Ik ga eerst allemaal driehoekjes uitknippen (iets groter dan de bedoeling is). Dan leg ik 2 driehoekjes op elkaar met de "goede" kant naar binnen. Dan stuk ik de 2 schuine zijden aan elkaar en keer het geheel binnenstebuiten. Dan heb je dus een soort puntzakje met de goede kant van de stof aan de buitenkant. Ik heb band gekocht dat ik in de lengte omvouw en zo ook in vorm strijk. dat wordt de lijn waar ik de "open" kant van alle puntzakjes aan vast ga maken., zodat het dicht zit en aan een lijn vast zit.quote:Op vrijdag 3 september 2010 06:59 schreef LadyRoom het volgende:
Altootje ziet er superschattig uit!![]()
Spiegelei, hoe ga je zo'n vlaggetjeslijn maken? Beginner nr 2 meld zich hier :p Lijkt mij ook een leuk project om netjes te leren naaien!
Huskylock is van Husqvarna.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:27 schreef LadyRoom het volgende:
Spiegelei en Nijna tnx voor de uitleg!
Ga op het stoffenspektakel in zwolle 29 sept lekker wat stofjes halen en daar een vlaggenlijn van maken!Can't wait!
Heeft iemand ervaring met een huskylock 4600? Ik kan deze van iemand voor 150,- overnemen. Maar kan niet echt duidelijke reviews vinden. Ken het merk namelijk ook helemaal niet.
Wat zijn eigenlijk 'goede' lockmachines? Welk merk/type gebruik jij?
Niemand die me kan helpen? Er zijn maar weinig andere naaiforums voor beginners.quote:Op maandag 6 september 2010 19:47 schreef wyccie het volgende:
Ik heb weer een vraag:
wat moet ik doen als de stof niet recht getransporteerd wordt?Ik heb het onderin al schoongemaakt, pluisjes zijn eruit. Ik heb ook alle verschillende spanningen al geprobeerd.
Heb je de druk op het voetje al aangepast?quote:Op woensdag 8 september 2010 20:59 schreef wyccie het volgende:
[..]
Niemand die me kan helpen? Er zijn maar weinig andere naaiforums voor beginners.
Gebeurt het bij alle stof?quote:Op woensdag 8 september 2010 21:13 schreef wyccie het volgende:
Ja, zowel druk op voetje als bovendraadspanning (heet dat zo?) gevarieerd. Pluisjes onder de 'transporter' weggehaald.
Ben bang dat ik 'm weg moet laten brengen. Zou zoiets duur zijn? Was zo blij dat ik voor weinig geld een Singer heb gevonden.
Het is over de hele lap zo. Zal er dit weekend nog eens naar kijken, maar ben bang dat ik zo'n knop niet kan vinden. Het is een al wat ouder ding en heeft niet zo veel knoppen.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:04 schreef E.T. het volgende:
Is het alleen bij het begin van de stof, of ook als er voor en achter het voetje genoeg stof ligt?
Bij het begin is wel logisch, dan is er gewoon te weinig stof om te transporteren (zeker bij dunne stofjes). Je kunt dan een stukje stik-en-trek eronder leggen wat je later wegscheurt (of patroonpapier, werkt ook)
Als het ook in het midden is... zoek eens naar een knop die je complete transportpunten laat zakken. Veel machines hebben ergens aan de achterkant zo'n knop zitten.. misschien bij het neerzetten van je machine tegen aan gekomen.
Als dat het ook niet is... dan even langs de winkel
Heeft pfaff ze niet op de site staan?quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:44 schreef LadyRoom het volgende:
Heeft iemand een handleiding van de Pfaff select lijn?
Digitaal of ingescanned???
Volgens mij is voor 2.0, 3.0 en 4.0 de handleiding hetzelde.
En ik ben 'm kwijtgeraakt
Nice! Welke heb je besteld?quote:Op woensdag 15 september 2010 13:17 schreef Nijna het volgende:
Wachten tot mn verjaardag voor de naaimachine had ik na de zoveelste strijd met dat ding gister, geen zin in. Dus ik heb 'em besteld en eind volgende week is 'ie er als het goed iskan bijna niet wachten...
En de nachtjes al aan het aftellen?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |