k heb serouel om te slapen, het eerste slaap middel dat echt werkt!!quote:Op zaterdag 4 december 2010 21:04 schreef ScarFace- het volgende:
Ik weet het niet hoor.
Het nerveuze gevoel van Lexapro vond ik niks.
Het gedempte gevoel van Risperdal ook niet.
Benzo`s vind ik wel fijn, misschien moet ik maar aan de Seroquel of Remeron dan? Beiden?
Mja in ieder geval die zijn chemisch familie van elkaar. Overeenkomsten. Als je goed kijkt.
Benzodiazepine.
Quetiapine. Olanzepine. En remeron bevat ook een soort slaap effect.
Iemand ervaring met Seroquel of Remeron? Of tips uberhaubt wat een gekloot ik haat het.
En die stomme psychiaters hebben nog minder interesse in je dan de huisarts.
Maarja ik doe deeltijd behandeling + ga naar psycholoog iig
en 3 wekkers en 6 bakken koffie om na een uurtje of 9 weer een beetje wakker te kunnen worden?quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:00 schreef candygirl het volgende:
[..]
k heb serouel om te slapen, het eerste slaap middel dat echt werkt!!
nee juist niet! na 7 a 8 uurtjes slaap echt uitgerustquote:Op dinsdag 7 december 2010 22:42 schreef seasushi het volgende:
[..]
en 3 wekkers en 6 bakken koffie om na een uurtje of 9 weer een beetje wakker te kunnen worden?
Dat is tenminste mijn ervaring.....
Quetiapine (seroquel) gebruik ik nu al bijna een jaar. Ik kreeg het in eerste instantie tegen hallucinaties en tegen slaapgebrek. Omdat mijn klachten voor het slapen gaan ook vervelende nachtmerries waren en angstklachten weerhielden mij die te slapen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 21:04 schreef ScarFace- het volgende:
Ik weet het niet hoor.
Het nerveuze gevoel van Lexapro vond ik niks.
Het gedempte gevoel van Risperdal ook niet.
Benzo`s vind ik wel fijn, misschien moet ik maar aan de Seroquel of Remeron dan? Beiden?
Mja in ieder geval die zijn chemisch familie van elkaar. Overeenkomsten. Als je goed kijkt.
Benzodiazepine.
Quetiapine. Olanzepine. En remeron bevat ook een soort slaap effect.
Iemand ervaring met Seroquel of Remeron? Of tips uberhaubt wat een gekloot ik haat het.
En die stomme psychiaters hebben nog minder interesse in je dan de huisarts.
Maarja ik doe deeltijd behandeling + ga naar psycholoog iig
Gewenning en verslaving is niet hetzelfde, al lijkt het wel op elkaar.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:24 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
Quetiapine (seroquel) gebruik ik nu al bijna een jaar. Ik kreeg het in eerste instantie tegen hallucinaties en tegen slaapgebrek. Omdat mijn klachten voor het slapen gaan ook vervelende nachtmerries waren en angstklachten weerhielden mij die te slapen.
Seroquel heeft geen donder geholpen op het nachtmerries en hallucinatie gedeelte, maar wél op het hele gevoel van angst. Ik werd niet langer bang meer. (ook minder last van paniekaanvallen) Hierdoor kon ik doorslapen zonder wakker te worden, maar sliep wel maanden lang minimaal 14 uur per dag. Ik had 500 mg.
Hier was ik dus na maanden echt niet blij mee. Ik ben verslaafd aan dit middel en kan geen oog dicht doen als ik het een nachtje niet mee heb (als ik toevallig niet thuis slaap) Dan kan ik slapen wel vergeten en ben ik de volgende dag nog misselijk ook.
Deze klachten had ik de eerste 4 maanden niet, ik kon gewoon makkelijk anderhalve dag zonder de dosis.Nu absoluut niet meer. Wat je hier dus uit kan leiden is dat het middel gewoon hartstikke verslavend is. De apotheker vertelde dat dit daarom als tijdelijk middel wordt gebruikt, en ook voor mensen die aan het afkicken zijn van harddrugs. de ontwenningsverschijnselen zijn btw ook hetzelfde als die van drugs heb ik gehoord.
De enige reden waarom ik dit middel nog steeds neem, is omdat het mij angst-vrij maakt, en omdat een alternatief middel mij hele nare bijwerkingen heeft bezorgd (fluanxol, ontzettend wazig zicht en toename hallucinaties)
Hierdoor wil ik ook niet zomaar op een ander medicijn meer overgaan, gezien ik geen bijwerkingen heb door seroquel (behalve het aankomen van lichaamsvet)
en wat ik vergeten was te zeggen is in het begin kan je ook last van spierkrampen krijgen.
Ik raad het je niet aan.
Groetjes
Klopt wat je zegt over de apotheek maar telkens als ik het recept op kwam halen hadden ze niet genoeg op voorraad en de reden was dus dat.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:33 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Gewenning en verslaving is niet hetzelfde, al lijkt het wel op elkaar.
En de apotheker zegt vaak ook maar iets wat ie even snel kan uitleggen![]()
![]()
Maarum misschien kan je afbouwen van de Seroquel 500mg is best wel veel.
Je geeft aan wat het doet voor je, de angsten wegnemen, maar wat is dan de reden dat je wilt stoppen ermee?
Voel je je afgevlakt, zoiets, of meer de angst dat het op den duur slecht is voor je lichaam?
Heel erg bedankt voor je reactie in ieder geval, mijn gedachten schieten soms alle kanten op
Mwa, ik had het met paroxetine na een half jaar nog. Afgevlakt gevoel. Geen zin in seks, etc.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:48 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Ik moet er wel bij zeggen dat de klachten van afgevlakt voelen en niets bekommeren echt in de begin periode was toen ik begon met de seroquel. denk dat je daar na een tijdje ook geen last van zult krijgen hoor dus daar hoef je je ook geen zorgen om te maken. Ik wil je niet afschrikken
Ik gebruik oxazepam om te slapen. Zo eens in week.quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:00 schreef candygirl het volgende:
[..]
k heb serouel om te slapen, het eerste slaap middel dat echt werkt!!
ik gebruik AP's en daar is de keus wat minder groot, en zijn bijwerkingen als afvlakking eigenlijk standaard, ook een reden waarom ik dus ook niet wissel. veel verschil zal het niet uitmaken. behalve in het fit voelen en bijwerkingen. een afgevlakt gevoel is altijd naar, gelukkig is dit nu minder, ook zonder wisselen van medicatie.quote:Op woensdag 15 december 2010 02:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwa, ik had het met paroxetine na een half jaar nog. Afgevlakt gevoel. Geen zin in seks, etc.
Maar nu met clomipramine is het veel en veel beter.
Soms is het wisselen dus gewoon goed!
Dankjewelquote:Op donderdag 16 december 2010 18:35 schreef DeepChord het volgende:
Succes ermee Sylvana! Ik hoop dat de bijwerkingen een beetje mee gaan vallen bij je.
Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt, het is niet niets die AD, alleen al als je kijkt naar de bijwerkingen en hoe verschillend de werking kan zijn bij mensen onderling.
Wanneer denk je de eerste dosis te gaan nemen trouwens?
Zelf geen ervaring met Sertraline/Zoloft overigens, Seroxat hier.
Je hebt toch hopelijk (morele) ondersteuning in de vorm van ouders en/of vrienden die weten wat er staat te gebeuren met je?quote:Op donderdag 16 december 2010 19:11 schreef Sylvana het volgende:
[..]
DankjewelMorgenochtend ga ik de eerste nemen denk ik
Idd, misselijkheid is gewoon een vervelend gevoel. Hoop idd dat het niet erger wordt. Gisteren ging het 's avonds ook weer steeds beter, maar dat komt dan denk ik ook omdat ik het 's ochtends inneem. Maar als ik het 's avonds ga innemen ben ik bang dat ik er niet van kan slapen. En neem het ook na mn ontbijt in, zodat ik wat voedsel in me heb en de misselijkheid minder is hoop ik.quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:10 schreef DeepChord het volgende:
Jammer dat er nog wat klachten zijn Sylvana, al zei het minimaal. Ik hoop in ieder geval dat het met de misselijkheid mee gaat vallen dalijk, je kunt jezelf altijd zo vervelend voelen als je misselijk bent..
Misselijkheid heb ik vooral als ik mn concerta voor het ontbijt inneem. Bij ad niet zo. Wel dat ik niet slaap als ik de ad net voor het slapen neem.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:57 schreef DeepChord het volgende:
Klinkt goed Sylvana! Gaandeweg kun je wel wat meer experimenteren met het moment waarop je je dosis neemt, maar als het nu het beste voelt om het 's-ochtends te doen dan zou ik dat inderdaad gewoon doen..
Bij mij met de Seroxat werd het trouwens aanbevolen iets (kleins) te eten voor het innemen, zou schijnbaar beter zijn. Misschien in verband met de misselijkheid dus..
Heb je zo'n last van slecht slapen dan, dat je 's-avonds niet in durft te nemen?
Ik vond het ook nogal een grote stap, begrijp je gevoel helemaal!quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:36 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb een vriend ( met wie ik bijna 4 jaar heb en samenwoon) en mijn schoonouders en een paar vriendinnen weten het. Vriendlief is de komende 2 weken gelukkig ook vrij, dus dat is wel fijn mocht ik echt heel erg last van de bijwerkingen krijgen.
Ik heb net mijn eerste dosis anti-depressiva ingenomen (alleen, vriendlief is nu nog wel aan het werk) en vond het toch wel erg moeilijkHeb het echt met tranen in mn ogen ingenomen. Ik heb het zo lang zonder geprobeerd, maar ik red het gewoon echt niet meer zonder. En dat komt toch wel hard aan
Zijn jullie trouwens veel aangekomen door het slikken van AD? Ik ben zelf pas 6 kg afgevallen en zou het jammer vinden als ik nou dan weer ontzettend zou aankomen door de meds.
Edit: Bijwerkingen komen wel snel, heb nu al last van een droge mond, last van mn buik en hoofdpijn. Maar even lekker douchen nu
Ja, want ik wilde in eerste instantie alleen slaapmedicatie, omdat ik dus nachten lang niet slaap. Maar die wilde de huisarts niet geven.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:57 schreef DeepChord het volgende:
Klinkt goed Sylvana! Gaandeweg kun je wel wat meer experimenteren met het moment waarop je je dosis neemt, maar als het nu het beste voelt om het 's-ochtends te doen dan zou ik dat inderdaad gewoon doen..
Bij mij met de Seroxat werd het trouwens aanbevolen iets (kleins) te eten voor het innemen, zou schijnbaar beter zijn. Misschien in verband met de misselijkheid dus..
Heb je zo'n last van slecht slapen dan, dat je 's-avonds niet in durft te nemen?
Dat zijn wel heel snelle medicijnwisselingen....quote:Op zondag 19 december 2010 23:31 schreef appelsap het volgende:
Ik ga dit topic ook maar eens volgen.
Heb de afgelopen maanden al een hoop medicijnen gehad/uitgeprobeerd maar tot nu toe zonder effect.Zit inmiddels in mijn derde opname sinds augustus, dus het is te hopen dat er snel iets gevonden wordt wat voor mij wel werkt.
Ik heb gehad: citalopram, sertraline, imipramine, sisordinol, seroquel, lorazepam, oxazepam, temazepam.
Nu gebruik ik: truxal, fluoxitine (2.5 week inmiddels) en zolpidem.
Dat klopt. Als de AD na 4 a 6 weken niet aansloeg, dan meteen afbouwen en over op andere medicatie. Ik moet wel zeggen dat ik telkens 2 of 3 soorten naast elkaar gebruik. Seroquel heb ik wel een lange tijd geslikt.quote:Op maandag 20 december 2010 18:21 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat zijn wel heel snelle medicijnwisselingen....
Lijkt me erg zwaar voor je....
Maar begin je ook al positieve veranderingen af te merken aan de meds, Sylvana?quote:Op maandag 20 december 2010 15:36 schreef Sylvana het volgende:
Wow, dat zijn idd al veel verschillende meds zeg! Ik hoop ook voor je dat er snel wat gevonden wordt wat voor jou werkt! Sterkte ermee!
Mijn lichaam went snel aan de meds volgens mij, want ook vandaag nog geen bijwerkingen
Kan me voorstellen ja, dat je er nu wel goed klaar mee bent. Lijkt me ook zo moeilijk om te peilen wat wel of niet werkt als je meerdere dingen door elkaar gebruikt.quote:Op maandag 20 december 2010 20:53 schreef appelsap het volgende:
[..]
Dat klopt. Als de AD na 4 a 6 weken niet aansloeg, dan meteen afbouwen en over op andere medicatie. Ik moet wel zeggen dat ik telkens 2 of 3 soorten naast elkaar gebruik. Seroquel heb ik wel een lange tijd geslikt.
Ik ben er nu ook wel klaar mee, telkens die wisseling en bijwerkingen. Maarja, ik heb niet echt een keuze.
Nee dat nog niet, maar dat zou ook al wel erg snel zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:40 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Maar begin je ook al positieve veranderingen af te merken aan de meds, Sylvana?.
Uiteraard is t nu nog te vroeg voor een algemene werkzaamheid.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee dat nog niet, maar dat zou ook al wel erg snel zijn.
Vandaag ging het goed, tot een uur of 5, toen werd ik wel erg suffig.
Fluoxetine 2.5 week.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Kan me voorstellen ja, dat je er nu wel goed klaar mee bent. Lijkt me ook zo moeilijk om te peilen wat wel of niet werkt als je meerdere dingen door elkaar gebruikt.
wat gebruik je nu dan? en sinds wanneer? en hoe voel je je daarbij?
Sertraline toch?quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee dat nog niet, maar dat zou ook al wel erg snel zijn.
Vandaag ging het goed, tot een uur of 5, toen werd ik wel erg suffig.
Ik snap het niet, hoe kan een verminderd effect van dopamine en serotonine mijn stemming, rust en concentratie verbeteren? Alvast bedankt, mocht iemand het weten.quote:naast blokkade van dopamine D2-receptoren (klassieke antipsychotica), blokkeren de atypische middelen ook bepaalde serotonine receptoren[3].
Dankjewel en ik slik idd Sertraline. Fijn dat jij er veel baat bij hebt gehadquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:51 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Sertraline toch?
Ik heb er in ieder geval veel baat bij gehad en de bijwerkingen vielen (bij mij) ook wel mee.
Na ongeveer 8 maanden weer gestopt en dat was wel best heftig, maar dat verschilt ook voor iedereen.
Sterkte en succes in ieder geval.
Ah, op die manier. Minder prikkels zal fijn zijn, maar ik denk dat ik toch maar pas.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:59 schreef ScarFace- het volgende:
@hierboven
Atypische antipsychotica maakt je ietwat onverschillig.
En het werkt wel degelijk omdat je minder prikkels van buitenaf binnenkrijgt of minder "indringend"
Daarentegen moet je ook tegen het effect kunnen dat het nadenken heeel lastig word.
Lastiger dan met benzo`s bv.
Wow, dat is genoeg!quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:17 schreef appelsap het volgende:
[..]
Fluoxetine 2.5 week.
Truxal 1.5 week
Zolpidem 1 week elke dag en dat wordt nu 3x per week
En sinds vandaag weer Seroquel erbij.
Door de fluoxitine voel ik me tot nu toe heel erg slecht.
Van Truxal en seroquel merk ik niks, maar ik slik ze wel omdat mijn psychiater vindt dat het echt wel wát zal doen. Op de zolpidem slaap ik wel lekker en heb ik de afgelopen week goed kunnen uitslapen.
Sylvana, fijn dat je tot nu toe nog niet echt last van bijwerkingen hebt.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 17 december 2010 10:36 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb net mijn eerste dosis anti-depressiva ingenomen (alleen, vriendlief is nu nog wel aan het werk) en vond het toch wel erg moeilijkHeb het echt met tranen in mn ogen ingenomen. Ik heb het zo lang zonder geprobeerd, maar ik red het gewoon echt niet meer zonder. En dat komt toch wel hard aan
Dat klinkt idd wel erg positief allemaalquote:Op woensdag 22 december 2010 22:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Ik ben 4 jaar geleden begonnen, vlak voor kerst.
Intussen ben ik bijna 1 jaar medicijnloos en ik kan achteraf zeggen dat het een van de beste keuzes ooit is geweest om met de medicijnen te beginnen. Ik heb er een hoop ellende mee gehad, stoppen vond ik lastig, en ik ben (helaas) wel redelijk wat aangekomen door de medicijnen. Maar ik voel me nu beter dan ik in tijden heb gedaan, heb meer energie, kan veel beter relativeren, heb plezier in het leven en doe de dingen die ik zelf wil, omdat ik de energie heb om ze te doen.
Keep your eyes on the goal![]()
.
DCquote:Op zaterdag 25 december 2010 17:21 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Burdie!.
Ook geen last van een winterdipje?
hoeveel slik je en waarvoor?quote:Op zondag 26 december 2010 01:58 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Pff ben een nachtje mijn medicatie vergeten, en omdat ik toch tot 6 uur 's ochtends wakker was, besloten een dagje over te slaan. slapen ging slecht, zoals verwacht, heb het eerder meegemaakt. maar dit keer was ik niet misselijk gelukkig. nu weer mijn dosis ingenomen en voel me toch een partij misselijk en warm worden. wat een gedoe altijd. ik heb btw seroquel.
nou van een lange tijd 500 mg naar 200 mg (er ging wat mis door een nieuw medicijn waar ik nu wel mee gestopt ben) dus heb ik deze dosis aangehouden. ik merk dat ik weer moet verhogen want mijn klachten zijn duidelijk meer aanwezig. Ik slik het tegen hallucinaties en stemmen (na psychose)quote:
Das echt heul goed nieuws! Jouw problemen waren ook echt wel even zeer serieus.quote:Op zondag 26 december 2010 19:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
DC. Nee, ik heb nauwelijks last van de winter, zeker niet is vergelijking tot hoe het wel eens was
echt cool is dat!quote:Op zondag 26 december 2010 19:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
DC. Nee, ik heb nauwelijks last van de winter, zeker niet is vergelijking tot hoe het wel eens was
Ik hoop vooral eigenlijk dat ik niet de enige ben die er weer bovenop komtquote:Op maandag 27 december 2010 14:11 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Das echt heul goed nieuws! Jouw problemen waren ook echt wel even zeer serieus.
Ik vind dat het altijd wel inspirerend is als je iemand in je omgeving hebt die uiteindelijk het licht heeft gezien..
Ik ben het wel met je eens, je moet er uiteindelijk zelf uit zien te komen. Medicijnen zijn niet (altijd) de oplossing. Maar het kan je wel helpen om weer op adem te komen, energie te verzamelen, en stukje bij beetje weer je gevoelens te voelen en te leren daarmee om te gaan.quote:Op maandag 27 december 2010 07:49 schreef sostoned het volgende:
Mijn persoonlijke ervaringen met medicatie zijn voor fluoxetine(prozac) en methylfenidaat (ritalin, concerta)
In eerste instantie gaven ze verlichting voor mijn klachten. Na een tijdje 20 mg per dag fluoxetine en ong. 50 mg per dag methylfenidaat bleek dat er uiteindelijk niets was veranderd en ik dus eigenlijk voor niets aan het slikken was.
Vooral het stoppen met de prozac heeft me moeite gekost. De depressie waar ik voor slikte was heviger terug.
Nu uiteindelijk weet ik voor mijzelf dat de medicatie een wegvluchten was voor mijn gevoelens.
Al de problemen, zoals div. persoonlijkheidsstoornissen, adhd en depressie blijken voort te komen uit het onderdrukken van mijn echte gevoelens.
Met medicatie was er een blokkade op mijn echte gevoelens en emoties. Lekker rustig maar uiteindelijk haalt het oorspronkelijke probleem je in.
Nu kom ik, wel moeilijk, soms bij mijn echte authentieke gevoelens. Deze zijn vrijwel altijd pijnlijk en moeilijk om mee om te gaan. Toch helpt dat mij om mijzelf te begrijpen en meer te accepteren. Mooi bijverschijnsel is dat de symptomen van depressie, adhd en andere stoornissen afnemen naarmate ik mijn gevoel meer serieus neem.
Dit zou voor mij niet mogelijk zijn geweest met medicatie.
Soms is medicatie noodzakelijk, maar mijns inziens alleen om een hele lastige tijd te overbruggen.
De oplossing zit niet in pillen maar in jezelf.
maar uiteraard is dit volledig persoonlijk.
Mooi! Dat is inderdaad toch wel een teken dat je de lessen die er te leren waren in ieder geval tot je genomen hebt toen je nog meds gebruikte.quote:Op maandag 27 december 2010 15:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik hoop vooral eigenlijk dat ik niet de enige ben die er weer bovenop komt.
In totaal ben ik er 11 jaar mee 'kwijt' geweest... en ik merk nog wel dingetjes hoor, bijvoorbeeld dat ik niet fulltime kan werken, veel energie nodig heb om van drukte te 'herstellen' en niet alles aan kan wat ik wil, maar ik had nooit durven hopen dat het weer zo goed zou gaan ooit.
Life's not all bad.
Dan zal ik gaan voor pure melatonine van Sleepzz.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:48 schreef eenleukenaam het volgende:
Hallo mensen,
Ik slaap niet meer. Wat helpt? Melotanine, valeriaan, passiebloem, en nog wat dingen.
Wat is het beste middel (merk) waarin deze gecombineerd zijn?
(Heb slaappillen van de dokter, maar dat zijn er maar 5 en ik durf ze niet achter elkaar te gebruiken).
Bespreek het met de dokter?quote:Op zondag 9 januari 2011 15:48 schreef eenleukenaam het volgende:
Hallo mensen,
Ik slaap niet meer. Wat helpt? Melotanine, valeriaan, passiebloem, en nog wat dingen.
Wat is het beste middel (merk) waarin deze gecombineerd zijn?
(Heb slaappillen van de dokter, maar dat zijn er maar 5 en ik durf ze niet achter elkaar te gebruiken).
Veel slapen is idd een bijwerking, ik heb ook nog nooit zo veel (en lekkerquote:Op maandag 10 januari 2011 20:09 schreef Sylvana het volgende:
Ik slik nu 100 mg en heb echt heel veel slaap. Heb gisteren tot 15 uur op bed gelegen, om half 12 's avonds gaan slapen en vandaag pas om 16 uur wakker. Dus denk wel dat dat een bijwerking is, want eerder sliep ik nooit zoveel, lag ik juist vaak nachtenlang wakker. Verder niet echt last van bijwerkingen geloof ik.
Veel succes met afbouwen en ik hoop dat je straks helemaal zonder meds kunt!
Ja normaal gesproken zet ik wel een wekker op 11/12 uur, maar vandaag niet gedaan. Toch maar gewoon doen, want uit mezelf word ik dus niet wakkerquote:Op maandag 10 januari 2011 21:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Veel slapen is idd een bijwerking, ik heb ook nog nooit zo veel (en lekker) geslapen als toen ik nog meds gebruikte... Probeer er wel op te letten dat je een beetje een dagritme vast houdt.
quote:Op zondag 16 januari 2011 17:43 schreef Sylvana het volgende:
Ik begin ik volgens mij eindelijk een beetje effect van de AD te merken. Gaat al 2 dagen best redelijk met me, ben goed aan het leren voor tentamen van morgen, kan me gewoon goed concentreren, doe dingen in het huishouden die al een hele tijd waren blijven liggen, zoals strijken en voel me niet erg somber ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |