederlandse winkel, wacht ik nu wel tot ie hier te koop is.
Hmm echt minder het is een fantastisch apparaat.

Hij is al te bestellen:

http://www.androidworld.n(...)-bij-belcompany.html
If not now, then when.
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:54:26 #288
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95725118
Deze: http://www.merimobiles.co(...)1080p_p/meri0628.htm lijkt ook wel ok ;)

Maar ik dwaal af omdat ik nog steeds achter ''mijn'' EEE pad transformer aan wil :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:54:33 #289
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95728648
Voor die prijs met gratis shipment... dual core en capacitive touch... niet slecht. :P Maar 7" hè...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:24:33 #290
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95730692
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:54 schreef shiznuts het volgende:
Voor die prijs met gratis shipment... dual core en capacitive touch... niet slecht. :P Maar 7" hè...
Ja, laatste tablet leek soms wat te groot, maar toen ik laatst de Archos van een vriend beet had vond ik 7'' toch wel weer klein.

Ben nog steeds op zoek naar iemand uit Engeland die een Transformer kan regelen :P maar de eerste die dat kan is daar pas 29 mei :'(

Zag nu in de folder van de Bel company al wat tablets staan, maar die zijn allemaal comming soon :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:39:39 #291
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_95731751
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:18:23 #292
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_95734315
Vette dingen die transformer en xoom, maar als ik een tablet naast mij iPad neem, wordt het wel ee galaxy tab. Is toch wel veruit de mooiste.

En dan als opvolger van mijn Sgs een sgs2 :9~ ;)

Ben een samsung fanboy geworden merk ik
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_95745891
Toen ik het pakketje zag dacht ik huh, zo klein.. had de Xoom wel groter verwacht, maar hij is verder prima.. :D

Vind die Asus niet zo heel mooi, veel te dikke rand om het werkelijke scherm heen..
If not now, then when.
  woensdag 20 april 2011 @ 07:02:01 #294
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95748621
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 00:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Toen ik het pakketje zag dacht ik huh, zo klein.. had de Xoom wel groter verwacht, maar hij is verder prima.. :D

Vind die Asus niet zo heel mooi, veel te dikke rand om het werkelijke scherm heen..
Wanneer kunnen we de review verwachten ;)?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 20 april 2011 @ 19:01:48 #295
104871 remlof
Europees federalist
pi_95771555
Waarom kan ik met de Uitzending Gemist app geen video meer bekijken? Ik krijg een "You do not have permissions to open this page", terwijl de app op m'n iPhone het gewoon doet ;(
  woensdag 20 april 2011 @ 23:26:40 #296
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95786867
quote:
11s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:01 schreef remlof het volgende:
Waarom kan ik met de Uitzending Gemist app geen video meer bekijken? Ik krijg een "You do not have permissions to open this page", terwijl de app op m'n iPhone het gewoon doet ;(
Flash heeft z'n ondersteuning voor tabletdevices op Android teruggetrokken. :o
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 21 april 2011 @ 00:08:59 #297
104871 remlof
Europees federalist
pi_95789105
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:26 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Flash heeft z'n ondersteuning voor tabletdevices op Android teruggetrokken. :o
Kut, dan had ik toch een android phone en een iPad moeten kopen ipv andersom -O-
  donderdag 21 april 2011 @ 00:09:28 #298
104871 remlof
Europees federalist
pi_95789136
En Adobe moet dood dus.
  donderdag 21 april 2011 @ 00:10:21 #299
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95789176
quote:
11s.gif Op donderdag 21 april 2011 00:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Kut, dan had ik toch een android phone en een iPad moeten kopen ipv andersom -O-
Oh sorry. Had ik er geen spoiler bij gedaan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 21 april 2011 @ 00:11:12 #300
104871 remlof
Europees federalist
pi_95789206
quote:
11s.gif Op donderdag 21 april 2011 00:10 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Oh sorry. Had ik er geen spoiler bij gedaan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ow :')

Maar waarom werkt het dan niet meer?
pi_95789908
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 07:02 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Wanneer kunnen we de review verwachten ;)?
Ben daar niet zo goed in en er staan er al genoeg online.. :p

Maar bron van dat flash?
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')