abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:54:05 #276
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_89482449
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:47 schreef Nielsch het volgende:
Im.Kant

Dat jij m'n redenering niet kan volgen, wil nog niet zeggen dat het nergens op slaat. Nog een keer: De overheid bepaald wat geheim is. Jij vindt dat prima. Daarmee neem je in principe dus genoegen met het hypothetische geval dat alle overheidsinformatie geheim is. En daarmee neem je dus eigenlijk genoegen met een dictatuur. Assange toont mooi aan dat openbaarheid van bestuur een wassen neus is.
Waar heb ik gezegd dat alle overheidsinformatie geheim moet blijven? Ik vind slechts dat diplomatieke informatie geheim moet blijven, omdat dit de internationale betrekkingen zéér negatief kan beinvloeden als het plots openbaar gemaakt wordt.

Zoals gezegd, manke denktrant die je daar gebruikt. Gebaseerd op nogal overhaaste conclusies.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:46 schreef Perox het volgende:

[..]

Probeer je eens wat te verdiepen in journalistiek en de ethiek eromheen.

De rauwe data staat niet op wikileaks. Dit is geredigeerd materiaal. Staan XXXXXXXX-jes ipv namen. Voorbeeld
Daar heb je gelijk in. Er staat echter nog steeds veel informatie in die zeer schadelijk kan zijn voor internationale betrekkingen. Dat op het eerste gezicht individuele personen hier niet de dupe van zullen zijn is ook al achterhaald, kijk naar de 'mol' in de Duitse regering die door informatie van wikileaks is opgepakt. Op zich geen slechte zaak, maar het laat wel zien dat niet álles eruit wordt gefilterd.
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:55:29 #277
165924 msnk
AliceWonder <3
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:55:48 #278
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_89482551
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:52 schreef Perox het volgende:

[..]

Stel dat je een dagboek vindt van Sander V. of whatever verdere crimineel met belastende info. Dan hoef je niet naar de pers te gaan, maar tenminste kan je dat bij de politie melden, zodat de boef kan worden vervolgd.
Ik zou het inderdaad bij de politie melden in dat geval. Überhaupt niet naar de pers brengen.

quote:
Hoe doe je dat in het geval je ontdekt dat de VS opdracht geeft tot het bespioneren van de VN? Welke politie ga je bellen? Hoe ga je daar dan mee om? Gewoon terugsturen naar de eigenaar? Je hebt toch een morele plicht?
Ik zou de VN inlichtten.
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:57:42 #279
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89482640
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:55 schreef Im.Kant. het volgende:

Ik zou de VN inlichtten.
Veel vertrouwen heb jij.
AFC AJAX
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:58:29 #280
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89482684
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:59:05 #281
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_89482706
quote:
Powned :r
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_89482737
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:50 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Als ze met 'm willen babbelen is ie bereikbaar hoor.
Als ie vanmiddag een live interview met de Guardian kan doen kunnen zij 'm ook wel bereiken - al was het maar via z'n advocaat.
Ja, maar dan zit diezelfde verslaggever van de guardian misschien wel met een microfoontje in de kast alle smerige voorstellen va de amerikanen op te nemen. Vandaar die gecontroleerde omgeving.

Maar als je nou even nadenkt over wat die Amerikanen hem nu kunnen doen; helemaal niks toch? Assange en de VS zitten door het bestaan van die insurance in een impasse. Niemand durft hem op te sluiten of dood te schieten want dan liggen die gegevens op straat.

Maarja, we weten allemaal niet hoe het zit. Ben heel benieuwd hoe het afloopt maar ik zie geen andere mogelijkheid dan dat Assange uit de bak blijft en de insurance geheim blijft. Ofwel, de welbekende sisser.
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:59:53 #283
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_89482742
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Onzin, wereldleiders spelen met levens.

Maar waarom verhuis je niet naar Noord Korea? Daar is alles geheim voor de burger en no way dat er iets uitlekt.

Kom op zeg, mensen die vinden dat het goed is dat dingen geheim zijn, zijn echt te naief voor woorden. Als je dat prima vindt, vind je het dus straks ook prima als alle overheidsinformatie geheim is. Dat een minister geen verantwoording meer aan de kamer hoeft af te leggen. Dat we leven in een dictatuur.
Met mensen zoals jij zou Hitler WO2 gewonnen hebben. Jij bent in 2 categorieën te classificeren, beide negatief.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:00:21 #284
307622 Perox
(niet de echte)
pi_89482764
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:55 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Ik zou het inderdaad bij de politie melden in dat geval. Überhaupt niet naar de pers brengen.

[..]

Ik zou de VN inlichtten.
Fair enough. Ik ben wel met je eens dat dat hele "insurance" gedoe een beetje matig klinkt. Hij schermt met de info. Hij kan ook gewoon roepen dat het sowieso naar buiten wordt gebracht. Het volgens mij al lang niet meer afhankelijk van zijn persoonlijke inbreng. Als hij het goed heeft geregeld. En dat heeft ie volgens mij, gezien de ontwikkelingen. Ik houd zelf ook nog de mogelijkheid open dat het allemaal een farce is. Het is gewoon heel vreemd wat er laatste dagen allemaal gebeurd is rond wikileaks.

Maar ik probeer me voor te stellen dat iemand mij die 1,4 Gb aan info in de maag had gesplitst, en eerlijk gezegd zou ik het daar moeilijk mee hebben, want het is heel lastig om er objectief mee om te gaan.
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:00:45 #285
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_89482785
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jij bent een beetje tegen en een beetje voor Wikileaks?
Ja, ik kijk er genuanceerd naar.
Er zijn imho goede argumenten voor zaken die Wikileaks doet,
en er zijn goede argumenten waarom Wikileaks sommige zaken niet zou moeten doen.

quote:
Dus alleen als informatie echt heel belangrijk is mag deze naar buiten gebracht worden. Wat een rare redenatie, aangezien jij niet alleen degene bent die bepaald wat relevant is of niet.
Dat is dus het probleem - wie laat je oordelen ?

Zou jij het leuk vinden als jij met wat vrienden van je vriendin in de kroeg staat,
en er staat de hele tijd iemand naast tegen een vriendin van jouw vriendin te roepen : "HIJ MAG JOU NIET !!!! HIJ VINDT JOU EIGENLIJK EEN TRUT !!!".
Dat kan best zo zijn, maar dat wil niet zeggen dat dat dan maar tegen haar uitgesproken moet worden - daar worden de onderlinge verhoudingen niet beter op en niemand heeft er iets aan.

Daarom vind ik het publiceren van memo's met persoonlijke meningen van diplomaten iets wat niet nodig is.

Er zijn daarentegen genoeg andere zaken die Wikileaks publiceert waarvan ik het erg kan waarderen dat het door iemand naar buiten gebracht wordt.

Zoals gezegd, de wereld is niet zwart-wit.
zzz
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 17:01:13 #286
236264 crew  capricia
pi_89482801
quote:
Op vrijdag 3 december 2010 16:46 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Aha, dus ze MOETEN alles publiceren wat ze binnenkrijgen ?
Dan ga ik ook eens wat leuke verhaaltjes typen.
Veel succes.
Ze onderzoeken de echtheid van de info en documenten namelijk wel.
Definitely not CIA
pi_89482954
quote:
Interessante ontwikkeling. :)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89482997
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:54 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat alle overheidsinformatie geheim moet blijven? Ik vind slechts dat diplomatieke informatie geheim moet blijven, omdat dit de internationale betrekkingen zéér negatief kan beinvloeden als het plots openbaar gemaakt wordt.

Je zegt ook niet dat alle informatie geheim moet blijven. Maar de overheid bepaalt welke informatie geheim is. Als de overheid zou bepalen dat ALLE informatie geheim is, zou je dan nog steeds tegen klokkenluiders zijn?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:06:04 #289
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89483002
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:59 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Powned :r
Gaat om 't principe :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:59 schreef Broodjeappelstroop het volgende:

[..]

Ja, maar dan zit diezelfde verslaggever van de guardian misschien wel met een microfoontje in de kast alle smerige voorstellen va de amerikanen op te nemen. Vandaar die gecontroleerde omgeving.
Met maffialeiders lukt het ze toch ook :N

quote:
Maar als je nou even nadenkt over wat die Amerikanen hem nu kunnen doen; helemaal niks toch? Assange en de VS zitten door het bestaan van die insurance in een impasse. Niemand durft hem op te sluiten of dood te schieten want dan liggen die gegevens op straat.
Zoals je zelf daarna al aangeeft, we weten niet hoe het zit! Dan kunnen we blijven speculeren, maar die mannen weten het zelf toch veel beter.

quote:
Maarja, we weten allemaal niet hoe het zit. Ben heel benieuwd hoe het afloopt maar ik zie geen andere mogelijkheid dan dat Assange uit de bak blijft en de insurance geheim blijft. Ofwel, de welbekende sisser.
Dat dus. Het voelt met de dag meer als een afleidingsmanoeuvre.

VS budgetplannen :D? Nah, zal wel niet.
AFC AJAX
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 17:06:58 #290
236264 crew  capricia
pi_89483036
quote:
Op vrijdag 3 december 2010 17:05 schreef waht het volgende:

[..]

Interessante ontwikkeling. :)
Valt me niet tegen van ze! :)
Definitely not CIA
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:08:47 #291
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_89483103
je kan Wiki steunen door creditcard en paypal :')
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:11:38 #292
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_89483224
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je zegt ook niet dat alle informatie geheim moet blijven. Maar de overheid bepaalt welke informatie geheim is. Als de overheid zou bepalen dat ALLE informatie geheim is, zou je dan nog steeds tegen klokkenluiders zijn?
Je trekt weer onjuiste redeneringen. Ik heb nergens gezegd dat ik tegen klokkenluiders ben. Ik vind het prima als wandaden worden aangepakt.

Wat Assange echter doet is een enorme hoeveelheid zéér gevoelige informatie openbaar maken. Dat heeft niks met ethiek te maken. Hij propageert een volledige openbaarheid van alle overheidsinformatie. Iets waar ik wél tegen ben.

En over zijn ethische superioriteit: In de 'collateral murder' video van wikileaks hebben enkele van de beschoten mensen wel degelijk wapens vast. Dit laat hij echter helemaal niet zien. Oftewel: Een man die ethische journalistiek zegt te bedrijven, past zelf gerichte zelfcensuur aan.
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:14:15 #293
260098 Codiac
Back in business
pi_89483347
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:59 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Powned :r
Over het algemeen wel, voor deze actie HULDE
pi_89483353


Waar komt die plaatje eigenlijk vandaan? Van Wikileaks zelf?
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:14:40 #295
260098 Codiac
Back in business
pi_89483368
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:14 schreef Hajko het volgende:
[ afbeelding ]

Waar komt die plaatje eigenlijk vandaan? Van Wikileaks zelf?
Fanart
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:24:56 #296
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89483796
NRC Handelsblad:

quote:

vrijdag 3 december 2010 door Juurd Eijsvoogel

Big Brother is in eigen val getrapt

Hillary Clinton was duidelijk niet in de stemming voor een diplomatiek understatement, toen ze maandag moest reageren op Cablegate, het schandaal dat haar ministerschap zal blijven aankleven. En wat wil je ook? Enkele treinwagons aan diplomatieke post ligt op straat, en de hele wereld is het met rode oortjes aan het lezen gniffelend, beschaamd, woedend of gewoon nieuwsgierig. De Amerikanen staan in hun hemd, en door hun schuld ook een heel stel al dan niet bevriende regeringen en politieke leiders.

Lees verder »
Helemaal mee eens! ^O^
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:27:21 #297
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89483899
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:14 schreef Hajko het volgende:
[ afbeelding ]

Waar komt die plaatje eigenlijk vandaan? Van Wikileaks zelf?
Het stond als downloadable wallpaper op de support pagina van Wikileaks zelf.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 05:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hm.

http://picasaweb.google.c(...)#5522055501267057026:

cargun
Dec 2, 2010 5:47 PM

Dear Agents of Chaos, what's the symbolic meaning of Ataturk's portrait (Founder of Modern Turkey) in this archive design, next to the door second shelf from bottom? Also on the below shelf the narghile smoke pipe and the strange rotational device on the left are interesting. Where does the inspiration come from?

Agents of Chaos
Dec 2, 2010 9:02 PM

The Smoke Pipe is meaningless. No comment about the other two items. :)

cargun
Dec 3, 2010 3:37 AM

Agents of Chaos. As you eliminated the smoke pipe as a clue, we figured out that your inspiration comes from the satirical Erke gyro viral video. http://goo.gl/noF97 http://twitpic.com/3cbu82 Are you a German citizen or have you ever been educated or lived in Germany? Are you a Turkish German? (Germany clue comes from your use of "quotation marks" in other posters a la German style.)


Helemaal in de war nu :P
AFC AJAX
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:41:52 #298
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89484482
goed gevoel voor humor hebben ze in ieder geval wel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:45:40 #299
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_89484622
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:32 schreef Im.Kant. het volgende:

Assange speelt met levens.
non-argument.
Dat doet de VS net zo door niet met assange te willen praten of door oorlogen te starten. De verantwoording is net zo schimmig als in de politiek. Ondanks dat in elk land een rapport ligt dat zegt dat de oorlog in irak door manipulatie omringt is, is er geen enkele verantwoording geweest. Assagne of een overheid, verantwoording hebben ze beide een broertje dood aan. Moralistisch gewijs naar een ander is een beetje zwak.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:50:16 #300
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89484804
Wat is die Sanger makkelijk op stang te jagen zeg _O- Klik

Zelf ziet hij dingen absoluut niet zwart-wit hoor, totaal niet nee :')
AFC AJAX
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')