quote:Giant Gundam Returns With Giant Beam Saber
Ready to slice you up! After being erected this past summer in Tokyo's Odaiba, the life-sized Gundam statue is returning. With an beam saber.
The huge 18-meter statue will be once again erected in the city of Shizuoka this July - specifically, the east exit of Japan Rail Higashi-Shizuoka Station. The beam saber even lights up at night.
The city of Shizuoka guestimates that the statue is able to draw 900,000 visitors and 40 billion yen over the course of 300 days. The statue will also create 9,600 jobs for things like security, maintenance and the like.
Why Shizuoka? The Production Factory for Bandai's Gundam plastic models are located in Shizuoka. This is a homecoming of sorts. A really, really big homecoming.
Originally, the statue went up in Tokyo's Odaiba last July for the 35th Anniversary of Gundam and was taken done in September. The statue was visited by over 4 million.
http://kotaku.com/5498808(...)ith-giant-beam-saber
Fukuoka is wel aardig voor een dag ofzo maar ik kan nu niet echt een grote attractie daar noemen. Canal city (het winkelcentrum daar) is ook niet echt spannend. Ik vond zelf Nagasaki erg leuk, is wel redelijk veel te zien en waarschijnlijk nog intressanter als je van nederlandse afkomst (dejima) bent. Typerend vond ik wel de atoombom museums (en vrede parken)in Nagasaki en Hiroshima, entree is bij beide 100 yen o.i.d. maar zeker wel de moeite waard ookal denk je er genoeg van gehoord te hebben, dat had ik persoonlijk namelijk niet verwacht.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:05 schreef Kyoshi het volgende:
Fijn dat je het opmerkt, ik dacht in reisboeken gelezen te hebben dat Fukuoka wel een leuke stad zou zijn, maar nu zie ik er toch maar vanaf; hoogstens als tussenstop om niet 10+ uur te reizen op een dag. Is Nagasaki of mt. Aso dan wellicht een betere keuze?
Definieer niet duurquote:Op dinsdag 23 maart 2010 06:57 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Mt. Aso moet je per helikopter zien. Is helemaal niet zo duur.
[ afbeelding ]
Eurotje of 55 pp was het toen. En we gingen met z'n drieën (hoe meer mensen in de helicopter hoe goedkoper). Maar toen stond de Yen lager als nu. Onder de 100 euro moet het nog wel lukken denk ik. Maar het is een unieke ervaring. Ik bedoel, hoe vaak krijg je de kans om boven een borrelende en stomende vulkaan te vliegen?quote:
Het lijkt eerder een stofzuiger zo met dat blok onderaanquote:Op dinsdag 23 maart 2010 08:29 schreef Strolie75 het volgende:
Als ik deze zomer onderweg ben van Osaka naar Hakonne misschien even stoppen in Shizuoka. Daar gaan ze die grote Gundam neerzetten die eerst in Tokyo stond. En deze keer krijgt hij een zwaard.
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij hebben in Himeji ook nog Kokoen bezocht. Een tuin net naast het kasteel. Zie: http://www.japan-guide.com/e/e3502.htmlquote:Op maandag 22 maart 2010 08:46 schreef greatchampion het volgende:
M'n huidige planning, nu vraag ik me af of ik Kobe en Himeij in 1 dag kan doen of moet ik er 2 dagen voor uittrekken?
[ afbeelding ]
Er staat ook nog een tuin naast die vond ik helemaal niet intressant.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:15 schreef Strolie75 het volgende:
Jullie weten trouwens dat Himeji tot 2014 in de stijgers staat? De main keep is zelfs helemaal ingepakt.
Of het nu dus de moeite waard is om te bezichtigen betwijfel ik.
Idem. Het regende ook toen wij er waren, dan heb je ook niet echt zin om door een tuin te lopen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:29 schreef Moro het volgende:
Er staat ook nog een tuin naast die vond ik helemaal niet intressant.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:29 schreef Moro het volgende:
[..]
Er staat ook nog een tuin naast die vond ik helemaal niet intressant.
Die tuin bedoelde ik Kokoen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:40 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Idem. Het regende ook toen wij er waren, dan heb je ook niet echt zin om door een tuin te lopen.
Wij zijn toen terug gegaan naar het station en hebben een Belgische suikerwaffel gegeten bij Manneke.
Nee, leek me wel grappig maar het kost iets van 40 euro. De Domtoren kan ik thuis gratis wel bekijken.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:42 schreef Writersright het volgende:
Iemand hier trouwens wel eens naar Huis ten Bosch geweest daar?
[ afbeelding ]
Had een beetje hetzelfde idee.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:07 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Nee, leek me wel grappig maar het kost iets van 40 euro. De Domtoren kan ik thuis gratis wel bekijken.
Ja, was echt de twilightzone. Allemaal Japanners op een tandem van het Goudse marktplein naar de Dom zien fietsen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:42 schreef Writersright het volgende:
Iemand hier trouwens wel eens naar Huis ten Bosch geweest daar?
[ afbeelding ]
Ja, ben er geweest. Na 16.00 is het een stuk goedkoper om naar binnen te gaan en dan kun je nog een paar uurtjes rondlopen. Ik vond het helemaal geweldig (maar ik hou dan ook wel van dat soort parken) dat alles zo precies nagemaakt is, maar dat er hier en daar wat grappige (vertaal) foutjes zijn gemaakt als de Old Dutch Naschmarkt en de Original Dutch Kaastaartquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:42 schreef Writersright het volgende:
Iemand hier trouwens wel eens naar Huis ten Bosch geweest daar?
Tozai Travelquote:Op woensdag 24 maart 2010 13:29 schreef greatchampion het volgende:
waar kopen jullie de JR railway pas?
jalpak.dequote:Op woensdag 24 maart 2010 13:29 schreef greatchampion het volgende:
waar kopen jullie de JR railway pas?
Daarom gun ik het die Duitsers ook zoquote:Op woensdag 24 maart 2010 14:28 schreef Pheno het volgende:
Oh ja, dat moet ik ook nog even doen. Al vind ik Tozai als naaierig met die extra kosten.
Mja, dat tozai vraagt echt overal extra voor. Lekkere JR 'ambassadeur' ben je danquote:Op woensdag 24 maart 2010 14:30 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Daarom gun ik het die Duitsers ook zo
Wellicht zit er al een verschil n het feit dat Tozai volgens eigen zeggen maandelijks de koers bepaalt, terwijl Jalpak dit wekelijks doet.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:30 schreef DutchTrain het volgende:
Tozai houdt er ook een vreemde omrekenkoers op na... het verschil met jalpak was vorig jaar voor een 14 dagen pass zo'n 60 euro..
quote:Tarieven zijn onder voorbehoud. Daar de koers van de yen erg fluctueert, bepalen wij elke maand de nieuwe koers.
Japan-ambassadeur in het algemeenquote:Op woensdag 24 maart 2010 14:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Mja, dat tozai vraagt echt overal extra voor. Lekkere JR 'ambassadeur' ben je dan
Wil je echt 2 weken op dezelfde plek in Tokyo zitten en wat is je budget en ga je alleen of met een groep?quote:Op woensdag 7 april 2010 21:50 schreef Writersright het volgende:
Wat is een goede plek om in Tokyo te overnachten voor ca. 2 weken?
Nee, ben van Niigata via Akita naar het noorden gegaan. Ik kan mij herinneren dat dat was omdat de Railpass aan de oostkust niet geldig is, of omdat je daar veel moet bijbetalen, maar dat kan ik eigenlijk nergens meer vindenquote:Op woensdag 7 april 2010 21:17 schreef Pheno het volgende:
Iemand tips om in Sendai of omgeving te overnachten?
Ik ook niet, je JR pass is op alle JR trajecten geldig. Dat er geen N serie naar toe rijdt is niet boeiend, de E serie shinkansen willen weer welquote:Op woensdag 7 april 2010 23:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, ben van Niigata via Akita naar het noorden gegaan. Ik kan mij herinneren dat dat was omdat de Railpass aan de oostkust niet geldig is, of omdat je daar veel moet bijbetalen, maar dat kan ik eigenlijk nergens meer vinden
Ik heb 2 nachten in het 'Comfort inn Sendai West' geslapen. Een vrij basic hotel, wel dicht bij het station en voor een goede prijs.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:17 schreef Pheno het volgende:
Iemand tips om in Sendai of omgeving te overnachten?
Ik ga vanavond even kijken. De naam komt me bekend voor, ik had gisteren al snel een lijstje van het internet getoverd.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:53 schreef PeeDeeGee het volgende:
[..]
Ik heb 2 nachten in het 'Comfort inn Sendai West' geslapen. Een vrij basic hotel, wel dicht bij het station en voor een goede prijs.
We gaan met zn 2en en ik heb in principe een vrij groot budget, zij niet dus liefst middenklasse-goedkoop aangezien we niet van plan zijn veel tijd in het hotel te besteden. Dat het dezelfde plek is voor 2 weken maakt niet uit.quote:Op woensdag 7 april 2010 23:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wil je echt 2 weken op dezelfde plek in Tokyo zitten en wat is je budget en ga je alleen of met een groep?
Het is leuk om een aantal dagen een Japanse kamer te nemen, een keer een bussinesshotel of wellicht een love-hotel en een paar nachten in een ryokan in Hakone.
Ook op verschillende plekken overnachten kan leuk zijn om wat mee te krijgen van het avond- en nachtleven in Shibuya, Ikebukuro en Ueno.
quote:Op donderdag 8 april 2010 17:37 schreef okiokinl het volgende:
ik heb in het youthhostel geslapen in sendai, een stukje buiten het centrum (3 haltes met de trein geloof ik) maar wel helemaal japanse stijl, en een mooie tuin erbij, aardige mensen. en niet duur.
in tokyo slaap ik meestal in new koyo, lekker goedkoop en super gezellig. maar wel een beetje armoedig, echte backpackers plek. dicht bij ueno, toch een van de leukste plekjes in tokyo vind ik.
Die zijn 5 dagen dicht in de periode dat we er heen willenquote:Op donderdag 8 april 2010 17:28 schreef happynjitram het volgende:
Je kan sinds de zomer niet meer pinnen bij de Seven Eleven vanwege een nieuw besturingsysteem.. Bij enkele banken kan je gewoon pinnen. De pinautomaten van City Bank werken sowieso met internationale pinpassen. Er is ook een Citybank pinautomaat op het vliegveld van Narita te vinden.
Vraag wel even bij je bank na of je pinpas geschikt is voor internationaal pinnen, dit verschilt per bank.
Het Juyoh hotel is erg aan te raden. Aardig personeel die goed engels spreken. Niet duur en met een leuke lobby waar je veel mensen tegenkomt. Ook is er een leuke bar waar je 's avonds lekker kan eten en drinken.
www.juyoh.co.jp
Ik kan me herinneren dat er wel een JR trein rijdt, maar dat de rails van een private onderneming zijn en je dus moet betalen om met een JR trein over dat stuk spoor te rijden. Ik zie het nu niet meer staan, het kan zijn dat sinds de verlenging van de Shinkansen naar het noorden dat veranderd is.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:57 schreef Pheno het volgende:
Ik ook niet, je JR pass is op alle JR trajecten geldig. Dat er geen N serie naar toe rijdt is niet boeiend, de E serie shinkansen willen weer wel
Dat weet ik, daarom zeg ik ook alle JR. Dat is in het hele land zo, niet alleen naar het oosten. Volgens hyperdia gaat het goed komen om in Sendai te komenquote:Op donderdag 8 april 2010 19:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat er wel een JR trein rijdt, maar dat de rails van een private onderneming zijn en je dus moet betalen om met een JR trein over dat stuk spoor te rijden. Ik zie het nu niet meer staan, het kan zijn dat sinds de verlenging van de Shinkansen naar het noorden dat veranderd is.
Er zijn wel meer van dat soort private lijntjes waar je railpass niet geldig is, zoals bijvoorbeeld als je naar de Toyota fabrieken gaat in Nagoya. Maar daar is het wel vrij duidelijk, want dan staat er een apart loketje op het perron waar je een kaartje moet kopen om het perron op te gaan.
Heb ook een keer in de trein iets van 300 yen moeten betalen. Dacht dat het soort reservering was, maar het bleek ook een kaartje te zijn om over het spoor daar te gaan. Daarnaast vraagt de conducteur ook nog wel eens gewoon waar je naartoe moet, om er zeker van te zijn dat hij niet op het eindpunt staat met een verdwaalde toerist
Allemaal erg verwarrend als je de taal niet begrijpt, maar Japanse conducteurs zijn erg vriendelijk
Dat zeg ik. Volgens mij betaal je alleen extra als je echt naar Saporro gaat omdat je dan over een stuk non-JR gaat. Maar Sendai is prima te bereiken met de Tohoku lijn van JR.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:36 schreef okiokinl het volgende:
de shinkansen vanuit tokyo gaat gewoon naar sendai hoor.
haha de E5, daar had ik ook best in willen zitten ja,.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Volgens mij betaal je alleen extra als je echt naar Saporro gaat omdat je dan over een stuk non-JR gaat. Maar Sendai is prima te bereiken met de Tohoku lijn van JR.
Eindelijk eens in een E-serie, wel jammer dat de nieuwe E5 pas volgend jaar gaat rijden.
Ik spaar ze allemaal De N serie (op de 0 na, maar dat wordt wat lastig nu ze niet meer rijden ) zijn al aan de beurt geweest. Vorig jaar had ik de Shinkansen maar voor 1 retourtje nodig, dus hebben we geen JR pas genomen. Voordeel: Nozomiquote:Op vrijdag 9 april 2010 11:01 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
haha de E5, daar had ik ook best in willen zitten ja,.
He vooralsnog vooral in de oudere type shinkansen gezeten.
niet dat daarwat mis mee is maar je wilt toch in het nieuwste van het nieuwste zitten he
Ik raad hen ook erg aan, ben inmiddels bijna vaste klant. Ze adverteren zelfs mijn website.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:28 schreef happynjitram het volgende:
Het Juyoh hotel is erg aan te raden. Aardig personeel die goed engels spreken. Niet duur en met een leuke lobby waar je veel mensen tegenkomt. Ook is er een leuke bar waar je 's avonds lekker kan eten en drinken.
www.juyoh.co.jp
Ik zal nog even kijken , want in Tokyo moet ik ook nog wat.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:08 schreef NegaSado het volgende:
[..]
Ik raad hen ook erg aan, ben inmiddels bijna vaste klant. Ze adverteren zelfs mijn website.
Nog bij deze deel 3 van mijn liftfoto's: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1095459
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |