abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2011 @ 16:21:17 #181
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_95448116
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:46 schreef beeklaan het volgende:
Heb jij een vooruitziende gave? Galaxy S2 is nog nie eens uit.
Yes, dat heb ik. Soortemet van visionair ben ik ;)

Maar de SGS2 bouwt verder op het succes van de SGS en heeft geen heel erg indrukwekkende tegenstrevers (LG Speed en HTC sens). De Galaxy Tab wordt veruit het mooiste apparaat op de tabletmarkt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_95449323
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:15 schreef Devolution het volgende:
Xoom besteld :) Ben benieuwd, ik wacht er al zó lang op.
Mag ik vragen wat je betaald hebt? :@
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_95450714
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:15 schreef Devolution het volgende:
Xoom besteld :) Ben benieuwd, ik wacht er al zó lang op.
Waar? Ik krijg hem wss een deze dagen binnen.
If not now, then when.
  woensdag 13 april 2011 @ 17:31:16 #184
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_95451301
Bij een Engelse webshop. Heb er 559 euro voor betaald (32GB Wifi).
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_95451438
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:31 schreef Devolution het volgende:
Bij een Engelse webshop. Heb er 559 euro voor betaald (32GB Wifi).
Ik 500 zelfde versie.

quote:
Into Foreign Customs, April 12, 2011, 10:36 pm, NETHERLANDS
Arived Abroad, April 12, 2011, 10:35 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, April 10, 2011, 8:05 am, ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrival
Processed through Sort Facility, April 07, 2011, 10:45 pm, PHILADELPHIA, PA 19116
Electronic Shipping Info Received, April 07, 2011
Wanneer zou ik hem kunnen verwachten?
If not now, then when.
pi_95451637
Cool, ik denk morgen Yuri.

Maareh, vanwaar de keuze voor een Xoom?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  woensdag 13 april 2011 @ 17:47:20 #187
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95451928
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:40 schreef drumstickNL het volgende:
Cool, ik denk morgen Yuri.

Maareh, vanwaar de keuze voor een Xoom?
Waarschijnlijk omdat het de eerste Honeycomb 3.0 tablet is die uit is en hij 'em dus met een beetje mazzel morgen al heeft. :P Jij hebt de jouwe over een week trouwens. *O*
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95452884
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:47 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het de eerste Honeycomb 3.0 tablet is die uit is en hij 'em dus met een beetje mazzel morgen al heeft. :P Jij hebt de jouwe over een week trouwens. *O*
Dat en omdat het de eerste high end tablet is met 3.0 erop en er duizenden filmpjes van heb gekeken en hem zo graag wil. :P

Maar morgen ja? Hoe kom je erbij? Want hij is gister pas in NL aangekomen.
If not now, then when.
  woensdag 13 april 2011 @ 18:18:13 #189
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95453138
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat en omdat het de eerste high end tablet is met 3.0 erop en er duizenden filmpjes van heb gekeken en hem zo graag wil. :P

Maar morgen ja? Hoe kom je erbij? Want hij is gister pas in NL aangekomen.
Dat is wat drumstickNL zei tenminste en kan dat dan alleen maar hopen.
Als 'ie echt bij 'customs', als in 'customs' ligt, dat zou wel naatje zijn, krijg je nog een invoersom om te betalen. Maar waarschijnlijk betekent dat niet per definitie dat ze 'em openmaken, waardeschatting doen en je een rekening meesturen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95453443
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:18 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Dat is wat drumstickNL zei tenminste en kan dat dan alleen maar hopen.
Als 'ie echt bij 'customs', als in 'customs' ligt, dat zou wel naatje zijn, krijg je nog een invoersom om te betalen. Maar waarschijnlijk betekent dat niet per definitie dat ze 'em openmaken, waardeschatting doen en je een rekening meesturen.
Hmm, ik hoop het niet. Die gozer heeft hem als Gift opgestuurd en me buurjongen die vaker grote bedragen besteld en het spul uit US of Asia komen heeft nog nooit moeten betalen als Gift.

Maar in principe sturen ze de rekening dus mee, dus het geeft sowieso geen "extra" vertraging als die echt @ customs ligt?

Thnx. :)
If not now, then when.
  woensdag 13 april 2011 @ 19:24:45 #191
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95456457
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hmm, ik hoop het niet. Die gozer heeft hem als Gift opgestuurd en me buurjongen die vaker grote bedragen besteld en het spul uit US of Asia komen heeft nog nooit moeten betalen als Gift.

Maar in principe sturen ze de rekening dus mee, dus het geeft sowieso geen "extra" vertraging als die echt @ customs ligt?

Thnx. :)
Kan daar zo een paar dagen blijven liggen (licht ook aan welke vervoerder).
Als ze heb open maken, krijg je dus 500 + 8% (dacht dat het 8% was voor computers) * 19% = ¤ 102 + evt invoerrechten van TNT / DHL
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95457077
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:47 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Wat duurt een week lang zeg. :'(
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_95457530
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:24 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Als ze heb open maken, krijg je dus 500 + 8% (dacht dat het 8% was voor computers) * 19% = ¤ 102 + evt invoerrechten van TNT / DHL
Het komt met USPS. Hoop iig niet dat het nog heel lang gaat duren.
If not now, then when.
  woensdag 13 april 2011 @ 19:46:54 #194
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_95457779
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:24 schreef RobertNL het volgende:
Klopt ja. Kom je tóch nog hoger uit dan ik :+
En de reden dat ik een Xoom haal, en niet een van de andere tablets die binnekort uitkomt, is omdat de Xoom de enige is die usb host support heeft, een model zonder 3G, 10" schermgrootte heeft, van een bekend Westers merk is (daarom vallen Chinese tablets af) dat in mijn ogen prima spul levert (daarom viel de Iconia van Acer af), Honeycomb draait en lang genoeg op een accu draait (daarom valt de Asus transformer af).
En tja, de iPad viel sowieso af want ik wil Android op de tablet. Ik heb al jaren Android telefoons en het is simpelweg een geweldig OS.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_95458202
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:46 schreef Devolution het volgende:

[..]

Klopt ja. Kom je tóch nog hoger uit dan ik :+
En de reden dat ik een Xoom haal, en niet een van de andere tablets die binnekort uitkomt, is omdat de Xoom de enige is die usb host support heeft, een model zonder 3G, 10" schermgrootte heeft, van een bekend Westers merk is (daarom vallen Chinese tablets af) dat in mijn ogen prima spul levert (daarom viel de Iconia van Acer af), Honeycomb draait en lang genoeg op een accu draait (daarom valt de Asus transformer af).
En tja, de iPad viel sowieso af want ik wil Android op de tablet. Ik heb al jaren Android telefoons en het is simpelweg een geweldig OS.
Engeland behoort toch ook niet tot de EU waardoor je invoerrechten moet betalen?
If not now, then when.
  woensdag 13 april 2011 @ 20:03:12 #196
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95458747
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Engeland behoort toch ook niet tot de EU waardoor je invoerrechten moet betalen?
Interessante kwestie eigenlijk inderdaad.

http://douane.nl/particul(...)pen-02.html#P66_5282
'Uit een EU-land' - 'Waarde onbeperkt' - 'Geen douanerechten & Geen omzetbelasting'
http://douane.nl/particul(...)n-05.html#P190_10273
'EU-land: Groot-Brittannië'
pi_95459482
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:03 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Interessante kwestie eigenlijk inderdaad.

http://douane.nl/particul(...)pen-02.html#P66_5282
'Uit een EU-land' - 'Waarde onbeperkt' - 'Geen douanerechten & Geen omzetbelasting'
http://douane.nl/particul(...)n-05.html#P190_10273
'EU-land: Groot-Brittannië'
Racisme. Ik vind dat je uit Engeland ook gewoon moet betalen.
If not now, then when.
  woensdag 13 april 2011 @ 20:23:02 #198
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95459843
de UK zit gewoon bij de EU al hebben ze niet overal de euro.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_95468166
Groot Brittannië zit gewoon in de EU, dus je betaald geen douanerechten of omzetbelasting.
  woensdag 13 april 2011 @ 22:36:41 #200
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95468657
Spuit elf geeft ook nog modder. :P
pi_95472459
Haha het kwam op mij over dat er onduidelijk over was, dus ik dacht ik herhaal het maar even :D
  woensdag 13 april 2011 @ 23:50:25 #202
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95473014
Hij vindt het gewoon kut dat USPS wel wordt onderschept en er misschien fors meer betaald moet worden voor een geïmporteerde Xoom en een Transformer laten leveren uit de UK geen problemen geeft. _O- Dan moet je er gewoon even de feiten bijhalen en laten zien dat dit gewoon de gang van zaken en je dan mooi pech hebt.

Btw, ik had laatst oortjes besteld bij MyMemory.co.uk, die bleken achteraf te zitten op Jersey - Channel Islands en is dus een uitzondering op de regel en wordt dus beschouwd als Non-EU. Dus crossreference met de wettelijke voorschriften en waar je precies bestelt is wel zo handig en zeker interessant.
pi_95475120
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 23:50 schreef shiznuts het volgende:
Hij vindt het gewoon kut dat USPS wel wordt onderschept en er misschien fors meer betaald moet worden voor een geïmporteerde Xoom en een Transformer laten leveren uit de UK geen problemen geeft. _O- Dan moet je er gewoon even de feiten bijhalen en laten zien dat dit gewoon de gang van zaken en je dan mooi pech hebt.

Btw, ik had laatst oortjes besteld bij MyMemory.co.uk, die bleken achteraf te zitten op Jersey - Channel Islands en is dus een uitzondering op de regel en wordt dus beschouwd als Non-EU. Dus crossreference met de wettelijke voorschriften en waar je precies bestelt is wel zo handig en zeker interessant.
?

En het is nog niet zeker of hij echt is onderschept. Maar stel dat die onderschept is he, die gozer heeft het als GIFT genoteerd, toevallig is mijn pa overmorgen jarig. Als ze me willen laten betalen kan ik het toch aanvechten? :P
If not now, then when.
  donderdag 14 april 2011 @ 02:11:23 #204
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95477031
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 00:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

?

En het is nog niet zeker of hij echt is onderschept. Maar stel dat die onderschept is he, die gozer heeft het als GIFT genoteerd, toevallig is mijn pa overmorgen jarig. Als ze me willen laten betalen kan ik het toch aanvechten? :P
quote:
De vrijstelling van rechten bij invoer heeft betrekking op zendingen die bestaan uit goederen zonder handelskarakter die door een particulier in een derde land worden gezonden aan een andere particulier in het douanegebied van de Gemeenschap.
Puntje één. Afzender is geen particuliere partij, maar een commerciële opzet, dat is eenvoudig te achterhalen.
quote:
De zendingen hebben geen handelskarakter als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan. In dat geval moet sprake zijn van goederen:

- met een incidenteel karakter;

- die zijn bestemd voor het persoonlijk gebruik door de geadresseerde of door leden van zijn gezin. Er mag gelet op de aard en de hoeveelheid van de goederen geen sprake zijn van commerciële bijbedoelingen, en

- die door de afzender aan de geadresseerde worden toegezonden zonder dat de geadresseerde hiervoor een betaling moet verrichten.
Puntje twee. Er stond een betaling tegenover. De afzender heeft uit commerciële overwegingen het pakje toegezonden, ongeacht de verdere bedoelingen van de particuliere ontvangende partij.
quote:
Het forfaitaire recht bij invoer bedraagt 2,5% (van de waarde van de goederen) en geldt voor goederen die deel uitmaken van de persoonlijke bagage van reizigers en voor goederen van zendingen tussen particulieren. Dit forfaitaire recht is van toepassing als de totale waarde van de aan rechten bij invoer onderworpen goederen niet meer dan ¤ 700 bedraagt.
Zelfs bij zendingen tussen particulieren geldt er een tariefheffing. Mits niet vrijgesteld van invoer-/omzetbelasting in de hieronder genoemde uitgezonderde situaties.
quote:
De vrijstelling van de rechten bij invoer is van overeenkomstige toepassing op de omzetbelasting voor zover de intrinsieke waarde van de daarin opgenomen goederen totaal niet meer bedraagt dan ¤ 22 per zending.
Een tablet van een paar honderd dollar... hum. Next up...
quote:
De vrijstelling voor de zendingen kan slechts worden verleend als de intrinsieke waarde van de daarin opgenomen goederen totaal niet meer bedraagt dan ¤ 45 per zending.

In het geval een zending een hogere waarde heeft dan deze intrinsieke waarde kan de vrijstelling niet worden verleend en moeten daarom over de gehele zending de rechten bij invoer worden geheven. Als de totale waarde van een zending die uit twee of meerdere goederen bestaat deze intrinsieke waarde overschrijdt, wordt de vrijstelling verleend tot het beloop van dat bedrag voor die goederen die, in het geval zij afzonderlijk zouden zijn verzonden, in aanmerking zouden zijn genomen voor de vrijstelling. De waarde van de afzonderlijke goederen mag niet worden gesplitst.
quote:
Een zending heeft een te verwaarlozen waarde als de intrinsieke waarde van de daarin opgenomen goederen totaal niet meer bedraagt dan ¤ 150 per zending voor wat betreft de rechten bij invoer en ¤ 22 per zending voor wat betreft de omzetbelasting.
Puntje drie. De waarde overschrijdt de norm en komt in aanmerking om (invoer)omzetrechtelijk belast te worden.
quote:
Voorbeeld 1:

U bestelt in Amerika een horloge van ¤ 22. In dit geval wordt vrijstelling verleend van zowel de rechten bij invoer als de omzetbelasting.

Voorbeeld 2:

U bestelt in Amerika een gitaar van ¤ 149. In dit geval wordt vrijstelling verleend van de rechten bij invoer, maar niet van de omzetbelasting. U betaalt in dit geval 19% over ¤ 149 plus over de vervoers- en handelingskosten.
Tja... als ze bij een steekproef je pakje openen en een aantal dagen research plegen krijg je gewoon een goedgepeperde rekening.
pi_95477084
Bedankt. Hopen op het beste dan maar. Hopelijk morgen een track en trace update.
If not now, then when.
  donderdag 14 april 2011 @ 02:16:27 #206
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95477088
Het is trouwens illegaal om items tussen twee partijen als 'gift' te markeren wanneer er sprake is van een verkopende en een kopende partij is. Veel eBay-handelaars vermelden daarom nadrukkelijk bij hun goederen dat ze het niet als 'gift' gemarkeerd verzenden, daar kunnen ze goed mee in de problemen komen. :P
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 02:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Bedankt. Hopen op het beste dan maar. Hopelijk morgen een track en trace update.
Uh-huh. ^O^
pi_95477180
quote:
Op donderdag 14 april 2011 02:16 schreef shiznuts het volgende:
Het is trouwens illegaal om items tussen twee partijen als 'gift' te markeren wanneer er sprake is van een verkopende en een kopende partij is. Veel eBay-handelaars vermelden daarom nadrukkelijk bij hun goederen dat ze het niet als 'gift' gemarkeerd verzenden, daar kunnen ze goed mee in de problemen komen. :P

[..]

Uh-huh. ^O^
Maar hoe kan bijv. TNT dan mijn track en trace updaten dan terwijl het een Us bedrijf is?
If not now, then when.
  donderdag 14 april 2011 @ 02:32:05 #208
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_95477243
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 02:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Maar hoe kan bijv. TNT dan mijn track en trace updaten dan terwijl het een Us bedrijf is?
EMS, HKPost, hebben geen postagentschappen/beambten in Nederland. Die besteden dat uit, net als USPS. TNT hoeft alleen een barcode te scannen bij in- en uitvoer van een checkpoint en leidt dat weer verder aan hun 'partners'. Als ik bijvoorbeeld mijn pakketje in ontvangst neem hier in Oostenrijk, krijg ik die van het mannetje van Post.at of ik haal 'em bij hun filiaal op. Hun systeem geeft het weer door aan EMS/HKPost en ziet de originele postagentschap en de verkoper ook dat je je item in ontvangst genomen hebt. :)
pi_95477294
quote:
Op donderdag 14 april 2011 02:32 schreef shiznuts het volgende:

[..]

EMS, HKPost, hebben geen postagentschappen/beambten in Nederland. Die besteden dat uit, net als USPS. TNT hoeft alleen een barcode te scannen bij in- en uitvoer van een checkpoint en leidt dat weer verder aan hun 'partners'. Als ik bijvoorbeeld mijn pakketje in ontvangst neem hier in Oostenrijk, krijg ik die van het mannetje van Post.at of ik haal 'em bij hun filiaal op. Hun systeem geeft het weer door aan EMS/HKPost en ziet de originele postagentschap en de verkoper ook dat je je item in ontvangst genomen hebt. :)
Ah Oke bedankt man.
If not now, then when.
pi_95486445
Kan ik toevallig ook met iets contact opnemen over waar het pakketje op dit moment precies is? Of iets in die richting?
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')