abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 mei 2010 @ 12:12:49 #1
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81483515
Draagdoeken 80

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki







Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:16:05 #2
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81483619
We eindigden in het vorige topic met de nieuwe Chunei en baby van Verhuisdooske
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:45 schreef Verhuisdooske het volgende:

dit is m trouwens, ik twijfelde er al eens eerder over
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:20:18 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81483750
Oke, de Ehidna gaat terug.
Nu ben ik aan het kijken voor een mama butterfly of voor een MaM-Two-Way draagjas.
Iemand ervaring met eerstgenoemde? En die MaM-draagjas: is dat een echte winterjas of kan hij ook voor herfst en lente?
pi_81485059
Wat tof die Chunei, ik had dat nog nooit gezien. Lijkt me wel handig, en wat een mooi printje!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81485895
Chunei ken ik ook niet, hoe zit dat?
pi_81486526
ow en de foto's was emmen, dierentuin, niet hortus
pi_81487987
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:38 schreef freecell het volgende:
ow en de foto's was emmen, dierentuin, niet hortus
Grappig dat was wel mijn eerste gedachte! Dierentuin Emmen Mijn lievelingsdierentuin!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81492711
Ik wilde net de BWCC proberen, maar ik had de doekeinden over mijn schouders gedaan als bij een rucksack. Niels zat heel lekker hoor, maar ik denk dat ik het niet lang overleeft had. De chest belt zat namelijk bij mijn keel...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81495207
Gisteren voor het eerst double hammock geknoopt. Die is fijn! Zit echt stevig. We hadden al eerder SHBC geoefend, maar daar was ik niet erg stuk van. Emma ook niet. Met DH lag ze in een paar minuten knock out





Die linkerschouderbaan had ik later weer omhoog gedaan.
Zitten haar benen voldoende gespreid? Zit ze hoog genoeg? Nog tips en tricks?

[ Bericht 0% gewijzigd door WupWup op 16-05-2010 18:15:10 (foto's vergroot) ]
  zondag 16 mei 2010 @ 18:10:35 #10
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81497242
Twinkly

WupWup de foto's zijn beetje klein om het echt goed te kunnen zien, maar volgens mij ziet het er wel goed uit hoor!

Ik vind de Double Hammock ook een fijne rugknoop. BWCC zit ze zo laag, kan ze niet meekijken over mijn schouder. SHBC krijg ik nog niet lekker voor elkaar bij m'n schouders en de chestbelt. Rcuk is favoriet. En DH een goede 2e
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_81510791
Valt me op dat ik steeds meer mensen zie rugknopen. Ik heb het nog niet aangedurfd. En eigenlijk trekt het me ook niet zo. Vind het veel te gezellig op m'n buik. Lekker knuffelen en kusjes geven. Ik doe ook expres maar geen lippenstift meer op voordat ik met Lente naar buiten ga. 't Arme kind zat elke keer helemaal onder.
  zondag 16 mei 2010 @ 22:24:27 #12
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81512908
Ik vind/vond buikdragen ook veel gezelliger. Maar nu wordt ze groter en zit d'r hoofd in mijn uitzicht En het wordt wat zwaarder, rugdragen is soms oiok wel praktischer. En dat geklets in je oor is ook best gezellig hoor
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_81517230
Ik vind de Mom draagjassen persoonlijk nogal voormeloos Asy. En wat zag je rugknoop er goed uit op de foto's!
Net als die van WupWup. Knietjes mogen nog net wat hoger lijkt het op foto 2, maar op de eerste lijk je redelijk strak geknoopt te hebben, mooi!
Rugdragen doe ik alleen op momenten dat het praktisch is: ik vind zelf op de buik ook veel gezelliger nog.

En ook ik ben verliefd op een 50 % linnen:

Denk maar even weg dat hij een beetje scheef zit. Iets met haastig enzo, ik ben ook maar een mens.
Hardloper.
IG @webkim
pi_81525269
bedankt voor de reacties! knietjes hoger gaan we op letten!

Haha, het is je vergeven hoor WK

Ssserpente aardappels schillen en groente schoonmaken gaat een stuk makkelijker met kind op de rug
  maandag 17 mei 2010 @ 11:02:36 #15
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81526354
Hmm rugdragen heb ik tot nu toe ook niet gedaan. Het is nog zo gezellig voorop

Gisteren een feestje met etentje en dus draagdoek mee om kind een beetje te beschermen tegen het kwebbel-friemel-op schoot trek geweld, maar het maakte ze gewoon niks uit Iedereen zat alsnog te hoetsie-koetsjie-en. En dan ook nog eens heul dichtbij vanwege de doek
pi_81526396
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:55 schreef Ssserpente het volgende:
Valt me op dat ik steeds meer mensen zie rugknopen. Ik heb het nog niet aangedurfd. En eigenlijk trekt het me ook niet zo. Vind het veel te gezellig op m'n buik. Lekker knuffelen en kusjes geven. Ik doe ook expres maar geen lippenstift meer op voordat ik met Lente naar buiten ga. 't Arme kind zat elke keer helemaal onder.
of lipgloss en een bos haar vreselijk
Otje
&
Elin &lt;3
  maandag 17 mei 2010 @ 11:13:30 #17
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81526730
VD, gefeliciteerd!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_81526936
o hai, dank
Otje
&
Elin &lt;3
  maandag 17 mei 2010 @ 11:34:27 #19
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_81527437
Freecell, ik vind die kleuren heel gaaf geworden!


He, VD, jij dus toch wel! Daggikal! Gefeliciteerd!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 17 mei 2010 @ 12:08:01 #20
108648 cattie
lieve moeder
pi_81528667
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:40 schreef Webkim het volgende:
(..)

En ook ik ben verliefd op een 50 % linnen:
[ afbeelding ]
Denk maar even weg dat hij een beetje scheef zit. Iets met haastig enzo, ik ben ook maar een mens.
Heerlijke foto en een heerlijke doek! Tagetes is volgens mij zeer geliefd. Ik ben wel benieuwd hoe zacht ze gaat worden. Ik droeg vanochtend met mijn indio kiesel met linnen en die is heel zacht. Tagetes is al een stuk zachter dan eerst, maar er is denk ik nog een lange weg te gaan.
  maandag 17 mei 2010 @ 13:27:22 #21
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81531813
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:40 schreef Webkim het volgende:
Ik vind de Mom draagjassen persoonlijk nogal voormeloos Asy. En wat zag je rugknoop er goed uit op de foto's!
Net als die van WupWup. Knietjes mogen nog net wat hoger lijkt het op foto 2, maar op de eerste lijk je redelijk strak geknoopt te hebben, mooi!
Rugdragen doe ik alleen op momenten dat het praktisch is: ik vind zelf op de buik ook veel gezelliger nog.

En ook ik ben verliefd op een 50 % linnen:
[ afbeelding ]
Denk maar even weg dat hij een beetje scheef zit. Iets met haastig enzo, ik ben ook maar een mens.
Dank je! voor zowel je mening als je compliment

en precies wat de anderen ook zeggen: voorop voor gezelligheid, achterop voor praktisch (strijken, koken, afwassen, was ophangen etc)
  maandag 17 mei 2010 @ 13:50:25 #22
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81532659
Mijn Tagetes heeft serieuze concurrentie van Nino Natur met Tussah zijde! Deze doek knoopt zichzelf! Hij is echt ge-wel-dig! Het is net een 2e huid



Ik vind alleen de kleuren niet zo geweldig. Ik zou hem wel roze willen verven met acid dye, dat je alleen de zijde verft. Katoen blijft dan dus wit/natur en de zijde wordt dan roze Maar ik weet niks van verven en dat durf ik dan weer niet, zeker niet met zo'n dure doek...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_81534006
Ik heb de tussah netjes in de kast liggen voor de 2e
  maandag 17 mei 2010 @ 14:31:08 #24
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81534228
Draag je nog veel of wordt het al zwaar? Ik zou hem anders af en toe best even gebruiken. Hij is draagkrachtig genoeg voor je meisje, en na slechts een paar keer gebruiken is ie al veeeel zachter terwijl ik het niet echt een super zachte doek vond in het begin. Lekker zacht(er) maken dus voor de 2e!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_81534330
Ik heb zaterdag nog gedragen en best een poosje ook.
Maar het dragen op zich is niet te zwaar maar het voelt naar.
En ik ben heel moe en duizelig dus ik doe het niet heel veel.
pi_81534387
\WupWup, dat ziet er stevig uit die knoop. MOet ik ook maar eens proberen. Ik moet echt vaker oefenen met rugknopen, want ik kan het nog steeds niet. Alleen met de mei tai lukt het me.

Webkim, dat geel en oranje zijn eigenlijk helemaal geen kleuren die ik mooi vind, maar zo op deze foto vind ikhet wel toch een super mooie doek. En zo mooi zomers ook.

Ik heb net een Girasol Snow Rainbow besteld Hij komt pas in juli, maar dat geeft niet want ik vind hem zo mooi!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81537572
Oh en ik heb net voor het eerst mijn ringsling echt gebruikt! Was er steeds niet van gekomen, en ik wist ook neit of ik hem nou wel echt handig vond. Dus eerst even thuis uitgeprobeerd, en het ging eigenlijk super makkelijk! Ik moest even bij de dokter een verwijsbriefje ophalen, dus lekker op de fiets erheen en toen Grae in de ringsling gedaan. En hij zat echt lekker! Moet ik echt vaker gaan gebruiken, want hij is zo zwaar om zo op de arm te tillen.

...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:17:36 #28
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81580564
Mooi tessie! Staat goed bij de rode haartjes



Soon to be mine
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_81580762
Oohh die is mooooi Tex!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81582776
Toch aan de Mei Tai Tex
Mooi!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 16:21:16 #31
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81583008
Jaaa deze 'ByMama' met gevulde banden beviel goed dus dat durf ik wel aan En deze is zo mooi
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_81584483
Heeft iemand hier ervaring met de MaM Eco doeken?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:01:10 #33
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81586677
Mooi zeg Tex!

Fijn he een ringsling tessie! Ik heb sinds de ringsling hier vorige week is binnengekomen de kinderwagen niet meer gebruikt bedacht ik me net
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:08:14 #34
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_81589510
tessie wat een mooie! Ik wil er tzt ook nog eentje hoor, maar voorlopig nog niet nodig.

Rugdragen is hier vooralsnog geen succes trouwens, maar die DH ziet er wel fijn uit, die ga ik wel proberen. Lijkt me wel fijn bij het huishouden, vooral bij tuinieren.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:06:56 #35
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81592247
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:03 schreef Orea het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de MaM Eco doeken?
Jij mag niks meer kopen!!
pi_81592649
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:06 schreef Asyniur het volgende:
Jij mag niks meer kopen!!
Dat dacht ik ook!

Mooie ringsling Tessie, fijn dat hij goed bevalt.

En Stiemie ook al zo blij met haar ringsling!

En Tex, dat is een toffe Mei Tai! Die staat jullie goed denk ik.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81593055
Ik zag heel veel leuke mei tais net zoals die van tex maar dan met andere leuke stofjes. Ik zou er ook nog wel 1 willen. Maar ik heb al 2 doeken onderweg (binana en snow rainbow) en ben nog op zoek naar een Storch Anna, dus extra mei tai moet nog even wachten denk ik
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81593105
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:06 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Jij mag niks meer kopen!!
Te laat

Had nog geen rekbare dus het mocht morgen komt ie binnen
pi_81593950
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:22 schreef tessie het volgende:
Ik zag heel veel leuke mei tais net zoals die van tex maar dan met andere leuke stofjes. Ik zou er ook nog wel 1 willen. Maar ik heb al 2 doeken onderweg (binana en snow rainbow) en ben nog op zoek naar een Storch Anna, dus extra mei tai moet nog even wachten denk ik
Welke lengte Storch Anna zoek je? Ik ken nog wel iemand die er misschien eentje weg wil doen ..
pi_81594700
Orea

Weet iemand van jullie ook of er een website bestaat met een overzicht van draagconsulenten??
De Fokdraagconsulentes wonen allemaal wat te ver weg volgens mij.....
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_81595179
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:37 schreef mrien het volgende:

[..]

Welke lengte Storch Anna zoek je? Ik ken nog wel iemand die er misschien eentje weg wil doen ..
Ik zoek 5.2m of 4.6m
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81595206
Dank!! (en dat adres had ik ook zo wel kunnen bedenken...hahahaha) Ik ga snel even kijken
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_81595252
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:58 schreef tessie het volgende:

[..]

Ik zoek 5.2m of 4.6m
Ok, zij heeft een 4.6m
Ik zal haar morgen even vragen of ze hem nog weg wilde doen
pi_81596186

Baby holder
And while we're on the subject of slightly horrifying inventions for children, check out the baby holder. "Jack Milford, player with the Wembley Monarchs ice hockey team, has invented a carrying device so that his baby can join his wife and himself on the ice. Because who wouldn't want to take something as fragile as a baby onto a rock-hard surface with very little friction," Life.com reports.


Read more: http://www.nydailynews.co(...)r.html#ixzz0oJI9MahM
bron
pi_81600867
En ik heb net van mijn meneer een Hopp Timbuktu gekregen....

schandalig eigenlijk... nog 12 weken tot due date en 't kind komt om in de doeken
Moet ze maar eens allemaal zacht gaan maken....
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:36:54 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81601572
orea, je mocht mijn binana lenen, weet je nog?

carpinus, ook al zo'n creatie!

tessie, staat jullie goed die rs!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:38:29 #49
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81601684
Wat een hoop nieuwe spullies!
Ik ben vanmiddag ook naar de stoffenmarkt geweest voor een nieuwe MT, een zomervariant op die die ik nu heb. Zelfde idee ook, maar dan met beige canvas en een bruin gepolkadot rugstukje. Zal nog wel effe duren eer ie af is maar het lijkt me heel leuk.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_81602073
Klopt, maar kon deze aanbieding niet laten liggen Davinia Tis een oranje Mam Eco, ben heel benieuwd hoe hij is! De Timbuktu wilde ik heel graag, maar geloof dat het ook een beetje eigenbelang is van meneer, want hij vind hem zelf ook mooi.... (in vergelijking met alle roze/paars achtige doeken die ik heb !!)
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:49:52 #51
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81611126
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:15 schreef carpinus het volgende:
[ afbeelding ]
Baby holder
And while we're on the subject of slightly horrifying inventions for children, check out the baby holder. "Jack Milford, player with the Wembley Monarchs ice hockey team, has invented a carrying device so that his baby can join his wife and himself on the ice. Because who wouldn't want to take something as fragile as a baby onto a rock-hard surface with very little friction," Life.com reports.


Read more: http://www.nydailynews.co(...)r.html#ixzz0oJI9MahM
bron
Wat een gedrocht
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_81627555
Voor de liefhebbers!!

Ellevill Jade Mauve 50% korting! Maat 6 en 7 helaas wel al uitverkocht... maar echt koopje

ik durf het bijna niet te zeggen
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:10:55 #53
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_81630098
Ik heb maandag samen met D. een draagconsult van Webkim gekregen!
Het was helemaal super! Ik heb erg veel geleerd én het was leuk!
Mocht er nog iemand twijfelen over het wel/niet volgen van een draagconsult: Doen!
En Morris is echt supercute.

Trouwens, de neonatologen in Teigetjes ziekenhuis hebben beide ook hun kinderen gedragen! De (Duitse ) fysio is ook helemaal pro-dragen en heeft zelf haar zoontje 10 jaar geleden ook gedragen. Ze woonde toen al in Nederland en vertelde dat ze echt als rariteit bekeken werd. Daar is nog weinig in veranderd geloof ik!
Ze was helemaal verbaasd dat er zoiets als draagconsulenten bestaat! Ze was daar erg in geinteresseerd en wilde graag wat meer info!
A grand adventure has begun.
pi_81631254
Wat leuk Keshet!!

Ik ben vandaag voor het eerst naar buiten gegaan met Graeme op mijn rug in de mei tai!!

Het was echt veel minder zwaar dan ik had gedacht, was bang dat ik (nog meer) last van mijn rug zou krijgen, maar dat was helemaal niet zo!
Moet alleen nog iets verzinnen voor het hoedje, want nog voor we buiten waren had ie het strikje al los, en toen we weer voor de voordeur stonden zat het hoedje zo:
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:25:23 #55
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81642447
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:20 schreef Orea het volgende:
Voor de liefhebbers!!

Ellevill Jade Mauve 50% korting! Maat 6 en 7 helaas wel al uitverkocht... maar echt koopje

ik durf het bijna niet te zeggen


Ik durf het ook bijna niet te zeggen, maar...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:27:50 #56
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81646364
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:22 schreef tessie het volgende:
Ik zag heel veel leuke mei tais net zoals die van tex maar dan met andere leuke stofjes. Ik zou er ook nog wel 1 willen. Maar ik heb al 2 doeken onderweg (binana en snow rainbow) en ben nog op zoek naar een Storch Anna, dus extra mei tai moet nog even wachten denk ik
heb je mijn PM gehad?
als je wil mag je de mijne overnemen...
pi_81647080
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:25 schreef texelonia het volgende:

[..]



Ik durf het ook bijna niet te zeggen, maar...
erg hè?

Is dat de nieuwe Rosalinde?

Tessie die foto!! Oh echt, ik ben jaloers op jullie allemaal.. wil mijn dochter dragen!! (ik heb nu in totaal 12 doeken/dragers.... daarvan nu 3 doeken in 24 uur gekocht, ik geloof dat ik officieel verslaafd ben )

Overigens kwam vandaag de MaM Eco binnen, voelt als een hele fijne doek! Ziet er ook super uit (ik heb de oranje )
pi_81647415
Mooi die Rosalinde.

Orea, ik vind het zo leuk om je bezig te zien. Wat ga jij genieten van het dragen zeg!

Ik sta op het lijstje voor de nieuwe Boba! Ik ben er zo benieuwd naar.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81647807
ik denk/hoop het ook! Nieuwe Boba, wat voor één is dat?
pi_81648325
Deze!

Vergeet ik door al die nieuwe doeken helemaal om te zeggen dat ik Graeme en Tessie zo leuk op de foto vind staan. En wat fijn dat rugdragen met de MT zo goed bevalt, Tessie!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81648803
Oh wat een leuke
pi_81653665
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:27 schreef Asyniur het volgende:

[..]

heb je mijn PM gehad?
als je wil mag je de mijne overnemen...
Ja heb ik gehad, maar ik was nog even aan het nadenken, vanwege het prijsverschil.

Orea, je bent wel erg, maar die doek is wel super tof!
En Tex, die jij besteld hebt vind ik ook zo
En Oeke ook al zo'n toffe boba!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  † In Memoriam † woensdag 19 mei 2010 @ 23:36:28 #63
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_81655428
Maja wilde vanavond weer eens op mijn rug. Met het handje dat je niet ziet was ze me aan het kietelen

DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † woensdag 19 mei 2010 @ 23:39:51 #64
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_81655640
Ze ging trouwens steeds doek in doek uit met haar armpjes. Ze draaide staartjes in m'n haar. En ze probeerde de spirals uit m'n oorlellen te draaien. Heerlijk die frutvingertjes
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_81655895
Maja Wat lief die friemelvingertjes! En jij ziet er goed uit!

Ko had vandaag ook friemelvingertjes, maar van het mindere soort. Meneer vond het leuk om over mijn decollete te krassen. Nu heb ik allemaal striempjes.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81655949
Ahhww wat klinkt dat lief Macka, en jullie zien er zo leuk uit met zn tweetjes
Ik vond het vanmiddag ook zo leuk, zo'n kriebelvingertje in mn nek, en voor het grootste gedeelte van de tijd had ie zn handje op mijn schouder, en af en toe gaf ie me zo'n schouderklopje *smelt*
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2010 @ 00:06:16 #67
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_81657255
Die foto's van jullie zagen er ook al zo lief uit, tessie

En Ko! Beetje meer respect voor je voedingsbron hebben, meneertje
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 20 mei 2010 @ 07:36:02 #68
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81660878
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:43 schreef oeke het volgende:
Maja Wat lief die friemelvingertjes! En jij ziet er goed uit!

Ko had vandaag ook friemelvingertjes, maar van het mindere soort. Meneer vond het leuk om over mijn decollete te krassen. Nu heb ik allemaal striempjes.
KO wilde graag een tijgertje als mama

Ow en Tessie, Graeme blijft toch echt een heerlijk manneke hè?
is prima, laat je me wel even weten als je niet geïnteresseerd bent? Dan maak ik iemand anders blij er mee

Maja, kriebelaarster! Wat zit je daar weer heerlijk!

[ Bericht 8% gewijzigd door Asyniur op 20-05-2010 07:41:32 ]
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2010 @ 09:22:15 #69
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_81662368
Er is een amerikaans/jiddisch spreekwoord dat ongever luidt: krab een moeder en je vindt er een tijger onder
[het betekent vooral dat je niet aan haar kinderen moet komen]

Nu weet ik ook wat ik vind dat Didy nog eens moet maken: een doek met tijgers! En Nati een doek met panter silhouetten.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_81664105
Een doek met Tijgers Mijn dochter wordt geboren in het jaar van de Tijger en als ze op tijd komt als sterrenbeeld een Leeuw... Dubbel katachtig

Maja
pi_81668678
Ik heb m'n gewonnen nino 6 binnen Alleen op de doos staat 'Nino staud 6'. Staud?
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:08:36 #72
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81675326
Jeetje wat een winnaars hier Waar deden jullie aan mee dan?
Gefeliciteerd ook wup!

Macka, mijn eierstox
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_81675749
Ebay, dus ik moet wel betalen voor m'n winst

En de gewonnen shortie is ook binnen! En het zonnetje schijnt! En m'n kind slaapt vandaag goed!
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:30:08 #74
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_81679139
Even een egopost, maar ik ben zo blij Heb al een aantal keren geprobeerd te rugdragen, maar ik kreeg hem gewoon niet goed, toen gister de double hammock geprobeerd met mijn fijnste doek en dat ging al beter, maar de doek werkte niet mee. Toen zag ik op i-net iedereen met een dunne doek knopen, dus het vandaag geprobeerd met de didymos en dat ging super .

Oké beentjes kunnen hoger en de doek kan iets netter, maar ik ben erg tevreden voor een eerste geslaagde poging. Heb zo de kinderen van school gehaald (lopend) en Elyas was helemaal blij onderweg zat vrolijke geluidjes te maken en steeds heen en weer te wippen Erg leuk. Vind voorop dragen wel comfortabeler maar voor de afwisseling is dit super en ook handiger denk ik als ik wil tuinieren (vaak bukken).

Fotospam:









  donderdag 20 mei 2010 @ 17:06:35 #75
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_81680832
Mooi

Ik vind het ook steeds toffer worden, heb nu de reisdoek Nino (didymos) van Twinkly hier en hij is echt fijn!
Maar het rugdragen wil niet zo goed, maar het is een maat 4 en die knoop van Tan ziet er echt ook uit alsof het lekker zit

Dus dat is een double hammcock? Volgende week heb ik de oekedoek, eens kijken of hij daar mee wil!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:03:14 #76
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_81683176
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 17:06 schreef Vlindur het volgende:

Dus dat is een double hammcock? Volgende week heb ik de oekedoek, eens kijken of hij daar mee wil!
Klopt! Het filmpje van Webkim op youtube is heel duidelijk, maar er zijn ook kortere duidelijke filmpjes.
pi_81688825
Dat ziet er echt fijn uit Tan

Heb net even geprobeerd om de knoop te doen terwijl mijn man Hannah op de rug vasthield. Mevrouw was not amused en ik heb het maar opgegeven Ik geloof dat ik toch maar eens een draagconsult ga regelen.
  donderdag 20 mei 2010 @ 20:21:56 #78
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81689319
Tan wat leuk zeg zo op je rug!

Kijk nou

pi_81690608
Gezocht een natibaby 5/6 of 7 met vlinders in grijs turquoise.

Iemand???
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:01:59 #80
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81691303
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:47 schreef missmarm het volgende:
Gezocht een natibaby 5/6 of 7 met vlinders in grijs turquoise.

Iemand???
Op het poolse gedeelte van de site staan een maat 4 en een maat 5: hier

Is wel de specials pagina, dus kunnen fouten in zitten. Je kan Nati mailen voor meer info en foto van het soort fout.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:05:17 #81
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81691492
Tan ziet er goed uit hoor

Stieme wat leuk, een draagpapa

En de foto van Macka vond ik ook zo lief, met kriebelende Maja
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_81692284
Wat goed Tan! Ziet er idd comfortabel uit die knoop. Ik ga dat filmpje van Webkim ook maar eens opzoeken.
En Stieme, leuk nog een draagpapa! Wat is dat voor knoop?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:21:32 #83
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81692358
Tessie het is een ringsling. De ring zit alleen aan de andere kant. Het was zijn eerste keer dragen en hij vond het heel erg leuk!
pi_81693045
Tan wat zit-ie lekker!
Esmee & papa! die haartjes van Esmee cool!

Mijn meneer wordt ook steeds meer enthousiast van mijn enthousiasme rondom dragen momenteel ligt de boel op de bank om eens op te fluffen, hij zit op Katja, ik op Lillies en de rest ligt ertussenin gedrapeerd...
pi_81693219
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:33 schreef Orea het volgende:


Mijn meneer wordt ook steeds meer enthousiast van mijn enthousiasme rondom dragen momenteel ligt de boel op de bank om eens op te fluffen, hij zit op Katja, ik op Lillies en de rest ligt ertussenin gedrapeerd...
En morgen mijn meisje erin!!! (ik krijg een draagconsult van Orea )
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_81693269
Nou nou draagconsult dan leg je de lat wel heel hoog hoor
pi_81693400
whahahaha, nou gewoon oefenen dan. Handig hoor iemand zo dichtbij die heeeeeeeeel veeeeeeel verschillende doeken heeft
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_81693441
Ooh een ringsling, dat had ik niet gezien Stiemie! Leuk dat ie het zo leuk vond!

Hoe krijgen jullie het eigenlijk voor elkaar dat als je rugdraagt je kindje niet het zonnehoedje van zn hoofd aftrekt? Graeme trekt hoedjes zelfs af als ik ze met een strikje onder zn kin vastmaak... En ik kan er niet meer bij als ie op mn rug zit.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81693514
Filmpje van Webkim? waar?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_81693886
Zit fijn he Tan! Ik heb 'm ook van Webkim's filmpje geleerd. Net als de FWCC trouwens en SHBC
Tessie ik gebruik momenteel een zonnehoedje van de Hema die je in de nek moet vastknopen. Nou is Emma natuurlijk wel een klap jonger, maar misschien werkt het? Hij staat niet op de site zie ik.
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:55:28 #91
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81694305
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:40 schreef tessie het volgende:
Ooh een ringsling, dat had ik niet gezien Stiemie! Leuk dat ie het zo leuk vond!

Hoe krijgen jullie het eigenlijk voor elkaar dat als je rugdraagt je kindje niet het zonnehoedje van zn hoofd aftrekt? Graeme trekt hoedjes zelfs af als ik ze met een strikje onder zn kin vastmaak... En ik kan er niet meer bij als ie op mn rug zit.
Ik heb gewoon een heel braaf kind dat niet aan d'r hoedje trekt (maar wel aan mijn haren )
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:58:24 #92
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_81694486
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Filmpje van Webkim? waar?


Hier
pi_81695273
Hij trekt het hoedje er soms ook af terwijl het nog vastgeknoopt zit, dus in de nek knopen maakt denk ik niet zoveel verschil. Echt wel lastig, want hij heeft zo'n lichte huid dus hij verbrand vast ook heel snel, dus ik vind wel echt dat hij een hoedje opmoet.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:42:55 #94
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81697333
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:30 schreef Tan het volgende:
Even een egopost, maar ik ben zo blij Heb al een aantal keren geprobeerd te rugdragen, maar ik kreeg hem gewoon niet goed, toen gister de double hammock geprobeerd met mijn fijnste doek en dat ging al beter, maar de doek werkte niet mee. Toen zag ik op i-net iedereen met een dunne doek knopen, dus het vandaag geprobeerd met de didymos en dat ging super .

Oké beentjes kunnen hoger en de doek kan iets netter, maar ik ben erg tevreden voor een eerste geslaagde poging. Heb zo de kinderen van school gehaald (lopend) en Elyas was helemaal blij onderweg zat vrolijke geluidjes te maken en steeds heen en weer te wippen Erg leuk. Vind voorop dragen wel comfortabeler maar voor de afwisseling is dit super en ook handiger denk ik als ik wil tuinieren (vaak bukken).
Goed!
En het is inderdaad fijner om te tuinieren met kind op de rug

Esmée

tessie, dat is ook lastig. Harry trekt het dus nog niet af. Hoedje met een strikje heb je al...
Trekt hij echt het strikje los of de muts af? Bij dat laatste zou je het nog achter zijn oren kunnen doen...
pi_81698335
Hij doet het allebei, Soms maakt ie het strikje los, dus ik dacht, dan koop ik er 1 met een langer lintje, maar vanmiddag trok ie gewoon het hoedje zo met strikje nog vast van zn hoofd af.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81700417
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:21 schreef Stiemie het volgende:
Tan wat leuk zeg zo op je rug!

Kijk nou

[ afbeelding ]
Wie heeft linde weer klein getoverd

Jeetje wat lijken jou meiden op elkaar

En wat een trotse draagpapa!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:40:48 #97
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81707847
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:57 schreef tessie het volgende:
Hij doet het allebei, Soms maakt ie het strikje los, dus ik dacht, dan koop ik er 1 met een langer lintje, maar vanmiddag trok ie gewoon het hoedje zo met strikje nog vast van zn hoofd af.
En als je het achter zijn oren haakt en een dubbele knoop erin legt?
Snap je wat ik bedoel met achter de oren haken? Wel voor vaststrikken maar ipv recht naar beneden het achter zijn oren stoppen...
pi_81709365
Oh dat klinkt wel als een optie! Ga ik dus toch even zoeken naar een hoedje met een wat langer lintje eraan, want met die hij nu heeft, lukt een gewone dubbele knoop zonder achter de oran langs haken niet eens.
Goh, leer ik hier ook nog nieuwe knoopmethode's voor zonnehoedjes
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81711639
Ik heb gisteren Leander in de mt voorop gehad. Maar hij zakt erin weg. Nee hij zakt niet weg maar de mt zakt. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Maar Leander zit in het begin gewoon goed hoog en hoe langer ie erin zit hoe verder ie zakt. Ik knoop hem zo dat de banden onder zijn billen doorgaan zeg maar. Net als ik doe als ie achterop zit. Terwijl ie daar wel goed hoog blijft. Kan het zijn omdat ie voorop teveel beweegt ofzo?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_81716452
Volgens mij zijn Sproet-je en mini-Sproet-je om!
Mini sproet zat in elk geval super fijn in de mei tai en ook met de draagdoek, nadat ie zat! Dus mijn mei tai en Lillies zijn op reis! Haha...



Mijn Hopp Timbuktu kwam net ook binnen, jemig wat een mooie kleurige doek Manlief werkt in de veiligheid & BHV en daar hebben ze reanimatie babies die zijn net zo zwaar als een gewone baby, dus die gaat ie meenemen zodat ik echt goed kan oefenen met mijn doeken
pi_81718311
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:18 schreef Orea het volgende:
Volgens mij zijn Sproet-je en mini-Sproet-je om!
Mini sproet zat in elk geval super fijn in de mei tai en ook met de draagdoek, nadat ie zat! Dus mijn mei tai en Lillies zijn op reis! Haha...



Zit nu te wachten tot minisproetje wakker wordt zodat we goed kunnen oefenen, foto's komen!!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_81718387
Die had ik natuurlijk net ook kunnen maken, die foto's... slim...

Manlief is thuis met de pop ik ga ook even oefenen
pi_81718985
Dit is echt geniaal om te oefenen!



pi_81719354
Pop heeft alleen rare benen, die staan in een stand, waardoor de knieën uitsteken
Maar het gaat om het idee... Ik kan nog veeeel netter knopen, maar het begin is er! Echt cool dit!

En voila, met Eva 4 kan ik prima rugdragen (zelfs zwanger )

pi_81719465
Wat gaaf om zo te kunnen oefenen alvast Orea! En leuk dat Sproetje enthousiast is en je meitai en doek meeheeft
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:29:07 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81719747
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:30 schreef tessie het volgende:
Oh dat klinkt wel als een optie! Ga ik dus toch even zoeken naar een hoedje met een wat langer lintje eraan, want met die hij nu heeft, lukt een gewone dubbele knoop zonder achter de oran langs haken niet eens.
Goh, leer ik hier ook nog nieuwe knoopmethode's voor zonnehoedjes
pi_81723149
Ik ben echt helemaal fan van rugdragen aan het worden! Net even boodschapjes gedaan met Graeme in de mei tai op mn rug. Het voelt gewoon echt helemaal niet zwaar Ik ben tegenwoordig sowieso als ik loop al een soort hijger, maar dat is met rugdragen helemaal niet erger of meer of sneller ofzo En het is ook wél heel gezellig, ook al kan ik hem niet zo goed zien. Maar die handjes in je nek en het gebabbel in je oor is zooo lief

Wat ik alleen niet snap, als Graeme op mijn buik in de mei tai zit, komt de bovenrand tot aan zijn nek, maar als ik hem op mijn rug doe, komt de bovenrand maar tot onder zn armen/oksels. Is op zich niet erg, want volgens mij vind hij het wel prima, zo kan hij lekker zn armen bewegen, maar ik snap gewoon niet hoe dat kan, wat doe ik dan verkeerd?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:48:15 #108
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_81723458
Tessie, misschien dat hij op je rug lager in de doek zit? Meestal als ik Marlien in de mei tai doe, dan hups ik nog een paar keer en trek de bovenste banden nog eens goed aan, dan komt het achterpand soms wel 10 cm. hoger te zitten (met de doek is dat niet nodig, want die zit direct al op de goede hoogte).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_81723904
Orea, wat goed die pop! En grappig op die foto met Eva, dat er voor de spiegel nog meer doeken liggen.
Staat je goed hoor, een draagbaby!

En Sproetje, wat fijn dat het beviel!

Tessie, wat leuk dat rugdragen zo goed gaat.
Hier lukt het juist helemaal niet zo. Ko begint steeds enorm te piepen en te wriemelen als ik hem op de rug doe. Dus ik krijg hem gewoon niet goed geknoopt.
Misschien time ik het steeds verkeerd ofzo. Morgen nog eens proberen, ik heb die Jade niet voor niets gekocht.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81724254
Grijs, hupsen en de banden aantreken heb ik ook gedaan, dat scheelde wel iets, maar het is nog steeds een groot verschil met buikdragen.

Oeke, mij lukt het met een gewone doek helemaal niet, en Graeme blijft dan ook niet lekker stil liggen en vind het niet leuk enzo. Maar met die meitai doe ik hem op mn rug, en dan hoef ik alleen maar het achterpand omhoog te doen en dan zit hij eigenlijk al best wel stevig vast omdat ik de banden gelijk al vastheb. Dan vind hij het ook niet eng, maar gewoon gelijk leuk. Helemaal als we dan voor de spiegel gaan staan heeft ie lol. Misschien ook eens met een mei tai proberen?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81724772
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:58 schreef oeke het volgende:
Tessie, wat leuk dat rugdragen zo goed gaat.
Hier lukt het juist helemaal niet zo. Ko begint steeds enorm te piepen en te wriemelen als ik hem op de rug doe. Dus ik krijg hem gewoon niet goed geknoopt.
Misschien time ik het steeds verkeerd ofzo. Morgen nog eens proberen, ik heb die Jade niet voor niets gekocht.
Jij hebt toch een Boba in bestelling? Als die net zo werkt als een Beco dan kun je hem er heel makkelijk mee op je rug krijgen vanuit buikpositie. Als hij er eenmaal aan gewend is gaat het met de doek misschien ook makkelijker?

Ivan had in het begin helemaal geen geduld voor het knopen, maar hij vindt het nu zelfs leuk. En dat vind ík weer heel leuk!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81724815
Nou ik heb mijn eerste doek binnen
Geinspireerd door Orea heb ik ook een MaM eco doek gekocht. En heb net voor t eerst even geoefenend. Nou had ik geen baby of pop in de buurt dus heb ik maar mijn grote beer ervoor gebruikt
Morgen ga ik naar mijn zus dus neem ik de doek mee en ga ik even oefenen met Tim (als ik dat durf )
Maar kan me wel voorstellen hoe fijn het is om te dragen
pi_81725067
Orea, wat goed zo'n pop

en wat zie je er mooi zwanger uit!
pi_81727119
Oeke, ja alle doeken liggen op de bovenrand van de bank! Vanavond weer verder knuffelen, haken etc. ik zal ze zacht krijgen!

Mijn Indio Jade is overigens toch verkleurd, zoals ik nu kan zien.. Niet meer mooi wit met groen, maar een beetje gelig/oker met groen.. het is niet lelijk, maar wel vet zonde.. Maarja, eigen schuld.. (en ik kan zeggen dat ik een erg unieke Jade heb )

Son, foto's willen we zien! Fijn is ie hè? Hoe is de kleur? Mijne hangt te drogen nu, want vond hem wel chemisch ruiken! Maar die slofjes en het mutsje zijn zo cool!

Die pop is echt geniaal, er hangt alleen ook een pompje met slang aan zijn been om hem met reanimatie oefeningen een hartslag te geven tis even behelpen, maargoed.. het gaat om het idee! Tis al fijn dat ik er nu lekker op los kan oefenen, dan zal het met Roelofje straks ook wel makkelijker gaan

Octo, thnx
pi_81730775
Ik zal morgen met Tim foto's ervan maken (met die beer is geen gezicht, die kop zat iedere keer voor mijn kop )
De kleur is mooi! Hijs niet door en door grijs, weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar hij is niet heel donker. En dat mutsje en die slofjes idd Tis ook wel fijn dat die niet heel klein zijn, dus hoop dat ie ze in de herfst/winter past!
Maar hij moet idd wel gewassen worden, echt lekker ruikt ie niet nee...
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:05:19 #116
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_81732054
Die pop geniaal. En prachtige buik
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:10:27 #117
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81737935
Wat gaaf die pop

Ik heb vandaag mijn Mei Tai ontvangen

Hannah is enthousiast





En meteen maar gebruikt om naar de speeltuin te gaan







Ik vind alleen de verkeerde kant niet zo geweldig... Kleur roze die helemaal niet echt bij het rozenstofje past. Maar hey, het is de verkeerde kant, dus who cares
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_81738430
Oh hij is echt mooi Tex En ik vind hem echt bij jullie passen ook.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81738754
ja die is mooi zeg Tex!

Ik vind het rugdragen echt moeilijk.
Ik krijg Lars er nog niet goed in geknoopt
Vind het eng om hem zo op mijn rug te laten hangen terwijl ik de doek probeer te knopen.
Lars gaat alle kanten op steeds.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_81754322
Mooi tex!! Hij staat jullie echt goed! Hannah is een schoentje kwijt
pi_81755263
Ik heb zojuist tripurple besteld
pi_81755379
Tex, dat is ook apart eigenlijk dat die kleur er niet bij past, want ik heb hier de MT van Poppedein, en zij had al hetzelfde euvel. (en dat is er ook eentje van ByMama)
Hij draagt wel lekker vind ik.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:27:29 #123
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81755455
@ orea met de reanimatiebabypop. Slim bedacht.
En wat goed dat je het straks super onder de knie hebt als miniyou er is.

Sonnetje ook aan de doeken!

Tex hij is leuk!

Mijn gewonnen tai is ook binnen. Ik heb een foto maar ik sta erop als een schaap.
Dus let maar gewoon op de doek en vergeet mijn hoofd.

pi_81755626
Wat ben jij slank Amaranta, die beentjes
en staat je goed die Mei Tai, wat vind je ervan? (ik heb exact dezelfde) vind die van mij heerlijk lopen, al moet ik hem weer eens vaker gaan gebruiken om het knopen wat sneller te kunnen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:39:48 #125
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81755794
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:33 schreef Poppejans het volgende:
Wat ben jij slank Amaranta, die beentjes
en staat je goed die Mei Tai, wat vind je ervan? (ik heb exact dezelfde) vind die van mij heerlijk lopen, al moet ik hem weer eens vaker gaan gebruiken om het knopen wat sneller te kunnen
hij draagt lekker, maar ik heb hem gisteren alleen voor de foto even omgehad. Heb er nog niet mee gelopen ofzo. dus weet niet of hij ook heel fijn is voor lange afstanden. Maar we gaan voglende week een paar dagen weg en dan gaat hij mee.
Fabian kan denk ik nog hoger maar moet het echt onder de knie krijgen.
En die slaaprol is ook praktisch!

En bedankt voor het compliment. Die dunne beentjes had ik het gisteren nog over met mijn moeder. Die heb ik altijd al gehad, echt van die spilletjes. Had mijn oma ook, en mijn vader heeft ook van die stokjes.
Eva heeft meer haar (mijn moeder dus) benen.
zag trouwens gisteren een vrouw lopen in de stad met kinderwagen, met een vrij kleine baby dus laten we zeggen jonger dan een half jaar, en die had gewoon een deuk op de plek van haar buik, zo plat! Jaloers!!!
pi_81755887
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:39 schreef amaranta het volgende:

[..]


En die slaaprol is ook praktisch!

zag trouwens gisteren een vrouw lopen in de stad met kinderwagen, met een vrij kleine baby dus laten we zeggen jonger dan een half jaar, en die had gewoon een deuk op de plek van haar buik, zo plat! Jaloers!!!
Ja, dat je die flap zo op kan rollen vind ik ook erg handig! Hoofd blijft hoe dan ook wel mooi ziten dan
een buikje heb ik altijd gehad, ook toen ik nog in mn mt36 periode zat,ik kan me ook verbazen om dames die echt helemaal plat zijn en een baby hebben
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:45:55 #127
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81755950
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:43 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ja, dat je die flap zo op kan rollen vind ik ook erg handig! Hoofd blijft hoe dan ook wel mooi ziten dan
een buikje heb ik altijd gehad, ook toen ik nog in mn mt36 periode zat,ik kan me ook verbazen om dames die echt helemaal plat zijn en een baby hebben
ik ook hoor, mag echt niet klagen over mijn lichaam maar zo'n buikje heb ik altijd gehad. Maar binnenkort ga ik voor het eerst in mijn leven een poging wagen hem eraf te trainen
  maandag 24 mei 2010 @ 09:41:20 #128
18860 sindell
Seriously
pi_81821070
Even een vraagje aan de geleerden hier:
Welke merken draagdoeken zijn vergelijkbaar met een Ellaroo? Ik heb nu een paar geprobeerd, maar ik vindt de Ellaroo het makkelijkst knopen. Ik wilde gewoon nog even weten of ik meer keus had, anders koop ik in eerste instantie een Ellaroo
pi_81821280
quote:
Op maandag 24 mei 2010 09:41 schreef sindell het volgende:
Even een vraagje aan de geleerden hier:
Welke merken draagdoeken zijn vergelijkbaar met een Ellaroo? Ik heb nu een paar geprobeerd, maar ik vindt de Ellaroo het makkelijkst knopen. Ik wilde gewoon nog even weten of ik meer keus had, anders koop ik in eerste instantie een Ellaroo
Ik heb begrepen dat de Ellaroo een dunne doek is en je daarom preciezer moet knopen zodat je tijdens het dragen geen last krijgt van drukpunten. Ik heb zelf een Ellevill Zara. Dat is ook een dunne doek maar biedt geloof ik wat meer ondersteuning dan de Ellaroo. Ik vind dat die geweldig draagt en ik kan de doek heel makkelijk afknopen met strakke knopen. De Ellaroo is wel goedkoper.

Ik hoor het wel van een van de echte experts als ik het niet goed heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 24-05-2010 10:10:55 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81821291
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:45 schreef amaranta het volgende:

[..]

ik ook hoor, mag echt niet klagen over mijn lichaam maar zo'n buikje heb ik altijd gehad. Maar binnenkort ga ik voor het eerst in mijn leven een poging wagen hem eraf te trainen
Als ik je zo op straat zou zien lopen dan zou ik denken: Wat lief, zeg, dat ze haar broertje in een doek draagt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81821529
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:15 schreef Claudia_x het volgende:
Jij hebt toch een Boba in bestelling? Als die net zo werkt als een Beco dan kun je hem er heel makkelijk mee op je rug krijgen vanuit buikpositie. Als hij er eenmaal aan gewend is gaat het met de doek misschien ook makkelijker?
Dat is misschien wel waar. Maar ik wil natuurlijk nu nu nu...

Sindell, wat Claudia zegt over drukpunten bij de Ellaroo heb ik ook gehoord.
Toch zijn er een aantal die zweren bij de Ellaroo en die dat ook als eerste doek hebben gehad.
Volgens mij oa P_iglet en Icicle.

Ik zou de Ellaroo wel wat vergelijken met Vatenai doeken. Maar die vond ik zelf net lekkerder knopen dan Ellaroo.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 24 mei 2010 @ 10:07:40 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81821552
Ik heb een ellaroo en vind hem heeeeeeeeeeeeerlijk dragen.
  maandag 24 mei 2010 @ 10:08:45 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81821575
quote:
Op maandag 24 mei 2010 09:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als ik je zo op straat zou zien lopen dan zou ik denken: Wat lief, zeg, dat ze haar broertje in een doek draagt.

ik ben al 30 hoor
pi_81821609
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:08 schreef amaranta het volgende:

[..]


ik ben al 30 hoor

Je ziet er met dat figuurtje op de foto véél jonger uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 24 mei 2010 @ 10:11:56 #135
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81821640
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je ziet er met dat figuurtje op de foto véél jonger uit.

Dankje.
  maandag 24 mei 2010 @ 14:18:34 #136
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81829666
Een tijdje geleden hadden we het over de FCC/doppelte X-trage, die je van tevoren kunt knopen (als je met de auto ergens heen wilt bijv), en niet helemaal opnieuw hoeft te knopen als je kind er even uit is geweest.
Nou had ik nav een heel ander onderwerp op het andere forum ineens een briljant idee: Afknopen met een . Dan hoef je de knoop niet meer los te halen om na te spannen, en klein stukje los trekken, kind eruit, en als je kind er weer in gaat dan weer strak trekken en zit het al bijna goed

Ik ga het van de week eens proberen, kijken of het echt zo handig is
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_81833030
Is handig! Toevallig een paar weken geleden geprobeerd.
  maandag 24 mei 2010 @ 16:00:12 #138
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81833094
orea, wat goed met die pop!
je bent supermooi zwanger, hoor!

@buikje, had BJ niet weer een anti-buik (dus deuk ipv buik) na een paar weken?) toen zat ik ook echt achter mn laptoppie

nati butterflies met linnen is binnen en ze zijn goedgekeurd! door beide kinders
hij is wel bruin ipv paars, omdat ze paars niet meer hadden. naja, bruin is ook mooi
kzal binnenkort foto's uploaden en hier neerkwakken
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 24 mei 2010 @ 17:50:07 #139
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81836904
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:00 schreef DaviniaHR het volgende:
orea, wat goed met die pop!
je bent supermooi zwanger, hoor!

@buikje, had BJ niet weer een anti-buik (dus deuk ipv buik) na een paar weken?) toen zat ik ook echt achter mn laptoppie

nati butterflies met linnen is binnen en ze zijn goedgekeurd! door beide kinders
hij is wel bruin ipv paars, omdat ze paars niet meer hadden. naja, bruin is ook mooi
kzal binnenkort foto's uploaden en hier neerkwakken
huh ik? .... ik heb idd wel een foto na een week ofzo geplaatst, maar zo slank ben ik volgens mij niet hoor...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_81840505
Ik heb veel van mijn doekies te koop gezet in V&A.
Hardloper.
IG @webkim
pi_81865348
Hier een foto met minisproetje in de mei tai van Orea!! Ze vind het leuk (zoals je kunt zien maar na een half uur wandelen is ze er helemaal klaar mee. Haar hoofdje gaat dan ook erg heen en weer. Ik moet eens kijken of ik haar er zo in kan krijgen dat haar hoofdje wat meer ondersteuning heeft...

Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:07:28 #142
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81866893
Lief sproet-je! Op de foto heeft ze het duidelijk nog wel naar haar zin

Vanochtend werd Rosalinde bezorgd Kinderen niet thuis vandaag, dus actiefoto's volgen nog.
Alleen een fotootje die de kleur redelijk goed weergeeft:




Ik vond hem eerst een beetje bleek/koel, maar inmiddels is ie gewassen en gestreken en ik ga hem steeds mooier vinden
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:58:57 #143
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_81868693
Echt zo'n lekkere lente kleur.
'k Vind 'm erg mooi!
pi_81868815
Sproet, als ze erin zit, nog iets meer sjorren tot ze wat dieper zakt dan zit ie zoals ie hier zat, dat haar nekje goed ondersteunt wordt

Maar leuke foto ze heeft lol!!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:17:57 #145
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81871716
Hoe gaat het met de verfprojectjes hier eigenlijk? Zijn er nog mensen die nog moeten verven en samen verf willen bestellen? Ik denk eindelijk lef genoeg te hebben om mijn zijde doek met acid dye (verft alleen de zijde, niet katoen) te verven Nu wilde ik dus verf bestellen, maar met de verzendkosten erbij wordt het een beetje een duur grapje...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:05:22 #146
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81911163
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 26 mei 2010 @ 13:35:02 #147
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81917921
Mooie foto Tex. Ik vind de doek zelf helemaal niets, maar over smaak valt niet te twisten zal ik maar zeggen
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_81930410
Ellevill Jade Mauve is binnen (voor de liefhebbers, nu is de blauwe versie in de aanbieding voor 50% scheelt écht veel! )

Het is een 5, maar met Ambu-Baby kan ik gewoon de FWCC (zo heet ie toch? Die zo'n beetje standaard, voorop?) nu zwanger, dus ik denk dat een 5 voor mij een prima maat is!

Helemaal blij
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:12:47 #149
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81930930
orea, pics!



Mijn verjaardagscadeau!
Nati butterflies met linnen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_81931249
Heroplaaiende liefde: Zara Red





Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:56:32 #151
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_81932567
Wouw, mooie foto's

Vraagje uit nieuwsgierigheid: hoeveel uur per dag hebben jullie de kleintjes (welke leeftijd er ook graag bij vermelden ) in de drager/draagdoek?
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:30:01 #152
108648 cattie
lieve moeder
pi_81934161
Webkim, Davinia en Tex, mooie foto's!

Tan, tegenwoordig draag ik Fee (17 maand) helaas nog maar kleine stukjes, meestal 10 tot max 30 minuten per dag. Heel soms meer. In het begin was dat veel meer, minstens een uur per dag.
pi_81934634
Morris is 2 maanden en ik draag hem 3 tot 5 uur per dag zo'n beetje.
Hardloper.
IG @webkim
pi_81956218
Roelofje is nog helemaal niet gedragen

En dit is haar verzameling, als je het zo ziet valt het toch wel mee?
(Lillies en de MT zijn bij Sproet en mijn Afrikaanse korte doek ligt nog boven in de kast, geen zin om de trap op te lopen nu )




Bovenop de Mr. Mirko Ringsling
Buidelsling
Eva
MaM Eco rekbare doek
EllaRoo Elsa
Mijn verklote Indio Jade
Didy Katja
Hopp Timbuktu (die is echt zo mooi van kleur!!)
Ellevill Jade Mauve (prachtige doek!!)

Valt toch wel mee zo?
  donderdag 27 mei 2010 @ 08:26:33 #155
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81956319
Gaat roelofje toevallig Eva heten?
pi_81956349
Nee maar ik vind die doek zo leuk (ik was zeg maar altijd anti roze... Roelofje zou ook niks roze krijgen nou je wilt nu haar kast niet opentrekken en Jade Mauve is ook al zo prachtig roze)

Zwanger zijn maakt je week

(als je heel nieuwsgierig bent moet je even een pm sturen )
pi_81956590
Tot ruim 3 maanden droeg ik Niels de hele dag, daarna werd het steeds minder naarmate hij meer in zijn bedje ging slapen. Nu draag ik hem alleen als hij niet wil slapen, dan ga ik buiten wandelen en ik draag hem ook als ik ergens met hem naartoe ga, want hij haat de kinderwagen.
In het begin kon ik hem bijna niet dragen, dan ging mijn bekkenbodem teveel pijn doen. Dat was toen heel naar omdat hij alleen maar huilde als hij niet gedragen werd. Als mijn lief na zijn werk thuis kwam droeg hij hem gelukkig in de Bondolino.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 27 mei 2010 @ 08:54:51 #158
18860 sindell
Seriously
pi_81956802
Nou ik heb uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt na weken zoeken naar een doek. Het is een Ellevill Zara Candy geworden, die gister is bezorgd. Vandaag maar eens even testen
pi_81969448
Mocht iemand nog een (niet al te dure) ringsling over hebben houd ik me aanbevolen
  donderdag 27 mei 2010 @ 14:22:54 #160
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_81969812
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:40 schreef Webkim het volgende:
Morris is 2 maanden en ik draag hem 3 tot 5 uur per dag zo'n beetje.
Dat valt nog mee, ik had het idee dat je de kinderen permanent aan je vastgebonden hebt

Ik draag Elyas al zijn overdagslaapjes plus als ik de kinderen van school haal, boodschappen doe, naar zwemles ga, etc., in totaal zo'n 5 tot 8 uur per dag. Best veel eigenlijk, besefte ik laatst. Maar ik vind het zo gezellig en hij is helemaal verknocht aan de draagdoek. Gelukkig slaapt hij van 19-7 uur gewoon in bed, hij kán het dus wel
pi_81970060
Ik heb een MT gekocht, ik ben benieuwd!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 27 mei 2010 @ 14:36:43 #162
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_81970376
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 08:54 schreef sindell het volgende:
Nou ik heb uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt na weken zoeken naar een doek. Het is een Ellevill Zara Candy geworden, die gister is bezorgd. Vandaag maar eens even testen
Foto! Ik vind hem ook zo mooi Maar om de één of andere reden vind ik hem toch niet iets om een jongen in te dragen
  donderdag 27 mei 2010 @ 14:58:35 #163
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81971315
wow, wat is jade mauve mooi!
en ik vind je indio ook wel wat hebben zo. niks verkloot. uniek!

sindell, veel plezier met candy! die is ook heel mooi, vind ik.

allemaal mooie doeken hier!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:08:08 #164
18860 sindell
Seriously
pi_81974345
Moest ff wachten tot mevrouw wakker was, die heeft nogal lang geslapen en toen had ze honger

Hij is niet scherp, ik kan zelf geen goede foto's maken van mezelf


Ik vind de doek zelf echt super mooi. Mooier dan op het plaatje eigenlijk

Nog even een dom vraagje...hoe bepaal je nou het midden van de doek met die schuine kanten eraan
pi_81974590
Oh ja Sindell, dat vind ik echt een mooie doek ja!

Ik heb ook nog een MT besteld, een beetje een stoere voor mijn Lief voor vaderdag. Hoop dat ie het leuk vind Hoeft ie niet meer elke keer met die rood/roze te lopen

Ik heb net ook mijn binana binnen gekregen, maar ik ben een beetje teleurgesteld eigenlijk. Ik had alleen foto's van de buitenkant van de stof gezien, en die is zo lekker fluffy en zacht, maar de binnenkant is gewoon gladde stof zeg maar. En ook niet zo mooi, dus om hem nou binnenstebuiten te gaan dragen lijkt me ook niet zo geweldig
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:17:36 #166
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_81974751
Mooi Sindell

In de meeste doeken zit in het midden een labetlje, erg handig
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:26:40 #167
18860 sindell
Seriously
pi_81975096
Maar waarom zou je een jongetje niet in die doek kunnen dragen eigenlijk? Het is toch meer een mode item voor jezelf (de kleur dan he?) en niet zozeer voor de baby toch? Of ik zie ik dat verkeerd?

Nu ben ik ook niet zo zinnig in dat soort dingen dus het kan ook aan mij liggen
Ik weet wel dat deze doek niet snel zal omdoen Voor hem moeten we op den duur toch maar een voorgevormde drager aanschaffen...
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:44:43 #168
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81975833
Roze (doeken, maar ook andere dingen) kan prima voor jongens. Hartstikke hip zelfs! En Noah's lievelingskleur is al jaren roze Hij heeft ook allerlei roze (jongens)kleiding. Maar sommigen vinden het misschien nog steeds meer een meisjeskleur, of denken dat anderen dan denken dat hun zoon een meisje is? Hoewel Hannah ook al eens voor jongen aangezien is met knalroze jas aan en muts op

sindell als het goed is zit er een klein labeltje in het midden van de doek, de middenmarkering. Alleen is Ellevill zo eigenwijs om de middenmarkering iets úít het midden te doen Zodat je aan de zijkant af kunt knopen (als ik aan de zijkant af kan knopen, zoek ik zelf wel het stuk iets uit het midden op...) Ik vouw altijd de doek dubbel en dan in de midden vast houden en beetje schuiven tot de punten ongeveer gelijk hangen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_81981128
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:44 schreef texelonia het volgende:
Roze (doeken, maar ook andere dingen) kan prima voor jongens. Hartstikke hip zelfs! En Noah's lievelingskleur is al jaren roze Hij heeft ook allerlei roze (jongens)kleiding. Maar sommigen vinden het misschien nog steeds meer een meisjeskleur, of denken dat anderen dan denken dat hun zoon een meisje is? Hoewel Hannah ook al eens voor jongen aangezien is met knalroze jas aan en muts op

sindell als het goed is zit er een klein labeltje in het midden van de doek, de middenmarkering. Alleen is Ellevill zo eigenwijs om de middenmarkering iets úít het midden te doen Zodat je aan de zijkant af kunt knopen (als ik aan de zijkant af kan knopen, zoek ik zelf wel het stuk iets uit het midden op...) Ik vouw altijd de doek dubbel en dan in de midden vast houden en beetje schuiven tot de punten ongeveer gelijk hangen.
Echt?! Vandaar! Hè, hè, ik snapte er al geen h*l van!
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:50:33 #170
100412 mefke79
komt goed!
pi_81992696
We hebben afgelopen week Driekus voor het eerst op de rug in de mei-tai gedaan. Werkt goed, hij sliep zo. Hij doet alleen wel zijn armpjes eruit, dus dat de band onder zijn oksel doorloopt, is dat nou de bedoeling?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_81993681
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:22 schreef Tan het volgende:

[..]

Dat valt nog mee, ik had het idee dat je de kinderen permanent aan je vastgebonden hebt

Ik draag Elyas al zijn overdagslaapjes plus als ik de kinderen van school haal, boodschappen doe, naar zwemles ga, etc., in totaal zo'n 5 tot 8 uur per dag. Best veel eigenlijk, besefte ik laatst. Maar ik vind het zo gezellig en hij is helemaal verknocht aan de draagdoek. Gelukkig slaapt hij van 19-7 uur gewoon in bed, hij kán het dus wel
Ik droeg in het begin net zoveel, maar nu ik weer aan het werk ben gaat dat niet meer.
Gelukkig kom ik qua dragen nog niets tekort voor m'n gevoel hoor.
Hardloper.
IG @webkim
pi_82019636
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:56 schreef Tan het volgende:
Wouw, mooie foto's

Vraagje uit nieuwsgierigheid: hoeveel uur per dag hebben jullie de kleintjes (welke leeftijd er ook graag bij vermelden ) in de drager/draagdoek?
Ik draag Emma (6 maanden) vrijwel iedere dag en dan verschilt dat van 1 tot 4 uur. Als we een dag weggaan dan langer. En mijn vriend draagt ook. Dus Emma hangt vaak langer in de doeken dan ik draag

Mijn TriPurple is gisteren binnengekomen Hij hangt nu over de lijn te drogen en het duurt zo laaaahaaaaang
pi_82019858
Wup, ik ben wel benieuwd naar de Triprurple. Post je een foto als hij droog is?

Ik draag de laatste tijd eigenlijk heel weinig. Krijg vrijwel meteen pijn in mijn zij namelijk. Hopelijk komt er iets uit het onderzoek wat ik binnenkort krijg. Op dit moment kan ik de ringsling nog wel het beste verdragen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:34:17 #174
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82021171
Sommige dagen draag ik heel veel, andere dagen draag ik niet.
De eerste weken heb ik Harry bijna continu in de doek gehad. Omdat hij alleen bij mij wilde slapen en anders zat ik maar op de bank met een slapende baby. In de doek kon ik tenminste nog boodschappen doen of de (af)was etc.
Harry is nu 3,5 maand oud.

Als we weggaan, gaat er altijd een doek mee.
pi_82025535
Iemand nog tips hoe je een kind wat niet wil in de doek krijgt. Ik moet naar het postkantoor maar Niels overstrekt zich, zet zich af aan mijn benen en leunt helemaal opzij. Resultaat is dat hij of met zijn benen recht naar beneden, helemaal scheef of heel ver van me af hangt. Eigenlijk is dit al zo vanaf het begin maar nu is hij zo sterk dat ik er niets mee kan beginnen.
De Mei Tai van Yppy heb ik ook geprobeerd, maar ik kreeg hem echt niet met zijn kontje lager dan zijn knietjes omdat hij zich maar bleef strekken.
En straks is het postkantoor dicht
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:29:52 #176
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82026309
Op je heup, mss? dat hij wel nog om zich heen kan kijken en zo?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_82026404
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:29 schreef DaviniaHR het volgende:
Op je heup, mss? dat hij wel nog om zich heen kan kijken en zo?
Heb ik ook geprobeerd, toen werd hij heel boos
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_82028802
Het zal vast al te laat zijn, maar hoe zet je Niels erin? En over welke knoop hebben we het eigenlijk? Bij een FWCC kan ik Emma erin laten zakken, doek goed omhoog trekken, voeten er onderuit halen, doek onder de kont, armen onder mijn armen en dan spannen en afknopen. Valt weinig tegen op te strekken.
Ik kan haar ook tegen me aanhouden, doek over d'r heen en over m'n schouders en dan de hele riedel. Dus dan doe ik de doek om haar (ons) heen in plaats van dat ik haar in de doek doe.
Goed aanspannen, stukje voor stukje, helpt tegen het ver weg hangen. Dan kan 'ie in ieder geval geen kant op. Ik begin altijd met het aanspannen van het onderste (buitenste) deel en eindig bij het bovenste binnendeel. Kan je er wat mee?
pi_82029951
Ik heb eerst de FCC en een heupknoop met maatje 4 geprobeerd, omdat het best warm is buiten. Toen de mei tai wat niet goed lukte en de lange doek met FWCC. Maar zelfs als ik bij de FWCC het al strak aangespannen heb voor ik hem erin doe, strekt hij zich toch. Hij doet het trouwens ook vaak als we al aan het lopen zijn, dan gaat hij op mijn bovenbenen staan zeg maar, dan is het effect dat hij scheef gaat hangen. Jij trekt de doek net andersom aan als hoe ik het doe, dus dat kan ik nog wel proberen thanks!
Misschien moet ik toch maar eens een cursus gaan doen, voor zelf dingen uitproberen heeft Niels geen geduld.
En ik ben nog snel op de fiets naar het postkantoor gegaan, want mijn lief was eerder thuis
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_82035086
Is Niels dan zo'n lange stelt? Emma heeft haar voeten om mijn middel zitten, op m'n heupen ongeveer. Ze kan echt niet bij m'n bovenbenen komen

Als TriPurple straks droog is (hopelijk), zal ik 'm strijken en een FWCC knopen. Eens kijken of ze Niels' trucje ook voor elkaar kan krijgen.
pi_82037332
Hihi nee, hij is best klein, 2 weken geleden 67 cm. Misschien komt het doordat ik zelf klein ben met in verhouding lange benen en dus een kort bovenlijf? Of ik knoop verkeerd Maar zijn slofjes zijn zelfs blauw verkleurd door het schuren tegen mijn spijkerbroek.

Ik ben heel benieuwd naar je tripurple (zoveel paars, argh, ik ga me vast moeten inhouden om hem niet ook te willen )
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 28 mei 2010 @ 21:22:02 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82039508
Geen tips van mij helaas. Waarschijnlijk krijg ik hetzelfde probleem als Hary sterker is...

Harry zet zich vaak af op mijn broekriem/broekband. Ook als hij op mijn rug zit. Ondanks dat ik heel secuur knoop en zijn beentje goed spreid. Als hij dan bozig wordt, dan gaat hij proberen te overstrekken waardoor hij dus zijn benen recht naar beneden steekt en op mijn broekriem/band gaat staan/zich afzetten
pi_82039681
Lente doet het ook wel eens, vooral scheefhangen. Dan gebruikt ze tijdens het knopen elke vrije milimeter speling die ze heeft om met d'r volle gewicht naar één kant te gaan hangen. Dan kun je nog zo sjorren en proberen strak te knopen, helemaal goed komt ze dan niet te zitten. Leuk als je haast hebt. En een hond hebt die zenuwachtig begint te piepen zodra ie de draagdoek ziet, want da's wandelen...
pi_82041369
Nog niet gestreken, Emma in pyjama en foto bij schemering, maar tadaaaaaa:



De foto is niet helemaal kleurecht. Op de camera lijkt de doek blauw, nu op mijn monitor wel paars maar niet zo dieppaars als 'ie echt is. Ik ben in ieder geval superblij met deze doek en wat mij betreft is 'ie de prijs waard. Ook qua comfort trouwens!
pi_82041716
Mooi Wupwup! Fijn dat je er blij mee bent.

Twinkly, dat overstrekken doet Ko ook vaak bij mijn vriend, die knoopt niet zo strak waardoor zijn voetjes inderdaad vaak tegen zijn bovenbenen bungelen. Als ik echt goed strak knoop dan heb ik de voetjes altijd in mijn zij. Zoals op de foto van Wupwup.
Doordat het zo strak zit kan hij ook niet overstrekken en zit hij zelfs lekkerder dan als hij te los zit.
Dus ik denk dat je nog strakker zou moeten knopen, en goed die knietjes hoger krijgen dan de billen.
Oh, scheefhangen doet Ko trouwens ook. Af en toe heel erg, alsof hij de stoeptegels wil tellen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_82041974
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:14 schreef Twinkly het volgende:

En straks is het postkantoor dicht
Is het nog gelukt?
Misschien een praktische tip, in de Hoogvliet zit ook een TNT servicepunt en die zijn tot 20.00 open iedere dag, donderdagen zelfs tot 21.00!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_82053197
Die is stoer Wupwup!! De doek lijkt heerlijk dun te zijn

Oh, dat wist ik niet Poppejans dat die nog zo lang open zijn ik vind die mensen die daar werken enorm grappig Maar wordt het dan nog wel opgehaald? Het is nog gelukt hoor, mijn lief was op tijd thuis om nog gauw naar het postkantoor te fietsen.

Ik zal zometeen eens vragen of mijn lief een foto wil maken van Niels in de doek, ik heb niet het idee dat ik te losjes knoop Maar dat zou wel handig zijn want dat is makkelijk op te lossen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_82053545
Dat is ook echt een mooie doek!!

Ik vind het zo leuk, een aantal vriendinnen van mij hebben heel snel bij hun kleine eens een doek gebruikt, werkte niet en het niet meer gedaan.. Nu zijn hun kids inmiddels rond een jaar en zien ze bij mij de hele verzameling... en krijg ik allerlei berichtjes dat als ze op de koffie komen ze tóch die doeken nog eens willen proberen, want het lijkt ze toch wel heel fijn en praktisch

Vind het helemaal leuk, want in het begin waren ze allemaal niet zo positief (waarschijnlijk omdat ze gewoon niet wisten hoe ze moesten knopen enzo )
  zaterdag 29 mei 2010 @ 20:00:02 #189
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_82070410
Wupwup, wat een supermooie doek is die tripurple! Is hij comfortabel?

En die candy is ook prachtig trouwens!
  zaterdag 29 mei 2010 @ 20:18:36 #190
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82071323
Kempervennen, de score.
1 mama met zoontje in een hippe hoptye
1 papa met baby in een stoere draagdoek
1 papa met baby in babybjorn met een opgerolde handdoek onder het kinnetje, zag er freaky uit. Hoofdje was dus helemaal naar achteren geklapt
  zaterdag 29 mei 2010 @ 21:22:35 #191
100412 mefke79
komt goed!
pi_82074713
Zelden zo blij geweest met mijn mei-tai als vandaag. We gingen boerengolf doen en het gras in de wei was echt te lang voor een kinderwagen. Gelukkig had ik de MT bij. Driekus voorop ging niet (dan kan je niet slaan) en dus voor het eerst Driekus op mijn rug geknoopt. Dat werkte prima en meneer heeft heerlijk geslapen om bij het wakker worden in verbaasde koeienogen te kijken.
We hebben hier nu een Marsupi te leen (hier is ie dus Webkim), kijken of dat wat is. Doen we hopelijk morgen als het weer droog is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_82075330
Ik vind het een prachtige doek, WupWup!

Twinkly, Ivan maakt ook gebruik van elke ruimte speling die hij heeft, maar hij kan zich nergens tegenaf zetten. Het klinkt inderdaad alsof Niels niet hoog genoeg zit, zoals oeke al uitlegde. Dat scheef hangen herken ik trouwens wel. Als het wat kouder is is dat geen probleem, want dan span ik de verticale banden over hem heen. Nu met het mooiere weer moet ik gewoon echt heel strak knopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 22:35:22 #193
100412 mefke79
komt goed!
pi_82079163
MT in actie: mam, waar sloeg je die bal nou heen?


Het was alleen aan de voorkant geen gezicht zo met een kruis tussen twee best wel grote borsten...volgende keer anders doen, was nu vooral blij dat het een beetje zat.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_82090805
Mefke wat stoer Super handig zo op je rug zeg!!

Ik heb de Calin Blue geverfd!! Turquoise van Dylon, de Procion kleurtjes die ik leuk vond leken teveel op turquoise, dus had ik geen zin om daar verzendkosten voor te gaan betalen Het is een hele mooie kleur geworden , maar wel een beetje gestreept omdat in de vouwen/kreukels van de doek meer verf is blijven zitten (het lijkt nu wel een Wellen ) Ik heb ook nog een rompertje, voedingsshirt, mutsje, spuugdoekjes, washandjes en een hydrofiel mee geverfd. Helaas zijn de naadjes van de doek en de andere dingen synthetisch: ze zijn wit gebleven.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 30 mei 2010 @ 09:37:05 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82091229
quote:
Op zondag 30 mei 2010 08:38 schreef Twinkly het volgende:
Mefke wat stoer Super handig zo op je rug zeg!!

Ik heb de Calin Blue geverfd!! Turquoise van Dylon, de Procion kleurtjes die ik leuk vond leken teveel op turquoise, dus had ik geen zin om daar verzendkosten voor te gaan betalen Het is een hele mooie kleur geworden , maar wel een beetje gestreept omdat in de vouwen/kreukels van de doek meer verf is blijven zitten (het lijkt nu wel een Wellen ) Ik heb ook nog een rompertje, voedingsshirt, mutsje, spuugdoekjes, washandjes en een hydrofiel mee geverfd. Helaas zijn de naadjes van de doek en de andere dingen synthetisch: ze zijn wit gebleven.
Dezelfde kleur als wij hebben!!
Ow, bij mij is hij gewoon mooi effen. Behalve dan de stikdraad, maar dat vind ik eigenlijk wel leuk (al snap ik nog steeds niet waarom er zo vaak een synthetische draad wordt gebruikt ipv katoen ).
Hou je er wel rekening mee dat het een heel klein beetje kán afgeven?
Na een hele dag openlucht museum in de zon (pinkstermaandag) zag ik dat het spuugdoekje dat ik nog in zijn nek rol een heel klein blauw vlekje had. Mijn kleding mankeerde overigens niks ondanks gezweet...
pi_82091295
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:37 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dezelfde kleur als wij hebben!!
Ow, bij mij is hij gewoon mooi effen. Behalve dan de stikdraad, maar dat vind ik eigenlijk wel leuk (al snap ik nog steeds niet waarom er zo vaak een synthetische draad wordt gebruikt ipv katoen ).
Hou je er wel rekening mee dat het een heel klein beetje kán afgeven?
Na een hele dag openlucht museum in de zon (pinkstermaandag) zag ik dat het spuugdoekje dat ik nog in zijn nek rol een heel klein blauw vlekje had. Mijn kleding mankeerde overigens niks ondanks gezweet...
Ik denk dat het komt doordat ik de doek al gewassen had, gedroogd en daarna niet gestreken. Toen opnieuw gewassen en daarna direct en dus nat de verfcyclus. Ik had verwacht dat het wel goed zou gaan omdat hij door en door nat was. Je ziet het bijna niet als je het niet weet. De andere dingen zijn wel helemaal egaal geworden. Ik denk dat ik alles nog maar een keertje was, want spuugdoekjes die nog verf aflaten dat is niet zo gezond! En Niels sabbelt ook altijd aan de doek.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 30 mei 2010 @ 20:03:48 #197
1762 YPPY
Yppiaans
pi_82113543
Even een oproepje. Mijn mei tai (van MisterMirko) is nu op reis en komt bijna naar huis, is er iemand die nog aan wil sluiten voor het reisje?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 30 mei 2010 @ 20:39:10 #198
100412 mefke79
komt goed!
pi_82115246
Ik heb net de Marsupi plus geprobeerd, maar dat wordt em niet. Maar, nuttig was het wel om em te lenen, nou weet ik wat ik kan aanpassen aan mijn eigen MT. Iemand enig idee of je bij een gewone stoffenwinkel zo'n grote buckle kan kopen die normaal aan de heupbanden van een rugzak zit?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 30 mei 2010 @ 22:08:00 #199
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82121442
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 22:35 schreef mefke79 het volgende:
MT in actie: mam, waar sloeg je die bal nou heen?
[ afbeelding ]

Het was alleen aan de voorkant geen gezicht zo met een kruis tussen twee best wel grote borsten...volgende keer anders doen, was nu vooral blij dat het een beetje zat.
je hoeft aan de voorkant niet te kruisen, als je rugdraagt. net als bij een gewone rucksack, zeg maar.
ziet er idd ook wat leuker uit

wel fijn dat het zo goed beviel!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_82125798
Ik weet niet of het al gepost was maar zaterdag zondag 13 juni is een een Nationale draagwandeling en picknick in Utrecht. Op het filmpje van 2008 lopen al aardig wat fokkers rond. Lijkt me wel leuk om mee te doen

[ Bericht 1% gewijzigd door octopussy op 31-05-2010 00:15:56 ]
pi_82127728
13 juni is een zondag Staat goed op de site. Zondag 13 juni dus
pi_82127874
quote:
Op maandag 31 mei 2010 00:10 schreef WupWup het volgende:
13 juni is een zondag Staat goed op de site. Zondag 13 juni dus
my mistake zondag dus
pi_82137556
ja ik mag nu echt ook hier posten
vorige week voor het eerst in de doek gedragen, heb een tri cotti denk alleen dat ie te groot is, haar hoofdje hangt toch teveel naar achter, maar ze vond het heerlijk





volgens de gebruiksaaanwijzing zou ze nu ook al in de bondolino mogen, maar ik heb geen idee hoe....
  maandag 31 mei 2010 @ 12:16:03 #204
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_82137635
Lief draculettetje

Mijn nieuwe MT is klaar. Vanavond krijg ik em. Ben heel benieuwd aangezien er minder lappen stof gebruikt zijn om het allemaal wat zomers te houden. Zag er iig al heel mooi uit op foto. Thanks mam!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_82139069
Wat een lekker frummeltje heb je daar dracu Ik heb geen idee over de maten van een tri cotti, geen ervaring mee. Ligt ze in de kommahouding?
pi_82216371
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:14 schreef draculettetje het volgende:


volgens de gebruiksaaanwijzing zou ze nu ook al in de bondolino mogen, maar ik heb geen idee hoe....
Pasgeborenen kunnen idd in een Bondolino. Je draagt ze dan met de voetjes binnen het lijfje.
Kijk maar even in de online handleiding op pagina 17. Het voordeel ten opzichte van veel andere voorgevormde dragers is dat je een Bondolino heel stevig rondom een kindje aan kan spannen. Dat maakt dat deze ook écht heel vroeg kan. Bij veel andere voorgevormde dragers heeft dat toch niet mijn voorkeur.
Hardloper.
IG @webkim
pi_82216914
Vriendin van me gaat bijna bevallen, en wil straks ook gaan dragen met een draagdoek, en wel die van ByKay, iemand ermee bekend?
Ze had die gezien op een beurs, en daar hadden ze gezegd dat je bij echt kleintjes die beentjes niet mocht spreiden, is dat zo?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_82222437
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Vriendin van me gaat bijna bevallen, en wil straks ook gaan dragen met een draagdoek, en wel die van ByKay, iemand ermee bekend?
Ze had die gezien op een beurs, en daar hadden ze gezegd dat je bij echt kleintjes die beentjes niet mocht spreiden, is dat zo?
Dat is op zich een goed merk rekbare doek.

Over die beetjes is een levendige discussie gaande.
Dit is de ideale houding voor een kindje: met gespreide en gehoekte beentjes. Zoals je op de plaatjes kan zien kan je die houding perfect bereiken in een doek.


Maar er zijn mensen, waaronder sommige fabrikanten, die bang zijn dat mensen de beentjes van hun kind óverspreiden en daarom veiligheidshalve adviseren de beentjes binnen de doek te doen.

En er zijn draagscholen en medici die dat juist níet aanraden. Zij zeggen: graag de beentjes buiten te doek, zodat het kindje niet kan gaan afzetten. Want dan belast het o.a. zijn heupgewrichtjes met bewegingen waar hij fysiek nog niet klaar voor is. Want uit zichzelf kán een baby natuurlijk op die leeftijd nog helemaal niet rechtop staan en afzetten.

Dat is even kort door de bocht zeg maar.
En ik kan me in die laatste opvatting goed vinden. Tenzij je al vanaf het begin een mei tai of voorgevormd iets wil gebruiken. Dan graag niet meteen de beentjes eruit, omdat het lijfje daar veelal te breed voor is. Dan bestaat wel het risico op overspreiding, maar met een doek heb je dat echt zelf in de hand.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:49:38 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82224098
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:39 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb net de Marsupi plus geprobeerd, maar dat wordt em niet. Maar, nuttig was het wel om em te lenen, nou weet ik wat ik kan aanpassen aan mijn eigen MT. Iemand enig idee of je bij een gewone stoffenwinkel zo'n grote buckle kan kopen die normaal aan de heupbanden van een rugzak zit?
Probeer het eens bij een fourniturenzaak. Daar maak je meer kans.
Of op de markt.
***
pi_82224419
Wupwup ze behoort idd in de kommahouding! ik heb al begrepen dat ik haar meer moet kantelen, maar heb ook een nieuwe de ander was toch te groot! heb nu een rode dus binnenkort maar nieuwe foto's!

webkim dank voor de link en uitleg! ga ik binnenkort ook zeker proberen!
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:02:17 #211
100412 mefke79
komt goed!
pi_82224441
Be, de markt! Dat is een goeie tip. Zaterdag is hier altijd een grote markt, doen we dat gewoon even. En mijn mama heeft al beloofd me te helpen met aanpassen. Maar misschien krijg ik haar wel zo ver dat ze gewoon een nieuwe voor me maakt. Ik moet toch echt eens leren naaien...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_82227011
Dankje Webkim, ik heb haar jouw reactie even gestuurd via mail, kan ze het even zelf lezen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:25:18 #213
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_82227180
Ik ga eens kijken of ik Iris nog in mijn doek kan knopen Als mevrouw dat nog wil.

Kan dat eigenlijk wel? Een bijna 4-jarige nog dragen? Of draag ik mezlf dan een rug/schouderblessure
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_82227574
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Probeer het eens bij een fourniturenzaak. Daar maak je meer kans.
Of op de markt.
Liever bij een buitensportzaak, dan weet je zeker dat de gesp ook het gewicht van een kind aan kan
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:12:41 #215
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82229165
Ik heb weer een paar doeken te koop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door texelonia op 02-06-2010 20:30:50 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_82230429
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:01 schreef draculettetje het volgende:
Wupwup ze behoort idd in de kommahouding! ik heb al begrepen dat ik haar meer moet kantelen, maar heb ook een nieuwe de ander was toch te groot! heb nu een rode dus binnenkort maar nieuwe foto's!

webkim dank voor de link en uitleg! ga ik binnenkort ook zeker proberen!
Ik ben absoluut geen expert in draagdoeken en houdingen, maar volgens mij wordt die kommahouding juist afgeraden. Omdat de kin dan op de borst kan zakken, waardoor de baby minder goed kan ademen. Beter kun je een baby al vanaf het begin rechtop dragen. Maar correct me if i'm wrong!

Tex nu al weer kersenbloesem eruit Das snel!
Ik moet eigenlijk ook wat doeken gaan verkopen. Ben nu zo'n goede vrienden al met TriPurple, dat de rest een beetje werkeloos ligt. Iemand interesse in een Nino 6 met doos en boekjes? Of een oude Lisa 2 3 zonder doos?

[ Bericht 0% gewijzigd door WupWup op 02-06-2010 16:05:46 ]
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:51:57 #217
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82230856
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:41 schreef WupWup het volgende:

Tex nu al weer kersenbloesem eruit Das snel!
Ik moet eigenlijk ook wat doeken gaan verkopen. Ben nu zo'n goede vrienden al met TriPurple, dat de rest een beetje werkeloos ligt. Iemand interesse in een Nino 6 met doos en boekjes? Of een oude Lisa 2 zonder doos?
Ja ik krijg hem helaas niet lekker geknoopt... Doet steeds pijn aan mijn schouders. Nou zijn er heel veel mensen die hem heerlijk vinden dragen, ook met grotere kindjes. Maar het is niet mijn doek blijkbaar.. Helaas want vind hem nog steeds heel mooi, en hij voelt heerlijk zacht en soepel.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:09:40 #218
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82231664
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:12 schreef texelonia het volgende:
Ik heb weer een paar doeken te koop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kersenbloesem ruilen voor een Beco?
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:24:45 #219
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82232437
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:09 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Kersenbloesem ruilen voor een Beco?
Oeh heb je een foto?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:30:28 #220
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82232690

I`m not weird. I`m limited edition.
pi_82233115
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:30 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]

haha, ik moest gelijk denken aan deze
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:40:12 #222
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82233137
we zijn incognito
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:46:30 #223
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82242271
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:30 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]

Is dat bruin met roze? Wat voor Beco is het?
Ik twijfel een beetje. Heb nog nooit een Beco (of andere SSC) geprobeerd, en straks is het net weer niks voor mij...

Is er niet weer een Draagkring ofzow binnenkort dat ik kan proberen?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:12:59 #224
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82243502
Beco Butterfly Sophie
Draagrking Den Haag aan de Walnootstraat is opgeheven, enige mogelijkheid is nog De Lier of Spoorwijk
Of gewoon weer eens een gewone meeting.
Of je moet hem eerst een tijdje lenen ofzo
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:15:27 #225
100412 mefke79
komt goed!
pi_82243594
Karin, ik heb de bykay in het begin ook gebruikt. Ging prima, maar Driekus werd al snel te zwaar, ik vond het te veel doorhangen zeg maar.

Meiden die zelf een MT gemaakt hebben, hebben jullie de werkbeschrijving uit de op gebruikt of een andere?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:17:12 #226
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82248543
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Beco Butterfly Sophie
Draagrking Den Haag aan de Walnootstraat is opgeheven, enige mogelijkheid is nog De Lier of Spoorwijk
Of gewoon weer eens een gewone meeting.
Of je moet hem eerst een tijdje lenen ofzo
Ik wil hem wel eens uitproberen. Hoe en waar moeten we nog maar even afspreken dan.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_82252030
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:15 schreef mefke79 het volgende:
Karin, ik heb de bykay in het begin ook gebruikt. Ging prima, maar Driekus werd al snel te zwaar, ik vond het te veel doorhangen zeg maar.

Meiden die zelf een MT gemaakt hebben, hebben jullie de werkbeschrijving uit de op gebruikt of een andere?
Mijn schoonmoeder is bezig een MT te maken voor mij, we hebben de MT van Poppedein geleend voor de maten. Lijfje omgetrokken op patroonpapier, banden gemeten.
Stof gehaald, vulling gehaald, en nu wachten tot ie klaar is! Heerlijk zo'n schoonmoeder!
Kan niet wachten tot het klaar is!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:45:10 #228
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82253202
TF, je komt niet toevallig naar de Meet in Utrecht 6 juni?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:57:35 #229
100412 mefke79
komt goed!
pi_82253815
@karin weet je nog welke mt poppedein heeft? Ik heb em op de meet gezien, hij was heel mooi. Heb jij em met bredere banden of met smalle?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_82253936
De banden zijn 10 cm breed.

En omdat ik niet kon kiezen uit 2 stoffen maakt schoonmams er 2!!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:03:42 #231
100412 mefke79
komt goed!
pi_82254165
thanks!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_82254288
Wat tof Karin dat ie je zou goed bevallen is en je toch nog even hebt kunnen voelen wat gevulde banden doen voor een MT alvorens je schoonmoeder flink aan de klus ging! Ik ben heel benieuwd naar t resultaat!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:26:16 #233
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82265959
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:45 schreef texelonia het volgende:
TF, je komt niet toevallig naar de Meet in Utrecht 6 juni?
80% kans van niet :-/
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 3 juni 2010 @ 08:52:03 #234
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82270078
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

80% kans van niet :-/
Jammer
Ik zal wel proberen naar de draagkring op maandag te komen, 14 juni? (vrijdag is een onhandige dag voor mij)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:06:01 #235
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82270388
En maandag is een onhandige dag voor mij
Maar we regelen wel iets, komt wel goed
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:11:24 #236
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82270516
Hmm. Tijd voor een (mini) meet dus
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_82271929
Weet iemand hoe ik een slendang knoop? Ik heb eens gegoogled maar ik kom er niet helemaal uit?
pi_82272464
oh, wacht. Ik heb wel al filmpjes gevonden van een heupknoop met een lange draagdoek. Ik neem aan dat het met een korte doek ook zo gaat.

en nu ook een filmpje van macka met een korte doek

ik ben voorzien
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:10:53 #239
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82287335
Mijn kleine loopt al een geruime tijd met haar poppetje zo rond.
De tafelloper draagdoek is te kort om een andere knoop te maken, en de pop hangt de helft van de tijd op 'half elf'
Maar ze is wel erg leuk moet ik zeggen.

  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 18:13:23 #240
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_82292669
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:10 schreef amaranta het volgende:
Mijn kleine loopt al een geruime tijd met haar poppetje zo rond.
De tafelloper draagdoek is te kort om een andere knoop te maken, en de pop hangt de helft van de tijd op 'half elf'
Maar ze is wel erg leuk moet ik zeggen.

[ afbeelding ]

Als je aan een kant van de loper twee grote sleutelringen innaait heeft ze haar eigen ringsling.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_82293494
Ik ben ontzettend blij met mijn Mei Tai.... ik heb getwijfeld tot en met, maar ik heb hem net Rucksack geknoopt en ik merkte niet eens dat er 10 kilo extra meewandelde!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_82328220
Amaranta was schattig !!

Nou, Niels wil nog steeds niet in de doek Ik krijg hem echt niet goed geknoopt omdat hij zich tijdens het aanspannen (FWCC) al huilend naar achteren gooit en zich afzet met zijn armen.
Eigenlijk moet ik naar de stad toe maar dat gaat nu dus niet. Bluh
Laat het alsjeblieft een kortdurige fase zijn...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_82328293
Amaranta wat liiiieeeeffff Misschien wil ze wel een draagconsult

Twinkly wat irritant zeg. Heb je een wandelwagen? En wil hij daar wel in?
pi_82328415
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:18 schreef WupWup het volgende:
Amaranta wat liiiieeeeffff Misschien wil ze wel een draagconsult

Twinkly wat irritant zeg. Heb je een wandelwagen? En wil hij daar wel in?
Ja, en nee
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 4 juni 2010 @ 14:40:48 #245
108648 cattie
lieve moeder
pi_82329276
Twinkly, wat naar. Kun je misschien de scc doen, die knoop je van te voren en dan hoef je hem er "alleen maar" in te vechten.
pi_82329928
Nou dan loopt Niels maar!


Nee zonder gekheid, wat vervelend dat hij het niet zit zitten!
pi_82329957
Dankje, goed filmpje. Ik ken die knoop wel, heb ik een paar keer gedaan, maar ik moet hem nog maar eens oefenen met de teddybeer want ik heb steeds het idee dat Niels er te losjes inzit en dat zijn rug te recht is.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:03:08 #248
108648 cattie
lieve moeder
pi_82330324
Je moet behoorlijk strak voorknopen. Ik vind het een fijne, snelle knoop.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:13:48 #249
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82330765
Twinks, wat doet Niels als je hem in de wagen legt? Brullen?
Als je weg móet dan zou ik hem toch gewoon in de wagen knikkeren. Dan maar even brullen. Misschien valt ie op den duur toch wel in slaap of gaat ie rondkijken...
Lievelingsspeeltje mee en hoppa...
pi_82332471
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:13 schreef Asyniur het volgende:
Twinks, wat doet Niels als je hem in de wagen legt? Brullen?
Als je weg móet dan zou ik hem toch gewoon in de wagen knikkeren. Dan maar even brullen. Misschien valt ie op den duur toch wel in slaap of gaat ie rondkijken...
Lievelingsspeeltje mee en hoppa...
ik kan dat echt niet he
Is het ondertussen al gelukt? Zou een mei tai misschien werken? Dat zit met het omdoen een stukje losser dan een doek, dus meer vechtruimte. Ik weet niet waar je woont, maar je zou de mijne wel mogen proberen?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:32:44 #251
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82334145
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:54 schreef WupWup het volgende:

[..]

ik kan dat echt niet he
Is het ondertussen al gelukt? Zou een mei tai misschien werken? Dat zit met het omdoen een stukje losser dan een doek, dus meer vechtruimte. Ik weet niet waar je woont, maar je zou de mijne wel mogen proberen?
Nou ja, ik zeg dat ook wel makkelijk hoor. Maar hier is het nog niet voorgekomen.
Maar ik heb het over als je echt móet...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:46:14 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82349405
* Asyniur van dragen
Vandaag hebben mijn zoon en ik de avond 4-daagse uitgelopen, 4x6km.
De 1e dag in een FWCC, maar dat was wel zwaar (denk aan heuvellandschap), 2e dag Rucksack geknoopt maar ik had niet goed geknoopt blijkbaar want na nog geen 10 minuten zakte zijn bips uit de doek en toen zat hij alleen nog op het kruis, dus maar weer een FWCC geknoopt. Poeh dat was echt zwaar. Maar dag 3 en 4 weer in Rucksack en dat waren echt eitjes! Heerlijk dus!
Volgend jaar gaan we voor de 10km!
pi_82349995
Stoer Asy

Ik heb vandaag Hannah voor het eerst op de rug gehad. Heb het aangedurft om haar vanaf ons bed op mijn rug te hijsen in de doek. Na een paar keer zat ze best goed en heb ik het huis gestofzuigd. Ze is in slaap gevallen
Ik merkte nauwelijks dat ik haar droeg

Alleen weet ik nog niet zo goed hoe ik goed strak moet spannen, maar oefening baart kunst.
pi_82357249
Asy, wat stoer
Wij zijn terug van vakantie en lang leve de Calin Bleu met dit weer

Alleen bij een ruck heeft Florian af en toe de neiging om met zijn koppie 'in de doek te kruipen
Leander deed dat nooit, weet iemand hoe dat kan en hoe ik het kan voorkomen?
  zaterdag 5 juni 2010 @ 08:53:11 #255
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82357420
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:56 schreef octopussy het volgende:
Stoer Asy

Ik heb vandaag Hannah voor het eerst op de rug gehad. Heb het aangedurft om haar vanaf ons bed op mijn rug te hijsen in de doek. Na een paar keer zat ze best goed en heb ik het huis gestofzuigd. Ze is in slaap gevallen
Ik merkte nauwelijks dat ik haar droeg

Alleen weet ik nog niet zo goed hoe ik goed strak moet spannen, maar oefening baart kunst.
De randen van de doek zo ver mogelijk als je er bij kan vastpakken en dan door middel van je handen er langs laten glijden strak trekken. Dit eventueel nog eens herhalen en daarna dus aan de andere kant hetzelfde doen.
En natuurlijk goed op spanning houden dan!
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 08:31 schreef freecell het volgende:
Asy, wat stoer
Wij zijn terug van vakantie en lang leve de Calin Bleu met dit weer

Alleen bij een ruck heeft Florian af en toe de neiging om met zijn koppie 'in de doek te kruipen
Leander deed dat nooit, weet iemand hoe dat kan en hoe ik het kan voorkomen?
Ik rol er een spuugdoekje in zodat de doek dus sowieso nog een stukje 'smaller' is. Verder trek ik de doek onder zijn bips heel erg overdreven naar onder/richting mijn rug zodat de banden er heel strak overheen gaan. Maar als Harry heel erg gaat friemelen dan zakt ook hij nog een klein beetje naar beneden en krijg je het geplette mus effect
En de Calin Bleu is inderdaad fijn dragen met dit weer
pi_82357426
geplette mus check
Maar hij vindt het zelf heerlijk om er in te kruipen
  zaterdag 5 juni 2010 @ 10:10:59 #257
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82358288
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 08:54 schreef freecell het volgende:
geplette mus check
Maar hij vindt het zelf heerlijk om er in te kruipen

Ik hoor Harry ook nooit klagen
HIj ziet er alleen altijd zo verfromfraaid uit als ik hem uit de doek haal...
pi_82370808
Asynuir, wat goed de vierdaagse!

Twinkly, wat vervelend dat Niels zo doet. Hoe is het nu?
Ko deed ook een tijdje zo, maar ik ging gewoon door. We hadden toen nog geen buggy/wagen. Maar het was inderdaad niet leuk. Vaak gaf ik hem zijn speen zodat hij rustiger werd, of een soepstengeltje.

Ik vind dragen zo fijn!

En ik ben vast een enorme emodoos als ik vertel dat ik gewoon wat traantjes moest wegslikken bij het zien van het filmpje van die draagwandeling in Utrecht.
Al die dragende mensen! En mijn geliefde stadje!
En echt, Noah en de middelste van TF, die allebei zo fier hun pop rond droegen.
Jammer dat ik niet kan, ik had graag meegewandeld!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 5 juni 2010 @ 20:37:18 #259
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_82375302
Wat gaaf zeg, de avondvierdaagse! Heb het overwogen, maar wil niet teveel morrelen aan het slaapritme van Elyas.

Heb vandaag mijn slingview binnen, handig!! Zal er morgen een foto van maken!
pi_82379197
Gisteren binnengekregen!
Hoezee

  zaterdag 5 juni 2010 @ 23:40:47 #261
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_82380693
Ooh wat een mooie zeg! Maar zie ik nou traantjes?

Wat vinden jullie nu eigenlijk de fijnste draagmethode voor de rug? Ik heb tot nu toe alleen BWCC (met en zonder twist) en double hammock geprobeerd, rucksack kwam ik nog niet helemaal uit. Ik vind zelf DH het ligst dragen, maar bij géén van de methoden heb ik het gevoel goed in evenwicht te zijn, ik moet wat gaan tegenhangen zeg maar, waardoor het voor mijn onderrug toch belastender is dan voorop dragen, of doe ik iets niet goed? Misschien zorgen dat Elyas echt heel hoog en strak tegen de rug zit?
  zondag 6 juni 2010 @ 09:03:42 #262
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82385529
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 20:37 schreef Tan het volgende:
Wat gaaf zeg, de avondvierdaagse! Heb het overwogen, maar wil niet teveel morrelen aan het slaapritme van Elyas.
Harry heeft gewoon onderweg op mijn rug geslapen
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 23:40 schreef Tan het volgende:
Wat vinden jullie nu eigenlijk de fijnste draagmethode voor de rug? Ik heb tot nu toe alleen BWCC (met en zonder twist) en double hammock geprobeerd, rucksack kwam ik nog niet helemaal uit. Ik vind zelf DH het ligst dragen, maar bij géén van de methoden heb ik het gevoel goed in evenwicht te zijn, ik moet wat gaan tegenhangen zeg maar, waardoor het voor mijn onderrug toch belastender is dan voorop dragen, of doe ik iets niet goed? Misschien zorgen dat Elyas echt heel hoog en strak tegen de rug zit?
Ik draag Harry tot nu toe nog altijd in Rucksack, maar ik heb dan ook nog niks anders geprobeerd.
ALs ik hem zo draag, dan heb ik nauwelijks 'last' van het feit dat ik nog eens 5kg extra meesleep. Ik knoop wel altijd voor mijn borst af, anders gaan de schouderbanden glijden.

Ik moet nog altijd eens een andere methode uitproberen maar ik ben meestal behoudend in dat soort dingen. ZO van het werkt en ik kan het dus waarom iets anders doen
pi_82385560
Hij was net weer stil, was een troostactie

Ik knoop het liefst rucksack. Dat is gewoon zwiep, knoop, klaar. Gemakszucht

Double Hammock zit bij mij het fijnst als hij goed geknoopt is, maar is erg warm. BWCC vind ik niet echt fijn. Kom ik toch weer uit op de ruck

Ik ken je probleem. Als de bovenste rail goed strak zit is het beter
  zondag 6 juni 2010 @ 09:44:22 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82385907
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:40 schreef cattie het volgende:
Twinkly, wat naar. Kun je misschien de scc doen, die knoop je van te voren en dan hoef je hem er "alleen maar" in te vechten.
Die ga ik oefenen!
  zondag 6 juni 2010 @ 10:02:43 #265
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82386138
Ik vind de ruck het fijnst. Hannah zit dan lekker hoog en kan mooi over mijn schouder heenkijken. En niet zoveel stof om je heen enzow. BWCC wordt lager geknoopt, dan ziet Hannah niks. DH vind ik ook wel fijn, maar zou ik minder snel kiezen op warmere dagen. Heb je nog de SHBC, maar dan gaat één kant van de doek over je schouder, en de andere kant van de doek gaat onder je andere arm door. Vind het hierdoor lastig deze goed te knopen, Hannah gaat snel scheef hangen. Daarbij houd ik niet zo van een chestbelt. En de doek bij mijn schouders krijg ik ook nooit helemaal goed bij BWCC en SHBC. Er is ook nog de JBC, Jordan's Back Carry, maar die heb ik nog nooit geprobeerd.

Tegenwoordig knoop ik vaak de Reinforced-Rear Rebozo Rucksack nu ik eindelijk dé shorty heb gevonden. Hierbij gaat de doek alleen over je schouders en direct over de billetjes van je kindje, en de knoop zit aan de voorkant bij je oksel/schouder, ipv bij je buik. Met een maat 2 kun je ook afknopen onder het kontje (RUB, Ruck under Bum), maar dan vind ik de knoop moeilijk strak te trekken.

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 6 juni 2010 @ 10:06:46 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82386178
Gheghe tex, ik kan geen touw doek vastknopen aan jouw post met al die afko's.
  zondag 6 juni 2010 @ 10:07:28 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82386193
En bijj reinforced lees ik altijd rainforest en dan denk ik. Wat voor knoop is dat nou weer.
  zondag 6 juni 2010 @ 10:25:05 #268
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82386452
Sorry
Ruck=rucksack
RRRR=Rear Reinforced Rebozo Rucksack
BWCC=Back Wrap Cross carry
SHBC= Secure High Back Carry
DH=Double Hammock
JBC=Jordan's Back Carry

Normaal bij een Rucksack, haal je de doek die over je schouders gaat, onder je arm door, en kruis je ze onder het kontje. Reinforced houdt in dat je de doek die onder de billen door gaat, helemaal uitspreidt over de billen van je kind. Dit geeft weer iets meer steun. Dat kan trouwens ook bij een gewone Rucksack

Een Reinforced Rucksack ziet er zo uit:
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 6 juni 2010 @ 11:40:10 #269
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_82388186
Die ziet er inderdaad fijn uit. Vanochtend heb ik ook een rucksack geknoopt maar ik vond het niet wat. Hij zakte vrij snel laag, terwijl hij voor mijn gevoel wel strak zat. Dan lijkt de reinforced mij wel een betere optie
wel nog even twee leuke fotootjes van de slingview, ik vind het erg leuk, en Elyas had meteen door dat hij mij er ook in kon zien



pi_82389523
Oh die knoop ziet er idd wel fijn uit Tex. En wat een mooie doek, welke is dat?

Tan, koel zo'n spiegeltje! Waar heb je dat vandaan?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 6 juni 2010 @ 13:05:34 #271
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_82391094
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:24 schreef tessie het volgende:


Tan, koel zo'n spiegeltje! Waar heb je dat vandaan?
hiero, niet heel goedkoop, maar wel veilig (het is geen glas maar plastik)! Je hebt ze ook in andere kleuren.
pi_82393797
Mocht je interesse hebben Tessie, ik ga mijne verkopen, niet gebruikt
Pm maar als je interesse hebt
  zondag 6 juni 2010 @ 14:24:39 #273
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82394439
@tessie dat is Jim Pink. Roze aan de ene kant, zwart aan de andere

@Tan wat een leuke foto's met dat spiegeltje! Ik heb dat spiegeltje ook, ik vind hem erg handig, en gezellig om even oogcontact te kunnen maken.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_82395480
Tan, wat kijkt Elyas lief

Net met Hannah in de doek even boodschapjes gedaan. Had haar in de rucksack en dan kruislings over de borst afgeknoopt. Dat zit echt heel fijn zeg!
pi_82395550
Lotte wil echt steeds minder
Wel jammer, toch gaat binnenkort op vakantie de Manduca zeker mee en waarschijnlijk ook m'n korte doek, eventueel dan maar als dekentje.

Als er iemand eens een Binana weg doet hou ik me aanbevolen
pi_82404554
Net even de Ikea doorgecruised met Emma voor het eerst in ruck. Voor het eerst heeft ze gehuild in de doek en later bleek nog door mijn schuld ook Hij zat te strak in d'r nek, die was helemaal rood toen ik haar eruit haalde. Volgende keer maar een hydrofiel inrollen.
pi_82407967
Ik heb laatst een ruck bij mn vriend geknoopt, maar iedere keer schoot de doek onder dr kontje vandaan. Ik heb 'm, dacht ik, goed vast gezet en toen issie een stukje gaan lopen met dr. Komen ze terug, Lotte over de zeik, hangt ze alleen nog in het kruis en het rugpand zit in dr nek gefrot Hoe kan ik dat nou tegen gaan? Verder zat ze wel netjes namelijk, maar hij schoot dus steeds onder dr billen vandaan...
Lotte!
Noah!
  zondag 6 juni 2010 @ 19:39:40 #278
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_82408993
Hier is de ruck aak nog niet zo'n succes, maar wegschieten van de doek had ik geen last van, dus kan je niet helpen. Misschien hangt ze niet genoeg met de billen omlaag zodat ze zich kan afzetten?

Over draagdoek gesproken ... Vandaag E. in de aquacarrier (die speciale bykay draagdoek) in het zwembad gehad. Supergrappig Hij viel zelfs in slaap terwijl we in het water waren. Heb er alleen geen foto van, maar het was echt voor herhaling vatbaar. Kon zo lekker met de anderen mee het water in.
pi_82409048
Volgens mij had Webkim een flimpje van hoe je de doek kan zekeren Linda, dat je zeg maar dat kruis over de doek heen doet, zodat het echt vastzit....

En op ebay gaat er nu een doek weg voor 2110 euro! (nou ja, hij moet nog 5 mninuten). Een roze indio, vraag me af wat daar zo speciaal aan is
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 6 juni 2010 @ 19:47:04 #280
108648 cattie
lieve moeder
pi_82409361
Linda, tex heeft hierboven een foto staan van een "gezekerde"ruck, dan kan het kontje er zeker niet uitvallen.

Tessie, dat is een altrosa en die is zeeeer zeldzaam. Oostblokvrouwen schijnen er dol op te zijn. (al moet ik zeggen dat als ik graag een doek in die kleur zo willen hebben, ik wel een indio natur zou kopen en in de verf zou gooien. )
pi_82413365
Buh ik vind ebay stom. Ik kan echt niet tegen ebay. Had een stendhal in maat 7 gevonden die ik per se wou hebben. Dus ik natuurlijk ook nog eens veel hoger bieden dan ik van plan was, en nu ben ik toch nog overboden. Belachelijk veel geld voor een doek 186 euro nog wat gaat ie nu voor weg.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  † In Memoriam † zondag 6 juni 2010 @ 21:23:42 #282
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_82415479
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:54 schreef tessie het volgende:
Buh ik vind ebay stom. Ik kan echt niet tegen ebay. Had een stendhal in maat 7 gevonden die ik per se wou hebben. Dus ik natuurlijk ook nog eens veel hoger bieden dan ik van plan was, en nu ben ik toch nog overboden. Belachelijk veel geld voor een doek 186 euro nog wat gaat ie nu voor weg.
Dat valt best mee voor een zeldzame doek met linnen zoals Stendhal, en dan ook nog in maat 7. En Ebay is niet stom, sommige verzamelaars zijn stom
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 6 juni 2010 @ 21:33:52 #283
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82416297
En vergeleken die 2110 voor die andere doek valt 186 euro toch best mee

Maar ja, snap wel dat je baalt. Maar de doeken met 50% linnen zijn erg populair en worden in kleine oplages gemaakt. De prijs loopt dan dus erg snel op op eBay. Doeken uit het standaard assortiment kun je vaak goedkoop krijgen op eBay, de LE's kunnen erg duur worden.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_82416477
Ja ik ben er gewoon net een heel klein beetje te nuchter voor, ik vond dit al heeeeel veel geld. Maar ja, komt vast wel weer een andere doek die ik ook heeeeel mooi vind en graag wil hebben voorbij.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 7 juni 2010 @ 16:31:36 #285
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_82448681
Emma vindt het heerlijk om gedragen te worden!
Als ze een doek voelt valt ze al in slaap. Ze slaapt heerlijk ontspannen in de doek en vindt een stukje wandelen ook prima.

Het knopen heb ik geleerd van Webkim ( ) en de doek op de foto's is van Ticootje ( )geweest!





Voor mijn gevoel zit het allemaal best goed maar misschien hebben jullie nog tips voor me?

Ik ben ook nog op zoek naar een nieuwe doek! Het moet een doek zijn die goed te gebruiken is als het warm is. (We zijn alletwee nogal warmbloedig geloof ik; we plakken nu echt al aan elkaar na een korte draagsessie!) De doek moet ook tegen een stootje kunnen.
Kortom, ik ben op zoek naar een koele huis-tuin-en-keukendoek! Tips anyone?
A grand adventure has begun.
pi_82449837
Gossie, ze vindt het echt heerlijk he! Ik knoop zelf altijd een stuk hoger, maar ik heb nooit een consult gehad. Dus misschien doe jij het hartstikke goed en ik hartstikke fout
Qua doeken, ik heb nog niet zoveel verschillende gevoeld, maar ik kan je alvast verklappen dat mijn Girasol erg warm is en Ellevill Zara weer lekker luchtig. M'n didy's hangen daar een beetje tussenin.
  maandag 7 juni 2010 @ 16:57:52 #287
108648 cattie
lieve moeder
pi_82450132
Keshet, dat ziet er prima uit!

Een koele doek is erg persoonlijk volgens mij, maar Didymosdoeken met linnen dragen wel koeler. Er is de indio natur met linnen, kan tegen een stootje, makkelijk verkrijgbaar en een prima doek. Ook goed tweedehands te vinden. (Scheelt een boel geld.)
pi_82453597
Wat heerlijk Keshet!
Maar Wup heeft gelijk; ze mag idd hoger; op de ideale hoogte kan je een kus op haar bolletje geven. En ik kan op de foto's niet zo goed zien of je de stof op je schouders ook nog hebt teruggeslagen na het naar beneden trekken. Dat hóeft niet, maar is wel comfortabeler.

Wat een klein mupke zo zeg, in je doek.
Hardloper.
IG @webkim
pi_82454355
Calin Bleu is ook heel koel en niet duur
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:11:05 #290
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_82500706
Ik ben me eens aan het inlezen. De zara's van ellevil vind ik wel erg mooi.

Maar welke maat moet ik naar kijken als ik zelf maat 38/40 heb en een aardige variatie aan knopen uit wil kunnen voeren?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:49:51 #291
108648 cattie
lieve moeder
pi_82502900
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben me eens aan het inlezen. De zara's van ellevil vind ik wel erg mooi.

Maar welke maat moet ik naar kijken als ik zelf maat 38/40 heb en een aardige variatie aan knopen uit wil kunnen voeren?
Een maat 5 zou moeten lukken, maar voor de zekerheid (zwangerschapskilo's en in het begin kan knopen met een wat langere doek makkelijker zijn) kun je ook voor een maat 6 gaan.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:16:07 #292
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82504474
Zeker met een Ellevill zou ik een maat 6 nemen, want die heeft erg schuine punten. je kunt beter niet in de schuine punten afknopen, omdat je dan de spanning verliest.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:53:53 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82569931
keshet, wat lief!
de schuine band zou iets breder kunnen, denk ik. maar dat ga je vanzelf merken als ze wat zwaarder wordt.

DML, ik heb zelf maat 38, en ik heb het liefst 4,7m (maat 6?), want dan heb ik lekker veel stof om mee te knopen, en als alles dicht is, kunnen de staarten nog 1x rond en kunnen die zo weggewerkt worden met een halve knoop, zeg maar.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:23:03 #294
100412 mefke79
komt goed!
pi_82585121
Ik heb een nieuwe unieke MT!
Oke, het kost een dagje, maar dan heb je ook wat. Ik heb vandaag mijn moeder geholpen met het maken van mijn MT (ik kan zelf niet naaien). Beetje stom, hij ligt nog bij mijn ouders want er moeten nog wat kleine dingen en ik heb geen foto gemaakt. Ben benieuwd hoe ie gaat dragen, we hebben wat dingen uit de marsupi die ik geleend heb van Babybij verwerkt in het ontwerp. Zodra ik een foto heb laat ik em zien.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_82600703
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben me eens aan het inlezen. De zara's van ellevil vind ik wel erg mooi.

Maar welke maat moet ik naar kijken als ik zelf maat 38/40 heb en een aardige variatie aan knopen uit wil kunnen voeren?
Ik heb een Ellevill maat 5 en dat gaat prima maar ik zou het niet erg vinden als ie wat langer zou zijn dus ik zou ook voor een 6 gaan.
  donderdag 10 juni 2010 @ 08:12:33 #296
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82601493
Ik heb een Tobi
HIj hangt alleen nog te drogen en met dit weer droogt het zo slecht
of magtie in de droger?
pi_82602968
Wat is een Tobi?

Ik heb gisteren een slendang besteld 80 cm bij 205 cm

pi_82603167
Bedankt voor het advies allemaal.

Maat 6 it is dan!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:20:51 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82607432
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 09:17 schreef lily het volgende:
Wat is een Tobi?

Ik heb gisteren een slendang besteld 80 cm bij 205 cm
Dit is een Tobi
pi_82611747
Gaat er iemand vna hier naar de draagwandeling?
pi_82612617
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:20 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dit is een Tobi
mooi!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')