Dat zijn wel heel snelle medicijnwisselingen....quote:Op zondag 19 december 2010 23:31 schreef appelsap het volgende:
Ik ga dit topic ook maar eens volgen.
Heb de afgelopen maanden al een hoop medicijnen gehad/uitgeprobeerd maar tot nu toe zonder effect.Zit inmiddels in mijn derde opname sinds augustus, dus het is te hopen dat er snel iets gevonden wordt wat voor mij wel werkt.
Ik heb gehad: citalopram, sertraline, imipramine, sisordinol, seroquel, lorazepam, oxazepam, temazepam.
Nu gebruik ik: truxal, fluoxitine (2.5 week inmiddels) en zolpidem.
Dat klopt. Als de AD na 4 a 6 weken niet aansloeg, dan meteen afbouwen en over op andere medicatie. Ik moet wel zeggen dat ik telkens 2 of 3 soorten naast elkaar gebruik. Seroquel heb ik wel een lange tijd geslikt.quote:Op maandag 20 december 2010 18:21 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat zijn wel heel snelle medicijnwisselingen....
Lijkt me erg zwaar voor je....
Maar begin je ook al positieve veranderingen af te merken aan de meds, Sylvana?quote:Op maandag 20 december 2010 15:36 schreef Sylvana het volgende:
Wow, dat zijn idd al veel verschillende meds zeg! Ik hoop ook voor je dat er snel wat gevonden wordt wat voor jou werkt! Sterkte ermee!
Mijn lichaam went snel aan de meds volgens mij, want ook vandaag nog geen bijwerkingen
Kan me voorstellen ja, dat je er nu wel goed klaar mee bent. Lijkt me ook zo moeilijk om te peilen wat wel of niet werkt als je meerdere dingen door elkaar gebruikt.quote:Op maandag 20 december 2010 20:53 schreef appelsap het volgende:
[..]
Dat klopt. Als de AD na 4 a 6 weken niet aansloeg, dan meteen afbouwen en over op andere medicatie. Ik moet wel zeggen dat ik telkens 2 of 3 soorten naast elkaar gebruik. Seroquel heb ik wel een lange tijd geslikt.
Ik ben er nu ook wel klaar mee, telkens die wisseling en bijwerkingen. Maarja, ik heb niet echt een keuze.
Nee dat nog niet, maar dat zou ook al wel erg snel zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:40 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Maar begin je ook al positieve veranderingen af te merken aan de meds, Sylvana?.
Uiteraard is t nu nog te vroeg voor een algemene werkzaamheid.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee dat nog niet, maar dat zou ook al wel erg snel zijn.
Vandaag ging het goed, tot een uur of 5, toen werd ik wel erg suffig.
Fluoxetine 2.5 week.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Kan me voorstellen ja, dat je er nu wel goed klaar mee bent. Lijkt me ook zo moeilijk om te peilen wat wel of niet werkt als je meerdere dingen door elkaar gebruikt.
wat gebruik je nu dan? en sinds wanneer? en hoe voel je je daarbij?
Sertraline toch?quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee dat nog niet, maar dat zou ook al wel erg snel zijn.
Vandaag ging het goed, tot een uur of 5, toen werd ik wel erg suffig.
Ik snap het niet, hoe kan een verminderd effect van dopamine en serotonine mijn stemming, rust en concentratie verbeteren? Alvast bedankt, mocht iemand het weten.quote:naast blokkade van dopamine D2-receptoren (klassieke antipsychotica), blokkeren de atypische middelen ook bepaalde serotonine receptoren[3].
Dankjewel en ik slik idd Sertraline. Fijn dat jij er veel baat bij hebt gehadquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:51 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Sertraline toch?
Ik heb er in ieder geval veel baat bij gehad en de bijwerkingen vielen (bij mij) ook wel mee.
Na ongeveer 8 maanden weer gestopt en dat was wel best heftig, maar dat verschilt ook voor iedereen.
Sterkte en succes in ieder geval.
Ah, op die manier. Minder prikkels zal fijn zijn, maar ik denk dat ik toch maar pas.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:59 schreef ScarFace- het volgende:
@hierboven
Atypische antipsychotica maakt je ietwat onverschillig.
En het werkt wel degelijk omdat je minder prikkels van buitenaf binnenkrijgt of minder "indringend"
Daarentegen moet je ook tegen het effect kunnen dat het nadenken heeel lastig word.
Lastiger dan met benzo`s bv.
Wow, dat is genoeg!quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:17 schreef appelsap het volgende:
[..]
Fluoxetine 2.5 week.
Truxal 1.5 week
Zolpidem 1 week elke dag en dat wordt nu 3x per week
En sinds vandaag weer Seroquel erbij.
Door de fluoxitine voel ik me tot nu toe heel erg slecht.
Van Truxal en seroquel merk ik niks, maar ik slik ze wel omdat mijn psychiater vindt dat het echt wel wát zal doen. Op de zolpidem slaap ik wel lekker en heb ik de afgelopen week goed kunnen uitslapen.
Sylvana, fijn dat je tot nu toe nog niet echt last van bijwerkingen hebt.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 17 december 2010 10:36 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb net mijn eerste dosis anti-depressiva ingenomen (alleen, vriendlief is nu nog wel aan het werk) en vond het toch wel erg moeilijkHeb het echt met tranen in mn ogen ingenomen. Ik heb het zo lang zonder geprobeerd, maar ik red het gewoon echt niet meer zonder. En dat komt toch wel hard aan
Dat klinkt idd wel erg positief allemaalquote:Op woensdag 22 december 2010 22:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Ik ben 4 jaar geleden begonnen, vlak voor kerst.
Intussen ben ik bijna 1 jaar medicijnloos en ik kan achteraf zeggen dat het een van de beste keuzes ooit is geweest om met de medicijnen te beginnen. Ik heb er een hoop ellende mee gehad, stoppen vond ik lastig, en ik ben (helaas) wel redelijk wat aangekomen door de medicijnen. Maar ik voel me nu beter dan ik in tijden heb gedaan, heb meer energie, kan veel beter relativeren, heb plezier in het leven en doe de dingen die ik zelf wil, omdat ik de energie heb om ze te doen.
Keep your eyes on the goal![]()
.
DCquote:Op zaterdag 25 december 2010 17:21 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Burdie!.
Ook geen last van een winterdipje?
hoeveel slik je en waarvoor?quote:Op zondag 26 december 2010 01:58 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Pff ben een nachtje mijn medicatie vergeten, en omdat ik toch tot 6 uur 's ochtends wakker was, besloten een dagje over te slaan. slapen ging slecht, zoals verwacht, heb het eerder meegemaakt. maar dit keer was ik niet misselijk gelukkig. nu weer mijn dosis ingenomen en voel me toch een partij misselijk en warm worden. wat een gedoe altijd. ik heb btw seroquel.
nou van een lange tijd 500 mg naar 200 mg (er ging wat mis door een nieuw medicijn waar ik nu wel mee gestopt ben) dus heb ik deze dosis aangehouden. ik merk dat ik weer moet verhogen want mijn klachten zijn duidelijk meer aanwezig. Ik slik het tegen hallucinaties en stemmen (na psychose)quote:
Das echt heul goed nieuws! Jouw problemen waren ook echt wel even zeer serieus.quote:Op zondag 26 december 2010 19:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
DC. Nee, ik heb nauwelijks last van de winter, zeker niet is vergelijking tot hoe het wel eens was
echt cool is dat!quote:Op zondag 26 december 2010 19:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
DC. Nee, ik heb nauwelijks last van de winter, zeker niet is vergelijking tot hoe het wel eens was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |