abonnement Unibet Coolblue
pi_74046225


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26



Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering



Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers





De OP is hier te vinden.
pi_74046256
Vorig topic: [Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 45 De Herfst in!

Laatste bericht:
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:03 schreef CihV het volgende:
Om nog even terug te komen op de urenadministratie in harmony: wat inderdaad overeenkomt is het totaal aantal plusuren in het betreffende tijdvak met wat op het salarisstrookje als meeruren berekend staat. Maar wat me enigszins zorgen baart is wat er op de harmonyuitdraai in de kolom '+- uren' en 'werktijd' staat:

Als ik bijvoorbeeld 8 uur en 15 minuten gewerkt heb is dit in harmony ingevoerd als drie aaneengesloten diensten van 7:00-15:15. Op een contract van 5 uur per week zou ik dan 3:15 meeruren maken en de werktijd zou bedragen 8:15.

Nu komt het: harmony geeft respectievelijk 2:30 meeruren en de werktijd bedraagt 7:30. De fout zit dus in de weergave van de meeruren; weet iemand hoe dit komt en hoe dit zit? Waarom heb ik niet 3:15 aan meeruren maar 2:30? Want minder +/-uren in harmony betekent minder meeruren op je salarisstrookje...

Ik heb hier overigens een uitdraai van de eerste week in het tijdvak 31-08 / 27-09, dus de meeruren op de harmonyuitdraai zijn nog niet gecumuleerd.
pi_74047284
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:20 schreef xxiessiexx het volgende:
Vorig topic: [Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 45 De Herfst in!

Laatste bericht:
[..]
Ik denk dat ik het weet: In een dienst die langer duurt dan 6 (?) uur zit altijd 3 kwartier lunchpauze. Deze lunchpauze wordt niet doorbetaald. Dus een dienst van 07.00 - 15.15 is dan geen 8.15 uur, maar 7.30. In het oude systeem (WIR) stond dit als bijv. 07.00 - 12.00 + 12.45 - 15.15, maar bij Harmony kun je alleen aan de totalen zien of er lunchpauzes zijn afgehaald.

Als je je uren doorgeeft kun je dus het beste erbij zetten of de tijden die je doorgeeft inclusief of exclusief mp (middagpauze) zijn. Wat je ook kunt doen is, wanneer je geen lunchpauze genomen hebt terwijl deze wel in je dienst zit, je eindtijd gewoon 45 min. later te schrijven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_74047615
Weer een mooie tvp bij deze.
Tok.
pi_74049010
Van mij ook ^^
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  zondag 25 oktober 2009 @ 18:44:18 #6
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_74050366
Herfstvakantie, dus in de herfstvakantie eventjes weer een weekje werken bij TNT
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:49:29 #7
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_74055606
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:44 schreef CHEVHB het volgende:
Herfstvakantie, dus in de herfstvakantie eventjes weer een weekje werken bij TNT
Hier is ie alweer voorbij.
Nothing is what it seems
  FOK!fotograaf zondag 25 oktober 2009 @ 21:03:24 #8
73911 ultra_ivo
pi_74056464
Morgen maar eens bij het mobility kantoortje op de vestiging binnenlopen. Heb wat ideetjes.
pi_74062338
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:49 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Hier is ie alweer voorbij.
Hier istie niet eens geweest, mijn herfstvakantie was een tentamenweek
pi_74063402
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Morgen maar eens bij het mobility kantoortje op de vestiging binnenlopen. Heb wat ideetjes.
Ga je het zinkende schip verlaten? Waarom is dat Mobility er trouwens alleen voor medewerkers met een contract > 25 uur? Als er straks ontslagen gaan vallen volgens het afspiegelingsprincipe wordt er alleen gekeken naar leeftijd en dienstjaren, de omvang van je contract speelt geen rol. Dus deeltijdwerkers met 25 uur of minder (waaronder ikzelf) zijn ook niet veilig.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  FOK!fotograaf zondag 25 oktober 2009 @ 23:11:30 #11
73911 ultra_ivo
pi_74063489
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ga je het zinkende schip verlaten?
Voordat het water te hoog komt ja . Ik ben fulltimer dus ik heb alle 'voordelen' van TNT Mobility.
pi_74070259
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het weet: In een dienst die langer duurt dan 6 (?) uur zit altijd 3 kwartier lunchpauze. Deze lunchpauze wordt niet doorbetaald. Dus een dienst van 07.00 - 15.15 is dan geen 8.15 uur, maar 7.30. In het oude systeem (WIR) stond dit als bijv. 07.00 - 12.00 + 12.45 - 15.15, maar bij Harmony kun je alleen aan de totalen zien of er lunchpauzes zijn afgehaald.

Als je je uren doorgeeft kun je dus het beste erbij zetten of de tijden die je doorgeeft inclusief of exclusief mp (middagpauze) zijn. Wat je ook kunt doen is, wanneer je geen lunchpauze genomen hebt terwijl deze wel in je dienst zit, je eindtijd gewoon 45 min. later te schrijven.
Dat zou goed kunnen; ik kijk binnenkort wel even het dienstenrooster na om te zien of er een pauze in staat opgenomen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 oktober 2009 @ 11:11:45 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74071662
De nieuwe teamindeling bij ons vanwege de komst van Toekomst VBG is inmiddels bekend. Voor mij verandert er niet zo gek veel, behalve een andere teamcoach, een ander teamnummer en als ik moet sorteren een andere manier van werken, maar de mensen blijven hetzelfde. ze gaan het met vier teams minder proberen nu.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74071726
Ik had zaterdag wel geluk . Ik was nog aan het sorteren (heb een middagwijk) toen mijn vriend (die ook bij TNT werkt) al terugkwam van zijn ochtendwijk.. Hij kwam me toen even helpen om de voorbereiding af te krijgen, waarop ik (meer als geintje) vroeg of ie ook niet ff mee kon lopen .
Vervolgens riep de TC "DAT MAG WEL HOOR, DAN KAN JE DE AUTO VAN DE OCHTENDDIENST WEL GEBRUIKEN". Kortom; m'n vriend heeft samen met mij m'n wijk gelopen, ik hoefde niet (zoals normaal wel is) op de fiets (groot voordeel met dat nattige rotweer van zaterdag) en ik was 2x zo snel klaar als anders .
pi_74071788
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe teamindeling bij ons vanwege de komst van Toekomst VBG is inmiddels bekend. Voor mij verandert er niet zo gek veel, behalve een andere teamcoach, een ander teamnummer en als ik moet sorteren een andere manier van werken, maar de mensen blijven hetzelfde. ze gaan het met vier teams minder proberen nu.
Succes ermee, ik heb het wel een beetje gehad met dat toekomst VBG. Volgens de planning werden er van de zomer (we draaien sinds juni op dat toekomst VBG gedoe) per week 41!! manuren teveel uitgegeven. Ik snap niet dat ze dan niet inzien dat 't systeem gewoon niet werkt
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 oktober 2009 @ 11:18:54 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74071899
Ach, zonder Toekomst VBG was het al een geklooi met de uren. Dat zal alleen maar erger worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74072610
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ach, zonder Toekomst VBG was het al een geklooi met de uren. Dat zal alleen maar erger worden
Ik wil niet weten hoe erg 't wordt als ze straks alle fulltimers eruit gaan gooien... Bij ons was er trouwens een fulltimer die al 18 jaar in dienst is geweest op een wel heel lullige manier op staande voet ontslagen... Nu krijg je dus gewoon dat soort grapjes.
pi_74074989
Ik werk al een paar jaar op zaterdag ongeveer 4 uurtjes (2 diensten). Weet iemand hoeveel dagen betaald verlof je hebt per jaar? En is dit ergens op te vragen? Wil binnenkort een paar zaterdagen vrij nemen maar weet niet of dat betaald verlof wordt.
Voor adviezen van voetbalwedstrijden en tennis!
pi_74075319
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:04 schreef Juninho8 het volgende:
Ik werk al een paar jaar op zaterdag ongeveer 4 uurtjes (2 diensten). Weet iemand hoeveel dagen betaald verlof je hebt per jaar? En is dit ergens op te vragen? Wil binnenkort een paar zaterdagen vrij nemen maar weet niet of dat betaald verlof wordt.
Minimaal 5 zaterdagen per jaar. Je kan je verlofuren opvragen bij je teamcoach.

[ Bericht 0% gewijzigd door xxiessiexx op 26-10-2009 13:44:33 ]
pi_74076476
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Morgen maar eens bij het mobility kantoortje op de vestiging binnenlopen. Heb wat ideetjes.
Veel oud collega's van mij werken inmiddels tot volle tevredenheid bij parkeerbeheer. Hoger salaris, betere sfeer op de werkvloer, goede interne opleiding, als er betaald parkeren in jouw regio zit, is dit een goede optie (zeker gezien het betere salaris).
  FOK!fotograaf maandag 26 oktober 2009 @ 17:06:46 #21
73911 ultra_ivo
pi_74083021
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:54 schreef TokenW het volgende:

[..]

Veel oud collega's van mij werken inmiddels tot volle tevredenheid bij parkeerbeheer. Hoger salaris, betere sfeer op de werkvloer, goede interne opleiding, als er betaald parkeren in jouw regio zit, is dit een goede optie (zeker gezien het betere salaris).
Ik zoek toch meer in de richting waar ik ooit in gestudeerd heb.
  maandag 26 oktober 2009 @ 17:36:55 #22
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_74084012
Makkelijk dagje vandaag
pi_74089766
Ik ben benieuwd hoeveel HAH er morgen is.
pi_74090620
AH en Gamma sowieso...
pi_74091808
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:17 schreef Sapphira het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel HAH er morgen is.
Nou, wat dacht je van drie stuks
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')