klinkt goed, the VVV/ tourist information desks bij de stations zijn altijd erg behulpzaam, ook voor een slaapplaats vinden.quote:Op woensdag 14 april 2010 09:18 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn trip de LP stedengidsen van Kyoto en Tokyo gehaald. Daar staat ook nog zat info in over sidetrips naar Osaka, Kamakura, Nikko, etc. Enige waar ik geen info over meeneem is Hiroshima en Okayama, maar dan zoek ik van te voren online wel op.
Die toernooien duren altijd twee weken. Als je aan het begin van het toernooi, op een doordeweekse dag gaat, is de kans klein dat het uitverkocht is en kun je gewoon aan de kassa een kaartje kopen. Hier meer info over kaartverkoop: http://ent-sumo.pia.jp/en/sumo05.phpquote:Op woensdag 14 april 2010 13:21 schreef Pheno het volgende:
Vraagje: in mei is er ook een sumo oernooi in Tokio. Waar zou ik moeten zijn om kaartjes te kunnen regelen? Het Japanse VVV? Die kan ik wel vinden, been there before.
Maar wordt die metro dan door verschillende bedrijven beheerd?quote:Op donderdag 15 april 2010 18:03 schreef Pheno het volgende:
Het OV in Tokio valt wel mee. Eigenlijk is de Yamanote lijn, te herkennen aan de groene kleur, het belangrijkst. Die rijdt een rondje, dus heb je een halte gemist, is er geen probleem. In de trein zelf staat duidelijk waar je bent, heengaat en de volgorde in haltes.
De metro is weer apart, maar cheapo.
Ja, maar je kunt niet echt verkeerd zitten met kaartjes kopen. Trein en metro zijn gescheiden van elkaarquote:Op donderdag 15 april 2010 19:04 schreef Writersright het volgende:
[..]
Maar wordt die metro dan door verschillende bedrijven beheerd?
Dat snap ik maar als je in deel a bent en je naar deel b wil, moet je dan geen rekening houden met metro-aanbieders?quote:Op donderdag 15 april 2010 19:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt niet echt verkeerd zitten met kaartjes kopen. Trein en metro zijn gescheiden van elkaarMeestal dmv verdiepingen.
Er is geen goede begrijpelijke site voor, koop gewoon een goede reisgids met daarin een plattegrond van de beide metrobedrijven en de JR lijnen. Soms staan die ook weer op verschillende kaarten.quote:Op donderdag 15 april 2010 17:58 schreef Writersright het volgende:
Weet iemand een site waarop duidelijk vermeld staat hoe het precies zit met het OV in Tokyo?
Ik raak lichtelijk verward van de dingen die ik hier gelezen heb. Verschillende aanbieders, metro, trein enz? Hoe weet je wat waar rijdt en waar je daarvoor vervoersbewizjen koopt?
Rough Guidequote:Op donderdag 15 april 2010 21:01 schreef Writersright het volgende:
Dankjewel voor dat antwoord. Vraag is dan: Wat is een goede reisgids? Aanraders?
Ik heb er nooit problemen mee gehad. En ben vaak met de metro geweest. Al die aanbieders hebben hun eigen 'perron' in het geval er meerder zitten.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:30 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dat snap ik maar als je in deel a bent en je naar deel b wil, moet je dan geen rekening houden met metro-aanbieders?
Je kijkt waar je overmoet stappen en als je door een poortje heen moet, slikt ie vanzelf het kaartje in en kun je in een straal van 10m o.i.d. van je volgende metrolijn poortjes een nieuw kaartje kopen.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:30 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dat snap ik maar als je in deel a bent en je naar deel b wil, moet je dan geen rekening houden met metro-aanbieders?
Of gewooon vragen, ze bijten nietquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:34 schreef Moro het volgende:
[..]
Waar je wel op moet letten is dat je de goede richting op gaat, soms zijn er verschillende poortjes voor de verschillende richtingen. Maar dat staat vrij duidelijk aangegeven in Tokyo, en als je moeite hebt met de namen gewoon een foldertje halen of de metro map een keer uitdraaien.
Kun je ook proberen, maar of je dan als nog goed uitkomt is dan ook nog maar de vraag.quote:
Eehm, hoe zit dat dan met het Suica kaartje ? Dat overal geldig is ? Of houdt je die dan gewoon voor een barcode-scanner ofzo ?quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:34 schreef Moro het volgende:
[..]
Je kijkt waar je overmoet stappen en als je door een poortje heen moet, slikt ie vanzelf het kaartje in en kun je in een straal van 10m o.i.d. van je volgende metrolijn poortjes een nieuw kaartje kopen.
In de praktijk is het vrijwel onmogelijk om het verkeerd te doen, en als je een te goedkoop kaartje hebt gekocht staat er bij de poortjes een automaat om vervolgens je kaartje te upgraden zodat je er wel uit kan.
Waar je wel op moet letten is dat je de goede richting op gaat, soms zijn er verschillende poortjes voor de verschillende richtingen. Maar dat staat vrij duidelijk aangegeven in Tokyo, en als je moeite hebt met de namen gewoon een foldertje halen of de metro map een keer uitdraaien.
Werkt hetzelfde als de Nederlandse OV-chipkaart, ofwel met een contactloze check-in en check-outquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:11 schreef Meike26 het volgende:
Eehm, hoe zit dat dan met het Suica kaartje ? Dat overal geldig is ? Of houdt je die dan gewoon voor een barcode-scanner ofzo ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |