abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81970060
Ik heb een MT gekocht, ik ben benieuwd!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 27 mei 2010 @ 14:36:43 #162
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_81970376
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 08:54 schreef sindell het volgende:
Nou ik heb uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt na weken zoeken naar een doek. Het is een Ellevill Zara Candy geworden, die gister is bezorgd. Vandaag maar eens even testen
Foto! Ik vind hem ook zo mooi Maar om de één of andere reden vind ik hem toch niet iets om een jongen in te dragen
  donderdag 27 mei 2010 @ 14:58:35 #163
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81971315
wow, wat is jade mauve mooi!
en ik vind je indio ook wel wat hebben zo. niks verkloot. uniek!

sindell, veel plezier met candy! die is ook heel mooi, vind ik.

allemaal mooie doeken hier!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:08:08 #164
18860 sindell
Seriously
pi_81974345
Moest ff wachten tot mevrouw wakker was, die heeft nogal lang geslapen en toen had ze honger

Hij is niet scherp, ik kan zelf geen goede foto's maken van mezelf

Ik vind de doek zelf echt super mooi. Mooier dan op het plaatje eigenlijk

Nog even een dom vraagje...hoe bepaal je nou het midden van de doek met die schuine kanten eraan
pi_81974590
Oh ja Sindell, dat vind ik echt een mooie doek ja!

Ik heb ook nog een MT besteld, een beetje een stoere voor mijn Lief voor vaderdag. Hoop dat ie het leuk vind Hoeft ie niet meer elke keer met die rood/roze te lopen

Ik heb net ook mijn binana binnen gekregen, maar ik ben een beetje teleurgesteld eigenlijk. Ik had alleen foto's van de buitenkant van de stof gezien, en die is zo lekker fluffy en zacht, maar de binnenkant is gewoon gladde stof zeg maar. En ook niet zo mooi, dus om hem nou binnenstebuiten te gaan dragen lijkt me ook niet zo geweldig
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81974751
Mooi Sindell

In de meeste doeken zit in het midden een labetlje, erg handig
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:26:40 #167
18860 sindell
Seriously
pi_81975096
Maar waarom zou je een jongetje niet in die doek kunnen dragen eigenlijk? Het is toch meer een mode item voor jezelf (de kleur dan he?) en niet zozeer voor de baby toch? Of ik zie ik dat verkeerd?

Nu ben ik ook niet zo zinnig in dat soort dingen dus het kan ook aan mij liggen
Ik weet wel dat deze doek niet snel zal omdoen Voor hem moeten we op den duur toch maar een voorgevormde drager aanschaffen...
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:44:43 #168
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81975833
Roze (doeken, maar ook andere dingen) kan prima voor jongens. Hartstikke hip zelfs! En Noah's lievelingskleur is al jaren roze Hij heeft ook allerlei roze (jongens)kleiding. Maar sommigen vinden het misschien nog steeds meer een meisjeskleur, of denken dat anderen dan denken dat hun zoon een meisje is? Hoewel Hannah ook al eens voor jongen aangezien is met knalroze jas aan en muts op

sindell als het goed is zit er een klein labeltje in het midden van de doek, de middenmarkering. Alleen is Ellevill zo eigenwijs om de middenmarkering iets úít het midden te doen Zodat je aan de zijkant af kunt knopen (als ik aan de zijkant af kan knopen, zoek ik zelf wel het stuk iets uit het midden op...) Ik vouw altijd de doek dubbel en dan in de midden vast houden en beetje schuiven tot de punten ongeveer gelijk hangen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_81981128
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:44 schreef texelonia het volgende:
Roze (doeken, maar ook andere dingen) kan prima voor jongens. Hartstikke hip zelfs! En Noah's lievelingskleur is al jaren roze Hij heeft ook allerlei roze (jongens)kleiding. Maar sommigen vinden het misschien nog steeds meer een meisjeskleur, of denken dat anderen dan denken dat hun zoon een meisje is? Hoewel Hannah ook al eens voor jongen aangezien is met knalroze jas aan en muts op

sindell als het goed is zit er een klein labeltje in het midden van de doek, de middenmarkering. Alleen is Ellevill zo eigenwijs om de middenmarkering iets úít het midden te doen Zodat je aan de zijkant af kunt knopen (als ik aan de zijkant af kan knopen, zoek ik zelf wel het stuk iets uit het midden op...) Ik vouw altijd de doek dubbel en dan in de midden vast houden en beetje schuiven tot de punten ongeveer gelijk hangen.
Echt?! Vandaar! Hè, hè, ik snapte er al geen h*l van!
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:50:33 #170
100412 mefke79
komt goed!
pi_81992696
We hebben afgelopen week Driekus voor het eerst op de rug in de mei-tai gedaan. Werkt goed, hij sliep zo. Hij doet alleen wel zijn armpjes eruit, dus dat de band onder zijn oksel doorloopt, is dat nou de bedoeling?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_81993681
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:22 schreef Tan het volgende:

[..]

Dat valt nog mee, ik had het idee dat je de kinderen permanent aan je vastgebonden hebt

Ik draag Elyas al zijn overdagslaapjes plus als ik de kinderen van school haal, boodschappen doe, naar zwemles ga, etc., in totaal zo'n 5 tot 8 uur per dag. Best veel eigenlijk, besefte ik laatst. Maar ik vind het zo gezellig en hij is helemaal verknocht aan de draagdoek. Gelukkig slaapt hij van 19-7 uur gewoon in bed, hij kán het dus wel
Ik droeg in het begin net zoveel, maar nu ik weer aan het werk ben gaat dat niet meer.
Gelukkig kom ik qua dragen nog niets tekort voor m'n gevoel hoor.
Hardloper.
IG @webkim
pi_82019636
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:56 schreef Tan het volgende:
Wouw, mooie foto's

Vraagje uit nieuwsgierigheid: hoeveel uur per dag hebben jullie de kleintjes (welke leeftijd er ook graag bij vermelden ) in de drager/draagdoek?
Ik draag Emma (6 maanden) vrijwel iedere dag en dan verschilt dat van 1 tot 4 uur. Als we een dag weggaan dan langer. En mijn vriend draagt ook. Dus Emma hangt vaak langer in de doeken dan ik draag

Mijn TriPurple is gisteren binnengekomen Hij hangt nu over de lijn te drogen en het duurt zo laaaahaaaaang
pi_82019858
Wup, ik ben wel benieuwd naar de Triprurple. Post je een foto als hij droog is?

Ik draag de laatste tijd eigenlijk heel weinig. Krijg vrijwel meteen pijn in mijn zij namelijk. Hopelijk komt er iets uit het onderzoek wat ik binnenkort krijg. Op dit moment kan ik de ringsling nog wel het beste verdragen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:34:17 #174
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82021171
Sommige dagen draag ik heel veel, andere dagen draag ik niet.
De eerste weken heb ik Harry bijna continu in de doek gehad. Omdat hij alleen bij mij wilde slapen en anders zat ik maar op de bank met een slapende baby. In de doek kon ik tenminste nog boodschappen doen of de (af)was etc.
Harry is nu 3,5 maand oud.

Als we weggaan, gaat er altijd een doek mee.
pi_82025535
Iemand nog tips hoe je een kind wat niet wil in de doek krijgt. Ik moet naar het postkantoor maar Niels overstrekt zich, zet zich af aan mijn benen en leunt helemaal opzij. Resultaat is dat hij of met zijn benen recht naar beneden, helemaal scheef of heel ver van me af hangt. Eigenlijk is dit al zo vanaf het begin maar nu is hij zo sterk dat ik er niets mee kan beginnen.
De Mei Tai van Yppy heb ik ook geprobeerd, maar ik kreeg hem echt niet met zijn kontje lager dan zijn knietjes omdat hij zich maar bleef strekken.
En straks is het postkantoor dicht
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:29:52 #176
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82026309
Op je heup, mss? dat hij wel nog om zich heen kan kijken en zo?
pi_82026404
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:29 schreef DaviniaHR het volgende:
Op je heup, mss? dat hij wel nog om zich heen kan kijken en zo?
Heb ik ook geprobeerd, toen werd hij heel boos
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_82028802
Het zal vast al te laat zijn, maar hoe zet je Niels erin? En over welke knoop hebben we het eigenlijk? Bij een FWCC kan ik Emma erin laten zakken, doek goed omhoog trekken, voeten er onderuit halen, doek onder de kont, armen onder mijn armen en dan spannen en afknopen. Valt weinig tegen op te strekken.
Ik kan haar ook tegen me aanhouden, doek over d'r heen en over m'n schouders en dan de hele riedel. Dus dan doe ik de doek om haar (ons) heen in plaats van dat ik haar in de doek doe.
Goed aanspannen, stukje voor stukje, helpt tegen het ver weg hangen. Dan kan 'ie in ieder geval geen kant op. Ik begin altijd met het aanspannen van het onderste (buitenste) deel en eindig bij het bovenste binnendeel. Kan je er wat mee?
pi_82029951
Ik heb eerst de FCC en een heupknoop met maatje 4 geprobeerd, omdat het best warm is buiten. Toen de mei tai wat niet goed lukte en de lange doek met FWCC. Maar zelfs als ik bij de FWCC het al strak aangespannen heb voor ik hem erin doe, strekt hij zich toch. Hij doet het trouwens ook vaak als we al aan het lopen zijn, dan gaat hij op mijn bovenbenen staan zeg maar, dan is het effect dat hij scheef gaat hangen. Jij trekt de doek net andersom aan als hoe ik het doe, dus dat kan ik nog wel proberen thanks!
Misschien moet ik toch maar eens een cursus gaan doen, voor zelf dingen uitproberen heeft Niels geen geduld.
En ik ben nog snel op de fiets naar het postkantoor gegaan, want mijn lief was eerder thuis
pi_82035086
Is Niels dan zo'n lange stelt? Emma heeft haar voeten om mijn middel zitten, op m'n heupen ongeveer. Ze kan echt niet bij m'n bovenbenen komen

Als TriPurple straks droog is (hopelijk), zal ik 'm strijken en een FWCC knopen. Eens kijken of ze Niels' trucje ook voor elkaar kan krijgen.
pi_82037332
Hihi nee, hij is best klein, 2 weken geleden 67 cm. Misschien komt het doordat ik zelf klein ben met in verhouding lange benen en dus een kort bovenlijf? Of ik knoop verkeerd Maar zijn slofjes zijn zelfs blauw verkleurd door het schuren tegen mijn spijkerbroek.

Ik ben heel benieuwd naar je tripurple (zoveel paars, argh, ik ga me vast moeten inhouden om hem niet ook te willen )
  vrijdag 28 mei 2010 @ 21:22:02 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82039508
Geen tips van mij helaas. Waarschijnlijk krijg ik hetzelfde probleem als Hary sterker is...

Harry zet zich vaak af op mijn broekriem/broekband. Ook als hij op mijn rug zit. Ondanks dat ik heel secuur knoop en zijn beentje goed spreid. Als hij dan bozig wordt, dan gaat hij proberen te overstrekken waardoor hij dus zijn benen recht naar beneden steekt en op mijn broekriem/band gaat staan/zich afzetten
pi_82039681
Lente doet het ook wel eens, vooral scheefhangen. Dan gebruikt ze tijdens het knopen elke vrije milimeter speling die ze heeft om met d'r volle gewicht naar één kant te gaan hangen. Dan kun je nog zo sjorren en proberen strak te knopen, helemaal goed komt ze dan niet te zitten. Leuk als je haast hebt. En een hond hebt die zenuwachtig begint te piepen zodra ie de draagdoek ziet, want da's wandelen...
pi_82041369
Nog niet gestreken, Emma in pyjama en foto bij schemering, maar tadaaaaaa:

De foto is niet helemaal kleurecht. Op de camera lijkt de doek blauw, nu op mijn monitor wel paars maar niet zo dieppaars als 'ie echt is. Ik ben in ieder geval superblij met deze doek en wat mij betreft is 'ie de prijs waard. Ook qua comfort trouwens!
pi_82041716
Mooi Wupwup! Fijn dat je er blij mee bent.

Twinkly, dat overstrekken doet Ko ook vaak bij mijn vriend, die knoopt niet zo strak waardoor zijn voetjes inderdaad vaak tegen zijn bovenbenen bungelen. Als ik echt goed strak knoop dan heb ik de voetjes altijd in mijn zij. Zoals op de foto van Wupwup.
Doordat het zo strak zit kan hij ook niet overstrekken en zit hij zelfs lekkerder dan als hij te los zit.
Dus ik denk dat je nog strakker zou moeten knopen, en goed die knietjes hoger krijgen dan de billen.
Oh, scheefhangen doet Ko trouwens ook. Af en toe heel erg, alsof hij de stoeptegels wil tellen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_82041974
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:14 schreef Twinkly het volgende:

En straks is het postkantoor dicht
Is het nog gelukt?
Misschien een praktische tip, in de Hoogvliet zit ook een TNT servicepunt en die zijn tot 20.00 open iedere dag, donderdagen zelfs tot 21.00!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_82053197
Die is stoer Wupwup!! De doek lijkt heerlijk dun te zijn

Oh, dat wist ik niet Poppejans dat die nog zo lang open zijn ik vind die mensen die daar werken enorm grappig Maar wordt het dan nog wel opgehaald? Het is nog gelukt hoor, mijn lief was op tijd thuis om nog gauw naar het postkantoor te fietsen.

Ik zal zometeen eens vragen of mijn lief een foto wil maken van Niels in de doek, ik heb niet het idee dat ik te losjes knoop Maar dat zou wel handig zijn want dat is makkelijk op te lossen
pi_82053545
Dat is ook echt een mooie doek!!

Ik vind het zo leuk, een aantal vriendinnen van mij hebben heel snel bij hun kleine eens een doek gebruikt, werkte niet en het niet meer gedaan.. Nu zijn hun kids inmiddels rond een jaar en zien ze bij mij de hele verzameling... en krijg ik allerlei berichtjes dat als ze op de koffie komen ze tóch die doeken nog eens willen proberen, want het lijkt ze toch wel heel fijn en praktisch

Vind het helemaal leuk, want in het begin waren ze allemaal niet zo positief (waarschijnlijk omdat ze gewoon niet wisten hoe ze moesten knopen enzo )
  zaterdag 29 mei 2010 @ 20:00:02 #189
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_82070410
Wupwup, wat een supermooie doek is die tripurple! Is hij comfortabel?

En die candy is ook prachtig trouwens!
  zaterdag 29 mei 2010 @ 20:18:36 #190
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82071323
Kempervennen, de score.
1 mama met zoontje in een hippe hoptye
1 papa met baby in een stoere draagdoek
1 papa met baby in babybjorn met een opgerolde handdoek onder het kinnetje, zag er freaky uit. Hoofdje was dus helemaal naar achteren geklapt
  zaterdag 29 mei 2010 @ 21:22:35 #191
100412 mefke79
komt goed!
pi_82074713
Zelden zo blij geweest met mijn mei-tai als vandaag. We gingen boerengolf doen en het gras in de wei was echt te lang voor een kinderwagen. Gelukkig had ik de MT bij. Driekus voorop ging niet (dan kan je niet slaan) en dus voor het eerst Driekus op mijn rug geknoopt. Dat werkte prima en meneer heeft heerlijk geslapen om bij het wakker worden in verbaasde koeienogen te kijken.
We hebben hier nu een Marsupi te leen (hier is ie dus Webkim), kijken of dat wat is. Doen we hopelijk morgen als het weer droog is.
pi_82075330
Ik vind het een prachtige doek, WupWup!

Twinkly, Ivan maakt ook gebruik van elke ruimte speling die hij heeft, maar hij kan zich nergens tegenaf zetten. Het klinkt inderdaad alsof Niels niet hoog genoeg zit, zoals oeke al uitlegde. Dat scheef hangen herken ik trouwens wel. Als het wat kouder is is dat geen probleem, want dan span ik de verticale banden over hem heen. Nu met het mooiere weer moet ik gewoon echt heel strak knopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 22:35:22 #193
100412 mefke79
komt goed!
pi_82079163
MT in actie: mam, waar sloeg je die bal nou heen?

Het was alleen aan de voorkant geen gezicht zo met een kruis tussen twee best wel grote borsten...volgende keer anders doen, was nu vooral blij dat het een beetje zat.
pi_82090805
Mefke wat stoer Super handig zo op je rug zeg!!

Ik heb de Calin Blue geverfd!! Turquoise van Dylon, de Procion kleurtjes die ik leuk vond leken teveel op turquoise, dus had ik geen zin om daar verzendkosten voor te gaan betalen Het is een hele mooie kleur geworden , maar wel een beetje gestreept omdat in de vouwen/kreukels van de doek meer verf is blijven zitten (het lijkt nu wel een Wellen ) Ik heb ook nog een rompertje, voedingsshirt, mutsje, spuugdoekjes, washandjes en een hydrofiel mee geverfd. Helaas zijn de naadjes van de doek en de andere dingen synthetisch: ze zijn wit gebleven.
  zondag 30 mei 2010 @ 09:37:05 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82091229
quote:
Op zondag 30 mei 2010 08:38 schreef Twinkly het volgende:
Mefke wat stoer Super handig zo op je rug zeg!!

Ik heb de Calin Blue geverfd!! Turquoise van Dylon, de Procion kleurtjes die ik leuk vond leken teveel op turquoise, dus had ik geen zin om daar verzendkosten voor te gaan betalen Het is een hele mooie kleur geworden , maar wel een beetje gestreept omdat in de vouwen/kreukels van de doek meer verf is blijven zitten (het lijkt nu wel een Wellen ) Ik heb ook nog een rompertje, voedingsshirt, mutsje, spuugdoekjes, washandjes en een hydrofiel mee geverfd. Helaas zijn de naadjes van de doek en de andere dingen synthetisch: ze zijn wit gebleven.
Dezelfde kleur als wij hebben!!
Ow, bij mij is hij gewoon mooi effen. Behalve dan de stikdraad, maar dat vind ik eigenlijk wel leuk (al snap ik nog steeds niet waarom er zo vaak een synthetische draad wordt gebruikt ipv katoen ).
Hou je er wel rekening mee dat het een heel klein beetje kán afgeven?
Na een hele dag openlucht museum in de zon (pinkstermaandag) zag ik dat het spuugdoekje dat ik nog in zijn nek rol een heel klein blauw vlekje had. Mijn kleding mankeerde overigens niks ondanks gezweet...
pi_82091295
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:37 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dezelfde kleur als wij hebben!!
Ow, bij mij is hij gewoon mooi effen. Behalve dan de stikdraad, maar dat vind ik eigenlijk wel leuk (al snap ik nog steeds niet waarom er zo vaak een synthetische draad wordt gebruikt ipv katoen ).
Hou je er wel rekening mee dat het een heel klein beetje kán afgeven?
Na een hele dag openlucht museum in de zon (pinkstermaandag) zag ik dat het spuugdoekje dat ik nog in zijn nek rol een heel klein blauw vlekje had. Mijn kleding mankeerde overigens niks ondanks gezweet...
Ik denk dat het komt doordat ik de doek al gewassen had, gedroogd en daarna niet gestreken. Toen opnieuw gewassen en daarna direct en dus nat de verfcyclus. Ik had verwacht dat het wel goed zou gaan omdat hij door en door nat was. Je ziet het bijna niet als je het niet weet. De andere dingen zijn wel helemaal egaal geworden. Ik denk dat ik alles nog maar een keertje was, want spuugdoekjes die nog verf aflaten dat is niet zo gezond! En Niels sabbelt ook altijd aan de doek.
  zondag 30 mei 2010 @ 20:03:48 #197
1762 YPPY
Yppiaans
pi_82113543
Even een oproepje. Mijn mei tai (van MisterMirko) is nu op reis en komt bijna naar huis, is er iemand die nog aan wil sluiten voor het reisje?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 30 mei 2010 @ 20:39:10 #198
100412 mefke79
komt goed!
pi_82115246
Ik heb net de Marsupi plus geprobeerd, maar dat wordt em niet. Maar, nuttig was het wel om em te lenen, nou weet ik wat ik kan aanpassen aan mijn eigen MT. Iemand enig idee of je bij een gewone stoffenwinkel zo'n grote buckle kan kopen die normaal aan de heupbanden van een rugzak zit?
  zondag 30 mei 2010 @ 22:08:00 #199
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82121442
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 22:35 schreef mefke79 het volgende:
MT in actie: mam, waar sloeg je die bal nou heen?
[ afbeelding ]

Het was alleen aan de voorkant geen gezicht zo met een kruis tussen twee best wel grote borsten...volgende keer anders doen, was nu vooral blij dat het een beetje zat.
je hoeft aan de voorkant niet te kruisen, als je rugdraagt. net als bij een gewone rucksack, zeg maar.
ziet er idd ook wat leuker uit

wel fijn dat het zo goed beviel!
pi_82125798
Ik weet niet of het al gepost was maar zaterdag zondag 13 juni is een een Nationale draagwandeling en picknick in Utrecht. Op het filmpje van 2008 lopen al aardig wat fokkers rond. Lijkt me wel leuk om mee te doen

[ Bericht 1% gewijzigd door octopussy op 31-05-2010 00:15:56 ]
pi_82127728
13 juni is een zondag Staat goed op de site. Zondag 13 juni dus
pi_82127874
quote:
Op maandag 31 mei 2010 00:10 schreef WupWup het volgende:
13 juni is een zondag Staat goed op de site. Zondag 13 juni dus
my mistake zondag dus
pi_82137556
ja ik mag nu echt ook hier posten
vorige week voor het eerst in de doek gedragen, heb een tri cotti denk alleen dat ie te groot is, haar hoofdje hangt toch teveel naar achter, maar ze vond het heerlijk

volgens de gebruiksaaanwijzing zou ze nu ook al in de bondolino mogen, maar ik heb geen idee hoe....
  maandag 31 mei 2010 @ 12:16:03 #204
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_82137635
Lief draculettetje

Mijn nieuwe MT is klaar. Vanavond krijg ik em. Ben heel benieuwd aangezien er minder lappen stof gebruikt zijn om het allemaal wat zomers te houden. Zag er iig al heel mooi uit op foto. Thanks mam!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_82139069
Wat een lekker frummeltje heb je daar dracu Ik heb geen idee over de maten van een tri cotti, geen ervaring mee. Ligt ze in de kommahouding?
pi_82216371
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:14 schreef draculettetje het volgende:

volgens de gebruiksaaanwijzing zou ze nu ook al in de bondolino mogen, maar ik heb geen idee hoe....
Pasgeborenen kunnen idd in een Bondolino. Je draagt ze dan met de voetjes binnen het lijfje.
Kijk maar even in de online handleiding op pagina 17. Het voordeel ten opzichte van veel andere voorgevormde dragers is dat je een Bondolino heel stevig rondom een kindje aan kan spannen. Dat maakt dat deze ook écht heel vroeg kan. Bij veel andere voorgevormde dragers heeft dat toch niet mijn voorkeur.
Hardloper.
IG @webkim
pi_82216914
Vriendin van me gaat bijna bevallen, en wil straks ook gaan dragen met een draagdoek, en wel die van ByKay, iemand ermee bekend?
Ze had die gezien op een beurs, en daar hadden ze gezegd dat je bij echt kleintjes die beentjes niet mocht spreiden, is dat zo?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_82222437
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Vriendin van me gaat bijna bevallen, en wil straks ook gaan dragen met een draagdoek, en wel die van ByKay, iemand ermee bekend?
Ze had die gezien op een beurs, en daar hadden ze gezegd dat je bij echt kleintjes die beentjes niet mocht spreiden, is dat zo?
Dat is op zich een goed merk rekbare doek.

Over die beetjes is een levendige discussie gaande.
Dit is de ideale houding voor een kindje: met gespreide en gehoekte beentjes. Zoals je op de plaatjes kan zien kan je die houding perfect bereiken in een doek.

Maar er zijn mensen, waaronder sommige fabrikanten, die bang zijn dat mensen de beentjes van hun kind óverspreiden en daarom veiligheidshalve adviseren de beentjes binnen de doek te doen.

En er zijn draagscholen en medici die dat juist níet aanraden. Zij zeggen: graag de beentjes buiten te doek, zodat het kindje niet kan gaan afzetten. Want dan belast het o.a. zijn heupgewrichtjes met bewegingen waar hij fysiek nog niet klaar voor is. Want uit zichzelf kán een baby natuurlijk op die leeftijd nog helemaal niet rechtop staan en afzetten.

Dat is even kort door de bocht zeg maar.
En ik kan me in die laatste opvatting goed vinden. Tenzij je al vanaf het begin een mei tai of voorgevormd iets wil gebruiken. Dan graag niet meteen de beentjes eruit, omdat het lijfje daar veelal te breed voor is. Dan bestaat wel het risico op overspreiding, maar met een doek heb je dat echt zelf in de hand.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:49:38 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82224098
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:39 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb net de Marsupi plus geprobeerd, maar dat wordt em niet. Maar, nuttig was het wel om em te lenen, nou weet ik wat ik kan aanpassen aan mijn eigen MT. Iemand enig idee of je bij een gewone stoffenwinkel zo'n grote buckle kan kopen die normaal aan de heupbanden van een rugzak zit?
Probeer het eens bij een fourniturenzaak. Daar maak je meer kans.
Of op de markt.
pi_82224419
Wupwup ze behoort idd in de kommahouding! ik heb al begrepen dat ik haar meer moet kantelen, maar heb ook een nieuwe de ander was toch te groot! heb nu een rode dus binnenkort maar nieuwe foto's!

webkim dank voor de link en uitleg! ga ik binnenkort ook zeker proberen!
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:02:17 #211
100412 mefke79
komt goed!
pi_82224441
Be, de markt! Dat is een goeie tip. Zaterdag is hier altijd een grote markt, doen we dat gewoon even. En mijn mama heeft al beloofd me te helpen met aanpassen. Maar misschien krijg ik haar wel zo ver dat ze gewoon een nieuwe voor me maakt. Ik moet toch echt eens leren naaien...
pi_82227011
Dankje Webkim, ik heb haar jouw reactie even gestuurd via mail, kan ze het even zelf lezen.
pi_82227180
Ik ga eens kijken of ik Iris nog in mijn doek kan knopen Als mevrouw dat nog wil.

Kan dat eigenlijk wel? Een bijna 4-jarige nog dragen? Of draag ik mezlf dan een rug/schouderblessure
pi_82227574
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Probeer het eens bij een fourniturenzaak. Daar maak je meer kans.
Of op de markt.
Liever bij een buitensportzaak, dan weet je zeker dat de gesp ook het gewicht van een kind aan kan
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:12:41 #215
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82229165
Ik heb weer een paar doeken te koop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door texelonia op 02-06-2010 20:30:50 ]
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_82230429
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:01 schreef draculettetje het volgende:
Wupwup ze behoort idd in de kommahouding! ik heb al begrepen dat ik haar meer moet kantelen, maar heb ook een nieuwe de ander was toch te groot! heb nu een rode dus binnenkort maar nieuwe foto's!

webkim dank voor de link en uitleg! ga ik binnenkort ook zeker proberen!
Ik ben absoluut geen expert in draagdoeken en houdingen, maar volgens mij wordt die kommahouding juist afgeraden. Omdat de kin dan op de borst kan zakken, waardoor de baby minder goed kan ademen. Beter kun je een baby al vanaf het begin rechtop dragen. Maar correct me if i'm wrong!

Tex nu al weer kersenbloesem eruit Das snel!
Ik moet eigenlijk ook wat doeken gaan verkopen. Ben nu zo'n goede vrienden al met TriPurple, dat de rest een beetje werkeloos ligt. Iemand interesse in een Nino 6 met doos en boekjes? Of een oude Lisa 2 3 zonder doos?

[ Bericht 0% gewijzigd door WupWup op 02-06-2010 16:05:46 ]
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:51:57 #217
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82230856
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:41 schreef WupWup het volgende:

Tex nu al weer kersenbloesem eruit Das snel!
Ik moet eigenlijk ook wat doeken gaan verkopen. Ben nu zo'n goede vrienden al met TriPurple, dat de rest een beetje werkeloos ligt. Iemand interesse in een Nino 6 met doos en boekjes? Of een oude Lisa 2 zonder doos?
Ja ik krijg hem helaas niet lekker geknoopt... Doet steeds pijn aan mijn schouders. Nou zijn er heel veel mensen die hem heerlijk vinden dragen, ook met grotere kindjes. Maar het is niet mijn doek blijkbaar.. Helaas want vind hem nog steeds heel mooi, en hij voelt heerlijk zacht en soepel.
©Dumbo
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:09:40 #218
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82231664
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:12 schreef texelonia het volgende:
Ik heb weer een paar doeken te koop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kersenbloesem ruilen voor een Beco?
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:24:45 #219
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82232437
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:09 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Kersenbloesem ruilen voor een Beco?
Oeh heb je een foto?
©Dumbo
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:30:28 #220
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82232690

pi_82233115
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:30 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]

haha, ik moest gelijk denken aan deze
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:40:12 #222
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82233137
we zijn incognito
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:46:30 #223
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82242271
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:30 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]

Is dat bruin met roze? Wat voor Beco is het?
Ik twijfel een beetje. Heb nog nooit een Beco (of andere SSC) geprobeerd, en straks is het net weer niks voor mij...

Is er niet weer een Draagkring ofzow binnenkort dat ik kan proberen?
©Dumbo
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:12:59 #224
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82243502
Beco Butterfly Sophie
Draagrking Den Haag aan de Walnootstraat is opgeheven, enige mogelijkheid is nog De Lier of Spoorwijk
Of gewoon weer eens een gewone meeting.
Of je moet hem eerst een tijdje lenen ofzo
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:15:27 #225
100412 mefke79
komt goed!
pi_82243594
Karin, ik heb de bykay in het begin ook gebruikt. Ging prima, maar Driekus werd al snel te zwaar, ik vond het te veel doorhangen zeg maar.

Meiden die zelf een MT gemaakt hebben, hebben jullie de werkbeschrijving uit de op gebruikt of een andere?
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:17:12 #226
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82248543
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Beco Butterfly Sophie
Draagrking Den Haag aan de Walnootstraat is opgeheven, enige mogelijkheid is nog De Lier of Spoorwijk
Of gewoon weer eens een gewone meeting.
Of je moet hem eerst een tijdje lenen ofzo
Ik wil hem wel eens uitproberen. Hoe en waar moeten we nog maar even afspreken dan.
©Dumbo
pi_82252030
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:15 schreef mefke79 het volgende:
Karin, ik heb de bykay in het begin ook gebruikt. Ging prima, maar Driekus werd al snel te zwaar, ik vond het te veel doorhangen zeg maar.

Meiden die zelf een MT gemaakt hebben, hebben jullie de werkbeschrijving uit de op gebruikt of een andere?
Mijn schoonmoeder is bezig een MT te maken voor mij, we hebben de MT van Poppedein geleend voor de maten. Lijfje omgetrokken op patroonpapier, banden gemeten.
Stof gehaald, vulling gehaald, en nu wachten tot ie klaar is! Heerlijk zo'n schoonmoeder!
Kan niet wachten tot het klaar is!
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:45:10 #228
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82253202
TF, je komt niet toevallig naar de Meet in Utrecht 6 juni?
©Dumbo
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:57:35 #229
100412 mefke79
komt goed!
pi_82253815
@karin weet je nog welke mt poppedein heeft? Ik heb em op de meet gezien, hij was heel mooi. Heb jij em met bredere banden of met smalle?
pi_82253936
De banden zijn 10 cm breed.

En omdat ik niet kon kiezen uit 2 stoffen maakt schoonmams er 2!!!!
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:03:42 #231
100412 mefke79
komt goed!
pi_82254165
thanks!
pi_82254288
Wat tof Karin dat ie je zou goed bevallen is en je toch nog even hebt kunnen voelen wat gevulde banden doen voor een MT alvorens je schoonmoeder flink aan de klus ging! Ik ben heel benieuwd naar t resultaat!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:26:16 #233
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82265959
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:45 schreef texelonia het volgende:
TF, je komt niet toevallig naar de Meet in Utrecht 6 juni?
80% kans van niet :-/
  donderdag 3 juni 2010 @ 08:52:03 #234
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82270078
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

80% kans van niet :-/
Jammer
Ik zal wel proberen naar de draagkring op maandag te komen, 14 juni? (vrijdag is een onhandige dag voor mij)
©Dumbo
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:06:01 #235
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82270388
En maandag is een onhandige dag voor mij
Maar we regelen wel iets, komt wel goed
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:11:24 #236
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82270516
Hmm. Tijd voor een (mini) meet dus
©Dumbo
pi_82271929
Weet iemand hoe ik een slendang knoop? Ik heb eens gegoogled maar ik kom er niet helemaal uit?
pi_82272464
oh, wacht. Ik heb wel al filmpjes gevonden van een heupknoop met een lange draagdoek. Ik neem aan dat het met een korte doek ook zo gaat.

en nu ook een filmpje van macka met een korte doek

ik ben voorzien
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:10:53 #239
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_82287335
Mijn kleine loopt al een geruime tijd met haar poppetje zo rond.
De tafelloper draagdoek is te kort om een andere knoop te maken, en de pop hangt de helft van de tijd op 'half elf'
Maar ze is wel erg leuk moet ik zeggen.

† In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 18:13:23 #240
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_82292669
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:10 schreef amaranta het volgende:
Mijn kleine loopt al een geruime tijd met haar poppetje zo rond.
De tafelloper draagdoek is te kort om een andere knoop te maken, en de pop hangt de helft van de tijd op 'half elf'
Maar ze is wel erg leuk moet ik zeggen.

[ afbeelding ]

Als je aan een kant van de loper twee grote sleutelringen innaait heeft ze haar eigen ringsling.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')