abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 mei 2010 @ 12:17:26 #1
862 Arcee
Look closer
pi_81290467
Post en bespreek hier documentaires die zeker gezien moeten worden!

Om het topic leesbaar te houden is het handig om naast de titel ook even kort aan te geven waar de docu over gaat, of even een link naar imdb te plaatsen etc.

Vorige topics:
Goede Docu's?!
Goede Docu's?! #2
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:52 schreef AAA2009 het volgende:
Richard Dawkins - Root of Evil
http://video.google.com/videoplay?docid=-4321574955310561251
Die komt vanavond en volgende week in 2 delen op tv.

Nederland 2, 23:25 uur.
pi_81290671
binnenkort Happy Valley (2008) maar eens kijken.
quote:
Deep in the heart of Utah, commonly referred to as "Happy Valley," residents enjoy one of the lowest crime rates, highest literacy and language fluency - even the most jello consumption - across the nation. Yet under the glossy exterior of this beautiful community, there are less popular categories that Happy Valley contends in but doesn't advertise, including prescription drug abuse, double the national average of anti-depressant drugs, even suicide. In Happy Valley at least one teen per week dies from drug overdose. The real-life true story, Happy Valley, sheds light on the growing problem of prescription drug abuse in Utah County and, as importantly, the associated issues of denial, conformity, social pressure and guilt. The film intimately follows several lives and families that have been dramatically affected by prescription drug abuse leading to street drug abuse and addiction. From these stories and a single father's journey to reunite a family emerge unconditional love, forgiveness, acceptance... even transformation.
pi_81290675
Als iedere regelmatige poster nu eens zijn beste docu post, dan is er een mooi lijstje van mooie docu's
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81290855
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als iedere regelmatige poster nu eens zijn beste docu post, dan is er een mooi lijstje van mooie docu's


klassiek hollywoodverhaal met goeien en slechten, evil sidekicks, plottwists enz.
pi_81292754
tvp
pi_81296947


De Japanse professor Sugimoto gaat naar Amerika om in gebrekkig Engels te zoeken naar de hersenen van zijn grote idool Einstein (en hij vindt ze nog ook!). Erg grappig.
pi_81301202
De vrij weinig goede documentaires die ik vind zijn meestal
op de History channel.
75 topics = FIN
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:44:35 #8
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_81305320


deze is ook erg goed
gaat over het begin van de coke handel in de .US
  dinsdag 11 mei 2010 @ 19:01:34 #10
286002 Jaja..
das gek.
pi_81308360
Hmm, ik ben op zoek naar een 3-delige documentaire van Felix Rottenberg, Gelukkig in de Akbarstraat. Weet iemand misschien waar ik die kan vinden? Met google kom ik niet ver, alleen op de site van Dokwerk staan afleveringen beschreven, maar zonder video helaas. Komt waarschijnlijk omdat het in 2002 gemaakt is.
Misschien Dokwerk mailen, zouden ze de beelden nog hebben?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 19:09:56 #11
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_81308667
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:26 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

klassiek hollywoodverhaal met goeien en slechten, evil sidekicks, plottwists enz.
True, aan het eind kon ik de 'bad guy' wel schieten!!!
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_81308706
tvp
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  dinsdag 11 mei 2010 @ 19:24:09 #13
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_81309245
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:17 schreef Arcee het volgende:

Om het topic leesbaar te houden is het handig om naast de titel ook even kort aan te geven waar de docu over gaat, of even een link naar imdb te plaatsen etc.
Goeie tip, waar gaat die uit de OP over?
pi_81458061
tvp
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:18:36 #15
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_81459917
tvp
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
pi_81485146
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:26 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

klassiek hollywoodverhaal met goeien en slechten, evil sidekicks, plottwists enz.
Ook een van de betere docu's die ik ooit gezien heb!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  zondag 16 mei 2010 @ 16:41:36 #17
122997 zquing
Drama Junk
pi_81493671
http://humanrights.foreig(...)05/11/enjoy-poverty/
enjoy poverty wil ik nogsteeds zien
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_81508944
Love this topic! (tvp)
"the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
pi_81619146
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als iedere regelmatige poster nu eens zijn beste docu post, dan is er een mooi lijstje van mooie docu's

Leuk idee,
Ik heb ze volgens mij ook gepost in het vorige deel

Het worden er echter toch 2, het is moeilijk kiezen, alhoewel ik Long Gone dan toch bovenaan heb staan, maar dat is waarschijnlijk meer vanwege persoonlijke redenen.
The Horse boy straalde meer kracht uit.



Documentaire over zwervers die de VS doorkruisen per spoor, illegaal meeliftend op goederentreinen. Ze hebben geen werk, ze kunnen nergens aarden en soms zijn het gelukzoekers. Een zestal van deze hobo's wordt gedurende een aantal jaren gevolgd. Zij vormen een bijzondere gemeenschap. Hoewel ze duizenden kilometers van elkaar zijn verwijderd, kennen ze elkaar goed en voeren een surrogaatfamilie waarin lief en leed met elkaar wordt gedeeld


De familie Isaacson woont in Texas. De dokters stellen bij hun twee jaar oude zoon Rowan autisme vast. Het echtpaar gaat op zoek naar de beste medische behandeling maar de traditionele therapieėn hebben weinig effect. Wanneer Rowan ouder wordt stellen ze vast dat hij een grote band heeft met dieren, vooral paarden. Ze besluiten op reis te gaan naar Mongoliė op zoek naar een mysterieuze sjamaan van wie ze geloven dat hij hun autistische zoon kan genezen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:11:40 #20
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_81940504
Nu op NED3. In het begin dacht ik: Amerikaanse zooi.
Maar het is toch wel indrukwekkend om te zien allemaal.

Vijfenzeventig leerlingen van het Amsterdam IJburgcollege gaan voor de documentaire een bijzondere uitdaging aan: Challenge Day. Een grensverleggende methode uit Amerika die onder meer wordt ingezet om pesten op scholen tegen te gaan en wederzijds respect te stimuleren. Door spelletjes af te wisselen met serieuze gesprekken worden leerlingen uitgedaagd om verborgen gevoelens naar elkaar uit te spreken.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_81942735
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:26 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Leuk idee,
Ik heb ze volgens mij ook gepost in het vorige deel

Het worden er echter toch 2, het is moeilijk kiezen, alhoewel ik Long Gone dan toch bovenaan heb staan, maar dat is waarschijnlijk meer vanwege persoonlijke redenen.
The Horse boy straalde meer kracht uit.


[ afbeelding ]
Documentaire over zwervers die de VS doorkruisen per spoor, illegaal meeliftend op goederentreinen. Ze hebben geen werk, ze kunnen nergens aarden en soms zijn het gelukzoekers. Een zestal van deze hobo's wordt gedurende een aantal jaren gevolgd. Zij vormen een bijzondere gemeenschap. Hoewel ze duizenden kilometers van elkaar zijn verwijderd, kennen ze elkaar goed en voeren een surrogaatfamilie waarin lief en leed met elkaar wordt gedeeld

[ afbeelding ]
De familie Isaacson woont in Texas. De dokters stellen bij hun twee jaar oude zoon Rowan autisme vast. Het echtpaar gaat op zoek naar de beste medische behandeling maar de traditionele therapieėn hebben weinig effect. Wanneer Rowan ouder wordt stellen ze vast dat hij een grote band heeft met dieren, vooral paarden. Ze besluiten op reis te gaan naar Mongoliė op zoek naar een mysterieuze sjamaan van wie ze geloven dat hij hun autistische zoon kan genezen.
Zoek anders even een andere image host, zet het op tinypic.com bijvoorbeeld?
pi_81973362
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:44 schreef Elusive het volgende:


deze is ook erg goed
gaat over het begin van de coke handel in de .US
Ik wilde hem kijken maar de kwaliteit was wel heel dramatisch, gelukkig heb ik een betere gevonden:
pi_81974017
pi_81976147
Cocaine cowboys zijn ook nog wel makkelijk te vinden op DVDrip beide versies
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:30:05 #25
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_81977807
Het zijn meer documantairereeksen:

Simon Schama's A History of Britain



Complete serie die het ontstaan en de ontwikkeling van Groot-Brittanniė beschrijft aan de hand van de door Schama geslecteerde thema's. Het is dus geen droge opsomming van koningen maar gerangschikt per thema (bijv Empire building etc). Beginnend met de pre-romeinse samenleving die er was en eindigend bij Winston Churchil, geeft dit een compleet beeld van Schama's hoogtepunten van de Britse geschiedenis.

The first world war:



Een compleet historisch overzicht van alle ontwikkelingen van rondom WO1. De documantaires concentreren zich niet (zoals gebruikelijk is) op het westerse front, maar laten de gevolgen zien vanuit alle hoeken van de wereld van Afrika tot Centraal Azie. Alle aspecten van de oorlog komen aan bod, zeeslagen, spionage,revolutie, het einde van de grote keizerrijken.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_81981299
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:39 schreef ScarFace- het volgende:


Zoek anders even een andere image host, zet het op tinypic.com bijvoorbeeld?
Gedaan, maar aangezien ik mijn post niet meer kon editten, is hij hier wederom

Leuk idee,
Ik heb ze volgens mij ook gepost in het vorige deel

Het worden er echter toch 2, het is moeilijk kiezen, alhoewel ik Long Gone dan toch bovenaan heb staan, maar dat is waarschijnlijk meer vanwege persoonlijke redenen.
The Horse boy straalde meer kracht uit.



Documentaire over zwervers die de VS doorkruisen per spoor, illegaal meeliftend op goederentreinen. Ze hebben geen werk, ze kunnen nergens aarden en soms zijn het gelukzoekers. Een zestal van deze hobo's wordt gedurende een aantal jaren gevolgd. Zij vormen een bijzondere gemeenschap. Hoewel ze duizenden kilometers van elkaar zijn verwijderd, kennen ze elkaar goed en voeren een surrogaatfamilie waarin lief en leed met elkaar wordt gedeeld


De familie Isaacson woont in Texas. De dokters stellen bij hun twee jaar oude zoon Rowan autisme vast. Het echtpaar gaat op zoek naar de beste medische behandeling maar de traditionele therapieėn hebben weinig effect. Wanneer Rowan ouder wordt stellen ze vast dat hij een grote band heeft met dieren, vooral paarden. Ze besluiten op reis te gaan naar Mongoliė op zoek naar een mysterieuze sjamaan van wie ze geloven dat hij hun autistische zoon kan genezen.
pi_81982305
Ik zag vanochtend "Paul Rosenmöller en het hart van Afrika" op TV. Zeer interessante aflevering van een serie reportages over Afrika. Vandaag was hij in Egypte om o.a. de verhoudingen tussen de Christelijke minderheid en de Islamitische meerderheid te onderzoeken. Ook ging hij kijken bij een voetbalwedstrijd met een ietwat onverwachte 'uitslag'.
pi_81999503
Iemand Collapse al gezien? Zie trailer:



info: From the acclaimed director of American Movie, this portrait of radical thinker Michael Ruppert explores his apocalyptic vision of the future, spanning the crises in economics, energy, environment and more.

Ben benieuwd of het wat is. Van de week eens kijken of ik tijd kan maken hiervoor

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2010 23:02:30 ]
pi_82048636
http://www.omroep.nl/artikelen/durf-jij-over-de-streep-te-gaan

Een docu over "Challlenge day" waarbij leerlingen elkaar leren kennen en elkaar hun echte gevoel en emoties laten zien.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_82213651
The Power of Nightmares
quote:
The Power of Nightmares, subtitled The Rise of the Politics of Fear, is a BBC documentary film series, written and produced by Adam Curtis. Its three one-hour parts consist mostly of a montage of archive footage with Curtis's narration. The series was first broadcast in the United Kingdom in late 2004 and has subsequently been broadcast in multiple countries and shown in several film festivals, including the 2005 Cannes Film Festival.

The films compare the rise of the Neo-Conservative movement in the United States and the radical Islamist movement, making comparisons on their origins and claiming similarities between the two. More controversially, it argues that the threat of radical Islamism as a massive, sinister organised force of destruction, specifically in the form of al-Qaeda, is a myth perpetrated by politicians in many countries—and particularly American Neo-Conservatives—in an attempt to unite and inspire their people following the failure of earlier, more utopian ideologies.
Deel 1: http://video.google.com/videoplay?docid=4933960062431353720
Deel 2: http://video.google.com/videoplay?docid=4602171665328041876
Deel 3: http://video.google.com/videoplay?docid=2081592330319789254
pi_82336787
Zojuist de documentaire het geheim van de aldi gezien.
Wat is dat een smerige werkgever zeg
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:19:18 #32
97934 ASroma
Flamboyant
pi_82340321
Holland Doc Arme Blanken in Suid Afrika.

http://player.omroep.nl/?aflID=11024515&silverlight=true
quote:
Documentaire van Saskia Vredeveld. Na de afschaffing van de apartheid is er in Zuid-Afrika veel ten goede veranderd. De zwarte bevolking heeft meer rechten en meer kansen gekregen in een nieuwe democratische samenleving. Maar niet iedereen heeft van de nieuwe situatie geprofiteerd. De nieuwe onderklasse van Zuid-Afrika richt zich op een aantal blanke gezinnen die, veelal als gevolg van de voorkeursbehandeling van zwarten, hun baan zijn kwijtgeraakt en in armoede zijn vervallen. Het is een groep waarover nauwelijks gesproken wordt, maar die snel in omvang toeneemt. Een portret van een ouder echtpaar dat de aan lager wal geraakte blanken probeert te helpen met een soort van voedselbank. De weldoeners krijgen geen financiėle steun van de regering voor hun werk en het is dan ook alleen te danken aan hun vasthoudendheid dat ze het hoofd boven water weten te houden. De hulp is, hoe waardevol ook, een druppel op een gloeiende plaat. Vredeveld gaat met het echtpaar mee naar Coronation Park, een tentenkamp even buiten Johannesburg, waar een grote groep voornamelijk blanken onder miserabele omstandigheden leeft. Velen van hen zijn bitter en moedeloos. Ze voelen zich in de steek gelaten door de regering, die ze destijds zelf hebben gekozen.
pi_82359307
The Genius of Charles Darwin
quote:
The Genius of Charles Darwin is a three-part television documentary, written and presented by evolutionary biologist Richard Dawkins.
Deel 1: http://video.google.com/videoplay?docid=-4471435322910215458
Deel 2: http://video.google.com/videoplay?docid=-8049891033685674743
Deel 3: http://video.google.com/videoplay?docid=-828270247063909484
pi_82732319


en hijs goed voor de mensen die niks te doen hebben of hier naar geļnteresseerd zijn, zijn meerdere parts

gaat over politie die "rappers" aanpakken

[ Bericht 10% gewijzigd door epicbeardman op 14-06-2010 17:43:42 ]
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_82753664
http://www.documentairenet.nl/
Hier staan ook nog wat documentaire`s.
Hollanddoc.nl is veeeel beter though
pi_82794423
http://documentaryheaven.com/ is toch ver uit de beste en deel ik graag hier

http://documentaryheaven.com/ghosts-of-cite-soleil/ is een goede docu, is ook te vinden in betere qualiteit met subs ergens

[ Bericht 31% gewijzigd door epicbeardman op 14-06-2010 17:20:02 ]
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_82794660


BBC Horizon: Total Isolation
quote:
For the first time in 40 years Horizon re-creates a controversial sensory deprivation experiment. Six ordinary people are taken to a nuclear bunker and left alone for 48 hours. Three subjects are left alone in dark, sound-proofed rooms, while the other three are given goggles and foam cuffs, while white noise is piped into their ears.

The original experiments carried out in the 1950s and 60s by leading psychologist Prof Donald Hebb, was thought by many in the North American political and scientific establishment to be too cruel and were discontinued.

Prof Ian Robbins, head of trauma psychology at St George's Hospital, Tooting, has been treating some of the British Guantanamo detainees and the victims of torture who come to the UK from across the world. Now he evaluates the volunteers as their brains undergo strange alterations.
http://video.google.com/videoplay?docid=536583671561908614#
pi_82941965
The secret life of the Manic Depressive. Een documentaire van mijn held Stephen Fry over zijn gevecht met Manische Depressie en ook van andere mensen met dezelfde ziekte. Geeft een kijk in het leven van iemand die aan de ziekte lijdt en hoe dit het dagelijkse leven beļnvloedt. Zeer interessant, mooi en verbazingwekkend tegelijk. Volledige docu staat op Youtube.
pi_82942941
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:56 schreef oceanpony het volgende:
The secret life of the Manic Depressive. Een documentaire van mijn held Stephen Fry over zijn gevecht met Manische Depressie en ook van andere mensen met dezelfde ziekte. Geeft een kijk in het leven van iemand die aan de ziekte lijdt en hoe dit het dagelijkse leven beļnvloedt. Zeer interessant, mooi en verbazingwekkend tegelijk. Volledige docu staat op Youtube.
Dat is idd een goede en indrukwekkende docu.

Komisch dat ik gister iemand @ Fok! zoiets zag posten als "ik geloof niet in depressies, psychoses etc."
pi_82944757
Ongetwijfeld al genoemd in eerdere topics, maar goed...

As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_82949347
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:17 schreef Mistbank het volgende:

[..]

Dat is idd een goede en indrukwekkende docu.

Komisch dat ik gister iemand @ Fok! zoiets zag posten als "ik geloof niet in depressies, psychoses etc."
Hopen dan maar dat het die persoon zelf nooit overkomt. Dan praat ie wel anders.
pi_82949436
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:49 schreef oceanpony het volgende:

[..]

Hopen dan maar dat het die persoon zelf nooit overkomt. Dan praat ie wel anders.
Idd. Erg onwetend en respectloos geneuzel..
pi_82952177
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:17 schreef Mistbank het volgende:

[..]

Dat is idd een goede en indrukwekkende docu.

Komisch dat ik gister iemand @ Fok! zoiets zag posten als "ik geloof niet in depressies, psychoses etc."
Als diegene dat serieus meent spoort hij of zij echt niet.

Overigens, manische depressie is een bitch. Heb dat van S. Fry deels gezien en ook wel eens een filmpje gezien van een man die midden in zo'n manische fase zat en de gekste dingen uitkraamde en deed/wilde doen, echt heel bizar.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_82952587
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als diegene dat serieus meent spoort hij of zij echt niet.

Overigens, manische depressie is een bitch. Heb dat van S. Fry deels gezien en ook wel eens een filmpje gezien van een man die midden in zo'n manische fase zat en de gekste dingen uitkraamde en deed/wilde doen, echt heel bizar.
Dat was serieus bedoeld onder het mom van: "dat praten mensen zichzelf vooral aan". Het was iig pure onzin.

Ik ken ook een meisje dat een bipolaire stoornis heeft en het kan soms vrij bizar lopen. Met medicatie is het over het algemeen wel redelijk beheersbaar, maar ik heb ook wel vaker de meest vreemd verhalen gehoord over mensen die manisch waren.

Dit is ook wel aardig:
quote:
In this University of Virginia video, Dr. Kay Redfield Jamison, psychiatry professor at Johns Hopkins University School of Medicine, shares her experiences with living every day with the mania and severe depression that she had studied for years. She talks openly of the challenges she faced with the treatment and disclosure of her mental illness.
pi_82954550
http://www.ted.com/

Niet echt documentaires, maar wel erg interessante filmpjes over allerlei onderwerpen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_82955106
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:14 schreef heiden6 het volgende:
http://www.ted.com/

Niet echt documentaires, maar wel erg interessante filmpjes over allerlei onderwerpen.
Uitstekende site idd.

Je zou deze ook eens kunnen checken:

http://fora.tv/
pi_82983691
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als diegene dat serieus meent spoort hij of zij echt niet.

Overigens, manische depressie is een bitch. Heb dat van S. Fry deels gezien en ook wel eens een filmpje gezien van een man die midden in zo'n manische fase zat en de gekste dingen uitkraamde en deed/wilde doen, echt heel bizar.
Ik vond vooral dat stuk van die vrouw (een rechter geloof ik) die ineens MD kreeg die zo ziek was, dat ze letterlijk een boormachine op haar hoofd heeft gezet om er vanaf te komen heel erg shockerend. Ze woonde nu nog maar helemaal alleen in een donker huis met altijd de gordijnen dicht. Verschrikkelijk gewoon.
pi_82999016
tvp voor docus

De louis theroux documentaires mogen ook niet ontbreken natuurlijk

Jesus Camp is ook wel een interessante

Hebben jullie ook nog leuke 'mockumentaries'? Pretpark Nederland is wel ke maar buitenlandse zijn ook zeer zeker welkom. The Dog Show schijnt ook erg grappig te zijn
  Eindredactie Games vrijdag 18 juni 2010 @ 21:33:30 #49
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_83000048
tvp
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_83119998
Is nu een documentaire over slapen en het gebrek hieraan op holland doc 24 interessant!
Te bekijken via http://www.nederland24.nl.
Wide Awake is het volgens mij

[ Bericht 20% gewijzigd door ScarFace- op 21-06-2010 22:19:07 ]
pi_83120571
Fermat's Last Theorem (1996)
quote:
Simon Singh and John Lynch's film tells the enthralling and emotional story of Andrew Wiles. A quiet English mathematician, he was drawn into maths by Fermat's puzzle, but at Cambridge in the '70s, FLT was considered a joke, so he set it aside.

Then, in 1986, an extraordinary idea linked this irritating problem with one of the most profound ideas of modern mathematics: the Taniyama-Shimura Conjecture, named after a young Japanese mathematician who tragically committed suicide.

The link meant that if Taniyama was true then so must be FLT. When he heard, Wiles went after his childhood dream again. "I knew that the course of my life was changing." For seven years, he worked in his attic study at Princeton, telling no one but his family.

"My wife has only known me while I was working on Fermat", says Andrew. In June 1993 he reached his goal. At a three-day lecture at Cambridge, he outlined a proof of Taniyama - and with it Fermat's Last Theorem. Wiles' retiring life-style was shattered.

Mathematics hit the front pages of the world's press. Then disaster struck. His colleague, Dr Nick Katz, made a tiny request for clarification. It turned into a gaping hole in the proof. As Andrew struggled to repair the damage, pressure mounted for him to release the manuscript - to give up his dream. So Andrew Wiles retired back to his attic. He shut out everything, but Fermat. A year later, at the point of defeat, he had a revelation. "It was the most important moment in my working life. Nothing I ever do again will be the same." The very flaw was the key to a strategy he had abandoned years before. In an instant Fermat was proved; a life's ambition achieved; the greatest puzzle of maths was no more.
http://video.google.com/videoplay?docid=8269328330690408516#
pi_83199943

deze is wel aardig. gemaakt door een gozer in een rolstoel, gaat over zwervers die flessen en blikjes verzamelen terwijl ze met winkelwagentjes van heuvels af racen.
pi_83997409
Dit is echt een hele goede documentaire:
Holland Doc: De kleine oorlog van boer Kok

http://player.omroep.nl/?aflID=11138627&silverlight=true
pi_84021164
Nu op Canvas..

Obama's America.

Best boeiend volgens mij.
pi_84021226
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:11 schreef jimjim1983 het volgende:

deze is wel aardig. gemaakt door een gozer in een rolstoel, gaat over zwervers die flessen en blikjes verzamelen terwijl ze met winkelwagentjes van heuvels af racen.
Ja, die is vermakelijk idd. Die gasten gaan hard btw
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:43:43 #56
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_84022180
The Vice Guide to Liberia vond ik wel goed, schokkend ook wel: http://www.vbs.tv/nl-nl/
pi_84052527
Dit is ook wel een schokkende docu. Een meisje van 24 dat door haar ex verkracht en mishandeld wordt, en tenslotte op straat een beker zuur in haar gezicht gegooid krijgt door een vriend van haar ex. Twee jaar later maakte ze een documentaire voor Channel 4. De docu staat gedeeltelijk op Youtube, heb alleen part 1 niet kunnen vinden ;-(. Het is geen hoogstandje, maar dat sommige mensen zo ziek kunnen zijn door een ander zo te verminken.









[ Bericht 23% gewijzigd door emss op 14-07-2010 17:08:03 ]
pi_84053316
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:11 schreef jimjim1983 het volgende:

deze is wel aardig. gemaakt door een gozer in een rolstoel, gaat over zwervers die flessen en blikjes verzamelen terwijl ze met winkelwagentjes van heuvels af racen.
Hehe
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:40:45 #59
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_84057076
Kent iemand een WoW doc? Lijkt me wel grappig om te zien.
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:29:36 #60
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_84059659
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:40 schreef Nystiq het volgende:
Kent iemand een WoW doc? Lijkt me wel grappig om te zien.
Ik ken wel eentje over 'nerds': The King of Kong Erg leuke documentaire, maar misschien niet helemaal wat je zoekt
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:12:00 #61
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_84064977
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:29 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ik ken wel eentje over 'nerds': The King of Kong Erg leuke documentaire, maar misschien niet helemaal wat je zoekt
Ik heb er 1 gevonden: Cyberkoelies :p
pi_84120922
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:40 schreef Nystiq het volgende:
Kent iemand een WoW doc? Lijkt me wel grappig om te zien.
ik heb er ooit eentje over een amerikaan en een chinees gezien die professioneel gingen wow-en. weet alleen niet meer hoe die heet, wel dat een van de twee een hele lekkere vriendin had
pi_84207237
Op vrijdag 27 mei 2011 19:48 schreef computerprobleem het volgende:
(hun waren de grondleggers van het HIV virus)
pi_84507882
Heeft iemand een idee onder welke link ik de nieuwste holland doc documentaires kan zien, of een rss feed?
Ze hebben de site omgegooid :{
pi_84694281
Weet iemand een goede documentaire m.b.t fotografie/fotografen? Leuke topic trouwens :)
pi_84694651
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 03:35 schreef Fodio het volgende:
Weet iemand een goede documentaire m.b.t fotografie/fotografen? Leuke topic trouwens :)
War Photographer
pi_84922832
Docu over 18th street gang in El Salvador gevangenis, leuke gasten ;)

Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_84922924
Ik vond de reeks van de BBC over "time" wel interresant eigenlijk.
pi_85076913
iemand nog tips voor interessante docu's ?
pi_85077968
ligt er maar aan wat je leuk vind, neem hier maar een kijkje http://documentaryheaven.com/
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_85080764
woensdag 11 augustus, ca. 20.30 uur, Nederland 3

Alles wat we wilden:
quote:
Een documentaire van Sarah Mathilde Domogala over jonge ambitieuze mensen en de tol die ze achter de schermen betalen voor een schijnbaar perfect en succesvol leven.

‘Als je iets doet, dan wil je er toch heel goed in zijn. Als je dat niet bent dan moet je iets vinden waar je beter in bent dan anderen.’

2010. The sky is de limit. Iedereen kan een ster zijn én mooi én populair. Waarom ben je dat dan niet? Onze dromen zijn groot, wild en oneindig. In een omgeving van ‘meer is beter’, lijkt ‘genoeg’ niet meer te bestaan. De documentaire Alles wat we wilden is een visueel tijdsdocument waarin het streven naar het hoogst haalbare in alle facetten van het leven zegeviert; sociale status, perfect uiterlijk, flitsende carričre, de ideale partner en een fantastische smaak.
http://weblogs.vpro.nl/ni(...)alles-wat-we-wilden/
pi_85082226
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:53 schreef Mistbank het volgende:
Fermat's Last Theorem (1996)
[..]

http://video.google.com/videoplay?docid=8269328330690408516#
Natuurlijk word er veel weggelaten, maar damn :{

quote:
Ook in HQ op YT te vinden btw, must watch voor alle kids tegenwoordig >:)

[ Bericht 42% gewijzigd door Unstoppable op 10-08-2010 04:20:31 ]
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:53:53 #74
301448 eightone.
Trophies are like herpes.
pi_85114226
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:46 schreef ScarFace- het volgende:
Is nu een documentaire over slapen en het gebrek hieraan op holland doc 24 :) interessant!
Te bekijken via http://www.nederland24.nl.
Wide Awake is het volgens mij :7
Aah, shit! Die had ik willen zien. Zie heb ik 3/2 jaar geleden een keer gezien en die vond ik zo interessant. Eens kijken of ik ergens een download kan vinden.

Ga zometeen The King Of Kong kijken. :o
So you like showtunes? That doesn't mean you're gay, just means you're awful.
pi_85124358
Actueel vanwege de gelekte documenten over de oorlog in Afghanistan op Wikileaks:

The Most Dangerous Man in America: Daniel Ellsberg and the Pentagon Papers. Titel spreekt wel voor zich, neem ik aan. ;) Een docu over The Pentagon Papers.

http://www.imdb.com/title/tt1319726
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:52:12 #76
301448 eightone.
Trophies are like herpes.
pi_85143848
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 04:31 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

War Photographer
Wat hij zegt, echt een aanrader. Er zit een cameratje rechtsboven aan de camera van de fotograaf (James Nachtwey, geloof ik?) zodat je ziet wat hij doet. En soms straat hij enorm gefocust tussen de raarste situaties (1 keer tijdens rellen waar de stenen in het rond vliegen).

Enorm interessante documentaire, tijdens Fotografieles een keer gekeken op school en vervolgens gekocht.

Over de fotografe Annie Leibovitz is ook een documentaire gemaakt, geloof dat 'ie "Life through a lens" heet. Ook boeiend, vooral omdat het ook gaat hoe ze is beginnen en haar roots bij het blad The Rolling Stone (nu werkt ze bij Vanity Fair). Zeker de moeite waard.
So you like showtunes? That doesn't mean you're gay, just means you're awful.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:55:32 #77
301448 eightone.
Trophies are like herpes.
pi_85144019
Overigens The King of Kong gisteren gekeken, vond 't wel een interessante documentaire juist omdat ik geen flauw idee had wat ik er nou van moest verwachten. Maar wat een types ook die je er ziet, en al snel zie je inderdaad de vuile spelletjes (HAAHAHA snap je?) die er gespeeld worden achter de schermen.
:o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
So you like showtunes? That doesn't mean you're gay, just means you're awful.
pi_85498378
RiP: Remix Manifesto

http://ripremix.com/ (voor trailer)
quote:
n RiP: A remix manifesto, Web activist and filmmaker Brett Gaylor explores issues of copyright in the information age, mashing up the media landscape of the 20th century and shattering the wall between users and producers.

The films central protagonist is Girl Talk, a mash-up musician topping the charts with his sample-based songs. But is Girl Talk a paragon of people power or the Pied Piper of piracy? Creative Commons founder, Lawrence Lessig, Brazils Minister of Culture Gilberto Gil and pop culture critic Cory Doctorow are also along for the ride.

A participatory media experiment, from day one, Brett shares his raw footage at opensourcecinema.org, for anyone to remix. This movie-as-mash-up method allows these remixes to become an integral part of the film. With RiP: A remix manifesto, Gaylor and Girl Talk sound an urgent alarm and draw the lines of battle.
Zo nu en dan word er wat doorgedreven, maar er zitten imo zeer goede stukken in.

Uit wat dezelfde hoek: This Film Is Not Yet Rated. Over het MPAA rating systeem.

King of Kong trouwens ook gekeken laatst, en er zijn best wel wat dingen die de film eruit laat. Zo is de tape die Mitchell inzond op dat event na 2 dagen afgekeurd, waardoor Wiebe 240 dagen de high score had. Ook was Mitchell niet degene die de highscore had voordat de film begon (Sczerby verbrak het al in 2000). Wiebe heeft het record 3 jaar gehad, inmiddels zijn er een aantal nieuwe spelers die hoge scores hebben neergezet. Laatste nieuws is dat Mitchell het staande record (Hank Chien, 1.061.700) met 1100 punten verbroken heeft. Was toch wel benieuwd of het allemaal zo was zoals het in beeld werd gebracht. Mitchell blijft een arrogante zak natuurlijk, maar het werd wel erg een good/bad guy verhaal (en met opzet dus dingen weglaten om dat zo over te brengen).

[ Bericht 11% gewijzigd door Unstoppable op 20-08-2010 04:20:36 ]
pi_85658401


Deze word voor zover ik weet niet meer uitgezonden, maar is heel erg leuk. Het gaat erover dat Charley de Dakar wilt rijden. Hij is een hobby-motorrijder, en de Dakar is zijn droom. Wat echter zo leuk hieraan is, is dat het niet over de stages zelf gaat. Het gaat nl. over alle voorbereidingen en hoe het er in het bivak aan toe gaat etc. Er is trouwens ook een boek van, die is ook goed.
pi_85658670
Ben zeer benieuwd naar 'When you're strange', zag de docu ook al in het Lowlands programma staan..

quote:
When You’re Strange uncovers historic and previously unseen footage of the illustrious rock quartet and provides new insight into the revolutionary impact of its music and legacy. Directed by award-winning writer/director Tom DiCillo and narrated by Johnny Depp, the film is a riveting account of the band’s history.

Said Depp, “Watching the hypnotic, hitherto unreleased footage of Jim, John, Ray and Robby, I felt like I experienced it all through their eyes. As a rock n’ roll documentary, or any kind of documentary for that matter, it simply doesn’t get any better than this. What an honor to have been involved. I am as proud of this as anything I have ever done.”

The film reveals an intimate perspective on the creative chemistry between drummer John Densmore, guitarist Robby Krieger, keyboardist Ray Manzarek and singer Jim Morrison — four brilliant artists who made The Doors one of America’s most iconic and influential rock bands. Using footage shot between the band’s 1965 formation and Morrison’s 1971 death, When You’re Strange follows the band from the corridors of UCLA’s film school, where Manzarek and Morrison met, to the stages of sold-out arenas.

The film is produced by Wolf Films/Strange Pictures, in association with Rhino Entertainment, and released by Abramorama. Additional credits for WHEN YOU’RE STRANGE include producers Dick Wolf, John Beug, Jeff Jampol, and Peter Jankowski. The film is written and directed by Tom DiCillo (“Johnny Suede,” “Living in Oblivion”). Narrated by Johnny Depp.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_85658755
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:53 schreef Mistbank het volgende:
Fermat's Last Theorem (1996)
[..]

http://video.google.com/videoplay?docid=8269328330690408516#
Lijkt me zeer interessant! Binnenkort maar eens even checken..
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_85796639
PBS Frontline over de schietpartijen vlak na Katrina:

Law and disorder:
http://www.pbs.org/wgbh/p(...)&utm_source=bigimage
pi_85814562
Moest vandaag terugdenken aan een WOW-momentje dat ik bij een aflevering van het programma "This World" van de BBC ooit had. Nazoeken (leve internet...) leert dat het om de aflevering "Ethiopia: A Journey with Michael Buerk" uit begin 2004 ging. Helaas online niet te vinden...

Link naar artikel over deze aflevering:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/this_world/3324089.stm
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:26:18 #84
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_85818728
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
pi_85819617
Op de website van dit Belgische magazine staan er een paar, mss dat niet alle links werken:

http://www.humo.be/tws/humo-docu/index.html

van normaal tot bizar:

guys and dolls: 'deze pakkende en doodeerlijke documentaire over mannen die de hoop op menselijke liefde hebben opgegeven en genegenheid zoeken bij een real doll,een op maat gemaakte, bijna levensechte pop.'
sleep-eat-drink-sleep
  woensdag 22 september 2010 @ 18:18:56 #86
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_86719935
Steve Wiebe officially #1 _O_

quote:
Many of you probably have seen the 2007 documentary The King of Kong (and if you haven’t, Netflix it now!). The movie follows the battle between Steve Wiebe and noted Donkey Kong/vintage video game champion Billy Mitchell, over the world record for Donkey Kong. Since the release of the film, it has been fun tracking the back and fourth battle between Wiebe and Mitchell for the world record.

We have a bit of good news to report, Steve Wiebe has officially reclaimed the Donkey Kong World Record from Billy Mitchell! Details after the jump.

Billy Mitchell again became the world record holder in Donkey Kong on August 7th 2010, scoring 1,062,800 — 1,100 points more than the previous record score, before he reportedly quit his Donkey Kong game (still in progress). Asked why, Mitchell said: “Some say I’m being cocky. Some say I’m being lazy. I say, I’m being Billy Mitchell.” But that’s not all, in the spur of the moment, Mitchell decided to go after the Donkey Kong Jr. record as well, scoring 1,270,900 to also take the crown.
Quantcast

This week Twin Galaxies has now confirmed that Steve Wiebe has reclaimed the Donkey Kong World Record with a score of 1,064,500 points. Weibe recorded his championship game on August 30th 2010 for submission to Twin Galaxies, who verified and announced the score on Monday, September 20th 2010 as the new World Record. Wiebe last held the Donkey Kong record in spring of 2007.
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  vrijdag 24 september 2010 @ 03:00:00 #87
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86776902
Op http://californiaisaplace.com/cali/ staan prachtig gefilmde docu's over van alles wat er in Californiė gebeurt.
pi_87658895
!

quote:
The shocking untold story of the 2006 World Cup - the mindless violence, the racism, the unseen riots and the running battles in German cities as the police tried to protect the hundreds of thousands of genuine fans who were attending the sporting extravaganza. Undercover cameras reveal the ugly face of the beautiful game and capture the true extent of England's shame as hundreds of yobs sing, swear and scrap their way across Germany.
Als wij ooit zoiets organiseren zal dit ook denk ik gebeuren, helaas.

Alle parts heeft de user er op staan.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_88541504

http://documentairenet.nl/2010/07/afol-a-blocumentary/
documentaire van nog geen 30 minuten over AFOL's (adult fans of Lego) :P wel grappig om te zien.
pi_88542369
Alles van Michael Moore; het is de meest gehate en de meest geliefde documentaire maker, je moet ze kritisch bekijken, maar het zet je toch vaak aan het denken (tenslotte het een doel van een documentaire right?)
pi_88544755
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 september 2010 03:00 schreef ChickenTonight het volgende:
Op http://californiaisaplace.com/cali/ staan prachtig gefilmde docu's over van alles wat er in Californiė gebeurt.
Van de week bij Tegenlicht:

California dreaming

Gaat lekker daar. :{

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2010 09:09:54 ]
pi_88561066
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 01:04 schreef Iemand91 het volgende:
Alles van Michael Moore; het is de meest gehate en de meest geliefde documentaire maker, je moet ze kritisch bekijken, maar het zet je toch vaak aan het denken (tenslotte het een doel van een documentaire right?)
Wat Michael Moore maakt zijn geen documentaires maar politieke propagandafilms. En hij is een vuige socialist.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_88561342
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 01:04 schreef Iemand91 het volgende:
Alles van Michael Moore; het is de meest gehate en de meest geliefde documentaire maker, je moet ze kritisch bekijken, maar het zet je toch vaak aan het denken (tenslotte het een doel van een documentaire right?)
ik vind dat je in documentaires wel de waarheid moet laten zien.. als je dat gaat manipuleren is t geen echte docu meer.
pi_88561488
The First World War from Above.

Onlangs op de BBC uitgezonden, indrukwekkend wel :Y
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_88573107
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Van de week bij Tegenlicht:

California dreaming

Gaat lekker daar. :{
Gekeken, erg mooie docu.

En ik had die reacties over Moore verwacht. Maar als je nadenkt zie je echt wel dat er dingen mis zijn en dat kaart hij aan zonder direct een patriot te zijn. Men mag wel eens kritisch zijn over eigen land en hoewel hij dat misschien iets te veel aanstuurt doet hij dat wel.
Maar zullen we het maar hier bij laten en verder gaan met docu's posten? ;)

Verder:
Hier staan ook een heel aantal.
pi_88573485
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2010 23:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Iemand Collapse al gezien? Zie trailer:


info: From the acclaimed director of American Movie, this portrait of radical thinker Michael Ruppert explores his apocalyptic vision of the future, spanning the crises in economics, energy, environment and more.

Ben benieuwd of het wat is. Van de week eens kijken of ik tijd kan maken hiervoor :)
Vond hem niet zo heel erg goed. Het is eigenlijk een lang interview met een en dezelfde gast.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_88573536
The Shock Doctrine

Goed te kijken documentaire die wel aan te raden is:

Of je het nu met haar eens bent of niet: met het uiterst toegankelijke boek The Shock Doctrine bood Naomi Klein in 2007 een intrigerende nieuwe blik op de geschiedenis. Volgens de Canadese onderzoeksjournaliste gebruiken machthebbers verschillende soorten 'schokken' (oorlog, martelpraktijken) om de massa zo te verlammen dat impopulaire (economische) maatregelen doorgedrukt kunnen worden. Een idee dat ooit werd bedacht door econoom en Nobelprijswinnaar Milton Friedman en volgens Klein decennia lang werd toegepast, van Chili tot Irak en New Orleans.

http://www.imdb.com/title/tt1355640/

The Shock Doctrine - naar het boek van Naomi Klein
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_88573746
Stupidity was ook wel een vermakelijke documentaire:

An exploration into the nature of stupidity in Western society and its history of our perception of it.

http://video.google.com/videoplay?docid=3551422786825163764#

Niet een heel goed cijfer op IMDB, maar wel veel positieve reviews:

http://www.imdb.com/title/tt0399704/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_88579286
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:
The Shock Doctrine

Goed te kijken documentaire die wel aan te raden is:

Of je het nu met haar eens bent of niet: met het uiterst toegankelijke boek The Shock Doctrine bood Naomi Klein in 2007 een intrigerende nieuwe blik op de geschiedenis. Volgens de Canadese onderzoeksjournaliste gebruiken machthebbers verschillende soorten 'schokken' (oorlog, martelpraktijken) om de massa zo te verlammen dat impopulaire (economische) maatregelen doorgedrukt kunnen worden. Een idee dat ooit werd bedacht door econoom en Nobelprijswinnaar Milton Friedman en volgens Klein decennia lang werd toegepast, van Chili tot Irak en New Orleans.

http://www.imdb.com/title/tt1355640/

The Shock Doctrine - naar het boek van Naomi Klein
Naomi Klein. :')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_88957688
Op BBC2 nu.
Vertel straks meer (als het afgelopen is)
pi_88960724
10 Questions for the Dalai Lama
Verslag van de filmmaker van zijn bezoek aan de dalai lama, waarbij hij de gelegenheid krijgt om tien vragen te stellen over filosofische, politieke en maatschappelijke zaken. Door middel van archiefmateriaal wordt er ook nog een hoop verteld over de rol van de dalai lama in de Tibetaanse cultuur en het selectieproces dat wordt gebruikt om een nieuwe aan te wijzen, het levensverhaal en het dagelijks leven van de huidige lama. Erg informatieve en inspirerende film. Ook interessant als je verder niks met het boeddhisme hebt.
pi_88961005
Louis Theroux in Sud Afrika

pi_88961025
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:08 schreef Iemand91 het volgende:
Op BBC2 nu.
Vertel straks meer (als het afgelopen is)
Goed. Ik heb 't eens opgezocht maar kon er niet veel over vinden.
Wat ik wel kon vinden is dat het dus om de motto "The American Dream" gaat.
Een serie van afleveringen die als het goed is nu elke zaterdagavond uitgezonden wordt.
Vanavond ging het over communisme, Julius en Ethel Rosenberg, atoombom en nog meer zaken van na WOII. Was interessant! ^O^
pi_88961038
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:46 schreef larry_flynt het volgende:
Louise Theroux in Sud Afrika

[ afbeelding ]
Is dat de zus van?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_88961143
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]



Is dat de zus van?
Heb het verbeterd :')
pi_88966688
Deze wil ikm tzt wel zien:
A day at ElBulli
Wordt vertoond bij de IDFA.
I´m back.
pi_88972326
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2010 17:11 schreef jimjim1983 het volgende:
deze is wel aardig. gemaakt door een gozer in een rolstoel, gaat over zwervers die flessen en blikjes verzamelen terwijl ze met winkelwagentjes van heuvels af racen.
net gezien. Mooie repo. Mooi einde ook :) Waarom zit er hier geen statiegeld op blikjes :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_88972529
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_88974222
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:29 schreef Apotheose het volgende:
Waarom zit er hier geen statiegeld op blikjes :D
Breng ze aub niet op ideeėn. 8)7
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_89225636
Vanavond op tv:
Nederland 3, 21:00 uur: Louis Theroux (ja daar is ie weer ): Law & disorder in Lagos.
De straten van de Nigeriaanse stad Lagos worden gedomineerd door gewelddadige jongens, een bende die zich de Area Boys noemen. De politie is in geen velden of wegen te bekennen. Documentairemaker Louis Theroux, bekend om zijn documentaires over straatculturen, ging met ze op pad en loopt mee terwijl de jongens in hun buurt patrouilleren, vechten met rivaliserende bendes, en hun problemen oplossen op hun eigen manier.
De Area Boys verdienen hun geld met het willekeurig innen van belastingen, die ze ophalen bij lokale ondernemers. Louis leert de glamoureuze bendeleider MC kennen, vroeger een straatjongen, nu een vriend van de machtigste mensen van de stad. Onder de hoede van MC filmt hij de wereld van de Area Boys van binnenuit, inclusief een rondleiding door MC's huis, die eindigt in een schietpartij.
Hij loopt ook mee met KAI ( Kick Against Indiscipline), een paramilitaire organisatie van de overheid, die regelmatig invallen doet in verschillende districten van de stad, illegale bouwsels plat walst en mensen arresteert wanneer de wet wordt overtreden.
Louis worstelt met het leven in een stad waarin rechtsstaat en anarchie niet goed van elkaar zijn te scheiden, en niets is wat het lijkt.


Louis Theroux kennende kan het best interessant zijn.

BBC 2, 21:30 uur: The American Dream (een serie afleveringen)
De Amerikaanse droom kwam niet voor iedereen uit. Voor sommigen strookte de retoriek van de droom niet met de harde realiteit van het leven en anderen hadden een andere droom voor een ander Amerika.

Afgaand op wat ik gezien heb een aanrader als je er van houdt.
pi_89304550

quote:
A look at the making of the film Troll 2 and its journey from being crowned the "worst film of all time" to a cherished cult classic.
Best geinige documentaire. Vooral de italiaanse regisseur is erg grappig om te zien, die neemt de film nog steeds serieus :P
pi_89443277
Imax - Space Station (2002)

Over het ISS en hoe het in elkaar is gezet in de ruimte en hoe de eerste astronauten er hebben geleefd. Alles is gefilmd door de astronauten zelf. Wat vooral geweldig is aan deze film zijn de HD beelden van de astronauten die hun ruimtewandelingen doen. Woorden schieten gewoon tekort om te beschrijven hoe waanzinnig mooi het is dat de menselijke soort, ondanks al zijn tekortkomingen, zo ver heeft kunnen komen.

Bij het zien van deze documentaire ben je er gewoon bij, daar in de ruimte zwevend in zero-gravitiy en ik persoonlijk word dan bijna overmand door emoties. Ik hoop dat ik ooit zoiets prachtigs mag maken... zo helemaal alleen rondzwevend in de ruimte boven onze aarde. En als je er dan bij stilstaat hoe het ISS tot stand is gekomen en hoe zo'n geweldig technische hoogstandje het is, dan voel je je toch wel even verbonden met het menselijke ras en word je ook even op je plaats gezet. Ik beschouw mezelf als een intelligent persoon, maar de mensen die dit voor elkaar hebben gekregen, dat zijn pas echt intelligente personen ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_89443755
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 15:15 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond op tv:
Nederland 3, 21:00 uur: Louis Theroux (ja daar is ie weer ): Law & disorder in Lagos.
De straten van de Nigeriaanse stad Lagos worden gedomineerd door gewelddadige jongens, een bende die zich de Area Boys noemen. De politie is in geen velden of wegen te bekennen. Documentairemaker Louis Theroux, bekend om zijn documentaires over straatculturen, ging met ze op pad en loopt mee terwijl de jongens in hun buurt patrouilleren, vechten met rivaliserende bendes, en hun problemen oplossen op hun eigen manier.
De Area Boys verdienen hun geld met het willekeurig innen van belastingen, die ze ophalen bij lokale ondernemers. Louis leert de glamoureuze bendeleider MC kennen, vroeger een straatjongen, nu een vriend van de machtigste mensen van de stad. Onder de hoede van MC filmt hij de wereld van de Area Boys van binnenuit, inclusief een rondleiding door MC's huis, die eindigt in een schietpartij.
Hij loopt ook mee met KAI ( Kick Against Indiscipline), een paramilitaire organisatie van de overheid, die regelmatig invallen doet in verschillende districten van de stad, illegale bouwsels plat walst en mensen arresteert wanneer de wet wordt overtreden.
Louis worstelt met het leven in een stad waarin rechtsstaat en anarchie niet goed van elkaar zijn te scheiden, en niets is wat het lijkt.

Ik heb het gezien.

Werkelijk ongelooflijk wat een achterlijke onbeschaafde primaten daar.

Eén van de betere afleveringen.
  vrijdag 3 december 2010 @ 14:44:35 #114
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_89476446
Louis Theroux _O_

Ik vond zijn Meth docu en die ene over de nazi's ook erg indrukwekkend.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  Spellchecker maandag 6 december 2010 @ 21:00:38 #115
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_89604386
zondagavond 5 december van +/- 23.45 tot +/- 00.45 is er een documentaire geweest op rtl4: "als je vader zelfmoord pleegt". kan m niet terugvinden bij uitzending- programma gemist....
ook niet op youtube.

iemand ideeėn waar toch terug te kijken??
pi_89643660
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:00 schreef maily het volgende:
zondagavond 5 december van +/- 23.45 tot +/- 00.45 is er een documentaire geweest op rtl4: "als je vader zelfmoord pleegt". kan m niet terugvinden bij uitzending- programma gemist....
ook niet op youtube.

iemand ideeėn waar toch terug te kijken??
die was er gister ook nog voor :o Heb m ook gezien. Indrukwekkend. Raakte me wel.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_89655249
The Devil and Daniel Johnston is a 2006 documentary film about the noted American eccentric artist Daniel Johnston. It chronicles Johnston's life from childhood up to the present, with an emphasis on his mental illness, and how it manifested itself in demonic self-obsession. The film was directed by Jeff Feuerzeig and produced by Henry S. Rosenthal.

"Some people never go crazy, what truly horrible lives they must live"
pi_89660716
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:00 schreef maily het volgende:
zondagavond 5 december van +/- 23.45 tot +/- 00.45 is er een documentaire geweest op rtl4: "als je vader zelfmoord pleegt". kan m niet terugvinden bij uitzending- programma gemist....
ook niet op youtube.

iemand ideeėn waar toch terug te kijken??
Ja, die wilde ik ook nog zien, maar ik was het vergeten. Ben wel benieuwd of die nog ergens terug te zien is!
Because simple is bad!
  Spellchecker woensdag 8 december 2010 @ 11:35:22 #119
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_89669507
heb al n mailtje gestuurd naar rtl4 maar nog geen antwoord....
en bij uitzending gemist etc. worden alleen de populaire dingen herhaald.

iemand anders misschien nog tips???
  woensdag 8 december 2010 @ 22:47:03 #120
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_89700256
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2010 16:41 schreef zquing het volgende:
http://humanrights.foreig(...)05/11/enjoy-poverty/
enjoy poverty wil ik nogsteeds zien
Erg late reply. Ik zag deze docu deze week en vond hem erg sterk. Renzo Martens is absoluut dominant (welke filmmaker brengt zichzelf zo vaak in beeld?) maar die directe stijl is net een absolute meerwaarde voor de film.
De boodschap achter de docu (althans, zoals ik die interpreteer) vind ik bijzonder interessant. Ik hou (zoals je uit mijn avater wel kan afleiden) van het continent, en de kritiek op het Westen (wat ik als essentie van de film onthoud- met als exponent het interview met de baas van het ziekenhuis) onderschrijf ik volledig.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_89998169
De handel van opiaten in Amerika.
pi_89998724
VPRO's Import: Dansen met de duivel

wo 15 dec 2010, 23:40

Drie mannen struinen de meest gevaarlijke sloppenwijk van de wereld af. Filmmaker John Blair wist ongekende toegang te krijgen tot de meest gezochte mannen van Rio.

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1019378
pi_90026760
Ik volg dit al een tijdje op ned.3 ! morgen weer vanaf 23.15


Als je genoeg hebt van de geciviliseerde wereld lijkt een leven in de natuur een alternatief. Maar zijn we nog wel uitgerust voor een dergelijk avontuur? Een serie over Ed Wardle een man die drie maanden in zijn eentje in Yukon op survival gaat om te bewijzen dat hij een autonoom mens is en zonder anderen als een oermens kan overleven.

Het verblijf in Yukon begint zijn tol te eisen. In het verlaten landschap voelt Ed zich steeds eenzamer. Eten verzamelen is een probleem en Ed wordt genoodzaakt verder te trekken naar Tincup Lake, een plek waar hij hoopt zalm te kunnen vangen. Het is niet ver, maar Ed doet er dagen over om er te komen en dan blijkt alles ook nog eens vergeefs. Er is hier zelfs minder voedsel dan waar hij vandaan kwam. Ed begint te twijfelen aan zijn missie. Hij verliest steeds meer gewicht en heeft steeds minder energie. Overleven in de wildernis is misschien moeilijker dan hij dacht voor zijn vertrek naar Yukon.
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_90165413
Christmas Unwrapped

Elk jaar wordt op 25 december Kerstmis gevierd, dat uit onze tijd niet meer weg te denken is. Miljoenen mensen zitten onder de kerstboom, geven elkaar cadeau’s en vieren de geboortedag van Jezus Chris- tus. Maar is het werkelijk Zijn geboortedag? In deze documentaire van The History Channel wordt het “kerstmis” concept verklaart. Onderstaande tekst is een gedeelte uit een interesant artikel hierover genaamd De Oorsprong van Kerstmis.

Deze viering kwam enkel in de kerk door de “kerstening” van heidense riten en gebruiken, toen het katholicisme tot staatsreligie werd verheven, door Constantijn in de vierde eeuw n.C. De geschiedenis openbaart ons dat tegen 440 n.C. de kerk in Jeruzalem begon met het vieren van Kerstmis, als gevolg van de Rooms-katholieke leiding.

Schijnbaar vergeten is de essentiėle rol die de religie speelde in de wereld van het oude Rome. Maar Constantijn had dit door. Deze briljante militaire bevelhebber bezat ook het talent om de nood aan eenheid in te zien tussen heidendom en christendom. Vandaar dat in 313 n.C. de Babylonische mys-teriereligies door Constantijn ingevoerd werden, toen hij trachtte de heidenen te incorporeren in het nieuw opgerichte “Heilig” Roomse Rijk. De door Constantijn geleide Roomse kerk wenste de hei-dense praktijken te adapteren en adopteren, met de bedoeling het christendom verteerbaar te maken voor de heiden.

Zodoende kregen heidense rituelen en afgoden christelijke namen. Bijvoorbeeld, Jezus Christus werd voorgesteld als de Zon der Gerechtigheid (Maleachi 4:2) en in de plaats gesteld van de zonne-god Sol Invictus. Heidense heiligdagen werden geherklasseerd tot christelijke heiligdagen (holy-day  holiday). 25 December was de dag van het “Overwinning van de Zonnegod”-festival in de Babylonische wereld, en in het oude Romeinse rijk de viering van het Saturnus-festival (Saturnalia), of winter-zonnewende. Voor alle heidense beschavingen was deze datum de geboortedag van de goden – de tijd van het jaar dat de dagen begonnnen te lengen en de mens gezegend werd met de “wedergeboorte van de natuur”. Bovendien waren alle 25 december festivals in Babyloniė en Rome, gekarakteriseerd door feestelijkheden met onbeteugelde orgiastische pretmakerij en losbandigheden.

(documentairenet.n)





Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_90186824
U wilt Docu's?

U krijgt Docu's!

http://documentairenet.nl/

Maar uhm...

Armadillo is echt heel vet (Deense leger in Afganistan)
Restrepo (Amerikaanse leger in Afganistan)
Surviving the Cut (Opleidingen in het Amerikaanse leger, de speciale opleidingen dan, SF)

More than a Game (docu over Lebron James, grote basketball ster!) AANRADER!!
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_90187249
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2010 18:40 schreef Nystiq het volgende:
Kent iemand een WoW doc? Lijkt me wel grappig om te zien.
Beyond the Game (2008)

Is redelijk saai.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_90190177
quote:
John Pilger - The War You Don't See

This new film is a powerful and timely investigation into the medias role in war, tracing the history of embedded and independent reporting from the carnage of World War One to the destruction of Hiroshima, and from the invasion of Vietnam to the current war in Afghanistan and disaster in Iraq. As weapons and propaganda become even more sophisticated, the nature of war is developing into an electronic battlefield
Er is ook aandacht voor Wikileaks en de gelekte Apache video. De ervaringen van die soldaat op de grond met die gewonde kinderen zijn wel erg treurig.




[ Bericht 7% gewijzigd door Mr.Silencer op 20-12-2010 19:01:34 ]
pi_90204164
Aanbod is over het algemeen hetzelfde, maar zeker de moeite waard:

http://freedocumentaries.org
http://www.watch-documentaries.com/
http://www.documentary-log.com/

En dit topic is ook een must om te volgen:

Deze docu komt op tv en mag je niet missen
pi_90250425
Gisteren "The Quantum Activist" gezien.



http://www.imdb.com/title/tt1397093/

Best wel interessant om eens te kijken:

There is a revolution going on in science. A genuine paradigm shift. While mainstream science remains materialist, a substantial number of scientists are supporting and developing a paradigm based on the primacy of consciousness. Amit Goswami, Ph.D., a pioneer of this revolutionary new perspective within science, shares with us his vision of the unlimited potential of consciousness as the ground of all being, and how this revelation can actually help us to live better.

The Quantum Activist tells the story of a man who challenges us to rethink our very notions of existence and reality, with a force and scope not felt since Einstein. This film bridges the gap between God and Science. The work of Goswami, with stunning precision and without straying from the rigors of quantum mechanics, reveals the overarching unity inherent in the worlds major religions and mystical traditions. Meet the man behind the message as Dr. Goswami tells how he moved away from the religious teachings of his childhood, to seek his path in nuclear and theoretical quantum physics, and how he has come full circle, through quantum insight, back to the very religious axioms offered as a youth.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_90298624
Nog een hele vette docu:



Met name de verhalen van de ervaren gebruikers vond ik heel erg interessant en ook indrukwekkend. Wat is DMT voor stof en wat maakt het precies in ons los?

The Spirit Molecule investigates dimethyltryptamine (DMT), an endogenous psychoactive compound, which exists in humans and numerous species of plants and animals. The documentary traces Dr. Rick Strassman's government-sanctioned, human DMT research and its many trials, tribulations, and inconceivable realizations.

A closer examination of DMT's effects through the lens of two traditionally opposed concepts, science and spirituality, The Spirit Molecule explores the connections between cutting-edge neuroscience, quantum physics, and human spirituality. Strassman's research, and the experiences of the human test subjects before, during, and after the intense clinical trials, raises many intriguing questions. A variety of experts voice their unique thoughts and experiences with DMT within their respective fields.

As Strassman's story unfolds, the contributors weigh in on his remarkable theories, including the synthesis of DMT in our brain's pineal gland, its link to near-death & alien-abduction experiences, the history/future of psychedelics, and the uncanny likeness to ancient religious texts describing prophets with DMT-like experiences. Additionally, the intriguing similarities to the "many-worlds" interpretation of quantum mechanics lead to other fascinating discoveries. The experts offer a comprehensive collection of information, opinions, and speculation to help understand the nature of the DMT experience, and its role in human culture and the life force of our planet.

Due to the profound nature, and visual phantasmagoria, of the DMT experience, the visual landscape of the film features stunning visualizations from Scott Draves (Electric Sheep), as well as a cutting-edge motion graphics, which demonstrate DMT's conceptual link to human evolution, construction of the universe, advanced neuroscience, and other alluring theories. Finally, stylized scenes reminiscent of Rod Sterling's famous Twilight Zone bookends, Joe Rogan (actor/comedian) serves as tour guide, helping navigate the expansive realms of Strassman's DMT universe. Dimethyltryptamine: a simple molecule with enormous implications. The Spirit Molecule's subtle combination of science, spirituality, and philosophy results in an abundance of incredible ideas and theories that could alter the way we understand the universe and our relationship to it.

Teaser:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_90513372

http://www.imdb.com/title/tt1584016/

Vermakelijke documentaire over een man die via facebook verliefd wordt op een meisje. Meeste mensen kunnen wel voorspellen hoe het afloopt. Vraag me ook af in hoeverre t wel echt is allemaal... maar hij was wel onderhoudend en soms zelfs een beetje spannend :P
pi_90594838
weet niet of ie al es voorbij is gekomen maar deze heb ik net ff bekeken:


Moeder die alleen maar rauw wil eten. Gekookt, gebakken etc is al snel vergif etc. En zo voed ze haar zoontje ook op. Had wel te doen met haar zoontje. Zitten ze met de hele fam. aan kerstdiner. Iedereen eet van alles en nog wat en zie je hem en zn mom aan een sapje..... :{
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_90595093
Was zondag op de BBC, ik vond het erg gaaf:


Live Aid: Rocking all over the world
Documentary telling the story of the day that music rocked the world. Bob Geldof
recalls how, after 12 weeks of manic preparation, the big day finally arrived. But
would it work, would the punters watch, and more importantly would they part with
their cash?

Bob Geldof and his team recall their fear of how the whole thing might fall apart at
any minute. Stars from the day itself - , Queen, Paul McCartney, David
Bowie, U2 and a whole host of others - remember walking out to face a crowd of
72,000 and a global audience of billions. And those who watched it at home,
including Tony Blair, JK Rowling and Helen Fielding, recall how they didn't miss a
minute of this extraordinary event.


Staat niet op youtube maar wel hier.
  woensdag 29 december 2010 @ 19:52:20 #134
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_90596811
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:01 schreef Apotheose het volgende:
Moeder die alleen maar rauw wil eten. Gekookt, gebakken etc is al snel vergif etc. En zo voed ze haar zoontje ook op. Had wel te doen met haar zoontje. Zitten ze met de hele fam. aan kerstdiner. Iedereen eet van alles en nog wat en zie je hem en zn mom aan een sapje..... :{
Heb met verbazing zitten kijken :{
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2010 @ 01:06:07 #135
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_90660814
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:19 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.imdb.com/title/tt1584016/

Vermakelijke documentaire over een man die via facebook verliefd wordt op een meisje. Meeste mensen kunnen wel voorspellen hoe het afloopt. Vraag me ook af in hoeverre t wel echt is allemaal... maar hij was wel onderhoudend en soms zelfs een beetje spannend :P
Heb gekeken na het lezen van jouw post hier! Hele mooie docu! Eenvoudig gemaakt met een mooie onderliggende boodschap. Docu sleept je ook mee als je ernaar zit te kijken...
Are you fokking to me?
pi_90861280
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:21 schreef w8jij17 het volgende:
Waar te zien?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:11:11 #138
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_91171179
Plastic Surgeon Hank Chien beats Steve Wiebe's Donkey Kong record
quote:
Many of you probably have seen the 2007 documentary The King of Kong The movie follows the battle between Steve Wiebe and noted Donkey Kong/vintage video game champion Billy Mitchell, over the world record for Donkey Kong. Since the release of the film, it has been fun tracking the back and fourth battle between Wiebe and Mitchell for the world record.

There has been a lot of action over the past few months. In August, Billy Mitchell beat the Donkey Kong high score with 1,062,800 points — 1,100 points more than the previous record score. Mitchell reportedly quit his Donkey Kong game. Asked why, Mitchell said: “Some say I’m being cocky. Some say I’m being lazy. I say, I’m being Billy Mitchell.” Later that month, Steve Wiebe reclaimed the Donkey Kong World Record with a score of 1,064,500 points. Weibe recorded his championship game on August 30th 2010 for submission to Twin Galaxies.

But now neither Billy nor Steve hold the record high score.
Voor de mensen die het interessant vinden :)
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_91174139
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:01 schreef Apotheose het volgende:
weet niet of ie al es voorbij is gekomen maar deze heb ik net ff bekeken:


Moeder die alleen maar rauw wil eten. Gekookt, gebakken etc is al snel vergif etc. En zo voed ze haar zoontje ook op. Had wel te doen met haar zoontje. Zitten ze met de hele fam. aan kerstdiner. Iedereen eet van alles en nog wat en zie je hem en zn mom aan een sapje..... :{
Die had ik idd ook al eens ooit gezien! En ik vraag me nu weer af hoe het met dat jongetje en zijn moeder gaat. Ben benieuwd of ze nog steeds rauw eten.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:27:51 #140
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_91174682
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:11 schreef Tazmaniac het volgende:
Plastic Surgeon Hank Chien beats Steve Wiebe's Donkey Kong record

[..]

Voor de mensen die het interessant vinden :)
bron? (Ja ik vind het interessant, het was een leuke documentaire :D )
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:29:39 #141
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_91174779
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:27 schreef e-wok het volgende:

[..]

bron? (Ja ik vind het interessant, het was een leuke documentaire :D )
http://www.imdb.com/news/ni6798955/
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_91218932
Weet niet of deze site voorbij is gekomen, maar www.documentaryheaven.com heeft een berg uiteenlopende docu's verzameld.

Ben op dit moment de documentaireserie "The Provos, The Loyalists and The Brits" aan het binnenhalen. Een tiendelige serie over The Troubles in Noord-Ierland vanuit de kant van de Provisional IRA, de Loyalists en het Britse leger.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_91219503
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:52 schreef e-wok het volgende:

[..]

Heb met verbazing zitten kijken :{

hier zijn ze te gast in dwdd.
gewoon kindermishandeling, eigenlijk
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 15 januari 2011 @ 11:18:46 #144
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_91359348
Critics Choice Awards for best Documentary Feature
Exit Through the Gift Shop
Inside Job
Restrepo
Joan Rivers: A Piece of Work
The Tillman Story
Waiting for Superman – WINNER
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_91421960

Het grote complot in een een grappig jasje.
pi_91467608
Laatste tijd hoor ik veel over illuminatie, freemasons etc. etc.

weet iemand hier nog een goede docu over om te stream of dload??
pi_91468901
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:06 schreef ItWasWritten het volgende:
Laatste tijd hoor ik veel over illuminatie, freemasons etc. etc.

weet iemand hier nog een goede docu over om te stream of dload??
Kijk eens 1 post boven je.
pi_91472924
Vanavond

BBC 2 (22:00): Horizon: What is reality?
De zoektocht naar een verklaring voor onze realiteit is een van de grootste wetenschappelijke detectiveverhalen ooit. Maken we allemaal deel uit van een kosmisch hologram of leven we in een oneindige universum van parallelle werelden?
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_91489329
Armadillo



Docu in filmische stijl over een Deense eenheid die wordt uitgezonden naar Camp Armadillo, Helmand, Afghanistan. De documentaire makers volgen de eenheid voor een periode van 6 maanden.

De documentaire geeft een realistisch beeld (voor zover ik dat kan beoordelen) van het leven als militair in Afghanistan. E.e.a. is erg goed gefilmd en in elkaar gezet. De documentairemakers zitten regelmatig middenin de actie.

Een van de beste oorlog docu's over Afghanistan. Verder kan ik er niet zo veel over zeggen. Gewoon zien deze.

IMDB 7,9/10
Ik 8.3/10

http://www.imdb.com/title/tt1640680/

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2011 23:14:32 ]
pi_91497234
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:33 schreef w8jij17 het volgende:

[..]

Kijk eens 1 post boven je.
grappig, maar was niet op zoek naar een tekenfilm...

via google vind ik veel verschillende docu's maar dacht mischien heeft 1 van de kenners hier een aanrader voor me.
pi_91515586
Ik weet niet of dit onder documentaire valt, maar het is in 1 woord ge-wel-dig:

pi_91517370
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:49 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Vanavond

BBC 2 (22:00): Horizon: What is reality?
De zoektocht naar een verklaring voor onze realiteit is een van de grootste wetenschappelijke detectiveverhalen ooit. Maken we allemaal deel uit van een kosmisch hologram of leven we in een oneindige universum van parallelle werelden?
Niemand gezien?
Ik heb m gezien en moet zeggen dat deze toch in de top 10 komt van meest interessante docu's aller tijden
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_91518009
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:29 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Niemand gezien?
Ik heb m gezien en moet zeggen dat deze toch in de top 10 komt van meest interessante docu's aller tijden
Als jij het zegt heb ik pas echt het gevoel dat ik iets gemist heb. Hopen dat hij op een van de vele docu sites komt. Dat lijkt inmiddels de nieuwste bussiness op internet.
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:39:08 #154
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_91567666
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:29 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Niemand gezien?
Ik heb m gezien en moet zeggen dat deze toch in de top 10 komt van meest interessante docu's aller tijden
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:29 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Niemand gezien?
Ik heb m gezien en moet zeggen dat deze toch in de top 10 komt van meest interessante docu's aller tijden
Ik doe nog steeds alle horizons ophalen maar het kijken komt er de laatste tijd niet van.
pi_91646328
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:29 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Niemand gezien?
Ik heb m gezien en moet zeggen dat deze toch in de top 10 komt van meest interessante docu's aller tijden
Was zeker interessant ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_91650024
Voor de mensen die m gemist hebben

et voila

De zoektocht naar een verklaring voor onze realiteit is een van de grootste wetenschappelijke detectiveverhalen ooit. Maken we allemaal deel uit van een kosmisch hologram of leven we in een oneindige universum van parallelle werelden?
Van quantumtheorie tot holografisch principe







_O_
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_91668276
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:35 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Voor de mensen die m gemist hebben

et voila

De zoektocht naar een verklaring voor onze realiteit is een van de grootste wetenschappelijke detectiveverhalen ooit. Maken we allemaal deel uit van een kosmisch hologram of leven we in een oneindige universum van parallelle werelden?
Van quantumtheorie tot holografisch principe







_O_
tof ^O^
van het weekend is even voor gaan zitten :)
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_92206083
Woensdagavond (vandaag dus) om 00:10 - 01:05 uur op Ned2:

quote:
Liever een zoontje

De bevolking van China is de afgelopen eeuw explosief gegroeid. Inmiddels zijn er 1,3 miljard Chinezen. De regering nam in 1978 al maatregelen tegen de bevolkingsgroei. Uitzonderingen daargelaten mogen gezinnen maximaal één kind krijgen. Als er nog meer baby’s in een gezin geboren worden, dan kunnen de ouders een fikse boete tegemoet zien.

Abortus
Het eenkindbeleid is effectief. Sinds de introductie heeft het volgens sommige schattingen bijna een half miljard geboortes voorkomen. Maar er kleven ook veel nadelen aan de maatregel. Zo hebben veel Chinese ouders liever een zoon dan een dochter. Dit leidt tot abortus van vrouwelijke embryo’s en zelfs dochtermoord. Ook is er een bloeiende handel in gestolen mannelijke baby’s.

Uitwassen
VPRO’s Import gaat deze week over de uitwassen van het Chinese eenkindbeleid. In het programma komen aanstaande ouders van een dochtertje aan het woord. Ook vertelt een wanhopig echtpaar over de zoektocht naar hun gestolen zoontje.

Meer over deze aflevering van VPRO's Import
pi_92807406
Invisible Worlds

Net buiten bereik van het blote oog ligt een onzichtbare wereld die invloed heeft op elk aspect van het leven op aarde. Richard Hammond’s Invisible Worlds is een driedelige documentairereeks van de BBC waarin deze verborgen wereld voor het eerst op spectaculaire wijze wordt onthuld.

Met behulp van hypermoderne beeldtechnieken, deels speciaal voor deze serie ontwikkeld, neemt Invisible Worlds ons mee naar het hart van een geheimzinnig universum dat ons dagelijks omringt. We zien dingen die het menselijk oog normaal nooit te zien krijgt. Het eerste deel is gewijd aan de wereld van het `onzichtbare licht . Wat ziet bijvoorbeeld een bij dat wij mensen niet zien? In deel twee gaan we op zoek naar de onzichtbare wereld van bewegingen die te snel gaan voor het menselijk oog. Zoals de vlucht van de vleermuis, het enige zoogdier dat heeft leren vliegen. Deel drie, tot slot, richt zich op de onzichtbare wereld die simpelweg te klein of te ver weg is voor het blote oog. Al met al is Invisible Worlds een ontdekkingsreis vol opwindende visuele verrassingen.

Speed Limits

Out of Sight

Off the Scale
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_92813569
Gister op Ned2 was er ook 'n aangrijpende docu voor: 'het onderbroken leven van Evan'. Jongen van 15 die zelfmoord heeft gepleegd. Was manisch depressief.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_92885186
Vanavond om 23:40 - 00:35 uur op Ned2:

quote:
VPRO Import: Nixon, the man you loved to hate
Op 6 november 1968 werd Richard Nixon gekozen tot de zevenendertigste president van Amerika. Nixon was een politieke autodidact die aan de macht kwam door dezelfde stemmers die voor George Bush senior en junior hadden gestemd. Mensen die zo bang waren voor de dreiging van het communisme, dat ze de heksenjacht op communisten, de oorlog in Vietnam en de onderdrukking van de zwarte bevolking accepteerden. Het was de tijd van een uitgesproken godsdienstig Amerika. Politieke keuzes werden geaccepteerd in de naam van God en vaderland. Documentaires en speelfilms zijn er genoeg gemaakt over het presidentschap van Nixon en over zijn neergang. Richard Nixon, The man you love to hate zoomt in op de periode dat Nixon aan de macht kwam. Zijn obsessie voor macht maakte hem tot president en diezelfde obsessie bracht hem ook ten val. Voor Nixon heiligde het politieke doel de middelen. Zijn bijnaam luidde niet voor niets Tricky Dick. Uiteindelijk deden zijn eigen manipulaties en leugens hem de das om.
pi_93253530
Dit is een goeie, het gaat over poep! Maar dan serieus.


Lust je ook een broodje poep? door Timo van Barneveld
pi_93254099
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:18 schreef Apotheose het volgende:
Gister op Ned2 was er ook 'n aangrijpende docu voor: 'het onderbroken leven van Evan'. Jongen van 15 die zelfmoord heeft gepleegd. Was manisch depressief.
nav jouw post zit ik net een stukje te lezen, klinkt erg goed.
Ik hou holland doc even in de gaten om te kijken of deze voorbij komt.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 09:32:08 #164
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_93339984
Trailer: 100 Yen
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_93467885
Ik zoek nog een paar goede 'mooie beelden docu's' in de sfeer van Earth, wie heeft een paar tips. (Mogen ook erg bekende zijn, ik ken er sowieso geen)
pi_93468528
quote:
14s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:13 schreef Xlarge het volgende:

[..]

nav jouw post zit ik net een stukje te lezen, klinkt erg goed.
Ik hou holland doc even in de gaten om te kijken of deze voorbij komt.
volgens holland doc niet:

quote:
Door auteursrechtelijke beperkingen is deze documentaire niet on demand te bekijken. Door diezelfde reden wordt deze film niet herhaald op het digitale kanaal Holland Doc 24.
http://www.hollanddoc.nl/gids/het-onderbroken-leven-van-Evan.html

Edit: found it



[ Bericht 16% gewijzigd door Apotheose op 28-02-2011 23:07:33 ]
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_93468983
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:49 schreef Hiya het volgende:
Ik zoek nog een paar goede 'mooie beelden docu's' in de sfeer van Earth, wie heeft een paar tips. (Mogen ook erg bekende zijn, ik ken er sowieso geen)
niks komt in de buurt van earth ;( maar je kan sowieso de serie checken. human planet is ook leuk, van dezelfde makers maar dan gaat het over mensen.
heeft ook prachtige beelden, allemaal vanuit de lucht. zou alleen wel t geluid uitzetten en een sfeervolle cd opzetten :P
  maandag 28 februari 2011 @ 23:42:00 #168
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93470778
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:49 schreef Hiya het volgende:
Ik zoek nog een paar goede 'mooie beelden docu's' in de sfeer van Earth, wie heeft een paar tips. (Mogen ook erg bekende zijn, ik ken er sowieso geen)
Earth is inderdaad 1 van de mooiste. De hele serie is een aanrader.

Goede natuurdocu's.
Films: Home. Microcosmos. Relentless enemies. Turtle - The Incredible Journey. Oceans. Amazon. Arctic Tale. Australia - Land of Parrots. Deep Blue. Encounters at the End of the World. Dolphins in the Deep Blue Ocean. La marche de l'empereur. Kingdom of the Blue Whale. Nature's journey, Ocean Odyssey, Ocean's Deadliest. Sharkwater. The Crimson wing - Mystery of the Flamingos. The End of the Line. The Meerkats. The White Diamond. World's Biggest and Baddest Bugs. Winged Migration. Bears. Beavers. Australia - Land Beyond Time. Africa - The Serengeti. Bugs A Rainforest Adventure. Dolphins. Dolphins and Whales - Tribes of the Ocean. Journey Into Amazing Caves. Kilimanjaro To the roof of Africa. Lost Wordls Life in the Balance. Mountain Gorilla. Ocean Wonderland. Sharks. The Living Sea. Under the Sea. Wild Ocean.

Goede natuurseries

Attenborough: Life of Collection. Life. Planet Earth. BBC Natural World. Spy in the collectie. BBC Oceans. Wildlife Specials.

Continent series (wild Europe/ Wild Down under/ Wild China etc.)
Equator. PBS Nature. Galapagos. The great rift - africa's wild heart. Reptiles. Natures great events. Lost land of the series. Insectia. Ocean Wonderland. Human planet. Great migrations. Aarde vanaf de hemel. Shape of life. South Pacific.

Niks kan tippen aan de gigantische producties van BBC Natural History Unit en de narration van David. Haal Life en Planet Earth op bluray.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_93478506
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:06 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

niks komt in de buurt van earth ;( maar je kan sowieso de serie checken. human planet is ook leuk, van dezelfde makers maar dan gaat het over mensen.
heeft ook prachtige beelden, allemaal vanuit de lucht. zou alleen wel t geluid uitzetten en een sfeervolle cd opzetten :P
Oh jawel hoor, zoals No-P al aangeeft, Planet Earth
zelf vind ik dat de volgende ook zeker in dat rijtje thuishoren:
Natuurlijk "Blue Planet"
en
Wild Europe



Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_93478738
Dit lijkt me ook een toffe docu :) Ik moet m nog kijken

How beer saved the world

Wist je dat bier van cruciaal belang was voor de geboorte van de beschaving? Bier? Inderdaad BIER!! Erg leuke Discovery Channel documentaire over dit lekkere goedje waarin wetenschappers en historici ons het verbazingwekkende, nog niet eerder vertelde verhaal brengen van hoe bier bijgedragen heeft tot het creėren van wiskunde, poėzie, de piramides, de moderne geneeskunde, arbeidswetten, en Amerika..

http://www.documentairenet.nl/review/how-beer-saved-the-world/
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_93478793
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 08:58 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, zoals No-P al aangeeft, Planet Earth
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:06 schreef jimjim1983 het volgende:
maar je kan sowieso de serie checken.
pi_93479157
Leuke documentaire over bier.

pi_93480270
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 09:32 schreef larry_flynt het volgende:
Leuke documentaire over bier.

[ afbeelding ]
Kijk eens 2 post hierboven :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:01:24 #174
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_93486064
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 09:12 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Dit lijkt me ook een toffe docu :) Ik moet m nog kijken

How beer saved the world

Wist je dat bier van cruciaal belang was voor de geboorte van de beschaving? Bier? Inderdaad BIER!! Erg leuke Discovery Channel documentaire over dit lekkere goedje waarin wetenschappers en historici ons het verbazingwekkende, nog niet eerder vertelde verhaal brengen van hoe bier bijgedragen heeft tot het creėren van wiskunde, poėzie, de piramides, de moderne geneeskunde, arbeidswetten, en Amerika..

http://www.documentairenet.nl/review/how-beer-saved-the-world/
Heel erg leuke docu ^O^
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:58:36 #175
16632 Xlarge
========
pi_93488474
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:59 schreef Apotheose het volgende:

[..]

volgens holland doc niet:

[..]

http://www.hollanddoc.nl/gids/het-onderbroken-leven-van-Evan.html

Edit: found it

Dank je :)
pi_93488857
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:18 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Kijk eens 2 post hierboven :)
Sorry :'(

Vond de docu niet zo heel boeiend. Meeste dingen wist ik al en het werd erg overdreven: "Wisat je dat bier er voor heeft gezorgd dat we schrijven??? !!!!! Ja, want alle graan enzo werd opgeschreven, en daar werd bier van gemaakt!!!"
pi_94065360
The Great Happiness Space
Een kijkje in de wereld van één van de vele hippe clubs in Osaka waar mannen zich als host verhuren. Ze voorzien zo ongelukkige vrouwen van entertainment en een pseudorelatie die jaren kan duren en zetten ze aan tot het uitgeven van enorme bedragen aan drank. Het interessante is dat veel van de klanten zelf ook werkzaam zijn in de host/prostitutiewereld en naar de club komen omdat er zo op ze wordt neergekeken in de buitenwereld.

Orwell Rolls In His Grave
Over de macht die grote mediabedrijven door deregulering hebben gekregen over het nieuws en het politieke proces in de VS. O.a. de rol van de berichtgeving bij de uitslag van de verkiezingen in 2000 en de aangetaste diversiteit van mediakanalen.

I Need That Record!
Een documentaire over onafhankelijke platenzaken en de redenen van hun verdwijnen (die voor een groot gedeelte aan de kant van de muziekindustrie zelf liggen). Thurston Moore, Ian MacKaye en nog wat andere muzikanten worden ook geļnterviewd.

Bodysnatchers of New York
In 2005 kwam er in New York een spraakmakende zaak aan het licht. Een chirurg bleek er vanuit verschillende begrafenisondernemingen een flinke handel op na te houden in botten en andere menselijke weefsels, die hij in een achterkamertje illegaal uit overledenen verwijderde. Extra schokkend is het dat er door zijn gesjoemel via commerciėle weefselbanken ook geheel ongeschikt materiaal uit zieke mensen is gebruikt in ziekenhuizen, waardoor ontvangers ervan ook ziek zijn geworden. :X Naast diverse slachtoffers komen de daders hier zelf ook aan het woord.

Met een Brits ip-adres is hij hier te bekijken.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:00:03 #178
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_94207547
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_94207946
quote:
haha tof, al weet ik niet of ik die lach anderhalf uur aan kan horen :P
pi_94208256
Kan ook wel interessant zijn vanavond (komt vast vaker voor want het is een 'serie'):

quote:
Leaving Amish paradise
De Amish reizen per paard en wagen, kleden zich precies zoals hun voorouders en leven volgens strenge regels die zaken als elektrisch licht, mobiele telefoons, radio en televisie verbieden. Twee families verlaten hun vertrouwde omgeving en proberen zich te redden in de moderne wereld.
Vanavond dus om 22:00 uur op BBC2.
pi_94208360
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:09 schreef Iemand91 het volgende:
Kan ook wel interessant zijn vanavond (komt vast vaker voor want het is een 'serie'):

[..]

Vanavond dus om 22:00 uur op BBC2.
vet :D Ga m ff checken (serie heb ik wel van gehoord, nooit gekeken)

priefjieuw:
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_94220537
\
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:11 schreef Apotheose het volgende:

[..]

vet :D Ga m ff checken (serie heb ik wel van gehoord, nooit gekeken)

priefjieuw:
Heb hem nergens kunnen vinden, ook niet terug te zien via de site van de BBC (althans niet zonder proxy), heb wel deel 1 kunnen vinden van de serie. Het is misschien een aanrader voor om die eerst te kijken. Dat deel heet Trouble in Amish Paradise, en gaat over dat stel wat wordt verstoten uit de gemeenschap omdat ze een bijbel in het Engels hebben gelezen ofzo (zelf nog niet gezien). Leaving Amish Paradise volgt dan dezelfde mensen later geloof ik. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_94220927
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:33 schreef heiden6 het volgende:
\

[..]

Heb hem nergens kunnen vinden, ook niet terug te zien via de site van de BBC (althans niet zonder proxy), heb wel deel 1 kunnen vinden van de serie. Het is misschien een aanrader voor om die eerst te kijken. Dat deel heet Trouble in Amish Paradise, en gaat over dat stel wat wordt verstoten uit de gemeenschap omdat ze een bijbel in het Engels hebben gelezen ofzo (zelf nog niet gezien). Leaving Amish Paradise volgt dan dezelfde mensen later geloof ik. :)
Klopt. Ik gok dat die vorige meer informatie geeft hoe en waarom ze verstoten werden maar ook in deze van vanavond werd dat duidelijk gemaakt.

EDIT: ze werden verstoten omdat ze een andere kerk hadden bezocht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EDIT #2: wel erg interessant. Als het weer voorkomt/verder gaat, ben ik zeker weer van de partij! :Y

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 17-03-2011 01:19:52 ]
  maandag 21 maart 2011 @ 20:52:58 #184
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_94439068
gisteren "Lemmy" gekeken _O_
een documentair over deze baas

goede docu over een kijkje in het leven van 1 van de laatste "echte" rock'n'rol dinosauriėrs die oa nog coke heeft gesnoven met Jimmy Hendrix!
Had zelf niks met die man en zijn muziek maar deze docu heeft dat toch doen veranderen.
* Elusive ace of spades opzet
slinger de NZB's en torrents maar aan, aanradertje, ook als je niet van de harde muziek houd, het is gewoon een soort van ozzy osbourne ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Elusive op 21-03-2011 21:31:37 ]
pi_94447530
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:33 schreef heiden6 het volgende:
\

[..]

Heb hem nergens kunnen vinden, ook niet terug te zien via de site van de BBC (althans niet zonder proxy), heb wel deel 1 kunnen vinden van de serie. Het is misschien een aanrader voor om die eerst te kijken. Dat deel heet Trouble in Amish Paradise, en gaat over dat stel wat wordt verstoten uit de gemeenschap omdat ze een bijbel in het Engels hebben gelezen ofzo (zelf nog niet gezien). Leaving Amish Paradise volgt dan dezelfde mensen later geloof ik. :)
aah ik had al een idee dat ik iets gemist had :D Vage shit daaro... Deed me denken aan de film 'The Village', waar ze ook zo blijven hangen in de 19e eeuw. Wel grappig om te zien dat ze gewoon met paard en wagen tussen het verkeer manoeuvreerden :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 21 maart 2011 @ 23:00:46 #186
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_94448772
dan is deze ook een aanrader
http://www.imdb.com/title/tt0293088/
gaat ook over amish pubers die op hun 18de gaan experimenteren met drugs, drank en keiharde porno en om dan te beslissen of ze bij de amish blijven of niet

vage lui 8)7
pi_94449459
Dat verbaasde me ook ja, strenge regels van geboorte tot dood maar toch werd hen rond die leeftijd grote vrijheid gegunt. Apart...
pi_94451317
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:00 schreef Elusive het volgende:
dan is deze ook een aanrader
http://www.imdb.com/title/tt0293088/
gaat ook over amish pubers die op hun 18de gaan experimenteren met drugs, drank en keiharde porno en om dan te beslissen of ze bij de amish blijven of niet

vage lui 8)7
tof, ga m downloaden.
pi_95499788
Human Resources



http://www.metanoia-films.org/humanresources.php

1 van de meest inzichtvolle die ik de laatste tijd heb gezien _O_

“A viscerally overpowering film and at the same time a thoughtful meditation on the human condition.”
- Walter A. Davis, Professor Emeritus, Ohio State University

“Brilliant…Riveting…The amount of material the filmmaker covers and unifies is astounding…
Human Resources diagnoses the 20th century.”
- Stephen Soldz, Professor, Boston Graduate School of Psychoanalysis;
President, Psychologists for Social Responsibility

"Powerful…Must See…It will leave you Spellbound.”
- Andrew Goliszek, Author, In the Name of Science:
A History of Secret Programs, Medical Research, and Human Experimentation

“An important work…terrifiying in its implications….
Human Resources is a must see for those of us who still take democracy seriously.”
- Bruce E. Levine, Author Commonsense Rebellion:
Taking Back Your Life from Drugs, Shrinks, Corporations, and a World Gone Crazy

“It scared the shit out of me…A powerful and methodical
dissection of the dominant culture.”
- Derrick Jensen, Author, Endgame

“A masterful examination of the mechanization of human existence…
It is a rare occasion when watching a film can help open not only our eyes, but our minds.”
- Andrew Marshall, Centre for Research on Globalization

“A Masterpiece. Unless you weep, you may be damaged by this film.
Viewer discretion, and love, advised.
- David Ker Thomson, Professor,
Language and Thinking Program at Bard College

"Scott Noble's work is a pioneering development in documentary filmmaking in its content,
documentary technique, and even distribution method. Watch his stuff, use it, and build on it."
- Chris Simpson, Professor, School of Communication, American University

Psywar



http://www.metanoia-films.org/psywar.php

"A deep, richly illustrated study of the nature and history of propaganda, featuring some of the world's most insightful critics".
- Mark Achbar; Film director; 'Manufacturing Consent', 'The Corporation'

"Psywar exposes the propaganda system, providing crucial background and insight into the control of information and thought."
- Kim Petersen, Dissident Voice

"An Important work"
- Russ Baker, Journalist, Author "Family of Secrets"

"Must See"
- Tom Feeley, Information Clearing House

"Encyclopedic and riveting"
- Stephen Marshall, Guerrilla News Network

"Truly excellent"
- William Blum, journalist, Author 'Killing Hope'

"A Lucid and insightful study of the manipulation of public consciousness...Take heed."
- Michael Yates, Associate Editor, Monthly Review

"If it is your desire to understand how we are manipulated into believing the things we do -- watch this film. Every American should see it...for the sake of our future."
- Timothy Gatto, fmr Chairman, Liberal Party of America

Beautiful Minds The Einstein Effect


A fascinating look at the relationship between genius and autism, with particular focus on the phenomenon of savants; a small group of enigmatic talents with extraordinary mental abilities.

Savants number less than 100 worldwide. Some can work out five-digit multiplication in their heads, or recite thousands of books by heart. Others can play a piano melody after hearing it only once. Over half of savants are autistic; others develop these super human talents only after brain injury.

With scientists now able to see billions of neurons at work in the brain, experts are now investigating whether it is in fact a defect that turns a person into a genius. Could the giant minds of the past - from Newton, to Mozart, to Albert Einstein have been autistic?

Inside Job



'Inside Job' provides a comprehensive analysis of the global financial crisis of 2008, which at a cost over $20 trillion, caused millions of people to lose their jobs and homes in the worst recession since the Great Depression, and nearly resulted in a global financial collapse.

Through exhaustive research and extensive interviews with key financial insiders, politicians, journalists, and academics, the film traces the rise of a rogue industry which has corrupted politics, regulation, and academia. It was made on location in the United States, Iceland, England, France, Singapore, and China.

Verteld door Matt Damon en hij heeft een Oscar gewonnen voor beste documentaire ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_95500501
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:52 schreef Elusive het volgende:
gisteren "Lemmy" gekeken _O_
een documentair over deze baas
[ afbeelding ]
goede docu over een kijkje in het leven van 1 van de laatste "echte" rock'n'rol dinosauriėrs die oa nog coke heeft gesnoven met Jimmy Hendrix!
Had zelf niks met die man en zijn muziek maar deze docu heeft dat toch doen veranderen.
* Elusive ace of spades opzet
slinger de NZB's en torrents maar aan, aanradertje, ook als je niet van de harde muziek houd, het is gewoon een soort van ozzy osbourne ;)
Die moet ik zien 8-)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 15 april 2011 @ 03:35:33 #191
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_95527774
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:08 schreef theKiD het volgende:

[..]

Die moet ik zien 8-)
_O_ Hail to mister Kilmister _O_

Docu is cool!
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_95702414
De opvolger van een van Louis Theroux zijn meest besproken documentaires ‘The Most Hated Family In America’ uit 2007. Nu vier jaar later gaat Louis weer terug naar Topeka, Kansas om de familie opnieuw op te zoeken, en inmiddels gaat het niet zo goed meer met de familie Phelps. Door de jaren heen zijn steeds meer volgelingen vertrokken, vele hiervan stonden niet meer achter de extreme homo haat van de Westboro Baptist Church. Ook hebben meerdere nabestaande van dode soldaten die lastig gevallen werden rechtzaken tegen de familie Phelps gewonnen.

Inmiddels hebben de leden van de kerk natuurlijk ook zijn Louis zijn vorige documentaire gezien, en het moge duidelijk zijn dat niet iedereen zo blij is dat hij weer op de koffie komt. Ook de huidige president, Obama komt nog te sprake, blijkbaar was zijn komst al lang aangekondigd in de bijbel.





Die lui zijn HELEMAAL het spoor bijster daar 8)7 8)7 8)7 8)7
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_95708527
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:02 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
De opvolger van een van Louis Theroux zijn meest besproken documentaires ‘The Most Hated Family In America’ uit 2007. Nu vier jaar later gaat Louis weer terug naar Topeka, Kansas om de familie opnieuw op te zoeken, en inmiddels gaat het niet zo goed meer met de familie Phelps. Door de jaren heen zijn steeds meer volgelingen vertrokken, vele hiervan stonden niet meer achter de extreme homo haat van de Westboro Baptist Church. Ook hebben meerdere nabestaande van dode soldaten die lastig gevallen werden rechtzaken tegen de familie Phelps gewonnen.

Inmiddels hebben de leden van de kerk natuurlijk ook zijn Louis zijn vorige documentaire gezien, en het moge duidelijk zijn dat niet iedereen zo blij is dat hij weer op de koffie komt. Ook de huidige president, Obama komt nog te sprake, blijkbaar was zijn komst al lang aangekondigd in de bijbel.





Die lui zijn HELEMAAL het spoor bijster daar 8)7 8)7 8)7 8)7
vet! :D Zo ff kijken :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:34:03 #194
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_95713430
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:02 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
De opvolger van een van Louis Theroux zijn meest besproken documentaires ‘The Most Hated Family In America’ uit 2007. Nu vier jaar later gaat Louis weer terug naar Topeka, Kansas om de familie opnieuw op te zoeken, en inmiddels gaat het niet zo goed meer met de familie Phelps. Door de jaren heen zijn steeds meer volgelingen vertrokken, vele hiervan stonden niet meer achter de extreme homo haat van de Westboro Baptist Church. Ook hebben meerdere nabestaande van dode soldaten die lastig gevallen werden rechtzaken tegen de familie Phelps gewonnen.

Inmiddels hebben de leden van de kerk natuurlijk ook zijn Louis zijn vorige documentaire gezien, en het moge duidelijk zijn dat niet iedereen zo blij is dat hij weer op de koffie komt. Ook de huidige president, Obama komt nog te sprake, blijkbaar was zijn komst al lang aangekondigd in de bijbel.





Die lui zijn HELEMAAL het spoor bijster daar 8)7 8)7 8)7 8)7
Hoe kan het toch dat mensen zooooooo geļndoctrineerd zijn.. :{ Ik kan daar echt niet bij.. echt niet. :{ Ze hebben trouwens wel hele mooie dochters daar rondlopen though :D
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_95714182
ik heb wel meelij met die kids. Die staan er niet zo overtuigend bij met hun borden. Net of staan ze er met tegenzin.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:12:07 #196
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_95717734
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:51 schreef Apotheose het volgende:
ik heb wel meelij met die kids. Die staan er niet zo overtuigend bij met hun borden. Net of staan ze er met tegenzin.
Alsof die weten wat ze zeggen.. Die zijn zo gehersenspoeld. Die rakelen alles op wat de "priester" ze voorkauwt.. :{
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_95837888
Dit hele topic doorgekeken, deze niet gezien:

Dear Zachary - A Letter To A Son About His Father

quote:
Regisseur Kuenne was bezig met de laatste montage van een film, toen Andrew Bagby, beste vriend sinds hun jeugd, belde met de vraag of Kuenne langs wilde komen. Andrew was terug in hun geboorteplaats, op bezoek bij zijn ouders. Kuenne moest afslaan wegens drukte en ze spraken af elkaar met Kerst te zien.

Maar zover kwam het niet, Bagby werd vermoord door zijn vriendin Shirley Turner. Daarna vluchtte zij naar Canada en maakte bekend een kind van Bagby te krijgen. Kuenne besloot deze documentaire te maken voor Bagby’s zoontje Zachary, om zijn vader, die hij nooit zou kennen, te herinneren.
http://www.imdb.com/title/tt1152758/
Je raekt an de dinge geweun.
pi_95839171
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:33 schreef heiden6 het volgende:
\

[..]

Heb hem nergens kunnen vinden, ook niet terug te zien via de site van de BBC (althans niet zonder proxy), heb wel deel 1 kunnen vinden van de serie. Het is misschien een aanrader voor om die eerst te kijken. Dat deel heet Trouble in Amish Paradise, en gaat over dat stel wat wordt verstoten uit de gemeenschap omdat ze een bijbel in het Engels hebben gelezen ofzo (zelf nog niet gezien). Leaving Amish Paradise volgt dan dezelfde mensen later geloof ik. :)
Trouble in Amish Paradise:


Leaving Amish Paradise:

As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_95944967
BBC Horizon - How mad are you?

quote:
Take ten volunteers, half have psychiatric disorders, the other half don’t – but who is who? Over five days the group are put through a series of challenges – from performing stand-up comedy to mucking out cows.

The events are designed to explore the character traits of mental illness and ask whether the symptoms might be within all of us.Three leading experts in mental health attempt to spot which volunteers have been diagnosed with a mental health condition. But will the individuals who have suffered from mental illness reveal themselves?

Ten volunteers have come together for an extraordinary test. Five are “normal” and the other five have been officially diagnosed as mentally ill. Horizon asks if you can tell who is who, and considers where the line between sanity and madness lies.
Erg interessant, heb deze net gezien!

Ik ga nu deze kijken, moet ook een topper zijn:

quote:
Virgin School follows the emotional and physical journey of a 26 year old virgin as he embarks on a unique four month course for sexually inexperienced men in Amsterdam. The course is designed to boost his sexual confidence. If he makes enough progress the course could end with him losing his virginity to one of the sex therapist coaches.

According to a recent study (by Radio 1, MTV and Durex) the vast majority of people lose their virginity between the ages of 16 and 18. However, there is a small section of society who remain virgins well into middle age. Around 4% of people haven’t had sex by the time they hit 25. James is one of them. He’s ‘never even got to first base.’ He says that ‘Being a virgin you get judged, you’re isolated, an outcast. For me losing my virginity is a rite of passage, it’s about becoming a man and feeling like everyone else, feeling that you’re not abnormal ’.

James has given up all hope of ever having sex or having a meaningful relationship with a woman but that could all be about to change as he heads off to Virgin School.
http://documentarystorm.com/sexuality/virgin-school/

:')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 25 april 2011 @ 03:01:25 #200
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95945358
Ik ben gek op series zoals megastructures, extreme engineering etcetera. ik kwam van het weekend nog zo'n serie tegen "build it big". in deze aflvering de bouw van de "arizona cardinals stadium" en "the hamra tower/kuwait".

Arizona Cardinals Stadium

Kuwait's Hamra Skyscraper
http://www.youtube.com/re(...)it+bigger+hamra&aq=f

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 25-04-2011 03:08:57 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 25 april 2011 @ 03:08:22 #201
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95945448
En dezen bijvoorbeeld:

Megastructures - Dubai's Palm Island 1/4:

Dubai's Dream Palace 1/4:
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_95946102
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 25 april 2011 @ 15:02:17 #204
97491 Deviant1nl
Villalosbol
pi_95955816
Vanavond op NL2: Teledoc: Nederwiet
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
  maandag 25 april 2011 @ 15:44:56 #205
177948 Daskaar
cake or death?
pi_95957095
die tweede docu van Theroux over America's most hated family doet een hetzelfde met me als de eerste, tis een interessante kijk in het leven van gehersenspoelde cult.

het tegenstrijdige is dat de familie echt heel leuk en slim en lief en mooi is, maar ze zo'n haatvolle boodschap uitdragen.
Ik ben het helemaal niet met ze eens, maar als ze die pater familias effe de deur wijzen zou ik graag met ze hangen.

en die dochters zijn crazy hot btw
  maandag 25 april 2011 @ 16:11:17 #206
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_95957884
quote:
:{
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_95966846
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_95980872
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 03:08 schreef Schenkstroop het volgende:
En dezen bijvoorbeeld:

Megastructures - Dubai's Palm Island 1/4:

Dubai's Dream Palace 1/4:
Ken je Richard Hammond's Engineering Connections? ook leuk informatie over gebouwen, en 15jan is space shuttle uitgezonden maar kan hem nergens vinden :(
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 01:34:23 #210
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95981266
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 01:13 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Ken je Richard Hammond's Engineering Connections? ook leuk informatie over gebouwen, en 15jan is space shuttle uitgezonden maar kan hem nergens vinden :(
Heel toevallig net Taipei-Tower gekeken. En ik zie dat de Space-Shuttle aflevering op youtube staat.
Bedankt voor de aanrader!

Shuttle-aflevering staat alleen een trailer van op youtube ;(
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:14:15 #211
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_95993953
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:34 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1100328

vond t wel een leuke documentaire.
Ja, ik ook.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_95996499
Ik ben nu deze docu aan het kijken:
(Te downloaden op bekende sites, geen goede stream kunnen vinden.)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_95996690
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:34 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1100328

vond t wel een leuke documentaire.
Ook gezien. Erg vermakelijk idd!
pi_96017916
Louis theroux is weer 'ns in Lagos op Canvas...
pi_96019010
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:00 schreef Iemand91 het volgende:
Louis theroux is weer 'ns in Lagos op Canvas...
ja en daarvoor was er een repo over kids met afwijkingen als gevolg van die tsjernobylramp. Link heb ik zo niet... Maar eng hoor.. : hersenen die buiten t hoofd groeien (wel met vel eroverheen zeg maar...) Handen en voeten die helemaal verkeerd staan... :{
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_96027825
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:14 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja en daarvoor was er een repo over kids met afwijkingen als gevolg van die tsjernobylramp. Link heb ik zo niet... Maar eng hoor.. : hersenen die buiten t hoofd groeien (wel met vel eroverheen zeg maar...) Handen en voeten die helemaal verkeerd staan... :{
Morgenavondvanavond ( :{ ) is er nog iets over Chernobyl ergens op TV, misschien ook nog wel meerdere programma's/docu's.
pi_96028132

"Extremelty powerful, challenging documentary."

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2011 01:00:52 ]
pi_96028574
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:14 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja en daarvoor was er een repo over kids met afwijkingen als gevolg van die tsjernobylramp. Link heb ik zo niet... Maar eng hoor.. : hersenen die buiten t hoofd groeien (wel met vel eroverheen zeg maar...) Handen en voeten die helemaal verkeerd staan... :{
Klinkt als Chernobyl heart.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_96031461
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:21 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben nu deze docu aan het kijken:
(Te downloaden op bekende sites, geen goede stream kunnen vinden.)
Daar zat ik al op te wachten. Ben hem nu ook aan het binnenhalen ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_96033386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:21 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben nu deze docu aan het kijken:
(Te downloaden op bekende sites, geen goede stream kunnen vinden.)
Interessant
Ben m ook aan t downloaden
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_96034868
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:12 schreef Messina het volgende:

[..]

Klinkt als Chernobyl heart.
ja idd! http://video.google.com/videoplay?docid=414073095760658789#

Op Canvas hadden ze t over 'the battle of chernobyl', maar daar kon ik m niet onder vinden.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 27 april 2011 @ 13:57:54 #222
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_96042635
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:34 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1100328

vond t wel een leuke documentaire.
+1
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_96052152
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:26 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Interessant
Ben m ook aan t downloaden
Ik vond hem wel leuk, alleen ik had gehoopt op meer focus op de toekomstige technologieen.

Ik denk trouwens dat jij dit wel interessant vindt EFM, een PDF waarin Kurzweil uiteenzet hoe precies zijn voorspellingen zijn uitgekomen de afgelopen decenia:

http://c0068172.cdn2.clou(...).com/predictions.pdf
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_96120059
Nu op Canvas:

Go: A film about Moby
quote:
Muziekdocumentaire
Moby wordt in 1965 geboren als Richard Melville Hall. Aan de hand van homevideo's, interviews en backstagebeelden zien we hoe Moby van tienerpunker uitgroeit tot wereldster. Hij vertelt zelf over zijn muzikale invloeden en de invloed die muziek op zijn leven heeft.
pi_96120104
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:28 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja idd! http://video.google.com/videoplay?docid=414073095760658789#

Op Canvas hadden ze t over 'the battle of chernobyl', maar daar kon ik m niet onder vinden.
Aangrijpende docu ja.
Zulke dingen moet ik maar niet te vaak kijken. ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_96120233
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 00:15 schreef Iemand91 het volgende:
Nu op Canvas:

Go: A film about Moby

[..]

Jammer joh... er wordt nog gevoetbald.
pi_96120444
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 00:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jammer joh... er wordt nog gevoetbald.
hmm, je hebt gelijk, stond namelijk wel in de tv-gidsen. En d'r zou nog een docu daarvoor komen.
Vreemd...

EDIT: maar het begint straks (na reclame)
pi_96120752
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 00:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

hmm, je hebt gelijk, stond namelijk wel in de tv-gidsen. En d'r zou nog een docu daarvoor komen.
Vreemd...

EDIT: maar het begint straks (na reclame)
Klopt... zit nu te kijken. Bedankt voor de tip ^O^
  zaterdag 30 april 2011 @ 04:00:23 #229
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96168031
-toch maar niet-
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_96236260
Us Now

Tells the stories of how self-organizing online networks threaten to change the fabric of government forever.

http://watch.usnowfilm.com/

Ik vond hem erg goed! Erg opbeurend, geeft weer hoop voor de toekomst ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 7 mei 2011 @ 10:28:54 #231
177948 Daskaar
cake or death?
pi_96467084
Zwarte Soldaten

Een serie interviews met oud NSBers.
Schokkend menselijk, maakte grote indruk op me, vooral de eerlijkheid van de mannen.
  maandag 9 mei 2011 @ 18:50:58 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96558303
Vanavond op BBC 2
http://www.bbc.co.uk/programmes/b00sl29f
Timewatch over de ondergang van de Minoļsche beschaving door de explosie van de Vulkaanuitbarsting op Santorini die waarschijnlijk de inspiratie was voor de legende van Atlantis.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96576607
Ook vanavond, op Canvas (23:35-00:50 uur):
quote:
At the edge of Russia
Alexei wordt geplaatst op een legerpost aan de rand van de Noordelijke IJszee in Rusland. Daar wordt hij opgeleid door vijf veteranen die elk om hun eigen reden de geļsoleerdheid hebben opgezocht.
pi_96579279
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 01:34 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Heel toevallig net Taipei-Tower gekeken. En ik zie dat de Space-Shuttle aflevering op youtube staat.
Bedankt voor de aanrader!

Shuttle-aflevering staat alleen een trailer van op youtube ;(
Richard Hammond's engineering connections over de Burj Al Arab is te vinden op nieuwsgroepen in hd *O*

Weet niet of deze na de space shuttle aflevering is gekomen, hopelijk komt die ook nog.

En Super Jumbo A380 is er ook in 720p. Van onze Hamster :)
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_96580959
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:53 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Richard Hammond's engineering connections over de Burj Al Arab is te vinden op nieuwsgroepen in hd *O*

Weet niet of deze na de space shuttle aflevering is gekomen, hopelijk komt die ook nog.

En Super Jumbo A380 is er ook in 720p. Van onze Hamster :)
Die van Dubai is nu op BBC.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 08:31:42 #236
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_96584388
A history of Celtic Britain:

http://www.bbc.co.uk/programmes/b010bg26

A history of ancient Britain:

http://www.bbc.co.uk/programmes/b00xchyf

Beide 4-delige series gaan over de ontwikkeling van de beschavingen op de Britse eilanden. De 1ste legt de nadruk op de Kelten, en de 2de is meer algemeen.

Beiden zijn te vinden op Usenet.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_96659936
Dit was ook wel vermakelijk:

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1076542#
Classic Albums, documentaireserie over pop- en rockalbums. Bob Marley & The Wailers: Catch A Fire. Met dit album verwierf Bob Marley internationale erkenning. Elk nummer van het album wordt besproken.
pi_96660482
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:28 schreef Daskaar het volgende:
Zwarte Soldaten

Een serie interviews met oud NSBers.
Schokkend menselijk, maakte grote indruk op me, vooral de eerlijkheid van de mannen.
Wat een simpele zielen, zonder ethisch besef, echt huiveringwekkend.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:37:32 #239
344562 Oda_Nobunaga
haters gonna hate
pi_96671165
Misschien zijn ze al genoemd maar:
"The Yes Men", en "The Yes Men fix the world" waren wel degelijk. Een beetje in de trant van een Morgan Spurlock film maar dan wel politiek links getint.
I'm sorry Kyru - But this burrito is-a too derricious!
pi_96694691
Ik kijk mijn documentaires sinds kort via http://docunet.nl.

Erg overzichtelijke site in YouTube style. Ik raad natuurlijk foute vrienden aan of Restrepo, maar ook Bureau Warmoesstraat geeft een leuke inkijk in Amsterdam rond de jaren 70!

Chill em!!!!!
pi_96695915
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:22 schreef ZilverenSchaduw het volgende:
Ik kijk mijn documentaires sinds kort via http://docunet.nl.

Erg overzichtelijke site in YouTube style. Ik raad natuurlijk foute vrienden aan of Restrepo, maar ook Bureau Warmoesstraat geeft een leuke inkijk in Amsterdam rond de jaren 70!

Chill em!!!!!
'Battle Company 2nd of the 503rd Infantry Regiment 173rd Airborne Brigade Combat Team'

wat een bek vol :D Maar ik heb de link bij de favorieten gezet. Nice! O+
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_96699634
quote:
wow, deze was wel heel goed :{
pi_96705514
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:18 schreef Xlarge het volgende:

[..]

wow, deze was wel heel goed :{
true... ;(
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_96924664
Morgenvanavond op Nederland 2, 23:00 - 00:20 uur.

Het uur van de wolf: Ray Charles - Het genie
quote:
Ray verenigt wit en zwart
Het leven van Ray Charles Robinson wordt gedomineerd door vrouwen, geld en drugs. Door drugs vliegt hij zelfs een tijdje de bak in. Desondanks groeit de blinde Amerikaanse zanger uit tot één van de grootste artiesten in de popgeschiedenis. Met zijn stem en charme weet hij twee rivaliserende volken bij elkaar te brengen.

Wit en zwart
Ray Charles brengt met zijn vernieuwende bluesmuziek het strijdende wit en zwart onder één dak, een bijzondere prestatie voor de roerige jaren ’50 en ‘60. Aan de hand van interviews, historische opnames en concertfragmenten schetst Het uur van de wolf een beeld van Charles zelfbewustzijn van de zwarte bevolking. Ook is er aandacht voor de bijdrage die de grensoverschrijdende artiest heeft geleverd aan de ontwikkeling van blanke muzikanten.

Jamie Foxx
Ray Charles Robinson overleed in 2004 op 73-jarige leeftijd, ten gevolge van leverkanker. Over het bewogen leven van de bluesmuzikant is een film gemaakt, genaamd Ray, met Jamie Foxx in de hoofdrol.
pi_97014922
Waiting for Superman



Filmmaker Davis Guggenheim reminds us that education "statistics" have names: Anthony, Francisco, Bianca, Daisy, and Emily, whose stories make up the engrossing foundation of WAITING FOR SUPERMAN. As he follows a handful of promising kids through a system that inhibits, rather than encourages, academic growth, Guggenheim undertakes an exhaustive review of public education, surveying "drop-out factories" and "academic sinkholes," methodically dissecting the system and its seemingly intractable problems.

Ik vond het wel een goede docu. Je leert hoe kut het onderwijssysteem in de VS werkelijk is en dat dit niet alleen beperkt is tot de arme buurten. 1 van de grootste problemen zijn de onderwijzersvakbonden die erg veel macht hebben en het andere probleem is dat wanneer je leraar bent, je leraar bent voor het leven. Het is bijna onmogelijk om een leraar te ontslaan, hoe slecht hij zijn werk ook doet.

Het meest ontroerende zijn de loterijen. Iedereen weet, ook de jonge kinderen zelf, dat les krijgen op een public highschool hen niet veel verder zal helpen in het leven. Daarom proberen de meeste dan ook de staatgesponsorde charterschools binnen te komen omdat die geweldige resultaten boeken. Helaas is er maar een beperkt aantal plekken en moeten er loterijen plaatsvinden.

De kinderen en hun ouders beseffen zich dat als zij de loterij niet winnen, zij het heel moeilijk zullen krijgen voor de rest van hun leven omdat de public schools zo ontzettend slecht zijn. De loterij vindt plaats in de school als een echte loterij waarbij nummers worden getrokken om zo te bepalen wie een veel betere en makkelijkere toekomst tegemoet gaat. De emoties lopen dan ook hoog op tijdens zo'n loterij omdat er winnaars en verliezers zijn.

Een van de meisjes die gevolgd wordt (echt een schatje) wordt niet uitgeloot en het is echt hartverscheurend om haar reactie te zien en die van de andere kinderen die dus niet naar een goeie school kunnen... en waarom? Omdat ze een loterij verliezen! Het is echt te schandalig voor woorden hoe er als het ware met de levens van erg jonge kinderen geloot wordt. Wat een boodschap geef je daar als maatschappij mee af aan de jonge kinderen van je land :N

Wederom een docu die laat zien dat de VS bij lange na niet het verheven land is dat ze graag uitdragen naar de buitenwereld toe.

http://www.imdb.com/title/tt1566648/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_97015191
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waiting for Superman

[ afbeelding ]

Filmmaker Davis Guggenheim reminds us that education "statistics" have names: Anthony, Francisco, Bianca, Daisy, and Emily, whose stories make up the engrossing foundation of WAITING FOR SUPERMAN. As he follows a handful of promising kids through a system that inhibits, rather than encourages, academic growth, Guggenheim undertakes an exhaustive review of public education, surveying "drop-out factories" and "academic sinkholes," methodically dissecting the system and its seemingly intractable problems.

Ik vond het wel een goede docu. Je leert hoe kut het onderwijssysteem in de VS werkelijk is en dat dit niet alleen beperkt is tot de arme buurten. 1 van de grootste problemen zijn de onderwijzersvakbonden die erg veel macht hebben en het andere probleem is dat wanneer je leraar bent, je leraar bent voor het leven. Het is bijna onmogelijk om een leraar te ontslaan, hoe slecht hij zijn werk ook doet.

Het meest ontroerende zijn de loterijen. Iedereen weet, ook de jonge kinderen zelf, dat les krijgen op een public highschool hen niet veel verder zal helpen in het leven. Daarom proberen de meeste dan ook de staatgesponsorde charterschools binnen te komen omdat die geweldige resultaten boeken. Helaas is er maar een beperkt aantal plekken en moeten er loterijen plaatsvinden.

De kinderen en hun ouders beseffen zich dat als zij de loterij niet winnen, zij het heel moeilijk zullen krijgen voor de rest van hun leven omdat de public schools zo ontzettend slecht zijn. De loterij vindt plaats in de school als een echte loterij waarbij nummers worden getrokken om zo te bepalen wie een veel betere en makkelijkere toekomst tegemoet gaat. De emoties lopen dan ook hoog op tijdens zo'n loterij omdat er winnaars en verliezers zijn.

Een van de meisjes die gevolgd wordt (echt een schatje) wordt niet uitgeloot en het is echt hartverscheurend om haar reactie te zien en die van de andere kinderen die dus niet naar een goeie school kunnen... en waarom? Omdat ze een loterij verliezen! Het is echt te schandalig voor woorden hoe er als het ware met de levens van erg jonge kinderen geloot wordt. Wat een boodschap geef je daar als maatschappij mee af aan de jonge kinderen van je land :N

Wederom een docu die laat zien dat de VS bij lange na niet het verheven land is dat ze graag uitdragen naar de buitenwereld toe.

http://www.imdb.com/title/tt1566648/
Ach.. ze kunnen altijd nog in het leger terecht
pi_97017035
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waiting for Superman

[ afbeelding ]

Filmmaker Davis Guggenheim reminds us that education "statistics" have names: Anthony, Francisco, Bianca, Daisy, and Emily, whose stories make up the engrossing foundation of WAITING FOR SUPERMAN. As he follows a handful of promising kids through a system that inhibits, rather than encourages, academic growth, Guggenheim undertakes an exhaustive review of public education, surveying "drop-out factories" and "academic sinkholes," methodically dissecting the system and its seemingly intractable problems.

Ik vond het wel een goede docu. Je leert hoe kut het onderwijssysteem in de VS werkelijk is en dat dit niet alleen beperkt is tot de arme buurten. 1 van de grootste problemen zijn de onderwijzersvakbonden die erg veel macht hebben en het andere probleem is dat wanneer je leraar bent, je leraar bent voor het leven. Het is bijna onmogelijk om een leraar te ontslaan, hoe slecht hij zijn werk ook doet.

Het meest ontroerende zijn de loterijen. Iedereen weet, ook de jonge kinderen zelf, dat les krijgen op een public highschool hen niet veel verder zal helpen in het leven. Daarom proberen de meeste dan ook de staatgesponsorde charterschools binnen te komen omdat die geweldige resultaten boeken. Helaas is er maar een beperkt aantal plekken en moeten er loterijen plaatsvinden.

De kinderen en hun ouders beseffen zich dat als zij de loterij niet winnen, zij het heel moeilijk zullen krijgen voor de rest van hun leven omdat de public schools zo ontzettend slecht zijn. De loterij vindt plaats in de school als een echte loterij waarbij nummers worden getrokken om zo te bepalen wie een veel betere en makkelijkere toekomst tegemoet gaat. De emoties lopen dan ook hoog op tijdens zo'n loterij omdat er winnaars en verliezers zijn.

Een van de meisjes die gevolgd wordt (echt een schatje) wordt niet uitgeloot en het is echt hartverscheurend om haar reactie te zien en die van de andere kinderen die dus niet naar een goeie school kunnen... en waarom? Omdat ze een loterij verliezen! Het is echt te schandalig voor woorden hoe er als het ware met de levens van erg jonge kinderen geloot wordt. Wat een boodschap geef je daar als maatschappij mee af aan de jonge kinderen van je land :N

Wederom een docu die laat zien dat de VS bij lange na niet het verheven land is dat ze graag uitdragen naar de buitenwereld toe.

http://www.imdb.com/title/tt1566648/
Zo'n loterij waarbij je niets in de hand hebt en afhankelijk bent van geluk, dat doet wel heel veel afbreuk aan de gedachte van The American Dream. Heel raar systeem sowieso.

Als jij dat ook vindt, wat vind jij dan eigenlijk van lotingen voor studies in Nederland? Is dat niet net zo hard en confronterend, dat iemands droom om huisarts te worden niet doorgaat omdat hij of zij pech had met nummertje trekken?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_97017354
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:54 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zo'n loterij waarbij je niets in de hand hebt en afhankelijk bent van geluk, dat doet wel heel veel afbreuk aan de gedachte van The American Dream. Heel raar systeem sowieso.

Als jij dat ook vindt, wat vind jij dan eigenlijk van lotingen voor studies in Nederland? Is dat niet net zo hard en confronterend, dat iemands droom om huisarts te worden niet doorgaat omdat hij of zij pech had met nummertje trekken?
Die lotingen in NL lijken me ook kut als je zo'n studie heel graag wil doen. Maar op dat moment heb je je basisschool en middelbare school diploma al binnen en zit je op een acceptabel leerniveau en kun je nog meerdere kanten op.

In Amerika zijn de meeste public basisscholen al kut en loopt de gemiddelde leerling zo'n 2 of zelfs 3 jaar achter in taal- en rekenvaardigheden, wanneer ze naar de middelbare school moeten. Kom je dan op een public highschool terecht, heb je een probleem. Je hebt al een leerachterstand en dan moet je op zo'n slechte of matige school zien te presteren om naar een college of university te kunnen.

Vandaar dat veel Amerikaanse highschools een hoog dropout percentage hebben. De kinderen verliezen gewoon hun hoop en kiezen voor een leven in de criminaliteit bijvoorbeeld.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_97233657
Bam!!! Hele botte, http://docunet.nl/food-inc/
pi_97234432
24 mei...

21:20 Ned. 3: Jong ''Zelfdoding'' (EO)
Zelfdoding is doodsoorzaak nummer twee bij jongeren. Door de huidige prestatiegerichte maatschappij is het aantal zelfdodingen onder jongeren de afgelopen jaren gestaag gestegen. Het is dan ook erg belangrijk dat het onderwerp uit de taboesfeer wordt gehaald. Portretserie Jong neemt het voortouw en verdiept zich in twee jongeren die met zelfmoord te maken hebben gehad.

22:05 Bel. 2 (Canvas) : Louis Theroux 'Under the Knife'
In Californiė heerst een ware lichaamscultuur en plastische chirurgie is er bijna even normaal als een nieuw kapsel. Louis praat met chirurgen en patiėnten. Een dokter wijst hem in het straatbeeld op zijn werk. Zal Louis ook aan zijn eigen lichaam laten sleutelen.
pi_97452133
de psychiatrie wordt even over 1 kam gescheerd alsof ze allemaal uit zijn op geld ipv de patient te helpen. Maar ook een stukje over hoe het vroeger ging als je psychisch niet helemaal ok was:

http://topdocumentaryfilms.com/psychiatry-industry-death/

ik werd uiteindelijk toch een beetje misselijk van dat geboor in de hoofden om zo bij de hersenen te komen..... :r En dan ook nog via de oogkassen.. Gatver... :r
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 30 mei 2011 @ 17:56:43 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97503855
Vanavond op BBC 1
De verloren steden van egypte, infra rood sat opnames die verloren piramides en veel meer her-ontdekte.
http://www.bbc.co.uk/programmes/b011pwms
21:30
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97827339
Starsuckers

Documentary that explores human being's desire to be famous and how that effects society

'Starsuckers' is an entertaining and pertinent documentary about our celebrity-obsessed media that is ultimately just a little too pleased with itself. While it's always useful to be reminded of just quite how powerful the media is, and of who really benefits from its wielding of power, most of what is presented here is something that a Guardian-reading liberal will already be familiar with.

And some of the stunts seem counter-productive: demonstrating that newspapers are happy to print rubbish, as long as it's rubbish that will sell, by feeding them rubbish to print doesn't really hurt them at all - did director Chris Atkins really think that the popular press wouldn't be delighted to print the story of Amy Winehouse's hair catching fire, even if it wasn't true? Exposing it as false after the fact doesn't hurt a newspaper that already cares more about its reputation for entertainment than its reputation for truth.

In among the stunts, however, there are some serious points - the one which struck me was that the proportion of children who think of themselves as important has risen 5-fold (to 80%) in the last 50 years. The real message we should be teaching is that you can be valuable yet unimportant (except at a local level); but sadly nothing in our culture seems to be moving in this direction.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_97917830
Weet iemand nog een paar leuke (recente) ufo-docu's?
pi_98100876
Hier een goeie documentaire (uit een nog betere documentaire reeks):

Through the Wormhole - "Is There Life After Death?"

In the premiere episode of the second season, Morgan Freeman dives deep into this provocative question that has mystified humans since the beginning of time. Modern physics and neuroscience are venturing into this once hallowed ground, and radically changing our ideas of life after death. Freeman serves as host to this polarized debate, where scientists and spiritualist attempt to define 'what is consciousness,' while cutting edge quantum mechanics could provide the answer to what happens when we die.

Aanrader ^O^

Vooral die kale gozer die praat over het brein als quantumcomputer en de relatie van ons bewustzijn tot de quantumwereld om ons heen... Zou het dan toch zo zijn dat er veel veel meer aan de hand is met bewustzijn dan dat wij ooit hadden durven dromen?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_98107860
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 03:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hier een goeie documentaire (uit een nog betere documentaire reeks):

Through the Wormhole - "Is There Life After Death?"

In the premiere episode of the second season, Morgan Freeman dives deep into this provocative question that has mystified humans since the beginning of time. Modern physics and neuroscience are venturing into this once hallowed ground, and radically changing our ideas of life after death. Freeman serves as host to this polarized debate, where scientists and spiritualist attempt to define 'what is consciousness,' while cutting edge quantum mechanics could provide the answer to what happens when we die.

Aanrader ^O^

Vooral die kale gozer die praat over het brein als quantumcomputer en de relatie van ons bewustzijn tot de quantumwereld om ons heen... Zou het dan toch zo zijn dat er veel veel meer aan de hand is met bewustzijn dan dat wij ooit hadden durven dromen?
Dank je wel, die is inderdaad goed, ik kijk regelmatig via Discovery Science. Ik heb van de week ook uit 2010 een 3 delige docu gedownload van Steven Hawking, Into the universe. Weet nog niet of het wat is.
pi_98110444
Richard Hammond's Engineering Connections heeft gister een aflevering gehad van de Japanse Bullet Train,

quote:
Richard Hammond reveals the surprising engineering connections between Japan's Bullet Train, the world's first high-speed train, and ancient charioteers, a crowbar, a medieval clock, the electric telegraph and a 19th-century luxury racing car.

Nearly fifty years old, the Bullet Train is still pioneering new high-speed technology. Richard builds his own train to show how engineers reinvented the train wheel to prevent it violently shaking at its top speeds of close to 200mph (300kph). Things start to heat up when he visits a high voltage lab to find out how engineers eliminated the danger of 10,000 degree electrical arcs by devising an ingeniously levered pantograph - the connection between the train and the overhead power lines. They also made the train light to maximise acceleration, but as Richard finds out on a skid pan, this created a slippery problem only solved thanks to the world's first four-wheel-drive car - the Lohner Porsche. Obviously, four driven wheels were not enough for a Bullet Train, so engineers made it a 112-wheel-drive.

At such incredible speeds it is hard to stay on track when going round bends. Richard charges off in a carriage to see how the ancient charioteers did it, and how the Bullet Train uses the same principle of leaning into bends. Not only is the track banked, but the train itself leans. Finally, using a cubed car and a lake, Richard learns how the electric telegraph is the key to keeping the Bullet Train safe in a country hit by 1,500 earthquakes a year. The Bullet Train is protected by the world's most sophisticated earthquake detection system, which can stop trains automatically within seconds to avoid high-speed derailment.
Vorige aflevering was Space Shuttle, en daarvoor Formula 1 auto's of de Dubai toren.

Richard Hammond O+

bbc iPlayer voor uk/vpn, maar is ook te vinden op internet in rip
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:55:31 #258
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_98581172
quote:
Net gezien..... ;( Damn..
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_98581926
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:55 schreef TimKuik het volgende:

[..]

Net gezien..... ;( Damn..
Ik heb bijna gehuild toen ik hem zelf keek. :{ :{
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_99475138
Vanavond 22:45 uur op Ned 2 de Holland Doc documentaire "Lost Boys":

De leden van jeugdbende The Bloods zijn geen lieverdjes. Voor het oog van bewakingscamera’s slaan ze er lustig op los. Ook zien ze regelmatig een cel van binnen. Werk of school zit er voor deze Rotterdammers niet in. De begeleiding om deze zaken te regelen, sluit in veel gevallen niet aan bij de leefwereld van deze jongeren.

Pistool
Hoe meedogenloos het leven is voor een lid van deze bende, legde regisseur Margit Balogh vast met een camera. Het resultaat is de documentaire Lost boys. “In contact komen met de bendeleden was lastig en eng”, vertelt Balogh in KRO Magazine. “Eerst dacht ik: 'ze hebben allemaal een pistool'. Dat klopte ook. Maar als je nieuwsgierig bent naar wat ze van plan zijn met hun leven, dat merk je dat hun stoerheid gewoon een pose is.”

Ellende
Erg vrolijk werd de maakster niet van haar documentaire. “Wat een doffe ellende, dacht ik toen het af was. Maar er moest iets gebeuren." Vandaar ook dat de gemeente Rotterdam meebetaalde aan de documentaire. Balogh weet waar het wringt. "De hulpverlening moet anders gaan werken: naast de jongere, niet achter het bureau.”



http://www.hollanddoc.nl/(...)re/l/lost-boys-.html
pi_99476232
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vanavond 22:45 uur op Ned 2 de Holland Doc documentaire "Lost Boys":

De leden van jeugdbende The Bloods zijn geen lieverdjes. Voor het oog van bewakingscamera’s slaan ze er lustig op los. Ook zien ze regelmatig een cel van binnen. Werk of school zit er voor deze Rotterdammers niet in. De begeleiding om deze zaken te regelen, sluit in veel gevallen niet aan bij de leefwereld van deze jongeren.

Pistool
Hoe meedogenloos het leven is voor een lid van deze bende, legde regisseur Margit Balogh vast met een camera. Het resultaat is de documentaire Lost boys. “In contact komen met de bendeleden was lastig en eng”, vertelt Balogh in KRO Magazine. “Eerst dacht ik: 'ze hebben allemaal een pistool'. Dat klopte ook. Maar als je nieuwsgierig bent naar wat ze van plan zijn met hun leven, dat merk je dat hun stoerheid gewoon een pose is.”

Ellende
Erg vrolijk werd de maakster niet van haar documentaire. “Wat een doffe ellende, dacht ik toen het af was. Maar er moest iets gebeuren." Vandaar ook dat de gemeente Rotterdam meebetaalde aan de documentaire. Balogh weet waar het wringt. "De hulpverlening moet anders gaan werken: naast de jongere, niet achter het bureau.”

[ afbeelding ]

http://www.hollanddoc.nl/(...)re/l/lost-boys-.html
Hmm ff kijken dan, thanks voor de tip.
pi_99476307
http://www.geenstijl.nl/m(...)_probleemwijken.html

Vandaag op Geenstijl een artikel met de Probleemwijken serie.
pi_99478358
Vanavond op Canvas, 23:15 - 00:10 uur.

Yusuf Islam: A few good songs
Yusuf Islam werd bekend als Cat Stevens. Hij verkocht miljoenen platen, scoorde hits en veel van zijn nummers zijn gecoverd. In 1979 wijdde hij zich aan het geloof en daarna zette hij zich in voor onderwijs en goede doelen. In 2007 kwam hij op de markt met een nieuwe plaat: An Other Cup.
pi_99482621
Die bloods... :')

Ik lig altijd in een stuip als ik die ventjes zie die écht denken dat hoe ze er bij lopen, praten en zich gedragen, stoer is. :') :')
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2011 @ 23:56:29 #265
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_99485392
Ganja Queen

Over een jonge Australische meid die op de luchthaven in Bali wordt gearresteerd met vierenhalve kilo marihuana. Ze beweert dat de drugs niet van haar zijn en dat iemand ze onderweg in haar bodyboard zak gestoken heeft, die tevens niet op slot was... Interessante documentaire waarin het verhaal belicht wordt, ook het proces en de mediatisering ervan. Het meisje riskeert de doodstraf in Bali.

Docu zag ik gisteren toevallig op Canvas, keek lekker weg, online is hij hier te bekijken.
Are you fokking to me?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 00:19:27 #266
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_99486298
Dit is nu een reeks :s).

Topicreeks: Goede Docu's
pi_99490169
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die bloods... :')

Ik lig altijd in een stuip als ik die ventjes zie die écht denken dat hoe ze er bij lopen, praten en zich gedragen, stoer is. :') :')
Ik heb een stukje gezien maar dankzij Mildred ken ik dat soort inmiddels wel... tijd voor iets anders.

quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:56 schreef Marie30 het volgende:
Ganja Queen

Over een jonge Australische meid die op de luchthaven in Bali wordt gearresteerd met vierenhalve kilo marihuana. Ze beweert dat de drugs niet van haar zijn en dat iemand ze onderweg in haar bodyboard zak gestoken heeft, die tevens niet op slot was... Interessante documentaire waarin het verhaal belicht wordt, ook het proces en de mediatisering ervan. Het meisje riskeert de doodstraf in Bali.

Docu zag ik gisteren toevallig op Canvas, keek lekker weg, online is hij hier te bekijken.
Geen docu, account verplicht. O-)
  vrijdag 15 juli 2011 @ 19:22:29 #268
154052 RobertVH
I am your father
pi_99512522
Capturing the Friedmans (2003)
Capturing the Friedmans is a documentary film directed by Andrew Jarecki. It focuses on the 1980s investigation of Arnold and Jesse Friedman for child molestation. It was nominated for the Academy Award for Documentary Feature in 2003.
IMDB link

Zeer interessante docu over de gang van zaken voor en tijdens het onderzoek en proces. Vooral de tegenstrijdige geluiden van verschillende mensen, hoe een heksenjacht op gang komt.

Wat me vooral is bijgebleven is hoe een mevrouw van de politie eerst op camera verteld dat ze in eerste instantie niks vonden in het kantoor en na goed zoeken ergens verborgen een stapel kinderporno bladen vonden. Later verklaard ze dat ze bij binnenkomst in het kantoor gelijk overal meters hoge stapels kinderporno vonden.


----------------
Gasland (2010) - IMDB
Gasland is a 2010 American documentary film written and directed by Josh Fox. The film focuses on communities in the United States impacted by natural gas drilling and, specifically, a stimulation method known as hydraulic fracturing.

Hoe deze manier gasboringen en het winnen ervan het drinkwater en milieu beļnvloeden en ruļneren en hoe daar mee wordt omgegaan door de mensen, de bedrijven en de Amerikaanse overheid.


Gisteren King of Kong gezien n.a.v. dit topic, goede docu al voelde het bijna meer als een speelfilm met goede en slechte mensen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99514125
http://video.google.com/v(...)04290275&emb=1&hl=nl

Dit is een documentaire over een besloten groep voor kinderen met gedragsproblemen, bestaande uit 4 delen. Dit is deel 1 maar de andere 3 delen kan je daar ook vinden.
Beeldkwaliteit is niet geweldig


Ik zit echt met open mond te kijken hoe die kinderen benaderd worden maar ook hoe manipulatief dat meisje Mina overkomt.

Voorbeeldje:


[ Bericht 10% gewijzigd door Cyan op 15-07-2011 20:16:07 ]
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99514405
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vanavond 22:45 uur op Ned 2 de Holland Doc documentaire "Lost Boys":

De leden van jeugdbende The Bloods zijn geen lieverdjes. Voor het oog van bewakingscamera’s slaan ze er lustig op los. Ook zien ze regelmatig een cel van binnen. Werk of school zit er voor deze Rotterdammers niet in. De begeleiding om deze zaken te regelen, sluit in veel gevallen niet aan bij de leefwereld van deze jongeren.

Pistool
Hoe meedogenloos het leven is voor een lid van deze bende, legde regisseur Margit Balogh vast met een camera. Het resultaat is de documentaire Lost boys. “In contact komen met de bendeleden was lastig en eng”, vertelt Balogh in KRO Magazine. “Eerst dacht ik: 'ze hebben allemaal een pistool'. Dat klopte ook. Maar als je nieuwsgierig bent naar wat ze van plan zijn met hun leven, dat merk je dat hun stoerheid gewoon een pose is.”

Ellende
Erg vrolijk werd de maakster niet van haar documentaire. “Wat een doffe ellende, dacht ik toen het af was. Maar er moest iets gebeuren." Vandaar ook dat de gemeente Rotterdam meebetaalde aan de documentaire. Balogh weet waar het wringt. "De hulpverlening moet anders gaan werken: naast de jongere, niet achter het bureau.”

[ afbeelding ]

http://www.hollanddoc.nl/(...)re/l/lost-boys-.html
Haha wat een posers :D vooral die "Mr T".
pi_99514601
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 20:14 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Haha wat een posers :D vooral die "Mr T".
Behalve dat vind ik het echt raar dat zulke jongeren gewoon met een vuilniszak op straat worden gezet na een celstraf en het vervolgens zelf maar moeten uitzoeken.

Ik begrijp best dat Demo geen zin had in die gesprekken als er niets concreets wordt besproken en als er geen hulp wordt geboden.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:45:49 #272
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_99515799
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vanavond 22:45 uur op Ned 2 de Holland Doc documentaire "Lost Boys":

De leden van jeugdbende The Bloods zijn geen lieverdjes. Voor het oog van bewakingscamera’s slaan ze er lustig op los. Ook zien ze regelmatig een cel van binnen. Werk of school zit er voor deze Rotterdammers niet in. De begeleiding om deze zaken te regelen, sluit in veel gevallen niet aan bij de leefwereld van deze jongeren.

Pistool
Hoe meedogenloos het leven is voor een lid van deze bende, legde regisseur Margit Balogh vast met een camera. Het resultaat is de documentaire Lost boys. “In contact komen met de bendeleden was lastig en eng”, vertelt Balogh in KRO Magazine. “Eerst dacht ik: 'ze hebben allemaal een pistool'. Dat klopte ook. Maar als je nieuwsgierig bent naar wat ze van plan zijn met hun leven, dat merk je dat hun stoerheid gewoon een pose is.”

Ellende
Erg vrolijk werd de maakster niet van haar documentaire. “Wat een doffe ellende, dacht ik toen het af was. Maar er moest iets gebeuren." Vandaar ook dat de gemeente Rotterdam meebetaalde aan de documentaire. Balogh weet waar het wringt. "De hulpverlening moet anders gaan werken: naast de jongere, niet achter het bureau.”

[ afbeelding ]

http://www.hollanddoc.nl/(...)re/l/lost-boys-.html
Die huisraad die op straat word geflikkerd :')
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_99520158
Zijn gewoon geestelijk gehandicapten die gastjes. IQ van rond de 70.
pi_99522871
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:01 schreef Chooselife het volgende:
Zijn gewoon geestelijk gehandicapten die gastjes. IQ van rond de 70.
Beetje kortzichtig aangezien 1 van die "gastjes" een HBO opleiding doet of deed.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99527865
Die kerel die hbo doet en de breedgeschouderde neger met z'n dochtertje lijken me eigenlijk prima gasten. Ik zie alleen niet precies hoe het kan dat ie "geweigerd" word op opleidingen en zich daardoor gedwongen voelt te stelen en te dealen, die ene kerel doet immers hbo. Met of zonder een uitwonende stufi, pak een baantje bij een cateringbedrijf op evenementen, werk 12 uur op een dag, 90 euro.

Zeker met een uitkering moet je het die 4-5 jaar wel kunnen rooien.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 02:28:15 #276
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_99531021
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:56 schreef Cyan het volgende:

[..]

Beetje kortzichtig aangezien 1 van die "gastjes" een HBO opleiding doet of deed.
Ik geloof eigenlijk dat die veel slimmer zijn dan ze zich voordoen. Zoals die kerel al praat, die is f*cking intelligent.. Alleen ze hebben hun "naam cq voorkomen" niet mee..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_99532930
Tatoeage in het gezicht zetten en daarna er om klagen omdat niemand ze wil hebben. Goh :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 02:28 schreef theKiD het volgende:

[..]

Ik geloof eigenlijk dat die veel slimmer zijn dan ze zich voordoen. Zoals die kerel al praat, die is f*cking intelligent.. Alleen ze hebben hun "naam cq voorkomen" niet mee..
Ik verwacht het niet. Ik denk dat als ze gewoon hun best doen dat ze aardig wat kunnen bereiken, maar ze duiken direct in een slachtoffer rol. Meteen zeggen dat het aan de maatschappij ligt en dat zij er alles aan doen ook al is dat in de werkelijkheid helemaal niet zo. Voor dat soort mensen is het maken binnen de maatschappij vast moeilijker dan, laten we het plat zeggen een blank persoon. Maar als je je hele kop onder tatoeėerd en dan gaat klagen dat niemand je wil om je tatoeages dan ben je gewoon een fokking mongool.

En die jongeren zullen ook allemaal een agressiviteit stoornis en door het leven gaan met dubbele standaarden en het maar raar vinden dat ze helemaal niet meer geaccepteerd worden binnen de maatschappij.
pi_99533742
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 08:25 schreef Pakspul het volgende:
Tatoeage in het gezicht zetten en daarna er om klagen omdat niemand ze wil hebben. Goh :')

[..]

Ik verwacht het niet. Ik denk dat als ze gewoon hun best doen dat ze aardig wat kunnen bereiken, maar ze duiken direct in een slachtoffer rol. Meteen zeggen dat het aan de maatschappij ligt en dat zij er alles aan doen ook al is dat in de werkelijkheid helemaal niet zo. Voor dat soort mensen is het maken binnen de maatschappij vast moeilijker dan, laten we het plat zeggen een blank persoon. Maar als je je hele kop onder tatoeėerd en dan gaat klagen dat niemand je wil om je tatoeages dan ben je gewoon een fokking mongool.

En die jongeren zullen ook allemaal een agressiviteit stoornis en door het leven gaan met dubbele standaarden en het maar raar vinden dat ze helemaal niet meer geaccepteerd worden binnen de maatschappij.
Ja ze duiken allemaal in de slachtoffer rol maar die jongens worden van kleins af aan niet opgevoed of begeleid. Er is ergens een interview terug te kijken met Margit Balogh (de maakster van deze docu) waarin ze verteld dat veel van die jongens niet eens ouders hebben of iig ouders die niet in staat waren om ze op te voeden. En die jongens belanden vervolgens op straat en komen daar andere jongens tegen die in hetzelfde schuitje zitten en zo ontstaat er een groep.

Als die jongens na hun detentie vrij komen worden ze toch helemaal niet begeleid? De minderjarigen hebben een voogd en die zien of spreken ze niet tot nauwelijks. Is zo'n voogd ook niet de aangewezen persoon om met zo'n jongen om tafel te gaan zitten en de mogelijkheden van een opleiding of werk te bespreken? Hem daar in te begeleiden?

Nee, dan moet zo'n jongen eens in de 2 weken bij de reclassering komen praten. Dat uur kunnen ze toch beter gebruiken om zo'n jongen te motiveren en te begeleiden in het vinden van een opleiding of baan?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99533822
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 10:09 schreef Cyan het volgende:

[..]

Ja ze duiken allemaal in de slachtoffer rol maar die jongens worden van kleins af aan niet opgevoed of begeleid. Er is ergens een interview terug te kijken met Margit Balogh (de maakster van deze docu) waarin ze verteld dat veel van die jongens niet eens ouders hebben of iig ouders die niet in staat waren om ze op te voeden. En die jongens belanden vervolgens op straat en komen daar andere jongens tegen die in hetzelfde schuitje zitten en zo ontstaat er een groep.

Als die jongens na hun detentie vrij komen worden ze toch helemaal niet begeleid? De minderjarigen hebben een voogd en die zien of spreken ze niet tot nauwelijks. Is zo'n voogd ook niet de aangewezen persoon om met zo'n jongen om tafel te gaan zitten en de mogelijkheden van een opleiding of werk te bespreken? Hem daar in te begeleiden?

Nee, dan moet zo'n jongen eens in de 2 weken bij de reclassering komen praten. Dat uur kunnen ze toch beter gebruiken om zo'n jongen te motiveren en te begeleiden in het vinden van een opleiding of baan?
Begeleiding is inderdaad waardeloos, die Demo ook zit daar bij de reclassering en zegt dat hij problemen heeft met huurachterstand en je hoort die meid nog zo mooi zeggen van als je problemen hebt dan willen we kijken of je daarbij kunnen helpen. Hij verteld net wat zijn probleem is en zij doet er helemaal niks mee dat is uiteraard te triest voor woorden.

Hoe het met voogdij is geregeld weet ik zo niet en ik weet niet wat de regels daar zijn, maar die reclassering laat echt grote steken vallen waardoor deze mensen weer direct in oude patronen terug vallen.
pi_99534545
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 10:15 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Begeleiding is inderdaad waardeloos, die Demo ook zit daar bij de reclassering en zegt dat hij problemen heeft met huurachterstand en je hoort die meid nog zo mooi zeggen van als je problemen hebt dan willen we kijken of je daarbij kunnen helpen. Hij verteld net wat zijn probleem is en zij doet er helemaal niks mee dat is uiteraard te triest voor woorden.

Hoe het met voogdij is geregeld weet ik zo niet en ik weet niet wat de regels daar zijn, maar die reclassering laat echt grote steken vallen waardoor deze mensen weer direct in oude patronen terug vallen.
Precies! Die jongens zijn echt geen schatjes maar ik denk dat als je ze goed begeleid en motiveert, er een aantal bij zitten die echt wel wat kunnen en vooral willen bereiken!

Lost Boys is trouwens de 1e docu uit een serie van 3. Margit Balogh heeft een drietal docu's gemaakt onder de noemer Lost. Lost Mother komt a.s. donderdag en Lost Girl komt de week erop.

Totaal andere documentaire maar weet iemand waar ik de docu "U wil geschiede" van dezelfde maakster (Margit Balogh) kan terug kijken? Dit gaat over een gelovig stel dat zwanger is van een kindje dat geen kans van leven heeft. Maar zij denken dat er d.m.v. gebedsgenezing een wonder gaat gebeuren. Docu is geloof ik uit 2005 maar ik kan hem nergens vinden.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99881662
BBC Time Machine

De BBC staat bekend om zijn documentaire series als Planet Earth met prachtige beelden en Time-lapse-fotografie en ook deze driedelige documentaire serie is weer een juweeltje. Wat voor invloed heeft het verstrijken van de tijd op het leven op de aarde. Ontdek hoe bepaalde krabben hun eigen ingebouwde wekker hebben, hoe planten de tijd kunnen vertellen, en waarom mensen veel langer leven dan nodig is. Vooral in deze serie wordt de time-laps techniek goed gebruikt om te laten zien hoe bepaalde dieren door de jaren heen ontwikkelen tot volwassenheid.



Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zondag 24 juli 2011 @ 21:46:00 #282
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_99896284
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  maandag 25 juli 2011 @ 10:58:58 #283
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_99914266
http://player.omroep.nl/?aflID=12843890
Holland Doc: Lost mother
Lost mother

Alle negen kinderen van Nel staan onder toezicht of zijn uit huis geplaatst. Drie van haar zoons zitten in de jeugdgevangenis. "Wat is dit voor een moeder?" vraagt Margit zich af aan het begin van de documentaire. De film schetst de wanhoop en het onvermogen van een moeder die niet goed om kan gaan met een situatie als deze. Contact met hulpverleners heeft Nel nauwelijks. De complexiteit van de problemen binnen het gezin plaatsen ook de hulpverleners steeds opnieuw voor dilemma's. De film schetst de wanhoop van een moeder die de hulpverlening in deze complexe situatie niet naast maar tegenover zich ziet.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_99914545
Ik heb nu 30 for 30 binnen. 30 docu's over amerikaanse sportmomenten. Erg de moeite waard als daar je intresse ligt.
pi_99917928
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 25 juli 2011 @ 17:45:46 #286
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_99928114

Van Nederlands beste documentairemaker *O*
De box bevat onder andere de beste afleveringen van de tv-serie Lang Leve, documentaires over Erwin Olaf en De Zangeres Zonder Naam en de films Angst en Pretpark Nederland.

Zijn prachtige docu's van Michiel. 9 dvd zitten erin. Ik ben er heel blij mee.
pi_99941250
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:58 schreef Toverheks het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflID=12843890
Holland Doc: Lost mother
Lost mother

Alle negen kinderen van Nel staan onder toezicht of zijn uit huis geplaatst. Drie van haar zoons zitten in de jeugdgevangenis. "Wat is dit voor een moeder?" vraagt Margit zich af aan het begin van de documentaire. De film schetst de wanhoop en het onvermogen van een moeder die niet goed om kan gaan met een situatie als deze. Contact met hulpverleners heeft Nel nauwelijks. De complexiteit van de problemen binnen het gezin plaatsen ook de hulpverleners steeds opnieuw voor dilemma's. De film schetst de wanhoop van een moeder die de hulpverlening in deze complexe situatie niet naast maar tegenover zich ziet.
Triest, hoor :N Echt heel sneu, dit.
Bureau Jeugdzorg :')
  dinsdag 26 juli 2011 @ 02:46:39 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99947886
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:00 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

Triest, hoor :N Echt heel sneu, dit.
Bureau Jeugdzorg :')
Triest dat het zch voortplant denk ik dan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99947903
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Triest dat het zch voortplant denk ik dan
9 kinderen. ;(
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_100000612
Met open mond zitten kijken naar Lost Mother. Nemen ze soms alleen pathologishe leugenaars aan bij Jeugdzorg? Kan er niet een instelling voor Jeugdzorgzorg worden opgericht om die halve garen bij te staan in hun strijd met zichzelf? Volgens mij zijn zij het probleem, niet die familie's. 9 kinderen is veel, maar als die familie niet tegengewerkt zou worden zouden ze een stabielere jeugd hebben en zou je Pietverdriet niet horen zeggen dat 'het' zich niet mag voortplanten.

[ Bericht 43% gewijzigd door djdg op 27-07-2011 13:03:49 ]
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:04:12 #291
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_100001413
Het erge is dat ze hulp vroeg en alleen maar ellende kreeg.
1 of 9 maakt niet uit , maar bied hulp en maak er geen hetze van
pi_100001562
Ik heb gisteren deze gekeken:

http://www.psychologiemag(...)nderen-op-school.htm

Erg mooi.
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2011 @ 22:09:35 #293
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100065693
The girl done good


Documentaire over de betreurde zangeres Amy Winehouse.
Are you fokking to me?
pi_100066065
Gisteravond gezien, daarvoor de film Bobby (2006) gezien. Ook een goede aanrader, voor review zie hier.

The Lost JFK Tapes: The Assassination (2009)

quote:
Documentaire van Tom Jennings over de moord op president Kennedy, met nieuw ontdekte archiefbeelden die zorgen voor een correcter en completer relaas van die fatale dag en de gebeurtenissen die erop volgden.
Ook een grote aanrader. Dit is geen documentaire die het pad van complottheorieėn opgaat, wat een verademing is. (Ik zou al die docu's kunnen kijken en uren/dagen aan kunnen besteden; maar of dat slim is...).
Deze docu zet deze gebeurtenis uiteen; wat was de situatie voor 22 november was, wat de bedoeling was wat er zou gaan gebeuren. Wat er gebeurde met Oswald, Jack Ruby (ofwel de situatie op het politiebureau). De inauguratie van Lyndon B. Johnson en nog meer. Chronologisch verteld en je verstikt je niet in de detail; doch ik heb er nog veel van opgestoken, hoewel ik hier al vrij veel van weet. Dus wil je eens weten hoe alles precies ging; kijken!

Ik verdiep me de laatste tijd veel in de Kennedys. Heb de mini-serie The Kennedys (2011) gezien (ook zeker een aanrader, zelfde manier vertellend als de docu hierboven), veel internet lezen e.d. Zeer interessant om in deze tragische (Kennedy Curse) familie te verdiepen. Daarom pasten bovenstaande film/docu perfect in het plaatje.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:31:09 #295
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_100085939
Vanavond op Ned 3 documentaire in 'Het uur van de wolf' The Doors-When you'
re strange !Begint om 23.10-00.50.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:33:13 #296
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_100123674
quote:
Man on the Wire, erg leuke docu!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_100154408
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Man on the Wire, erg leuke docu!
Erg goede en leuke docu! Leuke invalshoek over een grappige gebeurtenis.

Heeft iemand One Third of The Holocaust gezien ? En wat vond je er van , is hij het waard om te kijken ?
pi_100154786
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 22:16 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteravond gezien, daarvoor de film Bobby (2006) gezien. Ook een goede aanrader, voor review zie hier.

The Lost JFK Tapes: The Assassination (2009)
Hier is trouwens een gedeelte te zien, erg interessant:
pi_100259544
quote:
Deze was behoorlijk indringend...
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_100259606
dicht
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')