Sunroute Plaza Shinjuku... Top hotel, relaxte locatie, gaan d'r in november ook weer heenquote:Op zondag 11 april 2010 21:37 schreef Writersright het volgende:
Vragen:Aanraders/afraders voor ontbijt/lunch/avondeten?
De Tokyo Motorshow en een circuit bezoeken staat ook op mijn lijstje voor een volgende keer Japanquote:Op maandag 12 april 2010 22:48 schreef Meike26 het volgende:
Hoi allemaal !
Maar dan nog hebben we het over najaar 2011 !! Ons lijkt de periode van oktober/november heft meest geschikt, omdat we beide auto-fanaten zijn en onder andere de Tokio Motorshow willen bezoeken.
Andere wensen voor onze reis:
- tube hotel, is dat wat of slaapt het voor geen meter, wat is jullie ervaring met deze aparte manier van slapen ?
- Toyota fabriek of Nissan fabriek bezoeken (en hoeveel kost dit ongeveer)? Eerlijk gezegd hebben we met beide merken weinig, maar omdat we sinds kort een unieke Nissan Figaro hebben (officieel alleen in Japan geleverd), zal het waarschijnlijk die fabriek worden. Tevens had ik ook gelezen dat het de langste productielijn is ter wereld ? Is dit dan ook tevens 1 lang langgerekt gebouw of loopt het allemaal kris-kras door elkaar ?
- Persoonlijk wil ik, omdat ik dan toch in Japan ben, graag mijn favoriete circuit bezoeken, Suzuka !
Als we dan daadwerkelijk in de periode van Oktober gaan, is het goed mogelijk om naar de Formule 1 te gaan. De race zelf zien daar is nog niet eens zo nodig, de kwalificatie dag alleen vind ik ook al voldoende ! Waar kan ik de prijzen van toegangskaartjes vinden, als ik deze op de dag zelf koop ?
Als ik zo snel even Google in Zama, Kanagawaquote:Op dinsdag 13 april 2010 08:49 schreef captaintokyo het volgende:
Toyota is bij Nagoya, Mazda in Hiroshima, maar waar is de Nissan fabriek dan eigenlijk??
capsule hotels (zo noemen ze dat..) zijn ee leuke ervaring. vaak is er een enorme spa bij inbegrepen. alleen, inderdaad, altijd gescheiden, meestal alleen mannen. dus voor jullie niet echt gezellig dan. het is ook vaak erg warm in je capsule, is mijn ervaring.quote:Op maandag 12 april 2010 22:48 schreef Meike26 het volgende:
- tube hotel, is dat wat of slaapt het voor geen meter, wat is jullie ervaring met deze aparte manier van slapen ?
de Ordinary Pass dan misschien wel in de 2e klasse reist continue, maar je ervaart Japan ook meer op de Japanse manier.... hoe Japanners leven...
-Ook willen we de Geisha wijk in Kyoto gaan bezoeken, Gion Kobu. Is dit een aan of afrader ? Lopen er daar nog veel Geisha's en Maiko's rond ?
Japanners lijken, zeker gezien buitenlanders, het dus niet echt te accepteren als Westerlingen uitbundig zijn.. Wat zijn de ervaringen van jullie ?
quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:23 schreef Writersright het volgende:
Gelukkig gratis Wifi dus kan blijven fokken!
qua tempels sowieso naar Kyomizudera in Kyoto gaan. Erg mooie tempel.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:59 schreef Meike26 het volgende:
Niet dat we echt goed met eetstokjes kunnen eten, hebben we er toch best wel wat controle over. Stukje vlees oppakken of een klein bergje rijst is te doen. Maar vóór de reis zullen we onze eten-met-eetstokjes-skills even verhogen.
Oké, goed om te weten dat Suzuka dus schijnbaar slecht bereikbaar schijnt te zijn. Hoe zit het met de activiteiten rond het circuit ? Zo weet ik van de beelden die ik altijd gezien heb van Suzuka, dat er in iedergeval een echte "snelle" metalen rollercoaster is en ook een groot reuzenrad. Weet iemand of er nog meer te doen is ? Een Suzuka-fan shop wellicht ?
Geheel andere vraag: Welk informatie boek raden jullie aan van Japan ? Ik heb gelezen dat over het algemeen gezien de LP van Japan redelijk oppervlakkig is en dat er betere alternatieven zijn ?
Als iemand nog leuke bezichtigingen / activiteiten weet ? Tempels willen we op zich wel zien, maar ook weer niet de hele vakantie...m.a.w. Wat zijn de beste/mooiste om te bezoeken ?
Zover ik ergens gelezen heb (weet niet meer welk deel?) is er buiten Huis Ten Bosch elders in Japan nog zo'n stukje nostalgie ?
ik ben een lonely planet fan, ik vond die van japan behoorlijk goed eigenlijk.quote:Geheel andere vraag: Welk informatie boek raden jullie aan van Japan ? Ik heb gelezen dat over het algemeen gezien de LP van Japan redelijk oppervlakkig is en dat er betere alternatieven zijn ?
Als iemand nog leuke bezichtigingen / activiteiten weet ? Tempels willen we op zich wel zien, maar ook weer niet de hele vakantie...m.a.w. Wat zijn de beste/mooiste om te bezoeken ?
Zover ik ergens gelezen heb (weet niet meer welk deel?) is er buiten Huis Ten Bosch elders in Japan nog zo'n stukje nostalgie ?
Suzuka ws failliet en is een tijdje niet gebruikt ten gunste van Motegi en Fuji met de daaromheenliggende parken. Heb het toen opgezocht voor mijn reis 2 jaar terug en toen was er vrijwel niets meer rondom Suzuka. Maar misschien is er weer een en ander opgebouwd. Als de F1 er is, zal er wel weer wat te doen zijn en zullen er ook wel bussen vanuit omliggende steden er naar toe rijden.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:59 schreef Meike26 het volgende:
Oké, goed om te weten dat Suzuka dus schijnbaar slecht bereikbaar schijnt te zijn. Hoe zit het met de activiteiten rond het circuit ? Zo weet ik van de beelden die ik altijd gezien heb van Suzuka, dat er in iedergeval een echte "snelle" metalen rollercoaster is en ook een groot reuzenrad. Weet iemand of er nog meer te doen is ? Een Suzuka-fan shop wellicht ?
Huis ten Bosch hebben we het eerder over gehad in deze topicreeks. De een vindt het geweldig (ik bijvoorbeeld) en de andere helemaal niets. Kijk even goed naar de toegangsprijzen en de tijd die het kost om er te komen, als je twijfelt.quote:Geheel andere vraag: Welk informatie boek raden jullie aan van Japan ? Ik heb gelezen dat over het algemeen gezien de LP van Japan redelijk oppervlakkig is en dat er betere alternatieven zijn ?
Ik heb voor mijn trip de LP stedengidsen van Kyoto en Tokyo gehaald. Daar staat ook nog zat info in over sidetrips naar Osaka, Kamakura, Nikko, etc. Enige waar ik geen info over meeneem is Hiroshima en Okayama, maar dan zoek ik van te voren online wel op.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:29 schreef okiokinl het volgende:
ik ben een lonely planet fan, ik vond die van japan behoorlijk goed eigenlijk.
In Sunroute Plaza?quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:23 schreef Writersright het volgende:
Geboekt, oei oei, spannend dus. Gelukkig gratis Wifi dus kan blijven fokken!
Dat dus. ^quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:29 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik ben een lonely planet fan, ik vond die van japan behoorlijk goed eigenlijk.
Logisch ook wel, marketingtechnisch gezien. Anders koopt niemand de Tokio LPquote:Op woensdag 14 april 2010 10:09 schreef speknek het volgende:
De LP van Tokyo is fantastisch, daar heb ik vier maanden uit geput. Toen ik de info vergeleek met de LP van heel Japan zag ik wel dat ze er een hoop uit weggelaten hadden. Ik denk dat Strolie's optie beter is.
Wat ik altijd een beetje suf vindt aan die landengidsen is dat je 4 weken met een dik boek loopt te slepen waarvan je van driekwart van de inhoud nooit gebruik zult maken.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:47 schreef Pheno het volgende:
Logisch ook wel, marketingtechnisch gezien. Anders koopt niemand de Tokio LP
Tja, dat blijf je houden.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:47 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Wat ik altijd een beetje suf vindt aan die landengidsen is dat je 4 weken met een dik boek loopt te slepen waarvan je van driekwart van de inhoud nooit gebruik zult maken.
klinkt goed, the VVV/ tourist information desks bij de stations zijn altijd erg behulpzaam, ook voor een slaapplaats vinden.quote:Op woensdag 14 april 2010 09:18 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn trip de LP stedengidsen van Kyoto en Tokyo gehaald. Daar staat ook nog zat info in over sidetrips naar Osaka, Kamakura, Nikko, etc. Enige waar ik geen info over meeneem is Hiroshima en Okayama, maar dan zoek ik van te voren online wel op.
Die toernooien duren altijd twee weken. Als je aan het begin van het toernooi, op een doordeweekse dag gaat, is de kans klein dat het uitverkocht is en kun je gewoon aan de kassa een kaartje kopen. Hier meer info over kaartverkoop: http://ent-sumo.pia.jp/en/sumo05.phpquote:Op woensdag 14 april 2010 13:21 schreef Pheno het volgende:
Vraagje: in mei is er ook een sumo oernooi in Tokio. Waar zou ik moeten zijn om kaartjes te kunnen regelen? Het Japanse VVV? Die kan ik wel vinden, been there before.
Maar wordt die metro dan door verschillende bedrijven beheerd?quote:Op donderdag 15 april 2010 18:03 schreef Pheno het volgende:
Het OV in Tokio valt wel mee. Eigenlijk is de Yamanote lijn, te herkennen aan de groene kleur, het belangrijkst. Die rijdt een rondje, dus heb je een halte gemist, is er geen probleem. In de trein zelf staat duidelijk waar je bent, heengaat en de volgorde in haltes.
De metro is weer apart, maar cheapo.
Ja, maar je kunt niet echt verkeerd zitten met kaartjes kopen. Trein en metro zijn gescheiden van elkaarquote:Op donderdag 15 april 2010 19:04 schreef Writersright het volgende:
[..]
Maar wordt die metro dan door verschillende bedrijven beheerd?
Dat snap ik maar als je in deel a bent en je naar deel b wil, moet je dan geen rekening houden met metro-aanbieders?quote:Op donderdag 15 april 2010 19:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt niet echt verkeerd zitten met kaartjes kopen. Trein en metro zijn gescheiden van elkaarMeestal dmv verdiepingen.
Er is geen goede begrijpelijke site voor, koop gewoon een goede reisgids met daarin een plattegrond van de beide metrobedrijven en de JR lijnen. Soms staan die ook weer op verschillende kaarten.quote:Op donderdag 15 april 2010 17:58 schreef Writersright het volgende:
Weet iemand een site waarop duidelijk vermeld staat hoe het precies zit met het OV in Tokyo?
Ik raak lichtelijk verward van de dingen die ik hier gelezen heb. Verschillende aanbieders, metro, trein enz? Hoe weet je wat waar rijdt en waar je daarvoor vervoersbewizjen koopt?
Rough Guidequote:Op donderdag 15 april 2010 21:01 schreef Writersright het volgende:
Dankjewel voor dat antwoord. Vraag is dan: Wat is een goede reisgids? Aanraders?
Ik heb er nooit problemen mee gehad. En ben vaak met de metro geweest. Al die aanbieders hebben hun eigen 'perron' in het geval er meerder zitten.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:30 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dat snap ik maar als je in deel a bent en je naar deel b wil, moet je dan geen rekening houden met metro-aanbieders?
Je kijkt waar je overmoet stappen en als je door een poortje heen moet, slikt ie vanzelf het kaartje in en kun je in een straal van 10m o.i.d. van je volgende metrolijn poortjes een nieuw kaartje kopen.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:30 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dat snap ik maar als je in deel a bent en je naar deel b wil, moet je dan geen rekening houden met metro-aanbieders?
Of gewooon vragen, ze bijten nietquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:34 schreef Moro het volgende:
[..]
Waar je wel op moet letten is dat je de goede richting op gaat, soms zijn er verschillende poortjes voor de verschillende richtingen. Maar dat staat vrij duidelijk aangegeven in Tokyo, en als je moeite hebt met de namen gewoon een foldertje halen of de metro map een keer uitdraaien.
Kun je ook proberen, maar of je dan als nog goed uitkomt is dan ook nog maar de vraag.quote:
Eehm, hoe zit dat dan met het Suica kaartje ? Dat overal geldig is ? Of houdt je die dan gewoon voor een barcode-scanner ofzo ?quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:34 schreef Moro het volgende:
[..]
Je kijkt waar je overmoet stappen en als je door een poortje heen moet, slikt ie vanzelf het kaartje in en kun je in een straal van 10m o.i.d. van je volgende metrolijn poortjes een nieuw kaartje kopen.
In de praktijk is het vrijwel onmogelijk om het verkeerd te doen, en als je een te goedkoop kaartje hebt gekocht staat er bij de poortjes een automaat om vervolgens je kaartje te upgraden zodat je er wel uit kan.
Waar je wel op moet letten is dat je de goede richting op gaat, soms zijn er verschillende poortjes voor de verschillende richtingen. Maar dat staat vrij duidelijk aangegeven in Tokyo, en als je moeite hebt met de namen gewoon een foldertje halen of de metro map een keer uitdraaien.
Werkt hetzelfde als de Nederlandse OV-chipkaart, ofwel met een contactloze check-in en check-outquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:11 schreef Meike26 het volgende:
Eehm, hoe zit dat dan met het Suica kaartje ? Dat overal geldig is ? Of houdt je die dan gewoon voor een barcode-scanner ofzo ?
Fiets hurenquote:Op vrijdag 16 april 2010 07:32 schreef Strolie75 het volgende:
In Kyoto kun je beter gebruik maken van de bus. Daar kun je meerdaagse passen voor kopen. Osaka heb ik toentertijd gewoon losse kaartjes gekocht.
http://map.japanpost.jp/pc/syousai.php?id=300100274000quote:Op donderdag 22 april 2010 20:58 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
hm even een vraag tussen door
iemand die een postkantoor weet in de buurt van nippori station?
ivm terug naar huis sturen van spullen just in case
Oja.. Alleen bij de Citibank toch?quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:51 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
dank is groot ^^b beetje kut dak niet meer bij 7/11 kan pinnen @_@
citibank en jppostbank nu nog alleen maarquote:
Hm das minder idd.. Nja, maar genoeg pinnen bij aankomst en in de winkels zoveel mogelijk betalen met creditcard.. Denk dat ik het zo ga doen. Weet nog dat we de vorige keer heel Shinjuku doorliepen voor een Citibankquote:Op vrijdag 23 april 2010 15:15 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
citibank en jppostbank nu nog alleen maar
en ben eik aan het uitzoeken wie nou de schuldige is in het conflict
Mastercard group of i7 holding
Wist (toen nog) niet dat je bij postkantoren ook kan pinnen. Ben ze ook niet tegengekomen.. niet opgelet iigquote:Op vrijdag 23 april 2010 17:44 schreef okiokinl het volgende:
ja dat is wel kut dat je bijna nergens meer kan pinnen. maar postkantoren zijn er genoeg.. ik ging vaak naar die vlak bij tokyo station.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:44 schreef okiokinl het volgende:
ja dat is wel kut dat je bijna nergens meer kan pinnen. maar postkantoren zijn er genoeg.. ik ging vaak naar die vlak bij tokyo station.
Jazeker, maar wel zonde van de ik dacht 7,50 of 10 euro transactiekosten. Bovendien hebben veel Nederlanders geen credit card.quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:12 schreef Strolie75 het volgende:
Je kunt toch altijd nog met je CC pinnen?
Ja je kan gewoon op NRT pinnen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:11 schreef Writersright het volgende:
en op vliegveld NRT dan? zijn er daar nog opties om te pinnen?
De Sensoji- tempel in Asakusa en de Meiji-tempel zijn de hoogtepunten.quote:Op zondag 25 april 2010 12:21 schreef Writersright het volgende:
Wat zijn mooie tempels in Tokyo om te bezoeken? Zat zelf sowieso aan het keizerlijk paleis maar zijn er meer aanraders?
Nara, Uji, Himeji inderdaad. En in Osaka shoppen in DenDen town, het spoorwegmuseum, het observatorium, het stukje oude Europese architectuur en alles wat verder in je reisgids staat; dat is zeker de moeite waard.quote:Op zondag 25 april 2010 19:24 schreef Melochan het volgende:
Heeft iemand een tip voor echte must-sees in de omgeving van Osaka? We wilden eigk naar Himeji, maar dat wordt nu dus allemaal verbouwdNara is een optie, maar weet niet echt wat ik daar van moet vinden.. dus als iemand tips heeft
Ja, wat kleinschaliger dan Osaka en Kyoto. Staat bekend als de leefbaarste stad van Japan. Zeker naar het Disaster Prevention museum gaan (ofwel het museum over de aardbeving). Erg indrukwekkend en opvallend dat Japan daar ook zelf schuld bekent van de slechte hulpverlening en bouwvoorschriften waardoor velen omkwamen.quote:En iemand ervaring met Kobe? Leuke stad?
Eten is overal in Shinjuku. Gewoon ergens binnenlopen en je laten verrassen. Even opletten hoe anderen naar binnen gaan, bijvoorbeeld of er een ticketmachine bij de deur staat om te bestellen of dat je gewoon (met of zonder schoenen) aan een tafeltje kan gaan zitten.quote:Op zondag 25 april 2010 19:31 schreef Writersright het volgende:
En als we dan toch bezig zijn? Tips voor eten in Shinjuku?
Nara it isquote:Op zondag 25 april 2010 20:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nara, Uji, Himeji inderdaad. En in Osaka shoppen in DenDen town, het spoorwegmuseum, het observatorium, het stukje oude Europese architectuur en alles wat verder in je reisgids staat; dat is zeker de moeite waard.
[..]
Ja, wat kleinschaliger dan Osaka en Kyoto. Staat bekend als de leefbaarste stad van Japan. Zeker naar het Disaster Prevention museum gaan (ofwel het museum over de aardbeving). Erg indrukwekkend en opvallend dat Japan daar ook zelf schuld bekent van de slechte hulpverlening en bouwvoorschriften waardoor velen omkwamen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |