quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:03 schreef CihV het volgende:
Om nog even terug te komen op de urenadministratie in harmony: wat inderdaad overeenkomt is het totaal aantal plusuren in het betreffende tijdvak met wat op het salarisstrookje als meeruren berekend staat. Maar wat me enigszins zorgen baart is wat er op de harmonyuitdraai in de kolom '+- uren' en 'werktijd' staat:
Als ik bijvoorbeeld 8 uur en 15 minuten gewerkt heb is dit in harmony ingevoerd als drie aaneengesloten diensten van 7:00-15:15. Op een contract van 5 uur per week zou ik dan 3:15 meeruren maken en de werktijd zou bedragen 8:15.
Nu komt het: harmony geeft respectievelijk 2:30 meeruren en de werktijd bedraagt 7:30. De fout zit dus in de weergave van de meeruren; weet iemand hoe dit komt en hoe dit zit? Waarom heb ik niet 3:15 aan meeruren maar 2:30? Want minder +/-uren in harmony betekent minder meeruren op je salarisstrookje...
Ik heb hier overigens een uitdraai van de eerste week in het tijdvak 31-08 / 27-09, dus de meeruren op de harmonyuitdraai zijn nog niet gecumuleerd.
Ik denk dat ik het weet: In een dienst die langer duurt dan 6 (?) uur zit altijd 3 kwartier lunchpauze. Deze lunchpauze wordt niet doorbetaald. Dus een dienst van 07.00 - 15.15 is dan geen 8.15 uur, maar 7.30. In het oude systeem (WIR) stond dit als bijv. 07.00 - 12.00 + 12.45 - 15.15, maar bij Harmony kun je alleen aan de totalen zien of er lunchpauzes zijn afgehaald.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:20 schreef xxiessiexx het volgende:
Vorig topic: [Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 45 De Herfst in!
Laatste bericht:
[..]
Hier is ie alweer voorbij.quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:44 schreef CHEVHB het volgende:
Herfstvakantie, dus in de herfstvakantie eventjes weer een weekje werken bij TNT
Ga je het zinkende schip verlaten? Waarom is dat Mobility er trouwens alleen voor medewerkers met een contract > 25 uur? Als er straks ontslagen gaan vallen volgens het afspiegelingsprincipe wordt er alleen gekeken naar leeftijd en dienstjaren, de omvang van je contract speelt geen rol. Dus deeltijdwerkers met 25 uur of minder (waaronder ikzelf) zijn ook niet veilig.quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Morgen maar eens bij het mobility kantoortje op de vestiging binnenlopen. Heb wat ideetjes.
Voordat het water te hoog komt ja . Ik ben fulltimer dus ik heb alle 'voordelen' van TNT Mobility.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ga je het zinkende schip verlaten?
Dat zou goed kunnen; ik kijk binnenkort wel even het dienstenrooster na om te zien of er een pauze in staat opgenomenquote:Op zondag 25 oktober 2009 16:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het weet: In een dienst die langer duurt dan 6 (?) uur zit altijd 3 kwartier lunchpauze. Deze lunchpauze wordt niet doorbetaald. Dus een dienst van 07.00 - 15.15 is dan geen 8.15 uur, maar 7.30. In het oude systeem (WIR) stond dit als bijv. 07.00 - 12.00 + 12.45 - 15.15, maar bij Harmony kun je alleen aan de totalen zien of er lunchpauzes zijn afgehaald.
Als je je uren doorgeeft kun je dus het beste erbij zetten of de tijden die je doorgeeft inclusief of exclusief mp (middagpauze) zijn. Wat je ook kunt doen is, wanneer je geen lunchpauze genomen hebt terwijl deze wel in je dienst zit, je eindtijd gewoon 45 min. later te schrijven.
Succes ermee, ik heb het wel een beetje gehad met dat toekomst VBG. Volgens de planning werden er van de zomer (we draaien sinds juni op dat toekomst VBG gedoe) per week 41!! manuren teveel uitgegeven. Ik snap niet dat ze dan niet inzien dat 't systeem gewoon niet werktquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe teamindeling bij ons vanwege de komst van Toekomst VBG is inmiddels bekend. Voor mij verandert er niet zo gek veel, behalve een andere teamcoach, een ander teamnummer en als ik moet sorteren een andere manier van werken, maar de mensen blijven hetzelfde. ze gaan het met vier teams minder proberen nu.
Ik wil niet weten hoe erg 't wordt als ze straks alle fulltimers eruit gaan gooien... Bij ons was er trouwens een fulltimer die al 18 jaar in dienst is geweest op een wel heel lullige manier op staande voet ontslagen... Nu krijg je dus gewoon dat soort grapjes.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ach, zonder Toekomst VBG was het al een geklooi met de uren. Dat zal alleen maar erger worden
Minimaal 5 zaterdagen per jaar. Je kan je verlofuren opvragen bij je teamcoach.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:04 schreef Juninho8 het volgende:
Ik werk al een paar jaar op zaterdag ongeveer 4 uurtjes (2 diensten). Weet iemand hoeveel dagen betaald verlof je hebt per jaar? En is dit ergens op te vragen? Wil binnenkort een paar zaterdagen vrij nemen maar weet niet of dat betaald verlof wordt.
Veel oud collega's van mij werken inmiddels tot volle tevredenheid bij parkeerbeheer. Hoger salaris, betere sfeer op de werkvloer, goede interne opleiding, als er betaald parkeren in jouw regio zit, is dit een goede optie (zeker gezien het betere salaris).quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Morgen maar eens bij het mobility kantoortje op de vestiging binnenlopen. Heb wat ideetjes.
Ik zoek toch meer in de richting waar ik ooit in gestudeerd heb.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:54 schreef TokenW het volgende:
[..]
Veel oud collega's van mij werken inmiddels tot volle tevredenheid bij parkeerbeheer. Hoger salaris, betere sfeer op de werkvloer, goede interne opleiding, als er betaald parkeren in jouw regio zit, is dit een goede optie (zeker gezien het betere salaris).
Nou, wat dacht je van drie stuksquote:Op maandag 26 oktober 2009 20:17 schreef Sapphira het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel HAH er morgen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |