Wat deed Jeroen daar als bijrijder in die busquote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:
In concessiegebied Noord en Zuidwest Friesland verzorgt Connexxion al enkele jaren het busvervoer, na het winnen van de aanbesteding welke in 2006 is uitgeschreven door de provincie Fryslan. Ze hebben daarbij het vervoer over genomen van NoordNed/Arriva. De inzet van bussen is vrij divers te noemen. Naast de kleine 8-meter bussen (ProCity) en enkele 18-meter bussen rijden er ook standaard 12-meter bussen van het type VDL Berkhof Ambassador en MAN Lion's City. Tot slot rijden nog enkele oude bussen van het type Den Oudsten Alliance B95 rond in Friesland. Voorheen in dienst bij Midnet (rondom Utrecht-Hilversum), nu rijden zij hun wellicht laatste rondjes in het hoge Noorden, dit in verband met het ingaan van de nieuwe dienstregeling per 29 maart 2009, waarbij enkele 12-meter bussen overbodig geworden zijn.
[ link | afbeelding ]
Connexxion's 2301 staat op de buffer te Heerenveen, over enkele minuten zal de rit terug naar Leeuwarden aanvangen.
[ link | afbeelding ]
Connexxion's 2301 komt aan bij de vertrekhalte van Lijn 28 naar Leeuwarden.
[ link | afbeelding ]
Connexxion's 2301 is zojuist op het station van Leeuwarden gearriveerd. De lijnfilm is ondertussen al gewijzigd naar de volgende rit, lijn 70 naar Minnertsga Mooie Paal.
[ link | afbeelding ]
Connexxion's 2301 keert bij het busstationnetje van Minnertsga, Mooie Paal als lijn 70 terug naar Leeuwarden station.
die zal wel te lui zijn om van de kantine naar de buffer te lopenquote:Wat deed Jeroen daar als bijrijder in die bus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Dat iddquote:Op zondag 29 maart 2009 11:53 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
die zal wel te lui zijn om van de kantine naar de buffer te lopen
Ik lees net het volgende:quote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Maandag weten we het, maar tot die tijd... Weekend.
quote:Het OV-Bureau verwacht op zijn vroegst 7 april met inlichtingen over de concessie, maar we moeten rekening houden met uitstellingen tot week 16!
quote:Op zondag 29 maart 2009 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een bizar slechte reclamecampagne op de bussen van Hermes in de stadsdienst Nijmegen trouwens zeg ohoo...
Welke debiel zoiets toch verzint....
[ afbeelding ]Die reclame was zeker pun intended?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
geheid..quote:Op maandag 30 maart 2009 14:22 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik vind het verdacht lang duren, alsof er een bepaalde partij moet winnen
Ik heb mijn vertrouwen in het OV-Bureau Groningen-Drenthe.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geheid..
maar ja wie het ook wint.. ze zullen toch de kwaliteit van het OV moeten verbeteren? ongeacht wie er komt?
Mooi, kunnen we dan gelijk door naar bussentopic #23quote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Maandag weten we het,
Ik niet.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb mijn vertrouwen in het OV-Bureau Groningen-Drenthe.
Daarom is het ook zijn vertrouwen en niet jouw vertrouwen hè.quote:
quote:Op woensdag 1 april 2009 00:31 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag rijdt de Mercedes-Benz CapaCity op proef in Amsterdam.
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&q=53.059597,+5.512986&vps=7&jsv=151e&sll=37.0625,-95.677068&sspn=52.947994,114.257812&ie=UTF8&geocode=FQ2gKQMdGh9UAA&split=0quote:Op woensdag 1 april 2009 16:08 schreef BeefRWijker het volgende:
Ping Maurits, de stalling in Bolsward, waar was die ook al weer?
Nee, dat is een Wright Eclipse of Wright Solar.quote:
Het was een 1-aprilgrap van die CapaCity.quote:Op woensdag 1 april 2009 20:19 schreef Bommenlegger het volgende:
Wat een luxe al die nieuwe bussen.
Hier krijgen we oude Conimex en Hermes bussen....
Ow vertel 's dan. Zie wel steeds meer Amba's in dienst komen bij GVU. En de geilste bus hebben ze nu als OV shitkaart test ding rijdenquote:Op woensdag 1 april 2009 20:19 schreef Bommenlegger het volgende:
Wat een luxe al die nieuwe bussen.
Hier krijgen we oude Conimex en Hermes bussen....
Desondanks zullen ze toch gelede bussen moeten blijven gebruiken op de meeste lijnen en omdat er, voor zover ik weet, geen gelede Amba's bestaan zul je ze dus nooit als enige zienquote:Op donderdag 2 april 2009 04:13 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Ow vertel 's dan. Zie wel steeds meer Amba's in dienst komen bij GVU. En de geilste bus hebben ze nu als OV shitkaart test ding rijden
tijd voor de amba 300 naast de 120 en de 200quote:Op donderdag 2 april 2009 09:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Desondanks zullen ze toch gelede bussen moeten blijven gebruiken op de meeste lijnen en omdat er, voor zover ik weet, geen gelede Amba's bestaan zul je ze dus nooit als enige zien
Roept rare gevoelens bij me op.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:42 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Bij Syntus rijden dus nog steeds B89's, hè Zug-Chef.
quote:Op donderdag 2 april 2009 04:13 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Ow vertel 's dan. Zie wel steeds meer Amba's in dienst komen bij GVU.
Je hebt mijn permissie om busfotoman daarvoor in mekaar te rossen.quote:En de geilste bus hebben ze nu als OV shitkaart test ding rijden
Joh, vergeten om je medicatie in te nemen?quote:Op donderdag 2 april 2009 13:17 schreef blup het volgende:
[.Syntus B89.]
Roept rare gevoelens bij me op.
Die is gister uit de fabriek komen rollenquote:Op donderdag 2 april 2009 14:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb die gelede Citea nog nooit gezien.
Foto's?quote:Op donderdag 2 april 2009 14:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die is gister uit de fabriek komen rollen
Die is er al volgens google.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tijd voor de amba 300 naast de 120 en de 200
Wel is inmiddels een bus van xx speciaal op de foto gezet in opdracht van het ov-bureau ...quote:Het verhaal gaat, op dit moment, dat het OV bureau een andere vervoerder heeft uitgekozen dan Arriva. 1 van de gedeputeerden in Groningen is het hier niet mee eens aangezien Arriva veel inspanningen levert om de oude spoorlijn Groningen - Veendam weer te laten rijden met een eventuele doortrekking naar Emmen.
Als Arriva de concessie niet wint zal mogelijk ook de spoorlijn Groningen - Veendam (- Emmen) niet meer doorgaan.
Dat is het vermoeden in de wandelgangen van Connexxion.
En gaat het in die concessie over heel Groningen??quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dit op een ander forum dat er op het Busfreaksforum het volgende stond over de aanbesteding in GGD:
[..]
Wel is inmiddels een bus van xx speciaal op de foto gezet in opdracht van het ov-bureau ...
Groningen, Groningen Stad en Drenthequote:Op vrijdag 3 april 2009 23:25 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En gaat het in die concessie over heel Groningen??
Ik las het al in de krant.quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:52 schreef Gnittoo het volgende:
minder geld>minder ritten>mogelijk banenverlies
Goh, alweer niks nieuws onder de zon.quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:52 schreef Gnittoo het volgende:
minder geld>minder ritten>mogelijk banenverlies
Als de achterlijke provincies stadsregio's kwaliteit boven gimmicks zouden prefereren als voorbeeld.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik las het al in de krant.
Hoe moet het OV dan een alternatief voor de auto worden?
Vrijdag leek mij de 2326 nog in Leeuwarden rond te rijden. Kon nog net de achterzijde van een wit/gele Alliance ontwaren namelijk.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Van lijn 351 is het idd een foutje. Maar wat betreft de melding van de andere lijnen, zou je daarmee kunnen verwachten dat de laatste Alliances nu echt weg zijn uit Friesland.
Rechtsklikken > afbeelding weergeven?quote:
een twents bus? zonder schade?quote:Op zondag 5 april 2009 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rechtsklikken > afbeelding weergeven?
Staat standaard bij alle bussen behalve de buurtbussen en op/over stappers.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:42 schreef Gnittoo het volgende:
viel me vandaag op in de nieuwe dienstregeling:
[ afbeelding ]
Wat daar helemaal niks mee te maken heeft. Misschien zelfs juist wel omdat jij hun bus gepikt had.quote:kom ik later op de dag idd een amba tegen als 351
Weer geen grote dienst envelop bij je om het lijnnummer op te kalken?quote:gelukkig had ik wel een fatsoenlijke bus mee:
[ afbeelding ]
Zoveel types Den Oudsten zijn er dan ook niet meer hoor ....quote:Op zaterdag 4 april 2009 21:53 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ben van de week meer alliances tegen gekomen dan welk ander type dan ook....
Best wel jammer dat SR niet in Enschede komt, ik had best wel willen profiteren van het OV in Twente. Daar zijn wel goede bestuurders aan het werk geweest.quote:Op zondag 5 april 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Collaterale schade":
[ afbeelding ]
Waar heb je die 2e foto gemaakt? Ik herken die omgeving zo even nietquote:Op zaterdag 4 april 2009 19:42 schreef Gnittoo het volgende:
viel me vandaag op in de nieuwe dienstregeling:
[ afbeelding ]
kom ik later op de dag idd een amba tegen als 351
gelukkig had ik wel een fatsoenlijke bus mee:
[ afbeelding ]
harlingen veerbootterminalquote:Op maandag 6 april 2009 12:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Waar heb je die 2e foto gemaakt? Ik herken die omgeving zo even niet
Je bent weer eens niet te volgen. Je moet toch eens wat doen aan dat in jezelf mompelen.quote:Op maandag 6 april 2009 00:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Best wel jammer dat SR niet in Enschede komt, ik had best wel willen profiteren van het OV in Twente.
Met nadruk op 'geweest'?quote:Daar zijn wel goede bestuurders aan het werk geweest.
Jullie hebben ondertussen kennis gemaakt begrijp ik.quote:Op maandag 6 april 2009 12:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zag je trouwens gisteren nog wel net even in je Frysker over het station rijden
Antwoord 1: Ik bedoel Serious Request.quote:Op maandag 6 april 2009 16:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Je bent weer eens niet te volgen. Je moet toch eens wat doen aan dat in jezelf mompelen.
[..]
Met nadruk op 'geweest'?
Ik ben blij dat je dat even opgehelderd hebt. Het is me nu geheelquote:Op maandag 6 april 2009 16:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Antwoord 1: Ik bedoel Serious Request.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.duidelijk.Hebben ze in Alkmaar nu ook.quote:Antwoord 2: De hoeveelheid busbanen die in Twente zijn aangelegd, met minimale kosten (een paar verfstrepen) en maximaal resultaat.
Als je er een paar keer op hebt gestaan en lijdzaam hebt toegezien hoe het normale verkeer met voorrang wordt afgewikkeld kun je je voorstellen hoe die nu gemeden worden. Overigens hebben ze dat kleine rotstukkie vol met verkeerslichten gezet zodat je er nu om de haverklap stil staat.Beef R. Wijker
Dat heet corruptie.quote:Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
net zolang als Arriva blijft dreigen met het afketsen van groningen - veendam ( - emmen )
inderdaad, slotje, hoppa.quote:Op maandag 6 april 2009 22:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
ok.. Alexxxxx heeft gesproken
nou kunnen we ophouden :ó
Moeten ze bij het OV-bureau Groningen-Drenthe nog uitvinden.quote:
Of stuur ze naar Palestina.quote:Op maandag 6 april 2009 23:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
zet dan een verzameling procitys achter een gesloten hek!
Nee, Palestina. Zodat die Fryskers stenen kunnen eten.quote:
Dan wordt het inderdaad een puinhoop. Het verkeer wordt dan langs de Rijn geleid en daar is de ruimte nogal schaars.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:38 schreef -chefke- het volgende:
Het was een mooi zooitje in Arnhem op het Wilemsplein 1 kapotte trollybus en alles liep vast
quote:Qbuzz: doorgaan met aanbesteding
GRONINGEN - De aanbesteding van het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe moet gewoon doorgaan. Dat vindt Qbuzz, één van de drie busbedrijven die meestrijd om de rechten.
Als het aan Gedeputeerde Staten ligt, wordt de aanbesteding met een jaar uitgesteld om het OV-bureau Groningen en Drenthe de kans te geven zich beter voor te bereiden.
Het OV-bureau zou deze week een keus maken uit Qbuzz, Connexxion en Arriva.
quote:[..]
Groningen, Groningen Stad en Drenthe
Blijkbaar heeft GS zich gemengd in de discussie en is dit een reactie van Qbuzz daarop?quote:Qbuzz: doorgaan met aanbesteding
GRONINGEN - De aanbesteding van het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe moet gewoon doorgaan. Dat vindt Qbuzz, één van de drie busbedrijven die meestrijd om de rechten.
Als het aan Gedeputeerde Staten ligt, wordt de aanbesteding met een jaar uitgesteld om het OV-bureau Groningen en Drenthe de kans te geven zich beter voor te bereiden.
Het OV-bureau zou deze week een keus maken uit Qbuzz, Connexxion en Arriva.
Maar daar hebben we het dus niet meer over.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
vroegah was het wel GGD, omdat Groningen Stad los stond van Groningen streek
Waar slaat dit op, Folkert & Zwahiel?quote:Op vrijdag 3 april 2009 01:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[quote]Op donderdag 2 april 2009 18:07 schreef zwahiel het volgende:
Beef, ik sla 'm op zijn plaat als je me komt helpen! [/quote}
Hij schijnt 2 meter lang te zijn dus ik geef je wel een kontje.
Krijgen we weer die Brabantse toestanden!quote:Op woensdag 8 april 2009 15:30 schreef BeefRWijker het volgende:
Peterselieman schreef het volgende:
[..]
Het is nu dan ook de concessie GD en niet GGD.
Gnittoo quote zonder bronvermelding:
[..]
Blijkbaar heeft GS zich gemengd in de discussie en is dit een reactie van Qbuzz daarop?
En over welk GS hebben we 't dan?
Ik heb geen idee, Maurits Vink. Jij misschien, Wiel (Zwahiel)?quote:Op donderdag 9 april 2009 02:06 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Waar slaat dit op, Folkert & Zwahiel?
En de kip zonder kop woont waar ook al weer precies? Oh wacht, Amsterdam.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:48 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag een gelede Jonckheere met een hangende toeter, pal naast het drukke winkelcentrum.
Had ie nou onderwijl een kwartier lang staan toeteren of hadden ze 'm in de tussentijd toch maar even uitgezet?quote:Ik was erbij blijven staan om te zien hoe er hulp zou worden geboden door middel van een servicebusje langs te sturen. Tot mijn verbazing reed de bus na ongeveer een kwartier stil te hebben gestaan doodleuk weg met een hangende toeter, richting de garage.
Klinkt niet echt gerust stellend, nee.quote:Volgens mij had de bus ook problemen met zijn knipperlichten, aangezien de knipper naar rechts stond terwijl de bus toch echt linksaf sloeg.
Ach, dat de claxon blijft hangen is dan weer een klein voordeel bij een nadeel, al zou waarschuwingslichten aan waarschijnlijk beter zijn, maar ja -als de electronica geheel ontregeld is- dan heb je het niet geheel voor het zeggen.quote:Lekker gevaarlijk als je het mij vraagt, is het normaal dat een bus gewoon naar de garage (die overigens niet om de hoek zit) rijdt met deze "probleempjes"?
Pluim voor deze sjoof!quote:APELDOORN - Een buschauffeuse heeft woensdagochtend een overvaller met een stempel de bus uit gemept. Met succes. De man, die uit was op de geldlade, ging er vandoor.
Het incident deed zich 's ochtends vlak voor 7 uur voor toen de chauffeuse even bij de halte bij de Aerensburg op de Soerenseweg wachtte omdat ze iets te vroeg was. De overvaller vluchtte richting de Juniperlaan.
Mocht je'm niet herkennen, het is die met een stempel op z'n plaatquote:Op donderdag 9 april 2009 18:48 schreef Ofyles2 het volgende:
Nu die faalhaas nog pakken om hem definitief voor schut te zetten.
Met zone 4055 erop.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:05 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Mocht je'm niet herkennen, het is die met een stempel op z'n plaat
Je hebt per ongeluk op je eigen voorhoofd gestempeld, en bent bang dat mensen je anders aan gaan houden?quote:
Ik was het zeker niet, ik kom uit zone 5713.quote:
Zo goed als: eerste toelating 01-10-2008, aanvang laatste tenaamstelling 21-01-2009quote:
Wat hadden ze er dan mee moeten doen, 'm vast houden in Lwd tot dat alle passagiers die er mee naar Fryslân gekomen zijn maandag of dinsdag weer terug gaan naar NH?quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag hadden ze speciaal voor Beverwijker de 9165 op lijn 350 naar Alkmaar ingezet
Heerlijk, die coördinatie tussen twee verschillende concessies.quote:De touringcar van ITS stond er voor Jan Doedel naast. Zo weinig passagiers waren er.
Het is een bus van Leeuwarden die rijdt ipv een Integro. En de vervoersstroom is andersom hoorquote:Op vrijdag 10 april 2009 22:12 schreef BeefRWijker het volgende:
Wat hadden ze er dan mee moeten doen, 'm vast houden in Lwd tot dat alle passagiers die er mee naar Fryslân gekomen zijn maandag of dinsdag weer terug gaan naar NH?
Hangt er vanaf of het een rit van Leeuwarden of van Alkmaar is of er goed overleg plaats zal vindenquote:[..]
Heerlijk, die coördinatie tussen twee verschillende concessies.
Connexxion heeft hem heel snel aan Pouw doorverkocht? Wat moet ik me hier bij voorstellen?quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zo goed als: eerste toelating 01-10-2008, aanvang laatste tenaamstelling 21-01-2009
[..]
Geef me één goede reden waarom ik dát zou doenquote:Op donderdag 9 april 2009 23:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je hebt per ongeluk op je eigen voorhoofd gestempeld, en bent bang dat mensen je anders aan gaan houden?
Dat weten de mensen dat dat stempelnummer bij jou hoort.quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Geef me één goede reden waarom ik dát zou doen
Nee, verhuurd.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Connexxion heeft hem heel snel aan Pouw doorverkocht? Wat moet ik me hier bij voorstellen?
Waarom is hij dan opnieuw op naam gezet? Normaal gaat een bus vrij snel naar de klant nadat ie op kenteken is gezet, neem niet aan dat ie maandenlang in heerenveen op het terrein heeft gestaan en berkhof er in die tijd vrolijk belasting over heeft betaald....quote:
stempelfetishist?quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Geef me één goede reden waarom ik dát zou doen
Vandaar dat ik dus een bloedhekel heb aan lui die in nummertjes praten.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is een bus van Leeuwarden die rijdt ipv een Integro.
Niet voor * BeefRWijkerquote:En de vervoersstroom is andersom hoor
Misschien is het tussen Alkmaar en Leeuwarden inderdaad wel beter dan bij Leeuwarden intern.quote:[..]
Hangt er vanaf of het een rit van Leeuwarden of van Alkmaar is of er goed overleg plaats zal vinden
Nu begin ik zelfs te twijfelen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Waarom is hij dan opnieuw op naam gezet? Normaal gaat een bus vrij snel naar de klant nadat ie op kenteken is gezet, neem niet aan dat ie maandenlang in heerenveen op het terrein heeft gestaan en berkhof er in die tijd vrolijk belasting over heeft betaald....
Lekkage schijnt me.quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:55 schreef RealZeus het volgende:
Ik blijf me verbazen over die sneeuwfoto's trouwens.
Sommige mensen noemen dat ook wel ventilatie.quote:
Oh jee.quote:
Zonet was ie nog verhuurd.quote:Deze Amba was doorverkocht.
Wat is 't nou: gekocht of gekregen.quote:Verder heeft Pouw Vervoer vier Integro's aangekocht gekregen van Connexxion
quote:en elf andere zijn op leenbasis.
Het ging echter niet over een stempelnummer, maar een zonenummer; nml die van Apeldoorn (joh)quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat weten de mensen dat dat stempelnummer bij jou hoort.
En dan zeker "join the club" gaan zeggen hé, no thnxquote:
Alex zei dat jij op je hoofd had gestempeld en toen vroeg jij je af waarom je dat zou doen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 02:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het ging echter niet over een stempelnummer, maar een zonenummer; nml die van Apeldoorn (joh)
[..]
Dat moet Alex weten, ik had het van beginsafaan al over een zonenummerquote:Op zaterdag 11 april 2009 02:17 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Alex zei dat jij op je hoofd had gestempeld en toen vroeg jij je af waarom je dat zou doen.
Het stempelnummer is wel de enige constante bij zo'n ding.
geen pics maar het reed weer fantastisch!quote:Gnittoo heeft hem ook gehad volgens mij, dus mogelijk volgen er weer pics vanavond?
quote:
De nieuwe huisstijl voor de concessie SAN (Nijmegen-Arnhem)
Aan de kleuren te zien een onderdeel van NS-zuurstokspeed.quote:Op zondag 12 april 2009 11:37 schreef Alexxxxx het volgende:
wtf is breng nu weer
Pouw heeft twee Amba's en vier Integro's van Connexxion gekocht en heeft 11 extra Integro's bijgeleend.quote:Op zaterdag 11 april 2009 01:45 schreef BeefRWijker het volgende:
Zonet was ie nog verhuurd.
Wat is 't nou: gekocht of gekregen.
Lijkt me sterk, dan had ik het moeten weten....quote:Op zondag 12 april 2009 13:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Aan de kleuren te zien een onderdeel van NS-zuurstokspeed.
De nieuwe huisstijl voor de concessie SAN (Nijmegen-Arnhem) Met dank aan Nick van der Geugten & Ronald Bosveld. Foto: Erik Kanters.quote:Op zondag 12 april 2009 10:37 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
geen pics maar het reed weer fantastisch!
[..]
Zou goed kunnen.quote:Op zondag 12 april 2009 17:20 schreef zwahiel het volgende:
Niet allemaal, de laatste stamt geloof ik uit iets van 2001 (toch Bommelegger?)
Nee, het was een gelede AG300 uit 1997.quote:Op zondag 12 april 2009 18:38 schreef NoBody122 het volgende:
Zijn dat die ouwe GVU-12m-bussen, die o.a. veel op lijn 4 rondrijden?
Klopt. Die heb ik vrijdag nog op lijn 72 gezien.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:18 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag de 8451 weer eens gespot. Ook die rijdt nog steeds in Frieslân rond dus
Vind ze mooier in GVU blauwquote:Op dinsdag 14 april 2009 09:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Best een mooi ding eigenlijk, en in de Connexxion kleuren
Dat was vroeger.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Best een mooi ding eigenlijk, en in de Connexxion kleuren
ik heb zelfs nog wel een paar keer een rondje lijn 190 gereden met de 7843 en 7844quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat was vroeger.
Overigens zat ik voor het eerst in deze bus op 27 december 2001, toen er nog proefritten werden uitgevoerd op de Zuidtangent.
Ik weet niet of ze naderhand weer vergroend werden, maar de 7841-7844 waren in ieder geval 's zomers ook in Almere actief.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:58 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik heb zelfs nog wel een paar keer een rondje lijn 190 gereden met de 7843 en 7844
De laagvloerse SB220's, Berkhof 2000NLF. Waren kennelijk geen succes.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:21 schreef Ofyles2 het volgende:
En de Arnhemse 2400's van Berkhof zijn eindelijk opgerot.
Als je van spuuglelijk houd.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Best een mooi ding eigenlijk,
quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:18 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag de 8451 weer eens gespot.
Wat niet? En het verspreid zich nu ook al naar NH-N.quote:Ook die rijdt nog steeds in Frieslân rond dus
Heb je dat wel vaker?quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb echt geen idee.
De groenteman was een dag te vroeg.quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag hadden ze speciaal voor Beverwijker de 9165 op lijn 350 naar Alkmaar ingezet
Nee, maar ik ben meer van het nieuwste spul.quote:
En dan een grote mond als wij eens een busnummer noemen die meneer niet herkentquote:Op dinsdag 14 april 2009 21:49 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De laagvloerse SB220's, Berkhof 2000NLF. Waren kennelijk geen succes.
Zou Den Oudsten daarom dierekt zijn overgestapt op integraal voor de B90
ondanks dat de B89 nog wel tamelijk lang op SB220 is gebouwd?
Ik zou waarschijnlijk ook heel goed van jou kunnen houden, ons kleine topicrelnichtjequote:[..]
Als je van spuuglelijk houd.
Ze zijn tenminste succesvoller dan menig Berkhof gelede.quote:
Voor alle duidelijkheid, die newAG300.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:43 schreef zwahiel het volgende:
ahum, die AG300 dus helemaal niet.
Logisch, want bijna allemaal vervangen.quote:Daarvan rijden er helemaal niet zoveel in NL rond.
De newAG's dus. De AG300 niet hoewel die ook wel weer met andere frutsels rondrijden:quote:Want zoals je kunt zien hebben deze AG300's een bovenbak erop zitten,
Naar ik aannneem over wat je verder vertelt kennelijk alleen de Mark I.quote:idem hebben de AGG300's van GVU dat ook. Dit zijn de mark 1 en mark 2 types. Makkelijk te herkennen aan de deuren, display's en bovenbakken.
Buiten dat die zin totaal geen enkele "zin" maakt zei je zonet nog wat anders. Bovendien zijn die zgn Mark II AGG's niet te vinden op Busfoto.nl.quote:De GVU Mark 2 AGG300's hebben als enige afwijking de bovenbak van de gewone Mark 2's, waarbij de bovenbak verdwenen is.
quote:En alleen een pet voorop zit. Dan heb je nog de Mark 3's. Die hebben de uitlaat aan de bovenkant zitten met zo'n grappig klepje wat op en neer gaat als er gas gegeven wordt.
Zuidtangent is ook XX, dus niet echt "uitsluitend".quote:Van Hool NewAG300 mark 1 waren oorspronkelijk uitsluitend voor de Zuid Targent, en daarnaast heeft xx nog een stel van deze units rondtuffen.
quote:Verder heeft eigenlijk niemand ze, omdat Van Hool ze na een half jaartje meteen vervangen heeft voor Mark 2.
Terwijl je eerder (3e zin) nog zei dat Mark I en II (die met die "bak") vrijwel identiek zijn.quote:Geluidsarmer, led displays, andere en snellere deuren, veranderde dakcontructie en verandere petconstructie.
quote:Verder zijn ze zowat 't zelfde. De Mark 3 was dan in eigen inzicht verkrijgbaar in motoren.
Zo heeft GVU Daf motoren maar zie je in België weer vaak een ander hart erin zitten.
quote:De mark 1 is in Belgique overigens wel weer populair, maar ja, de helft van de 'lagevloers' bussen is daar ook totaal niet 'lagevloers'.
Veel hoger dan wat, newAG's mark I?quote:Zelfs de NewAG's zijn veel hoger.
Huh?quote:Op woensdag 15 april 2009 00:01 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En dan een grote mond als wij eens een busnummer noemen die meneer niet herkent
No ju, Knilles. Dikke tuut dan mar hin.quote:[..]
Ik zou waarschijnlijk ook heel goed van jou kunnen houden, ons kleine topicrelnichtje
En ik maar denken dat je de hele nummerseries van alle bussen Nederland weet te benoemen af echte bussenfapper. Valt me van je tegen.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:07 schreef BeefRWijker het volgende:
Alleen een nummertje noemen en verder niks is verschrikkelijk irritant.
Logisch antwoord, maar dit doen ze normaal bij het eindpunt. Of de ene chauffeur gaat naar huis als er gewisseld wordt tijdens een dienst, maar ik heb nog nooit een buschauffeur op dezelfde lijn zien overstappen maar dan de andere kant op. Maarja, jij bent een buskenner dus zal het wel gewoon dienstwissel zijn.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon dienstwissel.
Alexanderquote:Op woensdag 15 april 2009 17:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Dennis (achternaam weet ik helaas niet)
Bedoelde natuurlijk uitsluitend NewAG's niet die AG'squote:Op woensdag 15 april 2009 15:56 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid, die newAG300.
Dit is een AG300:
[ afbeelding ]
[..]
Logisch, want bijna allemaal vervangen.
[..]
De newAG's dus. De AG300 niet hoewel die ook wel weer met andere frutsels rondrijden:
[ afbeelding ]
De achterste bus is een newAG300, naar ik aanneem dan een Mark II (met niet geheel doorgetrokken pet).
[..]
Naar ik aannneem over wat je verder vertelt kennelijk alleen de Mark I.
[..]
Buiten dat die zin totaal geen enkele "zin" maakt zei je zonet nog wat anders. Bovendien zijn die zgn Mark II AGG's niet te vinden op Busfoto.nl.
Wel de newAG met pet tot halverwege de trekker.
[..]
[..]
Zuidtangent is ook XX, dus niet echt "uitsluitend".
[..]
[..]
Terwijl je eerder (3e zin) nog zei dat Mark I en II (die met die "bak") vrijwel identiek zijn.
[..]
[..]
[..]
Veel hoger dan wat, newAG's mark I?
Lage vloer betekend enkel een in en uit stap zonder trapje. Hoe laag de in/uit stap is wordt dan verder bepaald door hoe laag de bus in staat is om te knielen op de halte.
Ah ok, ik dacht dat het een Dart of Wright was maar kon geen overeenkomstige plaatjes vinden.quote:
Dart is een type chassis van Dennis, nu Alexander Dennis, Wright is een bussen merk opzichzelf.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ah ok, ik dacht dat het een Dart of Wright was maar kon geen overeenkomstige plaatjes vinden.
Wat is je telefoon nummer? Naam en adres?quote:Op woensdag 15 april 2009 16:13 schreef Ofyles2 het volgende:
BeefRWijker, reageer je nog buiten dit topic om? Bang voor de boze buitenwereld?
Ach, jij kunt 't ook niet helpen dat je niet slimmmer bent.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je de hele nummerseries van alle bussen Nederland weet te benoemen af echte bussenfapper. Valt me van je tegen.
Ik bedoel de andere subfora. Gegevens kun je naar fluiten.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:44 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat is je telefoon nummer? Naam en adres?
Verenigd binnen De Lijn? Je bedoelt pachters.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:07 schreef zwahiel het volgende:
Die vloeren in België zijn over 't algemeen veel hoger, met trapje ja. Waarom? Omdat 't wegdek veel slechter is. In veel van Hools is de instap gelijk, maar loopt hij meteen steil omhoog om zo 't trapje te vervangen en toch 'lagevloers' te blijven. Daarnaast is er in veel Belgische modellen een plastic schot aan de linksachter aan de zijkant gemonteerd om te tanken. Dat is in NL ook niet. Dat zijn specifieke aanpassingen voor de Belgische vervoerders die allemaal verenigd zijn binnen De Lijn.
Ook wel ADL genoemdquote:Op woensdag 15 april 2009 20:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dart is een type chassis van Dennis, nu Alexander Dennis, Wright is een bussen merk opzichzelf.
Oh de echte boze buitenwereld. Dat ik dat nou niet meteen snapte.quote:
quote:Gegevens kun je naar fluiten.
In mijn vervoersgebied komt zoiets wel voor ja, ik weet niet hoe het daar is. Kan best heel anders zijn.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:03 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Logisch antwoord, maar dit doen ze normaal bij het eindpunt. Of de ene chauffeur gaat naar huis als er gewisseld wordt tijdens een dienst, maar ik heb nog nooit een buschauffeur op dezelfde lijn zien overstappen maar dan de andere kant op. Maarja, jij bent een buskenner dus zal het wel gewoon dienstwissel zijn.
De betreffende bus is een Alexander ALX200 en die is inderdaad op een Dennis Dart SLF chassis gebouwd.quote:
De Lijn is een publieke VZW, dat wil zeggen dat het 't enige bedrijf wat de concessies verworven heeft. De onderaannemers zeg maar die pachten sommige lijnen, maar 't merendeel krijgen ze toegewezen. Dat wil ook nog wel eens rouleren.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Verenigd binnen De Lijn? Je bedoelt pachters.
Ik ken wel meer plekken waar dat gebeurt. Of dan moet je als passagier overstappen omdat de complete bus weer terug gaat.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
In mijn vervoersgebied komt zoiets wel voor ja, ik weet niet hoe het daar is. Kan best heel anders zijn.
dirigeerd ofzo danquote:Op vrijdag 17 april 2009 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
digigeerd?
nah 99 deedtie vanmorgenquote:Op vrijdag 17 april 2009 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
En ook nog wel op 22
Een linkje kon er natuurlijk weer eens niet vanaf.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie net op OViB dat op Terschelling nu TCR411 rondrijdt.
Je bedoelt van het oude duitse type, die met doorgetrokken voorruit en geïntegreerde lijnfilm, in de nieuwste uitvoering.quote:Een Citaro G van het nieuwste type
Tikkie meer detail:quote:die eerder op de scholierenlijnen in HWGO voor Arriva rondreed
Je kan het ook anders zien, Arriva heeft geld nodig en gaat daarom maar voor Connexxion rijden...quote:
Niet gek aangezien ze daar wegens duistere redenen economiseren.quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:38 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je kan het ook anders zien, Arriva heeft geld nodig en gaat daarom maar voor Connexxion rijden...
+2677, toevallig vandaag een pic van gemaakt:quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
In Fryslân rijdt naast de 2301 en 2326 nog een Alliance rond. Ik zag vanmiddag in Leeuwarden de 2585 rijden op lijn 71
D'r moet ook nog een 24xx Alliance zijn. Die stond vorig weekend nl in Bolsward op de stalling.quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
In Fryslân rijdt naast de 2301 en 2326 nog een Alliance rond. Ik zag vanmiddag in Leeuwarden de 2585 rijden op lijn 71
Die laatste foto.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:23 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
+2677, toevallig vandaag een pic van gemaakt:
[ afbeelding ]
afgelopen woensdag was weer een prachtige dag
[ afbeelding ]
random pic van vandaag
[ afbeelding ]
Probeer dat bij de busfotoman maar 'ns in z'n snot te krijgen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij Wiersma op het erf, mooi naast Cosmo en TSN.
quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Je bedoelt 2677
Nou, hilaries.quote:Leuk die bovenste foto.
Daar zou dus Heerenveen moeten staan (laatste foto)quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:23 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
+2677, toevallig vandaag een pic van gemaakt:
[ afbeelding ]
afgelopen woensdag was weer een prachtige dag
[ afbeelding ]
random pic van vandaag
[ afbeelding ]
]http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drenthe/article4600383.ece/Drenthe_steekt_zelf_geld_in_busvervoer[/quote][/url]quote:groningen/assen -
De provincie Drenthe wil de komende zes jaar 12 tot 15 miljoen euro in beter busvervoer investeren. Dat zegt de Drentse VVD-gedeputeerde Rob Bats aan de vooravond van een besluit over de aanbesteding van het busvervoer in Groningen, Drenthe en de stad Groningen.
De kans dat provincies en stadsbestuur volgende week het busvervoer aan een van drie geïnteresseerde vervoerders gunnen lijkt miniem. Bats wil gunnen, de Groninger CDA-gedeputeerde Henk Bleker koerst aan op uitstel. Bij het ontbreken van unanimiteit schrijven de regels van het OV-bureau Groningen-Drenthe voor dat er niet wordt gegund. Er volgt dan met een jaar uitstel een nieuwe aanbesteding.
Bats vreest de gevolgen van dat scenario. "In 2010 zullen we hoe dan ook moeten gunnen. Dan zijn we aan de markt overgeleverd. Dat zal nooit leiden tot beter openbaar vervoer met alle consequenties van dien voor de reizigers."
De impasse rond de aanbesteding heeft te maken met de hoogte van de inschrijvingen van Connexxion, Arriva en Qbuzz. Alle drie vervoerders vragen voor een periode van zes jaar meer geld dan provincies en stadsbestuur beschikbaar hebben. Het OV-bureau werkt in de aanloop naar een besluit over de aanbesteding koortsachtig aan een bezuinigingspakket met een omvang van jaarlijks zes miljoen euro.
Door de dienstregeling te versoberen, minder bussen in te zetten en langere overstaptijden te hanteren, lijken die bezuinigingen haalbaar. Bij Bleker leeft echter de verwachting dat bij een nieuwe aanbesteding de vervoerders scherpere offertes op tafel leggen. Bezuinigingen zijn dan niet nodig. Bats wil zelf jaarlijks 2 tot 2,5 miljoen euro beschikbaar stellen om de Drentse pijn van de bezuinigingen te verzachten en waar mogelijk het busvervoer te verbeteren.
[url=http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drenthe/article4600383.ece/Drenthe_steekt_zelf_geld_in_busvervoer
Ja, dat is het erf van Wiersma. In Fryslân kan dat nog, onafgelsoten bedrijventerreinenquote:Op vrijdag 17 april 2009 23:23 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Is 't trouwens wel erf van Wiersma? Er is niks wat 't ook maar enigszins afscheidt van de openbare weg.
En dat bord verboden voor vrachtwagens is ook een komplete travestie, met een truck garage op 't terrein.
Inderdaad een lachertje. De VVD neemt OV-reizigers wel het minst serieus.quote:
Kunnen ze die faalhazen van het OV-bureau niet een keer voor oud-chauffeurs vervangen? Mensen die dus wel weten hoe het zit?quote:
De provincie Zuid-Holland zal zich ooit ook voor de kop slaan dat ze het vervoer in de Haaglanden voor een prik vergund hadden aan Veolia. Die k*t-Fransozen hebben er ook een handje van op elke concessie zo laag mogelijk te bieden met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 18 april 2009 19:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Kunnen ze die faalhazen van het OV-bureau niet een keer voor oud-chauffeurs vervangen? Mensen die dus wel weten hoe het zit?
Dit is toch gewoon dom. Verwachten dat een busmaatschappij voor een appel en een ei gaat rijden en dan ook nog nieuwe bussen gaat inzetten en dan raar kijken als alle drie de maatschappijen ruim boven je budget zitten.
Ik hoop eigenlijk dat de provincies besluiten dat hele ov-bureau op te blazen, want die heb ik nog weinig slims zien beslissen.
Goed bezig Sociosquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:11 schreef Socios het volgende:
Busjes te Harlingen.
[ afbeelding ]
Reiswagen und lijn 75 (Harlingen Oranjeoord - Franeker)
[ afbeelding ]
Arrivabus (Harlingen - Harlingen Haven) en lijn 97 (Harlingen - Leeuwarden)
[ afbeelding ]
Lijn 99 (Heerenveen - Harlingen Ferry Terminal)
[ afbeelding ]
Lijn 99 (Harlingen Ferry Terminal - Heerenveen)
[ afbeelding ]
Lijn 71 (Leeuwarden - Harlingen (NW-route))
[ afbeelding ]
Arrivabus (Harlingen - Harlingen Haven)
of een ander station in utrecht B)quote:Op woensdag 22 april 2009 18:04 schreef NoBody122 het volgende:
Wat is er mis met station Utrecht Zuilen?
Veolia weet te melden dat er sprake is van een "gewijzigde" dienstregeling. Punt.quote:Op woensdag 22 april 2009 15:58 schreef Ofyles2 het volgende:
En pokke-GVB heeft nog steeds geen informatie over het hoe en wat op Koninginnedag. Ik weet niet hoe het met andere vervoerders is gesteld, maar bij GVB verschijnen omleidingen n.a.v. evenementen wel misdadig laat.
Jammer dat ik daar niet woon, anders had ik ook meegeholpen.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veolia weet te melden dat er sprake is van een "gewijzigde" dienstregeling. Punt.
Oh en het stadsvervoer in Apeldoorn zal GRATIS zijn. Lees: daar gaan we er eens even GOED een potje van maken
quote:Op woensdag 22 april 2009 20:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Jammer dat ik daar niet woon, anders had ik ook meegeholpen.
quote:Op woensdag 22 april 2009 18:04 schreef NoBody122 het volgende:
Wat is er mis met station Utrecht Zuilen?
Vreemd dan dat gisteren ook al gemeld is dat ie er rondreed.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft vandaag
quote:de Citea in gebruik genomen als stadsbus.
Je hebt toch wel even gezwaaid hè.quote:Zag de bus vanmiddag in Groningen Stad op dienst rijden en zojuist kwam ie hier bij me voor langs.
Wie, Busfotoman? Probeer ik al maanden.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hou niet alles bij en zwaaien doe ik niet hoor
En wijs die koorknaap er eens even op dat het de 562 is en niet 502
En dat vond jij niet nodig hier even te melden? Schande.quote:En ja hij is al een tijdje in Groningen, maar was nog niet op dienst gespot.
Zometeen, als ik m'n tanden gepoetst heb, goed?quote:
Ach ja de boze buitenwereld. Brrr.quote:Op vrijdag 24 april 2009 01:07 schreef Ofyles2 het volgende:
En dan de andere subfora rondneuzen, oké?
quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:44 schreef Gnittoo het volgende:
mijn dag begon weer prima
[ afbeelding ]
Valt wel mee hoor, dat is een 3800 Lion's City van Amstelland Meerlanden.quote:
Is het nou eens afgelopen met het gebash van nieuw materiaal.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:44 schreef Gnittoo het volgende:
mijn dag begon weer prima
[ afbeelding ]
alkmaarse collega had minder geluk
[ afbeelding ]
NEU!quote:Op zaterdag 25 april 2009 02:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is het nou eens afgelopen met het gebash van nieuw materiaal.
Van alles mis mee, wat betreft de A78.quote:Niets mis met een Lion's City
B95 OK, B96 is minder. Die hoeven niet echt weg.quote:en ik kan er ook moeilijk mee leven dat de Alliance B95 afgevoerd wordt,
Je bedoelt 'zo langzamerhand'?quote:maar dit wordt naderhand een verkapt nostalgie-topic.
Oh jottem, ik was vandaag in Harlingen busfoto's makenquote:Op zondag 26 april 2009 19:08 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag de 2326 door Alex' dorpje gejaagd
Daar is hij na mijn gedeelte heen gegaan, als het goed isquote:Op zondag 26 april 2009 20:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Oh jottem, ik was vandaag in Harlingen busfoto's maken
Is hij nog steeds op proef bij Veolia?quote:Op maandag 27 april 2009 00:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
(eer)gister zag ik
[ afbeelding ]
zo`n beestje rijden op de A7 zag er wel tof uit
Vorige week reed deze bus ivm het bezoek van de zweedse koning en koningin in Groningen rond. Met koninklijk gezelschap, waarbij Beatrix natuurlijk in de AA81 zatquote:Op maandag 27 april 2009 01:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is hij nog steeds op proef bij Veolia?
Want er rijdt normaal op die rit een Frysker?quote:Op maandag 27 april 2009 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend geheel onverwacht in de 8215 gezeten, terwijl ik een Frysker verwachtte.
Ja. De laatste tijd was het iedere keer de 3748. Daarvoor telkens de 3743.quote:Op maandag 27 april 2009 12:33 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Want er rijdt normaal op die rit een Frysker?
geen idee? kon er geen vervoerders logo's op vinden zo snel alleen dat t een 7700 hybrid wasquote:Op maandag 27 april 2009 01:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is hij nog steeds op proef bij Veolia?
quote:
En een Amba op 351.quote:Oh, en er zit vandaag een 12m Citaro van Alkmaar op lijn 350
geen apparaat om kaartjes te verkopen = alle passagiers gratis meequote:Op maandag 27 april 2009 17:22 schreef Socios het volgende:
Toeslag in de spits vervalt dan neem ik aan?
quote:Op maandag 27 april 2009 17:37 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
geen apparaat om kaartjes te verkopen = alle passagiers gratis mee
Nou niet overdrijven hè.quote:Op maandag 27 april 2009 19:59 schreef NoBody122 het volgende:
Goeie foto's BeefRWijker
Of gewoon die bussen eens gaan onderhouden.quote:Ik snap niet dat ze niet even een paar 'gewone' bussen uitrusten met Wayfarer voor Harlingen; continu tekort aan Integro's daar
Het zijn gewoon foto's van baggerkwaliteit.quote:
Precies, dat wordt dus weer helemaal niks met busfotoman.quote:Op maandag 27 april 2009 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zijn gewoon foto's van baggerkwaliteit.
de groentebusquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:50 schreef Socios het volgende:
De bus van Peterseliemang.
Wat is dat toch met die klote lijnfilms van die MANs?! M'n foto van die 3813 had ori-quote:
Bovendien ben ik niet te spreken met sommige LED's.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:25 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die klote lijnfilms van die MANs?! M'n foto van die 3813 had ori-
gineel ook van die hele gore rode strepen er in terwijl die films toch echt geel zijn.
Bij deze foto valt het in het originele formaat nog niet eens zo heel erg op maar
komt het in de verkleinde versie pas echt naar boven.
Oh, en die film van de 3862, daar was in werkelijkheid helemaal niks mis mee,
ondanks het totale zootje wat er op die foto te zien is.
No kidding. Ik zelf spreek persoonlijk nooit met LEDs.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bovendien ben ik niet te spreken met sommige LED's.
Of meer fotos tegelijk schieten en dan hopen dat er eentje bij zit met de volledige set LEDs aangestuurd.quote:Nu moet je je sluitertijd aanpassen om de gehele tekst te kunnen lezen.
Dat kost energie. Je gaat toch niet 100 keer dezelfde Citaro kieken totdat je de gehele bestemming erop krijgt?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:52 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
No kidding. Ik zelf spreek persoonlijk nooit met LEDs.
[..]
Of meer fotos tegelijk schieten en dan hopen dat er eentje bij zit met de volledige set LEDs aangestuurd.
Wat ik bedoelde is dat je ook bij normale sluitertijden best een volledige lijnfilm kan pakken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat kost energie. Je gaat toch niet 100 keer dezelfde Citaro kieken
Oh, dus jij neemt een statief mee en zet de sluitertijd op -zeg- 5 seconden?quote:totdat je de gehele bestemming erop krijgt?
Dat hoort een Frysker te zijn. Die zullen echter wel op geweest zijnquote:
Jij woont aan de Tesselschadestraat of in het FEC?quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
Hier rijdt lijn 5 voor de deur langs, niet lijn 22
Groningenquote:Op woensdag 29 april 2009 00:42 schreef NoBody122 het volgende:
Jij woont aan de Tesselschadestraat of in het FEC?
Die hebben ze vast ook wel in Grunnen ...quote:Op woensdag 29 april 2009 00:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat hoort een Frysker te zijn. Die zullen echter wel op geweest zijn
[..]
Jij woont aan de Tesselschadestraat
.. maar een FEC?quote:of in het FEC?
Ik werk niet met statieven.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is dat je ook bij normale sluitertijden best een volledige lijnfilm kan pakken.
Ik had 4 MANnekes en alleen die 3862 had een incomplete film dus met 2 hooguit 3 moet je toch redelijk zeker zijn.
En ze kunnen ook wel degelijk helemaal geel zijn:
[ afbeelding ]
[..]
Oh, dus jij neemt een statief mee en zet de sluitertijd op -zeg- 5 seconden?
Ik heb toch veel liever de LCD's en LED's.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:13 schreef Socios het volgende:
Met de conventionele koersrollen was het allemaal beter.
Vijf seconden uit de hand, wat jij wil.quote:
Aan Jan en Alleman dalkaartjes en buzzers verkopen en dan zeuren dat de inkomsten uit strippenkaarten tegenvalt.quote:Connexxion: 2008 in alle opzichten slecht jaar
UTRECHT (AFN) - Vervoerder Connexxion heeft het afgelopen jaar een verlies geleden van maar liefst 25 miljoen euro tegen een winst van 3 miljoen euro een jaar eerder. Dat heeft het bedrijf maandag bekendgemaakt
Volgens Connexxion heeft de dramatische verslechtering van de resultaten verschillende oorzaken, maar is die voor het grootste deel toe te schrijven aan sterk gestegen onderhoudskosten. “Die waren vele malen hoger dan begroot”, zei een woordvoerder. Na controles bleek dat onderdelen harder sleten dan was voorzien en dat ook het onderhoud aan nieuwe bussen was onderschat.
Verder leverde Connexxion onder andere in door duurbetaalde diesel en had het vervoersbedrijf verwacht meer inkomsten te krijgen uit de strippenkaart. Bovendien kostte de staking in het voorjaar van 2008 het bedrijf “enkele miljoenen euro’s”.
Met daarbij ook nog de gevallen van agressie tegen de buschauffeurs van Connexxion spreekt het bedrijf van een “zwaar jaar”.
Ja idd! Kunnen wel meer heen, om Noord-Holland een beetje op te fleurenquote:Op donderdag 30 april 2009 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
Staat goed zo'n ProCity in Noord-Holland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |