abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:04:00 #226
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_71441929
ben ook maar eens begonnen in



Heftig boek om te lezen, hij is heel direct (daar hou ik wel van) maar toch blijft het heel indrukwekkend om te lezen.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:35:38 #227
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_71450405
Er zijn sinds m'n vorige post weer wat boeken afgevallen wegens uit. Nieuw op de stapel:


Malcom Gladwell - Outliers: The Story of Success (2008)
Gladwell betoogt hoe succesvolle mensen hun prestaties niet louter op eigen kracht hebben bereikt (hoe graag ze dat ook denken), maar meestal flink zijn geholpen door tal van omgevingsfactoren. Een verademing in deze tijd van soms te ver doorgeschoten meritocratie. Interessant en zeer boeiend geschreven. Van deze knakker ga ik meer lezen, dat is wel zeker.


John O'Farrell - An Utterly Impartial History of Britain, Or 2000 Years of Upper Class Idiots in Charge (2007)
Een grappig bedoelde geschiedenis van Groot-Brittannië. Bij vlagen inderdaad redelijk komisch, maar hij maakt soms wel erg grote sprongen.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:00:23 #228
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_71450972
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:35 schreef Frollo het volgende:
Er zijn sinds m'n vorige post weer wat boeken afgevallen wegens uit. Nieuw op de stapel:

[ afbeelding ]
Malcom Gladwell - Outliers: The Story of Success (2008)
Gladwell betoogt hoe succesvolle mensen hun prestaties niet louter op eigen kracht hebben bereikt (hoe graag ze dat ook denken), maar meestal flink zijn geholpen door tal van omgevingsfactoren. Een verademing in deze tijd van soms te ver doorgeschoten meritocratie. Interessant en zeer boeiend geschreven. Van deze knakker ga ik meer lezen, dat is wel zeker.
Ja hij is gaaf he Ik heb van hem 'Blink' gelezen, ook een erg leuk boekie! Ik heb ook al meer boeken van hem op mijn verlanglijstje staan, maar deze nog niet *erbij zetten gaat*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:10:11 #229
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71451198
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:35 schreef Frollo het volgende:
Er zijn sinds m'n vorige post weer wat boeken afgevallen wegens uit. Nieuw op de stapel:

[ afbeelding ]
Malcom Gladwell - Outliers: The Story of Success (2008)
Gladwell betoogt hoe succesvolle mensen hun prestaties niet louter op eigen kracht hebben bereikt (hoe graag ze dat ook denken), maar meestal flink zijn geholpen door tal van omgevingsfactoren. Een verademing in deze tijd van soms te ver doorgeschoten meritocratie. Interessant en zeer boeiend geschreven. Van deze knakker ga ik meer lezen, dat is wel zeker.
Dat is toch altijd al zo geweest? De meeste succesvolle mensen weten wanneer ze kunnen profiteren van een positieve ontwikkeling en van andere mensen. Dat is ook een kwaliteit, daar niet van. Meestal doen succesvolle mensen niks anders dan een door minder succesvolle mensen ontwikkeld concept te verbeteren.

Maar het klinkt als n goed boek
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:32:37 #230
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_71451707
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:10 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Dat is toch altijd al zo geweest? De meeste succesvolle mensen weten wanneer ze kunnen profiteren van een positieve ontwikkeling en van andere mensen. Dat is ook een kwaliteit, daar niet van. Meestal doen succesvolle mensen niks anders dan een door minder succesvolle mensen ontwikkeld concept te verbeteren.
Nee, zo is het niet. Of misschien is het wel zo, maar dat is niet waar het boek over gaat. In een van de eerste voorbeelden in het boek merkt Gladwell op dat verreweg de meeste tophonkballers in januari, februari of maart jarig zijn. Footballers idem dito. Voetballers ook. En ga zo maar door.

Stel, je hebt drie kinderen, die in januari, februari respectievelijk maart zijn geboren. Zij zitten op honkbal in een juniorengroep, met allemaal andere kinderen die tussen april en december jarig zijn. Aangezien de cut-off date (ik weet even geen beter woord) van die juniorengroep 1 januari is, zijn de drie kinderen uit dit voorbeeld dus de oudsten van hun groep. En omdat op die leeftijd elke maand telt qua lichamelijke ontwikkeling, horen ze waarschijnlijk ook bij de besten.
Ze worden opgemerkt door scouts, en die doen de drie kinderen op een serieuzere jeugdopleiding. Na een tijdje trainen blijken de kinderen van januari en februari weer beter te zijn dan groepsgenoten die later geboren zijn. Het honkballertje van maart valt dus af, de andere twee gaan door naar een nog hogere jeugdopleiding. Enzovoort!
Een sterk bewijs dat dit inderdaad zo werkt, is dat men bij het jeugdvoetbal in België op een gegeven moment is overgegaan op een cut-off date in september. Een paar jaar later bleken de meeste goede jonge voetballers in september of oktober jarig te zijn.

Natuurlijk blijft talent ontzettend belangrijk, maar het kan dus ook op heel simpele, niet-beïnvloedbare dingen aankomen.

Volgens mij leg ik het heel slecht uit, sorry. Je moet het zelf maar lezen.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 13:39:38 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_71457093
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_71457304
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:32 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nee, zo is het niet. Of misschien is het wel zo, maar dat is niet waar het boek over gaat. In een van de eerste voorbeelden in het boek merkt Gladwell op dat verreweg de meeste tophonkballers in januari, februari of maart jarig zijn. Footballers idem dito. Voetballers ook. En ga zo maar door.

Stel, je hebt drie kinderen, die in januari, februari respectievelijk maart zijn geboren. Zij zitten op honkbal in een juniorengroep, met allemaal andere kinderen die tussen april en december jarig zijn. Aangezien de cut-off date (ik weet even geen beter woord) van die juniorengroep 1 januari is, zijn de drie kinderen uit dit voorbeeld dus de oudsten van hun groep. En omdat op die leeftijd elke maand telt qua lichamelijke ontwikkeling, horen ze waarschijnlijk ook bij de besten.
Ze worden opgemerkt door scouts, en die doen de drie kinderen op een serieuzere jeugdopleiding. Na een tijdje trainen blijken de kinderen van januari en februari weer beter te zijn dan groepsgenoten die later geboren zijn. Het honkballertje van maart valt dus af, de andere twee gaan door naar een nog hogere jeugdopleiding. Enzovoort!
Een sterk bewijs dat dit inderdaad zo werkt, is dat men bij het jeugdvoetbal in België op een gegeven moment is overgegaan op een cut-off date in september. Een paar jaar later bleken de meeste goede jonge voetballers in september of oktober jarig te zijn.

Natuurlijk blijft talent ontzettend belangrijk, maar het kan dus ook op heel simpele, niet-beïnvloedbare dingen aankomen.

Volgens mij leg ik het heel slecht uit, sorry. Je moet het zelf maar lezen.
Ik begrijp 'm helemaal! Intrigerend!
Ga het boek ook eens lezen!
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:55:09 #233
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71457629
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:32 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nee, zo is het niet. Of misschien is het wel zo, maar dat is niet waar het boek over gaat. In een van de eerste voorbeelden in het boek merkt Gladwell op dat verreweg de meeste tophonkballers in januari, februari of maart jarig zijn. Footballers idem dito. Voetballers ook. En ga zo maar door.

Stel, je hebt drie kinderen, die in januari, februari respectievelijk maart zijn geboren. Zij zitten op honkbal in een juniorengroep, met allemaal andere kinderen die tussen april en december jarig zijn. Aangezien de cut-off date (ik weet even geen beter woord) van die juniorengroep 1 januari is, zijn de drie kinderen uit dit voorbeeld dus de oudsten van hun groep. En omdat op die leeftijd elke maand telt qua lichamelijke ontwikkeling, horen ze waarschijnlijk ook bij de besten.
Ze worden opgemerkt door scouts, en die doen de drie kinderen op een serieuzere jeugdopleiding. Na een tijdje trainen blijken de kinderen van januari en februari weer beter te zijn dan groepsgenoten die later geboren zijn. Het honkballertje van maart valt dus af, de andere twee gaan door naar een nog hogere jeugdopleiding. Enzovoort!
Een sterk bewijs dat dit inderdaad zo werkt, is dat men bij het jeugdvoetbal in België op een gegeven moment is overgegaan op een cut-off date in september. Een paar jaar later bleken de meeste goede jonge voetballers in september of oktober jarig te zijn.

Natuurlijk blijft talent ontzettend belangrijk, maar het kan dus ook op heel simpele, niet-beïnvloedbare dingen aankomen.

Volgens mij leg ik het heel slecht uit, sorry. Je moet het zelf maar lezen.
Oh op die manier.

Nu moet ik zeggen dat ik het niet gek vind dat mensen die in januari geboren zijn overal briljant in zijn
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:31:00 #234
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_71462219
begonnen met deze:


en van de week bij de bieb, bij de afgeschreven boeken, closing time van joseph heller meegenomen
nee, jij dan!
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:46:19 #235
211083 Angelof9
I must go first
pi_71462645
Ben maar weer even in een Diana Wynne Jones begonnen, dat gaat nooit mis!

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 16:49:41 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_71462735
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:31 schreef Gehenna het volgende:
begonnen met deze:
[ afbeelding ]

en van de week bij de bieb, bij de afgeschreven boeken, closing time van joseph heller meegenomen
één van de weinige boeken die ik echt niet uit kon lezen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:49:59 #237
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_71462742
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

één van de weinige boeken die ik echt niet uit kon lezen
hehe het is idd wel vrij droge stof, maar ik denk dat wel lukt, vind het wel interresant iig.
was nog wel van plan om aardig wat van dit soort boekjes te lezen, zoals de Odyssee, de Aeneas etc..
maar niet allemaal achter elkaar, dat trek ik denk ik ook niet , ik wou wel af wisselen met wat modernere boeken
nee, jij dan!
pi_71472720
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:35:30 #239
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_71509489
Ben 5 weken op vakantie, dus meteen 5 boeken meegenomen.
Tot nu toe uit:






Deze had ik voor de lol gekocht, omdat Carry Slee voor het eerst schrijft over een "lekkere harde pik". Alleen lijkt het qua plot en schrijfstijl op een fanfiction verhaal over Twilight geschreven door een pot.

[img]https://www.webshopboekhandel.nl/Webshop/ProductImages/9789046804438.jpg[/img]


En moet nog 500 pagina's van:
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:15:06 #240
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_71533551


Tot dusver een prima boek
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:23:54 #241
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_71533734
Jules en Jim



Net uit. Beetje een tegenvaller . Het gaat maar door over 2 geliefden die bij elkaar komen uit elkaar gaan bij elkaar komen uit elkaar gaan, enz. Verder vond ik de stijl ook niet echt mooi, er wordt nergens diep op ingegaan en de tijd vliegt voorbij. Nouja, je hebt hem ook zo uit en voor 50 cent moet je niet klagen...

Hopelijk is de film beter
De Narcis van Gabon
pi_71539041


vorige week gekocht, net in begonnen
pi_71539385
Net in begonnen:



Net uit:



Ik heb een jaar filosofie gestudeerd, met prima cijfers ook nog, maar tussen mij en de filosofische roman komt het denk ik nooit meer goed. Ik ben toch meer van de plotgedreven romans, niet van de romans die vooral gaan over nadenken.



Dit boek beviel me beter, hoewel het me net te abstract bleef.
pi_71539431
Net in begonnen, mijn eerste Karin S. :

pi_71575697
Ik ben nu in deze bezig, zag hem in de bieb, maar is niet echt goed:



En voor het betere vermaak natuurlijk fantasy en SF, momenteel met deel 3 van deze reeks bezig:


In het Engels en gelukkig nooit vertaald (vertalingen van SF vind ik bar slecht namelijk)
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:15:14 #246
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_71577488
Ook maar eens begonnen aan deze serieu

To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 augustus 2009 @ 22:43:47 #247
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71578513
Bezig in


en ook

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:12:07 #248
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71579635
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:15 schreef appelsientje het volgende:
Ook maar eens begonnen aan deze serieu

[ afbeelding ]
Oei oei oei oei. Die is goed.

Ik ben normaal gesproken niet zo'n spanningboeken type. Maar dit is echt fucking geniaal qua opbouw en een zeer aardige schrijfstijl.

Je weet zelf gewoon net zo weinig als de hoofdpersoon en dat weet ie tot levensgrote spanningsvelden op te bouwen. Dat is het briljante aan Ludlum in vorm.
pi_71584865
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:35 schreef Frollo het volgende:
Er zijn sinds m'n vorige post weer wat boeken afgevallen wegens uit. Nieuw op de stapel:

[ afbeelding ]
Malcom Gladwell - Outliers: The Story of Success (2008)
Gladwell betoogt hoe succesvolle mensen hun prestaties niet louter op eigen kracht hebben bereikt (hoe graag ze dat ook denken), maar meestal flink zijn geholpen door tal van omgevingsfactoren. Een verademing in deze tijd van soms te ver doorgeschoten meritocratie. Interessant en zeer boeiend geschreven. Van deze knakker ga ik meer lezen, dat is wel zeker.

[ afbeelding ]
John O'Farrell - An Utterly Impartial History of Britain, Or 2000 Years of Upper Class Idiots in Charge (2007)
Een grappig bedoelde geschiedenis van Groot-Brittannië. Bij vlagen inderdaad redelijk komisch, maar hij maakt soms wel erg grote sprongen.
Ik ben erg benieuwd naar de tweede...
  Moderator dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:40:20 #250
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_71585146
deze van iemand geleend :

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')