abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 24 juni 2010 @ 14:07:48 #1
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_83241862
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 24 juni 2010 @ 14:09:18 #2
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_83241915
En mijn eigen laatste post ofc.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:02 schreef ChipsZak. het volgende:
Af en toe kom ik weer dit topic binnenvallen met een vraag, maar soit, .

Is hier misschien ook iemand in omg. Groningen/Drenthe die (een beetje) ervaring heeft met zelf lingerie maken? (En dan wel BH's waarbij er vulling inzit)
En is er dan ook iemand bereid, evt. tegen een vergoeding natuurlijk!, mij een keer wegwijs te maken hierin? Ik bedoel niet heel uitgebreid hoor, maar heel kort de basis van zoiets?

Workshops/cursussen heb ik in de buurt niet echt kunnen vinden of ze zijn echt onwijs duur voor mijn budgetje en ik leer niet zo goed uit boeken/artikelen met foto's enzo, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 24 juni 2010 @ 14:14:23 #3
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_83242141
Ik heb zoiets zelf nog nooit gemaakt, maar ik zou zelf gewoon goed kijken hoe zo'n ding in elkaar zit en desnoods uit elkaar slopen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 24 juni 2010 @ 14:19:06 #4
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_83242339
Uhu, dat was ook wel van plan een keer! Maar dan nog, .
Ik zou echt niet weten hoe ik out of the blue eentje zal kan maken: ik heb natuurlijk de onderwijdte nodig en die over mn borst heen maar mja, i dont know. Ik heb niet het idee dat het helemaal goedkomt als ik het ga proberen. Zelfs niet als ik het uit elkaar gesloot zou hebben.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_83242385
Er zijn ook wel patronen voor BH's te krijgen, geen idee hoeveel uitleg je daarbij krijgt.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 24 juni 2010 @ 14:26:06 #6
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_83242602
Mja uitleg kan ik wel vinden, maar ik kan daar nooit zo goed mee overweg. Ik leer veel beter door echt uitleg te krijgen, .

Maarja, ik zal het wel gewoon proberen door een BH uit elkaar te halen dan .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_83242808
Op naaiptronen.nl hebben ze "grondvormen" voor bepaalde maten, misschien is dat iets? En dan gewoon even experimenteren met goedkope katoen oid tot de vorm goed zit?
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:55:07 #8
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_83246385
tvp.
Ben benieuwd, heb totaal geen idee hoe een behaatje in elkaar te freubelen, succes!!!
Geluk is een richting, geen punt
pi_83257022
Iemand trouwens ervaring met het naaien van "badpakstof" (hoe heet dat spul??) Er is een naadje gedeeltelijk los en dat staat zo flodderig.
pi_83259854
Mijn beide boeken van bol.com zijn binnen. Ik krijg echt zin om me op appliceren te gaan storten door het boek van Deborah Green. Ze heeft ook een website over vintage dingen: www.ismoyo.com
  vrijdag 25 juni 2010 @ 15:22:50 #11
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_83288290
Hallo,
ben ik weer even met een vraagje.

Heeft er iemand ervaring met borduurmachines?
Ik heb een aanbod gekregen voor een Brother PE180......is dat wat?

En wat zou ik er nog allemaal bij moeten kopen?
pi_83481137
Chipszak, volgens mij is het nog knap ingewikkeld hoor, zelf lingerie maken.
Degene van wie ik naailes heb is ermee bezig en het ziet er mooi uit, volgens mij staat me er ook iets van bij dat ze er misschien een cursus in zou geven, maar weet niet zeker... anders eens hier informeren...?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_83485500
DJRandall, mijn ma heeft ooit zo begonnen (ze borduurt nu professioneel met industriële machines) Voor zover ik weet was dit wel een goed machinetje, wel niet echt zwaar.
pi_83525429
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:40 schreef StefanieV het volgende:
DJRandall, mijn ma heeft ooit zo begonnen (ze borduurt nu professioneel met industriële machines) Voor zover ik weet was dit wel een goed machinetje, wel niet echt zwaar.
Heb hem ondertussen maar gekocht...kon toch niet wachten. Leuk ding! Ben er eigenlijk wel heel blij mee. Alleen is mijn kaartlezer verouderd, maar die dingen zijn niet te betalen....
pi_83569144
Idd die kaartdingen zijn super duur.. Maar het werkt uiteindelijk of niet? (die programma's zijn trouwens ook duur)
pi_83630008
Wat een leuke dingen komen er in deze topicreeks voorbij!

Mijn gouden oude pfaff is kapot Echt helemaal onherstelbaar kapot. Nou ja, hij is wel te maken maar dat geld is hij niet meer waard.
Nou ben ik dus aan het kijken naar een nieuwe/tweedehandse machine maar ik kom er niet helemaal uit.

Wat vast staat is dat het een van de grotere merken moet worden, dus geen lidl, hema kijkshop model.
Budget ligt zo tussen de 200 en 400, waarbij die 400 alleen in het geval een ge-wel-dige aanbieding zou zijn.

Wat ik absoluut wil is een machine die een aantal stevige lagen stof aan kan. Jeansnaden enzo. Vier lagen canvas met nog een vulling er tussen. Ik maak veel tassen en babydragers dus dat zijn dikke stugge stoffen.
Fancy extraatjes zijn niet nodig, ik hoef geen borduursteken of superknoopsgatenmakers.

De keus is nu tussen een nieuwe machine en dan dus een goedkoper model of een occasion van een luxer type.

Mijn voorkeur gaat uit naar een nieuw model i.v.m. slijtage en garantie maar ik ben zo bang om dan straks te zitten vloeken als hij stottert op mijn naaiprojecten

Hebben die simpelere modellen (maar dan dus wel van pfaff, janome, oid) alleen maar minder steken of kunnen ze ook minder aan?

Iemand een idee over wat handig zou zijn?
  zondag 4 juli 2010 @ 18:51:07 #17
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_83650609
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:50 schreef StefanieV het volgende:
Idd die kaartdingen zijn super duur.. Maar het werkt uiteindelijk of niet? (die programma's zijn trouwens ook duur)
Het is ondertussen gelukt om patronen op de kaart te krijgen, dus dat is mooi. Ik kan alleen nog niet met het programma werken, dat is in het frans...
pi_83651741
Ik naai graag kledingstukken van zachte tricotstof (meestal afkomstig van tricot hoeslakens) hier ben ik met dit wijde T shirt bezig met rood/blauwe applicatie.
Deze had ik als eens eerder genaaid, maar dat is dubbeldikke stof met lange mouwen. Deze is in enkel dik tricotstof genaaid met korte wijde kimono mouwen.
Ik hou van wijde hals en wijde mouwen, ook het model moet bij mij wijd vallen.




Foto waar ik deze met een wijde felrode tricot broek ga dragen volgen nog.
pi_83701746
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:10 schreef owlet het volgende:
Iemand een idee over wat handig zou zijn?
Misschien is het het beste om bij een naaimachine winkel naar binnen te stappen en te proefnaaien. Ik was zelf ook erg huiverig voor zo'n nieuw model omdat ik de inslag van die oude modellen zo fijn vind. Ze zijn lekker zwaar en sterk.
Maar nu heb ik een Bernina en hij kan heel veel aan. Hij naait gewoon super. Wel een beetje prijzig, maar ja voor mijn werk...

Veel winkels verkopen ook tweedehands modellen die gereviseerd zijn en dan heb je vaak 3 maanden garantie. In die tijd even goed doornaaien zodat je zeker weet dat die het aankan, je wensen.

Volgens mij zijn op dit moment Pfaff en Bernina de beste merken. Ik dacht dat de nieuwe modellen minder steken hebben en niet computergestuurd zijn, maar zeker niet minder sterk zijn.

Owlet, ik zou echt even zo'n winkel instappen en proefnaaien. Doe je meteen een rondje op zo'n keidure.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 6 juli 2010 @ 00:14:11 #20
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83706292
Ik naai echt te weinig om een nieuw machine te verantwoorden naar mezelf dus ik doe het maar met m`n 2 aftandse apparaten
Laatste project; de buttercupbag
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_83711770
Gaaf TF
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_83715547
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
Iemand trouwens ervaring met het naaien van "badpakstof" (hoe heet dat spul??) Er is een naadje gedeeltelijk los en dat staat zo flodderig.
Deze stof heet lycra en kun je het beste net als tricotstof met een kleine zigzag steek stikken.
Belangrijk is wel dat je NIET aan de stof gaat trekken tijdens het naaien want dat geeft juist het ongewenste flodder effect.
pi_83732936
Hier mijn laatste naai aanwinst, 2 dagen terug begonnen en met de komende warme dagen voor de deur kan ik 'm aan. Zit lekker wijd en luchtig en staat perfect op een wijde rode tricotbroek.
De hals valt lekker wijd, een beetje van de schouders af, maar dat heeft wel wat.

  dinsdag 6 juli 2010 @ 23:27:14 #24
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_83745849
Hij doet met een beetje aan dat 'jurkje' van Bumba denken . Maar het is iig geen nagemaakt shirt van iets van nu in de winkel ligt.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_84303560




6 meter vlaggenlijn, ik moest er even haast mee maken want ik wilde het als kraamcadeautje doen en beeb kan zo ongeveer elk moment komen .
En dan heb ik nog genoeg vlaggetjes over om ook voor onszelf een meter of 10 te maken, daar mag ik nog 2 weken over doen, want dan zijn ze nodig .
Gelukkig zijn de vlaggetjes zelf allemaal af (samen met mijn moeder zitten doen, dat schoot lekker op!), dus ik hoef er alleen nog een lijn van te maken.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:44:08 #26
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_84306159
Hoe is het met de stoel van MItje?
Na 3,5 week vakantie moet ik vanmiddag weer aan de arbeid... maar ik heb het naaien wel gemist! Gister heb ik een patchwork visitekaartjes-hoesje gemaakt, ik MOEST gewoon ff stofjes knippen enzo . Vanochtend ben ik naar de stoffenmarkt geweest. Score: 2 lappen stof voor rokjessss, daarmee ga ik denk ik zondag aan de slag!
Geluk is een richting, geen punt
pi_84318218
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 00:14 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik naai echt te weinig om een nieuw machine te verantwoorden naar mezelf dus ik doe het maar met m`n 2 aftandse apparaten
Laatste project; de buttercupbag
[ afbeelding ]
Wat een leuke tas zeg! Mag ik vragen waar je het patroon vandaan hebt? Ik ben nog weer op zoek naar een nieuw projectje straks..
pi_84485816
Heeft iemand hier toevallig nog een patroontje voor een schortje en ovenwantjes? Of weet iemand waar het te vinden is?
Voor een schortje heb ik op zich al gevonden, ovenwantjes nog niet, voor een peuter.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_84743787
Eindelijk iets gevonden waar vast wel iemand mij kan helpen...

Ik ben voor mijn moeder op zoek naar patronen van allerlei babyfrutsels en speelgoed.
Te denken aan: Aankleedkussenhoezen, knispersterren, babyballen, buggy overtrekjes, patronntjes voor afbeeldingen van bloemen, vlinders, elfjes e.d., kruikenzakken, labeldoekjes, hoesjes voor over een pak billendoekjes... etc etc...

Vroeger heeft ze een eigen kinderkledingateliertje gehad en dat heeft ze opgepakt toen haar eerste kleindochter (mijn dochter) is geboren. Nu wil ze ook kinderspeelgoed en frutsels gaan maken en ik wil haar gaar het e.e.a. geven omdat ze al zoveel gemaakt heeft voor mijn dochter.

Maar ik heb geen idee waar ik het zoeken moet.....
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:57:06 #30
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_84815818
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:33 schreef MamaH het volgende:
Eindelijk iets gevonden waar vast wel iemand mij kan helpen...

Ik ben voor mijn moeder op zoek naar patronen van allerlei babyfrutsels en speelgoed.
Te denken aan: Aankleedkussenhoezen, knispersterren, babyballen, buggy overtrekjes, patronntjes voor afbeeldingen van bloemen, vlinders, elfjes e.d., kruikenzakken, labeldoekjes, hoesjes voor over een pak billendoekjes... etc etc...

Vroeger heeft ze een eigen kinderkledingateliertje gehad en dat heeft ze opgepakt toen haar eerste kleindochter (mijn dochter) is geboren. Nu wil ze ook kinderspeelgoed en frutsels gaan maken en ik wil haar gaar het e.e.a. geven omdat ze al zoveel gemaakt heeft voor mijn dochter.

Maar ik heb geen idee waar ik het zoeken moet.....
Ik maak zelf het meeste 'naar eigen inzicht'; bijvoorbeeld een aankleedkussenhoes; de maten opmeten en daar zelf iets van fabriceren. Zeker als ze wat naaiervaring heeft moet dat wel lukken, denk ik! Wat ik zelf een leuk boek vindt voor inspiratieloze dagen: "Appliqueren, 100 patronen en motieven" van Deboray 'Ismoyo' Green. Staan leuke motiefjes in om allerlei kindernaaisels mee op te leuken!
Verder kan je veel patronen online vinden, deze vind ik zelf wel leuk:
Giraffe: http://www.womansday.com/(...)ect-Toy-Giraffe.html
Speelblokken: http://www.makeit-loveit.com/2009/03/as-promisedcloth-blocks.html
Knuffel-kussenpoes: http://www.amybutlerdesign.com/pdfs/cozy_kitten.pdf
Silhouetten (leuk om bv. velours applicaties van te maken): http://www.spraypaintstencils.com/
Geluk is een richting, geen punt
  Milf woensdag 4 augustus 2010 @ 13:05:22 #31
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_84848884
Even crossposten. Ik wist niet dat het naaitopic in LIF stond.


quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:20 schreef nikky het volgende:
Ik ben een aboslute newbie als het op naaien met een naaimachine aankomt. Ik heb mijn moeders naaimachine gekregen O+ en dacht, kom laat ik eens wat maken.

Het ik hou van Holland stofje zag ik bij Sikkens liggen in Groningen en wat direct verkocht :@. Daarnaast heb ik nog wat stofjes gekocht. Waaronder het blauw wit geblokt, rood wit geblokt en nog een wit stofje met hele aparte bloemetjes.



Eigenlijk hadden de riemhouders ook gemoeten, maar dan moest ik ze eraan vastnaaien en dat wilde ik niet. Waar de riempjes uitkomen is het blauw geblokte in de vorm van een hartje. Waar onder de bevestigingskoppeling uitkomt is in de vorm van een grote vlinder.
Zo, mijn nieuwste aanwinst. Gisteren zijn we naar Jan Sikkens geweest in Assen en ik heb nog een stofje gehaald bij de kwantum/leenbakker ( haal die twee door elkaar omdat ze hier naast elkaar zitten :@ )




Be, een foto van de aanwinst ;)
Het witte stofje met de bloemetjes had ik al eens eerder gekocht, maar vond dat hij er nog wel bij op mocht :D. Ik ben nu bezig een poppensetje ( ik hou van holland style ) voor de babyborn te maken voor madammeke. Aangezien ik een leek ben wil ik eerst klein oefenen voordat ik groter ga werken. Wanneer je iets kleins verprutst kost het niet direct je lap stof is mijn gedachte.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_84868987
Afgelopen dagen snel dit genaaid, iets eenvoudig (had ik van een kleurrijke vrouw afgekeken, die precies het zelfde aanhad)
Deze foto had ik gisteren van mezelf gemaakt toen ik terugkwam van mijn vaste boswandeling.



Lang geel singlet, zeg maar een soort nachthemd of mini jurkje dat wijd valt.
Daar overheen een kort blauw T shirt of topje.
Rode schoudertas met blauwe en gele koordjes die ik zelf aangebracht heb, geef een speels effect.

Niet zichtbaar op de foto

Fel rode skinny broek.
Fel gele dikke wandelsokken.
Bergschoenen Lowa.

Ik draag graag laagjes in kleurcontrasten, korte en lange T shirts en topjes over elkaar heen. Geef eerlijk toe dat ik het aantrekkelijk vind om sommige vrouwenkleding te dragen en er een beetje ''vrouwelijk'' bij te lopen. Iedereen mag mijn zelfmaak kleding dan ook zien, zowel op straat alsook op internet.. Alleen mijn haar moet nog langer groeien, dan wil ik eens en roodachtige kleurspoeling proberen (hou van roodachtig haar) Heb van nature een beetje roodachtig haar.
pi_84872785
Er is gewoon een heel nieuw topic dat ik gemist had :o Zo nu eerst weer even bijlezen :)
pi_84887267
Hoi, ik heb een rok gehaakt en ik wil daar een onderrok voor maken. Het is dit model (die van mij is iets uitlopender en het open gedeelte is korter):


Nu heb ik een restje stof op de markt gehaald - van dat gladde spul-, maar ik heb totaal geen ervaring met zoiets. Ik heb ook alleen een reisnaaisetje. :')
Ik ga gewoon maar wat aanklooien, maar misschien is er iemand hier die me tips kan geven over hoe het wel of niet moet? Wat zijn de valkuilen?
Of misschien weten jullie wel waar ik heel goedkoop een simpel onderrokje kan kopen? :@
pi_84887364
Volgens mij verkoopt een goede lingeriezaak of zelfs livera enzo wel een onderrok :Y
pi_84887734
Ik wou dat ik het kon :o
Voices tell me I'm the shit.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:08:27 #37
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_84889214
ik zou bij Hans textiel en/of zeeman naar een onderrok kijken :Y
Of op de markt staat vaak ook wel zo'n corsetten/bh kraam :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_84890004
Vouwgordijnen. Wat zijn die dingen duur als je geen standaard maat hebt zeg. Bij de gamma een op maat gemaakt vouwgordijn van 127 * 148: 550 euro. Ik heb er 4 nodig :'( .

Dus kwam ik op het idee ze zelf te maken. Mijn enige naaiervaring zijn de gordijnen in ons huis (daarvoor heb ik dan wel door 200 meter stof genaaid *) ). Maar, is dit een beetje te doen, of ga je echt zien dat ze zelf zijn genaaid?? Dit is de manier die ik denk te gaan volgen:
http://www.yunomi.nl/artikel/zelf-vouwgordijnen-maken

Ik las in het vorige topic:
quote:
Op zondag 11 april 2010 10:12 schreef knorretje het volgende:

ik doe geen tunnels naaien, die ontstaan vanzelf als je dat hakenband erop naait. Hakenband rafelt niet dus je kan hem net na het zijzoompje laten beginnen en eindigen. Dus je hebt dan een tunneltje door middel van dat hakenband tesamen met je buitenstof. En daar kan je een latje of wat dan ook insteken als je stof te licht is.

[ afbeelding ]
Dat lijkt mij een prima idee, maar wij willen inbetween vouwgordijnen, misschien zelfs wel van vitrage achtige stof (moeten nog naar de markt voor stof). Ga je dat transparante hakenband (ik ken het spul niet) daar niet heel erg doorheen zien dan?? Of valt het niet meer op als je het latje erdoorheen steekt?
pi_84898559
Bedankt voor de tips!
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 01:26:36 #40
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_84922377
Oi TF, die tas is strak genaaid. Netjes hoor!
Ik herhaal de vraag van een andere user; wil je onthullen waar het patroon vandaan hebt of is dat geheim? 8-)
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_84939832
-weg-

[ Bericht 56% gewijzigd door BrandX op 06-08-2011 20:30:59 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  Milf vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:02:24 #42
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_84956079
Een nieuwe creatie. Wat een gepriegel zeg....

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_84967459
Gaaf Nikky, inderdaad gepriegel! Maar goed gelukt :)
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † zondag 8 augustus 2010 @ 21:46:05 #44
240917 Mula
pi_85024537
Maok, heb je enig idee wanneer het volgende naaicafe is? Ik zou wel graag willen komen.

Ik heb trouwens hier ook nog een vuilnszak met stof liggen dat weg mag. Zitten ook een aantal klosjes garen in en wat ritsen in. Nog belang bij?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:53:50 #45
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85263670
Ik meld me hier maar alvast. Ik heb deze week een simpele naaimachine gekregen van mijn ouders met een eerste "wat is wat"-les van m'n moeder. Nu nog uitvogelen hoe ik ook daadwerkelijk iets moet maken! spannend!
klerkje
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:23:18 #46
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_85272150
Mascarpone, ik kan je helaas niet helpen... Knorretje weet het vast, misschien kan je haar pm'en?

Nikky, wat knap gemaakt! Ik vind het zelf moeilijker om zo klein te naaien (wat een gepriegel!) dan grotere stukken, dus als je dit kan lukt het je groter vast en zeker!

Welkom Spiegelei :) Bij de meesten hier begint het 'naai-virus' met het erven/krijgen van een naaimachine of het afkijken van mams.

Ik ben zelf al eeeeuwen bezig met een rokje voor mezelf, maar steeds komen er vragen voor slingers, labeldoekjes, etc. Mwahh, het is ook best een rokje dat in de winter kan met maillot eronder, dus ik heb de tijd O-)
Geluk is een richting, geen punt
pi_85272753
Na mn vlaggetjes-slinger (zo'n 22 m in totaal geworden, had beetje ruim stof gehaald ;)), ben ik nu bezig met schortje en ovenwantjes als verjaardagscadeautje voor buurkind :).

Welkom spiegelei :)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85275503
Zo, weer wat ingeslagen op de lapjesmarkt. Paar coupons lieve kinderstofjes en wat lint. Er staat daar een fourniturenkraam, Westers volgens mij, en die heeft een bak staan met restanten band en lint voor maar ¤1 per pakje. Heb nu 2,5m oranje zigzagband gescoord, er zit meestal ook wel franjeband en broderie tussen. Is vaak echt retrospul en een deel is ook rekbaar.
Ook lapjes vilt zijn bij een kraam maar ¤0,75, stukken beter dan de ¤1,50 ofzo van Pipoos.
Door het boek over appliqueren van Deborah Green ga je heel anders naar stofjes kijken, ik kijk nu meer naar kleine motiefjes.
pi_85280807
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 09:23 schreef Yvonnetje het volgende:
Mascarpone, ik kan je helaas niet helpen... Knorretje weet het vast, misschien kan je haar pm'en?
Dank je wel, Yvonnetje. Vorige week zaterdag ben ik naar de stoffenmarkt in Utrecht geweest en super geslaagd voor stoffen. Daar hadden ze ook speciaal balijnband (is weer net iets anders dan lussenband), en wisten ze me het haarfijn uit te leggen. Ik ga het toch niet gebruiken, en wel om twee redenen:

• 4 van de 7 vouwgordijnen die ik ga maken zijn van (semi) doorzichtige stof en dan ga je dat erdoorheen zien
• Er zijn vouwgordijnen die op de begane grond zijn, en dan kijk je er van de achterkant niet zo mooi op.

Het wachten is nu op de systemen, dan kan ik beginnen. *O*

Heb zelf overigens ook wel kleding gemaakt, wat jassen, blazers, een baret, rokjes. Maar... altijd als ik ze aanhad, voelde ik me er niet lekker in. Zo het gevoel van: iedereen kan natuurlijk zien dat het zelf gemaakt is. Eerst dacht ik: dat gaat wel weg. Maar dat deed het niet, dus nu maak ik alleen nog maar dingen voor in huis (kussens, gordijnen en nu dan vouwgordijnen).

Hebben jullie daar geen last van als je iets zelfgemaakts aan hebt?
pi_85281467
Ik moet ook weer eens beginnen, vroeger maakte ik zoveel leuke tasjes (om weg te geven) etc. Ik kon zelfs ritsen innaaien, ik kan me nu niet eens meer indenken hoe dat meot! :')

Ik heb een naaimachine staan maar tijdens 2 verhuizingen ben ik het voetpedaal en de stekker kwijtgeraakt. Ik zit niet thuis, maar ik heb een AEG meen ik, redelijk modern ding. Iemand een suggestie waar ik deze goedkoop kan aanschaffen?
pi_85289413
Gisteravond flink aan het naaien geslagen om dit eenvoudige wijde en korte T shirt af te krijgen, hier een fotoverslagje en eindresultaat. De krachtige kleuren van de (goedkope) eenvoud.

Ingepakt, tricot hoeslakens van de Zeeman.



De stof uithgepakt.



Naaiwerk eerste fase.



De halsboord



Het eindresultaat.

pi_85291781
Fusionfreak, je bent echt mijn fokheld. :)

Afgeziem daarvan, hoe draagt triicotstof van hoeslakens? Het lijkt me erg lekker lucht.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:59:13 #53
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_85293510
Goed idee dat laken van de zeeman, lijkt me ook lekker luchtig om te gebruiken voor een nachthemd of zo.
Een goede tip ook voor mensen die een beperkt budget hebben.
  Milf zondag 15 augustus 2010 @ 00:39:43 #54
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_85294862
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo, weer wat ingeslagen op de lapjesmarkt. Paar coupons lieve kinderstofjes en wat lint. Er staat daar een fourniturenkraam, Westers volgens mij, en die heeft een bak staan met restanten band en lint voor maar ¤1 per pakje. Heb nu 2,5m oranje zigzagband gescoord, er zit meestal ook wel franjeband en broderie tussen. Is vaak echt retrospul en een deel is ook rekbaar.
Ook lapjes vilt zijn bij een kraam maar ¤0,75, stukken beter dan de ¤1,50 ofzo van Pipoos.
Door het boek over appliqueren van Deborah Green ga je heel anders naar stofjes kijken, ik kijk nu meer naar kleine motiefjes.
Ik wist helemaal niet dat er hier in Groningen zelfs een stoffenmarkt was :@, maar daar ben ik afgelopen dinsdag heengeweest. Het was niet druk met kramen (wel met klanten ) doorde vakantie denk ik. Op donderdag is er ook een (grotere) stoffenmarkt. De stoffen die ik heb gezien scheelden soms wel 7 euro de meter met die van Jan sikkens. En dan heb ik het over exact dezelfde stof! Zie de post op de vorige pagina met alle lapjes die ik had gescoord. Daartussen op een groen stofje ligt er 1 met een klein bloemetjesmotief. Kost bij Jan Sikkens 8 of 9.95 de strekkende meter. Nu heb ik hem voor drie euro voor een hele meter :D.

Voor mij geen winkel meer, deze jongedame gaat alleen nog naar de markt.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 15 augustus 2010 @ 00:49:59 #55
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_85295148
Ik vind bij sommige stofjes de kwaliteit van Jan Sikkes wel beter dan die op de markt. In de winter heb je bijvoorbeeld altijd van die geborduurde 'gala' stofjes. Die van de Jan Sikkes zien er wel een stuk beter uit dan die op de markt. Maar voor de meeste stofjes ga ik ook naar de markt toe, dan kun je nog eens wat verprutsen zonder dat het heel erg zonde is.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_85299158
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:10 schreef ParanoidEv het volgende:
Fusionfreak, je bent echt mijn fokheld. :)

Afgeziem daarvan, hoe draagt triicotstof van hoeslakens? Het lijkt me erg lekker lucht.
Dat draagt goddelijk (heerlijk zacht) gewoon, hier kan gewone tricotstof niet tegenop, laat staan confectie T shirts.
pi_85311579
Met het risico dan maar dat degene voor wie haar dochter dit is dit ziet... ;) maar ik wil gewoon ff showen... :@ en volgens mij FOK!ken ze niet... dus dat risico neem ik dan maar. Peutergerei:



Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 17:24:50 #58
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_85314467
Wat schattig Nijna! O+
Heb je dat patroon voor de ovenwantjes uiteindelijk online gevonden? Of zonder patroon gemaakt?
Geluk is een richting, geen punt
pi_85314936
Mrien had een ovenwantje liggen, die heb ik overgetrokken en daarvan nagemaakt zeg maar. Want online kon ik het niet vinden.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:20:49 #60
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_85327041
Wat zijn de breedte en hoogte, als ik vragen mag? En heb je er ook nog 'echte' vulling + voering in gemaakt? Wel een gepriegel, lijkt me dan!
Ik moest op de middelbare school ooit eens een ovenwant naaien en toen heb ik mijn moeke ingeschakeld... ik prutste er helemaal niks van hahaha! Nu zal dat vast beter gaan, maar die ovenwantervaring belet me toch een beetje :D
Geluk is een richting, geen punt
pi_85337992
Het viel me erg mee eigenlijk Yvonnetje. Ik zal straks even meten voor je.
Er zit ook vulling in en die heb ik doorgestikt op de randjes van de vierkantjes zeg maar. Het leek eerst heel dik te worden, maar toen ik die vierkantjes had gestikt was het een stuk beter. Alleen het stukje tussen duim en hand ben ik nog niet helemaal tevreden over, ik had het ingeknipt, maar volgens mij kan ik het volgende keer beter 1 stuk laten en het pas knippen als ik het gestikt heb... Ik denk dat ik er toch nog een bij ga maken, dus dan kan ik mooi nog een keer kijken of dat beter gaat. Ik kom straks de maten even doorgeven.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85338482

Kan je hier wat mee?
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:57:29 #63
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85371456
Pff nou ik ben bezig geweest met mijn aller- allereerste naaiprojectje: een voering voor een zelf gehaakte tas. Ik ben er 2 volle avonden aan bezig geweest (inclusief proefvoering met proeflapje). Ik moest echt een beetje de handigheidjes onder de knie krijgen hoor. Niet dat ik nu alles super snel kan ofzo, maar het gaat nu wat handiger.
De proefvoering was op zich best toonbaar, maar veel te smal! De echte voering was iets te smal, maar met een gehaakte tas kan je wat smokkelen, bovendien is het "maar" voering, dus een beetje scheef hier en daar zie je niet echt. De voering heb ik wel met de hand in de tas genaaid.
En zie daar:

met binnenzakjes (van een oude broek, hoe handig):


Zo'n zakje moet natuurlijk wel goed vastzitten :Y :


Zo de voeriing zit in elkaar, hier en daar is de draad in de knoop geraakt of brak hij (komt door mij hoor, ik ben nog wel wat woest en wild met het pedaal!), maar het zit in elkaar, ik ben blij *O* :


klaar!


Oh en met dank aan FusionFreak. Ik had namelijk geeeeen idee welke kleur ik voor de voering wilde gebruiken. Door FF's voorliefde voor de primaire kleuren (geel - blauw- rood) dacht ik, hey dat is wel leuk gewoon lekker geel. Ik vind het al met al wel een geslaagde tas.
klerkje
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:36:05 #64
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_85380924
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:19 schreef Nijna het volgende:
[ afbeelding ]
Kan je hier wat mee?
^O^ Thnx! Waarschijnlijk waag ik me er binnenort aan (maar eerst moet echt dat rokje af haha!)
Geluk is een richting, geen punt
pi_85381102
Leuk zeg ei, alleen ben ik ook wel benieuwd naar de buitenkant van de tas ;)

Yvonnetje, ben benieuwd wat het gaat worden, succes, eerst maar met het rokje dus :)
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:19:25 #66
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_85385442
Ja, de buitenkant van de tas wil ik ook wel zien!
Goed idee om zakken van een oude broek te gebruiken, recycling rules ! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderlily op 17-08-2010 11:28:53 ]
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:54:27 #67
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85409732
Dit is de buitenkant van mijn tas:


detail:



De tas is gehaakt.

en bedankt voor de complimenten!
klerkje
pi_85421565
Wow zeg die tas ziet er wel creatief en geslaagd uit. Ik wil zelf een soort rode schoudertas gaan naaien, zeg maar een praktisch maar toch passend bij de rest van mijn kleurige outfit.

Wat een mazzel dat ''Hakuna'' geen internet heeft anders zou ze twee keer in de stress schieten dat ze gecopyeerd wordt.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 08:02:50 #69
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_85424402
De tas is heel leuk, grappig ook die bolletjes sluiting!
pi_85424893
Erg leuk geworden spiegelei!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85450689
Hoi!

Mag ik me bij jullie aansluiten? Ik wil graag weer iets gaan doen met de naaimachine, die tot nu stond te verstoffen op zolder... Zonde!
Om te beginnen wil ik een standaard HEMA lakentje versieren met een rand kant of een rand stof en een rand kant. Wie kan me simpel uitleggen hoe ik dat het mooiste doe en hoe ik dat het mooist afwerk aan bijv. de zijkanten?
Als dit goed lukt, mag ik van mezelf aan de slag met het grote project: de bekleding voor de wieg!

Groetjes,
Linde
pi_85451399
Hallo Linde,

Ik heb vorig jaar een lakentje voor de kinderwagen versierd. Dit was het resultaat


Ik heb een strook van alle reepjes stof gemaakt en dat in zijn geheel op het lakentje vastgemaakt.

Ik had er ook nog 2 bijpassende hoeslakentjes bijgemaakt
pi_85451612
Oja, dat bedoel ik inderdaad! Van de voorkant ziet dat er nog wel redelijk eenvoudig uit (is dat het ook?). En hoe werk je dat dat netjes aan de zijkant af?
pi_85451840
Ik heb zeg maar eerst al die lintjes, strookjes en bandjes aan elkaar geze zodat een lap ontstond. Die heb ik (verkeerde kanten) op elkaar genaaid, gekeerd, laatste kantje naar binnen vouwen en dichtnaaien.
  Milf donderdag 19 augustus 2010 @ 00:21:40 #75
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_85457949
Ik heb vandaag een heerlijk fout stofje gekocht en hiermee twee kussentjes bekleed die nog "kaal" waren. Breekt ineens de naald van de naaimachine af... oeps :@. Schijnt vaker te gebeuren wanneer je te hard aan de stof trekt. De naald heeft dan waarschijnlijk tegen het spoelhuis aangezeten. Ben mij kapotgeschrokken.

Het resultaat mag er dan wel zijn :'). Het lijkt alsof je het wit door de stof heen kunt zien, maar dit zie je eigenlijk niet. De flits is te fel. De kleuren komen niet mooi uit. Ze zijn in het echie wat warmer. Het lijkt nu blauw, maar het is warm donkerpaars op een zwart soort tule.

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_85462524
Nikky, wat een grappig stofje! Leuk gedaan!

Ik heb ook het tweede ovenwantje af, maar daar moet ik nog even wat aan bijschaven, want het verschil tussen de 2 wantjes is me iets te groot, de ene heeft een lange duim en de ander bijna geen duim, die moet ik toch wat verder inknippen nog...
En dan gelijk maar even een vraagje... Hoe kan het dat de stof een beetje opgefrummeld gaat zitten als ik het handschoentje goed omvouw zeg maar. Zoals ik het genaaid heb ziet het er strak uit, maar als ik hem dan omdraai dan zit dat stukje tussen duim en hand een beetje raar. Als ik dan wat loshaal en trek lijkt het beter, maar hoe kan dat? Iemand een idee hoe ik dat beter kan krijgen?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85464619
Leuke kussentjes Nikky!

Nijna misschien moet je de bocht even met wat kleine knipjes inknippen? Dan kan je 'm beter keren
pi_85465927
Ik ga het proberen Stiemie.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 13:43:32 #79
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_85471453
Knipjes zetten tot vlak voor de naad, het hele bochtje lang, zou moeten werken!
Ik zag bij de Zeeman miniovenwantjes liggen (0,99 per paar) maar die waren me toch lelijk afgewerkt! Ik zie sinds ik naai zoveel producten die echt niet netjes afgewerkt zijn, niet normaal meer! Niet alleen bij de Zeeman hoor, ook gewoon merkkleding en in van die hippe lampenkapwinkeltjes enzo. Voorheen viel me dat nooit op.
Geluk is een richting, geen punt
  Milf donderdag 19 augustus 2010 @ 15:26:29 #80
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_85475749
Heef iemand een idee waar je losse plastic spoeltjes kunt kopen? De metalen van bijvoorbeeld de HEMA die passen nmlk niet. De plastic spoeltjes zijn wat kleiner.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 19 augustus 2010 @ 15:48:01 #81
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_85476664
Heb mijn volgende projectje ook al bijna af. Het is een wikkelrokje, maar de knopen moeten er nog op. Dit rokje is echter bedoeld voor het najaar. Dus wacht ik nog even met de knoopjes aangezien kleintjes hard groeien. Miss D wil nu graag het rokje al aan. Toch fijn wanneer je kunsten worden gewaardeerd haha. ;)



👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:02:21 #82
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_85480158
Leuk rokje Nikki, helemaal herfstsfeer!
Plastic spoeltjes kun je op de markt kopen, maar neem er altijd eentje mee die zeker past! Ook plastic spoeltjes heb je in allerlei maten. Marktkooplui doen net of een beetje verschil niet zoveel uitmaakt, maar ik geloof dat niet zo... De winkel waar ik mijn naaimachine kocht benadrukte dat het zeer belangrijk was om de juiste spoeltjes te hebben.
Geluk is een richting, geen punt
pi_85484579
Leuk die kussens en dat rokje!

Heb supermooie stof gekocht voor de wieg! Toch maar besloten eerst de wiegbekleding (hemeltje, bekleding binnenkant en roezeltje aan de buitenkant) te gaan maken. En... mijn naaimachine voor een beurt weg te brengen. Doen jullie dat regelmatig en wat kost dat dan?
  Milf donderdag 19 augustus 2010 @ 19:45:24 #84
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_85485738
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:13 schreef Linde30 het volgende:
Leuk die kussens en dat rokje!

Heb supermooie stof gekocht voor de wieg! Toch maar besloten eerst de wiegbekleding (hemeltje, bekleding binnenkant en roezeltje aan de buitenkant) te gaan maken. En... mijn naaimachine voor een beurt weg te brengen. Doen jullie dat regelmatig en wat kost dat dan?
Mijn naaimachine was eerst van mijn moeder. Die bracht hem om de twee a drie jaar weg voor een beurtje. Die naaide dan ook bijna niet meer. Wat het kost is afhankelijk wat er gedaan moet worden. De laatste keer moesten bij deze een aantal onderdelen vervangen worden en dit kostte in totaal 60 euro. Maar tja, wat is 60 euro of laat staan 100 euro als een vervanger gauw een eurootje of 600 kost. Die naaimachines van 100 euro, heel leuk maar kunnen niet zoveel en missen kracht.

Wat je kunt doen is je naaimachine wegbrengen en afspreken wanneer het boven een bepaald bedrag komt je eerst wordt gebeld of je dit wel wilt.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_85485870
Oh ok. Mijn moeder heeft m in 1999 gekocht voor 1500 gulden, niet echt een goedkoop ding denk ik. Ze heeft m weleens weggebracht voor een beurtje, maar ik weet niet hoe vaak. Ze gebruikte hem uiteindelijk maar heel weinig. Hij heeft een hele tijd op zolder staan verstoffen in de hoes. Ik heb er 3 jaar geleden een keer iets mee gemaakt en wil er nu weer iets mee maken. Van de week even geprobeerd een knuffeldoekje te maken, maar alles doet het nog prima (spanning etc. lijkt goed). Dat 't niet helemaal is geworden zoals ik wilde, is meer te wijten aan mijn kennis en kunde. :@
  Milf donderdag 19 augustus 2010 @ 19:51:38 #86
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_85485944
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:49 schreef Linde30 het volgende:
Oh ok. Mijn moeder heeft m in 1999 gekocht voor 1500 gulden, niet echt een goedkoop ding denk ik. Ze heeft m weleens weggebracht voor een beurtje, maar ik weet niet hoe vaak. Ze gebruikte hem uiteindelijk maar heel weinig. Hij heeft een hele tijd op zolder staan verstoffen in de hoes. Ik heb er 3 jaar geleden een keer iets mee gemaakt en wil er nu weer iets mee maken. Van de week even geprobeerd een knuffeldoekje te maken, maar alles doet het nog prima (spanning etc. lijkt goed). Dat 't niet helemaal is geworden zoals ik wilde, is meer te wijten aan mijn kennis en kunde. :@
Als hij al zolang stilstaat dan zou ik hem sowieso even wegbrengen. Hij wordt bij een servicebeurt ook namelijk gerenigd en gesmeerd. Ik denk niet dat je veel kosten zal hebben omdat hij weinig gebruikt is. Maar een machine die zoveel heeft gekost zou ik om de twee a drie jaar ( ook al gebruik je hem bijna niet ) even na laten kijken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_85486179
Ik hoorde dat je bij Hema ook plastic spoeltjes kon halen. Maar ik zou idd met een spoeltje op zak op zoek gaan, dan kan je even meten...

Yvonnetje, voor 0,99 kan je ze zelf niet maken... maar goed als het er niet uitziet is het ook niet wat...
Ik ga het proberen met die knipjes.

Nikki, wat leuk zeg dat rokje! Heb je dat zo bij elkaar kunnen kopen die applicaties en die stof, want het past wel goed bij elkaar?! Leuk als ze zo enthousiast zijn over je creaties :). Hier ook, zodra ik de naaidoos pak wordt er al geroepen: mama ga je kleertjes voor mij maken...?!

Linde, ik heb mn naaimachine nog nooit weggebracht eigenlijk. Maar gebruik hem ook nog niet zo heel lang.

Ben wel ernstig aan het nadenken of ik voor mn verjaardag in oktober een bijdrage zal gaan vragen voor een nieuwe machine. Hij doet het op zich best goed voor een oudje, maar ik heb ook best wel vaak dat ik wel een paar keer moet inrijgen voor het draad goed zit, dan blijft hij heel rommelig naaien. Hij slaat soms steken over, de stof loopt er vooral als het wat dunner is, heel snel in. Ik kan bij dunnere stof niet eens normaal randjes afwerken zonder dat het ding mn stof opvreet... :o.
Wat is wijsheid... en iemand dan nog tips voor wat een prettig, makkelijk te bedienen merk/machine is?!
Mama van 2 lieve meiden :)
  Milf donderdag 19 augustus 2010 @ 20:15:11 #88
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_85486790
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:57 schreef Nijna het volgende:
Ik hoorde dat je bij Hema ook plastic spoeltjes kon halen. Maar ik zou idd met een spoeltje op zak op zoek gaan, dan kan je even meten...

Yvonnetje, voor 0,99 kan je ze zelf niet maken... maar goed als het er niet uitziet is het ook niet wat...
Ik ga het proberen met die knipjes.

Nikki, wat leuk zeg dat rokje! Heb je dat zo bij elkaar kunnen kopen die applicaties en die stof, want het past wel goed bij elkaar?! Leuk als ze zo enthousiast zijn over je creaties :). Hier ook, zodra ik de naaidoos pak wordt er al geroepen: mama ga je kleertjes voor mij maken...?!

Linde, ik heb mn naaimachine nog nooit weggebracht eigenlijk. Maar gebruik hem ook nog niet zo heel lang.

Ben wel ernstig aan het nadenken of ik voor mn verjaardag in oktober een bijdrage zal gaan vragen voor een nieuwe machine. Hij doet het op zich best goed voor een oudje, maar ik heb ook best wel vaak dat ik wel een paar keer moet inrijgen voor het draad goed zit, dan blijft hij heel rommelig naaien. Hij slaat soms steken over, de stof loopt er vooral als het wat dunner is, heel snel in. Ik kan bij dunnere stof niet eens normaal randjes afwerken zonder dat het ding mn stof opvreet... :o.
Wat is wijsheid... en iemand dan nog tips voor wat een prettig, makkelijk te bedienen merk/machine is?!
Dan zal ik eens op zoek gaan met een spoeltje op zak. Ik heb hier ook metalen spoeltjes liggen, maar die passen niet.

Ik heb de stof als " quiltlapje" gekocht bij Jan Sikkens 4 euro. Later vond ik in de bak met labels die twee op een kaartje. 0.50 cent. En op de markt kwam ik dat glimmende bandje tegen, ook iets van 0.75 cent de meter. Al met al heeft het rokje 5 euro gekost en wat arbeidstijd ;-)


De problemen die je hebt met het rijgen, stof afwerken, rommelig naaien, serieus, breng hem eens weg. Waarschijnlijk moet hij opnieuw worden afgesteld. Mocht het toch niets zijn kun je altijd nog een bijdrage vragen ;)

Tips over welke machine hoe en wat heb ik niet. Ik werk op een Toyota van 30 jaar oud :P
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_85487741
Grappig zeg voor zo weinig geld een leuk rokje!

Ik heb een Leeuwenstein compacta 70 en te zien aan de handleiding (met van die ouderwetse paspoppen) is die echt al wel oud. Mijn moeder heeft hem tweedehands gekocht bij zo'n naaimachine winkel en volgens mij issie net voor ik hem kreeg (nog geen jaar geleden) voor een beurt geweest... zal het eens aan haar vragen.
Zij heeft een andere machine gekocht omdat ze hier steeds ruzie mee had ;). En ik moest t maar eens gaan proberen, kijken of ik het uberhaupt leuk zou vinden.
Op zich een lekker compact ding hoor, in een koffertje, dus dat is allemaal wel handig. Maar soms irriteert ie me mateloos ;). Zolang 'ie werkt zoals zou moeten dan is t een prima ding (maar dat is meestal zo natuurlijk)
Mama van 2 lieve meiden :)
  Milf donderdag 19 augustus 2010 @ 20:45:09 #90
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_85487835
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:42 schreef Nijna het volgende:
Grappig zeg voor zo weinig geld een leuk rokje!

Ik heb een Leeuwenstein compacta 70 en te zien aan de handleiding (met van die ouderwetse paspoppen) is die echt al wel oud. Mijn moeder heeft hem tweedehands gekocht bij zo'n naaimachine winkel en volgens mij issie net voor ik hem kreeg (nog geen jaar geleden) voor een beurt geweest... zal het eens aan haar vragen.
Zij heeft een andere machine gekocht omdat ze hier steeds ruzie mee had ;). En ik moest t maar eens gaan proberen, kijken of ik het uberhaupt leuk zou vinden.
Op zich een lekker compact ding hoor, in een koffertje, dus dat is allemaal wel handig. Maar soms irriteert ie me mateloos ;). Zolang 'ie werkt zoals zou moeten dan is t een prima ding (maar dat is meestal zo natuurlijk)
Als hij na die beurt dezelfde problemen bleef vertonen dan was ik teruggegaan :o. Hier hebben ze de machine uitgebreid getest en flink laten werken!

Aan de problemen te zien die blijven zelfs na een servicecheck, zou ik idd een andere aanschaffen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_85487957
Ik zal het mn moeder even vragen als ik haar weer spreek. Als 'ie nou toch niet voor die beurt is geweest dan breng ik hem idd eerst nog wel een keer weg...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85505477
Stel dat ik nu opeens heel creatief wil gaan doen en een goedkoop, tweedehands naaimachientje wil gaan kopen.... wat is dan een goede (merken, soorten) om mee te beginnen?
Waar moet ik op letten?
pi_85521182
Nou! De daad bij het woord gevoegd en de machine vandaag weggebracht voor een beurt. Vanaf woensdag kan ik 'm weer ophalen (kost 45 euro trouwens). En kreeg gelijk op m'n kop, want ik had er absoluut nooit metalen spoeltjes in mogen doen. Wist ik veel... Mn moeder denk ik ook niet, want er zitten alleen maar metalen spoeltjes bij... nnnduss... In elk geval koop ik er maar 10 voor 6 euro bij. Die man zei trouwens dat de maat heel nauw kwam.
pi_85560462
na enig zoeken kwam ik op dit forum terecht, enorm meegelurkt (dit topic = top!) en begon het toch ook wel heel erg te kriebelen....

afgelopen jaar heb ik namelijk een husqvarna geerfd, wat dan nu ertoe leidde het plan op te vatten om heel simpel te beginnen met een cirkelrokje voor mezelf. hulp gevraagd aan mijn moeder (ben echt een dummy op naaigebied, bekende verhaal: na basisschool geen naald meer aangeraakt zowat), bleek bij nadere inspectie de tas met de stekker en voetpedaal ergens tussen de verhuisdozen op zolder verdwenen te zijn 8)7

dan maar ff prullen op de singer van haar! en binnen een paar dagen kwamen er zoveel ideetjes en klusjes bij dat ik, in de paar weken dat ik er nog gebruik van kan maken (ga samenwonen O+ maar dan wel ver weg... :'( ), mijn lol al opkan :P

wat ligt er nu op stapel:
- cirkelrok (zoom is inmiddels afgespeld, tailleband moet er nog op en de rits erin)
- broek inkorten (ook alvast afgespeld)
- galajurk ombouwen tot korte jurk (zit precies twee zijsplitten ter hoogte van tot waar ik 'm wil hebben, is dus relatief makkelijk :D )
- 'spijkerbroeklegging' zitten aan de onderkant van die meerdere lagen elastiek ingebouwd, net zoals de tailleband van het kickboksbroekje enkele topics geleden. die ga ik eraf halen. mooie oefening met rekbare stof. heb 'm bij de action vandaan dus als ik m verknal is er niet zoveel schade :P
- verder heb ik nog een tweedehands jurkje wat zeker een maat te groot is, innemen dus.

voor die korte tijd dus veel plannen, of heel erg hopen dat bij de verhuizing de missing parts weer boven komen drijven! en ondertussen lekker meelezen en genieten van al het moois wat hier voorbijkomt! O+
pi_85565735



ik ben er blij mee.. :)

Ben ik trouwens de enige die nog op een oude hand-Singer naait? :')
pi_85566920
Ik lees hier veel mee en ging hier niet posten maar nu moet ik wel.

linpunt ik vind je kleedje echt gaaf! Dat je dat voor elkaar hebt gekregen, ik zou niet weten hoe te beginnen. Al vind ik de meeste projecten hier wel leuk hoor!
pi_85574121
Mooi Linpunt!

Ik heb mn moeder net nog even gesproken over de naaimachine, maar ze had hem idd vlak voor ik hem kreeg weggebracht voor een beurt... Dus ik ga me maar eens oriënteren op een andere machine...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85587233
Das balen Nijna... heb je al een beetje een idee wat het wordt?

hier kunnen inmiddels de broek en de legging van het to do lijstje afgestreept worden 8-)
ondertussen alweer nieuwe dingetjes op het verlanglijstje gezet, zie veel te veel leuke dingetjes voorbijkomen! zo wil ik de buttercupbag ook gaan maken O+ , maar beter dat ik dat ff uitstel tot na de verhuizing haha!
pi_85596255
Ik heb nog geen idee wat het zal gaan worden... Ben wat aan het rondkijken en informeren. Op naailes hebben we pfaff machines, maar ik heb tot nu toe altijd mijn eigen meegenomen. Maar misschien die van pfaff maar eens proberen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85611031
is idd wel een makkelijke manier om te zien of een pfaff bevalt dan :Y
pi_85654710
grrr...
alles gaat zo soepel, en tot nu toe is het enige wat nog niet zelf lukt het inspannen (noem je dat zo) van de onderdraad. al meerdere keren mijn mama lief aangekeken maar dan duurt het meestal nog wel even voordat ze zover is.

enfin, alle garen zitten erin, jurk gezigdzagd (ging prima) daarna afgespeld om de zoom vast te maken. loopt ie vast omdat er een klein knoopje in het garen op het spoeltje zat |:(

sorry hoor... ff frustratie uiten. dacht ik 'm mooit voor het eten af te krijgen :'(
pi_85654928
oh dat is balen, dan na het eten afmaken...?!
en niet vergeten foto te maken en hier te showen... en ff de kunst afkijken als je moeder de onderdraad erin doet!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:49:31 #103
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_85655116
Altootje, vooral in het begin is het een kwestie van doorzetten ;) Maar waarschijnlijk.... zodra je het resultaat ziet.... ben je supertrots!

Ik vond het echt wel een super verschil maken toen ik van de 30-jarige naaimachine van moeders overstapte op mijn spiksplinternieuwe Necci! Nooit meer vastlopende draden, spoeltjes, pielen met inrijgen etc etc. Toen kreeg ik ook echt veel meer lol in het naaien, en was ik 2x zo snel met alles klaar!
Geluk is een richting, geen punt
pi_85655833
Nu wil ik helemaal een nieuwe machine... dank je Yvonnetje :{ ;). Ik ga heel binnenkort maar eens serieus op jacht, met mn mams :).
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:07:33 #105
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_85657460
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:11 schreef Nijna het volgende:
Nu wil ik helemaal een nieuwe machine... dank je Yvonnetje :{ ;). Ik ga heel binnenkort maar eens serieus op jacht, met mn mams :).
Dat deed ik ook en vond ik 'n gezellig moeder-dochteruitje :Y Zij stond echt helemaal versteld van wat er tegenwoordig allemaal op zit (beter gezegd: kan zitten): automatische draaddoorhaler, borduursteken, knoopsgatfunctie, etc etc. Ze dacht er toen over ook een nieuwe te kopen maar aangezien ze nauwelijks meer naait heeft ze 't toch maar niet gedaan.
Geluk is een richting, geen punt
pi_85657783
haha hij is af! zoom ziet er niet uit, maar valt gelukkig niet heel erg op :P tis van dat verlours achtige stof dus ook heel makkelijk om mee te beginnen :|W :N

gelukkig is de rest wat nog op de verlanglijst staat van simpel katoen en dat gaat een stuk beter! zal zo ff kijken of ik een foto kan uploaden, wordt dan wel een shitty telefoonpic maar je moet wat :P

enne... nu snap ik wat ik fout deed met die draad. probeerde em onderlangs erin te frotten nja dat werkt dus niet zo :P

zit op die kruidvat/lidl/aldi machines ook dat automatisch inrijgen? als 'mijn' naaimachine niet meer compleet is zal ik toch ook voor zoiets gaan kijken misschien...
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:25:23 #107
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_85658093
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:15 schreef altootje86 het volgende:
haha hij is af! zoom ziet er niet uit, maar valt gelukkig niet heel erg op :P tis van dat verlours achtige stof dus ook heel makkelijk om mee te beginnen :|W :N

gelukkig is de rest wat nog op de verlanglijst staat van simpel katoen en dat gaat een stuk beter! zal zo ff kijken of ik een foto kan uploaden, wordt dan wel een shitty telefoonpic maar je moet wat :P

enne... nu snap ik wat ik fout deed met die draad. probeerde em onderlangs erin te frotten nja dat werkt dus niet zo :P

zit op die kruidvat/lidl/aldi machines ook dat automatisch inrijgen? als 'mijn' naaimachine niet meer compleet is zal ik toch ook voor zoiets gaan kijken misschien...
Mijn Aldi machine van een aantal jaar oud heeft geen automatisch inrijgen, maar volgens mij zie ik het laatste jaar wel vaker wat luxe goede kopemachines bij dat soort winkels voorbij komen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_85658940
ehm... hoe zet ik eigenlijk foto's hier? :@
pi_85659714
uploaden elders (photobucket, picasa e.d.) en dan linken hierheen.

Mijn moeder heeft zelf een nieuwe machine gekocht toen ik deze van haar kreeg... dus die heeft een hip bijdetijds geval staan ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85660719


ff kijken of t werkt zo...

jeeuj! *O*

was dus een enkellange jurk (gala achtig) heb er 50 cm vanaf gehaald en opnieuw gezoomd... op zich niet zo heel bijzonder maar zal m wel sneller aandoen ;)
  Milf dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:58:55 #111
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_85662178
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:28 schreef altootje86 het volgende:
[ link | afbeelding ]

ff kijken of t werkt zo...

jeeuj! *O*

was dus een enkellange jurk (gala achtig) heb er 50 cm vanaf gehaald en opnieuw gezoomd... op zich niet zo heel bijzonder maar zal m wel sneller aandoen ;)
Ziet er leuk uit zo!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_85662374
Leuk altootje :) en handig toch om zo een lange jurk een nieuw leven te geven :).

Even mijn aardbeitjes showen
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85662821
wat schattig! mag ik je vragen hoe je ze zo rond dichtmaakt?
pi_85663424
Ik heb ze volgens deze beschrijving geprobeerd te maken.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85664018
ah. dat maakt een hoop duidelijk! ga ik zeker onthouden :D
pi_85722595
Ok dames ik heb jullie hulp nodig. :o
Ik heb een grote rugpatch (back patch) die ik met de hand op de achterkant van mijn denimjacket wil naaien. Maar hoe doe ik dat??? Hoe begin ik?? Hoe eindig ik (hoe krijg je in godsnaam een knoop die niet loslaat??? ) ?
WHELLLLLLLLLLLUPPPPP :o
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:28:46 #117
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_85730506
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:19 schreef laforest het volgende:
Ok dames ik heb jullie hulp nodig. :o
Ik heb een grote rugpatch (back patch) die ik met de hand op de achterkant van mijn denimjacket wil naaien. Maar hoe doe ik dat??? Hoe begin ik?? Hoe eindig ik (hoe krijg je in godsnaam een knoop die niet loslaat??? ) ?
WHELLLLLLLLLLLUPPPPP :o
Ik zou hem er eerst op vast strijken en dan pas vast naaien anders kan ie gaan bobbelen. Ik weet niet of er al van die lijm op de achterkant zit? Anders kun je het ook los kopen.

Verder begin je met een knoopje aan het einde van de draad te leggen. Dit kan door een lusje er te leggen en dan je vingers over elkaar te wrijven zodat de knoop wat dikker wordt (als je begrijpt wat ik bedoel). Je begint dan aan de achterkant met naaien zodat je het knoopje niet aan de voorkant ziet. Je kunt daar als je weer terug aan de achterkant ook nog een keer de naald door halen, dan kan de knoop er helemaal niet meer door heen schieten.

Aan het einde zorg je weer aan de achterkant bent. Je kunt dan of een stuk of 10 kleine steekjes op een plek maken of wat ik meestal doe: Een steekje maken aan de achterkant, de draad er nog niet helemaal doorheen trekken, de naald een aantal keer door de lus halen en dan de lus weer aantrekken. Je hebt dan een knoop gelegd. Eventueel nog een keer herhalen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_85736396
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:28 schreef maok het volgende:

[..]

Ik zou hem er eerst op vast strijken en dan pas vast naaien anders kan ie gaan bobbelen. Ik weet niet of er al van die lijm op de achterkant zit? Anders kun je het ook los kopen.

Verder begin je met een knoopje aan het einde van de draad te leggen. Dit kan door een lusje er te leggen en dan je vingers over elkaar te wrijven zodat de knoop wat dikker wordt (als je begrijpt wat ik bedoel). Je begint dan aan de achterkant met naaien zodat je het knoopje niet aan de voorkant ziet. Je kunt daar als je weer terug aan de achterkant ook nog een keer de naald door halen, dan kan de knoop er helemaal niet meer door heen schieten.

Aan het einde zorg je weer aan de achterkant bent. Je kunt dan of een stuk of 10 kleine steekjes op een plek maken of wat ik meestal doe: Een steekje maken aan de achterkant, de draad er nog niet helemaal doorheen trekken, de naald een aantal keer door de lus halen en dan de lus weer aantrekken. Je hebt dan een knoop gelegd. Eventueel nog een keer herhalen.
Als ik hem lijm kan ik hem niet meer wisselen? :o
Er zit geen lijmlaag op. :N

Ik begrijp het zover, behalve dat einde van het knoopje maken zodat het niet lostgaat begrijp ik niet. :@
  donderdag 26 augustus 2010 @ 17:33:34 #119
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_85737518
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:01 schreef laforest het volgende:

[..]

Als ik hem lijm kan ik hem niet meer wisselen? :o
Er zit geen lijmlaag op. :N

Ik begrijp het zover, behalve dat einde van het knoopje maken zodat het niet lostgaat begrijp ik niet. :@
Als je hem nog een keer wilt vervangen zou ik hem inderdaad niet vastplakken.

Van dat einde knoopje heb ik even een paint gemaakt. Het is overigens een knoopje dat ik zelf bedacht heb, ik weet niet of het officieel zo hoort. Ik heb het zelf van mijn moeder geleerd door een heleboel kleine steekjes op een plek aan de achterkant te zetten. Maar zo doe ik het nu meestal:



En dan dat een keer of twee.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_85737779
Thanks _O_ _O_
Ga het zo thuis meteen proberen :D
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:31:48 #121
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_85739280
Maok, zo heb ik het geleerd op de basisschool van mijn handwerkjuf en ik gebruik 'm zo nog steeds. Mijn moeder hecht net zo af als jouw moeder :D maar ikzelf vind dit veel handiger.
Geluk is een richting, geen punt
pi_85741471
Hoi dames :)

Een paar weken geleden heb ik met een vriendin een jurkje genaaid en vond het erg leuk. Ik zou graag wat eenvoudige dingen nu ook zelf maaien, zoals een eenvoudige sweater, rok, kussenhoezen etc. Nu zag ik al wat discussie over LIDL naaimachines, vanaf 30 augustus is er weer 1 in de aanbieding voor 80 euro.

Het is te vnden op deze website. Goed voor een beginner? Of beter een tweedehands op Marktplaats?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:42:07 #123
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_85741980
ZE hebben er dan ook een voor 60 euro. Iets simpelere uitvoering ;)
Beiden prima om te starten :Y Zelf jaren op genaaid. Als je het nou echt helemaal geweldig gaat vinden en avond aan avond achter je machine zit en om de haverklap tegen beperkingen aanloopt... Dan wordt het tijd om over te stappen (en dan weet je ook veel beter waar je naar op zoek bent en waar een nieuwe machine aan moet voldoen).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_85745399
Oh! Gaaf die aarbeitjes! Die ga ik ook nog een keertje maken!

Ik heb mn naaimachine weer terug en vanavond gelijk geprobeerd. Er is alleen een dingetje... er zitten wat verschillende steken op, maar hij doet ze niet allemaal meer. Kan dat liggen aan de draadspanning ofzo? Het stikken an sich gaat wel goed en soepel, maar toen ik alle steken even "voor de fun" af ging, lukte dat niet goed. Er zit een soort borduursteekje op met van die pijltjes en daar maakt 'ie een dubbele V-steek van. Moet ik misschien iets anders doen?
Ik heb nu een Lewenstein Youngest 17 trouwens.
pi_85750059
ik ben van die aardbeitjes nu stiekem afscheidscadeautjes voor collega´s aan het maken :@ aan een sleutelhanger. dat dan weer wel.

Linde30, ik ben nog zo nieuw hiermee dat ik je niet kan helpen :N
pi_85760067
Leuk altootje, daar heb ik over zitten denken als traktatie, maar ben er nog niet uit.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85760817
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:30 schreef Perruche het volgende:
Hoi dames :)

Een paar weken geleden heb ik met een vriendin een jurkje genaaid en vond het erg leuk. Ik zou graag wat eenvoudige dingen nu ook zelf maaien, zoals een eenvoudige sweater, rok, kussenhoezen etc. Nu zag ik al wat discussie over LIDL naaimachines, vanaf 30 augustus is er weer 1 in de aanbieding voor 80 euro.
[ afbeelding ]
Het is te vnden op deze website. Goed voor een beginner? Of beter een tweedehands op Marktplaats?
Ik ben ook heel benieuwd want ik overweeg ook een naaimachine (maar student he ;( )
Voices tell me I'm the shit.
pi_85760905
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:42 schreef E.T. het volgende:
ZE hebben er dan ook een voor 60 euro. Iets simpelere uitvoering ;)
Beiden prima om te starten :Y Zelf jaren op genaaid. Als je het nou echt helemaal geweldig gaat vinden en avond aan avond achter je machine zit en om de haverklap tegen beperkingen aanloopt... Dan wordt het tijd om over te stappen (en dan weet je ook veel beter waar je naar op zoek bent en waar een nieuwe machine aan moet voldoen).
Die van 60 ziet eruit dat ie snel stuk gaat of denk je dat het meevalt?
Voices tell me I'm the shit.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:59:45 #129
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_85761000
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:54 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Die van 60 ziet eruit dat ie snel stuk gaat of denk je dat het meevalt?
Die van 60 euro heeft de Aldi ook regelmatig, en die heb ik 4 jaar zonder problemen gehad.. was sterker dan mijn huidige machine :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_85761712
Het is gelukt :D
Alleen een beetje scheef hier en daar. :{
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:42:52 #131
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_85761959
Dat is ruig ;)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_85762193
Ik wil een rok maken maar dan moet ik een patroon en ik ben een complete n00b, waar kan ik patronen krijgen?
Voices tell me I'm the shit.
pi_85766053
kijk eens in een knippie of burda, hier staan diverse patronen in van verschillende moeilijkheidsgraad (hoe meer sterren, hoe moeilijker)

ook is er op internet een beschrijving te vinden van een cirkelrok, daar heb je geen echt patroon voor nodig en is relatief makkelijk! (ik ben er ook mee bezig, is mijn eerste echte doe het zelf project)

http://madamezsazsa.blogs(...)in-vier-stappen.html

voor verdere tips en trucs kun je op dit forum (ook de eerdere topics) genoeg vinden!
pi_85768330
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:42 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Dat is ruig ;)
Ja mijn denim jacket is nu wel erg ruig. 8-)
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:28:46 #135
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_85796240
:'( Ik wilde vandaag weer es achter de naaimachine, simpel hondentruitje geknipt, maar mn bovenste draad blijft afbreken na 5 cm.
Ik heb de spanning veranderd, de naald gewisseld,garen gewisseld, nog iemand tips wat het kan zijn?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:30:39 #136
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_85796289
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 01:28 schreef oh-oh het volgende:
:'( Ik wilde vandaag weer es achter de naaimachine, simpel hondentruitje geknipt, maar mn bovenste draad blijft afbreken na 5 cm.
Ik heb de spanning veranderd, de naald gewisseld,garen gewisseld, nog iemand tips wat het kan zijn?
Pluisjes in het spoelhuis?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:32:30 #137
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_85796328
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 01:30 schreef maok het volgende:

[..]

Pluisjes in het spoelhuis?
Breekt daar dan de bovenste draad van?
De onderste blijft prima.
Maar ik zal dr morgen nog es naar kijken, ik heb m na een half uur maar weer boos en gefrustreerd weggezet , truitje had al 10 keer af moeten zijn :@
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 02:07:01 #138
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_85797131
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 01:32 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Breekt daar dan de bovenste draad van?
De onderste blijft prima.
Maar ik zal dr morgen nog es naar kijken, ik heb m na een half uur maar weer boos en gefrustreerd weggezet , truitje had al 10 keer af moeten zijn :@
Ik had het een keer toen ik de draad spanning maar niet goed kreeg, de onderste draad heeft natuurlijk wel contact met de bovenste.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_85799267
of zit je draad ergens vast? Ik had em vanmiddag onder het klosje zelf zitten onder het randje, muurvast. eens opnieuw inrijgen?!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:08:14 #140
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_85801170
Nou de bovenste draad brak telkens dus die heb ik gisteren een ziljoen keer opnieuw ingeregen natuurlijk.
Maar ik ga er zo nog eens met frisse moed naar kijken :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_85956178
Hallo,

Op dit forum ben ik redelijk nieuw. Ik naai nu ongeveer een anderhalf jaar, maar ben er nog niet heeeeeel bedreven in.

Het meest gebruik ik tricot, maar welke stoffen gebruiken jullie het meest??? Ik wil eens wat anders proberen, maar weet bij een stoffenkraam nooit goed wat haha. Herkenbaar? Thuis bedenk ik dan dit en dit en dit wil ik halen :P en als ik dan bij de kraam ben kom ik er nooit helemaal uit en neem maar weer tricot mee :@

29 sept in zwolle weer stoffenspektakel, de vorige twee keer was ik helemaal beduusd :? en kwam dus ook niet met zo heel veel thuis. Kijken of deze keer beter gaat *)

Hoe hebben jullie 'netjes' leren naaien? Op de 1 of andere manier wil de stof nooit, zoals ik dat wil :P

Een tijdje geleden heb ik bijvoorbeeld een lapjesdeken gemaakt en wilde voor de afwerking eromheen een biasband maar bij de hoeken, die rond zijn, ging het helemaal mis ;( Suggesties hoe ik de volgende keer de ronde hoeken ook netjes met biasband kan afwerken???

(Volgens mij heb ik nog 11 topics in te halen :s) , heb hier en daar al gekeken en wat worden er hier een mooie dingen gemaakt! Ik ga nu ook snel weer verder met een topje!)
pi_85959295
LadyRoom, ik heb tot nu toe 1 keer wat met tricot gemaakt en verder katoen en ben nu bezig met iets van babyrib. Ik zit sinds een half jaar op naailes zo ongeveer, hardstikke leuk. Gewoon 2,5 uur de tijd om lekker bezig te zijn en eventueel wat te vragen als dat nodig is. Ideaal.
Ik wil misschien de 29e ook naar het stoffenspektakel in Zwolle :).
Ronde hoeken, ik heb het maar een beetje gefrummeld en gefrot bij het schortje wat ik laatst heb gemaakt, ben er ook nog niet helemaal handig in, het liep bij mij in elk geval niet vloeiend zeg maar.

Veel naaiplezier!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85963364
Tnx voor je reactie Nijna! Zelf heb ik les gehad, alleen de groep was naar mijn idee telkens te groot.
Soms was er zelfs geen naaimachine meer beschikbaar :( Ook de uitleg liet te wensen over, alles werd uitgelegd van doe maar zo dat is lekker makkelijk. Met het gevolg dat niets er mooi afgewerkt uitzag.... Dus als iemand nog een goed adres heeft voor naailes in de buurt van Almelo/Wierden/Zwolle, ik hou me aanbevolen ;)

Kan iemand hier ook zelf patroontekenen? Hoe heb je dat geleerd? Ik wil dit namelijk heeeeeel graag leren :Y Kent iemand het boek Basisboek patroontekenen?
http://www.bol.com/nl/p/n(...)002892199/index.html
Is it any good?? Of zijn er nog andere suggesties om het te leren?
pi_85966888
LR, misschien kan je hier een goed adres vinden... Ik heb geen ervaring daar in de buurt. Wij hebben groepjes van maximaal 5 cursisten en dat is mooi. En je kan je eigen machine meenemen of met een die daar staat werken. Echt super.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85968517
Nijna Tnx agian! :Y
Ga het morgen eens uitpluizen :)
  donderdag 2 september 2010 @ 08:21:42 #146
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_85975601
Welkom hier LadyRoom!
Waar ik echt niet bijkan....
quote:
Soms was er zelfs geen naaimachine meer beschikbaar :(
Denk je het goed aan te pakken... daar heb je natuurlijk helemaal niks aan! Net als dat je in je bikini bij 't zwembad komt voor zwemles en dat je dan (ohhh, het zwembad is bezet) op je buik op een krukje wordt gelegd om zo dan maar te oefenen... :{w

Helaas kan ik je niet helpen met lessen en het boek dat je noemt ken ik ook niet... Wel heb ik pas zelf een patroon getekend; een favoriet rokje genomen, daar alle delen van overgetekend en goed nadenken (that's the trick) hoe, waar en in welke volgorde de delen het beste in elkaar te zetten.Het was wel een vrij eenvoudig rokje, maar het begin is er!
Geluk is een richting, geen punt
pi_85981764
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:08 schreef LadyRoom het volgende:
Tnx voor je reactie Nijna! Zelf heb ik les gehad, alleen de groep was naar mijn idee telkens te groot.
Soms was er zelfs geen naaimachine meer beschikbaar :( Ook de uitleg liet te wensen over, alles werd uitgelegd van doe maar zo dat is lekker makkelijk. Met het gevolg dat niets er mooi afgewerkt uitzag.... Dus als iemand nog een goed adres heeft voor naailes in de buurt van Almelo/Wierden/Zwolle, ik hou me aanbevolen ;)

Kan iemand hier ook zelf patroontekenen? Hoe heb je dat geleerd? Ik wil dit namelijk heeeeeel graag leren :Y Kent iemand het boek Basisboek patroontekenen?
http://www.bol.com/nl/p/n(...)002892199/index.html
Is it any good?? Of zijn er nog andere suggesties om het te leren?
Een vriendin van mij geeft naailes, heeft diploma's, kan patroontekenen, zit in Zwolle - zuid. Werkt in kleine groepjes. Ze heeft meerdere groepjes, sommige groepjes bestaan vooral uit mensen die echt wat willen leren, maar er zijn er ook die gewoon eens in de 14 dagen gezellig samen willen naaien. (ga zelf ook altijd gewoon voor de lol, ideetjes uit wisselen, ff in de nieuwe bladen kijken en koffie leuten.) PM maar als je meer wil weten, zal haar gelijk aan de mouw trekken of ze nog ruimte heeft dit seizoen :)
pi_85984983
Knorretje,

Ik heb je een pm gestuurd, hopen dat die overkomt :)
Zo niet laat t even horen!

Groetjes
pi_86000234
Vanmiddag met een vriendinnetje naar mijn naaimachine en z'n gekke kuren gekeken. We kwam er achter dat er een schroefje in het spoelhuis gewoon los zat! Hij viel er bijna uit! En dat na een heel recent beurtje van 45 euro.... In elk geval is het na het aandraaien en draaien met boven- en onderspanning wel beter. Maar... ze vond dat hij wel veel zwaarder naait dan haar naaimachine van een jaar oud (ik dacht een Janome 4030 ofzo).
pi_86006708


de aardbeitjes die ik schaamteloos van Nijna heb gepikt :@ , en sleutelhangertjes van heb gemaakt als afscheidscadeautje voor mijn werk... morgenavond de laatste keer werken daar, dus mooi op tijd af! O+

misschien toch ook nog eentje voor mezelf maken, om het af te leren... :X
  donderdag 2 september 2010 @ 23:39:02 #151
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86006852
Altootje, wat leuk gemaakt, dat zullen ze vast leuk vinden op je werk.
Ik heb wat stofjes her en der gespot, ik wil een vlaggenlijn maken, omdat ik denk dat dat een relatief makkelijk projectje is, maar wel zo groot dat ik moet leren alles netjes af te werken. Ik ben dan ook maar een beginner :P . Morgen nog een dagje werken en dan lekker vrij dus dan kan ik mooi aan de slag.
klerkje
pi_86010619
Altootje ziet er superschattig uit! :Y

Spiegelei, hoe ga je zo'n vlaggetjeslijn maken? Beginner nr 2 meld zich hier :p Lijkt mij ook een leuk project om netjes te leren naaien! :)
pi_86053835
Altootje, wat gaaf!!!

Spiegelei, succes met je vlaggenlijn!!! Ik had enthousiast ingeslagen... 7 lapjes van 0,5 m. Daar kwam ruim 20 meter vlaggenlijn uit ;). Dus ik heb een stukje weggegeven (6m) en zelf 2 stukken van 6 en 9 m gehouden :).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_86079536
goed nieuws! bij het inpakken van de spulletjes op zolder kwam ik de missing parts tegen van mijn erfstukje!! *O* ik heb denk ik alleen geen tijd meer om alles een beetje uit te testen en mezelf de handigheidjes van deze husqvarna aan te leren voor de daadwerkelijke verhuizing (a.s. di al! pfff...) maar eenmaal gesetteld moet dat goedkomen! heb er nou al zin in.... :Y

en mijn collega's vonden de aardbeitjes erg leuk! :)
  zondag 5 september 2010 @ 09:00:41 #155
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_86081861
Vlaggenlijnen zijn zooo leuk om te maken O+

Gelukkig is je naaimachine weer compleet, kan je na de verhuizing lekker freubelen! Je aardbeitjes zien er iig al supernetjes uit. Succes met verhuizen ^O^

Ik ga zo op naar Eindhoven, lekker kijken, voelen en natuurlijk kopen op 't stoffenspektakel!!!
Geluk is een richting, geen punt
pi_86088694
Weten jullie wat voor spoeltjes, draadjes etc. op een Singer 726 horen?
Ik heb er eentje op de kop getikt, maar ik heb dus geen handleiding en ik heb er echt geen verstand van. :@
  zondag 5 september 2010 @ 15:28:13 #157
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86090477
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 06:59 schreef LadyRoom het volgende:
Altootje ziet er superschattig uit! :Y

Spiegelei, hoe ga je zo'n vlaggetjeslijn maken? Beginner nr 2 meld zich hier :p Lijkt mij ook een leuk project om netjes te leren naaien! :)
Ik ga eerst allemaal driehoekjes uitknippen (iets groter dan de bedoeling is). Dan leg ik 2 driehoekjes op elkaar met de "goede" kant naar binnen. Dan stuk ik de 2 schuine zijden aan elkaar en keer het geheel binnenstebuiten. Dan heb je dus een soort puntzakje met de goede kant van de stof aan de buitenkant. Ik heb band gekocht dat ik in de lengte omvouw en zo ook in vorm strijk. dat wordt de lijn waar ik de "open" kant van alle puntzakjes aan vast ga maken., zodat het dicht zit en aan een lijn vast zit.

Dit in het idee, ik heb het nog niet uit kunnen proberen of het ook (netjes) lukt, maar zo wil ik het doen.
klerkje
pi_86093310
Spiegelei, misschien een handige tip... ik heb op de stof driehoekjes afgespeld terwijl de stof dubbel lag en dan geknipt, zo kon ik het gelijk onder de machine doorhalen, hoef je niet meer te gaan klooien met op elkaar leggen, maar dan ligt het al gelijk goed, snap je wat ik bedoel?
Klinkt goed verder, ben benieuwd naar het eindresultaat! Veel plezier alvast.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 6 september 2010 @ 13:31:37 #159
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86124410
Bedankt Nijna voor je tip.
Ik denk altijd dat ik alles heel snel kan ofzo, maar ik ben dus nog bezig geweest iets af te haken wat ik perse af wilde hebben. Dus nog niet toegekomen aan naaien.

Ik wil 2 vlaggenlijnen maken, 1 met (dun) denim achtige stof van een oude broek (jeeminee wat een werk om die broekspijpen los te tornen!) en 1 met gekochte vrolijk gekleurde stofjes.

Nou ja als ik behalve erover praten ook iets heb gemaakt meld ik me weer! :P
klerkje
pi_86126044
hahaha, maar heel goed dat je eerst je haakproject af aan het maken was/bent. Ik heb altijd dat als ik iets laat liggen, het er helemaal niet meer van komt...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_86137933
Ik heb weer een vraag:
wat moet ik doen als de stof niet recht getransporteerd wordt? ;( Ik heb het onderin al schoongemaakt, pluisjes zijn eruit. Ik heb ook alle verschillende spanningen al geprobeerd.
pi_86175653
Spiegelei en Nijna tnx voor de uitleg!
Ga op het stoffenspektakel in zwolle 29 sept lekker wat stofjes halen en daar een vlaggenlijn van maken! *O* Can't wait!

Heeft iemand ervaring met een huskylock 4600? Ik kan deze van iemand voor 150,- overnemen. Maar kan niet echt duidelijke reviews vinden. Ken het merk namelijk ook helemaal niet.

Wat zijn eigenlijk 'goede' lockmachines? Welk merk/type gebruik jij?

[ Bericht 8% gewijzigd door LadyRoom op 07-09-2010 21:08:23 ]
  dinsdag 7 september 2010 @ 19:53:32 #163
317203 Just_bi
Just be your self
pi_86176643
ik wil ook een jurk naaien... :Y
there are enough others
pi_86187886
Naailes is weer begonnen *O*, ik denk en hoop met 2 weken mn overgooiertje af te hebben!
Geen ervaring met lockmachines.
Ben nog steeds aan t denken over naaimachine. Eerst mn handje maar ophouden met mn verjaardag volgende maand ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 8 september 2010 @ 01:42:46 #165
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86192108
Ik ben gisteren lekker bezig geweest met mijn eerste vlaggenlijn. Daar gaat toch echt meer tijd in zitten dan gedacht, maar ik vind het erg leuk om te doen.
De lijn is nog niet klaar, en vandaag geen tijd gehad, dus morgen weer verder.

Toen mijn draad van onderen op was (noem je dat gewoon de spoel of spoeldraad ofzo?) toen wist ik gewoon hoe ik dat klosje weer moest "vullen". Ja sorry klinkt misschien stom hoor, maar ik vond mezelf erg volleerd :Y :') _O-
klerkje
pi_86194260
*O* goedzo spiegelei :) en succes met je vlaggetjes, is aardig arbeidsintensief!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 8 september 2010 @ 09:53:19 #167
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_86195369
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:27 schreef LadyRoom het volgende:
Spiegelei en Nijna tnx voor de uitleg!
Ga op het stoffenspektakel in zwolle 29 sept lekker wat stofjes halen en daar een vlaggenlijn van maken! *O* Can't wait!

Heeft iemand ervaring met een huskylock 4600? Ik kan deze van iemand voor 150,- overnemen. Maar kan niet echt duidelijke reviews vinden. Ken het merk namelijk ook helemaal niet.

Wat zijn eigenlijk 'goede' lockmachines? Welk merk/type gebruik jij?
Huskylock is van Husqvarna. :)

Zelf heb ik een Lewenstein Locker en ik zou niet meer zonder kunnen. Ik zou wel iedereen die zo'n ding koopt aan willen raden een workshop oid te volgen voor het gebruik van een locker.
Voor sommige projecten gebruik ik mijn gewone naaimachine nauwelijks en doe alles op de locker :)

Het laatste project dat bijna in z'n geheel op de locker is gemaakt: (alleen doorstikken van halsboordje en borduurtje zijn niet op de locker gedaan)






Ik zie trouwens dat ie, best kreukelig is als hij zo uit de wasmachine komt :@ Naja, Saskia vind 'm helemaal geweldig.. stoffen zelf uitgezocht, naden aan de buitenkant (want dat is stoer mama!), lintjes... Hij wordt met liefde gedragen :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_86196521
Gaaf ET :). Ik heb van dat roze stofje een zomerjurkje gemaakt, had mevrouw ook zelf uitgezocht ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_86219096
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:47 schreef wyccie het volgende:
Ik heb weer een vraag:
wat moet ik doen als de stof niet recht getransporteerd wordt? ;( Ik heb het onderin al schoongemaakt, pluisjes zijn eruit. Ik heb ook alle verschillende spanningen al geprobeerd.
Niemand die me kan helpen? Er zijn maar weinig andere naaiforums voor beginners.
pi_86219464
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:59 schreef wyccie het volgende:

[..]

Niemand die me kan helpen? Er zijn maar weinig andere naaiforums voor beginners.
Heb je de druk op het voetje al aangepast?
pi_86219704
Ja, zowel druk op voetje als bovendraadspanning (heet dat zo?) gevarieerd. Pluisjes onder de 'transporter' weggehaald.
Ben bang dat ik 'm weg moet laten brengen. Zou zoiets duur zijn? Was zo blij dat ik voor weinig geld een Singer heb gevonden. ;(
pi_86219834
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:13 schreef wyccie het volgende:
Ja, zowel druk op voetje als bovendraadspanning (heet dat zo?) gevarieerd. Pluisjes onder de 'transporter' weggehaald.
Ben bang dat ik 'm weg moet laten brengen. Zou zoiets duur zijn? Was zo blij dat ik voor weinig geld een Singer heb gevonden. ;(
Gebeurt het bij alle stof?
pi_86220598
Uhhh.... ik heb nog maar 1 lapje uitgeprobeerd. Heb het hele lapje volgestikt met allerlei verschillende steken. :@ Het is wel dunne stof, want je ziet ook het gat van de naald (en ik had er ook al een dunnere naald in gezet).

De rest wilde ik bewaren voor als ik met het ding overweg kan. Maar ik ga aan het eind van de week toch maar eens een stukje van die andere lapjes proberen dan.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:04:01 #174
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_86222320
Is het alleen bij het begin van de stof, of ook als er voor en achter het voetje genoeg stof ligt?
Bij het begin is wel logisch, dan is er gewoon te weinig stof om te transporteren (zeker bij dunne stofjes). Je kunt dan een stukje stik-en-trek eronder leggen wat je later wegscheurt (of patroonpapier, werkt ook ;) )

Als het ook in het midden is... zoek eens naar een knop die je complete transportpunten laat zakken. Veel machines hebben ergens aan de achterkant zo'n knop zitten.. misschien bij het neerzetten van je machine tegen aan gekomen.

Als dat het ook niet is... dan even langs de winkel ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_86226084
Ik heb mn oog laten vallen op een pfaff select 3.0... iemand ervaringen? Goed of slecht...?

Vanavond mn kussenhoezen die al anderhalve maand hier rondslingerden maar te groot waren voor de kussens verkleind, voordat t machine deed wat ik wilde waren we wat frustratie verder, maar daarna is het wel gelukt.
En nu duik ik mn mand in... ben hardstikke moe.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_86231103
He Nijna, ik heb een pfaff select 4.0 is volgens mij bijna hetzelfde. Heb 'm nu anderhalf jaar en bevalt me super!!! Gisteren heb ik 'm toevallig weggebracht voor onderhoud (zit nu nog in de garantie ;)) Maar heb er nooit gekke dingen mee gehad, of het lag aan mezelf :9
Ben er erg blij mee, zeker met het automatisch insteken van draad in de naald ding. Kan niet meer zonder :Y haha
pi_86233937
Ik geloof dat het verschil tussen die 3.0 en 4.0 dat insteekgeval is, maar daar ga ik geen 100 euro extra voor neertellen ;). Dan klooi ik wel een beetje met die draad hoor. Mijn moeder heeft wel zo'n insteekgeval op haar machine, maar het was al gauw verbogen enzo zei ze. Op zich als het werkt is het wel een handig geval!
Als ik in de stad ben ga ik maar eens even kijken of ze 'em inmiddels op voorraad hebben en anders mogen ze 'em voor me bestellen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_86253496
Mag ik me bij jullie aansluiten ?
Ik heb mij pas hier aangemeld.
Ik ben al een paar jaar met tussen pozen bezig met naaien, voornamelijk kinderkleding.
Momenteel ben ik bezig met een jurk voor mijn dochter.

Wie weet kan ik nog een hoop tips hier opdoen.
pi_86259893
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:04 schreef E.T. het volgende:
Is het alleen bij het begin van de stof, of ook als er voor en achter het voetje genoeg stof ligt?
Bij het begin is wel logisch, dan is er gewoon te weinig stof om te transporteren (zeker bij dunne stofjes). Je kunt dan een stukje stik-en-trek eronder leggen wat je later wegscheurt (of patroonpapier, werkt ook ;) )

Als het ook in het midden is... zoek eens naar een knop die je complete transportpunten laat zakken. Veel machines hebben ergens aan de achterkant zo'n knop zitten.. misschien bij het neerzetten van je machine tegen aan gekomen.

Als dat het ook niet is... dan even langs de winkel ;)
Het is over de hele lap zo. Zal er dit weekend nog eens naar kijken, maar ben bang dat ik zo'n knop niet kan vinden. Het is een al wat ouder ding en heeft niet zo veel knoppen.
pi_86265975
Ben vandaag met een verander project begonnen aan 3 jassen (bordeaux rood, groen en zwart) . Het is drie keer dezelfde wijde jas (met grote dubbele mutsen) en ze hadden allemaal aan de zijkanten lange punten, deze heb ik al bij 2 jassen afgeknipt en de stukken die daar van afkwamen heb ik de mouwen iets langer mee gemaakt.

Op foto 1 is te zien dat ik het zijstuk eraf heb gehaald en de onderkant heb omgezoomt, ook de voering heb ik opnieuw aangepast aan de onderlant.



Op foto 2 is de oorspronkelijke mouwlengte te zien, was mij iets te kort



Op foto 3 is het stuk wat van de zijkanten afkwam opnieuw ingezet in de mouwen, dit soort verlengstukken op mouwen zie je ook bij veel gothic jassen.



Nu nog een tweetal binnenzakken naaien en aan de zwarte jas ben ik nu ook al begonnen, de lange zijpunten zijn eraf en de onderkant afgeregen (eerste fase) . Foto 4




Complete foto waar alle 3 de jassen geheel af zijn (veranderd) volgen nog.
pi_86291789
Heeft iemand een handleiding van de Pfaff select lijn?
Digitaal of ingescanned???
Volgens mij is voor 2.0, 3.0 en 4.0 de handleiding hetzelde.
En ik ben 'm kwijtgeraakt -O-
pi_86292602
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:44 schreef LadyRoom het volgende:
Heeft iemand een handleiding van de Pfaff select lijn?
Digitaal of ingescanned???
Volgens mij is voor 2.0, 3.0 en 4.0 de handleiding hetzelde.
En ik ben 'm kwijtgeraakt -O-
Heeft pfaff ze niet op de site staan?
pi_86292748
Niet te vinden op internet LR? hier misschien

Als het nou niet lukt laat het dan nog even weten.... ik hoop over een maandje oid de 3.0 te hebben. Ben nog niet naar de winkel geweest om 'em te bestellen, maar redelijk zeker dat dat de machine is die ik ga aanschaffen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_86295866
Ze staan idd niet op de pfaff site, helaas.

De site die je doorgeeft Nijna daar staat een soort van verkoopbrochure op.
Maar niet de handleiding, had die site ook al gevonden voordat ik t hier vroeg ;)
Maar via google kwam ik niet veel verder :X

Dus Nijna ik hou me aanbevolen O-)
  zaterdag 11 september 2010 @ 00:03:00 #185
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86300816
LR, misschien kun je een mailtje naar Pfaff sturen met je verzoekje. Een PDF-je sturen kost ze toch niets en ihet s wel service van hun kant.
Of is dat een gekke vraag?
klerkje
  zaterdag 11 september 2010 @ 00:10:18 #186
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86301099
Okee mijn eerste vlaggenlijn, waarin veel tijd heeft gezeten, de vlaggetjes wat scheef zijn soms en vooral de lijn niet overal zo geweldig aan de vlaggetjes vast zit, maar toch het begin is er, tadaa:





Ik heb een oude broek (soort van elastisch denim, maar dan dunner dan gewoon denim) uit elkaar gehaald en er zoveel mogelijk vlaggetjes uitgehaald. Het is de bedoeling dat je her en der lichte en donkere stukken ziet door voormalige vouwen en genaaide gedeelten. Bovendien was het een eerste poging en oefening.

Er zijn nog veel verbeter-punten, maar ik vond het erg leuk om te doen, dus er komt nog wel een vervolg :Y .
klerkje
pi_86336534
Leuk effect met die streepjes enzo! En al doende leert men he :). Het ziet er leuk uit!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_86338868
Leuk hoor, een denim vlaggenlijn, en hergebruik is altijd prettig. Ik zou meteen de vlaggetjes gaan versieren met lintjes, gehaakte bloemetjes en borduursels.
pi_86458043
Wachten tot mn verjaardag voor de naaimachine had ik na de zoveelste strijd met dat ding gister, geen zin in. Dus ik heb 'em besteld en eind volgende week is 'ie er als het goed is *O* kan bijna niet wachten...
:D
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_86458125
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:17 schreef Nijna het volgende:
Wachten tot mn verjaardag voor de naaimachine had ik na de zoveelste strijd met dat ding gister, geen zin in. Dus ik heb 'em besteld en eind volgende week is 'ie er als het goed is *O* kan bijna niet wachten...
:D
Nice! Welke heb je besteld?
pi_86459626
Pfaff select 3.0
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_86564115
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:58 schreef Nijna het volgende:
Pfaff select 3.0
En de nachtjes al aan het aftellen? ^O^
Ik ben van de week langs de winkel gegaan waar ik destijds mijn naaimachine heb gekocht. En de meneer van de winkel heeft een hele handleiding voor me gekopieerd!!! O-) Dus nu kan ik alles weer vinden ;) Sommige steken gebruikte ik namelijk wel, maar wist niet meer zo goed waarvoor ze ook alweer bedoeld waren. Of ik ze wel juist gebruikte :@
pi_86569046
Dat is handig LR :D.
Ja, ik ben aan het aftellen. Ik heb nu even de machine van mijn moeder te leen, erg uitgebreid ding, maar het loopt gewoon als een zonnetje en je kan gewoon verschillende snelheden doen, bij dat ding van mij is het hollen of stilstaan en ik kreeg het dan ook bijna niet voor elkaar om recht te naaien met die snelheid... Maar dat ligt dus aan de snelheid, want als het niet zo snel gaat dan kan ik wel recht *O*.
Volgend weekend maar vrijhouden om met mn nieuwe speeltje te spelen ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_86571522
Ben nu bezig met een shirtje :) Zometeen 1 zijnaad uithalen... De stof is gestreept en de streepjes van de voor en achterkant sluiten nog niet goed aan :P Da kannie he :P Dus ik hoop dat ik ze netjes op elkaar krijg, maar ben er bang voor haha. Daarna de mouwen eraan zetten en zomen maken en klaar! *O*
Alle naden mooi afgewerkt op de lockmachine :Y Super dat ding!

Over anderhalf week is er weer stoffenspektakel in Zwolle, gaan er nog meer mensen?
Het is op een woensdag, en dan werk ik maar een half dagje. Dus ik kan dan rechtstreeks uit werk door sjeezen naar de IJsselhallen! Zin in! *O* Hopelijk gaat het beter dan vorig jaar, toen zag ik door de bomen het bos niet meer :X

Dus ik ben nu allemaal oude burda's aan t doorspitten en kijken welke stof ik waarvoor kan gaan halen ;) Tot nu toe heb ik alleen nog maar tricot genaaid, dus nu mag ik alles halen BEHALVE tricot haha.
pi_86571873
LR, ik ga waarschijnlijk ook de 29e met mn mams.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 19 september 2010 @ 21:24:40 #196
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_86615034
Ik ben al in Eindhoven geweest, lekker ingeslagen :) Al vielen de aanbiedingen ruitjes/stipjes/etc wel wat tegen, maar goed het is dan ook najaar natuurlijk...
Geluk is een richting, geen punt
  Milf dinsdag 21 september 2010 @ 21:31:19 #197
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86689927
Ik ben afgelopen zondag in Leeuwarden geweest. Een hoop stofjes ingeslagen. Ik zoek alleen nog een patroon voor een rok voor mijzelf.
Gisteren patroon voor Dochterlief uitgeknipt en die moet ik nu op de stof gaan leggen... ik ben benieuwd want ik vind het toch wel erg lastig met patronen en de beschrijvingen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf dinsdag 21 september 2010 @ 21:31:51 #198
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86689947
Lees: Ik snap er geen reet van }:|

Wanneer gaan we een naaimeet houden? Naaimachines mee e.d.? :P
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:38:24 #199
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_86693293
Wat vind je er lastig aan, nikky?

De RechtVanDraad altijd evenwijdig aan de zelfkant leggen (meten dus!) Zorgen dat je alle patroondelen dezelfde kant op legt (alle bovenkanten boven dus).
Verder staat in de beschrijving vaak wel of dingen dubbel of enkel moeten, of ze aan de stofvouw moeten (vaak MV (=middenvoor) en MA(=middenachter).

En in veel beschrijvingen staat een tekeningetje hoe je de patroondelen op stof legt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:40:26 #200
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_86693388
Ow, je woont een beetje ver om 'even' langs te rijden :{ ;)

Maar een naai-meet lijkt me wel leuk :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_86693481
Ik wil ook gaan naaien. :D Ik zoek trouwens een nieuwe hobby en ik liep al toevallig met de vraag rond of ik naaien als hobby wou nemen. Mijn moeder heeft vroeger jarenlang gewerkt als naaister, alleen toen had ik er nog niet zoveel belangstelling voor. Naaien lijkt me wel moeilijk. Zou het leuk vinden als ik eigen jurkjes voor mijzelf kan maken O+ Alleen de probleem is, ik heb nooit een creatieve gedachte :'(
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:52:35 #202
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86693958
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:42 schreef koekii het volgende:
Ik wil ook gaan naaien. :D Ik zoek trouwens een nieuwe hobby en ik liep al toevallig met de vraag rond of ik naaien als hobby wou nemen. Mijn moeder heeft vroeger jarenlang gewerkt als naaister, alleen toen had ik er nog niet zoveel belangstelling voor. Naaien lijkt me wel moeilijk. Zou het leuk vinden als ik eigen jurkjes voor mijzelf kan maken O+ Alleen de probleem is, ik heb nooit een creatieve gedachte :'(
Daar bestaan patronen toch voor! :P Maar ja hoor wie het zegt, ik ben ook nog een beginner. Ik heb nu een oud keukenschort van m'n moeder meegekregen, kijken of ik die na kan maken met een kek stofje :D .

Daarna gaan m'n moeder en ik samen iets van een patroon maken. Zij heeft vroeger altijd kleding voor mij, m'n vader, haarzelf, maar ook vrienden en familie gemaakt.

Je moeder zou jou toch ook op weg kunnen helpen op haar naaimachine bijvoorbeeld?
klerkje
pi_86694243
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:52 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Daar bestaan patronen toch voor! :P Maar ja hoor wie het zegt, ik ben ook nog een beginner. Ik heb nu een oud keukenschort van m'n moeder meegekregen, kijken of ik die na kan maken met een kek stofje :D .

Daarna gaan m'n moeder en ik samen iets van een patroon maken. Zij heeft vroeger altijd kleding voor mij, m'n vader, haarzelf, maar ook vrienden en familie gemaakt.

Je moeder zou jou toch ook op weg kunnen helpen op haar naaimachine bijvoorbeeld?
Mijn moeder is heengegaan. :{ Maar zou je denken dat patronen je inspiratie geven?
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:10:59 #204
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86694731
Ohw, sorry, dat wist ik niet.

Nou ik denk dat je eerst iets moet maken om te kijken of je het leuk vindt. Dus eerst iets zoeken wat redelijk makkelijk te maken is (of makkelijk te maken lijkt) en er eens goed voor gaan zitten. Het is wel fijn als je iemand kent die je de beginselen van de naaimachine kan uitleggen (of misschien naailes, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee).

Als je dan bij het maken van iets simpels/gecontroleerds merkt dat je het leuk vind, dan kun je verder kijken wat je leuk vind (patronen) en dat eventueel aanpassen (creativiteit).

Zo bekijk ik het hoor, maar nogmaals ik ben een beginner. Ik weet wel wat ik het gepriegel wel erg leuk vind, alleen ik moet wel een paar uur vrij hebben wil ik de naaimachine erbij pakken, het gaat allemaal heel langzaam en onwennig, maar daar komt vast vanzelf wel.

Misschien dat de meer ervaren naaiers/naaisters hier je meer kunnen helpen?
klerkje
pi_86694845
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:10 schreef Spiegelei het volgende:
Ohw, sorry, dat wist ik niet.

Nou ik denk dat je eerst iets moet maken om te kijken of je het leuk vindt. Dus eerst iets zoeken wat redelijk makkelijk te maken is (of makkelijk te maken lijkt) en er eens goed voor gaan zitten. Het is wel fijn als je iemand kent die je de beginselen van de naaimachine kan uitleggen (of misschien naailes, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee).

Als je dan bij het maken van iets simpels/gecontroleerds merkt dat je het leuk vind, dan kun je verder kijken wat je leuk vind (patronen) en dat eventueel aanpassen (creativiteit).

Zo bekijk ik het hoor, maar nogmaals ik ben een beginner. Ik weet wel wat ik het gepriegel wel erg leuk vind, alleen ik moet wel een paar uur vrij hebben wil ik de naaimachine erbij pakken, het gaat allemaal heel langzaam en onwennig, maar daar komt vast vanzelf wel.

Misschien dat de meer ervaren naaiers/naaisters hier je meer kunnen helpen?
Dat geeft niet, en heel erg bedankt. Ik zat er zelf ook eerst te denken om naailessen te volgen. Maar ik heb gehoord dat 1 les 3 uurtjes duurt, ik moet dan speciaal ervoor tijd maken. Verder heb ik nog een nicht die ook naaiwerkjes maakt, maar ze heeft al maan maandenlang niet meer achter de naaimachine gezeten. Ik denk dat ik maar op zoek ga naar naai cursussen. Hopelijk kan ik dan mijn eerste frutsel hier met trots showen :D
pi_86706969
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:31 schreef nikky het volgende:
Lees: Ik snap er geen reet van }:|

Wanneer gaan we een naaimeet houden? Naaimachines mee e.d.? :P
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:40 schreef E.T. het volgende:
Ow, je woont een beetje ver om 'even' langs te rijden :{ ;)

Maar een naai-meet lijkt me wel leuk :Y
ik ben ook wel te porren voor een meet :)

en nikky.. als het je echt niet lukt is de afstand tussen ons nog wel een keer te overbruggen
  woensdag 22 september 2010 @ 13:08:09 #207
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_86708004
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:31 schreef knorretje het volgende:

[..]


[..]



ik ben ook wel te porren voor een meet :)

en nikky.. als het je echt niet lukt is de afstand tussen ons nog wel een keer te overbruggen
zie ik jou de 9e eigenlijk nog? Ik ga na de lunch naar huis, maar 's morgens ben ik er wel :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Admin woensdag 22 september 2010 @ 17:42:10 #208
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_86718462
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:08 schreef E.T. het volgende:

[..]



zie ik jou de 9e eigenlijk nog? Ik ga na de lunch naar huis, maar 's morgens ben ik er wel :)
ja tuurlijk ben ik er :) smorgens weet ik nog niet wat ik ga doen, en smiddags geef ik een haakworkshop.

edit: euhm.. danny doet de kids die dag, scouting, zwemmen oodschappen, flink heen en weer rijden. En ik ga dus lekker de hele dag (en vooravond) op stap :D
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_86722124
ooooew naaimeet *O*
Weet niet precies wat het inhoudt maar klinkt leuk! :Y

Weet iemand hier hoe ik een petticoat kan maken?
Heb het vorig jaar geprobeerd en het is hopeloos mis gegaan :X
Zonde van al die tule.

Heeft iemand al eens een petticoat gemaakt?
Wat zijn de tips en trucs ;)

Ik wil er namelijk 1 op knielengte gaan maken.
Heb een jurkje waar dat suuuper onder zou staan.
pi_86724952
Geen petticoat ervaring...

Naaimeet lijkt me best leuk, wel afhankelijk van waar enzo ;).

Morgen mn nieuwe naaimachine ophalen *O* *O* *O*
Ze belden toen ik in de stad was, maar toen had ik mn oude niet bij me natuurlijk ;). Dus ik ga morgen maar even...
Ik had bedacht om 's middags te gaan als de oudste naar de peuterspeelzaal is, maar als ik 'em eerder ophaal dan kan ik natuurlijk als de oudste op de peuterspeelzaal is even uitproberen ;) hahahaha.
Nou ja, ik zie het wel, maar ik ga hem hoe dan ook ophalen morgen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_86729426
Leuk Nijna! :Y
Dus morgen wordt het wachten beloond hihi :9
Al projectjes liggen die je erop gaat maken?
pi_86730206
Heb gister stof geknipt voor broek voor oudste dochter. Maar heb een week vrij van naailes, misschien ga ik tussendoor nog wel ff iets voor de pop maken ofzo... Ik zal morgen als ik eraan denk het overgooiertje even spammen wat ik heb gemaakt, ik zit alleen nog een beetje te twijfelen of ik de knoopjes niet iets hoger moet zetten...
Mama van 2 lieve meiden :)
  Milf woensdag 22 september 2010 @ 22:43:41 #213
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86732125
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:38 schreef E.T. het volgende:
Wat vind je er lastig aan, nikky?

De RechtVanDraad altijd evenwijdig aan de zelfkant leggen (meten dus!) Zorgen dat je alle patroondelen dezelfde kant op legt (alle bovenkanten boven dus).
Verder staat in de beschrijving vaak wel of dingen dubbel of enkel moeten, of ze aan de stofvouw moeten (vaak MV (=middenvoor) en MA(=middenachter).

En in veel beschrijvingen staat een tekeningetje hoe je de patroondelen op stof legt.
Ik heb idd van mijn moeder begrepen dat alle patronen dezelfde richting op moeten liggen. Anders krijg je 'kleurverschil'. Maar tja, hoe moet je knippen? :D Ik begrijp van het patroonboek wat ik heb ( Bizzkids ) dat de naad er nog bijaan moet worden geknipt. Oke, begrepen. Maar de stof ligt dubbel wegens de stofvouw, moet ik dan alles wat ernaast ligt ook dubbel uitknippen?

Stik de lange kant van de punt vanaf de onderkant aan het voorpand, Stik de andere lange kant van de punt aan het zijvoorpand aan het voorpand aan het voorpand. uhuh :') _O- Lost me
Ik moet gewoon op naailes, maar wanneer? Ik kan niet weg s'avonds. Ben al eens in de week weg voor dansles.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf woensdag 22 september 2010 @ 22:44:59 #214
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86732191
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:31 schreef knorretje het volgende:

[..]


[..]



ik ben ook wel te porren voor een meet :)

en nikky.. als het je echt niet lukt is de afstand tussen ons nog wel een keer te overbruggen
Leuk!

Jazeker, ik woon een uurtje bij je vandaan O+. Zal eens kijken wanneer ik kan komen (zonder Dochterlief dan helaas. Anders ben ik alleen maar aan het opletten wat ze uitvreet :P )
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf woensdag 22 september 2010 @ 22:52:29 #215
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86732554
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:13 schreef LadyRoom het volgende:
ooooew naaimeet *O*
Weet niet precies wat het inhoudt maar klinkt leuk! :Y
Elkaar wat handige tips geven, beppen en wat door zo'n machine door rossen ;) Veel thee/koffie en koekjes

Locatie ergens is oost Nederland. Drenthe/Overijssel.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_86737756
Ik heb ook nog wel interesse in een meet dan.
  donderdag 23 september 2010 @ 08:08:42 #217
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_86737992
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:43 schreef nikky het volgende:

[..]



Ik heb idd van mijn moeder begrepen dat alle patronen dezelfde richting op moeten liggen. Anders krijg je 'kleurverschil'. Maar tja, hoe moet je knippen? :D Ik begrijp van het patroonboek wat ik heb ( Bizzkids ) dat de naad er nog bijaan moet worden geknipt. Oke, begrepen. Maar de stof ligt dubbel wegens de stofvouw, moet ik dan alles wat ernaast ligt ook dubbel uitknippen?

Stik de lange kant van de punt vanaf de onderkant aan het voorpand, Stik de andere lange kant van de punt aan het zijvoorpand aan het voorpand aan het voorpand. uhuh :') _O- Lost me
Ik moet gewoon op naailes, maar wanneer? Ik kan niet weg s'avonds. Ben al eens in de week weg voor dansles.
Een jurkje met banen in de lengte, waar punten tussen zitten? (zo'n punt heet een spie).
Hier staat een duidelijke uitleg met foto's van spies :)

In principe knip je alles uit dubbele stof, met rondom een cm extra voor de naad. Sommige dingen leg je aan de stofvouw (staat op je patroondeel aangegeven), andere dingen juist niet.

Overigens is de Bizzkids niet de meest makkelijke om mee te beginnen.. ik heb ook al regelmatig met BK zitten klooien omdat de omschrijving niet klopte.. Ik kom er dan zelf wel uit, maar ik kan me voorstellen dat een hoop mensen dan vastlopen. Welke BK heb je en welk modelletje wil je maken?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_86738674
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:13 schreef LadyRoom het volgende:
ooooew naaimeet *O*
Weet niet precies wat het inhoudt maar klinkt leuk! :Y

Weet iemand hier hoe ik een petticoat kan maken?
Heb het vorig jaar geprobeerd en het is hopeloos mis gegaan :X
Zonde van al die tule.

Heeft iemand al eens een petticoat gemaakt?
Wat zijn de tips en trucs ;)

Ik wil er namelijk 1 op knielengte gaan maken.
Heb een jurkje waar dat suuuper onder zou staan.
ik maak wel eens petticoats, en het is echt niet zo heel erg moeilijk, wel veel werk. Je moet stroken knippen en in elkaar rimpelen en elke strook word langer dan de voorgaande strook. dus bv
eerste strook 50cm
tweede strook 100 cm
derde strook 200 cm.

je kan ook hem wijder willen en niet 1 keer de dubbele lengte van een strook nemen maar gaan voor 1,5 keer de lengte het is maar wat je wilt bereiken. Voor een vol effect doe ik meestal wel de onderste twee stroken van dubbele stof eraan zetten. dat heb ik bij mijn laatste petticoat zelfs vanaf het katoenen taille stukje gedaan. http://oompaloompawereld.(...)id-en-haar-jurk.html (niet de meest duidelijke foto, maar heb niet zo gauw een foto van de petticoat alleen)
pi_86739176
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:52 schreef nikky het volgende:

[..]

Elkaar wat handige tips geven, beppen en wat door zo'n machine door rossen ;) Veel thee/koffie en koekjes

Locatie ergens is oost Nederland. Drenthe/Overijssel.
Als het Drenthe/Overijssel wordt en ik heb een plekje in mn agenda dan lijkt het me wel erg leuk!
Mama van 2 lieve meiden :)
  Milf donderdag 23 september 2010 @ 16:07:40 #220
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86752927
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:08 schreef E.T. het volgende:

[..]



Een jurkje met banen in de lengte, waar punten tussen zitten? (zo'n punt heet een spie).
Hier staat een duidelijke uitleg met foto's van spies :)

In principe knip je alles uit dubbele stof, met rondom een cm extra voor de naad. Sommige dingen leg je aan de stofvouw (staat op je patroondeel aangegeven), andere dingen juist niet.

Overigens is de Bizzkids niet de meest makkelijke om mee te beginnen.. ik heb ook al regelmatig met BK zitten klooien omdat de omschrijving niet klopte.. Ik kom er dan zelf wel uit, maar ik kan me voorstellen dat een hoop mensen dan vastlopen. Welke BK heb je en welk modelletje wil je maken?
Dank voor de link! Ik zal er van het weekend even naar kijken. En ja het is een jurkje met van die stukken ertussen :Y.

Ben nu op mijn werk en zal vanavond even kijken uit welke uitgave ik het jurkje heb gehaald.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 23 september 2010 @ 16:09:08 #221
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86753003
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:54 schreef knorretje het volgende:

[..]



ik maak wel eens petticoats, en het is echt niet zo heel erg moeilijk, wel veel werk. Je moet stroken knippen en in elkaar rimpelen en elke strook word langer dan de voorgaande strook. dus bv
eerste strook 50cm
tweede strook 100 cm
derde strook 200 cm.

je kan ook hem wijder willen en niet 1 keer de dubbele lengte van een strook nemen maar gaan voor 1,5 keer de lengte het is maar wat je wilt bereiken. Voor een vol effect doe ik meestal wel de onderste twee stroken van dubbele stof eraan zetten. dat heb ik bij mijn laatste petticoat zelfs vanaf het katoenen taille stukje gedaan. http://oompaloompawereld.(...)id-en-haar-jurk.html (niet de meest duidelijke foto, maar heb niet zo gauw een foto van de petticoat alleen)
Het blijft een prachtige jurk!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 23 september 2010 @ 16:10:36 #222
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86753056
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:15 schreef Nijna het volgende:

[..]

Als het Drenthe/Overijssel wordt en ik heb een plekje in mn agenda dan lijkt het me wel erg leuk!
Ik moet zelf even bekijken of het mij in de aankomende maanden lukt. Er is namelijk een kans dat ik ga verhuizen en dan heb ik al mijn vrije dagen nodig om de voorbereidingen daarvoor te treffen en uiteraard voor de verhuizing zelf.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 25 september 2010 @ 03:09:08 #223
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_86818488
Na een cape en heel veel kussenhoezen genaaid te hebben op moeders Singer heb ik dan nu mijn eerste eigen naaimachine. Gekregen voor mijn verjaardag, ik had gevraagd om een Singer 7422 maar de man van de specialistische naaimachine zaak had tegen mijn vader gezegd (die de naaimachine ging kopen) dat Singer niet meer de kwaliteit van vroeger was en dat ik beter een ander kon aanschaffen. Hij had nog een mooie aanbieding (ja het zou ook eens niet) en het is een Necchi 681 geworden. Met volgens mij wel 100 borduursteken. Nouja ik ben benieuwd want het ding ziet er zo ingewikkeld uit dat ik tot nu toe nog niet heb durven beginnen ;)
En heb nog niks gehoord over de cursus waarvoor me ik heb opgegeven..

Maar lurk hier eerst eens even lekker mee ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  zaterdag 25 september 2010 @ 08:38:50 #224
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_86819296
AFgelopen week voor Saskia een jurkje gemaakt.
Het stofje had ik al heel lang liggen, een tricot met een leuke rand.. Alleen rekt deze tricot maar een kant op }:| Hij rekt naar de rand toe, ipv dwars. Voor een gewoon shirt ofzo niet geschikt dus. Het bovenpand heb ik dus dwars op de rok geknipt, de mouwen wat extra ruimte..
Ik denk wel dat ze er in dagelijks gebruik een blauw hemdje onder moet want ik had het idee dat ie boven wat wijd was. Ze wilde 'm meteen aan, dus we zullen zometeen wel zien :)




en ik heb ruzie met de nieuwe flickr.. kan alleen nog maar grote foto's plaatsen lijkt wel
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_86819320
Welkom Yska :).
Ik hoop straks even los te gaan op mn nieuwe machine, gisteren stof geknipt, ga een schortje en ovenwanten maken voor dochtertje van een vriendin in ruil voor een taart ;).
Stof voor broek van oudste heb ik inmiddels geknipt, maar weet nog niet of ik daar al echt wat mee kan of dat ik wacht tot ik weer les heb over anderhalve week ;).
Eerst het schortje maar.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_86819327
Gaaf ET!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_86820263
Oew ben een tijdje niet geweest het is hier lekker druk zie ik :)

Knorretje bedankt voor je uitleg van de petticoat.
Moet nu even druk aan het rekenen ;) Hoeveel stof e.d.
En wat een mooie foto's! Prachtig!

Nijna succes met je schortje en ovenwanten.
Foto's als het klaar is? ^O^

Mijn buurvrouw had nog een knipmode december 2006 :D
Ik wil een poging gaan wagen om zo'n jurk van Mart Visser daaruit te gaan maken.
Of t ook lukt is een ander verhaal haha
Maar jeetje wat ben je daar veel stof voor nodig! 6 meter :X
  Milf zaterdag 25 september 2010 @ 14:29:06 #228
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86828078
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 08:38 schreef E.T. het volgende:
AFgelopen week voor Saskia een jurkje gemaakt.
Het stofje had ik al heel lang liggen, een tricot met een leuke rand.. Alleen rekt deze tricot maar een kant op }:| Hij rekt naar de rand toe, ipv dwars. Voor een gewoon shirt ofzo niet geschikt dus. Het bovenpand heb ik dus dwars op de rok geknipt, de mouwen wat extra ruimte..
Ik denk wel dat ze er in dagelijks gebruik een blauw hemdje onder moet want ik had het idee dat ie boven wat wijd was. Ze wilde 'm meteen aan, dus we zullen zometeen wel zien :)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en ik heb ruzie met de nieuwe flickr.. kan alleen nog maar grote foto's plaatsen lijkt wel
Ziet er mooi uit ET!

Nog even over het patroon van mij.. het is de BK herfst winter 2006 patroon 3116
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf zaterdag 25 september 2010 @ 14:37:59 #229
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86828430
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 08:44 schreef Nijna het volgende:
Welkom Yska :).
Ik hoop straks even los te gaan op mn nieuwe machine, gisteren stof geknipt, ga een schortje en ovenwanten maken voor dochtertje van een vriendin in ruil voor een taart ;).
Stof voor broek van oudste heb ik inmiddels geknipt, maar weet nog niet of ik daar al echt wat mee kan of dat ik wacht tot ik weer les heb over anderhalve week ;).
Eerst het schortje maar.
Hoe bevalt je machine?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_86853055
Het is gewoon inrijgen en gaan *O* heerlijk. Waar ik met mn oude machine echt soms wel 3 kwartier bezig was voordat ik uberhaupt aan de slag kon omdat de draad dan blijkbaar niet goed zat, kan ik nu gaan zitten en bezig.
Ideaal *O* *O* *O*
Maar ja, nu heb ik mn rode garen op dus ik kan niet zo goed verder ;). Stom dat ik niet een extra klosje heb meegenomen... maar goed.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Milf zondag 26 september 2010 @ 16:46:27 #231
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_86864757
quote:
Op zondag 26 september 2010 09:43 schreef Nijna het volgende:
Het is gewoon inrijgen en gaan *O* heerlijk. Waar ik met mn oude machine echt soms wel 3 kwartier bezig was voordat ik uberhaupt aan de slag kon omdat de draad dan blijkbaar niet goed zat, kan ik nu gaan zitten en bezig.
Ideaal *O* *O* *O*
Maar ja, nu heb ik mn rode garen op dus ik kan niet zo goed verder ;). Stom dat ik niet een extra klosje heb meegenomen... maar goed.
Fijn dat hij zo goed bevalt!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_86992935
Hallo allemaal
Ik ben ook in het bezit gekomen van een naaimachine en vroeg mij af of iemand van jullie een adres weet voor naailes in de omgeving van yde (b.v. vries/ assen/ zuidlaren/ haren enzo)
ik heb jaren geleden wel eens iets genaaid maar dat stelde niet zoveel voor
ik wil het nu graag eens echt leren

groetjes tally
wat hebben jullie een boel leuke dingen gemaakt zeg ik wou dat ik dat ook kon
pi_86994070
Hallo beste mensen. Ik was hier al een tijdje niet geweest maar ik ben weer terug met een nieuw account. Ik ben degene van het textielcafé in Groningen. Na een zomerstop is het weer verder gegaan.

Het textielcafé is elke donderdag avond van 19.15 - 22.00 uur in Christelijk Centrum Groningen (CCG). Heinsiusstraat/ Johan de Wittstraat 2 (het gebouw heeft 2 adressen). Het kost ¤1,- per keer en er zijn een aantal naaimachines aanwezig en er ook wat materiaal maar als je iets specifieks wit maken kun je beter zelf stof mee nemen. Het is geen les maar gewoon een plek waar je gezellig samen bezig kunt zijn en van elkaar kunt leren. Een keer in de paar maanden wordt er een workshop gegeven waarbij wel les gegeven wordt. Het is niet nodig om je op te geven van te voren, je kunt gewoon langs komen.
pi_86994259
E.T., leuk stofje zeg, ik kan me voorstellen dat Saskia hem direct aan wilde.

Ik ben zelf weer verder gegaan met de spuuglapjes cadeautjes, ik vergeet alleen steeds foto's te maken voor ik ze weg geef.
pi_87000891
Tally, misschien kan je hier eens kijken of je iets in de buurt kan vinden!

Ik was vandaag even op het stoffenspektakel. Leuk stofje gekocht, deed me denken aan dat merk Desigual.
Denk dat ik er rokje(s) van ga maken voor 1 of beide kids.
Maar eerst nog genoeg liggen wat eerst af moet.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_87013715
ik heb op de site gekeken maar kan daar geen prijzen vinden (of kijk ik er overheen?)
nou ja ik heb magriet een mail gestuurd nu wachten op een reactie
pi_87017234
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:43 schreef tally79 het volgende:
Hallo allemaal
Ik ben ook in het bezit gekomen van een naaimachine en vroeg mij af of iemand van jullie een adres weet voor naailes in de omgeving van yde (b.v. vries/ assen/ zuidlaren/ haren enzo)
ik heb jaren geleden wel eens iets genaaid maar dat stelde niet zoveel voor
ik wil het nu graag eens echt leren

groetjes tally
wat hebben jullie een boel leuke dingen gemaakt zeg ik wou dat ik dat ook kon
Boadicea, jij hebt toch les in Assen?
pi_87027777
Gisteren op het stoffenspektakel spoeltjes gekocht, maar ze passen niet in mn machine... Doorsnede 20,5 mm en hoogte 11,7 mm? Ik heb 8 spoeltjes, 50 cent per stuk voor betaald, dat zou ik er ook wel voor terug willen hebben, exclusief verzenden.
Als je ze alle 8 neemt, dan doe ik ze voor ¤4,- inclusief verzenden.
Het zijn kunststof spoelen van het merk Prym artikelnummer: 611 322, ik kan zo niet vinden op welke machine ze dan wel passen. En ik had het nog specifiek aan die vent gevraagd of dit de goede waren... maar niet dus.
De naaimachinewinkel hier is aan het verbouwen, als ze weer open zijn dan ga ik daar wel spoeltjes halen ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_87027825
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:50 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Boadicea, jij hebt toch les in Assen?
Ja, ik heb les in Assen, en daar komen ook wel meer mensen op af van buiten de wijk zeg maar.
pi_87028082
En in de knipmode van augustus stonden ook een patroon voor een desigual/kloon jurkje, zagen er erg leuk uit, dus ik denk dat ik mij daar nog eens aan ga wagen.
pi_87188683
wie gaat er volgende week naar het stoffenspectakel in groningen?
en wie is er al eens eerder geweest
is het de moeite waard om te gaan?
pi_87188831
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:20 schreef tally79 het volgende:
wie gaat er volgende week naar het stoffenspectakel in groningen?
en wie is er al eens eerder geweest
is het de moeite waard om te gaan?
Ik ga niet, ik heb al te veel stofjes en ik zoek niet iets speciaals. Ik ben wel eens geweest. Gewoon de markt op dinsdag maar dan een aantal keer. Er staan ook kraampjes tussen die op de markt staan maar ook veel andere kraampjes.
pi_87256253
Weet iemand hoe ik zo'n kussen kan maken?



Het gaat me dan met name die 'franje' die eruit steekt.
Dat vind ik leuk! :D

En zijn er nog speciale tips/weetjes om de hoekjes mooi door te komen??

[Het is trouwens een plaatje dat ik via google heb gezocht...]
pi_87257311
Dat rode randje lijkt wel zo'n stuk lint oid, maar hoe je dat zo gevouwen krijgt...? Misschien door te rimpelen? Of je moet elke zoveel cm een stukje terugvouwen, of hoe je dat ook wilt noemen...
Ik ga zo eens even kijken of ik de stukjes elastiek op de broekspijpen krijg van het broekje wat ik aan het fabriceren ben... Gister nog even snel geoefend op les, nu zien of het mezelf ook lukt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 19:33:09 #245
240917 Mula
pi_87257594
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:25 schreef Nijna het volgende:
Dat rode randje lijkt wel zo'n stuk lint oid, maar hoe je dat zo gevouwen krijgt...? Misschien door te rimpelen? Of je moet elke zoveel cm een stukje terugvouwen, of hoe je dat ook wilt noemen...
Ik ga zo eens even kijken of ik de stukjes elastiek op de broekspijpen krijg van het broekje wat ik aan het fabriceren ben... Gister nog even snel geoefend op les, nu zien of het mezelf ook lukt.
Volgens mij worden er inderdaad om de zoveel cm vouwen gemaakt! Even goed vastzetten met spelden en dan moet het behoorlijk simpel zijn!
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 19:35:19 #246
240917 Mula
pi_87257688
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:07 schreef Miendientje het volgende:
Hallo beste mensen. Ik was hier al een tijdje niet geweest maar ik ben weer terug met een nieuw account. Ik ben degene van het textielcafé in Groningen. Na een zomerstop is het weer verder gegaan.

Het textielcafé is elke donderdag avond van 19.15 - 22.00 uur in Christelijk Centrum Groningen (CCG). Heinsiusstraat/ Johan de Wittstraat 2 (het gebouw heeft 2 adressen). Het kost ¤1,- per keer en er zijn een aantal naaimachines aanwezig en er ook wat materiaal maar als je iets specifieks wit maken kun je beter zelf stof mee nemen. Het is geen les maar gewoon een plek waar je gezellig samen bezig kunt zijn en van elkaar kunt leren. Een keer in de paar maanden wordt er een workshop gegeven waarbij wel les gegeven wordt. Het is niet nodig om je op te geven van te voren, je kunt gewoon langs komen.
Leuk! Ik kom (waarschijnlijk volgende week) ook eens langs! :Y
pi_87258390
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:35 schreef Mula het volgende:

[..]

Leuk! Ik kom (waarschijnlijk volgende week) ook eens langs! :Y
^O^
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:11:54 #248
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_87259173
Waarschijnlijk is dat randje van dubbelgevouwen stof of lint. Stof blijft waarschijnlijk wel langer mooi als je er regelmatig tegenaan zit; dan wordt (zeker goedkoop) lint al snel wat bobbelig/pluizig.
Ik denk ook dat het in plooitjes is gevouwen. Als je een beginnende naaister bent is het gemakkelijker om eerst los die ruitjesstof te plooien (dus plooien, naaien en dan pas vastzetten in het kussen).
Geluk is een richting, geen punt
pi_87265638
Blegh oepsmomentje... Ik knip een naad korter... knip ik een stuk mee wat niet geknipt had moeten worden... :{. Het is in de naadtoeslag, maar net tot waar de naad zou moeten komen... maar even zien of er wat aan te redden valt, ik hoop het wel... Ach ja, moet je ook een keer doen he, doe je het nooit weer ;).
Ik was gisteren helemaal trots dat ik een zak had gemaakt in een broek en nu ook wel op mn schoonheidsfoutje na dan, dat het gewoon echt ergens op begint te lijken, voorbenen zijn af.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_87277821
De cursus waar Boadicea heen gaat zat al vol

maar ik heb er nu eentje gevonden in peelo (via een vriendin die daar djembé les heeft)
Ik werd net terug gemaild ik kan aankomende dinsdag al terecht
Dat schiet lekker op
pi_87280077
Leuk Tally!
Mama van 2 lieve meiden :)
  Milf zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:14:31 #252
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_87360881
Ik heb net voor een vriendin een hoes gemaakt voor haar behandelstoel. Ze opent binnenkort een schoonheidssalon. Morgen even passen, maar ben nu al tevreden over het resultaat!

Dat zal het voorlopig even zijn qua naaien aangezien ik mij de aankomende tijd even ergens anders op moet richten. Baal wel! Vanaf het nieuwe jaar heb ik hopelijk weer wat meer tijd :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_87410435
Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels begonnen met de bekleding van de wieg, maar loop tegen iets aan. Om ervoor te zorgen dat de stof zo strak mogelijk langs de randen loopt, heb ik een lange lap in delen verdeeld. Zo heb ik nu aan de lange kanten een langere lap en aan de achter- en voorkant een korter stuk. Het probleem: omdat de langen lappen recht zijn, lopen ze schuin naar beneden als ik ze in de wieg drapeer. Hoe maak ik deze 4 lappen nu zo netjes mogelijk aan elkaar, zodat de naden het minst opvallen? En hoe maak ik het tunneltje waarin het elastiek moet komen nu zo netjes mogelijk aan elkaar, zodat ik de 4 lappen makkelijk achter elkaar van elastiek kan voorzien?
pi_88021462
nou ik heb inmiddels een kast vol stof
ik liep tegen een leuke partij aan die niet eens zo erg duur was
dus stof genoeg
ik ben nu met mijn dochter bezig voor een gitaartas en heb al een dekbed hoes voor haar gemaakt
pi_88023917
Al tijden speel ik met het idee een naaimachine te kopen, want buiten het feit dat het leuk is om zelf te fróbelen, kom ik in winkels gewoon nét niet tegen wat ik leuk vind. Maar de aankoop van een naaimachine houdt me een beetje tegen. :{

Wat kan ik het beste voor machine kopen om mee te starten, te kijken of ik het wat vind?
En dan gewoon een vrij simpel ding, waarmee je gangbare stoffen kan naaien en wat simpele dingetjes.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_88046107
Kluts volgens mij staan er in dit of het vorige topic wat tips voor een beginnersmachine! Hoeft geen dure te zijn in ieder geval.

Nog laaaaang niet klaar, maar toch even showen:





De quilt voor op het bedje van Linde O+
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:53:54 #257
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88046166
Oh O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88063579
Oh stiemie wat gaaaaaaf O+
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_88113671
quote:
5.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:09 schreef Kluts het volgende:
Wat kan ik het beste voor machine kopen om mee te starten, te kijken of ik het wat vind?
En dan gewoon een vrij simpel ding, waarmee je gangbare stoffen kan naaien en wat simpele dingetjes.
Bij de Lidl verkopen ze wel eens naaimachines voor een paar tientjes en zoals ik in vorige topics heb gelezen is dat voldoende om mee te starten of als je nog niet weet of het iets voor jou is.
pi_88178220
Ik word mn haaktopic uitgeschopt ;(

Ik heb een naaimachine gekocht zodat ik voeringen kan maken voor mn gehaakte tassen, maar ik kan helemaal niet naaien :D Mijn leerpogingen van de dag:





Ik kreeg alleen de spanning bij het beestje niet goed ingesteld, omdat het elastisch stof was en hij dan ineens de onderdraad niet pakte ofzo, waardoor die naden niet zo goed zijn. Ik heb ook regelmatig een frot garen ergens zitten :X Hoe dat komt? Geen idee :D
pi_88181445
Die frot garen kan komen doordat er pluisjes onderin het spoelhuis zitten als dat al heel lang niet meer is schoon gemaakt. Of doordat je bent vergeten om het voetje omlaag te zetten (maar dat zal toch niet?) Of omdat inderdaad de draadspanning niet helemaal goed staat. Tenminste dat is mijn ervaring.

Die knuffel kijkt wel wat sip. Verder vind ik hem wel grappig.
pi_88199897
Ik heb gisteren nog even geprobeerd met een ander stofje en dan heb ik veel minder last van die garenfrot *O* De knuffel is namelijk van tshirt-stof (oude kleren opgeknipt O-) ) en dat trekt dus een beetje :)

Helaas niet echt naailes in de buurt :{ Zit iemand van jullie op naailes?

Oh, en de naaimachine is nieuw, dus hopelijk niet vuil... voetje stond ook omlaag :Y
pi_88326135
Wie heeft er een leuk idee voor een workshop met kerst voor in het textielcafé? Ik wil iets gaan maken dat je in een avond kunt maken en waarbij niet alles op de naaimachine hoeft (ik heb niet genoeg naaimachines om 10 tegelijk met een naaimachine te laten werken). Het materiaal mag niet te duur zijn (max ¤2,- pp), het liefst gewoon werken met restjes stof dat al aanwezig is. Ik zat al te denken aan kerstkransen met als basis een kartonnen ring, alleen ik kom alleen maar van die oubollige voorbeelden tegen en eigenlijk is een kerstkrans op zich ook ook wel een beetje oubollig.

Wie heeft er een beter idee? Mag van alles zijn, als het maar met stof te maken heeft. Verfen, knippen, naaien enz.
  donderdag 4 november 2010 @ 14:31:24 #264
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88326186
Kerstsokken O+
Ik heb gisteravond eindelijk mijn machine weer aan de praat gekregen, er zat een heel klein stukje garen klem in het spoelhuis }:|
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88326549
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:31 schreef oh-oh het volgende:
Kerstsokken O+
Ik heb gisteravond eindelijk mijn machine weer aan de praat gekregen, er zat een heel klein stukje garen klem in het spoelhuis }:|
Soms kan het zoiets simpels zijn. Mijn naaimachine is zo stuk dat ik niet weet wat het is. Hij zit vast op het laagste punt en volgens mij is er bovenin iets naar achter geschoven, dan dingetje wat aan de voorkant altijd op en neer gaat, zit een stuk verder naar achter dan dat het hoort. Ik zie alleen niets dat afgebroken is oid.

Kerstsokken is toch iets voor cadeautjes? Ik wil iets gaan maken dat niets met het cadeautjes geven te maken heeft maar ook niet iets religieus' (geen Kerstman maar ook geen Jezus in kribbe). Meer iets van algemene versiering voor in huis of iets voor het kerstdiner ofzo. Of iets wat gewoon grappig is.
  donderdag 4 november 2010 @ 14:54:19 #266
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88327064
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:41 schreef Miendientje het volgende:

[..]



Soms kan het zoiets simpels zijn. Mijn naaimachine is zo stuk dat ik niet weet wat het is. Hij zit vast op het laagste punt en volgens mij is er bovenin iets naar achter geschoven, dan dingetje wat aan de voorkant altijd op en neer gaat, zit een stuk verder naar achter dan dat het hoort. Ik zie alleen niets dat afgebroken is oid.

Kerstsokken is toch iets voor cadeautjes? Ik wil iets gaan maken dat niets met het cadeautjes geven te maken heeft maar ook niet iets religieus' (geen Kerstman maar ook geen Jezus in kribbe). Meer iets van algemene versiering voor in huis of iets voor het kerstdiner ofzo. Of iets wat gewoon grappig is.
Kerstsokken is erg Engels, het is versiering, waar je kadootjes in kan doen.
Wel keileuk om te maken, en heel goed te doen van restjes, en je kan de sok zelf op de machine maken en veel decoratie met de hand er op zetten ^O^




Google maar op christmas stockings , je kan er alle kanten mee op!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88327837
Oh wat leuk die sokken! Dat kan ik als beginneling vast ook :Y toch?
  donderdag 4 november 2010 @ 17:23:34 #268
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88332777
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:12 schreef Inu het volgende:
Oh wat leuk die sokken! Dat kan ik als beginneling vast ook :Y toch?
Dat kan echt iedereen denk ik hoor :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 4 november 2010 @ 17:28:27 #269
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_88332954
Een cirkel van ijzerdraad maken en dan (veel) dunne reepjes stof vastknopen aan de ijzeren cirkel. Een kerstkrans die niet zo oubollig is (afhankelijk van de kleurtjes stof natuurlijk) heb vorig jaar veel leuke van deze gezien :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_88333904
quote:
Op donderdag 4 november 2010 17:23 schreef oh-oh het volgende:

[..]


Dat kan echt iedereen denk ik hoor :D
Maar ik schiet zo snel uit :D vooral als ik een bocht om moet naaien... En het pedaaltje minder induwen helpt niet, volgens mij kan hij echt alleen hard en nog harder...
pi_88335806
Ik denk dat ik wel iets leuks heb bedacht. Allerlei dingen waarmee/aan je kerstkaarten kunt ophangen. Gestoffeerde punaises, versierde wasknijpers en van die borden met lintjes waar je iets achter kunt klemmen ed.
pi_88338468
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:53 schreef Inu het volgende:

[..]

Maar ik schiet zo snel uit :D vooral als ik een bocht om moet naaien... En het pedaaltje minder induwen helpt niet, volgens mij kan hij echt alleen hard en nog harder...
Dat was met mijn oude machine ook. Mn nieuwe daar kan ik gewoon ook zacht mee en ik kan recht!
Ik dacht dat het aan mij lag dat ik zo scheef ging, maar nu ik dus wel de snelheid kan regelen kan ik ook veel rechter stikken :)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_88343625
Oh kijk nou wat ik online vond:


Een adventskalender met zakjes O+ Die ga ik maken denk ik. En dan in elk zakje iets. Een toffee, een sleutelhanger, een leuke sticker, een mooie pen, een kettinkje O+ Oh dat is echt iets voor Linde :Y
pi_88343974
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 19:56 schreef Nijna het volgende:

[..]



Dat was met mijn oude machine ook. Mn nieuwe daar kan ik gewoon ook zacht mee en ik kan recht!
Ik dacht dat het aan mij lag dat ik zo scheef ging, maar nu ik dus wel de snelheid kan regelen kan ik ook veel rechter stikken :)
Ik heb die van de aanbieding van de Aldi :X maar ik wilde niet een machine van een paar 100 euro kopen en dat ik het straks stom vind :D
  donderdag 4 november 2010 @ 21:54:43 #275
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88344005
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:48 schreef Stiemie het volgende:
Oh kijk nou wat ik online vond:
[ afbeelding ]

Een adventskalender met zakjes O+ Die ga ik maken denk ik. En dan in elk zakje iets. Een toffee, een sleutelhanger, een leuke sticker, een mooie pen, een kettinkje O+ Oh dat is echt iets voor Linde :Y
Oh das echt gaaf, es kijken of ik deze maand tijd heb om zoiets voor mn nichtjes te maken :D
Ik zat eigenlijk aan die een na laatste sokken te denken voor ze, die leken me ook wel erg tof!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 4 november 2010 @ 21:56:02 #276
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88344076
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:54 schreef Inu het volgende:

[..]



Ik heb die van de aanbieding van de Aldi :X maar ik wilde niet een machine van een paar 100 euro kopen en dat ik het straks stom vind :D
Ik heb ook zo een cheap as Kruidvat machine, krijg ik alles op gedaan, behalve dikke dingen, en daar baal ik van, want ik heb supergaaf panterprint lint, meters, waar ik halsbanden van wil maken voor mn honden, en dan met fleece aan de binnenkant, maar dat trekt ie helaas net niet , terwijl het een klusje van niks is eigenlijk -O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88345114
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:56 schreef oh-oh het volgende:

[..]


Ik heb ook zo een cheap as Kruidvat machine, krijg ik alles op gedaan, behalve dikke dingen, en daar baal ik van, want ik heb supergaaf panterprint lint, meters, waar ik halsbanden van wil maken voor mn honden, en dan met fleece aan de binnenkant, maar dat trekt ie helaas net niet , terwijl het een klusje van niks is eigenlijk -O-
Maar kan die van jou ook niet langzaam?

Mn vriend zegt dattie het langzamer kan maken, dus misschien wel waard...
pi_88345157
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:54 schreef oh-oh het volgende:

[..]


Oh das echt gaaf, es kijken of ik deze maand tijd heb om zoiets voor mn nichtjes te maken :D
Ik zat eigenlijk aan die een na laatste sokken te denken voor ze, die leken me ook wel erg tof!
Ik vraag me alleen af off een lint met 24 gevulde zakjes wel blijft hangen... Dan moet je hele kleine zakjes maken en daar kan bijna niks in... Misschien maak ik een mand met leuke bekleding en dan allemaal verschillende formaten zakjes erin met een nummer erop!
  donderdag 4 november 2010 @ 22:16:20 #279
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88345165
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:15 schreef Inu het volgende:

[..]



Maar kan die van jou ook niet langzaam?

Mn vriend zegt dattie het langzamer kan maken, dus misschien wel waard...
Nou hij kan wel iets langzamer en snel, naar mate je het pedaal wat meer intrapt hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 4 november 2010 @ 22:17:10 #280
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88345211
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:16 schreef Stiemie het volgende:

[..]



Ik vraag me alleen af off een lint met 24 gevulde zakjes wel blijft hangen... Dan moet je hele kleine zakjes maken en daar kan bijna niks in... Misschien maak ik een mand met leuke bekleding en dan allemaal verschillende formaten zakjes erin met een nummer erop!
Ik zat net al heel praktisch te bedenken dat ik 24 zakjes nummeren al veel werk zou vinden en dat die sokken toch wel veeeeel makkelijker zijn _O- :@
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88345333
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]


Ik zat net al heel praktisch te bedenken dat ik 24 zakjes nummeren al veel werk zou vinden en dat die sokken toch wel veeeeel makkelijker zijn _O- :@
Die nummers zijn wel een klusje, maar als je ze van vilt maakt... of van stof en dan met vlisofix erop plakken?
  donderdag 4 november 2010 @ 22:21:26 #282
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88345420
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:19 schreef Stiemie het volgende:

[..]



Die nummers zijn wel een klusje, maar als je ze van vilt maakt... of van stof en dan met vlisofix erop plakken?
Het knippen alleen al :') :@
En ik zou dr twee moeten maken, of een zakje met twee helften.
Sokken it is _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88345554
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:21 schreef oh-oh het volgende:

[..]


Het knippen alleen al :') :@
En ik zou dr twee moeten maken, of een zakje met twee helften.
Sokken it is _O-
:D Groot gelijk! Ik ga het idee halverwege vast nog wel eens vervloeken ;)
pi_88347045
Ik heb ook een Aldi-naaimachine, maar die van mij kan ook gewoon langzaam (nou ja kon, toen ie het nog deed)
pi_88348210
Leuk topic! Lees al tijden stiekem mee maar heb nog nooit gepost :@ Dus hierbij een post om mijzelf vast te introduceren zodat ik tijdens mn volgende project hier lekker mee kan posten O+

Het afgelopen half jaar heb ik voor school een collectie moeten maken. Met een beetje hulp van mijn moeder is dat gelukt O+ De stofkeuze is misschien wat apart, maar dat heeft te maken met het thema dat we meekregen en de stoffen die daarbij horen

Broek met shirt


Jurkje, vanaf de zijkant


Jurkje van voren


Kort broekje met gilet


Gilet ingezoomd


Details van de lange broek


Komende weken ga ik samen met mama een complete metamorfose maken voor mn studentenkamer, gordijnstof is gekocht en ook hebben we stofjes gekocht voor kussens. Lekker bezig dus *O*
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_88349341
Wat voor school is dat? Een modeacademie oid? Ik vind het gilet wel leuk
pi_88349507
quote:
Op donderdag 4 november 2010 23:58 schreef Miendientje het volgende:
Wat voor school is dat? Een modeacademie oid? Ik vind het gilet wel leuk
Het is een verdieping van een totaal andere opleiding ;) Small Business and Retail Management. Maar we zien dus alle aspecten, inkopen van collecties, het maken ervan, promoten, verkopen etc
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  vrijdag 5 november 2010 @ 08:38:34 #288
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88353165
Ik vind de broek wel mooi!
Ik zag vanmorgen dat er 14 november eindelijk es Stoffenbeurs is op de markt in Maastricht *O*
Normaal was Heerlen of Geleen het dichtst bij.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88354497
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:54 schreef Inu het volgende:

[..]



Ik heb die van de aanbieding van de Aldi :X maar ik wilde niet een machine van een paar 100 euro kopen en dat ik het straks stom vind :D
Ik heb wel een duurdere machine gekocht en ik ben er echt zoooo blij mee!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_88354998
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:47 schreef Nijna het volgende:

[..]



Ik heb wel een duurdere machine gekocht en ik ben er echt zoooo blij mee!
Ik hou het nog even vol :s) En mn vriend kan waarschijnlijk het pedaal aanpassen *O*
pi_88365459
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 08:38 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind de broek wel mooi!
Ik zag vanmorgen dat er 14 november eindelijk es Stoffenbeurs is op de markt in Maastricht *O*
Normaal was Heerlen of Geleen het dichtst bij.
Welke? Op beide broeken en het gilet werd ook gelijk geboden na onze collectiepresentatie, ik heb toen nee gezegd maar nu denk ik had het nou maar gedaan :P

Stoffenbeurzen zijn leuk he :D In Leeuwarden was er deze week ook één en daar heb ik stoffen gescoord

Deze enorme lap stof worden 3 gordijnen (2 euro per meter :o )


Dit stofje met print wordt de voorkant van mn kussensloopjes, de grijze stof die er naast ligt wordt de achterkant


Nu even naar de winkel om te kijken voor eventueel nog een leuk stofje wat er ook bij kan, voor meer kussens, en voor haakjes voor aan de gordijnen *O* Ben al begonnen met rijgen dus allicht is alles na dit weekend al klaar *O*
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  zondag 7 november 2010 @ 14:18:09 #292
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_88432180
Ik wil graag een grote opgevulde gekko naaien voor aan de muur :D
Alleen heb ik nog nooit genaaid, dus ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen waar ik op moet letten???

Ik wilde het voor de eerste keer vrij simpel houden dus dit is de afbeelding waar ik mee ga werken, ik heb geen naaipatroon maar lijkt me dat dit wel zonder kan toch?

1 Minuut stilte voor de storm
  zondag 7 november 2010 @ 14:56:33 #293
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_88433414
Ik heb inmiddels dit patroon gevonden http://web.archive.org/we(...)t.com/pdfs/larry.pdf

van allemaal losse delen maar is het niet mogelijk om gewoon een bovenkant van het hele lijf uit te knippen en een onderkant en die rondom aan elkaar naaien of denk ik nu wel erg simpel?

Anders heb je ook de naden bij de voeten, poten, nek enz
1 Minuut stilte voor de storm
pi_88433560
Ik weet niet wat je precies wilt maken, maar waar je rekening mee moet houden dat je dingen meestal binnenstebuiten naait en dan op het laats omdraait, de vulling er in stopt en dan het laatste stukje dicht maakt. Bij de vorm in je eerste post kan dat omdraaien een probleem opleveren omdat het lastig is om de handjes en de voetjes voor de armpjes en beentjes heen te krijgen (en de vingertopjes door de vingers). Je zou hem dan wel kunnen maken met de naden aan de buitenkant.

Die 2e vorm heeft niet van die smalle plekken waardoor het omdraaien een probleem wordt.

Als je alles in een keer aan elkaar knipt wordt het wel een iets platter geheel, minder 3-d, maar als je hem aan de muur wilt hangen is dat niet erg denk ik?
pi_88433693
Dit zijn bijvoorbeeld knuffels uit een stuk stof, die zijn een stuk platter dan knuffel uit meerdere delen:

  zondag 7 november 2010 @ 15:08:28 #296
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_88433819
Dat platte is juist de bedoeling, idd omdat ie aan de wand komt te hangen. Dan ga ik zo maar een poging doen :X bedankt :*
1 Minuut stilte voor de storm
pi_88433928
Gewoon een leuke vorm teken waarbij je rekening houd dat brede delen niet door te smalle delen kunnen bij het omdraaien. Of je moet de naad aan de buitenkant maken zoals bij deze:


(niet het meest nette voorbeeld)
  Milf dinsdag 9 november 2010 @ 19:11:25 #298
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_88526386
Zo. De naaimachine moet even weer worden opgeborgen. Ga verhuizen.
Wanneer de verhuizing rond is en ik heb weer internet, dan kom ik weer langs *O*
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_88544117
Succes met verhuizen!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_89345582
Broek voor mn dochter is af :)


Voorkant


Achterkant
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_89353221
Leuk met die roezeltjes zo aan de onderkant
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')