abonnement Unibet Coolblue
pi_84546449
Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen over de diverse soorten medicatie die er bestaan om psychische klachten tegen te gaan.
Wat echter voor alle medicatie opgaat, is dat de werkzaamheid per persoon verschilt. Ga daarom niet blind op ervaringen van anderen af, en raadpleeg altijd een arts bij eventuele twijfels of vragen.

Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling van dit topic om te discussiëren over het al dan niet gebruiken van antidepressiva en andere medicijnen. Alleen eigen ervaringen en do's & dont's dus.

Enkele links met meer informatie over psychofarmaca

Stichting Pandora - belangenvereniging voor mensen met psychische of psychiatrische problemen.. Onder het kopje 'dossiers' staan handige .pdfjes, met daarin onder andere informatie over de soorten medicatie, eventuele bijwerkingen, en het gebruik ervan.

Consumed - site met algemene informatie over medicijnen, en ook over de diverse medicijnen bij psychische klachten. Naast feitelijke informatie als samenstelling, verkrijgbaarheid, ook informatie over bijwerkingen en dergelijke.

Hulpgids.nl - prima uitleg over de werking van antidepressiva.

Hersenstorm - onder het kopje 'Ritalin, ja of nee?' ervaringen over de bijwerkingen van Ritalin, én alternatieven voor dit medicijn. Let op: deze ervaringen zijn alleen gebaseerd op die van de schrijfster van deze site. Ook nu geldt: wat voor de één niet werkt, kan voor de ander een uitkomst zijn.

Schizofrenieplein - index met een flink aantal bijsluiters van antipsychotica. Daarnaast veel algemene informatie over schizofrenie, en de behandelmethodes ervan.

Psycholoog.net forum - Het forum van psycholoog.net, heeft een apart 'Medicatie en psychofarmaca' subforum, met daarin vooral veel ervaringen van onder andere AD's en ritalin.

Meldpunt Medicijnen- Meldt hier je goede en slechte ervaringen met medicatie.

Enkele afkortingen, die je in dit topic kan vinden.

*ad= antidepressiva
*ha= huisarts
*mw= maatschappelijk werk

Het vorige deel: [Centraal] Medicatie bij psychische klachten #15

Deze OP vindt je hier.

Laatste posts vorig topic:
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:13 schreef Topspin het volgende:

[..]

Dat heb ik dus inderdaad. Ik tel ook vaker het aantal woorden en zinnen in teksten. Het beste is het dan dat het op 5 uitkomt zodat ik het op 1 hand kan tellen. De schakelaar van het licht checken is erger en de waterkoker checken ook. Steeds weer niet zeker zijn dat het goed zit, ik weet dan dat het goed zit maar ik moet dwangmatig nog eens een stuk of 5 tot 10 keer controleren. Als ik voor het slapen gaan de wekker zet dan ben ik ook eerst 40 keer bezig voordat ik eindelijk vrede heb dat het goed zit, de wekker zetten is dan het extreemste met 20-40 keer, die kraan van 5-10 keer valt nog 'mee'.. Daarna vaak nog even tellen van teksten die ik zelf verzin en dan zorgen dat het op 5 uitkomt. Op straat tegels tellen doe ik dan niet echt, af en toe dat ik probeer de groeven over te slaan. Het is meer zorgen dat het uitkomt op een gelijk getal en bij controle dat het echt in orde is.

Seroxat was dan heftig voor mij. Burdie sliep er veel van maar ik kon helemaal niet meer slapen van dat spul. Werkte echt perfect tegen depressie want ik werd super vrolijk van dat spul. Maar goed. Er zijn extremen.

Ben wel tevreden met mijn huidige arts die alles heel voorzichtig aanpakt. Mijn vorige arts daar hoefde ik maar aan te vragen of hij Xanax wilde voorschrijven en ik kreeg een super hoge dosis. Deze leuke vrouw die ik nu heb als arts die doet het zo voorzichtig mogelijk en dat lijkt me het beste ook met medicatie. Vorige was een supermarkt-boer een beetje. ' Mag ik Xanax of 60 mg Temazepam?'' . En ja daar kreeg ik een recept voor 12 maanden.


quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:30 schreef Piertjj het volgende:
Na een tijdje meegelezen te hebben wil ik hier ook graag mijn verhaal posten!
Ik ben 18 jaar en ik heb van de huisarts gister paroxetine 20mg gekregen. Ik weet dat ik vrij jong ben om zon medicijn te krijgen maar helaas heb ik een valse start gehad. Ik heb sinds me 14e last van depressies en soms onverklaarbare angsten. Ook heb ik veel last van stemmingswisselingen (kan om de idiootste dingen helemaal uit me pan gaan). Ik ben door de huisarts 2x naar een psycholoog gestuurd.. dat hielp voor even dan ging het een half jaar goed of een paar maanden en dan komt het weer terug. Dat is tot nu toe al 4 jaar zo. Dus ik begon het een beetje zat te worden, ik wil gewoon een onbezorgd-18-jarig leventje hebben. Wat op dit moment niet lukt. Ik ben gister begonnen met paroxetine, wel moeilijk geslapen maar dat kwam ook door een bijwerking of opeens opkomende buikgriep.. want ik heb vanacht alles onder gespuugt hahaha. Ik had voor de zekerheid nog even de huisarts gebeld maar waarschijnlijk is/was het buikgriep. Ik ben wel een beetje bang voor de bijwerkingen maar je moet maar gewoon positief blijven denken... het enige wat ik voel is me een beetje high/stoned. Ik hoop dat ik de eerste 2 weken goed doorkom!!!

;)
pi_84546464
Hopelijk is die zo goed :D
pi_84548333
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 13:25 schreef Piertjj het volgende:
Hopelijk is die zo goed :D
Hij ziet er goed uit. ;).

Ik wens je in ieder geval succes met het beginnen met Seroxat. Ik hoop dat het een beetje voor je gaat helpen, ik gebruik het zelf ook, Burdie heeft het gebruikt (en is nu al enkele maanden zonder). Dus als je vragen hebt: shoot!

Wat is de dosis die je hebt? 1x per dag eentje, 20 mg? De bijwerkingen zullen binnen enkele dagen iig minder worden.
Krijg je er ook nog iets van therapie bij? Dat is meestal wel de beste manier om aan je problemen te werken!
pi_84548886
Ik gebruik 1 maal daags 20 mg ja.
Nee ik heb er geen therapie bij. Ik heb al wel 2x therapie gehad en toen zat ik ook daadwerkelijk ergens mee maar het rare van deze terugval was dat ik nergens mee zit ik voel me gewoon 'down'. Ik dacht altijd dat ik de enige was met zulke problemen... maar gelukkig niet :p ik vind die bijwerkingen wel een beetje eng.. sommige mensen zeggen dat ze er vet ernstig last van hebben (ik had even research gedaan) hoe heb jij het gebruik van dit medicijn ervaren? En voel je verandering als je het slikt?
pi_84550459
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:18 schreef Piertjj het volgende:
Nee ik heb er geen therapie bij. Ik heb al wel 2x therapie gehad en toen zat ik ook daadwerkelijk ergens mee maar het rare van deze terugval was dat ik nergens mee zit ik voel me gewoon 'down'. Ik dacht altijd dat ik de enige was met zulke problemen... maar gelukkig niet :p
Ik had zelf ook veel het gevoel dat ik altijd maar down was. Af en toe waren er wel leukere momenten, maar snel werd ik dan weer geconfronteerd met het feit dat het allemaal niet lekker ging in m'n leven. Bij mij werd dat down gevoel veroorzaakt door veel opgekropte woede over dingen uit mijn jeugd. Dat is er in heel veel jaren met heel veel therapie uitgegaan. Maar depressie en angstklachten zijn redelijk complex van oorzaak. Bij sommigen zit het in de familie en is er sprake van een "inbalans" in de hersenen en met antidepressiva wordt die balans hersteld.
Weet jij van jezelf of er redenen zijn dat je depressief bent geworden? Ben je de enige binnen jouw familie?

Het is in ieder geval fijn om hier te kunnen meelezen dat je niet de enige bent met deze problemen. :).

quote:
ik vind die bijwerkingen wel een beetje eng.. sommige mensen zeggen dat ze er vet ernstig last van hebben (ik had even research gedaan) hoe heb jij het gebruik van dit medicijn ervaren? En voel je verandering als je het slikt?
Haha, ik ben expres niet gaan opzoeken welke bijwerkingen er allemaal optreden bij Seroxat, daar werd ik vast niet vrolijk van. :P. Ik heb alleen de eerste paar dagen echt last gehad van bijwerkingen, maar ziek heb ik mij bijvoorbeeld niet gevoeld.
Wat ik zelf vervelend vind aan Seroxat is dat het mij enigszins afvlakt, en ook dat de zin in seks bij mij echt tot 0 is gedaald. ;). Maar ik moet je toegeven dat ik twijfel of dat niet deels met mijn verleden en mijn karakter te maken heeft. Ik ben nog altijd bezig met het ontdekken van mezelf en dat gaat niet altijd snel!
pi_84551708
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:52 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Ik had zelf ook veel het gevoel dat ik altijd maar down was. Af en toe waren er wel leukere momenten, maar snel werd ik dan weer geconfronteerd met het feit dat het allemaal niet lekker ging in m'n leven. Bij mij werd dat down gevoel veroorzaakt door veel opgekropte woede over dingen uit mijn jeugd. Dat is er in heel veel jaren met heel veel therapie uitgegaan. Maar depressie en angstklachten zijn redelijk complex van oorzaak. Bij sommigen zit het in de familie en is er sprake van een "inbalans" in de hersenen en met antidepressiva wordt die balans hersteld.
Weet jij van jezelf of er redenen zijn dat je depressief bent geworden? Ben je de enige binnen jouw familie?

Het is in ieder geval fijn om hier te kunnen meelezen dat je niet de enige bent met deze problemen. :).
[..]

Haha, ik ben expres niet gaan opzoeken welke bijwerkingen er allemaal optreden bij Seroxat, daar werd ik vast niet vrolijk van. :P. Ik heb alleen de eerste paar dagen echt last gehad van bijwerkingen, maar ziek heb ik mij bijvoorbeeld niet gevoeld.
Wat ik zelf vervelend vind aan Seroxat is dat het mij enigszins afvlakt, en ook dat de zin in seks bij mij echt tot 0 is gedaald. ;). Maar ik moet je toegeven dat ik twijfel of dat niet deels met mijn verleden en mijn karakter te maken heeft. Ik ben nog altijd bezig met het ontdekken van mezelf en dat gaat niet altijd snel!
Ja ik heb ook een 'valse start' gehad. Mijn jeugd was niet echt leuk.. daarvoor liep ik ook eerst bij een psycholoog. Die man was wel oke maar op een 1 of andere manier haatte ik hem. De laatste keer dat ik daar was kwam die 15 minuten te laat, bood niet zijn excuses aan, ging van mijn tijd af en zat er ongeintresseerd bij. Nou toen had ik het gehad met die vent. Hij zat ook de hele tijd bijv. als je over andere personen praatte van oh vraag even daaraan of hij ook langs wil komen als die er over wil praten.. Toen was voor mij helemaal de maat vol.. ik zit daar, niet iemand anders. Ik heb wel familieleden die last hebben van die angst dingen, en er zijn een aantal familieleden depressief geweest vroeger. Maar die hebben er nu geen last meer van en slikken geen medicijnen dus ik weet niet of het komt omdat hun het vroeger hebben gehad. Ik hoop niet dat mijn libido erg afzakt.. maarja niks aan te doen anders. daar vinden we wel weer een oplossing op denk ik altijd maar. Ik denk dat ik depressief ben geworden omdat ik niet goed met emoties kan omgaan. Ik heb namelijk hele sterke emoties.. ik kan harstikke verdrietig zijn of boos maar dan om kleine dingen ik reageer altijd te heftig. En om daarmee om te gaan is voor mezelf maar ook voor de mensen om me heen moeilijk. Maar ik hoop dat het met die medicijnen die ik nu heb dat het allemaal wat minder word. ^^ Het is nu een ontplofte zooi in me hoofd maar ik heb alle vertrouwen erin en ik hoop dat deze medicijnen aanslaan. Ik neem aan dat Seroxat dat het zo eerst heten in plaats van Paradoxine.
pi_84559984
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 15:18 schreef Piertjj het volgende:

[..]

Ja ik heb ook een 'valse start' gehad. Mijn jeugd was niet echt leuk.. daarvoor liep ik ook eerst bij een psycholoog. Die man was wel oke maar op een 1 of andere manier haatte ik hem. De laatste keer dat ik daar was kwam die 15 minuten te laat, bood niet zijn excuses aan, ging van mijn tijd af en zat er ongeintresseerd bij. Nou toen had ik het gehad met die vent. Hij zat ook de hele tijd bijv. als je over andere personen praatte van oh vraag even daaraan of hij ook langs wil komen als die er over wil praten.. Toen was voor mij helemaal de maat vol.. ik zit daar, niet iemand anders.
Jeetje, vervelend joh! Jeugd is nou eenmaal een verwarrende tijd waarin je kwetsbaar bent. Dingen als pesten op school, ouders die te beschermend zijn of juist geen liefde tonen, het kan er allemaal aan bijdragen dat je uiteindelijk op achterstand komt te staan sociaal gezien. In het ergste geval krijg je te kampen met angsten en/of depressie.
Maar je zegt dat je het lastig vind om de emoties onder controle te houden: je zit natuurlijk ook nog (in de nasleep van) je puberteit waardoor je emoties sowieso al overdreven sterk naar buiten komen. Dit ga je gaandeweg vast wel beter onder controle krijgen, zeker als je doorhebt dat het vaak niet reële gedachten zijn die je emoties zo in rep en roer brengen. Ik kan me van mijn tienertijd sowieso nog wel herinneren dat ik af en toe echt verscheurd werd door mijn emoties, misschien wel zo erg dat ik mij er enigszins voor ben gaan afsluiten.

Ik hoop dat je in ieder geval iemand vind die jou wel kan ondersteunen in het overwinnen van jouw problemen. Zoveel mensen, zoveel psychologen. Kan best dat je er gewoon eentje had die niet echt goed was, of waarmee het gewoon totaal niet klikte. Maar ik heb er al wel enkelen gehad die wel goed zijn. :). Ik hoop dat je er ook nog zo een vind.

quote:
Ik neem aan dat Seroxat dat het zo eerst heten in plaats van Paradoxine.
Ik heb al een aantal soorten "Seroxat" meegekregen gedurende de jaren. Seroxat, Deroxat, Paroxetine. Volgens mij wordt er bij de apotheek tegenwoordig "white label"-Seroxat voorgeschreven. Het patent dat de originele fabrikant van Seroxat (GlaxoSmithKline) hierop had is afgelopen, en er zijn nu dus goedkopere middelen die door de verzekeraars worden gepushed.
pi_84562341
Ooh oke 3 namen voor hetzelfde medicijn bijna.
Ja ik heb om me heen heel veel mensen waar ik goed mee kan praten die mijn 'handleidingkje' weten. En ik heb een hele lieve vriend die altijd voor me klaar staat <3

Wat waren trouwens jou bijwerkingen als ik vragen mag?
Ik heb me 2e pil gehad daarstraks, voel me opzich nog wel ok!
pi_84564497
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:50 schreef Piertjj het volgende:
Ooh oke 3 namen voor hetzelfde medicijn bijna.
Ja ik heb om me heen heel veel mensen waar ik goed mee kan praten die mijn 'handleidingkje' weten. En ik heb een hele lieve vriend die altijd voor me klaar staat <3

Wat waren trouwens jou bijwerkingen als ik vragen mag?
Ik heb me 2e pil gehad daarstraks, voel me opzich nog wel ok!
Ik ben blij dat er in ieder geval mensen zijn die naar je luisteren ondanks dat je een handleiding hebt. Het wil nog wel eens gebeuren dat het teveel is voor mensen die niet bekend zijn met geestelijke probleempjes.
Af en toe je verhaal kunnen doen is hoe dan ook fijn. :).

Maar over mijn bijwerkingen:
- Gevoel dat mijn strot dichtgeknepen werd (ging weg na een paar dagen);
- Raar gevoel in mijn blaas (ging ook weg);
- Gevoel high te zijn (werd gaandeweg minder);
- Wat stiller en meer in mezelf gekeerd (alleen de eerste paar dagen);
- Vermoeider.

Ik gebruik ondertussen al dusdanig lang (10 jaar ofzo) dat de meeste bijverschijnselen bij mij verdwenen zijn, op meer slaap nodig hebben na en ook een wat lager libido.
Hopelijk wordt het dus bij jou ook snel beter! ^O^.

Woon je trouwens nog bij je ouders? Zijn zij op de hoogte van je meds? :).
pi_84565426
Dat high zijn en moe dat heb ik ook wel ja.. dat merk ik wel :D
Ach de eerste week is het ergst daar sla ik me wel doorheen :D
Ja me ouders en broer zijn op de hoogte :)
Dus als het even niet gaat heb ik van alle kanten steun :)

Nou er zijn heel veel mensen die afknappen hoor. Dan reageer je bijvoorbeeld iets te heftig en dan vatten ze het meteen helemaal verkeerd op. Of als je opeens niet meer zoveel praat van is er wat is er wat.. je praat niet veel. Moet ik dan altijd veel praten? Achja sommige mensen zullen het nooit begrijpen maar dan is het nog maar de vraag of ze zichzelf ooit nog is gaan begrijpen. :)
  woensdag 28 juli 2010 @ 09:25:46 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_84578442
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:05 schreef Piertjj het volgende:
Nou er zijn heel veel mensen die afknappen hoor. Dan reageer je bijvoorbeeld iets te heftig en dan vatten ze het meteen helemaal verkeerd op. Of als je opeens niet meer zoveel praat van is er wat is er wat.. je praat niet veel. Moet ik dan altijd veel praten? Achja sommige mensen zullen het nooit begrijpen maar dan is het nog maar de vraag of ze zichzelf ooit nog is gaan begrijpen. :)
Dat is hun makke toch? ;)
Succes met de medicijnen. Ik ben er zelf een week of 2 ziek van geweest (alsof ik een flinke griep had) en daarna vrijwel geen lastige bijwerkingen meer gehad :).
Volhouden hoor! En je mag hier altijd klagen/zeuren :P.
KuikenGuppy
  woensdag 28 juli 2010 @ 19:22:00 #12
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_84599073
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:44 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Ik ben blij dat er in ieder geval mensen zijn die naar je luisteren ondanks dat je een handleiding hebt. Het wil nog wel eens gebeuren dat het teveel is voor mensen die niet bekend zijn met geestelijke probleempjes.
Af en toe je verhaal kunnen doen is hoe dan ook fijn. :).

Maar over mijn bijwerkingen:
- Gevoel dat mijn strot dichtgeknepen werd (ging weg na een paar dagen);
- Raar gevoel in mijn blaas (ging ook weg);
- Gevoel high te zijn (werd gaandeweg minder);
- Wat stiller en meer in mezelf gekeerd (alleen de eerste paar dagen);
- Vermoeider.

Ik gebruik ondertussen al dusdanig lang (10 jaar ofzo) dat de meeste bijverschijnselen bij mij verdwenen zijn, op meer slaap nodig hebben na en ook een wat lager libido.
Hopelijk wordt het dus bij jou ook snel beter! ^O^.

Woon je trouwens nog bij je ouders? Zijn zij op de hoogte van je meds? :).
DC!! heb je al nieuws????
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_84611365
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:22 schreef Murmeli het volgende:

[..]

DC!! heb je al nieuws????
Murmi! :*!

En het resultaat van mijn autisme onderzoek is de volgende diagnose: hoogfunctionerend autisme! Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogfunctionerend_autisme mocht je er meer over willen lezen. ;).

En nou vraag ik mezelf hoe ik hier aan kom. En belangrijker nog, hoe kom ik er weer vanaf. :P.
Eerlijk gezegd vind ik het met de geestelijke klap tot nu toe nog wel meevallen. Er gaat bij mij ook niet veel veranderen met deze kennis. Voor mijn gevoel ben ik al best vooruit gegaan, en het kan alleen maar beter worden. :Y.

Ik heb me laten vertellen dat veel angstklachten zouden kunnen samenhangen met het autisme. Wellicht dus dat ik beter met die angsten kan leren omgaan in de toekomst.

Maar toch houd ik me voor dat ik, als ik uberhaupt al autisme heb (ze kunnen het natuurlijk gewoon fout hebben :P), het een lichte vorm is. De tijd dat het woord "autist" als geuzennaam te boek staat is nog mijlenver verwijderd, en tot die tijd zie ik mezelf graag het liefst als normaal persoon. Mijn handleiding is toch al uitgebreid genoeg. :').
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:28:45 #14
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_84620102
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 00:03 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Murmi! :*!

En het resultaat van mijn autisme onderzoek is de volgende diagnose: hoogfunctionerend autisme! Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogfunctionerend_autisme mocht je er meer over willen lezen. ;).

En nou vraag ik mezelf hoe ik hier aan kom. En belangrijker nog, hoe kom ik er weer vanaf. :P.
Eerlijk gezegd vind ik het met de geestelijke klap tot nu toe nog wel meevallen. Er gaat bij mij ook niet veel veranderen met deze kennis. Voor mijn gevoel ben ik al best vooruit gegaan, en het kan alleen maar beter worden. :Y.

Ik heb me laten vertellen dat veel angstklachten zouden kunnen samenhangen met het autisme. Wellicht dus dat ik beter met die angsten kan leren omgaan in de toekomst.

Maar toch houd ik me voor dat ik, als ik uberhaupt al autisme heb (ze kunnen het natuurlijk gewoon fout hebben :P), het een lichte vorm is. De tijd dat het woord "autist" als geuzennaam te boek staat is nog mijlenver verwijderd, en tot die tijd zie ik mezelf graag het liefst als normaal persoon. Mijn handleiding is toch al uitgebreid genoeg. :').
Ik zie jou ook graag als normaal persoon, want dat ben je ook in mijn ogen :*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_84622016
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:28 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik zie jou ook graag als normaal persoon, want dat ben je ook in mijn ogen :*
Well thank u my dear Murm! :*. :)
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:48:57 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_84622847
:* DC.
Wat vind je zelf van die uitslag?
KuikenGuppy
pi_84627330
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:48 schreef Burdie het volgende:
:* DC.
Wat vind je zelf van die uitslag?
Tja. Als ik echt van mijn ego uitga dan vind ik het gewoon ronduit klote. :P.

Maar als ik een en ander relativeer dan kom ik tot de conclusie dat ik het misschien wel kan cultiveren. ;)

Want bij het Leo Kannerhuis zeiden ze ook al: autisten hebben soms meer moeite (en daarom langer de tijd nodig) om verbale en non-verbale communicatie op waarde te schatten.
Wellicht een vervelende eigenschap als er een gesprek of discussie gevoerd moet worden op het scherpst van de snede, maar door het langere denken komen ze dan wel vaker met conclusies die soms interessanter zijn omdat er denkbeelden in naar voren komen die normaliter verhuld blijven.

Ik probeer het gewoon maar op deze manier te zien, uiteindelijk moet je toch een manier vinden om tevreden met jezelf te zijn nietwaar? :P.

:* ook voor Burdie!

[ Bericht 1% gewijzigd door DeepChord op 29-07-2010 14:55:53 ]
  vrijdag 30 juli 2010 @ 15:53:28 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_84670041
That's the spirit, DC! En iedereen heeft wel iets geks/bijzonders/moois. Want je kunt het ook als iets moois zien, zoals ze in het Leo Kannerhuis zeiden :Y.
Uiteindelijk heb je maar te spelen met de kaarten die je krijgt ;).
KuikenGuppy
pi_84715938
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 15:53 schreef Burdie het volgende:
Uiteindelijk heb je maar te spelen met de kaarten die je krijgt ;).
Wat weet je dat toch poëtisch te zeggen. O+.
Ik zeg: een herwaardering voor die leuke mensen met hun handleidingen. :P.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:47:38 #20
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_84734852
-O- zucht, ben weer depri :(
houdt dat nooit op ofzo? :?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:48:29 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_84748467
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:47 schreef Murmeli het volgende:
-O- zucht, ben weer depri :(
houdt dat nooit op ofzo? :?
*kuffelt* watskeburd?
KuikenGuppy
pi_84751110
*pakt Murm vast en geeft haar een knuffel :*
pi_85131746
Iemand ervaring met Abilify. Ik ga het gebruiken i.p.v. Risperdal.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:40:48 #24
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_85218850
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:02 schreef aloa het volgende:
Iemand ervaring met Abilify. Ik ga het gebruiken i.p.v. Risperdal.
nee, maar ik heb deze vraag wel eerder in dit topic gezien, of was jij dat toen ook al? ik denk 1 topic geleden... dus je zou daar even kunnen zoeken wie dat was.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:41:38 #25
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_85218861
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:40 schreef DeepChord het volgende:
*pakt Murm vast en geeft haar een knuffel :*
* Murmeli is niet meer depri *O*

(hoezo wisselende stemmingen? ik? welnee joh!!)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:27:20 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_85222914
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:41 schreef Murmeli het volgende:

[..]

* Murmeli is niet meer depri *O*

(hoezo wisselende stemmingen? ik? welnee joh!!)
lol :P
KuikenGuppy
pi_85223526
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 08:41 schreef Murmeli het volgende:

[..]

* Murmeli is niet meer depri *O*

(hoezo wisselende stemmingen? ik? welnee joh!!)
Je leek inderdaad alweer een vrolijkere Murm te zijn toen je een paar dagen geleden met je vriend ging BBQ'en. :P.
Gelukkig ook maar. :).

Het is sowieso redelijk rustig in dit topic de laatste tijd. Ook niets meer van de TS gehoord dus met haar zal het ook wel goed gaan. :).
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:07:10 #28
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_85224531
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:42 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Je leek inderdaad alweer een vrolijkere Murm te zijn toen je een paar dagen geleden met je vriend ging BBQ'en. :P.
Gelukkig ook maar. :).

Het is sowieso redelijk rustig in dit topic de laatste tijd. Ook niets meer van de TS gehoord dus met haar zal het ook wel goed gaan. :).
O+

vriendje is ook lief O+

mja weet je niet, ze kan ook druk zijn met andere dingen :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_85225112
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:07 schreef Murmeli het volgende:

[..]

mja weet je niet, ze kan ook druk zijn met andere dingen :)
Laten we maar hopen dat het goed met haar gaat. ;).
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:34:03 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_85225542
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:07 schreef Murmeli het volgende:
mja weet je niet, ze kan ook druk zijn met andere dingen :)
Ik 'mis' hier nog wel meer mensen, die zullen vast ook druk zijn, of op vakantie ;).
KuikenGuppy
pi_85239019
Hier is Ts weer!!!!
Ik ben nu eindelijk door mijn 2 weken heen :) het viel niet mee ik had veel last van extreme stemmingswisselingen en dergelijke :O
Maar nu na 2 weken gaat het goed, ik voel me rustig, word niet meer snel boos/verdrietig ik voel me heerlijk! Eindelijk de rust weer hervonden (A) (L)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:22:30 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_85262320
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:14 schreef Piertjj het volgende:
Hier is Ts weer!!!!
Ik ben nu eindelijk door mijn 2 weken heen :) het viel niet mee ik had veel last van extreme stemmingswisselingen en dergelijke :O
Maar nu na 2 weken gaat het goed, ik voel me rustig, word niet meer snel boos/verdrietig ik voel me heerlijk! Eindelijk de rust weer hervonden (A) (L)
Klinkt goed! En weet je... het effect wordt nog beter na een week of 6 ;).
KuikenGuppy
pi_85551113
:{ hoi
Zit er wel enorm aan te denken om aan de AD te gaan.
Zoals ik me de laatste paar dagen voel is niet uit te leggen.
Ik kan wel weer gaan kijken of ik mijn situatie niet beter kan maken maar daar ben ik al 2 jaar mee bezig.
Iedereen is bezig om aan zijn situatie ; leven te werken maar dit is niet hetzelfde.
(wat nu :? emoticon)

[ Bericht 68% gewijzigd door ScarFace- op 21-08-2010 21:49:17 ]
pi_85564505
De slaappil heeft me even een beetje van alles verlost O+ ik voel me ook altijd vrolijker zo`n dag erna(doorslaper)
pi_85564737
Ik ben clomipramine aan het afbouwen, heeel langzaam. Ik slik al 4 jaar anti-depressiva. Met meds voel ik me prima en is alles onder controle. Toch wil ik graag proberen of het ook zonder medicatie kan, aangezien ik nog vrij jong ben. Nu ik aan het afbouwen ben begin ik weer erg last te krijgen van m'n depressie. Dit is al vaker gebeurd met afbouwen. Dit was voorheen zo heftig dat ik weer ben begonnen met medicatie. Mensen om me heen zeggen dat ik "erdoorheen moet". Alleen zonder medicatie voel ik me zo intens kut, daar zijn geen woorden voor... Het is dan écht niet vol te houden.
Toch zou ik graag willen stoppen met m'n meds. Weet iemand of dat intense kutgevoel inderdaad iets is waar je ''doorheen'' moet?
pi_85656703
Ik weet niet of je daar door heen moet aan de ene kant lijkt het me wel logisch, het is toch een soort afkicken, ik zou zeggen dat je je huisarts even moet opbelllen hoe en wat.

En ik ben down vandaag -O-
pi_85659717
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:04 schreef juxtaposition het volgende:
Toch zou ik graag willen stoppen met m'n meds. Weet iemand of dat intense kutgevoel inderdaad iets is waar je ''doorheen'' moet?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. De 3 of 4 keer dat ik probeerde te stoppen met Seroxat waren ook hels (nou ja, de laatste keer viel an sich best mee) en ondanks dat gezegd wordt dat je er even doorheen moet, had ik het gevoel dat het gewoon niet beter werd en alleen maar slechter.
Misschien een teken aan de wand dat ik nog niet klaar was om te stoppen met anti-depressiva? Ik heb er geen idee van.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:23:37 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_85660492
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:04 schreef juxtaposition het volgende:
Ik ben clomipramine aan het afbouwen, heeel langzaam. Ik slik al 4 jaar anti-depressiva. Met meds voel ik me prima en is alles onder controle. Toch wil ik graag proberen of het ook zonder medicatie kan, aangezien ik nog vrij jong ben. Nu ik aan het afbouwen ben begin ik weer erg last te krijgen van m'n depressie. Dit is al vaker gebeurd met afbouwen. Dit was voorheen zo heftig dat ik weer ben begonnen met medicatie. Mensen om me heen zeggen dat ik "erdoorheen moet". Alleen zonder medicatie voel ik me zo intens kut, daar zijn geen woorden voor... Het is dan écht niet vol te houden.
Toch zou ik graag willen stoppen met m'n meds. Weet iemand of dat intense kutgevoel inderdaad iets is waar je ''doorheen'' moet?
Wellicht heb je wat aan mijn ervaring. Ik ben inmiddels bijna 9 maanden gestopt, op 31 december 2009 nam ik mijn laatste stukje seroxat. Ik heb het heel langzaam afgebouwd, ben daar zeker wel een half jaar mee bezig geweest.

Bij elk 'stapje' dat de dosis naar beneden ging, heb ik het moeilijk gehad. Niet dat ik me dan heel rot of depressief voelde, maar ik voelde wel dat het even wat zwaarder was, en dat ik weer wat zwaarder aan dingen ging tillen. Vervolgens bleef ik op die nieuwe dosis tot ik me weer eventjes écht goed voelde, voordat ik weer verder naar beneden ging afbouwen.

En toen kwam het laatste pilletje, dat was een 1/8e of 1/16e tabletje (weet het niet precies meer). Ik dacht dat ik er toen echt van af zou zijn, maar toen begon het pas ;). Ik vond die stap, hoe klein ook, het aller moeilijkste van het afbouwen. Ineens helemaal zonder. Ben er ook best wel even ziek van geweest (zelfde verschijnselen als bij het opbouwen) en ik heb het zeker 3 maanden 'zwaar' gehad.

En nu voel ik me al maanden gewoon stabiel, lekker, medicijnvrij.

Dus ja, bij mij was dat 'kutgevoel' iets waar ik doorheen moest. Maar het verdween ook weer na een tijdje. Ik vond het zeker de moeite waard :Y.

Ik zou als ik jou was ook het afbouwen heel geleidelijk doen. Steeds een klein stapje terug, en wachten tot je weer helemaal stabiel bent voordat je het volgende stapje terug doet. En als het zwaar is, wacht je weer wat langer met de volgende stap.

Succes :).
KuikenGuppy
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:18:40 #39
315935 Lyrics
I'm standing up.
pi_85730084
Ik ken mensen die zonder medicatie net zo ''functioneren'' als mét medicatie.
Het is inderdaad bij Seroxat en bijv. Cloperamide ( Leponex ) van groot belang dat je je eigen tempo aanhoud tijdens het afbouwen.
En gaat het even niet dan houd je gewoon voor een lange tijd dezelfde dosis.
De reactie hieronder, geweldig!
pi_85732144
Dat wist ik trouwens nog niet eens Burdie, dat de laatste stap die jij genomen hebt om te stoppen wel 3 maanden geduurd heeft. :o. Best verrekte lang!
pi_85732470
Ik heb eens gehoord van mijn arts dat medicijnen soms nog zwaarder verslavend zijn dan wat voor drug dan ook. Vandaar dat afbouwen zeer geleidelijk moet gebeuren, vanwege de ontwenningsverschijnselen.
pi_85738923
Een vraagje aan de AD (ex)gebruikers,
Maakt de AD ook besluitvaardiger?
De rest van mn verhaal heb ik maar weer weg gehaald.

[ Bericht 89% gewijzigd door ScarFace- op 26-08-2010 19:45:15 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:19:41 #43
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_85738949
zit nu aan de Xanax voor psychosomatische maagklachten (vraag me niet waarom )
wordt er wel erg slaperig van maar ik mag er helaas niet mee stoppen van de HA
(ben trouwens 17jaar)

verder Tvp voor dit topic *O*
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_85741132
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:15 schreef aloa het volgende:
Ik heb eens gehoord van mijn arts dat medicijnen soms nog zwaarder verslavend zijn dan wat voor drug dan ook. Vandaar dat afbouwen zeer geleidelijk moet gebeuren, vanwege de ontwenningsverschijnselen.
AD kun je toch niet verslaafd aan raken? Meer de pammetjes toch :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_85741568


[ Bericht 53% gewijzigd door ScarFace- op 26-08-2010 19:44:36 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:49:33 #46
315324 vluchtstrook
expect the unexpected...
pi_85747934
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:02 schreef aloa het volgende:
Iemand ervaring met Abilify. Ik ga het gebruiken i.p.v. Risperdal.
Ja, heb ik ook gebruikt. Gebruikte eerst Seroquel en moest 2 weken Seroquel en Abilify combineren voordat ik kon overstappen op alleen Abilify. Het was een hel, echt waar. Ik kon niet meer stilzitten en was depressief en hyper tegelijk, kon gewoonweg niet leven op die manier... :X

Toen op advies van psych direct gestopt met Abilify. Gebruik nu lithium en efexor en angstremmers. Het gaat nu beter met me gelukkig. Maar helaas heb ik dus geen goede ervaringen met dit middel!
Adieu, dit le renard. Voici mon secret. Il est très simple : on ne voit bien qu'avec le coeur, l'essentiel est invisible pour les yeux.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:42:08 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_85750849
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:18 schreef ScarFace- het volgende:
Een vraagje aan de AD (ex)gebruikers,
Maakt de AD ook besluitvaardiger?
Nee :').
Ik kreeg zelf meer een houding van: "oh, dit is prima, maar dat andere is ook best. Yeah, whatever."
KuikenGuppy
pi_85751390
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:49 schreef vluchtstrook het volgende:

[..]

Ja, heb ik ook gebruikt. Gebruikte eerst Seroquel en moest 2 weken Seroquel en Abilify combineren voordat ik kon overstappen op alleen Abilify. Het was een hel, echt waar. Ik kon niet meer stilzitten en was depressief en hyper tegelijk, kon gewoonweg niet leven op die manier... :X

Toen op advies van psych direct gestopt met Abilify. Gebruik nu lithium en efexor en angstremmers. Het gaat nu beter met me gelukkig. Maar helaas heb ik dus geen goede ervaringen met dit middel!
Abilify is mij ook niet goed bevallen. Gebruik nu alleen nog Risperdal. Ik werd niet goed van dat spul.
pi_85751491
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:21 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

AD kun je toch niet verslaafd aan raken? Meer de pammetjes toch :)
Volgens mij wel. Seroxat is ook AD en daar kun je niet zomaar mee stoppen.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:22:10 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_85761431
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:54 schreef aloa het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Seroxat is ook AD en daar kun je niet zomaar mee stoppen.
Jawel hoor. Bovendien is dat niet wat een verslaving definieert; met het dragen van gips om een gebroken been, kan je ook niet zomaar stoppen. Toch ben je daar niet aan verslaafd ;).

Antidepressiva zijn niet verslavend, ook seroxat niet.
KuikenGuppy
pi_85765188
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Jawel hoor. Bovendien is dat niet wat een verslaving definieert; met het dragen van gips om een gebroken been, kan je ook niet zomaar stoppen. Toch ben je daar niet aan verslaafd ;).

Antidepressiva zijn niet verslavend, ook seroxat niet.
Het is niet verstandig om in een keer te stoppen met seroxat toch?

Ik kreeg een heel afbouwschema toen ik daar mee ging stoppen. Daar ben ik een paar weken mee bezig geweest.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:20:35 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_85766813
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:38 schreef aloa het volgende:

[..]

Het is niet verstandig om in een keer te stoppen met seroxat toch?

Ik kreeg een heel afbouwschema toen ik daar mee ging stoppen. Daar ben ik een paar weken mee bezig geweest.
Ja, dus? Dat betekent niet dat je er verslaafd aan bent/kunt worden.
Het is ook verstandig om een antibioticakuur af te maken.
Het is ook verstandig je gipsbeen te laten zitten tot je been is genezen.
Het is ook verstandig om na een 'sapkuur' het eten van 'vast voedsel' weer geleidelijk op te bouwen.
Maar die dingen zijn ook niet verslavend.

Google er anders eens naar ;).
KuikenGuppy
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:26:56 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85767018
ADs zijn wel lichamelijk verslavend, je lichaam raakt gewend aan een bepaalde balans van neurotransmitters en past zich daar fysiologisch op aan. Het direct stoppen met medicatie verstoort de balans en kan tot allerlei withdrawal symptomen leiden, vandaar dat altijd wordt geadviseerd langzaam af te bouwen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_85767090
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja, dus? Dat betekent niet dat je er verslaafd aan bent/kunt worden.
Het is ook verstandig om een antibioticakuur af te maken.
Het is ook verstandig je gipsbeen te laten zitten tot je been is genezen.
Het is ook verstandig om na een 'sapkuur' het eten van 'vast voedsel' weer geleidelijk op te bouwen.
Maar die dingen zijn ook niet verslavend.

Google er anders eens naar ;).


Wel en niet :P

http://www.ziekenhuis.nl/(...)ids=question&id=8105

quote:
Verslavend wil zeggen dat er afhankelijkheid en tolerantie optreedt na het gebruik van een geneesmiddel. Afhankelijkheid wil zeggen dat men niet meer zonder dit middel kan, tolerantie wil zeggen dat men steeds meer nodig heeft om hetzelfde effect te verkrijgen. Op grond van deze definitie is seroxat inderdaad niet verslavend.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Serotonine

quote:
Paroxetine (Seroxat®) is een oplossing om het tekort aan serotonine aan te vullen. Paroxetine kan echter verslavend werken en is eigenlijk een antidepressivum. Er wordt gezocht naar een middel dat het tekort aan serotonine aanvult, maar niet schadelijk is. Bij zowel vrouwen als mannen die dit probleem niet hebben maar wel antidepressiva slikken komt het vaak voor dat ze meer moeite hebben met klaarkomen.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2010 12:30:01 ]
pi_85836210
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:26 schreef Re het volgende:
ADs zijn wel lichamelijk verslavend, je lichaam raakt gewend aan een bepaalde balans van neurotransmitters en past zich daar fysiologisch op aan. Het direct stoppen met medicatie verstoort de balans en kan tot allerlei withdrawal symptomen leiden, vandaar dat altijd wordt geadviseerd langzaam af te bouwen.
Dit dus...maar volgens mij staat ook deze stelling nog ter discussie in de medische wereld, maar dat men er afhankelijk van wordt lijkt me eigenlijk wel logisch zeker als je ziet hoeveel tijd en moeite hed afbouwen van antidepressiva kost. :) (ik zeg dit nu even als leek en ik zeg ook niet dat je maar geen pillen moet slikken)
Hallon!
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:50:07 #56
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_85841755
Valt het gebruik van Ritalin ook onder dit topic? :@
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_85850914
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:50 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Valt het gebruik van Ritalin ook onder dit topic? :@
Ritalin heeft zijn "eigen topic", het AD(H)D topic, ook in R&P.
Daar worden ook medicatie als Ritalin en Concerta besproken.
  zondag 29 augustus 2010 @ 23:02:55 #58
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_85855088
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:54 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Ritalin heeft zijn "eigen topic", het AD(H)D topic, ook in R&P.
Daar worden ook medicatie als Ritalin en Concerta besproken.
Thxx...
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:56:21 #59
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_85886138
quote:
Je hebt niet steeds meer nodig. Dus geen verslaving.
Je bent kervel min of meer afhankelijk van, maar dat nen je ook van bijv. bloedverdunners bij bepaalde hartkwalen etc.

Stoppen is lastig vanwege de bijwerkingen die wegvallen, wat opnieuw bijwerkingen geeft en omdat je lijf weer zelf stoffen moet leren aanmaken waar eerst de medicijnen voor zorgden.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_85888601
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:56 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Je hebt niet steeds meer nodig. Dus geen verslaving.
Je bent kervel min of meer afhankelijk van, maar dat nen je ook van bijv. bloedverdunners bij bepaalde hartkwalen etc.

Stoppen is lastig vanwege de bijwerkingen die wegvallen, wat opnieuw bijwerkingen geeft en omdat je lijf weer zelf stoffen moet leren aanmaken waar eerst de medicijnen voor zorgden.
Het ligt er maar aan wat je verstaat onder verslaving.
Een roker heeft ook niet steeds meer sigaretten nodig om de verslaving in stand te houden. Er zijn zat verslavingen waarbij mensen dagelijks dezelfde hoeveelheid gebruiken.
pi_86418864
bummer*
ook weer bij de apotheek geweest*
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:22:51 #62
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_86418894
Donderdag naar de psychiater :)

hopelijk heeft hij goed advies voor het stoppen met Xanax
zit er inmiddels 12 weken aan maar stoppen/minderen lukt niet echt
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_86431938
12 weken pas? Dat is ook nog niet lang zeg!
En dan al problemen met stoppen/minderen? Heftig middeltje!
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:43:49 #64
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_86434664
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:40 schreef DeepChord het volgende:
12 weken pas? Dat is ook nog niet lang zeg!
En dan al problemen met stoppen/minderen? Heftig middeltje!
yep, na ongeveer langer dan 8-10 weken ontstaat er al afhankelijkheid helaas :)
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  zaterdag 18 september 2010 @ 10:37:21 #65
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_86564839
kick :)

gisteren geweest en krijg hopelijk dinsdag een afbouwschema

ben die xanax helemaal zat :{

zin hier trouwens meer Xanax(retard) gebruikers :)?

[ Bericht 19% gewijzigd door DeBassist op 18-09-2010 10:59:32 ]
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_86571612
hoi ,

Ten eerste wat knap dat jullie er zo open over praten en hulp zoeken bij elkaar
dat betekend iig dat je er mee bezig bent en je een sterk persoon bent wat je ook hebt :*

Ik gebruk zelf nitrazepam en seroquel!
dit tegen slaap problemen en mogelijke ADHD
maar voor ik mijn verhaal vertel ,heeft iemand ervaringen met seroquel,anders heeft het weinig meerwaarde dat ik hier dingen ga vragen!
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  zondag 19 september 2010 @ 21:25:55 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_86615122
Ik heb een tijdje seroquel gebruikt, en volgens mij zitten hier nog meer mensen met ervaring met dat medicijn.
KuikenGuppy
  zondag 19 september 2010 @ 21:34:24 #68
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86615670
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 15:31 schreef candygirl het volgende:
hoi ,

Ten eerste wat knap dat jullie er zo open over praten en hulp zoeken bij elkaar
dat betekend iig dat je er mee bezig bent en je een sterk persoon bent wat je ook hebt :*

Ik gebruk zelf nitrazepam en seroquel!
dit tegen slaap problemen en mogelijke ADHD
maar voor ik mijn verhaal vertel ,heeft iemand ervaringen met seroquel,anders heeft het weinig meerwaarde dat ik hier dingen ga vragenw!
Aparte medicijnencombi. Oor slapeloosheid en/of adhd.
Kan je er nog beter concerta ingooien. Kan nl ook tegen beide werken.
En seroquel is hoe dan ook eng en heftig spul als ik de verhalen hier lees. Snap hoe dan ook niet wat antipsychotica bij jouw klachten doet
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86623752
nou ik heb sinds een jaar of 7 een ernstig tekort aan slaap
Na menige slaapmedicatie die niet echt hielp, ben ik na een uitputting van mijn lichaam in het ziekenhuis terecht gekomen,
Daar uiteindelijk diazepan en nitrazepan gekregen omdat mijn lcihaam oververmoeid was.
De diazepam vlug afgebouwd! De nitrazepam blijven slikken,
Tot ik weer slaap problemen kreeg en toevallig in het ziekenhuis terecht kwam voor een bllaas operatie onder narcose..
door de narcose had ik schijnbaar zo'n ontspanning in mijn lichaam dat ik na operatie een soort van paniek aanvallen kreeg.
Toen is een psychiater aan mijn bed gekomen en die wilde uitzoeken waar mijn slaapstoornis vandaag kwam.
Hij is begonnen met onderzoeken en bij de nitrazepam de seroquel, toegevoegd omdat hij het het vermoeden had dat ik te druk was in mijn hoofd.
Vanaf dag 1 heeft het geholpen., 25 mg!
erna onderzoeken gehad op het vermoeden van adhd
daar krijg ik donderdag de uitslag van


maar hoe dan ook ,het werkt! eindelijk weer eens slapen!
maar wil graag de nitrazepam afbouwen

[ Bericht 0% gewijzigd door candygirl op 20-09-2010 01:04:49 ]
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_86630873
Jammer dat ik zo nerveus werd van de ssri die ik kreeg.
Ik vroeg nog om oxazepam bij de apotheek maar ik kreeg alleen een aanbod voor een homeopatisch middel :P
Jammer dat er zo weinig medicatie is voor asperger ja verdoofd kun je worden mja.
  maandag 20 september 2010 @ 11:51:52 #71
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_86630944
wat even een dagje met je vriendin ook al niet voor je psyche kan doen :P

morgen krijg ik een afbouwschema, dus ben benieuwd :)
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_86659609
Pfff ik was volgens mij vergeten om me paroxetine 20 mg in te nemen dus heb het net gedaan maar het probleem is ik weet het niet zeker .... Straks heb ik er 2 ingenomen is dat gevaarlijk?
  dinsdag 21 september 2010 @ 08:06:19 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86663699
beter is dan gewoon die dag over te slaan en de volgende dag weer gewoon in te nemen, maar echt kwaad kan het niet als je er 2 neemt.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86663804
seroquel werkt er goed om te slapen. mits je niet de time released versie krijgt. Dan heb je er de hele volgende dag nog last van. Seroquel is ook relatief makkelijk weer af te bouwen. in tegenstelling tot xanax trouwens.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_86663823
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:17 schreef seasushi het volgende:
seroquel werkt er goed om te slapen. mits je niet de time released versie krijgt. Dan heb je er de hele volgende dag nog last van. Seroquel is ook relatief makkelijk weer af te bouwen. in tegenstelling tot xanax trouwens.
Ook kom je van seroquel niet zo snel aan als van Antidepressieva of van andere antipsychotica
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:24:53 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_86669989
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:06 schreef Re het volgende:
beter is dan gewoon die dag over te slaan en de volgende dag weer gewoon in te nemen, maar echt kwaad kan het niet als je er 2 neemt.
Inderdaad, en 1 keertje overslaan merk je niet tot nauwelijks.
KuikenGuppy
  dinsdag 21 september 2010 @ 17:37:20 #77
318912 Wyjowe
kreezie moddefokker
pi_86681053
quote:
Op maandag 20 september 2010 00:54 schreef candygirl het volgende:
nou ik heb sinds een jaar of 7 een ernstig tekort aan slaap
Na menige slaapmedicatie die niet echt hielp, ben ik na een uitputting van mijn lichaam in het ziekenhuis terecht gekomen,
Daar uiteindelijk diazepan en nitrazepan gekregen omdat mijn lcihaam oververmoeid was.
De diazepam vlug afgebouwd! De nitrazepam blijven slikken,
Tot ik weer slaap problemen kreeg en toevallig in het ziekenhuis terecht kwam voor een bllaas operatie onder narcose..
door de narcose had ik schijnbaar zo'n ontspanning in mijn lichaam dat ik na operatie een soort van paniek aanvallen kreeg.
Toen is een psychiater aan mijn bed gekomen en die wilde uitzoeken waar mijn slaapstoornis vandaag kwam.
Hij is begonnen met onderzoeken en bij de nitrazepam de seroquel, toegevoegd omdat hij het het vermoeden had dat ik te druk was in mijn hoofd.
Vanaf dag 1 heeft het geholpen., 25 mg!
erna onderzoeken gehad op het vermoeden van adhd
daar krijg ik donderdag de uitslag van


maar hoe dan ook ,het werkt! eindelijk weer eens slapen!
maar wil graag de nitrazepam afbouwen
Ben je niet Bipolair? Dat je daarom zo uitgeput was omdat je (hypo)maan was? Bipolaire depressie komt vaak voor in combinatie met ADHD. Verder is Seroquel een logisch medicijn in hypomane fases en niet voor ADHD alleen. Krijg je geen lithium?
pi_86681603
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:37 schreef Wyjowe het volgende:

[..]

Ben je niet Bipolair? Dat je daarom zo uitgeput was omdat je (hypo)maan was? Bipolaire depressie komt vaak voor in combinatie met ADHD. Verder is Seroquel een logisch medicijn in hypomane fases en niet voor ADHD alleen. Krijg je geen lithium?
Dat is een behoorlijk snelle diagnose die je stelt....
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 21 september 2010 @ 18:40:10 #79
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_86683078
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:51 schreef DeBassist het volgende:
wat even een dagje met je vriendin ook al niet voor je psyche kan doen :P

morgen krijg ik een afbouwschema, dus ben benieuwd :)
krijg ik dus nog niet, komt erop neer dat ik nog wat weken Xanax moet blijven slikken :r
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:53:53 #80
318912 Wyjowe
kreezie moddefokker
pi_86688409
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:52 schreef seasushi het volgende:

[..]

Dat is een behoorlijk snelle diagnose die je stelt....
Geen diagnose. Ben gewoon nieuwsgierig naar de motivatie van de psychiater om Seroquel voor te schrijven. Gewoon hersenspinsels dus.
pi_86694072
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:53 schreef Wyjowe het volgende:

[..]

Geen diagnose. Ben gewoon nieuwsgierig naar de motivatie van de psychiater om Seroquel voor te schrijven. Gewoon hersenspinsels dus.
Heb nog nooit periodes meegmaakt dan het geestelijk minder met me ging,in die zin niet neerslachtig enz.
Ik ben eigenlijk wel altijd positief, iedere dag weer! En dat maakt het ook dat ik ondanks ik niet meer sliep maar steeds doorging.
Iedere dag opnieuw ook al was ik doodmoe gewoon doorgaan met goede zin.Maar mijn lichaam was op een gegeven moment helemaal uitgeput

Voor de de duidelijkheid, ik slik al een jaar of 6 slaap medicatie wat begonnen is met temazepan enz en nu dus sinds een jaar nitrazepam en sinds twee maanden de seroquel toegevoegd.
Dit omdat het mijn constante gedachten gang zou stoppen.
Verder geen medicatie.
De afspraak van donderdag is verzet naar morgen, dus ben benieuwd.

Maar ook al zou ik het hebben, heb er verder buiten het slapen om geen last van.
Ja ok ik ben druk in mijn hoofd en en mijn gedachten staan nooit stil,zelfs in mijn slaap niet.
Maar zou er geen medictie voor overdag willen slikken.
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  woensdag 22 september 2010 @ 09:38:34 #82
318912 Wyjowe
kreezie moddefokker
pi_86701748
Het klinkt allemaal wel heel erg als een hypomane fase, maar dan constant.. Mooi dat je er naast het slapen en de daarop volgende uitputting geen last van hebt. Ik heb een beetje op internet gezocht en voor de mensen die goed engels kunnen en dit interessant vinden een leuk artikel gevonden hierover. http://serendip.brynmawr.edu/exchange/node/1840

Heb je weleens melatonine geprobeerd eigenlijk? Ik heb zelf ADHD en kan sinds ik Concerta krijg en melatonine slik voor het eerst in mijn leven op normale tijden slapen en ook uitgerust wakker worden.
pi_86708050
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:38 schreef Wyjowe het volgende:
Het klinkt allemaal wel heel erg als een hypomane fase, maar dan constant.. Mooi dat je er naast het slapen en de daarop volgende uitputting geen last van hebt. Ik heb een beetje op internet gezocht en voor de mensen die goed engels kunnen en dit interessant vinden een leuk artikel gevonden hierover. http://serendip.brynmawr.edu/exchange/node/1840

Heb je weleens melatonine geprobeerd eigenlijk? Ik heb zelf ADHD en kan sinds ik Concerta krijg en melatonine slik voor het eerst in mijn leven op normale tijden slapen en ook uitgerust wakker worden.
Helaas kan ik niet zo goed engels dat ik dit goed kan begrijpen

Melatonine wel geprobeerd maar werkt bij mij erg onrustig.
Ik merk dat het halt zegt tegen mijn lichaam, maar dat mijn lichaam er niet aan toe kan geven.
Dus dan word ik nog onrustiger.
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_86770183
Bij heftige ontwenningsverschijnselen moet je erg rustig gaan afbouwen: met max 8 a 10% per 4 a 6 weken.
  donderdag 23 september 2010 @ 22:55:14 #85
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_86771432
pfft ze wilde me klinisch opnemen om te kijken of het afkicken wel goed ging
en dat na 13 weken slikken :{ ...
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_86771609
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:55 schreef DeBassist het volgende:
pfft ze wilde me klinisch opnemen om te kijken of het afkicken wel goed ging
en dat na 13 weken slikken :{ ...
Op Paxilprogress.org zijn allemaal seroxat "verslaafden. Met handige afbouwschema's etc. etc.
  donderdag 23 september 2010 @ 23:00:46 #87
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_86771663
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:59 schreef nz1900 het volgende:

[..]

Op Paxilprogress.org zijn allemaal seroxat "verslaafden. Met handige afbouwschema's etc. etc.
zit aan de xanax :)
maar ik heb klinische hulp geweigerd en mag naast de behandeling om zonder medicijnen te leven afbouwen onder begeleiding van een psychiater

ben allang blij dat het erg goed met me me gaat de laatste tijd dankzij maagmedicatie/xanax,
Merk er niks van :D
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:50:31 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_86787728
Succes daarmee DeBassist!
Zeiden ze waarom ze je wilden opnemen? Is het afbouwen zo heftig, of zijn ze bang voor je reactie op het 'medicijnloos' zijn?
KuikenGuppy
pi_86861256
Zo laat ik ook maar is weer wat van me horen!

Ik slik nu ongeveer 2 a 3 maanden paroxetine 20 mg.
Het was eerst ff doorbijten, maar nu gaa thet harstikke goed!
Mijn angst gevoelens zijn helemaal weg! Ik slaap nu heerlijk zonder zorgen!
Ook zie ik de zin er weer in van het leven en ben nu vrolijk!
Ook mijn emoties heb ik meer onder controle... ik word niet meer zo snel boos en als ik boos word dan kan ik rustig blijven en word het niet 'zwart' voor mijn ogen en flip ik.

Het enige probleem wat ik ervaar met deze medicijnen is dat ik sinds ik die slik heel erg veel moeite heb om een orgasme te krijgen. Nog erger, het lukt gewoon niet.

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit ervaren met zulk soort medicijnen.
Opzich vind ik het niet erg, want ik voel me liever goed zonder orgasme dan dat ik me slecht voel en wel mijn hoogtepunt kan bereiken. Maar het is toch een beetje vervelend hahaha!!!

Voor zo ver ik weet heb ik het nog niet met mijn huisarts gehad over afbouwen, hij wil mij denk ik na een half jaar ofzo laten onderzoeken wat er precies 'mis' met mij is omdat ik nog maar jong ben om de medicijnen te slikken (18 jaar).

Ik zie daar wel een beetje tegen op want ik wil niet meer zo worden als ik was het liefst blijf ik die medicijnen me hele leven slikken. Maar ik weet niet of dat erin zit.

^O^
  maandag 27 september 2010 @ 11:39:49 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_86894120
Fijn dat het zo goed voor je werkt, Piertjj!

Ik heb ook seroxat gebruikt (3,5 jaar ongeveer). Je 'moet' het slikken tot je je ongeveer een half jaar stabiel voelt, daarna kan je met afbouwen begint. En na het afbouwen wordt je als het goed is niet weer zoals daarvoor hoor ;).
KuikenGuppy
  woensdag 13 oktober 2010 @ 23:23:01 #91
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_87517514
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:39 schreef Burdie het volgende:
Fijn dat het zo goed voor je werkt, Piertjj!

Ik heb ook seroxat gebruikt (3,5 jaar ongeveer). Je 'moet' het slikken tot je je ongeveer een half jaar stabiel voelt, daarna kan je met afbouwen begint. En na het afbouwen wordt je als het goed is niet weer zoals daarvoor hoor ;).
Dit vraag ik me nou af, hoe kan het dat je chemische huishouding niet vervalt in de oude staat? Veranderen de medicijnen permanent de balans, ook als je afgebouwd hebt?

Ik heb een vriendin die al meer dan 10 jaar AD's slikt. Zij kan niet afbouwen omdat ze dan toch steeds weer terugvalt en als ze gewoon doorslikt gaat het prima. Wat zijn de nadelen dan van altijd aan de AD's blijven? Is het slecht voor je lichaam?
pi_87518706
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:23 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Dit vraag ik me nou af, hoe kan het dat je chemische huishouding niet vervalt in de oude staat? Veranderen de medicijnen permanent de balans, ook als je afgebouwd hebt?
Wat ik ervan weet is dat, nadat je gestopt bent met anti-depressiva, de hersenen de regulatie van neurotransmitters als bijvoorbeeld serotonine weer zelf op zich moeten gaan nemen. Dit neemt wat tijd op zich, met de daarbij komende afkickverschijnselen.
Ik kan me voorstellen dat er een bepaald aantal mensen is dat stopt met het gebruiken van anti-depressiva maar gaandeweg weer in een gat vallen (vanwege een slecht afbouwschema, maar misschien omdat de hersenen niet op een goede manier zelf de regulatie van bepaalde neurotransmitters op zich nemen).

Kort gezegd, als anti-depressiva hun werk goed doen, en er is sprake van een goed behandeltraject, een substantiële tijd waarin de gebruiker stabiel is maar ook een goed afbouwschema, dan zal de balans in de hersenen ten goede veranderd zijn (en blijven).

quote:
Ik heb een vriendin die al meer dan 10 jaar AD's slikt. Zij kan niet afbouwen omdat ze dan toch steeds weer terugvalt en als ze gewoon doorslikt gaat het prima. Wat zijn de nadelen dan van altijd aan de AD's blijven? Is het slecht voor je lichaam?
Wellicht dat die vriendin van jou gewoon een imbalans heeft die alleen te verhelpen is als ze anti-depressiva gebruikt. Ik gebruik ondertussen ook al tien jaar seroxat, en de pogingen die ik deed om ermee te stoppen waren niet echt succesvol. Misschien op een slechte manier afgebouwd, misschien dat ik nog teveel problemen heb om zonder anti-depressiva te kunnen leven, maar het is me hoe dan ook niet gelukt zonder te doen.
Daarom blijf ik tot nader order maar gebruiken. Anti-depressiva hebben natuurlijk een sloot aan bijwerkingen, en het zal ook echt wel troep zijn. Maar ik denk dat ik mijn lichaam nog eerder de vernieling in help zónder. Mét heb ik gewoon een goed leven, ik sport genoeg, en ik bouw een gezondere manier van denken op. Zonder het spul denk ik, afgezien van de troep die het spul is, veel slechter uit te zijn.

Daarom denk ik dat er voor die vriendin van jou totaal geen nadeel is! :).
pi_87519418
Slik nu zon 6 maanden parotoxine, werkt erg goed tegen mn angstklachten die zijn zo goed als gehaal verdwenen. Ben daar erg blij mee heb er toch bijna zon 2,5 jaar meegelopen. Heb alleen dat ik af en toe heel raar droom, anders dan de periode daarvoor. meer mensen hier bekend mee. Iig was die twee weken echt doorbijten wel waard, daarna werd het redelijk snel al wat beter.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 07:33:17 #94
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87522220
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:56 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Wat ik ervan weet is dat, nadat je gestopt bent met anti-depressiva, de hersenen de regulatie van neurotransmitters als bijvoorbeeld serotonine weer zelf op zich moeten gaan nemen. Dit neemt wat tijd op zich, met de daarbij komende afkickverschijnselen.
Ik kan me voorstellen dat er een bepaald aantal mensen is dat stopt met het gebruiken van anti-depressiva maar gaandeweg weer in een gat vallen (vanwege een slecht afbouwschema, maar misschien omdat de hersenen niet op een goede manier zelf de regulatie van bepaalde neurotransmitters op zich nemen).

Kort gezegd, als anti-depressiva hun werk goed doen, en er is sprake van een goed behandeltraject, een substantiële tijd waarin de gebruiker stabiel is maar ook een goed afbouwschema, dan zal de balans in de hersenen ten goede veranderd zijn (en blijven).
[..]

Wellicht dat die vriendin van jou gewoon een imbalans heeft die alleen te verhelpen is als ze anti-depressiva gebruikt. Ik gebruik ondertussen ook al tien jaar seroxat, en de pogingen die ik deed om ermee te stoppen waren niet echt succesvol. Misschien op een slechte manier afgebouwd, misschien dat ik nog teveel problemen heb om zonder anti-depressiva te kunnen leven, maar het is me hoe dan ook niet gelukt zonder te doen.
Daarom blijf ik tot nader order maar gebruiken. Anti-depressiva hebben natuurlijk een sloot aan bijwerkingen, en het zal ook echt wel troep zijn. Maar ik denk dat ik mijn lichaam nog eerder de vernieling in help zónder. Mét heb ik gewoon een goed leven, ik sport genoeg, en ik bouw een gezondere manier van denken op. Zonder het spul denk ik, afgezien van de troep die het spul is, veel slechter uit te zijn.

Daarom denk ik dat er voor die vriendin van jou totaal geen nadeel is! :).
Totaal geen nadeel betwijfel ik. Het is niet met zekerheid te zeggen of het al dan niet effecten op de lange termijn zijn. Het ene onderzoek zegt van niet, het andere van wel.

Maar voor veel mensen is niet slikken nog veel nadeliger, zoals jij ook zegt, dus kan je ze beter blijven slikken lijkt mij. Zit er voor mij ook in vrees ik. Hoewel ik ivm bijwerkingen liever zonder doe
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87526627
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 07:33 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Maar voor veel mensen is niet slikken nog veel nadeliger, zoals jij ook zegt, dus kan je ze beter blijven slikken lijkt mij. Zit er voor mij ook in vrees ik. Hoewel ik ivm bijwerkingen liever zonder doe
Wat dat betreft kan ik je de hand schudden hoor. Ik zou ook veel liever zonder doen als het zou kunnen. Bijwerkingen als dat moe zijn en veel moeten slapen, afgestompt gevoelsleven en verminderd libido zorgen toch voor veel ongemak.
Maar zonder AD zou het voor mij toch iedere dag weer worstelen zijn om de dag door te komen. :).
  donderdag 14 oktober 2010 @ 11:17:00 #96
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_87526674
met xanax bouwen is ook niet succesvol.... ;( begin weer zieker te worden

maarja, moet toch nog even doorzetten denk ik :{ ...
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_87527007
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:17 schreef DeBassist het volgende:
met xanax bouwen is ook niet succesvol.... ;( begin weer zieker te worden

maarja, moet toch nog even doorzetten denk ik :{ ...
Ik denk dat ik niet als enige spreek als ik zeg dat jij wel heel erg moet doorzetten om te kunnen afbouwen van het gebruiken van Xanax. :X.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:09:56 #98
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_87528303
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:26 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Ik denk dat ik niet als enige spreek als ik zeg dat jij wel heel erg moet doorzetten om te kunnen afbouwen van het gebruiken van Xanax. :X.
ik kan goed doorzetten :) zit nu al wel op 0.5mg :D

slikte eerst 2-4per dag

slik het tegen onverklaarbare lichamelijke klachten trouwens ..
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_87532038
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:09 schreef DeBassist het volgende:

[..]

slik het tegen onverklaarbare lichamelijke klachten trouwens ..
Dat vertelde je inderdaad ja. En die lichamelijke klachten werden minder toch? Dat is in ieder geval een groot voordeel ondanks alles dat gebeurd is!

Sterkte met afbouwen joh!
  donderdag 14 oktober 2010 @ 14:14:42 #100
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_87532465
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:01 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Dat vertelde je inderdaad ja. En die lichamelijke klachten werden minder toch? Dat is in ieder geval een groot voordeel ondanks alles dat gebeurd is!

Sterkte met afbouwen joh!
ja alleen nu komen ze dus weer terug :p ..

maar bedankt iig, ik red me wel :) !
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_87541557
Xanax is alleen angstremmend dacht ik.. heb daar ook bijna drie jaar aan gezeten jaar met afbouwen bezig geweest..
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:29:46 #102
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_87541637
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 18:26 schreef Bombshell het volgende:
Xanax is alleen angstremmend dacht ik.. heb daar ook bijna drie jaar aan gezeten jaar met afbouwen bezig geweest..
het maakt je gewoon wat rustiger :)

3 jaar is helemaal heftig :{
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_87549330
Jaa was aardig verslaafd opzich.. ernstige last van paniek en angstaanvallen. Nu aan de AD en ben er nu echt vanaf lijkt het.. :s)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:43:10 #104
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_87576469
moet over een paar weken van xanax naar lorazepam ofzo overstappen aangezien die deelbaar zijn
we zien hoe dat afloopt
ben nu iig knap beroerd :P
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_87730950
Ik heb een tijd paroxetine geslikt vanwege een angststoornis. Ik ben van de een op de andere dag gestopt (40 mg) omdat mijn toenmalige vriendin er zo mee zat dat ik niet meer kon klaarkomen.

Ben nu weer bezig met opbouwen, ik had geen ontwenningsverschijnselen opzich maar de angst kwam weer terug. Ik zit nu op 30mg en maandag ga ik naar de 40mg weer.

Ik heb wel veel last van de bijwerkingen.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:22:33 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_87752537
Volgens mij kan je blij zijn dat het je toenmalige vriendin was, iemand die seksueel genot boven mentale gezondheid stelt, is niet helemaal in orde :+.

Succes met opbouwen en met de bijwerkingen :*.
KuikenGuppy
pi_87797330
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:22 schreef Burdie het volgende:
Volgens mij kan je blij zijn dat het je toenmalige vriendin was, iemand die seksueel genot boven mentale gezondheid stelt, is niet helemaal in orde :+.
What she says! ^O^.
pi_87800847
quote:
Een genetisch gemanipuleerd virus dat in de hersenen wordt geïnjecteerd, kan depressiviteit 'repareren'. Dat stellen Amerikaanse onderzoekers na experimenten op muizen. De ontwikkeling van een op mensen toepasbare behandeling kan echter nog jaren op zich laten wachten.

Volgens de wetenschappers komen de huidige behandelmethodes neer op symptoombestrijding, en schieten die tekort voor ernstige vormen van depressie. Ze stellen dat deze in de toekomst te genezen zullen zijn door een injectie in de hersenen.

Daarbij wordt een virus in de hersencellen ingespoten dat zo is gemanipuleerd, dat het een bepaald gen, p11, tot het normale peil herstelt. Onderzoek van de hersenen van overledenen met een verleden van depressie, heeft uitgewezen dat p11 daar in veel mindere mate aanwezig was. Dit gen lijkt verantwoordelijk te zijn voor de regulering van serotine, dat op zijn beurt stemmingen, eetlust en slaap regelt.
Bron: Hersenprik kan depressiviteit genezen

Laten we maar hopen dat het snel soelaas bied voor ons allemaal. :).
pi_87801134
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:47 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Bron: Hersenprik kan depressiviteit genezen

Laten we maar hopen dat het snel soelaas bied voor ons allemaal. :).
quote:
De onderzoekers geven toe dat deze behandelmethode, waarbij een gat in de schedel geboord moet worden, enigszins radicaal is.
:')
  donderdag 21 oktober 2010 @ 19:07:18 #110
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_87804092
niet gelukt met afbouwen van xanax, kon geen dag verder zo.
krijg binnenkort waarschijnlijk een vervangend middel :)

zijn mondklachten zoals zere tong, droge mond/lippen trouwens normaal na het afbouwen ?
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_87806097
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:07 schreef DeBassist het volgende:
niet gelukt met afbouwen van xanax, kon geen dag verder zo.
krijg binnenkort waarschijnlijk een vervangend middel :)

zijn mondklachten zoals zere tong, droge mond/lippen trouwens normaal na het afbouwen ?
Droge mond is herkenbaar, maar dat had ik meer met opbouwen i.p.v. afbouwen.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 21:59:55 #112
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_87811842
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 19:56 schreef aloa het volgende:

[..]

Droge mond is herkenbaar, maar dat had ik meer met opbouwen i.p.v. afbouwen.
gaat het ook vanzelf weer weg ?
ik vind het persoonlijk erg hinderlijk namelijk :{ ik blijf maar drinken maar het helpt geen fuck
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_87814100
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:56 schreef ScarFace- het volgende:

[..]


[..]

:')
En weet je, misschien vinden ze zelfs dáár nog wel een oplossing voor op den duur. Positief zijn ScarFace-! :o.
pi_87834804
electroshocks zijn ook goed tegen depressies.....
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_87836635
Ik slik nu anderhalve week citalopram 20mg. Eerst slikte ik paroxetine 20mg maar dat deed niet echt wat het moest doen vandaar de overstap.

Ik zou minder last van bijwerkingen krijgen omdat ik overstapte, dat klopt.
Ik heb de eerste week een beetje bijwerkingen gehad zoals(warm,koud,zweten,duizelig)
Nu heb ik alleen nog last van droge lippen.

Dit middel werkt tot nu toe wel beter maar ik ben inderdaad zoals alle AD's wel moe door.
Ik heb laatst meer dan 12 uur geslapen hahaha :D

Binnekort krijg ik begleiding e.d. wacht nog op de uitnodiging.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:55:03 #116
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_87836740
ik heb nu Cymbalta maar word er vreselijk dik van. kan dit wel?

ik ben nu aan het afbouwen met een pilletje op de onpare dagen.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_87839068
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:10 schreef seasushi het volgende:
electroshocks zijn ook goed tegen depressies.....
Heb jij die al eens gehad, electroshocks? Oftewel, spreekt u uit ervaring? :).
pi_87839109
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:52 schreef Piertjj het volgende:
Ik slik nu anderhalve week citalopram 20mg. Eerst slikte ik paroxetine 20mg maar dat deed niet echt wat het moest doen vandaar de overstap.
Misschien dat ik met een persoon in de war ben hoor, maar ik dacht dat jij in deze topicreeks al eens gemeld had dat de Seroxat jou best leek te helpen.

Jammer dat je de wissel hebt moeten maken, hopelijk doet die citalopram zijn werk goed.
pi_87840643
ja klopt ik had het eens gemeld maar dat was in het begin ik dacht ik meld even hoe het nu gaat en voor de mensen die geen zin hebben om terug te lezen dacht ik ach zet het er ff bij :Y
pi_87860077
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 17:59 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Heb jij die al eens gehad, electroshocks? Oftewel, spreekt u uit ervaring? :).
Nee, wel ben ik "goedgekeurd" :{ mocht ik weer in een erge depressie of manie belanden. En ik ben daar ook niet meer zo bang voor. Doet u mij maar de "reset"knop ipv goochelen met medicatie die maar moeilijk aanslaat.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_87863734
Geheugenstoornissen, dik worden, tremoren,libidoverlies heftige huiduitslag, niet meer kunnen focussen, het gevoel alsof je de hele dag in een rollercoaster zit, gevoel van zombie zijn, voor minstens een half jaar de ziektewet in, Obstipatie en/of diarree, haaruitval. Droge mond met bijbehorende gaatjes in je tanden. Ook allemaal medicatie bijwerkingen....
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_88167810
Vraagje aan de AD gebruikers, hebben jullie het idee dat de AD echt werkt?
Dus meer doet dan je enkel iets energie geeft of iets dergelijks?
Sterkte allen trouwens psychische klachten zijn iets lastigs..geen erkenning enzo. :{
pi_88221322
Goed, ik zit eraan te denken om aan medicatie te beginnen of het bij de psycholoog aan te kaarten. Omdat ik me nu dusdanig weer slecht begin te voelen en het zat begin te worden om me dan 3 dagen tot 2 weekjes redelijk te voelen(met ups and downs) en daarna weer keihard omlaag te zakken.
Maar ik zit de hele dag thuis, zonder werk en school, en zit met een keuze, die ik moet nemen voordat ik uberhaubt iets kan starten.
Maar ikv raag me dus af, heeft medicatie dan echt een toegevoegde waarde? En wat kan het nut in mijn geval dan zijn?
Mischien dat iemand mij hier kan helpen bij deze vragen, want ik wil mij ook niet zomaar iets laten aanpraten door de psycholoog.
  maandag 1 november 2010 @ 20:22:20 #125
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88222751
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:53 schreef francis998 het volgende:
Goed, ik zit eraan te denken om aan medicatie te beginnen of het bij de psycholoog aan te kaarten. Omdat ik me nu dusdanig weer slecht begin te voelen en het zat begin te worden om me dan 3 dagen tot 2 weekjes redelijk te voelen(met ups and downs) en daarna weer keihard omlaag te zakken.
Maar ik zit de hele dag thuis, zonder werk en school, en zit met een keuze, die ik moet nemen voordat ik uberhaubt iets kan starten.
Maar ikv raag me dus af, heeft medicatie dan echt een toegevoegde waarde? En wat kan het nut in mijn geval dan zijn?
Mischien dat iemand mij hier kan helpen bij deze vragen, want ik wil mij ook niet zomaar iets laten aanpraten door de psycholoog.
als je zeker weet dat je jezelf tot niks kan zetten zonder medicatie zou ik naar de huisarts gaan en idd medicatie aankaarten. Als je denkt dat het met veel moeite wel kan dat je jezelf tot dingen kan zetten GEEN medicatie. het beste blijft wel om je HA/psychiater hierover te laten oordelen :)
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  maandag 1 november 2010 @ 20:22:57 #126
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88222779
ohja xanax afbouw is niet gelukt, werd er te ziek van om nog te kunnen functioneren na een week

en dat met een afbouw van 0.5 mg ;(
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_88234150
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 20:22 schreef DeBassist het volgende:

[..]



als je zeker weet dat je jezelf tot niks kan zetten zonder medicatie zou ik naar de huisarts gaan en idd medicatie aankaarten. Als je denkt dat het met veel moeite wel kan dat je jezelf tot dingen kan zetten GEEN medicatie. het beste blijft wel om je HA/psychiater hierover te laten oordelen :)
het punt is dus, ik wil ook niet tever uitwijden. Dat ik dus totaal niks te doen heb, doordat in een 2deling leef. Die dusdanig hoog is opgelopen dat ik voor 1 van de 2 moet kiezen, maar dus totaal niet kan kiezen omdat geen een opweegt tegen het ander. EN het een of of situatie is, maar ik het idee heb niet te kunnen leven zonder het andere.
Maar goed, ik kan mezelf niet echt meer aan, werken en school kan ik al niet, omdat ik gewoon slechte dagen heb, waar niks me meer interesseert en ik niks wil, en niks me intereseert.

En zowieso ben ik ook geen voorstander van medicatie hoor, ik heb 2 lichtere depressies achter de rug zonder medicatie, waarin na een half jaar weer wat kon doen. Maar nu zit ik al 14 maanden thuis en doordat ik niet kan kiezen kan ik mezelf ook niet zo ver krijgen om of een baan te zoeken of te gaan studeren ofzo.

Maar ik zit er dus over te twijfelen om het wel of niet te bespreken, maar goed ik ga ff kijken hoe het de komende dagen gaat, en ik mag donderdag weer naar de psycholoog. ;)
pi_88381112
mijn partner is sinds twee weken lexapro aan het gebruiken, en iets rustgevend om de pieken van het opbouwen eraf te halen.
bijwerking op moe zijn na vallen nog mee. hij vind zelf wel dat hij geen echte emotie heeft.
Maar kan dit zo vlug al?
pi_88381274
hoeveel mg.
volgens mij is het bedoelde effect pas na 4 weken.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_88381525
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 21:45 schreef Caesu het volgende:
hoeveel mg.
volgens mij is het bedoelde effect pas na 4 weken.
eerste week 5 en vanaf woensdag 10 mg
De moeheid heeft hij wel ervan
pi_88384001
De bijwerkingen beginnen helaas meteen, het positieveeffect begint na 4 weken ofzo. Kan dus wel denk ik.

En aan degene die boven vroeg of medicatie helpt: ja, maar dat merk ik in negatieve zin met afbouwen. Ik kom volgens mij nooit meer normaal van die shit af :{
pi_88386091
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:38 schreef juxtaposition het volgende:
De bijwerkingen beginnen helaas meteen, het positieveeffect begint na 4 weken ofzo. Kan dus wel denk ik.

En aan degene die boven vroeg of medicatie helpt: ja, maar dat merk ik in negatieve zin met afbouwen. Ik kom volgens mij nooit meer normaal van die shit af :{
dus jij gebruikte het al langer? zijn de bijwerkingen gebleven?
pi_88386391
je slikte het zelf ook zie ik
Ervaringen Lexapro
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_88386503
ja na een 1,5 week al gestopt. ik had om dat ik niet meer sliep. Daarom moest het meteen aanslaan dus ik kan er weinig over zeggen omdat ik een hele andere dosering kreeg en juist moe moest worden.

[ Bericht 41% gewijzigd door powerlessness op 05-11-2010 23:48:47 ]
pi_88386802
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:17 schreef powerlessness het volgende:

[..]

dus jij gebruikte het al langer? zijn de bijwerkingen gebleven?
De ergste bijwerkingen zijn bij mij weggegaan. Als het goed is verdwijnen de ergste bijwerkingen binnen drie weken. De eerste paar dagen dat ik het slikte was ik bizar euforisch, en later weer extreem duf. Dat was heel raar.

Bijwerkingen die ik wel nog heb is rusteloze benen (=kut!), extreme vermoeidheid, zwaar vertraagde reactiesnelheid waardoor ik niet mag autorijden, droge mond, extreem nachtzweten (dat ik echt m'n bed moet verschonen midden in de nacht), sexproblemen, problemen met accomodatie van m'n ogen, gaapaanvallen etc etc etc.
Ik heb het ontzettend gehad met m'n medicatie, ik wil dolgraag afbouwen, maar op dit moment gaat de werkzaamheid boven al die bijwerkingen helaas. Ik heb al 7 soorten medicatie geprobeerd in de loop der jaren, en wat ik nu slik is nog de beste.

Was ik er maar nooit aan begonnen, voor ik ermee begon had ik ''alleen'' een angststoornis. Toen ik ging afbouwen waren er ineens klinische depressief bijgekomen. Als je het met therapie af kan adviseer ik je dat sterk.
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:10:35 #136
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88396962
zit nu tegen de 30 weken xanax aan :N

dit wordt nog wat :') ..
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_88398039
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:10 schreef DeBassist het volgende:
zit nu tegen de 30 weken xanax aan :N

dit wordt nog wat :') ..
Samen in rehab gaan dan? :')
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:57:50 #138
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88398070
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:56 schreef juxtaposition het volgende:

[..]



Samen in rehab gaan dan? :')
rehabparty :D

oke :P
heb je er hulp bij ?
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:58:40 #139
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88398090
lees trouwens dat je veel last van bijwerken hebt :o

heb eigenlijk nergens last van, maar dat schijnt normaal te zijn met lang gebruik, het doet nu bijna niks meer :) alleen afbouwen is een hel
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_88398169
Ik ben bezig met een intake voor hulp, alleen ze schieten niet zo op. Donderdag heb ik weer een intakegesprek. Vorige hulpverleningsinstantie was waardeloos, maar ben daar wel van 75 naar 50 mg gegaan.

Rehabparty FTW! O+

Heb jij nu hulp bij het afbouwen? Xanax schijnt idd nogal heftig spulletje te zijn...
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:04:54 #141
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88398246
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 13:01 schreef juxtaposition het volgende:
Ik ben bezig met een intake voor hulp, alleen ze schieten niet zo op. Donderdag heb ik weer een intakegesprek. Vorige hulpverleningsinstantie was waardeloos, maar ben daar wel van 75 naar 50 mg gegaan.

Rehabparty FTW! O+

Heb jij nu hulp bij het afbouwen? Xanax schijnt idd nogal heftig spulletje te zijn...
ja heb gelukkig een psychiater. Ik ga waarschijnlijk afbouwen met hulp van andere medicatie
van 1mg naar 0.5mg lukt al echt niet helaas

en idd, in de zorg schiet het allemaal niet op, wen er maar aan :N soms echt waardeloos

Xanax is idd behoorlijk heftig

Rehabparty O+
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_88453729
min partner krijgt Ad plus Xanax . dit om de pieken van de AD en eventuele zelf moord gedachten te minderen
waarvoor gebruiken jullie Xanax?
pi_88478426
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:20 schreef powerlessness het volgende:
min partner krijgt Ad plus Xanax . dit om de pieken van de AD en eventuele zelf moord gedachten te minderen
waarvoor gebruiken jullie Xanax?
Xanax is een angstremmer, dus voor mensen die last hebben van paniekaanvallen e.d.
  maandag 8 november 2010 @ 20:33:54 #144
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88487799
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:20 schreef powerlessness het volgende:
min partner krijgt Ad plus Xanax . dit om de pieken van de AD en eventuele zelf moord gedachten te minderen
waarvoor gebruiken jullie Xanax?
wat meer rust in mijn hoofd, wat onverschilliger en dus makkelijk aanzetten om dingen te doen met ziekte

en ja, ik heb het verkeerde medicijn voorgeschreven gekregen :) ..
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_88770505
Bij mijn zorgverzekeraar VGZ willen ze trouwens de vergoeding voor anti-depressiva uit de basisverzekering gaan halen.

quote:
antidepressiva worden alleen nog vergoed bij bepaalde zware indicaties. Welke indicaties dat zijn, wordt nog vastgesteld;
Is dat bij jullie toevallig ook het geval?
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:47:09 #146
1930 The Bitch
the bitch is back
pi_88892432
ik ben afgelopen vrijdag naar de huisarts geweest, omdat mijn leven een puinzooi is en ik mijn zelfmoord tot in de details gepland had. tijdens een helder moment met de kinderen ben ik geschrokken van het feit dat ik kennelijk al zover ben dat ik alleen nog maar een uitweg zie in de dood.
De huisarts was heel aardig enz, heb ruim een uur bij hem zitten blazen/tieren/janken en ging naar huis met buspiron. heel het weekend geslikt, elke tablet eruit gespuugt maar geen verlichting. dus maandag huisarts gebeld en oxazepam gekregen, drie maal daags een 5 mg. de eerste dagen werkte het goed alleen sinds woensdag kommen de gevoelens weer terug, als in ik kan er niet meer tegen vechten, ik zit weer heel de dag huilend op de bank, maak me zorgen om van alles en nog wat en, weet het allemaal niet meer. nu kan het ook komen, dat sinds gisteren de kinderen(5,5 en 2,5) vanwege mijn problemen, bij hun vader zijn gaan wonen. Ik kan de financiele zorg niet aan en daardoor dus ook de overige zorg voor de kids niet.
Echter die kinderen waren de reden waarom ik nog leefde. Nu zit ik tijdelijk bij mijn vriend in een voor mij heel diep zwart gat. ik heb niks omhanden, ben compleet afhankelijk van mijn vriend. vanmiddag weer terug naar de ha, en woensdag intake bij maatschappelijk werk.
Gelukkig heb ik een boel lieve vrienden, en ondanks dat ik weet dat ze me controleren(ben nog nooit zovaak op een dag gebeld) heb ik een heleboel steun aan ze. mijn vriend is eerder ook al opgenomen geweest vanwege een depressie en weet eigenlijk precies wat hij moet zeggen/doen. op het moment dat ik weer een van mijn buien heb, vind ik het niet leuk, maar op de een of andere manier help het wel om me eruit te trekken.
I'm a bitch, i'm a lover
I'm a child, i'm a mother
I'm a sinner, i'm a saint
pi_88893007
En je vrijwillig laten opnemen voor een paar weken totdat je wat rusitiger bent en de medicatie misschien aangeslagen is?
Vrienden kunnen je even van het idee afbrengen maar je niet uit dit zwarte gat helpen.

dikkee knuf x
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_88893179
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2010 09:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Jawel hoor. Bovendien is dat niet wat een verslaving definieert; met het dragen van gips om een gebroken been, kan je ook niet zomaar stoppen. Toch ben je daar niet aan verslaafd ;).

Antidepressiva zijn niet verslavend, ook seroxat niet.
precies.kenmerk van verslaving is o.a. dat je er steeds meer van nodig hebt en er last van hebt als je ermee stopt.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:23:05 #149
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88893418
nou ja puur biochemisch gezien zijn ADs wel verslavend natuurlijk omdat je er niet zomaar mee kan stoppen en je lichaam een langzame afbouw nodig heeft anders kan het flink verkeerd gaan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:24:08 #150
1930 The Bitch
the bitch is back
pi_88893460
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:08 schreef candygirl het volgende:
En je vrijwillig laten opnemen voor een paar weken totdat je wat rusitiger bent en de medicatie misschien aangeslagen is?
Vrienden kunnen je even van het idee afbrengen maar je niet uit dit zwarte gat helpen.

dikkee knuf x
daar loop ik ook al aan te denken, maar wil eigenlijk eerst wachten tot de intake met maatschappelijk werk. Aan de andere kant, zie ik niet in wat een vrijwillige opname kan toevoegen. zodra ik geconfronteerd word met negatie sferen, slaat mijn bui gelijk om. terwijl als ik omringt ben door positieve en leuke dingen doe ik af en toe zelfs al weer kan lachen. Ik ben ook niet zo heel, ik heb geloof ik vroeg genoeg aan de bel getrokken en daarmee erger voorkomen. Vanmiddag eerst maar eens naar de ha en daar eens kijken.
I'm a bitch, i'm a lover
I'm a child, i'm a mother
I'm a sinner, i'm a saint
pi_88927670
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:24 schreef The Bitch het volgende:

[..]



daar loop ik ook al aan te denken, maar wil eigenlijk eerst wachten tot de intake met maatschappelijk werk. Aan de andere kant, zie ik niet in wat een vrijwillige opname kan toevoegen. zodra ik geconfronteerd word met negatie sferen, slaat mijn bui gelijk om. terwijl als ik omringt ben door positieve en leuke dingen doe ik af en toe zelfs al weer kan lachen. Ik ben ook niet zo heel, ik heb geloof ik vroeg genoeg aan de bel getrokken en daarmee erger voorkomen. Vanmiddag eerst maar eens naar de ha en daar eens kijken.
hoe is het gegaan?
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  zaterdag 20 november 2010 @ 01:15:46 #152
1930 The Bitch
the bitch is back
pi_88930814
eigenlijk best goed, heb meer medicijnen gekregen, mag nu als het nodig is 3x daags 10 mg, maar wil zelf zo min mogelijk slikkern, omdat je toch snel afhankelijk word van deze. verder gehad over het feit dat ik de beste(minst erge) beslissing heb genomen om de kids tijdelijk bij vaders te laten wonen, ik vind het niet leuk en moet over en enorme drempel heen om mezelf niet als slechte moeder te zien, maar is het beste voor de kinderen als ik even een weekend moeder ben die alleen maar leuke dingen met ze doet. als ik straks helemaal beter ben, een eigen huisje en een baan heb. dan komt alles goed en kunnen ze we terug bij mij komen wonen. voor nu eerst aan mezelf werken, dan een baan zoeken en dan komt een huisje vanzelf.
I'm a bitch, i'm a lover
I'm a child, i'm a mother
I'm a sinner, i'm a saint
pi_88930929
vind het maar niks hoor want werkt mij echt tegen kapt een hele boel gevoel af eigenlijk en het feit dat de werking eigenlijk ook weer niet helemaal word begrepen door artsen zelf...kan toch niet.
pi_88936406
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:24 schreef The Bitch het volgende:

[..]



daar loop ik ook al aan te denken, maar wil eigenlijk eerst wachten tot de intake met maatschappelijk werk. Aan de andere kant, zie ik niet in wat een vrijwillige opname kan toevoegen. zodra ik geconfronteerd word met negatie sferen, slaat mijn bui gelijk om. terwijl als ik omringt ben door positieve en leuke dingen doe ik af en toe zelfs al weer kan lachen. Ik ben ook niet zo heel, ik heb geloof ik vroeg genoeg aan de bel getrokken en daarmee erger voorkomen. Vanmiddag eerst maar eens naar de ha en daar eens kijken.
Is dit dan niet juist een teken dat je dingen juist wegstopt en onderdrukt?
  zaterdag 20 november 2010 @ 22:40:37 #155
1930 The Bitch
the bitch is back
pi_88958931
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:33 schreef McGilles het volgende:

[..]



Is dit dan niet juist een teken dat je dingen juist wegstopt en onderdrukt?
denk het niet, ik ben een vrij makkelijke prater, zeker bij personen die ik vertrouw. Ik heb ondertussen ook genoeg handvaten van eerdere gesprekken met psych om mijn gedachten en emoties te herkennen. Ik weet ook waneer ze irrieel zijn. Het is ook meer dat de situatie(sinds mei gescheiden, tot nu toe elke sollicitatie negatief, de baan die ik kreeg en waarvoor ik kinderopvang had geregeld op het laast toch niet doorging waardoor ik niet alleen weer een afwijzing kreeg maar dus ook de dreiging en last van 2000,- kinderopvang elke maand op mijn schoeders kreeg, de bijstandsuitkering die geweigerd is omdat ik niet met 2 kinderen in een kamertje van 2 bij 3 meter kan zitten en dus op het adres van mijn ex woonde(waardoor ik dus geen uitkering kreeg) die nu bij de advocaat ligt en 30 november voorkomt, het woonprobleem van urgentie krijgen zodat je 2,5 jaar erbij krijgt en dus op 3 jaar zit terwijl de gemiddelde wachttijd 4/5 jaar is en je binnen 6 maanden een huisje moet accepteren anders vervalt de urgentie, en het feit dat mijn ex voor bijna een maand in het buitenland zat en ik dus echt 24/7 de zorg had voor de kinders, en het feit dat ik sinds september huur voor het huis moet betalen van 650,- euro terwijl ik leef van de kinderallementatie van 640,-) Lijkt me ook genoeg om ieder persoon gek te krijgen. Nu ik dus uit die situatie ben, gaat het al een stuk beter, al die lasten die op mijn schouders hingen zijn er niet meer, en ik kan nu uitrusten en dan vol goede moed het weer oppakken.
I'm a bitch, i'm a lover
I'm a child, i'm a mother
I'm a sinner, i'm a saint
pi_88960206
Edit: Eigen topic geopend op Angststoornis - medicijnen - therapie

[ Bericht 43% gewijzigd door capricia op 20-11-2010 23:59:18 ]
Definitely not CIA
pi_89025219
Sinds ik ben overgestapt van paroxetine (20mg) naar citalopram (20mg) gaat het wat beter :)
Alleen bij citalopram kreeg ik nog wel een beetje rare bijwerkingen! Ik zag dingen die der niet waren (niet hallucunerend maar bijv iets dat er op papier stond wat er niet stond) en ik heb hele rare dromen gehad! En natuurlijk moe.. maar ik voel nu wel dat het iets beter helpt gelukkig.. :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:33:56 #158
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_89052225
na ong. een halfjaar xanax te hebben geslikt krijg ik opeens last van libido-gerelateerde klachten.. is dit normaal?, zit er nogal mee :) :{
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_89244930
@DeBassist: ja helaas herkenbaar, al begon het bij mij vanaf het begin. Ik slik tryciclische anti-depressiva, ik had er ook last van bij de SSRI's. Het werkt op hetzelfde centrum als waar je libido geregeld wordt. Soms schijnt het te helpen van AD te veranderen, maar ik weet niet of dat mogelijk is bij jou omdat het afbouwen al zo moeilijk gaat enzo... Ik zou 't bespreken bij je psychiater, je bent niet de eerste met dat soort klachten denk ik.
  zondag 28 november 2010 @ 16:27:00 #160
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_89259746
het zat toch meer tussen mijn oren denk ik :)

ik ga morgen de kliniek in voor 2 weken om af te kicken, ik ben benieuwd

leuk wordt het iig niet :P
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_89260664
Oeh, succes zeg!

Bij mij wil het afkicken echt niet werken. Ik wil gewoon zo graag geen vertraging oplopen met m'n studie want ik zit in zo'n leuk jaar... :{
pi_89304961
Er schijnt vandaag in de Spits iets gestaan te hebben over afkicken van anti-depressiva. Dat kan je tegenwoordig in Amsterdam en Nijmegen doen ofzo. Was wel benieuwd, wie heeft het gelezen?
pi_89530370
Ik weet het niet hoor.
Het nerveuze gevoel van Lexapro vond ik niks.
Het gedempte gevoel van Risperdal ook niet.
Benzo`s vind ik wel fijn, misschien moet ik maar aan de Seroquel of Remeron dan? Beiden?
Mja in ieder geval die zijn chemisch familie van elkaar. Overeenkomsten. Als je goed kijkt.
Benzodiazepine.
Quetiapine. Olanzepine. En remeron bevat ook een soort slaap effect.
Iemand ervaring met Seroquel of Remeron? Of tips uberhaubt wat een gekloot ik haat het.
En die stomme psychiaters hebben nog minder interesse in je dan de huisarts.
Maarja ik doe deeltijd behandeling + ga naar psycholoog iig :)
pi_89530450
Of om clonazepam / bromazepam vragen? Hm.. :{
ben geen fan van pillen trouwens guess what..omdat ze niet werken. heel vaak worden ze maar overal voor gemarket wat een klote industrie.en natuurlijk bijwerkingen.
pi_89652960
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 21:04 schreef ScarFace- het volgende:
Ik weet het niet hoor.
Het nerveuze gevoel van Lexapro vond ik niks.
Het gedempte gevoel van Risperdal ook niet.
Benzo`s vind ik wel fijn, misschien moet ik maar aan de Seroquel of Remeron dan? Beiden?
Mja in ieder geval die zijn chemisch familie van elkaar. Overeenkomsten. Als je goed kijkt.
Benzodiazepine.
Quetiapine. Olanzepine. En remeron bevat ook een soort slaap effect.
Iemand ervaring met Seroquel of Remeron? Of tips uberhaubt wat een gekloot ik haat het.
En die stomme psychiaters hebben nog minder interesse in je dan de huisarts.
Maarja ik doe deeltijd behandeling + ga naar psycholoog iig :)
k heb serouel om te slapen, het eerste slaap middel dat echt werkt!!
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_89655662
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:00 schreef candygirl het volgende:

[..]

k heb serouel om te slapen, het eerste slaap middel dat echt werkt!!
en 3 wekkers en 6 bakken koffie om na een uurtje of 9 weer een beetje wakker te kunnen worden?
Dat is tenminste mijn ervaring.....
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89656578
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:42 schreef seasushi het volgende:

[..]

en 3 wekkers en 6 bakken koffie om na een uurtje of 9 weer een beetje wakker te kunnen worden?
Dat is tenminste mijn ervaring.....
nee juist niet! na 7 a 8 uurtjes slaap echt uitgerust
als ik eerder wakker moet worden wel moeilijk

dat is soms wel vervelend als ik miidag dienst heb tot 11 uur en dan de dag erna om 6 uur weer opstaan
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_89679053
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen :)
pi_89878060
Remeron is olifanten slaapmiddel! Echte zooi vind ik dat. Het ene moment voelde ik me manisch en het andere moment sloom. Maar wel makkelijk om mee te stoppen. Makkelijker dan 4-5 maanden diazepam, vind ik. Al is dat ook niet bijzonder. Bij ggz zeiden ze dat een benzo afbouwen erg zwaar is. Zwaarder dan anti-depressiva.

Er wordt hier altijd zo panisch gedaan over dat afbouwen van ad.. Ik heb verschillende gehad, maar heb nooit lopen miepen dat ik me zo slecht voelde. Alleen dat zweten vond ik een ramp!
Het zal vast wel per persoon verschillen, als het niet lukt, dan ben je gewoon nog depressief.
pi_89884225
Fluvoxamine 150 mg nu al sinds 2002

De enige vervelende bijwerking tdt was dat ik er niet van kon inslapen, direkt de innametijd naar de ochtend verplaatst wat hielp. Verder geen negatieve ervaringen :) Nou ja deze dan misschien heel af en toe........alcohol en fluvoxamine gaan blijvend heel slecht samen, bij mij iig.

De prettige waren daarintegen dat ik me al heel snel steeds beter ging voelen, waarbij ik wel moet zeggen dat de medicatie niet voor een depressie of angst werden voorgeschreven, maar voor mijn lichte gts klachten die zich hadden ge-manifesteert in mijn gelaat ;( (het middel helpt hier niet tegen bij mij, jammer genoeg)
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de AD ipv spierverslappers omdat ik door deze medicatie mijn zelfvertrouwen herwonnen heb, ben er een ontspanner figuur ;) van geworden, niet meer zo rechtlijnig en zwart wit denkend. En neem ik de af en toe toch zichtbaar aanwezige tics voor lief omdat ik weet dat het weer voorbij gaat. :z
Ook de pms klachten zijn verdwenen. En heel veel minder vaak spanningshoofdpijn. :Y

:@ als ik het zo terug lees, lijkt het wel een reclame boodschap van een pillen fabriek, maar dit is mijn persoonlijke ervaring iig. :)
pi_89944631
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 21:04 schreef ScarFace- het volgende:
Ik weet het niet hoor.
Het nerveuze gevoel van Lexapro vond ik niks.
Het gedempte gevoel van Risperdal ook niet.
Benzo`s vind ik wel fijn, misschien moet ik maar aan de Seroquel of Remeron dan? Beiden?
Mja in ieder geval die zijn chemisch familie van elkaar. Overeenkomsten. Als je goed kijkt.
Benzodiazepine.
Quetiapine. Olanzepine. En remeron bevat ook een soort slaap effect.
Iemand ervaring met Seroquel of Remeron? Of tips uberhaubt wat een gekloot ik haat het.
En die stomme psychiaters hebben nog minder interesse in je dan de huisarts.
Maarja ik doe deeltijd behandeling + ga naar psycholoog iig :)
Quetiapine (seroquel) gebruik ik nu al bijna een jaar. Ik kreeg het in eerste instantie tegen hallucinaties en tegen slaapgebrek. Omdat mijn klachten voor het slapen gaan ook vervelende nachtmerries waren en angstklachten weerhielden mij die te slapen.
Seroquel heeft geen donder geholpen op het nachtmerries en hallucinatie gedeelte, maar wél op het hele gevoel van angst. Ik werd niet langer bang meer. (ook minder last van paniekaanvallen) Hierdoor kon ik doorslapen zonder wakker te worden, maar sliep wel maanden lang minimaal 14 uur per dag. Ik had 500 mg.

Hier was ik dus na maanden echt niet blij mee. Ik ben verslaafd aan dit middel en kan geen oog dicht doen als ik het een nachtje niet mee heb (als ik toevallig niet thuis slaap) Dan kan ik slapen wel vergeten en ben ik de volgende dag nog misselijk ook.
Deze klachten had ik de eerste 4 maanden niet, ik kon gewoon makkelijk anderhalve dag zonder de dosis.Nu absoluut niet meer. Wat je hier dus uit kan leiden is dat het middel gewoon hartstikke verslavend is. De apotheker vertelde dat dit daarom als tijdelijk middel wordt gebruikt, en ook voor mensen die aan het afkicken zijn van harddrugs. de ontwenningsverschijnselen zijn btw ook hetzelfde als die van drugs heb ik gehoord.

De enige reden waarom ik dit middel nog steeds neem, is omdat het mij angst-vrij maakt, en omdat een alternatief middel mij hele nare bijwerkingen heeft bezorgd (fluanxol, ontzettend wazig zicht en toename hallucinaties)
Hierdoor wil ik ook niet zomaar op een ander medicijn meer overgaan, gezien ik geen bijwerkingen heb door seroquel (behalve het aankomen van lichaamsvet)
en wat ik vergeten was te zeggen is in het begin kan je ook last van spierkrampen krijgen.

Ik raad het je niet aan.
Groetjes
pi_89944929
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 00:24 schreef TheHolyTiamat het volgende:

[..]

Quetiapine (seroquel) gebruik ik nu al bijna een jaar. Ik kreeg het in eerste instantie tegen hallucinaties en tegen slaapgebrek. Omdat mijn klachten voor het slapen gaan ook vervelende nachtmerries waren en angstklachten weerhielden mij die te slapen.
Seroquel heeft geen donder geholpen op het nachtmerries en hallucinatie gedeelte, maar wél op het hele gevoel van angst. Ik werd niet langer bang meer. (ook minder last van paniekaanvallen) Hierdoor kon ik doorslapen zonder wakker te worden, maar sliep wel maanden lang minimaal 14 uur per dag. Ik had 500 mg.

Hier was ik dus na maanden echt niet blij mee. Ik ben verslaafd aan dit middel en kan geen oog dicht doen als ik het een nachtje niet mee heb (als ik toevallig niet thuis slaap) Dan kan ik slapen wel vergeten en ben ik de volgende dag nog misselijk ook.
Deze klachten had ik de eerste 4 maanden niet, ik kon gewoon makkelijk anderhalve dag zonder de dosis.Nu absoluut niet meer. Wat je hier dus uit kan leiden is dat het middel gewoon hartstikke verslavend is. De apotheker vertelde dat dit daarom als tijdelijk middel wordt gebruikt, en ook voor mensen die aan het afkicken zijn van harddrugs. de ontwenningsverschijnselen zijn btw ook hetzelfde als die van drugs heb ik gehoord.

De enige reden waarom ik dit middel nog steeds neem, is omdat het mij angst-vrij maakt, en omdat een alternatief middel mij hele nare bijwerkingen heeft bezorgd (fluanxol, ontzettend wazig zicht en toename hallucinaties)
Hierdoor wil ik ook niet zomaar op een ander medicijn meer overgaan, gezien ik geen bijwerkingen heb door seroquel (behalve het aankomen van lichaamsvet)
en wat ik vergeten was te zeggen is in het begin kan je ook last van spierkrampen krijgen.

Ik raad het je niet aan.
Groetjes
Gewenning en verslaving is niet hetzelfde, al lijkt het wel op elkaar.
En de apotheker zegt vaak ook maar iets wat ie even snel kan uitleggen :@ ;(
Maarum misschien kan je afbouwen van de Seroquel 500mg is best wel veel.
Je geeft aan wat het doet voor je :), de angsten wegnemen, maar wat is dan de reden dat je wilt stoppen ermee?
Voel je je afgevlakt, zoiets, of meer de angst dat het op den duur slecht is voor je lichaam?
Heel erg bedankt voor je reactie in ieder geval, mijn gedachten schieten soms alle kanten op :P
pi_89945146
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 00:33 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Gewenning en verslaving is niet hetzelfde, al lijkt het wel op elkaar.
En de apotheker zegt vaak ook maar iets wat ie even snel kan uitleggen :@ ;(
Maarum misschien kan je afbouwen van de Seroquel 500mg is best wel veel.
Je geeft aan wat het doet voor je :), de angsten wegnemen, maar wat is dan de reden dat je wilt stoppen ermee?
Voel je je afgevlakt, zoiets, of meer de angst dat het op den duur slecht is voor je lichaam?
Heel erg bedankt voor je reactie in ieder geval, mijn gedachten schieten soms alle kanten op :P
Klopt wat je zegt over de apotheek maar telkens als ik het recept op kwam halen hadden ze niet genoeg op voorraad en de reden was dus dat.
Ik ben nu sinds twee weken op de 200 mg. en dat heb ik ook zomaar in 1 x gedaan nadat ik gestopt was (accuut) met dat andere medicijn. Ik merk dat 200 mg ook niet genoeg is en 500 mg was het ook niet (tegen de klachten waar ik van af wil/vermindering van wil zien) Dat is de reden waarom ik van de Seroquel af wil.
Het helpt niet tegen al het geks wat gebeurt maar wel tegen de angst. Hoewel ik nu merk dat ik op 200mg de angst weer terugkomt.
Of ik er van ben afgevlakt: ja en nee. In het begin kon ik geen traan laten en toen het wel gebeurde voelde dat als een gekke sensatie in je hoofd waar je letterlijk een barriere voelt en de emoties ergens achter een dam opgehoopd werden. wat wel fijn was dat je minder geprikkeld bent dan eerst. maar sociaal ben ik er op achteruit gegaan en geen interesse meer en stof om over te denken alles was wel prima en in sluimerstand.
Later had ik hier minder last van, en kwamen de stemmingsbuien weer terug.
Allemaal voor en nadelen dus!
Waarvoor wil jij het gebruiken? puur voor slapen? Dan zou ik met een lage dosis beginnen voor het slapen gaan en op 150 mg houden of zo. hoe erg zijn je klachten kwa slaap? kan je absoluut niet slapen? wat weerhoudt je te slapen?
pi_89945242
Ik moet er wel bij zeggen dat de klachten van afgevlakt voelen en niets bekommeren echt in de begin periode was toen ik begon met de seroquel. denk dat je daar na een tijdje ook geen last van zult krijgen hoor dus daar hoef je je ook geen zorgen om te maken. Ik wil je niet afschrikken :)
pi_89946094
quote:
Op woensdag 15 december 2010 00:48 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Ik moet er wel bij zeggen dat de klachten van afgevlakt voelen en niets bekommeren echt in de begin periode was toen ik begon met de seroquel. denk dat je daar na een tijdje ook geen last van zult krijgen hoor dus daar hoef je je ook geen zorgen om te maken. Ik wil je niet afschrikken :)
Mwa, ik had het met paroxetine na een half jaar nog. Afgevlakt gevoel. Geen zin in seks, etc.
Maar nu met clomipramine is het veel en veel beter.
Soms is het wisselen dus gewoon goed!
Definitely not CIA
pi_89946117
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 22:00 schreef candygirl het volgende:

[..]

k heb serouel om te slapen, het eerste slaap middel dat echt werkt!!
Ik gebruik oxazepam om te slapen. Zo eens in week.
Ik slaap mijn hele leven al bijzonder slecht. Dus 2 a 3 uur slaap per nacht komt helaas meer dagen in de week voor dan ik wil.
Als ik het echt niet meer trek heb ik oxazepam liggen. Maar als ik dat te vaak slik werkt het niet meer, helaas.
Dus ikslik het max eens in de week.
Definitely not CIA
pi_89946218
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 02:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Mwa, ik had het met paroxetine na een half jaar nog. Afgevlakt gevoel. Geen zin in seks, etc.
Maar nu met clomipramine is het veel en veel beter.
Soms is het wisselen dus gewoon goed!
ik gebruik AP's en daar is de keus wat minder groot, en zijn bijwerkingen als afvlakking eigenlijk standaard, ook een reden waarom ik dus ook niet wissel. veel verschil zal het niet uitmaken. behalve in het fit voelen en bijwerkingen. een afgevlakt gevoel is altijd naar, gelukkig is dit nu minder, ook zonder wisselen van medicatie. :) althans, na een mislukte poging.
maar het kan ook gewenning zijn. dat het nu minder opvalt.
ik ken ook wel mensen die naast de ap's ook AD's gebruiken, en het doel daarvan is toch wel alles behalve afvlakking, maar oppepping :) hoewel ik het zelf gelukkig nooit nodig heb gehad.
pi_89946232
oxazepam is inderdaad een middel waar je zuinig mee om moet gaan anders voel je het niet meer werken. ik gebruik het ook tegen de onrust, of bij een paniekaanval. nadeel is dat als je er twee nachten achter elkaar gebruik van maakt je de derde nacht constant wakker wordt.
irritant. en rivotril? weet iemand of dat veel verschilt met oxazepam kwa werking?
pi_89946666
Jep rivotril werkt anders. Langer.
Zelf nog nooit gebruikt maar gelezen dat het chemisch gezien lijkt op nitrazepam die ik af en toe neem.
En antipsychotica-afvlakking heb ik aleens meegemaakt ja das geen pretje.
Maar mn gedachten gaan soms alle kanten op ook qua medicatie gedachten ik hou de opties graag open.
pi_89981558
ik gebruik al jaren slaap medicatie! Maar omdat dat niet meer genoeg hielp heb ik er seroquel bij gekregen wel maar 25 mg maar het helpt perfect

dit ben ik nu een drie kwart jaar samen met de ntrazepan aan het slikken en in januarie terug naar de psy en dan kijken of we de nitrazepam kunnen afbouwen

met zo'n lage dosering als ik heb, heb je gelukkig ook geen last van bijwerkingen

ik had juist door het jaren slaap tekort en veel stress mijn emoties uitgeschakeld en juist nu komen ze pas. ik weet dat het goed is, maar ook eng haha
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_89988676
Ik vind dat psychiaters eens bij zichzelf moeten navragen wat ze nou aan het doen zijn.
http://www.biopsychiatry.com/ghb/authentic.html
De auteur van deze bron overdrijft wellicht een beetje maar de anti depressiva werkt echt niet. Bij mij.
Bij niemand zou ik haast denken.
Niemand misbruikt het, raakt eraan verslaafd(wat anders dan gewenning) het word niet op straat doorverkocht zoals roofies. Dan moet het haast wel rotzooi zijn. En dat is het.
Ik ga denk maar om Rivotril vragen. Net wat minder(schadelijk?)dan Xyrem(ghb):P
Hier nog 1 ervaring met ghb voor depressie bij een 60 jarige nederlandse man.
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=29398

[ Bericht 14% gewijzigd door ScarFace- op 16-12-2010 09:09:22 ]
pi_89988766
Re, misschien dat je hier eens op wilt inhaken??
  donderdag 16 december 2010 @ 09:01:27 #183
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89988804
Ik kijk er straks ff naar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_89989556
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:01 schreef Re het volgende:
Ik kijk er straks ff naar
:)
  donderdag 16 december 2010 @ 10:17:46 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89990508
ADs werken natuurlijk wel, maar voornamelijk bij zware depressies en dan is het ook nog zo dat ze zeer specifiek patient gebonden zijn, de ene AD werkt veel beter bij patient 1 en niet in patient 2 etc... maar over het algemeen zijn het natuurlijk zware medicijnen. Maar het is gewoon een kwestie van de juiste vinden die wel aanslaat en waarbij wellicht een combinatie met een anxiolyticum of antipsychoticum wat betere resultaten geeft qua slaap stoornissen. Zo wordt het natuurlijk best een farmacologische mix van allerlei stofjes bij elkaar

GHB (oxybate etc.) is een zogenaamde GABA B receptor modulator en daar zijn wel wat resultaten voor (wordt natuurlijk voor nacrolepsie). Maar is toch wel een paardenmiddel natuurlijk met gevaarlijke bijwerkingen.

Clonazepam (Rivotril), is een redelijk veilige benzo, maar langdurig gebruik heeft natuurlijk altijd zijn bekende nadelen.

En zoals altijd het ene medicijn werkt beter bij persoon 1 en minder bij persoon 2 etc...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_90001029
Hallo :W

Ik heb geen idee hoe het hier werkt, maar zal me even voorstellen. Ik ben Sylvana, bijna 24 jaar, en heb al zo'n 6 jaar last van terugkerende depressies. Ik heb al verschillende therapieën gehad en ben nu in deeltijdtherapie. Naast mijn depressie heb ik een gegeneraliseerde angststoornis. Ik heb me lang verzet tegen medicijnen en tijdens mijn eerdere depressies ook niet gebruikt. Maar omdat ik vanwege die depressie en angststoornis ontzettend veel pieker en daardoor niet slaap, wilde ik nu dus wel slaapmedicatie, voor als ik weer eens een hele nacht wakker lig. Vanmiddag naar de huisarts geweest, maar die wil me geen slaapmedicatie geven, vanwege het verslavingsgevaar en omdat het gewoon een lapmiddel is. Na een uitgebreid gesprek ben ik dan toch overstag gegaan en heb ik antidepressiva meegekregen. Het is van het merk Sertraline en heb eerst 50 mg meegekregen. Na de feestdagen moet ik terug komen en dan wordt er gekeken hoe het gaat en op het opgehoogd moet worden.

Ik denk dat het wel een goed moment is om nu te beginnen, omdat ik Kerstvakantie heb. Als ik dan veel last van bijwerkingen krijg, dan is het niet zo heel erg, omdat ik toch niet naar school hoef. Maar ik vind het wel een grote stap en vind het stiekem ook best een beetje eng allemaal :@ Ik hoop wel dat het werkt natuurlijk en dat ik niet allerlei verschillende antidepressiva moet proberen totdat ik er 1 heb die wel werkt voor mij.

Zo eerst maar eens lezen of er meer mensen met deze AD zijn en wat hun ervaringen zijn.

Edit: Kan niemand vinden in dit topic die ook Sertraline heeft?

[ Bericht 1% gewijzigd door _Hestia_ op 16-12-2010 16:03:26 ]
pi_90009693
Succes ermee Sylvana! Ik hoop dat de bijwerkingen een beetje mee gaan vallen bij je.
Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt, het is niet niets die AD, alleen al als je kijkt naar de bijwerkingen en hoe verschillend de werking kan zijn bij mensen onderling.

Wanneer denk je de eerste dosis te gaan nemen trouwens?

Zelf geen ervaring met Sertraline/Zoloft overigens, Seroxat hier.
pi_90011109
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:35 schreef DeepChord het volgende:
Succes ermee Sylvana! Ik hoop dat de bijwerkingen een beetje mee gaan vallen bij je.
Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt, het is niet niets die AD, alleen al als je kijkt naar de bijwerkingen en hoe verschillend de werking kan zijn bij mensen onderling.

Wanneer denk je de eerste dosis te gaan nemen trouwens?

Zelf geen ervaring met Sertraline/Zoloft overigens, Seroxat hier.
Dankjewel :) Morgenochtend ga ik de eerste nemen denk ik :)
pi_90024943
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:11 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dankjewel :) Morgenochtend ga ik de eerste nemen denk ik :)
Je hebt toch hopelijk (morele) ondersteuning in de vorm van ouders en/of vrienden die weten wat er staat te gebeuren met je? :)
pi_90033920
Ik heb een vriend ( met wie ik bijna 4 jaar heb en samenwoon) en mijn schoonouders en een paar vriendinnen weten het. Vriendlief is de komende 2 weken gelukkig ook vrij, dus dat is wel fijn mocht ik echt heel erg last van de bijwerkingen krijgen.

Ik heb net mijn eerste dosis anti-depressiva ingenomen (alleen, vriendlief is nu nog wel aan het werk) en vond het toch wel erg moeilijk -O- Heb het echt met tranen in mn ogen ingenomen. Ik heb het zo lang zonder geprobeerd, maar ik red het gewoon echt niet meer zonder. En dat komt toch wel hard aan -O-

Zijn jullie trouwens veel aangekomen door het slikken van AD? Ik ben zelf pas 6 kg afgevallen en zou het jammer vinden als ik nou dan weer ontzettend zou aankomen door de meds.

Edit: Bijwerkingen komen wel snel, heb nu al last van een droge mond, last van mn buik en hoofdpijn. Maar even lekker douchen nu :)

[ Bericht 11% gewijzigd door _Hestia_ op 17-12-2010 11:59:41 ]
pi_90039721
Ik heb ook wel even een paar keer moeten slikken toen ik tien jaar geleden oid mijn eerste dosis pakte. Er ging toch een idee in dat ik misschien wel zwak was dat ik het niet af kon zonder het spul. Ik stond er echter wat minder huiverig tegenover dan jij omdat mijn situatie zonder het spul gewoon onhoudbaar was geworden. Logisch dus dat jij het dus misschien als een persoonlijk verlies ziet wat met tranen gepaard ging.
Ik hoop echt dat je over een tijd toch ook wat voordelen kunt gaan ontwaren. :).

Hoe voel je je nu trouwens? :).

Om op je vraag over dat gewicht terug te komen: ik ben wel ietsjes aangekomen, maar dat is nu redelijk stabiel door sporten en actief bezig zijn en zoveel mogelijk letten op mijn eten.
Ik heb in dit topic in ieder geval wel verhalen gehoord van mensen die flink aangekomen zijn en daarom andere anti-depressiva kregen.
pi_90039939
Ieder lichaam reageert er ook weer anders op natuurlijk. Maar ik ben echt iemand die meteen alles wil weten en overal informatie gaat lopen zoeken enzo ;)

Ik begin me steeds beroerder te voelen, droge mond is nog wel beetje op te lossen met kauwgum kauwen, maar begin toch wel steeds gammeler te voelen. Maar probeer toch maar rustig dingen te doen in huis enzo, want als ik rustig op de bank ga zitten dan ben ik er wel heel erg mee bezig. Kan beter een beetje afleiding zoeken.
pi_90085628
Gisteren de dag verder redelijk goed doorgekomen en vannacht redelijk geslapen. Was voor mijn doen wel weer vroeg wakker, maar was niet heel erg moe. Vanochtend de tweede dosis genomen en met de droge mond valt het nu wel mee, maar ben wel erg misselijk. Ik eet wel gewoon, dat schijnt juist tegen de misselijkheid te werken. Het gaat wel met moeite, maar goed, tot nu toe blijft alles wel binnen.
pi_90085803
Jammer dat er nog wat klachten zijn Sylvana, al zei het minimaal. Ik hoop in ieder geval dat het met de misselijkheid mee gaat vallen dalijk, je kunt jezelf altijd zo vervelend voelen als je misselijk bent. :{.
pi_90085879
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 15:10 schreef DeepChord het volgende:
Jammer dat er nog wat klachten zijn Sylvana, al zei het minimaal. Ik hoop in ieder geval dat het met de misselijkheid mee gaat vallen dalijk, je kunt jezelf altijd zo vervelend voelen als je misselijk bent. :{.
Idd, misselijkheid is gewoon een vervelend gevoel. Hoop idd dat het niet erger wordt. Gisteren ging het 's avonds ook weer steeds beter, maar dat komt dan denk ik ook omdat ik het 's ochtends inneem. Maar als ik het 's avonds ga innemen ben ik bang dat ik er niet van kan slapen. En neem het ook na mn ontbijt in, zodat ik wat voedsel in me heb en de misselijkheid minder is hoop ik.
pi_90100004
Klinkt goed Sylvana! Gaandeweg kun je wel wat meer experimenteren met het moment waarop je je dosis neemt, maar als het nu het beste voelt om het 's-ochtends te doen dan zou ik dat inderdaad gewoon doen. :).
Bij mij met de Seroxat werd het trouwens aanbevolen iets (kleins) te eten voor het innemen, zou schijnbaar beter zijn. Misschien in verband met de misselijkheid dus. ;).

Heb je zo'n last van slecht slapen dan, dat je 's-avonds niet in durft te nemen?
  zondag 19 december 2010 @ 11:24:25 #197
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90115627
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 21:57 schreef DeepChord het volgende:
Klinkt goed Sylvana! Gaandeweg kun je wel wat meer experimenteren met het moment waarop je je dosis neemt, maar als het nu het beste voelt om het 's-ochtends te doen dan zou ik dat inderdaad gewoon doen. :).
Bij mij met de Seroxat werd het trouwens aanbevolen iets (kleins) te eten voor het innemen, zou schijnbaar beter zijn. Misschien in verband met de misselijkheid dus. ;).

Heb je zo'n last van slecht slapen dan, dat je 's-avonds niet in durft te nemen?
Misselijkheid heb ik vooral als ik mn concerta voor het ontbijt inneem. Bij ad niet zo. Wel dat ik niet slaap als ik de ad net voor het slapen neem.

Blijft toch allemaal een beetje minder fijn, al die pillen. Soms heb ik er zo de balen van. Maar zonder is helemaal niks ;)

Klinkt weer lekker vrolijk, ben verder wel blij hoor, straks buiten spelen *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 19 december 2010 @ 11:30:37 #198
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90115823
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 10:36 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb een vriend ( met wie ik bijna 4 jaar heb en samenwoon) en mijn schoonouders en een paar vriendinnen weten het. Vriendlief is de komende 2 weken gelukkig ook vrij, dus dat is wel fijn mocht ik echt heel erg last van de bijwerkingen krijgen.

Ik heb net mijn eerste dosis anti-depressiva ingenomen (alleen, vriendlief is nu nog wel aan het werk) en vond het toch wel erg moeilijk -O- Heb het echt met tranen in mn ogen ingenomen. Ik heb het zo lang zonder geprobeerd, maar ik red het gewoon echt niet meer zonder. En dat komt toch wel hard aan -O-

Zijn jullie trouwens veel aangekomen door het slikken van AD? Ik ben zelf pas 6 kg afgevallen en zou het jammer vinden als ik nou dan weer ontzettend zou aankomen door de meds.

Edit: Bijwerkingen komen wel snel, heb nu al last van een droge mond, last van mn buik en hoofdpijn. Maar even lekker douchen nu :)
Ik vond het ook nogal een grote stap, begrijp je gevoel helemaal!
Als ik je verhaal zo lees kan ik me voorstellen dat de ha je ad heeft gegeven. Vooral voor angst kunnen ze heel fijn zijn.

Ik ben niet echt aangekomen geloof ik, gewoon goed blijven opletten wat je eet, en als je dan nog aankomt evt andere meds vragen.

Ik hoop dat het snel werkt en dat de bijwerkingen snel weg gaan.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90116783
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 21:57 schreef DeepChord het volgende:
Klinkt goed Sylvana! Gaandeweg kun je wel wat meer experimenteren met het moment waarop je je dosis neemt, maar als het nu het beste voelt om het 's-ochtends te doen dan zou ik dat inderdaad gewoon doen. :).
Bij mij met de Seroxat werd het trouwens aanbevolen iets (kleins) te eten voor het innemen, zou schijnbaar beter zijn. Misschien in verband met de misselijkheid dus. ;).

Heb je zo'n last van slecht slapen dan, dat je 's-avonds niet in durft te nemen?
Ja, want ik wilde in eerste instantie alleen slaapmedicatie, omdat ik dus nachten lang niet slaap. Maar die wilde de huisarts niet geven.

Dankje voor je reactie Murmeli :)

Edit: Vandaag eigenlijk geen last gehad van bijwerkingen, dus dat is wel fijn :D

[ Bericht 6% gewijzigd door _Hestia_ op 19-12-2010 19:33:01 ]
pi_90153383
Ik ga dit topic ook maar eens volgen.
Heb de afgelopen maanden al een hoop medicijnen gehad/uitgeprobeerd maar tot nu toe zonder effect. :{ Zit inmiddels in mijn derde opname sinds augustus, dus het is te hopen dat er snel iets gevonden wordt wat voor mij wel werkt.
Ik heb gehad: citalopram, sertraline, imipramine, sisordinol, seroquel, lorazepam, oxazepam, temazepam.

Nu gebruik ik: truxal, fluoxitine (2.5 week inmiddels) en zolpidem.
pi_90180134
Wow, dat zijn idd al veel verschillende meds zeg! Ik hoop ook voor je dat er snel wat gevonden wordt wat voor jou werkt! Sterkte ermee!

Mijn lichaam went snel aan de meds volgens mij, want ook vandaag nog geen bijwerkingen :)
  maandag 20 december 2010 @ 18:21:35 #202
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90188925
quote:
Op zondag 19 december 2010 23:31 schreef appelsap het volgende:
Ik ga dit topic ook maar eens volgen.
Heb de afgelopen maanden al een hoop medicijnen gehad/uitgeprobeerd maar tot nu toe zonder effect. :{ Zit inmiddels in mijn derde opname sinds augustus, dus het is te hopen dat er snel iets gevonden wordt wat voor mij wel werkt.
Ik heb gehad: citalopram, sertraline, imipramine, sisordinol, seroquel, lorazepam, oxazepam, temazepam.

Nu gebruik ik: truxal, fluoxitine (2.5 week inmiddels) en zolpidem.
Dat zijn wel heel snelle medicijnwisselingen....
Lijkt me erg zwaar voor je....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90197754
quote:
Op maandag 20 december 2010 18:21 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat zijn wel heel snelle medicijnwisselingen....
Lijkt me erg zwaar voor je....
Dat klopt. Als de AD na 4 a 6 weken niet aansloeg, dan meteen afbouwen en over op andere medicatie. Ik moet wel zeggen dat ik telkens 2 of 3 soorten naast elkaar gebruik. Seroquel heb ik wel een lange tijd geslikt.
Ik ben er nu ook wel klaar mee, telkens die wisseling en bijwerkingen. Maarja, ik heb niet echt een keuze.
pi_90210459
sterkte voor jullie allemaal x
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_90237504
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:36 schreef Sylvana het volgende:
Wow, dat zijn idd al veel verschillende meds zeg! Ik hoop ook voor je dat er snel wat gevonden wordt wat voor jou werkt! Sterkte ermee!

Mijn lichaam went snel aan de meds volgens mij, want ook vandaag nog geen bijwerkingen :)
Maar begin je ook al positieve veranderingen af te merken aan de meds, Sylvana? :).
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:46:07 #206
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90237807
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:53 schreef appelsap het volgende:

[..]

Dat klopt. Als de AD na 4 a 6 weken niet aansloeg, dan meteen afbouwen en over op andere medicatie. Ik moet wel zeggen dat ik telkens 2 of 3 soorten naast elkaar gebruik. Seroquel heb ik wel een lange tijd geslikt.
Ik ben er nu ook wel klaar mee, telkens die wisseling en bijwerkingen. Maarja, ik heb niet echt een keuze.
Kan me voorstellen ja, dat je er nu wel goed klaar mee bent. Lijkt me ook zo moeilijk om te peilen wat wel of niet werkt als je meerdere dingen door elkaar gebruikt.

wat gebruik je nu dan? en sinds wanneer? en hoe voel je je daarbij?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_90245596
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:40 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Maar begin je ook al positieve veranderingen af te merken aan de meds, Sylvana? :).
Nee dat nog niet, maar dat zou ook al wel erg snel zijn.

Vandaag ging het goed, tot een uur of 5, toen werd ik wel erg suffig.
pi_90247168
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 18:29 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee dat nog niet, maar dat zou ook al wel erg snel zijn.

Vandaag ging het goed, tot een uur of 5, toen werd ik wel erg suffig.
Uiteraard is t nu nog te vroeg voor een algemene werkzaamheid.
Maar zelf had ik bijvoorbeeld last van wat lichamelijke klachten die met de depressie samenhingen en toen gelijk verdwenen. :).

In ieder geval fijn om te horen dat de eerste vooruitzichten goed zijn. ^O^.
pi_90247818
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:46 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Kan me voorstellen ja, dat je er nu wel goed klaar mee bent. Lijkt me ook zo moeilijk om te peilen wat wel of niet werkt als je meerdere dingen door elkaar gebruikt.

wat gebruik je nu dan? en sinds wanneer? en hoe voel je je daarbij?
Fluoxetine 2.5 week.
Truxal 1.5 week
Zolpidem 1 week elke dag en dat wordt nu 3x per week
En sinds vandaag weer Seroquel erbij.

Door de fluoxitine voel ik me tot nu toe heel erg slecht.
Van Truxal en seroquel merk ik niks, maar ik slik ze wel omdat mijn psychiater vindt dat het echt wel wát zal doen. Op de zolpidem slaap ik wel lekker en heb ik de afgelopen week goed kunnen uitslapen.

Sylvana, fijn dat je tot nu toe nog niet echt last van bijwerkingen hebt.
pi_90248142
DeepChord, ik merk nog niet echt verbetering, maar had ook niet echt lichamelijke klachten, is bij mij vooral het piekeren wat voor problemen zorgt.

Dankjewel appelsap. En wat een cocktail aan pillen slik jij zeg! Hopelijk is het niet voor niks :)
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:51:06 #211
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_90249672
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:29 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee dat nog niet, maar dat zou ook al wel erg snel zijn.

Vandaag ging het goed, tot een uur of 5, toen werd ik wel erg suffig.
Sertraline toch?

Ik heb er in ieder geval veel baat bij gehad en de bijwerkingen vielen (bij mij) ook wel mee.
Na ongeveer 8 maanden weer gestopt en dat was wel best heftig, maar dat verschilt ook voor iedereen.

Sterkte en succes in ieder geval.

Nog een vraagje van mijn kant: heeft er hier iemand toevallig ervaring met autisme (Asperger) en medicatie? Mijn ouders zijn naar zo'n soort cursus / lezing geweest en daar hadden ze het over medicijnen zoals Abilify, Seroquel, Risperdal etc. (atypische antipsychotica)

Ik sta er eigenlijk niet echt open voor, maar een beetje onderzoek kan sowieso geen kwaad. Zo kwam ik o.a. dit stukje tegen:

quote:
naast blokkade van dopamine D2-receptoren (klassieke antipsychotica), blokkeren de atypische middelen ook bepaalde serotonine receptoren[3].
Ik snap het niet, hoe kan een verminderd effect van dopamine en serotonine mijn stemming, rust en concentratie verbeteren? Alvast bedankt, mocht iemand het weten. :)
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_90250207
@hierboven
Atypische antipsychotica maakt je ietwat onverschillig.
En het werkt wel degelijk omdat je minder prikkels van buitenaf binnenkrijgt of minder "indringend"
Daarentegen moet je ook tegen het effect kunnen dat het nadenken heeel lastig word.
Lastiger dan met benzo`s bv.
pi_90250354
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:51 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Sertraline toch?

Ik heb er in ieder geval veel baat bij gehad en de bijwerkingen vielen (bij mij) ook wel mee.
Na ongeveer 8 maanden weer gestopt en dat was wel best heftig, maar dat verschilt ook voor iedereen.

Sterkte en succes in ieder geval.

Dankjewel en ik slik idd Sertraline. Fijn dat jij er veel baat bij hebt gehad :)
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:12:51 #214
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_90250953
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:59 schreef ScarFace- het volgende:
@hierboven
Atypische antipsychotica maakt je ietwat onverschillig.
En het werkt wel degelijk omdat je minder prikkels van buitenaf binnenkrijgt of minder "indringend"
Daarentegen moet je ook tegen het effect kunnen dat het nadenken heeel lastig word.
Lastiger dan met benzo`s bv.
Ah, op die manier. Minder prikkels zal fijn zijn, maar ik denk dat ik toch maar pas.
Ik vind het nu al moeilijk om (helder) te kunnen nadenken. :@

Ik ben juist bezig om mijn serotonine en dopamine wat te verhogen: Zelf neurotransmitters (o.a. dopamine, serotonine) beïnvloeden?. Al zal het effect daarvan ook wel meevallen. ;)

Maar als ik naar de werking van die atypische antipsychotica kijk zal een verhoging van het dopamine juist voor 'meer prikkels' zorgen of omschrijf ik het nu te simplistisch?
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:16:39 #215
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_90251204
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:17 schreef appelsap het volgende:

[..]

Fluoxetine 2.5 week.
Truxal 1.5 week
Zolpidem 1 week elke dag en dat wordt nu 3x per week
En sinds vandaag weer Seroquel erbij.

Door de fluoxitine voel ik me tot nu toe heel erg slecht.
Van Truxal en seroquel merk ik niks, maar ik slik ze wel omdat mijn psychiater vindt dat het echt wel wát zal doen. Op de zolpidem slaap ik wel lekker en heb ik de afgelopen week goed kunnen uitslapen.

Sylvana, fijn dat je tot nu toe nog niet echt last van bijwerkingen hebt.
Wow, dat is genoeg! :o

Sterkte, nu hopen dat het ook daadwerkelijk effect heeft. :Y
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  woensdag 22 december 2010 @ 22:52:28 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_90315327
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:36 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb net mijn eerste dosis anti-depressiva ingenomen (alleen, vriendlief is nu nog wel aan het werk) en vond het toch wel erg moeilijk -O- Heb het echt met tranen in mn ogen ingenomen. Ik heb het zo lang zonder geprobeerd, maar ik red het gewoon echt niet meer zonder. En dat komt toch wel hard aan -O-
Herkenbaar ;).
Ik ben 4 jaar geleden begonnen, vlak voor kerst.
Intussen ben ik bijna 1 jaar medicijnloos en ik kan achteraf zeggen dat het een van de beste keuzes ooit is geweest om met de medicijnen te beginnen. Ik heb er een hoop ellende mee gehad, stoppen vond ik lastig, en ik ben (helaas) wel redelijk wat aangekomen door de medicijnen. Maar ik voel me nu beter dan ik in tijden heb gedaan, heb meer energie, kan veel beter relativeren, heb plezier in het leven en doe de dingen die ik zelf wil, omdat ik de energie heb om ze te doen.

Keep your eyes on the goal ;) :* .
KuikenGuppy
pi_90397326
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Herkenbaar ;).
Ik ben 4 jaar geleden begonnen, vlak voor kerst.
Intussen ben ik bijna 1 jaar medicijnloos en ik kan achteraf zeggen dat het een van de beste keuzes ooit is geweest om met de medicijnen te beginnen. Ik heb er een hoop ellende mee gehad, stoppen vond ik lastig, en ik ben (helaas) wel redelijk wat aangekomen door de medicijnen. Maar ik voel me nu beter dan ik in tijden heb gedaan, heb meer energie, kan veel beter relativeren, heb plezier in het leven en doe de dingen die ik zelf wil, omdat ik de energie heb om ze te doen.

Keep your eyes on the goal ;) :* .
Dat klinkt idd wel erg positief allemaal :) Inmiddels slik ik ze een week en heb alleen af en toe dat ik een beetje suffig ben, maar verder niet echt last meer van bijwerkingen :) Slaap de laatste dagen wel goed, maar dat kan ook komen doordat we laat naar bed gaan ( Kijken tot diep in de nacht Serious Request) en kunnen uitslapen, dus slaap dan van 3 uur 's nachts tot half 1 en dan word ik tussendoor 1 keer wakker om naar de wc te gaan. Dus dat is wel lekker :)
pi_90435528
quote:
Op woensdag 22 december 2010 22:52 schreef Burdie het volgende:

[..]
Keep your eyes on the goal ;) :* .
Burdie! O+.

Ook geen last van een winterdipje?
pi_90449955
Pff ben een nachtje mijn medicatie vergeten, en omdat ik toch tot 6 uur 's ochtends wakker was, besloten een dagje over te slaan. slapen ging slecht, zoals verwacht, heb het eerder meegemaakt. maar dit keer was ik niet misselijk gelukkig. nu weer mijn dosis ingenomen en voel me toch een partij misselijk en warm worden. wat een gedoe altijd. ik heb btw seroquel.
  zondag 26 december 2010 @ 19:52:22 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_90466490
quote:
Op zaterdag 25 december 2010 17:21 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Burdie! O+.

Ook geen last van een winterdipje?
DC O+. Nee, ik heb nauwelijks last van de winter, zeker niet is vergelijking tot hoe het wel eens was :)
KuikenGuppy
pi_90477962
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 01:58 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Pff ben een nachtje mijn medicatie vergeten, en omdat ik toch tot 6 uur 's ochtends wakker was, besloten een dagje over te slaan. slapen ging slecht, zoals verwacht, heb het eerder meegemaakt. maar dit keer was ik niet misselijk gelukkig. nu weer mijn dosis ingenomen en voel me toch een partij misselijk en warm worden. wat een gedoe altijd. ik heb btw seroquel.
hoeveel slik je en waarvoor?
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_90481856
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 00:16 schreef candygirl het volgende:

[..]

hoeveel slik je en waarvoor?
nou van een lange tijd 500 mg naar 200 mg (er ging wat mis door een nieuw medicijn waar ik nu wel mee gestopt ben) dus heb ik deze dosis aangehouden. ik merk dat ik weer moet verhogen want mijn klachten zijn duidelijk meer aanwezig. Ik slik het tegen hallucinaties en stemmen (na psychose)
pi_90483779
Mijn persoonlijke ervaringen met medicatie zijn voor fluoxetine(prozac) en methylfenidaat (ritalin, concerta)

In eerste instantie gaven ze verlichting voor mijn klachten. Na een tijdje 20 mg per dag fluoxetine en ong. 50 mg per dag methylfenidaat bleek dat er uiteindelijk niets was veranderd en ik dus eigenlijk voor niets aan het slikken was.

Vooral het stoppen met de prozac heeft me moeite gekost. De depressie waar ik voor slikte was heviger terug.

Nu uiteindelijk weet ik voor mijzelf dat de medicatie een wegvluchten was voor mijn gevoelens.

Al de problemen, zoals div. persoonlijkheidsstoornissen, adhd en depressie blijken voort te komen uit het onderdrukken van mijn echte gevoelens.

Met medicatie was er een blokkade op mijn echte gevoelens en emoties. Lekker rustig maar uiteindelijk haalt het oorspronkelijke probleem je in.

Nu kom ik, wel moeilijk, soms bij mijn echte authentieke gevoelens. Deze zijn vrijwel altijd pijnlijk en moeilijk om mee om te gaan. Toch helpt dat mij om mijzelf te begrijpen en meer te accepteren. Mooi bijverschijnsel is dat de symptomen van depressie, adhd en andere stoornissen afnemen naarmate ik mijn gevoel meer serieus neem.

Dit zou voor mij niet mogelijk zijn geweest met medicatie.

Soms is medicatie noodzakelijk, maar mijns inziens alleen om een hele lastige tijd te overbruggen.

De oplossing zit niet in pillen maar in jezelf.

maar uiteraard is dit volledig persoonlijk.
pi_90493164
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 19:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

DC O+. Nee, ik heb nauwelijks last van de winter, zeker niet is vergelijking tot hoe het wel eens was :)
Das echt heul goed nieuws! Jouw problemen waren ook echt wel even zeer serieus.
Ik vind dat het altijd wel inspirerend is als je iemand in je omgeving hebt die uiteindelijk het licht heeft gezien. :Y.
  maandag 27 december 2010 @ 14:32:37 #225
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90494108
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 19:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

DC O+. Nee, ik heb nauwelijks last van de winter, zeker niet is vergelijking tot hoe het wel eens was :)
echt cool is dat!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 27 december 2010 @ 15:14:19 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_90495804
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:11 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Das echt heul goed nieuws! Jouw problemen waren ook echt wel even zeer serieus.
Ik vind dat het altijd wel inspirerend is als je iemand in je omgeving hebt die uiteindelijk het licht heeft gezien. :Y.
Ik hoop vooral eigenlijk dat ik niet de enige ben die er weer bovenop komt ;).
In totaal ben ik er 11 jaar mee 'kwijt' geweest... en ik merk nog wel dingetjes hoor, bijvoorbeeld dat ik niet fulltime kan werken, veel energie nodig heb om van drukte te 'herstellen' en niet alles aan kan wat ik wil, maar ik had nooit durven hopen dat het weer zo goed zou gaan ooit.
Life's not all bad.

:* Murm.
KuikenGuppy
  maandag 27 december 2010 @ 15:16:31 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_90495904
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 07:49 schreef sostoned het volgende:
Mijn persoonlijke ervaringen met medicatie zijn voor fluoxetine(prozac) en methylfenidaat (ritalin, concerta)

In eerste instantie gaven ze verlichting voor mijn klachten. Na een tijdje 20 mg per dag fluoxetine en ong. 50 mg per dag methylfenidaat bleek dat er uiteindelijk niets was veranderd en ik dus eigenlijk voor niets aan het slikken was.

Vooral het stoppen met de prozac heeft me moeite gekost. De depressie waar ik voor slikte was heviger terug.

Nu uiteindelijk weet ik voor mijzelf dat de medicatie een wegvluchten was voor mijn gevoelens.

Al de problemen, zoals div. persoonlijkheidsstoornissen, adhd en depressie blijken voort te komen uit het onderdrukken van mijn echte gevoelens.

Met medicatie was er een blokkade op mijn echte gevoelens en emoties. Lekker rustig maar uiteindelijk haalt het oorspronkelijke probleem je in.

Nu kom ik, wel moeilijk, soms bij mijn echte authentieke gevoelens. Deze zijn vrijwel altijd pijnlijk en moeilijk om mee om te gaan. Toch helpt dat mij om mijzelf te begrijpen en meer te accepteren. Mooi bijverschijnsel is dat de symptomen van depressie, adhd en andere stoornissen afnemen naarmate ik mijn gevoel meer serieus neem.

Dit zou voor mij niet mogelijk zijn geweest met medicatie.

Soms is medicatie noodzakelijk, maar mijns inziens alleen om een hele lastige tijd te overbruggen.

De oplossing zit niet in pillen maar in jezelf.

maar uiteraard is dit volledig persoonlijk.
Ik ben het wel met je eens, je moet er uiteindelijk zelf uit zien te komen. Medicijnen zijn niet (altijd) de oplossing. Maar het kan je wel helpen om weer op adem te komen, energie te verzamelen, en stukje bij beetje weer je gevoelens te voelen en te leren daarmee om te gaan.
Zo ging het bij mij iig :).
KuikenGuppy
pi_90496205
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik hoop vooral eigenlijk dat ik niet de enige ben die er weer bovenop komt ;).
In totaal ben ik er 11 jaar mee 'kwijt' geweest... en ik merk nog wel dingetjes hoor, bijvoorbeeld dat ik niet fulltime kan werken, veel energie nodig heb om van drukte te 'herstellen' en niet alles aan kan wat ik wil, maar ik had nooit durven hopen dat het weer zo goed zou gaan ooit.
Life's not all bad.
Mooi! Dat is inderdaad toch wel een teken dat je de lessen die er te leren waren in ieder geval tot je genomen hebt toen je nog meds gebruikte.
Uiteraard zijn er nu nog steeds dingen die "fout" gaan (veel energie nodig hebben, niet alles aankunnen), maar ze komen niet zo extreem aan dat je er helemaal door uit het veld geslagen bent. Ik vind het ook wel een teken van sterkte als je deze gevoelens onder ogen ziet zonder dat je erin verzwelgt.

Bij mij zijn m'n gevoelens af en toe nog zo heftig dat ik niet weet of ik ermee om had kunnen gaan zonder meds. Maar er zal vast een tijd komen dat ik mijn emoties en gedachtes kan plaatsen ook zonder dat ik meds gebruik. :).
pi_90932707
Inmiddels slik ik 3 weken sertraline (50 mg) en het gaat alleen maar slechter ipv beter. Ben ontzettend moe, heb totaal geen energie en zin om wat te doen en heb helemaal geen structuur meer. Ga amper naar school, doe amper wat in het huishouden, eet makkelijk of koop wat kant-en-klaar en voel me gewoon ontzettend slecht.

Vanochtend gelukkig wel weer therapie gehad, 3 weken zonder was erg zwaar. Kom net bij de huisarts vandaan en de komende 2 weken moet ik 100 mg sertraline slikken. Dan weer terug naar huisarts om te kijken of het nog meer opgehoogd moet worden.

Dus nu maar hopen dat 100 mg wel effect gaat hebben.
pi_91068654
Hallo mensen,

Ik slaap niet meer. Wat helpt? Melotanine, valeriaan, passiebloem, en nog wat dingen.
Wat is het beste middel (merk) waarin deze gecombineerd zijn?

(Heb slaappillen van de dokter, maar dat zijn er maar 5 en ik durf ze niet achter elkaar te gebruiken).
  zondag 9 januari 2011 @ 16:12:31 #231
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_91069802
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:48 schreef eenleukenaam het volgende:
Hallo mensen,

Ik slaap niet meer. Wat helpt? Melotanine, valeriaan, passiebloem, en nog wat dingen.
Wat is het beste middel (merk) waarin deze gecombineerd zijn?

(Heb slaappillen van de dokter, maar dat zijn er maar 5 en ik durf ze niet achter elkaar te gebruiken).
Dan zal ik gaan voor pure melatonine van Sleepzz.
In die combinaties zit erg weinig melatonine t.o.v. valeriaan en passiebloem.

Probeer je ook zo goed mogelijk te houden aan de algemene adviezen bij slaapproblemen zoals geen beeldschermwerk voor het slapen, kamer donker maken etc.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_91072721
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:48 schreef eenleukenaam het volgende:
Hallo mensen,

Ik slaap niet meer. Wat helpt? Melotanine, valeriaan, passiebloem, en nog wat dingen.
Wat is het beste middel (merk) waarin deze gecombineerd zijn?

(Heb slaappillen van de dokter, maar dat zijn er maar 5 en ik durf ze niet achter elkaar te gebruiken).
Bespreek het met de dokter?
pi_91130341
Hoe is het nu Sylvana? Al wat minder last van bijwerkingen.

Ik ga vanaf woensdag afbouwen met de medicatie.
Ik slik de fluoxitine inmiddels bijna 6 weken maar helaas werkt dit dus ook niet. Ik voel me er alleen maar slechter door.
Ik ben het helemaal zat met al die medicijnen dus vanaf woensdag ga ik onder begeleiding afbouwen met de fluoxitine. En dan na 2 weken hopelijk zonder.
Vanaf vandaag gebruik ik geen seroquel en zolpidem meer.
Voorlopig dus alleen nog truxal indien nodig. Ik hoop dat ik het daarmee ga redden en me toch wat beter ga voelen zonder medicatie.
pi_91130423
Ik slik nu 100 mg en heb echt heel veel slaap. Heb gisteren tot 15 uur op bed gelegen, om half 12 's avonds gaan slapen en vandaag pas om 16 uur wakker. Dus denk wel dat dat een bijwerking is, want eerder sliep ik nooit zoveel, lag ik juist vaak nachtenlang wakker. Verder niet echt last van bijwerkingen geloof ik.

Veel succes met afbouwen en ik hoop dat je straks helemaal zonder meds kunt!
  maandag 10 januari 2011 @ 21:55:59 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_91136759
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:09 schreef Sylvana het volgende:
Ik slik nu 100 mg en heb echt heel veel slaap. Heb gisteren tot 15 uur op bed gelegen, om half 12 's avonds gaan slapen en vandaag pas om 16 uur wakker. Dus denk wel dat dat een bijwerking is, want eerder sliep ik nooit zoveel, lag ik juist vaak nachtenlang wakker. Verder niet echt last van bijwerkingen geloof ik.

Veel succes met afbouwen en ik hoop dat je straks helemaal zonder meds kunt!
Veel slapen is idd een bijwerking, ik heb ook nog nooit zo veel (en lekker :z) geslapen als toen ik nog meds gebruikte... Probeer er wel op te letten dat je een beetje een dagritme vast houdt.
KuikenGuppy
pi_91137378
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Veel slapen is idd een bijwerking, ik heb ook nog nooit zo veel (en lekker :z) geslapen als toen ik nog meds gebruikte... Probeer er wel op te letten dat je een beetje een dagritme vast houdt.
Ja normaal gesproken zet ik wel een wekker op 11/12 uur, maar vandaag niet gedaan. Toch maar gewoon doen, want uit mezelf word ik dus niet wakker :N Maar idd wel fijn dat ik nu gewoon goed kan slapen, want eerst lag ik hele nachten wakker.
pi_91149890
Ik ben ze helemaal zat die k** pillen. Ik moet al kokhalzen als ik het medicijnbakje zie liggen :(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_91419679
Ik begin ik volgens mij eindelijk een beetje effect van de AD te merken. Gaat al 2 dagen best redelijk met me, ben goed aan het leren voor tentamen van morgen, kan me gewoon goed concentreren, doe dingen in het huishouden die al een hele tijd waren blijven liggen, zoals strijken en voel me niet erg somber ofzo :)
pi_91421713
Das echt goed nieuws meid! Dat het zich zo blijft voortzetten! :D

quote:
Op zondag 16 januari 2011 17:43 schreef Sylvana het volgende:
Ik begin ik volgens mij eindelijk een beetje effect van de AD te merken. Gaat al 2 dagen best redelijk met me, ben goed aan het leren voor tentamen van morgen, kan me gewoon goed concentreren, doe dingen in het huishouden die al een hele tijd waren blijven liggen, zoals strijken en voel me niet erg somber ofzo :)
  zondag 16 januari 2011 @ 21:42:30 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_91434549
Klinkt goed Sylvana!
KuikenGuppy
pi_91435076
Idd *O*
pi_91896930
Ik ben net weer naar de huisarts geweest voor mijn gesprekje over mn AD. Hij vond mijn verhaal erg hoopvol en zag zelf ook wel dat de AD aan begint te slaan. En dat het dan erg wisselend gaat met mijn stemming vond hij alleen maar bemoedigend. Want dat betekent dat ik naast een negatieve stemming ook weer positieve stemmingen heb. Ik moet gewoon doorgaan met de 100 mg en dan over 2 weken weer terugkomen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:06:35 #243
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91901490
Ok... mijn eerste post in dit topic...

Ik zit nu ongeveer een jaar aan de AD (Lexapro 20mg). Ook heb ik oxazepam 10mg voor momentjes dat ik nog "onrustig" ben, aangezien ik de maximale dosis Lexapro al slik.

Nu was ik vorige week begonnen aan een baan voor 16u in de week, maar nu in de tweede week word ik zwaar onrustig en had ik vanmorgen een halve paniekaanval, waardoor ik me ziek gemeld heb.

Kans zit er dik in dat ik dit werk (in een winkel) niet kan doen, zelfs niet voor die magere 16 uurtjes. Voel me er dus echt niet fijn bij, morgen dus weer naar de HA.

Aangezien ik aan mijn max zit qua Lexapro en ik niet "regelmatig" aan de oxa wil zitten, zou ik graag opties van jullie weten, misschien gebruikerservaringen?

Thanks.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_91903787
Vervelend Lotuss :* Veel sterkte

Ik slik ook al meer dan 2 jaar psychische meds.

Eerst begonnen met Risperidon (2 mg) daarna depressief geworden en eerst Cymbalta 30 mg gekregen dat sloeg totaal niet aan en overgestapt naar de Citalopram (40 mg) ging eerst een tijdje goed, maar ging al snel weer minder, waardoor we 60 mg gingen proberen, dat hielp wel waardoor we weer terug zijn naar de 40 mg.

Maar echt lekker gaat het nog steeds niet met me. Heb het ook een tijdje druk in mijn hoofd gehad en paar keer is dit tot een uitbarsting gaan leiden. Zelfs boos geworden op een jong hondje dat plotseling tegen me op sprong. Toen kreeg ik Promethazine (25 mg) als zo nodig voorgeschreven. Maar aangezien ik daar toch wel last van bijwerkingen van krijg heb ik deze al lang niet meer tot me genomen.

Ook slaap ik overdag erg veel, omdat ik me gewoon overdag slap, nutteloos en leeg voel. Ook droomde ik regelmatig naar. Om mijn ritme om te draaien en die dromen te beperken heb ik nu Melatoline (5 mg) gekregen. De eerste nachten droomde ik nog naar, maar de laatste 2 nachten waren mijn dromen wel raar,maar niet naar (ik zat iig niet opgesloten in een inrichting, of vermoorde geen mensen). Maar toch slaap ik maar hooguit 2-3 uur achterelkaar. Dat is wat minder. Maar goed hopelijk trekt dit nog wat bij.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_92091081
Is het zo dat alle antipsychotica je nadenken erg vermindert?
Of is dit alleen bij de wat sterkere ik had risperdal 0.5 maar kon hier echt niet tegen(of trekt t misschien weg na verloop van de tijd als je lichaam er aan went oid)
Bij benzo`s heb ik er geen last van bv.
pi_92093794
Ah nvm ik ga die troep niet meer proberen ook.
pi_92097147
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:06 schreef Lotusss het volgende:
Ok... mijn eerste post in dit topic...

Ik zit nu ongeveer een jaar aan de AD (Lexapro 20mg). Ook heb ik oxazepam 10mg voor momentjes dat ik nog "onrustig" ben, aangezien ik de maximale dosis Lexapro al slik.

Nu was ik vorige week begonnen aan een baan voor 16u in de week, maar nu in de tweede week word ik zwaar onrustig en had ik vanmorgen een halve paniekaanval, waardoor ik me ziek gemeld heb.

Kans zit er dik in dat ik dit werk (in een winkel) niet kan doen, zelfs niet voor die magere 16 uurtjes. Voel me er dus echt niet fijn bij, morgen dus weer naar de HA.

Aangezien ik aan mijn max zit qua Lexapro en ik niet "regelmatig" aan de oxa wil zitten, zou ik graag opties van jullie weten, misschien gebruikerservaringen?

Thanks.
Geen opties van mijn kant, ook geen gebruikerservaringen die relevant zijn.

Wel vervelend van die paniekaanval. Wat ging er door je gedachten heen dan dat je in paniek raakte? Of was het "zomaar" zonder aanleiding?

Hoe gaat het nu met je?
pi_92098188
@Lotusss waarom wil je niet regelmatig oxazepam nemen?
Ik vind oxazepam zelf maar een raar middel, ik zou een langer werkende vragen die minder sufmakend is.
pi_92120186
Ik kom hier ook maar weer eens aanwaaien. Ik slik alweer een tijdje fluoxetine. Ik denk sinds een jaar of 5, tussendoor wel een paar keer geprobeerd te stoppen, maar zonder succes. Onlangs van 20 mg opgehoogd naar 30 mg en toch niet het idee dat dit het is...
Van de week afspraak met psychiater om toch nog eens naar de medicatie te kijken...
In het verleden al diverse AD geprobeerd, dus ik ben benieuwd en hoop dat er iets is wat kan helpen om het ook wat rustiger in mn kop te krijgen, want ik blijf maar malen en piekeren.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_92120364
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:29 schreef Nijna het volgende:
Ik kom hier ook maar weer eens aanwaaien. Ik slik alweer een tijdje fluoxetine. Ik denk sinds een jaar of 5, tussendoor wel een paar keer geprobeerd te stoppen, maar zonder succes. Onlangs van 20 mg opgehoogd naar 30 mg en toch niet het idee dat dit het is...
Van de week afspraak met psychiater om toch nog eens naar de medicatie te kijken...
In het verleden al diverse AD geprobeerd, dus ik ben benieuwd en hoop dat er iets is wat kan helpen om het ook wat rustiger in mn kop te krijgen, want ik blijf maar malen en piekeren.
Ik hoop ook dat je wat vindt dat wel werkt :)

Hier inmiddels al een tijdje op 100 mg Sertraline en merk dat het ook steeds beter gaat, dat ik niet meer zo'n strijd in mn hoofd voer over de dingen die ik nog moet doen, maar dat ik ze weer gewoon begint te doen zonder er veel over na te denken. Slapen gaat ook redelijk (soms zelfs teveel) dus ben blij dat ik er toch zoveel profijt van heb. Achteraf baal ik er van dat ik tijdens eerdere depressies er niet mee begonnen ben. Mijn gedachten over AD zijn dus echt met 180 graden gedraaid.
pi_92127674
Even onder een oude kloon (geen zin om echt een nieuwe aan te maken)

Heeft er iemand ervaring met Zyprexa (werkzame stof: olanzapine)? (Ook een atypisch antipsychoticum)
Hier zijn wel mensen die ervaring hebben met Seroquel, en wat ik zo zie, vallen de bijwerkingen dus wel mee, afgezien van de slaperigheid, toch?
Als je dan Seroquel neemt vlak voor het slapen gaan, ben je dan de rest van de dag ook nog duf?
En zijn de bijwerkingen erger naarmate de dosis verhoogd werd? Of trad er ook gewenning op en werden de bijwerkingen mettertijd minder?

Als mensen deze kloon herkennen, graag niet mijn originele naam erbij zetten. maar dat was waarschijnlijk wel duidelijk ;)
Kloon in de recycling
pi_92128649
Ik heb heel kort seroquel geslikt, maar hele lage dosering, maar ik moest het s morgens innemen. Ik merkte vaak eind van de middag dat ik weer helderder werd... althans minder duf.
Mede door dat duffe ermee gestopt, geen idee of dat minder wordt als je het langer gebruikt...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 31 januari 2011 @ 18:11:41 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_92132352
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:35 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat je wat vindt dat wel werkt :)

Hier inmiddels al een tijdje op 100 mg Sertraline en merk dat het ook steeds beter gaat, dat ik niet meer zo'n strijd in mn hoofd voer over de dingen die ik nog moet doen, maar dat ik ze weer gewoon begint te doen zonder er veel over na te denken. Slapen gaat ook redelijk (soms zelfs teveel) dus ben blij dat ik er toch zoveel profijt van heb. Achteraf baal ik er van dat ik tijdens eerdere depressies er niet mee begonnen ben. Mijn gedachten over AD zijn dus echt met 180 graden gedraaid.
Fijn he? :)
Ik ben blij dat het voor jou ook zo goed uitpakt met de medicatie.

@SecretSacky27 met Zyprexa heb ik geen ervaring, wel met Seroquel. Daar werd ik een soort van stoned van en ik kreeg er hallucinaties bij, ik kon er in elk geval niet mee functioneren.
KuikenGuppy
pi_92136815
quote:
Op maandag 31 januari 2011 18:11 schreef Burdie het volgende:

[..]

Fijn he? :)
Ik ben blij dat het voor jou ook zo goed uitpakt met de medicatie.

@SecretSacky27 met Zyprexa heb ik geen ervaring, wel met Seroquel. Daar werd ik een soort van stoned van en ik kreeg er hallucinaties bij, ik kon er in elk geval niet mee functioneren.
Hmmm, dat klinkt niet fijn. Welke dosering had je? (en Nijna?)
Bij mij zouden ze me instellen op de minimale dosering (400mg of zo. Klinkt dat als een goede dosering?)
Wellicht dat dan de bijwerkingen ook meevallen?

Het is nog niet duidelijk of ik aan de anti-psychotica ga, maar ik wil wel een beetje weten waar ik aan begin :)
Kloon in de recycling
  maandag 31 januari 2011 @ 20:03:40 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_92138695
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:37 schreef SecretSacky27 het volgende:

[..]

Hmmm, dat klinkt niet fijn. Welke dosering had je? (en Nijna?)
Bij mij zouden ze me instellen op de minimale dosering (400mg of zo. Klinkt dat als een goede dosering?)
Wellicht dat dan de bijwerkingen ook meevallen?

Het is nog niet duidelijk of ik aan de anti-psychotica ga, maar ik wil wel een beetje weten waar ik aan begin :)
Ik weet niet meer wat mijn dosering was, ik weet sowieso niet zo veel meer van die periode ;).
Er zijn ook genoeg mensen voor wie antipsychotica wel goed werkt hoor, dus laat je vooral niet al te erg afschrikken door mijn ervaring.
KuikenGuppy
pi_92138757
Ik had maar 25 mg volgens mij, dus echt heel weinig. Het was ook met de bedoeling om de gedachtenstroom wat in te dammen. Maar ik weet echt niet meer of het hielp...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_92142069
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:11 schreef Burdie het volgende:

[..]

Fijn he? :)
Ik ben blij dat het voor jou ook zo goed uitpakt met de medicatie.

Ja idd erg fijn :) Zag er van te voren echt wel tegenop, zolang me ertegen verzet en bang dat het niet zou werken, ik van alles moest uitproberen enzo, maar gelukkig werkt deze wel meteen :)
pi_92144824
Ik kreeg begin november 2009 een psychose..

In het begin kreeg ik Zyprexa als medicatie. Hier werd ik moet en duf van. Het hielp wel om de positieve symptomen te laten verdwijnen. Daarna een tijdje Risperdal gehad. Daar werd ik een soort van depressief van. Gelukkig heb ik dit middel niet lang hoeven gebruiken. Na Risperdal heb ik Abilify gebruikt en dat gebruik ik nu nog steeds. Ik ben er in de lente van 2010 ong. een maandje van af geweest. Dit om te zien of de vermoeidheid minder zou worden. De vermoeidheid werd er niet minder van.Ik heb nog steeds last van vermoeidheid. Dit is erg frustrerend en hierdoor is het erg lastig om school te volgen. Werken is helaas ook geen optie dus ik krijg een uitkering. Morgen heb ik een afspraak met een arts van het GGZ. Ik ben van plan te vragen of het mogelijk is om te stoppen met medicatie.
pi_92162583
Ik heb de doersingen ff opgezocht.
Zyprexa:
quote:
Manische episode: begindosering 15 mg 1×/dag bij monotherapie of 10 mg per dag in combinatie met lithium of valproïnezuur. Op basis van het klinisch beeld de dosering verder aanpassen: 520 mg per dag, doseringen hoger dan de startdosering mogen alleen worden toegepast na een juiste medische herbeoordeling en met intervallen van > 24 uur.
Seroquel
quote:
Manische episode: Volwassenen: Tablet: dagdosis verdelen over 2 giften; dag 1: 100 mg, dag 2: 200 mg, dag 3: 300 mg, dag 4: 400 mg, eventueel met max. 200 mg/dag verhogen tot 800 mg/dag op dag 6. Hierna op geleide van klinische respons naar onderhoudsdosering van 200-800 mg/dag; gebruikelijk 400-800 mg/dag.
Bron

Dus voor Zyprexa noemde hij als indicatie 2,5-5 mg/dag en voor Seroquel 100-200 mg/dag

Het is nl niet voor een full-blown manische/hypomane episode, maar meer iets van "onderhoud", zeg maar.

Maar als ik jullie zo lees, dan zou het dus wel meevallen met de bijwerkingen in de dosering die ik zou gaan gebruiken.

Hebben jullie ook cognitieve gedragstherapie (of iets anders) erbij gehad, om met een psychologische aanpak de handvaten aan te leren om eea onder controle te houden, zodat de de medicatie afgebouwd kon worden?

EdHardy, waardoor komt die vermoeidheid dan als je geen Zyprexa meer neemt? Of weten ze dat niet? Dat is ook wel naar...

Sylvana, ik vind het erg fijn om te lezen dat de AD zo goed bij je aanslaan, en dat je er nu zo "blij" mee bent. :*
Kloon in de recycling
pi_92167881
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 09:48 schreef SecretSacky27 het volgende:

Hebben jullie ook cognitieve gedragstherapie (of iets anders) erbij gehad, om met een psychologische aanpak de handvaten aan te leren om eea onder controle te houden, zodat de de medicatie afgebouwd kon worden?

Sylvana, ik vind het erg fijn om te lezen dat de AD zo goed bij je aanslaan, en dat je er nu zo "blij" mee bent. :*
Dankjewel en ja ik zit ook in deeltijdtherapie, waarbij ik cognitieve gedragstherapie, activiteitentherapie, interpersoonlijke therapie en conditietraining krijg.
pi_92219904
Vandaag bij de psychiater geweest. We gaan stoppen met de risperdal en over op Seroquel (100 mg) Daar start ik zaterdagavond mee.

Ben er op zich wel blij mee. Ik heb het vermoeden dat de lusteloosheid en het geen puf hebben door de risperdal komt, of het echt zo is, weten we dus binnenk kort.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_92224292
Succes Bos!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_92225964
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:45 schreef Bos81 het volgende:
Vandaag bij de psychiater geweest. We gaan stoppen met de risperdal en over op Seroquel (100 mg) Daar start ik zaterdagavond mee.

Ben er op zich wel blij mee. Ik heb het vermoeden dat de lusteloosheid en het geen puf hebben door de risperdal komt, of het echt zo is, weten we dus binnenk kort.
Ik ben benieuwd ^O^

Waarom zaterdagavond beginnen?
pi_92226611
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:45 schreef Bos81 het volgende:
Vandaag bij de psychiater geweest. We gaan stoppen met de risperdal en over op Seroquel (100 mg) Daar start ik zaterdagavond mee.

Ben er op zich wel blij mee. Ik heb het vermoeden dat de lusteloosheid en het geen puf hebben door de risperdal komt, of het echt zo is, weten we dus binnenk kort.
Dan weet ik wel wie er slaapt als een roosje zaterdag! Heb je de xr of de gewone. De xr blijft de hele dag doorwerken en van de gewone moet je je alleen maar sóchtends uit een diep gat omhoog worstelen :z
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_92236803
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 15:34 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd ^O^

Waarom zaterdagavond beginnen?
OMdat ik eerst de risperdal uit mijn lichaam moet zijn en dat heeft even een paar dagen tijd nodig. toen ik overstapte van de ene Anti-depressiva naar de andere, moest ik ook twee dagen wachten met innemen.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 15:45 schreef seasushi het volgende:

[..]

Dan weet ik wel wie er slaapt als een roosje zaterdag! Heb je de xr of de gewone. De xr blijft de hele dag doorwerken en van de gewone moet je je alleen maar sóchtends uit een diep gat omhoog worstelen :z
Geen idee, ik was vandaag wel bij de apotheek, maar ze hadden niet alle meds (moest ik andere hebben) op voorraad, morgen moet ik weer langskomen.

En inderdaad ik schijn er suf van te worden en aangezien ik al slaapmeds heb, zou ik dus helemaal goed moeten slapen (hoop ik)

quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 15:04 schreef Nijna het volgende:
Succes Bos!
Dank je
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_92238754
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:54 schreef Bos81 het volgende:

[..]

OMdat ik eerst de risperdal uit mijn lichaam moet zijn en dat heeft even een paar dagen tijd nodig. toen ik overstapte van de ene Anti-depressiva naar de andere, moest ik ook twee dagen wachten met innemen.

Ik heb ook wel tegelijkertijd geslikt. Maar goed. Misschien beter zo.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_92239089
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:29 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik heb ook wel tegelijkertijd geslikt. Maar goed. Misschien beter zo.
Ja kan, had misschien ook wel gekunnen, wellicht maar zo heeft mijn arts besloten. Dus hou ik me daar wel aan.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_92289989
Medicatie verhoogd. Maand aanzien en dan kijken we verder.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_92423579
Zo ik meld me ook maar weer eens.

Op mijn 14e is er een paniekstoornis geconstateerd. De eerste jaren weinig aandacht aan besteed en het zelf geprobeerd op te lossen. Dit ging redelijk.

Op mijn 20e een gigantische terugval gehad en een dik half jaar thuis gezeten. Toen heeft de psychiater waar ik onder behandeling was Lexapro voorgeschreven i.c.m. Oxazepam voor als het niet meer te houden was (de paniekaanvallen). Dat ging na een half jaar prima, ik bouwde mijn leven weer op en ging verder zonder medicatie.

Nu ben ik net 26 en heb vlak na Sinterklaas weer een flinke terugval gehad. De oorzaak valt voor mij wel te herleiden, maar het gezeik dat je ermee hebt.
Gelukkig kon ik op 1 dag alle kanalen bereiken die mij hulp konden bieden. Gelijk weer begonnen met Lexapro (ad). Daarnaast kreeg ik weer Oxazepam voor de beginfase. Lexapro kan als bijwerking hebben dat in de eerste paar weken de klachten toenemen.

Nou, dat heb ik geweten. Ik heb het 1 dag aangekeken en ik dacht dat ik gek werd. Zo erg als nu had ik het nog nooit gehad. Was totaal in paniek en toen heeft de arts Lorazepam voorgeschreven. Ik heb twee dagen op dat spul geleefd .. Of liever gezegd, geslapen. Daarna gestopt met Lorazepam omdat ik a) niet afhankelijk wil worden van pammetjes, b) alleen maar sliep en niks van het normale leven mee kreeg.

We zijn nu ruim 2 maanden verder en het gaat prima met me. Ik slik alleen nog dagelijks 20 mg Lexapro en de pammetjes liggen ergens in een laatje. Die wil ik alleen achter de hand hebben als het ECHT nodig is. Gelukkig heb ik het vooral de afgelopen maand prima onder controle gehad.

Nadelen van de Lexapro zijn wel dat ik veel slaap nodig had. In de eerste maand had ik ook geen eetlust meer. Ik was niet van de bank af te branden terwijl ik normaal een bezig bijtje ben. Vooral die laatste twee klachten zijn er nu nauwelijks meer. Het slapen wel ... hopelijk trekt dat nog een beetje weg. Want ik moet er wel rekening mee houden in het dagelijks leven en mijn leven er meer omheen plannen.

Maar verder voel ik me kiplekker en het belangrijkste is natuurlijk dat de paniekaanvallen (zo goed als) weg zijn.
pi_92425939
mooizo. blijf je ze een tijd slikken nu of heb je afbouwplannen?
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_92447696
Twinkle, fijn dat het zo goed werkt voor je! Wil je nu op den duur wel weer afbouwen of blijf je het voorlopig toch maar gebruiken?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_92483399
Ik slik inmiddels een hele tijd parnate (= mao-remmer) en dat gaat prima. Na een aantal soorten medicijnen uitgeprobeerd te hebben met gewichtstoename en weinig resultaat is het relaxt dat ik me eindelijk beter voel en het gewicht stabiel blijft. (er mag wel een hoop af, maar er komt nu iig even niks bij!)

Nu wil mn psych seroquel toevoegen omdat hij het idee heeft dat er wellicht ook sprake is van hypomanie (daar ben ik het niet echt mee eens...) maar ik las dat gewichtstoename daar een hele bekende bijwerking van is.

Volgens mij zijn er hier meer die dit middel kennen, hoe zat dit bij jullie? Want ik ben net eindelijk weer begonnen met sporten (nog geen merkbaar effect) maar gewichtstoename is echt een no-no voor mij op dit moment. (heb dit ook aangegeven bij de psych)

dus de seroquel is nu even nog niet in de planning, maar mocht het uiteindelijk toch 'nodig' zijn wil ik graag wel weten waar ik aan toe ben... dus info met name over gewichtstoename is welkom :)
they say a dirty mind is a joy forever...
  Moderator maandag 7 februari 2011 @ 23:31:35 #273
236264 crew  capricia
pi_92484240
Ik heb last van paniekaanvallen. In allerlei situaties.
Eerst een jaar paroxetine gebruikt. Ik werd daar wel duf van, geen seksleven, en ik werd dikker. Maar geen paniekaanvallen gelukkig. Via mijn huisarts kreeg ik toen ook meteen een doorverwijzing naar psycholoog. Ben ik een jaar geweest.
Ik heb eigenlijk nooit het gevoel gehad dat ik iets moest verwerken ofzo. Meer alsof er stoffen in mijn hoofd niet goed zaten. Alsof er verkeerde connecties gemaakt werden. En dat kon overal gebeuren...zonder aanleiding.

Na een jaar langzaam gestopt met de paroxetine. Na een driekwart jaar zonder antidepressiva kwamen de angsten gewoon weer terug..kut! Ondanks therapie etc.
Nu zit ik al weer meer dan een jaar aan de clomipramine. Het gaat goed. Voel me normaal, en zonder die paniekaanvallen.
En gelukkig voor mij: clomipramine geeft mij veel minder bijverschijnselen dan paroxetine. Ben niet moe, heb zin in seks, zin in werk en zin in sport.

Ik heb alles proberen te verwerken wat er te verwerken was bij de psych. Tot aan een verdwene teddybeer aan toe. En toch kwam de paniek onverwachts weer terug. Ik ga er vanuit de komende jaren wel dit middel te gebruiken. Geen probleem, zolang ik me normaal voel.
Zou het kunnen dat het iets 'fysieks' is? Dat er niet zozeer iets psychisch mankeert, maar meer iets in de aanmaak van bepaalde stoffen?
Definitely not CIA
pi_92485343
Ladyxima, ik heb seroquel geslikt en ben er veel van aangekomen. Ik slikte 700 mg per dag en in combinatie met andere medicatie waar je dus ook veel honger van kreeg.
Volgens de psychiaters die ik gehad heb, was het aankomen vooral een bekende bijwerking onder jong volwassenen en als ik het me goed herinner ben jij nog vrij jong toch?
Verder ken ik nog wat mensen die ook seroquel slikken en ook zij zijn er vrijwel allemaal wat van aangekomen.
pi_92490085
Seroquel = honger!
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_92492226
Wordt de bijwerking (honger) van de Seroquel sterker naarmate de dosering verder wordt verhoogd?

ladyxima, mijn psychiater gaf oom zyprexa als alternatief, maar daarvan is de lijst vijwerkingen ongeveer even lang :')
Kloon in de recycling
pi_92492698
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:31 schreef capricia het volgende:
Ik heb last van paniekaanvallen. In allerlei situaties.
Eerst een jaar paroxetine gebruikt. Ik werd daar wel duf van, geen seksleven, en ik werd dikker. Maar geen paniekaanvallen gelukkig. Via mijn huisarts kreeg ik toen ook meteen een doorverwijzing naar psycholoog. Ben ik een jaar geweest.
Ik heb eigenlijk nooit het gevoel gehad dat ik iets moest verwerken ofzo. Meer alsof er stoffen in mijn hoofd niet goed zaten. Alsof er verkeerde connecties gemaakt werden. En dat kon overal gebeuren...zonder aanleiding.

Na een jaar langzaam gestopt met de paroxetine. Na een driekwart jaar zonder antidepressiva kwamen de angsten gewoon weer terug..kut! Ondanks therapie etc.
Nu zit ik al weer meer dan een jaar aan de clomipramine. Het gaat goed. Voel me normaal, en zonder die paniekaanvallen.
En gelukkig voor mij: clomipramine geeft mij veel minder bijverschijnselen dan paroxetine. Ben niet moe, heb zin in seks, zin in werk en zin in sport.

Ik heb alles proberen te verwerken wat er te verwerken was bij de psych. Tot aan een verdwene teddybeer aan toe. En toch kwam de paniek onverwachts weer terug. Ik ga er vanuit de komende jaren wel dit middel te gebruiken. Geen probleem, zolang ik me normaal voel.
Zou het kunnen dat het iets 'fysieks' is? Dat er niet zozeer iets psychisch mankeert, maar meer iets in de aanmaak van bepaalde stoffen?
Sommige stoornissen zijn vrijwel altijd een biologisch probleem. iig van een bipolaire stoornis is bekend dat het een biologisch probleem is. Van andere stoornissen weet ik het niet zeker, ben alleen ervaren in de stemmingsstoornissen ;)

Maar het klinkt niet onwaarschijnlijk. En zou ook wel rust geven, toch? Iets biologisch kan je echt niets aan doen, net als diabetes (de genetische variant, niet die door overgewicht).

Ik moest wel ff gniffelen om je verdwenen teddybeer ;)
Kloon in de recycling
pi_92494186
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:31 schreef capricia het volgende:

Ik heb alles proberen te verwerken wat er te verwerken was bij de psych. Tot aan een verdwene teddybeer aan toe. En toch kwam de paniek onverwachts weer terug. Ik ga er vanuit de komende jaren wel dit middel te gebruiken. Geen probleem, zolang ik me normaal voel.
Zou het kunnen dat het iets 'fysieks' is? Dat er niet zozeer iets psychisch mankeert, maar meer iets in de aanmaak van bepaalde stoffen?
Het kan natuurlijk altijd iets "fysieks" zijn, maar met zoiets complex als hersenen zul je het nooit helemaal zeker weten!

Afgelopen weekend nog een interview gelezen over iemand die ook "zomaar" last van angstaanvallen kreeg. Deze persoon kwam er echter overheen door bepaalde gedachtes ter sprake te stellen voordat ze als katalysator gingen dienen om totaal in paniek te raken. Soort van dresseren van angstgedachtes die je dan voorheen over het randje zouden brengen.

Bottom line: ondanks dat die angstgedachten vaak een fysieke oorzaak hebben en zodoende ook met medicatie getemperd kunnen worden, hoeft dat niet te betekenen dat dat ook daadwerkelijk zo hoeft te zijn.
pi_92669133
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:55 schreef appelsap het volgende:
Ladyxima, ik heb seroquel geslikt en ben er veel van aangekomen. Ik slikte 700 mg per dag en in combinatie met andere medicatie waar je dus ook veel honger van kreeg.
Volgens de psychiaters die ik gehad heb, was het aankomen vooral een bekende bijwerking onder jong volwassenen en als ik het me goed herinner ben jij nog vrij jong toch?
Verder ken ik nog wat mensen die ook seroquel slikken en ook zij zijn er vrijwel allemaal wat van aangekomen.
Yes, jongvolwassene.... dat is zwaar minder (meer :')) dus, daar ben ik echt niet aan toe.
Gelukkig zitten we nog in de overleg fase en is het niet dringend ofzo...

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:02 schreef seasushi het volgende:
Seroquel = honger!
Ik eet nu al genoeg, nog meer eten zou een ramp zijn :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:05 schreef SecretSacky27 het volgende:
ladyxima, mijn psychiater gaf oom zyprexa als alternatief, maar daarvan is de lijst vijwerkingen ongeveer even lang :')
hij had 2 alternatieven opgeschreven, seroquel was 'keus #1' daarna stond er lithium (wtf? was echt mijn eerste reactie... ik ken iemand die is manisch depressief en die gebruikt dat, en dat is echt geen kinderspul *ril*) en nog iets, weet even niet meer wat... zou zyprexa kunnen zijn, maar dat was 'de laatste keus'.

Ik ben er gewoon echt niet aan toe om iets nieuws te proberen, ik heb net eindelijk het idee dat het was beter gaat... en omdat ik een paar héle goede dagen gehad heb (heerlijk juist) dacht hij meteen aan hypomanie... we houden het nu in de gaten met een schema waarin ik mn stemming noteer, maar ik denk dat het een beetje een voorbarige conclusie is...

want die goede dagen waren toevallig net dagen waarop ik een nieuwe pop kreeg :') en daar wordt ik toevallig erg blij van :+.
they say a dirty mind is a joy forever...
pi_92671121
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:15 schreef knuppelhout het volgende:
mooizo. blijf je ze een tijd slikken nu of heb je afbouwplannen?
Ik heb eigenlijk voorlopig nog geen afbouwplannen. Vind het wel goed zo op het moment. Rust aan mijn kop.

Al moet ik zeggen dat ik vorige week voor mijn werk door de Westerscheldetunnel moest. Zodra ik betaald had en de slagboom achter je dicht gaat, kun je dus geen kant meer op. Je moet en zal door die tunnel gaan. Dus in eerste instantie schoot de paniek te binnen, maar dat duurde maar heeeeel kort. Ik denk dat ik zonder medicatie compleet geflipt zou zijn.

Dus ja, als het aan mij ligt blijf ik het voorlopig nog slikken. Hoop dat mijn behandelend arts daar ook zo over denkt.

Want is het echt zo schadelijk voor je lichaam als je zoiets voor de rest van je leven blijft slikken? Wie weet daar meer over?
pi_93148185
Ben gisteravond begonnen aan Zyprexa 2,5mg. Ik hoop dat het wat gaat doen.
We hebben gekozen voor Zyprexa ipv Seroquel, omdat Zyprexa makkelijker in te stellen is. Je hebt eigenlijk maar 2 doseringen, voor mijn geval, terwijl bij Seroquel de range veel groter is.

We gaan het zien!

Twinkle20, wellicht kan je vragen aan je behandelaar of lange termijn gebruik schadelijk is.
Ik kan me best voorstellen dat de stress die je krijgt zonder de medicatie ook niet goed is, namelijk.
Kiezen tussen twee kwaden en zo...
Kloon in de recycling
pi_93148688
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:21 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk voorlopig nog geen afbouwplannen. Vind het wel goed zo op het moment. Rust aan mijn kop.

Al moet ik zeggen dat ik vorige week voor mijn werk door de Westerscheldetunnel moest. Zodra ik betaald had en de slagboom achter je dicht gaat, kun je dus geen kant meer op. Je moet en zal door die tunnel gaan. Dus in eerste instantie schoot de paniek te binnen, maar dat duurde maar heeeeel kort. Ik denk dat ik zonder medicatie compleet geflipt zou zijn.

Dus ja, als het aan mij ligt blijf ik het voorlopig nog slikken. Hoop dat mijn behandelend arts daar ook zo over denkt.

Want is het echt zo schadelijk voor je lichaam als je zoiets voor de rest van je leven blijft slikken? Wie weet daar meer over?
ik weet daar meer over: niet alles over bekend maar geen enkele waanwijzing dat je nieren of lever er op termijn onder lijden. lexapro is natuurlijk relatief nieuw, maar bijv prozac of citalopram (tweelingzusje van escitalopram) hebben dat wel aangetoond.
een flinke terugval is veel schadelijker denk ik.
wat niet betekent dat je per se levenslang moet blijven slikken, maar een of meerdere jaren is misschien niet zo onverstandig.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_93148932
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 13:28 schreef SecretSacky27 het volgende:
Ben gisteravond begonnen aan Zyprexa 2,5mg. Ik hoop dat het wat gaat doen.
We hebben gekozen voor Zyprexa ipv Seroquel, omdat Zyprexa makkelijker in te stellen is. Je hebt eigenlijk maar 2 doseringen, voor mijn geval, terwijl bij Seroquel de range veel groter is.

We gaan het zien!

Twinkle20, wellicht kan je vragen aan je behandelaar of lange termijn gebruik schadelijk is.
Ik kan me best voorstellen dat de stress die je krijgt zonder de medicatie ook niet goed is, namelijk.
Kiezen tussen twee kwaden en zo...
Interessant!
Ik hoop dat het werkt voor je ;) !
Slik je ook nog anti depressiva ernaast?
pi_93150518
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 13:28 schreef SecretSacky27 het volgende:
Ben gisteravond begonnen aan Zyprexa 2,5mg. Ik hoop dat het wat gaat doen.
We hebben gekozen voor Zyprexa ipv Seroquel, omdat Zyprexa makkelijker in te stellen is. Je hebt eigenlijk maar 2 doseringen, voor mijn geval, terwijl bij Seroquel de range veel groter is.

We gaan het zien!

Ik ben benieuwd of het werkt, succes ermee!

Hier inmiddels helemaal gewend aan de AD en merk ook echt dat het effect heeft. Wat de toevoeging van zo'n klein stofje met een mens kan doen zeg :D
pi_93154780
Wat super Sylvana!

Hier sinds 3 wkn opgehoogd, maar ik merk er weinig van, volgende week afspraak om te kijken hoe het nu is.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_93443975
Nijna hoe is het nu met je? Inmiddels bijna 4 weken opgehoogd, voel je er iets van?

Ik ben inmiddels een maand medicatievrij. Ik voel me beter (niet zo somber en pessimistisch, niet zo moe en trillerig) en kan ook eindelijk weer wat afvallen en dat is fijn. Ik merk alleen wel dat de medicatie ervoor zorgde dat ik minder impulsief was. Dat gedeelte is nu dus weer volledig terug en naast moeilijk voor mezelf vooral ook moeilijk voor mijn omgeving. Uitbarstingen, gedragingen..
Dus ik twijfel wel een beetje hoe ik nu verder moet.
pi_93455397
Appel, ik durf het niet zo goed te zeggen. Ik voel me wat rustiger, maar is dat medicatie of is dat het feit dat het op het moment redelijk rustig is qua dingen waar ik me beroerd van ga voelen. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik zomaar weer om kan vallen zeg maar.
Ik kan nog steeds erg weinig hebben, mopperig en moe.
Heb jij nog overleg over hoe nu verder?
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 28 februari 2011 @ 19:42:33 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_93455416
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:10 schreef appelsap het volgende:
Nijna hoe is het nu met je? Inmiddels bijna 4 weken opgehoogd, voel je er iets van?

Ik ben inmiddels een maand medicatievrij. Ik voel me beter (niet zo somber en pessimistisch, niet zo moe en trillerig) en kan ook eindelijk weer wat afvallen en dat is fijn. Ik merk alleen wel dat de medicatie ervoor zorgde dat ik minder impulsief was. Dat gedeelte is nu dus weer volledig terug en naast moeilijk voor mezelf vooral ook moeilijk voor mijn omgeving. Uitbarstingen, gedragingen..
Dus ik twijfel wel een beetje hoe ik nu verder moet.
Dat klinkt goed hoor, voor een maandje medicijnvrij. Ik heb zelf zeker een half jaar nodig gehad om de medicijnen te 'ontwennen' (dat was na het afbouwen).

Die uitbarstingen, dat is iets waar je nu aan zult moeten werken. Je voelt je beter, energieker, dus als het goed is, kan je nu daar je tijd en energie in steken. De medicijnen hebben je een steuntje in de rug gegeven, de permanente oplossing zal je zelf moeten vinden ;).

Ben je trouwens veel aangekomen?
KuikenGuppy
pi_93457499
Je hebt gelijk hoor Burdie. Ik ga over een tijd ook in dagbehandeling als alles volgens plan verloopt.
Ik ben veel aangekomen ja, 15 a 20 kg in een half jaar tijd.(ook wel deels te wijten aan eetproblematiek)

Moeilijk Nijna, jammer dat het niet echt stabieler voelt. Ik hoop toch dat de rust die je voelt niet alleen maar is door een rustige periode.
pi_93483157
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 13:48 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Interessant!
Ik hoop dat het werkt voor je ;) !
Slik je ook nog anti depressiva ernaast?
Ik heb nog andere medicatie ernaast. Geen antidepressiva, wegens het biploaire aspect van mijn "problematiek".
Het is een ander soort medicijn, met de indicatie dat het ook werkt bij depressieve klachten van een bipolaire stoornis.
Kloon in de recycling
pi_93483626
appelsap, klinkt fijn dat het nu relatief goed gaat zonder medicatie! Hopelijk geeft enkel dagbehandeling genoeg steun voor je, dat medicatie niet echt meer nodig zal zijn. (een mens kan hopen :* )

nijna, wat zijn nu voor jou de vervolgstappen?

De zyprexa werkt als een tierelier! *O* Dat 2,5mg zo'n effect heeft! Bizar eigenlijk.
Ik heb wel last van bijwerkingen
• Meer honger gevoel.
• Duizeligheid.
• Beven.
• Spierstijfheid of spasmen (met inbegrip van oogbewegingen). (mijn bovenarm gaat vastzitten, waardoor ik mijn elleboog niet goed kan doorstrekken. Doet verrekt zeer, en moet er erg alert op zijn, maar anders heb ik supersterke tijgerbalsem. Werkt ook. ;)
• In de vroege stadia van de behandeling kunnen sommige mensen zich duizelig voelen offlauwvallen (met een trage hartslag), vooral wanneer men overeind komt vanuit een liggende of
zittende positie.

Vooral dat (bijna) flauwvallen is erg naar. Zeker met de kinderen erbij. Het lijkt me erg angstig om je moeder, letterlijk, te zien omvallen. :X
Gelukkig ben ik vooralsnog niet echt omgevallen, maar het kwam een paar keer akelig dichtbij. Als er niet een kastje in de buurt was geweest om me aan vast te klampen, was ik echt omgevallen. :X
Kloon in de recycling
pi_93484544
Dat lijkt me echt naar SecretSacky. En ook best gevaarlijk met kinderen erbij.
Hopelijk verdwijnen die bijwerkingen nog. Al is het maar voor een deel.
Wel ontzettend fijn dat het zo goed werkt! *O*
pi_93491463
SecretSacky, wat super dat de zyprexa zn werk doet!!! Wel heel vervelend die bijwerkingen, kan dat ook nog minder worden?
Dat flauwvallen lijkt me wel vervelend, zeker als de kinderen erbij zijn.
Heel rustig aan opstaan dus...

Vervolgstappen hier... ik heb van de week een afspraak met de psychiater mbt de medicatie. Vorige keer had hij het over òf nog even aankijken òf een andere AD erbij of seroquel in een lage dosering.
En verder heb ik dus gesprekken, waar ik ook nog niet zo enthousiast over ben. Ik snap waarom deze weg is ingeslagen, maar ik had ook bij de intake al aangegeven dat ik eerder ook al cognitieve therapie had gehad en het nog altijd niet het gewenste effect heeft gehad. En dat ik er eigenlijk een beetje klaar mee ben inmiddels. En dan ga je weer naar huis met de opdracht om dingen uit te gaan schrijven in van die mooie schemaatjes... :{.
De psycholoog heb ik volgens mij ook niet echt een klik mee, dus komend gesprek kunnen we vullen met zwammen over wat dan wel ofzo...
De moed zakt me aardig in mn schoenen, ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_93495476
Nijn, als dit niet de weg voor jou is moet je dit echt heel duidelijk aangeven en eisen dat er naar wat anders gezocht wordt. Heb jij eigenlijk wel een duidelijk behandelplan?
Succes komende week!
pi_93497652
Nee geen duidelijk behandelplan ook, althans... ik weet van niks.
Dank je.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_93498925
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:45 schreef SecretSacky27 het volgende:

[..]

Ik heb nog andere medicatie ernaast. Geen antidepressiva, wegens het biploaire aspect van mijn "problematiek".
Het is een ander soort medicijn, met de indicatie dat het ook werkt bij depressieve klachten van een bipolaire stoornis.
Oke, fijn dat het werkt voor je :) en op een dag zul je misschien zonder kunnen :* de bijwerkingen klinken niet heel leuk maar je hebt gelijk dat antidepressiva niet altijd zo'n goed idee is.
pi_93611351
Medicatie blijft nog paar weken hetzelfde, even afwachten of het wat doet... want ik lijk me wat rustiger te voelen, maar ik durf niet te zeggen waar het van is....
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_93811107
Ik zit te twijfelen of ik me weer ga laten behandelen voor angst (met name hypochondrie) en depressie... het betekent dat ik dan aan de seroquel + paroxetine moet. Eigenlijk wil ik niet weer medicijnen slikken, maar de andere kant kan ik het zo ook niet meer volhouden. Ik ben echt volledig uitgeput door de angst. Dan is die ene moedervlek zogenaamd weer een melanoom. Een week later "heb" ik prostaatkanker of misschien blaaskanker. Een maand later "heb" ik eerst acute blindedarmontsteking, dat een dag later darmkanker bleek te "zijn". Vandaag "heb" ik de ziekte van Hodgkin, maar volgende week is het misschien leukemie. Vroeger zat er een aantal jaar tussen de momenten dat ik dacht iets te hebben, en kon ik de angst veel beter op de achtergrond zetten. Tegenwoordig heb ik geluk als ik een hele dag lang geloof dat ik redelijk gezond heb. En ondertussen heel compulsief alle vlekjes, lymfeklieren en stoelgang blijven controleren. Op deze manier heb ik echt geen leven meer.

In het verleden heb ik al eens zyprexa + citalopram gehad, en nog eerder heb ik wel eens efexor gehad. Van de SSRI's heb ik eigenlijk nooit enig positief effect gemerkt. Ontwenning was wel zwaar, met name bij de efexor. De zyprexa hielp eigenlijk best goed. Eindelijk eens ervaren hoe het is om te leven zonder dat je lichaam continu vergiftigd wordt door de adrenaline. Toen ik met de zyprexa stopte merkte ik meteen dat ik weer dat ik de hele dag zenuwachtig ben. Toch was ik destijds vastbesloten om nooit meer AD en AP te slikken. Het komt natuurlijk ook door mijn hypochondrie, maar ik ben met die antipsychotica nogal bang voor http://en.wikipedia.org/wiki/Tardive_dyskinesia.

Zijn zyprexa en seroquel vergelijkbaar qua effect? En zou het wel zinvol zijn om een derde SSRI te proberen als twee andere SSRI's helemaal geen effect hebben gehad?

Ik kan maar niet tot een beslissing komen, hoewel niets doen sowieso geen optie meer is.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:21:20 #299
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93811963
TD komt inderdaad voor bij het gebruik van antipsychotica maar is redelijk laag (2-3%) in jong volwassenen. De meeste huisartsen/specialisten zouden hier van op de hoogte moeten zijn dus als het zich zou ontwikkelen dan kan daar makkelijk rekening mee gehouden worden.

ADs en APs werken natuurlijk verschillend, de APs kunnen worden gebruikt om het effect van ADs te versterken. of een derde AD nut heeft is natuurlijk iets om met je behandelaar te bespreken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_93814618
Wow, ik vind 2-3% eerlijk gezegd behoorlijk veel, maar ik heb al vaker gemerkt dat mijn interpretatie van probabiliteit nogal afwijkend is. Zo kan ik bijvoorbeeld onmogelijk begrijpen dat men ziektes met een prevalentie van 1 op 1000 zeldzaam noemt. Tja, als ik het eenmaal neem maak ik me er vanwege de werking van het medicijn toch niet echt druk meer om.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:10:23 #301
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93815863
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:37 schreef donders5 het volgende:
Wow, ik vind 2-3% eerlijk gezegd behoorlijk veel, maar ik heb al vaker gemerkt dat mijn interpretatie van probabiliteit nogal afwijkend is. Zo kan ik bijvoorbeeld onmogelijk begrijpen dat men ziektes met een prevalentie van 1 op 1000 zeldzaam noemt. Tja, als ik het eenmaal neem maak ik me er vanwege de werking van het medicijn toch niet echt druk meer om.
het gaat hier dan voornamelijk over schizofrenie patienten die chronisch en in hogere doseringen gebruiken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')