abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 december 2009 @ 23:45:05 #201
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_75502709
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:59 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Drink jij dat maar eens een hele avond, drink ik Hertog Jan, volgende dag even de bevindingen delen?
Toch betwijfel ik of je Hertog Jan er bij een blinde proeverij uit zou kunnen halen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 11 december 2009 @ 00:02:36 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75503449
Ik heb vaak schuimwijnproeverijen georganiseerd, en ik weet 1 ding, vooroordelen en imago sneuvelen bij blind proeven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_75504745
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:45 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Toch betwijfel ik of je Hertog Jan er bij een blinde proeverij uit zou kunnen halen.
Met de blinde kater test kan ik zo de Hertog Jan van een B merk kunnen onderscheiden
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  donderdag 7 januari 2010 @ 00:23:14 #204
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76508772
Nieuwe aflevering!

"t Is goed boeren" riep de Plus supermarkt op tv. Bij Plus, is iedereen tevreden. Maar het gaat slecht met de boeren in Nederland, zeggen de kranten.
Kiespijn?
En toch staan er boeren te lachen in advertenties van Plus. Kiespijn? We kunnen er niet meer bij met ons boerenverstand. De Keuringsdienst trekt door de polder en houdt het simpel. "Is 't goed boeren, meneer de boer?"

Donderdag 7 januari, 20:30. NED3
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:03:48 #205
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76538140
Jammer dat Willem&Drees hier niet in de buurt zit.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:07:18 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76538322
Damn, gemist en ook niet opgenomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76538392
Jammer dat het tegelijk met Wie is de Mol is
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:08:42 #208
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76538397
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Damn, gemist en ook niet opgenomen.
Morgen staat ie op uitzending gemist.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_76538643
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:08 schreef Erasmo het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:17:52 #210
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76538855
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:13 schreef Igen het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:18:31 #211
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_76538885
Wouter Klootwijk heeft ook een nieuw progromma, op de woensdagavond. 'De wilde keuken'. Lijkt best wel veel op de Keuringsdienst, dus een beetje gek van de RVU om de twee programma's naast elkaar te houden.

Aflevering van gisteren ging over appels en de marketing daarvan.
I am a black hole shitting into the void
pi_76538922
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:18 schreef Gimmick het volgende:
Wouter Klootwijk heeft ook een nieuw progromma, op de woensdagavond. 'De wilde keuken'. Lijkt best wel veel op de Keuringsdienst, dus een beetje gek van de RVU om de twee programma's naast elkaar te houden.

Aflevering van gisteren ging over appels en de marketing daarvan.
[CUL TV tip] De wilde keuken
pi_76539157
Waarschijnlijk moet ik hiervoor een nieuw topic openen, aangezien deze zometeen vol zit. Maar toch wil ik het er even over hebben.

In de afgelopen aflevering ( een paar minuten geleden ( red. ) ) was er een spruitjesboer die, samen met zijn broer, in Zeewolde een kwekerij heeft. Vier jaar geleden was hij boos, woest, ontzet en bijna agressief over de prijs die de supermarkten rekenden voor zijn spruitjes: Tussen de 10 en 19 cent per kilo. Hij briestte dat zijn kostprijs 39 cent is en dat hij alles ver onder de kostprijs moest verkopen. Een aanslag op zijn bestaan als kweker.

Wat schetst mijn alles behalve geringe verbazing: Dezelfde kweker kweekt nog steeds spruitjes tegen dezelfde prijs. Alleen schijnt hij nu er wel mee te kunnen leven na vier jaar. Hij levert namelijk aan the greenery om zijn spruitjes te verkopen. Deze "tussenhandel" verkoopt het weer door naar o.a. de Plusmarkt . De Plusmarkt bepaalt feiltelijk de prijs: Zij schatten in hoeveel ze waarvan verkopen, en vragen de Greenery dit leveren tegen de prijs die zij opleggen. Hoe boos de betreffende kweker nu is, hoe blij is hij nu met zijn afzet markt. Maar dan wel tegen dezelfde prijs als vier jaar geleden.

Een verslaggever heeft voor de kweker uitgerekend dat hij op jaarbasis 400.000 euro verliest op zijn kwekerij. De kweker houdt het een beetje vaag over hoe hij verder aan zijn inkomen komt. Het feit blijft dat, zoals de kweker zelf aangeeft, er maar 10 kwekers overblijven over een paar jaar als de prijzen zo door gaan. Tevens wordt pijnlijk duidelijk gemaakt door een manager van 1 van de grootste ketens van Plusmarkt dat de supermarkt, en niet de veiling, de prijs bepaalt.

"Het is goed boeren bij de Plus" gaat niet op. Niet de boer, maar de supermarkt bepaald de prijs van het produkt. En als dat onder de kostprijs ligt van de boer, so be it. Zolang de klanten maar te vreden over zijn lijkt het wel. En zolang de Plusmarkt maar blijft verdienen uiteraard.

Een level van frustratie viel mij ten deel. Het kan toch niet waar zijn dat een boer niet kan overleven omdat de supermarkt de prijs bepaald? Ik, in al mijn naiviteit, dacht dat dit alleen in Jappan voorkwam. De prijs van de eindverkoper bepaalt de hoogte, niet de tussenhandel en al helemaal niet de kweker. In Nederland is het al jaren niet anders. Je ziet het aan de melkoorlog, aan de prijzen van alle verse groenten en vlees. Wellicht dat ik uit het oosten kom, en ik mij daarom over opwind. Ik vind zelf namelijk dat de kweker, boer of welke agrarier dan ook het recht heeft een boterham te verdienen. Juist omdat ze goed zijn in hun vak. Ze weten van de hoed en de rand, ze weten hoe je het beste hun producten kunnen kweken en toch gaan ze massaal het schip in.

Behalve onverteerbaar, vind ik het volslagen idioot dat een kweker op de fles moet omdat de supermarkt, en derhalve de consument, bepaald dat zij onder de kostprijs betalen voor een al dan niet eerlijk product.

Hierbij een oproep naar de lokale natuurwinkel te gaan of zo. Iets waar je zeker van bent dat het product eerlijk betaald is, uit je eigen streek. Zo hou je manipulerende supermarkt ketens op afstand en kan je eerlijk je brood verdienen.

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_76539317
Kwestie van vraag en aanbod. De spruitjesboer kan ook zeggen: ik verkoop niet onder prijs, ik ga iets anders doen Daalt het aanbod, en stijgt de prijs.

De koper bepaalt altijd de prijs hoor
pi_76539524
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:26 schreef Piles het volgende:
Kwestie van vraag en aanbod. De spruitjesboer kan ook zeggen: ik verkoop niet onder prijs, ik ga iets anders doen Daalt het aanbod, en stijgt de prijs.

De koper bepaalt altijd de prijs hoor
Als elke kweker dat doet, hebben we zo meteen spruitjes uit china.

Anyway:

Het gaat mij niet om vraag en aanbod. Elke supermarktketen weet wat de prijs is om bijvoorbeeld spruitjes in te kopen. Alleen gaan ze er onder zitten, zodat ze meer verkopen. En dat gaat ten koste van de kwaliteit. De kwekers die overblijven gaan i.m.o. voor kwantiteit i.p.v. kwaliteit. En dat vind ik zonde. Al helemaal omdat een kweker dus niet zijn bestaan op kan bouwen met iets waar hij goed in is.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:33:48 #216
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_76539699
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:26 schreef Piles het volgende:
De koper bepaalt altijd de prijs hoor
En die wil het nu eenmaal over het algemeen zo goedkoop mogelijk.

Niet zo'n heel verrassende uitzending eigenlijk maar misschien wel een eye opener voor een aantal. Meest interessante is eigenlijk nog winst die zowel de Greenery als Plus, of welke supermarkt dan ook, op het product pakken.
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:25:21 #217
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76542710
Wat ik jammer vond is dat het item met Willem&Drees niet verder uitgediept werd. De vraag waarom hij wel 40 ct. per kilo betaalt en de buren het met 17 ct. per kilo moeten doen bijvoorbeeld.

http://www.willemendrees.nl/index.php?page=willemendrees
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:29:54 #218
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76542971
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:25 schreef golfer het volgende:
Wat ik jammer vond is dat het item met Willem&Drees niet verder uitgediept werd. De vraag waarom hij wel 40 ct. per kilo betaalt en de buren het met 17 ct. per kilo moeten doen bijvoorbeeld.

http://www.willemendrees.nl/index.php?page=willemendrees
Ik heb die site gelijk na de uitzending bezocht, van mij mogen er wel meer van zulke initiatieven zijn
pi_76544287
Leuk plaatje weer die sneeuwvlakte met die spruiten
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:04:44 #220
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76808253
Vanavond weer.

Vanillevla

Vla is Hollandser dan haring. Zegt de Nederlander toetje, dan bedoelt hij vla. Vanillevla that is. Een heel simpel toetje en altijd stralend geel.

Geheim van geel
Maar waarom is dat eigenlijk zo? Waarom is vanillevla geel?
De Keuringsdienst van Waarde bekent kleur. Vanavond in geuren en kleuren het geheim van het klassieke bakje vla.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_76808386
Ah, leuk. Heb ik me namelijk ook wel eens afgevraagd. Vanille is namelijk helemaal niet geel.
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:08:59 #222
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76808458
Vanillevla is een namaak custard, en dat is geel vanwege de eieren, Vla is niet met eieren gemaakt, dus doet men er wat kleurstof bij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76808551
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanillevla is een namaak custard, en dat is geel vanwege de eieren, Vla is niet met eieren gemaakt, dus doet men er wat kleurstof bij
Verklap het nou niet
pi_76808572
tvp
Ik weet het ook niet
pi_76809528
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanillevla is een namaak custard, en dat is geel vanwege de eieren, Vla is niet met eieren gemaakt, dus doet men er wat kleurstof bij
Als ze er de bruine kleurstof in zouden doen zoals bv in de caramel-, hopjes- of chocoladevla, dan smaakt de vanillevla ineens naar chocolade.

Heb dat ook eens op tv gezien: beker voor de helft vullen met vanillevla, rietje erin zetten, stukje folie bovenop de vanillevla leggen, aanvullen met chocoladevla o.i.d. en dan iemand laten proeven en vragen wat ze eten.
9 van de 10 zal chocolade zeggen.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 15:41:24 #226
21636 Feestkabouter
pi_76809860
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:33 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Als ze er de bruine kleurstof in zouden doen zoals bv in de caramel-, hopjes- of chocoladevla, dan smaakt de vanillevla ineens naar chocolade.

Heb dat ook eens op tv gezien: beker voor de helft vullen met vanillevla, rietje erin zetten, stukje folie bovenop de vanillevla leggen, aanvullen met chocoladevla o.i.d. en dan iemand laten proeven en vragen wat ze eten.
9 van de 10 zal chocolade zeggen.
leuke tip!!
ga ik proberen met mijn schoonpa, die is gek op gele vla!!!
(ik ook trouwens)
pi_76810125
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef golfer het volgende:

Vla is Hollandser dan haring. Zegt de Nederlander toetje, dan bedoelt hij vla. Vanillevla that is. Een heel simpel toetje en altijd stralend geel.
Wat een onzin, heb mijn hele leven nog nooit vla gegeten.
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:55:09 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76810414
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:33 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Als ze er de bruine kleurstof in zouden doen zoals bv in de caramel-, hopjes- of chocoladevla, dan smaakt de vanillevla ineens naar chocolade.

Heb dat ook eens op tv gezien: beker voor de helft vullen met vanillevla, rietje erin zetten, stukje folie bovenop de vanillevla leggen, aanvullen met chocoladevla o.i.d. en dan iemand laten proeven en vragen wat ze eten.
9 van de 10 zal chocolade zeggen.
Dat komt omdat je chocolade ruikt en zoet proeft. Je smaak is een combinatie van geur en proeven. Op je tong proef je alleen zoet, zout, zuur, bitter en umami.
Andere aromas zoals die van vanillie, koffie en chocolade zijn grotendeels geur.

De test deugt niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76811565
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wat een onzin, heb mijn hele leven nog nooit vla gegeten.
Je hoeft het niet gegeten te hebben om 'vla' te bedoelen als je het als Nederlander hebt over 'toetje'.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_76811671
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat komt omdat je chocolade ruikt en zoet proeft. Je smaak is een combinatie van geur en proeven. Op je tong proef je alleen zoet, zout, zuur, bitter en umami.
Andere aromas zoals die van vanillie, koffie en chocolade zijn grotendeels geur.

De test deugt niet.
Als jij aan chocoladevla ruikt zonder het te zien, betwijfel ik ook of je ruikt dat het chocolade is. Waarschijnlijk ruik je iets bekends, maar weet je niet wat het is.

In ieder geval is het zo, dat vooral de combinatie zien+ruiken bepaalt hoe iets smaakt.

Zo'n zelfde soort experiment was eens op tv met cola, dat er uitziet als sinas (maar niet ruikt naar sinaasappelen). Dan heb je ook geen idee wat je proeft.
quote:
U ook gele cola met blauwe cake?



Wie dit als vieruurtje voorgesteld krijgt, zal waarschijnlijk vriendelijk bedanken. We leven allemaal met de overtuiging dat eten smaakt zoals het smaakt omdat we nu eenmaal kunnen proeven.
Maar, hoe moeilijk dit ook te geloven is, we laten ons ronduit bedotten door de kleur van eten. Dat heeft het Nederlandse consumentenprogramma Weet wat je koopt bewezen. Geblinddoekte proefpersonen konden een stukje blauwe cake best appreciëren. Ze proefden geen verschil met het volgende plakje cake, dat er heel gewoon en geel uitzag. Maar zonder blinddoek was niemand bereid om van de blauwe cake zelfs maar te proeven, omdat iedereen blauw associeert met vergif en gevaar. Op dezelfde manier associëren we rood met zoet en aardbeien, groen met fris en zurig.

Maar dat is nog niet alles! Proefpersonen blijken helemaal niet in staat om cola te herkennen als die geel gekleurd is, ook al is er helemaal niets aan de smaak van de cola veranderd. 'Echte sinaasappel, geen twijfel mogelijk', zegt een proefkonijn. 'Sinaasappel, citroen, koolzuur' luidt de mening van een andere. En, raar maar waar, omgekeerd werkt het ook: al wie bruin gekleurd bruisend sinaasappelsap drinkt, is er stellig van overtuigd dat het om cola gaat.

Gewoon de kleur van eten of drinken veranderen zet dus blijkbaar onze hele smaakbeleving op zijn kop. Een reden te meer om de volgende keer de ingrediëntenlijst eens goed te lezen als u een 'aardbeienyoghurt' met een mooi, rood kleurtje binnenlepelt. Want het is niet omdat de yoghurt rood is, dat er ook écht aardbeien in zitten.

Bekijk hier het fragment uit 'Weet wat je Koopt'. U moet wel eerst Microsof Silverlight installeren om de beelden te kunnen zien
Hier nog een leuk informatief pdfje, met als toepasselijke titel: waarom gele vla niet paars is

http://www.food-info.net/artikellevensmiddelentechnologie.pdf

[ Bericht 54% gewijzigd door Walter81 op 14-01-2010 16:32:26 ]
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_76812235
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:22 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Je hoeft het niet gegeten te hebben om 'vla' te bedoelen als je het als Nederlander hebt over 'toetje'.
ik bedoel nooit vla als ik het over een toetje heb. omdat ik nooit vla eet en ook niemand ken in mijn omgeving die wel vla eet.
pi_76812298
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik bedoel nooit vla als ik het over een toetje heb. omdat ik nooit vla eet en ook niemand ken in mijn omgeving die wel vla eet.
Je weet niet wat je mist
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:06:22 #233
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76813417
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:25 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Als jij aan chocoladevla ruikt zonder het te zien, betwijfel ik ook of je ruikt dat het chocolade is. Waarschijnlijk ruik je iets bekends, maar weet je niet wat het is.

In ieder geval is het zo, dat vooral de combinatie zien+ruiken bepaalt hoe iets smaakt.


Zo'n zelfde soort experiment was eens op tv met cola, dat er uitziet als sinas (maar niet ruikt naar sinaasappelen). Dan heb je ook geen idee wat je proeft.
[..]

Hier nog een leuk informatief pdfje, met als toepasselijke titel: waarom gele vla niet paars is

http://www.food-info.net/artikellevensmiddelentechnologie.pdf
Dat is alleen maar waar voor bekende levensmiddelen in andere kleuren.
Smaak van iets is combi van geur en proeven.
Zoete drop smaakt niet zout omdat er zoute drop op staat. En de smaak van sinas en cola liggen dicht bij elkaar, Cola is ook zoet zuur.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76813522
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:07 schreef k_man het volgende:
Ah, leuk. Heb ik me namelijk ook wel eens afgevraagd. Vanille is namelijk helemaal niet geel.
Als je een vanille stokje kookt in melk dan geeft het wel degelijk een gelige kleur. Zie je ook wel terug in de biologische vla. Natuuurlijk niet zo geel als een pak vla.
Maar de normale pakken vla zitten natuurlijk vol kleurstoffen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2010 17:09:56 ]
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:12:45 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76813690
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:08 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Als je een vanille stokje kookt in melk dan geeft het wel degelijk een gelige kleur. Zie je ook wel terug in de biologische vla. Natuuurlijk niet zo geel als een pak vla.
Maar de normale pakken vla zitten natuurlijk vol kleurstoffen.
Neuh, heel licht beige, als je te lang kookt wordt het grijzig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76822208
Eerst vragen of je het uitspreekt als vanille of vanilje en dan toch consequent vanilje blijven zeggen...
pi_76822658
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neuh, heel licht beige, als je te lang kookt wordt het grijzig
met zwarte puntjes
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_76822680
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:43 schreef Tourniquet het volgende:
Eerst vragen of je het uitspreekt als vanille of vanilje en dan toch consequent vanilje blijven zeggen...

het is vaniejje
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:56:16 #239
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76822749
Niet schokkend, wel leuk. Ik vind het altijd leuk als mensen gewoon duidelijk vertellen wat ze doen, en waarom ze het doen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76822781
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:54 schreef kawotski het volgende:

[..]

het is vaniejje
Uiteraard, maar hij bleef het als vanilje uitspreken.
pi_76822811
Al is het geel, zwart, paars of kleurloos. Als het maar lekker smaakt en geen schadelijke stoffen bevat.
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:58:24 #242
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_76822859
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:56 schreef Iblis het volgende:
Niet schokkend, wel leuk. Ik vind het altijd leuk als mensen gewoon duidelijk vertellen wat ze doen, en waarom ze het doen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 21:06:12 #243
21636 Feestkabouter
pi_76823198
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:56 schreef Iblis het volgende:
Niet schokkend, wel leuk. Ik vind het altijd leuk als mensen gewoon duidelijk vertellen wat ze doen, en waarom ze het doen.
en omdat dat soort eerlijkheid steeds schaarser lijkt te worden, kan ik het des te meer waarderen als het er ineens weer eens is!
(triest, maar ja)
  donderdag 14 januari 2010 @ 21:36:40 #244
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76824708
Op BBC 2 is nu Jimmy (die van Jimmy’s Farm) ook bezig. Over de mondiale voedselvoorziening.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:19:58 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76827223
Het was natuurlijk al wel bekend dat er geen vanille in vanillevla zat, maar die kleurstoffen, dat wist ik weer niet.
nou eet ik ook nooit vla, dus misschien vandaar
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 januari 2010 @ 22:21:43 #246
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_76827333
Ik vind de meeste vla uit de supermarkt niet echt lekker, chemisch smaakje die zum is. Eet het daarom ook nooit.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_76838748
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:21 schreef borisz het volgende:
Ik vind de meeste vla uit de supermarkt niet echt lekker, chemisch smaakje die zum is. Eet het daarom ook nooit.
Ik vind die van FrieslandCampina dan nog wel de lekkerste. Die smaakt ook nog het meest romig. Sommige goedkopere merken lijken gewoon op dikke melk met vanillesmaakvanillinesmaak.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_76838774
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:21 schreef borisz het volgende:
Ik vind de meeste vla uit de supermarkt niet echt lekker, chemisch smaakje die zum is. Eet het daarom ook nooit.
De biologische is echt lekker, van de reformwinkel in een fles, met name.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 08:27:51 #249
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_76838942
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 10:54 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Even een tvp, omdat ik nu, elke keer als ik cornflakes eet, denk aan het ijzer-item
Ik heb net cornflakes gehad

Wat heb ik gemist?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_76839037
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 08:27 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb net cornflakes gehad

Wat heb ik gemist?
Daar zit gemalen fiets in.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:22:44 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76841586
Goed wat ik dus al jaren roep,. wat je uit pakjes eet heeft niets met de smaak te maken die er op staat. Het vaniline aroma heeft niets met de smaak van echt vanille te maken, want de mensen weten sowieso niet hoe dat smaakt.
Triest eigenlijk.
Al jaren geleden werd duidelijk dat je geen aarbeien in de joghurt moet doen, want dat vinden kinderen niet lekker.
Echte vanille in de vla? IIiii er zitten puntjes in, dat is vies.
Heb zelf vroeger klachten gehad dat ik saffraan in de paella had gedaan, daar zitten draadjes in.
Het kan nog gekker, de pakjes noedels met van die zakjes kruiden en smaakstoffen die je voor weinig bij de supermarkt kan krijgen (garnalen smaak, varkensvleessmaak, rundvleessmaak) bevatten alleen maar smaakstoffen, geen enkele garnaal, varken of rund is er ooit in de buurt geweest. Maar deze noedelsoep kan je ook in Vegetarische smaak krijgen.
Geweldig, niet dat er smaakverschil in zit tussen deze noedelsoepen, of liever, niet dat ze naar rundvlees, varken of garnaal smaken.


Ik zal van het weekend eens kijken of ik een recept voor vla kan maken. Met melk, ei, suiker en vanille.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:48:46 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76842486
Mhh, bedenk me net, ook eieren worden gekleurd. Er worden kleurstoffen aan het voer toegevoegd om de dooier te kleuren, omdat we willen dat een scharrelei mooi oranje is, en een bruine schaal heeft natuurlijk. Als je scharreleieren gaat verkopen die van schaal zijn en een lichtgele dooier hebben wil vrijwel niemand ze hebben omdat het niet aan de verwachting voldoend. Eco en gezond moet bruin zijn, daarom wordt brood ook geverfd met moutcaramel en de zich gezond voedende collegas zie ik ook altijd dit chocoladebruine brood nemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76850673
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Eco en gezond moet bruin zijn, daarom wordt brood ook geverfd met moutcaramel en de zich gezond voedende collegas zie ik ook altijd dit chocoladebruine brood nemen.
Das ook zo'n mooie ja Mensen die zo zwart mogelijk brood eten, omdat dat het gezondst is
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:24:00 #254
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_76851011
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:17 schreef Piles het volgende:

[..]

Das ook zo'n mooie ja Mensen die zo zwart mogelijk brood eten, omdat dat het gezondst is
Dat brood kan wel heel lekker zijn met veel pitjes aan de buitenkant, en dan in combinatie met kaas of hagelslag Maar meestal heb ik gewoon volkoren brood omdat je voor dat donkere brood dieper in de buidel moe tasten. Heb die aflevering van de keuringsdienst over brood ook al eens gezien dus ik weet dat je vooral voor het kleurtje betaalt.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:29:21 #255
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76851300
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Mhh, bedenk me net, ook eieren worden gekleurd. Er worden kleurstoffen aan het voer toegevoegd om de dooier te kleuren, omdat we willen dat een scharrelei mooi oranje is, en een bruine schaal heeft natuurlijk. Als je scharreleieren gaat verkopen die van schaal zijn en een lichtgele dooier hebben wil vrijwel niemand ze hebben omdat het niet aan de verwachting voldoend. Eco en gezond moet bruin zijn, daarom wordt brood ook geverfd met moutcaramel en de zich gezond voedende collegas zie ik ook altijd dit chocoladebruine brood nemen.
Volgens mij zorgt men er zo ook voor dat handafwasmiddel meer schuimt dan nodig. Aangezien dat de indruk wekt dat het goed werkt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76851508
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zal van het weekend eens kijken of ik een recept voor vla kan maken. Met melk, ei, suiker en vanille.
Recept werd aan het eind van de aflevering verteld. Iets van 1l melk, 60 gram suiker, 40 gram maizena en wat vanille. Eventjes koken, laten afkoelen, klaar. Dacht ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2010 14:35:54 ]
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:34:21 #257
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_76851561
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Recept werd aan het eind van de aflevering verteld. Iets van 1l melk, 60 gram suiker, 40 gram maizena en vanille. Eventjes koken, laten afkoelen, klaar. Dacht ik.
En nog wat eierdooiers voor de kleur, of je gooit er caroteen in.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:38:32 #258
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76851739
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Recept werd aan het eind van de aflevering verteld. Iets van 1l melk, 60 gram suiker, 40 gram maizena en wat vanille. Eventjes koken, laten afkoelen, klaar. Dacht ik.
En idd nog een paar eidooiers.
Die niet meekoken, dan wordt het dun roerei.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:40:16 #259
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76851827
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:24 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Dat brood kan wel heel lekker zijn met veel pitjes aan de buitenkant, en dan in combinatie met kaas of hagelslag Maar meestal heb ik gewoon volkoren brood omdat je voor dat donkere brood dieper in de buidel moe tasten. Heb die aflevering van de keuringsdienst over brood ook al eens gezien dus ik weet dat je vooral voor het kleurtje betaalt.
Je weet dat die pitjes er ook op worden gedaan om het gebrek aan knapperige korst te maskeren?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:41:20 #260
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76851883
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:29 schreef Iblis het volgende:

[..]

Volgens mij zorgt men er zo ook voor dat handafwasmiddel meer schuimt dan nodig. Aangezien dat de indruk wekt dat het goed werkt.
En al die parfum aan wasmiddel, dan ruikt het schoon bij gebrek aan buiten drogen.
En als je dan een wasmiddel zonder parfum wilt hebben moet je daar veel en veel meer voor betalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:16:39 #261
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_76856067
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je weet dat die pitjes er ook op worden gedaan om het gebrek aan knapperige korst te maskeren?
Eigenlijk niet, maar nu je het zegt, de korst is wel zacht. Echter dat is toch het geval met alle fabrieksbroden uit het schap van de supermarkt? Er zijn er eigenlijk geen met een harde korst is allemaal vrij zacht spul.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:29:01 #262
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_76858982
Wel interessant dit!
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_76864354
Aflevering staat nog niet online.
............................
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:08:46 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_77051924
In de volgende uitzending gaat het over Döner
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_kebab__.html?p=8,2
Varkensvlees in de Döner
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:04:55 #265
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77056909
Laatst hadden ze het in GB ook onderzocht, met een vergelijkbare uitkomst.

Verbaast me ook niets eigenlijk
pi_77056972
Is dat net zo'n onderzoek als bij een Arnhemse shoarmaboer waarin ze in knoflooksaus 12 soorten sperma aantroffen?
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:10:03 #267
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77057128
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:06 schreef TUFKAL het volgende:
Is dat net zo'n onderzoek als bij een Arnhemse shoarmaboer waarin ze in knoflooksaus 12 soorten sperma aantroffen?
Nee want dat is een HOAX.
pi_77057302
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:10 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Nee want dat is een HOAX.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:05:40 #269
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77106219
Niet vergeten te kijken vanavond
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:45:57 #270
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_77107735
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:05 schreef Erasmo het volgende:
Niet vergeten te kijken vanavond
Hoelaat?
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:53:10 #271
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_77108018
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:45 schreef RhytmicalRemedy het volgende:


Hoelaat?
20:30 Ned3.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_77108673
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:08 schreef Pietverdriet het volgende:
In de volgende uitzending gaat het over Döner
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_kebab__.html?p=8,2
Varkensvlees in de Döner
In de varagids hebben ze het over een gehakstaaf
pi_77108728
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:08 schreef Bluezz het volgende:

[..]

In de varagids hebben ze het over een gehakstaaf
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:03:48 #274
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_77111242
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:53 schreef golfer het volgende:

[..]


Bedankt!

[quote]Op donderdag 21 januari 2010 19:08 schreef Bluezz het volgende:

[..]

In de varagids hebben ze het over een gehakstaaf
Dat is lekker hoor!
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_77112711
En begonnen
pi_77112743
Ik denk niet dat ik dit wil zien. Wat moet ik straks gaan eten na het stappen.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_77112770
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:32 schreef henkde_j het volgende:
Ik denk niet dat ik dit wil zien. Wat moet ik straks gaan eten na het stappen.
pi_77112780
Blijft een mooie leader, terwijl RVU niet een megaomroep is.
pi_77112806
Rustig meneer de allochtoon
pi_77112825
Weer gelijk agressief. Waarom altijd
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_77112829
Ha,hij wordt nu al boos. Stereotype
pi_77112885
Staat eentje in zn winterjas vlees te snijden
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_77112914
Haha, wat een vent...alsof het een hele slechte acteur is
pi_77112919
Krausenberg
pi_77112939
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:32 schreef henkde_j het volgende:
Ik denk niet dat ik dit wil zien. Wat moet ik straks gaan eten na het stappen.
Daar moet je niet over nadenken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_77112977
DÖNNERMEISTER.
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:37:13 #287
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77113017
In Duitsland zijn de allochtonen vriendelijk!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_77113038
Een boom van vlees is inderdaad handwerk lieve schat...
pi_77113095
Ja da ga iek does nie zeggen, denk jij dat ik kind van 5 jahr ben ofzo!!???
pi_77113222
Ben ik de enige die er honger van krijgt?
pi_77113497
Ik niet meer. Trouwens,als dit sluitpost is,kan iemand anders nieuwe maken? Zit op mobiel.
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:47:27 #292
66825 Reya
Fier Wallon
pi_77113535
"Another Brick In The Wall"-flashback.
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:47:55 #293
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_77113562
Die vleesboom ziet er ranzig uit...Zal ongetwijfeld heerlijk zijn. Ben benieuwd wat er uit de test komt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 januari 2010 @ 20:49:13 #294
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_77113631
ik heb zin in een broodje Donner nu
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_77113682
Varkens zeker
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_77113722
Varkens denk ik ook ja
pi_77113753
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:49 schreef rubbereend het volgende:
ik heb zin in een broodje Donner nu
Ja, ik dus ook
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:50 schreef henkde_j het volgende:
Varkens zeker
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:50 schreef Dynd het volgende:
Varkens denk ik ook ja
pi_77113858
Haha dat marktkraampje. Die trekt zeker zelf de schapen uit de wei.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:55:25 #299
66825 Reya
Fier Wallon
pi_77113947
Geniaal, inderdaad. Die vent lijkt wel een typetje van Koot & Bie
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:55:33 #300
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77113953
LOL die troffee
I never look back, darling. It distracts from the now.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')