abonnement Unibet Coolblue
pi_78598208
Wat willekeurige plaatjes











En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam


Informatieve websites:
  • Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
  • Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
  • Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
  • Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
  • Huis ten Bosch


    Internationale vliegvelden:
  • vliegveld Tokyo (Narita)
  • vliegveld Osaka

    Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

  • Japan deel 1
  • Japan deel 2
  • Japan deel 3
  • Japan deel 4
  • Japan deel 5
  • Japan deel 6
  • Japan deel 7
  • Japan deel 8
  • Japan deel 9
  • Japan deel 10
  • Japan deel 11
  • Japan deel 12
  • Japan deel 13
  • Japan deel 14
  • Japan deel 15

    Ambassades:

    Japanse ambassade in Nederland:
    Tobias Asserlaan 2
    2517 KC Den Haag
    Tel: 070-3469544
    http://www.nl.emb-japan.go.jp/

    Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
    Shibakoen 3-6-3
    Minato-ku, Tokyo, 105-0011
    Tel: 03-5776-5400
    http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

    Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
    Twin 21 MID Tower
    33rd Floor
    Shiromi 2-1-61
    Chuo-ku
    Osaka City, 540-6133
    Tel: 06-6944-7272
    http://www.oranda-cg.or.jp



    FAQ

    Studeren/stage in Japan by xienix84

    Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

    Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

    Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

    Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

    Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

    En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

    ETEN


    http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
    http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
    http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
    http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
    http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

    Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan
    De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker.


    Japan op TV.

    Vanaf 7 januari begint Wie is de Mol Dit jaar speelt het zich in Japan af.



    Discussiëren over Wie is de Mol? kan in dit topic:
    Wie is... de mol? 2010 #2 Loretta O+

    TVP's worden niet gewaardeerd en dus verwijderd. Gebruik de bookmark functie
  • pi_78598561
    Wie is de Mol

    Japan
      maandag 1 maart 2010 @ 17:55:07 #3
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_78599327
    4.5 maaanden nog voor mij :3
    en dan richting teh promised land
    pi_78599646
    Nog precies 8 weken

    [ Bericht 0% gewijzigd door Melochan op 01-03-2010 20:23:05 ]
    pi_78600973
    Ik ga in juli. Zin in!
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 1 maart 2010 @ 21:34:59 #6
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_78611073
    trouwnes is het niet een idee om in de openingspost een soort van schema op te nemen van Fokkers die Naar Japan gaan dit jaar ?
    pi_78614286
    Ik zit ook weer plannen te maken! Ik vond zo rondliften wel een behoorlijk goede manier om mijn (gesproken) Japans op te krikken dus dit is wel voor herhaling vatbaar. Ik zit behoorlijk veel te socializen in Japanse chatrooms en de stapel plaatsen waar ik een slaapplaats heb lijkt exponentieel toe te nemen, vooral omdat er ook veel mensen die ik vorig jaar ben tegengekomen en die willen dat ik nog eens bij ze langskom. Zo kan ik de kosten weer flink drukken. Tussen de plaatsen door gewoon internetcafetje induiken. Ik zit er ook aan te denken eens een kyuutje te halen van die JLPT in december. Alhoewel ik over een maand of 5 op dit tempo over de 2000e kanji heen ga (zit nu op 1310), ben ik toch niet dapper genoeg om dan meteen maar voor kyuu 1 te gaan, dus zal dan wel 2 worden. Niet dat ik dan niet die 2000 kanji kan herkennen, maar eerder omdat ik denk dat ik op het luistervaardigheidsgedeelte flink op me bek ga. En het feit dat ik nog niet eens me naam kan schrijven op het moment, alhoewel ik denk dat dat met pen en papier een weekje aan oefenen wel opgelost kan zijn.
    Ik zou dan overigens in oktober weer gaan. Krijg het er nu al lekker warm van binnen als ik er zo aan zit te denken. Wat 'n land, wat 'n volk!
      dinsdag 2 maart 2010 @ 03:51:02 #8
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_78622688
    Nog 5 maanden...!

    .... en dan moet ik weer naar huis.
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_78622692
    Wat een afgrijselijk beeld in de OP: Frits Sissing en Barbara Barend op 1 foto.
    The time you enjoy wasting is not wasted time.
    pi_78623935
    Goede kans dat ik in oktober een week of 2 terug ga, en misschien heel even eind deze maand als ik in korea zit als de kersenbloesem in bloei staat.

    Als iemand nog tips heeft om van korea naar japan te komen hoor ik het graag, zoals het er nu uitziet word het de beetle.

    [ Bericht 30% gewijzigd door Moro op 02-03-2010 09:28:20 ]
    Blessed is the mind too small for doubt.
    pi_78626870
    Sakura
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_78663582
    Zit eraan te denken om na de studie naar Japan te verhuizen. Heb toen ik daar een stage liep een baan aangeboden gekregen.
    Ben amper een week terug en ik mis het echt. Hier heb ik alles wel, maar het leven daar is zo bruisend, energiek.

    * Crashcat is super jaloers op degene die deze lente een echte hanami party gaan doen. Gezelligheid ten top! Waarschijnlijk zal het wel door de alcohol komen, maar het is zo geweldig!
    なんだっけ
    pi_78665029
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 23:30 schreef Crashcat het volgende:
    Zit eraan te denken om na de studie naar Japan te verhuizen. Heb toen ik daar een stage liep een baan aangeboden gekregen.
    Ben amper een week terug en ik mis het echt. Hier heb ik alles wel, maar het leven daar is zo bruisend, energiek.

    * Crashcat is super jaloers op degene die deze lente een echte hanami party gaan doen. Gezelligheid ten top! Waarschijnlijk zal het wel door de alcohol komen, maar het is zo geweldig!
    Ik herken precies wat je bedoelt, Japan maakt een zeer sterke indruk. Na terugkomst was ik ook 2 weken van slag

    Kan je iets vertellen over de bedrijfscultuur van je stageplek? Ben eigenlijk wel benieuwd of het nog steeds de maatschappij is waar werken belangrijker is dan leven. Was het een internationaal bedrijf?
    pi_78683812
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 23:30 schreef Crashcat het volgende:
    Zit eraan te denken om na de studie naar Japan te verhuizen. Heb toen ik daar een stage liep een baan aangeboden gekregen.
    Ben amper een week terug en ik mis het echt. Hier heb ik alles wel, maar het leven daar is zo bruisend, energiek.
    Haha, zeer herkenbaar. Ik ga zelf ook zodra ik mijn BA heb wegwezen.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 09:21:41 #15
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_78762477
    Vanavond ff boeken voor november
    Vorige jaar in de lente geweest, nu de herfst bekijken.

    Planning, zoiets:
    5 nachten Tokyo
    1 nacht Takasago
    3 nachten Osaka (dagje Kobe)
    3 nachten Kyoto
    4 nachten Tokyo

    Is het nog 'de moeite waard' om niet rechtsreeks tussen Kyoto en Tokyo te reizen, maar bijvoorbeeld 'bovenlangs' te gaan, bijvoorbeeld via Nagano? Of om via de Toyotafabriek te gaan?
    Of is dat allemaal meer van hetzelfde?

    Het leek me cool om id buurt van Nagano die apen te zien die zwemmen in warmwaterbronnen, maar geloof dat je daar een hoop moeite voor moet doen (bus, lopen?), iemand hier ervaring mee?

    En: iemand enig idee of er iets ala buienradar is voor Mount Fuji visibility?
    Dat je bijvoorbeeld 's ochtends ff checkt wat de verwachting voor die dag is en dan naar Fuji 5 Lakes gaat ofzo
    Haters everywhere but I don't really care.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 20:53:16 #16
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_78790764
    Wie is de mol in Tokyo was wel leuk om te zien. Is echt zo'n must-do stad voor mij
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_78811361
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 09:21 schreef matthijst het volgende:
    Vanavond ff boeken voor november
    Vorige jaar in de lente geweest, nu de herfst bekijken.

    Planning, zoiets:
    5 nachten Tokyo
    1 nacht Takasago
    3 nachten Osaka (dagje Kobe)
    3 nachten Kyoto
    4 nachten Tokyo
    3 nachten Kyoto is wel veel. In 2 dagen kun je alle tempels en bezienswaardigheden gezien hebben en voor de rest is er niet veel aan in die stad. Je zou kunnen overwegen om Osaka als uitvalsbasis te gebruiken en vandaaruit trips naar Kyoto, Kobe en Himeji te doen.
    quote:
    Is het nog 'de moeite waard' om niet rechtsreeks tussen Kyoto en Tokyo te reizen, maar bijvoorbeeld 'bovenlangs' te gaan, bijvoorbeeld via Nagano? Of om via de Toyotafabriek te gaan?
    Of is dat allemaal meer van hetzelfde?
    Zelf ben ik vanuit Osaka een dagje naar de Toyotafabrieken geweest. Je moet reserveren en de Engelse rondleidingen zijn alleen 's ochtends, maar met een beetje planning en vroeg opstaan haal je het allemaal precies. Uiteindelijk kun je dan 's middags nog even rondkijken in Nagoya; er is daar nog een techniek / Toyota museum, maar het centrum is verder niet bijzonder.

    Ook ben ik vanuit Kyoto naar Kanazawa en Takayama geweest. Voor de spoorlijn via Takayama is aan te raden, lijkt een beetje alsof je door de Ardennen of de Harz rijdt en je kan er halverwege terecht voor de vele sake-brouwerijen en heilzame bronnen.
    quote:
    En: iemand enig idee of er iets ala buienradar is voor Mount Fuji visibility?
    Dat je bijvoorbeeld 's ochtends ff checkt wat de verwachting voor die dag is en dan naar Fuji 5 Lakes gaat ofzo
    Dat is er wel, maar geen idee meer waar je dat nou kon vinden...
      zaterdag 6 maart 2010 @ 17:19:16 #18
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_78819071
    Bedoel je vanuit Kyoto een dag naar Kanazawa en Takayama en terug?
    Of vanaf Kyoto via Kanazawa en Takayama naar Tokyo oid. En kan je dan nog andere steden aandoen?
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_78821442
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 03:54 schreef Theoria_Colorum het volgende:
    Wat een afgrijselijk beeld in de OP: Frits Sissing en Barbara Barend op 1 foto.
    idd en dan te denken dat ze allemaal dik betaalt worden om mee te doen terwijl ze ook gewoon een alledaags iemand kunnen nemen die veel minder kost.
    Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
    13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
    Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
    Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
      zondag 7 maart 2010 @ 11:29:48 #20
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_78841329
    Iemand hier trouwens al eens in Okinawa geweest?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_78842248
    Heb later dit jaar een reis naar Tokyo geplanned staan
    [14.gif]
      zondag 7 maart 2010 @ 22:38:55 #22
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_78867893
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 11:29 schreef Strolie75 het volgende:
    Iemand hier trouwens al eens in Okinawa geweest?
    ik hier
    erg leuk om te toeven alhoewel het meer een soort van vakantieeiland is naar mijn idee
    pi_78876639
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 11:29 schreef Strolie75 het volgende:
    Iemand hier trouwens al eens in Okinawa geweest?
    Nog niet, maar over twee weken ga ik erheen. Als ik het niet vergeet zal ik laten weten hoe het was.
      maandag 8 maart 2010 @ 08:09:35 #24
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_78877079
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 06:52 schreef captaintokyo het volgende:

    [..]

    Nog niet, maar over twee weken ga ik erheen. Als ik het niet vergeet zal ik laten weten hoe het was.
    Ik ben benieuwd. Ik heb ooit nog de wens om van Kagoshima via Yakushima naar Okinawa, Miyako en Yaeyama te reizen. Soort eilandhoppen zeg maar.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_78962864
    Begin April zit ik in Tokyo, als de kersenbloesem een beetje doorkomt zou het helemaal mooi zijn.
    Blessed is the mind too small for doubt.
    pi_78965994
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 13:04 schreef DutchTrain het volgende:
    3 nachten Kyoto is wel veel. In 2 dagen kun je alle tempels en bezienswaardigheden gezien hebben en voor de rest is er niet veel aan in die stad. Je zou kunnen overwegen om Osaka als uitvalsbasis te gebruiken en vandaaruit trips naar Kyoto, Kobe en Himeji te doen.
    Wut?

    Ik was vorige keer 3 dagen in Kyoto en ik heb nagenoeg niks gezien. Alleen Nijo Castle, de tempels in het noord-westen, Gion en Fushimi Inari. Deze keer ga ik 6 dagen, en die krijg ik met gemak vol! Ik heb alleen al twee dagen gereserveerd voor Arashiyama en Uji.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_78990039
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 12:12 schreef Strolie75 het volgende:
    Wut?

    Ik was vorige keer 3 dagen in Kyoto en ik heb nagenoeg niks gezien. Alleen Nijo Castle, de tempels in het noord-westen, Gion en Fushimi Inari. Deze keer ga ik 6 dagen, en die krijg ik met gemak vol! Ik heb alleen al twee dagen gereserveerd voor Arashiyama en Uji.
    Ik bedoelde ook meer dat je niet voor de stad zelf in Kyoto moet zitten. Vond er weinig te beleven zeker in vergelijk met Osaka; in de avond en er zijn geen musea of andere attracties op de tempels, het geishadistrict en het paleis na. Uiteraard kun je vanuit Kyoto ook nog makkelijk naar Uji en Nara.
    pi_78997006
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 09:21 schreef matthijst het volgende:
    Vanavond ff boeken voor november
    Vorige jaar in de lente geweest, nu de herfst bekijken.

    Planning, zoiets:
    5 nachten Tokyo
    1 nacht Takasago
    3 nachten Osaka (dagje Kobe)
    3 nachten Kyoto
    4 nachten Tokyo

    ...

    Het leek me cool om id buurt van Nagano die apen te zien die zwemmen in warmwaterbronnen, maar geloof dat je daar een hoop moeite voor moet doen (bus, lopen?), iemand hier ervaring mee?
    ...
    Daar ben ik geweest en het was SUPER vet! Zo kom je er: in Nagano het boemeltreintje (Nagano Dentetsu line) naar Yudanaka nemen. Yudanaka is een klein dorpje (soort wintersport-/onsen oord) en vanuit hier kan je de berg bereiken waar die apen zitten te chillen in het water. Van wat ik me kan herinneren is het wel lastig om daar te komen (kan me niet herinneren of er een bus ging, geloof het niet, en het is een eindje lopen), maar ik zat in een heel chill hotel/ryokan waarvan de eigenaar je gratis met zijn auto naar de voet van die berg brengt. Vanaf het uiterste punt waar auto's kunnen komen is het nog zo'n 30 a 45 minuten lopen door het bos. Onderweg kom je al apen tegen en eenmaal bij die warmwaterbron is het echt fantastisch.

    Mocht je geinteresseerd zijn in dat hotel (traditionele kamers dus je slaapt op de grond op tatami en zo, hotel heeft ook eigen onsen en Japans ontbijt/diner en super aardige eigenaren): Shimaya Ryokan. Volgens mij was het iets van 40 euro omgerekend per nacht.
    pi_79001256
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 10:57 schreef Moro het volgende:
    Begin April zit ik in Tokyo, als de kersenbloesem een beetje doorkomt zou het helemaal mooi zijn.
    Tokio wordt nu geschat op eind maart tot zo'n vijf april dit jaar
    Met dank aan het sakura weerbericht

    Dus waarschijnlijk ga je dat wel meemaken. Vorig jaar had ik die mazzel ook, Ueno Park is zeker mooi met al die bomen en Japanners die geheel uit hun dak gaan (op hun manier).
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_79020301
    Ik had 2 jaar geleden die mazzel. Mijn railpass geactiveerd precies in de bloesemweek. Dat is het betere werk.
    pi_79047729
    We dachten vorig jaar nét te vroeg te zijn. Totdat het van de ene op de andere dag losbarstte.
    pi_79047807
    momenteel zit ik te twijfelen tussen 2 plaatsen: Beppu en Matsuyama

    Welke plaats is geschikter voor onsen/relaxen/meer te doen?
    pi_79047907
    In Beppu kun je halflevende inktvis eten.

    Ik ben dus in Beppu geweest. De eerste dag gevallen, enkel open, waardoor ik geen enkele onsen meer in kon. Het was ook nog eens slecht weer. Dan is er niet veel aan, kan ik je vertellen. Net een verlaten badplaats in de winter.
    pi_79049837
    Een TVP - Omdat ik nog steeds van plan ben deze zomer die kant op te gaan
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_79049842
    Ik geloof dat we dit jaar, mits ik vrij krijg van mijn werk, voor de derde keer naar Japan ga. Deze keer eens meer richting het noorden, of misschien juist richting het zuiden. Maar goed, eerst eens vrij vragen, want daar doen ze bij mijn werk vaak wat moeilijk over. Vorige keer vroeg ik het zeven maanden van tevoren, en toen was eht ook al een probleem.
    pi_79051944
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 09:11 schreef greatchampion het volgende:
    momenteel zit ik te twijfelen tussen 2 plaatsen: Beppu en Matsuyama

    Welke plaats is geschikter voor onsen/relaxen/meer te doen?
    Ik woon in Beppu Nou ja de plaats ernaast, Oita. Matsuyama ken ik totaal niet, maar volgens mij is Beppu de plaats met de meeste onsen van Japan. Ik ben bezig om onsen Master te worden. Hiervoor moet je 88 verschillende onsen bezoeken. Ik zie nu op 80, dus dat gaat dit jaar nog wel lukken. Dus v.w.b. de onsen is Beppu zeker een aanrader. Er zijn er overigens meer dan 100 in Beppu.

    Verder heb je nog de jigoku, dit zijn vulkanische bronnen waar ook het onsen-water vandaan komt. Er zijn zeven verschillende jigoku die je kunt bezichtigen en die er allemaal anders uitzien (rood, blauw, opborrelend modder, etc). Niet heel bijzonder, maar wel geinig om een keer gezien te hebben.

    Verder is er in Beppu zelf niet zo veel te beleven. Tenminste niet meer dan in de gemiddelde Japanse stad. Als je echt wilt relaxen in een luxe ryokan in een picturesque plaatsje kun je beter niet naar Beppu komen.

    Echter, in de buurt heb je nog wel een paar leuke (toerisitsche) attracties:
    * Yufuin - nabijgelegen plaatsje in de bergen, met veel galerijen. Leuk om doorheen te lopen. Er zijn hier ook ryokans en onsen
    * Yunohira onsen - dit is een aanrader als je van een traditionele ryokan met onsen wilt genieten. Veel goedkoper dan Hakone, maar de service is geweldig. Het lijkt me sterk dat je in Hakone net zoveel of meer waarde voor je geld krijgt.
    * Takasaki yama - berg met (wilde) apen, ze komen naar beneden omdat ze gevoed worden, dus ik vraag me af hoe wild ze nog zijn. Maargoed, deze berg is in ieder geval hun natuurlijke leefgebied en ze zijn vrij om te gaan en te staan waar ze willen. Wel leuk om te bezoeken als je er toch bent. Deze berg ligt halverwege tussen Oita en Beppu.
    * Oita Trinita - als je van voetbal houdt is het wellicht een idee om een wedstrijd van Oita Trinita te bezoeken. Trinita is de lokale profclub en spelen in een futuristisch stadion (Big Eye). Het stadion alleen al is een bezoekje waard. Daarnaast is de sfeer iedere wedstrijd fantastisch. De beleving is heel anders dan in Nederland. Dus ondanks dat het niveau lager is mogen voetballiefhebbers een wedstrijd in Japan niet missen. Helaas is Trinita afgelopen seizoen gedegradeerd, dus dit jaar spelen ze niet tegen aansprekende tegenstanders in de J-League 1, maar in J2
    * Mount Aso - de grootste actieve vulkaan van Japan. Je kunt met de auto of de bus bijna tot de top rijden. (Het laatste stukje moet je lopen of met de gondel). Op de top kun je in de krater kijken. Dit is iets verder weg, net over de grens met het naburige prefectuur Kumamoto, maar als je naar Beppu komt zou ik zeker ook naar Aso gaan.

    (Disclaimer: ik heb een seizoenskaart van Oita Trinita en als ik het over voetbal gaat ben ik niet objectief)
    pi_79053389
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 10:17 schreef _Arual_ het volgende:
    Ik geloof dat we dit jaar, mits ik vrij krijg van mijn werk, voor de derde keer naar Japan ga. Deze keer eens meer richting het noorden, of misschien juist richting het zuiden. Maar goed, eerst eens vrij vragen, want daar doen ze bij mijn werk vaak wat moeilijk over. Vorige keer vroeg ik het zeven maanden van tevoren, en toen was eht ook al een probleem.
    Hoe lang wil je dan vrij krijgen? 7 maanden van te voren is toch extreem vroeg, wat raar dat ze moeilijk doen. Wat voor werk doe je dat je zo onmisbaar bent? Balen hoor, hoop voor je dat het lukt.

    Captaintokyo, haha onsen master, is dat een beschermde titel in Japan? Geweldig.
    pi_79053836
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 11:42 schreef gifkwal het volgende:

    [..]

    Captaintokyo, haha onsen master, is dat een beschermde titel in Japan? Geweldig.
    Nee, maar als ik het heb, ga ik het wel op mijn CV zetten (net als masters die je aan de universiteit kan behalen)
    pi_79054250
    Het lijkt me een erg leuk streven. Ik heb zelf helaas maar 1 onsen op mijn naam staan, hoop er ooit meer van te kunnen maken. Heb je nog in hele speciale onsens gezeten of zijn ze min of meer allemaal het zelfde?
    pi_79055075
    Er zijn er wel speciale bij. Laatst bijvoorbeeld eentje van een man die in zijn eentje een soort kuuroord met allemaal verschillende onsen aan het bouwen was. Maar de meeste waren 100-yen onsen, waar je 1 bad hebt en je je eigen shampoo en zeep mee moet nemen. De eerste keer is het wel spannend, maar als je er 1 gezien hebt heb je ze eigenlijk allemaal gezien. Er zijn er ook nog twee in de open natuur (gewoon een warm water bron in the middle of nowhere), waar je geen entree voor hoeft te betalen en waar je ook geen apart vrouwen en mannen deel hebt, maar die wel meetellen voor onsen-master. Ben nog niet geweest, maar daar wil ik nog wel graag heen.
    pi_79057263
    Die in de natuur lijken me erg leuk. Die ene waar ik ben geweest was geloof ik een hele normale. De eigenaar had hem speciaal voor mij afgesloten zodat ik er in mijn eentje in kon, dat was wel chill.
    pi_79069928
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 11:42 schreef gifkwal het volgende:

    [..]

    Hoe lang wil je dan vrij krijgen? 7 maanden van te voren is toch extreem vroeg, wat raar dat ze moeilijk doen. Wat voor werk doe je dat je zo onmisbaar bent? Balen hoor, hoop voor je dat het lukt.

    Captaintokyo, haha onsen master, is dat een beschermde titel in Japan? Geweldig.
    Twee weekjes, en daar ging het destijds ook om. Ik ben, niet lachen, receptiemuts/administratief medewerker. Sinds deze week is het zo geregeld dat er steeds dubbele bezetting is, maar desondanks moet ik ook voor de uren dat er al iemand anders zit, vervanging regelen. Het voelt alsof de psychiaters en managers beter gemist kunnen worden dan ik.
    pi_79070797
    Een onsen voor jezelf is ook leuk inderdaad. Als ze geen andere gasten verwachten mogen mijn vrouw en ik soms samen in hetzelfde bad, in plaats van zij naar het vrouwenbad en ik naar het mannenbad. Normaal heb je daar het familiebad voor, maar die zijn duurder en er is vaak een tijdslimiet.

    De onsen waar ik graag nog een keer heen wil is deze:
    http://www.communitywalk.com/location/hebi_no_yu/info/41526
    pi_79071145
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:04 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]

    Twee weekjes, en daar ging het destijds ook om. Ik ben, niet lachen, receptiemuts/administratief medewerker. Sinds deze week is het zo geregeld dat er steeds dubbele bezetting is, maar desondanks moet ik ook voor de uren dat er al iemand anders zit, vervanging regelen. Het voelt alsof de psychiaters en managers beter gemist kunnen worden dan ik.
    Dat meen je toch niet! Ik dacht dat je misschien voor 6 weken weg wilde en dat ze daarom moeilijk doen. Je hebt toch gewoon recht op je vakantie? En zelf vervanging moeten regelen? Ik heb medelijden met je. Je zou al haast geen vrije dagen meer durven vragen, zeg. Ik hoop voor je dat het lukt!
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:28 schreef captaintokyo het volgende:
    Een onsen voor jezelf is ook leuk inderdaad. Als ze geen andere gasten verwachten mogen mijn vrouw en ik soms samen in hetzelfde bad, in plaats van zij naar het vrouwenbad en ik naar het mannenbad. Normaal heb je daar het familiebad voor, maar die zijn duurder en er is vaak een tijdslimiet.

    De onsen waar ik graag nog een keer heen wil is deze:
    http://www.communitywalk.com/location/hebi_no_yu/info/41526
    Ja, al lijkt het me ook wel weer een beleving om zo'n onsen met allemaal Japanners te delen. Zijn het vooral oudere mensen die er gebruik van maken of is het ook nog wel populair onder de jeugd? De onsen uit dat linkje klinkt heel leuk inderdaad!
      zaterdag 13 maart 2010 @ 16:06:54 #45
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_79098925
    @DutchTrain: Bedoel je dat je vanuit Kyoto een dag naar Kanazawa en Takayama bent geweest en dan terug naar Kyoto?

    Of vanaf Kyoto via Kanazawa en Takayama naar Tokyo oid. En kan je dan nog andere steden aandoen?
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_79099846
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 16:06 schreef matthijst het volgende:
    @DutchTrain: Bedoel je dat je vanuit Kyoto een dag naar Kanazawa en Takayama bent geweest en dan terug naar Kyoto?

    Of vanaf Kyoto via Kanazawa en Takayama naar Tokyo oid. En kan je dan nog andere steden aandoen?
    Allebei

    Eén keer op een dag van Kyoto naar Nagoya gegaan en daar de trein gepakt door het Kisodal naar Takayama. Dat is een mooie route als in de Ardennen met iets hogere heuvels met hier en daar wat sneeuw er nog op in het voorjaar. In Takayama even rondgelopen door het oude dorpje. Was toen niets te doen behalve wat sakéwinkeltjes en tempeltjes. In de omgeving heb je daar veel heilzame baden enzo. Twee uur later de trein genomen verder naar Toyama, waar we vervolgens een uur op de laatste trein naar Kyoto hebben gewacht door wat in de plaatselijke pachinko's te gaan kijken en wat te eten te zoeken. Dit omdat er weer eens een fout in de Lonely Planet stond (de tocht duur ruim 2uur vanaf Takayama, niet een half uur). Als je 's ochtends vroeg begint en de sneltrein naar Takayama hebt vanuit Nagoya kán je dit rondje op een dag doen vanuit Osaka of Kyoto.

    Andere keer vanuit Osaka met de Thunderbird naar Kanazawa gegaan, daar 2x overnacht (mooie tuinen, een ninja-kasteel, een samuraiwijk en bijzonder museum en station) en verder doorgegaan naar Niigata, daar een middag en nacht gebeleven en toen door naar Hakodate.

    Volledige verslag en route van de laatste reis staan verspreid over de vorige topics
    pi_79099941
    ... en Toyama is dus niet echt aan te raden. Ben er ook nog op een middagje heen en weer naar toe geweest, maar dat was een soort back to the future belevenis..
      zaterdag 13 maart 2010 @ 17:49:48 #48
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_79101848
    OK, thanks.

    Zit nu te kijken naar verschillende mogelijkheden om van Kyoto naar Tokyo te gaan.
    Wil graag langs Nagano, vooral voor die onsenzwemmende apen

    1. 7:57
    Kyoto-Kanazawa 2:04 1 nacht Kanazawa
    Kanazawa-Nagano 4:13 2 nachten Nagano
    Nagano-Tokyo 1:40

    2. 9:50
    Kyoto-Takayama 3:10 1 nacht Takayama
    Takayama-Nagano 5:00 2 nachten Nagano
    Nagano-Tokyo 1:40

    3. 7:13
    Kyoto-Kanazawa 3:10
    Kanazawa-Tokyo 4:03

    Maar als ik jouw verhaal lees is Takayama weinig bijzonders?
    Openluchtmuseum leek me wel geinig daar, maar om alleen daarvoor te gaan?

    Dan lijkt optie 1 het handigst denk ik, aangezien je met Nagano overslaan maar 40 minuten wint, qua reistijd.
    Of zijn er andere, mooiere, routes van Kyoto naar Tokyo?

    Kan je vanaf Nagano onderweg nog ergens Mt. Fuji goed bekijken, of moet je voor alle Fuji 5 lake stadjes eerst tijden met een bus om bij een uitzichspunt te komen?
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_79101980
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:39 schreef gifkwal het volgende:

    [..]

    Dat meen je toch niet! Ik dacht dat je misschien voor 6 weken weg wilde en dat ze daarom moeilijk doen. Je hebt toch gewoon recht op je vakantie? En zelf vervanging moeten regelen? Ik heb medelijden met je. Je zou al haast geen vrije dagen meer durven vragen, zeg. Ik hoop voor je dat het lukt!
    [..]

    Ja, al lijkt het me ook wel weer een beleving om zo'n onsen met allemaal Japanners te delen. Zijn het vooral oudere mensen die er gebruik van maken of is het ook nog wel populair onder de jeugd? De onsen uit dat linkje klinkt heel leuk inderdaad!
    Dat meen ik wel... Het is echt bizar! Een collega heeft me zowat gedwongen om gewoon te boeken

    (Een collega van mij kreeg eens geen dagje vrij omdat ze drie maanden eerder nog vakantie had gehad, een ander vroeg 3 maanden tevoren 1 dagje vrij, had zelfs vervanging, maar er werd alsnog gezegd dat ze te laat was met aanvragen...)

    Een reis naar Nieuw-Zeeland, waar ik ook heel graag heen zou willen, kan ik wel op mijn buik schrijven, tenzij ik het in 2 weken weet te proppen.

    Deze week eens kijken hoe we de qualitytime in Japan gaan besteden. Misschien gaan we dit keer meer naar het noorden, of juist naar het zuiden. Ligt wat mij betreft ook een beetje aan het weer in mei. Er zal ongetwijfeld temperatuursverschil zijn tussen het noorden en het zuiden.
    pi_79102354
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 17:49 schreef matthijst het volgende:


    Maar als ik jouw verhaal lees is Takayama weinig bijzonders?
    Openluchtmuseum leek me wel geinig daar, maar om alleen daarvoor te gaan?

    Dan lijkt optie 1 het handigst denk ik, aangezien je met Nagano overslaan maar 40 minuten wint, qua reistijd.
    Of zijn er andere, mooiere, routes van Kyoto naar Tokyo?
    Die route via het Kisodal is zeker een aanrader. Als je de sneltrein neemt dan kun je na elke stop weer nieuwe streekgerechten kopen in de trein. Als je de stoptrein neemt, zul je nooit meer klagen over de treinen in Nederland...

    De route van Kyoto met de Thunderbird via Fukui en Komatsu naar Kanazawa is niet zo bijzonder; je ziet net niets van het grote meer wat er ligt en ook de Japanse Zee zie je maar beperkt.

    Als alternatief heb je nog de Chuo-lijn via Matsumoto, waarbij je langs Fuji komt. Dat was denk ik de normale spoorlijn voordat de Shinkansen naar Nagano werd aangelegd?
    pi_79102494
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:39 schreef gifkwal het volgende:
    Zijn het vooral oudere mensen die er gebruik van maken of is het ook nog wel populair onder de jeugd? De onsen uit dat linkje klinkt heel leuk inderdaad!
    Misschien iets meer ouderen dan jongeren, maar onder de jeugd is het zeker ook populair.
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 17:54 schreef _Arual_ het volgende:
    Deze week eens kijken hoe we de qualitytime in Japan gaan besteden. Misschien gaan we dit keer meer naar het noorden, of juist naar het zuiden. Ligt wat mij betreft ook een beetje aan het weer in mei. Er zal ongetwijfeld temperatuursverschil zijn tussen het noorden en het zuiden.
    Hoe het in het noorden is weet ik niet, maar in het zuiden is mei qua weer de beste maand van het jaar.

    Wat een idioot van een baas heb je trouwens. Kun je hem niet voor een voldongen feit stellen en gewoon 3 weken gaan. Je bent blijkbaar zo onmisbaar dat 'ie je toch niet kan ontslaan.
    pi_79118581
    Dan moeten we het vliegtuig terug missen, want we hebben nu twee weken geboekt
    Vandaag dus even kijken of het noorden of zuiden wordt, wel zo handig om te weten.

    Er was toch ook een manier om de JR pas te krijgen via Duitsland? Dat kon wel eens wat geld schelen, dus het is de moeite waard om het even uit te zoeken. Dus als iemand een url heeft...
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zondag 14 maart 2010 @ 09:19:29 #53
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_79118919
    Jalpak.de
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_79119472
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 18:11 schreef captaintokyo het volgende:

    [..]

    Misschien iets meer ouderen dan jongeren, maar onder de jeugd is het zeker ook populair.
    [..]

    Hoe het in het noorden is weet ik niet, maar in het zuiden is mei qua weer de beste maand van het jaar.

    Wat een idioot van een baas heb je trouwens. Kun je hem niet voor een voldongen feit stellen en gewoon 3 weken gaan. Je bent blijkbaar zo onmisbaar dat 'ie je toch niet kan ontslaan.
    Ik heb het in een eerder topic al eens gevraagd, maar het lijkt nu alsof ik de eerste 2-3 weken van augustus vrij krijg - hoe is Japan dan en welk deel is nog het beste te doen? Ik weet dat het niet het ideale tijdstip is, maar het is nu eenmaal wanneer ik vrij kan krijgen...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_79128406
    Even een vraagje over de shinkansen: hoe krijg je je bagage mee als deze groter is dan een gemiddelde handbagage?
    pi_79129416
    ik ben 3 keer geweest, bij elkaar bijna 6 maanden. n

    japan is te gek.
      zondag 14 maart 2010 @ 16:42:09 #57
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_79131538
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 15:27 schreef greatchampion het volgende:
    Even een vraagje over de shinkansen: hoe krijg je je bagage mee als deze groter is dan een gemiddelde handbagage?
    Achter de laatste rij stoelen in een wagon is altijd wel plek voor 2 a 3 grote koffers aan elke kant van het pad.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_79140644
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 16:42 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Achter de laatste rij stoelen in een wagon is altijd wel plek voor 2 a 3 grote koffers aan elke kant van het pad.
    Dit dus. Zat ruimte voor een aantal koffers, zo heb ik het ook gedaan

    Heeft iemand trouwens een idee of je shinkansentickets online kan reserveren/kopen? Ik hoef geen Rail Pass oid, gewoon tickets van Tokyo naar Kyoto (en evt Kyoto - Osaka). Lees verschillende verhalen, vaak zeggen ze dat het niet nodig is. Nu is het zo dat we wrs op 3 mei van Tokyo naar Kyoto gaan, en dat is dan net de drukste dag Dus liever wat zekerheid etc, heb genoeg horrorverhalen gehoord dat mensen 3 uur lang moesten staan

    Edit: Ik heb net gekeken op Hyperdia, leuke site enzo, maar kun je er ook tickets reserveren/boeken? Kkan die optie iig niet vinden..

    [ Bericht 9% gewijzigd door Melochan op 14-03-2010 20:15:35 ]
    pi_79155553
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 23:54 schreef okiokinl het volgende:
    is dit het niet?

    http://jreast-shinkansen-(...)ommon/menu/menu.aspx
    Die site ben ik idd ook tegengekomen, maar ik kan er geen tickets vinden voor Tokyo - Kyoto. Alleen voor die 'East' regio..
    pi_79157385
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 00:24 schreef Melochan het volgende:

    [..]

    Die site ben ik idd ook tegengekomen, maar ik kan er geen tickets vinden voor Tokyo - Kyoto. Alleen voor die 'East' regio..
    ja je hebt gelijk.

    er staat dit: * Reservations cannot be made for the Tokaido & Sanyo Shinkansen, or for the Kyushu Shinkansen. You cannot use this site for tickets to Nagoya, Kyoto, Osaka, Hiroshima and other cities on those lines.

    dus ze bedoelen of dat je het niet hier kan, of dat het helemaal niet kan..

    maar goed als ik jou was zou ik me niet zo druk maken hierover, en gewoon regelen als ik daar ben. als je ruim op tijd voor een trein en dan een kaartje koopt met gereserveeerde plek, dan zit je goed lijkt mij. .
    pi_79157556
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 05:35 schreef okiokinl het volgende:
    maar goed als ik jou was zou ik me niet zo druk maken hierover, en gewoon regelen als ik daar ben. als je ruim op tijd voor een trein en dan een kaartje koopt met gereserveeerde plek, dan zit je goed lijkt mij. .
    Tijdens Golden Week niet, lijkt mij. Heb ook even zitten zoeken, maar het lijkt er inderdaad op dat je voor dit traject niet kunt reserveren.
    pi_79158870
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 10:22 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ik heb het in een eerder topic al eens gevraagd, maar het lijkt nu alsof ik de eerste 2-3 weken van augustus vrij krijg - hoe is Japan dan en welk deel is nog het beste te doen? Ik weet dat het niet het ideale tijdstip is, maar het is nu eenmaal wanneer ik vrij kan krijgen...
    Augustus is de heetste maand, denk aan een dikke 30 graden met een hoge luchtvochtigheid in het zuiden.
    Blessed is the mind too small for doubt.
      maandag 15 maart 2010 @ 11:30:18 #64
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_79162367
    Zoiets schijnt populair tussen Kyoto en Tokyo:
    Kyoto - Kanazawa (trein, 2 uur)
    Kanazawa - Shirakawa-go (bus, 75 minuten)
    Shirakawa-go to Takayama (bus, 50 minuten)
    Takayama - Matsumoto (bus, 2.5 uur)
    Matsumoto - Tokyo (trein, 2 uur 40 min)
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_79162630
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 05:35 schreef okiokinl het volgende:

    [..]

    ja je hebt gelijk.

    er staat dit: * Reservations cannot be made for the Tokaido & Sanyo Shinkansen, or for the Kyushu Shinkansen. You cannot use this site for tickets to Nagoya, Kyoto, Osaka, Hiroshima and other cities on those lines.

    dus ze bedoelen of dat je het niet hier kan, of dat het helemaal niet kan..

    maar goed als ik jou was zou ik me niet zo druk maken hierover, en gewoon regelen als ik daar ben. als je ruim op tijd voor een trein en dan een kaartje koopt met gereserveeerde plek, dan zit je goed lijkt mij. .
    Oh wacht, daar had ik overheen gelezen Maar bedankt voor het kijken!
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 07:10 schreef captaintokyo het volgende:

    [..]

    Tijdens Golden Week niet, lijkt mij. Heb ook even zitten zoeken, maar het lijkt er inderdaad op dat je voor dit traject niet kunt reserveren.
    Bedankt voor het zoeken! Jammer maar helaas, maar dan laat ik iemand in Japan die kaartjes wel reserveren.

    Hier staat een schemaatje met de Travel Activity in Japan, en 3 mei is één van de drukste dagen. Vandaar dat ik liever de kaartjes gereserveerd heb.
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 09:22 schreef Moro het volgende:

    [..]

    Augustus is de heetste maand, denk aan een dikke 30 graden met een hoge luchtvochtigheid in het zuiden.
    Dit Bloedjeheet is het er rond die tijd. Toen wij er waren, was het in Kyoto 35 graden met een hoge luchtvochtigheid, waardoor het nog warmer leek In Kitakyushu (een gat op Kyushu island waar jij, Drive-r, wrs niet heen zal gaan) was het iets minder warm, maar wel heel vochtig. Dus condens op de ramen enzo. Verradelijk!

    Tokyo vond ik in die periode wel goed te doen. Was voornamelijk een hoge temperatuur, maar minder vochtig dan in rest van Japan. Liep daar toen in DisneySea met 40 graden op de thermometer en een strakblauwe lucht, niks mis mee!
    pi_79168943
    als ik dat schematje uit je link lees, dan zal het wel te doen zijn op 3 mei. piek is 1 mei, en iedereen gaat terug op 5 mei. dus daar zit je precies tussenin.

    mijn broer is eind juli geweest, het is heet maar wel te doen.
    pi_79169275
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 09:22 schreef Moro het volgende:

    [..]

    Augustus is de heetste maand, denk aan een dikke 30 graden met een hoge luchtvochtigheid in het zuiden.
    Hm, lastig. Dat klinkt niet echt ideaal. Maar waar ga ik dan heen
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      maandag 15 maart 2010 @ 14:44:46 #68
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_79169414
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 12:12 schreef Strolie75 het volgende:
    Wut?

    Ik was vorige keer 3 dagen in Kyoto en ik heb nagenoeg niks gezien. Alleen Nijo Castle, de tempels in het noord-westen, Gion en Fushimi Inari. Deze keer ga ik 6 dagen, en die krijg ik met gemak vol! Ik heb alleen al twee dagen gereserveerd voor Arashiyama en Uji.
    Uji kan ik toch wel afraden. Arashiyama is dan wel weer tof.

    Ik ben het eens met DutchTrain: met 3 dagen heb je het leukste van Kyoto wel gehad.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_79169438
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 14:44 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Uji kan ik toch wel afraden. Arashiyama is dan wel weer tof.

    Ik ben het eens met DutchTrain: met 3 dagen heb je het leukste van Kyoto wel gehad.
    Waarom raad je Uji af?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 15 maart 2010 @ 14:49:23 #70
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_79169592
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 14:41 schreef Drive-r het volgende:
    Hm, lastig. Dat klinkt niet echt ideaal. Maar waar ga ik dan heen
    In Augustus moet je zeker langs Sapporo op het noordereiland (Hokkaido). Die gaan namelijk heel on-Japans gezellig met z'n allen buiten zitten. En bier tanken.

    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 15 maart 2010 @ 14:50:19 #71
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_79169632
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 14:45 schreef Strolie75 het volgende:
    Waarom raad je Uji af?
    Japan is het meest vergrijsde land ter wereld, en dat had ik in al de tijd dat ik in Japan was, eigenlijk niet zo door.

    Toen we naar Uji gingen kwamen we erachter waarom dat was: die zaten dus allemaal daar.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_79198674
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 14:41 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Hm, lastig. Dat klinkt niet echt ideaal. Maar waar ga ik dan heen
    Ideaal is het inderdaad niet ik weet niet of je aan de bouwvak gebonden bent, dan zou je volgend jaar namelijk vroeger kunnen, misschien iets om te overwegen. Als dat nietzo is zou ik gewoon gaan, de zomer is zoiezo geen ideale tijd voor Japan. Maar het is best te doen hoor, overal staan vending machines dus uitdrogen zal niet gebeuren, je moet hooguit wat vaker je kleding wassen.
    Blessed is the mind too small for doubt.
    pi_79199744
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 08:48 schreef Moro het volgende:

    [..]

    Ideaal is het inderdaad niet ik weet niet of je aan de bouwvak gebonden bent, dan zou je volgend jaar namelijk vroeger kunnen, misschien iets om te overwegen. Als dat nietzo is zou ik gewoon gaan, de zomer is zoiezo geen ideale tijd voor Japan. Maar het is best te doen hoor, overal staan vending machines dus uitdrogen zal niet gebeuren, je moet hooguit wat vaker je kleding wassen.
    Ik baal er ook van en eigenlijk wil ik dan liever in de toekomst een keer 3 weken in de lente gaan. Uiteindelijk wil ik nog zoveel zien, dus dan liever Japan in de betere periode... Nog geen beslissing genomen, maar ik ga even wat andere opties bekijken...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_79200214
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 14:50 schreef speknek het volgende:
    Toen we naar Uji gingen kwamen we erachter waarom dat was: die zaten dus allemaal daar.
    Uji kun je op één dag nog combineren met Nara vanuit Kyoto. Moet je eigenlijk niet willen, maar het kan wel.

    Uji is wel erg mooi als de bloesem bloeit, maar dan is het er ook heel erg druk.
      dinsdag 16 maart 2010 @ 10:16:53 #75
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_79200508
    Wij hadden het toen gecombineerd met Fushimi Inari. Dat lijkt me eerlijk gezegd ook beter, want Nara kun je idd beter een hele dag voor uittrekken.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_79209078
    ja nara is wel een dag, als je alles wilt bekijken op je gemak. ook erg leuk.
    pi_79221996
    Hey leuk topic mensen. Ik zit er aan te denken om rond mei richting Tokyo te gaan voor het eerst en heb een paar vragen. Als iemand antwoord kan geven, alvast arigato !


  • Hoe kan je het best vliegen? Ik weet dat voor Europese vluchten je beter via vanaf Dusseldorf kan vliegen aangezien dat enorm scheelt maar voor zover ik nu gezien heb zijn er sowieso minder vluchten richting Japan binnen Europa dus is eer een vliegveld of een vliegmaatschappij dat jullie aan kunnen raden?
  • Ik zit er aan te denken om gelijk Tokyo Disneyland mee te pikken. Nog tips daarvoor? Ik las dat het OV in Tokyo erg goed is dus dan zou ik niet persé in een accomodatie bij het park te hoeven zitten. Heb ik hier gelijk in?
  • Wat zijn uberhaupt goede plaatsen om te slapen rond Tokyo?
  • en hoe duur is Japan eigenlijk ivm Nederland?
  • pi_79222123
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 14:09 schreef okiokinl het volgende:
    ja nara is wel een dag, als je alles wilt bekijken op je gemak. ook erg leuk.
    Nara Park zeker, maar hier buiten zijn er ook nog zat tempels die de moeite waard zijn. Daarnaast bestaat Nara dit jaar 1300 jaar en zijn er allemaal festiviteiten georganiseerd.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_79223598
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 19:27 schreef Writersright het volgende:
    Hey leuk topic mensen. Ik zit er aan te denken om rond mei richting Tokyo te gaan voor het eerst en heb een paar vragen. Als iemand antwoord kan geven, alvast arigato !


  • Hoe kan je het best vliegen? Ik weet dat voor Europese vluchten je beter via vanaf Dusseldorf kan vliegen aangezien dat enorm scheelt maar voor zover ik nu gezien heb zijn er sowieso minder vluchten richting Japan binnen Europa dus is eer een vliegveld of een vliegmaatschappij dat jullie aan kunnen raden?
  • Ik zit er aan te denken om gelijk Tokyo Disneyland mee te pikken. Nog tips daarvoor? Ik las dat het OV in Tokyo erg goed is dus dan zou ik niet persé in een accomodatie bij het park te hoeven zitten. Heb ik hier gelijk in?
  • Wat zijn uberhaupt goede plaatsen om te slapen rond Tokyo?
  • en hoe duur is Japan eigenlijk ivm Nederland?
  • Ik ben 3x via Schiphol geweest, omdat de aanbiedingen op dat moment daar goedkoper voor waren. Dus het maakt niet zoveel uit.
  • Disney: er zijn twee parken, DisneyLand en Disney Sea. Ga voor Land. Sea heeft niets met Disney te maken. Je kunt met de trein heel simpel te komen, zelfs de halte is herkenbaar als de deuren opengaan, want het "it's a small world" is de stationtune daar Bespaar je dus de moeite om een accommodatie daar te zoeken. Het is de JR Keio Line, wat een kleine 200~300 yen kostte.
  • Tja, businesshotels zijn al prima,: bed, badkamer met bed, koelkastje en tv. Laatste keer zaten we op loopafstand van Shinjuku station, dus prima uitvalbasis om ergens te komen.
  • Prijs: alles is relatief. Ik vind Spanje duurder
  • Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_79224008
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 19:27 schreef Writersright het volgende:
    Hey leuk topic mensen. Ik zit er aan te denken om rond mei richting Tokyo te gaan voor het eerst en heb een paar vragen. Als iemand antwoord kan geven, alvast arigato !


  • Hoe kan je het best vliegen? Ik weet dat voor Europese vluchten je beter via vanaf Dusseldorf kan vliegen aangezien dat enorm scheelt maar voor zover ik nu gezien heb zijn er sowieso minder vluchten richting Japan binnen Europa dus is eer een vliegveld of een vliegmaatschappij dat jullie aan kunnen raden?
  • Wij vliegen met Finnair. Die hebben steeds aanbiedingen, waardoor we via Schiphol toch goedkoper uit zijn. Wel met een overstap in Helsinki, maar dat gaat goed.
    quote:
  • Ik zit er aan te denken om gelijk Tokyo Disneyland mee te pikken. Nog tips daarvoor? Ik las dat het OV in Tokyo erg goed is dus dan zou ik niet persé in een accomodatie bij het park te hoeven zitten. Heb ik hier gelijk in?
  • Wij zijn zelfs op een dag vanuit kyoto met de trein naar Disney gegaan en weer terug. (En een dag eerder naar de Tokyo game beurs, die een paar haltes verder was.) Zegt dat genoeg? Vanuit Tokyo zelf stelde het al helemaal niets voor.
    quote:
  • Wat zijn uberhaupt goede plaatsen om te slapen rond Tokyo?
  • Dat ligt eraan wat je wilt! Businesshotels?
    quote:
  • en hoe duur is Japan eigenlijk ivm Nederland?
  • Ik heb niet het idee dat het veel verschilt van Nederland, eigenlijk. Eten is wat goedkoper, ov is zeer betaalbaar, toegangsprijzen voor attracties vind ik erg redelijk, hotels zullen ongeveer hetzelfde prijsniveau hebben als hier en een pretpark als Disney ook. Het is in ieder geval niet zo bizar duur als ik voor ogen had.

    [ Bericht 0% gewijzigd door _Arual_ op 16-03-2010 20:14:51 ]
    pi_79224037
    Ah. Dag Pheno.
    pi_79224163
    Het is niet gering wat Japan allemaal te bieden heeft.

    The time you enjoy wasting is not wasted time.
    pi_79224474
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 20:12 schreef Theoria_Colorum het volgende:
    Het is niet gering wat Japan allemaal te bieden heeft.






    350 yen, 2 euro 80 . Hoeveel kost zo'n kreng in NL? Ik ga hier nooit naar de McDonalds.
    pi_79224595
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 20:18 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]




    [ afbeelding ]

    350 yen, 2 euro 80 . Hoeveel kost zo'n kreng in NL? Ik ga hier nooit naar de McDonalds.
    Ik kom nooit bij Mcdonalds, maar zo'n ding zou hier zomaar een euro of 5,5 kunnen kosten.
    The time you enjoy wasting is not wasted time.
    pi_79224671
    Dank jullie voor de antwoorden. Op wat voor prijzen moet ik rekenen voor die business hotels en zijn er specifieke die jullie aanraden of een goede reviewsite ervoor?
    pi_79226078
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 20:21 schreef Writersright het volgende:
    Dank jullie voor de antwoorden. Op wat voor prijzen moet ik rekenen voor die business hotels en zijn er specifieke die jullie aanraden of een goede reviewsite ervoor?
    Zie de overzichten van prijzen in het vorige topic. Japanican is een goede website om hotels te boeken, eventueel in combinatie met tripadvisor. Je kan ook gewoon een station uitstappen en kiezen uit de tientallen hotels. Dan betaal je wel een stuk meer, dan wanneer je van tevoren boekt.
      dinsdag 16 maart 2010 @ 21:00:13 #87
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_79226782
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 19:27 schreef Writersright het volgende:
  • Hoe kan je het best vliegen? Ik weet dat voor Europese vluchten je beter via vanaf Dusseldorf kan vliegen aangezien dat enorm scheelt maar voor zover ik nu gezien heb zijn er sowieso minder vluchten richting Japan binnen Europa dus is eer een vliegveld of een vliegmaatschappij dat jullie aan kunnen raden?

  • en hoe duur is Japan eigenlijk ivm Nederland?
  • Vlieg iig niet met KLM vanaf Dusseldorf.
    Hadden wij vorig jaar, stopovertime op Amsterdam was 1 uur, dat haal je dus nooit
    Gaan in november weer met KLM, nu rechtstreeks vanaf Amsterdam, 740pp, redelijk denk ik.

    Prijzen in Japan vielen erg mee (eten bijvoorbeeld) goedkoper dan in Nederland volgens mij.

    Toyoko Inn hotels schijnen wel OK te zijn en niet duur.
    Nog geen ervaring mee zelf, waarschijnlijk dit keer wel boeken in sommige steden.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_79227764
    quote:
  • en hoe duur is Japan eigenlijk ivm Nederland?
  • Prijzen liggen over het algemeen lager dan hier, maar niet uitzonderlijk. Drank, geimporteerde producten en specifieke electonica die notabane daar gemaakt word kan gewoon duurder zijn dan hier, net als vele merk artikelen.
    Blessed is the mind too small for doubt.
    pi_79227935
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 21:00 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Vlieg iig niet met KLM vanaf Dusseldorf.
    Hadden wij vorig jaar, stopovertime op Amsterdam was 1 uur, dat haal je dus nooit

    Hadden jullie toen je vlucht gemist?
    pi_79230154
    ik vond, wel 3 jaar terug, japan duidelijk goedkoper dan nederland. in bijna alle opzichten.

    als je iets goedkoops zoekt in tokyo, probeer hotel New Koyo (even googelen)

    ben niet naar disneyland geweest, ik weet wel waar de halte zit, dat is makkelijk te doen, zoals gezegd.
    misschien persoonlijk maar ik kan wel 200 leukere dingen verzinnen in tokyo dan naar disneyland gaan..
    pi_79230225
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 19:30 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Nara Park zeker, maar hier buiten zijn er ook nog zat tempels die de moeite waard zijn. Daarnaast bestaat Nara dit jaar 1300 jaar en zijn er allemaal festiviteiten georganiseerd.
    dat klinkt leuk..
      dinsdag 16 maart 2010 @ 22:03:53 #92
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_79230786
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 21:18 schreef gifkwal het volgende:

    [..]

    Hadden jullie toen je vlucht gemist?
    Inderdaad. Vliegtuig naar Amsterdam had vertraging (ook KLM).
    Ze zeiden aan boord en bij inchecken dat het vliegtuig op Schiphol zou wachten en we het wel zouden halen.
    Kwamen we op Schiphol aan hadden ze ons allang omgeboekt via Seoul.
    5 of 6 uur zitten wachten op Schiphol.

    Trieste was dat de vlucht die vanaf Dusseldorf via Amsterdam ging 500 euro per ticket goedkoper was dan in Amsterdam opstappen, dus met klein vliegtuigje vanaf Dusseldorf en dan opstappen op hetzelfde vliegtuig naar Narita
    Vantevoren gebeld met KLM, nee ik moest echt in Dusseldorf instappen en ja, dat kon prima in een uur
    Niet dus....
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_79232489
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 22:03 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Inderdaad. Vliegtuig naar Amsterdam had vertraging (ook KLM).
    Ze zeiden aan boord en bij inchecken dat het vliegtuig op Schiphol zou wachten en we het wel zouden halen.
    Kwamen we op Schiphol aan hadden ze ons allang omgeboekt via Seoul.
    5 of 6 uur zitten wachten op Schiphol.

    Trieste was dat de vlucht die vanaf Dusseldorf via Amsterdam ging 500 euro per ticket goedkoper was dan in Amsterdam opstappen, dus met klein vliegtuigje vanaf Dusseldorf en dan opstappen op hetzelfde vliegtuig naar Narita
    Vantevoren gebeld met KLM, nee ik moest echt in Dusseldorf instappen en ja, dat kon prima in een uur
    Niet dus....
    Lekker dan!! Zo dom he dat je helemaal de moeite moet nemen om naar Duitsland te gaan voor een lagere prijs en vervolgens gebeurt je dit...
    pi_79245981
    Iemand tips voor Noord-Japan? We willen vanuit Tokio Sapporo treinen, en dan weer terug. We hebben twee weken, waarvan we de laatste twee/drie dagen in Tokio/yokohama willen zijn. Nu zijn we op zoek naar een aantal tussenstops. We dachten zelf al aan Sendai. Het is niet de bedoeling dat we echt 10 keer van hotel wisselen: we willen wel bij iedere tussenstop een aantal dagen blijven hangen en van daaruit dan uitstapjes maken naar de omgeving.

    Iemand die al deze kant van het land gezien heeft?

    Kan ook zijn dat we van dit idee afstappen en alleen rondreizen in het noorden van Honshu. Sta voor alles open, als het dus maar richting noorden gaat.

    We reizen in het midden van mei, mocht dat nog relevant zijn.
    pi_79246653
    Misschien een goed idee om vanaf Tokyo naar Sapporo te vliegen, en dan op de weg naar beneden wat plaatjes mee te pakken, want het is namelijk al snel 11 uur treinen geloof ik. En het moet geen probleem zijn om een goedkoop ticket voor Tokyo-Sapporo te krijgen aangezien het de drukste vliegroute ter wereld is ANA en JAL hebben geloof ik ook speciale kaartjes (voor niet japanners) hiervoor dat je voor 10000-12000 yen of i.e.d. er naartoe kan vliegen, kijk anders ook bij Skymark die zou nog goedkoper kunnen zijn.
    Blessed is the mind too small for doubt.
    pi_79246880
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 11:13 schreef Moro het volgende:
    Misschien een goed idee om vanaf Tokyo naar Sapporo te vliegen, en dan op de weg naar beneden wat plaatjes mee te pakken, want het is namelijk al snel 11 uur treinen geloof ik. En het moet geen probleem zijn om een goedkoop ticket voor Tokyo-Sapporo te krijgen aangezien het de drukste vliegroute ter wereld is ANA en JAL hebben geloof ik ook speciale kaartjes (voor niet japanners) hiervoor dat je voor 10000-12000 yen of i.e.d. er naartoe kan vliegen, kijk anders ook bij Skymark die zou nog goedkoper kunnen zijn.
    Het is inderdaad 11 uur met de trein. Als je het rechtstreeks zou doen, heb je twee overstappen van 10 minuutjes...

    Ik heb vanochtend toevallig naar vliegtickets gekeken, en kwam bedragen van 500 euro tegen. Dus ben toen afgehaakt.

    /zoekt nu toch verder.
    pi_79247971
    http://www.skymark.co.jp/en/ paar dagen van te voren boeken en je bent rond de 80 euro p.p. kwijt, de skydeals schijnen heel snel te gaan dus daar zou ik me niet op plat staren maar 21 dagen van te voren en je bent nog geen 70 euro kwijt.
    Blessed is the mind too small for doubt.
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:20:19 #98
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_79249327
    Hmm in mijn ervaring is het dan wel de drukste luchtbrug ter wereld, maar doen ze in Japan niet aan goedkope vluchten, wij waren 200 euro pp kwijt (gelukkig betaalde de universiteit), okay, de slaaptrein/shinkansen is nog duurder.

    Ik zou zeker stoppen in Hakodate. Sendai geen ervaring mee, maar er waren een paar fokkers die er studeerden, en die waren er erg over te spreken.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_79250185
    arual,

    sendai is best leuk, ik ben er een paar dagen geweest.
    ik weet niet of je naar wie is de mol hebt gekeken, maar onderandere dichtbij sendai heb je 1 van de 3 ultieme klassieke uitzichten van japan, een kust met een heleboel kleine eilandjes, erg mooi. en in dat stadje (matsushima heet het geloof ik) heb je een prachtige zen tempel, een van de mooiste die ik gezien heb in japan. (mooi en zen betekend nog steeds kaal hoor, lol. maar prachtige beelden, bomen, mos-velden en uit de rotsten gehouwen altaartjes)

    iets verder noord is yamagata, een beetje een gat. maar daar dichtbij is yamadera, zat ook in wie is de mol.
    is een geweldig tempelcomplex, tegen een steile rotswand aangeplakt.
    verder noord ben ik niet geweest, maar deze 2 dingen waren erg leuk.
    pi_79263242
    Vanuit Ooarai (uurtje van Tokyo) vertrekt een boot naar Tomakomai (zuiden Hokkaido). 5000 yen. Zit je wel 20 uur op, maar is ook de goedkoopste optie om in Hokkaido te komen. Vanaf Tomakomai staat buiten direct een bus te wachten die je naar het hartje van Sapporo brengt.
    pi_79268138
    Is een railpass eigenlijk de moeite waard als je vnl tokyo en wellicht kyoto wil aandoen?
    pi_79268412
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:13 schreef Writersright het volgende:
    Is een railpass eigenlijk de moeite waard als je vnl tokyo en wellicht kyoto wil aandoen?
    Nee, dacht het niet. Of was het zo dat je hem er met een retourtje Tokyo-Kyoto wel uithaalde?

    In elk geval voor alleen Tokyo is het weggegooid geld.
    pi_79269285
    Wat is binnen Tokyo dan het beste vervoersmiddel? De Metro?
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:04:06 #104
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_79270928
    Ja.

    edit: als het je om de railpas is te doen, de metro en treinen lopen een beetje door elkaar heen in Tokyo, JR (van de railpas) runt een aantal metrolijnen, waaronder de handigste van Tokyo: de Yamanote. Als je Tokyo EN Kyoto zeker weten gaat doen is de railpas dus nog wel een goed idee.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_79271648
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:34 schreef Writersright het volgende:
    Wat is binnen Tokyo dan het beste vervoersmiddel? De Metro?
    Zelf heb ik eigenlijk bijna alleen de yamanote lijn gebruikt. Een soort bovengrondse metro die een heel rondje door de stad maakt en daarbij alle interessante wijken aandoet. Het ligt er een beetje aan of je hotel daar in de buurt ligt. Bij mij was dat niet het geval en moest ik eerst de metro nemen naar Ueno. Voor de Yamanote lijn is de railpass echter wel geldig, maar je haalt het geld er niet mee uit. Dat lukt echt alleen als je verre treinreizen gaat maken met de bullet trains (wat sowieso wel een aanrader is al was het maar om de ervaring).
    pi_79279179
    na een paar maanden in tokyo, kwam ik tot de conclusie dat de metro wel sneller is, en goedkoper (behalve als je een rail pas hebt natuurlijk) . de yamanote lijn is alleen wel bovengronds, dus leuker, kan je naar buiten kijken.
    en vergeet niet een keer de oranje jr lijn te nemen, de yamanote is groen en een circel, de oranje lijn gaat diagonaal erdoor heen, langs een rivier.

    die rail pas heb je er inderdaad al uit met een retourtje bullettrain tokyo-kyoto.

    oh en ja de metro is een ander bedrijf, en wat kleine tram lijntjes zijn ook andere bedrijven. maar het is heel duidelijk hoor, het is JR als er groot JR op een station staat.

    [ Bericht 13% gewijzigd door okiokinl op 17-03-2010 23:58:36 ]
    pi_79306717
    Ik ga in de zomer en ik weet echt he-le-maal niets van Japan, het is bij toeval dat ik er naartoe ga. Ga binnenkort dit topic eens goed doorlezen. Heb hier al gelezen dat ik het erg warm ga krijgen, maar gezien het feit dat ik vorige zomer lag te bibberen in m'n tentje bij temperaturen onder nul is dit alleen maar erg welkom.

    Natuurlijk ga ik steden bezoeken, maar ik hou verder zelf erg van hiken in de natuur. Heeft iemand tips daaromtrent? Heb van een vriendin begrepen dat Japan ook qua natuur erg de moeite waard is.
    pi_79317032
    dat is zeker waar. en de japanners vinden hiken ook erg leuk, dus een overvloed aan opties.

    ik weet niet waar in japan je dan bent, maar er zijn in japan verschillende oerbossen, en die zijn allemaal geweldig. ook vele bergen, de japanse alpen bijvoorbeeld.

    het indrukwekkendste wat ik gedaan heb was een eilandje, helemaal onderaan de grote eilanden, Jakushima. het hele eiland is wereld erfgoed, omdat de natuur en omstandigheden er uniek zijn.
    het is de natste plek van japan, dus een subtropisch oerwoud. met bomen van 3000 jaar oud. overal wildgroei, alles onder dikke lagen mos, mistig, echt geweldig mooi en mystiek.

    of je kan mount fuji beklimmen, zelf niet gedaan..
      vrijdag 19 maart 2010 @ 09:05:56 #109
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_79324555
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 22:44 schreef okiokinl het volgende:
    dat is zeker waar. en de japanners vinden hiken ook erg leuk, dus een overvloed aan opties.

    ik weet niet waar in japan je dan bent, maar er zijn in japan verschillende oerbossen, en die zijn allemaal geweldig. ook vele bergen, de japanse alpen bijvoorbeeld.

    het indrukwekkendste wat ik gedaan heb was een eilandje, helemaal onderaan de grote eilanden, Jakushima. het hele eiland is wereld erfgoed, omdat de natuur en omstandigheden er uniek zijn.
    het is de natste plek van japan, dus een subtropisch oerwoud. met bomen van 3000 jaar oud. overal wildgroei, alles onder dikke lagen mos, mistig, echt geweldig mooi en mystiek.

    of je kan mount fuji beklimmen, zelf niet gedaan..
    Yakushima. Zo hoog op mijn nog te bezoeken lijst.

    http://www.japan-guide.com/e/e4650.html

    Sowiezo alle Ryuku-eilanden.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_79324794
    * _Arual_ noteert driftig alle tips om ze dit weekend eens uit te pluizen.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 09:27:33 #111
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_79325013
    Check ook www.japan-guide.com
    Site schrikt je op het eerste gezicht misschien af, maar er staat enorm veel info op.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_79330385
    Wow, dat ziet er echt geweldig uit. okiokinl bedankt voor de tips en Strolie voor de link!
    pi_79333585
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 09:05 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Yakushima. Zo hoog op mijn nog te bezoeken lijst.

    http://www.japan-guide.com/e/e4650.html

    Sowiezo alle Ryuku-eilanden.
    zeker de moeite waard.. gewoon naar kagoshima riezen, en daar met een snel veerbootje naar t eiland.
    op t eiland rijden wel, maar weinig bussen. je kan wel het beste van tevoren een hotel of hostel regelen. toen ik daar zomaar bij het jeugdhostel verscheen, was er wel slaapplek, maar de eerste dag geen eten voor mij...
    ze proberen daar alles kleinschalig te houden, dus geen massa toerisme, alleen echte natuurliefhebbers die komen om te wanderen.
    pi_79352624
    Interessante politieke cartoon gevonden op 2chan, namelijk: http://livedoor.2.blogimg.jp/netamichelin/imgs/c/0/c02bfd6b.jpg. Heb niet zoveel zin de cartoon letterlijk te vertalen, maar in ieder geval is er op dit moment in Japan discussie gaande over de vraag of men buitenlanders stemrecht moet geven of niet. Het interessante van deze cartoon is (die overigens TEGEN zo'n wet is) dat ze Nederland aanhaalt. Hier zouden de buitenlanders zoveel macht hebben dat ze hun eigen dorpen bewonen. Er worden criminaliteitscijfers aangehaald om aan te tonen dat er een correlatie bestaat tussen immigratie en criminaliteit; van de landen die welwillend staan tegenover immigratie staat Nieuw Zeeland op nummer 2 met een index van 106 op 1000, NL staat 9 met 80, Japan op 39 met 19. Dan wordt het probleem van de vergrijzing aangehaald, waarbij onze Islamitische medemensen 6 kinderen krijgen per paar tegenover 1 kind per paar voor de Nederlanders. Overigens zijn de Japanners natuurlijk niet bang voor Islamitisering, eerder, ze zijn bang dat de Chinezen en de Koreanen teveel invloed krijgen. Grappige is dat het voorbeeld aangehaald wordt van Canada, waar de Chinezen eigen kanalen op tv hebben waar enkel Chinees op gesproken wordt. Voor ons natuurlijk niets nieuws met zo'n beetje alle Europese grote zenders binnen het bereik, maar in Japan natuurlijk een heel groot issue, waar ze nog steeds zoveel mogelijk invloed van buitenlanders proberen te weren.

    Vind het grappig dat ze ook in Japan naar ons kleine landje kijken. Er zit duidelijk een Geert Wilderiaans tintje aan deze cartoon. Vind het eigenlijk beetje naar dat een land met zo'n duidelijk fascistische reputatie bij ons komt kijken voor hun anti-immigratie argumenten. Laat toch zien dat we hier in Nederland (naar mijn idee) heel snel de verkeerde kant op gaan.
    pi_79356690
    Van wat ik er van begrijp is dat wel een foute cartoon, ja! Interessant verhaal, bedankt voor het delen.

    Wat ik me aan de hand hiervan afvraag... In Korea worden tegenwoordig heel veel importbruiden uit landen als Vietnam en de Filippijnen gehaald (voornamelijk voor mensen die niet in steden wonen: gebieden waar veel jonge Koreaanse vrouwen uit wegtrekken). Is dat in Japan ook het geval?
      vrijdag 19 maart 2010 @ 22:52:30 #116
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_79357791
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 22:22 schreef gifkwal het volgende:
    Van wat ik er van begrijp is dat wel een foute cartoon, ja! Interessant verhaal, bedankt voor het delen.

    Wat ik me aan de hand hiervan afvraag... In Korea worden tegenwoordig heel veel importbruiden uit landen als Vietnam en de Filippijnen gehaald (voornamelijk voor mensen die niet in steden wonen: gebieden waar veel jonge Koreaanse vrouwen uit wegtrekken). Is dat in Japan ook het geval?
    mwa dat niet zozeer.
    het eerder het geval dat de japanse vrouw nogal veeleisend is.
    man moet min dit verdienen en hij moet haar altijd kunnen trakteren etc.
    mja meeste hiervan heb ik gelezen op sankakucomplex, wat niet een heel erg neutrale bron is
    pi_79378869
    Is er eigenlijk ook iets van een railpass voor alleen tokyo?
    pi_79385036
    Goedeavond,

    8 April zal ik voet zetten in Tokyo voor de eerste keer. Ik begrijp dat dit wellicht net te laat is voor de bloesems? Ik zal 5 dagen doorbrengen in Tokyo en ben zojuist even door dit topic gegaan en op internet op zoek gegaan naar de bezienswaardigheden.

    Welke bezienswaardigheden moeten sowieso op mijn lijstje komen te staan voor de 5 dagen? Ik heb het idee dat je namelijk super veel kan doen, dus wellicht kunnen jullie mij wat houvast bieden .

    Wil denk ik 1 dagtocht maken naar Nikko en de andere dagen i.i.g. het volgende bezoeken:
    - Ginza
    - Ueno
    - Shitamachi
    - Keizerlijk Paleis
    - Vismarkt
    - Senso-ji tempel
    - Shibuya
    - Ikebukuro
    - Tokyo tower

    Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties:D!
      zaterdag 20 maart 2010 @ 20:41:39 #119
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_79385362
    Wat wou je in Ikebukuro doen?

    Lijkt Akihabara je niets? Voordat je naar Shibuya gaat moet je zeker langs Harajuku. Volgens mij kun je het keizerlijk paleis niet in, ipv daarvan zou ik in Harajuku Yojogi Park opzoeken.

    Tokyo Tower kun je goed combineren met een middagje Roppongi Hills, alhoewel ik moet zeggen, voor de korte tijd die je hebt, kun je Tokyo Tower / Akasaka best overslaan. Als het je om het uitzicht te doen is kun je misschien beter de Tokyo Metropolitan in Shinjuku bezoeken (is ook gratis)
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      zaterdag 20 maart 2010 @ 21:51:05 #120
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_79387917
    Mori Building in Roppongi is ook wel leuk, dan heb je uitzicht op de Tokyo Tower.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_79390268
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 17:53 schreef Writersright het volgende:
    Is er eigenlijk ook iets van een railpass voor alleen tokyo?
    nee ik geloof van niet. er zijn wel aparte passen voor east en west japan rail.
    pi_79390728
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 20:31 schreef pinballor het volgende:
    Goedeavond,

    8 April zal ik voet zetten in Tokyo voor de eerste keer. Ik begrijp dat dit wellicht net te laat is voor de bloesems? Ik zal 5 dagen doorbrengen in Tokyo en ben zojuist even door dit topic gegaan en op internet op zoek gegaan naar de bezienswaardigheden.

    Welke bezienswaardigheden moeten sowieso op mijn lijstje komen te staan voor de 5 dagen? Ik heb het idee dat je namelijk super veel kan doen, dus wellicht kunnen jullie mij wat houvast bieden .

    Wil denk ik 1 dagtocht maken naar Nikko en de andere dagen i.i.g. het volgende bezoeken:
    - Ginza
    - Ueno
    - Shitamachi
    - Keizerlijk Paleis
    - Vismarkt
    - Senso-ji tempel
    - Shibuya
    - Ikebukuro
    - Tokyo tower

    Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties:D!
    goed lijstje, zet shibuya maar bovenaan, maar het beste kun je wachten tot het gaat schemeren, en dan daarheen, dan is het het indrukwekkedst.
    ueno is erg leuk, ook om te eten, veel buitenlanders vinden ueno het leukste stukje tokyo, omdat je er nog een echte ouderwetse buiten markt hebt.
    ginza is natuurlijk zon echt stukje tokyo dat je verwacht te zien daar. de vismarkt is er vlakbij, maar ga vroeg (7 uur, half acht) kun je gelijk lekker superverse sushi eten in de buurt, als ontbijt.
    de senso-ji tempel is wel tof, zeker als je alleen maar naar tokyo gaat, om toch een stukje religie mee te pakken.
    ikebukero kun je in principe overslaan, het is wel een leuke drukke buurt met veel bisocopen, mangawinkels voor dames, een enorm winkelcentrum (grootste van japan) maar andere dingen zijn leuker.
    tokyo tower kan, maar hoeft niet inderdaad. zoals gezegd, ga naar de metropolian in shinjuku, kan je gratis naar boven voor een vet uitzicht.
    en shinjuku is trouwens zowiezo wel een must, ook savonds, voor de over the top neon reclames en video scherm histerie.
    het paleis is inderdaad niet voor touristen, maar wel de keizerlijke tuin, die kan je bezichtigen. maar, als je een toffe tuin-park wilt zien, ga dan naarshinjuku central park. je betaalt wat entree, mar het is ook erg groot en mooi.

    en als je geluk hebt, is er nog wel wat kersenbloesem dan.
    pi_79391048
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 20:41 schreef speknek het volgende:
    Wat wou je in Ikebukuro doen?

    Lijkt Akihabara je niets? Voordat je naar Shibuya gaat moet je zeker langs Harajuku. Volgens mij kun je het keizerlijk paleis niet in, ipv daarvan zou ik in Harajuku Yojogi Park opzoeken.

    Tokyo Tower kun je goed combineren met een middagje Roppongi Hills, alhoewel ik moet zeggen, voor de korte tijd die je hebt, kun je Tokyo Tower / Akasaka best overslaan. Als het je om het uitzicht te doen is kun je misschien beter de Tokyo Metropolitan in Shinjuku bezoeken (is ook gratis)
    ja goede punten, akihabara zou ook bovenaan je lijstje moeten staan.

    als je op een zondag in tokyo bent, heb je 2 geweldige opties: harajuku park, met vele bandjes en twistende rock& roll veertigers, lol.
    of akihabara, waar de main street dicht is voor verkeer, en ook overal mensen staan op te treden, en vele japanners zich verkleden als hun manga helden.

    nog een idee, ga naar Obaida. vanaf shinbashi jr station gaat een lijntje (zonder bestuurder, lol, alles gaat via video naar een controle centrum waar ze de teirnen besturen) over de geweldig indrukwekkende rainbow bridge, naar een aantal kunstmatige eilanden. daar heb je een aantal gebouwen met een compleet bezopen architectuur. het lijntke maakt een rondje over de eilanden en dan weer terug naar shinbashi, als je een dagkaart koopt kun je overal uitstappen. vond ik een van de tofste ritjes in heel tokyo.

    dit gebouw, onderandere



    en deze



    en de brug:



    allemaal behoorlijk SF, daar.

    [ Bericht 3% gewijzigd door okiokinl op 20-03-2010 23:25:25 ]
      zaterdag 20 maart 2010 @ 23:59:19 #124
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_79392334
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 23:19 schreef okiokinl het volgende:

    [..]

    ja goede punten, akihabara zou ook bovenaan je lijstje moeten staan.

    als je op een zondag in tokyo bent, heb je 2 geweldige opties: harajuku park, met vele bandjes en twistende rock& roll veertigers, lol.
    of akihabara, waar de main street dicht is voor verkeer, en ook overal mensen staan op te treden, en vele japanners zich verkleden als hun manga helden.

    nog een idee, ga naar Obaida. vanaf shinbashi jr station gaat een lijntje (zonder bestuurder, lol, alles gaat via video naar een controle centrum waar ze de teirnen besturen) over de geweldig indrukwekkende rainbow bridge, naar een aantal kunstmatige eilanden. daar heb je een aantal gebouwen met een compleet bezopen architectuur. het lijntke maakt een rondje over de eilanden en dan weer terug naar shinbashi, als je een dagkaart koopt kun je overal uitstappen. vond ik een van de tofste ritjes in heel tokyo.

    dit gebouw, onderandere

    [ afbeelding ]

    en deze

    [ afbeelding ]

    en de brug:

    [ afbeelding ]

    allemaal behoorlijk SF, daar.


    oeh oeh
    2e pic is Tokyo Big Sight, waar de comiket wordt gehouden :3
    heel veel lol gehad daar als cosplayer ^^
    pi_79410076
    Thx voor alle waardevolle comments, heb er veel aan!
      zondag 21 maart 2010 @ 17:32:01 #126
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_79411014
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 23:59 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

    [..]

    oeh oeh
    2e pic is Tokyo Big Sight, waar de comiket wordt gehouden :3
    heel veel lol gehad daar als cosplayer ^^
    ik ben naar een anime convention geweest daar maar dat viel nogal tegen eigenlijk.. veel te commercieel...
    wel vet gebouw in ieder geval.
    pi_79418250
    Heeft iemand nog een site met data van feestdagen, (school)vakanties ed?
      zondag 21 maart 2010 @ 20:57:49 #128
    296212 wasbakverkoper
    Iemand nog een wasbak nodig?
    pi_79420445
    Leuke stad, helaas wel een dure stad. Zijn er verder nog mensen die plannen hebben om binnenkort naar Japan te gaan?
    pi_79426814
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 20:57 schreef wasbakverkoper het volgende:
    Leuke stad, helaas wel een dure stad. Zijn er verder nog mensen die plannen hebben om binnenkort naar Japan te gaan?
    Welk stad is een dure stad?

    We zijn er bij ons wel uit dat we in mei gaan (zal wel moeten, ik heb al e-tickets ). Nu nog slaapgelegenheden zoeken in Sendai, Saporro en vast nog wel wat plaatsen. Ik heb er zin in
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zondag 21 maart 2010 @ 22:24:10 #130
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_79428270
    ik hoop begin zomer te kunnen gaan, 3 of 4 weken, maar dat hangt van de financien af...
    pi_79430028
    Ik hoop deze zomer zo'n 3-4 weken te gaan, tot nu toe heb ik dit op de planning:

      zondag 21 maart 2010 @ 23:57:25 #132
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_79433509
    geen kyoto?
    pi_79435976
    Ik ben afgelopen jaar ook 3 weken geweest, toen is Kyoto me niet zo bevallen (erg veel van verwacht) en heb veel al wel gezien.
    pi_79436137
    oh okee dan hoeft t niet echt.
    ik dacht misschien je eerste keer..
      maandag 22 maart 2010 @ 07:07:15 #135
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_79436584
    Wat ga je zo lang in Nikko, Nara en Fukuoka (doodsaaie stad) doen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_79437405
    M'n huidige planning, nu vraag ik me af of ik Kobe en Himeij in 1 dag kan doen of moet ik er 2 dagen voor uittrekken?

    pi_79437562
    Idem voor jou
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 07:07 schreef Strolie75 het volgende:
    Wat ga je zo lang in Nikko, Nara en Fukuoka (doodsaaie stad) doen.
    Er is echt naast het winkelcentrum daar niets te beleven. En dat ding viel me ook tegen
    Je gaat er met het vliegtuig heen, dat snap ik, maar met de Shinkansen lijkt het me goedkoper (en ruimer zitten ).

    Ik weet niet of je er al vaker bent geweest, maar ik zou eerder een paar dagen meer in Kyoto zitten
    Dus eerst je ding doen in Osaka (zoals Nara etc) en dan een paar dagen overnachten in Kyoto.

    Je vraag zelf, ik ben altijd voor een rustige reis, je bent juist op reis om te onthaasten, hoop ik tenminste
    Het zal vast wel kunnen, maar waarom zou je?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_79437819
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 08:46 schreef greatchampion het volgende:
    M'n huidige planning, nu vraag ik me af of ik Kobe en Himeij in 1 dag kan doen of moet ik er 2 dagen voor uittrekken?
    Ik heb Kobe en Himeji in 1 dag gedaan als uitstapje vanuit Kyoto. Het was wel een beetje haasten maar het lukte om 's ochtends het Himeji kasteel te zien (verder heb ik in Himeji niks gedaan) en 's middags in Kobe rond te lopen en daar die berg achter het station op te klimmen. Het is dus te doen als je even snel een indruk van de stad wilt krijgen. Zelf had ik achteraf gezien wel wat langer dan een middag/avond in Kobe willen zijn, vond het een leuke stad.
    pi_79437896
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 08:57 schreef Pheno het volgende:
    Idem voor jou
    [..]

    Er is echt naast het winkelcentrum daar niets te beleven. En dat ding viel me ook tegen
    Je gaat er met het vliegtuig heen, dat snap ik, maar met de Shinkansen lijkt het me goedkoper (en ruimer zitten ).

    Ik weet niet of je er al vaker bent geweest, maar ik zou eerder een paar dagen meer in Kyoto zitten
    Dus eerst je ding doen in Osaka (zoals Nara etc) en dan een paar dagen overnachten in Kyoto.

    Je vraag zelf, ik ben altijd voor een rustige reis, je bent juist op reis om te onthaasten, hoop ik tenminste
    Het zal vast wel kunnen, maar waarom zou je?
    M'n plan was ook meer om Fukuoka als uitvalsbasis te gebruiken om naar de Mtn. Aso te gaan . Maar met de trein van Tokyo naar Fukuoka is toch vrij ver?
    pi_79438004
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 09:16 schreef greatchampion het volgende:

    [..]

    M'n plan was ook meer om Fukuoka als uitvalsbasis te gebruiken om naar de Mtn. Aso te gaan . Maar met de trein van Tokyo naar Fukuoka is toch vrij ver?
    Net zo ver als het vliegtuig Per trein moet je rekenen op 4 uur. Het zal sneller zijn met het vliegtuig (nou ja, je verliest weer tijd met boarding en dat gedoe), maar als je dan toch al een JR railpass hebt, spaart het je gewoonweg centen uit. Ik weet niet wat een vliegreis kost?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_79438052
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 09:22 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Net zo ver als het vliegtuig Per trein moet je rekenen op 4 uur. Het zal sneller zijn met het vliegtuig (nou ja, je verliest weer tijd met boarding en dat gedoe), maar als je dan toch al een JR railpass hebt, spaart het je gewoonweg centen uit. Ik weet niet wat een vliegreis kost?
    80 euro met Skymark
    pi_79438431
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 09:24 schreef greatchampion het volgende:

    [..]

    80 euro met Skymark
    Daar hoef je het niet voor te laten. Het is dus je eigen keuze
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_79438920
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 09:16 schreef greatchampion het volgende:

    [..]

    M'n plan was ook meer om Fukuoka als uitvalsbasis te gebruiken om naar de Mtn. Aso te gaan . Maar met de trein van Tokyo naar Fukuoka is toch vrij ver?
    Uurtje of 6 treinen als je toch al een railpass hebt is het te overwegen. Zou persoonlijk ook in Kyoto verblijven is makelijker dan een paar keer op en neer vanaf Osaka.
    Blessed is the mind too small for doubt.
    pi_79444702
    ik vond fukuoka best leuk. maar er is inderdaad niet heel veel te doen..
    pi_79447037
    Fukuoka heeft alleen maar een winkelcentrum waar ze kleding verkopen waar ik op mijn 11e misschien nog net in had gekund.
    pi_79447541
    ja maar op de bovenste verdieping van dat winkelcentrum is ramen town,
    daar kun je kiezen uit zon 10 verschillende ramen restaurants, lekker...
    fukuoka is beroemd om zn ramen. ze hebben ergens het restuarant met de lekkerste ramen van japan, officieel aangewezen door een perstitieuze ramen club.

    en langs de rivier staan allemaal eetkraampjes savonds, goedkoop en lekker.

    en je hebt een paar mooie tempels in fukuoka.

    en het uitgaans disctrict is gelegen op een eiland in het midden van de rivier, ook apart.
    pi_79474865
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 02:39 schreef okiokinl het volgende:
    oh okee dan hoeft t niet echt.
    ik dacht misschien je eerste keer..
    Nee, en ook vast niet te laatste keer
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 07:07 schreef Strolie75 het volgende:
    Wat ga je zo lang in Nikko, Nara en Fukuoka (doodsaaie stad) doen.
    Fijn dat je het opmerkt, ik dacht in reisboeken gelezen te hebben dat Fukuoka wel een leuke stad zou zijn, maar nu zie ik er toch maar vanaf; hoogstens als tussenstop om niet 10+ uur te reizen op een dag. Is Nagasaki of mt. Aso dan wellicht een betere keuze?

    Ik ben eigenlijk op Fukuoka gekomen omdat ik in eerste instantie veel korter wilde gaan en vanaf daar terug wilde vliegen, maar toen ik zag dat de kosten voor de vlucht of trein naar Osaka ongeveer even duur zijn als een week extra railpass heb ik voor het laatste gekozen; had zodoende wel wat meer tijd om in te delen.

    Nikko en Nara zijn ook prima als uitstap met e.v.t. 1 overnachting goed te doen? Dan komt er wel een gat in m'n schema. Liever nu opgemerkt dan naderhand ondervonden natuurlijk, bedankt hiervoor.

    Zo te horen ben je vaker geweest of weet er veel van, zou je wat tips kunnen geven wat ook mogelijkheden zijn? Vorig jaar heb ik de route Tokyo-Tsumago-Takayama-Kanazawa-Kyoto-Kurashiski-KiiTanabe-Mt. Yoshino-Osaka gevolgd.
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 08:57 schreef Pheno het volgende:
    Je vraag zelf, ik ben altijd voor een rustige reis, je bent juist op reis om te onthaasten, hoop ik tenminste
    Het zal vast wel kunnen, maar waarom zou je?
    Wat rust tussendoor staat mij ook wel aan, 3-4 weken is een behoorlijke periode om constant heel druk te zijn. Ben er ten slotte ook wel een beetje voor de rust(ige plekken)
    pi_79477460
    Voor Nara moet je een dagje uittrekken, tenminste, als je dat 'onthaast' wilt bezoeken. Dat kan prima vanaf Osaka. Nagasaki vond ik wel een leuke stad. De tuinen zijn mooi. Mt Aso idem, al kan het zijn dat je er niet bij mag vanwege de zwaveldampen, maar dan nog is de wandeling tof.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      dinsdag 23 maart 2010 @ 06:57:56 #149
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_79477632
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 05:19 schreef Pheno het volgende:
    Voor Nara moet je een dagje uittrekken, tenminste, als je dat 'onthaast' wilt bezoeken. Dat kan prima vanaf Osaka. Nagasaki vond ik wel een leuke stad. De tuinen zijn mooi. Mt Aso idem, al kan het zijn dat je er niet bij mag vanwege de zwaveldampen, maar dan nog is de wandeling tof.
    Mt. Aso moet je per helikopter zien. Is helemaal niet zo duur.

    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_79477914
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 06:57 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Mt. Aso moet je per helikopter zien. Is helemaal niet zo duur.

    [ afbeelding ]

    hebben wij ook gedaan. Is zeker eenaanrader!
      dinsdag 23 maart 2010 @ 08:29:35 #151
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_79478375
    Als ik deze zomer onderweg ben van Osaka naar Hakonne misschien even stoppen in Shizuoka. Daar gaan ze die grote Gundam neerzetten die eerst in Tokyo stond. En deze keer krijgt hij een zwaard.
    quote:
    Giant Gundam Returns With Giant Beam Saber

    Ready to slice you up! After being erected this past summer in Tokyo's Odaiba, the life-sized Gundam statue is returning. With an beam saber.

    The huge 18-meter statue will be once again erected in the city of Shizuoka this July - specifically, the east exit of Japan Rail Higashi-Shizuoka Station. The beam saber even lights up at night.

    The city of Shizuoka guestimates that the statue is able to draw 900,000 visitors and 40 billion yen over the course of 300 days. The statue will also create 9,600 jobs for things like security, maintenance and the like.

    Why Shizuoka? The Production Factory for Bandai's Gundam plastic models are located in Shizuoka. This is a homecoming of sorts. A really, really big homecoming.

    Originally, the statue went up in Tokyo's Odaiba last July for the 35th Anniversary of Gundam and was taken done in September. The statue was visited by over 4 million.

    http://kotaku.com/5498808(...)ith-giant-beam-saber


    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_79478896
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 00:05 schreef Kyoshi het volgende:

    Fijn dat je het opmerkt, ik dacht in reisboeken gelezen te hebben dat Fukuoka wel een leuke stad zou zijn, maar nu zie ik er toch maar vanaf; hoogstens als tussenstop om niet 10+ uur te reizen op een dag. Is Nagasaki of mt. Aso dan wellicht een betere keuze?
    Fukuoka is wel aardig voor een dag ofzo maar ik kan nu niet echt een grote attractie daar noemen. Canal city (het winkelcentrum daar) is ook niet echt spannend. Ik vond zelf Nagasaki erg leuk, is wel redelijk veel te zien en waarschijnlijk nog intressanter als je van nederlandse afkomst (dejima) bent. Typerend vond ik wel de atoombom museums (en vrede parken)in Nagasaki en Hiroshima, entree is bij beide 100 yen o.i.d. maar zeker wel de moeite waard ookal denk je er genoeg van gehoord te hebben, dat had ik persoonlijk namelijk niet verwacht.

    Mt Aso was wel mooi om te zien maar het komen en gaan is wel het grootste gedeelte van dat uitstapje, je kan met de kabelbaan omhoog en een parcour naar beneden lopen.
    Blessed is the mind too small for doubt.
      dinsdag 23 maart 2010 @ 09:09:26 #153
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_79479054
    Nagasaki is erg leuk inderdaad. Er zijn nog wat oude Nederlandse dingen te zien zoals Dutch sloap en een nagebouwde VOC handelsvestiging. Ook is er een grote Chinatown en is de waterkant erg relax met allerlei cafés en restaurants. Er is ook een parkje langs het water waar Japaners hondenbezitters s' avonds samenkomen. Nog nooit zulke schone en perfect geknipte/gekamde honden gezien!

    Wij hadden nog het geluk dat er op zondagochtend wedstrijden met drakenboten in de haven werden gehouden. Maar ik weet niet of dat elke week is.

    Al met al vond ik het een erg leuke stad.

    Fukuoka heeft geen indruk gemaakt. Canal City en het vliegveld. Meer heb ik niet gezien.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_79479080
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 06:57 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Mt. Aso moet je per helikopter zien. Is helemaal niet zo duur.

    [ afbeelding ]
    Definieer niet duur
      dinsdag 23 maart 2010 @ 09:13:29 #155
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_79479163
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 09:10 schreef greatchampion het volgende:
    Definieer niet duur
    Eurotje of 55 pp was het toen. En we gingen met z'n drieën (hoe meer mensen in de helicopter hoe goedkoper). Maar toen stond de Yen lager als nu. Onder de 100 euro moet het nog wel lukken denk ik. Maar het is een unieke ervaring. Ik bedoel, hoe vaak krijg je de kans om boven een borrelende en stomende vulkaan te vliegen?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      dinsdag 23 maart 2010 @ 09:13:35 #156
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_79479166
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 08:29 schreef Strolie75 het volgende:
    Als ik deze zomer onderweg ben van Osaka naar Hakonne misschien even stoppen in Shizuoka. Daar gaan ze die grote Gundam neerzetten die eerst in Tokyo stond. En deze keer krijgt hij een zwaard.
    [..]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Het lijkt eerder een stofzuiger zo met dat blok onderaan
    Ik moest denken aan Mega maid Uit Spaceballs:
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 08:46 schreef greatchampion het volgende:
    M'n huidige planning, nu vraag ik me af of ik Kobe en Himeij in 1 dag kan doen of moet ik er 2 dagen voor uittrekken?

    [ afbeelding ]
    Wij hebben in Himeji ook nog Kokoen bezocht. Een tuin net naast het kasteel. Zie: http://www.japan-guide.com/e/e3502.html
    Zo was het voor ons een lekker relaxed dagje. Nog een kopje heerlijke thee gedronken in het theehuisje in kokoen en gewoon genoten van de rust
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      dinsdag 23 maart 2010 @ 09:15:44 #157
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_79479204
    Jullie weten trouwens dat Himeji tot 2014 in de stijgers staat? De main keep is zelfs helemaal ingepakt.
    Of het nu dus de moeite waard is om te bezichtigen betwijfel ik.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_79479543
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 09:15 schreef Strolie75 het volgende:
    Jullie weten trouwens dat Himeji tot 2014 in de stijgers staat? De main keep is zelfs helemaal ingepakt.
    Of het nu dus de moeite waard is om te bezichtigen betwijfel ik.
    Er staat ook nog een tuin naast die vond ik helemaal niet intressant.
    Blessed is the mind too small for doubt.
      dinsdag 23 maart 2010 @ 09:40:23 #159
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_79479814
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 09:29 schreef Moro het volgende:
    Er staat ook nog een tuin naast die vond ik helemaal niet intressant.
    Idem. Het regende ook toen wij er waren, dan heb je ook niet echt zin om door een tuin te lopen.

    Wij zijn toen terug gegaan naar het station en hebben een Belgische suikerwaffel gegeten bij Manneke.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      dinsdag 23 maart 2010 @ 09:53:04 #160
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_79480209
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 09:29 schreef Moro het volgende:

    [..]

    Er staat ook nog een tuin naast die vond ik helemaal niet intressant.
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 09:40 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Idem. Het regende ook toen wij er waren, dan heb je ook niet echt zin om door een tuin te lopen.

    Wij zijn toen terug gegaan naar het station en hebben een Belgische suikerwaffel gegeten bij Manneke.
    Die tuin bedoelde ik Kokoen.
    Inderdaad geen heel bijzondere tuin, maar wij hadden mooi weer en ik ben sowieso wel tuinenfan dus vond het heerlijk er een rondje doorheen te doen. Bij slecht weer zouden wij ook niet gegaan zijn denk ik
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_79493443
    Iemand hier trouwens wel eens naar Huis ten Bosch geweest daar?





    pi_79494669
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 15:42 schreef Writersright het volgende:
    Iemand hier trouwens wel eens naar Huis ten Bosch geweest daar?


    [ afbeelding ]



    Nee, leek me wel grappig maar het kost iets van 40 euro. De Domtoren kan ik thuis gratis wel bekijken.
    pi_79495094
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 16:07 schreef gifkwal het volgende:

    [..]

    Nee, leek me wel grappig maar het kost iets van 40 euro. De Domtoren kan ik thuis gratis wel bekijken.
    Had een beetje hetzelfde idee.
    Blessed is the mind too small for doubt.
      dinsdag 23 maart 2010 @ 16:19:03 #164
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_79495186
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 15:42 schreef Writersright het volgende:
    Iemand hier trouwens wel eens naar Huis ten Bosch geweest daar?


    [ afbeelding ]



    Ja, was echt de twilightzone. Allemaal Japanners op een tandem van het Goudse marktplein naar de Dom zien fietsen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      dinsdag 23 maart 2010 @ 16:43:07 #165
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_79496254
    Ik ben ook niet geweest. Ik had wel wat beters te doen toen ik daar zat.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_79497664
    ik ben wel geweest, was echt lachen.

    pi_79507717
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 15:42 schreef Writersright het volgende:
    Iemand hier trouwens wel eens naar Huis ten Bosch geweest daar?



    Ja, ben er geweest. Na 16.00 is het een stuk goedkoper om naar binnen te gaan en dan kun je nog een paar uurtjes rondlopen. Ik vond het helemaal geweldig (maar ik hou dan ook wel van dat soort parken) dat alles zo precies nagemaakt is, maar dat er hier en daar wat grappige (vertaal) foutjes zijn gemaakt als de Old Dutch Naschmarkt en de Original Dutch Kaastaart

    En niet te vergeten de enorme Nijntje (Miffy) winkel, de rondvaartboten en de gebouwen die op zich weer betaalde attracties zijn (Nyenrode = teddy bear kingdom)
    pi_79514097
    en het mooie unieke kunstwerk van rob scholte, in het huis ten bosch gebouw.
    en alleen al het amsterdamse station te zien opdoemen vanuit de trien, terwijl je in japan bent, lol..
    pi_79528786
    waar kopen jullie de JR railway pas?
    pi_79528997
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 13:29 schreef greatchampion het volgende:
    waar kopen jullie de JR railway pas?
    Tozai Travel
      woensdag 24 maart 2010 @ 13:35:25 #171
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_79529019
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 13:29 schreef greatchampion het volgende:
    waar kopen jullie de JR railway pas?
    jalpak.de
    Maar Tozai verkoopt ze ook. Vraag even naar de huidige prijs daar, de website houden ze niet up-to-date. En let erop dat ze 12,50 extra rekenen als je bij hen geen vliegtickets koopt. jalpak is what you see is what you get.
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_79530984
    Oh ja, dat moet ik ook nog even doen. Al vind ik Tozai als naaierig met die extra kosten.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_79531083
    Tozai houdt er ook een vreemde omrekenkoers op na... het verschil met jalpak was vorig jaar voor een 14 dagen pass zo'n 60 euro..
      woensdag 24 maart 2010 @ 14:30:50 #174
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_79531084
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 14:28 schreef Pheno het volgende:
    Oh ja, dat moet ik ook nog even doen. Al vind ik Tozai als naaierig met die extra kosten.
    Daarom gun ik het die Duitsers ook zo
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_79531186
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 14:30 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Daarom gun ik het die Duitsers ook zo
    Mja, dat tozai vraagt echt overal extra voor. Lekkere JR 'ambassadeur' ben je dan
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      woensdag 24 maart 2010 @ 14:33:47 #176
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_79531188
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 14:30 schreef DutchTrain het volgende:
    Tozai houdt er ook een vreemde omrekenkoers op na... het verschil met jalpak was vorig jaar voor een 14 dagen pass zo'n 60 euro..
    Wellicht zit er al een verschil n het feit dat Tozai volgens eigen zeggen maandelijks de koers bepaalt, terwijl Jalpak dit wekelijks doet.
    quote:
    Tarieven zijn onder voorbehoud. Daar de koers van de yen erg fluctueert, bepalen wij elke maand de nieuwe koers.
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      woensdag 24 maart 2010 @ 14:34:40 #177
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_79531221
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 14:33 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Mja, dat tozai vraagt echt overal extra voor. Lekkere JR 'ambassadeur' ben je dan
    Japan-ambassadeur in het algemeen
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_80060259
    Iemand tips om in Sendai of omgeving te overnachten?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80061101
    Royal Park Hotel maar weet niet of je zin hebt om 200 euro per nacht uit te geven

    Nog 22 daagjes heb er zin in!
    pi_80062231
    Wat is een goede plek om in Tokyo te overnachten voor ca. 2 weken?
    pi_80066825
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 21:50 schreef Writersright het volgende:
    Wat is een goede plek om in Tokyo te overnachten voor ca. 2 weken?
    Wil je echt 2 weken op dezelfde plek in Tokyo zitten en wat is je budget en ga je alleen of met een groep?
    Het is leuk om een aantal dagen een Japanse kamer te nemen, een keer een bussinesshotel of wellicht een love-hotel en een paar nachten in een ryokan in Hakone.

    Ook op verschillende plekken overnachten kan leuk zijn om wat mee te krijgen van het avond- en nachtleven in Shibuya, Ikebukuro en Ueno.
    pi_80066957
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 21:17 schreef Pheno het volgende:
    Iemand tips om in Sendai of omgeving te overnachten?
    Nee, ben van Niigata via Akita naar het noorden gegaan. Ik kan mij herinneren dat dat was omdat de Railpass aan de oostkust niet geldig is, of omdat je daar veel moet bijbetalen, maar dat kan ik eigenlijk nergens meer vinden
    pi_80072412
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 23:20 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Nee, ben van Niigata via Akita naar het noorden gegaan. Ik kan mij herinneren dat dat was omdat de Railpass aan de oostkust niet geldig is, of omdat je daar veel moet bijbetalen, maar dat kan ik eigenlijk nergens meer vinden
    Ik ook niet, je JR pass is op alle JR trajecten geldig. Dat er geen N serie naar toe rijdt is niet boeiend, de E serie shinkansen willen weer wel

    Je hebt wel een aparte eastpass, maar dat bedoel je niet denk ik. Want dat is gewoon bedoeld om alleen in die regio te reizen. Zoals er ook een Hokkaidopass en Kyushu pass is.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80077475
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 21:17 schreef Pheno het volgende:
    Iemand tips om in Sendai of omgeving te overnachten?
    Ik heb 2 nachten in het 'Comfort inn Sendai West' geslapen. Een vrij basic hotel, wel dicht bij het station en voor een goede prijs.
    pi_80080287
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 11:53 schreef PeeDeeGee het volgende:

    [..]

    Ik heb 2 nachten in het 'Comfort inn Sendai West' geslapen. Een vrij basic hotel, wel dicht bij het station en voor een goede prijs.
    Ik ga vanavond even kijken. De naam komt me bekend voor, ik had gisteren al snel een lijstje van het internet getoverd.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80089776
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 23:17 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Wil je echt 2 weken op dezelfde plek in Tokyo zitten en wat is je budget en ga je alleen of met een groep?
    Het is leuk om een aantal dagen een Japanse kamer te nemen, een keer een bussinesshotel of wellicht een love-hotel en een paar nachten in een ryokan in Hakone.

    Ook op verschillende plekken overnachten kan leuk zijn om wat mee te krijgen van het avond- en nachtleven in Shibuya, Ikebukuro en Ueno.
    We gaan met zn 2en en ik heb in principe een vrij groot budget, zij niet dus liefst middenklasse-goedkoop aangezien we niet van plan zijn veel tijd in het hotel te besteden. Dat het dezelfde plek is voor 2 weken maakt niet uit.

    Daarnaast, werken Nederlandse bankpassen daar?
    pi_80090101
    Op postkantoren kun je met een Nederlandse pinpas pinnen. Bij Seven-Elevens kon het ook, maar toen ik het laatst probeerde kwam ik erachter dat het sinds kort niet meer mogelijk was. Weet niet of dit specifiek voor deze vestiging was, of dat het overal niet meer kan. In winkels kun je alleen cash of met een creditcard betalen. Pinnen in winkels kan nergens.
    pi_80090573
    Je kan sinds de zomer niet meer pinnen bij de Seven Eleven vanwege een nieuw besturingsysteem.. Bij enkele banken kan je gewoon pinnen. De pinautomaten van City Bank werken sowieso met internationale pinpassen. Er is ook een Citybank pinautomaat op het vliegveld van Narita te vinden.
    Vraag wel even bij je bank na of je pinpas geschikt is voor internationaal pinnen, dit verschilt per bank.

    Het Juyoh hotel is erg aan te raden. Aardig personeel die goed engels spreken. Niet duur en met een leuke lobby waar je veel mensen tegenkomt. Ook is er een leuke bar waar je 's avonds lekker kan eten en drinken.

    www.juyoh.co.jp
    pi_80090919
    ik heb in het youthhostel geslapen in sendai, een stukje buiten het centrum (3 haltes met de trein geloof ik) maar wel helemaal japanse stijl, en een mooie tuin erbij, aardige mensen. en niet duur.

    in tokyo slaap ik meestal in new koyo, lekker goedkoop en super gezellig. maar wel een beetje armoedig, echte backpackers plek.
    pi_80090977
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 17:37 schreef okiokinl het volgende:
    ik heb in het youthhostel geslapen in sendai, een stukje buiten het centrum (3 haltes met de trein geloof ik) maar wel helemaal japanse stijl, en een mooie tuin erbij, aardige mensen. en niet duur.

    in tokyo slaap ik meestal in new koyo, lekker goedkoop en super gezellig. maar wel een beetje armoedig, echte backpackers plek. dicht bij ueno, toch een van de leukste plekjes in tokyo vind ik.
    pi_80094076
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 17:28 schreef happynjitram het volgende:
    Je kan sinds de zomer niet meer pinnen bij de Seven Eleven vanwege een nieuw besturingsysteem.. Bij enkele banken kan je gewoon pinnen. De pinautomaten van City Bank werken sowieso met internationale pinpassen. Er is ook een Citybank pinautomaat op het vliegveld van Narita te vinden.
    Vraag wel even bij je bank na of je pinpas geschikt is voor internationaal pinnen, dit verschilt per bank.

    Het Juyoh hotel is erg aan te raden. Aardig personeel die goed engels spreken. Niet duur en met een leuke lobby waar je veel mensen tegenkomt. Ook is er een leuke bar waar je 's avonds lekker kan eten en drinken.

    www.juyoh.co.jp
    Die zijn 5 dagen dicht in de periode dat we er heen willen
    pi_80094520
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 08:57 schreef Pheno het volgende:
    Ik ook niet, je JR pass is op alle JR trajecten geldig. Dat er geen N serie naar toe rijdt is niet boeiend, de E serie shinkansen willen weer wel

    Ik kan me herinneren dat er wel een JR trein rijdt, maar dat de rails van een private onderneming zijn en je dus moet betalen om met een JR trein over dat stuk spoor te rijden. Ik zie het nu niet meer staan, het kan zijn dat sinds de verlenging van de Shinkansen naar het noorden dat veranderd is.

    Er zijn wel meer van dat soort private lijntjes waar je railpass niet geldig is, zoals bijvoorbeeld als je naar de Toyota fabrieken gaat in Nagoya. Maar daar is het wel vrij duidelijk, want dan staat er een apart loketje op het perron waar je een kaartje moet kopen om het perron op te gaan.
    Heb ook een keer in de trein iets van 300 yen moeten betalen. Dacht dat het soort reservering was, maar het bleek ook een kaartje te zijn om over het spoor daar te gaan. Daarnaast vraagt de conducteur ook nog wel eens gewoon waar je naartoe moet, om er zeker van te zijn dat hij niet op het eindpunt staat met een verdwaalde toerist
    Allemaal erg verwarrend als je de taal niet begrijpt, maar Japanse conducteurs zijn erg vriendelijk
    pi_80095071
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 19:22 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Ik kan me herinneren dat er wel een JR trein rijdt, maar dat de rails van een private onderneming zijn en je dus moet betalen om met een JR trein over dat stuk spoor te rijden. Ik zie het nu niet meer staan, het kan zijn dat sinds de verlenging van de Shinkansen naar het noorden dat veranderd is.

    Er zijn wel meer van dat soort private lijntjes waar je railpass niet geldig is, zoals bijvoorbeeld als je naar de Toyota fabrieken gaat in Nagoya. Maar daar is het wel vrij duidelijk, want dan staat er een apart loketje op het perron waar je een kaartje moet kopen om het perron op te gaan.
    Heb ook een keer in de trein iets van 300 yen moeten betalen. Dacht dat het soort reservering was, maar het bleek ook een kaartje te zijn om over het spoor daar te gaan. Daarnaast vraagt de conducteur ook nog wel eens gewoon waar je naartoe moet, om er zeker van te zijn dat hij niet op het eindpunt staat met een verdwaalde toerist
    Allemaal erg verwarrend als je de taal niet begrijpt, maar Japanse conducteurs zijn erg vriendelijk
    Dat weet ik, daarom zeg ik ook alle JR. Dat is in het hele land zo, niet alleen naar het oosten. Volgens hyperdia gaat het goed komen om in Sendai te komen
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 9 april 2010 @ 10:36:27 #194
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_80115166
    de shinkansen vanuit tokyo gaat gewoon naar sendai hoor.
    pi_80115251
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 10:36 schreef okiokinl het volgende:
    de shinkansen vanuit tokyo gaat gewoon naar sendai hoor.
    Dat zeg ik. Volgens mij betaal je alleen extra als je echt naar Saporro gaat omdat je dan over een stuk non-JR gaat. Maar Sendai is prima te bereiken met de Tohoku lijn van JR.

    Eindelijk eens in een E-serie, wel jammer dat de nieuwe E5 pas volgend jaar gaat rijden.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 9 april 2010 @ 11:01:24 #196
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_80116024
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 10:39 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Dat zeg ik. Volgens mij betaal je alleen extra als je echt naar Saporro gaat omdat je dan over een stuk non-JR gaat. Maar Sendai is prima te bereiken met de Tohoku lijn van JR.

    Eindelijk eens in een E-serie, wel jammer dat de nieuwe E5 pas volgend jaar gaat rijden.
    haha de E5, daar had ik ook best in willen zitten ja,.
    He vooralsnog vooral in de oudere type shinkansen gezeten.
    niet dat daarwat mis mee is maar je wilt toch in het nieuwste van het nieuwste zitten he
    pi_80116619
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 11:01 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

    [..]

    haha de E5, daar had ik ook best in willen zitten ja,.
    He vooralsnog vooral in de oudere type shinkansen gezeten.
    niet dat daarwat mis mee is maar je wilt toch in het nieuwste van het nieuwste zitten he
    Ik spaar ze allemaal De N serie (op de 0 na, maar dat wordt wat lastig nu ze niet meer rijden ) zijn al aan de beurt geweest. Vorig jaar had ik de Shinkansen maar voor 1 retourtje nodig, dus hebben we geen JR pas genomen. Voordeel: Nozomi

    Het maakt eigenlijk geen donder uit, ze zitten toch heerlijk. Meer ruimte dan in een eersteklas stoel in een vliegtuig
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80138896
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 17:28 schreef happynjitram het volgende:
    Het Juyoh hotel is erg aan te raden. Aardig personeel die goed engels spreken. Niet duur en met een leuke lobby waar je veel mensen tegenkomt. Ook is er een leuke bar waar je 's avonds lekker kan eten en drinken.

    www.juyoh.co.jp
    Ik raad hen ook erg aan, ben inmiddels bijna vaste klant. Ze adverteren zelfs mijn website.

    Nog bij deze deel 3 van mijn liftfoto's: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1095459
    pi_80139561
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 21:08 schreef NegaSado het volgende:

    [..]

    Ik raad hen ook erg aan, ben inmiddels bijna vaste klant. Ze adverteren zelfs mijn website.

    Nog bij deze deel 3 van mijn liftfoto's: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1095459
    Ik zal nog even kijken , want in Tokyo moet ik ook nog wat.
    Edit: oh, geheel vol. Lijkt wel of ze dicht zijn die week. Alles er omheen is wel beschikbaar Golden week gaat wat uitlopen geloof ik
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80143160
    @ NegaSado: Is Tatsuya jou toevallig nog komen opzoeken een aantal weken geleden? Hij logeerde bij mij voor een weekje om de kosten te drukken. Mooie foto's trouwens!
      vrijdag 9 april 2010 @ 23:34:11 #201
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_80145872
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 10:39 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Dat zeg ik.
    oh ja sorrie ik reageerde op een paar posts terug..
    noizumi? dat was vast heel cool..
    pi_80154502
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 22:31 schreef happynjitram het volgende:
    @ NegaSado: Is Tatsuya jou toevallig nog komen opzoeken een aantal weken geleden? Hij logeerde bij mij voor een weekje om de kosten te drukken. Mooie foto's trouwens!
    Ah, echt? Hij vertelde al over jou. Ik maakte met hem een rondje Rotterdam. Woonde jij niet in Dordrecht?
    pi_80163053
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2010 11:27 schreef NegaSado het volgende:

    [..]

    Ah, echt? Hij vertelde al over jou. Ik maakte met hem een rondje Rotterdam. Woonde jij niet in Dordrecht?
    Ja klopt. Toevallig!
    pi_80164384
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 21:08 schreef NegaSado het volgende:

    [..]

    Nog bij deze deel 3 van mijn liftfoto's: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1095459
    Jeumig wat vet zeg
      zondag 11 april 2010 @ 04:43:30 #205
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_80177847
    haha dat molentje op die camping lol... coole fotos..
    pi_80178240
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 21:08 schreef NegaSado het volgende:

    [..]

    Ik raad hen ook erg aan, ben inmiddels bijna vaste klant. Ze adverteren zelfs mijn website.

    Nog bij deze deel 3 van mijn liftfoto's: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1095459
    In Nederland zou ik voor geen goud gaan liften, maar in Japan zou ik het wel aandurven. Alleen die bordjes met de plaatsnaam hè. Zie mezelf zo een of andere wormvormig aanhangsel van een karakter de verkeerde kant op tekenen, en voordat je het weet sta je 100 km uit de buurt van waar je wilde zijn.

    [ Bericht 0% gewijzigd door _Arual_ op 11-04-2010 08:40:31 ]
      zondag 11 april 2010 @ 08:21:58 #207
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_80178249
    Is van Hiroshima naar Osaka reizen, en onderweg Kurashiki en Okayama bezoeken in 1 dag te doen?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      zondag 11 april 2010 @ 08:39:08 #208
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_80178327
    Prachtige foto's weer Nega
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_80178365
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 08:21 schreef Strolie75 het volgende:
    Is van Hiroshima naar Osaka reizen, en onderweg Kurashiki en Okayama bezoeken in 1 dag te doen?
    Ik vraag me altijd af waar dat gehaast vandaan komt
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zondag 11 april 2010 @ 10:07:26 #210
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_80179007
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 08:49 schreef Pheno het volgende:
    Ik vraag me altijd af waar dat gehaast vandaan komt
    Hotels in Hiroshima en Osaka zijn al geboekt.

    Ik wilde sowiezo een tussenstop maken in Kurashiki om de kanalen te bekijken, maar dat kasteel in Okayama ziet er ook leuk uit. Maar om daar nu de hele dag over te doen...
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_80180314
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 08:17 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]

    In Nederland zou ik voor geen goud gaan liften, maar in Japan zou ik het wel aandurven. Alleen die bordjes met de plaatsnaam hè. Zie mezelf zo een of andere wormvormig aanhangsel van een karakter de verkeerde kant op tekenen, en voordat je het weet sta je 100 km uit de buurt van waar je wilde zijn.
    Oplossing: de vier windrichtingen. Ik heb heel Japan gelift enkel op het bordje 'zuidwaarts'.
    pi_80182798
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 11:23 schreef NegaSado het volgende:

    [..]

    Oplossing: de vier windrichtingen. Ik heb heel Japan gelift enkel op het bordje 'zuidwaarts'.
    pi_80203821
    Dag lui, Ik wil morgen boeken voor japan: 10-21 mei

    Via expedia heb ik gevonden:


  • Vlucht vanaf amsterdam naar tokyo NRT rechtstreeks voor zo;n 700 euro
  • Hotel: Hotel Sunroute Plaza Shinjuku Gelegen in Shinjuku van Tokyo, in de buurt van Metropolitaans regeringsgebouw van Tokio (ook dicht bij NRT, waar ik land)
  • Eten doen we bij de deur, neem aan dat er genoeg winkeltjes in de buurt zijn


    Vragen:


  • OV-tickets om maar zo te zeggen, zijn makkelijk te kopen in het Engels?
  • Aanraders/afraders voor ontbijt/lunch/avondeten?
  • Nog andere dingen waar rekening mee gehouden moet worden?
  • pi_80204470
    Antwoorden:
    - ja, maar als je de JR pass bedoeld: dat kan dus niet in Japan. De vouchers MOET je in het buitenland kopen. Volgens mij staan er wat in de OP van dit topic. Tozai.nl en jalpak.de zijn voor Nederland wel de bekendste denk ik.
    - Dat ligt geheel aan wat je lust. Goedkoop is de benedenverdieping van de grote warenhuizen. Daar zit vaak een supermarkt met goedkope avondeetboxjes. Let wel: ik bedoel niet de snoepafdeling, die is stervensduur Voor de rest zijn de 7/11 en dat soort conviencestores superhandig. Voor de rest is het eten in Japan prima, dus ga vooral niet beknibbelen. Vaste prik van ons is toch wel richting vismarkt van Tokio, waar je voor een redelijke prijs verse sushi weg kan schuiven. Een keer een sushibar (incl. lopende band) is ook zeker leuk. Maar ga vooral ook andere dingen proberen, Japan is niet alleen sushi
    - Vast wel, maar de JR passen (OV kaart zeg maar) is wel het balngrijkst. Als je weet waar je naar toe wilt is www.hyperdia.com een uitkomst.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80205069
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 21:37 schreef Writersright het volgende:
    Dag lui, Ik wil morgen boeken voor japan: 10-21 mei

    Via expedia heb ik gevonden:


  • Vlucht vanaf amsterdam naar tokyo NRT rechtstreeks voor zo;n 700 euro
  • Hotel: Hotel Sunroute Plaza Shinjuku Gelegen in Shinjuku van Tokyo, in de buurt van Metropolitaans regeringsgebouw van Tokio (ook dicht bij NRT, waar ik land)
  • Shinjuku is niet echt in de buurt van Narita
    Met één keer overstappen kun je de goedkope trein nemen, en anders de snelle dure trein of heel efficiënt en makkelijk de bus (Limousine service, ca 25 euro)
    quote:
  • OV-tickets om maar zo te zeggen, zijn makkelijk te kopen in het Engels?

  • Makkelijkste is meteen op de luchthaven een Suica card te kopen uit de automaat of bij het loket. Er zit een knopje op voor een nieuwe kaart. Die kaart is oplaadbaar en nu bijna overal te gebruiken, behalve in de Kansai regio (Osaka/Kyoto), want die hebben een eigen kaart.
    Reken in Tokyo op zo'n 1000 yen per dag voor vervoer. De JR treinen in Tokyo zijn handig en goedkoop, maar langzaam. De metro is snel en duur.


    Belangrijkste tip: koop een goede reisgids waar wat basics over gewoonten in Japan staan uitgelegd (schoenen uit in restaurant, geen soja saus over je rijst enzo) en wat basis uitdrukkingen staan


    Veel plezier
    pi_80223984
    quote:
    [b]


    Vragen:


  • OV-tickets om maar zo te zeggen, zijn makkelijk te kopen in het Engels?
  • Aanraders/afraders voor ontbijt/lunch/avondeten?
  • Nog andere dingen waar rekening mee gehouden moet worden?
  • ja, reizen is niet moeilijk in japan.
    je bedoelt vast restaurantjes in shinjuku, nou daar zijn er wel een paar duizend van daar, dus keuze genoeg.
    probeer zeker een keer een japans ontbijt- miso soep, rijst, gegrilde zalm, eitje.
    pi_80225367
    Misschien dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen voor het plannen van mijn reis van de zomer.

    Heb met een vriend vliegticktets gekocht naar Tokyo van 16 juli tot 31 augustus. Wij zijn van plan om bij aankomst gelijk door te vliegen naar Seoul. Weet iemand toevallig een maatschappij waar we goedkope enkeltjes naar Zuid korea kunnen halen?

    We willen een week in Seoul blijven en dan naar het zuiden reizen om met de boot naar Fukuoka te gaan. Heb gehoord dat daar niet veel te beleven valt dus wellicht blijven we daar een dag. Daarna een dag naar nagasaki en daarna door naar Hiroshima voor 1 of 2 dagen? Daarna sowieso Osaka bezoeken voor een week?

    Sowieso willen we de laatste 3 weken doorbrengen in Tokyo(inclusief beklimmen van Mount Fuji)

    Ik ga binnekort even plannen, maar hebben jullie nog tips? Wat mag ik niet missen bijvoorbeeld?
    pi_80226602
    in hiroshima is ook niet veel te doen (wel het memorial natuurlijk). vanuit osaka kun je een hoop doen, kyoto nara himeji...
    pi_80227503
    En Miyajima dan? Ik heb me daar 1 hele dag prima vermaakt.
    pi_80228944
    ja okee dat is wel tof. ik dacht daar niet aan voor hiroshima, omdat ik daar 2 nachten heb geslapen..
    pi_80229490
    Hoe zit het trouwens met voltage in Japan ivm adapters ed?
    pi_80229804
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 16:00 schreef Writersright het volgende:
    Hoe zit het trouwens met voltage in Japan ivm adapters ed?
    Japan gebruikt 110V met dezelfde aansluiting als amerika (2 verticale platte pinnen), veel adapters tegenwoordig zijn geschikt voor 110V en 230V (staat ook op de adapter zelf), de adapter kan wel wat warmer worden dan normaal in nederland maar het kan geen kwaad.
    Blessed is the mind too small for doubt.
    pi_80230303
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 14:16 schreef happynjitram het volgende:
    Misschien dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen voor het plannen van mijn reis van de zomer.

    Heb met een vriend vliegticktets gekocht naar Tokyo van 16 juli tot 31 augustus. Wij zijn van plan om bij aankomst gelijk door te vliegen naar Seoul. Weet iemand toevallig een maatschappij waar we goedkope enkeltjes naar Zuid korea kunnen halen?

    We willen een week in Seoul blijven en dan naar het zuiden reizen om met de boot naar Fukuoka te gaan. Heb gehoord dat daar niet veel te beleven valt dus wellicht blijven we daar een dag. Daarna een dag naar nagasaki en daarna door naar Hiroshima voor 1 of 2 dagen? Daarna sowieso Osaka bezoeken voor een week?

    Sowieso willen we de laatste 3 weken doorbrengen in Tokyo(inclusief beklimmen van Mount Fuji)

    Ik ga binnekort even plannen, maar hebben jullie nog tips? Wat mag ik niet missen bijvoorbeeld?
    Slimste was om een ticket AMS>ICN te boeken en een ticket NRT>AMS (ICN als een tussenstop als het ware) of iets dergelijks, geen ervaring met een enkele ticket tussen Seoul en Tokyo maar een retourtje zal minstens 200>280 euro worden met ANA>JAL>UA in die volgorde probeer ook de lokale vliegvelden te bekijken dus GMP ipv ICN en HND ipv NRT scheelt als snel een 1,5 uur reizen, maar kan wel duurder worden.

    Een vlucht zal ietsje duurder zijn dan KTX + Beetle tenzij je mazzel hebt.
    Blessed is the mind too small for doubt.
    pi_80242300
    Trouwens, is er in Japan gelegenheid om kleren te wassen, zoals in een wasserette?
    pi_80244583
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 21:28 schreef Writersright het volgende:
    Trouwens, is er in Japan gelegenheid om kleren te wassen, zoals in een wasserette?
    Nee, Japanners stinken ook erg.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      maandag 12 april 2010 @ 22:15:30 #226
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_80244594
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 21:37 schreef Writersright het volgende:
    Vragen:
  • Aanraders/afraders voor ontbijt/lunch/avondeten?
  • Sunroute Plaza Shinjuku... Top hotel, relaxte locatie, gaan d'r in november ook weer heen
    - AM/PM zit schuin tegenover, kan je 's ochtends ontbijt halen, 's avonds magnetronspul dat je dan mee kan nemen naar je kamer, vond die rijstburgers op de bovenste rij echt superrrrrrrrr:
    http://family.ampm.jp/menu/toretatekitchen/allmenu.html

    En dit soort sandwiches, ook lekker, al vullen ze voor geen meter:
    http://www.devilslastsupp(...)ese-pocket-sandwich/

    Onder het hotel zitten ook nog wat eettentjes (Subway) en een supermarktje. Pinautomaat zit ernaast, postkantoor ertegenover, verder nog een Mc in de straat en een paar andere tentjes, perfect dus.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_80246331
    Hoi allemaal !

    Eindelijk kunnen we (m'n vriend en ik) al plannen gaan maken voor een vakantie naar Japan !

    Maar dan nog hebben we het over najaar 2011 !! Ons lijkt de periode van oktober/november heft meest geschikt, omdat we beide auto-fanaten zijn en onder andere de Tokio Motorshow willen bezoeken.

    Andere wensen voor onze reis:

    - tube hotel, is dat wat of slaapt het voor geen meter, wat is jullie ervaring met deze aparte manier van slapen ?

    - Met de Shinkansen reizen. Ik heb in dit topic al veel gelezen over de JR railpass, en ook de prijzen gezien, maar zit er een groot verschil tussen de Green Pass en de Ordinary Pass ? We weten dat je voor die ca 150 Euro meer een hoop luxe erbij krijgt, maar is het een te groot verschil, of is het te doen ?
    Ik ben namelijk wel van mening dat je met de Ordinary Pass dan misschien wel in de 2e klasse reist continue, maar je ervaart Japan ook meer op de Japanse manier.... hoe Japanners leven...

    - Toyota fabriek of Nissan fabriek bezoeken (en hoeveel kost dit ongeveer)? Eerlijk gezegd hebben we met beide merken weinig, maar omdat we sinds kort een unieke Nissan Figaro hebben (officieel alleen in Japan geleverd), zal het waarschijnlijk die fabriek worden. Tevens had ik ook gelezen dat het de langste productielijn is ter wereld ? Is dit dan ook tevens 1 lang langgerekt gebouw of loopt het allemaal kris-kras door elkaar ?

    - Persoonlijk wil ik, omdat ik dan toch in Japan ben, graag mijn favoriete circuit bezoeken, Suzuka !
    Als we dan daadwerkelijk in de periode van Oktober gaan, is het goed mogelijk om naar de Formule 1 te gaan. De race zelf zien daar is nog niet eens zo nodig, de kwalificatie dag alleen vind ik ook al voldoende ! Waar kan ik de prijzen van toegangskaartjes vinden, als ik deze op de dag zelf koop ?

    -Tot nu toe als ik de topics zo een beetje doorgelezen heb, komen er telkens weer een paar dingen voorbij, die mij dan toch wel intressant lijken ! Waaronder Mount Aso en de onsen nabij Beppu !

    -Ook willen we de Geisha wijk in Kyoto gaan bezoeken, Gion Kobu. Is dit een aan of afrader ? Lopen er daar nog veel Geisha's en Maiko's rond ?

    We hebben een boek over Japan, waar onder andere veel aandacht geschonken is aan het kopje ettiqueten ! Japan is voor ons toch wel een land van tegenstrijdigheden. Bij sommige verhalen die ik in dit topic gelezen heb, heb ik echt bijna op de grond gelegen van het lachen. Niet dat ik zo uitbundig lach, maar ik vraag me af, als we iets raars / opvallends zien en we schieten in de lach, dan word dit waarschijnlijk niet op prijs gesteld ? Japanners lijken, zeker gezien buitenlanders, het dus niet echt te accepteren als Westerlingen uitbundig zijn.. Wat zijn de ervaringen van jullie ?

    We willen overigens ongeveer 21 tot 30 dagen blijven in Japan ! Van osn hoeft het niet allemaal super de luxe te zijn en we willen eigenlijk Japan op diverse manieren ervarien. Dus én het tube-hotel voor een nacht, maar ook ryokans, onsen, hotelletjes enzovoort. Waarop moeten we ongeveer rekenen voor 21 dagen zonder al te veel luxe ?

    Dus:
    Overnachtigingen
    JR Railpass (Green / Ordinary )
    Prijzen attracties/Suzuka
    Overig

    [ Bericht 3% gewijzigd door Meike26 op 12-04-2010 22:58:17 ]
    pi_80247567
    Ik zou geen greenpass nemen, zelfs met mijn 2 meter lange benen (nou ja, bijna dan ) heb ik genoeg ruimte. Ik ken weinig vliegtuigmaatschappijen die zo veel beenruimte geven, laat ik het zo zeggen

    Het Mazda museum in Hiroshima was gratis, Toyota zou ik even moeten opzoeken (in Nagoya dacht ik?). In Kyoto lopen geishas niet in colonnes rond, maar je kunt ze spotten, met wat mazzel. We zijn er per ongeluk twee tegen gekomen, dat kan natuurlijk ook.

    Japanse etiquette uitleggen is onmogelijk. Je gedragen helpt in ieder geval. Geen stokjes in je rijst steken bij het eten (dat doen ze op begraafplaatsen, niet zo subtiel dus), dat soort dingen staat vast in allerlei boeken.
    Qua prijs: tja, hoe gek ga je het maken qua attracties, shoppen, etc. De JR pas kost voor 3 weken zo'n 480 euro pp. Een ryokan kun je zo gek maken als je wilt, tot honderden euros pppn. Een hostel is bv veel goedkoper. Een tube heb ik niet geprobeerd, met mijn lengte lijkt het me sowieso niets
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80252412
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 22:48 schreef Meike26 het volgende:
    Hoi allemaal !
    Maar dan nog hebben we het over najaar 2011 !! Ons lijkt de periode van oktober/november heft meest geschikt, omdat we beide auto-fanaten zijn en onder andere de Tokio Motorshow willen bezoeken.

    Andere wensen voor onze reis:

    - tube hotel, is dat wat of slaapt het voor geen meter, wat is jullie ervaring met deze aparte manier van slapen ?

    - Toyota fabriek of Nissan fabriek bezoeken (en hoeveel kost dit ongeveer)? Eerlijk gezegd hebben we met beide merken weinig, maar omdat we sinds kort een unieke Nissan Figaro hebben (officieel alleen in Japan geleverd), zal het waarschijnlijk die fabriek worden. Tevens had ik ook gelezen dat het de langste productielijn is ter wereld ? Is dit dan ook tevens 1 lang langgerekt gebouw of loopt het allemaal kris-kras door elkaar ?

    - Persoonlijk wil ik, omdat ik dan toch in Japan ben, graag mijn favoriete circuit bezoeken, Suzuka !
    Als we dan daadwerkelijk in de periode van Oktober gaan, is het goed mogelijk om naar de Formule 1 te gaan. De race zelf zien daar is nog niet eens zo nodig, de kwalificatie dag alleen vind ik ook al voldoende ! Waar kan ik de prijzen van toegangskaartjes vinden, als ik deze op de dag zelf koop ?

    De Tokyo Motorshow en een circuit bezoeken staat ook op mijn lijstje voor een volgende keer Japan

    - Een tube / capsule hotel is best OK. Met 1m92 pastte ik er best wel in. Ook hier zul je wel even moeten inlezen hoe het werkt of een Japanner nodig hebben om het je uit te leggen. Belangrijkste regels: geen contact met anderen, mannen zijn gescheiden van vrouwen, je schoenen zijn het onderpand, geen zeep in bad en vraag absoluut voor non-smoking. Voor een nachtje vond ik het wel OK en leuk om gezien te hebben.
    Als koppel kun je natuurlijk beter naar zo'n thema-love hotel

    - Fabrieksbezoek van Toyota is gratis, maar wel vantevoren per e-mail reserveren. Kun je allemaal terugvinden op een vrij duidelijke website. Als je met het OV gaat, kijk dan goed hoe je moet reizen, want het is een lange tocht met verschillende metro's of spoorlijnen naar Toyota City. Als autofan zeker de moeite waard, alhoewel ik het niet kan vergelijken met een bezoek aan de Opel-fabrieken in Duitsland, want daar ben ik nog nooit geweest, ondanks dat die ook gratis tours hebben

    - Suzuka is heel lastig te bereiken met openbaar vervoer, meen ik uitgezocht te hebben. Kaartjes koop je vanaf begin 2011 via formula1.com
    pi_80252440
    ... en één van de vaste users in dit topic heeft wel eens een A4'tje van Japanse gebruiken gepost, maar kan ik nu niet meer terugvinden...
    pi_80252958
    Toyota is bij Nagoya, Mazda in Hiroshima, maar waar is de Nissan fabriek dan eigenlijk??
    pi_80253380
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 08:49 schreef captaintokyo het volgende:
    Toyota is bij Nagoya, Mazda in Hiroshima, maar waar is de Nissan fabriek dan eigenlijk??
    Als ik zo snel even Google in Zama, Kanagawa
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80265654
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 22:48 schreef Meike26 het volgende:


    - tube hotel, is dat wat of slaapt het voor geen meter, wat is jullie ervaring met deze aparte manier van slapen ?

    de Ordinary Pass dan misschien wel in de 2e klasse reist continue, maar je ervaart Japan ook meer op de Japanse manier.... hoe Japanners leven...


    -Ook willen we de Geisha wijk in Kyoto gaan bezoeken, Gion Kobu. Is dit een aan of afrader ? Lopen er daar nog veel Geisha's en Maiko's rond ?

    Japanners lijken, zeker gezien buitenlanders, het dus niet echt te accepteren als Westerlingen uitbundig zijn.. Wat zijn de ervaringen van jullie ?

    capsule hotels (zo noemen ze dat..) zijn ee leuke ervaring. vaak is er een enorme spa bij inbegrepen. alleen, inderdaad, altijd gescheiden, meestal alleen mannen. dus voor jullie niet echt gezellig dan. het is ook vaak erg warm in je capsule, is mijn ervaring.

    ik neem altijd een gewone jrpass.

    gion, en heel kyoto, zijn een aanrader. ik heb een paar geisha's gezien in gion. wel liepen er hordes japanese toeristen rond, dus als er eentje naar buiten kwam, werden ze gelijk belaagd door flitsende cameras.
    maar de wijk is op zich ook heel apart, zeker een bezoekje waard. en in kyoto ga je ook zeker vrouwen in kimonos zien.

    als buitenlander word je je slechte manieren meestal vergeven hoor, japanners vinden het wel grappig als je alles verkeerd doet.
    tip: leerl even goed met stokjes eten vantevoren, je staat wel voor lul als je je tafeltje onderknoeit.
    en het helpt als je de gebruiken een beetje kent, japanners zullen niet snel zeggen dat je iets verkeerd doet, maar ze laten het wel merken (dat klinkt dubbel, maar heeft iets te maken met iemand in zn waarde laten)
    en als je dingen goed doet, kun je bewondering verwachten, omdat japanners er over het algemeen vanuit gaan dat je het niet kan, als buitenlandse barbaar, lol.
    pi_80266067
    Even als tip over die Railpass:

    Het is meestal goedkoper om regio passen te kopen van de prive treinmatschappijen, daar zitten dan meestal zelfs metro & bussen mee inbegrepen.

    JR railpas alleen halen als je zeker meer dan 2x met de shinkansen reist.

    Voorbeeld van deze andere passen is de Surrutto Kansai pas.
    Geldig voor alle treinen in kansai (Kyoto, Osaka, Nara etc) behalve JR treinen, maar ook wel geldig in de metro van Osaka en Kyoto en alle bussen in de regio.

    http://www.surutto.com/conts/ticket/3dayeng/
    http://www.japan-guide.com/e/e2357_005.html

    Er wordt altijd gezegd "JR railpass" maar daar kom je meestal veel duurder uit! Dat komt ook omdat reisbureaus meestal afspraken hebben met de JR.

    Ben al twee keer geweest, net weer terug en ga volgend jaar weer. Japan

    Trouwens, weet iemand waarom men nu niet meer bei 7&iHoldings kan pinnen?
    (blijven alleen nog postkantoor en citibank over nu)

    Edit: trouwens @Meike26, als je maikos/geishas wilt zien is the straat "Pontocho" 's avonds in Kyoto altijd een aanrader. Ben er meerdere keer geweest en elke keer een of twee gezien. Natuurlijk was net ook hanami dus dan zie je ze er toch al veel. Dus feestdagen ook een plus.

    Edit2: Mischien nog even voor mensen die voor het eerst met de trein of metro willen en geen railpass hebben:

    als je voor zo'n automaat staat met de honderden knopjes enzo, gewoon boven op dat board kijken waar je naartoe moet (staat meestal ook in het engels) en dan de yen prijs daar zoeken en die gooi je in de machine, je drukt op de knop met dat bedrag en ding ding, komt een ticket voor je uit Toen ik er voor het eerst kwam snapte ik er niets van xD

    [ Bericht 13% gewijzigd door Jungpionier op 13-04-2010 15:40:29 ]
    白い付
    付いて行く
    pi_80273189
    En vaak staat het niet in het Engels, dan hebben wij het gewoon gevraagd aan een voorbijganger. Japanners zijn erg hulpvaardig.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80278370
    Geboekt, oei oei, spannend dus. Gelukkig gratis Wifi dus kan blijven fokken!
    pi_80278581
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 20:23 schreef Writersright het volgende:
    Gelukkig gratis Wifi dus kan blijven fokken!
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80283391
    Niet dat we echt goed met eetstokjes kunnen eten, hebben we er toch best wel wat controle over. Stukje vlees oppakken of een klein bergje rijst is te doen. Maar vóór de reis zullen we onze eten-met-eetstokjes-skills even verhogen.

    Oké, goed om te weten dat Suzuka dus schijnbaar slecht bereikbaar schijnt te zijn. Hoe zit het met de activiteiten rond het circuit ? Zo weet ik van de beelden die ik altijd gezien heb van Suzuka, dat er in iedergeval een echte "snelle" metalen rollercoaster is en ook een groot reuzenrad. Weet iemand of er nog meer te doen is ? Een Suzuka-fan shop wellicht ?

    Geheel andere vraag: Welk informatie boek raden jullie aan van Japan ? Ik heb gelezen dat over het algemeen gezien de LP van Japan redelijk oppervlakkig is en dat er betere alternatieven zijn ?

    Als iemand nog leuke bezichtigingen / activiteiten weet ? Tempels willen we op zich wel zien, maar ook weer niet de hele vakantie...m.a.w. Wat zijn de beste/mooiste om te bezoeken ?
    Zover ik ergens gelezen heb (weet niet meer welk deel?) is er buiten Huis Ten Bosch elders in Japan nog zo'n stukje nostalgie ?
      dinsdag 13 april 2010 @ 22:05:15 #239
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_80283862
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 21:59 schreef Meike26 het volgende:
    Niet dat we echt goed met eetstokjes kunnen eten, hebben we er toch best wel wat controle over. Stukje vlees oppakken of een klein bergje rijst is te doen. Maar vóór de reis zullen we onze eten-met-eetstokjes-skills even verhogen.

    Oké, goed om te weten dat Suzuka dus schijnbaar slecht bereikbaar schijnt te zijn. Hoe zit het met de activiteiten rond het circuit ? Zo weet ik van de beelden die ik altijd gezien heb van Suzuka, dat er in iedergeval een echte "snelle" metalen rollercoaster is en ook een groot reuzenrad. Weet iemand of er nog meer te doen is ? Een Suzuka-fan shop wellicht ?

    Geheel andere vraag: Welk informatie boek raden jullie aan van Japan ? Ik heb gelezen dat over het algemeen gezien de LP van Japan redelijk oppervlakkig is en dat er betere alternatieven zijn ?

    Als iemand nog leuke bezichtigingen / activiteiten weet ? Tempels willen we op zich wel zien, maar ook weer niet de hele vakantie...m.a.w. Wat zijn de beste/mooiste om te bezoeken ?
    Zover ik ergens gelezen heb (weet niet meer welk deel?) is er buiten Huis Ten Bosch elders in Japan nog zo'n stukje nostalgie ?
    qua tempels sowieso naar Kyomizudera in Kyoto gaan. Erg mooie tempel.
    Mja wat wel een keer leuk is om mee te maken is ComiKet however, je moet van anime/manga houden. Voor de rest kan je tig verschillende soorten ijs of gyoza eten in Namja Town, welke is gevestigd in Sunshine City in Ikebukuro.
    pi_80288637
    quote:
    Geheel andere vraag: Welk informatie boek raden jullie aan van Japan ? Ik heb gelezen dat over het algemeen gezien de LP van Japan redelijk oppervlakkig is en dat er betere alternatieven zijn ?

    Als iemand nog leuke bezichtigingen / activiteiten weet ? Tempels willen we op zich wel zien, maar ook weer niet de hele vakantie...m.a.w. Wat zijn de beste/mooiste om te bezoeken ?
    Zover ik ergens gelezen heb (weet niet meer welk deel?) is er buiten Huis Ten Bosch elders in Japan nog zo'n stukje nostalgie ?
    ik ben een lonely planet fan, ik vond die van japan behoorlijk goed eigenlijk.

    in nagasaki heb je Dejima ,de herbouwde hollandse handelskolonie.
    ga gewoon de steden verkennen, de kleine verborgen tempels zijn vaak het leukst. himeji castle zou ik ook zeker heengaan. en probeer iets landelijks te gaan doen, of gewoon veel trienen, ook op kleine lijntjes. japan heeft ook mooie natuur, als je daarvan houd.
    pi_80288954
    Himeji staat in de stijgers, en kan dus gewoon gesloten zijn.
    Blessed is the mind too small for doubt.
    pi_80289248
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 21:59 schreef Meike26 het volgende:
    Oké, goed om te weten dat Suzuka dus schijnbaar slecht bereikbaar schijnt te zijn. Hoe zit het met de activiteiten rond het circuit ? Zo weet ik van de beelden die ik altijd gezien heb van Suzuka, dat er in iedergeval een echte "snelle" metalen rollercoaster is en ook een groot reuzenrad. Weet iemand of er nog meer te doen is ? Een Suzuka-fan shop wellicht ?
    Suzuka ws failliet en is een tijdje niet gebruikt ten gunste van Motegi en Fuji met de daaromheenliggende parken. Heb het toen opgezocht voor mijn reis 2 jaar terug en toen was er vrijwel niets meer rondom Suzuka. Maar misschien is er weer een en ander opgebouwd. Als de F1 er is, zal er wel weer wat te doen zijn en zullen er ook wel bussen vanuit omliggende steden er naar toe rijden.
    quote:
    Geheel andere vraag: Welk informatie boek raden jullie aan van Japan ? Ik heb gelezen dat over het algemeen gezien de LP van Japan redelijk oppervlakkig is en dat er betere alternatieven zijn ?

    Als iemand nog leuke bezichtigingen / activiteiten weet ? Tempels willen we op zich wel zien, maar ook weer niet de hele vakantie...m.a.w. Wat zijn de beste/mooiste om te bezoeken ?
    Zover ik ergens gelezen heb (weet niet meer welk deel?) is er buiten Huis Ten Bosch elders in Japan nog zo'n stukje nostalgie ?
    Huis ten Bosch hebben we het eerder over gehad in deze topicreeks. De een vindt het geweldig (ik bijvoorbeeld) en de andere helemaal niets. Kijk even goed naar de toegangsprijzen en de tijd die het kost om er te komen, als je twijfelt.
    Daarnaast heb je Dejima in Nagasaki. Dat is een must-see als je de lange reis hebt ondernomen.
    Als je met de auto rondreist of goed uitkijkt vanuit de trein, zul je nog meer bijzondere gebouwen kunnen zien; er staan her en der kopieën van de Zwinger uit Dresden, Franse kastelen en Hollandse molens die ingericht zijn als gokhal of hotel.
      woensdag 14 april 2010 @ 09:18:20 #243
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_80294049
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 23:29 schreef okiokinl het volgende:
    ik ben een lonely planet fan, ik vond die van japan behoorlijk goed eigenlijk.
    Ik heb voor mijn trip de LP stedengidsen van Kyoto en Tokyo gehaald. Daar staat ook nog zat info in over sidetrips naar Osaka, Kamakura, Nikko, etc. Enige waar ik geen info over meeneem is Hiroshima en Okayama, maar dan zoek ik van te voren online wel op.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 14 april 2010 @ 09:23:40 #244
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_80294173
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 20:23 schreef Writersright het volgende:
    Geboekt, oei oei, spannend dus. Gelukkig gratis Wifi dus kan blijven fokken!
    In Sunroute Plaza?
    Daar hebben ze oldschool LAN-kabels
    Haters everywhere but I don't really care.
      woensdag 14 april 2010 @ 10:09:05 #245
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_80295314
    De LP van Tokyo is fantastisch, daar heb ik vier maanden uit geput. Toen ik de info vergeleek met de LP van heel Japan zag ik wel dat ze er een hoop uit weggelaten hadden. Ik denk dat Strolie's optie beter is.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_80296057
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 23:29 schreef okiokinl het volgende:

    [..]

    ik ben een lonely planet fan, ik vond die van japan behoorlijk goed eigenlijk.

    Dat dus. ^

    Was erg verrast. Er staan in het Kyoto LP boek bv. erg leuke wandelroutes. Heb ze allemaal gedaan. Vooral die "fylosofie wandeling".... erg, erg mooi!

    oh en @Meike Als je een extra dag tijd hebt in Kyoto en mooi weer is, raad ik een dagje Arashiyama aan! "Wilde" berg-apen voeren (http://en.wikipedia.org/wiki/Iwatayama_Monkey_Park), mooie tuinen met gratis groene thee (Okochi Sanso Villa) en vooral met die trein de bergen in (http://www.sagano-kanko.co.jp/eng/index.htm) en dan met een boot weer terug (http://www.pref.kyoto.jp/visitkyoto/en/theme/activities/activity/historical/hozugawa_boat/).

    Meer info over Arashiyama: http://www.japanvisitor.com/index.php?cID=432&pID=2003
    白い付
    付いて行く
    pi_80296469
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 10:09 schreef speknek het volgende:
    De LP van Tokyo is fantastisch, daar heb ik vier maanden uit geput. Toen ik de info vergeleek met de LP van heel Japan zag ik wel dat ze er een hoop uit weggelaten hadden. Ik denk dat Strolie's optie beter is.
    Logisch ook wel, marketingtechnisch gezien. Anders koopt niemand de Tokio LP
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      woensdag 14 april 2010 @ 12:47:52 #248
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_80300816
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 10:47 schreef Pheno het volgende:
    Logisch ook wel, marketingtechnisch gezien. Anders koopt niemand de Tokio LP
    Wat ik altijd een beetje suf vindt aan die landengidsen is dat je 4 weken met een dik boek loopt te slepen waarvan je van driekwart van de inhoud nooit gebruik zult maken.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_80301153
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 12:47 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Wat ik altijd een beetje suf vindt aan die landengidsen is dat je 4 weken met een dik boek loopt te slepen waarvan je van driekwart van de inhoud nooit gebruik zult maken.
    Tja, dat blijf je houden.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80301435
    Ik heb de Rough Guide to Japan gebruikt, was zeer prima.
    pi_80302008
    Vraagje: in mei is er ook een sumo oernooi in Tokio. Waar zou ik moeten zijn om kaartjes te kunnen regelen? Het Japanse VVV? Die kan ik wel vinden, been there before.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80303640
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 09:18 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Ik heb voor mijn trip de LP stedengidsen van Kyoto en Tokyo gehaald. Daar staat ook nog zat info in over sidetrips naar Osaka, Kamakura, Nikko, etc. Enige waar ik geen info over meeneem is Hiroshima en Okayama, maar dan zoek ik van te voren online wel op.
    klinkt goed, the VVV/ tourist information desks bij de stations zijn altijd erg behulpzaam, ook voor een slaapplaats vinden.
    in okayama is niet veel te doen trouwens, maar ik vond het wel een leuke stad. vooral langs de rivier.
    pi_80306124
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 13:21 schreef Pheno het volgende:
    Vraagje: in mei is er ook een sumo oernooi in Tokio. Waar zou ik moeten zijn om kaartjes te kunnen regelen? Het Japanse VVV? Die kan ik wel vinden, been there before.
    Die toernooien duren altijd twee weken. Als je aan het begin van het toernooi, op een doordeweekse dag gaat, is de kans klein dat het uitverkocht is en kun je gewoon aan de kassa een kaartje kopen. Hier meer info over kaartverkoop: http://ent-sumo.pia.jp/en/sumo05.php
    pi_80319201
    Anyway, ik heb nu E-tickets. Vreemd genoeg heb ik dus 2 docjes die over de vliegreis gaan.

    Klopt het dat :

  • Je voor de vliegreis maar 1 E-ticket pp hebt (die dus heen en terug is)
  • Je voor het hotel geen ticket hebt (wel reserveringsnummer)
  •   woensdag 14 april 2010 @ 21:20:06 #255
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_80321109
    ja, klopt
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_80351862
    Weet iemand een site waarop duidelijk vermeld staat hoe het precies zit met het OV in Tokyo?

    Ik raak lichtelijk verward van de dingen die ik hier gelezen heb. Verschillende aanbieders, metro, trein enz? Hoe weet je wat waar rijdt en waar je daarvoor vervoersbewizjen koopt?
    pi_80352024
    Het OV in Tokio valt wel mee. Eigenlijk is de Yamanote lijn, te herkennen aan de groene kleur, het belangrijkst. Die rijdt een rondje, dus heb je een halte gemist, is er geen probleem. In de trein zelf staat duidelijk waar je bent, heengaat en de volgorde in haltes.

    De metro is weer apart, maar cheapo.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80354165
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 18:03 schreef Pheno het volgende:
    Het OV in Tokio valt wel mee. Eigenlijk is de Yamanote lijn, te herkennen aan de groene kleur, het belangrijkst. Die rijdt een rondje, dus heb je een halte gemist, is er geen probleem. In de trein zelf staat duidelijk waar je bent, heengaat en de volgorde in haltes.

    De metro is weer apart, maar cheapo.
    Maar wordt die metro dan door verschillende bedrijven beheerd?
    pi_80354215
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 19:04 schreef Writersright het volgende:

    [..]

    Maar wordt die metro dan door verschillende bedrijven beheerd?
    Ja, maar je kunt niet echt verkeerd zitten met kaartjes kopen. Trein en metro zijn gescheiden van elkaar Meestal dmv verdiepingen.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80355051
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 19:06 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Ja, maar je kunt niet echt verkeerd zitten met kaartjes kopen. Trein en metro zijn gescheiden van elkaar Meestal dmv verdiepingen.
    Dat snap ik maar als je in deel a bent en je naar deel b wil, moet je dan geen rekening houden met metro-aanbieders?
    pi_80358779
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 17:58 schreef Writersright het volgende:
    Weet iemand een site waarop duidelijk vermeld staat hoe het precies zit met het OV in Tokyo?

    Ik raak lichtelijk verward van de dingen die ik hier gelezen heb. Verschillende aanbieders, metro, trein enz? Hoe weet je wat waar rijdt en waar je daarvoor vervoersbewizjen koopt?
    Er is geen goede begrijpelijke site voor, koop gewoon een goede reisgids met daarin een plattegrond van de beide metrobedrijven en de JR lijnen. Soms staan die ook weer op verschillende kaarten.
    Ieder bedrijf heeft zijn eigen station binnen een groter station; Shinjuku bestaat bijvoorbeeld uit een stuk of vijf aparte stations. Voordat je uiteindelijk bij het perron kan komen zul je een grote hal tegenkomen, waar je een kaartje kunt kopen. Regel 1 voor alle automaten in Japan is, dat je er altijd eerst geld ingooit en dan pas wat kan kiezen.

    Met een Suica kaart (herkenbaar aan de pinguin) kun je nu in heel Tokyo alle systemen gebruiken, deze kun je dus het beste meteen bij aankomst op Narita kopen. Voor de afzonderlijke systemen, bestaan allemaal losse kaartjes. Je ziet op een kaart boven de automaten hoeveel je moet betalen. Gooi eerst het geld in de automaat en kies dan het bedrag wat je had moeten betalen. Vervolgens komt er een kaartje ter waarde van het gekozen bedrag en je wisselgeld uit.
    Begrijp je het niet, dan koop je het goedkoopste kaartje; daarmee kun je in ieder geval het station in. Als je dan het staion verlaat, loop je langs het loketje en betaal je het verschil bij.

    En zoals gezegd, als je moeite hebt met het metrosysteem te begrijpen, begin dan eerst met de Yamanote-lijn, DIe rijdt in precies een uur een heel rondje. (daarom kun je er ook wekkers van kopen... ) en komt langs alle belangrijke stadsdelen. Als je haast hebt, pak je dan de Chuo-lijn en laat je de rest van het systeem voor wat het is.
    pi_80359092
    Dankjewel voor dat antwoord. Vraag is dan: Wat is een goede reisgids? Aanraders?
    pi_80359248
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 21:01 schreef Writersright het volgende:
    Dankjewel voor dat antwoord. Vraag is dan: Wat is een goede reisgids? Aanraders?
    Rough Guide
    Lonely Planet
    Capitool / Eywitness
    Discovery Guides
    Elmar

    .. beetje persoonlijk en afhankelijk van wat je wilt doen. Loop eens naar een grote boekhadel en vergelijk de bovenstaande gidsen.

    Je kan ook previews en reviews bekijken op proxis, play.com of bol.com . En via Lonely Planet kun je ook afzonderlijke hoofdstukken van een reisgids kopen.
      donderdag 15 april 2010 @ 21:07:24 #264
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_80359392
    Vind capitool altijd wel leuk om plaatjes te kijken
    En de tripadvisor forums zijn handig voor info.
    En japanguide.com
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_80364133
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 19:30 schreef Writersright het volgende:

    [..]

    Dat snap ik maar als je in deel a bent en je naar deel b wil, moet je dan geen rekening houden met metro-aanbieders?
    Ik heb er nooit problemen mee gehad. En ben vaak met de metro geweest. Al die aanbieders hebben hun eigen 'perron' in het geval er meerder zitten.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80365409
    Ik wilde het dus even weten, wij hebben namelijk al een Capitool uitgave van Japan, weliswaar ene oude, maar er staat een hoop info in... toch is dit topic voor ons ook een goede om in de gaten te houden...

    Ik sla sowieso alle tips en attracties die hier genoemd worden op in een documentje !
    pi_80368205
    zelfs binnen een station als shinyuku is het niet moeilijk, bordjes volgen, als je van jr naar metro loopt moet je wel door de in/uitcheck poorjes heen, dus dat wijst zichzelf. bij poortjes zitten ook kaartjes machines.


    en inderdaad, onthoud gewoon de groene jr yamanote lijn, bovengronds. die pakt een rondje centrum.
    pi_80369584
    In Tokyo heb je dus Suica of PASMO voor het OV. Is er een soortgelijke kaart voor in Osaka/Kyoto? Ik las net iets van ICOCA.. Iemand ervaring hiermee?
      vrijdag 16 april 2010 @ 07:32:05 #269
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_80371381
    In Kyoto kun je beter gebruik maken van de bus. Daar kun je meerdaagse passen voor kopen. Osaka heb ik toentertijd gewoon losse kaartjes gekocht.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_80373425
    Ik herinner me dat we voor zowel kyoto als Osaka dagpassen (of meerdaagse passen) voor de metro hadden. Daarmee kwam je zo ongeveer overal, alleen voor de fushimi inari hebben we nog een buskaartje moeten kopen.
    pi_80379931
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 19:30 schreef Writersright het volgende:

    [..]

    Dat snap ik maar als je in deel a bent en je naar deel b wil, moet je dan geen rekening houden met metro-aanbieders?
    Je kijkt waar je overmoet stappen en als je door een poortje heen moet, slikt ie vanzelf het kaartje in en kun je in een straal van 10m o.i.d. van je volgende metrolijn poortjes een nieuw kaartje kopen.

    In de praktijk is het vrijwel onmogelijk om het verkeerd te doen, en als je een te goedkoop kaartje hebt gekocht staat er bij de poortjes een automaat om vervolgens je kaartje te upgraden zodat je er wel uit kan.

    Waar je wel op moet letten is dat je de goede richting op gaat, soms zijn er verschillende poortjes voor de verschillende richtingen. Maar dat staat vrij duidelijk aangegeven in Tokyo, en als je moeite hebt met de namen gewoon een foldertje halen of de metro map een keer uitdraaien.
    Blessed is the mind too small for doubt.
    pi_80380012
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 12:34 schreef Moro het volgende:

    [..]
    Waar je wel op moet letten is dat je de goede richting op gaat, soms zijn er verschillende poortjes voor de verschillende richtingen. Maar dat staat vrij duidelijk aangegeven in Tokyo, en als je moeite hebt met de namen gewoon een foldertje halen of de metro map een keer uitdraaien.
    Of gewooon vragen, ze bijten niet
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80382068
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 12:36 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Of gewooon vragen, ze bijten niet
    Kun je ook proberen, maar of je dan als nog goed uitkomt is dan ook nog maar de vraag.
    Blessed is the mind too small for doubt.
    pi_80415305
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 12:34 schreef Moro het volgende:

    [..]

    Je kijkt waar je overmoet stappen en als je door een poortje heen moet, slikt ie vanzelf het kaartje in en kun je in een straal van 10m o.i.d. van je volgende metrolijn poortjes een nieuw kaartje kopen.
    In de praktijk is het vrijwel onmogelijk om het verkeerd te doen, en als je een te goedkoop kaartje hebt gekocht staat er bij de poortjes een automaat om vervolgens je kaartje te upgraden zodat je er wel uit kan.

    Waar je wel op moet letten is dat je de goede richting op gaat, soms zijn er verschillende poortjes voor de verschillende richtingen. Maar dat staat vrij duidelijk aangegeven in Tokyo, en als je moeite hebt met de namen gewoon een foldertje halen of de metro map een keer uitdraaien.
    Eehm, hoe zit dat dan met het Suica kaartje ? Dat overal geldig is ? Of houdt je die dan gewoon voor een barcode-scanner ofzo ?
    pi_80417696
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 12:11 schreef Meike26 het volgende:
    Eehm, hoe zit dat dan met het Suica kaartje ? Dat overal geldig is ? Of houdt je die dan gewoon voor een barcode-scanner ofzo ?
    Werkt hetzelfde als de Nederlandse OV-chipkaart, ofwel met een contactloze check-in en check-out
    => http://www.japan-guide.com/e/e2359_002.html

    Die kaartjes in de Kansai regio (Osaka, Kyoto) zijn oplaadbare magneetkaarten. Werkte ook zoals het moet. Als je niet genoeg hebt op je kaart, kun je er ook een kaartje bij kopen en twee kaartjes invoeren om je reis te betalen.

    Suica is compleet compatible met Pasmo (voor het vervoer in en om Tokyo), maar weer niet volledig uitwisselbaar met ICOCA (Kansai). Even opletten of je de pinguin ziet en anders een kaartje uit de automaat halen.
      donderdag 22 april 2010 @ 20:58:26 #276
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_80610888
    hm even een vraag tussen door
    iemand die een postkantoor weet in de buurt van nippori station?
    ivm terug naar huis sturen van spullen just in case
    pi_80621553
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 07:32 schreef Strolie75 het volgende:
    In Kyoto kun je beter gebruik maken van de bus. Daar kun je meerdaagse passen voor kopen. Osaka heb ik toentertijd gewoon losse kaartjes gekocht.
    Fiets huren Beste manier op Kyoto te verkennen. De straten zijn toch verdeeld in blokken.
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 20:58 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    hm even een vraag tussen door
    iemand die een postkantoor weet in de buurt van nippori station?
    ivm terug naar huis sturen van spullen just in case
    http://map.japanpost.jp/pc/syousai.php?id=300100274000

    5 minuutjes lopen van het station.
    なんだっけ
      vrijdag 23 april 2010 @ 12:51:59 #278
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_80630511
    dank is groot ^^b beetje kut dak niet meer bij 7/11 kan pinnen @_@
    pi_80635279
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 12:51 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    dank is groot ^^b beetje kut dak niet meer bij 7/11 kan pinnen @_@
    Oja.. Alleen bij de Citibank toch?
      vrijdag 23 april 2010 @ 15:15:09 #280
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_80635513
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 15:09 schreef Melochan het volgende:

    [..]

    Oja.. Alleen bij de Citibank toch?
    citibank en jppostbank nu nog alleen maar
    en ben eik aan het uitzoeken wie nou de schuldige is in het conflict
    Mastercard group of i7 holding
    pi_80635572
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 15:15 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

    [..]

    citibank en jppostbank nu nog alleen maar
    en ben eik aan het uitzoeken wie nou de schuldige is in het conflict
    Mastercard group of i7 holding
    Hm das minder idd.. Nja, maar genoeg pinnen bij aankomst en in de winkels zoveel mogelijk betalen met creditcard.. Denk dat ik het zo ga doen. Weet nog dat we de vorige keer heel Shinjuku doorliepen voor een Citibank
    pi_80640406
    ja dat is wel kut dat je bijna nergens meer kan pinnen. maar postkantoren zijn er genoeg.. ik ging vaak naar die vlak bij tokyo station.
    pi_80641571
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 17:44 schreef okiokinl het volgende:
    ja dat is wel kut dat je bijna nergens meer kan pinnen. maar postkantoren zijn er genoeg.. ik ging vaak naar die vlak bij tokyo station.
    Wist (toen nog) niet dat je bij postkantoren ook kan pinnen. Ben ze ook niet tegengekomen.. niet opgelet iig Kga nu opletten!
    pi_80657818
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 17:44 schreef okiokinl het volgende:
    ja dat is wel kut dat je bijna nergens meer kan pinnen. maar postkantoren zijn er genoeg.. ik ging vaak naar die vlak bij tokyo station.

    Ik was vorig jaar bij een postkantoor vlak bij Kanda en daar werd Maestro niet geaccepteerd. Ook bij navraag aan de balie konden ze me niet helpen. Daarna maar naar de 7-11 gegaan.
    pi_80660219
    oh.. jesus als t alleen nog citybank is dan is het helemaal kut.
    pi_80662951
    en op vliegveld NRT dan? zijn er daar nog opties om te pinnen?
      zaterdag 24 april 2010 @ 11:12:22 #287
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_80662983
    Je kunt toch altijd nog met je CC pinnen?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_80677426
    Gelukkig zit er een Citibank naast mn hotel.

    [ Bericht 51% gewijzigd door Writersright op 24-04-2010 21:34:13 ]
    pi_80678985
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 11:12 schreef Strolie75 het volgende:
    Je kunt toch altijd nog met je CC pinnen?
    Jazeker, maar wel zonde van de ik dacht 7,50 of 10 euro transactiekosten. Bovendien hebben veel Nederlanders geen credit card.

    Voor zover ik het heb gezien is Mastercard/Visa ook een behoorlijk betaalmiddel voor winkels, maar Japan blijft een cash land.
    pi_80683059
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 11:11 schreef Writersright het volgende:
    en op vliegveld NRT dan? zijn er daar nog opties om te pinnen?
    Ja je kan gewoon op NRT pinnen.
    Blessed is the mind too small for doubt.
    pi_80690684
    Wat zijn mooie tempels in Tokyo om te bezoeken? Zat zelf sowieso aan het keizerlijk paleis maar zijn er meer aanraders?
      zondag 25 april 2010 @ 12:27:51 #292
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_80690849
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 12:21 schreef Writersright het volgende:
    Wat zijn mooie tempels in Tokyo om te bezoeken? Zat zelf sowieso aan het keizerlijk paleis maar zijn er meer aanraders?
    De Sensoji- tempel in Asakusa en de Meiji-tempel zijn de hoogtepunten.

    De Yasukuni-tempel is ook wel interessant vanwege al het politieke gedoe eromheen.

    [ Bericht 9% gewijzigd door Strolie75 op 25-04-2010 12:34:27 ]
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      zondag 25 april 2010 @ 13:39:46 #293
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_80693050
    wat hij ^ zegt, en ik kan je aanraden een rondje ueno te doen, veel kleine en wat grotere mooie tempels daar. bij de tempels staan plattegronden met alle tempels en shrines in de wijk.
    maar in ieder geval, ga naar ueno park, daar zijn geloof ik 3 tempels, een aan het meer en 2 in het park zelf.

    ook een wandeling in roppongi levert vele kleien verscholen tempels op
    pi_80703035
    Heeft iemand een tip voor echte must-sees in de omgeving van Osaka? We wilden eigk naar Himeji, maar dat wordt nu dus allemaal verbouwd Nara is een optie, maar weet niet echt wat ik daar van moet vinden.. dus als iemand tips heeft

    En iemand ervaring met Kobe? Leuke stad?
    pi_80703335
    En als we dan toch bezig zijn? Tips voor eten in Shinjuku?

    Oh en Bellen met bijv telefoonkaart, is dat nog de moeite waard of ben je zo door je tegoed heen?
    pi_80704653
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 19:24 schreef Melochan het volgende:
    Heeft iemand een tip voor echte must-sees in de omgeving van Osaka? We wilden eigk naar Himeji, maar dat wordt nu dus allemaal verbouwd Nara is een optie, maar weet niet echt wat ik daar van moet vinden.. dus als iemand tips heeft
    Nara, Uji, Himeji inderdaad. En in Osaka shoppen in DenDen town, het spoorwegmuseum, het observatorium, het stukje oude Europese architectuur en alles wat verder in je reisgids staat; dat is zeker de moeite waard.
    quote:
    En iemand ervaring met Kobe? Leuke stad?
    Ja, wat kleinschaliger dan Osaka en Kyoto. Staat bekend als de leefbaarste stad van Japan. Zeker naar het Disaster Prevention museum gaan (ofwel het museum over de aardbeving). Erg indrukwekkend en opvallend dat Japan daar ook zelf schuld bekent van de slechte hulpverlening en bouwvoorschriften waardoor velen omkwamen.
    pi_80704765
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 19:31 schreef Writersright het volgende:
    En als we dan toch bezig zijn? Tips voor eten in Shinjuku?

    Eten is overal in Shinjuku. Gewoon ergens binnenlopen en je laten verrassen. Even opletten hoe anderen naar binnen gaan, bijvoorbeeld of er een ticketmachine bij de deur staat om te bestellen of dat je gewoon (met of zonder schoenen) aan een tafeltje kan gaan zitten.
    pi_80710571
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 20:01 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Nara, Uji, Himeji inderdaad. En in Osaka shoppen in DenDen town, het spoorwegmuseum, het observatorium, het stukje oude Europese architectuur en alles wat verder in je reisgids staat; dat is zeker de moeite waard.
    [..]

    Ja, wat kleinschaliger dan Osaka en Kyoto. Staat bekend als de leefbaarste stad van Japan. Zeker naar het Disaster Prevention museum gaan (ofwel het museum over de aardbeving). Erg indrukwekkend en opvallend dat Japan daar ook zelf schuld bekent van de slechte hulpverlening en bouwvoorschriften waardoor velen omkwamen.
    Nara it is En Kobe wrs ook. Het Disaster Prevention Museum interesseert me wel, lijkt me erg indrukwekkend
    pi_80716412
    nara is gewooon heel tof. alleen die herten al overal, lol.

    shinjuku heeft echt een overvloed aan restaurants, neem een populaire en t eten is goed.
    het kasteel in osaka is ook okee, wel nep maar toch indrukwekkend, en een mooi uitzicht over osaka.
    pi_80822597
    ik ga 2 maanden naar japan, 2 weken tokyo en vlucht al geboekt, jrail pas enzo moet ik nog boeken.

    is er iemand misschien naar niijima geweest? eilandje voor de kust van tokyo wat cool zou moeten zijn.
      woensdag 28 april 2010 @ 22:07:27 #301
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_80822664
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 19:24 schreef Melochan het volgende:
    Heeft iemand een tip voor echte must-sees in de omgeving van Osaka? We wilden eigk naar Himeji, maar dat wordt nu dus allemaal verbouwd Nara is een optie, maar weet niet echt wat ik daar van moet vinden.. dus als iemand tips heeft

    En iemand ervaring met Kobe? Leuke stad?
    Mt Koya. Absoluut.
    Prachtig, sprookjesachtig, indrukwekkend.

    http://www.japan-guide.com/e/e4900.html
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')