abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80302008
Vraagje: in mei is er ook een sumo oernooi in Tokio. Waar zou ik moeten zijn om kaartjes te kunnen regelen? Het Japanse VVV? Die kan ik wel vinden, been there before.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_80303640
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:18 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik heb voor mijn trip de LP stedengidsen van Kyoto en Tokyo gehaald. Daar staat ook nog zat info in over sidetrips naar Osaka, Kamakura, Nikko, etc. Enige waar ik geen info over meeneem is Hiroshima en Okayama, maar dan zoek ik van te voren online wel op.
klinkt goed, the VVV/ tourist information desks bij de stations zijn altijd erg behulpzaam, ook voor een slaapplaats vinden.
in okayama is niet veel te doen trouwens, maar ik vond het wel een leuke stad. vooral langs de rivier.
pi_80306124
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:21 schreef Pheno het volgende:
Vraagje: in mei is er ook een sumo oernooi in Tokio. Waar zou ik moeten zijn om kaartjes te kunnen regelen? Het Japanse VVV? Die kan ik wel vinden, been there before.
Die toernooien duren altijd twee weken. Als je aan het begin van het toernooi, op een doordeweekse dag gaat, is de kans klein dat het uitverkocht is en kun je gewoon aan de kassa een kaartje kopen. Hier meer info over kaartverkoop: http://ent-sumo.pia.jp/en/sumo05.php
pi_80319201
Anyway, ik heb nu E-tickets. Vreemd genoeg heb ik dus 2 docjes die over de vliegreis gaan.

Klopt het dat :

• Je voor de vliegreis maar 1 E-ticket pp hebt (die dus heen en terug is)
  • Je voor het hotel geen ticket hebt (wel reserveringsnummer)
  •   woensdag 14 april 2010 @ 21:20:06 #255
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_80321109
    ja, klopt
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_80351862
    Weet iemand een site waarop duidelijk vermeld staat hoe het precies zit met het OV in Tokyo?

Ik raak lichtelijk verward van de dingen die ik hier gelezen heb. Verschillende aanbieders, metro, trein enz? Hoe weet je wat waar rijdt en waar je daarvoor vervoersbewizjen koopt?
    pi_80352024
    Het OV in Tokio valt wel mee. Eigenlijk is de Yamanote lijn, te herkennen aan de groene kleur, het belangrijkst. Die rijdt een rondje, dus heb je een halte gemist, is er geen probleem. In de trein zelf staat duidelijk waar je bent, heengaat en de volgorde in haltes.

De metro is weer apart, maar cheapo.
    pi_80354165
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 18:03 schreef Pheno het volgende:
    Het OV in Tokio valt wel mee. Eigenlijk is de Yamanote lijn, te herkennen aan de groene kleur, het belangrijkst. Die rijdt een rondje, dus heb je een halte gemist, is er geen probleem. In de trein zelf staat duidelijk waar je bent, heengaat en de volgorde in haltes.

De metro is weer apart, maar cheapo.
    Maar wordt die metro dan door verschillende bedrijven beheerd?
    pi_80354215
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 19:04 schreef Writersright het volgende:

[..]

Maar wordt die metro dan door verschillende bedrijven beheerd?
    Ja, maar je kunt niet echt verkeerd zitten met kaartjes kopen. Trein en metro zijn gescheiden van elkaar Meestal dmv verdiepingen.
    pi_80355051
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 19:06 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ja, maar je kunt niet echt verkeerd zitten met kaartjes kopen. Trein en metro zijn gescheiden van elkaar Meestal dmv verdiepingen.
    Dat snap ik maar als je in deel a bent en je naar deel b wil, moet je dan geen rekening houden met metro-aanbieders?
    pi_80358779
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 17:58 schreef Writersright het volgende:
    Weet iemand een site waarop duidelijk vermeld staat hoe het precies zit met het OV in Tokyo?

Ik raak lichtelijk verward van de dingen die ik hier gelezen heb. Verschillende aanbieders, metro, trein enz? Hoe weet je wat waar rijdt en waar je daarvoor vervoersbewizjen koopt?
    Er is geen goede begrijpelijke site voor, koop gewoon een goede reisgids met daarin een plattegrond van de beide metrobedrijven en de JR lijnen. Soms staan die ook weer op verschillende kaarten.
    Ieder bedrijf heeft zijn eigen station binnen een groter station; Shinjuku bestaat bijvoorbeeld uit een stuk of vijf aparte stations. Voordat je uiteindelijk bij het perron kan komen zul je een grote hal tegenkomen, waar je een kaartje kunt kopen. Regel 1 voor alle automaten in Japan is, dat je er altijd eerst geld ingooit en dan pas wat kan kiezen.

Met een Suica kaart (herkenbaar aan de pinguin) kun je nu in heel Tokyo alle systemen gebruiken, deze kun je dus het beste meteen bij aankomst op Narita kopen. Voor de afzonderlijke systemen, bestaan allemaal losse kaartjes. Je ziet op een kaart boven de automaten hoeveel je moet betalen. Gooi eerst het geld in de automaat en kies dan het bedrag wat je had moeten betalen. Vervolgens komt er een kaartje ter waarde van het gekozen bedrag en je wisselgeld uit.
    Begrijp je het niet, dan koop je het goedkoopste kaartje; daarmee kun je in ieder geval het station in. Als je dan het staion verlaat, loop je langs het loketje en betaal je het verschil bij.

En zoals gezegd, als je moeite hebt met het metrosysteem te begrijpen, begin dan eerst met de Yamanote-lijn, DIe rijdt in precies een uur een heel rondje. (daarom kun je er ook wekkers van kopen... ) en komt langs alle belangrijke stadsdelen. Als je haast hebt, pak je dan de Chuo-lijn en laat je de rest van het systeem voor wat het is.
    pi_80359092
    Dankjewel voor dat antwoord. Vraag is dan: Wat is een goede reisgids? Aanraders?
    pi_80359248
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 21:01 schreef Writersright het volgende:
    Dankjewel voor dat antwoord. Vraag is dan: Wat is een goede reisgids? Aanraders?
    Rough Guide
    Lonely Planet
    Capitool / Eywitness
    Discovery Guides
    Elmar

.. beetje persoonlijk en afhankelijk van wat je wilt doen. Loop eens naar een grote boekhadel en vergelijk de bovenstaande gidsen.

Je kan ook previews en reviews bekijken op proxis, play.com of bol.com . En via Lonely Planet kun je ook afzonderlijke hoofdstukken van een reisgids kopen.
      donderdag 15 april 2010 @ 21:07:24 #264
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_80359392
    Vind capitool altijd wel leuk om plaatjes te kijken
    En de tripadvisor forums zijn handig voor info.
    En japanguide.com
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_80364133
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 19:30 schreef Writersright het volgende:

[..]

Dat snap ik maar als je in deel a bent en je naar deel b wil, moet je dan geen rekening houden met metro-aanbieders?
    Ik heb er nooit problemen mee gehad. En ben vaak met de metro geweest. Al die aanbieders hebben hun eigen 'perron' in het geval er meerder zitten.
    pi_80365409
    Ik wilde het dus even weten, wij hebben namelijk al een Capitool uitgave van Japan, weliswaar ene oude, maar er staat een hoop info in... toch is dit topic voor ons ook een goede om in de gaten te houden...

Ik sla sowieso alle tips en attracties die hier genoemd worden op in een documentje !
    pi_80368205
    zelfs binnen een station als shinyuku is het niet moeilijk, bordjes volgen, als je van jr naar metro loopt moet je wel door de in/uitcheck poorjes heen, dus dat wijst zichzelf. bij poortjes zitten ook kaartjes machines.

en inderdaad, onthoud gewoon de groene jr yamanote lijn, bovengronds. die pakt een rondje centrum.
    pi_80369584
    In Tokyo heb je dus Suica of PASMO voor het OV. Is er een soortgelijke kaart voor in Osaka/Kyoto? Ik las net iets van ICOCA.. Iemand ervaring hiermee?
      vrijdag 16 april 2010 @ 07:32:05 #269
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_80371381
    In Kyoto kun je beter gebruik maken van de bus. Daar kun je meerdaagse passen voor kopen. Osaka heb ik toentertijd gewoon losse kaartjes gekocht.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_80373425
    Ik herinner me dat we voor zowel kyoto als Osaka dagpassen (of meerdaagse passen) voor de metro hadden. Daarmee kwam je zo ongeveer overal, alleen voor de fushimi inari hebben we nog een buskaartje moeten kopen.
    pi_80379931
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 19:30 schreef Writersright het volgende:

[..]

Je kijkt waar je overmoet stappen en als je door een poortje heen moet, slikt ie vanzelf het kaartje in en kun je in een straal van 10m o.i.d. van je volgende metrolijn poortjes een nieuw kaartje kopen.

In de praktijk is het vrijwel onmogelijk om het verkeerd te doen, en als je een te goedkoop kaartje hebt gekocht staat er bij de poortjes een automaat om vervolgens je kaartje te upgraden zodat je er wel uit kan.

Waar je wel op moet letten is dat je de goede richting op gaat, soms zijn er verschillende poortjes voor de verschillende richtingen. Maar dat staat vrij duidelijk aangegeven in Tokyo, en als je moeite hebt met de namen gewoon een foldertje halen of de metro map een keer uitdraaien.
    Blessed is the mind too small for doubt.
    pi_80380012
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 12:34 schreef Moro het volgende:

[..]
    Waar je wel op moet letten is dat je de goede richting op gaat, soms zijn er verschillende poortjes voor de verschillende richtingen. Maar dat staat vrij duidelijk aangegeven in Tokyo, en als je moeite hebt met de namen gewoon een foldertje halen of de metro map een keer uitdraaien.
    Of gewooon vragen, ze bijten niet
    pi_80382068
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 12:36 schreef Pheno het volgende:

[..]

Of gewooon vragen, ze bijten niet
    Kun je ook proberen, maar of je dan als nog goed uitkomt is dan ook nog maar de vraag.
    Blessed is the mind too small for doubt.
    pi_80415305
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 12:34 schreef Moro het volgende:

[..]

Je kijkt waar je overmoet stappen en als je door een poortje heen moet, slikt ie vanzelf het kaartje in en kun je in een straal van 10m o.i.d. van je volgende metrolijn poortjes een nieuw kaartje kopen.
    In de praktijk is het vrijwel onmogelijk om het verkeerd te doen, en als je een te goedkoop kaartje hebt gekocht staat er bij de poortjes een automaat om vervolgens je kaartje te upgraden zodat je er wel uit kan.

Eehm, hoe zit dat dan met het Suica kaartje ? Dat overal geldig is ? Of houdt je die dan gewoon voor een barcode-scanner ofzo ?
    pi_80417696
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 12:11 schreef Meike26 het volgende:
    Eehm, hoe zit dat dan met het Suica kaartje ? Dat overal geldig is ? Of houdt je die dan gewoon voor een barcode-scanner ofzo ?
    Werkt hetzelfde als de Nederlandse OV-chipkaart, ofwel met een contactloze check-in en check-out
    => http://www.japan-guide.com/e/e2359_002.html

Die kaartjes in de Kansai regio (Osaka, Kyoto) zijn oplaadbare magneetkaarten. Werkte ook zoals het moet. Als je niet genoeg hebt op je kaart, kun je er ook een kaartje bij kopen en twee kaartjes invoeren om je reis te betalen.

Suica is compleet compatible met Pasmo (voor het vervoer in en om Tokyo), maar weer niet volledig uitwisselbaar met ICOCA (Kansai). Even opletten of je de pinguin ziet en anders een kaartje uit de automaat halen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')